alles verwijderen en opnieuw toevoegen werkte bij mij
Neen helaas. Wellicht was ik niet duidelijk maar de dealer gaf aan dat alles erop staat wat hun eventueel hadden moeten doen, dus vanuit terugroep. Ze hebben 'm verder dus niet geupdated. Ik ben vanochtend met SR RWD naar Brussel gereden, zo'n 180km en ben gearriveerd met 47% batterij. Vertrokken op 100% en 20 graden, stuur en stoelverwarming aan. Auto paar minuten voor vertrek remote gestart om te ontdooien. Waar 120 mocht en kon ook gereden.Brotuck schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:26:
[...]
Dus je hebt nu een knop voor A/C op je scherm ? ipv dat je in het klimaat menu moet gaan ?
Met deze temperaturen gaf de auto vorig jaar aan dat je hem aangesloten moet houden zodra mogelijk. Die melding heb ik dit jaar nog niet gezien, maar wel gelezen en gemerkt dat de auto stroom blijft gebruiken om de accu op temperatuur te houden, mits hij niet op een schema staat om niet te laden uiteraard.
Op zich niet verkeerd als je weet dat het opwarmen van een accu tot wel een uur kan duren. Dan is het handiger als hij zo nu en dan wat warmte erbij stopt mits aangesloten....
Op zich niet verkeerd als je weet dat het opwarmen van een accu tot wel een uur kan duren. Dan is het handiger als hij zo nu en dan wat warmte erbij stopt mits aangesloten....
Just here for the fun
Ik kreeg hier eerder deze week wel een e-mail over van Ford. Stonden allemaal tips in om te dealen met de kou.Brotuck schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:56:
Met deze temperaturen gaf de auto vorig jaar aan dat je hem aangesloten moet houden zodra mogelijk. Die melding heb ik dit jaar nog niet gezien, maar wel gelezen en gemerkt dat de auto stroom blijft gebruiken om de accu op temperatuur te houden, mits hij niet op een schema staat om niet te laden uiteraard.
Kan je die mail of de tips daaruit hier delen ?baszz schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:53:
[...]
Ik kreeg hier eerder deze week wel een e-mail over van Ford. Stonden allemaal tips in om te dealen met de kou.
klopt tav de korte afstanden maar dat heeft mn te maken met de eheat welke dan vol aan de bak gaat. Gisteren rit van 4km met 2.3km p/kwh. Zelfde rit zonder eheat terugweg 4.5km p/kwh. Beide ritten mix van 50 en 80.Brotuck schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:26:
[...]
Dus je hebt nu een knop voor A/C op je scherm ? ipv dat je in het klimaat menu moet gaan ?
Vandaag trouwens 180 km afgelegd op 40% accu en dat met -4 in de ochtend en 0 graden op de terugweg.
Als ik dat doorreken naar 100% is dat ver over de 400km range heen !
Ik heb vanmorgen wel voorverwarmd, de hele rit op 20 graden gereden, niks geen stoelverwarming.
Dus korte afstanden zijn killing voor je accu en gom, maar langere afstanden zijn goed te doen.
De vraag is even wat dit aan stroom vreet want met de prijzen van tegen de € 1,00 per kwh vandaag de dag is dat voorwarmen best een dure grap.Brotuck schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:56:
Naast 2 filmpjes dit...jgijsen schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:40:
[...]
Kan je die mail of de tips daaruit hier delen ?
:strip_exif()/f/image/wl9mtDdYWvnvcokIVdWIrPtC.jpg?f=fotoalbum_large)
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Inderdaad !FreeMen schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:44:
[...]
De vraag is even wat dit aan stroom vreet want met de prijzen van tegen de € 1,00 per kwh vandaag de dag is dat voorwarmen best een dure grap.
Mijn laadinstellingen thuis staan nu ingesteld op de tijden van de daluren. Maar dit ga ik per 1 januari veranderen ivm andere energieleverancier en dan is het iedere dag even kijken naar het goedkoopste tarief. Ik zie wel dat dit meestal tussen 0100 en 0600 uur is.
Just here for the fun
Klinkt als iets wat je zou kunnen automatiseren met bijvoorbeeld Home AssistantBrotuck schreef op donderdag 15 december 2022 @ 12:09:
[...]
Inderdaad !
Mijn laadinstellingen thuis staan nu ingesteld op de tijden van de daluren. Maar dit ga ik per 1 januari veranderen ivm andere energieleverancier en dan is het iedere dag even kijken naar het goedkoopste tarief. Ik zie wel dat dit meestal tussen 0100 en 0600 uur is.
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Sorry, maar kun je je verbruik misschien delen in kWh per 100 km? Dat is namelijk de standaard in EV-landFreeMen schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:42:
[...]
klopt tav de korte afstanden maar dat heeft mn te maken met de eheat welke dan vol aan de bak gaat. Gisteren rit van 4km met 2.3km p/kwh. Zelfde rit zonder eheat terugweg 4.5km p/kwh. Beide ritten mix van 50 en 80.
Ik durf overigens bijna niet te vertellen dat ik tot april 2024 een vast tarief heb. Betaal momenteel vanwege geen BTW slechts zo'n 13 cent per kWh

Standaard wellicht maar wel een onlogische standaard als je het mij vraagt. Nooit begrepen waarom je iets per 100km zou willen uitdrukken. In de MME kan je tussen beide kiezen overigens.FlowDesign schreef op donderdag 15 december 2022 @ 12:50:
[...]
Sorry, maar kun je je verbruik misschien delen in kWh per 100 km? Dat is namelijk de standaard in EV-land
Ik durf overigens bijna niet te vertellen dat ik tot april 2024 een vast tarief heb. Betaal momenteel vanwege geen BTW slechts zo'n 13 cent per kWh
Maar goed, het is geen rocket science om het om te rekenen, gewoon 100 delen door 2,3 en 4,5 ofwel 43,5 kWh/100km respectievelijk 22,2kwh/100km.
Volledig met je eens!FreeMen schreef op donderdag 15 december 2022 @ 12:59:
[...]
Standaard wellicht maar wel een onlogische standaard als je het mij vraagt. Nooit begrepen waarom je iets per 100km zou willen uitdrukken. In de MME kan je tussen beide kiezen overigens.
Maar goed, het is geen rocket science om het om te rekenen, gewoon 100 delen door 2,3 en 4,5 ofwel 43,5 kWh/100km respectievelijk 22,2kwh/100km.
Ik kijk ook hoeveel km/kwh heb, dus 4.2km per kWh
En niet 23.8 kwh per 100km.
