Toon posts:

Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 137 ... 148 Laatste
Acties:

• stefanruijter
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-03 10:02
rijd nu een jaar in een mustang en sinds begin al problemen gehad met carplay en het updaten van het MME systeem. Dat laatste is nu na 5x bij de garage en geschakeld te hebben met Ford gedeelteijk verholpen (zit nu ergens op 2.x ipv 1.7)

dit heeft het probleem met de GPS alleen niet verholpen als ik carplay gebruik. Hebben meerdere mensen last van hun GPS/rij riching bij gebruik van WAZE/maps of andere navigatie apps via carplay? het maakt niet uit waar ik men telefoon neerleg, welke telefook ik gebruik (iPhone 12 of 13) of dat ik hem via USBC verbind of draadloos zo af en toe rijd die achteruit ipv voor uit, wat het navigeren niet makkelijker maakt :) heeft iemand hier ervaring mee en liever nog een oplossing

• Flavour
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21:01
FreeMen schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:15:
[...]

Ik heb eerder de indruk dat ze de MME basisprijs goedkoop hebben willen houden en op diverse zaken bezuinigd hebben. De MME was obv de 2021 prijs (€48K RWD SR) echt relatief goedkoop. Tegen de huidige prijzen is hij echter flink overprijsd als je het mij vraagt ook met de recente prijsverlaging.

Toppunt op dit vlak is toch wel de achterbumper (zeker in de non premium trim) welke prima zou passen bij een kale Dacia maar zeker niet op de MME voor die prijs. Dat het anders kan voor hetzelfde geld en zelfs minder laten alle concurrenten in de markt zien.
De Kuga heeft wel zo`n zelfde belachelijk hoedenplankje/vliegend tapijtje. Dat dan weer wel

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:15
stefanruijter schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:56:
rijd nu een jaar in een mustang en sinds begin al problemen gehad met carplay en het updaten van het MME systeem. Dat laatste is nu na 5x bij de garage en geschakeld te hebben met Ford gedeelteijk verholpen (zit nu ergens op 2.x ipv 1.7)

dit heeft het probleem met de GPS alleen niet verholpen als ik carplay gebruik. Hebben meerdere mensen last van hun GPS/rij riching bij gebruik van WAZE/maps of andere navigatie apps via carplay? het maakt niet uit waar ik men telefoon neerleg, welke telefook ik gebruik (iPhone 12 of 13) of dat ik hem via USBC verbind of draadloos zo af en toe rijd die achteruit ipv voor uit, wat het navigeren niet makkelijker maakt :) heeft iemand hier ervaring mee en liever nog een oplossing
Als je navigeert met carplay en je GPS positie klopt niet ligt het in ieder geval niet aan de Ford software...ik heb met Carplay geen problemen ook mijn partner niet. Hou de telefoon eens in je jaszak oid en kijk dan nog eens.
Het voorruit is in iedergeval een goede isolator ;)

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:02

Hiero met Waze op een Samsung S21 draadloos via Android Auto. Het is niet dat ie achteruit rijdt ofzo, maar soms gaat het pijltje niet verder over de kaart. Hier had ik vooral afgelopen weekend last van, daarvoor was het me eigenlijk nog nooit opgevallen.

(Was er afgelopen weekend niet een zeer heftige zonnestorm?)

Ford Mustang Mach E SR RWD (Job2 2021-07), 25mm verlaagd

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:57
MarcelGo schreef op woensdag 9 november 2022 @ 18:47:
[...]

De ontgrendelingsknop indrukken ook al is er geen stekker in de buurt, anders auto uitzetten en een kwartier niet in de buurt met sleutel of telefoon en dan opnieuw opstarten en weer proberen....als je de stekker er niet goed induwt blijft ie proberen te vergrendelen.
Waar de knop eerder niets deed, deed ie het na +15 minuten wel inderdaad.

Dat zou wel horror zijn deze winter. Je range is nog maar 2%, je komt bij een laadpaal aan om te laden, moet je nog eens 15 minuten extra wachten :+ .

Maar ik was gelukkig al thuis.

w00t

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:46

Dit herken ik niet iig. Android/Samsung S21FE

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-03 16:28
FlowDesign schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:26:
[...]

Als je de huidige prijs van de MME vergelijkt met bijvoorbeeld een ID4 of Enyaq, alles in premium trim, dan zijn die laatste twee significant goedkoper.
Maar dan rijd je niet zo'n mooie auto :9

• FlowDesign
unreal0 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:20:
[...]

Maar dan rijd je niet zo'n mooie auto :9
Klopt, maar ik vind de ID4 en Enyaq ook wel mooi hoor (zolang de Enyaq niet in dat verschrikkelijke mintgroen is 🤮 ).

Wat ook echt 100 miljoen x beter is in de MME is het hele infotainment systeem. Dat van VW loopt echt enorm achter.

• FlowDesign
De GOM is ook lekker bezig zeg. Na het hoge verbruik van afgelopen zondag, stond de GOM vanochtend bij 100% op slechts 310 km.
Na een rit van 180 km voornamelijk snelweg, staat ie nu op nog 47% en 148 km. Verbruik was vanochtend dus weer flink lager dan afgelopen zondag gelukkig :)

Harde regen + koude + Belgisch asfalt is blijkbaar funest ;)

• marcelt4
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16-03 13:17
Flavour schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:41:
Voorlopig hobbel ik van storing naar storing. Voor de vakantie was het slot achterdeur wat er voor zorgde dat ik weken heen en weer naar de dealer mocht voordat het euvel gevonden en verholpen was. In de vakantie kon er ergens iets te heet raken, gevolg verminderd vermogen. Nu heb ik een storing in het hoogspanningsdeel, oorzaak ergens bij de accu/batterijen. Bodem moet er onderweg, auto weken kwijt.

Rij nu in een Kuga/hybdride leen auto. En wat schetst mijn verbazing bij deze auto die circa 25k voordeliger is:
Fatsoenlijke, heerlijk zitten stoelen, veel soepeler vering, stiller, verwarming die op stand 1 niet hoorbaar is. Bij de Mustang maakt de verwarming op stand 1 al een bak herrie.

Het is dat Mustang geen concurrentie heeft vwb model.....
Ik heb ooit in Zweden een paar dagen met een Kuga hybrid gereden en vond het ook erg goed rijden...en zuinig ook. Ik heb ook een job 1 auto, maar de aanjager is stil. Maar de auto zelf staat inmiddels ook nu meer dan een week bij dealer en ligt het accupakket naast de auto 😒

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-03 15:04
Misschien is hij al een keer voorbij gekomen maar ik kom hem zo niet vinden.

€ 22,34 21%OFF | 1:24 Ford Mustang Elektrische Paard Mach-E Legering Sportwagen Model Diecast Metalen Nieuwe Energie Auto Model Geluid En licht Childrens Gift
https://a.aliexpress.com/_EwH9gWH

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:27
FreeMen schreef op zondag 13 november 2022 @ 22:22:
Misschien is hij al een keer voorbij gekomen maar ik kom hem zo niet vinden.

