Toon posts:

Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 138 ... 145 Laatste
Acties:

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:29
Brotuck schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:47:
[...]

Ja in mijn geval ga ik redelijk frequent naar Noord Frankrijk en daar zijn nog niet zoveel snelladers beschikbaar helaas. Maar ik had begrepen dat de Franse overheid een aanbesteding had uitgeschreven om bij iedere rustplaats langs de snelweg een snellader te hebben. Fastned heeft daar flink wat inschrijvingen op gedaan (en gewonnen) en moet de eerste snelladers eind December opleveren. Dus hopelijk op korte termijn geen gedoe meer.
Klopt, ze gaan eindelijk eens wat doen in Frankrijk.

Waarschijnlijk heb ik daar ook persoonlijk aan bijgedragen toen ik bij m'n vorige werkgever dit onderzoek heb uitgevoerd ;)
https://rwsenvironment.eu...chnology/route-du-soleil/

De NL regering is hiermee onder de arm met hun Franse collega's gaan praten. En ik was ook in de lead voor EAFO voor de Europese Commissie, die op hun beurt weer druk zetten op landen om wat te ondernemen.

Ford Mustang Mach E SR RWD (Job2 2021-07), 25mm verlaagd

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:53
FlowDesign schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:18:
[...]

Klopt, ze gaan eindelijk eens wat doen in Frankrijk.

Waarschijnlijk heb ik daar ook persoonlijk aan bijgedragen toen ik bij m'n vorige werkgever dit onderzoek heb uitgevoerd ;)
https://rwsenvironment.eu...chnology/route-du-soleil/

De NL regering is hiermee onder de arm met hun Franse collega's gaan praten. En ik was ook in de lead voor EAFO voor de Europese Commissie, die op hun beurt weer druk zetten op landen om wat te ondernemen.
Namens ons allen: Dank je wel!!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-02 20:41
martijnvds schreef op maandag 28 november 2022 @ 20:49:
Ha staat na ruim 2 1/2 maand weer een nieuwe update klaar, iets met verbeteren snelladen. Bij anderen ook?

[Afbeelding]
Nee, maar wel deze gisteren: aan het nummer te zien PU0707 zou die na die van jou moeten zijn gekomen (06), maar wsl geen logica hierin van Ford...

https://app.tronity.io/signup/t9zl4Dyq

• PraveenB
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:43
FlowDesign schreef op maandag 28 november 2022 @ 15:50:
[...]

Ik vind dat ze transportschade wel moeten melden inderdaad, heb je volledig gelijk in.

Alleen ik proef een beetje dat je wat gefrustreerd erover bent en ik kan je alleen maar als tip meegeven, dat je waarschijnlijk meer bereikt bij je contactpersoon wanneer je je irritatie niet door laat schemeren. Persoon aan de andere kant zal dat vermoed ik alleen maar spiegelen.
Ik ben zeker gefrusteerd. Meer over het feit dat de auto vanaf 1 november bij de dealer is binnengekomen en ik heb ze hierna nog gesproken en elke keer werd mij gezegd dat de auto er nog niet is en dat het nog wel 4 weken kan duren. Ik kon wel totdat mijn auto geleverd is een tijdelijke auto tegen betaling krijgen. Nu betreft het een lease auto, maar dan nog kom je niet met zo een voorstel want ze weten heel goed dat het om een zakelijke auto gaat.

Uiteindelijk heeft Ford Nederland mij gisteren gebeld en die gaf aan dat ze het hele verhaal vreemd vinden van de dealer. Ook nog een keer aangegeven dat ze met alles wat ik vroeg dat ze er nog een bepaalde percentage verhoogde ten opzichte van andere Ford dealers. Want volgens mij hanteren de Ford dealers voor de accessoires en het bevestigen eran 1 en dezelfde prijs. Maar bij deze dealer zat er een verschil van soms wel 500 euro tussen.

Het raarste van alles is dat de Ford dealer niet eens weet wat voor transportschade de auto heeft en ook niet kan aangeven of de auto dit jaar nog geleverd gaat worden. Vind het wel een beetje knullig gaan.

Maar een pluspunt is dat de auto in Nederland is en ik er binnenkort van kan genieten.

• PraveenB
Vassque schreef op maandag 28 november 2022 @ 19:49:
Moeten die updates altijd door of bij een dealer worden gedaan? Als dat software-updates zijn dan kan dat mss wel gewoon als ‘ie voor de deur staat?

Wat balen van de schade PraveenB…nog langer wachten; geeft dat een probleem met je huidige auto of baal je gewoon van de mis-communicatie?
Het is voornamelijk de mis-communicatie en niet open en eerlijk zijn naar de (toekomstige)berijder van de auto

• FlowDesign
PraveenB schreef op woensdag 30 november 2022 @ 11:23:
[...]

Ik ben zeker gefrusteerd. Meer over het feit dat de auto vanaf 1 november bij de dealer is binnengekomen en ik heb ze hierna nog gesproken en elke keer werd mij gezegd dat de auto er nog niet is en dat het nog wel 4 weken kan duren. Ik kon wel totdat mijn auto geleverd is een tijdelijke auto tegen betaling krijgen. Nu betreft het een lease auto, maar dan nog kom je niet met zo een voorstel want ze weten heel goed dat het om een zakelijke auto gaat.