Het is indd een beetje een gekke standaard, ben ik met je eens, maar het is inmiddels wel aardig ingeburgerd heb ik het idee.FreeMen schreef op donderdag 15 december 2022 @ 12:59:
[...]
Standaard wellicht maar wel een onlogische standaard als je het mij vraagt. Nooit begrepen waarom je iets per 100km zou willen uitdrukken. In de MME kan je tussen beide kiezen overigens.
Vroeger rekende ik ook altijd in kilometer per liter.
Een voordeel van rekenen met kWh per 100 km vind ik wel, dat ik daarmee de range sneller in kan schatten.
Als je bijvoorbeeld weet, oh m'n verbruik is ongeveer 22, dat pas ongeveer 3 keer in het accupakket, dan kan ongeveer 300 km rijden.
maar dat kan toch ook met aantal kilometer per kilowatt ? Wellicht zelfs accurater.FlowDesign schreef op donderdag 15 december 2022 @ 14:26:
[...]
Het is indd een beetje een gekke standaard, ben ik met je eens, maar het is inmiddels wel aardig ingeburgerd heb ik het idee.
Vroeger rekende ik ook altijd in kilometer per liter.
Een voordeel van rekenen met kWh per 100 km vind ik wel, dat ik daarmee de range sneller in kan schatten.
Als je bijvoorbeeld weet, oh m'n verbruik is ongeveer 22, dat pas ongeveer 3 keer in het accupakket, dan kan ongeveer 300 km rijden.
88 x 4,2 km = 369 km
Alleen is het gemiddelde per 100 kilometer veel betrouwbaarder vind ik
[ Voor 5% gewijzigd door Brotuck op 15-12-2022 14:44 ]
Just here for the fun
Hoe bedoel je dat? Beide leveren toch Exact dezelfde getallen op?Brotuck schreef op donderdag 15 december 2022 @ 14:44:
[...]
Tav wat je ziet op de boordcomputer zijn ze iig allebei even onbetrouwbaar 😉
Hmm ja. Bij hoofdrekenen vind ik mijn methode gewoon makkelijkerBrotuck schreef op donderdag 15 december 2022 @ 14:44:
[...]
maar dat kan toch ook met aantal kilometer per kilowatt ? Wellicht zelfs accurater.
88 x 4,2 km = 369 km
En range hoeft niet accuraat want het is altijd een schatting.
Ik heb mijn laadpaal thuis om deze reden nog helemaal niet gebruikt.Brotuck schreef op donderdag 15 december 2022 @ 12:09:
[...]
Inderdaad !
Mijn tarief thuis ligt hoger dan het laadtarief bij een openbare laadpaal.
Ik vraag me af of er straks nog iemand thuis gaat laden als de nieuwe regels met betrekking op verbruik in gaan.
Hier hetzelfde en 61 zonnepanelen, dus lekker vol voorverwarmen ac aan stuurverw aan stoelverw aan, heerlijk hoor gratis rijden en wel 40 cent per kwh afschrijven bij de belastingFlowDesign schreef op donderdag 15 december 2022 @ 12:50:
[...]
Sorry, maar kun je je verbruik misschien delen in kWh per 100 km? Dat is namelijk de standaard in EV-land
leasetarief gaat wel 12 euro omhoog in januari
[ Voor 4% gewijzigd door Caulino op 15-12-2022 20:36 ]
Kan iemand mij vertellen of PAAK werkt als je telefoon op 9 of 10 meter afstand van je auto is ?
Ik heb het namelijk net getest door de telefoon in de slaapkamer te laten liggen en naar de auto te lopen. Die ging zonder morren open en startte ook gewoon. Dat is in mijn geval een afstand van ongeveer 10 meter !
Dus de auto voor de deur neerzetten met PAAK is gewoon een dingetje.
Geen PAAK meer voor mij in ieder geval.
Ik heb het namelijk net getest door de telefoon in de slaapkamer te laten liggen en naar de auto te lopen. Die ging zonder morren open en startte ook gewoon. Dat is in mijn geval een afstand van ongeveer 10 meter !
Just here for the fun
Je hebt zelf al vastgesteld dat het vanaf die afstand blijkbaar werkt toch?Brotuck schreef op donderdag 15 december 2022 @ 22:42:
Kan iemand mij vertellen of PAAK werkt als je telefoon op 9 of 10 meter afstand van je auto is ?
Ik was nog in ontkenningsfase.Mustang schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 07:37:
[...]
Je hebt zelf al vastgesteld dat het vanaf die afstand blijkbaar werkt toch?

Punt is dat de gewone sleutel niet meer werkt als hij langer dan een bepaalde periode stil ligt. Ik dacht 30 seconden oid. Maar PAAK op de telefoon blijft dus gewoon werken zolang je in bluetooth range bent. En de range is dus 10 meter.
Dat is voor mijn usecase erg onhandig want de auto staat op eigen terrein pal naast het huis en mijn slaapkamer is dus recht daarboven. Op cancel drukken heeft geen zin, want PAAK reconnect gewoon een paar minuten later weer wel.
Just here for the fun
da's wel vreemd, Ik had met PaaK juist het probleem dat de telefoon dichtbij genoeg moest zijn om te werken. En soms was de verkeerde zak van je broek al te ver weg...... Sinds de tweede sleutel niet meer gebruikt trouwens, maar dit klinkt als een behoorlijke upgrade..... soort van danBrotuck schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 08:21:
[...]
Ik was nog in ontkenningsfase.![]()
Punt is dat de gewone sleutel niet meer werkt als hij langer dan een bepaalde periode stil ligt. Ik dacht 30 seconden oid. Maar PAAK op de telefoon blijft dus gewoon werken zolang je in bluetooth range bent. En de range is dus 10 meter.
Dat is voor mijn usecase erg onhandig want de auto staat op eigen terrein pal naast het huis en mijn slaapkamer is dus recht daarboven. Op cancel drukken heeft geen zin, want PAAK reconnect gewoon een paar minuten later weer wel.
DDie van mij heeft dat ook, had dit specifek doorgegeven dat ik de laatste updates erop wilde hebben. Heb de auto sinds woensdag en nu alles aan het ontdekken.FlowDesign schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:53:
[...]
Dat is vanaf versie 3.x pas toch?
Volgens mij is die versie in Europa officieel nog niet uitgebracht zoals in Amerika.