€ 22,34 21%OFF | 1:24 Ford Mustang Elektrische Paard Mach-E Legering Sportwagen Model Diecast Metalen Nieuwe Energie Auto Model Geluid En licht Childrens Gift
https://a.aliexpress.com/_EwH9gWH
Sinds wanneer zit er links achter een klepje en kan het panoramadak open? ;)

[Voor 3% gewijzigd door makooy op 13-11-2022 23:17]

Toon Thermostaat Expert | ToonWiki.nl

• dwadj
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-03 08:27
makooy schreef op zondag 13 november 2022 @ 23:16:
[...]

Sinds wanneer zit er links achter een klepje en kan het panoramadak open? ;)
Is de MME die uit China komt hé 8)7
Onze komen van Mexico...

• dwadj
FreeMen schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:31:
[...]

Ik ben vrij zeker dat veel klachten de database van Ford niet halen. Ik heb ook geklaagd dat het bandengeluid van de vooras ergens doorgegeven wordt in de aandrijving of chassis met een continue laagfrequent brom/roffel als gevolg. Het eerste wat je van de dealer te horen krijgt is dat dit bandengeluid nu eenmaal beter hoorbaar is bij EV's en dat het een characteristiek is van de auto.

In rolgeluid van banden zelf kan ik mij in vinden maar dit is geen bandengeluid zelf dit is doorgegeven van de trilling van het bandengeluid naar een ander onderdeel in de auto en dat is totaal iets anders en ik ben van mening dat dit niet zo hoort want het verpest letterlijk elke rit voor mij zo irritant is het.

Ik heb in 3 andere MME's gereden en 2 hadden het niet en 1 had het (in minder mate) ook. Uiteindelijk is één van de hoofdmonteurs meegereden en gaf aan het geluid ook te horen en kon begrijpen dat het hinderlijk was om dit steeds te moeten horen. Ze hebben de auto 2 dagen gehad en zouden kijken of ze iets konden vinden wat los zat. Uiteraard niets gevonden en daarmee is het klaar voor Ford, het hoort bij de auto. Ik zou er niet gek van opkijken als deze klacht nergens terug te vinden is in het system.

Tav de vering, persoonlijk kan ik er mee leven maar wel alleen voorin. Achterin wil je als volwassene echt niet zitten, niet te doen. Ongetwijfeld dat er meedere over geklaagt hebben bij de dealers maar ik wed dat het niet eens genoteerd wordt.
Is dat gebrom/roffel reeds opgelost bij jou?
Ik heb namelijk een soort van zelfde probleem zowel met zomer als winterbanden hoor ik vanaf zeg maar 100 km/u een soort gedreun in de wagen, lijkt alsof er een soort bodemplaat/bescherming met de wind mee trilt...
Zeer vervelend en goed hoorbaar op fluisterasfalt
De dealer heeft het al eens bekeken, maar vind niet direct iets
Ik heb de indruk dat het iets met de vooras te maken heeft, ttz dat geluid lijkt van vooraan te komen...

• FreeMen
dwadj schreef op woensdag 16 november 2022 @ 08:08:
[...]

Ik heb namelijk een soort van zelfde probleem zowel met zomer als winterbanden hoor ik vanaf zeg maar 100 km/u een soort gedreun in de wagen, lijkt alsof er een soort bodemplaat/bescherming met de wind mee trilt...
Ik heb de indruk dat het iets met de vooras te maken heeft, ttz dat geluid lijkt van vooraan te komen...
Nee helaas, ik ben er inmiddels 99,9% van overtuigd dat het simpelweg bandengeluid is wat via iets doorgeven wordt in de cabine maar dit geluid is al bij 30km te horen en totaal (rij)wind onafhankelijk. Het is een soort "föhn" geluid wat bij zoap zeer aanwezig is maar bij zeker glad asfalt amper.

Met wat jij beschrijft lijkt het iets anders te zijn.

• FlowDesign
dwadj schreef op woensdag 16 november 2022 @ 08:08:
[...]

Ik weet niet of jullie ook het B&O geluidsysteem erin hebben, maar ik voel regelmatig de bass van de subwoofer onder m'n voeten. Ik dacht eerst wat is dat, dat is niet goed, totdat ik merkte dat het van de muziek kwam 🤣

Los daarvan, heb ik wel een trilling bij gas los, wanneer de auto bij relatief lage snelheid flink regenereert. Kan niet helemaal plaatsen waar dat precies vandaan komt.

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15:46
FlowDesign schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:16:
[...]

Ik weet niet of jullie ook het B&O geluidsysteem erin hebben, maar ik voel regelmatig de bass van de subwoofer onder m'n voeten. Ik dacht eerst wat is dat, dat is niet goed, totdat ik merkte dat het van de muziek kwam 🤣

Los daarvan, heb ik wel een trilling bij gas los, wanneer de auto bij relatief lage snelheid flink regenereert. Kan niet helemaal plaatsen waar dat precies vandaan komt.
Is het een idee om voor de geluiden-issues eens bij elkaar te komen? Het is handig dat er dan ook 1 persoon is die geen geluiden ervaart...

• FlowDesign
FreeMen schreef op woensdag 16 november 2022 @ 08:11:
[...]

Nee helaas, ik ben er inmiddels 99,9% van overtuigd dat het simpelweg bandengeluid is wat via iets doorgeven wordt in de cabine maar dit geluid is al bij 30km te horen en totaal (rij)wind onafhankelijk. Het is een soort "föhn" geluid wat bij zoap zeer aanwezig is maar bij zeker glad asfalt amper.

ZOAB: zeer open asfaltbeton

• FreeMen
Ik weet het maar blijf het met een p schrijven om een of andere reden 8)7

• Derknl
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-11-2022

Wat is dit nu weer? Gaat ie zichzelf bescherme

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19:10
Derknl schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:29:
[Afbeelding]

Zodra je langer dan een bepaalde tijd op max snelheid rijd dan krijg je deze beperking. Dit is gedaan om de accu niet te heet te laten worden.

• FlowDesign
[Afbeelding]

Ben je in Duitsland onderweg of heb je gewoon heel veel vertrouwen in Flitsmeister? :D

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:39
[Afbeelding]

Hij detecteert de rijvaardigheid van de bestuurder en past zich dan aan _/-\o_ :) ;)

https://app.tronity.io/signup/t9zl4Dyq

• FlowDesign
Weet iemand wanneer we de nieuwe Tronity API voor Ford kunnen verwachten? (Zodat je FordPass account niet geblokkeerd wordt.)

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:25
[Afbeelding]

Flinke taalfout ook

• Brotuck
FlowDesign schreef op woensdag 16 november 2022 @ 12:34:
Weet iemand wanneer we de nieuwe Tronity API voor Ford kunnen verwachten? (Zodat je FordPass account niet geblokkeerd wordt.)
Het wachten is op de juiste API vanuit Ford. Nobody knows wanneer die komt.