Uiteindelijk heeft Ford Nederland mij gisteren gebeld en die gaf aan dat ze het hele verhaal vreemd vinden van de dealer. Ook nog een keer aangegeven dat ze met alles wat ik vroeg dat ze er nog een bepaalde percentage verhoogde ten opzichte van andere Ford dealers. Want volgens mij hanteren de Ford dealers voor de accessoires en het bevestigen eran 1 en dezelfde prijs. Maar bij deze dealer zat er een verschil van soms wel 500 euro tussen.

Het raarste van alles is dat de Ford dealer niet eens weet wat voor transportschade de auto heeft en ook niet kan aangeven of de auto dit jaar nog geleverd gaat worden. Vind het wel een beetje knullig gaan.

Maar een pluspunt is dat de auto in Nederland is en ik er binnenkort van kan genieten.
Klinkt allemaal niet erg koosjer bij die dealer :/

Wat vindt de leasemaatschappij eigenlijk van dit verhaal?

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:41
Aldusso schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:07:
[...]

Nee, maar wel deze gisteren: aan het nummer te zien PU0707 zou die na die van jou moeten zijn gekomen (06), maar wsl geen logica hierin van Ford...

[Afbeelding]
De update die jij noemt heb ik al gehad voordat ik diegene kreeg die ik als laatste postte.

• Aldusso
martijnvds schreef op woensdag 30 november 2022 @ 21:07:
[...]

De update die jij noemt heb ik al gehad voordat ik diegene kreeg die ik als laatste postte.
Ok...dan verwacht ik nog een update binnenkort ;)
De grote update met full screen Carplay en de verbeteringen bij de knoppen vd airco lijkt me stuk leuker :)

• PraveenB
FlowDesign schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:21:
[...]

Klinkt allemaal niet erg koosjer bij die dealer :/

Wat vindt de leasemaatschappij eigenlijk van dit verhaal?
Die moet ik nog spreken hierover.
Ik maak me meer zorgen dat de auto dit jaar niet meer geleverd gaat worden.
Want er is nu geen enkele communicatie van de dealer naar mij.

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
GIsteren ook 22-PU0707-SCH-POPB binnen gekregen, van wat ik kon vinden moet dit verbeterd zijn:
  1. The functionality of rear-view cameras has been improved
  2. Added picture in picture capability to Trailer reverse guidance. Some camera views are now available while driving.

Xbox One, PS4, PS3, X360, Wii U, New 3DS , PS Vita | PSN ID: D0nn13Dark0 Xbox Live: D0nn13 Dark0

• FlowDesign
PraveenB schreef op donderdag 1 december 2022 @ 11:20:
[...]

Die moet ik nog spreken hierover.
Ik maak me meer zorgen dat de auto dit jaar niet meer geleverd gaat worden.
Want er is nu geen enkele communicatie van de dealer naar mij.
Als ie in het land is en het VIN is bekend, dan kan de dealer in ieder geval een kenteken registreren zodat er voor de bijtelling iig niks wijzigt.

• PraveenB
FlowDesign schreef op donderdag 1 december 2022 @ 12:03:
[...]

Als ie in het land is en het VIN is bekend, dan kan de dealer in ieder geval een kenteken registreren zodat er voor de bijtelling iig niks wijzigt.
Ik hoop dat ze het ook weten.
Maar zal de lease maatschappij dit ook aangeven.

• FlowDesign
PraveenB schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:13:
[...]

Ik hoop dat ze het ook weten.
Maar zal de lease maatschappij dit ook aangeven.
Ik zou het voor de zekerheid ook zelf tegen de dealer zeggen.

• FlowDesign
Vandaag weer eens een langer stuk gereden met Android Auto aan (draadloos). Waze hapert nog steeds, wat soms erg irritant is omdat je dan niet weet waar je heen moet.
Ik heb het idee dat Google Maps vloeiender is.

• FlowDesign
Poll:

SR RWD only:
Range bij temp < 5°C en SoC 100%?

Max 250 km
250 - 275 km
275 - 300 km
300 - 325 km
Meer dan 325 km
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=405070&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

• m24
FlowDesign schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 10:59:
Poll:

SR RWD only:
304 vandaag :)

• FlowDesign
Thanks. En hoe heb je de verwarming ingesteld? En welke drive mode?

• FlowDesign
Wanneer ik Waze in Android Auto via een kabeltje gebruik, dan loopt 't wel soepel.

Alleen hield het scherm achter het stuur er ineens mee op, totdat ik 't kabeltje uit m'n telefoon trok.

Zag deze foutmeldingen in de app:

• Aldusso
424 met ER....denk op autobaan 325 max

• Flavour
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-02 12:52
marcelt4 schreef op maandag 28 november 2022 @ 22:58:
[...]

Ik ben in afwachting van een kabelboom voor in het pakket...zou begin vorige week geleverd worden, is nu verwacht medio volgende week, yeah right! Ik heb maar een mail gestuurd naar Ford Nederland dat ik dit 'spel' niet voor de 2e keer ga accepteren en heb ze een aantal opties gegeven. Ik vind het niet erg dat hij 'een keer' extra in de werkplaats staat, maar regel die onderdelen. Wat een kansloze organisatie...

(overigens geen kwaad woord of de dealer)
Ik moest eerst al 3 week wachten voor dat ze in Heerenveen er überhaupt aan konden beginnen. Zo druk, en/of zo weinig monteurs. Ook niet alle monteurs mogen aan de MME sleutelen.

Maar goed, nu is het wachten op een nieuwe module. Ze kunnen/mogen er niet achteraan bellen, wat de levertijd is, wordt me verteld. Het enige wat ze kunnen is afwachten. Maar afgaande op de mededeling dat er in Amerika complete lijnen in productie stilliggen omdat ze wachten op modules, voel ik de bui al hangen.

• Flavour
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-02 12:52
marcelt4 schreef op maandag 28 november 2022 @ 22:58:
[...]

Ik ben in afwachting van een kabelboom voor in het pakket...zou begin vorige week geleverd worden, is nu verwacht medio volgende week, yeah right! Ik heb maar een mail gestuurd naar Ford Nederland dat ik dit 'spel' niet voor de 2e keer ga accepteren en heb ze een aantal opties gegeven. Ik vind het niet erg dat hij 'een keer' extra in de werkplaats staat, maar regel die onderdelen. Wat een kansloze organisatie...

(overigens geen kwaad woord of de dealer)
Ze geven jou in ieder geval nog wel een levertijd en verder zijn we er maar weer mooi klaar mee.

• Maurice_S
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08-02 12:10
FlowDesign schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 18:47:
Wanneer ik Waze in Android Auto via een kabeltje gebruik, dan loopt 't wel soepel.

Alleen hield het scherm achter het stuur er ineens mee op, totdat ik 't kabeltje uit m'n telefoon trok.

Zag deze foutmeldingen in de app:

[Afbeelding]
Precies die meldingen heb ik een maand of 2 a 3 terug ook gehad. Dealer gebeld en die zagen verder niks vreemds op afstand. Daarna niet meer gehad

• m24
FlowDesign schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 17:24:
[...]

Thanks. En hoe heb je de verwarming ingesteld? En welke drive mode?
Untamed. 17 graden + stoel verwarming (laagste stand) + stuurwielverwarming.

• Aldusso
m24 schreef op zondag 4 december 2022 @ 12:23:
[...]

17 graden 8)7

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:45
Op 17 graden haal ik met mij SR RWD ook bijna 400km in NL op de snelweg ;)

Maar met deze temperaturen ook nog boven de 300km.
Merk wel dat vertrektijden goed instellen aan de laadpaal zodat ie het systeem voorverwarmd helpt.
Op mijn rit naar het werk gebruik ik 12% zonder en circa 10% als ik er wel gebruik van maak.

• FlowDesign
m24 schreef op zondag 4 december 2022 @ 12:23:
[...]

Precies hetzelfde als hoe ik rijd. Misschien is m'n rechtervoet wat zwaar O-)

Zonder voorverwarmen moet ik bij deze koude wel m'n best doen om 300 km te halen.
Alleen, de GOM rekent natuurlijk telkens op basis van m'n vrij korte ritjes en dan moet ie telkens opnieuw verwarmen. Plus laatste lange rit naar Düsseldorf ging met ongeveer 120 kmh plus temperaturen net boven vriespunt.

• m24
FlowDesign schreef op zondag 4 december 2022 @ 13:35:
[...]

Precies hetzelfde als hoe ik rijd. Misschien is m'n rechtervoet wat zwaar O-)

Zonder voorverwarmen moet ik bij deze koude wel m'n best doen om 300 km te halen.
Alleen, de GOM rekent natuurlijk telkens op basis van m'n vrij korte ritjes en dan moet ie telkens opnieuw verwarmen. Plus laatste lange rit naar Düsseldorf ging met ongeveer 120 kmh plus temperaturen net boven vriespunt.
net Antwerpen op en neer geweest, dus dat helpt misschien :)

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10:27
Mijn GOM vind 300km wel genoeg op dit moment bij 100%

Ik kan merken dat ik veel korte ritjes heb gedaan de afgelopen 2 weken. En dat is met de grote accu.....

[Voor 54% gewijzigd door Brotuck op 04-12-2022 16:43]

• Caulino
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07-02 19:11
OPLAADNIVEAU
Oplaadniveau Vol
306KM
LAATSTE UPDATE 22:08 CET OM 03-12-22

• Ted-Vlemmings
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:55
Hier SR RWD op 80% 233km aan de lader met 4 graden vandaag... Gisteren 160km gereden (twee ritten), normale ritten WoonWerk zijn zo'n 35 enkel dus die zijn niet heel lang. Untamed, 20 graden, stuur en stoel aan, meestal start ik de auto iets voor vertrek via de app 1 of 2x om voor te verwarmen.

• Aldusso
met wat 100km/h Plus ritten dit weekend, komt dit eruit (zal iets oplopen normaliter omdat nu vooral 80km wegen rij komende dagen. Untamed en GEEN 1pedal, rijdt fijner en ik denk zuiniger, helemaal als je lang kan laten uitlopen (dan whisper gebruiken)

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
Aldusso schreef op maandag 5 december 2022 @ 18:34:
met wat 100km/h Plus ritten dit weekend, komt dit eruit (zal iets oplopen normaliter omdat nu vooral 80km wegen rij komende dagen. Untamed en GEEN 1pedal, rijdt fijner en ik denk zuiniger, helemaal als je lang kan laten uitlopen (dan whisper gebruiken)

[Afbeelding]
Is dit de standaard accu? Dan indrukwekkend hoor!