Hier ook dezelfde ervaring, telefoon meer dan 1 meter van de deurstijl MME en niets meer...m24 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 08:54:
[...]
da's wel vreemd, Ik had met PaaK juist het probleem dat de telefoon dichtbij genoeg moest zijn om te werken. En soms was de verkeerde zak van je broek al te ver weg...... Sinds de tweede sleutel niet meer gebruikt trouwens, maar dit klinkt als een behoorlijke upgrade..... soort van dan
Fijn dat je de auto eindelijk hebtPraveenB schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 08:58:
[...]
DDie van mij heeft dat ook, had dit specifek doorgegeven dat ik de laatste updates erop wilde hebben. Heb de auto sinds woensdag en nu alles aan het ontdekken.
Heb je links van de ronde draaiknop één airco gerelateerde knop (Auto) of twee knoppen boven elkaar?
[ Voor 14% gewijzigd door FlowDesign op 16-12-2022 09:28 ]
Ik moet PaaK nog opnieuw instellen. Zal komend weekend eens testen.Brotuck schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 08:21:
[...]
Wellicht komt het ook door het type telefoon waarvan de hardware meer bereik heeft dan een andere ?m24 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 08:54:
[...]
da's wel vreemd, Ik had met PaaK juist het probleem dat de telefoon dichtbij genoeg moest zijn om te werken. En soms was de verkeerde zak van je broek al te ver weg...... Sinds de tweede sleutel niet meer gebruikt trouwens, maar dit klinkt als een behoorlijke upgrade..... soort van dan
Ook zou een versie (android 13 in mijn geval) ook nog kunnen uitmaken.
Just here for the fun
Wanneer is nou de eerste onderhoudsbeurt? Bij 30.000 of pas na 2 jaar?
En nog vraag; heb al sinds oktober geen ota gehad. Zit op 2.7.3. Nog geen ac knop en full android scherm. Wel gaat mijn frunk met knop op sleutel open terwijl ik een job1 heb. Wanneer komt die ota eraan zodat dat er wel opstaat?
En nog vraag; heb al sinds oktober geen ota gehad. Zit op 2.7.3. Nog geen ac knop en full android scherm. Wel gaat mijn frunk met knop op sleutel open terwijl ik een job1 heb. Wanneer komt die ota eraan zodat dat er wel opstaat?
2 jaar of 60.000 kmGrondje schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 06:17:
pas in 2023 of je moet langs brotuck gaan
[ Voor 5% gewijzigd door Caulino op 17-12-2022 08:45 ]
2023 is al over 2,5 weekCaulino schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 08:44:
[...]
2 jaar of 60.000 km
Ford heeft aangegeven dat de laatste OTA updates (versie 3.6.x) ergens in Q1 2023 gaan komen.
Dat kan al over drie weken zijn, maar ik denk eerder 7-12 weken.
En met deze temperaturen ga je mij niet vinden bij een auto buiten met een laptopje.
[ Voor 10% gewijzigd door Brotuck op 17-12-2022 09:09 ]
Just here for the fun
Dus wel ff net wat eerder afspraak maken dan voordat je 'm daadwerkelijk 2 jaar hebt, want als ze dan iets vinden valt het nog onder garantieCaulino schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 08:44:
[...]
2 jaar of 60.000 km
Zit een kaartje van een dealer in mijn auto:Caulino schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 08:44:
[...]
2 jaar of 60.000 km
30.000km / 1 jaar.
Inmiddels op 40k en 1j en 8 maanden. Ze hebben lekker pech bij de dealer. Auto geeft zelf aan wanneer er onderhoud nodig is, tot die tijd kom ik er zo min mogelijk.
die 30k en 1 jaar is bijgesteld pas geleden, ik heb er nu na een jaar en 1 maand 33k op staan en ben bij de dealer geweest, nee meneer niet nodig is 2 jaar geworden of 60k, prima als die kapot gaat is het toch het probleem van de leasemaatschappij.makooy schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 10:13:
[...]
Zit een kaartje van een dealer in mijn auto:
30.000km / 1 jaar.
Inmiddels op 40k en 1j en 8 maanden. Ze hebben lekker pech bij de dealer. Auto geeft zelf aan wanneer er onderhoud nodig is, tot die tijd kom ik er zo min mogelijk.
Dit is wel vreemd want het bovenstaande kan ik proefondervindelijk met 100% zekerheid ontkrachten. Ja, bluetooth werkt tot 10 meter (en nog wel verder) maar nee de auto krijg je buiten een range van 1 a 2 meter niet open. Ik heb het geprobeerd. Leg de telefoon op 2 meter van de auto nadat hij op slot is gegaan en hij gaat echt niet open.Brotuck schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 08:21:
[...]
Bizar dat hij bij jou wel open ging op 10 meter, dit zou echt niet mogen want is vragen om problemen. Heb je wel hem eerst op slot gedaan?
Wat mogelijk wel een issue is is de welkomstverlichting welke aan springt binnen bleutooth range maar die heb ik na 1 dag ook al uitgezet om die reden.
edit, zojuist nogmaals getest. Auto staat vlak tegen de keuken aan (kan er amper langs lopen). Naar de keuken gelopen, telefoon zegt dat hij verbonden is en de telefoon ligt direct tegen de binnenmuur max 1 meter van de auto. Naar buiten gelopen met de telefoon op het keukenblok en de auto gaat echt niet open.
[ Voor 18% gewijzigd door FreeMen op 17-12-2022 10:25 ]
Telefoon in de keuken gelegd, is een goede 5 meter. Ik loop naar de auto. Eerste keer niks, bij tweede keer gingen de lichten knipperen en de deur open......FreeMen schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 10:17:
[...]
Dit is wel vreemd want het bovenstaande kan ik proefondervindelijk met 100% zekerheid ontkrachten. Ja, bluetooth werkt tot 10 meter (en nog wel verder) maar nee de auto krijg je buiten een range van 1 a 2 meter niet open. Ik heb het geprobeerd. Leg de telefoon op 2 meter van de auto nadat hij op slot is gegaan en hij gaat echt niet open.
Bizar dat hij bij jou wel open ging op 10 meter, dit zou echt niet mogen want is vragen om problemen. Heb je wel hem eerst op slot gedaan?
Wat mogelijk wel een issue is is de welkomstverlichting welke aan springt binnen bleutooth range maar die heb ik na 1 dag ook al uitgezet om die reden.
edit, zojuist nogmaals getest. Auto staat vlak tegen de keuken aan (kan er amper langs lopen). Naar de keuken gelopen, telefoon zegt dat hij verbonden is en de telefoon ligt direct tegen de binnenmuur max 1 meter van de auto. Naar buiten gelopen met de telefoon op het keukenblok en de auto gaat echt niet open.
