Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 134 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-09 15:41
De afgelopen week lekker op stap geweest naar Frankrijk (Disney) met de GT.

Dankzij de grote accu eigenlijk geen enkel probleem gehad onderweg.
Alhoewel ik me had voorgenomen om de hele weg 100 te rijden, was dat eigenlijk een onmogelijke opgave. Dat idee heb ik maar laten varen halverwege.

In Frankrijk is men druk bezig om alle Total Energies te voorzien van snelladers en alhoewel dit niet de goedkoopste manier is van laden, is het wel fijn dat je niet (zoals vaak bij Ionity) ergens bij een hotel of op een industrieterrein staat te laden en dus de familie ook echt even de benen kan strekken en wat kan doen in de winkeltjes / eetgelegenheden.

Het navigeren ging 100% perfect met ABRP, zelfs het laden wordt netjes bijgehouden als je gebruik maakt van een ODB dongle. Ook had ik geen enkel probleem met instabiliteit of onnaukeurigheid van ABRP, het werkte gewoon zoals je mag verwachten van een navigatie systeem. Dat er aangegeven wordt op je tussenstop of er nog vrije laadplekken zijn is een bonus, maar kan ook wel wat stress geven als je de rode vlakjes ziet oplopen.

Noord Frankrijk is geen enkel probleem (meer) met een EV.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v-SgdTGSeci3d-_EY6i8iN3XNzc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L4mHO0YgX7TIryZotMQxv25q.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is dus een Ionity die bij een Novotel is, totaal geen mogelijkheden verder anders dan het hotel in.
Het minimale percentage allang gehaald, maar ik wilde nog net ff meer laden tot 80%

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pkhtFPQ5PS-mNG1DD-2OPHXj6PM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P4d1QihCZiUDj5WsBAHGL4Kc.jpg?f=fotoalbum_large
Deze trip lekker door gereden met 100-130 km/h, wel flinke vertraging bij Antwerpen ivm de vele werkzaamheden. Verder vlot doorgereden.
Even gestopt bij Hazeldonk om toch maar bij te laden, ik zou het net wel gehaald hebben naar huis, maar op 15km restant accu, ongeveer 3% tot aan Capelle aan den IJssel ? Vond ik dat toch een beetje link.

[ Voor 34% gewijzigd door Brotuck op 20-09-2022 10:46 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 09:03

m24

Het jammere van Total Energies vond ik dat geen van de laadpassen werkte en je met een QR code en creditcard moest betalen... (kost veel te veel tijd) Zelfde ervaring of heb jij een pas gevonden die wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 14:44
Brotuck schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:38:
De afgelopen week lekker op stap geweest naar Frankrijk (Disney) met de GT.

Dankzij de grote accu eigenlijk geen enkel probleem gehad onderweg.
Alhoewel ik me had voorgenomen om de hele weg 100 te rijden, was dat eigenlijk een onmogelijke opgave. Dat idee heb ik maar laten varen halverwege.

In Frankrijk is men druk bezig om alle Total Energies te voorzien van snelladers en alhoewel dit niet de goedkoopste manier is van laden, is het wel fijn dat je niet (zoals vaak bij Ionity) ergens bij een hotel of op een industrieterrein staat te laden en dus de familie ook echt even de benen kan strekken en wat kan doen in de winkeltjes / eetgelegenheden.

Het navigeren ging 100% perfect met ABRP, zelfs het laden wordt netjes bijgehouden als je gebruik maakt van een ODB dongle. Ook had ik geen enkel probleem met instabiliteit of onnaukeurigheid van ABRP, het werkte gewoon zoals je mag verwachten van een navigatie systeem. Dat er aangegeven wordt op je tussenstop of er nog vrije laadplekken zijn is een bonus, maar kan ook wel wat stress geven als je de rode vlakjes ziet oplopen.

Noord Frankrijk is geen enkel probleem (meer) met een EV.

[Afbeelding]
Dit is dus een Ionity die bij een Novotel is, totaal geen mogelijkheden verder anders dan het hotel in.
Het minimale percentage allang gehaald, maar ik wilde nog net ff meer laden tot 80%

[Afbeelding]
Deze trip lekker door gereden met 100-130 km/h, wel flinke vertraging bij Antwerpen ivm de vele werkzaamheden. Verder vlot doorgereden.
Even gestopt bij Hazeldonk om toch maar bij te laden, ik zou het net wel gehaald hebben naar huis, maar op 15km restant accu, ongeveer 3% tot aan Capelle aan den IJssel ? Vond ik dat toch een beetje link.
Enkele weken geleden dezelfde reis gemaakt, vond het erg jammer dat er bij disneyland geen mogelijkheid is om te laden. op die 4 zielige paaltjes op de parking na die steeds bezet zijn.

In de ruime regio ook geen snellader te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
jgijsen schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:55:
[...]

Enkele weken geleden dezelfde reis gemaakt, vond het erg jammer dat er bij disneyland geen mogelijkheid is om te laden. op die 4 zielige paaltjes op de parking na die steeds bezet zijn.

In de ruime regio ook geen snellader te vinden.
Die 4 paaltjes zijn 3,7 kWh en gaan je niet helpen. Ik had 1x mazzel met daar staan en had na 8 uur laden 25 kWh binnen.

Er zijn overigens op een cirkel van 20km wel snelladers te vinden, maar de meesten zitten achter een hek die na 1600 uur op slot gaat. Er zijn wel veel AC laders trouwens, moet je wel weten te vinden. Voornamelijk van provider Clem (niet te vinden op Chargeprice)
Bij alle Disney hotels zijn gewone AC laders aanwezig en met 1 belletje via de receptie kan je ook naar een ander hotel om daar ff een nachtje te staan. Cheyenne heeft de meeste palen op dit moment. Voorwaarde is wel dat je in 1 van de hotels overnacht uiteraard.

Meestal zoek ik via booking oid naar goedkopere hotels met laadcapaciteit.Tip: EKLO

[ Voor 3% gewijzigd door Brotuck op 20-09-2022 12:15 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
m24 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:49:
Het jammere van Total Energies vond ik dat geen van de laadpassen werkte en je met een QR code en creditcard moest betalen... (kost veel te veel tijd) Zelfde ervaring of heb jij een pas gevonden die wel werkt?
Shell pas werkt prima, maar freshmile of kiwhi pas zou ook moeten werken.
https://www.chargeprice.a...5f&poi_source=chargeprice

[ Voor 17% gewijzigd door Brotuck op 20-09-2022 12:12 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
  • Registratie: Mei 2011
Brotuck schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:04:
[...]

Die 4 paaltjes zijn 3,7 kWh en gaan je niet helpen. Ik had 1x mazzel met daar staan en had na 8 uur laden 25 kWh binnen.

Er zijn overigens op een cirkel van 20km wel snelladers te vinden, maar de meesten zitten achter een hek die na 1600 uur op slot gaat. Er zijn wel veel AC laders trouwens, moet je wel weten te vinden. Voornamelijk van provider Clem (niet te vinden op Chargeprice)
Bij alle Disney hotels zijn gewone AC laders aanwezig en met 1 belletje via de receptie kan je ook naar een ander hotel om daar ff een nachtje te staan. Cheyenne heeft de meeste palen op dit moment. Voorwaarde is wel dat je in 1 van de hotels overnacht uiteraard.

Meestal zoek ik via booking oid naar goedkopere hotels met laadcapaciteit.Tip: EKLO
Die van Clem had ik gevonden, maar niet aan de praat gekregen.
Meeste van die laders staan ook een heel eind van het park, waardoor het niet erg praktisch is.

Uiteindelijk wel aan New Port Bay mogen laden, was ook nodig want mijn batterij was zo goed als leeg.
De laatste nacht in de buurt van de airbnb waar we zaten een lader van shell gevonden verscholen in een parkeergarage... vind het persoonlijk een groot drama dat elektrische rijden daar in de buurt.

Bedankt voor je tips, ga er rekening mee houden bij het volgende bezoek.
Heb ook de indruk dat de Fransen nog niet veel hebben met elektrische auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
jgijsen schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:54:
[...]

Die van Clem had ik gevonden, maar niet aan de praat gekregen.
Meeste van die laders staan ook een heel eind van het park, waardoor het niet erg praktisch is.

Uiteindelijk wel aan New Port Bay mogen laden, was ook nodig want mijn batterij was zo goed als leeg.
De laatste nacht in de buurt van de airbnb waar we zaten een lader van shell gevonden verscholen in een parkeergarage... vind het persoonlijk een groot drama dat elektrische rijden daar in de buurt.

Bedankt voor je tips, ga er rekening mee houden bij het volgende bezoek.
Heb ook de indruk dat de Fransen nog niet veel hebben met elektrische auto's.
Ik kreeg de tip om de laadpalen van Clem te activeren met de kiwhi pas. Deze kan je gewoon aanvragen.
Nog niet getest trouwens....

Ja Frankrijk heeft EV rijden nog niet heel hoog op de agenda staan.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 14:46
Ik zit momenteel ook in Frankrijk (noord Bretagne) en heb belabberde ervaring met ABRP premium eigenlijk. Stuurt mij steeds naar een Lidl en daarbij lijken alle palen te werken maar werkt er geen idee, niet via een van mijn 4 passen noch niet via CC. Of de paal geeft letterlijk geen stroom of de mustang gaat rood knipperen. Ook heeft het regelmatig gps issues en telefoon gaat gigantisch hard leeg maar dat laatste kan aan de iPhone X liggen. Bij Total energies 1x geladen bij een splinternieuwe 175kwh paal waar nog geen 32kwh uitkwam terwijl ik in m’n eentje stond, gelukkig kwam een andere nederlander met ervaring in de regio en me naar een tesla supercharger gestuurd dat werkte prima. Bij de camping geen EV laders, alle Lidl en andere openbare laadpalen in de directe omgeving zijn kapot of weigeren. 1x ergens geladen bij een 22kwh paal waar misschien 8kwh uitkwam nabij een mcdonalds maar daar ga ik geen 8 uur zitten. Nu dus maar tegen de regels in een stopcontact in het huisje gevonden wat niet direct de stoppen laat springen en aan de granny hangen om vol te kunnen beginnen aan de terugreis later deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Brotuck schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:07:
[...]

Shell pas werkt prima, maar freshmile of kiwhi pas zou ook moeten werken.
https://www.chargeprice.a...5f&poi_source=chargeprice
Ok. bij mij diverse keren niet.... wie weet is het verbeterd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
m24 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:30:
[...]

Ok. bij mij diverse keren niet.... wie weet is het verbeterd :)
Ik had eerst de 50 kWh geprobeerd maar die gaf error (met de ford pas). Moest namelijk tot 95% laden, dus de 150 kWh was eigenlijk niet nodig.

Maar het werkte in 1x met de shell pas op de 150kWh aansluiting. Het zag er allemaal vrij nieuw uit iig.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Tedillac schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:10:
Ik zit momenteel ook in Frankrijk (noord Bretagne) en heb belabberde ervaring met ABRP premium eigenlijk. Stuurt mij steeds naar een Lidl en daarbij lijken alle palen te werken maar werkt er geen idee, niet via een van mijn 4 passen noch niet via CC. Of de paal geeft letterlijk geen stroom of de mustang gaat rood knipperen. Ook heeft het regelmatig gps issues en telefoon gaat gigantisch hard leeg maar dat laatste kan aan de iPhone X liggen. Bij Total energies 1x geladen bij een splinternieuwe 175kwh paal waar nog geen 32kwh uitkwam terwijl ik in m’n eentje stond, gelukkig kwam een andere nederlander met ervaring in de regio en me naar een tesla supercharger gestuurd dat werkte prima. Bij de camping geen EV laders, alle Lidl en andere openbare laadpalen in de directe omgeving zijn kapot of weigeren. 1x ergens geladen bij een 22kwh paal waar misschien 8kwh uitkwam nabij een mcdonalds maar daar ga ik geen 8 uur zitten. Nu dus maar tegen de regels in een stopcontact in het huisje gevonden wat niet direct de stoppen laat springen en aan de granny hangen om vol te kunnen beginnen aan de terugreis later deze week.
Ik lees dat er meer mensen issues hebben met de lidl laadpalen dus je bent niet de enige. Wist je trouwens dat je een voorkeursprovider kunt opgeven in abrp ? Daarmee kun je ook andere laadpalen laten wegvallen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/55U7-Oh8UsDIt9G5BH1h42GT3is=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7SGDTJNJHroHfvtGtf1uiIid.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/noKcyovE9FvfR3GKvLJ1JLJcKXc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7k5qg7uC50fet2QEyXrBsd0A.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb zelf geen iphone, maar android toestellen en echt wel gemerkt dat het uitmaakt of het een nieuw snel toestel is of een ouder model. Bij mij werkt het nu perfect via de USB kabel op een Asus Zenfone 9. Toestel wordt niet eens warm en is altijd 100% opgeladen eigenlijk.

[ Voor 25% gewijzigd door Brotuck op 20-09-2022 15:49 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-09 08:45
Tedillac schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:10:Bij Total energies 1x geladen bij een splinternieuwe 175kwh paal waar nog geen 32kwh uitkwam terwijl ik in m’n eentje stond,
Ook gehad in Spanje (bij Inonity). Blijkt dat dit een 'safe mode' is van de paal. Dus: stuk of bijna stuk aan het gaan. Vaak doen andere palen het dan wel gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Brotuck schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:53:
[...]

Ik lees dat er meer mensen issues hebben met de lidl laadpalen dus je bent niet de enige. Wist je trouwens dat je een voorkeursprovider kunt opgeven in abrp ? Daarmee kun je ook andere laadpalen laten wegvallen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb zelf geen iphone, maar android toestellen en echt wel gemerkt dat het uitmaakt of het een nieuw snel toestel is of een ouder model. Bij mij werkt het nu perfect via de USB kabel op een Asus Zenfone 9. Toestel wordt niet eens warm en is altijd 100% opgeladen eigenlijk.
Ik heb een Samsung S21 5G en die heeft geen enkele moeite met draadloos Android Auto (en ABRP).

Ik moet zeggen dat ik ook blij verrast ben met hoe snel de draadloos lader m'n telefoon oplaadt. Ik had ook zo'n iOttie draadloos lader, maar die werd regelmatig zo warm, dat ie nauwelijks nog m'n telefoon oplaadde. De MME draadloos lader werkt veel beter.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 13:40
FlowDesign schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 17:54:
[...]

Ik heb een Samsung S21 5G en die heeft geen enkele moeite met draadloos Android Auto (en ABRP).

Ik moet zeggen dat ik ook blij verrast ben met hoe snel de draadloos lader m'n telefoon oplaadt. Ik had ook zo'n iOttie draadloos lader, maar die werd regelmatig zo warm, dat ie nauwelijks nog m'n telefoon oplaadde. De MME draadloos lader werkt veel beter.
Ik heb ook een S21 maar leg hem eigenlijk standaard aan de kabel. Android auto werkt prima draadloos maar trekt mijn batterij snel leeg. De draadloze oplader kan dat niet bolwerken en wordt erg warm. Wellicht zijn er verschillende opladers geïnstalleerd over versies heen. Ik heb een job1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
baszz schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:14:
[...]

Ik heb ook een S21 maar leg hem eigenlijk standaard aan de kabel. Android auto werkt prima draadloos maar trekt mijn batterij snel leeg. De draadloze oplader kan dat niet bolwerken en wordt erg warm. Wellicht zijn er verschillende opladers geïnstalleerd over versies heen. Ik heb een job1.
Zou misschien kunnen. Ik heb nml. een job2.

Onze telefoons kunnen tot maximaal 15W draadloos laden, maar ik heb geen idee wat het vermogen van de lader in de auto is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:05
[...]

Er is een update beschikbaar voor de oplader, ff zoeken op het us forum naar de tsb ;)

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ik had (heb nog steeds) de S21 Ultra, maar die paste net niet lekker op het oplaadpad. Maar over het algemeen vond ik de telefoons gewoon te warm worden. Draadloos laden en het toestel tegelijk gebruiken met android auto is eigenlijk nooit echt een succes geweest. Meestal had ik dan ook data delen aanstaan voor de kids achterin, nou dan kan je er een tosti op bakken.

Maar na omschakelen op Android Auto op de USB kabel (niet via de adhoc wifi dus) en geen enkel probleem meer. Ik heb nu zelfs Android auto wireless uitgezet op mijn toestel.