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

• Aldusso
MarcelGo schreef op maandag 5 december 2022 @ 18:41:
[...]

Is dit de standaard accu? Dan indrukwekkend hoor!
Nope....RWD ER

• FlowDesign
FlowDesign schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 10:59:
Poll:

SR RWD only:

Max 250 km
250 - 275 km
275 - 300 km
300 - 325 km
Meer dan 325 km
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Tussenstand:

Er vanuit gaande dat alleen mensen met een SR gestemd hebben...

Gemiddelde range voor de SR RWD bij deze omstandigheden is 282,5 km.

[Voor 3% gewijzigd door FlowDesign op 06-12-2022 13:40]

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
FlowDesign schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:38:
[...]

Tussenstand:

Gemiddelde range voor de SR RWD bij deze omstandigheden is 282,5 km.
Zonder opgave van snelheid en basis van de gegeven is de betrouwbaarheid relatief.

Als voorbeeld mijn terugrit van afgelopen weekend van west naar oost a 180km @ 2 graden met ca 40% 80 tot 100 (voor 19:00) en 60% tussen 120 en 140 (na 19:00). Ritten adm. zegt 3.8km/kwh wat neer komt op 245km. Op zich niet slecht voor de snelheid, temperatuur en bepakking (achterbak zat ram vol) echter feit is dat ik met 100% ben weggereden en ben aangekomen met 18% rest. Dat is dus 3,1km/kwh = 211km.

De heenweg @ 4 graden geheel tussen 80 en 115 was (volgens de ritten adm. althans) 5.3km/kwh wat 360km zou zijn. De waarheid is hier echter 4.3km/kwh wat neer komt op 292km.

edit, beide ritten met eheat aan @20 graden.

[Voor 4% gewijzigd door FreeMen op 06-12-2022 14:01]

• FlowDesign
FreeMen schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:59:
[...]

Zonder opgave van snelheid en basis van de gegeven is de betrouwbaarheid relatief.

Als voorbeeld mijn terugrit van afgelopen weekend van west naar oost a 180km @ 2 graden met ca 40% 80 tot 100 (voor 19:00) en 60% tussen 120 en 140 (na 19:00). Ritten adm. zegt 3.8km/kwh wat neer komt op 245km. Op zich niet slecht voor de snelheid, temperatuur en bepakking (achterbak zat ram vol) echter feit is dat ik met 100% ben weggereden en ben aangekomen met 18% rest. Dat is dus 3,1km/kwh = 211km.

De heenweg @ 4 graden geheel tussen 80 en 115 was (volgens de ritten adm. althans) 5.3km/kwh wat 360km zou zijn. De waarheid is hier echter 4.3km/kwh wat neer komt op 292km.

edit, beide ritten met eheat aan @20 graden.
Het is ook geen exacte wetenschap, maar gewoon een benadering om een globaal beeld van de range te schetsen.

In jouw voorbeeld, hoeveel kilometer heb je dan werkelijk gereden (gewoon op basis van Google Maps route bijvoorbeeld)?

En waarom heb je E-heat ingeschakeld? Dat kost toch juist méér stroom?

En heb je een SR of ER, en RWD of AWD?

• FreeMen
FlowDesign schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:58:
[...]

Het is ook geen exacte wetenschap, maar gewoon een benadering om een globaal beeld van de range te schetsen.

In jouw voorbeeld, hoeveel kilometer heb je dan werkelijk gereden (gewoon op basis van Google Maps route bijvoorbeeld)?

En waarom heb je E-heat ingeschakeld? Dat kost toch juist méér stroom?

En heb je een SR of ER, en RWD of AWD?
RWD SR. De rit was 175km volgens de navigatie en die is gelukkig wel accuraat.

Eheat is de enige verwarming in de auto dus weinig keus tenzij je het met enkel de stoelverwarming doet, maar met 5 graden in de auto ga ik geen lange afstanden rijden zonder eheat bij deze temperaturen. Daarbij zullen de kids daar ook niet blij mee zijn want achterin zit geen stoelverwarming.
Overigens is eheat maar lastig uit te zetten, zodra je op auto verwarming op het scherm drukt staat hij al weer aan.

• Caulino
Ik ga ook niet in een koude auto zitten, altijd e heat en ac aan en op 21 graden, stoelverwarming op auto en stuurverwarming aan heerlijk.
Gaf gisterenochtend bij 100% 306 km aan, en hij is redelijk accuraat aangezien ik nooit reset.
altijd untamed en one pedal drive met vaak 99% efficient.

• FlowDesign
FreeMen schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 16:09:
[...]

RWD SR. De rit was 175km volgens de navigatie en die is gelukkig wel accuraat.

Eheat is de enige verwarming in de auto dus weinig keus tenzij je het met enkel de stoelverwarming doet, maar met 5 graden in de auto ga ik geen lange afstanden rijden zonder eheat bij deze temperaturen. Daarbij zullen de kids daar ook niet blij mee zijn want achterin zit geen stoelverwarming.
Overigens is eheat maar lastig uit te zetten, zodra je op auto verwarming op het scherm drukt staat hij al weer aan.
Ik zal er bij een volgende rit nog eens op letten, maar volgens mij kan ik gewoon de cabine verwarmen zonder dat E-heat ingeschakeld is.

• FreeMen
FlowDesign schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:39:
[...]

