Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 135 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:45
DexterBelgium schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:34:
Iemand hier toevallig in België al een Cyber Orange Mach E geleverd gekregen? Ik wil voor een GT gaan, in een van de (niet meer exclusieve) kleuren. Grabber Blue hebben we al gezien bij de dealer, maar het oranje spreekt ons méér aan, op papier. Maar willen hem ook wel eens in het echt gezien hebben voor de sprong te wagen. Toevallig een tweaker die zijn mobiel eens wilt showen?
Ik heb zelf een rode, maar de oranje heb ik afgelopen zomer in Oostenrijk van dichtbij bekeken en ik vond het een erg gave kleur :Y

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
https://www.autoweek.nl/a...-ford-mustang-mach-e-aan/

Instapmodel vanaf 58k€ :')

Wij hebben de subsidie uit Duitsland al toegezegd gekregen en hebben uiteindelijk netto 45k€ voor onze 2021 job2 SR RWD met Tech Pack 2 betaald.
Ik zeg, dat was een goede deal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 15:58
Brotuck schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:55:
[...]

Een snelle test om te zien of je daadwerkelijk alle updates hebt gehad is de aanwezigheid van de airco knop op je homescreen en eventueel fullscreen android auto..

Om namelijk deze laatste sync versie te krijgen (staat gelijk aan firmware ota 3.5.3) moet je namelijk diverse GWM (gateway module) updates hebben gehad.

[Afbeelding]
Nee staat er niet, ook geen full screen Apple Carplay. Net als de rest ongewijzigd.
Als zij via het Ford systeem alle modules updaten, dan zijn toch niet alle OTA updates ook automatisch uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-09 15:41
AvantBlack schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:11:
[...]

Nee staat er niet, ook geen full screen Apple Carplay. Net als de rest ongewijzigd.
Als zij via het Ford systeem alle modules updaten, dan zijn toch niet alle OTA updates ook automatisch uitgevoerd?
De Mach-e heeft meer dan 30 modules die een eigen firmware hebben.
Een OTA is niets anders dan een verzameling van (firmware)updates die individueel ook in FDRS beschikbaar zijn.

Dus alle OTA updates kun je ook (laten) flashen door de dealer.
Echter kost het vaak veel tijd per update en komt er vaak weer een nieuwe update beschikbaar na updaten.

Het kan dus best dat hij alles heeft gedaan wat er voordat hij begon beschikbaar was. Maar dat wil dus niet zeggen dat ze klaar zijn...

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelt4
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-03-2023
DexterBelgium schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:34:
Iemand hier toevallig in België al een Cyber Orange Mach E geleverd gekregen? Ik wil voor een GT gaan, in een van de (niet meer exclusieve) kleuren. Grabber Blue hebben we al gezien bij de dealer, maar het oranje spreekt ons méér aan, op papier. Maar willen hem ook wel eens in het echt gezien hebben voor de sprong te wagen. Toevallig een tweaker die zijn mobiel eens wilt showen?
Ik heb hem ooit bij een dealer zien staan, ik vond het een mooie kleur. Wel heftig, maar hij kan het goed hebben 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PraveenB
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-11-2024
Is dit de Ford Sync 4A die je hebt geinstalleerd?
Brotuck schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:34:
Ik heb vandaag zelf de nieuwe Sync versie erop gezet. Deze krijg je normaal gesproken met OTA 3.5.3 dacht ik. Maar je kan hem nu al via FDRS erop zetten als je dat wil.

Ik heb er 3 uur over gedaan, want dit was een 15 GB update !
Hij moet eerst downloaden bij Ford en daarna op de USB stick zetten. Daarna gaat alles nog een keer de auto in, dus dat kost wel ff tijd.

Verbeteringen:

- Full screen Android Auto (eindelijk !)
- Updates te plannen op meerdere verschillende dagen
- Meerdere telefoons kunnen nu connecten (2 tegelijk)
- Makkelijker schakelen tussen Android auto en Bluetooth connectiviteit
- Het auto icoontje gaat nu naar "Toegang" ipv naar rijmode
- Er staat nu een Airco icoontje op het scherm !

Er zijn vast nog meer verbeteringen, maar deze vielen me op.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
PraveenB schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:19:
Is dit de Ford Sync 4A die je hebt geinstalleerd?

[...]
Het is de laatste Sync versie die er is, weet niet of dit 4a is ? Waar staat deze info ?

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PraveenB
Dacht het hier te lezen:
https://www.ford.nl/handi...power-up-software-updates
Brotuck schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:29:
[...]

Het is de laatste Sync versie die er is, weet niet of dit 4a is ? Waar staat deze info ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
4a zit er al af fabriek in. Het gaat puur om de firmware die erop draait.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-09-2023
maar @Brotuck jij loopt nu toch voor op de officiele updates? ik heb een job 2 en heb de ac en volledig scherm nog niet, maar systeem zegt up to date.
Of moet ik weer langs de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Caulino schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 19:45:
maar @Brotuck jij loopt nu toch voor op de officiele updates? ik heb een job 2 en heb de ac en volledig scherm nog niet, maar systeem zegt up to date.
Of moet ik weer langs de dealer?
Ja de OTA is er nog niet in Europa, maar de updates kunnen al wel via de dealer geinstalleerd worden.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 13:50
Hopelijk kan ik hier wat input verzamelen :D
Ik heb 2 offertes voor een Mach-e (beide job 1).
  • Een demo (gebruikte) First Edition (AWD ER etc.) voor 60k
  • Een nieuwe SR AWD met Technology pakket 2 voor 63k
Extra info:
Privé aankoop voor woonwerk en Europese autovakantie
Beide dealers hebben op de offerte gezet alle update te zullen installeren voor uitleveren inclusief module updates via FDRS(?)

Welke zouden jullie aanraden en waarom?

[ Voor 15% gewijzigd door 5V1NA70G op 13-10-2022 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 09:03

m24

5V1NA70G schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 07:48:
Extra info:

oef lastig. Als de AWD ER er nog goed uitziet zou ik daar toch voor gaan gewoon voor de extra range. Nu is range bij mij nooit een ding geweest, maar de AWD is toch iets dorstiger, en de First Edition heeft ook alle kit van de TP+ volgens mij....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
9man schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 16:22:
[...]

Met betrekking tot andere veren zie ik dat op de accesoiresite van Ford nu ook een set van Eibach verlagers wordt aangeboden, weet niet of dit dezelfde zijn als eerdere genoemd in dit topic: https://www.ford-accessoi...el=mustangmache&year=2020
Bijzonder, ik zal mijn dealer deze week eens bellen want Ford heeft geen groen licht gegeven voor de eerder genoemde alternatieve vering aan mijn leasemij en nu bieden ze zelf alternatieve veren aan. Misschien is dit juist de reden....

