Toon posts:

Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 136 ... 150 Laatste
Acties:

• El Butre
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17:20
martijnvds schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 08:04:
Nog tips voor een goede rubberen mat voor de kofferbak, origineel Ford accessoire of 3rd party?
Ik heb al een poosje de rubberen auto en kofferbakmat van just carpets in gebruik. Ben er erg tevreden over.
Setje auto matten 60,- en kofferbakmat 57,-
Scheelt aardig wat tov origineel.

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:58
martijnvds schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 08:04:
Nog tips voor een goede rubberen mat voor de kofferbak, origineel Ford accessoire of 3rd party?
Heb vrijdag deze ontvangen:

Eco Boot Tray for Ford Mustang Mach-E SUV/5 2021 Onwards https://amzn.eu/d/5IpdGkR

Kwaliteit van het rubber is prima. Afwerking van de randjes had ietsje netter gekund.

Afgaande op de foto's, denk ik dat deze mooier is afgewerkt:
https://www.autostyle.nl/...ch-e-2020-ck-sfo40nd.html

Ford Mustang Mach E SR RWD (Job2 2021-07), 25mm verlaagd

• FlowDesign
In plaats van losse winterbanden erbij te kopen en 2 x per jaar te laten wisselen op originele velgen, zit ik eraan te denken om gewoon een extra set velgen te kopen en zelf de wielen te wisselen.

Zit te denken aan deze Borbet N velgen en daar m'n zomerbanden op te laten zetten en dan nieuwe winterbanden op de originele 18" velgen.

Qua kosten berekend over 4 jaar kost dat ongeveer hetzelfde, alleen heb ik dan na 4 jaar wel nog steeds een set velgen met restwaarde erbij ipv niks.

https://www.givawheels.nl..._has_wide_rear_d=#results

• Caulino
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20:45
welke restwaarde :-)
Heb hier nog 20 inch velgen en 19 inch velgen van bmw, niet aan de straatstenen te slijten, nieuw gepoedercoat en al.

• FlowDesign
Caulino schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:11:
welke restwaarde :-)
Heb hier nog 20 inch velgen en 19 inch velgen van bmw, niet aan de straatstenen te slijten, nieuw gepoedercoat en al.
Hmmm ja, goed punt.

Misschien toch maar weer gewoon banden op de originele velgen laten wisselen. Dan is 't werk uitbesteed en scheelt opslagruimte in m'n garage.

Misschien koop ik wanneer de zomerbanden versleten zijn tzt dan een set grotere velgen met nieuwe zomerbanden.

[Voor 33% gewijzigd door FlowDesign op 23-10-2022 11:35]

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:17
FlowDesign schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:14:
[...]

Hmmm ja, goed punt.

Misschien toch maar weer gewoon banden op de originele velgen laten wisselen. Dan is 't werk uitbesteed en scheelt opslagruimte in m'n garage.

Misschien koop ik wanneer de zomerbanden versleten zijn tzt dan een set grotere velgen met nieuwe zomerbanden.
Ik weet niet hoeveel km je per jaar rijdt maar een zomerset gaat ongeveer 30k km mee wat ongeveer 2 jaar zal zijn bij 20k km/pj (5k km winter periode). Als je dan nog een set gaat kopen is het voor een jaar of 2-3, zonde als je het mij vraagt.

Als je het financieel kan betalen gewoon nu meteen een nieuwe set met 20 inch kopen. Is nu even pijnlijk maar ben je snel vergeten ;)

• FlowDesign
FreeMen schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:30:
[...]

Ik weet niet hoeveel km je per jaar rijdt maar een zomerset gaat ongeveer 30k km mee wat ongeveer 2 jaar zal zijn bij 20k km/pj (5k km winter periode). Als je dan nog een set gaat kopen is het voor een jaar of 2-3, zonde als je het mij vraagt.

Als je het financieel kan betalen gewoon nu meteen een nieuwe set met 20 inch kopen. Is nu even pijnlijk maar ben je snel vergeten ;)
Ook een valide punt :)

Ik had echter bewust geen grotere velgen besteld voor de aflevering, omdat 18 inch banden nu eenmaal goedkoper zijn en met kleinere velgen ietsje betere range. Ik wil m'n winterbanden sowieso op de originele velgen hebben, dus dat ga ik nu eerst laten doen, definitieve keuze kan ik dan volgend voorjaar maken :)

Ik ga voor deze winterbanden: Hankook winter i*cept evo 3 x w330a 225/60 r18 104v xl

• FreeMen
FlowDesign schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:36:
[...]

Ook een valide punt :)

Ik had echter bewust geen grotere velgen besteld voor de aflevering, omdat 18 inch banden nu eenmaal goedkoper zijn en met kleinere velgen ietsje betere range. Ik wil m'n winterbanden sowieso op de originele velgen hebben, dus dat ga ik nu eerst laten doen, definitieve keuze kan ik dan volgend voorjaar maken :)

Ik ga voor deze winterbanden: Hankook winter i*cept evo 3 x w330a 225/60 r18 104v xl
Ik vraag mij nog altijd af of een specifieke EV band nu echt zoveel meerwaarde levert voor zijn prijs. Rolweerstand is bij alle auto's van belang en met de XL aanduiding is het gewicht ook al geen issue.
Mijn zomerbanden (pirelli P zero 245/45) zijn in ieder geval geen EV versie en ook mijn Michelin winterbanden ook niet.

edit:
Zie net dat EVO niet staat voor EV bij Hankook

[Voor 3% gewijzigd door FreeMen op 24-10-2022 12:47]

• FlowDesign
FreeMen schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:45:
[...]

Ik vraag mij nog altijd af of een specifieke EV band nu echt zoveel meerwaarde levert voor zijn prijs. Rolweerstand is bij alle auto's van belang en met de XL aanduiding is het gewicht ook al geen issue.
Mijn zomerbanden (pirelli P zero 245/45) zijn in ieder geval geen EV versie en ook mijn Michelin winterbanden ook niet.

edit:
Ik had ook niet specifiek op EV of Eco winterbanden gezocht. Winterbanden hebben nu eenmaal een grof profiel en zijn daarmee per definitie niet "Eco", IMHO :)

Alleen voor zomerbanden zou ik daar misschien op letten, maar zeker niet veel meer voor betalen. Heb liever een stille band met goede grip.

• marcelt4
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-03 13:41
FlowDesign schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:27:
[...]

Volgens mij is het belangrijkste dat ze 315 MHz zijn. In Europa is 433 MHz meer gebruikelijk, maar dat gaat niet werken.

Maar universeel werkt dus, top :)
Ik heb ook universele erin zitten, inleren heeft de bandenman blijkbaar gedaan.

• marcelt4
FreeMen schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:45:
[...]

edit:
Ik heb ook op grip, geluid en prijs gekozen, maar icm de breedte is het verbruik wel behoorlijk toegenomen

• marcelt4
FlowDesign schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:32:
[...]

Op de foto lijken jouw velgen volledig zwart (volledig zwart is de Black uitvoering).

Dit is de Dark Polished:
[Afbeelding]
Ze waren erg vies :-) Maar klopt, zijn idd de zwarte uitvoering

• FlowDesign
Vanmiddag de veren bij Karelsen laten monteren. Een erg fijne verbetering :)
Vooral enorm verschil dat je boodschappen niet meer door de achterruit omhoog vliegen wanneer je over een bult rijdt :)

• FlowDesign

De windstroom gaat rechtstreeks de auto in bij Nieuwegein :+

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 07:36
Zijn er nog veel auto's recent geüpdatet? Mijn laatste is alweer van 8 september, 2.7.x volgens mij incl terugroep update was dat toen.

• FlowDesign
Tedillac schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 22:15:
Zijn er nog veel auto's recent geüpdatet? Mijn laatste is alweer van 8 september, 2.7.x volgens mij incl terugroep update was dat toen.
Onlangs 2.8.2 ontvangen en daarna nog iets kleins.

• dwadj
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:10
FlowDesign schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 22:10:
Vanmiddag de veren bij Karelsen laten monteren. Een erg fijne verbetering :)
Vooral enorm verschil dat je boodschappen niet meer door de achterruit omhoog vliegen wanneer je over een bult rijdt :)
Welke Mach heb je?
Ik ben ook van plan om de veren te wijzigen bij Karelsen, maar er was nog weinig bekend of de veren 'ok' waren voor een AWD ER.

• FlowDesign
dwadj schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:39:
[...]

Welke Mach heb je?
Ik ben ook van plan om de veren te wijzigen bij Karelsen, maar er was nog weinig bekend of de veren 'ok' waren voor een AWD ER.
Staat in m'n sig ;)

Volgens Karelsen kunnen dezelfde veren onder een SR of ER, enige verschil is dat de ER dan een paar mm verder inzakt.
Hun veren zijn echter voor de RWD en die zijn dan weer niet geschikt voor de AWD.
Echter, iemand van hier had/heeft reeds een afspraak voor het laten opmeten van veren voor de AWD ER bij de verenfabrikant Merwede, waar Karelsen mee samenwerkt.

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23:16
FlowDesign schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:19:
[...]

Staat in m'n sig ;)

Volgens Karelsen kunnen dezelfde veren onder een SR of ER, enige verschil is dat de ER dan een paar mm verder inzakt.
Hun veren zijn echter voor de RWD en die zijn dan weer niet geschikt voor de AWD.
Echter, iemand van hier had/heeft reeds een afspraak voor het laten opmeten van veren voor de AWD ER bij de verenfabrikant Merwede, waar Karelsen mee samenwerkt.
Dat is @marcelt4 .
Overigens ga ik binnenkort ook langs voor de GT

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 27-05 10:16
Iemand in Italie heeft zijn job1 auto geupdate in het 3.x domein, Via dealer en niet via OTA. .https://www.macheforum.com/site/threads/job-1-owners-are-you-getting-the-numbered-ota-updates.22772/post-534077

Waaronder:

* Full screen android auto
* Logischer airco knoppen

[Voor 14% gewijzigd door metalpro2021 op 26-10-2022 16:10]

• Brotuck
metalpro2021 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 16:09:
Iemand in Italie heeft zijn job1 auto geupdate in het 3.x domein, Via dealer en niet via OTA. .https://www.macheforum.com/site/threads/job-1-owners-are-you-getting-the-numbered-ota-updates.22772/post-534077

Waaronder:

* Full screen android auto
Zie pagina 536....

Niet alleen ikzelf heb het gedaan maar ook @makooy en @Dr Pro

De OTA komt in europa ergens in q1 2023 trouwens

[Voor 12% gewijzigd door Brotuck op 26-10-2022 19:55]

• Bassmanjunior
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 27-05 19:17
Ik zou zo graag de knop voor de frunk geactiveerd hebben………….alles lijkt zo willekeurig.

• Yolo2303
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 28-10-2022
FlowDesign schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:19:
[...]

Staat in m'n sig ;)

Raar verhaal. Op 6/9 de aangepaste veren onder mijn Mach E FE AWD ER laten monteren door Karelsen in Soest. Tot op heden waanzinnig goed hoe deze auto nu rijdt. Vering is nu perfekt!

• FlowDesign
Yolo2303 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 18:07:
[...]

Raar verhaal. Op 6/9 de aangepaste veren onder mijn Mach E FE AWD ER laten monteren door Karelsen in Soest. Tot op heden waanzinnig goed hoe deze auto nu rijdt. Vering is nu perfekt!
Vind ik ook hoor, hele fijne verbetering.

Maar heb jij 2 cm verlaging of ongeveer 3,5 cm verlaging?

• Yolo2303
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 28-10-2022
FlowDesign schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 18:31:
[...]

Vind ik ook hoor, hele fijne verbetering.

Maar heb jij 2 cm verlaging of ongeveer 3,5 cm verlaging?
Ik heb de ongeveer 3,5 cm verlaging. Heel goed te zien en bochten nemen is bijna of je in een skelter rijdt! Regelmatig kom ik Mach E’s tegen en wat stuiteren ze toch….

• FlowDesign
Yolo2303 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 20:08:
[...]