Just here for the fun
bijzonder, ik heb wel 10x gedrukt op de knop en niks. Zowel aan de bestuurderskant (1 meter van de muur) als de bijrijderskant.Brotuck schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 10:26:
[...]
Telefoon in de keuken gelegd, is een goede 5 meter. Ik loop naar de auto. Eerste keer niks, bij tweede keer gingen de lichten knipperen en de deur open......
Dit zou echt niet mogen op die afstand
Toevallig een "actieve" sleutel in de buurt?
[ Voor 5% gewijzigd door FreeMen op 17-12-2022 10:29 ]
Nee ik zal wel weer een bijzondere telefoon hebben die anders omgaat met bluetooth ofzo. Ik vertrouw het in ieder geval niet (meer) en ga paak niet meer aanzetten.FreeMen schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 10:28:
[...]
bijzonder, ik heb wel 10x gedrukt op de knop en niks. Zowel aan de bestuurderskant (1 meter van de muur) als de bijrijderskant.
Dit zou echt niet mogen op die afstand
Just here for the fun
Daarom heb ik paak er af gegooid, veel te onstabiel, gewoon de sleutel in je zak en klaar.
Daar was ook een discussie over in de facebook groep. Deze "bewezen" waardes kloppen gewoon niet of zijn tenminste verkeerd omschreven.
De E-Heat functie van de auto heeft het de opstart zwaar, dat is correct. Maar als je naar het gemiddelde kijkt als je wat langere afstanden rijd is het allemaal niet zo dramatisch.Ik zat van de week op 0 graden buiten op een rit van 70 km op 21 kW gemiddeld verbruik
Korte afstanden gebruikt bijna iedere auto meer energie of het nou een benzine of diesel of ev is. Ook in de zomer trouwens door de airco.
[ Voor 7% gewijzigd door Brotuck op 17-12-2022 12:23 ]
Just here for the fun
Sinds een paar dagen de GT binnen gehad, is het al duidelijk wat nou echt klopt voor wat betreft de accu laden tot X%? Je hoort iedereen verschillende dingen zeggen over het laden tot max 80%, anderen weer 100% of 90%
De dealer zelf heeft al gezegd dat 100% geen enkel probleem is. Ik praat dan over de levensduur van de accu gezien ik de auto zelf gekocht heb en hem nog lang moet houden :-)
Als ik zelf ga beredeneren vanuit hoe accu's werken zou ik zeggen dat 100% op zich prima is zolang je maar langzaam laad, lees: <0.5C.
Dus als je thuis lader instelt op een hele, hele, hele veilige waarde van zeg 4Kw en je laad hem naar de 100% lopen elke dag zou je theoretisch geen probleem moeten hebben voor wat betreft de levensduur van de accu.
Iemand een idee?
De dealer zelf heeft al gezegd dat 100% geen enkel probleem is. Ik praat dan over de levensduur van de accu gezien ik de auto zelf gekocht heb en hem nog lang moet houden :-)
Als ik zelf ga beredeneren vanuit hoe accu's werken zou ik zeggen dat 100% op zich prima is zolang je maar langzaam laad, lees: <0.5C.
Dus als je thuis lader instelt op een hele, hele, hele veilige waarde van zeg 4Kw en je laad hem naar de 100% lopen elke dag zou je theoretisch geen probleem moeten hebben voor wat betreft de levensduur van de accu.
Iemand een idee?
Meestal laad ik tot 95% op, gewoon omdat die extra 5% heel veel laadverliezen heeft. En dat is gewoon zonde.cbrfdk schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 14:35:
Sinds een paar dagen de GT binnen gehad, is het al duidelijk wat nou echt klopt voor wat betreft de accu laden tot X%? Je hoort iedereen verschillende dingen zeggen over het laden tot max 80%, anderen weer 100% of 90%
Iemand een idee?
Zelf hou ik me niet zo bezig met de maximale spanning op 80 - 90 of 100%
Just here for the fun
De handleiding is niet eenduidig, maar dit staat er onder andere in:
U kunt de levensduur van de hoogspanningsaccu verlengen met de functie gewenste oplaadtijden. Gewenste oplaadtijden kan de accu op de optimale temperatuur en oplaadniveau houden op basis van uw instellingen en gebruik.
Laat de accu afkoelen voor het opladen en stel het maximale oplaadniveau in op 90% voor dagelijks gebruik om de levensduur van de hoogspanningsaccu te verlengen.
@cbrfdk Als ik van plan zou zijn de auto (privé dus geen lease) lang te houden zou ik proberen tussen de 10 en 90% te blijven....
U kunt de levensduur van de hoogspanningsaccu verlengen met de functie gewenste oplaadtijden. Gewenste oplaadtijden kan de accu op de optimale temperatuur en oplaadniveau houden op basis van uw instellingen en gebruik.
Laat de accu afkoelen voor het opladen en stel het maximale oplaadniveau in op 90% voor dagelijks gebruik om de levensduur van de hoogspanningsaccu te verlengen.
@cbrfdk Als ik van plan zou zijn de auto (privé dus geen lease) lang te houden zou ik proberen tussen de 10 en 90% te blijven....
[ Voor 12% gewijzigd door MarcelGo op 17-12-2022 15:54 ]
Hij is zakelijk maar toch, eigendom van de zaak en niet lease. Ik hou het wel op 90% en bij lange tripjes misschien 100%
Het had wel duidelijker gemogen idd, vooral ook omdat er ~99Kw in zit waarbij ze een ~8Kw inhouden al dus 90% is stiekem ~80% dan ofzo?
Aan de andere kant, die extra 10% naar 100% laden zal ook wel niet veel opleveren qua kilometers dan kun je net zo goed rond de 30% even 10 minuten bij een snel lader staan voor die keren dat je het niet haalt tot je bestemming.
Het had wel duidelijker gemogen idd, vooral ook omdat er ~99Kw in zit waarbij ze een ~8Kw inhouden al dus 90% is stiekem ~80% dan ofzo?
Aan de andere kant, die extra 10% naar 100% laden zal ook wel niet veel opleveren qua kilometers dan kun je net zo goed rond de 30% even 10 minuten bij een snel lader staan voor die keren dat je het niet haalt tot je bestemming.
Heb ik ook gehad.Donnie Darko schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:13:
Ik kreeg vanochtend trouwens een portier storing om mijn oren, ik vermoed iets met kou komt dat jullie bekend voor?
Na 3 keer een dagje Ford Garage waren ze er achter.
Nieuw slot in achterdeur/bijrijder kant vervangen en opgelost.
