Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 131 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodzinga
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-04 21:41
makooy schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:46:
[...]

Kom op iedereen! Inschrijvingen blijven fors achter vergeleken met vorig jaar en toen had een klein deel van de eigenaren de Mach-E :X
Ik ben er bij. Te leuk om niet te gaan.

MME AWD ER Carbonized Grey TP+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:39

martjah

Appel

Ik zit inmiddels al een paar weken op versie 2.7.2. Sinds deze update heb ik meerdere keren per week dat mijn verwarming/airco uit staat als ik de auto aanzet. Dan moet ik een keer de temperatuurregeling aantikken en dan werkt hij weer. Ik heb hem altijd op 21 graden en standje auto qua blazen.
Af en toe moet ik ook de AC nog een keer apart activeren.

Hebben meer mensen hier last van (gehad)? zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:36
Na een boel gedoe met "verdwenen" post, eindelijk bericht dat het toch is aangekomen bij de dealer in Hamburg en dat onze MME volgende week eindelijk een Duits kenteken zal krijgen. Duurt lang!

Het gaat om een rode SR RWD van 2021 met Tech Pack 2 :)

De dealer heeft bevestigd dat alle openstaande terugroepacties en software updates volgens hen zijn uitgevoerd.
Bij controle eind vorige week bleek dat er één software ding nog open stond en dat ze die nog erop gezet hebben. Misschien was dat die update voor 't HV relais.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
En daar is 2.7.4 slechts paar dagen na de vorige updates, gaat wel snel nu. Geen schokkende verbeteringen maar instrument panel is wel informatiever, km teller laat decimalen zien boven de 10k, etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1VW-pDBGH9Kas0CLJFQf4c57rms=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nwfbfhIKIETQjAFIecN89WW2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 15:58
Ik ga in september op vakantie naar Italië en ben eens aan het kijken naar de beste tarieven voor laden onderweg. Nu kom ik Bonnet tegen die zeer scherp is, vooral als je prepaid afneemt. Mensen hier die er ervaring mee hebben?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-09 15:41
AvantBlack schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:50:
Ik ga in september op vakantie naar Italië en ben eens aan het kijken naar de beste tarieven voor laden onderweg. Nu kom ik Bonnet tegen die zeer scherp is, vooral als je prepaid afneemt. Mensen hier die er ervaring mee hebben?
Prepaid is alleen voor NL !! Opletten hiermee.
In het buitenland gelden andere tarieven.

Ik heb sinds vandaag via de FDRS (software update ford) ook toegang tot de OTA gegevens !
Ja erg jammer van (nog) maar 1 echte update
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8fhhch-7S7HLXq1ikVcSCP1752I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NKAujEvu5RJpwkuaAuacKieh.png?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-09 08:45
Brotuck schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:01:
[...]

Prepaid is alleen voor NL !! Opletten hiermee.
In het buitenland gelden andere tarieven.

Ik heb sinds vandaag via de FDRS (software update ford) ook toegang tot de OTA gegevens !
[Afbeelding]
Waar zit je nu op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
De enige OTA update die mijn auto ooit heeft gehad was voor het deep sleep probleem. Verder zit ik wel op de 2.8.x ergens omdat ik alles al heb geflashed zelf. Zelfs de recalls zijn al weg bij mijn vin.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
AvantBlack schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:50:
Er is een aparte topic mbt laadpassen op Tweakers, denk dat je deze vraag beter daar kan stellen.

Ps. Bonnet gooit de prijzen enorm om hoog dus ik zou er persoonlijk bij wegblijven

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brotuck
Onlangs heb ik Trionity gekoppeld aan mijn Ford account. Die houd alles veel gedetailleerder bij en geeft je een echt gemiddeld verbruik.

Deze stats zijn van de afgelopen week, lange ritten moeten nog gebeuren, maar geeft wel aan dat de auto best wel zuinig is in de zomer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eRUDNctobmIrCBIvmL-GuEwjmDA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SNjnNnrLF9Wp0Noy1PXlUeLd.png?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Brotuck schreef op zondag 31 juli 2022 @ 10:49:
Onlangs heb ik Trionity gekoppeld aan mijn Ford account. Die houd alles veel gedetailleerder bij en geeft je een echt gemiddeld verbruik.

Deze stats zijn van de afgelopen week, lange ritten moeten nog gebeuren, maar geeft wel aan dat de auto best wel zuinig is in de zomer.

[Afbeelding]
Gratis versie van Tronity of betaalde versie?

Ik heb een gratis versie icm m'n ID3, maar de ID.3 stuurt geen GPS info door, dus geen trips. Wel nice dat de Mustang dat wel doet.

Je kunt je Tronity account overigens ook koppelen met ABRP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
FlowDesign schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:39:
[...]

Gratis versie van Tronity of betaalde versie?

Ik heb een gratis versie icm m'n ID3, maar de ID.3 stuurt geen GPS info door, dus geen trips. Wel nice dat de Mustang dat wel doet.

Je kunt je Tronity account overigens ook koppelen met ABRP :)
Dit is een trialversie. Ik weet nog niet of ik ervoor ga betalen. Ja ook gekoppeld in abrp idd.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodzinga
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-04 21:41
Heeft iemand al kaarten binnen voor de Jacks Racing Day aanstaande vrijdag?

MME AWD ER Carbonized Grey TP+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 14:44
bodzinga schreef op zondag 31 juli 2022 @ 22:45:
Nee. Nog niets ontvangen of gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Nu online
bodzinga schreef op zondag 31 juli 2022 @ 22:45:
Klopt! Ik heb enkele dagen geleden alle inschrijvingen doorgegeven aan Ford, welke het op hun beurt weer hebben doorgegeven aan de organisatie om de kaarten te versturen.
Verwacht dat ze begin deze week bezorgd worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

martjah schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:52:
Ik zit inmiddels al een paar weken op versie 2.7.2. Sinds deze update heb ik meerdere keren per week dat mijn verwarming/airco uit staat als ik de auto aanzet. Dan moet ik een keer de temperatuurregeling aantikken en dan werkt hij weer. Ik heb hem altijd op 21 graden en standje auto qua blazen.
Af en toe moet ik ook de AC nog een keer apart activeren.

Hebben meer mensen hier last van (gehad)? zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost.
Ik quote mezelf ff voor de oplossingen :)

Lampen was opgelost door een keer aan de knop van de lampenstand te draaien. Het viel mij op dat hier ook geen ledje bij brandde, sinds ik eraan gedraaid heb, brand deze weer.
De verwarming is opgelost door de verwarming een keer uit te zetten, met de hand, alvorens ik de auto uitzette. Daarna de auto weer aangezet en toen de verwarming weer aangezet en sindsdien doet hij het weer zoals het hoort :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• commichael
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 19:50
Ook besteld, erg fijne houder inderdaad. Volgende week naar Zwitserland, komt dan goed van pas 😇

Ga Waze en ABRP naast elkaar draaien na mijn eerdere ervaringen. Kijken hoe dat bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
  • Registratie: Mei 2011
Normaal zou vrijdag mijn mustang mach e met tech pack geleverd worden.
De auto is sinds juli in Antwerpen voor kwaliteitscontrole.

Eind vorige week bericht gekregen dat de auto momenteel niet geleverd kan worden door een terugroepactie.
"technical hold" - CX727 HV Battery BEC Maini Contactor, en heeft een rework nodig.
Online kan ik hier echter niet veel over vinden, behalve dat het een bekend probleem is en er een software update voor was.

https://insideevs.com/new...ry-contactor-overheating/

Heeft iemand anders hier meer informatie over ?
Via de garage komt er helaas maar weinig informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:45
@jgijsen zoek maar even op deze TSB hieronder de 1e helft...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y_H3ZyDNgIMibC8EfzptupYMQp8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GwqAdBdc1ehlc6fIh8YIFD2H.jpg?f=fotoalbum_large

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
MarcelGo schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 14:48:
@jgijsen zoek maar even op deze TSB hieronder de 1e helft...
[Afbeelding]
Dank je wel, heb het volledige artikel kunnen vinden.
Ziet er toch snel een dag of 2 werk uit.
Wel goed dat ze nu effectief de hardware vervangen ipv het met een software update weg te moffelen.

Nu maar hopen dat hij snel op de planning staat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
jgijsen schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:46:
[...]

Dank je wel, heb het volledige artikel kunnen vinden.
Ziet er toch snel een dag of 2 werk uit.
Wel goed dat ze nu effectief de hardware vervangen ipv het met een software update weg te moffelen.

Nu maar hopen dat hij snel op de planning staat...
Hmmm, de hardware doen ze alleen als je het probleem ook echt hebt, in jouw geval alleen software...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
MarcelGo schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:34:
[...]

Hmmm, de hardware doen ze alleen als je het probleem ook echt hebt, in jouw geval alleen software...
Raar dat de auto daar dan dadelijk al 2 weken langer staat dan nodig en ze de afgesproken datum missen. De wagen is vorig jaar in oktober reeds besteld om in augustus geleverd te worden.

Voor enkel een software update lijkt me dat niet gepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
jgijsen schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:53:
[...]

Raar dat de auto daar dan dadelijk al 2 weken langer staat dan nodig en ze de afgesproken datum missen. De wagen is vorig jaar in oktober reeds besteld om in augustus geleverd te worden.

Voor enkel een software update lijkt me dat niet gepast.
Dit is niet het eerste probleem waarbij ze redelijk lang de tijd nemen in Antwerpen. Er is nog geen auto geweest waarbij preventief de hardware is vervangen, is een erg kostbare aangelegenheid en pas als je de betreffende foutmeldingen hebt gekregen zullen ze de accu eruit halen en de HVJB vervangen.
Als troost, mijn auto is begin december 2020 gebouwd en ik kreeg hem pas ergens in 2e helft mei 2021, maar ben er wel erg blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Hebben we eigenlijk al Blue Cruise in Europa?

https://media.ford.com/co...r-up-software-update.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Nu online
Nee, Tesla AutoPilot mag ook nog niet in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZL900
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 09:19
makooy schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 08:38:
[...]

Tesla's kunnen bijvoorbeeld wel al zelfstandig inhalen hier in Nederland. Het zou fijn zijn als hij iets meer zelfstandig zou kunnen dan een beetje tussen de lijntjes rijden en adaptieve cruice controle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ZL900 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 12:03:
[...]

Niet volledig zelfstandig

Tesla's kunnen bijvoorbeeld wel al zelfstandig inhalen hier in Nederland. Het zou fijn zijn als hij iets meer zelfstandig zou kunnen dan een beetje tussen de lijntjes rijden en adaptieve cruice controle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
makooy schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 08:38:
[...]

Ook niet op de snelweg?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• makooy
  • Nu online
Rondje op TT Circuit Assen gereden met een aantal anderen! Was weer erg leuk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1FkRI5NBFtqiK-2L09ojwNdsPRE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xomy0bOqscCOvcpLEzwJ3KRE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtouw78
makooy schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:00:

[Afbeelding]
Wat een mooie dag gisteren. Hebben ervan genoten. 👍. Complimenten voor het organiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
MarcelGo schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:34:
[...]

Schijnbaar niet zo dringend, ik moest afspraak maken bij Broekhuis voor de hardware, datum is eind oktober..... Software update nog niet gehad, sowieso 1e en laaste is de DeepFreeze fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsq
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:20
Ik heb inmiddels een afspraak moeten maken bij de dealer voor de terugroepactie. Kreeg een melding in de Fordpass-app voor een Field Service Actie 22S41 voor het lassen van de hoofdcontactgever HV.