[ Voor 19% gewijzigd door Brotuck op 20-09-2022 22:47 ]

Just here for the fun

• m24

m24

[...]

ik heb een job1 S21FE draadloosladen is voldoende voor android auto en spotify, hij loopt niet verder leeg maar laad ook niet heel veel bij in een rit van 30min, hoogstens 2%....

• alex81
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-06-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vB7j3Gfvp9iqmibArlXKpIj5eM8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dDOMmDjNYl7kpfIO5QYADpJy.jpg?f=fotoalbum_large

Ach jee. Heb deze storing te pakken, zijn vast wel mensen hier die deze ook te pakken hebben gehad. Na uitzetten en opnieuw starten blijft waarschuwing staan, auto stuk minder vermogen. Iemand die hier ervaring mee heeft?

• powerbug
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-07 13:03
Vandaag wou ik thuis de auto eens volladen tot 100%.
Normaal staat de thuislocatie ingesteld op max 90%.

Via de app kon ik in de details van de oplaadsessie, drukken op een knop "opladen tot 100%".
Dan komt er mooi de bevestiging dat het gewenste oplaadniveau aangepast is naar 100%.
so far so good.

Enkele uren later krijg ik opeens de melding dat de oplaadsessie met succes beëindigd was op het gewenste niveau van 90% :o 8)7
Ik ga kijken in de app, de oplaadsessie is inderdaad beëindigd, en de knop voor tot 100% is uitgegrijsd.
Ik stap in de auto, op zoek naar een optie of knop om tot 100% te laden... niks.
Dan maar de oplaadlocaties uitgeschakeld, de stekker eruit en opnieuw erin, en tadaaa... nu gaat ie wel flink tot 100%.

Als IT'er kan ik niet begrijpen dat Ford software released met zulke basic fouten erin.
Hebben ze dan geen Quality Control?!
Thuis opladen tot 100% is toch een courant scenario, hoe kan je zoiets om zeep helpen? 8)7

• FlowDesign
  • Nu online
powerbug schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:43:

Via de app kon ik in de details van de oplaadsessie, drukken op een knop "opladen tot 100%".
Dan komt er mooi de bevestiging dat het gewenste oplaadniveau aangepast is naar 100%.
so far so good.

Enkele uren later krijg ik opeens de melding dat de oplaadsessie met succes beëindigd was op het gewenste niveau van 90% :o 8)7
Ik ga kijken in de app, de oplaadsessie is inderdaad beëindigd, en de knop voor tot 100% is uitgegrijsd.
Ik stap in de auto, op zoek naar een optie of knop om tot 100% te laden... niks.
Dan maar de oplaadlocaties uitgeschakeld, de stekker eruit en opnieuw erin, en tadaaa... nu gaat ie wel flink tot 100%.

Als IT'er kan ik niet begrijpen dat Ford software released met zulke basic fouten erin.
Thuis opladen tot 100% is toch een courant scenario, hoe kan je zoiets om zeep helpen? 8)7
Dat met SoC% per oplaadlocatie instellen hadden ze wat mij betreft ook net zo goed helemaal weg mogen laten. Gewoon ff % instellen wanneer je 'm aan de stekker hangt is echt niet veel moeite. Vind het juist onnodig gedoe wanneer je telkens een locatie op moet slaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 9man
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:03
FlowDesign schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:53:
[...]

Dat met SoC% per oplaadlocatie instellen hadden ze wat mij betreft ook net zo goed helemaal weg mogen laten. Gewoon ff % instellen wanneer je 'm aan de stekker hangt is echt niet veel moeite. Vind het juist onnodig gedoe wanneer je telkens een locatie op moet slaan.
Helemaal eens, voeg op z'n minst de optie toe om standaard tot een x percentage op te laden bij iedere laadpaal. Heb geen thuislaadpaal maar in parkeergarage waar ik abonnement heb de keuze uit 12 palen en daarnaast op het werk keuze uit een laadpark van 18. Ik ben niet van plan deze individueel in te stellen.

• MarcelGo
powerbug schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:43:

so far so good.

Wat bij mij wel goed gaat is nadat de melding is geweest dat het opladen is voltooid (85%) dan in de app opladen tot 100% instellen, tot nu toe elke keer gelukt ;)

• Baron de L
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-07-2024
Mijn fordpass werkt niet meer bij publieke laadpalen. Iemand hier ervaring mee? Ben nu genoodzaakt mijn shell pas te gebruiken.

• MarcelGo
Baron de L schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 15:56:
Mijn fordpass werkt niet meer bij publieke laadpalen. Iemand hier ervaring mee? Ben nu genoodzaakt mijn shell pas te gebruiken.
is je betaalmethode nog wel actueel met je Fordpass? Is het bij verschillende aanbieders?

• Baron de L
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-07-2024
MarcelGo schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 16:40:
[...]

is je betaalmethode nog wel actueel met je Fordpass? Is het bij verschillende aanbieders?
Yes, de gekoppelde betaalmethode, een CC, behoort te werken en is up to date.

• MarcelGo
Baron de L schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 17:52:
[...]

Yes, de gekoppelde betaalmethode, een CC, behoort te werken en is up to date.
Ok dan kun je die afstrepen, dan bij welke aanbieders gaat het fout?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice_S
  • Laatst online: 22-11-2024
Kwam er vandaag bij toeval achter dat de frunk ook via de sleutel werkt (job1 auto). Heb alleen nog niet via de app of scherm toegang om deze te openen. Anderen toevallig al wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commichael
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 19:50
alex81 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 21:11:
[Afbeelding]

Ach jee. Heb deze storing te pakken, zijn vast wel mensen hier die deze ook te pakken hebben gehad. Na uitzetten en opnieuw starten blijft waarschuwing staan, auto stuk minder vermogen. Iemand die hier ervaring mee heeft?
Heb ik helaas ook. Kan pas 10 oktober naar de garage. Gaat hier ook niet vanzelf weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex81
commichael schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:46:
[...]

Heb ik helaas ook. Kan pas 10 oktober naar de garage. Gaat hier ook niet vanzelf weg.
Is kennelijk niks bijzonders. Een simpele software update was het bij mij. Was zo gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Nou de gevreesde recall in de praktijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q-12BPKVNDf6CjBsXEZrc2f-HD0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QJsspvIFjdULigyctC8BxCPY.jpg?f=fotoalbum_large

Op de terug weg van Duitsland naar huis met nog een kleine 300 km te gaan deze melding. Turtle modus aan en rechterbaan plakken op 100km/h en toch nog thuis aangekomen. Dezelfde avond nog opgehaald en zal morgen afgeleverd worden bij de dealer. Lekker dan

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-08 22:35
Brotuck schreef op zondag 25 september 2022 @ 18:08:

[Afbeelding]

Op de terug weg van Duitsland naar huis met nog een kleine 300 km te gaan deze melding. Turtle modus aan en rechterbaan plakken op 100km/h en toch nog thuis aangekomen. Dezelfde avond nog opgehaald en zal morgen afgeleverd worden bij de dealer. Lekker dan
Zelfde probleem volgens mij; hier staat hij al weken bij de dealer, onderdeel niet leverbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoWeJi
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-09-2022
Heeft iemand van jullie ook problemen met de profielen die ingesteld kunnen worden?

Ik heb in de wagen 2 profielen aangemaakt, één voor mezelf (profiel 1) en één voor de echtgenote (profiel 2).
Ik rij in OPD modus en heb een andere zetelpositie dan mijn vrouw.
Aan beide profielen is een smartphone en een sleutel gekoppeld, enkel ik heb PAAK ingesteld.

Probleem is echter dat de wagen niet altijd de juiste sleutel herkent, vaak (maar niet altijd) als ik instap verstelt de zetel zich naar de positie van profiel 2, ook al is sleutel 2 of GSM 2 niet in de buurt.

Wagen is hiervoor al enkele keren binnen geweest, en een ingenieur van Ford heeft al meegekeken, voorlopig zonder resultaat.
Profielen zijn al meermaals opnieuw aangemaakt, wagen is al gereset naar fabrieksinstellingen, FordPass app werd al opnieuw geïnstalleerd, maar helaas blijft het probleem.
Op zich is het niet zo'n ramp, door het juiste nummer in het deurpaneel in te duwen stelt alles zich goed, maar ik verwacht toch niet iets meer voor deze prijs.
De wagen zit, na het laatste garagebezoek, op de nieuwste Ford Power Up versie 2.8.2.

Volgens de garage ben ik bij hun de enige met het probleem, heeft iemand van jullie al hetzelfde ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo

[Afbeelding]

Lijkt toch wel een kwestie van tijd voor de GT's aan de beurt zijn, dan zouden ze preventief moeten gaan vervangen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
Maurice_S schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:34:
Kwam er vandaag bij toeval achter dat de frunk ook via de sleutel werkt (job1 auto). Heb alleen nog niet via de app of scherm toegang om deze te openen. Anderen toevallig al wel?
Nog niet geprobeerd, zal eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commichael
alex81 schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:55:
[...]

Is kennelijk niks bijzonders. Een simpele software update was het bij mij. Was zo gepiept.
Ik hoop het, bij mij begonnen na de recall update.
Maar inmiddels werken ook de USB poorten niet meer en de coating van het pookje van de cruisecontrol komt los. Dus wel handig dat er een afspraak staat :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex81
commichael schreef op zondag 25 september 2022 @ 20:09:
[...]

Ik hoop het, bij mij begonnen na de recall update.
Maar inmiddels werken ook de USB poorten niet meer en de coating van het pookje van de cruisecontrol komt los. Dus wel handig dat er een afspraak staat :|
Ik kreeg deze storing ook nadat ik via over the air de update voor de oververhitting van die connector. Usb poorten had ik ook gehad tijd geleden maar is opgelost.
Succes met de issues!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
JoWeJi schreef op zondag 25 september 2022 @ 18:46:
Heeft iemand van jullie ook problemen met de profielen die ingesteld kunnen worden?

Ik heb in de wagen 2 profielen aangemaakt, één voor mezelf (profiel 1) en één voor de echtgenote (profiel 2).
Aan beide profielen is een smartphone en een sleutel gekoppeld, enkel ik heb PAAK ingesteld.

Probleem is echter dat de wagen niet altijd de juiste sleutel herkent, vaak (maar niet altijd) als ik instap verstelt de zetel zich naar de positie van profiel 2, ook al is sleutel 2 of GSM 2 niet in de buurt.

Wagen is hiervoor al enkele keren binnen geweest, en een ingenieur van Ford heeft al meegekeken, voorlopig zonder resultaat.
Profielen zijn al meermaals opnieuw aangemaakt, wagen is al gereset naar fabrieksinstellingen, FordPass app werd al opnieuw geïnstalleerd, maar helaas blijft het probleem.
Op zich is het niet zo'n ramp, door het juiste nummer in het deurpaneel in te duwen stelt alles zich goed, maar ik verwacht toch niet iets meer voor deze prijs.
De wagen zit, na het laatste garagebezoek, op de nieuwste Ford Power Up versie 2.8.2.

Volgens de garage ben ik bij hun de enige met het probleem, heeft iemand van jullie al hetzelfde ervaren?
Hetzelfde hier. Hij gaat eigenlijk geen altijd naar het profiel dat het laatst actief was. Heb er niet zo veel aandacht aan gegeven (en kies gewoon het profiel via het paneel op de deur) maar je zou inderdaad verwachten dat hij obv de sleutel weet welk profiel hij moet instellen. Heb een job1 btw. Zit op 2.7.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:09
JoWeJi schreef op zondag 25 september 2022 @ 18:46:

Volgens de garage ben je altijd de enige met het probleem ;) maakt niet uit wat het is.

Heb het zelf ook meegemaakt. Oplossing is heel simpel, vrouw niet meer in je auto laten rijden :P

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
unreal0 schreef op zondag 25 september 2022 @ 18:39:
[...]

Zelfde probleem volgens mij; hier staat hij al weken bij de dealer, onderdeel niet leverbaar..
Dat schijnt dus niet waar te zijn. Lees anders dit Engelstalige stuk even door

https://www.macheforum.co...ar-facts-and-info-thread/

Ik ga het BEV team van Ford in ieder geval erbij betrekken

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoWeJi
baszz schreef op zondag 25 september 2022 @ 22:29:
[...]

Hetzelfde hier. Hij gaat eigenlijk geen altijd naar het profiel dat het laatst actief was. Heb er niet zo veel aandacht aan gegeven (en kies gewoon het profiel via het paneel op de deur) maar je zou inderdaad verwachten dat hij obv de sleutel weet welk profiel hij moet instellen. Heb een job1 btw. Zit op 2.7.3
Die van mij is een Job2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoWeJi
makooy schreef op zondag 25 september 2022 @ 23:04:
[...]

Volgens de garage ben je altijd de enige met het probleem ;) maakt niet uit wat het is.

Heb het zelf ook meegemaakt. Oplossing is heel simpel, vrouw niet meer in je auto laten rijden :P
Ja kan ook, graag rijdt ze er toch niet mee zegt ze, ze vind geen makkelijke houding in de auto.
Zoals al meermaals gelezen her en der, je zit meer 'op' de stoelen dan er in.
De voorstoelen in de GT zijn toch wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08

[Afbeelding]

Heb je onderweg aan de snellader gehangen en (snel) erna flink het tempo erin gehad?
Ik vraag mij af wat dit nu "ineens" veroorzaakt heeft en in hoeverre iemand wel of geen risico loopt hierop.

Laadt jij overigens altijd tot 100% of lager? Ik heb zelf de indruk dat er flink wat hitte vrij komt op 11KwH bij de laatste paar procent naar 100. Verlies is niet voor niets meer dan 50% de laatste 2 %.

[ Voor 16% gewijzigd door FreeMen op 26-09-2022 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
FreeMen schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:36:
[...]

Heb je onderweg aan de snellader gehangen en (snel) erna flink het tempo erin gehad?
Ik vraag mij af wat dit nu "ineens" veroorzaakt heeft en in hoeverre iemand wel of geen risico loopt hierop.
Ik denk dat je in mijn geval wel een goede verklaring kan vinden.

- Ik was in duitsland en reed soms 200, maar het was druk dus het wisselde tussen de 120 en 200. We zaten met 4 man en baggage in de auto, dus hij moest flink werken.
- Net daarvoor heb ik op een DC lader gestaan van 150 kWh, van 30% naar 80% geladen.

Beide acties hebben in ieder geval een garantie op een warmere accu denk ik.

Laden doe ik meestal tot 95% ivm de laadverliezen, tenzij ik het vergeet en hij naar de 100% gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Brotuck op 26-09-2022 15:48 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Brotuck schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:47:
[...]

- Ik was in duitsland en reed soms 200, maar het was druk dus het wisselde tussen de 120 en 200. We zaten met 4 man en baggage in de auto, dus hij moest flink werken.
- Net daarvoor heb ik op een DC lader gestaan van 150 kWh, van 30% naar 80% geladen.

Laden doe ik meestal tot 95% ivm de laadverliezen, tenzij ik het vergeet en hij naar de 100% gaat.
Alhoewel ik op het US forum lees dat dezelfde melding in 50% vd gevallen komt bij berijders welke nooit DC laden is de hitte combi van DC laden en snelweg @ 200 inderdaad wel een garantie voor flinke temperaturen. Dit alles maakt het overigens nog altijd niet normaal dat dit gebeurt imho.

Benieuwd hoe snel eea verholpen is. Wat is je leenauto geworden?

[ Voor 3% gewijzigd door FreeMen op 26-09-2022 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
FreeMen schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:50:
[...]

Alhoewel ik op het US forum lees dat dezelfde melding in 50% vd gevallen komt bij berijders welke nooit DC laden is de hitte combi van DC laden en snelweg @ 200 inderdaad wel een garantie voor flinke temperaturen. Dit alles maakt het overigens nog altijd niet normaal dat dit gebeurt imho.
Nee waarom zou je anders een GT hebben ? Voor de show of er ook gewoon lekker van genieten tijdens het rijden. We wisten wel dat dit eraan zat te komen natuurlijk. Ik denk dat iedere GT aan de beurt komt.

Overigens had ik de week ervoor me wel "gedragen" onderweg naar Disneyland en was er niks aan de hand.
Dat was zelfs nog meer kilomters in totaal die week.

Leenauto is er nu eentje van Logius (Kia Sportage), die is vaak maar 2 of 3 dagen, daarna zal de Ford dealer mij moeten assisteren erin.

[ Voor 8% gewijzigd door Brotuck op 26-09-2022 15:54 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commichael
[...]

Zelfde ervaring hier, 1e melding kwam onderweg naar Zwitserland in Duitsland kort na de 1e keer DC laden.

Wat ik wel gek vind is dat toen in de auto net had ik ook een weekend naar Duitsland ben geweest (pasen dit jaar). Daar zo lang 180+ gereden dat ik een melding kreeg dat de accu te warm werd en de auto zelf begon in te houden. Ook toen AC laden en weer door, maar toen helemaal geen meldingen gehad. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 14:46
makooy schreef op zondag 25 september 2022 @ 23:04:
[...]

Ik heb het ook regelmatig, evenals de vrouw. Schenk er ook weinig aandacht aan, ff juiste cijfer drukken een probleem lost zich direct op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
[...]

Reed je zelf of vooral Adaptive/Intelligent Cruise control?
Met mijn AWD ER (1st editition) al heel wat kilometers snel gereden, maar vooral gebruik gemaakt van CC ook al was het 180+ Km/h....

Mijn vermoeden: met CC komt het niet voor (throttle control vanuit auto zelf). Kun je dit met jouw ervaring ontkrachten? Dus : Reed jij met CC, hoge snelheden en kreeg je dit dan toch?

En.. Mijn vermoeden is dat deze Youtuber hetzelfde probleem had al ruim voor de recall... Heb met hem gechat en hij reed zeker geen CC... YouTube: Mustang Mach-E Totalausfall in Frankreich! Ford Service Desaster! Te...

[ Voor 7% gewijzigd door metalpro2021 op 26-09-2022 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
metalpro2021 schreef op maandag 26 september 2022 @ 22:44:
[...]

Reed je zelf of vooral Adaptive/Intelligent Cruise control?
Met mijn AWD ER (1st editition) al heel wat kilometers snel gereden, maar vooral gebruik gemaakt van CC ook al was het 180+ Km/h....

Mijn vermoeden: met CC komt het niet voor (throttle control vanuit auto zelf). Kun je dit met jouw ervaring ontkrachten? Dus : Reed jij met CC, hoge snelheden en kreeg je dit dan toch?

En.. Mijn vermoeden is dat deze Youtuber hetzelfde probleem had al ruim voor de recall... Heb met hem gechat en hij reed zeker geen CC... YouTube: Mustang Mach-E Totalausfall in Frankreich! Ford Service Desaster! Te...
Nee zeker geen cc, ook geen lane assistance. Vind het best eng als je met 180 gecorrigeerd word...

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Brotuck schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 08:28:
[...]

Nee zeker geen cc, ook geen lane assistance. Vind het best eng als je met 180 gecorrigeerd word...
Ik heb 1 of 2x 180+ gereden voor 30 seconden in mijn SR RWD maar kan niet zeggen dat de auto op die snelheid prettig op de weg ligt. Hij voelt erg licht aan in het stuur en het "als een blok op de weg" liggen gevoel is ver te zoeken en dat met 245/20 inch. Ik vermoed dat de GT beter op de weg zal liggen maar de mijne nodigt iig niet uit om veel harder te rijden dan 150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
FreeMen schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 16:29:
[...]

Ik heb 1 of 2x 180+ gereden voor 30 seconden in mijn SR RWD maar kan niet zeggen dat ik dat de auto op die snelheid prettig op de weg ligt. Hij voelt erg licht aan in het stuur en het "al een blok op de weg" liggen gevoel is ver te zoeken en dat met 245/20 inch. Ik vermoed dat de GT beter op de weg zal liggen maar de mijne nodigt iig niet uit om veel harder te rijden dan 150.
Wellicht dat de magneride vering hier stabiliteit geeft. Maar zeker tot 180 is er geen probleem. Daarboven is het puur onwennig vanuit mijn kant denk ik.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
Vandaag via OTA 2.8.2 ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
Job 1 of 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
Job 2 (juli 2021).

• baszz
De job1 auto's moeten blijkbaar nog even wachten op deze update. Snap nog steeds weinig van de strategie hier.

• FlowDesign
  • Nu online
baszz schreef op woensdag 28 september 2022 @ 06:25:
[...]

De job1 auto's moeten blijkbaar nog even wachten op deze update. Snap nog steeds weinig van de strategie hier.
Ik zag ook dat in de USA deze update al begin Mei uit is gekomen. Maar ook daar kregen sommigen 'm in Mei en anderen pas in Augustus.

Er zouden trouwens ook BlueCruise functies in moeten zitten voor autonoom rijden, maar dat is alleen voor de USA?

https://www.macheforum.co...ord-power-up-2-8-2.17290/

• baszz
FlowDesign schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:12:
[...]

Ik zag ook dat in de USA deze update al begin Mei uit is gekomen. Maar ook daar kregen sommigen 'm in Mei en anderen pas in Augustus.

Er zouden trouwens ook BlueCruise functies in moeten zitten voor autonoom rijden, maar dat is alleen voor de USA?

https://www.macheforum.co...ord-power-up-2-8-2.17290/
Ja, bluecruise verwacht ik eigenlijk niet te krijgen in de periode dat ik deze auto heb. Helaas...

• powerbug
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-07 13:03
Vandaag heb ik ontdekt dat je de ring in het scherm ook kan indrukken, maar er lijkt geen functie aan gekoppeld.
Heeft er iemand een idee waar dit wel een functie heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metalpro2021
In de VS zijn ze bij EA (Early Access) job-1 auto's begonnen met de OTA 3.x Powerups. Als dit goed loopt, gaan ze in de VS ook de niet-EA via OTA updaten. Daarna ergens is de rest van de wereld aan de beurt. Zo ging het tenminste de vorige keren. https://www.macheforum.co...1my-just-got-3-5-2.22097/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
powerbug schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:27:
Vandaag heb ik ontdekt dat je de ring in het scherm ook kan indrukken, maar er lijkt geen functie aan gekoppeld.
Heeft er iemand een idee waar dit wel een functie heeft?
Paar tellen ingedrukt houden en dan gaat het scherm op een soort van minimale modus. Enkel een plaatje van de gril en de tijd staat er dan op.

• FlowDesign
  • Nu online
mtouw78 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:34:
[...]

Paar tellen ingedrukt houden en dan gaat het scherm op een soort van minimale modus. Enkel een plaatje van de gril en de tijd staat er dan op.
Ik wist dat je 'm in kan drukken, maar ik dacht dat het een volume mute knop was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
FlowDesign schreef op woensdag 28 september 2022 @ 14:15:
[...]

Ik wist dat je 'm in kan drukken, maar ik dacht dat het een volume mute knop was.
Volume mute is in de cirkel drukken

Just here for the fun

• marcelt4
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-03-2023
FreeMen schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 16:29:
[...]

Ik heb 1 of 2x 180+ gereden voor 30 seconden in mijn SR RWD maar kan niet zeggen dat de auto op die snelheid prettig op de weg ligt. Hij voelt erg licht aan in het stuur en het "als een blok op de weg" liggen gevoel is ver te zoeken en dat met 245/20 inch. Ik vermoed dat de GT beter op de weg zal liggen maar de mijne nodigt iig niet uit om veel harder te rijden dan 150.
Dat ervaar ik ook, tot 150 is het allemaal prima, daarboven voelt het als trappen. Hij doet het, maar het nodigt niet uit. Ik kreeg de laatste keer na lang wat langer standje volgas ook een schildpadje in beeld als teken dat hij het er niet meer mee eens was. 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Even een update van mijn probleem met de auto:

- De auto is afgesleept op zaterdagavond door logius
- Afgelopen woensdagochtend is hij pas bij de dealer neergezet
- Einde van de dag werd ik gebeld dat de auto klaar was ?
Wat bleek ? men had wat updates gedraaid en de errorcode (die voor de turtle stand zorgt) gereset.

Uiteraard ben ik erg blij dat ik weer met de auto kan rijden, maar om nou een error te negeren die een voorbode is van het totaal stilstaan van de auto kan zorgen ? Ik heb daar zo mijn onderbuik gevoel over.

Gisteren aangegeven dat ik dit geen goede oplossing vond voor de auto, met de vraag alsnog een HVBJB te bestellen voor mijn auto. Het lijkt er sterk op dat er een lange levertijd zit op dit onderdeel. Dus ik hoop dat ik dan in de tussentijd kan blijven rijden met de auto. Alhoewel ik in Oktober naar Parijs moet en nog niet zeker weet of ik de gok dan ga wagen zonder nieuw onderdeel.

En dat is dus precies wat ik bedoel met een onderbuik gevoel, als je niet eens zeker weet dat je daar of weer thuis gaat komen met de auto is de fun eraf.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
Brotuck schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 08:48:
Even een update van mijn probleem met de auto:

- De auto is afgesleept op zaterdagavond door logius
- Afgelopen woensdagochtend is hij pas bij de dealer neergezet
- Einde van de dag werd ik gebeld dat de auto klaar was ?
Wat bleek ? men had wat updates gedraaid en de errorcode (die voor de turtle stand zorgt) gereset.

Uiteraard ben ik erg blij dat ik weer met de auto kan rijden, maar om nou een error te negeren die een voorbode is van het totaal stilstaan van de auto kan zorgen ? Ik heb daar zo mijn onderbuik gevoel over.

Gisteren aangegeven dat ik dit geen goede oplossing vond voor de auto, met de vraag alsnog een HVBJB te bestellen voor mijn auto. Het lijkt er sterk op dat er een lange levertijd zit op dit onderdeel. Dus ik hoop dat ik dan in de tussentijd kan blijven rijden met de auto. Alhoewel ik in Oktober naar Parijs moet en nog niet zeker weet of ik de gok dan ga wagen zonder nieuw onderdeel.

En dat is dus precies wat ik bedoel met een onderbuik gevoel, als je niet eens zeker weet dat je daar of weer thuis gaat komen met de auto is de fun eraf.
Volgens mij zijn we met z'n allen veel te veel gewend aan een beschermd wereldje waarin we geen enkel risico willen lopen. Wat is nou het ergste wat er kan gebeuren als het probleem weer op zou treden? Dan ben je een paar uur later thuis? Of mss nog niet eens 1 uur later als je nog met 100 km/h naar huis kunt rijden?

Man up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
FlowDesign schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:18:
[...]

Volgens mij zijn we met z'n allen veel te veel gewend aan een beschermd wereldje waarin we geen enkel risico willen lopen. Wat is nou het ergste wat er kan gebeuren als het probleem weer op zou treden? Dan ben je een paar uur later thuis? Of mss nog niet eens 1 uur later als je nog met 100 km/h naar huis kunt rijden?

Man up!
Als je vraagt wat het ergste is wat kan gebeuren: Tot stilstand komen en niet meer kunnen rijden... met alle gevolgen van dien op de plek waar het plaats vind.

Het hele doel achter de melding is mensen op voorhand te waarschuwen dat het HVJB probleem er aan zit te komen, in plaats van op de snelweg tot stilstand komen omdat je dus het HVJB probleem hebt.

Dan kan het misschien best zijn dat er een hele foutmarge in zit, waardoor men kan voorkomen dat het daadwerkelijk gebeurd, maar het feit dat er een compleet nieuw vervangend onderdeel is en de software update als verplichte recall is uitgezet in de VS betekend dat er toch meer aan de hand is dan alleen de kans dat het je overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
TIGER1125 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:26:
[...]

Als je vraagt wat het ergste is wat kan gebeuren: Tot stilstand komen en niet meer kunnen rijden... met alle gevolgen van dien op de plek waar het plaats vind.

Het hele doel achter de melding is mensen op voorhand te waarschuwen dat het HVJB probleem er aan zit te komen, in plaats van op de snelweg tot stilstand komen omdat je dus het HVJB probleem hebt.

Dan kan het misschien best zijn dat er een hele foutmarge in zit, waardoor men kan voorkomen dat het daadwerkelijk gebeurd, maar het feit dat er een compleet nieuw vervangend onderdeel is en de software update als verplichte recall is uitgezet in de VS betekend dat er toch meer aan de hand is dan alleen de kans dat het je overkomt.
Dit dus, als je al vooraf weet dat het een kwestie is van tijd dan heb ik liever dat er nu wat aan gedaan wordt.
Lees anders eens dit zeer uitgebreide en zeer informatieve artikel eens door :
https://www.macheforum.co...ts-and-info-thread.18143/

PS: ik heb daadwerkelijk een P0ADE melding gehad die ervoor zorgde dat ik turtle mode had. Dat heb ik zelf uitgelezen in de foutmeldingen via de ODB aansluiting.

Overigens lees ik dat de HVBJB tot 500 Ampere aankan en vooral de GT modellen hier overheen kunnen en komen. De oude HVBJB is trouwens niet meer te bestellen, dus je krijgt automatisch een nieuwer model.

[ Voor 7% gewijzigd door Brotuck op 30-09-2022 13:25 ]

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:59

martjah

Appel

Brotuck schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:20:
[...]

Dit dus, als je al vooraf weet dat het een kwestie is van tijd dan heb ik liever dat er nu wat aan gedaan wordt.
Lees anders eens dit zeer uitgebreide en zeer informatieve artikel eens door :
https://www.macheforum.co...ts-and-info-thread.18143/

PS: ik heb daadwerkelijk een P0ADE melding gehad die ervoor zorgde dat ik turtle mode had. Dat heb ik zelf uitgelezen in de foutmeldingen via de ODB aansluiting.

Overigens lees ik dat de HVBJB tot 500 Ampere aankan en vooral de GT modellen hier overheen kunnen en komen. De oude HVBJB is trouwens niet meer te bestellen, dus je krijgt automatisch een nieuwer model.
Zover ik lees kan het iedereen overkomen. Er staat niet, het gaat iedereen overkomen. Iedereen wil natuurlijk een zo betrouwbaar mogelijke auto, maar ook iedereen weet dat je bij een gen1 auto meer kans hebt op kinderziektes. Ik zou als fabrikant zijnde ook niet preventief alles gaan vervangen terwijl het maar bij een klein percentage gebeurd.
Alles kan kapot gaan, als het mij overkomt en ze regelen netjes ander vervoer binnen een acceptabele tijd, dan vind ik het allemaal prima.

[ Voor 8% gewijzigd door martjah op 01-10-2022 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 12:11
Sinds een per dagen krijg ik elke keer bij starten van de auto een melding over de bandenspanning die te laag zou zijn. Vervolgens staat bij elke band "0.0". Dat lijkt mij niet helemaal correct. Iemand hier die weet hoe dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luffbra
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-06-2024
Ik zoek wat kleine onderdelen. Weet iemand een sloop waar Mach e-onderdelen liggen?

Ik had het ook via zo'n onderdelenlijn geprobeerd, maar geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:32

ja3

Ik heb een vraag waar ik al een tijd tegenaan loop (ook al een tijd geleden in dit topic naar voren gekomen) maar waar ik nog geen oplossing voor heb.

Het probleem:
Een aantal keer per week gaat bij mij de dubbele claxon af als ik in de auto wil stappen.

Mijn routine is het volgende: Ik loop naar de auto toe en ik open de achterbak met de afstandsbediening. Ik doe de (elektrische) achterbak dicht met het sluitknopje en loop direct naar de bestuurdersdeur. Als ik deze deur openmaak dan gaat de dubbele claxon af en is de hele buurt wakker (even overdreven). Daarnaast stopt de achterbak met dichtgaan.

Wat moet ik anders doen om mijn achterbak wel te kunnen gebruiken? (job 1 op software 2.7.4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
ja3 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:04:
Ik heb een vraag waar ik al een tijd tegenaan loop (ook al een tijd geleden in dit topic naar voren gekomen) maar waar ik nog geen oplossing voor heb.

Het probleem:
Een aantal keer per week gaat bij mij de dubbele claxon af als ik in de auto wil stappen.

Mijn routine is het volgende: Ik loop naar de auto toe en ik open de achterbak met de afstandsbediening. Ik doe de (elektrische) achterbak dicht met het sluitknopje en loop direct naar de bestuurdersdeur. Als ik deze deur openmaak dan gaat de dubbele claxon af en is de hele buurt wakker (even overdreven). Daarnaast stopt de achterbak met dichtgaan.

Wat moet ik anders doen om mijn achterbak wel te kunnen gebruiken? (job 1 op software 2.7.4)
Herkenning ! Na openen en sluiten achterklep, auto volledig van het slot halen, anders krijg je de dubbele claxon. Dit is naar mijn mening de enige manier om dit te voorkomen. Iemand anders een idee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brotuck
Gewoon die dubbele claxon uitzetten met forscan. Ik wilde het toch al gaan doen deze week, dus ik maak wel een howto..

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
ja3 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:04:

Het probleem:

Zelfde heb ik als ik de deur vanuit de passagierskant open, vindt ie ook niet leuk blijkbaar 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Brotuck
Ik heb vandaag zelf de nieuwe Sync versie erop gezet. Deze krijg je normaal gesproken met OTA 3.5.3 dacht ik. Maar je kan hem nu al via FDRS erop zetten als je dat wil.

Ik heb er 3 uur over gedaan, want dit was een 15 GB update !
Hij moet eerst downloaden bij Ford en daarna op de USB stick zetten. Daarna gaat alles nog een keer de auto in, dus dat kost wel ff tijd.

Verbeteringen:

- Full screen Android Auto (eindelijk !)
- Updates te plannen op meerdere verschillende dagen
- Meerdere telefoons kunnen nu connecten (2 tegelijk)
- Makkelijker schakelen tussen Android auto en Bluetooth connectiviteit
- Het auto icoontje gaat nu naar "Toegang" ipv naar rijmode
- Er staat nu een Airco icoontje op het scherm !

Er zijn vast nog meer verbeteringen, maar deze vielen me op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KiLEWOD_OjjksuXJxqR30AQB7go=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1kqYXd9GL1bMEUY1hef3fCp6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8BSyijgDFiZLzr_olIhPp03BcEY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eKCcq6db2erfUzcyzByVzBv4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GXEH7NinfM-Q3PcFCzlIMcDEd9Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gyV3HN6AX1uZLw3GnNep0mYL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c9WXkor4mgH4xmpgWrWE2EWaTDM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/likAtGm2YGlSS0oKIDwk7hR5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door Brotuck op 03-10-2022 15:41 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
Brotuck schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:34:
Ik heb vandaag zelf de nieuwe Sync versie erop gezet. Deze krijg je normaal gesproken met OTA 3.5.3 dacht ik. Maar je kan hem nu al via FDRS erop zetten als je dat wil.

Ik heb er 3 uur over gedaan, want dit was een 15 GB update !
Hij moet eerst downloaden bij Ford en daarna op de USB stick zetten. Daarna gaat alles nog een keer de auto in, dus dat kost wel ff tijd.

Verbeteringen:

- Full screen Android Auto (eindelijk !)
- Updates te plannen op meerdere verschillende dagen
- Meerdere telefoons kunnen nu connecten (2 tegelijk)
- Makkelijker schakelen tussen Android auto en Bluetooth connectiviteit
- Het auto icoontje gaat nu naar "Toegang" ipv naar rijmode
- Er staat nu een Airco icoontje op het scherm !

Er zijn vast nog meer verbeteringen, maar deze vielen me op.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Downloaden bij Ford? Gewoon van hun site bedoel je? Of moet je het letterlijk bij een Ford dealer downloaden? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
FlowDesign schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 17:44:
[...]

Downloaden bij Ford? Gewoon van hun site bedoel je? Of moet je het letterlijk bij een Ford dealer downloaden? :?
Downloaden met fdrs.
Dit is de software die dealers ook gebruiken.
Er is een heel (lang) topic van op het Amerikaanse forum. Iedereen kan dit gebruiken ivm een Amerikaanse wet die "right to self repair" heet

Uiteraard moet je wel een licentie kopen ervoor. Maar dat kan voor een uur of een dag

Overigens kan je hiermee alle updates installeren thuis. Uiteraard heb je dan wel een (t*ring) dure kabel nodig

[ Voor 23% gewijzigd door Brotuck op 03-10-2022 18:29 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
Brotuck schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:15:
[...]

Downloaden met fdrs.
Dit is de software die dealers ook gebruiken.
Er is een heel (lang) topic van op het Amerikaanse forum. Iedereen kan dit gebruiken ivm een Amerikaanse wet die "right to self repair" heet

Uiteraard moet je wel een licentie kopen ervoor. Maar dat kan voor een uur of een dag

Overigens kan je hiermee alle updates installeren thuis. Uiteraard heb je dan wel een (t*ring) dure kabel nodig
Ok, dank voor de info :)

Wel beetje jammer dat het updaten niet gewoon rechtstreeks vanaf een USB-stick of via een normale OBD2 verbinding kan.

Hoe duur is duur? Voor zo'n speciale kabel?

[ Voor 3% gewijzigd door FlowDesign op 03-10-2022 19:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brotuck
FlowDesign schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 19:07:
[...]

Ok, dank voor de info :)

Wel beetje jammer dat het updaten niet gewoon rechtstreeks vanaf een USB-stick of via een normale OBD2 verbinding kan.

Hoe duur is duur? Voor zo'n speciale kabel?
De gecertificeerde kabel die de dealer gebruikt is rond de 2000 euro.
De kabel die het beste en probleemloos presteert is bijvoorbeeld de mongoose kabel. Die kost rond de 600 dollar. Die heb ik ook gekocht.

Dit is een ODB kabel die de juiste protocollen praat voor FDRS.

Overigens heb je ook een 12volt lader nodig die minimaal 40 ampere aankan. Omdat anders de 12 volt accu leeg gaat tijdens updaten. Dan staat de auto in een soort maximum koeling stand namelijk.

De meeste updates gaan via ODB, maar de isync update via usb.

[ Voor 3% gewijzigd door Brotuck op 03-10-2022 19:35 ]

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
Brotuck schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 19:32:
[...]

De gecertificeerde kabel die de dealer gebruikt is rond de 2000 euro.
De kabel die het beste en probleemloos presteert is bijvoorbeeld de mongoose kabel. Die kost rond de 600 dollar. Die heb ik ook gekocht.

Dit is een ODB kabel die de juiste protocollen praat voor FDRS.

Overigens heb je ook een 12volt lader nodig die minimaal 40 ampere aankan. Omdat anders de 12 volt accu leeg gaat tijdens updaten. Dan staat de auto in een soort maximum koeling stand namelijk.

De meeste updates gaan via ODB, maar de isync update via usb.
Ok, dan wacht ik op de OTA :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
FlowDesign schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 20:06:
[...]

Ok, dan wacht ik op de OTA :D
Ja in eerste instantie duur, maar een dag of twee bij de dealer kost ook centen.

En zo kan ik het bijhouden

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
Brotuck schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 20:23:
[...]

Ja in eerste instantie duur, maar een dag of twee bij de dealer kost ook centen.

En zo kan ik het bijhouden
Uit interesse: Update je ook voor anderen op verzoek / tegen betaling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:09
martijnvds schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:58:
[...]

Ik heb de kabel van @Brotuck geleend om de auto zelf te updaten. Heb er een korte how-to van gemaakt voor de volgende keer. Deze zal ik met hem delen.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brotuck
martijnvds schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:58:
[...]

Alhoewel ik het graag zou doen loop ik tegen een aantal praktische dingen aan.

- iedere auto loopt op zijn eigen versie. Dit betekend in de praktijk dat je vaak eerst alle andere updates moet doen en dat kost gewoon veel tijd.

- met tijd bedoel ik ik echt 4 tot 8 uur per auto. Tenzij je hem net terug hebt van de dealer dan kost het minder tijd uiteraard.

- dit betekend dat ik er niet vanuit kan gaan dat het in een avondje is geregeld. En aangezien ik werk door de week moet je dan terugvallen naar het weekend.

- in het weekend zit ik vaak met allerlei andere prios qua gezinsleven. Het is echt vergelijkbaar met veel van computers weten en altijd ff gebeld worden voor een probleem, dat gaat ten koste van andere zaken.

- de enige manier die ik dus zie gebeuren is een borg vragen voor de spullen en het je zelf laten doen. Minus wat extra voor de afschrijving.

- de borg zal hoog zijn omdat ik daarvan nieuwe spullen moet kunnen kopen als iemand niet meer terug komt.

- het alternatief is dat ik per uur een bedrag ga vragen ongeacht hoelang het gaat duren. En dat zal vergelijkbaar worden met mijn werktarief

- ik heb wel eigen terrein waar stroom en koffie beschikbaar is.... ;)

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten16
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 14:08
Goedemiddag allemaal,

Omdat de keuze van dealer nogal veelbepalend kan zijn voor de ervaring, vraag ik me af bij welke dealer(s) in de regio Haarlem jullie goede ervaringen hebben m.b.t. het oplossen van problemen, updaten, etc.?

Belde net met Stern Haarlem die 'nog nooit had gehoord' van het niet goed werken van de voorruitverwarming ondanks dat er voor job1 auto's een recall voor is geweest (en ik er nu dus last van heb met mijn job2 auto).

Alvast bedankt voor jullie ervaringen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Maarten16 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 14:27:
Goedemiddag allemaal,

Omdat de keuze van dealer nogal veelbepalend kan zijn voor de ervaring, vraag ik me af bij welke dealer(s) in de regio Haarlem jullie goede ervaringen hebben m.b.t. het oplossen van problemen, updaten, etc.?

Belde net met Stern Haarlem die 'nog nooit had gehoord' van het niet goed werken van de voorruitverwarming ondanks dat er voor job1 auto's een recall voor is geweest (en ik er nu dus last van heb met mijn job2 auto).

Alvast bedankt voor jullie ervaringen!
Er zijn inderdaad voorvallen van niet goed werkende voorruitverwarmingen maar dat was niet de recall. De recall is voor het niet goed verlijmd zijn van de voorruit, de defecte verwarmingsdraden staat daar los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
FreeMen schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 20:10:
[...]

Er zijn inderdaad voorvallen van niet goed werkende voorruitverwarmingen maar dat was niet de recall. De recall is voor het niet goed verlijmd zijn van de voorruit, de defecte verwarmingsdraden staat daar los van.
Ja idd. Dat niet alle verwarmingsdraadjes werken is wel een garantie ding. Zal nu het kouder wordt wel gaan opvallen.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caulino
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik ben zeer te spreken over van der pol Hilversum, draaien alle updates gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten16
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 14:08
FreeMen schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 20:10:
[...]

Aahh check, dankjewel voor de opheldering! Dat had ik dan inderdaad verkeerd begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Horen de lampjes in de kofferbak te branden als de klep open is? Bij mij doen die niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:32

ja3

supersatan schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 19:41:
Horen de lampjes in de kofferbak te branden als de klep open is? Bij mij doen die niks.
Het zit gekoppeld aan de algemene binnenverlichting (die schakelaar in het midden boven tussen de bestuurder en de bijrijder). Als die uit staat gaat hij ook niet branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aboma
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-09 13:03
Afgelopen vrijdag is de 22S41 uitgevoerd (geen idee wat ze precies gedaan hebben...?)
Heb gevraagd of ze ook naar andere updates kunnen kijken, maar daar was niets van zichtbaar.
Zover ik mij bewust ben heb ik OTA alleen nog de update 21C16 gehad en daarbij kwam Power-Up 1.3.0 (van juli 2021!) Daarna alleen 2 updates via de dealer tijdens recall en deurproblemen, maar ik heb nooit kunnen achterhalen of ze daadwerkelijk iets geupdate hebben.

De auto heeft al sinds dag 1 (1-7-2021) een wifi connectie met m'n huis maar daar leek geen gebruik van te worden gemaakt. Ondanks meerdere resets van zowel mijn netwerk als de auto connectie.

Krijg ik vandaag uit het niets en voor het eerst een melding dat mdm9650-tcu en ook SYNC contact hebben gemaakt met mijn netwerk, en ook daadwerkelijk data aan het uitwisselen zijn geweest....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1mXRrvCNEBg2dmG53Ur_57PjWh8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/R08mY0vzLZhOWS5XroUMWWOU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o9coh_F10dngJxOF36bUiVGL4Q0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/99gNSD9IRPTiEa28FaoV9aHo.png?f=fotoalbum_large

Nu nog hopen dat de SYNC4 & Power-up updates ook een keer gaan komen...
Zover is in de auto nog niets zichtbaar....

MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
Aboma schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 12:13:
Afgelopen vrijdag is de 22S41 uitgevoerd (geen idee wat ze precies gedaan hebben...?)
Heb gevraagd of ze ook naar andere updates kunnen kijken, maar daar was niets van zichtbaar.
Zover ik mij bewust ben heb ik OTA alleen nog de update 21C16 gehad en daarbij kwam Power-Up 1.3.0 (van juli 2021!) Daarna alleen 2 updates via de dealer tijdens recall en deurproblemen, maar ik heb nooit kunnen achterhalen of ze daadwerkelijk iets geupdate hebben.

De auto heeft al sinds dag 1 (1-7-2021) een wifi connectie met m'n huis maar daar leek geen gebruik van te worden gemaakt. Ondanks meerdere resets van zowel mijn netwerk als de auto connectie.

Krijg ik vandaag uit het niets en voor het eerst een melding dat mdm9650-tcu en ook SYNC contact hebben gemaakt met mijn netwerk, en ook daadwerkelijk data aan het uitwisselen zijn geweest....

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu nog hopen dat de SYNC4 & Power-up updates ook een keer gaan komen...
Zover is in de auto nog niets zichtbaar....
Ik weet niet of het voor Ford ook geldt, maar de VW ID's updaten niet via WiFi, alleen maar via 4G.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aboma
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-09 13:03
FlowDesign schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 12:32:
[...]

Ik weet niet of het voor Ford ook geldt, maar de VW ID's updaten niet via WiFi, alleen maar via 4G.
Het zal van het type update afhangen, maar op de Ford site wordt er wel over gerept....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1NTYtEm1BA2hSsk9-rnzi2h3jcU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kB6RVVxucDqKFofd3P0Owwro.jpg?f=fotoalbum_large

MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9man
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:03
FlowDesign schreef op donderdag 1 september 2022 @ 18:02:
[...]

Voor de AWD kun je ook een set veren van Eibach krijgen.
Met betrekking tot andere veren zie ik dat op de accesoiresite van Ford nu ook een set van Eibach verlagers wordt aangeboden, weet niet of dit dezelfde zijn als eerdere genoemd in dit topic: https://www.ford-accessoi...el=mustangmache&year=2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
9man schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 16:22:
[...]

Met betrekking tot andere veren zie ik dat op de accesoiresite van Ford nu ook een set van Eibach verlagers wordt aangeboden, weet niet of dit dezelfde zijn als eerdere genoemd in dit topic: https://www.ford-accessoi...el=mustangmache&year=2020
Ik denk dat deze nog steeds alleen voor de AWD versies zijn. Op de site van Eibach staan geen veren voor de RWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Iemand hier toevallig in België al een Cyber Orange Mach E geleverd gekregen? Ik wil voor een GT gaan, in een van de (niet meer exclusieve) kleuren. Grabber Blue hebben we al gezien bij de dealer, maar het oranje spreekt ons méér aan, op papier. Maar willen hem ook wel eens in het echt gezien hebben voor de sprong te wagen. Toevallig een tweaker die zijn mobiel eens wilt showen?

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 15:58
Mijn auto gisteren ook bij de dealer geweest voor een beurt, terugroep actie en verzoek tot alle updates, omdat OTA niet werkt.
Auto terug, maar blij afwisselend de tekst 'auto is up to date' en het scherm met 1.7.1 in beeld houden, waarbij ik de ene keer de schuif automatische updates wel aan en uit kan zetten en de andere keer niet.
Ik heb het gevoel dat het probleem dus niet opgelost is.
Zit ook nog steeds op Sync 21139_PRODUCT en Revisie: 263.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
AvantBlack schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:52:
Mijn auto gisteren ook bij de dealer geweest voor een beurt, terugroep actie en verzoek tot alle updates, omdat OTA niet werkt.
Auto terug, maar blij afwisselend de tekst 'auto is up to date' en het scherm met 1.7.1 in beeld houden, waarbij ik de ene keer de schuif automatische updates wel aan en uit kan zetten en de andere keer niet.
Ik heb het gevoel dat het probleem dus niet opgelost is.
Zit ook nog steeds op Sync 21139_PRODUCT en Revisie: 263.
Een snelle test om te zien of je daadwerkelijk alle updates hebt gehad is de aanwezigheid van de airco knop op je homescreen en eventueel fullscreen android auto..

Om namelijk deze laatste sync versie te krijgen (staat gelijk aan firmware ota 3.5.3) moet je namelijk diverse GWM (gateway module) updates hebben gehad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KiLEWOD_OjjksuXJxqR30AQB7go=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1kqYXd9GL1bMEUY1hef3fCp6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Brotuck op 11-10-2022 12:57 ]

Just here for the fun

Pagina: 1 ... 134 ... 179 Laatste