Dat weet alleen Henry Ford denk ik, zit al sinds 8 september te wachten op verdere updates. Niet dat ik echt iets mis maar toch, daar waar mogelijk update ik alles asap.Grondje schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 06:17:
Met deze temperaturen krijg ik zo nu en dan in FordPass na het opladen ‘rijconditie’ te zien. Lijkt erop dat de auto dan toch walstroom pakt om de accu op temperatuur te houden.
Normaal gesproken sluit ik de auto pas aan om op te laden tussen de 10-20% resterende accu capaciteit.
Zou het toch beter zijn de auto gewoon iedere nacht aan te sluiten, ongeacht de resterende acculading?
Normaal gesproken sluit ik de auto pas aan om op te laden tussen de 10-20% resterende accu capaciteit.
Zou het toch beter zijn de auto gewoon iedere nacht aan te sluiten, ongeacht de resterende acculading?
Scroll even terug naar donderdag 1205 uur...printje van een email van Ford waarin geadviseerd wordt in te pluggen wanneer mogelijk...AvantBlack schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 22:56:
Met deze temperaturen krijg ik zo nu en dan in FordPass na het opladen ‘rijconditie’ te zien. Lijkt erop dat de auto dan toch walstroom pakt om de accu op temperatuur te houden.
AvantBlack schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 22:56:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xrujyJmTbfgIfTxotrgVRXg4.jpg?f=user_large)
Klopt, zie hierboven de piek van vannacht bij mij. Het lijkt er op dat hij een kwartier / half uur de accu even bijwarmt. Het gebeurt overigens niet elke nacht.
[ Voor 13% gewijzigd door Xipe22 op 18-12-2022 09:41 ]
Job1 auto die al keer terugroepactie heeft gehad voor de vooruit. (alles was goed)
Twijfel al een jaar of de vooruit verwarming wel werkt. Aangezien ik de auto in de winter 15 min voor vertrek al aanzet nooit echt last van gehad.
Dacht vanochtend zal toch eens testen. Na 5 min ziet de vooruit er nog steeds als volgt uit.
Handleiding opgezocht. Volgens mij staat alles goed. Iemand nog een idee of ik iets verkeerd doe voordat ik afspraak maak bij Ford.
Twijfel al een jaar of de vooruit verwarming wel werkt. Aangezien ik de auto in de winter 15 min voor vertrek al aanzet nooit echt last van gehad.
Dacht vanochtend zal toch eens testen. Na 5 min ziet de vooruit er nog steeds als volgt uit.
Handleiding opgezocht. Volgens mij staat alles goed. Iemand nog een idee of ik iets verkeerd doe voordat ik afspraak maak bij Ford.
:strip_exif()/f/image/ksz09J3PySzAN9n1mrtmM0sE.jpg?f=fotoalbum_large)
Je moet de "MAX" knop hebbenMaxmannl schreef op zondag 18 december 2022 @ 13:33:
Job1 auto die al keer terugroepactie heeft gehad voor de vooruit. (alles was goed)
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/gC3rCLN1kw1LejLofMLMJu7p.jpg?f=fotoalbum_large)
Just here for the fun
Die combi volgens mij ook geprobeerd had ook niet het gewenste effect.
Ga het nog een keer proberen, even wachten op nieuwe vorst hahaha
Wel overduidelijk dat je voorruit verwarming niet werkt.Maxmannl schreef op zondag 18 december 2022 @ 13:33:
[Afbeelding]
Ik had gisterenavond een beetje sneeuw op de auto. Toen heb ik via de app op afstand gestart. Instellingen daarvoor heb ik staan op 5 minuten en 22 graden (dus niet op laatste instellingen).Maxmannl schreef op zondag 18 december 2022 @ 13:33:
[Afbeelding]
De voorruit was even snel sneeuwvrij als de achterruit.
Lijkt hier inderdaad geen enkele vorm van elektrische verwarmen te zijn gestart, enkel via de airco en dat schiet echt niet op tov elektrisch. Bij ons via remote start altijd binnen enkele minuten de ruit geheel ontdooid.Maxmannl schreef op zondag 18 december 2022 @ 13:33:
[Afbeelding]
Bedankt voor jullie reacties en bevestiging. Morgen meteen even garage bellen
Auto nu paar dagen in bezit en al wat laadacties gedaan. Rijdt perfect, laden gaat eenvoudig. Heb hem vanmiddag van 35% naar 80% opgeladen bij een 150kwh snellaadstation en toen 500mtr verderop aan de 11kwh paal tot 98% verder geladen. Morgenochtend een ritje van 250km enkele reis en na een uurtje weer terug. Daarna nog 116 km heen en weer terug. Ben benieuwd hoe dat zal gaan. Ik heb nog geen thuislaadpaal.
Vertrektijd instellen lukt hier goed; kom dan bij een warme en ontdooide auto aan.
Heb de RWD-ER met technology pack…Ben nog op zoek naar hetde parkassist… twijfel of die er wel op zit…knopje gezien maar er gebeurd niks…
En morgen winterbanden bestellen.
Vertrektijd instellen lukt hier goed; kom dan bij een warme en ontdooide auto aan.
Heb de RWD-ER met technology pack…Ben nog op zoek naar hetde parkassist… twijfel of die er wel op zit…knopje gezien maar er gebeurd niks…
Zelfde verhaal, de GT hier en geen park assist knopje.Vassque schreef op zondag 18 december 2022 @ 21:04:
Ben nog op zoek naar hetde parkassist… twijfel of die er wel op zit…knopje gezien maar er gebeurd niks…
Ergens gelezen dat die eruit is gehaald vanwege chip tekort, of dat waar is geen idee.
Verder rijd hij idd prima, nu nog aan het kijken hoe ik de SOC uit kan lezen zodat ik het laadvermogen van de paal kan inregelen wanneer de goedkope uurtjes zijn maargoed das offtopic.
Ik had ooit een Volvo V40 met park assist. In het begin één keer gebruikt om te kijken of het echt werkt. Werkte gewoon prima. Daarna nooit meer gebruikt. Vind 't echt een nutteloze gadget. Ik kan veel sneller zelf inparkeren.cbrfdk schreef op zondag 18 december 2022 @ 21:09:
[...]
Zelfde verhaal, de GT hier en geen park assist knopje.
Ergens gelezen dat die eruit is gehaald vanwege chip tekort, of dat waar is geen idee.
Verder rijd hij idd prima, nu nog aan het kijken hoe ik de SOC uit kan lezen zodat ik het laadvermogen van de paal kan inregelen wanneer de goedkope uurtjes zijn maargoed das offtopic.
Smaken verschillen; ik gebruikte het vaak. Achteruit 90’ insteken lukt me wel. Maar voor langsparkeren…zei ik altijd tegen de auto: jij mag het doen. Ik bediende het gaspedaal.
Geloof dat de MME zelf de snelheid bepaald, dat zou ik wel even willen ervaren op veilig terrein…maar goed.
@cbrfdk; hier dus wel het knopje…bij jou niet of is het een typo? Bizar als dat zonder overleg gewoon wordt geskipt eerlijk gezegd.
Geloof dat de MME zelf de snelheid bepaald, dat zou ik wel even willen ervaren op veilig terrein…maar goed.
@cbrfdk; hier dus wel het knopje…bij jou niet of is het een typo? Bizar als dat zonder overleg gewoon wordt geskipt eerlijk gezegd.
Sneller wel, maar zo precies in extreem kleine plekken niet. Dat doet de Mach-E wel echt perfectFlowDesign schreef op zondag 18 december 2022 @ 21:14:
[...]
Ik had ooit een Volvo V40 met park assist. In het begin één keer gebruikt om te kijken of het echt werkt. Werkte gewoon prima. Daarna nooit meer gebruikt. Vind 't echt een nutteloze gadget. Ik kan veel sneller zelf inparkeren.
Ik parkeer voornamelijk op basis van m'n zijspiegels. Camera achter kijk ik alleen op het laatst naar om te checken hoe ver ik nog kan.Aldusso schreef op zondag 18 december 2022 @ 22:26:
[...]
Sneller wel, maar zo precies in extreem kleine plekken niet. Dat doet de Mach-E wel echt perfect
Maar ben nu wel nieuwsgierig geworden, zal het eens een keer uitproberen
Het fysieke knopje is er maar het virtuele knopje waar de handleiding het over heeft of die je in filmpjes ziet, mist. Het gaat er niet om of ik het vaak wil gebruiken of niet, waarschijnlijk niet maar was toch wel even benieuwd hoe dat zou werken. Als het zou werken en je hebt een lastig parkeerplekje dan is het fijn als je het kan gebruiken vooral omdat ik nu van een 3 deurs sportwagen naar een flike brede en vooral lange Mach-E ben gegaan waarbij ik merk dat sommige parkeerplekken toch iets te klein zijn.
Meest kwalijke is eigenlijk dat het ermee wordt geadverteerd en je het niet hebt zonder dat daar iets over gezegd wordt. Ik las zelfs dat ze in de US geld terug hebben gekregen omdat de optie werd verwijderd.
Zelfs de dealer gaf tijdens de eerste uitleg aan dat ik het eerst even moet proberen op een rustig plekje gezien die nogal snel gaat met het parkeren. Dus ik weet zeker dat het erop hoort te zitten.
Dealer al gemaild trouwens hierover, eens kijken wat ze morgen zeggen.
Meest kwalijke is eigenlijk dat het ermee wordt geadverteerd en je het niet hebt zonder dat daar iets over gezegd wordt. Ik las zelfs dat ze in de US geld terug hebben gekregen omdat de optie werd verwijderd.
Zelfs de dealer gaf tijdens de eerste uitleg aan dat ik het eerst even moet proberen op een rustig plekje gezien die nogal snel gaat met het parkeren. Dus ik weet zeker dat het erop hoort te zitten.
Dealer al gemaild trouwens hierover, eens kijken wat ze morgen zeggen.
[ Voor 0% gewijzigd door cbrfdk op 19-12-2022 00:58 . Reden: typo ]
Ik heb de Auto knop en daaronder de AC knop.FlowDesign schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:23:
[...]
Fijn dat je de auto eindelijk hebt
Heb je links van de ronde draaiknop één airco gerelateerde knop (Auto) of twee knoppen boven elkaar?
En de tegels onderin zijn dan klein en rechthoekig, dus best wel een groot scherm voor de AA.
Ik had de delaer gevraad om de laatste updates erop te plaatsen. Blijkbaar is dit ook gedaan.
Hoe kan ik zien welke update versie bij is geinstalleerd?
Ik kreeg een uitleg van de dealer over hoe parkassist werkt en die is toch anders dan wat ik gelezen/gezien heb.
De uitleg is: "langzaam rijden, 1 x op fysieke knopje drukken en als de auto een plekje gevonden heeft dan zie je dat in het scherm en volg dan de instructies op"
Kan iemand dat bevestigen?
Ik ga het sowieso nog maar eens een keer proberen denk ik, nu wil het gewoon weten al ga ik het nooit gebruiken.
De uitleg is: "langzaam rijden, 1 x op fysieke knopje drukken en als de auto een plekje gevonden heeft dan zie je dat in het scherm en volg dan de instructies op"
Ik ga het sowieso nog maar eens een keer proberen denk ik, nu wil het gewoon weten al ga ik het nooit gebruiken.
Dat kan idd zo, hij scant de plekken af tot hij er 1 gevonden heeft, en dan idd instructies volgens. Gaat vrij vlot ;-)cbrfdk schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:43:
Ik kreeg een uitleg van de dealer over hoe parkassist werkt en die is toch anders dan wat ik gelezen/gezien heb.
Je kan het ook manueel oproepen
Nou schiet mij maar lek, alles geprobeerd maar helaas.
Ga toch echt denken dat ze het eruit hebben gelaten en niets gezegd hebben, zelfs niet tegen de dealer waardoor de dealer mij nu vertelt hoe het moet zonder te weten dat die hele chip mist ofzo.
Ga toch echt denken dat ze het eruit hebben gelaten en niets gezegd hebben, zelfs niet tegen de dealer waardoor de dealer mij nu vertelt hoe het moet zonder te weten dat die hele chip mist ofzo.
Sinds een paar dagen heb ik een geüpdatete versie van Apple Maps in Apple CarPlay. De update die theoretisch EV route planning e.d. mogelijk moet maken. Evenals de inschatting van het percentage batterij dat over is wanneer je op locatie aankomt.
Helaas blijkt dit bij mij niet goed te werken. Gisteravond werkte het tijdens een rit, maar in de rit ervoor en de 4 ritten erna kreeg ik het niet werkend. Sterker nog, ik kon überhaupt geen routes meer inplannen. Kreeg steeds een melding dat een route plannen tijdelijk niet mogelijk was. Is dit probleem bij één van jullie bekend? En zo ja, hebben je enig idee hoe dit te fixen?
Voor nu heb ik m'n auto maar weer verwijderd uit Apple Maps zodat ik gewoon routes kan plannen, maar het liefst maak ik gewoon gebruik van de nieuwe functie natuurlijk.
Helaas blijkt dit bij mij niet goed te werken. Gisteravond werkte het tijdens een rit, maar in de rit ervoor en de 4 ritten erna kreeg ik het niet werkend. Sterker nog, ik kon überhaupt geen routes meer inplannen. Kreeg steeds een melding dat een route plannen tijdelijk niet mogelijk was. Is dit probleem bij één van jullie bekend? En zo ja, hebben je enig idee hoe dit te fixen?
Voor nu heb ik m'n auto maar weer verwijderd uit Apple Maps zodat ik gewoon routes kan plannen, maar het liefst maak ik gewoon gebruik van de nieuwe functie natuurlijk.
Bij mij doet de ev functie van Apple 't al niet meer sinds enkele maanden. Krijg altijd de melding ev route niet beschikbaar.
LOL, dat is wel echt kansloos indd, zoveel verschilPraveenB schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 10:43:
[Afbeelding]
Op de Ford pagina zie ik deze bandendruk. Wat raden jullie aan voor bandendruk? Ik heb op dit moment winterbanden.
Ik vind het wel vaag dat er zobeel verschil is tussen de banden en dat de auto zo is afgeleverd.
Ik heb ze rondom op 2.8 bar gezet.
In de deur zit een sticker met de bandendruk, ik doe daar 0,1 of 0,2 bij.
Nou bij deze officieel een bevestiging vanuit de dealer, de quote:
"Ik heb het even uitgezocht, per ingaande productie April 2022 is active parkassist verwijderd door chiptekort, Ford is aan het uitzoeken of zij het alsnog kunnen inbouwen en/of activeren. Medio Februari verwachten ze hier een antwoord op te hebben. Ook even nagevraagd er worden geen vergoedingen verstrekt (althans nog niet) ze gaan eerst uitzoeken en komen dan later met een oplossing of alternatief."
"Ik heb het even uitgezocht, per ingaande productie April 2022 is active parkassist verwijderd door chiptekort, Ford is aan het uitzoeken of zij het alsnog kunnen inbouwen en/of activeren. Medio Februari verwachten ze hier een antwoord op te hebben. Ook even nagevraagd er worden geen vergoedingen verstrekt (althans nog niet) ze gaan eerst uitzoeken en komen dan later met een oplossing of alternatief."
Ik heb hier maar 1 reactie op, onacceptabel. Een auto verkopen zonder dit te melden?cbrfdk schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 13:30:
Nou bij deze officieel een bevestiging vanuit de dealer, de quote:
Mijn MME staat sinds 1 november bij de dealer in afwachting op een chip, en van dit soort berichten wordt ik toch wel zenuwachtig nu. Ik ga me nu melden bij Ford Nederland, wordt vervolgd.
Op de sticker staat afhankelijk van hoeveel personen en hoe zwaar beladen, voorkant ongeveer 2,4 tot 2,8 bar en achter 2,8 tot 3,4 bar.makooy schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:45:
In de deur zit een sticker met de bandendruk, ik doe daar 0,1 of 0,2 bij.
Ik ben net terug van de bandenboer die m'n winterbanden erop heeft gelegd, heb nu rondom 3,0 bar.
Misschien dat ik een klein beetje lucht uit de voorbanden ga halen. 2,8 voor is meer dan genoeg.
Ik zet de bandendruk ook op 2.8 (koude banden) en dan stijgt de druk naar ongeveer 3.0 als de banden warm zijn.PraveenB schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 10:43:
[Afbeelding]
Op de Ford pagina zie ik deze bandendruk. Wat raden jullie aan voor bandendruk? Ik heb op dit moment winterbanden.
Ik vind het wel vaag dat er zobeel verschil is tussen de banden en dat de auto zo is afgeleverd.
Ik pak altijd vol beladen. Rijd wat prettiger in mijn ogen.FlowDesign schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 16:09:
[...]
Op de sticker staat afhankelijk van hoeveel personen en hoe zwaar beladen, voorkant ongeveer 2,4 tot 2,8 bar en achter 2,8 tot 3,4 bar.
Ik ben net terug van de bandenboer die m'n winterbanden erop heeft gelegd, heb nu rondom 3,0 bar.
Misschien dat ik een klein beetje lucht uit de voorbanden ga halen. 2,8 voor is meer dan genoeg.
https://www.macheforum.co...-in-my-2023-mach-e.24442/
@Brotuck Heb jij met jouw nieuwere 3.x software eigenlijk Lane Change Assist?
Nee helaas die update is nog niet beschikbaar, ook de nieuwe Sync4a update moet nog komen.FlowDesign schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:50:
https://www.macheforum.co...-in-my-2023-mach-e.24442/
https://www.macheforum.co...d-non-early-access.24347/
:fill(white):strip_exif()/f/image/M4Rg9bAiiPkvGEzZAxovJBZL.png?f=user_large)
Beide updates hou ik wel in de gaten wanneer ze beschikbaar komen via FDRS uiteraard.
[ Voor 13% gewijzigd door Brotuck op 21-12-2022 10:59 ]
Just here for the fun
YouTube: Mustang Mach E NEW SYNC VERSION!Brotuck schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:58:
[...]
Nee helaas die update is nog niet beschikbaar, ook de nieuwe Sync4a update moet nog komen.
https://www.macheforum.co...d-non-early-access.24347/
[Afbeelding]
Beide updates hou ik wel in de gaten wanneer ze beschikbaar komen via FDRS uiteraard.
Nice, laat maar komen
Zal wel 2024 worden...FlowDesign schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:20:
[...]
YouTube: Mustang Mach E NEW SYNC VERSION!
Nice, laat maar komen
Dat ze die lelijke zwarte randen rondom de auto bij de 360 view nog niet opgelost hebben....
First World problems?baszz schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:58:
[...]
Zal wel 2024 worden...
Dat ze die lelijke zwarte randen rondom de auto bij de 360 view nog niet opgelost hebben....
Idem rondom op 2.8 bar gezet.FlowDesign schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:46:
[...]
LOL, dat is wel echt kansloos indd, zoveel verschil
Ik heb ze rondom op 2.8 bar gezet.
Zeker. Klein persoonlijk irritatiepuntje
Computer says no..
:strip_exif()/f/image/9bTQzuuqGyWct7rHLO7Dsgrb.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn vrouw heeft de auto nog net op een gunstige plek kunnen zetten. NL is een baksteen van 2400KG rijker.
Accu issues. Ik zal een update geven hier zodra ik weet wat er mis is met de accu.
Lang leven de garantie..
:strip_exif()/f/image/9bTQzuuqGyWct7rHLO7Dsgrb.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn vrouw heeft de auto nog net op een gunstige plek kunnen zetten. NL is een baksteen van 2400KG rijker.
Accu issues. Ik zal een update geven hier zodra ik weet wat er mis is met de accu.
Lang leven de garantie..
[ Voor 11% gewijzigd door FireStarter op 22-12-2022 09:40 ]
w00t
dat kan ik je zo wel vertellen, ik had een van deze melding ook.FireStarter schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:35:
Computer says no..
[Afbeelding]
Lang leven de garantie..
wacht inmiddels sinds eind oktober op een module.
Mijn auto staat dus sinds eind okt. dus stil..
In Brabant een leverancier van mij wachtte 6 weken op een connector.
in het midden van het land staan meerdere Mustangs stil, in Groningen staan 2 stil bij de dealer.
Waarvan 1 al maanden en een andere nu 7 week.
In Heerenveen staan nu 2 stil wachten op onderdelen.
In Mexico staat een hele productie lijn stil in afwachting op Chips.
Sterkte
De ANWB heeft de 12V accu opgeladen, die was helemaal leeg. Kan misschien ook wel een gevolg zijn van uiteraard, maar er kan weer even gereden worden.
Die 12V gaat niet vanzelf leeg neem ik aan.
w00t
Over de 12V accu, als je een apparaat op de standaard 12V aansluit gaat dat dan van de loodzuur accu af of via een omvormer van de grote pack, iemand een idee?
In principe van de 12V, maar de meeste EV's laden de 12V bij vanuit het grote accupakket.cbrfdk schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:21:
Over de 12V accu, als je een apparaat op de standaard 12V aansluit gaat dat dan van de loodzuur accu af of via een omvormer van de grote pack, iemand een idee?
Ik heb echter geen idee of de MME dat ook zou moeten doen. Kan ook afhankelijk zijn van je softwareversie.
Ik las je eerste bericht voordat ik bovenstaande las, maar een lege 12V was ook het eerste waar ik aan dacht, omdat je al die andere meldingen er ook bij had, zoals bandenspanning e.d.FireStarter schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:09:
De ANWB heeft de 12V accu opgeladen, die was helemaal leeg. Kan misschien ook wel een gevolg zijn van uiteraard, maar er kan weer even gereden worden.
De MME zal zolang hij aanstaat de 12 volt accu bijladen. Dus in theorie kan je stroom aftappen via de 12 volt aansluiting en dat komt dan van de 400V accu.FlowDesign schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:52:
[...]
In principe van de 12V, maar de meeste EV's laden de 12V bij vanuit het grote accupakket.
Ik heb echter geen idee of de MME dat ook zou moeten doen. Kan ook afhankelijk zijn van je softwareversie.
Just here for the fun
Dus als je 'm lange tijd uit laat staan laadt ie de 12V niet bij? Daarvoor zit geen controle ingebouwd ofzo?Brotuck schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:54:
[...]
De MME zal zolang hij aanstaat de 12 volt accu bijladen. Dus in theorie kan je stroom aftappen via de 12 volt aansluiting en dat komt dan van de 400V accu.
De 12V accu is bijgeladen, maar de errors blijven. Nu zsm naar de garage en dan kijken ze maar.FlowDesign schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:54:
[...]
Ik las je eerste bericht voordat ik bovenstaande las, maar een lege 12V was ook het eerste waar ik aan dacht, omdat je al die andere meldingen er ook bij had, zoals bandenspanning e.d.
In Brabant zeggen we dan Houd um maar.
w00t
Alleen als de auto aan het opladen is en als hij aanstaat inderdaad. Dat is ook de reden dat je soms een melding krijgt dat de accu leeg loopt als je iets aan laat staan. In mijn geval een lichtje boven de achterbank.FlowDesign schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:55:
[...]
Dus als je 'm lange tijd uit laat staan laadt ie de 12V niet bij? Daarvoor zit geen controle ingebouwd ofzo?
Just here for the fun
Ik denk dan aan een defect aan de converter in de auto die 400v naar 12v zet, dit is trouwens dezelfde box die ook 220/230v naar 400v omzet. Dus de accu zal leeg blijven lopen op deze manier en die is helaas niet zo groot...FireStarter schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:57:
[...]
De 12V accu is bijgeladen, maar de errors blijven. Nu zsm naar de garage en dan kijken ze maar.
Als dit geval is heb je wel 1 lichtpuntje en dat is dat de accu (de grote) gewoon nog goed is.
Maar de garage kan dit snel diagnostiseren.
Just here for the fun
Nu zag ik laatst bij Lidl zo'n starthulp met ingebouwde accu (soort powerbank), welke je ook als acculader kunt gebruiken. Misschien niet eens zo gek idee om zo'n ding in de auto mee te nemen.Brotuck schreef op donderdag 22 december 2022 @ 12:05:
[...]
Alleen als de auto aan het opladen is en als hij aanstaat inderdaad. Dat is ook de reden dat je soms een melding krijgt dat de accu leeg loopt als je iets aan laat staan. In mijn geval een lichtje boven de achterbank.
De weg naar de dealer duurde toch 2 uur langer. De ANWB moest ervoor aan te pas komen. Nu met de accu klemmen op de accu gereden naar de dealer. Aan de koffie nu. Ben benieuwd.FireStarter schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:57:
[...]
De 12V accu is bijgeladen, maar de errors blijven. Nu zsm naar de garage en dan kijken ze maar.
Toch wel een ding, ik had de storingen geteld, 19 stuks.
w00t
Waarschijnlijk is het 1 storing, maar omdat alles aan de 12V hangt lijkt het echte paniek...FireStarter schreef op donderdag 22 december 2022 @ 15:36:
[...]
De weg naar de dealer duurde toch 2 uur langer. De ANWB moest ervoor aan te pas komen. Nu met de accu klemmen op de accu gereden naar de dealer. Aan de koffie nu. Ben benieuwd.
Toch wel een ding, ik had de storingen geteld, 19 stuks.
https://www.lidl.nl/p/ult...r-en-powerbank/p100345895FlowDesign schreef op donderdag 22 december 2022 @ 14:22:
[...]
Nu zag ik laatst bij Lidl zo'n starthulp met ingebouwde accu (soort powerbank), welke je ook als acculader kunt gebruiken. Misschien niet eens zo gek idee om zo'n ding in de auto mee te nemen.
Deze bedoelde ik.
Heeft zelfs een compressor