Ik zal er bij een volgende rit nog eens op letten, maar volgens mij kan ik gewoon de cabine verwarmen zonder dat E-heat ingeschakeld is.
Wens der gedachte denk ik maar kan je verzekeren dat dat onmogelijk is (behalve met de natuurlijke zon uiteraard) ;)

[Voor 16% gewijzigd door FreeMen op 06-12-2022 21:09]

• Brotuck

Leuk programma gevonden die statistieken live bijhoud.ODB adapter erin en gaan. Volgens mij kan ik ook de laadcurve bijhouden

• marcelt4
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 29-01 21:30
Flavour schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 21:41:
[...]

Ze geven jou in ieder geval nog wel een levertijd en verder zijn we er maar weer mooi klaar mee.
Ze hebben zelfs de opgegeven levertijd gehaald, ik ben toch wel redelijk positief verrast. Maar ik juich pas als ik de sleutels weer in ontvangst neem.

Aan de andere kant vind ik het op dit moment met de lage buitentemperaturen ook niet zo erg om niet elektrisch te rijden. Tanken en door... :)

• m24
marcelt4 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:24:
[...]

Ze hebben zelfs de opgegeven levertijd gehaald, ik ben toch wel redelijk positief verrast. Maar ik juich pas als ik de sleutels weer in ontvangst neem.

Aan de andere kant vind ik het op dit moment met de lage buitentemperaturen ook niet zo erg om niet elektrisch te rijden. Tanken en door... :)
stekker erin en lekker warm binnen zitten went snel hoor. Geniet ervan!!

• Caulino
Nou, ineens stopt de auto met laden en kleurt de ring rood, en ineens melding binnenkort onderhoud uiutvoeren, haal het morgen nog net naar de dealer volgens de boordcomputer.

• FlowDesign
Caulino schreef op donderdag 8 december 2022 @ 22:31:
Nou, ineens stopt de auto met laden en kleurt de ring rood, en ineens melding binnenkort onderhoud uiutvoeren, haal het morgen nog net naar de dealer volgens de boordcomputer.
Stekker eruit en opnieuw proberen?

• Caulino
Ja, half uurtje eruit gelaten, opnieuw de stekker erin en toen deed die het wel, toch maar ff langs de dealer vandaag.

• FlowDesign
Caulino schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 05:43:
Ja, half uurtje eruit gelaten, opnieuw de stekker erin en toen deed die het wel, toch maar ff langs de dealer vandaag.
Ik had dat regelmatig met m'n VW ID3 en bijbehorende granny charger. Bleek uiteindelijk aan de lader te liggen.
Weet niet waar jij mee laadt, maar er kan soms gewoon ff miscommunicatie optreden tussen auto en lader. Zou me er pas druk om gaan maken als het vaker voorkomt.

• FlowDesign

Kreeg gisteren ook deze binnen. Niet zo spannend.

• Caulino
Even langs de dealer geweest, was wel een update voor de oplaadmodule, maar ook een melding lage spanning, dus update erop en kijken wat die nu doet, net deed die het gewoon.

• FlowDesign

Sinds vanochtend kom ik via de app niet meer bij de ingestelde vertrektijden. Iemand dit al eens eerder gehad? Mogelijke oplossing?

• Brotuck
FlowDesign schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 18:43:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Sinds vanochtend kom ik via de app niet meer bij de ingestelde vertrektijden. Iemand dit al eens eerder gehad? Mogelijke oplossing?
Ik heb dit probleem ook sinds gisteren. Lijkt me een Ford server issue.

• FlowDesign
Brotuck schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 18:49:
[...]

Ah OK, erg toevallig dan.
Ik gebruik het bijna nooit en stelde om 10:45 vertrekken om 11:15 in om de auto voor te verwarmen.
Paar minuten later werkte het niet meer.

Maar er zijn indd ook andere foutmeldingen, dus geloof wel dat het aan de servers ligt.

• FlowDesign
Brotuck schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 18:49:
[...]

Bij mij werkt het nog steeds niet.

• Brotuck
FlowDesign schreef op zondag 11 december 2022 @ 18:03:
[...]

Bij mij werkt het nog steeds niet.
Hier ook niet en hier nog meer issues gemeld: https://www.macheforum.co...ss-app-not-working.24129/

• Aldusso
Vanochtend kreeg ik heel even Google Maps vergroot, dus fullscreen, de onderste balkjes zijn dan klein. Maar geen idee hoe ik dat kreeg, drukte ergens op, maar weet niet waar. Na aan en uitzetten auto is het weer normaal, dus met stukje 'niks' ertussen (zie geleende foto van US forum met stukje niks) en lukt het niet meer om te vergroten. Iemand idee hoe ik ik Maps weer groter krijg. Gaat om Android Auto btw.
Knop rechtsboven heb ik uiteraard geprobeerd..

• FlowDesign
Aldusso schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:58:
Vanochtend kreeg ik heel even Google Maps vergroot, dus fullscreen, de onderste balkjes zijn dan klein. Maar geen idee hoe ik dat kreeg, drukte ergens op, maar weet niet waar. Na aan en uitzetten auto is het weer normaal, dus met stukje 'niks' ertussen (zie geleende foto van US forum met stukje niks) en lukt het niet meer om te vergroten. Iemand idee hoe ik ik Maps weer groter krijg. Gaat om Android Auto btw.

[Afbeelding]
Als ik het vergelijk met hoe het scherm er bij mij uitziet op software 2.8.nogiets, dan is het bovenste deel net zo groot, maar de lege balk is opgevuld omdat de 'tiles' eronder groter zijn.

• Brotuck
Aldusso schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:58:

[Afbeelding]
Je hebt OTA 3.6.x nodig voor deze functionaliteit.
Die komt in Q1 2023

• Aldusso
Brotuck schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:08:
[...]

Die komt in Q1 2023
Dat dacht ik, maar heb toch echt uur rondgereden met Google Maps uitgerekt tot onderste -kleine- tiles. Maar weet niet waar ik op drukte, was wel aan het spelen met Maps en ineens was het uitgerekt. Toch nog maar eens spelen straks

• FreeMen
Brotuck schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:08:
[...]

Die komt in Q1 2023
Was dat niet de update specifiek voor IOS?

• FlowDesign
Ik heb trouwens het idee dat Flitsmeister Android Auto laat crashen. Komt dat bekend voor hier?

• Brotuck
Aldusso schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:44:
[...]

Dat dacht ik, maar heb toch echt uur rondgereden met Google Maps uitgerekt tot onderste -kleine- tiles. Maar weet niet waar ik op drukte, was wel aan het spelen met Maps en ineens was het uitgerekt. Toch nog maar eens spelen straks
Heel soms werkt het ook, die melding heb ik vaker gezien op het amerikaanse forum. Maar zodra je 3.6.x erop hebt staan werkt het iedere keer.

• Brotuck
FreeMen schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:52:
[...]

Was dat niet de update specifiek voor IOS?
Volgens mij was de uitgerekte Apple Carplay juist eerder aan de beurt

• Brotuck
FlowDesign schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:20:
Ik heb trouwens het idee dat Flitsmeister Android Auto laat crashen. Komt dat bekend voor hier?
Flitsmeister heeft bij mij nog nooit stabiel gewerkt op android auto. Ik ben toen op waze overgestapt. Maar goed dat wordt dus binnenkort samengevoegd met google maps

• Caulino
Ik rij met tomtrom go op het scherm en fm opent automatisch op de telefoon als ik ga rijden, die gebruik ik dus niet op het scherm, gaat prima, fm is alleen maar voor de meldingen.

• florisvlasveld
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-02 19:21
Mijn Mach-e zit sinds september op Power-Up versie 2.7.4. Hebben mensen hier al een latere versie OTA gehad?

• Bassmanjunior
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-02 18:17
florisvlasveld schreef op maandag 12 december 2022 @ 17:58:
Mijn Mach-e zit sinds september op Power-Up versie 2.7.4. Hebben mensen hier al een latere versie OTA gehad?
Hier hetzelfde.

• Maurice_S
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08-02 12:10
florisvlasveld schreef op maandag 12 december 2022 @ 17:58:
Hier ook, heb sinds die update ook weer vaak het probleem dat me zenders ineens weer weg zijn.

• Ted-Vlemmings
Mijn laatste update was 22-PU0706-SCH-POPA, geen idee of dat 2.7.x is, dacht 't wel. Op 8 september sindsdien doodstil qua updated. Auto staat op schema dagelijks checken en altijd tijdens die tijd in wifi bereik.

• FlowDesign
Ted-Vlemmings schreef op maandag 12 december 2022 @ 21:34:
Mijn laatste update was 22-PU0706-SCH-POPA, geen idee of dat 2.7.x is, dacht 't wel. Op 8 september sindsdien doodstil qua updated. Auto staat op schema dagelijks checken en altijd tijdens die tijd in wifi bereik.

Was bij mij ook sindsdien vrij stil, totdat afgelopen week deze binnenkwam.

• FlowDesign

Als je de auto remote start via de app, dan gaat ook de verwarming aan toch?
Pakt ie dan de laatste stand zoals je het had ingesteld? Of gaat ie automatisch de auto harder verwarmen (of in de zomer koelen)?

• Aldusso
FlowDesign schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 08:52:
[Afbeelding]

Als je de auto remote start via de app, dan gaat ook de verwarming aan toch?
Pakt ie dan de laatste stand zoals je het had ingesteld? Of gaat ie automatisch de auto harder verwarmen (of in de zomer koelen)?
Instelbaar via menu - zie pagina 122 van het instructieboekje;

• FlowDesign
Aldusso schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 08:59:
[...]

Instelbaar via menu - zie pagina 122 van het instructieboekje;
[Afbeelding]
Thanks! :)

• Brotuck
Ondertussen in de fordpass app

Je kunt trouwens nog steeds in de auto alles instellen en dat werkt gewoon. Het lijkt erop dat alleen deze functionaliteit niet werkt. Spontaan remote starten werkt nog wel.

Ik heb trouwens het idee dat de accu ook verwarmd wordt tegenwoordig als je dit doet. En nee de auto zat niet aan de laadkabel.

[Voor 27% gewijzigd door Brotuck op 13-12-2022 09:43]

• Marklb1993
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 07-02 11:21
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de voorruitverwarming? Het lijkt erop dat deze maar gedeeltelijk werkt..

• Donnie Darko
  • Nu online
Marklb1993 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:50:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de voorruitverwarming? Het lijkt erop dat deze maar gedeeltelijk werkt..