Ik heb de ongeveer 3,5 cm verlaging. Heel goed te zien en bochten nemen is bijna of je in een skelter rijdt! Regelmatig kom ik Mach E’s tegen en wat stuiteren ze toch….
Dat dacht ik al dat jij de 35 mm hebt en dus vertelde helemaal niemand een raar verhaal ;) De 35 mm set was nml reeds door Merwede ontwikkeld, dat is de standaard set voor de AWD. Ik had het specifiek over de 20mm set die Karelsen bij Merwede heeft laten ontwikkelen voor de RWD.

• Luffbra
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 04-04 22:07
is hier al een fotootje van?

• FlowDesign
Luffbra schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:52:
[...]

is hier al een fotootje van?
Ja, paar blz terug.

• FlowDesign

• Brotuck
Intussen lopen de versies OTA aardig op in de USA....

• Bassmanjunior
FlowDesign schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 23:28:
[...]

Dat dacht ik al dat jij de 35 mm hebt en dus vertelde helemaal niemand een raar verhaal ;) De 35 mm set was nml reeds door Merwede ontwikkeld, dat is de standaard set voor de AWD. Ik had het specifiek over de 20mm set die Karelsen bij Merwede heeft laten ontwikkelen voor de RWD.
Gisteren ook bij Karelsen geweest. Goede service en inderdaad een “andere” auto teruggekregen.
Aanrader.

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 13:03
Brotuck schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 10:33:

[Afbeelding]
Daar wel ja. Ik vraag me af waarom Europa zo achterloopt. BlueCruise kan ik nog begrijpen, en dat je ook niet iedereen tegelijk upgrade vanwege risico op brick of andere defects, maar nieuwe functionaliteit komt iedereen ten goede. Voelt toch een beetje als tweederangsburgers zo.

• metalpro2021
martijnvds schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 16:41:
[...]

Daar wel ja. Ik vraag me af waarom Europa zo achterloopt. BlueCruise kan ik nog begrijpen, en dat je ook niet iedereen tegelijk upgrade vanwege risico op brick of andere defects, maar nieuwe functionaliteit komt iedereen ten goede. Voelt toch een beetje als tweederangsburgers zo.
Ik kan daar een cynisch antwoord op geven: buiten Europa heeft de klant 'lagere verwachtingen' bij het merk, waardoor er kennelijk een meer defensievere klant-benadering-strategie wordt gekozen... In andere woorden: in de US staat er voor het merk Ford meer op het spel en zijn ze bereid (in hun ogen) meer risico's te nemen.

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-05 18:51
metalpro2021 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 15:12:
[...]

Ik kan daar een cynisch antwoord op geven: buiten Europa heeft de klant 'lagere verwachtingen' bij het merk, waardoor er kennelijk een meer defensievere klant-benadering-strategie wordt gekozen... In andere woorden: in de US staat er voor het merk Ford meer op het spel en zijn ze bereid (in hun ogen) meer risico's te nemen.
Dat is onzin natuurlijk.

https://app.tronity.io/signup/t9zl4Dyq

• Aldusso
Brotuck schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 10:33:

[Afbeelding]
Mooie update, mijn Mach E heeft regelmatig moeite met verwarmen (comfortabel wordt het zelden tenzij de zon schijnt).

• Brotuck
metalpro2021 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 15:12:
[...]

Er zal vast een politieke agenda achter zitten, maar in essentie lijkt het me niet dat dit iets is wat Ford wil.
Ik weet op dit moment niet de verhouding aantallen MME modellen in Amerika en Europa.

Op zich kun je wel blij zijn met later de OTA updates krijgen dan in Amerika, want dan zijn er tenminste veel bugs al uitgehaald. Er is daar ook een "early adaptors" programma en dan krijg je soms wekelijks/dagelijks een punt update.

En als je echt wil meelopen met alle OTA updates die in Amerika uitkomen, zul je zelf aan de slag moeten met een kabeltje en laptop. Op dit moment lopen we gemiddeld 6-9 maanden achter op Amerika met updates.

• RudiP
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 26-05 16:40
Brotuck schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:39:
[...]

Er zal vast een politieke agenda achter zitten, maar in essentie lijkt het me niet dat dit iets is wat Ford wil.
Ik weet op dit moment niet de verhouding aantallen MME modellen in Amerika en Europa.

Op zich kun je wel blij zijn met later de OTA updates krijgen dan in Amerika, want dan zijn er tenminste veel bugs al uitgehaald. Er is daar ook een "early adaptors" programma en dan krijg je soms wekelijks/dagelijks een punt update.

En als je echt wil meelopen met alle OTA updates die in Amerika uitkomen, zul je zelf aan de slag moeten met een kabeltje en laptop. Op dit moment lopen we gemiddeld 6-9 maanden achter op Amerika met updates.
Is het ook niet zo dat de software van de OTA updates voor Europa en misschien wel per land aangepast moeten worden? We hebben elk zo onze eigen regeltjes die afwijken van de regels in de VS. Denk aan bv de knipperlichten en Bluecruise. Ik vermoed dat vooral hier de vertraging in zit.

• Brotuck
RudiP schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:49:
[...]

Is het ook niet zo dat de software van de OTA updates voor Europa en misschien wel per land aangepast moeten worden? We hebben elk zo onze eigen regeltjes die afwijken van de regels in de VS. Denk aan bv de knipperlichten en Bluecruise. Ik vermoed dat vooral hier de vertraging in zit.
Dat zal zeker meespelen ja, het enige EV team wat Ford heeft zit in Amerika.
Maar ik denk (hoop) dat de ontwikkelaars wel rekening houden met een GEO locatie in de software zelf.
Dan hoef je niet twee verschillende firmware's te ontwikkelen. Alle versies die ik tot nu toe gezien heb zijn 100% dezelfde versie als de Amrikaanse namelijk.

• metalpro2021
Waarom? Investeringen in een 'global rollout' als strategie doen ze in ieder geval niet : ze kiezen een regio benadering. Als daarvoor wordt gekozen, zonder daarover publiekelijk te communiceren, is er een andere conclusie bijna niet te trekken. Ook al zouden ze te maken hebben met 'plaatselijke regelgeving' dan zou je kunnen stellen dat ze zich daar niet voldoende in hebben verdiept. (niet belangrijk genoeg gevonden dus) Ik doe niet aan Ford bashing, maar dit is strategisch niet het handigst gehandeld als global brand, dat weet ik wel.

• FlowDesign
Vraagje: de sensor onder de achterbumper om de achterklep te openen, die zou toch ook moeten werken om de klep weer te sluiten?

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 18:55
FlowDesign schreef op woensdag 2 november 2022 @ 22:19:
Vraagje: de sensor onder de achterbumper om de achterklep te openen, die zou toch ook moeten werken om de klep weer te sluiten?
Als je hem ermee kunt openen zou sluiten ook moeten lukken, hier werkt het 95% van de tijd ;)

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

• Tedillac
Yes, werkt beide kanten op. Ikzelf heb echter een lagere score dan 95%. Heb het idee dat het altijd werkt als het niet nodig is en de keren dat ik wel handen vol heb krijg ik het niet voor elkaar 🤨

• FlowDesign
Openen lukt me eigenlijk altijd, maar sluiten niet :/

• marcelt4
Vandaag de Mustang maar weer eens achtergelaten bij de dealer....ik heb weleens eerder gehad dat hij niet wilde laden bij Fastned als hij weinig batterij over had, maar de laatste weken gebeurde dit in ene meerdere keren, ook bij vollere accu (50%+). Doorrijden naar een 2e of 3e laadplek en dan pakte hij hem uiteindelijk wel. Vorige week vrijdag werkte deed geen enkele snellader het meer...met 2% over thuis gered. Daar heeft hij nog 1x geladen en inmiddels wil hij ook thuis niet meer laden. Er schijnt een update te zijn voor problemen met snelladen, hopelijk is het daarmee opgelost.

Ik word inmiddels ook helemaal geschift van dat achterlijke geclaxoneer van dat ding. Ik hoop dat ze dat vandaag ook gelijk kunnen fixen 🙄

• Tedillac
Dat blijft bij de mijne ook onverklaarbaar. Claxoneren bij auto verlaten terwijl hij in de P staat en 'contact' af is gezet, zou toch niet horen maar gebeurt regelmatig.

• Brotuck
Uitzetten irritante toeter is in 1 minuut gebeurd !

Nodig:
een ODB connector (ik heb de ODBLink MX+ gebruikt)
Forscan op de laptop met licentie (je kunt 2 maanden gratis versie krijgen, anders kost deze licentie voor een jaar 15 euro)

Even de juiste module aftrappen en waarde aanpassen en voila !

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 24-05 13:01
Brotuck schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:19:

Nodig:
Forscan op de laptop met licentie (je kunt 2 maanden gratis versie krijgen, anders kost deze licentie voor een jaar 15 euro)

[Afbeelding]
Is het ook mogelijk de achteruit rij liep uit te zetten?

• FlowDesign
Brotuck schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:19:

Nodig:

[Afbeelding]
Kun je ook iets aanpassen dat de auto gewoon uit gaat wanneer je uitstapt? Ik vergeet vaak de start/stop knop in te drukken.

• Brotuck
unreal0 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 11:06:
[...]

Is het ook mogelijk de achteruit rij liep uit te zetten?
Ik eens kijken bij de standaard opties die je kan uitzetten, maar ik vrees van niet (is wettelijk bepaald en verplicht)

Je kan uiteraard wel de speaker die verantwoordelijk is hiervoor (ook voor het geluid bij vooruit rijden) afplakken of zelfs afkoppelen met een bypass

• Brotuck
FlowDesign schreef op donderdag 3 november 2022 @ 11:10:
[...]

Kun je ook iets aanpassen dat de auto gewoon uit gaat wanneer je uitstapt? Ik vergeet vaak de start/stop knop in te drukken.
Hoe zie je dat voor je ? Lijkt me een gevaarlijke optie

• FlowDesign
Brotuck schreef op donderdag 3 november 2022 @ 11:13:
[...]

Hoe zie je dat voor je ? Lijkt me een gevaarlijke optie
Hij moet wel eerst in P gezet worden natuurlijk.

• Brotuck
FlowDesign schreef op donderdag 3 november 2022 @ 11:16:
[...]

Hij moet wel eerst in P gezet worden natuurlijk.
Hij gaat automatisch na 30 minuten uit. Misschien kan die waarde aangepast worden naar 1 minuut, zal eens kijken.

• FlowDesign
Brotuck schreef op donderdag 3 november 2022 @ 11:18:
[...]

Hij gaat automatisch na 30 minuten uit. Misschien kan die waarde aangepast worden naar 1 minuut, zal eens kijken.
Zou ook een optie kunnen zijn indd.

Ik ben van de VW ID gewend dat ie gewoon uitgaat wanneer de auto in P staat en je uitstapt. Hij gaat ook vanzelf in P wanneer je stil staat en je de deur open doet. Makkelijker wordt 't niet :)

• Brotuck
FlowDesign schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:46:
[...]

Zou ook een optie kunnen zijn indd.

Ik ben van de VW ID gewend dat ie gewoon uitgaat wanneer de auto in P staat en je uitstapt. Hij gaat ook vanzelf in P wanneer je stil staat en je de deur open doet. Makkelijker wordt 't niet :)
Ik heb net even gekeken, maar ik kan niet de 30 minuten waarde vinden helaas.

Overigens is mijn account vanmorgen weer actief geworden na ongeveer 4 weken gelocked door third party access van tronity.

Vamorgen ook gelijk maar de updates erop gezet zodat ik gelijk loop met OTA 3.6.1. Daar is voornamelijk te merken dat de auto sneller warm word. Deze update is aan te raden voor de winter !

[Voor 14% gewijzigd door Brotuck op 03-11-2022 15:41]

• FlowDesign
Brotuck schreef op donderdag 3 november 2022 @ 14:56:
[...]

Ik heb net even gekeken, maar ik kan niet de 30 minuten waarde vinden helaas.

Overigens is mijn account vanmorgen weer actief geworden na ongeveer 4 weken gelocked door third party access van tronity.

Vamorgen ook gelijk maar de updates erop gezet zodat ik gelijk loop met OTA 3.6.1. Daar is voornamelijk te merken dat de auto sneller warm word. Deze update is aan te raden voor de winter !
Helaas. Dank voor 't checken.

Mijn account is ook weer unlocked kom ik zojuist achter. Hadden ze me ook wel ff via een email kunnen laten weten.

• marcelt4
marcelt4 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 08:16:
Vandaag de Mustang maar weer eens achtergelaten bij de dealer....ik heb weleens eerder gehad dat hij niet wilde laden bij Fastned als hij weinig batterij over had, maar de laatste weken gebeurde dit in ene meerdere keren, ook bij vollere accu (50%+). Doorrijden naar een 2e of 3e laadplek en dan pakte hij hem uiteindelijk wel. Vorige week vrijdag werkte deed geen enkele snellader het meer...met 2% over thuis gered. Daar heeft hij nog 1x geladen en inmiddels wil hij ook thuis niet meer laden. Er schijnt een update te zijn voor problemen met snelladen, hopelijk is het daarmee opgelost.

Ik word inmiddels ook helemaal geschift van dat achterlijke geclaxoneer van dat ding. Ik hoop dat ze dat vandaag ook gelijk kunnen fixen 🙄
Update 1: de laadpoort geeft zonder te laden al een temperatuur aan van 93 graden (wat het uiteraard niet is..) en max is 95, daarom klapt hij er nu eigenlijk direct uit. Er is een nieuwe laadpoort met spoed besteld welke morgen gemonteerd zal gaan worden. Het is alleen nog niet gezegd dat dit ook het probleem zal oplossen. Het is stap 1, want de oorzaak kan ook in een module zitten.

Die 1 minuut fix voor de claxon van Brotuck onthou ik nog even, uiteraard werkt het in de werkplaats feilloos 🤦‍♂️

• Aldusso
Sinds deze week de winterbanden eronder;
Bridgestone Blizzak LM005 SUV
Extra Load
225/60 R18 104V

Beetje geluid tussen 80 en 95 (soort brommetje), verder geen geluiden.

Bandenspanning nog even zoeken, reed altijd (geen volle auto) met 2.5 voor en 2.9 achter,
de Profile zette de auto standaard op 3.2 en 3.0 voor en 3.1. en 3.0 achter (altijd verschillend en te hoog, zou hier prive nooit naar zo'n zaak gaan) , lijkt ietwat straffer tot nu toe, wellicht tot wat lager zetten

Ove

• FlowDesign
Aldusso schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:43:
Extra Load
225/60 R18 104V

Bandenspanning nog even zoeken, reed altijd (geen volle auto) met 2.5 voor en 2.9 achter,
de Profile zette de auto standaard op 3.2 en 3.0 voor en 3.1. en 3.0 achter (altijd verschillend en te hoog, zou hier prive nooit naar zo'n zaak gaan) , lijkt ietwat straffer tot nu toe, wellicht tot wat lager zetten

Ove
Profile Nijmegen is anders echt top, hele goede ervaringen mee :)

Bandenspanning mag rustig op 2.8 of hoger.

• Brotuck
Gelukkig blijft Ford niet stil zitten in de ontwikkeling van de Sync 4a software.
Onderstaand filmpje geeft weer hoe het eruit gaat zien in de toekomst.
Ziet er toch weer wat strakker uit allemaal.

YouTube: Mustang Mach-E® SUV Climate Control System | Ford How-To | Ford

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 24-05 13:01
Brotuck schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 09:39:
Gelukkig blijft Ford niet stil zitten in de ontwikkeling van de Sync 4a software.

Ziet er goed uit inderdaad, de volumeknop gebruiken als draaiknop voor de temperatuur lijkt mij ook een briljante functie.

• FreeMen
Brotuck schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 09:39:

Tegen die tijd dat wij Europeanen hem via de reguliere OTA weg krijgen is hij waarschijnlijk al weer ingeruild :+

• FreeMen
unreal0 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 13:04:
[...]

Ziet er goed uit inderdaad, de volumeknop gebruiken als draaiknop voor de temperatuur lijkt mij ook een briljante functie.
Ze hebben ook een AC button erbij maar waarom ze de eheat er ook niet meteen bijgezet hebben is mij een raadsel. Dit is DE energievreter op korte afstanden...

• dwadj
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:10
Weet nu iemand hoe het juist zit met de veren van Karelsen ttz AWD vs RWD en SR vs ER?
Is het nu dezelfde set of toch niet, want ik lees toch wat tegenstrijdigheden.

• FlowDesign
dwadj schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 16:58:
Weet nu iemand hoe het juist zit met de veren van Karelsen ttz AWD vs RWD en SR vs ER?
Is het nu dezelfde set of toch niet, want ik lees toch wat tegenstrijdigheden.
Uit 1e hand informatie van Karelsen:

Voor AWD is de standaard 35mm set van Merwede.
Voor RWD is de 20mm set van Karelsen, die ook door Merwede geproduceerd wordt.

ER of SR maakt niet uit, zijn dezelfde veren.

[Voor 4% gewijzigd door FlowDesign op 05-11-2022 18:57]

• FlowDesign
Vanmiddag vanuit Westvleteren (België) terug naar huis gereden, rit van 250 km. 3 volwassen, redelijk volgeladen (oa paar kratten bier), fietsendrager met e-bike op de trekhaak, veel regen en wind, ongeveer 8 graden, cruise control op 110 km/h.
Verbruik lag erg hoog, ging richting 29 kWh per 100 km :o

Afgelopen vrijdag op de heenweg dezelfde rit gedaan maar dan met veel beter weer (warmer en geen regen), toen lag het verbruik op 20 kWh. Vrij extreem verschil.

• Brotuck
FlowDesign schreef op zondag 6 november 2022 @ 17:08:
Vanmiddag vanuit Westvleteren (België) terug naar huis gereden, rit van 250 km. 3 volwassen, redelijk volgeladen (oa paar kratten bier), fietsendrager met e-bike op de trekhaak, veel regen en wind, ongeveer 8 graden, cruise control op 110 km/h.
Verbruik lag erg hoog, ging richting 29 kWh per 100 km :o

Afgelopen vrijdag op de heenweg dezelfde rit gedaan maar dan met veel beter weer (warmer en geen regen), toen lag het verbruik op 20 kWh. Vrij extreem verschil.
Komt wel aardig overeen met mijn data vanuit Frankrijk met 4 personen in de auto + bagage
Ook op 110 km/h.

Wat me overigens wel opviel was dat het in de frunk behoorlijk warm word. Zeker als je hem helemaal vol hebt liggen.

• FlowDesign
Brotuck schreef op zondag 6 november 2022 @ 22:15:
[...]

Komt wel aardig overeen met mijn data vanuit Frankrijk met 4 personen in de auto + bagage
Ook op 110 km/h.

Wat me overigens wel opviel was dat het in de frunk behoorlijk warm word. Zeker als je hem helemaal vol hebt liggen.
Bedoel je dan de 20 of de 29 kWh? En bij welke weersomstandigheden?

• Brotuck
FlowDesign schreef op maandag 7 november 2022 @ 08:42:
[...]

Bedoel je dan de 20 of de 29 kWh? En bij welke weersomstandigheden?
Helaas geen Tronity op dit moment, maar dit geeft het aardig weer denk ik.

Het was tussen de 12 en 15 graden dacht ik toen.
Wel veel regen onderweg.
Dit is de route vanaf Gent (Snellader) naar huis.
Auto echt helemaal vol geladen met bagage. 2 volwassenen en 2 kids.
Sneeuwbanden eronder.
Geen files, gemiddeld 110 km/h

[Voor 10% gewijzigd door Brotuck op 07-11-2022 10:11]

• FlowDesign
Brotuck schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:04:
[...]

Helaas geen Tronity op dit moment, maar dit geeft het aardig weer denk ik.

Het was tussen de 12 en 15 graden dacht ik toen.
Wel veel regen onderweg.
Dit is de route vanaf Gent (Snellader) naar huis.
Auto echt helemaal vol geladen met bagage. 2 volwassenen en 2 kids.
Sneeuwbanden eronder.
Geen files, gemiddeld 110 km/h

[Afbeelding]
Dan vermoed ik dat met name de lage buitentemperatuur icm harde regen (en Belgisch asfalt) voor het hogere verbruik zorgden.

• Brotuck
Verder onderzoek met Forscan geeft de volgende optie die standaard uit staat in het Sync 4a menu.

Reverse Tilt

Bij achteruitrijden kunnen je zijspiegels op een andere stand ingesteld worden.
Dit is vooral nuttig om in de spiegel je velgen in de gaten te houden bij achteruit rijden.
Deze functie is gekoppeld aan je voorkeuze stand van de stoel, dus je kan 3 standen programmeren.

Uiteraard gevonden op het amerikaanse forum.
https://www.macheforum.co...rrors-with-forscan.19499/

Zie filmpje voor de uitleg na activering in Forscan.
YouTube: Mustang Mach-E FORScan DIY - Programming Side Mirror Reverse Tilt

• Xipe22
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:26
FlowDesign schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:52:
[...]

Dan vermoed ik dat met name de lage buitentemperatuur icm harde regen (en Belgisch asfalt) voor het hogere verbruik zorgden.
Mijn ervaring is dat regen gekke dingen doet met je verbruik en dat opzich de temperatuur in het eerste uur een grote invloed heeft maar daarna verwaarloosbaar is.
Voor de rest heb ik dezelfde ervaringen als Brotuck, red makkelijk 20kw/100km ook met snelheden van 120km/h, vaak ligt het verbruik nog lager

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Xipe22 schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:17:
[...]

Mijn ervaring is dat regen gekke dingen doet met je verbruik en dat opzich de temperatuur in het eerste uur een grote invloed heeft maar daarna verwaarloosbaar is.
Voor de rest heb ik dezelfde ervaringen als Brotuck, red makkelijk 20kw/100km ook met snelheden van 120km/h, vaak ligt het verbruik nog lager
Vergeet ook de wind en windrichting niet.

• Brotuck
Nog een MOD om te activeren:

Je kunt de power bar die standaard aanstaat in de GT modellen ook activeren voor alle andere modellen.
Voorwaarde is wel dat je op een nieuwe firmware staat. Weet nog niet precies welke, maar dat zal snel blijken.

https://www.macheforum.co...r-on-non-gt-mach-e.18783/

Er zijn nog meer modificaties mogelijk, wellicht leuk om eens een dag te organiseren ergens centraal in NL om dit voor geintresseerden mogelijk te maken ?

• FlowDesign
TheoQ schreef op maandag 7 november 2022 @ 12:24:
[...]

Vergeet ook de wind en windrichting niet.
Had ik ook op gelet toen het verbruik gisteren zo hoog was, maar we hadden zelfs eerder schuin wind mee tot Antwerpen en daarna iets meer zijwind, maar zeker niet van voren.

• Bassmanjunior
Brotuck schreef op maandag 7 november 2022 @ 12:38:

Je kunt de power bar die standaard aanstaat in de GT modellen ook activeren voor alle andere modellen.
Voorwaarde is wel dat je op een nieuwe firmware staat. Weet nog niet precies welke, maar dat zal snel blijken.

Er zijn nog meer modificaties mogelijk, wellicht leuk om eens een dag te organiseren ergens centraal in NL om dit voor geintresseerden mogelijk te maken ?
Dat zou wel een leuke bijeenkomst worden. Ik ben voor.

• PraveenB
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-04 09:36
Ik ben er ook wel voor, ben benieuwd wat er allemaal mogelijk is. Wacht nog op de mijne. Die is sinds 31 oktober onderweg naar de dealer....
Brotuck schreef op maandag 7 november 2022 @ 12:38:

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:56
Aldusso schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:43:
Extra Load
225/60 R18 104V

Ove
Zelfde winterbanden onder mijn RWD SR. Ook bij Profile maar hier op 2.7 rondom. Ik heb geen brommetje, althans niet iets wat mij opvalt.

• marcelt4
marcelt4 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 22:40:
[...]

Update 1: de laadpoort geeft zonder te laden al een temperatuur aan van 93 graden (wat het uiteraard niet is..) en max is 95, daarom klapt hij er nu eigenlijk direct uit. Er is een nieuwe laadpoort met spoed besteld welke morgen gemonteerd zal gaan worden. Het is alleen nog niet gezegd dat dit ook het probleem zal oplossen. Het is stap 1, want de oorzaak kan ook in een module zitten.

Die 1 minuut fix voor de claxon van Brotuck onthou ik nog even, uiteraard werkt het in de werkplaats feilloos 🤦‍♂️
Update 2: Vrijdag gebeld, probleem zit niet in de laadpoort. Ze hebben van alles nagelopen en er blijkt corrosie op een connector van het batterij pakket te zitten. Nou is dat in basis al niet goed, want op die plek hoort geen water te komen en na verder speuren kwamen ze condens tegen. Het is allemaal knap onduidelijk wat en waar het nou precies zit, maar feit is dat het accupakket eronderuit gaat en ze wachten nog op verdere instructies van Ford, of daarna het pakket ook open moet voor verder onderzoek.

Ik heb vandaag een vervangende auto opgehaald, ik vrees dat we langer dan een paar dagen met deze auto rond gaan rijden 🙄

• marcelt4
marcelt4 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 22:40:
[...]

Update 2: Vrijdag gebeld, probleem zit niet in de laadpoort. Ze hebben van alles nagelopen en er blijkt corrosie op een connector van het batterij pakket te zitten. Nou is dat in basis al niet goed, want op die plek hoort geen water te komen en na verder speuren kwamen ze condens tegen. Het is allemaal knap onduidelijk wat en waar het nou precies zit, maar feit is dat het accupakket eronderuit gaat en ze wachten nog op verdere instructies van Ford, of daarna het pakket ook open moet voor verder onderzoek.

Ik heb vandaag een vervangende auto opgehaald, ik vrees dat we langer dan een paar dagen met deze auto rond gaan rijden

• Brotuck
In Q1 volgend jaar gaan we een Mach-e dag organiseren !
Ik had het net ook al gepost op Facebook en met @makooy gesproken.

We hebben daar best leuke ideeen over.

- Denk bijvoorbeeld aan aanbiedingen voor accesoires van onze auto. Trekhaak / koffers / veren / dakdragers etc.
- Mods activeren / weghalen (er komt een lijstje waaruit je kan kiezen)
- Hapje / drankje
- Tips and tricks uitwisselen

Gezien de periode waarin we het willen organiseren, denken we aan een overdekte locatie.

Ik zet het hier ook even neer omdat vast niet iedereen een Facebook account heeft of lid is van de groep daar. Interesse is er op de Facebook pagina's zeker !

Mocht iemand interesse hebben om hieraan mee te helpen, laat het dan weten aan Marc of mijzelf !

Later zullen we hierover meer neerzetten.

[Voor 34% gewijzigd door Brotuck op 08-11-2022 22:26]

• MarcelGo
@Brotuck zeker geïnteresseerd en zeker geen facebook ;)

• Flavour
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 28-05 14:32
Voorlopig hobbel ik van storing naar storing. Voor de vakantie was het slot achterdeur wat er voor zorgde dat ik weken heen en weer naar de dealer mocht voordat het euvel gevonden en verholpen was. In de vakantie kon er ergens iets te heet raken, gevolg verminderd vermogen. Nu heb ik een storing in het hoogspanningsdeel, oorzaak ergens bij de accu/batterijen. Bodem moet er onderweg, auto weken kwijt.

Rij nu in een Kuga/hybdride leen auto. En wat schetst mijn verbazing bij deze auto die circa 25k voordeliger is:
Fatsoenlijke, heerlijk zitten stoelen, veel soepeler vering, stiller, verwarming die op stand 1 niet hoorbaar is. Bij de Mustang maakt de verwarming op stand 1 al een bak herrie.

Het is dat Mustang geen concurrentie heeft vwb model.....

• FlowDesign
Flavour schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:41:
Voorlopig hobbel ik van storing naar storing. Voor de vakantie was het slot achterdeur wat er voor zorgde dat ik weken heen en weer naar de dealer mocht voordat het euvel gevonden en verholpen was. In de vakantie kon er ergens iets te heet raken, gevolg verminderd vermogen. Nu heb ik een storing in het hoogspanningsdeel, oorzaak ergens bij de accu/batterijen. Bodem moet er onderweg, auto weken kwijt.

Rij nu in een Kuga/hybdride leen auto. En wat schetst mijn verbazing bij deze auto die circa 25k voordeliger is:
Fatsoenlijke, heerlijk zitten stoelen, veel soepeler vering, stiller, verwarming die op stand 1 niet hoorbaar is. Bij de Mustang maakt de verwarming op stand 1 al een bak herrie.

Heb je een job 1 of job 2?

In mijn job 2 hoor ik de verwarming helemaal niet op stand 1 bij temp op 20 graden met 'Auto' in laagste stand.

• Flavour
FlowDesign schreef op woensdag 9 november 2022 @ 11:21:
[...]

Heb je een job 1 of job 2?

In mijn job 2 hoor ik de verwarming helemaal niet op stand 1 bij temp op 20 graden met 'Auto' in laagste stand.
Geen idee, de auto is van 25.05.2021 AWD
heb evt. nog een kopie van het org. Duitse kenteken bewijs.

• FlowDesign
Flavour schreef op woensdag 9 november 2022 @ 11:39:
[...]

Geen idee, de auto is van 25.05.2021 AWD
heb evt. nog een kopie van het org. Duitse kenteken bewijs.
Dan heb je een job1.

Job2 is vanaf 1-7-2021.

• Flavour
FlowDesign schreef op woensdag 9 november 2022 @ 12:11:
[...]

Dan heb je een job1.

Job2 is vanaf 1-7-2021.
ok en nu?
Job 1 maakt meer lawaai op stand 1/auto 20graden?
Of is dat nog ergens aan te passen/tweaken?

• FlowDesign
Flavour schreef op woensdag 9 november 2022 @ 12:13:
[...]

ok en nu?
Job 1 maakt meer lawaai op stand 1/auto 20graden?
Of is dat nog ergens aan te passen/tweaken?
Ik heb geen idee wat nu 😂

Kan me indenken dat er deswegen misschien een verschil is. Zou ook verschil in software kunnen zijn misschien.

Beste is als iemand anders met een job1 kan zeggen of hij hetzelfde ervaart als jij.

• FlowDesign
Ik vroeg mij trouwens af wat voor chip er eigenlijk in onze Mach-E's gebruikt wordt voor BlueCruise en dergelijke, en stootte toen op dit interessante artikel :)

https://ojoyoshidareport....away-from-av-development/

• Tedillac
Ik heb me met mijn job1 auto nog niet geergerd aan airco geluiden en dan moet je nagaan dat mijn audio volume maar op 5 of 6 staat dus dat onderdrukt niets. 22K+ kilometers

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 15:00
Oef. Kom net thuis, wilde de auto opladen. De stekker ging er al niet vanzelf makkelijk in. Ik hoorde hem een paar keer proberen te vergrendelen. Een rode ring zag ik. En sindsdien krijg ik de stekker er voor geen mogelijkheid in. Ook de stekker die je meeneemt voor onderweg.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt? Nu kan je helemaal niks meer 🫣

w00t

• MarcelGo
FireStarter schreef op woensdag 9 november 2022 @ 18:33:
Oef. Kom net thuis, wilde de auto opladen. De stekker ging er al niet vanzelf makkelijk in. Ik hoorde hem een paar keer proberen te vergrendelen. Een rode ring zag ik. En sindsdien krijg ik de stekker er voor geen mogelijkheid in. Ook de stekker die je meeneemt voor onderweg.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt? Nu kan je helemaal niks meer 🫣
De ontgrendelingsknop indrukken ook al is er geen stekker in de buurt, anders auto uitzetten en een kwartier niet in de buurt met sleutel of telefoon en dan opnieuw opstarten en weer proberen....als je de stekker er niet goed induwt blijft ie proberen te vergrendelen.

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-05 11:35
Hier een nieuwe GT met 2500km op de teller. Sinds vorige week een melding dat "Binnenkort onderhoud" nodig is. Daarnaast nog maar 20% van het vermogen beschikbaar.

In dit topic al meerdere mensen over gehoord, maar kan niet vinden hoe dat is afgelopen. Dealer blijft vaag over wat er aan de hand is. Iemand die wat meer informatie kan geven hierover?

• Brotuck
T i M schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:29:
Hier een nieuwe GT met 2500km op de teller. Sinds vorige week een melding dat "Binnenkort onderhoud" nodig is. Daarnaast nog maar 20% van het vermogen beschikbaar.

In dit topic al meerdere mensen over gehoord, maar kan niet vinden hoe dat is afgelopen. Dealer blijft vaag over wat er aan de hand is. Iemand die wat meer informatie kan geven hierover?
Je moet zsm naar de dealer. Die kunnen dit repareren.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05 15:14
Flavour schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:41:

Tja de Kuga bestaat al veel langer dan de MME, dat ga je dan terugzien in dergelijke zaken aangezien alle kinderziektes daar over het algemeen wel uit zijn. Bovendien is een Kuga iedere keer een doorontwikkeling van het vorige model.

• FreeMen
SniperGuy schreef op donderdag 10 november 2022 @ 11:27:
[...]

Tja de Kuga bestaat al veel langer dan de MME, dat ga je dan terugzien in dergelijke zaken aangezien alle kinderziektes daar over het algemeen wel uit zijn. Bovendien is een Kuga iedere keer een doorontwikkeling van het vorige model.
Ik heb eerder de indruk dat ze de MME basisprijs goedkoop hebben willen houden en op diverse zaken bezuinigd hebben. De MME was obv de 2021 prijs (€48K RWD SR) echt relatief goedkoop. Tegen de huidige prijzen is hij echter flink overprijsd als je het mij vraagt ook met de recente prijsverlaging.

Toppunt op dit vlak is toch wel de achterbumper (zeker in de non premium trim) welke prima zou passen bij een kale Dacia maar zeker niet op de MME voor die prijs. Dat het anders kan voor hetzelfde geld en zelfs minder laten alle concurrenten in de markt zien.

[Voor 6% gewijzigd door FreeMen op 10-11-2022 12:17]

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-05 11:35
Brotuck schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:56:
[...]

Je moet zsm naar de dealer. Die kunnen dit repareren.
Absoluut, die zijn ermee bezig. Ondertussen ben ik benieuwd naar de oorzaak van dit probleem. De dealer blijft, zoals aangegeven, vaag.

• Brotuck
T i M schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:31:
[...]

Absoluut, die zijn ermee bezig. Ondertussen ben ik benieuwd naar de oorzaak van dit probleem. De dealer blijft, zoals aangegeven, vaag.
Helaas is dit een geval wat meerdere oorzaken kan hebben.
Wellicht dat ze even kunnen kijken naar een doorgebrande HVBJB

Kijk zelf even rustig de eerste post door van dit topic:
https://www.macheforum.co...cts-and-info-thread.18143

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05 15:14
FreeMen schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:15:
[...]

Ik heb eerder de indruk dat ze de MME basisprijs goedkoop hebben willen houden en op diverse zaken bezuinigd hebben. De MME was obv de 2021 prijs (€48K RWD SR) echt relatief goedkoop. Tegen de huidige prijzen is hij echter flink overprijsd als je het mij vraagt ook met de recente prijsverlaging.

Toppunt op dit vlak is toch wel de achterbumper (zeker in de non premium trim) welke prima zou passen bij een kale Dacia maar zeker niet op de MME voor die prijs. Dat het anders kan voor hetzelfde geld en zelfs minder laten alle concurrenten in de markt zien.
Dat zal denk ik ook meegespeeld hebben.

• FlowDesign
Brotuck schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:20:
[...]

Helaas is dit een geval wat meerdere oorzaken kan hebben.
Wellicht dat ze even kunnen kijken naar een doorgebrande HVBJB

Kijk zelf even rustig de eerste post door van dit topic:
https://www.macheforum.co...cts-and-info-thread.18143
Doorgebrand of vastgelast :+

• FlowDesign
FreeMen schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:15:
[...]

Als je de huidige prijs van de MME vergelijkt met bijvoorbeeld een ID4 of Enyaq, alles in premium trim, dan zijn die laatste twee significant goedkoper.

Pagina: 1 ... 136 ... 150 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee