Ik heb zelf een MME AWD ext, als ik met onze andere wagens rijd en dan weer na een tijdje met de MME, dan word ik ook wel gek van die hobbelige/springerige wegligging (bouncy). Precies gelijk heel die vooras niet veert. Dus is het echt zo'n verschil die andere veren?Fyder Zewis schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:02:
[...]
Helemaal eens! Afgaande op de eerste ervaringen met dank aan rosetree meteen blind een set bij Kartelsen besteld. Ik heb er even op moeten wachten en de veren konden afgelopen week pas vervangen worden. Dit was uiteindelijk snel gedaan (circa 1,5 uur), ze worden er zelf ook handiger in. Ik heb MME ook als zakelijke lease en het privé afgetikt. Ik moet er nog zeker 3 jaar mee rijden, dus mij meer dan waard. De MME blijft straf en strak afgesteld, maar je hebt niet meer die na deinende bonk en schommel in de koets na elke hobbel die in je ruggengraat door werkt. Ook drempels zijn nu redelijk te nemen zonder dat je door het dak vliegt. Karelsen koopt ze in in kleine batches en ik kan in niemands portemonnee kijken, maar als het lijen kan, zou ik snel bellen of hij er nog een op voorraad heeft of je er een in de volgende batch kan reserveren. Vraag naar Rob.
Ik had tot 1 mnd vastloper van de 1.7.1. Dat is gelukkig vorige maand hersteld maar kreeg wel elke x bij starten foutmelding dat motorkap openstond. Vandaag bij dealer geweest. Heeft nieuwe software gedraaid. Melding dat motorkap open staat is weg EN ik kan nu met sleutel de motorkap openen. Wat is dat lekker. Hoef ik frunk (waar mijn laadkabel in ligt) niet meer te openen via de hendel onder dashboard. Top!
En je weet zeker dat de transportblokkering er niet meer tussen zit?dwadj schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:31:
[...]
Ik heb zelf een MME AWD ext, als ik met onze andere wagens rijd en dan weer na een tijdje met de MME, dan word ik ook wel gek van die hobbelige/springerige wegligging (bouncy). Precies gelijk heel die vooras niet veert. Dus is het echt zo'n verschil die andere veren?
Job 1 auto?Grondje schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:58:
Ik had tot 1 mnd vastloper van de 1.7.1. Dat is gelukkig vorige maand hersteld maar kreeg wel elke x bij starten foutmelding dat motorkap openstond. Vandaag bij dealer geweest. Heeft nieuwe software gedraaid. Melding dat motorkap open staat is weg EN ik kan nu met sleutel de motorkap openen. Wat is dat lekker. Hoef ik frunk (waar mijn laadkabel in ligt) niet meer te openen via de hendel onder dashboard. Top!
Jep, dat was het eerste dat ik heb gecontroleerd toen ik hem had in nov.Waps61 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:58:
[...]
En je weet zeker dat de transportblokkering er niet meer tussen zit?
Heb ook even navraag gedaan bij Karelsen.
Zeer vriendelijke man aan de lijn gehad, die inderdaad het probleem kende.
Maar blijkbaar zijn tot nu toe maar enkel de versies met kleine accu de revue gepasseerd en dacht meestal ook Rwd versies.
Morgen zou er ééntje op de planning staan met de grote accu, dus ff afwachten wat het resultaat is zei ie zodat ze wat meer feedback konden geven ivm het zwaardere gewicht van het voertuig.
Maar blijkbaar zijn tot nu toe maar enkel de versies met kleine accu de revue gepasseerd en dacht meestal ook Rwd versies.
Morgen zou er ééntje op de planning staan met de grote accu, dus ff afwachten wat het resultaat is zei ie zodat ze wat meer feedback konden geven ivm het zwaardere gewicht van het voertuig.
Hier 22S41 gewoon via OTA ontvangendwadj schreef op donderdag 1 september 2022 @ 09:14:
[...]
Ik heb ook een Job2 MME AWD ext van 08/2021.
Ik volg zowat de topics op het Amerikaanse MachEforum.
Mijn MME is reeds enkele keren bij de dealer geweest (laatste keer mei 2022) en heeft alle updates die er sindsdien waren, dus ook de laadcurve update heb ik reeds lange tijd.
Echter de enige OTA die ik ook heb gehad is deze van de 12volt deep sleep in juli 2022, als ik naar de updates in de wagen ga staat dit daar nog steeds.
Ford power up versie wie zal het zeggen....
Op de Ford passApp staat al even de 22S41 (HVBJB) open, zou dacht ik via OTA ook komen, maar de dealer zegt van niet.
Voor de rest staat sync ook nog op versie 21180 waar nog steeds de tijdsnotatie naar AM/PM iedere keer terug wordt gezet na switch van profiel.
Mss dan toch maar weer even bij de dealer een afspraak maken....
Je hebt er nog wel een paar te gaan. Maar dat deze nu door komt is goed nieuws inderdaadMarklb1993 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:31:
[Afbeelding]
Na maanden lang problemen te hebben met het updaten kreeg ik vandaag uit het niets een melding dat het dan toch eindelijk gelukt is om te updaten. Hopelijk komt de rest nu ook snel binnen druppelen
Voor de AWD kun je ook een set veren van Eibach krijgen.dwadj schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:33:
Heb ook even navraag gedaan bij Karelsen.
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Wat moet ik mij daarbij voorstellen?Waps61 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:58:
[...]
En je weet zeker dat de transportblokkering er niet meer tussen zit?
Yep 1 dag geproduceerd voor job 2 auto. Maar je moet ergens een lijn trekken. Maar het werkt bij mij dus.
Vraagje over de Ford laadpas die ik bij m'n auto kreeg. Weet iemand waar ik de tarieven daarvoor kan vinden?
Vanaf het moment van activeren krijg je het eerste jaar een speciaal tarief toch?
En kan ik zo lang daarmee wachten als ik wil? Bijvoorbeeld pas activeren net voordat ik met de auto op vakantie ga ofzo
Vanaf het moment van activeren krijg je het eerste jaar een speciaal tarief toch?
En kan ik zo lang daarmee wachten als ik wil? Bijvoorbeeld pas activeren net voordat ik met de auto op vakantie ga ofzo
Tarieven weet ik niet, toevallig laatst ook de pas geactiveerd voor vakantie maar tijdens activatie staat er wel doodleuk dat de kortingperiode/proefperiode telt vanaf aanschafdatum, in mijn geval dus nu nog maar een maand of 2 echter vooralsnog niets gemist want nog nooit elders geladen dan thuis of op vakantiepark.FlowDesign schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:47:
Vraagje over de Ford laadpas die ik bij m'n auto kreeg. Weet iemand waar ik de tarieven daarvoor kan vinden?
Is inderdaad 1 jaar vanaf aflevering, kortings tarief alleen bij Ionity aantrekkelijk met iets van 32 cent.FlowDesign schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:47:
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Dank voor jullie reacties, dan kan ik de pas dus beter nu activeren als het ingaat vanaf datum aanschaf auto.
Ik had helaas geen pas gekregen bij de auto. Onlangs achteraf toch een pas gekregen en had nog 2 dagen proefperiode over. Ik heb hem nu wel met een jaar verlengd bij Ford.
Dit omdat het bij Ford maar €159,- kost voor een jaar en dat de auto dan met plug&charge geladen kan worden bij Ionity. (Bij ionity zelf zou ik €215,- kwijt zijn voor een jaar en geen plug& charge volgens mij.)
Vorige week naar Wales geweest en Ionity in ABRP op voorkeur netwerk gezet. Plug&Charge werkte vlekkeloos. Door de lagere tarieven €81,- bespaard. Met de trips die ik nog op de planning heb staan kom ik uiteindelijk wel goedkoper uit.
Dit omdat het bij Ford maar €159,- kost voor een jaar en dat de auto dan met plug&charge geladen kan worden bij Ionity. (Bij ionity zelf zou ik €215,- kwijt zijn voor een jaar en geen plug& charge volgens mij.)
Vorige week naar Wales geweest en Ionity in ABRP op voorkeur netwerk gezet. Plug&Charge werkte vlekkeloos. Door de lagere tarieven €81,- bespaard. Met de trips die ik nog op de planning heb staan kom ik uiteindelijk wel goedkoper uit.
Ik zou vooral ook even kijken naar andere aanbieders. Vorig jaar met het gratis 1 jaar premium Ionity laden naar Italië geweest a 32 cent per kW.commichael schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:08:
Ik had helaas geen pas gekregen bij de auto. Onlangs achteraf toch een pas gekregen en had nog 2 dagen proefperiode over. Ik heb hem nu wel met een jaar verlengd bij Ford.
Dit jaar is het de volle mep betalen met de Ford pass. Na een snelle blik online kwam ik uit op Bonnet en deze rekent 55 cent per kW bij o.a. Fastned en Ionity (in Duitsland), met een standaard Fastned pasje was het 86 cent per kW. Daarnaast in Italië met BeCharge geladen met de Shell pas.
Overigens snap ik maar al te goed waarom ik geen Italiaanse MME's tegen kom. Als je hier fulltime rondrijd, dan krijg je vanzelf een hernia door het gestuiter.
Ik merk met de navigatie dat ik tegenwoordig bij het zoek op straat + plaatsnaam, bij de resultaten 2x de postcode krijg te zien en geen plaatsnaam meer. Dit was voorheen wel met plaatsnaam erbij. Edit: dit fenomeen https://www.macheforum.co...how-zip-code-twice.15704/
[ Voor 4% gewijzigd door martjah op 03-09-2022 13:48 ]
Dat heb ik werkelijk nog nooit gezien. Altijd eerst postcode en gemeente naam. Heb de plaatsnaam nog nooit gezien, onbegrijpelijk. Lijkt wel of de navigatie Amerikaans is ingesteld gebaseerd op zip code ofzo. Moet ik naar de kerkstraat 1 in waardanook kan ik eerst gokken welke van de 4 opties het is in dezelfde gemeente...martjah schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 23:42:
[...]
Ik merk met de navigatie dat ik tegenwoordig bij het zoek op straat + plaatsnaam, bij de resultaten 2x de postcode krijg te zien en geen plaatsnaam meer. Dit was voorheen wel met plaatsnaam erbij.
Dit zijn, zoals het bericht ook zegt, kleine updates om latere, grotere, updates mogelijk te maken. Eerder kreeg je hier nooit een bericht van en zag je enkel een vinkje bovenaan je scherm na zo'n update. Overigens zie ik na deze update ook geen versie meer, laatste welke ik zag was 2.7.2. Ik vermoed dat deze kleine updates geen (hoger) versie nummer hebben.MarcelGo schreef op zondag 4 september 2022 @ 07:52:
Iemand enig idee wat hier geüpdate is? Het rare is dat hij in de US vooral op bluecruise van toepassing is.
[Afbeelding]
[ Voor 8% gewijzigd door FreeMen op 05-09-2022 12:07 ]
Wintertje komt er bijna aan (zou je niet zeggen vandaag met 31 graden..) maar met 1.5 maand komen de winterbanden erop (mid Oct meestal) . De auto gekregen met zomerbanden, maar ben benieuwd of er al ervaringen zijn met winterbanden, en dan met name voor de standaard 18"velgen. Zo ja, merk/types ?? Andere tips ? Mijn auto is een ER-RWD.
Ik heb zelf de Bridgestone Blizzak LM005, deze bevielen vorige winter goed. (18", SR RWD)Aldusso schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:25:
Wintertje komt er bijna aan (zou je niet zeggen vandaag met 31 graden..) maar met 1.5 maand komen de winterbanden erop (mid Oct meestal) . De auto gekregen met zomerbanden, maar ben benieuwd of er al ervaringen zijn met winterbanden, en dan met name voor de standaard 18"velgen. Zo ja, merk/types ?? Andere tips ? Mijn auto is een ER-RWD.
Nog meer mensen die met Mach E problemen ervaren bij het laden met een EV box? (zie hieronder) Het valt me op dat de enkele keer dat het laden niet lukt het altijd bij een EV box is en ik ben er nog niet achter wat nu precies het probleem is..
:strip_exif()/f/image/AgcRpflNwlMkpt0RCIh5mT5H.png?f=user_large)
Nu heb ik met de Mach E nog niet bij EV box geladen maar met de Zoë en e-Golf wel en daar had ik bij beide regelmatig problemen, met beide auto's in omgeving A'dam wel eens pas bij de 4e paal succes. Dus ik zou de oorzaak eerder bij die EV box zoeken...Xipe22 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 08:57:
Nog meer mensen die met Mach E problemen ervaren bij het laden met een EV box? (zie hieronder) Het valt me op dat de enkele keer dat het laden niet lukt het altijd bij een EV box is en ik ben er nog niet achter wat nu precies het probleem is..
[Afbeelding]
The devil is in the details.MarcelGo schreef op zondag 4 september 2022 @ 07:52:
Iemand enig idee wat hier geüpdate is? Het rare is dat hij in de US vooral op bluecruise van toepassing is.
[Afbeelding]
In de US krijgen ze update: 22-pu0727-vi-fxb
Dus de B aan het eind ipv de 'a' aan het eind.
Mijn vermoeden is dat ze daarmee de EU auto's een ander update pad laten volgen als de US auto's.
Ik vond het al apart dat de powerups in de US zowel BC als andere verbeteringen gecombineerd hadden....
Dus EU krijgen die power ups dan ook,maar zonder de BC onderdelen.
Benieuwd of dat goed gaat....
Op kantoor hebben wij deze units (wel de dubbele variant). Die geven wel 1x per 3 maanden storingen maar die zijn dan voor alle auto's. Met de Mach-E hier geen specifieke problemen gehad.Xipe22 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 08:57:
Hier op het werk hebben we zo'n EV box maar tot op heden nog geen issues mee gehad.Xipe22 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 08:57:
[Afbeelding]
Het is wel zo dat voor deze box geen aanmelding/druppel vereist is en hij altijd laadt ongeacht welke auto men eraan hangt. Wellicht dat de communicatie van de druppel een issue zou kunnen zijn?
[ Voor 13% gewijzigd door FreeMen op 06-09-2022 15:04 ]
Omdat EV Box brakke zooi isXipe22 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 08:57:
[Afbeelding]
Vraagje;
Ik ben aan het twijfel om een mach-e aan te schaffen, 2021 model.
Zal deze zakelijk kopen. Rijd op dit moment een 2021 Focus.
Volgens de verkoper (logisch) is het interessanter (financieel) om over te stappen naar de mach-e.
Nu heb ik snel wat zitten rekenen, maar de bijtelling is duurder, verzekering is duurder. Betaal alleen minder wegenbelasting en de stroomkosten zijn (nog) goedkoper. Gezien snel laden al ongeveer net zo duur is.
Heeft iemand hier toevallig al een volledige berekening op los gelaten?
Volgens de verkoper (logisch) is het interessanter (financieel) om over te stappen naar de mach-e.
Nu heb ik snel wat zitten rekenen, maar de bijtelling is duurder, verzekering is duurder. Betaal alleen minder wegenbelasting en de stroomkosten zijn (nog) goedkoper. Gezien snel laden al ongeveer net zo duur is.
JaSkoefel schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 17:33:
Vraagje;
+ geen wegenbelasting
+ verzekering goedkoper ten opzichte van zelfde klasse brandstofauto
+ geen BPM
+ MIA
+ veel goedkoper per km
- snelladen is duur, probeer daar andere goedkopere laadpassen voor te gebruiken of zo minimaal mogelijk te doen
32k km's reden, geen onderhoud nodig gehad. alleen een hoop service en terugroep acties
Vraagje: welke smartphonehouder met draadloos laden gebruiken jullie in jullie MME?
Ik zoek zo'n ding en dan bij voorkeur dat ie ongeveer tussen het stuur en het scherm zit.
Ik zoek zo'n ding en dan bij voorkeur dat ie ongeveer tussen het stuur en het scherm zit.
MIA is toch niet meer?makooy schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 20:33:
[...]
Ja
+ geen wegenbelasting
+ verzekering goedkoper ten opzichte van zelfde klasse brandstofauto
+ geen BPM
+ MIA
+ veel goedkoper per km
- snelladen is duur, probeer daar andere goedkopere laadpassen voor te gebruiken of zo minimaal mogelijk te doen
32k km's reden, geen onderhoud nodig gehad. alleen een hoop service en terugroep acties
Snelladen zal ik inderdaad sowieso weinig doen. Ben wel gebonden aan openbare laadpalen. Gelukkig staan die er redelijk veel in de buurt.
Ik heb vorig jaar nog aanspraak kunnen maken op MIASkoefel schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21:45:
[...]
MIA is toch niet meer?
Snelladen zal ik inderdaad sowieso weinig doen. Ben wel gebonden aan openbare laadpalen. Gelukkig staan die er redelijk veel in de buurt.
13,5 % van maximaal 40k
Ja 2021 inderdaad, vanaf 2022 afgeschaftmakooy schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21:54:
[...]
Ik heb vorig jaar nog aanspraak kunnen maken op MIA
13,5 % van maximaal 40k
Ik ben heel tevreden met de Brodit-versie.FlowDesign schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 20:54:
Vraagje: welke smartphonehouder met draadloos laden gebruiken jullie in jullie MME?
:strip_exif()/f/image/8Qd00LeataBqWeDEYEWnuP2D.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VmMhwTA2575zyUcSmsnwnsvU.jpg?f=fotoalbum_large)
Welke Brodit is dit?Luffbra schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:03:
[...]
Ik ben heel tevreden met de Brodit-versie.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is de houder universeel? Er moeten verschillende telefoons inpassen.Luffbra schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:03:
[...]
Ik ben heel tevreden met de Brodit-versie.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En is deze met of zonder draadloos (Qi) laden?
Edit:
https://www.amazon.nl/Auc...id=pla-959320720925&psc=1
Zoiets zou ook kunnen, maar dan kun je niet bij de Startknop.
[ Voor 20% gewijzigd door FlowDesign op 07-09-2022 13:52 ]
Andere vraag:
Ik moet nu telkens de startknop indrukken om het systeem op te starten en ook voor het verlaten van de auto de startknop indrukken om het systeem te stoppen. Kan dat ook anders? Als in: is het ook zo in te stellen dat de startknop eigenlijk overbodig wordt?
Ik moet nu telkens de startknop indrukken om het systeem op te starten en ook voor het verlaten van de auto de startknop indrukken om het systeem te stoppen. Kan dat ook anders? Als in: is het ook zo in te stellen dat de startknop eigenlijk overbodig wordt?
Ik vrees dat je dan een Tesla moet kopen. Eerlijk gezegd hoop ik ook dat zoiets nog eens met een update komt. Maar als ik zie hoeveel moeite ze hebben om PaaK werkend te krijgen vrees ik dat ik tegen die tijd wel weer een andere auto heb...FlowDesign schreef op woensdag 7 september 2022 @ 13:51:
Andere vraag:
In alle VW MEB modellen, is op de rem duwen hetzelfde als starten en als je de auto afsluit gaat ie gewoon uit.baszz schreef op woensdag 7 september 2022 @ 15:07:
[...]
Ik vrees dat je dan een Tesla moet kopen. Eerlijk gezegd hoop ik ook dat zoiets nog eens met een update komt. Maar als ik zie hoeveel moeite ze hebben om PaaK werkend te krijgen vrees ik dat ik tegen die tijd wel weer een andere auto heb...
PaaK werkt overigens prima bij mijn MME. Dat mis ik dan weer op m'n ID3.
Hij staat in één stand (variabel in te stellen) en daar klem ik 'm in.FlowDesign schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:36:
[...]
Is de houder universeel? Er moeten verschillende telefoons inpassen.
En is deze met of zonder draadloos (Qi) laden?
Er is ook een duurdere variant waarbij een vaste oplaadkabel zit.
Als je de vraag moet stellen, dan weet je het antwoord eigenlijk ook al...FlowDesign schreef op woensdag 7 september 2022 @ 13:51:
Andere vraag:
Het probleem bij alle makers, behalve Tesla, is dat het uitgangspunt van een auto nog steeds de ICE is. Kijk voor de grap maar eens naar alle ontwerpkeuzes waar men zich aan ergert, of dat nou een MME of een VAG variant is. Ze hebben allemaal wel iets van Tesla gepikt maar niemand doet het eigenlijk gewoon in één keer goed.
Maar om antwoord te geven op je vraag: nee, de knop zou hoogstens overbodig kunnen worden wanneer je alleen nog gebruik maakt van PaaK, of de wachtwoord optie, om te starten. Maar goed dan is de knop praktischer.
Locatie is officieel bevestigdmakooy schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 16:00:
--- EVENEMENT INFO !!! ---
[Afbeelding]
Mach-E movie night – Save the date
Aangeboden door Ford Nederland!
Als bestuurder van de Mustang Mach-E rijd je in een bijzondere elektrische auto. Dat extra stukje beleving van de Mustang heritage onderstrepen we graag tijdens een kleinschalig evenement exclusief voor mensen met een Mustang Mach-E.
Graag nodigen we je uit voor de Mach-E movie night op 17 september aanstaande. We kijken gezamenlijk de film Le Mans ’66 met Academy Award-winnaars Matt Damon en Christian Bale, gebaseerd op het waargebeurde verhaal van Ford tegen Ferarri. Carroll Shelby (Damon) en de onverschrokken Britse coureur Ken Miles (Bale) gaan na een mislukte overname van Ferrari door Ford het gevecht aan tegen de wetten van de natuur en hun eigen persoonlijke demonen om een revolutionaire raceauto voor de Ford Motor Company te bouwen en het op te nemen tegen de dominante raceauto's van Enzo Ferrari in op de '24 uur van Le Mans'.
Naast alle Mach-E’s die tijdens dit evenement aanwezig zullen zijn, hebben we die avond nog een hele bijzondere elektrische Ford te gast.
Locatie staat nog niet 100% vast, maar zal in elk geval in de randstad regio zijn, verzamelen rond 20:00 uur.
Om de film goed te kunnen zien is het raadzaam om maximaal met twee personen per auto te komen.
Graag horen we of je met jouw Mach-E aanwezig wilt zijn tijdens de Mach-E movie night.
Registreer je op het Google form van de Mach-E facebook groep om jouw plek te reserveren.
IJsclub Nieuw-Vennep: Zuiderdreef 2, 2153 CL Nieuw-Vennep
Kom op iedereen! Kom langs!
Vandaag ook ontvangen aan de snel lader in Frankrijk. Btw, wat een frotland qua laad voorzieningen. ABRP is er ook niet echt te vertrouwen. Later meer 😂marco70 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 19:36:
Zojuist deze update ontvangen.
Weet iemand wat deze inhoudt ?
[Afbeelding]
Met een kwh prijs van € 0,25 tot voor kort een no brainer costwise maar nu is het een pure gok.Skoefel schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 17:33:
Vraagje;
Als de brandstofprijzen mee gaan dalen met de olieprijzen (de brandstofprijzen zijn nu veel te duur voor wat het zou mogen kosten, iemand zit enorm zijn zakken te vullen) en de elektra prijzen blijven stijgen zoals ze nu doen dan is het snel gedaan met het voordeel in verbruik.
Bij een prijs van € 0,65 p/kw of hoger (ik lees al prijzen van € 0,95 bij NLE) en € 2,00 benzine prijs bij een auto met een verbruik van 1:15 dan is het al aardig break in € per km tav het verbruik.
Tijd zal het leren wat goedkoper gaat zijn.
Wel even een kanttekening tav de MME prijs. De prijs van vandaag is echt niet meer in relatie tot wat je krijgt. € 62K voor de basis SR RWD zonder enige optie is echt (veel) te duur tov de concurrentie.
Ter indicatie, ik heb mij SR RWD voor nog geen € 50K op de stoep staan sinds 1 juli vorig jaar wat een prima deal was. Toen ik hem geleverd heb gekregen kon je hem nog voor die prijs bestellen maar snel daarna is de prijs omhoog gegaan. Inmiddels vragen ze er €14K meer voor. Er zijn betere alternatieven voor dat geld imho.
Nu weet ik niet wat ze voor jou 2021 model vragen maar dit is wel even iets om rekening mee te houden want ze hebben hem gekocht voor de 2021 prijs dus laat je geen poot uitdraaien.
NB, even snel gekeken maar voor € 62K heb je ook een polestar 2 long range dual motor met performance pakket en 20 inch velgen. Ford heeft zicht met de huidige prijzen echt uit de markt geprijsd.
[ Voor 26% gewijzigd door FreeMen op 08-09-2022 20:39 ]
Als je de benzineprijs doorrekent over de afgelopen 10 jaar of langer, en je telt elk jaar zo'n 2,2% inflatie bij de prijs van toen, dan zit je ook op een bedrag net boven de €2,00. Dus in feite is dit een hele normale prijs. Ik ga er dus niet vanuit dat we daar nog (ruim) onder zullen komen.FreeMen schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:29:
[...]
Met een kwh prijs van € 0,25 tot voor kort een no brainer costwise maar nu is het een pure gok.
Als de brandstofprijzen mee gaan dalen met de olieprijzen (de brandstofprijzen zijn nu veel te duur voor wat het zou mogen kosten, iemand zit enorm zijn zakken te vullen) en de elektra prijzen blijven stijgen zoals ze nu doen dan is het snel gedaan met het voordeel in verbruik.
Bij een prijs van € 0,65 p/kw of hoger (ik lees al prijzen van € 0,95 bij NLE) en € 2,00 benzine prijs bij een auto met een verbruik van 1:15 dan is het al aardig break in € per km tav het verbruik.
Wel even een kanttekening tav de MME prijs. De prijs van vandaag is echt niet meer in relatie tot wat je krijgt. € 62K voor de basis SR RWD zonder enige optie is echt (veel) te duur tov de concurrentie.
Ter indicatie, ik heb mij SR RWD voor nog geen € 50K op de stoep staan sinds 1 juli vorig jaar wat een prima deal was. Toen ik hem geleverd heb gekregen kon je hem nog voor die prijs bestellen maar snel daarna is de prijs omhoog gegaan. Inmiddels vragen ze er €14K meer voor. Er zijn betere alternatieven voor dat geld imho.
Nu weet ik niet wat ze voor jou 2021 model vragen maar dit is wel even iets om rekening mee te houden want ze hebben hem gekocht voor de 2021 prijs dus laat je geen poot uitdraaien.
NB, even snel gekeken maar voor € 62K heb je ook een polestar 2 long range dual motor met performance pakket en 20 inch velgen. Ford heeft zicht met de huidige prijzen echt uit de markt geprijsd.
De prijs voor elektriciteit is momenteel belachelijk hoog, omdat deze gekoppeld is aan de gasprijs. Dat is nergens voor nodig want de meeste stroom in Europa wordt niet met gas opgewekt. De EU wil dit dus gaan ontkoppelen. Komende woensdag wordt hierover meer duidelijk. Bovendien wordt steeds meer opgewekt met zon en wind, dus de prijs van stroom zou sowieso alleen maar lager moeten worden op den duur.
Voorbereiding voor Power-up 2.7.4. Krijg je waarschijnlijk vandaag of morgen.marco70 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 19:36:
Zojuist deze update ontvangen.
Weet iemand wat deze inhoudt ?
[Afbeelding]
Hier ook ontvangen maar zat al op PowerUp 2.7.4. De logica ontgaat mij een beetje :-).baszz schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 08:52:
[...]
Voorbereiding voor Power-up 2.7.4. Krijg je waarschijnlijk vandaag of morgen.
Ik denk dat dit de voorbereiding is voor PowerUp(s) 3.x ....martijnvds schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:51:
[...]
Hier ook ontvangen maar zat al op PowerUp 2.7.4. De logica ontgaat mij een beetje :-).
https://www.autoweek.nl/a...h-e-mag-nog-meer-trekken/:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bxnUAvghM4AOGZyuPiXfgJAj.jpg?f=user_large)
Een nieuwe verbetering voor de Mustang Mach-E, het grote accupakket mag nu 1500 kilo trekken, genoeg voor een normale caravan of aanhanger. of dit ook voor de bestaande en reeds verkochte modellen geld zoals de vorige upgrade van 750kg naar 1000kg is nog niet duidelijk.
Iemand al iets van die eerdere update naar 1000kg gezien? Of bij de dealer naar gevraagd?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bxnUAvghM4AOGZyuPiXfgJAj.jpg?f=user_large)
Een nieuwe verbetering voor de Mustang Mach-E, het grote accupakket mag nu 1500 kilo trekken, genoeg voor een normale caravan of aanhanger. of dit ook voor de bestaande en reeds verkochte modellen geld zoals de vorige upgrade van 750kg naar 1000kg is nog niet duidelijk.
Iemand al iets van die eerdere update naar 1000kg gezien? Of bij de dealer naar gevraagd?
Bij de dealer naar gevraagd maar die geven aan dat het niet waar is (lees: weten ook niet wat ze ermee moeten).JLC_NL schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:47:
https://www.autoweek.nl/a...h-e-mag-nog-meer-trekken/[Afbeelding]
In het artikel staat iets van herkeuren? Ik denk dat het om een administratieve handeling bij de RDW gaat om je autopapieren aan te laten passen.baszz schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 15:49:
[...]
Bij de dealer naar gevraagd maar die geven aan dat het niet waar is (lees: weten ook niet wat ze ermee moeten).
Zojuist ook de melding dat 2.7.4 klaar staat voor installatie en het viel mij ook op dat de recall voor het van de HV lassen nu ook weg is
Dat is toeval denk ik. Of morgen staat hij er weer (het gebeurd wel eens dat hij eventjes weg is). Ik heb ook 2.7.4 en de recall is gedaan maar staat er nog steeds. Net als die van de sleutel trouwens.FreeMen schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 18:56:
Zojuist ook de melding dat 2.7.4 klaar staat voor installatie en het viel mij ook op dat de recall voor het van de HV lassen nu ook weg is
Vannacht geupdate, maar de melding is nog altijd weg. De andere 2 staan er nog.baszz schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 19:49:
[...]
Dat is toeval denk ik. Of morgen staat hij er weer (het gebeurd wel eens dat hij eventjes weg is). Ik heb ook 2.7.4 en de recall is gedaan maar staat er nog steeds. Net als die van de sleutel trouwens.
:strip_exif()/f/image/e0omkBt51sEHnRJ5dkZyca9e.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb een vraag over BleuOval Charge Network 1 jaar Premuim On The Go Charging toegang met Ionity abonnement.
Deze verloopt binnenkort. Wat is nu het werkelijk voordeel. Is dit alleen de aansluitkosten per laadbeurt of is er een korting per kWu?
Weet iemand ook wat de abonnementskosten zijn nadat het eerste jaar is afgelopen?
Hoor graag van jullie.
Deze verloopt binnenkort. Wat is nu het werkelijk voordeel. Is dit alleen de aansluitkosten per laadbeurt of is er een korting per kWu?
Weet iemand ook wat de abonnementskosten zijn nadat het eerste jaar is afgelopen?
Hoor graag van jullie.
Je krijgt een verlengings aanbod (even op de Ford website inloggen en naar je diensten/abo), iets van 150 euro en dan blijft de korting in stand, iets van 32 CT per kWh.Bassmanjunior schreef op zondag 11 september 2022 @ 00:02:
Ik heb een vraag over BleuOval Charge Network 1 jaar Premuim On The Go Charging toegang met Ionity abonnement.
Hoor graag van jullie.
[ Voor 4% gewijzigd door MarcelGo op 11-09-2022 08:37 ]
Hope so - hoewel de auto verder prima functioneert. Ben blij met stabielere PAAK (nooit FOB mee), charge curve, fullscreen CarPlay en wat kleine UX verbeteringen etc.metalpro2021 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:00:
[...]
Ik denk dat dit de voorbereiding is voor PowerUp(s) 3.x ....
Maar als je PaaK gebruikt, dan hoef je de startknop niet meer te gebruiken? Gaat ie dan vanzelf aan en uit?TIGER1125 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 18:04:
[...]
Maar om antwoord te geven op je vraag: nee, de knop zou hoogstens overbodig kunnen worden wanneer je alleen nog gebruik maakt van PaaK, of de wachtwoord optie, om te starten. Maar goed dan is de knop praktischer.
Nee maar in de app kan je ook starten bedoeld ie....FlowDesign schreef op zondag 11 september 2022 @ 22:33:
[...]
Maar als je PaaK gebruikt, dan hoef je de startknop niet meer te gebruiken? Gaat ie dan vanzelf aan en uit?
Jammer dat het weer enkel geldt voor de grote accu. Snap niet dat de kleine accu uitvoeringen dit ook niet gewoon kunnen.JLC_NL schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:47:
https://www.autoweek.nl/a...h-e-mag-nog-meer-trekken/[Afbeelding]
Daar was ik al bang voor.MarcelGo schreef op zondag 11 september 2022 @ 22:50:
[...]
Nee maar in de app kan je ook starten bedoeld ie....
Ik vergeet vooral telkens om 'm uit te zetten bij het uitstappen. Gooi ik de deur dicht en dan toetert ie 2 keer. Vet irritant.
Ze vragen er nu 63K ongeveer voor. Wel de 75 kWh AWD.FreeMen schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:29:
[...]
Met een kwh prijs van € 0,25 tot voor kort een no brainer costwise maar nu is het een pure gok.
Polestar ook naar gekeken, maar die is toch wel iets kleiner en natuurlijk geen Ford
Het is inderdaad nu gokken wat de prijzen van stroom gaan doen.
Woensdag brengt de Europese Commissie haar voorstel over energieprijzen naar buiten.Skoefel schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:11:
[...]
Ze vragen er nu 63K ongeveer voor. Wel de 75 kWh AWD.
Polestar ook naar gekeken, maar die is toch wel iets kleiner en natuurlijk geen Ford.
Het is inderdaad nu gokken wat de prijzen van stroom gaan doen.
Het is overigens dat ik een 2021 SR RWD kon kopen in Duitsland voor zo'n 45k€ na aftrek subsidie, want 63k€ zou ik er niet voor over hebben gehad.
[ Voor 15% gewijzigd door FlowDesign op 12-09-2022 11:31 ]
Dat scheelt inderdaad wel een hoop.FlowDesign schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:30:
[...]
Woensdag brengt de Europese Commissie haar voorstel over energieprijzen naar buiten.
Het is overigens dat ik een 2021 SR RWD kon kopen in Duitsland voor zo'n 45k€ na aftrek subsidie, want 63k€ zou ik er niet voor over hebben gehad.
Ben ook nog sterk aan het twijfelen, netto kost het me minder om te rijden dan de huidige Focus. Maar een Mach E heeft natuurlijk wel meer comfort en opties.
Weet iemand of je die dab popup die iedere 30 sec komt met de zender kan uitschakelen ?
Bij mij worden sinds de laatste update ook alle zender presets gewist.
Bij mij worden sinds de laatste update ook alle zender presets gewist.
Nou schiet mij maar lek, eerst hoor je bij de dealer dat de recall voor de connectoren
"misschien" OTA komt en je beter langs kunt komen, anders heb je 'm pas aan het einde van het jaar ofzo.
Gevolgd door een mail dat je naar de dealer moet en een recall in de app.
Afspraak gemaakt voor a.s. maandag, vannacht ineens de recall update OTA ontvangen, auto stond aan de lader dus die heeft natuurlijk lekker doorgeladen tot 100%
(alle opgeslagen laadlocaties weer eens kwijt...
waardeloos systeem dat je dat niet vanuit de auto direct kunt aansturen, laden tot max. %)
Maar goed van de ene verbazing viel ik in de andere verbazing want ik kan ineens 623 km rijden...
Ach scheelt maandag weer voor de dealer, weer hoeven ze alleen de normale updates even na te lopen, en de 2e sleutel te fixen.
"misschien" OTA komt en je beter langs kunt komen, anders heb je 'm pas aan het einde van het jaar ofzo.
Gevolgd door een mail dat je naar de dealer moet en een recall in de app.
Afspraak gemaakt voor a.s. maandag, vannacht ineens de recall update OTA ontvangen, auto stond aan de lader dus die heeft natuurlijk lekker doorgeladen tot 100%

Maar goed van de ene verbazing viel ik in de andere verbazing want ik kan ineens 623 km rijden...
Ach scheelt maandag weer voor de dealer, weer hoeven ze alleen de normale updates even na te lopen, en de 2e sleutel te fixen.
[ Voor 15% gewijzigd door TIGER1125 op 13-09-2022 09:05 ]
Hier is de recall update ook binnengekomen. Veel instellingen weer gereset. Schrok weer even dat de one-pedal uitstond. Maar de oplaadinstellingen zijn het vervelendste. Want die kun je ook pas instellen als je er 1x hebt geladen.
Ik heb bij de eerste recall een nieuw voorruit gekregen ivm de verwarming die banen liet zien.
Nu ben ik er van het weekend achter gekomen dat dit helaas nog steeds het geval is.
Zijn er meer die dat hebben?
Nu ben ik er van het weekend achter gekomen dat dit helaas nog steeds het geval is.
Ik wil het best testen maar hoe doe je dat met dit weer?ZL900 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:18:
Ik heb bij de eerste recall een nieuw voorruit gekregen ivm de verwarming die banen liet zien.
Vrijdag voor de recall naar Stern geweest. Daar vertelden ze me dat er twee klaarstonden (ik wist maar van eentje), allebei software. Ik heb nu én meer range én lijkt de onbetrouwbaarheid van het draadloos opladen van m'n telefoon verholpen! Hij wordt niet meer zo gruwelijk heet, en hij blijft tenminste laden. Oké, het is precies genoeg om geen % te verliezen i.p.v. dat hij echt laadt, maar ik klaag niet.
Verrek, dat had ik ook! Ik verdacht de monteur ervan 1-pedal uit te hebben gezet, maar blijkbaar 'hoort' dat bij die update?ja3 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:09:
Hier is de recall update ook binnengekomen. Veel instellingen weer gereset. Schrok weer even dat de one-pedal uitstond. Maar de oplaadinstellingen zijn het vervelendste. Want die kun je ook pas instellen als je er 1x hebt geladen.
Als je een warmtebeeldcamera hebt kun je zien of de banen warm worden, anders heb je condens nodig voor een check dan blijven er namelijk één of meerdere strepen over wanneer de voorruit verwarming aan staat.ja3 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:37:
[...]
Ik wil het best testen maar hoe doe je dat met dit weer?
Ik meen na de vervanging van onze voorruit, ook een gedeeltelijk werkende verwarming i.c.m. de recall, een check gedaan te hebben. Zal even kijken of ik van de week een camera tot m'n beschikking heb om te kijken of hij nog steeds werkt.
Niet alleen die updateMaarten16 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:37:
[...]
Verrek, dat had ik ook! Ik verdacht de monteur ervan 1-pedal uit te hebben gezet, maar blijkbaar 'hoort' dat bij die update?
[ Voor 24% gewijzigd door TIGER1125 op 13-09-2022 17:19 ]
Heeft iemand een idee hoe dat afschuwlijke toontje uit je hoofd display uit kan zetten als je een email op je telefoon binnen krijg?
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
2 weken geleden had ik gevoel dat hij minder snel remde bij One Pedal Driving (OPD) Sinds vanmorgen via ota 2.7.4 ontvangen. En nu heb ik het idee dat OPD veel sterker remt. Bij jullie ook het geval?
geen verschil gemerkt. Ben je niet toevallig van drive mode gewisseld?Grondje schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:18:
2 weken geleden had ik gevoel dat hij minder snel remde bij One Pedal Driving (OPD) Sinds vanmorgen via ota 2.7.4 ontvangen. En nu heb ik het idee dat OPD veel sterker remt. Bij jullie ook het geval?
Nee allebei in untamed plus 1pd aan dus in sterkste 1pd stand. Het was eerst prima, bij versie 2.7.1 was het echt minder. Moest ook veeleer bijremmen bij stoplicht. En nu remt hij met 1pd weer als een malle. Gek he.m24 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:46:
[...]
geen verschil gemerkt. Ben je niet toevallig van drive mode gewisseld?
Na sommige updates worden settings vergeten. vooral direct na een update. (eerste rit) Dan kan zelfs de stuatie ontstaan dat hij aan 'lijkt' te staan, maar niet echt aan staat. Ik heb dit vooral gemerkt bij de setting 'autohold' ,maar soms ook bij cross traffic alert. Even uit en dan meer aanzetten, herstelt dit. Of... Maar misschien dat ook een tijdje wachten, helpt?......Grondje schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:53:
[...]
Nee allebei in untamed plus 1pd aan dus in sterkste 1pd stand. Het was eerst prima, bij versie 2.7.1 was het echt minder. Moest ook veeleer bijremmen bij stoplicht. En nu remt hij met 1pd weer als een malle. Gek he.
software blijft een vakGrondje schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:53:
[...]
Nee allebei in untamed plus 1pd aan dus in sterkste 1pd stand. Het was eerst prima, bij versie 2.7.1 was het echt minder. Moest ook veeleer bijremmen bij stoplicht. En nu remt hij met 1pd weer als een malle. Gek he.
https://www.autoweek.nl/a...bij-thuis-opladen-van-ev/
Dus bij hoger vermogen, minder verliezen.
Ik twijfel nog of ik de 20 Ampère thuislader ga gebruiken, of toch maar eens een keer in de buidel ga tasten voor een Wallbox (Wallbox Pulsar bijvoorbeeld).
Ik twijfel nog of ik de 20 Ampère thuislader ga gebruiken, of toch maar eens een keer in de buidel ga tasten voor een Wallbox (Wallbox Pulsar bijvoorbeeld).
@FlowDesign lijkt me een no-brainer, 11kW 3 fase lader, is het niet voor deze dan voor de volgende EV. Als je ook zonnepanelen hebt is een Zappi ook een goede optie.
De Wallbox Pulsar Plus kan je ook gebruiken om met zonne energie op te ladenMarcelGo schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:18:
@FlowDesign lijkt me een no-brainer, 11kW 3 fase lader, is het niet voor deze dan voor de volgende EV. Als je ook zonnepanelen hebt is een Zappi ook een goede optie.
Ik gebruik deze lader nu 1,5 jaar en ik ben er tevreden over. Ik gebruik overigens de zonnepanelen koppeling niet op dit moment.
Ik ben wel benieuwd of de lader zijn eigen stroomverbruik meetelt in de verbruiksoverzichten.
Heeft iemand hier ook last van?
Ik heb een probleem met kaarten in Apple CarPlay na het invoeren van een bestemming. Op het moment dat ik op start druk geeft hij een melding dat de EV route niet beschikbaar is en ik van daaruit niet kan starten met de navigatie. Vanaf de telefoon gaat het wel. Wie weet de oplossing.
Ik heb een probleem met kaarten in Apple CarPlay na het invoeren van een bestemming. Op het moment dat ik op start druk geeft hij een melding dat de EV route niet beschikbaar is en ik van daaruit niet kan starten met de navigatie. Vanaf de telefoon gaat het wel. Wie weet de oplossing.
Klopt, alleen kost die module voor in de meterkast wel zo'n €200 extra. Dat wordt pas interessant wanneer de salderingsregeling wordt afgeschaft.martjah schreef op donderdag 15 september 2022 @ 17:38:
[...]
De Wallbox Pulsar Plus kan je ook gebruiken om met zonne energie op te laden
Ik gebruik deze lader nu 1,5 jaar en ik ben er tevreden over. Ik gebruik overigens de zonnepanelen koppeling niet op dit moment.
Ik ben wel benieuwd of de lader zijn eigen stroomverbruik meetelt in de verbruiksoverzichten.
Ander vraagje over de Wallbox Pulsar Plus. Ik zie load balancing ook als een extra optie. Heb je dat nodig als je die power module wil gebruiken om op zonne-energie te laden? Of is dat puur voor load balancing over meerdere wallboxen?
Ik heb de meter module voor "Power boost". Deze meet het overige stroomverbruik in het huis en stuurt alles, wat over is aan stroom capaciteit, naar de lader. Die zit ertussen zodat ik niet na hoef te denken als ik meerdere overns aan zet of droger etc.FlowDesign schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 00:00:
[...]
Klopt, alleen kost die module voor in de meterkast wel zo'n €200 extra. Dat wordt pas interessant wanneer de salderingsregeling wordt afgeschaft.
Ander vraagje over de Wallbox Pulsar Plus. Ik zie load balancing ook als een extra optie. Heb je dat nodig als je die power module wil gebruiken om op zonne-energie te laden? Of is dat puur voor load balancing over meerdere wallboxen?
Als ik het goed lees, kan ik door deze setup ook het laden koppelen aan de zonnepanelen als ik zou willen. Maargoed bij mij is de auto overdag vaak weg, dus het heeft voor mij geen toegevoegde waarde om het aan te zetten.
Maargoed, bovenstaande gaat niet over de auto. Dus als je nog vragen hebt, ff pm
[ Voor 4% gewijzigd door martjah op 16-09-2022 00:20 ]
Proefondervindelijk ben ik erachter gekomen dat thuisladen (of waar dan ook) op 11kwh (3x16A) tot 95% slechts 3 a 4% verlies geeft. Laad ik op tot 100% dan stijgt het naar 8 tot 10% op de gehele lading.FlowDesign schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:59:
https://www.autoweek.nl/a...bij-thuis-opladen-van-ev/
De laatste 5% kost ongeveer 2x zoveel energie dan je ervoor terug krijgt.
Maw, zeker met de huidige tarieven, niet hoger laden dan 90-95%.
Hier ook zojuist ontvangen. Ook een Job2 autoXipe22 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:10:
[Afbeelding]
Afgelopen dagen zeer traag systeem gehad, feedback optie van het systeem gebruikt en of het verband houdt weet ik niet maar vandaag spontaan (bij het boodschappen doen) update gehad. Betreft job 2 auto.
Ik had net ook ineens 2.8.2 binnen op m’n Job2
Heb je rond een laadpaal rondjes gereden?Aboma schreef op zondag 18 september 2022 @ 16:16:
Ik moest het een keer uitproberen....
Helemaal leeg leeg durf ik niet aan....
[Afbeelding]
Ik kwam uit Amsterdam en zou precies op 0% thuis komen. Omdat het regende en ik had tegenwind ging het iets sneller, dus ben ff gaan hangen achter vrachtwagen en 90- rijders. Dan zie je welliswaar je range weer terug komen..... Uiteindelijk 1 extra rondje thuis gereden en ik denk 2km nog op 0km en 0% gereden....FreeMen schreef op maandag 19 september 2022 @ 15:25:
[...]
Heb je rond een laadpaal rondjes gereden?
Vermogen is dan wel helemaal weg.
MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar
Hier ook 2.8.2 gisteren via OTA ontvangen. (Job 2)Xipe22 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:10:
[Afbeelding]
Afgelopen dagen zeer traag systeem gehad, feedback optie van het systeem gebruikt en of het verband houdt weet ik niet maar vandaag spontaan (bij het boodschappen doen) update gehad. Betreft job 2 auto.
Bijkomend zie ik de 22S41 recall ook niet meer staan in de Ford Pass app, dus zou die dan ook via OTA zijn binnengekomen?
Load Balancing zou men beter verplicht maken.FlowDesign schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 00:00:
Het is eigenlijk een beveiliging die ervoor zorgt dat je hoofdschakelaar er niet uitvliegt als je tegelijk ook je elektrische oven, wasmachine en inductiekookplaat aanzet.
De laadpaal zal dan automatisch het vermogen terugschroeven om overbelasting te vermijden.
Weet er iemand wat het minimum vermogen is waarmee de MME kan opladen?
Ik heb een complete SMA setup (omvormer zonnepanelen + home manager + EV charger), die momenteel door de installateur ingesteld is om minimum 2400W te leveren.
De EV charger begint dus pas te laden wanneer de zonnepanelen minstens 2400W overschot hebben.
De installateur heeft daarvoor Ford gecontacteerd, maar nog geen antwoord gekregen.
Daarom staat het nu op een "veilige" 2400W ingesteld.
Ik heb een complete SMA setup (omvormer zonnepanelen + home manager + EV charger), die momenteel door de installateur ingesteld is om minimum 2400W te leveren.
De EV charger begint dus pas te laden wanneer de zonnepanelen minstens 2400W overschot hebben.
De installateur heeft daarvoor Ford gecontacteerd, maar nog geen antwoord gekregen.
afhankelijk of je 1-fase of 3-fase lader hebt. Minimaal 1380 watt (6 ampere) per fase. Dat is standaard bij de meeste EV auto's. Houd echter wel rekening met verlies wanneer je met lage wattages laad. Zou eigenlijk gewoon altijd snel laden, zeker omdat we nog gewoon saldering kennen.powerbug schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:13:
Weet er iemand wat het minimum vermogen is waarmee de MME kan opladen?