Direct aanleiding om hen ook even te laten kijken naar andere extra updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9man
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:37
Inmiddels de 4e recall afspraak ingepland, richting eind september, eerder geen mogelijkheid bij Broekhuis. Laatste bezoek was enkele weken terug voor het inlezen van de tweede sleutel. In gesprek geraakt met een verkoopmedewerker en van mijn kant uit beetje geklaag over de vele recalls en software die pas sinds laatste updates beetje werkt zoals het hoort. Ik gaf alvast aan dat ik bericht had gehad van de leasemaatschappij over de recall wegens mogelijke oververhitting hoofdschakelaar, waarbij hij me verzekerde dat dit met software update wel op te lossen zou zijn en maar paar auto's hardware problemen zouden hebben. Blijk ik er nu een van te zijn of was hij toch iets te optimistisch? Hij vertelde me en passant ook dat er geen update komt voor het kunnen openen van de frunk via de software, volgens hem zit er geen elektrisch mechanisme in en is dit een ''internet-mythe''. Anderen dit ook gehoord? Ik zie hem nog steeds op de roadmap staan van de software updates. Ben ontzettend blij met de looks en het rijden in deze auto maar ben de vele recall bezoeken wel meer dan beu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:55
thijsq schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 09:31:
Ik heb inmiddels een afspraak moeten maken bij de dealer voor de terugroepactie. Kreeg een melding in de Fordpass-app voor een Field Service Actie 22S41 voor het lassen van de hoofdcontactgever HV.

Direct aanleiding om hen ook even te laten kijken naar andere extra updates.
Hmmm ik heb die melding ook ik ga ook maar een afspraak inplannen dan. Wel verwarrend zo eerst bericht dat deze FSA met een OTA gefixed wordt en nu bericht dat ik hem moet laten lassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Nu online
9man schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:14:
Inmiddels de 4e recall afspraak ingepland, richting eind september, eerder geen mogelijkheid bij Broekhuis. Laatste bezoek was enkele weken terug voor het inlezen van de tweede sleutel. In gesprek geraakt met een verkoopmedewerker en van mijn kant uit beetje geklaag over de vele recalls en software die pas sinds laatste updates beetje werkt zoals het hoort. Ik gaf alvast aan dat ik bericht had gehad van de leasemaatschappij over de recall wegens mogelijke oververhitting hoofdschakelaar, waarbij hij me verzekerde dat dit met software update wel op te lossen zou zijn en maar paar auto's hardware problemen zouden hebben. Blijk ik er nu een van te zijn of was hij toch iets te optimistisch? Hij vertelde me en passant ook dat er geen update komt voor het kunnen openen van de frunk via de software, volgens hem zit er geen elektrisch mechanisme in en is dit een ''internet-mythe''. Anderen dit ook gehoord? Ik zie hem nog steeds op de roadmap staan van de software updates. Ben ontzettend blij met de looks en het rijden in deze auto maar ben de vele recall bezoeken wel meer dan beu.
Stel hem de volgende vraag:
Hoe kan het zijn dat er auto's uitgeleverd zijn die de frunk wel met de afstandsbediening en via het scherm kunnen openen en andere weer niet?

En ja, het klopt dat de frunk niet "open" gaat zoals bij de achterklep, hij wordt alleen ontgrendeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
MarcelGo schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 17:11:
[...]

Dit is niet het eerste probleem waarbij ze redelijk lang de tijd nemen in Antwerpen. Er is nog geen auto geweest waarbij preventief de hardware is vervangen, is een erg kostbare aangelegenheid en pas als je de betreffende foutmeldingen hebt gekregen zullen ze de accu eruit halen en de HVJB vervangen.
Als troost, mijn auto is begin december 2020 gebouwd en ik kreeg hem pas ergens in 2e helft mei 2021, maar ben er wel erg blij mee :)
Ondertussen volledige radiostilte bij de dealer. Ik vermoed dat ze het zelf ook allemaal niet weten.
De auto is in ieder geval wel al daar, we hopen op het beste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-08 22:35
makooy schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:09:
[...]

Stel hem de volgende vraag:
Hoe kan het zijn dat er auto's uitgeleverd zijn die de frunk wel met de afstandsbediening en via het scherm kunnen openen en andere weer niet?

En ja, het klopt dat de frunk niet "open" gaat zoals bij de achterklep, hij wordt alleen ontgrendeld.
Verschil tussen job1 en later misschien?
Het is natuurlijk raar dat die auto’s al sinds het begin een frunk knop op de afstandsbediening hebben die gewoon niets doet..

Dealers hebben zelf vaak geen idee hoe het nou zit lijkt wel.

[ Voor 5% gewijzigd door unreal0 op 10-08-2022 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
Donnie Darko schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:19:
[...]

Hmmm ik heb die melding ook ik ga ook maar een afspraak inplannen dan. Wel verwarrend zo eerst bericht dat deze FSA met een OTA gefixed wordt en nu bericht dat ik hem moet laten lassen?
Het bericht geeft aan dat je het bij de dealer een software update kan laten doen maar er staat ook dat als alternatief "later" ook nog een OTA update hiervoor komt (die is er overigens in de USA al). Ik krijg continue updates binnen (vandaag weer zo'n vinkje zonder verdere info). Ik heb sterk het vermoedde dat snelladen icm flink doortrappen ervoor of erna dit mogelijke euvel veroorzaakt omdat je dan enorme hitte veroorzaakt op de connector. Ik heb nog nooit snel geladen en trap ook nooit (langdurig) vol door. De combi komt al helemaal niet voor. Ik wacht wel lekker op de update. Raam en sleutel heb ik ook niet laten doen.

Ik hoor net wat teveel issues met die updates bij de dealers en mijn motto is, don't fix anything thats not (really) broken 8)

ps, voorkomen is wel beter dan genezen dus enige twijfel is er wel...

[ Voor 3% gewijzigd door FreeMen op 10-08-2022 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:55
FreeMen schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 09:21:
[...]

Het bericht geeft aan dat je het bij de dealer een software update kan laten doen maar er staat ook dat als alternatief "later" ook nog een OTA update hiervoor komt (die is er overigens in de USA al). Ik krijg continue updates binnen (vandaag weer zo'n vinkje zonder verdere info). Ik heb sterk het vermoedde dat snelladen icm flink doortrappen ervoor of erna dit mogelijke euvel veroorzaakt omdat je dan enorme hitte veroorzaakt op de connector. Ik heb nog nooit snel geladen en trap ook nooit (langdurig) vol door. De combi komt al helemaal niet voor. Ik wacht wel lekker op de update. Raam en sleutel heb ik ook niet laten doen.

Ik hoor net wat teveel issues met die updates bij de dealers en mijn motto is, don't fix anything thats not (really) broken 8)

ps, voorkomen is wel beter dan genezen dus enige twijfel is er wel...
Het probleem is dat ik een melding krijg dat ik iets (HV Connector) moet laten lassen ;) (en voorheen meldingen heb gehad dat dit met een OTA gefixed ging worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Donnie Darko schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 09:45:
[...]

Het probleem is dat ik een melding krijg dat ik iets (HV Connector) moet laten lassen ;) (en voorheen meldingen heb gehad dat dit met een OTA gefixed ging worden)
Die recall heb ik ook gehad met dezelfde melding echter tegelijk met die melding kwam ook bericht binnen met meer toelichting waarin aangegeven wordt dat het een software update betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
Donnie Darko schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 09:45:
[...]

Heb ook de melding in de App gehad. De Ford dealer in Breda gebeld maar die vertelde mij dat dit niet OTA kon en ik langs moest komen (2 uurtjes werk). Beetje verwarrend dat je aan een kant hoort dat het ook later OTA kan maar dat dit volgens de dealer dus niet klopt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
mtouw78 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:38:
[...]

Heb ook de melding in de App gehad. De Ford dealer in Breda gebeld maar die vertelde mij dat dit niet OTA kon en ik langs moest komen (2 uurtjes werk). Beetje verwarrend dat je aan een kant hoort dat het ook later OTA kan maar dat dit volgens de dealer dus niet klopt :?
Bijzonder want het staat toch echt in de berichten in de Passapp en ook het US forum bevestigd de OTA update (daar hebben ze hem al).
Ik vermoed dat bij degene waar het kantje boord is geweest en de aansluiting al wat geleden heeft dat het aangepast moet worden maar dat weet je natuurlijk alleen als je hem open maakt. Maar zoals gezegd, puur een vermoedde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudiP
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-09 08:04
FreeMen schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:16:
[...]

Bijzonder want het staat toch echt in de berichten in de Passapp en ook het US forum bevestigd de OTA update (daar hebben ze hem al).
Ik vermoed dat bij degene waar het kantje boord is geweest en de aansluiting al wat geleden heeft dat het aangepast moet worden maar dat weet je natuurlijk alleen als je hem open maakt. Maar zoals gezegd, puur een vermoedde.
Ik heb het vermoeden dat het probleem aanwezig is bij connectoren uit een bepaalde serie.
Maar dat men nog aan het uitzoeken is in welke autos precies deze desbetreffende connectoren zitten.
Tot die tijd is er een OTA of Dealer software update geweest die moet voorkomen dat er teveel stroom door de connectoren gaat. Het tijdelijk terugschroeven van het vermogen dus. Als inzichtelijk is welke auto's echt fysiek een handeling aan de connectoren vereist dan zal er in een toekomstige OTA het vermogen weer teruggezet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
RudiP schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:25:
[...]

Ik heb het vermoeden dat het probleem aanwezig is bij connectoren uit een bepaalde serie.
Maar dat men nog aan het uitzoeken is in welke autos precies deze desbetreffende connectoren zitten.
Tot die tijd is er een OTA of Dealer software update geweest die moet voorkomen dat er teveel stroom door de connectoren gaat. Het tijdelijk terugschroeven van het vermogen dus. Als inzichtelijk is welke auto's echt fysiek een handeling aan de connectoren vereist dan zal er in een toekomstige OTA het vermogen weer teruggezet worden.
Er wordt pas vermogen teruggeschroefd als de software een afwijkende weerstand meet dan X over de connectoren, en dan moet je voor een hardware vervanging naar de dealer.

In volgorde van hoogste risico's naar laagste:
GT
AWD grote accu
AWD kleine accu
RWD grote accu
RWD kleine accu
Bouwdatum na 1? Juli 2022 :) deze hebben nieuwe hardware

Vooralsnog gaat het over minder dan 1% van de auto's.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grondje
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-10-2024
Eindelijk is het vastlopen van de 1.7.1 software update in mijn auto opgelost. Mbv het service team van Ford hebben ze een werkende software oplossing geimplementeerd in mijn auto. Voorzover ik nu kan zien werkt het en heb ik eindelijk het notitieblok. De diverse ota updates hoop ik nu binnenkort door te krijgen.

Enige minpunt is dat ik nu wel een storing heb staan in scherm dat mijn motorklep/frunk openstaat terwijl die gewoon gesloten is. Maar ik heb er vertrouwen in dat dit ook met een software update wordt gefixt. Hulde aan het service team van Ford en Stern Hoofddorp.

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 18:27
Help:) een tijdje terug plaatste iemand een foto van zijn Mach E met dakkoffer. Ik kan deze nergens terugvinden, kan iemand me verwijzen naar de post?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
JJO schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 18:39:
Voor degenen die het zich afvragen, ja het kan.

Gemiddeld verbruik is 17 kwh/100km op de snelweg dus valt niet tegen.

[Afbeelding]
BaBoK schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:08:
Help:) een tijdje terug plaatste iemand een foto van zijn Mach E met dakkoffer. Ik kan deze nergens terugvinden, kan iemand me verwijzen naar de post?
;)

PS met zoeken op Google met dakkoffer en www.tweakers.net kom je een heel eind

[ Voor 5% gewijzigd door MarcelGo op 11-08-2022 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ik kreeg van de week ineens een melding dat de 12 volt batterij langzaam leegliep.
Nadat ik hem onmiddelijk had aangesloten op de lader kreeg ik de melding niet meer, logisch ook want dan word de 12 volt batterij weer bijgeladen indien nodig.

Kwam ik er gisteren achter dat een van de kids een lampje aan had gezet achterin :)
Die gaan dus niet uit als je de auto op slot zet.....

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 14:46
Iemand hier een GT met kenteken N-25drie-KS? Zo ja, je kont staat in de Pony Corral van TMCN 🤭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
FreeMen schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:16:
[...]

Klopt. Ik heb hem ook gekregen via OTA. Zo'n drie weken geleden. Recall melding is nu ook weg in fordpass.Met AWD mei 2020 zit ik dan ook in de hoge risicocategorie... (denk ik dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Heeft iemand nog een referral link voor Tronity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsm29
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-09 08:54
Ik heb een probleem met de fordpass. Hij werkt niet meer bij. Ik kan nog wel de auto starten en deuren openen met de fordpass.
Laadniveau en bereik wordt niet meer correct weergegeven maar blijft staan op de waarde van 5 augustus.
Ik had ingesteld dat de auto tot 90% mag opladen dat werkt nu dus ook niet meer.
Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
jsm29 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 11:48:
Ik heb een probleem met de fordpass. Hij werkt niet meer bij. Ik kan nog wel de auto starten en deuren openen met de fordpass.
Laadniveau en bereik wordt niet meer correct weergegeven maar blijft staan op de waarde van 5 augustus.
Ik had ingesteld dat de auto tot 90% mag opladen dat werkt nu dus ook niet meer.
Iemand een tip?
Force close en opnieuw openen? En je hebt 2 tabbladen waarop de stand staat allebei niet actueel? Bij mij is het voertuig tabblad wel bij...
Laden instellen in de auto op het syncscherm is sowieso betrouwbaarder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
jsm29 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 11:48:
Iemand een tip?
Android? Data en cache weggooien en opnieuw.
OTA update gehad? Bijna altijd laadsettings kwijt of ze staan er maar doen het niet. Weggooien en opnieuw aanmaken.

Ooit komt het goed met Ford en software...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsm29
  • Laatst online: 01-09 08:54
Ik denk dat het iets anders is. Bij mijn vrouw werkt het ook niet meer op de telefoon. Ze ziet dezelfde gegevens als ik. Het lijkt net of er geen gegevens meer vanuit de auto worden verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart267
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21-01 07:54
Grondje schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 17:51:
Eindelijk is het vastlopen van de 1.7.1 software update in mijn auto opgelost. Mbv het service team van Ford hebben ze een werkende software oplossing geimplementeerd in mijn auto. Voorzover ik nu kan zien werkt het en heb ik eindelijk het notitieblok. De diverse ota updates hoop ik nu binnenkort door te krijgen.

Enige minpunt is dat ik nu wel een storing heb staan in scherm dat mijn motorklep/frunk openstaat terwijl die gewoon gesloten is. Maar ik heb er vertrouwen in dat dit ook met een software update wordt gefixt. Hulde aan het service team van Ford en Stern Hoofddorp.
Zou fijn zijn als je kunt delen wat ze precies gedaan hebben.

Mijne begin juli bij Broekhuis geweest waarbij ze de nodige werkzaamheden hebben gedaan (helaas voor mij niet helemaal duidelijk wat wel en wat niet...). Terug gekregen met boodschap dat via OTA nu wel de updates die zouden komen. Niet dus...

Inmiddels is 1.7.1 alweer een stuk of drie keer onverrichter zake aangeboden.

Half september nieuwe afspraak met garage (primair voor recall, maar dan mogen ze een nieuwe poging doen om dit euvel te fixen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grondje
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-10-2024
Ik heb het via service team van Ford NL gespeeld. Zij hebben vervolgens de preciese instructie gegeven aan de dealer. Op de dag zelf hebben ze ook ctc met elkaar gehad. Stuur me pb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Het is bijna niet te geloven, maar na lang wachten heeft m'n Mach E dan eindelijk een Duits kenteken en kan ik 'm woensdag ophalen in Hamburg *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rcklzz
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-10-2022
Bart267 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:43:
[...]

Zou fijn zijn als je kunt delen wat ze precies gedaan hebben.

Mijne begin juli bij Broekhuis geweest waarbij ze de nodige werkzaamheden hebben gedaan (helaas voor mij niet helemaal duidelijk wat wel en wat niet...). Terug gekregen met boodschap dat via OTA nu wel de updates die zouden komen. Niet dus...

Inmiddels is 1.7.1 alweer een stuk of drie keer onverrichter zake aangeboden.

Half september nieuwe afspraak met garage (primair voor recall, maar dan mogen ze een nieuwe poging doen om dit euvel te fixen).
Ik ben die van mij inmiddels al 10 weken kwijt 😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaff3
  • Laatst online: 29-07 14:09
Na een paar maanden te hebben gewacht op de oproep om een tweede sleutel te ontvangen maar even navraag gedaan bij de dealer. Kreeg een printscreen gestuurd van het 22B10 - Mustang Mach-E - extra sleutel--Service-programma. Daar staat dat auto’s met productie datum 14/9/2020 t/m 7/6/2021 onder dit programma vallen. Die van mij heeft productie datum 2 juli 2021. Volgens mij nog steeds categorie “job1” auto en met maar 1 sleutel geleverd. Iemand nog een idee hoe ik hier wel voor in aanmerking kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Olaff3 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:35:
Na een paar maanden te hebben gewacht op de oproep om een tweede sleutel te ontvangen maar even navraag gedaan bij de dealer. Kreeg een printscreen gestuurd van het 22B10 - Mustang Mach-E - extra sleutel--Service-programma. Daar staat dat auto’s met productie datum 14/9/2020 t/m 7/6/2021 onder dit programma vallen. Die van mij heeft productie datum 2 juli 2021. Volgens mij nog steeds categorie “job1” auto en met maar 1 sleutel geleverd. Iemand nog een idee hoe ik hier wel voor in aanmerking kan komen?
Het is een foutje van Ford, de datum had 7/7 moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaff3
MarcelGo schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:52:
[...]

Het is een foutje van Ford, de datum had 7/7 moeten zijn...
En nu? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
Niet zo moeilijk, neem contact op met Ford NL/EU en uitleggen....en zoieso bij je dealer klagen over 1 sleutel en onbetrouwbare PAAK?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tFPs89EDFhgMTHCdqMTcxPkWDNw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mBCJiv2KSvvhuGQKMcKzA26j.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door MarcelGo op 16-08-2022 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaff3
MarcelGo schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:11:
[...]

Niet zo moeilijk, neem contact op met Ford NL/EU en uitleggen....en zoieso bij je dealer klagen over 1 sleutel en onbetrouwbare PAAK?
Dekker groep had er niet zoveel zin in en zegt “Wij kunnen niks voor u doen, neem zelf maar contact met Ford NL op.” Ford NL was er nog niet bekend mee dus heb ik nu een schriftelijk verzoek ingediend om de terugroepactie aan te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
Nog even de reden benoemen zoals omschreven in de afbeelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
MarcelGo schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:11:
[...]

[Afbeelding]
Ben zeer benieuwd of ik morgen 1 of 2 sleutels zal krijgen en welke laadkabels er meegeleverd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Nu online
Olaff3 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:14:
[...]

Dekker groep had er niet zoveel zin in en zegt “Wij kunnen niks voor u doen, neem zelf maar contact met Ford NL op.” Ford NL was er nog niet bekend mee dus heb ik nu een schriftelijk verzoek ingediend om de terugroepactie aan te passen.
Geef dan meteen bij Ford NL aan dat de dealer er geen zin in had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:47
makooy schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:00:

[Afbeelding]
Dit keer wel afstand gehouden tijdens het begin, of toch weer file gereden :o

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelt4
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-03-2023
Na de 2.7.3 update merkte ik op dat de verlichting op de auto anders reageert op aanwezigheid van de sleutel: de dagrijverlichting gaat niet aan, terwijl de achterlichten en pony's wel oplichten. Daarbij staat tijdens rijden mijn dimlicht in ene altijd aan (dat vind ik dan weer niet erg)..

Afgelopen week kwam dan update 2.7.4 en ik ging er vanuit dat de bug in de verlichting daarmee opgelost zou zijn, maar in plaats daarvan blijft de dagrijverlichting nu zachtjes branden als je de auto hebt uitgezet, om na een 30 minuten pas uit te gaan...soort van 1800 seconden follow me home :-)

Herkent iemand dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rroetenberg
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:38
marcelt4 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 00:43:
Na de 2.7.3 update merkte ik op dat de verlichting op de auto anders reageert op aanwezigheid van de sleutel: de dagrijverlichting gaat niet aan, terwijl de achterlichten en pony's wel oplichten. Daarbij staat tijdens rijden mijn dimlicht in ene altijd aan (dat vind ik dan weer niet erg)..

Afgelopen week kwam dan update 2.7.4 en ik ging er vanuit dat de bug in de verlichting daarmee opgelost zou zijn, maar in plaats daarvan blijft de dagrijverlichting nu zachtjes branden als je de auto hebt uitgezet, om na een 30 minuten pas uit te gaan...soort van 1800 seconden follow me home :-)

Herkent iemand dit?
Gecontroleerd of de lichtschakelaar wel op de automatische stand staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstore
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-03-2024
Ik kan zelf prima fileparkeren, maar ontdekte eerder deze week bij het indrukken van de Parkeer-knop op de middenconsole dat ik een heel ander menu tevoorschijn krijg dan verwacht. Mijn auto (bouwjaar 2022) is geleverd met Tech Pack Plus (incl. 360 graden beeld vanuit de auto) dus ik ga er eigenlijk ook vanuit dat de hele Parkeer-suite van Ford bij mijn auto is inbegrepen (automatisch fileparkeren, etc.).

Echter komt onderstaand menu tevoorschijn met een wel heel beperkte set aan opties:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1x-EDrFIYhpV7ImfrDSSPkC4Or0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gL10soFjvQKxL2ZeGDWyvQNC.jpg?f=user_large

Herkennen jullie dit? Heb ik ergens misschien een instelling verkeerd staan?

[ Voor 4% gewijzigd door Superstore op 17-08-2022 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Superstore schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:39:
Ik kan zelf prima fileparkeren, maar ontdekte eerder deze week bij het indrukken van de Parkeer-knop op de middenconsole dat ik een heel ander menu tevoorschijn krijg dan verwacht. Mijn auto (bouwjaar 2022) is geleverd met Tech Pack Plus (incl. 360 graden beeld vanuit de auto) dus ik ga er eigenlijk ook vanuit dat de hele Parkeer-suite van Ford bij mijn auto is inbegrepen (automatisch fileparkeren, etc.).

Echter komt onderstaand menu tevoorschijn met een wel heel beperkte set aan opties:

[Afbeelding]

Herkennen jullie dit? Heb ik ergens misschien een instelling verkeerd staan?
Je moet de hele grote knop "navigeer naar parkeerplaats" een keer indrukken en dan komt het goed.
Ik was deze optie gisteren op het werk een keer aan het testen zodat hij automatisch achteruit inparkeren (niet parallel), maar de auto wilde gewoon tegen de auto, in het vak ernaast, aan rijden. Dus toen toen toch maar zelf de rem ingeduwd (20cm speling en geen indicatie dat hij zelf wilde remmen)

[ Voor 12% gewijzigd door martjah op 17-08-2022 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Donnie Darko schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:19:
[...]

Bij mij is de OTA voor 22S41 op dit moment aan het installeren. Ik kreeg de update melding ongeveer een uur geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
martjah schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:31:
[...]

Bij mij is de OTA voor 22S41 op dit moment aan het installeren. Ik kreeg de update melding ongeveer een uur geleden.
Hier gelukt! Alleen laadplanning weer leeg...nu ja ff opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstore
martjah schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:25:
[...]

Je moet de hele grote knop "navigeer naar parkeerplaats" een keer indrukken en dan komt het goed.
Ik was deze optie gisteren op het werk een keer aan het testen zodat hij automatisch achteruit inparkeren (niet parallel), maar de auto wilde gewoon tegen de auto, in het vak ernaast, aan rijden. Dus toen toen toch maar zelf de rem ingeduwd (20cm speling en geen indicatie dat hij zelf wilde remmen)
Uhmmm ik krijg dan alleen de optie om een parkeerplaats te zoeken via navigatie, maar niet dat ik de auto kan laten inparkeren. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Superstore schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 18:48:
[...]

Uhmmm ik krijg dan alleen de optie om een parkeerplaats te zoeken via navigatie, maar niet dat ik de auto kan laten inparkeren. Zie ik iets over het hoofd?
Zo moet het werken: YouTube: 2021 Ford Mustang Mach-E Active Park Assist 2.0 DEMO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstore
Interessant. Dit krijg ik dus helemaal niet te zien.

Lijkt erop dat het er misschien wel uit gehaald is, bijzonder:
https://www.macheforum.co...ob-2-mach-e-orders.15724/

Zal eens de dealer contacteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Inmiddels dus weer terug uit Hamburg met de Mach-E. Moet nog veel ontdekken en wennen aan hoe die rijdt, maar de eerste 460 kilometer (snelweg) waren iig aangenaam.

Ik heb wel in het menu weten te vinden waar ik kan checken op updates, maar waar kan ik zien welke softwareversie geïnstalleerd is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bqp8wZYyGkM3t41HQhobIcF9w0w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l88vNatzdwN58238tnnGy0pe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kgzjdTNvnp3RivUvxJb76ddo6zI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vqTxSIW17Ks6Gxx9629U0joX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
@FlowDesign je kunt in dat menu de versie van je sync systeem zien, in het us forum is een staatje te vinden van de software versies...de versie van Ford power up was tot voor kort zichtbaar na een uitgevoerde update maar zou nu wel eens niet meer weergegeven kunnen worden helaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 14:06
Gisteren heb ik de vering van mijn Mach-E RWD Extended aan laten passen. Hij is nu 2,5 cm lager en het verschil is gigantisch! Bijna een compleet andere (lees: betere) auto nu. Je stuitert niet meer door de auto bij een putdeksel, drempel of naad in de weg. Met name achterin was dit een veelgehoorde klacht bij vrouw en kind. Maar als bestuurder merk ik ook al een behoorlijk verschil.

Ik kan het iedereen van harte aanraden. De prijs was zeer schappelijk, het was binnen een paar uurtjes gefixt en de auto ligt daarnaast ook een stuk lekkerder op de weg. De firma waarbij ik het heb laten doen was trouwens op aanraden van iemand anders in dit topic. Ze hebben nu een voorraad ingekocht van deze op maat gemaakte vering.

Mochten er meer mensen interesse hebben dan verwijs ik ze graag door.

• rosetree
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-08 22:30
brainovic schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:32:
Gisteren heb ik de vering van mijn Mach-E RWD Extended aan laten passen. Hij is nu 2,5 cm lager en het verschil is gigantisch! Bijna een compleet andere (lees: betere) auto nu. Je stuitert niet meer door de auto bij een putdeksel, drempel of naad in de weg. Met name achterin was dit een veelgehoorde klacht bij vrouw en kind. Maar als bestuurder merk ik ook al een behoorlijk verschil.

Ik kan het iedereen van harte aanraden. De prijs was zeer schappelijk, het was binnen een paar uurtjes gefixt en de auto ligt daarnaast ook een stuk lekkerder op de weg. De firma waarbij ik het heb laten doen was trouwens op aanraden van iemand anders in dit topic. Ze hebben nu een voorraad ingekocht van deze op maat gemaakte vering.

heb je dit bij Karelsen Soest laten doen? Waar ik het ook heb laten doen (en inderdaad zoveel fijner rijden nu)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metalpro2021
MarcelGo schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 08:56:
@FlowDesign je kunt in dat menu de versie van je sync systeem zien, in het us forum is een staatje te vinden van de software versies...de versie van Ford power up was tot voor kort zichtbaar na een uitgevoerde update maar zou nu wel eens niet meer weergegeven kunnen worden helaas.
Je kunt de laatste versie (vaak......) ook terugvinden in de fordpass app. Software update > Recent changes

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Ik heb maandag m'n MME weer opgehaald van de laatste terugroepactie: 22s41 lassen hoofdcontactgever hv.

Range indicatie is nu van 460 naar 560 gegaan 😱 ben benieuwd waarom dat zo is.

Dealer gaf aan dat ze updates geïnstalleerd hebben die ze konden installeren (niet specifiek welke) maar systeem software is nog steeds pre 1.7.1. En lukt ze nog steeds niet die te updaten (zeeuw & zeeuw utrecht) 😖

• MarcelGo
Stephan Oudmaijer schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:01:
Ik heb maandag m'n MME weer opgehaald van de laatste terugroepactie: 22s41 lassen hoofdcontactgever hv.

Range indicatie is nu van 460 naar 560 gegaan 😱 ben benieuwd waarom dat zo is.

Dealer gaf aan dat ze updates geïnstalleerd hebben die ze konden installeren (niet specifiek welke) maar systeem software is nog steeds pre 1.7.1. En lukt ze nog steeds niet die te updaten (zeeuw & zeeuw utrecht) 😖
Range komt door reset...na een paar ritjes is ie weer "normaal" , software bestaat uit allemaal losse pakketten en zou dus best kunnen dat je volledig bij bent ;)

• MarcelGo
metalpro2021 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:38:
[...]

Je kunt de laatste versie (vaak......) ook terugvinden in de fordpass app. Software update > Recent changes
Alleen niet (meer?) de versienummers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bu_nwksxCdHPLPgSnn-uWsluM8o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mapCssLBhWYZ0rBp4yK8w9pr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 14:06
rosetree schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:34:
[...]

heb je dit bij Karelsen Soest laten doen? Waar ik het ook heb laten doen (en inderdaad zoveel fijner rijden nu)
Yes!

• FreeMen
MarcelGo schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:11:
[...]

Alleen niet (meer?) de versienummers

[Afbeelding]
Ik heb die ook vanmorgen binnengekregen. Wel een duidelijke beschrijving van de recall fix maar inderdaad (nog) geen meer versie nummer te zien. Vorige was 2.7.1 dus wat dit is...

• FreeMen
metalpro2021 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:38:
[...]

Hier dus ook niet...

• FreeMen
Wat waren de kosten? Ik overweeg het ook, naast het bandengeluid vanuit voren is de vering nog altijd wel ergernis no 2. En heb je toevallig een foto van de zijkant na verlaging? 2,5cm is best flink.. (foto's gevonden ;))

[ Voor 16% gewijzigd door FreeMen op 18-08-2022 15:04 ]

• FlowDesign
brainovic schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:32:

Interessant :)

Heb je alleen de veren laten vervangen, of ook de schokbrekers?

Welk merk en type zit er nu onder en wat heb je ervoor betaald? :)

• FlowDesign
MarcelGo schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 08:56:
Thanks.
Had iemand onlangs niet een website van Ford gedeeld waar je na kunt kijken welke updates er allemaal op je auto geïnstalleerd zijn? ff zoeken.. .

• FreeMen
FlowDesign schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 14:56:
[...]

Interessant :)

Heb je alleen de veren laten vervangen, of ook de schokbrekers?

Welk merk en type zit er nu onder en wat heb je ervoor betaald? :)
Zojuist het bedrijf aan de lijn gehad. Enkel de veren worden vervangen en de banden worden volledig opnieuw uitgelijnd. Verschil is dag en nacht aldus de beste man (wat hier ook wel bevestigd wordt). Standaard zijn de veren 2 a 2,5cm korter. De veren zijn (na testwerk) speciaal op maat gemaakt in een klein batch dus ze zijn relatief duur voor nieuwe veren maar met de wetenschap dat het speciaal gemaakt is valt het wel weer mee. Ik twijfel zelf nog omdat het een leaseauto is maar ik het zelf moet aftikken zonder aftrek optie. Moet er nog wel 3 a 3,5 jaar mee doen dus ik zit er toch sterk aan te denken het te doen.

• FlowDesign
FreeMen schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 15:19:
[...]

Zojuist het bedrijf aan de lijn gehad. Enkel de veren worden vervangen en de banden worden volledig opnieuw uitgelijnd. Verschil is dag en nacht aldus de beste man (wat hier ook wel bevestigd wordt). Standaard zijn de veren 2 a 2,5cm korter. De veren zijn (na testwerk) speciaal op maat gemaakt in een klein batch dus ze zijn relatief duur voor nieuwe veren maar met de wetenschap dat het speciaal gemaakt is valt het wel weer mee. Ik twijfel zelf nog omdat het een leaseauto is maar ik het zelf moet aftikken zonder aftrek optie. Moet er nog wel 3 a 3,5 jaar mee doen dus ik zit er toch sterk aan te denken het te doen.
Ok. En wat kost het? ;)

Overigens heb ik het ook ooit op een leaseauto laten doen die gloednieuw was. Met veren van Eibach, gewoon bij Profile. Nooit spijt van gehad :)

[ Voor 8% gewijzigd door FlowDesign op 18-08-2022 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
FlowDesign schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 15:22:
[...]

Ok. En wat kost het? ;)

Overigens heb ik het ook ooit op een leaseauto laten doen die gloednieuw was. Met veren van Eibach, gewoon bij Profile. Nooit spijt van gehad :)
€ 600 ex btw (€ 726 incl.) all-in

• FlowDesign
https://www.automotiveit....g-mach-e-nach-26-596.html

Lees hier trouwens dat de nieuwere software updates ook verbetering aan de vering zou moeten brengen.

Ik kan dus aannemen dat er semi-actieve vering op de MME zit? En dat de vering per rijmodus dus ook echt anders is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
FlowDesign schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 15:31:
https://www.automotiveit....g-mach-e-nach-26-596.html

Lees hier trouwens dat de nieuwere software updates ook verbetering aan de vering zou moeten brengen.

Ik kan dus aannemen dat er semi-actieve vering op de MME zit? En dat de vering per rijmodus dus ook echt anders is?
Alleen de GT heeft actieve vering, de rest gewoon normale schokbrekers en veren zonder instelmogelijkheid. Sommige hebben ook het idee dat de vering anders reageert bij de diverse rijdmodi maar dat is dus het placebo effect ;)

• FlowDesign
FreeMen schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 15:34:
[...]

Alleen de GT heeft actieve vering, de rest gewoon normale schokbrekers en veren zonder instelmogelijkheid. Sommige hebben ook het idee dat de vering anders reageert bij de diverse rijdmodi maar dat is dus het placebo effect ;)
Dat is jammer. Semi-actief zoals ik op m'n KTM heb zou wel gaaf geweest zijn :)

Zie hier overigens veren van Eibach, maar alleen voor de AWD modellen
https://www.sportfahrwerk...Alle.html?seite=1&order=6

• FlowDesign
Brotuck schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:01:
[...]

[Afbeelding]
Hoe kun je dit zien?
Met een OBD2 plug en licentie voor FDRS software?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• makooy
  • Nu online
--- EVENEMENT INFO !!! ---

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w1eHbzlU_seZyXH0QuXvp3CBKGQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W6qpqlalgtNQeUFqnfBrAzSH.jpg?f=fotoalbum_large

Mach-E movie night – Save the date

Aangeboden door Ford Nederland!

Als bestuurder van de Mustang Mach-E rijd je in een bijzondere elektrische auto. Dat extra stukje beleving van de Mustang heritage onderstrepen we graag tijdens een kleinschalig evenement exclusief voor mensen met een Mustang Mach-E.

Graag nodigen we je uit voor de Mach-E movie night op 17 september aanstaande. We kijken gezamenlijk de film Le Mans ’66 met Academy Award-winnaars Matt Damon en Christian Bale, gebaseerd op het waargebeurde verhaal van Ford tegen Ferarri. Carroll Shelby (Damon) en de onverschrokken Britse coureur Ken Miles (Bale) gaan na een mislukte overname van Ferrari door Ford het gevecht aan tegen de wetten van de natuur en hun eigen persoonlijke demonen om een revolutionaire raceauto voor de Ford Motor Company te bouwen en het op te nemen tegen de dominante raceauto's van Enzo Ferrari in op de '24 uur van Le Mans'.

Naast alle Mach-E’s die tijdens dit evenement aanwezig zullen zijn, hebben we die avond nog een hele bijzondere elektrische Ford te gast.

Locatie staat nog niet 100% vast, maar zal in elk geval in de randstad regio zijn, verzamelen rond 20:00 uur.

Om de film goed te kunnen zien is het raadzaam om maximaal met twee personen per auto te komen.

Graag horen we of je met jouw Mach-E aanwezig wilt zijn tijdens de Mach-E movie night.

Registreer je op het Google form van de Mach-E facebook groep om jouw plek te reserveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
FlowDesign schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 15:54:
[...]

Hoe kun je dit zien?
Met een OBD2 plug en licentie voor FDRS software?
Nee je hebt enkel een fdrs licentie nodig hiervoor

Just here for the fun

Pagina: 1 ... 131 ... 179 Laatste