Ze bieden zelfs spoorverbreders aan...
https://www.ford-accessoi...el=mustangmache&year=2020

EDIT:
zojuist gebeld, ca € 770 incl. montage incl. btw. Omdat het via Ford is mag het van de leasemij en mijn werkgever neemt de extra leasekosten voor zich. Nu maar hopen dat het comfort er bij deze vering ook op vooruit gaat. 2,7cm verlaging aan de voorkant is mij eigenlijk net wat teveel maar Eibach zal er wel goed over nagedacht hebben ;) .
NB, ik heb een RWD SR en dealer kan deze vering gewoon selecteren in het systeem als compatible.

EDIT2:
Nav de data op de Eibach site waarbij heel specifiek staat vermeld dat ze enkel voor de AWD geschikt zijn en het bijbehorende certificaat waarop expliciet vermeld staat dat ze niet geschikt zijn voor de 2WD toch maar een mailtje gestuurd naar Eibach met de vraag hoe het zit.
Reactie: Ze zijn specifiek gemaakt voor de AWD en het wordt afgeraden ze op de 2WD te monteren. Geen reden waarom benoemd.
Ik vrees dat ze mogelijk te stug zijn voor de 2WD. Ik zou de gok kunnen wagen maar als het niet bevalt dan zal demontage ook weer € 500 kosten aangezien ik niet verwacht dat ze bij Ford gratis zullen doen.

[ Voor 52% gewijzigd door FreeMen op 13-10-2022 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Extra info:

FE AWD ER mits hij er uiteraard goed uit ziet. De ER ga je op een AWD echt wel prettig vinden. Bij een graadje of 0 ga je anders niet veel verder komen dan 200-250km op een lading en dan heb ik het over 0 tot 100% laden, tussen de 10 en 90% haal je de 200km waarschijnlijk vaak niet eens.

Dat hij 2e hands is ben je na 1 dag al vergeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Extra info:
Beide dealers hebben op de offerte gezet alle update te zullen installeren voor uitleveren inclusief module updates via FDRS(?)

Ik zou per definitie géén SR AWD nemen, dat gaat tegenvallen qua range.

Misschien een tip aangezien je 'm privé gaat kopen: kijk ook eens op de Duitse Ford website wat ze nog uit voorraad kunnen leveren. Dan ben je denk ik goedkoper uit.
Wil je 'm meteen rijden en importeren, dan in Duitsland ex BTW kopen, omdat je bij importeren van een nieuwe auto nog BTW in Nederland moet betalen. Nederlandse belastingdienst beschouwt elke auto jonger dan 6 maanden of met minder dan 6000 km op de teller als nieuw en dan moet je de BTW betalen.

Er zijn ook Duitse dealers die 'm alvast op kenteken kunnen zetten, dan blijft ie daar staan en kun je nog niet rijden en pas na 6 maanden importeren, maar dan vragen zij nog de subsidie voor je aan, scheelt ook weer €6.000. Ook dan ex BTW kopen want je kunt dan niet vóór het importeren 6.000 km rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aboma
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-09 13:03
@Brotuck heb jij een idee hoe groot en update is? Ik zie nu constant dat er pakketjes van een paar MB binnen komen.... Max 100mb per dag tot nu toe. Ben benieuwd of dat update data is.

MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 14:46
Extra info:

Ik zou voor de demo gaan mits die mooi is en de km niet dik boven de 10k uitkomen. Wat betreft spijt van een SR is in mijn ogen onzin tenzij je dagelijks meer dan 200km rijdt retour naar bv werk. Heb zelf 20k+ km op een SR RWD en heb enkel op vakantie snelgeladen voor de rest altijd thuis kunnen komen of op locatie kunnen laden, ook in de winter. Je weet zelf hoeveel km je gemiddeld rijdt op een normale dag, zit dit onder de 200 zou ik me met een SR niet druk maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Tedillac op 13-10-2022 18:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Tedillac schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 18:31:
[...]

Ik zou voor de demo gaan mits die mooi is en de km niet dik boven de 10k uitkomen. Wat betreft spijt van een SR is in mijn ogen onzin tenzij je dagelijks meer dan 200km rijdt retour naar bv werk. Heb zelf 20k+ km op een SR RWD en heb enkel op vakantie snelgeladen voor de rest altijd thuis kunnen komen of op locatie kunnen laden, ook in de winter. Je weet zelf hoeveel km je gemiddeld rijdt op een normale dag, zit dit onder de 200 zou ik me met een SR niet druk maken.
Het ging specifiek om de combi SR met AWD.
SR RWD is de betere keus, of anders ER AWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Aboma schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 16:58:
@Brotuck heb jij een idee hoe groot en update is? Ik zie nu constant dat er pakketjes van een paar MB binnen komen.... Max 100mb per dag tot nu toe. Ben benieuwd of dat update data is.
De grootte is niet te voorspellen. Sync was 16gb. Maar ook een paar mb heb ik voorbij zien komen.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
Brotuck schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 21:22:
[...]

Ja de OTA is er nog niet in Europa, maar de updates kunnen al wel via de dealer geinstalleerd worden.
Mooi dan zal ik weer een afspraak maken :-)
hoelang duurt die ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Caulino schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 20:02:
[...]

Mooi dan zal ik weer een afspraak maken :-)
hoelang duurt die ongeveer?
Dat weet ik dus echt niet, hangt ervanaf op welke level je nu zit.
Ga maar uit van minimaal een dag....Sync alleen al is een paar uur

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelt4
FreeMen schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 08:56:
[...]

Bijzonder, ik zal mijn dealer deze week eens bellen want Ford heeft geen groen licht gegeven voor de eerder genoemde alternatieve vering aan mijn leasemij en nu bieden ze zelf alternatieve veren aan. Misschien is dit juist de reden....

EDIT:
zojuist gebeld, ca € 770 incl. montage incl. btw. Omdat het via Ford is mag het van de leasemij en mijn werkgever neemt de extra leasekosten voor zich. Nu maar hopen dat het comfort er bij deze vering ook op vooruit gaat. 2,7cm verlaging aan de voorkant is mij eigenlijk net wat teveel maar Eibach zal er wel goed over nagedacht hebben ;) .
NB, ik heb een RWD SR en dealer kan deze vering gewoon selecteren in het systeem als compatible.

EDIT2:
Nav de data op de Eibach site waarbij heel specifiek staat vermeld dat ze enkel voor de AWD geschikt zijn en het bijbehorende certificaat waarop expliciet vermeld staat dat ze niet geschikt zijn voor de 2WD toch maar een mailtje gestuurd naar Eibach met de vraag hoe het zit.
Reactie: Ze zijn specifiek gemaakt voor de AWD en het wordt afgeraden ze op de 2WD te monteren. Geen reden waarom benoemd.
Ik vrees dat ze mogelijk te stug zijn voor de 2WD. Ik zou de gok kunnen wagen maar als het niet bevalt dan zal demontage ook weer € 500 kosten aangezien ik niet verwacht dat ze bij Ford gratis zullen doen.
Dat heeft te maken met de aslast aan de voorkant die bij de AWD hoger zal zijn. Ford maakt overigens het onderscheidt op hun site niet, als nou blijkt dat het voor geen meter rijdt, dan kan je ze met de info van Eibach om de oren slaan. Wat je zou kunnen doen is vragen aan Ford of er ook verschil is tussen de originele voorveren. Als dat dezelfde zijn, dan zou ik het wel aandurven. Zo niet, dan weet je niet hoe hij gaat reageren, het kan stugger zijn (is niet zo erg) maar ook springeriger en dat wil je niet.

Overigens gaat mijn 98kW rwd aanstaande donderdag naar Merwede (verenfabriek die aan meerdere aftermarket partijen levert). Ze hebben nog geen veren voor dit model, dus mijn auto zal als proefkonijn gebruikt gaan worden. Ik ga er vanuit dat hij rondom meer dan die 27mm naar beneden gaat, ik gok op 35 voor en 30 achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
marcelt4 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 22:46:
[...]

Dat heeft te maken met de aslast aan de voorkant die bij de AWD hoger zal zijn. Ford maakt overigens het onderscheidt op hun site niet, als nou blijkt dat het voor geen meter rijdt, dan kan je ze met de info van Eibach om de oren slaan. Wat je zou kunnen doen is vragen aan Ford of er ook verschil is tussen de originele voorveren. Als dat dezelfde zijn, dan zou ik het wel aandurven. Zo niet, dan weet je niet hoe hij gaat reageren, het kan stugger zijn (is niet zo erg) maar ook springeriger en dat wil je niet.

Overigens gaat mijn 98kW rwd aanstaande donderdag naar Merwede (verenfabriek die aan meerdere aftermarket partijen levert). Ze hebben nog geen veren voor dit model, dus mijn auto zal als proefkonijn gebruikt gaan worden. Ik ga er vanuit dat hij rondom meer dan die 27mm naar beneden gaat, ik gok op 35 voor en 30 achter
Het vreemde is dat er geen verschil gemaakt wordt door Eibach tussen de SR en ER terwijl het gewichtsverschil significant is. De verdeling van het verschil is wel over de hele auto verdeeld ipv enkel op de vooras, wellicht dat dat het verschil maakt.
Maar wat je zegt dat is inderdaad mijn zorg en ik vermoed dat discussie met ze aan gaan als het niet bevalt lastig gaat worden omdat ze de Eibach vering zullen zien als meer sportief/harder dan de originele (want verlaagd) terwijl ik juist op zoek ben naar meer comfort omdat de standaard veren "ruk" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PraveenB
Ik heb de Ford dealer gevraagd hoeveel het totaalplaatje is (de verlagingsveren en de spoorverbreders).
Als ze met een mooie offerte komen dan kan ik het nog in mijn lease contarct laten meenemen. Aflevering van mijn auto is einde van de maand.
FreeMen schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 08:56:
[...]

EDIT:

EDIT2:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aboma
Aboma schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 12:13:
Afgelopen vrijdag is de 22S41 uitgevoerd (geen idee wat ze precies gedaan hebben...?)
Heb gevraagd of ze ook naar andere updates kunnen kijken, maar daar was niets van zichtbaar.
Zover ik mij bewust ben heb ik OTA alleen nog de update 21C16 gehad en daarbij kwam Power-Up 1.3.0 (van juli 2021!) Daarna alleen 2 updates via de dealer tijdens recall en deurproblemen, maar ik heb nooit kunnen achterhalen of ze daadwerkelijk iets geupdate hebben.

De auto heeft al sinds dag 1 (1-7-2021) een wifi connectie met m'n huis maar daar leek geen gebruik van te worden gemaakt. Ondanks meerdere resets van zowel mijn netwerk als de auto connectie.

Krijg ik vandaag uit het niets en voor het eerst een melding dat mdm9650-tcu en ook SYNC contact hebben gemaakt met mijn netwerk, en ook daadwerkelijk data aan het uitwisselen zijn geweest....

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu nog hopen dat de SYNC4 & Power-up updates ook een keer gaan komen...
Zover is in de auto nog niets zichtbaar....
Reactie van Ford dealer op m'n vraag waarom de auto z'n updates niet binnen haalt.... Alsof FordPass het probleem van de updates zal oplossen.... :(:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6V7q0KsQ8HH2A9IefGN8JYqMyss=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HhF1tToMGjx4dk7qQGJzhVOL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Aboma schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 17:03:
[...]

Reactie van Ford dealer op m'n vraag waarom de auto z'n updates niet binnen haalt.... Alsof FordPass het probleem van de updates zal oplossen.... :(:)

[Afbeelding]
Nee duidelijke email, lekker kort ook :X

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Aboma schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 17:03:
[...]

[Afbeelding]
Los daarvan, waarschijnlijk heb je de Fordpass app ook al volledig ingesteld enzovoorts neem ik aan?

En in de auto zelf staat je modem ook al aan lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice_S
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22-11-2024
Goedenavond, even een vraag, vanmorgen mijn banden laten wisselen naar winterbanden maar nu moesten de achterbanden al vernieuwd worden (1 seizoen op gereden Max tussen de 10 en 15k km’s). Ik heb een SR RWD maar was toch wel verbaasd over de slijtage, zat nog 4,2 en 3,6 op de oude. Zijn er meer die zo’n hoge slijtage hebben? Voor zit nog op beide 7mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aboma
FlowDesign schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 18:27:
[...]

Los daarvan, waarschijnlijk heb je de Fordpass app ook al volledig ingesteld enzovoorts neem ik aan?

En in de auto zelf staat je modem ook al aan lijkt mij?
🤔 Lastige is dat ik geen middelen heb om het gewoon zelf te doen. En om daar dan 600 euro aan uit te geven vind ik een beetje gortig.... Zulke mails brengen mij in ieder geval geen vertrouwen in de dealers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Aboma schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:36:
[...]

🤔 Lastige is dat ik geen middelen heb om het gewoon zelf te doen. En om daar dan 600 euro aan uit te geven vind ik een beetje gortig.... Zulke mails brengen mij in ieder geval geen vertrouwen in de dealers....
Als het puur om updates gaat dan kan ik wellicht assisteren ? Misschien ff pm ?

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
Brotuck schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 21:19:
[...]

Dat weet ik dus echt niet, hangt ervanaf op welke level je nu zit.
Ga maar uit van minimaal een dag....Sync alleen al is een paar uur
2.8.2 ofzo, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:05
Maurice_S schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:34:
Goedenavond, even een vraag, vanmorgen mijn banden laten wisselen naar winterbanden maar nu moesten de achterbanden al vernieuwd worden (1 seizoen op gereden Max tussen de 10 en 15k km’s). Ik heb een SR RWD maar was toch wel verbaasd over de slijtage, zat nog 4,2 en 3,6 op de oude. Zijn er meer die zo’n hoge slijtage hebben? Voor zit nog op beide 7mm
Ik heb de originele vrij snel vervangen voor cross climate banden, die zien er nog prima uit. (als je interesse hebt in mijn originele,een paar duizend mee gereden, stuur maar een DM)

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Ik heb niet heel veel verstand van banden maar zover ik weet hoeven ze pas vervangen te worden op ca 1.5 tot 2.0mm. Profiel van hagelnieuwe zomerbanden ligt tussen de 6.5 en 8.0mm. Met 4.2 en 3.6 zitten dus ongeveer op of iets over de helft van hun levensduur! Iets zegt mij dat je bandenleverancier niet helemaal eerlijk is.

Quote ANWB reactie op een forum:
ANWB bandentest
Tijdens de ANWB bandentest wordt van nieuwe banden ook de profieldiepte gemeten. Gemiddeld varieert dat van rond de 6,7 mm-8 mm Uiteraard is het verschil óók merk, type en bandenmaat afhankelijk.

en
Deze band is er op gericht tot 1.6 mm veilig op te kunnen rijden

Overigens wissel ik elk seizoen voor naar achteren om wat meer gelijkmatige slijtage te hebben. Nu met ca 15K km op zomerbanden en één voor naar achter wissel begin zomer seizoen hebben mijn 245/20 P zero's voor 6.0mm en achter 5.5mm. Gloednieuw waren ze nog geen 7.5mm kan ik mij herinneren. Volgend zomerseizoen wordt er weer gewisseld dus ik kan zeker nog vooruit tot eind volgend seizoen al met al goed voor ca 25K tot 30K schat ik zo in.

[ Voor 42% gewijzigd door FreeMen op 14-10-2022 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mustang
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13-09 09:05
Brotuck schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 20:09:
[...]

Als het puur om updates gaat dan kan ik wellicht assisteren ? Misschien ff pm ?
In welk deel van het land is dat? Ik heb een job 1 en zou wel heel graag de laatste updates hebben met een werkende drunk knop en dual Bluetooth :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelt4
Bij 3,6 hoef je zomerbanden nog niet te laten vervangen, wettelijk is 1.6mm en vervangadvies wordt doorgaans tussen 2 en 2,5mm gegeven. Voor winterbanden is dat al 4mm.

Mijn achterbanden waren bij 32dkm echt helemaal op, het is wat snel (ik rij veel snelweg), maar de achterbanden krijgen ook serieus veel te verduren, dus ik sta er ook niet van te kijken. Een iets lichter rechtvoetje zou bij mij ook wel iets schelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelt4
FreeMen schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 23:54:
[...]

Het vreemde is dat er geen verschil gemaakt wordt door Eibach tussen de SR en ER terwijl het gewichtsverschil significant is. De verdeling van het verschil is wel over de hele auto verdeeld ipv enkel op de vooras, wellicht dat dat het verschil maakt.
Maar wat je zegt dat is inderdaad mijn zorg en ik vermoed dat discussie met ze aan gaan als het niet bevalt lastig gaat worden omdat ze de Eibach vering zullen zien als meer sportief/harder dan de originele (want verlaagd) terwijl ik juist op zoek ben naar meer comfort omdat de standaard veren "ruk" zijn.
Geen onderscheid tussen SR en ER is wel gek, want bij de fabrikant waar ik het nu laat doen, hebben ze wel voor de SR, maar nog niet voor de ER. Of ze komen er straks achter dat inderdaad dezelfde veren gebruikt kunnen worden. Ik laat donderdag uiteraard wat weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
[...]

https://merwede-springs.nl/product/autoveren/

Volgens mij produceren zij ook veren voor onder andere Hyperpro. Ik zie op hun website nml een foto van die typische paarse kleur.

Ik ben ook nog steeds zoekende naar betere vering op m'n SR RWD, dus ik ben wel erg benieuwd naar hoe het bij jou gaat worden. 3 cm verlaging is mss wel wat veel, maar het is vooral belangrijk dat comfort en wegligging beter worden. De standaardvering is gewoon veel te springerig, snap niet hoe ze het zo af hebben kunnen stellen. Klopt niks van. Misschien typisch Amerikaans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 07:54
Bij lease kijken ze vaak of je het nog een seizoen vol houdt. Heb ook wel eens winterbanden in 1 seizoen afgeschreven omdat ze het niet nog een heel seizoen zouden houden. Zeker als je wat meer rijdt rijden ze ze niet af tot de nokjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbrfdk
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 02-04-2024
Hopelijk komt de mijn Mach-E GT in december en uiteraard op zomerbanden.
Raden jullie aan om zomer-winter banden te doen of all season ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
cbrfdk schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 14:44:
Hopelijk komt de mijn Mach-E GT in december en uiteraard op zomerbanden.
Raden jullie aan om zomer-winter banden te doen of all season ?
Op een GT ? Ik zou daar (en heb ook) speciale winterbanden op zitten. Speciaal bedoel ik voor EV

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbrfdk
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 02-04-2024
Brotuck schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 14:46:
[...]

Op een GT ? Ik zou daar (en heb ook) speciale winterbanden op zitten. Speciaal bedoel ik voor EV
Thx, toevallig ook een specifieke aanrader? Kan het wel aangeven bij de dealer maargoed denk dat ik dan iets krijg waar ze zelf makkelijk aan kunnen komen.
Ik heb nu dan wel een sportieve auto maar das geen EV dus heb nog even een leer curve te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
cbrfdk schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 14:59:
[...]

Thx, toevallig ook een specifieke aanrader? Kan het wel aangeven bij de dealer maargoed denk dat ik dan iets krijg waar ze zelf makkelijk aan kunnen komen.
Ik heb nu dan wel een sportieve auto maar das geen EV dus heb nog even een leer curve te gaan.
Ik zou er niet op besparen en voor de A merken gaan zoals een:
Pirelli P Zero Winter 245/45 R20 103V XL Elect

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart267
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21-01 07:54
Inmiddels een kleine twee maanden geleden auto bij dealer gehad voor update issue 1.7.1 (kon m maar niet goed geïnstalleerd krijgen).
Dealer heeft hele reeks updates gedaan en auto zou daarna de rest via OTA weer gewoon moeten ophalen.
Sindsdien echter geen updates voorbij zien komen. Vroeg me nu af hoe ik in de auto of app kan zien op welke versie de auto zit en daarmee of ik weer achterloop / het OTA issue dus eigelijk nog steeds niet is opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Bart267 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 10:17:
Inmiddels een kleine twee maanden geleden auto bij dealer gehad voor update issue 1.7.1 (kon m maar niet goed geïnstalleerd krijgen).
Dealer heeft hele reeks updates gedaan en auto zou daarna de rest via OTA weer gewoon moeten ophalen.
Sindsdien echter geen updates voorbij zien komen. Vroeg me nu af hoe ik in de auto of app kan zien op welke versie de auto zit en daarmee of ik weer achterloop / het OTA issue dus eigelijk nog steeds niet is opgelost...
Er zijn niet zoveel auto's in Europa die hogere OTA updates hebben gehad. Dus dat zegt (helaas) niets.

Er is wel een manier om te kijken of er OTA updates erna zijn aangeboden, maar daarvoor moet je een licentie kopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Brotuck op 16-10-2022 10:31 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florisvlasveld
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 08:07
Ik had ook een probleem met 1.7.1, de auto kwam er niet voorbij. Dat is door Ford remote opgelost, nadat ik een bericht op het Ford Connect forum had geplaatst. Sindsdien heb ik diverse updates gehad; de auto zit nu op 2.7.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Met de nieuwe Sync versie in OTA 3.5.3 krijgen GT modellen een ander opstartscherm, grappig.

https://www.macheforum.co...9dba775fc814297893829.mp4

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 15:58
florisvlasveld schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 10:29:
Ik had ook een probleem met 1.7.1, de auto kwam er niet voorbij. Dat is door Ford remote opgelost, nadat ik een bericht op het Ford Connect forum had geplaatst. Sindsdien heb ik diverse updates gehad; de auto zit nu op 2.7.4.
Dat klinkt goed! Heb je een link naar dat forum? Eens kijken of ze dat bij mij ook kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassmanjunior
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:53
Brotuck schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 10:32:
Met de nieuwe Sync versie in OTA 3.5.3 krijgen GT modellen een ander opstartscherm, grappig.

https://www.macheforum.co...9dba775fc814297893829.mp4
Ziet er gaaf uit!

Nu wij nog wachten tot de 3.x.x serie uitgerold gaat worden in Europa/Nederland……

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rosetree
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-08 22:30
FlowDesign schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 12:04:
[...]

https://merwede-springs.nl/product/autoveren/

Volgens mij produceren zij ook veren voor onder andere Hyperpro. Ik zie op hun website nml een foto van die typische paarse kleur.

Ik ben ook nog steeds zoekende naar betere vering op m'n SR RWD, dus ik ben wel erg benieuwd naar hoe het bij jou gaat worden. 3 cm verlaging is mss wel wat veel, maar het is vooral belangrijk dat comfort en wegligging beter worden. De standaardvering is gewoon veel te springerig, snap niet hoe ze het zo af hebben kunnen stellen. Klopt niks van. Misschien typisch Amerikaans?
De verenset die ik heb laten maken, wordt verkocht en gemonteerd door Karelsen uit Soest. Deze zijn ontwikkeld bij Merwede. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de 2cm verlaging en is een verademing qua rijcomfort tov de originele. Er is ook een verlaging van 4cm. Mijn SR RWD met de 4cm verlaging op de foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X3f3wGs1TKzvdqBdgTXnWh3AblQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v1V9aGdT0kvmL55NyQxyzTLu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 14:44
rosetree schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 11:34:
[...]

De verenset die ik heb laten maken, wordt verkocht en gemonteerd door Karelsen uit Soest. Deze zijn ontwikkeld bij Merwede. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de 2cm verlaging en is een verademing qua rijcomfort tov de originele. Er is ook een verlaging van 4cm. Mijn SR RWD met de 4cm verlaging op de foto:
Op welke manier is het rijcomfort beter na de verlaging ?
Ziet er wel heel mooi uit !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mesch
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09-05-2023
Sinds 3 weken heb ik ook bij Karelsen een 2,5 cm verlagingset laten monteren. Het scheelt enorm, geen gestuiter meer, hoewel de vering wel stevig blijft, wat ik wel fijn vind. Ik ben weer blij. Zonder deze oplossing had ik de auto weggedaan. SR RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rosetree
jgijsen schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 11:39:
[...]

Op welke manier is het rijcomfort beter na de verlaging ?
Ziet er wel heel mooi uit !
ik rij dus nu zelf met de 2cm verlaging...het continue schudden in de auto is verdwenen, het is veel rustiger. Drempels zijn normaal te nemen en ook de wegligging vind ik een stuk beter. Meer grip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosetree
Mesch schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 11:46:
...hoewel de vering wel stevig blijft, wat ik wel fijn vind. Ik ben weer blij. Zonder deze oplossing had ik de auto weggedaan. SR RWD
same here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgijsen
Sinds 3 weken heb ik ook bij Karelsen een 2,5 cm verlagingset laten monteren. Het scheelt enorm, geen gestuiter meer, hoewel de vering wel stevig blijft, wat ik wel fijn vind. Ik ben weer blij. Zonder deze oplossing had ik de auto weggedaan. SR RWD
Heb je enkel de veren of ook de schokbrekers laten vervangen ?

Het stilletjes schudden herken ik wel, je kan eigenlijk niet met je hoofd tegen de hoofdsteun rusten tijdens het rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesch
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09-05-2023
Enkel de vering, kosten zijn 720 incl btw.
Ik kan het iedereen aanraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florisvlasveld
AvantBlack schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 10:57:
[...]

Dat klinkt goed! Heb je een link naar dat forum? Eens kijken of ze dat bij mij ook kunnen doen.
Sorry, ik vergiste me, het is niet Ford Connect maar de FordPass Community: https://fpcommunity.ford.com/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
rosetree schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 11:49:
[...]

ik rij dus nu zelf met de 2cm verlaging...het continue schudden in de auto is verdwenen, het is veel rustiger. Drempels zijn normaal te nemen en ook de wegligging vind ik een stuk beter. Meer grip
Klinkt goed! En de veren zijn dus gemaakt door Merwede?

Kon je ook zelf een kleur voor de veren kiezen? Of welke kleur heb je gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Trouwens ter info: gisteren heb ik update 2.8.2 via OTA binnen gekregen en nu kan ik ook eindelijk weer in de auto zien welke versie erop staat en wat de update inhield.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• florisvlasveld
Ik heb hetzelfde gedaan, ook bij Karelsen, maar dan met de RWD ER. Ben erg tevreden over het resultaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bassmanjunior
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:53
En ik ben vrijdag over een week aan de beurt. Kan niet wachten……..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
florisvlasveld schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 12:58:
[...]

Ik heb hetzelfde gedaan, ook bij Karelsen, maar dan met de RWD ER. Ben erg tevreden over het resultaat.
Iemand dit via de leasemij kunnen regelen? En zo ja, welke ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Aldusso schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:17:
[...]

Iemand dit via de leasemij kunnen regelen? En zo ja, welke ?
Gepoogd bij Leaseplan maar Ford says no tegen garantie en ik verwacht dat geen elke leasemij hier niet in mee zal gaan want " risico" ...

Dat is nu dus ook de reden dat ik graag de Eibach vering via Ford zelf erop zou willen leggen alleen zit ik nu in dubio doordat Eibach zelf zegt dat het enkel voor de 4x4 is waar volgens Ford ze gewoon als compatible met de RWD in hun systemen heeft staan.

Ik overweeg ze er toch onder te laten zetten en als het tegenvalt met onderstaande quote van Marcel de koop ongedaan te maken.
[...]

Dat heeft te maken met de aslast aan de voorkant die bij de AWD hoger zal zijn. Ford maakt overigens het onderscheidt op hun site niet, als nou blijkt dat het voor geen meter rijdt, dan kan je ze met de info van Eibach om de oren slaan.

[ Voor 29% gewijzigd door FreeMen op 17-10-2022 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Butre
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-09 18:59
FreeMen schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:22:
[...]
Ford leest mee Freemen. Denk niet dat het gaat redden.

Gepoogd bij Leaseplan maar Ford says no tegen garantie en ik verwacht dat geen elke leasemij hier niet in mee zal gaan want " risico" ...

Dat is nu dus ook de reden dat ik graag de Eibach vering via Ford zelf erop zou willen leggen alleen zit ik nu in dubio doordat Eibach zelf zegt dat het enkel voor de 4x4 is waar volgens Ford ze gewoon als compatible met de RWD in hun systemen heeft staan.

Ik overweeg ze er toch onder te laten zetten en als het tegenvalt met onderstaande quote van Marcel de koop ongedaan te maken.

[...]
FreeMen schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:22:
[...]

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Ik zou willen dat Ford mee leest, dan doen ze hopelijk er iets aan ipv de berijders er mee te laten zitten.

Ik wil ze graag testen maar als het toch niet geschikt blijkt te zijn lijkt het mij niet meer dan normaal dan dat ze de veren er op hun kosten weer afhalen. Ze verkopen mogelijk iets wat niet geschikt is/zou kunnen zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door FreeMen op 17-10-2022 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
rosetree schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:45:
[...]

Gister bij Karelsen geweest voor uitlijning (moest nog) en gelijk gevraagd wat het gaat worden. Karelsen doet de verkoop en montage. Zij doen dus alles alleen kopen de veren elders in. Qua prijs en aanbod sturen ze me nog iets wat ik hier kan delen.

Wel verwacht ik dat de eerste die na mij aanklopt het voordeligst uit is. Ze zullen die installatie namelijk gebruiken om de hoeveelheid manuren te bepalen wat uiteindelijk in de eindprijs zal worden meegenomen.
Reken op 600-800 euro allin incl btw. Je kunt ze nu overigens al wel bellen hierover.

Voor mij is deze aanpassing het geld meer dan waard. De auto rijdt velen malen beter, ook de wegligging is een stuk verbeterd. En wellicht nog wat winst op het verbruik.
Ah ok, dus Merwede doet geen montage?

Maar in principe kan elke verenspecialist die montage doet bij Merwede bestellen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel.MachE
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23-05 15:21
Beste Mache-E rijders,

Misschien hebben jullie dit ook wel eens gehad.
Sinds een paar dagen is de locatie niet meer up-to-date in de app. Een paar dagen op Schiphol gestaan en daarna gewoon kilometers gemaakt.
Auto openen/starten/sluiten met de app gaat mondjesmaat😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZyMMIhnK7EC_Ie-_S4OUjKBEHmo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9suwA45zV2LLolT5cQIzQyNA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xipe22
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:49
Updates volgen nu wel snel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UI6x77NjnUSanS4fQj1L4m8OMJU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aVmjKasaRZ8mdJIXJtm3pRVC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xipe22
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:49
Wessel.MachE schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:21:
Beste Mache-E rijders,

Misschien hebben jullie dit ook wel eens gehad.
Sinds een paar dagen is de locatie niet meer up-to-date in de app. Een paar dagen op Schiphol gestaan en daarna gewoon kilometers gemaakt.
Auto openen/starten/sluiten met de app gaat mondjesmaat😅

[Afbeelding]
Je kunt altijd proberen om de Ford pass connection te resetten vanuit de auto, wellicht helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 16:12
Kreeg vandaag OTA binnen 22-PU0727-VI-FXB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rosetree
FlowDesign schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:05:
[...]

Ah ok, dus Merwede doet geen montage?

Maar in principe kan elke verenspecialist die montage doet bij Merwede bestellen toch?
Dat weet ik niet. Karelsen heeft deze opdracht bij Merwede uitgezet met als doel de verkoper te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
Zijn er nog mensen die toevallig tegen het feit aangelopen zijn dat de frunk knop op je sleutel ineens gewoon werkt? :+

Geen optie in het menu of de app om de frunk te openen, of in de patchnotes van de updates, maar kan het ineens wel gewoon via de sleutel. Job1 auto en draait op dit moment op 2.7.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice_S
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22-11-2024
TIGER1125 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:03:
Zijn er nog mensen die toevallig tegen het feit aangelopen zijn dat de frunk knop op je sleutel ineens gewoon werkt? :+

Geen optie in het menu of de app om de frunk te openen, of in de patchnotes van de updates, maar kan het ineens wel gewoon via de sleutel. Job1 auto en draait op dit moment op 2.7.3.
Ja had ik ook ineens toen 2.7.3 erop zat. Ook alleen vanaf de sleutel (optie om te openen is niet beschikbaar op het midden scherm of app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
rosetree schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:52:
[...]

Dat weet ik niet. Karelsen heeft deze opdracht bij Merwede uitgezet met als doel de verkoper te zijn
Inmiddels van Merwede begrepen dat specifiek Karelsen de 20 mm verlaging bij hen heeft laten produceren en dat Merwede zelf geen montage doet.

Heb nu voor volgende dinsdag in de middag een afspraak bij Karelsen gemaakt voor montage (ook €600 ex BTW).
Ze hebben nu nog 2 sets op voorraad.

P.S.
Merwede draait indd ook de veren voor Hyperpro. Die had ik op m'n vorige motor laten monteren en daar was ik ook heel blij mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fyder Zewis
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22-03 11:08
Eens eens! Ik rijd alweer ruim 1,5 maand met de Karelsen vering. Ik was ook helemaal klaar met de eeuwige stuiter in mijn rug en nu ben ik deze zenuwtrek eindelijk kwijt. Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
Fyder Zewis schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:45:
[...]

Eens eens! Ik rijd alweer ruim 1,5 maand met de Karelsen vering. Ik was ook helemaal klaar met de eeuwige stuiter in mijn rug en nu ben ik deze zenuwtrek eindelijk kwijt. Heerlijk!
Bizar eigenlijk dat de standaard vering zoveel slechter is.
Nu ik het hier lees valt het mij ook op, en begin ik mij eraan te storen.
Maar omdat het een leasewagen is het niet zo eenvoudig om dit laten aan te passen.

Maar vind het nog altijd een pak comfortabeler dan de mini cooper (2019) die we hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
jgijsen schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:13:
[...]

Bizar eigenlijk dat de standaard vering zoveel slechter is.
Nu ik het hier lees valt het mij ook op, en begin ik mij eraan te storen.
Maar omdat het een leasewagen is het niet zo eenvoudig om dit laten aan te passen.

Maar vind het nog altijd een pak comfortabeler dan de mini cooper (2019) die we hebben.
Ik zit in hetzelfde schuitje. Ford biedt nu sportvering van Eibach aan als accessoires. Volgens Ford passen die op alle modellen maar volgens Eibach enkel op de AWD. Mocht je een AWD hebben kan je het overwegen die eronder te laten zetten. Vanuit de lease mag het alleen de vraag is even wie de nota betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelt4
FlowDesign schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 12:57:
[...]

Klinkt goed! En de veren zijn dus gemaakt door Merwede?

Kon je ook zelf een kleur voor de veren kiezen? Of welke kleur heb je gekregen?
Ik wilde de naam Merwede niet roepen, maar die gaan morgen mijn auto doen. Merwede monteert (extern, geen idee bij wie) alleen bij 'prototypes', die worden dan ook gebruikt voor de keuringen etc. Het bedrijf (groothandel) waar ik voor werk levert de veren van Merwede ook onder eigen label, wij leveren aan retail, e-commerce, garages etc

Maar ook ik kan niet wachten. Dat gespring van die achteras is echt hinderlijk en daarbij denk ik dat het superdik staat 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
marcelt4 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:43:
[...]

Ik wilde de naam Merwede niet roepen, maar die gaan morgen mijn auto doen. Merwede monteert (extern, geen idee bij wie) alleen bij 'prototypes', die worden dan ook gebruikt voor de keuringen etc. Het bedrijf (groothandel) waar ik voor werk levert de veren van Merwede ook onder eigen label, wij leveren aan retail, e-commerce, garages etc

Maar ook ik kan niet wachten. Dat gespring van die achteras is echt hinderlijk en daarbij denk ik dat het superdik staat 😊
Nice, ben erg benieuwd :)

Waarom is het bij jou dan een prototype? Welk model Mach E heb jij?

Karelsen had die 20mm verlaging voor de SR RWD namelijk gewoon op voorraad. Die beschouw ik ondanks kleine oplage niet meer als prototype.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wessel.MachE
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23-05 15:21
Xipe22 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 21:49:
[...]

Je kunt altijd proberen om de Ford pass connection te resetten vanuit de auto, wellicht helpt dat.
Bedankt voor de tip. Een keiharde reset in de auto en de telefoon deed wonderen. Opnieuw de VIN code invoeren in de Ford Pass. De Mustang Mach E blijft af en toe een apart beestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 13:40
Ik krijg sinds gister ineens iedere keer als ik de app opstart deze schermen, meer mensen last van? Heb de app al opnieuw geïnstalleerd maar met hetzelfde resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7myn8aV32GdeNciGXxMfv8bqX7M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rDAxl6s74jATuVAvpYeWSLvy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5OYFt-TnukvHK_9tD02AqL6-aWQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ybg8RAIWkYEQjMq2PUBNvzLJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IiVH9D9ScAv_C5J91mmJzpRMpU8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iFkJuhrrRhZyiZuB9ECJnb3l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
baszz schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 08:32:
Ik krijg sinds gister ineens iedere keer als ik de app opstart deze schermen, meer mensen last van? Heb de app al opnieuw geïnstalleerd maar met hetzelfde resultaat.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb ik ook sinds een paar weken terug. Heel irritant (op Android overigens).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rosetree
FlowDesign schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:50:
[...]

Nice, ben erg benieuwd :)

Waarom is het bij jou dan een prototype? Welk model Mach E heb jij?

Karelsen had die 20mm verlaging voor de SR RWD namelijk gewoon op voorraad. Die beschouw ik ondanks kleine oplage niet meer als prototype.
Het prototype van Karelsen ligt onder mijn auto ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik kan niet meer inloggen in m'n Fordpass account, krijg melding "CSIAH0320E".
Volgens Duitse MME forum is m'n account geblokkeerd door gebruik 3rd party apps, waarschijnlijk veroorzaakt door de widget van Tronity.

Nu ben ik aan het wachten tot ik terug word gebeld om m'n account weer open te zetten :/

Edit: moest een email sturen met screenshot, username en VIN, ook maar erbij gezet dat ik Tronity verwijderd heb, en nu verder afwachten :/

[ Voor 18% gewijzigd door FlowDesign op 20-10-2022 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
FlowDesign schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:48:
Ik kan niet meer inloggen in m'n Fordpass account, krijg melding "CSIAH0320E".
Volgens Duitse MME forum is m'n account geblokkeerd door gebruik 3rd party apps, waarschijnlijk veroorzaakt door de widget van Tronity.

Nu ben ik aan het wachten tot ik terug word gebeld om m'n account weer open te zetten :/

Edit: moest een email sturen met screenshot, username en VIN, ook maar erbij gezet dat ik Tronity verwijderd heb, en nu verder afwachten :/
Zelfde probleem hier, zit al dik een week te wachten op Ford IT :+

Er komt trouwens een nieuwe API vanuit Ford beschikbaar binnenkort waar Tronity gebruik van gaat maken. Nu kan je geen Ford meer aansluiten. Mijn account daar staat nu op pause

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Brotuck schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:35:
[...]

Zelfde probleem hier, zit al dik een week te wachten op Ford IT :+

Er komt trouwens een nieuwe API vanuit Ford beschikbaar binnenkort waar Tronity gebruik van gaat maken. Nu kan je geen Ford meer aansluiten. Mijn account daar staat nu op pause
Een week om een account ff opnieuw te activeren?!! Waddafak? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
FlowDesign schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 17:39:
[...]

Een week om een account ff opnieuw te activeren?!! Waddafak? 8)7
en HET WERKT NOG STEEDS NIET

Just here for the fun

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marcelt4
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/05M_dv6NZAydWmH1tnbdTEWOAIQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2PNhLdEJAwvNfxHE926PGZkA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dKNcyYtLGe4xMotHCrC3AP1WbiI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aZ5slbIVohMv6bd7UGVILpSk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n8jKzK-N2sydvuclv1c2H594eQc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0lrdQgNXkJQDiQxZnAfaTEhy.jpg?f=fotoalbum_large

En het is 35mm rondom geworden. De originele veren voor een 98kW zijn anders dan die van de 75kW, vooral aan de achterkant zat behoorlijk verschil. Er wordt nu een set voor de 98kW RWD gemaakt met als basis hetgeen wat er bij mij nu onder zit. Ze verwachten nog wel een paar weken nodig te hebben voordat ze kunnen beginnen met uitleveren.

Qua rijden is het allerbelangrijkste verschil het gedrag van de achteras, die springt nu niet meer omhoog bij een drempel, alles blijft ook gewoon liggen in de kofferbak. Het hele veergedrag is rustiger geworden, al blijf je wel merken dat het een zware auto is. Je merkt ook dat de veerweg korter is geworden, maar het geheel is we comfortabeler. Het is naar mijn mening een veel beter compromis dan origineel. En ik vind het dik staan 😁

Voor de GT rijders onder ons, ze zoeken nog een GT als proefkonijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gave velgen!! Welke zijn dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
marcelt4 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 21:00:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En het is 35mm rondom geworden. De originele veren voor een 98kW zijn anders dan die van de 75kW, vooral aan de achterkant zat behoorlijk verschil. Er wordt nu een set voor de 98kW RWD gemaakt met als basis hetgeen wat er bij mij nu onder zit. Ze verwachten nog wel een paar weken nodig te hebben voordat ze kunnen beginnen met uitleveren.

Qua rijden is het allerbelangrijkste verschil het gedrag van de achteras, die springt nu niet meer omhoog bij een drempel, alles blijft ook gewoon liggen in de kofferbak. Het hele veergedrag is rustiger geworden, al blijf je wel merken dat het een zware auto is. Je merkt ook dat de veerweg korter is geworden, maar het geheel is we comfortabeler. Het is naar mijn mening een veel beter compromis dan origineel. En ik vind het dik staan 😁

Wil best wel een keer ernaar laten kijken. De GT is standaard al verlaagd en heeft andere vering. Dus ben benieuwd wat ze ervan kunnen maken

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelt4
Dank je, dit zijn DOTZ Suzuka Dark in 20''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
marcelt4 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 21:00:

Hebben ze bij jou iets gezegd over verschil in veren RWD en AWD? Stomme is dat Eibach kennelijk verschil maakt tussen RWD en AWD maar totaal niet tussen ER en SR waar jouw leverancier juist daar wel verschil lijkt te maken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
marcelt4 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 22:21:
[...]

Op de foto lijken jouw velgen volledig zwart (volledig zwart is de Black uitvoering).

Dit is de Dark Polished:
Afbeeldingslocatie: https://www.felgenoutlet.com/rims-images/318/072/popup/_MG_4101.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PraveenB
Ik kreeg net van de Ford dealer de offerte voor de verlagingsveren en spoorverbreders.
Voor de veren ben ik 745 incl. BTW kwijt en de spoorverbreders per 2 compleet 255 euro,en voor 4 dan 510 euro

Ik twijfel of ik niet alleen de verlagingsveren doe. Mijn auto komt als het goed is 26 oktober binnen bij de dealer.

Heeft er al iemand ervaring met de eibach verlagings veren. Ik heb trouwens een 98Kw RWD besteld en daar kunnen ze het op monteren.
FreeMen schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:01:
[...]

Hebben ze bij jou iets gezegd over verschil in veren RWD en AWD? Stomme is dat Eibach kennelijk verschil maakt tussen RWD en AWD maar totaal niet tussen ER en SR waar jouw leverancier juist daar wel verschil lijkt te maken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
PraveenB schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:29:
Ik kreeg net van de Ford dealer de offerte voor de verlagingsveren en spoorverbreders.
Voor de veren ben ik 745 incl. BTW kwijt en de spoorverbreders per 2 compleet 255 euro,en voor 4 dan 510 euro

Ik twijfel of ik niet alleen de verlagingsveren doe. Mijn auto komt als het goed is 26 oktober binnen bij de dealer.

Heeft er al iemand ervaring met de eibach verlagings veren. Ik heb trouwens een 98Kw RWD besteld en daar kunnen ze het op monteren.

[...]
Volgens Ford past de set op elke uitvoering en dat is bijzonder vreemd gezien de gewichtsverschillen van alle uitvoeringen. Ik vertrouw dit niet want Eibach maakt namelijk maar 1 uitvoering specifiek voor de AWD en dat weerhoud mij vooralsnog om ze eronder te leggen zeker omdat ik de lichtste uitvoering heb (SR RWD).
Vooralsnog heeft niemand ze hier eronder liggen, enkel vering van 3e. Helaas is dit formeel wel de enige toegestane optie vanuit het werk (want lease...)

Dure grap tav de spoorverbreders overigens, ik dacht dat het € 160 per set van 4 was maar blijkbaar maar voor 2. Aangezien de wielen eraf moeten voor de vering vind ik de extra arbeidskosten hiervoor ook wel een beetje aso, stelt niks voor. Ik zou de 9mm extra voor de € 500 niet doen.

[ Voor 16% gewijzigd door FreeMen op 21-10-2022 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
marcelt4 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 22:21:
[...]

Weet jij toevallig welke TPMS sensoren ze erin hebben gezet?

Gewoon universele? Of met een specifiek protocol?

De MME registreert alleen de bandendruk toch? Of kunnen de originele TPMS sensoren nog meer informatie zoals waarschuwingen doorgeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
FlowDesign schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:39:
[...]

Weet jij toevallig welke TPMS sensoren ze erin hebben gezet?

Gewoon universele? Of met een specifiek protocol?

De MME registreert alleen de bandendruk toch? Of kunnen de originele TPMS sensoren nog meer informatie zoals waarschuwingen doorgeven?
Ik heb universele in de nieuwe 20inch. De bandenleverancier had geen enkele moeite deze in te lezen voor de MME.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
FreeMen schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:18:
[...]

Ik heb universele in de nieuwe 20inch. De bandenleverancier had geen enkele moeite deze in te lezen voor de MME.
Volgens mij is het belangrijkste dat ze 315 MHz zijn. In Europa is 433 MHz meer gebruikelijk, maar dat gaat niet werken.

Maar universeel werkt dus, top :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
FlowDesign schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:27:
[...]

Volgens mij is het belangrijkste dat ze 315 MHz zijn. In Europa is 433 MHz meer gebruikelijk, maar dat gaat niet werken.

Maar universeel werkt dus, top :)
Nou, die stelling zou ik niet zo durven te hanteren. Volgens mij zijn hanteren ze voor de europese modellen gewoon 433Mhz itt de US modellen.

ergens vonden:
NOTE : the transmission frequency of 315 MHz is not admissible in the EU.

edit:
https://catalogue.schrade...ch-e/2021-01_2026-12.html

inderdaad 433mhz in europa lijkt het

[ Voor 22% gewijzigd door FreeMen op 21-10-2022 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
Nog tips voor een goede rubberen mat voor de kofferbak, origineel Ford accessoire of 3rd party?
Pagina: 1 ... 135 ... 179 Laatste