• Maurice_S
  • Laatst online: 21:47
FlowDesign schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:16:
[...]

Die trilling heb ik ook, maar alleen als de accu op 100% vol zit en dan de auto regenereert. Zowel op lage als hoge snelheid, als de accu dan iets minder als 100% is is het weg. Wel is het hoe erger de regeneratie is hoe erger de trilling.

• FlowDesign
Maurice_S schreef op woensdag 16 november 2022 @ 22:28:
[...]

Die trilling heb ik ook, maar alleen als de accu op 100% vol zit en dan de auto regenereert. Zowel op lage als hoge snelheid, als de accu dan iets minder als 100% is is het weg. Wel is het hoe erger de regeneratie is hoe erger de trilling.
Typisch.
Bij mij is het niet alleen wanneer de batterij helemaal vol is. Zal er eens op letten, heb wel het idee dat het erger is wanneer ik pas net van huis vertrokken ben.

• Brotuck
Sinds ik winterbanden eronder heb merk ik ook wat meer herrie op lage snelheden. Terwijl ik deze banden wel fijner vind rijden op de snelweg. Overigens hoor ik de herrie dan niet meer.

• dwadj
FreeMen schreef op woensdag 16 november 2022 @ 08:11:
[...]

"Föhn" geluid is het bij mij zeker niet, maar dat is mss de achter transmissie, die maakt wel zo'n soort geluid...
Bij mij lijkt het eerder op het geluid als een band uit balans is, maar er is totaal geen trilling in de wagen noch aan het stuur. Het geluid is ook aanwezig zowel met de zomer- als winterbanden, dus kunnen we eigenlijk al die onbalans van een wiel uitsluiten....
Mij lijkt het van de vooras afkomstig te zijn, zit er daar een onbalans in een kardan, of mss iets niet pluis met het hulpchassis mbt tot demping, volgende week gaat ie nog eens binnen, laten we hopen dat ze dan iets meer vinden want de plaat onder de achterbumper was ook al half losgekomen en ze dachten dat dat de oorzaak was....

• Vassque
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-03 23:44
Bijna Mach e bezitter meldt zich…dat wordt geen walk-in-the-park als ik het allemaal lees …auto is inmiddels in Antwerpen, nog een paar weekjes wachten. Lees nu een paar pagina’s terug, komt een woordenboek aan termen voorbij… klinkt allemaal behoorlijk gevoelig en soms ook complex.

Enne…geclaxonneer bij het uitstappen…dat wil ik al helemaal niet in een woonwijk. Is dat bij iedereen zo?
Hoop op jullie hulp als ik straks door de bomen het bos niet meer zie 😅.

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:12
Vassque schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:59:
Bijna Mach e bezitter meldt zich…dat wordt geen walk-in-the-park als ik het allemaal lees …auto is inmiddels in Antwerpen, nog een paar weekjes wachten. Lees nu een paar pagina’s terug, komt een woordenboek aan termen voorbij… klinkt allemaal behoorlijk gevoelig en soms ook complex.

Enne…geclaxonneer bij het uitstappen…dat wil ik al helemaal niet in een woonwijk. Is dat bij iedereen zo?
Laat je niet gek maken. Het is gewoon een hele fijne auto en veel problemen van het begin zijn inmiddels wel opgelost. Ook die dubbele claxon kan (bij de dealer) uitgeschakeld worden.

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:21
Inderdaad! ik rij inmiddels al bijna een jaar zeer blij en tevreden rond met m'n pony en ik heb er nog nooit een "echt" probleem mee gehad.

Xbox One, PS4, PS3, X360, Wii U, New 3DS , PS Vita | PSN ID: D0nn13Dark0 Xbox Live: D0nn13 Dark0

• florisvlasveld
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:45
Hier hetzelfde 👍🏻. Alleen wat gedoe gehad met uitblijvende software updates, verder geen issues.

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:22
Dan sluit ik me ook maar aan. Bijna een jaar en 28.000km verder. Nul problemen gehad. Eerste auto waar ik na zo een tijd nogsteeds iedere keer blij instap alsof ik hem net heb.

• FreeMen
Maurice_S schreef op woensdag 16 november 2022 @ 22:28:
[...]

Dat ik heb dan weer niet, als er iets fijn werkt is het wel het regeneratief remmen op welke snelheid dan ook. Botersoepel tot stilstand.

• Aldusso
FreeMen schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:47:
[...]

Dat ik heb dan weer niet, als er iets fijn werkt is het wel het regeneratief remmen op welke snelheid dan ook. Botersoepel tot stilstand.
Sinds maandje rij ik op Untamed en met 1Pedal uitgeschakeld, hier remt ookhij vrij vlot af, als je tenminste anticiperend ridjt. (in Whisper/Active amper), scheelt iets met 1Pedal wat iets feller remt, maar niet heel veel. Af ten toe bijremmen maar.
Maar je kan hem makkelijker laten uitlopen en bij druk verkeer e.d. even makkelijk liften, zonder gelijk echt te remmen. Verbruikstechnisch geen impact, eerder lijkt het positiever, ook laatste maand nog altijd ruim boven 500km, ,met paar hele koude ritten in de ochtend, waarbij ik zeker af toe lekker doortrek, stukken autobaan erbij (110 gem. Op hele rustige autobanen zet ik hem tussendoor op Whisper, en dan kan ik gerust 1-2 km voor de afslag 'gas' loslaten.

• Brotuck
Ik heb de auto nu bijna een jaar in gebruik en 20.000 kilometer gereden, hij heeft 1x in de garage gestaan vanwege een foutmelding en ik moest 1x langs rijden omdat er een foutmelding was in 1 van de sensoren. Maar toen reed de auto gewoon nog, dus had geen haast.

Daarvoor heb ik 6 maanden een ander model gehad (AWD ER) en die stond ook niet stil in die maanden.

Al met al best wel tevreden ermee, ook op de langere afstand is het ideaal rijden. Lekker rustig en veel power beschikbaar indien nodig. Het is niet de meest zuinige auto (ik heb de GT) maar dat was mijn keuze.

Als ik zo nu en dan hoor welke problemen er ook kunnen zijn met de andere merken, dan denk ik dat Ford het helemaal niet zo slecht heeft gedaan.

Wel vind ik dat de software updates wat duidelijker kunnen op allerlei vlakken.
De verschillen met Amerika en Europa zijn gewoon te groot en als je wil bijblijven moet je een goede relatie hebben met de dealer of het zelf doen.

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:32
Hier nu bijna een jaar in gebruik met bijna 50k (!!) op de teller.
In het begin is mijn auto twee keer terug geweest bij de garage vanwege een losse bodemplaat. Deze is vastgezet met metalen bout/moer ipv de plastic drukknopen.

Daarna eigenlijk geen enkel probleem meer gehad.
Heb samen met @Brotuck en @makooy de software van m'n auto geupdatet waardoor de interface er net iets anders uitziet dan de meeste Mach-E's die hier nu in EU rondrijden.