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volgens mij een bekend probleem en is daar een recall voor geweest? (zelf geen last van overigens)

Xbox One, PS4, PS3, X360, Wii U, New 3DS , PS Vita | PSN ID: D0nn13Dark0 Xbox Live: D0nn13 Dark0

• FlowDesign

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zoals @Donnie Darko al aangaf, daar is inderdaad een recall voor.

• Brotuck
FlowDesign schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:04:
[...]

Zoals @Donnie Darko al aangaf, daar is inderdaad een recall voor.
Nee daar is geen recall voor geweest. De enige recall die er was was vanwege het los kunnen raken van de ruit.

Overigens vervangen ze dit onder garantie, maar let even op de levertijden.....

• FlowDesign
Brotuck schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:52:
[...]

Nee daar is geen recall voor geweest. De enige recall die er was was vanwege het los kunnen raken van de ruit.

Ah OK. Nouja, iig iets met de voorruit ;)

• Ted-Vlemmings
Heb dat ook, nooit recall voor gehad maar de ruit wordt morgen vervangen in ons geval. Tussen diagnose en vervangen zit in mijn geval 3 weken dus valt me mee

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
Brotuck schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:52:
[...]

Bij het inplannen voor het opnieuw vastzitten van het ruit (recall) hebben ze de ruit"sticker" bekeken en toen gelijk een nieuwe besteld en dus het ruit vervangen. ;) Terecht want dit verwarmingsdraadje probleem had ik ook...

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

• Marklb1993
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 07-02 11:21
MarcelGo schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:11:
[...]

Bij het inplannen voor het opnieuw vastzitten van het ruit (recall) hebben ze de ruit"sticker" bekeken en toen gelijk een nieuwe besteld en dus het ruit vervangen. ;) Terecht want dit verwarmingsdraadje probleem had ik ook...
Aha duidelijk. Ze hebben destijds wel de de ruit opnieuw vastgezet en voorzover ik mij herinner is de ruit zelf niet vervangen (ik weet niet in hoeverre de verwarming toen wel of niet functioneerde). Ik heb in ieder geval een afspraak gemaakt bij de garage dus het zal dan wel goed komen lijkt mij.

• Donnie Darko
  • Nu online
Ik kreeg vanochtend trouwens een portier storing om mijn oren, ik vermoed iets met kou komt dat jullie bekend voor?

• jooink
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-02 18:23
Brotuck schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:39:
Ondertussen in de fordpass app

[Afbeelding]

Je kunt trouwens nog steeds in de auto alles instellen en dat werkt gewoon. Het lijkt erop dat alleen deze functionaliteit niet werkt. Spontaan remote starten werkt nog wel.

Ik heb trouwens het idee dat de accu ook verwarmd wordt tegenwoordig als je dit doet. En nee de auto zat niet aan de laadkabel.
Via de FordPass Pro app is dit nog wel in te stellen ;)

• jeroen366
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-12-2022
Vandaag dacht ik lekker in de file op de A2 op adaptive crusecontrole te rijden, rijdt de auto achter op een busje op de andere rijstrook. lekker betrouwbaar. die nieuwe systemen.
Ook al diverse keren gehad dat ik lekker 100 rij, gaat ie in eens naar de 130
zijn er meer mensen die dit soort problemen hebben met de automaische systemen?

• jeroen366
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-12-2022
FlowDesign schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:20:
klopt bij langere rittten blijft het beeldscherm hangen duurde bij even voor ik het door had,
Ik moest de auto uitzetten en toen startte FM weer goed op

• Brotuck
jooink schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 17:34:
[...]

Via de FordPass Pro app is dit nog wel in te stellen ;)
Goede vondst! Die werkt wel idd.
Ziet er beter uit ook eigenlijk

• Aldusso
jeroen366 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:36:
Vandaag dacht ik lekker in de file op de A2 op adaptive crusecontrole te rijden, rijdt de auto achter op een busje op de andere rijstrook. lekker betrouwbaar. die nieuwe systemen.
dit kan je instellen bij je Cruise Control, check maar eens verder in je menu in de auto

• FlowDesign
jeroen366 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:40:
[...]

klopt bij langere rittten blijft het beeldscherm hangen duurde bij even voor ik het door had,
Ik moest de auto uitzetten en toen startte FM weer goed op
Bij mij liet FM heel AA al crashen binnen een paar minuten. Meermaals.

• FlowDesign
jeroen366 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:36:
Heb je ergens aanstaan dat ie z'n snelheid aanpast naar de max toegestane snelheid? Dat kun je beter uitzetten, is heel irritant (op elke auto overigens).

• Maarten16
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-02 16:30

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Jep, bekend probleem. Mee naar de garage geweest (incl. foto, want anders konden ze het niet zien?). Heb onder garantie een nieuwe voorruit gekregen die er net een weekje op zit.

• martijnvds
Wel in stijl aangereden, hopelijk loopt het alllemaal goed af. Ben benieuwd of de Mach E zelf ook ingreep.

• martijnvds
FlowDesign schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 22:10:
[...]

Heb je ergens aanstaan dat ie z'n snelheid aanpast naar de max toegestane snelheid? Dat kun je beter uitzetten, is heel irritant (op elke auto overigens).
Het werkt ook vaak niet goed, ring utrecht zuid leest ie de borden 80 op parallelbaan ring met afslagen. Terwijl je op doorgaande ring 100 mag. Heb al meegemaakt dat auto plots flink ging remmen en bordje 80 op display verscheen. Snel uitgezet.

• FreeMen
FlowDesign schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 22:08:
[...]

Bij mij liet FM heel AA al crashen binnen een paar minuten. Meermaals.
Hmm, ik krijg AA niet eens meer opgestart. Telkens de melding dat de telefoon niet reageert.
Ook verbinden voor muziek werkt niet. Het heeft de eerste keer vorig weekend wel gewerkt alleen realiseer mij mij nu dat toen flitsmeister niet aan stond en nu wel.

Straks eens proberen of daar de oorzaak ligt.

• FlowDesign
FreeMen schreef op woensdag 14 december 2022 @ 12:11:
[...]

Hmm, ik krijg AA niet eens meer opgestart. Telkens de melding dat de telefoon niet reageert.
Ook verbinden voor muziek werkt niet. Het heeft de eerste keer vorig weekend wel gewerkt alleen realiseer mij mij nu dat toen flitsmeister niet aan stond en nu wel.

Straks eens proberen of daar de oorzaak ligt.
EN-IS in 'Keuringsinstantie post specs van Samsung Galaxy S23 Ultra'

Nu zat ik toevallig gisteren bovenstaand draadje te lezen over usb-c kabels en telefoons enzo, en toen dacht ik misschien eens proberen of AA beter werkt met een fatsoenlijke usb-c usb-c kabel, dan met het wat oudere standaard Samsung usb-a usb-c kabeltje dat ik nu in de auto gebruik. Heb dus zo'n JupptElectronics 100W PD kabeltje besteld. Ben benieuwd.

Waarschijnlijk is Flitsmeister gewoon verschrikkelijk brak, maar wie weet.

Gezien Waze ook zo traag ging over draadloos AA, zou een betere kabel misschien toch een oplossing kunnen zijn.

• FlowDesign
Ik had gisteren in de auto zelf alle ingestelde 'Departure times' verwijderd, en ik weet niet of het toeval is, maar nu werkt het ook weer in de app.

@Brotuck Werkt 't bij jou ook weer?

[Voor 12% gewijzigd door FlowDesign op 14-12-2022 20:51]

• Ted-Vlemmings
Vandaag is mijn voorruit vervangen, nog gevraagd om updates te controleren maar bij de dealer hadden ze geen updates die nog uitgevoerd zouden moeten worden dus moet toch meer geduld hebben met OTA blijkbaar. Naja begin september was de laatste hoop toch dit jaar minimaal nog iets te ontvangen...

• Brotuck
Ted-Vlemmings schreef op woensdag 14 december 2022 @ 19:16:
Vandaag is mijn voorruit vervangen, nog gevraagd om updates te controleren maar bij de dealer hadden ze geen updates die nog uitgevoerd zouden moeten worden dus moet toch meer geduld hebben met OTA blijkbaar. Naja begin september was de laatste hoop toch dit jaar minimaal nog iets te ontvangen...
Dus je hebt nu een knop voor A/C op je scherm ? ipv dat je in het klimaat menu moet gaan ?

Vandaag trouwens 180 km afgelegd op 40% accu en dat met -4 in de ochtend en 0 graden op de terugweg.
Als ik dat doorreken naar 100% is dat ver over de 400km range heen !

Ik heb vanmorgen wel voorverwarmd, de hele rit op 20 graden gereden, niks geen stoelverwarming.
Dus korte afstanden zijn killing voor je accu en gom, maar langere afstanden zijn goed te doen.

• FlowDesign
Brotuck schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:26:
[...]

Dus je hebt nu een knop voor A/C op je scherm ? ipv dat je in het klimaat menu moet gaan ?
Dat is vanaf versie 3.x pas toch?
Volgens mij is die versie in Europa officieel nog niet uitgebracht zoals in Amerika.

• Brotuck
FlowDesign schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:53:
[...]

Dat is vanaf versie 3.x pas toch?
Volgens mij is die versie in Europa officieel nog niet uitgebracht zoals in Amerika.
Nee dat klopt maar de dealer kan hem er al wel opzetten. Als in updates via fdrs.

Ik heb trouwens nog steeds issues met die schedule optie. Ik zal morgen alles wel ff wissen in de auto. Het gekke is dat het in fordpass pro wel werkt

Ik kan alles weghalen in fordpass pro, maar zodra ik dan in fordpass iets toevoeg staat hij er wel in, maar krijg ik weer die foutmelding

[Voor 12% gewijzigd door Brotuck op 14-12-2022 21:20]

• FlowDesign
Brotuck schreef op woensdag 14 december 2022 @ 21:16:
[...]

Nee dat klopt maar de dealer kan hem er al wel opzetten. Als in updates via fdrs.

Ik heb trouwens nog steeds issues met die schedule optie. Ik zal morgen alles wel ff wissen in de auto. Het gekke is dat het in fordpass pro wel werkt

Ik kan alles weghalen in fordpass pro, maar zodra ik dan in fordpass iets toevoeg staat hij er wel in, maar krijg ik weer die foutmelding
Ah grappig. Zojuist ff testje gedaan, ik krijg de foutmelding nu weer wel te zien wanneer ik probeer een departure toe te voegen. Maar omdat ik ze in de auto had verwijderd, kreeg ik de foutmelding niet meer direct te zien.

Pagina: 1 ... 138 ... 145 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee