Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 132 ... 179 Laatste
Acties:

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 14:06
FreeMen schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 15:19:
[...]

Zojuist het bedrijf aan de lijn gehad. Enkel de veren worden vervangen en de banden worden volledig opnieuw uitgelijnd. Verschil is dag en nacht aldus de beste man (wat hier ook wel bevestigd wordt). Standaard zijn de veren 2 a 2,5cm korter. De veren zijn (na testwerk) speciaal op maat gemaakt in een klein batch dus ze zijn relatief duur voor nieuwe veren maar met de wetenschap dat het speciaal gemaakt is valt het wel weer mee. Ik twijfel zelf nog omdat het een leaseauto is maar ik het zelf moet aftikken zonder aftrek optie. Moet er nog wel 3 a 3,5 jaar mee doen dus ik zit er toch sterk aan te denken het te doen.
Precies dit inderdaad. Nogmaals: het is echt een wereld van verschil. Ik heb geen aandelen in Karelsen maar kan ze wat dit betreft van harte aanbevelen.

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
brainovic schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 16:17:
[...]

Precies dit inderdaad. Nogmaals: het is echt een wereld van verschil. Ik heb geen aandelen in Karelsen maar kan ze wat dit betreft van harte aanbevelen.
Is er nog verschil tussen in veren tussen SR en ER? Ik las dat jij de ER hebt welke toch 100kg zwaarder is tov mijn SR en ik zou daar net andere veren bij verwachten? Ben het zelf vergeten te vragen maar wellicht heb jij hier iets van gehoord?

Edit: zie net in de online spreadsheet dat @rosetree een RWD SR heeft dus dat zit wel goed :)

[ Voor 8% gewijzigd door FreeMen op 18-08-2022 16:26 ]

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zCp92x5aV_FaRA0YZrqQYdkqfMg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bIn1GsjZj1QTz695uRA2OqZU.jpg?f=fotoalbum_large

Zie hier niks en in de Fordpass app kan ik ook nergens de softwareversie vinden -O-

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:22
Bij connectiviteit staat het syncversie nummer...zo uit mijn hoofd?

[ Voor 15% gewijzigd door MarcelGo op 18-08-2022 18:10 ]

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-09 15:41
De frunk knop gaat eindelijk werken !

Op het USA forum heeft men al handmatig updates geflashed die het aanzetten, dus het is nu een kwestie van tijd voordat deze functionaliteit eindelijk kan.

zie: https://www.macheforum.co...ional-frunk-button.20782/

Overigens is dit een Job 1 auto dingetje. Job2 auto's hebben dit al standaard aan.

Ook is er een mod mogelijk om die irritante toeter uit te zetten als je even de deur dicht gooit met de sleutel erin. Uiteraard zal ik de mod eerst zelf testen.

Just here for the fun

• FlowDesign
MarcelGo schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 18:09:
Bij connectiviteit staat het syncversie nummer...zo uit mijn hoofd?
Helaas ook niet.
Bij Algemeen staat wel wat, maar dat is alleen de SYNC4 software versie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iJ7iwg_ckzH528_3_W_ytHqeUSI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3pv9i5P3AOtfIu7qrFLLJDpd.jpg?f=fotoalbum_large

• FlowDesign
Brotuck schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 22:07:
De frunk knop gaat eindelijk werken !

Op het USA forum heeft men al handmatig updates geflashed die het aanzetten, dus het is nu een kwestie van tijd voordat deze functionaliteit eindelijk kan.

zie: https://www.macheforum.co...ional-frunk-button.20782/

Overigens is dit een Job 1 auto dingetje. Job2 auto's hebben dit al standaard aan.

Ook is er een mod mogelijk om die irritante toeter uit te zetten als je even de deur dicht gooit met de sleutel erin. Uiteraard zal ik de mod eerst zelf testen.
Toen ik m'n MME gisteren ophaalde, was ik blij te zien dat mijne geproduceerd is op 23-7-2021 en dus een Job2 is. Er zaten ook meteen 2 sleutels bij :)

Vandaag heb ik Fordpass ingesteld enzo en ik kan vanuit de app m'n frunk openen :)
Zegt dit nog iets over welke softwareversie er dan minimaal op staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
FlowDesign schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 23:59:
[...]

Toen ik m'n MME gisteren ophaalde, was ik blij te zien dat mijne geproduceerd is op 23-7-2021 en dus een Job2 is. Er zaten ook meteen 2 sleutels bij :)

Vandaag heb ik Fordpass ingesteld enzo en ik kan vanuit de app m'n frunk openen :)
Zegt dit nog iets over welke softwareversie er dan minimaal op staat?
Nee helaas. De frunk heeft bij job 2 altijd al gewerkt alleen bij Job 1 niet en de vraag is of dat ooit gaat werken. Gisteren las ik echter bemoedigende berichten dat dit wellicht toch gaat gebeuren ondanks eerdere berichten dat het technisch niet zou kunnen.

Als je een volume balk van links naar rechts ziet ipv van beneden naar boven zit je iig op 2.7.1 Dat viel mij op bij die update een tijdje terug. Sinds gisteren heb ik een nieuwe (grote) update maar ik zie geen zichtbare verschillen op het scherm. Je krijgt overigens ook regelmatig kleinere updates waarbij je na installatie enkel een vinkje bovenaan op je scherm in de auto ziet maar verder geen meldingen in de app noch wat er geupdate is waar dan ook.

[ Voor 10% gewijzigd door FreeMen op 19-08-2022 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
FreeMen schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 08:54:
[...]

Nee helaas. De frunk heeft bij job 2 altijd al gewerkt alleen bij Job 1 niet en de vraag is of dat ooit gaat werken. Gisteren las ik echter bemoedigende berichten dat dit wellicht toch gaat gebeuren ondanks eerdere berichten dat het technisch niet zou kunnen.

Als je een volume balk van links naar rechts ziet ipv van beneden naar boven zit je iig op 2.7.1 Dat viel mij op bij die update een tijdje terug. Sinds gisteren heb ik een nieuwe (grote) update maar ik zie geen zichtbare verschillen op het scherm. Je krijgt overigens ook regelmatig kleinere updates waarbij je na installatie enkel een vinkje bovenaan op je scherm in de auto ziet maar verder geen meldingen in de app noch wat er geupdate is waar dan ook.
Thanks. De volumebalk gaat van links naar rechts, dat geeft hoop :)
Of zou zo'n UI/UX dingetje misschien juist eerder onderdeel van de SYNC4 updates zijn?

Naja anyway, gezien het een job2 is, verwacht ik ook dat ze minder problemen hebben met de laatste updates erop zetten en dat ie dus niet op 1.x.x vast blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grondje
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-10-2024
Ik heb ook 2.7.1 gekregen deze week. Wat wel bijzonder is is dat volgens de tekst ik de lichten en de toeter via de ford app kan laten afgaan. Maar in de ford pass app zie ik helemaal geen toeter of lichten button. Bij jullie wel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y-e0XCFeDZ3AHR_6Wta-zJuavys=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l2suZR0ICqyvK4QQfuGOvEeJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
@Grondje Deze?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6559FRR55Q7wztSbyT1q1sGyF0s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FJSrTH1GmIIddorjpT9T4KWX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Grondje schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 17:38:
Ik heb ook 2.7.1 gekregen deze week. Wat wel bijzonder is is dat volgens de tekst ik de lichten en de toeter via de ford app kan laten afgaan. Maar in de ford pass app zie ik helemaal geen toeter of lichten button. Bij jullie wel?

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rr6TzhhVEbH6I6092LtcoD4H210=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zQm9hokM3X9fhMmyOBSoTQb1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grondje
Jullie zien dat dus. Ik dit:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/13JmM6uHsrn0JOROTV5MP59VwkA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vSj5X5wkPkA78FxE49an2z5d.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Even naar beneden/boven scrollen in dit scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelt4
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-03-2023
rroetenberg schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 08:26:
[...]

Gecontroleerd of de lichtschakelaar wel op de automatische stand staat?
Uiteraard! Maar wat vooral vreemd is, is dat de ledstrips/dagrijlampen voor zachtjes blijven branden als hij op slot is. Ze staan inmiddels alweer ruim 1,5 uur te branden

Ook gek: de klimaatregeling staat met enige regelmaat volledig uit na het starten, zodra je hem dan activeert met 'auto' , dan staat hij op 22 graden :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xipe22
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:56
PAAK instellen en je hebt deze opties volgens mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Je moet misschien eerst je telefoon nog als sleutel instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grondje
Ik wil geen paak. Dan loopt mijn telefoon leeg. Ik vind met sleutel lopen prima. Maar dat zou toch raar zijn paak heeft niets te maken met die functies. Ach ik gebruik het toch niet. Wat ik wel zou willen is motorkap open via app of sleutel. Ik heb versie 1 auto. Mijn auto is 1 dag voor versie 2 geproduceerd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassmanjunior
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Even telefoon als sleutel instellen. Als hij een foutmelding geeft je opgeslagen profiel verwijderen en opnieuw koppelen.
Daarna heb je hetzelfde in beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Grondje schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:34:
Ik wil geen paak. Dan loopt mijn telefoon leeg. Ik vind met sleutel lopen prima. Maar dat zou toch raar zijn paak heeft niets te maken met die functies. Ach ik gebruik het toch niet. Wat ik wel zou willen is motorkap open via app of sleutel. Ik heb versie 1 auto. Mijn auto is 1 dag voor versie 2 geproduceerd....
Oh zijn de sleutels ook anders bij Job1? Ik kan de frunk nml ook openmaken met mijn sleutel.

Pfoe, ik wist niet van al die verschillen toen ik deze online kocht via ford.de, maar ben erg blij dat ik een job2 gekocht blijk te hebben :)

2021 SR RWD modellen die op Ford.de worden aangeboden als nieuw uit voorraad, zijn over het algemeen in minder dan een dag al verkocht. Dus moest heel snel handelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:42

ja3

Sleutel van de job1 is hetzelfde alleen de frunk knop doet niks… (totdat er ooit een update komt?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaff3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09
Olaff3 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:14:
[...]

Dekker groep had er niet zoveel zin in en zegt “Wij kunnen niks voor u doen, neem zelf maar contact met Ford NL op.” Ford NL was er nog niet bekend mee dus heb ik nu een schriftelijk verzoek ingediend om de terugroepactie aan te passen.
Update: Ford NL heeft 22B10 aan mijn VIN gekoppeld dus kan daarmee bij de dealer de tweede sleutel ophalen. Weet niet of ze de terugroepactie zelf ook hebben aangepast en andere gedupeerden ook automatisch bericht krijgen. Maar als je aan de bel trekt zou het goed moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 14:46
Ik heb m'n tweede sleutel al enkele maanden maar nu ook de terugroepactie. Kun je die ook verwijderen/weigeren? Is me nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Tedillac schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:39:
Ik heb m'n tweede sleutel al enkele maanden maar nu ook de terugroepactie. Kun je die ook verwijderen/weigeren? Is me nog niet gelukt.
Moet de dealer in het systeem doen... inderdaad best wel irritant die melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-08 22:35
Tedillac schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:39:
Een derde vragen, dan heb je hem maar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
marcelt4 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 20:31:
[...]

Uiteraard! Maar wat vooral vreemd is, is dat de ledstrips/dagrijlampen voor zachtjes blijven branden als hij op slot is. Ze staan inmiddels alweer ruim 1,5 uur te branden

Ook gek: de klimaatregeling staat met enige regelmaat volledig uit na het starten, zodra je hem dan activeert met 'auto' , dan staat hij op 22 graden :?
22 graden is de stand waarop hij standaard staat als je de auto remote start. Blijven branden van de lampen is echt niet zoals het hoort. Heb je de instellingen voor de tijd al een keer opnieuw ingesteld in de auto? Vermoed van wel maar wie weet. Je kan het aantal seconden instellen hoe lang hij moet branden, wellicht dat het opnieuw instellen van een andere tijd dan waar hij nu op staat hem "reset".

[ Voor 10% gewijzigd door FreeMen op 22-08-2022 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelt4
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-03-2023
FreeMen schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:52:
[...]

22 graden is de stand waarop hij standaard staat als je de auto remote start. Blijven branden van de lampen is echt niet zoals het hoort. Heb je de instellingen voor de tijd al een keer opnieuw ingesteld in de auto? Vermoed van wel maar wie weet. Je kan het aantal seconden instellen hoe lang hij moet branden, wellicht dat het opnieuw instellen van een andere tijd dan waar hij nu op staat hem "reset".
Ik heb me rot gezocht of het een instelling was. Gisteren toch maar weer eens geprobeerd naar 'auto' te schakelen en het werkte zowaar weer! Ook de klimaatregeling start weer op als normaal.

Zo nu dan zijn er toch een aantal bugs, maar ze verdwijnen na verloop van tijd ook vaak weer vanzelf. Of het charmant of irritant is ben ik nog niet uit :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxmannl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 15:43
Voor wie vorige week de update heeft gehad die de terugroepactie fixed.
Ik had ook geen versienummer meer bij updates.

Gisteren weer update gehad naar 2.7.3 Nu versienummer weer terug.

Kleine cosmetische veranderingen. Zo zien de waarschuwingen in het schermpje voor je er wat anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gisteren bij Fastned geladen, gestart met 15%, tussen 18 en 25% was de laadsnelheid tussen 170kw en 190kw, zo hoog nog nooit gezien. Vanaf 25% naar 145 kw en rond 45% richting de 120kw. Rond 55% rond de 80kw. Vreemde curve dit keer, normaliter meestal rond de 120kw. (RWD ER) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k_ZIa5cphWGjvPPim1cS2VF-Jc8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Pc7siNNBsmNtCkDlTPEuMDd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Maxmannl schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 08:22:
Voor wie vorige week de update heeft gehad die de terugroepactie fixed.
Ik had ook geen versienummer meer bij updates.

Gisteren weer update gehad naar 2.7.3 Nu versienummer weer terug.

Kleine cosmetische veranderingen. Zo zien de waarschuwingen in het schermpje voor je er wat anders uit.
Net even de auto gestart, maar hij zegt geen nieuwe updates beschikbaar, heb al de nieuwste versie. Ook nog steeds geen versienummer beschikbaar.
We wachten nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxmannl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 15:43
Meldingen zien er bij mij zo uit tegenwoordig. Versie 2.7.3 dus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IZjSoHObVxxxNIPh9bZUGuwHmJQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5P0s0m2vEmInysEWf3iFNInD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aev4MNKQN91IjelTSdkfDdkvxUw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o50EJf5Lk6uGnnnyLoXghrOx.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-09-2023
zo zien ze er bij mij al heel lang uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex81
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-06-2023
Vandaag m'n job1 SR RWD opgehaald voor de terugroepactie van de voorruit. Moest een nieuwe in en tevens een 2de sleutel gehad. Wat blijkt, op beide sleutels werkt de frunk knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
alex81 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:41:
Vandaag m'n job1 SR RWD opgehaald voor de terugroepactie van de vooruit. Moest een nieuwe in en tevens een 2de sleutel gehad. Wat blijkt, op beide sleutels werkt de frunk knop.
Huh, dat is wel straf, volgens mij is dit de 1ste waarbij dit werkt (zonder tweaken) ook in de US ;)

Heb je m ook in de app of het sync scherm?

[ Voor 5% gewijzigd door MarcelGo op 23-08-2022 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:00
Vandaag m'n job1 SR RWD opgehaald voor de terugroepactie van de vooruit. Moest een nieuwe in en tevens een 2de sleutel gehad. Wat blijkt, op beide sleutels werkt de frunk knop.
Dan hebben ze de Frunk update, die afgelopen woensdag/donderdag is uitgekomen, bij jou meteen geinstalleerd

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex81
MarcelGo schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:47:
[...]

Huh, dat is wel straf, volgens mij is dit de 1ste waarbij dit werkt (zonder tweaken) ook in de US ;)

Heb je m ook in de app of het sync scherm?
Nee dat dus nog niet vreemd genoeg. In mn app noch in de auto staat het er nog niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grondje
Zou mooi zijn als er een frunkupdate zou zijn. Heb tenslotte nu een foutmelding dat mijn frunk openstaat terwijl hij dicht zit na de "1.7.1 vastloper oplossoftware" die onlangs in mijn auto geupload is. Zit overigens nu al op 2.7.3.

Net nog ff mijn sleutel geprobeerd maar die doet niks. Las gisteren op us forum dat ze frunk ook open kunnen maken door op keypad vd deur op 7-8 knop te drukken. Dat zou helemaal lekker zijn. Kan jij dat nu ook alex81? Volgende week extra sleutel ophalen en dan maar eens vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josveu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 30-01-2023
Vandaag bij de dealer handmatig de 22S41 (hoofdschakelaar terug roepactie) laten uitvoeren.

Want OTA's lukt nog steeds niet en krijgen het ook weer niet aan de praat.

Kan simpelweg onder systemupdates niet "automatisch" aanzetten of een schema voor OTA's invoeren.

Dealer zegt dat bij het laden van de module de VIN geblokkeerd wordt en hebben middels "Duitsland" en de "Flying Docter" om hulp gevraagd.

Wel zeggen ze vandaag tevens "diverse updates handmatig te hebben gedownload." en systeem zegt Software up to date

Maar ik zie bv nog steeds geen notitieblok of spelletje (niet dat ik daarom verlegen zit hoor).

Is er ergens op basis vn VIN nummer te zien welke updates de auto heeft gehad?

Iemand soortgelijke ervaring of advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex81
Grondje schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 18:18:
Zou mooi zijn als er een frunkupdate zou zijn. Heb tenslotte nu een foutmelding dat mijn frunk openstaat terwijl hij dicht zit na de "1.7.1 vastloper oplossoftware" die onlangs in mijn auto geupload is. Zit overigens nu al op 2.7.3.

Net nog ff mijn sleutel geprobeerd maar die doet niks. Las gisteren op us forum dat ze frunk ook open kunnen maken door op keypad vd deur op 7-8 knop te drukken. Dat zou helemaal lekker zijn. Kan jij dat nu ook alex81? Volgende week extra sleutel ophalen en dan maar eens vragen.
Of ik met 7-8 (tegelijk?) In te drukken mn frunk open krijg? Geen idee, zal het zo eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
op de 7-8 drukkrn gaat echt de trunk niet open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:55
Vandaag m'n job1 SR RWD opgehaald voor de terugroepactie van de voorruit. Moest een nieuwe in en tevens een 2de sleutel gehad. Wat blijkt, op beide sleutels werkt de frunk knop.
Wat bijzonder, de mijne is ook terug vandaag voor de 22S41 recall. Zit op Powerup 2.7.3 inmiddels maar nog steeds geen frunk werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grondje
Caulino schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:12:
op de 7-8 drukkrn gaat echt de trunk niet open
Dit wordt gemeld in us forum:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/075-k-eT7LvJYjI_IQfEwlbj70E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MYqI8hiMisp3A0c6KcDBu16p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Nadat je eerst je deurcode hebt ingevoerd. Dat had je er niet bij verteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:53

ArCadE

No banana available

Hm, zal vanmiddag eens kijken als de mijn terug is van de garage....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mustang
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13-09 09:05
Zijn er meer mensen die dit probleem herkennen? Het lijkt wel alsof een deel van de voorruitverwarming het niet doet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KoDj-oGDWFtDbz84qClxj-xxAP8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LjTEfXnwASUc6emh29e6gsto.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:55
Mustang schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:44:
Zijn er meer mensen die dit probleem herkennen? Het lijkt wel alsof een deel van de voorruitverwarming het niet doet

[Afbeelding]
Hier is volgens mij een recall voor waarbij de voorruit wordt vervangen of er opnieuw wordt ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Deze al eens gepost hier? De power-up versies info...https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Power-Up_Version_History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
FlowDesign schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 23:43:
[...]

Nadat je eerst je deurcode hebt ingevoerd. Dat had je er niet bij verteld ;)
Ik weet mijn deurcode niet eens meer, ik heb ook een job2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grondje
josveu schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 19:44:
Vandaag bij de dealer handmatig de 22S41 (hoofdschakelaar terug roepactie) laten uitvoeren.

Want OTA's lukt nog steeds niet en krijgen het ook weer niet aan de praat.

Kan simpelweg onder systemupdates niet "automatisch" aanzetten of een schema voor OTA's invoeren.

Dealer zegt dat bij het laden van de module de VIN geblokkeerd wordt en hebben middels "Duitsland" en de "Flying Docter" om hulp gevraagd.

Wel zeggen ze vandaag tevens "diverse updates handmatig te hebben gedownload." en systeem zegt Software up to date

Maar ik zie bv nog steeds geen notitieblok of spelletje (niet dat ik daarom verlegen zit hoor).

Is er ergens op basis vn VIN nummer te zien welke updates de auto heeft gehad?

Iemand soortgelijke ervaring of advies?
Bij mij liep 1.7.1 ook vast. Zie ook post paar pagina's terug. Via service team Ford is het via de dealer opgelost. Ik zit nu op 2.7.3. Dus ford.nl ff bellen. 070-7703777 Zij zullen je helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16:45
Heeft er iemand ervaring met “Plug and Charge” bij Ionity?
Zelf heb ik ervaring met Plug and Charge bij Fastned en dit werkt erg goed. Ionity zou ook moeten lukken maar krijg ik nog niet voor elkaar vandaar mijn vraag:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
BaBoK schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 18:21:
Heeft er iemand ervaring met “Plug and Charge” bij Ionity?
Zelf heb ik ervaring met Plug and Charge bij Fastned en dit werkt erg goed. Ionity zou ook moeten lukken maar krijg ik nog niet voor elkaar vandaar mijn vraag:)
Gebruik het hier sinds vorig najaar, helemaal top, kabel erin, scherm akkoord geven op start en klaar. Wachttijd is ongeveer 20 seconden dus prima. Moet je wel een rekening/cc koppelen aan je Ford account

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fyder Zewis
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22-03 11:08
brainovic schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 16:17:
[...]

Helemaal eens! Afgaande op de eerste ervaringen met dank aan rosetree meteen blind een set bij Kartelsen besteld. Ik heb er even op moeten wachten en de veren konden afgelopen week pas vervangen worden. Dit was uiteindelijk snel gedaan (circa 1,5 uur), ze worden er zelf ook handiger in. Ik heb MME ook als zakelijke lease en het privé afgetikt. Ik moet er nog zeker 3 jaar mee rijden, dus mij meer dan waard. De MME blijft straf en strak afgesteld, maar je hebt niet meer die na deinende bonk en schommel in de koets na elke hobbel die in je ruggengraat door werkt. Ook drempels zijn nu redelijk te nemen zonder dat je door het dak vliegt. Karelsen koopt ze in in kleine batches en ik kan in niemands portemonnee kijken, maar als het lijen kan, zou ik snel bellen of hij er nog een op voorraad heeft of je er een in de volgende batch kan reserveren. Vraag naar Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fyder Zewis
MarcelGo schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 18:29:
[...]

Gebruik het hier sinds vorig najaar, helemaal top, kabel erin, scherm akkoord geven op start en klaar. Wachttijd is ongeveer 20 seconden dus prima. Moet je wel een rekening/cc koppelen aan je Ford account
Vorig jaar naar Italië gereden en Polen. Dit jaar naar Polen. Ik kan alleen maar zeggen, wat ben ik fan van Ionity!! Bijna altijd genoeg laadpalen en ze werken bijna altijd allemaal. Noorwegen staat vol met laadpalen, maar ook al heb je je zak vol met laadpasjes, ze werken geen van allen. Behalve Ionity!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
MarcelGo schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 18:29:
[...]

Okee Thanks! Ik lease de auto, zou je ook een multitankcard/Shell Recharge eraan kunnen koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
Fyder Zewis schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:07:
[...]

Vorig jaar naar Italië gereden en Polen. Dit jaar naar Polen. Ik kan alleen maar zeggen, wat ben ik fan van Ionity!! Bijna altijd genoeg laadpalen en ze werken bijna altijd allemaal. Noorwegen staat vol met laadpalen, maar ook al heb je je zak vol met laadpasjes, ze werken geen van allen. Behalve Ionity!
Ionity werk top idd, heb je ook plug and charge gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
BaBoK schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:10:
[...]

Okee Thanks! Ik lease de auto, zou je ook een multitankcard/Shell Recharge eraan kunnen koppelen?
Even kijken op de Ford site als je ingelogd bent...ik vermoed van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Fyder Zewis schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:02:
[...]

Helemaal eens! Afgaande op de eerste ervaringen met dank aan rosetree meteen blind een set bij Kartelsen besteld. Ik heb er even op moeten wachten en de veren konden afgelopen week pas vervangen worden. Dit was uiteindelijk snel gedaan (circa 1,5 uur), ze worden er zelf ook handiger in. Ik heb MME ook als zakelijke lease en het privé afgetikt. Ik moet er nog zeker 3 jaar mee rijden, dus mij meer dan waard. De MME blijft straf en strak afgesteld, maar je hebt niet meer die na deinende bonk en schommel in de koets na elke hobbel die in je ruggengraat door werkt. Ook drempels zijn nu redelijk te nemen zonder dat je door het dak vliegt. Karelsen koopt ze in in kleine batches en ik kan in niemands portemonnee kijken, maar als het lijen kan, zou ik snel bellen of hij er nog een op voorraad heeft of je er een in de volgende batch kan reserveren. Vraag naar Rob.
Klinkt goed. Ik ben ook vooral benieuwd of de andere veren het sturen verbetert. Ik vind nml dat de elektronische stuurbekrachtiging nog behoorlijk veel ruimte heeft voor verbetering. Het stuur voelt erg 'ontkoppeld' van de voorwielen. Soms ook net alsof er een soort omslagpunt in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Fyder Zewis schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:02:
[...]

Ik heb ook een afspraak staan voor zaterdag maar onze fleetmanager heeft er lucht van kregen en eist nu eerst goedkeuring van de leasemij. Crossing fingers maar ik vrees ervoor.

[ Voor 3% gewijzigd door FreeMen op 24-08-2022 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
@FlowDesign Hij is wel achterwiel aangedreven, wat je beschrijft heb ik niet zo ervaren of ergens gelezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
MarcelGo schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:56:
@FlowDesign Hij is wel achterwiel aangedreven, wat je beschrijft heb ik niet zo ervaren of ergens gelezen..
Alle andere RWD EV's die ik heb gehad, hadden dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
FlowDesign schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:00:
[...]

De MME is redelijk "licht" in het stuur, zeker bij hogere snelheid en dan staat die van mij nog op 245/20 inch. Zeker op hogere snelheid (150+) vind ik hem niet echt liggen als een huis en voelt het allemaal wat "losjes" in het stuur. Zeker icm het gewicht had ik verwacht dat de MME veel steviger zou moeten liggen maar mijn 1400kg Tiguan voelt op 180+ meer op rails dan de MME op 150+. Allemaal niet zo'n big deal want deze snelheden rijd ik zelden tot nooit (meer).

Doel je hierop?

[ Voor 21% gewijzigd door FreeMen op 24-08-2022 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
FlowDesign schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:00:
[...]

Niet gemerkt tijdens je proefrit? Dan een storing melden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
FreeMen schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:02:
[...]

De MME is redelijk "licht" in het stuur, zeker bij hogere snelheid en dan staat die van mij nog op 245/20 inch. Zeker op hogere snelheid (150+) vind ik hem niet echt liggen als een huis en voelt het allemaal wat "losjes" in het stuur. Zeker icm het gewicht had ik verwacht dat de MME veel steviger zou moeten liggen maar mijn 1400kg Tiguan voelt op 180+ meer op rails dan de MME op 150+. Allemaal niet zo'n big deal want deze snelheden rijd ik zelden tot nooit (meer).

Doel je hierop?
Ik heb er nog niet echt hard mee gereden, maar hij voelt indd licht in het stuur.

Merk het eigenlijk gewoon al in de woonwijk wanneer ik met 30 kmh een hoek om ga. Je stuurt in en dan tijdens het indraaien voelt het alsof het gewoon niet lekker strak stuurt. Het stuur draait bij een bepaalde hoek erg licht ofzo. Dat voelt gek. Zou ook aan de 18 inch Continental banden kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Welke rijstand gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
De middelste. Active heet die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Kom net deze set verlagingsveren tegen van Cobra voor de MME SR RWD. Cobra is een Nederlandse fabrikant?
Zegt iemand dit iets?

https://www.psr-parts.com...ng-mach-e-40-35mm-00-2911

Hoeveel mm lager is de MME trouwens met die veren van Karelsen?

• MarcelGo
FlowDesign schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 23:04:
[...]

De middelste. Active heet die?
Heb je Untamed geprobeerd, allemaal net iets strakker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
FlowDesign schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 23:41:
Kom net deze set verlagingsveren tegen van Cobra voor de MME SR RWD. Cobra is een Nederlandse fabrikant?
Zegt iemand dit iets?

https://www.psr-parts.com...ng-mach-e-40-35mm-00-2911

Hoeveel mm lager is de MME trouwens met die veren van Karelsen?
2 a 2,5cm zelfde als de GT.

Die cobra's zijn 40-45mm. Het comfort komt dat niet meer ten goede en persoonlijk vind ik het ook niet mooi als wielen (veel) hoger in de kast liggen dan de ruimte links en rechts in de wielkast. Je ziet dan duidelijk dat het niet "hoort". Dit is uiteraard persoonlijke smaak.

[ Voor 23% gewijzigd door FreeMen op 25-08-2022 08:59 ]

• FlowDesign
MarcelGo schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 07:42:
[...]

Heb je Untamed geprobeerd, allemaal net iets strakker
Goeie tip. Zal eens uitproberen of dat invloed heeft op de stuurbekrachtiging :)

• FlowDesign
FreeMen schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:56:
[...]

2 a 2,5cm zelfde als de GT.

Die cobra's zijn 40-45mm. Het comfort komt dat niet meer ten goede en persoonlijk vind ik het ook niet mooi als wielen (veel) hoger in de kast liggen dan de ruimte links en rechts in de wielkast. Je ziet dan duidelijk dat het niet "hoort". Dit is uiteraard persoonlijke smaak.
1 inch dus, dat is eigenlijk wel beter.

35 en 40 mm lager is indd misschien wat veel. En je wil ook niet je battery pack aan de grond rijden.

Ik denk dat ik Eibach en H&R eens een mailtje ga sturen en vragen of er nog wat komt voor de SR RWD.

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-09 08:45
FlowDesign schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 22:49:
[...]
Merk het eigenlijk gewoon al in de woonwijk wanneer ik met 30 kmh een hoek om ga. Je stuurt in en dan tijdens het indraaien voelt het alsof het gewoon niet lekker strak stuurt. Het stuur draait bij een bepaalde hoek erg licht ofzo. Dat voelt gek. Zou ook aan de 18 inch Continental banden kunnen liggen.
Hier 19"AWD : Als je op precies dat moment (lage snelheid redelijk fors insturen) vol 'gas' geeft, dan breekt hij (bij mij) met overstuur uit. Even schrikken in het begin, maar goed om te weten dat dit kennelijk wel een limiet is van de auto.

• FlowDesign
metalpro2021 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:05:
[...]

Hier 19"AWD : Als je op precies dat moment (lage snelheid redelijk fors insturen) vol 'gas' geeft, dan breekt hij (bij mij) met overstuur uit. Even schrikken in het begin, maar goed om te weten dat dit kennelijk wel een limiet is van de auto.
Het is dan ook een Mustang hè? ;)
Dat je er een beetje mee kunt driften was voor mij juist een verkoopargument.

Maar dit heeft verder niks met de stuurbekrachtiging te maken waar ik het over heb :)

• metalpro2021
MarcelGo schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:27:
[...]

Even kijken op de Ford site als je ingelogd bent...ik vermoed van niet.
Via Ford niet. (MTC) Niet geprobeerd plug&charge via ionity direct te configureren.

• metalpro2021
FlowDesign schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:19:
[...]

Het is dan ook een Mustang hè? ;)
Dat je er een beetje mee kunt driften was voor mij juist een verkoopargument.

Maar dit heeft verder niks met de stuurbekrachtiging te maken waar ik het over heb :)
Achter uitbreken : OK. Voor uitbreken: Onverwacht voor mij :)
Klopt, heeft niet met stuurbekrachtiging te maken, maar best apart dat precies op dat moment, het uitbreekmoment het grootst is. Iets met correlatie en causaliteit. :)

• FlowDesign
metalpro2021 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:21:
[...]

Achter uitbreken : OK. Voor uitbreken: Onverwacht voor mij :)
Klopt, heeft niet met stuurbekrachtiging te maken, maar best apart dat precies op dat moment, het uitbreekmoment het grootst is. Iets met correlatie en causaliteit. :)
Overstuur is achter uitbreken.
Onderstuur is wanneer de voorwielen rechtdoor gaan.

Welke van de twee bedoelde je? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metalpro2021
FlowDesign schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:30:
[...]

Overstuur is achter uitbreken.
Onderstuur is wanneer de voorwielen rechtdoor gaan.

Welke van de twee bedoelde je? :)
Gevalletje onderstuur dus.

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 22:57
Misschien heb ik het gemist maar hoeveel kost het om zo’n setje veren te installeren? Lijkt me ook nog wel een aardige optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fyder Zewis
FreeMen schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:56:
[...]

Ik heb ook een afspraak staan voor zaterdag maar onze fleetmanager heeft er lucht van kregen en eist nu eerst goedkeuring van de leasemij. Crossing fingers maar ik vrees ervoor.
Don’t tell don’t ask. De nieuwe veren zijn rood, de oude zwart dus een slimme monteur zal het opmerken. Maar bij het wisselen van de winterbanden zal het hun niet boeien en aangezien de MME pas onderhoud nodig heeft over dik een jaar zie ik dan wel of ze alert zijn, maar dit zal ook waarschijnlijk niemand boeien. Je krijgt de oude veren mee dus als het moet kunnen ze altijd met een uurtje weer terug. Ik gok het erop.

• Fyder Zewis
Falch schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:29:
Misschien heb ik het gemist maar hoeveel kost het om zo’n setje veren te installeren? Lijkt me ook nog wel een aardige optie.
De prijs is nog niet vast maar denk aan circa €800. Karelsen is de eerste batch aan het afleveren en monteren en daarna moet hij nieuwe bestellen (lees op maat laten maken) en de vraag is wat dan de inkoop wordt. Ook worden ze steeds handiger met monteren. Het is nog in de experimentele fase alleen zijn er nu al een aantal sets weg. Stem exact bedrag af met Rob van Karelsen, met een mailtje weet je het zo.

• FreeMen
Fyder Zewis schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:38:
[...]

Don’t tell don’t ask. De nieuwe veren zijn rood, de oude zwart dus een slimme monteur zal het opmerken. Maar bij het wisselen van de winterbanden zal het hun niet boeien en aangezien de MME pas onderhoud nodig heeft over dik een jaar zie ik dan wel of ze alert zijn, maar dit zal ook waarschijnlijk niemand boeien. Je krijgt de oude veren mee dus als het moet kunnen ze altijd met een uurtje weer terug. Ik gok het erop.
Het lijkt mij ook weinig kwaad te kunnen als je het maar netjes doet en correcte veren installeert. Issue is dat het nu bekend is dat ik het wil doen en mij vriendelijk doch dringend verzocht is het na te vragen. Ze er nu zomaar opleggen zonder navraag gaat een hoop gezeur opleveren wat ik niet wil. Leasemij heeft zojuist aangegeven navraag te doen bij Ford ivm garantie, het antwoord kan ik wel raden maar laat me graag positief verrassen...

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:42

ja3

Garantie ligt bij een auto natuurlijk wat ingewikkelder dan bij een smartphone. Maar kan me voorstellen dat als er iets mis is met de schokdempers na het monteren van de veren ze je dan eerst naar de garage wordt gestuurd die de nieuwe vering heeft gemonteerd.

• Fyder Zewis
FreeMen schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:53:
[...]

Het lijkt mij ook weinig kwaad te kunnen als je het maar netjes doet en correcte veren installeert. Issue is dat het nu bekend is dat ik het wil doen en mij vriendelijk doch dringend verzocht is het na te vragen. Ze er nu zomaar opleggen zonder navraag gaat een hoop gezeur opleveren wat ik niet wil. Leasemij heeft zojuist aangegeven navraag te doen bij Ford ivm garantie, het antwoord kan ik wel raden maar laat me graag positief verrassen...
Kan je ook navragen bij Karelsen. Ik herinner me dat ze de sets ook gaan leveren aan een bevriende Ford-dealer. Ik had er vertrouwen in, maar goed ieder zijn eigen afwegingen.

• FreeMen
Fyder Zewis schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 17:17:
[...]

Kan je ook navragen bij Karelsen. Ik herinner me dat ze de sets ook gaan leveren aan een bevriende Ford-dealer. Ik had er vertrouwen in, maar goed ieder zijn eigen afwegingen.
Oh ik heb er ook alle vertrouwen in alleen is het in mijn geval helaas niet meer aan mij om dat te vinden maar aan de Leasemij dan wel Ford. Ergens zou dat ook zo moeten zijn, zij zijn immers de eigenaar en draaien voor de kosten op als het (indirect) mis gaat. Ik wil die rekening ook niet doorgestuurd krijgen naar mijn privé...

NB, er zit een positieve draai aan dit alles. ALS het goedgekeurd wordt door de leasemij dan gaat de zaak ze waarschijnlijk betalen. Elke nadeel heeft zijn voordeel... }:O

[ Voor 30% gewijzigd door FreeMen op 25-08-2022 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-09 18:47
Sinds de Ford pass app 4.19.0 en iOS 15.6.1 op een iPhone 11, start de app moeizaam op; dwz het duurt behoorlijk lang (minuten) voordat de app in de lucht komt. Herstarten van de iPhone brengt geen verlichting. PaaK werkt wel gewoon, zij het dat dit sindsdien ook wisselend traag reageert.
Hebben andere daar ook last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
@Waps61 de app doet het hier niet anders, PAAK heeft nu wel al een paar keer de deur niet willen openen, hiervoor een heel enkele keer in een jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
FreeMen schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 17:30:
[...]
NB, er zit een positieve draai aan dit alles. ALS het goedgekeurd wordt door de leasemij dan gaat de zaak ze waarschijnlijk betalen. Elke nadeel heeft zijn voordeel... }:O
Dat zou wel chill zijn 😁

Of houden ze het daarna gewoon op je salaris in? Of wordt het leasebedrag hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 14:46
Waps61 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:07:
Sinds de Ford pass app 4.19.0 en iOS 15.6.1 op een iPhone 11, start de app moeizaam op; dwz het duurt behoorlijk lang (minuten) voordat de app in de lucht komt. Herstarten van de iPhone brengt geen verlichting. PaaK werkt wel gewoon, zij het dat dit sindsdien ook wisselend traag reageert.
Heb zelf een iPhone X en alles up to date. App start in fractie van seconde op, ook na volledig afsluiten is het niet meer dan 5 seconde opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:55
Bedoel je dat Carplay lang duurt voordat het actief is? dat ervaar ik namelijk ook sinds de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-09 18:47
Donnie Darko schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:38:
[...]

Bedoel je dat Carplay lang duurt voordat het actief is? dat ervaar ik namelijk ook sinds de laatste update.
Nee ik bedoel echt de app van Ford op de iPhone. Carplay werkt prima tegenwoordig.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-09 15:41
Eindelijk een veel meer betrouwbare meting van het verbruik van mijn GT.
Dit komt erop neer dat ik ongeveer 5km per kW haal gemiddeld.

En 1600km op minder dan 100 euro met een auto die bijna 500pk heeft ? Nou dat red je nooit op benzine of diesel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i57_nApqFU4aB-9o0m7se9aZ5-w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ttfecN7QzwKP6pfxAVb38JNX.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Brotuck op 27-08-2022 10:08 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
Waps61 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 19:39:
[...]

Nee ik bedoel echt de app van Ford op de iPhone. Carplay werkt prima tegenwoordig.
Had ik deze week ook, leek op server side error bij Ford.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarune
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 01:28
hier ook last van maar dan op Android sinds de laatste updates OTA 2.7.3, hij pakt Android auto soms niet meer op of pas na een paar minuten, hiervoor geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
Uit interesse: zitten we in Europa/NL nu allemaal op 2.7.4 ? Of is er iemand via OTA al verder gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 14:44
metalpro2021 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:20:
Uit interesse: zitten we in Europa/NL nu allemaal op 2.7.4 ? Of is er iemand via OTA al verder gekomen?
Denk het niet.
Zelf heb ik nog geen Apple maps via het kleine scherm voor navigatie en maandag 5 september installeert de dealer de recall voor de HV schakelaar (komt bij mij niet OTA en volgens de dealer klopt dat ook?)

Een vriend van mij heeft ook het bovenste nog niet en ook nog niet de laadcurve aanpassing boven de 80%. De dealer heeft die bij mij wel geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
mtouw78 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:05:
[...]

Denk het niet.
Zelf heb ik nog geen Apple maps via het kleine scherm voor navigatie en maandag 5 september installeert de dealer de recall voor de HV schakelaar (komt bij mij niet OTA en volgens de dealer klopt dat ook?)

Een vriend van mij heeft ook het bovenste nog niet en ook nog niet de laadcurve aanpassing boven de 80%. De dealer heeft die bij mij wel geïnstalleerd.
Ik heb de recall updates (o.a. HV) en laadcurve updates weken terug via OTA gekregen. (job 1 auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 14:44
Dan heb je gelukt. Die vriend van mij heeft een Job2 auto (net als ik) maar geen laadcurve update nog. Enige OTA die wij alle 2 gehad hebben sinds we de auto hebben Q4-2021 is die 12v sleep mode update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice_S
  • Laatst online: 22-11-2024
Zojuist de auto opgehaald bij broekhuis zeist ivm blijven hangen OTA update bij 1.7. Ze wisten blijkbaar wat er was en auto heeft 2 dagen daar gestaan met updaten en zo. Nu werkt alles en zo naar het eruit ziet de laatste versie erop (alleen geen idee welke dat dan is). Alle functies die ik hierboven heb gezien (groot scherm, Navi instructies op klein scherm, sketch, logo radio zenders etc) zitten er iig op. Ook kwam ik er nu na bijna 1.5jaar achter dat als je de volume indrukt en ingedrukt houd het scherm na een aantal seconden op zwart gaat met alleen de tijd zichtbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:00
makooy schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 16:00:
--- EVENEMENT INFO !!! ---

[Afbeelding]

Mach-E movie night – Save the date

Aangeboden door Ford Nederland!

Als bestuurder van de Mustang Mach-E rijd je in een bijzondere elektrische auto. Dat extra stukje beleving van de Mustang heritage onderstrepen we graag tijdens een kleinschalig evenement exclusief voor mensen met een Mustang Mach-E.

Graag nodigen we je uit voor de Mach-E movie night op 17 september aanstaande. We kijken gezamenlijk de film Le Mans ’66 met Academy Award-winnaars Matt Damon en Christian Bale, gebaseerd op het waargebeurde verhaal van Ford tegen Ferarri. Carroll Shelby (Damon) en de onverschrokken Britse coureur Ken Miles (Bale) gaan na een mislukte overname van Ferrari door Ford het gevecht aan tegen de wetten van de natuur en hun eigen persoonlijke demonen om een revolutionaire raceauto voor de Ford Motor Company te bouwen en het op te nemen tegen de dominante raceauto's van Enzo Ferrari in op de '24 uur van Le Mans'.

Naast alle Mach-E’s die tijdens dit evenement aanwezig zullen zijn, hebben we die avond nog een hele bijzondere elektrische Ford te gast.

Locatie staat nog niet 100% vast, maar zal in elk geval in de randstad regio zijn, verzamelen rond 20:00 uur.

Om de film goed te kunnen zien is het raadzaam om maximaal met twee personen per auto te komen.

Graag horen we of je met jouw Mach-E aanwezig wilt zijn tijdens de Mach-E movie night.

Registreer je op het Google form van de Mach-E facebook groep om jouw plek te reserveren.
Reminder voor iedereen die zich nog niet heeft ingeschreven! :)

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
metalpro2021 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:20:
Hier 2.7.4 inderdaad, laatste OTA was een bijna 2 maanden geleden (HV update zat tussen 2.7.3 en 2.7.4 in).

• dwadj
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:00
mtouw78 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:14:
Dan heb je gelukt. Die vriend van mij heeft een Job2 auto (net als ik) maar geen laadcurve update nog. Enige OTA die wij alle 2 gehad hebben sinds we de auto hebben Q4-2021 is die 12v sleep mode update
Ik heb ook een Job2 MME AWD ext van 08/2021.
Ik volg zowat de topics op het Amerikaanse MachEforum.
Mijn MME is reeds enkele keren bij de dealer geweest (laatste keer mei 2022) en heeft alle updates die er sindsdien waren, dus ook de laadcurve update heb ik reeds lange tijd.
Echter de enige OTA die ik ook heb gehad is deze van de 12volt deep sleep in juli 2022, als ik naar de updates in de wagen ga staat dit daar nog steeds.
Ford power up versie wie zal het zeggen....
Op de Ford passApp staat al even de 22S41 (HVBJB) open, zou dacht ik via OTA ook komen, maar de dealer zegt van niet.
Voor de rest staat sync ook nog op versie 21180 waar nog steeds de tijdsnotatie naar AM/PM iedere keer terug wordt gezet na switch van profiel.
Mss dan toch maar weer even bij de dealer een afspraak maken....
Pagina: 1 ... 132 ... 179 Laatste