Tot nu toe ook geen negatieve impact gemerkt op m'n accu, sterker nog, lijkt een stukje beter geworden te zijn.
Range anxiety was in het begin wel ff een ding, maar naarmate je de auto gebruikt, ga je veel beter kunnen inschatten wat wel/niet kan qua bereik.
Hoofdjes draaien nog steeds regelmatig als ik ergens aan kom rijden :) En dat met een 'standaard' SR RWD.

• El Butre
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 20:36
Vraag:
Snelweg rit NL naar Zuid Duitsland, geen file of lanzaamrijdend verkeer, normale snelheden.
Dan wel of geen OPD en waarom wel of niet ?

• MarcelGo
El Butre schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 17:46:
Vraag:
Snelweg rit NL naar Zuid Duitsland, geen file of lanzaamrijdend verkeer, normale snelheden.
Als je een beetje gevoel hebt in je rechtervoet is het verschil echt marginaal dus doe wat je prettig vindt

• Brotuck
El Butre schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 17:46:
Vraag:
Vooral op de (snelweg,)CC heb je bijna geen OPD nodig. Het effect ervan is erg klein op de snelweg. Het kan zelfs nogal nerveus overkomen.

In de stad zou ik hem wel gebruiken.

• Vassque
Dank voor jullie reacties, dat klinkt alweer wat beter!
OPD…one pedal drive…bij de proefrit vond ik dat wel heel relaxt rijden. Met name dan op de b-wegen of in de polder waar meer bochten waren. Op een snelweg denk ik dat je met OPD iets te stevig snelheid mindert wanneer je je gas loslaat?

Ik hoor om me heen met elektrische auto’s de gesprekken vaak in het teken staan van de actieradius. Ik krijg de extended range, hoop dat ik mij dagelijkse ritjes van om en nabij de 400 km gewoon kan maken en dan bij thuiskomst kan laden.

• Caulino
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20:55
Vassque schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 19:27:
Dank voor jullie reacties, dat klinkt alweer wat beter!
OPD…one pedal drive…bij de proefrit vond ik dat wel heel relaxt rijden. Met name dan op de b-wegen of in de polder waar meer bochten waren. Op een snelweg denk ik dat je met OPD iets te stevig snelheid mindert wanneer je je gas loslaat?

Ik hoor om me heen met elektrische auto’s de gesprekken vaak in het teken staan van de actieradius. Ik krijg de extended range, hoop dat ik mij dagelijkse ritjes van om en nabij de 400 km gewoon kan maken en dan bij thuiskomst kan laden.
Dat ga je bij koud weer niet halen vrees ik wat is de range bij de extended range?

• Brotuck
Caulino schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 22:37:
[...]

Dat ga je bij koud weer niet halen vrees ik wat is de range bij de extended range?
Ik zit op max 350 met deze temperaturen, bijna puur snelweg

• Vassque
Welke versie heb je? Ik zit ook voornamelijk op snelwegen, en natuurlijk stukjes in de stad om op die snelweg te komen en daarna op mijn bestemming.
Wordt voor mij de RWD extended range met 98kWh en 294pk…op papier 610km en werkelijk iets van 458 (dat verschil is toch ook bizar eigenlijk, maar goed)

[Voor 18% gewijzigd door Vassque op 19-11-2022 23:22]

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:00
Geloof niet dat je die 458 gaat halen in huidige (vorst) omstandigheden maar heb zelf geen ervaring met een ER. Je zou dan altijd maximaal moeten laden tot 100% wat niet aangeraden wordt en zelfs dan is 't met vorst, weer en wind te betwijfelen of je het gaat redden laat staan wat voor verkeer je treft. Ik geloof echter niet dat het met andere ev merken veel beter zou gaan in die omstandigheden, tenzij je range sowieso gewoon over de 700km heen gaat.

Mijn rwd normale range staat nu met 80% voorverwarmd aan de lader en geeft net geen 240km aan momenteel (-3 windstil). Das zo'n 200km minder dan fabrieksopgave op 100%! Ruim 40% minder dus

[Voor 17% gewijzigd door Tedillac op 20-11-2022 09:45]

• Brotuck
Vassque schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 23:14:
Welke versie heb je? Ik zit ook voornamelijk op snelwegen, en natuurlijk stukjes in de stad om op die snelweg te komen en daarna op mijn bestemming.
Wordt voor mij de RWD extended range met 98kWh en 294pk…op papier 610km en werkelijk iets van 458 (dat verschil is toch ook bizar eigenlijk, maar goed)
De GT...op papier een range van 490 km
Maar gisteren met de koude temperaturen op stap geweest (met gezin in auto) en dat vertaald zich naar 350 km op de snelweg

En daar komt nog eens bij (qua stroomverbruik) dat je de auto beter aangesloten laat ivm de temperatuur op het moment.

[Voor 30% gewijzigd door Brotuck op 20-11-2022 10:40]

• FlowDesign
Als je geen mensen achterin hebt zitten, kun je redelijk wat range winnen door de HVAC laag te zetten (16 graden ofzo) en dan de stuur-en stoelverwarming aan.

• Brotuck
FlowDesign schreef op zondag 20 november 2022 @ 10:45:
Als je geen mensen achterin hebt zitten, kun je redelijk wat range winnen door de HVAC laag te zetten (16 graden ofzo) en dan de stuur-en stoelverwarming aan.
Ik wil wel gewoon 22 graden in de auto. Er zijn grenzen 8)

• FlowDesign
Brotuck schreef op zondag 20 november 2022 @ 10:50:
[...]

Ik wil wel gewoon 22 graden in de auto. Er zijn grenzen 8)
Mietje ;) :D

Moet eerlijk zeggen dat ik het gisteren ff uitgeprobeerd heb op een ritje van slechts 20 minuten, maar wel met winterjas aan en muts op :P

• Aldusso
Gisteren ritje autobaan Deventer - Hengelo (47km) met cruise control op 122 km/h, 16% weg...hoogste verbruik toe nu toe, uiteraard koud (1gr) met harde tegenwind, en hogere snelheid. Terugweg binnendoor 80 km/h wegen, 52km, 10%.

• Brotuck
Aldusso schreef op zondag 20 november 2022 @ 11:28:
Gisteren ritje autobaan Deventer - Hengelo (47km) met cruise control op 122 km/h, 16% weg...hoogste verbruik toe nu toe, uiteraard koud (1gr) met harde tegenwind, en hogere snelheid. Terugweg binnendoor 80 km/h wegen, 52km, 10%.
Het gemiddelde verbruik lag de eerste 50km op 40/100 !
Daarna zakte het wel iets in naar 28/100, maar kou vind een EV gewoon niet leuk.

• Aldusso
Brotuck schreef op zondag 20 november 2022 @ 11:30:
[...]

Het gemiddelde verbruik lag de eerste 50km op 40/100 !
Daarna zakte het wel iets in naar 28/100, maar kou vind een EV gewoon niet leuk.
`
Idd, en rond vriespunt is echt flink verschil met rond 10 graden, verbruik stijgt dan enorm.

Gelukkig kan je bijna overal vlot laden :)

• Vassque
Omdat ik komend jaar ga verhuizen krijg ik nu nog geen laadpaal aan de deur. Dus zal langs de weg laden en kan dan…de auto thuis aan het gewone stopcontact doen en zo kunnen voorverwarmen? Of loopt de accu dan naar 100% vol, wat dus blijkbaar wordt afgeraden?

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:22
Tja. Het is ook een beetje wat praktisch voor je is. Ik kan/mag niet thuisladen want heb geen eigen oprit. Ook zijn er geen laadpalen op mijn werk (I know, long story) Laad dus op in de buurt van mijn huis op een openbare laadplaats. Zijn er meer dan voldoende in de buurt dus altijd een vrij. Laad hem dan gewoon altijd op tot 100%. Maar idd als je altijd voor de deur met je eigen lader kan laden zou je een lager Max kunnen instellen zodat de accu het iets minder zwaar heeft en je niet teveel laadverlies hebt.

Zonder instellingen doet ie dat zowiezo “out of the box” en moet je zelf specifiek instellen als je minder wil laden. Dus in mijn beleving is het zo dat Ford hier achter staat anders hadden ze wel nog meer veiligheids marge ingebouwd. Ik maak me erg niet zo veel zorgen om. Na 1 jaar en 30k kilometer. Vaak laden tot. 100% en 20% van de tijd snel laden merk ik geen negatieve effecten op batterij capaciteit.

• MarcelGo
Zolang je niet snellaad tot 100% of de auto lang op 100% geparkeerd laat staan kan het niet zo veel kwaad.

• Caulino
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20:55
Wat is die ford site ook eenn drama zeg, krijg je melding dat je connected navi binnenkort afloopt, klik je op de link in de mail, moet je eerst weer inloggen, 10 minuten zoeken, ja eindelijk gevonden, is nog actief, maar nergens te zien wat het kost per maand en ook nergens info hoe evt te verlengen pfffffffffffffffffffffffffffffffff
ik heb fm en tomtom to go goed zat.

• FlowDesign
Caulino schreef op maandag 21 november 2022 @ 17:33:
Wat is die ford site ook eenn drama zeg, krijg je melding dat je connected navi binnenkort afloopt, klik je op de link in de mail, moet je eerst weer inloggen, 10 minuten zoeken, ja eindelijk gevonden, is nog actief, maar nergens te zien wat het kost per maand en ook nergens info hoe evt te verlengen pfffffffffffffffffffffffffffffffff
Zou ik mij ook niet druk om maken, gebruik gewoon Waze via Android Auto enzo.

Wat ik dan weer heb, m'n Fordpass laadkaart werkt gewoon, maar bij m'n abbo "BlueOval™ Charge Network" blijft in m'n account staan dat de aktivering nog uitstaand is.

• jgijsen
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:23
Mijn auto vind het tegenwoordig nodig om die led strip bovenaan in de lamp nog een uur te laten branden, sinds de laatste update.

Iemand een idee hoe ik dat kan uitschakelen ?

• Brotuck
Caulino schreef op maandag 21 november 2022 @ 17:33:
Connected navigation loopt 5 jaar door, maar ik heb meer meldingen ervan gezien. Dus het zal wel een automatisch bericht zijn na een jaar. Wat wel na een jaar afloopt is het goedkope laden bij Ionity, maar gelukkig is er wel een goed alternatief voor te vinden. En dan bedoel ik niet het abbo afsluiten voor een verlenging van een jaar bij Ford, maar bij Elli. Dan heb je ook een goede deal bij alle snelladers. (voor zolang het duurt natuurlijk)

• MarcelGo
jgijsen schreef op maandag 21 november 2022 @ 17:57:
Mijn auto vind het tegenwoordig nodig om die led strip bovenaan in de lamp nog een uur te laten branden, sinds de laatste update.

Welkomst verlichting uit zetten...

• jgijsen
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:23
MarcelGo schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:47:
[...]

Welkomst verlichting uit zetten...
Inderdaad nu stopt het. Je zou denken dat die welkomsverlichting na 30 sec of desnoods 5 min uitvalt, maar rekent eerder in uren lijkt het.

• MarcelGo
jgijsen schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:12:
[...]

Inderdaad nu stopt het. Je zou denken dat die welkomsverlichting na 30 sec of desnoods 5 min uitvalt, maar rekent eerder in uren lijkt het.
Wat ook een oorzaak kan zijn, de sleutel of telefoon nabijheid, waarbij nabij nogal relatief is. Gisteren liep ik terug naar de auto op een parkeerplaats en op 40 meter afstand ging de verlichting al aan :?

• marcelt4
Vassque schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:59:

Laat je inderdaad niet gek maken. Ondanks dat die van mij nu wel al 3 weken uit de running is (en ook nog wel even is), is het verder eigenlijk wel te overzien qua dingen. Ik heb weleens erger meegemaakt, soms heb je pech. Gewoon van genieten, het rijdt verder fantastisch

• PraveenB
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:47

Goedemorgen,

Als ik inlog krijg ik dus te zien dat er een Sync update is uitgevoerd.
Volgens Ford Nederland is de auto al 31 oktober op de transport naar de dealer gegaan, dus kan ik er dan vanuit gaan dat de update door de dealer is uitgevoerd??

De dealer gaf gisteren aan dat de auto nog in Antwerpen staat.....dus die spreekt tegen dat de auto al bij ze staat. Hebben jullie dit ook meegemakt??

• Vassque
Kennen jullie deze site al voor het aanvragen van een openbare laadpaa in de straat (mits je geen eigen oprit hebt)? Wellicht voor iemand nuttig.
https://laadpaal.mrae.nl/

Qua update; lijkt mij wel dat dit wordt gedaan voor de auto aan jou wordt geleverd. Hoort bij het rijklaar maken zou ik denken!

De mijne staat ook minstens 1 week in Antwerpen (kreeg vorige week bericht dàt ‘ie daar is maar niet hoe lang ‘ie daar al staat…) Ben benieuwd hoe lang het nog duurt.

[Voor 22% gewijzigd door Vassque op 24-11-2022 09:02. Reden: Aanvulling]

• makooy
Vassque schreef op donderdag 24 november 2022 @ 08:56:
Kennen jullie deze site al voor het aanvragen van een openbare laadpaa in de straat (mits je geen eigen oprit hebt)? Wellicht voor iemand nuttig.
https://laadpaal.mrae.nl/

Qua update; lijkt mij wel dat dit wordt gedaan voor de auto aan jou wordt geleverd. Hoort bij het rijklaar maken zou ik denken!

De mijne staat ook minstens 1 week in Antwerpen (kreeg vorige week bericht dàt ‘ie daar is maar niet hoe lang ‘ie daar al staat…) Ben benieuwd hoe lang het nog duurt.
Ik denk niet dat dit een post is voor deze topic ;)

• ZL900
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 15:06
jgijsen schreef op maandag 21 november 2022 @ 17:57:

Wat bij mij geholpen heeft is de verlichting helemaal uit draaien auto afsluiten en de volgende dag weer alles op automaat zetten. Nu gaat hij gewoon weer uit.

• Vassque
makooy schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:05:
[...]
Ik denk niet dat dit een post is voor deze topic ;)
Vanwege…?
De openingszin van dit topic is:
‘Welkom in het topic voor de Ford Mustang Mach-E, de elektrische crossover SUV van Ford die eind 2020 op de markt komt. Dit is de plek om te discussiëren, informatie te delen en ervaringen uit te wisselen. Schroom vooral niet om bij te dragen aan dit topic (en de topicstart).’
Titel zegt dat het ook over levertijden gaat…
Er staat dat info over opladen en ook handige links kunnen worden gedeeld. De link die ik gaf staat nog niet in het topic.

Of doel je op een ander deel van mijn post? Hoor het graag hoor! Ben hier immers nog maar net.

• makooy
Vassque schreef op donderdag 24 november 2022 @ 18:13:
[...]

Vanwege…?
De openingszin van dit topic is:
‘Welkom in het topic voor de Ford Mustang Mach-E, de elektrische crossover SUV van Ford die eind 2020 op de markt komt. Dit is de plek om te discussiëren, informatie te delen en ervaringen uit te wisselen. Schroom vooral niet om bij te dragen aan dit topic (en de topicstart).’
Titel zegt dat het ook over levertijden gaat…
Er staat dat info over opladen en ook handige links kunnen worden gedeeld. De link die ik gaf staat nog niet in het topic.

Of doel je op een ander deel van mijn post? Hoor het graag hoor! Ben hier immers nog maar net.
Ik denk dat een aanvraag van laadpalen beter kan in de daarvoor bestemde topics. Daar zullen mogelijk mensen meelezen dan alleen de Mach-E rijders uit jouw regio.

• 9man
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:03
Brotuck schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:07:
[...]

Connected navigation loopt 5 jaar door, maar ik heb meer meldingen ervan gezien. Dus het zal wel een automatisch bericht zijn na een jaar. Wat wel na een jaar afloopt is het goedkope laden bij Ionity, maar gelukkig is er wel een goed alternatief voor te vinden. En dan bedoel ik niet het abbo afsluiten voor een verlenging van een jaar bij Ford, maar bij Elli. Dan heb je ook een goede deal bij alle snelladers. (voor zolang het duurt natuurlijk)
Ik heb ook de e-mail gehad dat de Connected Navigatie zou vervallen. Na inloggen en zelf op zoek (link gaat blijkbaar niet naar juiste pagina) zie ik dat de navigatie tot 2026 loopt en Ionity proefperiode een jaar duurt. Echter, in de afgelopen dagen, waaronder vandaag twee keer vandaag, heb ik meerdere keren in een file gestaan (in de stad en op de snelweg) met 10-20 min vertraging tot gevolg. Geen omleidingsroute maar ook geen rode/oranje/gele streep op de weg in de navigatie. Herkenbaar bij anderen? Mogelijk iets aan te passen of controleren in de instellingen van de auto?

• amvolleb
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
9man schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 17:37:
[...]

Ik heb ook de e-mail gehad dat de Connected Navigatie zou vervallen. Na inloggen en zelf op zoek (link gaat blijkbaar niet naar juiste pagina) zie ik dat de navigatie tot 2026 loopt en Ionity proefperiode een jaar duurt. Echter, in de afgelopen dagen, waaronder vandaag twee keer vandaag, heb ik meerdere keren in een file gestaan (in de stad en op de snelweg) met 10-20 min vertraging tot gevolg. Geen omleidingsroute maar ook geen rode/oranje/gele streep op de weg in de navigatie. Herkenbaar bij anderen? Mogelijk iets aan te passen of controleren in de instellingen van de auto?
Dit is mij ook gebeurd (e-mail dat het zou vervallen, en dat het ook daadwerkelijk niet meer werkt). Na een reset naar fabrieksinstellingen werkte de Connected Navigatie weer.
Wellicht een fout in het systeem?

• PraveenB
PraveenB schreef op donderdag 24 november 2022 @ 08:31:
[Afbeelding]

Goedemorgen,

Als ik inlog krijg ik dus te zien dat er een Sync update is uitgevoerd.
Volgens Ford Nederland is de auto al 31 oktober op de transport naar de dealer gegaan, dus kan ik er dan vanuit gaan dat de update door de dealer is uitgevoerd??

De dealer gaf gisteren aan dat de auto nog in Antwerpen staat.....dus die spreekt tegen dat de auto al bij ze staat. Hebben jullie dit ook meegemakt??
Zojuist was side site van where is my mme weer toegankelijk. Kom erachter dat mijn auto al sinds 1 november bij de dealer staat. En de dealer gaf eerst aan dat de auto voor afgelopen weer in de planning stond om rijklaar te maken. Belde ik afgelopen week en zeiden ze dat de auto nog in Antwerpen staat......pffff

Net een mail gestuurd naar de leasemaatschappij en de wagenparkbeheerder van mijn werk. Dit is gewoon te erg voor woorden als ik me netjes uitdruk.

• FlowDesign
PraveenB schreef op zondag 27 november 2022 @ 21:45:
[...]

Zojuist was side site van where is my mme weer toegankelijk. Kom erachter dat mijn auto al sinds 1 november bij de dealer staat. En de dealer gaf eerst aan dat de auto voor afgelopen weer in de planning stond om rijklaar te maken. Belde ik afgelopen week en zeiden ze dat de auto nog in Antwerpen staat......pffff

Net een mail gestuurd naar de leasemaatschappij en de wagenparkbeheerder van mijn werk. Dit is gewoon te erg voor woorden als ik me netjes uitdruk.
Je weet zelf ook wel dat het overal ontzettend druk is. Raak er maar gewoon aan gewend dat alles tegenwoordig wat langer duurt.

• Eddy E
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 28-11-2022
Goedemorgen allen,

het is alweer een tijdje geleden dat ik weer wat heb gepost, maar ik heb diverse storing met de Mach-e 2021..

1 storing is Nood oproepsysteem storing die komt af en toe terug. maar is dan weer een maand weg.
de andere is na een software update in september en krijgen ze er niet uit..ook niet met de laatste software update.
als ik de auto start krijg ik gelijk een rode melding kofferruimte voor open deze kan ik dmv OK knopr wegdrukken maar symbool kofferdeksel voor open brand rood.. als je de klep voor zelf open doet krijg je een andere melding motorkap is open....en als je deze dicht doet is deze melding motor kap open weg maar melding koffer ruimte voor blijft wel staan.

en dan de laatse storing is Electrisch systeem loopt leeg ( er is een electrische ontlading in de auto een mogelijke oorzaak is aftermarket apparatuur.) echter heb ik helemaal geen aftermarked apparatuur.. en daar voor is hij vorige week bij de garage geweest om de accu onder de auto te halen want in het accu pakket zou een relais kleven...( iemand van Ford nl had dat verteld toen mijn garage hem had gevraagd om bij mijn auto te kijken ivm vele storingen)

wie heeft eeen van deze storingen?

• metalpro2021
  • Laatst online: 15:46
Eddy E schreef op maandag 28 november 2022 @ 08:49:
Goedemorgen allen,

het is alweer een tijdje geleden dat ik weer wat heb gepost, maar ik heb diverse storing met de Mach-e 2021..

1 storing is Nood oproepsysteem storing die komt af en toe terug. maar is dan weer een maand weg.
de andere is na een software update in september en krijgen ze er niet uit..ook niet met de laatste software update.
als ik de auto start krijg ik gelijk een rode melding kofferruimte voor open deze kan ik dmv OK knopr wegdrukken maar symbool kofferdeksel voor open brand rood.. als je de klep voor zelf open doet krijg je een andere melding motorkap is open....en als je deze dicht doet is deze melding motor kap open weg maar melding koffer ruimte voor blijft wel staan.

en dan de laatse storing is Electrisch systeem loopt leeg ( er is een electrische ontlading in de auto een mogelijke oorzaak is aftermarket apparatuur.) echter heb ik helemaal geen aftermarked apparatuur.. en daar voor is hij vorige week bij de garage geweest om de accu onder de auto te halen want in het accu pakket zou een relais kleven...( iemand van Ford nl had dat verteld toen mijn garage hem had gevraagd om bij mijn auto te kijken ivm vele storingen)

Dank voor je info. Ik heb deze issues niet. (job 1 auto)

Maar dit is waarschijnlijk de reden dat de power up 3.x updates nog niet OTA naar job 1 auto's gaan. (in EU)
Lijkt erop dat je dealer updates heeft gedraaid, maar deze niet allemaal 100% goed zijn verlopen. (wat bij OTA updates ook nog wel eens gebeurt/gebeurde) Op het Amerikaanse forum zie je deze symptomen ook terug.

Mijn vermoeden is dat je dealer heeft geprobeerd losse modules te updaten en andere modules niet. Maar die updates blijken in de praktijk ook nodig te zijn. (module dependency) Kennelijk door Ford allemaal niet (goed) gedocumenenteerd. Simpele oplossing: alle modules laten updaten. Kost tijd...

• Eddy E
Thanks voor je reactie en ik hoop dat er nog meer mensen zijn met deze storingen.
Ook mbt de frunk heb ik het vermoeden dat het ook iets hardware matig is.

in de eeste exemplaren zit nog de divider gemonteerd en later is dit verwijderd bij nieuwe modellen omdat de schakelaar in de frunk wel zal werken en dmv de afstandsbediening op de slutel deze kan openen..
Misschien werkt bij mij de software wel maar is het hardwerkmatig met de schakelaar die onder de frunk zit nog niet of niet goed aangesloten zit..want ook de sleutel werkt nog niet..

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:46
Eddy E schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:27:
Thanks voor je reactie en ik hoop dat er nog meer mensen zijn met deze storingen.
Ook mbt de frunk heb ik het vermoeden dat het ook iets hardware matig is.

in de eeste exemplaren zit nog de divider gemonteerd en later is dit verwijderd bij nieuwe modellen omdat de schakelaar in de frunk wel zal werken en dmv de afstandsbediening op de slutel deze kan openen..
Misschien werkt bij mij de software wel maar is het hardwerkmatig met de schakelaar die onder de frunk zit nog niet of niet goed aangesloten zit..want ook de sleutel werkt nog niet..
Bij mij ook niet hoor. Denk dat dat gewoon nog niet in één van de updates zat..... (Overigens heb ik verder geen issues.)

• Eddy E
m24 schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:47:
[...]

Bij mij ook niet hoor. Denk dat dat gewoon nog niet in één van de updates zat..... (Overigens heb ik verder geen issues.)
[/quote]
lucky you ;)

[Voor 11% gewijzigd door Eddy E op 28-11-2022 12:33]

• Eddy E
m24 schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:47:
[...]

Lucky you ;)

• Maurice_S
  • Laatst online: 21:47
Goedemorgen allen,

Melding kofferruimte voor had ik ook, heeft de dealer een update voor moeten draaien en was toen weer opgelost

• MarcelGo
Eddy E schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:27:
Ik hoop eigenlijk van niet! Sorry en succes met het oplossen ;)

• PraveenB
FlowDesign schreef op zondag 27 november 2022 @ 23:06:
[...]

Je weet zelf ook wel dat het overal ontzettend druk is. Raak er maar gewoon aan gewend dat alles tegenwoordig wat langer duurt.
Vanmiddag een telefoontje van de dealer gehad. Auto is geleverd met transport schade. De auto staat dus bij een schadebedrijf. En niet in Antwerpen zoals ze vorige week aangaven. Dit kan toch niet. Wees eerlijk waar de auto is en hou de klant op de hoogte. Helaas kon de verkoper zich niet inleven in mij. Hij gaf aan dat hij niet in de situatie zit als ik dus boeit hem niet.

• Eddy E
Maurice_S schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:50:
[...]

Melding kofferruimte voor had ik ook, heeft de dealer een update voor moeten draaien en was toen weer opgelost
bedankt Maurice, ik zal het ze nog eens vragen om er een update overheen te gooien.

• Brotuck
Goedemorgen allen,

De dealer kan alle modules die een foutprobleem geven "resetten" naar fabriekswaardes.
Dat gezegd hebbende is het inderdaad verstandiger om de auto eerst te updaten naar de laatste firmware die overeenkomt met OTA 3.6.x . De dealer zal er wel een tijdje mee bezig zijn, ook omdat er weer nieuwere updates komen nadat je de eerste update ronde hebt gedaan.

En het is wel verstandig om echt door te updaten totdat de lijst leeg is, pak je gelijk de verwarmingsupdate mee die erg fijn is met het koude weer. Zie voor meer info:
https://www.macheforum.co...at-or-below-15c-5f.22947/

[Voor 8% gewijzigd door Brotuck op 28-11-2022 15:00]

• FlowDesign
PraveenB schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:37:
[...]

Vanmiddag een telefoontje van de dealer gehad. Auto is geleverd met transport schade. De auto staat dus bij een schadebedrijf. En niet in Antwerpen zoals ze vorige week aangaven. Dit kan toch niet. Wees eerlijk waar de auto is en hou de klant op de hoogte. Helaas kon de verkoper zich niet inleven in mij. Hij gaf aan dat hij niet in de situatie zit als ik dus boeit hem niet.
Ik vind dat ze transportschade wel moeten melden inderdaad, heb je volledig gelijk in.

Alleen ik proef een beetje dat je wat gefrustreerd erover bent en ik kan je alleen maar als tip meegeven, dat je waarschijnlijk meer bereikt bij je contactpersoon wanneer je je irritatie niet door laat schemeren. Persoon aan de andere kant zal dat vermoed ik alleen maar spiegelen.

• Vassque
Moeten die updates altijd door of bij een dealer worden gedaan? Als dat software-updates zijn dan kan dat mss wel gewoon als ‘ie voor de deur staat?

Wat balen van de schade PraveenB…nog langer wachten; geeft dat een probleem met je huidige auto of baal je gewoon van de mis-communicatie?

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-02 13:32
Ha staat na ruim 2 1/2 maand weer een nieuwe update klaar, iets met verbeteren snelladen. Bij anderen ook?

• FreeMen
PraveenB schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:37:
[...]

Tsja, autodealers worden steeds arroganter, voor jou 10 andere.

Onze top CEO heeft soortgelijke ervaring met een MB EQE. Korte versie, jaar gewacht op levering. Uiteindelijk geleverd maar stond "ergens". Na 2 maanden touwtrekken bleek "ergens" in opslag te zijn afwachtende op een chip met als mededeling "bel ons niet meer, wij bellen u zodra hij geleverd kan wordt". Na 2 maanden nog niks, dus heeft hij per mail (telefonisch was hij klaar met de arrogante dealer) gedreigd om het contract te ontbinden waarop hij doodleuk een bevestiging van annulering kreeg als reactie 8)7. Ze hebben nooit meer contact met hem gezocht.

Daarop heeft hij maar de nieuwe Tesla model S plaid besteld (reed al een model S 100 D). En dan maar afvragen waarom mensen voor tesla kiezen. Dealers gooien gewoon hun eigen glazen in...

• FreeMen
martijnvds schreef op maandag 28 november 2022 @ 20:49:
Ha staat na ruim 2 1/2 maand weer een nieuwe update klaar, iets met verbeteren snelladen. Bij anderen ook?

[Afbeelding]
yup ook gehad vorige week

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:00
martijnvds schreef op maandag 28 november 2022 @ 20:49:

[Afbeelding]
Ondanks mijn dagelijks terugkerende schema qua update check is mijn laatste update via OTA ontvangen op 8 september alweer, sindsdien doodstil... Een van de laatste job 1 auto's.

• Mustang
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-03 07:24
Tedillac schreef op maandag 28 november 2022 @ 21:24:
[...]

Ondanks mijn dagelijks terugkerende schema qua update check is mijn laatste update via OTA ontvangen op 8 september alweer, sindsdien doodstil... Een van de laatste job 1 auto's.
Hier helaas hetzelfde 'probleem', job 1 van (uit mijn hoofd) mei 2021

[Voor 5% gewijzigd door Mustang op 28-11-2022 21:40]

• Flavour
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21:01
Flavour schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:41:
Voorlopig hobbel ik van storing naar storing. Voor de vakantie was het slot achterdeur wat er voor zorgde dat ik weken heen en weer naar de dealer mocht voordat het euvel gevonden en verholpen was. In de vakantie kon er ergens iets te heet raken, gevolg verminderd vermogen. Nu heb ik een storing in het hoogspanningsdeel, oorzaak ergens bij de accu/batterijen. Bodem moet er onderweg, auto weken kwijt.

Rij nu in een Kuga/hybdride leen auto. En wat schetst mijn verbazing bij deze auto die circa 25k voordeliger is:
Fatsoenlijke, heerlijk zitten stoelen, veel soepeler vering, stiller, verwarming die op stand 1 niet hoorbaar is. Bij de Mustang maakt de verwarming op stand 1 al een bak herrie.

Het is dat Mustang geen concurrentie heeft vwb model.....
Nieuwe module nodig, niet op voorraad.
Gevolg auto nog maanden kwijt, wat een drama auto.

• marcelt4
Flavour schreef op maandag 28 november 2022 @ 21:41:
[...]

Nieuwe module nodig, niet op voorraad.
Gevolg auto nog maanden kwijt, wat een drama auto.
Ik ben in afwachting van een kabelboom voor in het pakket...zou begin vorige week geleverd worden, is nu verwacht medio volgende week, yeah right! Ik heb maar een mail gestuurd naar Ford Nederland dat ik dit 'spel' niet voor de 2e keer ga accepteren en heb ze een aantal opties gegeven. Ik vind het niet erg dat hij 'een keer' extra in de werkplaats staat, maar regel die onderdelen. Wat een kansloze organisatie...

(overigens geen kwaad woord of de dealer)

• Brotuck
Vassque schreef op maandag 28 november 2022 @ 19:49:
Moeten die updates altijd door of bij een dealer worden gedaan? Als dat software-updates zijn dan kan dat mss wel gewoon als ‘ie voor de deur staat?

Wat balen van de schade PraveenB…nog langer wachten; geeft dat een probleem met je huidige auto of baal je gewoon van de mis-communicatie?
Met de juiste spullen kan je het idd zelf en voor de deur.

• Mustang
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-03 07:24
Zijn er meer mensen die geblokkeerd zijn in FordPass?

https://www.macheforum.co...isable-your-account.13893

Ik had de integratie met smartcar om in ABRP mijn live verbruik etc te zien, vond Ford blijkbaar niet zo fijn :)

• Brotuck
Mustang schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 07:45:

Ik had de integratie met smartcar om in ABRP mijn live verbruik etc te zien, vond Ford blijkbaar niet zo fijn :)
Ja ik heb net een blokkade van 6 weken gehad ivm de koppeling met Tronity. Met veel heen en weer emailen is het weer opgelost

Je kunt beter een bluetooth odb adapter aansluiten en koppelen in abrp.

Er komt een api uit vanuit Ford waarmee er officieel gekoppeld mag worden

• FlowDesign
Mustang schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 07:45:

Ik was ook geblokkeerd vanwege Tronity.
Duurde 2 weken na contact opnemen voordat ik gedeblokkeerd ben.
Sindsdien geen Tronity meer gebruikt.

Misschien dat ik voor vakanties indd wel een Bluetooth dongle ga gebruiken. Van de andere kant, er staan tegenwoordig zoveel snelladers in Duitsland dat je nauwelijks nog hoeft te plannen.

[Voor 15% gewijzigd door FlowDesign op 29-11-2022 09:51]

• Brotuck
FlowDesign schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:49:
[...]

Ik was ook geblokkeerd vanwege Tronity.
Duurde 2 weken na contact opnemen voordat ik gedeblokkeerd ben.
Sindsdien geen Tronity meer gebruikt.

Misschien dat ik voor vakanties indd wel een Bluetooth dongle ga gebruiken. Van de andere kant, er staan tegenwoordig zoveel snelladers in Duitsland dat je nauwelijks nog hoeft te plannen.
Ja in mijn geval ga ik redelijk frequent naar Noord Frankrijk en daar zijn nog niet zoveel snelladers beschikbaar helaas. Maar ik had begrepen dat de Franse overheid een aanbesteding had uitgeschreven om bij iedere rustplaats langs de snelweg een snellader te hebben. Fastned heeft daar flink wat inschrijvingen op gedaan (en gewonnen) en moet de eerste snelladers eind December opleveren. Dus hopelijk op korte termijn geen gedoe meer.
Pagina: 1 ... 137 ... 148 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee