Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 130 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 15:58
Brotuck schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:44:
[...]

Hangt wel totaal af van welk onderdeel, vorige week was ik bij de dealer en daar is het onderdeel wat stuk was direct vervangen. Ik stond er wel van te kijken gezien alle berichten over geen onderdelen enzo.

Maar het kan dus ook goed gaan !
Een parkeersensor en een voorbumper. Daarvan had ik wel verwacht dat die er zouden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:08
--- EVENEMENT INFO !!! ---

Afbeeldingslocatie: https://www.jacksracingday.nl/interface/images/home-header-2022.png

In samenwerking met Ford Nederland mag ik de leden van de "Mustang Mach-E Benelux" Facebook groep uitnodigen voor de JACK’S (voormalig Gamma) Racing Day op 5 augustus 2022 op het TT Circuit van Assen.

Er is plek voor maximaal 50 Mach-E's !! VOL.= VOL

Het is de bedoeling dat er ALLEEN Mach-E's komen !!!

Hoe te registreren? Zie de Facebook groep!
https://www.facebook.com/groups/machebenelux

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodzinga
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-04 21:41
bodzinga schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 21:36:
[...]

De Mustang is woensdagochtend bij de dealer aangeland. Ik kreeg gisteren in de middag een belletje dat ze er nog niet uit waren. Middenconsole ligt open en bedrading wordt gecheckt. Kon als vervangende auto nu wel een Mustang ophalen. De verwachting is niet dat hij voor het weekend klaar is. Ze weten niet wat het is, is nog niet voortgekomen. Ford NL en Ford EU zijn ook ingeschakeld. Ik houd jullie op de hoogte.
Inmiddels ben ik mijn MME al drie weken kwijt. Dealer heeft geen idee wat het euvel is. Engineers van Ford zijn er mee bezig…… Het klinkt alsof dit nog heel lang gaat duren.

MME AWD ER Carbonized Grey TP+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
makooy schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:18:

[Afbeelding]

In samenwerking met Ford Nederland mag ik de leden van de "Mustang Mach-E Benelux" Facebook groep uitnodigen voor de JACK’S (voormalig Gamma) Racing Day op 5 augustus 2022 op het TT Circuit van Assen.

Zojuist de optie in het formulier toegevoegd dat je aan kan geven dat je wel wilt komen maar niet het circuit op wilt, dit kan bijvoorbeeld voor de lease rijders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 14:44
makooy schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:52:
[...]

Zojuist de optie in het formulier toegevoegd dat je aan kan geven dat je wel wilt komen maar niet het circuit op wilt, dit kan bijvoorbeeld voor de lease rijders zijn.
Ah top! Aangemeld😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rcklzz
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-10-2022
bodzinga schreef op maandag 11 juli 2022 @ 23:12:
[...]

Inmiddels ben ik mijn MME al drie weken kwijt. Dealer heeft geen idee wat het euvel is. Engineers van Ford zijn er mee bezig…… Het klinkt alsof dit nog heel lang gaat duren.
Hier inmiddels week 5. De mislukte update is niet meer terug te draaien/op te lossen blijkbaar. Software is niet aanwezig en ze weten niet waar deze wel te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broex
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:00
Is er iemand die al ervaring heeft met zijn/haar mach e en Apple maps? Volgens de site van ford zou dit met de juiste versie van sync4 en iOS moeten werken. https://www.ford.com/supp...ng-feature-in-apple-maps/
Ik krijg het echter niet werkend en benieuwd of het anderen wel gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:24
broex schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 18:01:
Is er iemand die al ervaring heeft met zijn/haar mach e en Apple maps? Volgens de site van ford zou dit met de juiste versie van sync4 en iOS moeten werken. https://www.ford.com/supp...ng-feature-in-apple-maps/
Wat krijg je niet werkend? Met Carplay? Kleine display? Plannen met stops?

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broex
MarcelGo schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 18:42:
[...]

Wat krijg je niet werkend? Met Carplay? Kleine display? Plannen met stops?
Ik gebruik wireless CarPlay en de navigatie via maps werkt ook, alleen de navigatie voor ev’s krijg ik niet werkend. Dus navigatie met Apple maps waarbij deze rekening houdt met je batterijniveau en verbruik en ook laadstops toevoegt aan je route als dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 12:11
Ik heb een tijdje terug proef gereden in een GT. Heb nu de RWD versie met AWD velgen. Het viel mij op dat de GT heel stug/zwaar stuurt. Volgens de dealer was dat normaal en kwam door de grote branden. Klopt dit? Voor mijn gevoel moest ik zeker bij langzaam rijden echt aan het stuur "trekken". Kan iemand van de GT rijders hier iets over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-09 15:41
T i M schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 20:10:
Ik heb een tijdje terug proef gereden in een GT. Heb nu de RWD versie met AWD velgen. Het viel mij op dat de GT heel stug/zwaar stuurt. Volgens de dealer was dat normaal en kwam door de grote branden. Klopt dit? Voor mijn gevoel moest ik zeker bij langzaam rijden echt aan het stuur "trekken". Kan iemand van de GT rijders hier iets over zeggen?
Ik heb geen verschil gemerkt tussen mijn huidige gt en mijn vorige awd+er versie. Dus het lijkt me een ander probleem.

Overigens is de beloofde bump op de accu van 88 naar 91 op een er accu model en naar 70 op een sr model gegaan met een van de laatste updates.

Het is in de praktijk nauwelijks te gebruiken overigens, want men reserveert dit voor extra range als je gom al op 0 staat.

Voor meer info:
https://www.macheforum.co...useable-at-100-soc.19330/

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luffbra
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-06-2024
Een parkeersensor en een voorbumper. Daarvan had ik wel verwacht dat die er zouden zijn.
Ik hoop dat ik binnenkort alleen zo’n klepje kan bestellen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/13uUNrINHfk-pViCXtRTQJ8-qEI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q0x5DHigqMX7vt3ikJ6ZRAug.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:39

martjah

Appel

Brotuck schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 20:15:
[...]

Overigens is de beloofde bump op de accu van 88 naar 91 op een er accu model en naar 70 op een sr model gegaan met een van de laatste updates.

Het is in de praktijk nauwelijks te gebruiken overigens, want men reserveert dit voor extra range als je gom al op 0 staat.

Voor meer info:
https://www.macheforum.co...useable-at-100-soc.19330/
Bij mij reageert de auto dan toch anders...... Ik laad altijd tot 90% en ik heb in de zomer dan een indicatie van 290km bereik. Na een dealer update springt dat altijd een heel stuk omhoog en dan na een paar dagen is hij weer terug op 290km. Vorige week 2.7.2 ontvangen en mijn range zit nu al de hele week op 390km op 90%, terwijl hij normaal allang terug zou zijn gegaan naar 290km. Na een ritje van 30km geeft hij dan ook nog 360km resterend aan. Ik denk dat er zo'n 400km is gereden sinds de laatste update.
Ook valt mij op dat mijn gewone lampen nu overdag ook aan zijn ipv alleen dagrijverlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
martjah schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 23:46:
[...]

Bij mij reageert de auto dan toch anders...... Ik laad altijd tot 90% en ik heb in de zomer dan een indicatie van 290km bereik. Na een dealer update springt dat altijd een heel stuk omhoog en dan na een paar dagen is hij weer terug op 290km. Vorige week 2.7.2 ontvangen en mijn range zit nu al de hele week op 390km op 90%, terwijl hij normaal allang terug zou zijn gegaan naar 290km. Na een ritje van 30km geeft hij dan ook nog 360km resterend aan. Ik denk dat er zo'n 400km is gereden sinds de laatste update.
Ook valt mij op dat mijn gewone lampen nu overdag ook aan zijn ipv alleen dagrijverlichting.
Ja mijn gom is nu dik over de 500km bij 100%. Maar heb nog niet de kans gehad om te echt te testen.
In ieder geval is het een klein pluspuntje !

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
martjah schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 23:46:
[...]

De temperaturen zijn redelijk gunstig de laatste tijd en dan kom je een stuk verder op een lading. Je GOM past zich aan aan de huidige situatie waarbij je bij niet al teveel snelweg km inderdaad tegen de 400km kan halen met een SR. Zodra het weer wat kouder wordt zul je zien dat hij zo weer rond de 290 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
FreeMen schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 08:41:
[...]

De temperaturen zijn redelijk gunstig de laatste tijd en dan kom je een stuk verder op een lading. Je GOM past zich aan aan de huidige situatie waarbij je bij niet al teveel snelweg km inderdaad tegen de 400km kan halen met een SR. Zodra het weer wat kouder wordt zul je zien dat hij zo weer rond de 290 staat.
Nou ik had toch bij 22C ook ineens ruim meer dan 400km afgelopen week, dus of het GOM algoritme is aangepast of we hebben toch een beetje meer accu beschikbaar. (Na 2.7.2 update)

Ook heb ik een raar CC dingetje, regelmatig als ik de CC wegkruis kan ik even later niet meer resumé gebruiken omdat CC helemaal uit staat, is volledig willekeurig en niet reproduceerbaar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
MarcelGo schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:05:
[...]

Nou ik had toch bij 22C ook ineens ruim meer dan 400km afgelopen week, dus of het GOM algoritme is aangepast of we hebben toch een beetje meer accu beschikbaar. (Na 2.7.2 update)

Ook heb ik een raar CC dingetje, regelmatig als ik de CC wegkruis kan ik even later niet meer resumé gebruiken omdat CC helemaal uit staat, is volledig willekeurig en niet reproduceerbaar :?
20-25 graden is een optimale temperatuur voor de accu's van ev's dus dat klopt wel.

CC issue herken ik (gelukkig) niet.

[ Voor 3% gewijzigd door FreeMen op 13-07-2022 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:39

martjah

Appel

FreeMen schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:21:
[...]

20-25 graden is een optimale temperatuur voor de accu's van ev's dus dat klopt wel.

CC issue herken ik (gelukkig) niet.
Ik zal mijn tekst dan anders verwoorden: in het afgelopen jaar ben ik nog nooit boven de 300km uitgekomen als geschatte afstand als ik tot 90% laad.

CC doe ik nooit pauzeren maar altijd uit/aan omdat volgens mij dan ook de pre collision wordt gepauzeerd als je de CC op pauze zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-09 08:45
Het gebeurt dan toch voor Europa en voor (of tijdens) de zomer-uittocht. (ook die van mij) De 'recall updates' worden nu via OTA geinstalleerd (job-1). Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Pxg6v2NG1ou1So0QE2X85dAdW8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xMJxNTXlXYlo6F1F8akSIHaH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwegein
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 30-01-2024
broex schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 18:01:
Nu maar hopen dat dit actief wordt voordat we op vakantie gaan. Mijn ABRP is niet gekoppeld en vind ik daardoor niet lekker werken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JJO
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-11-2022

JJO

Voor degenen die het zich afvragen, ja het kan.

Gemiddeld verbruik is 17 kwh/100km op de snelweg dus valt niet tegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n31afhrWYE9IBxm-2iEMOMb4ZF4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iUhwJC91xg9vVo8LB76Fp84w.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:55
JJO schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 18:39:

[Afbeelding]
Wat voor producten zien we hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart267
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21-01 07:54
Nog steeds niet gelukt om voorbij OTA 1.7.1 te komen. Wel paar weken geleden bij bezoek aan dealer gevraagd TSB 22-2150 uit te voeren. Helaas geen zekerheid of ze deze volledig hebben uitgevoerd / of het ze gelukt is. Feit is wel dat er inmiddels 2x een poging is gedaan OTA 1.7.1 uit te voeren (Ford status widget) met beide keren "failure" en "final action not set" als resultaat. Auto zegt zelf up to date te zijn, maar heb schetsboek niet en schuifje voor automatische updates / schema instellen werkt niet meer. Heb er een hard hoofd in dat dit nog gaat lukken zonder hernieuwd bezoek aan dealer.
Iemand nog ideeën? Wat moet ik vragen bij het volgende bezoek?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JJO
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-11-2022

JJO

baszz schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 18:55:
[...]

Wat voor producten zien we hier?
Dakkoffer: Thule XT Force Sport
Drager: Wingbar EVO, in Nederland verkrijgbaar. Adapter set uit Duitsland, beiden ook Thule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudiP
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-09 08:04
Bart267 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 21:18:
Nog steeds niet gelukt om voorbij OTA 1.7.1 te komen. Wel paar weken geleden bij bezoek aan dealer gevraagd TSB 22-2150 uit te voeren. Helaas geen zekerheid of ze deze volledig hebben uitgevoerd / of het ze gelukt is. Feit is wel dat er inmiddels 2x een poging is gedaan OTA 1.7.1 uit te voeren (Ford status widget) met beide keren "failure" en "final action not set" als resultaat. Auto zegt zelf up to date te zijn, maar heb schetsboek niet en schuifje voor automatische updates / schema instellen werkt niet meer. Heb er een hard hoofd in dat dit nog gaat lukken zonder hernieuwd bezoek aan dealer.
Hier exact hetzelfde. Na mijn vakantie gaat de auto voor de 2e sleutel en de recall naar de dealer. Hopelijk brengt dit een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
Iemand deze laatste update al gehad?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VJdlFjL7Axw1Ux4uMxVKI2JBBsg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/euvXBWP28WQZKf13w1XY3ONF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Butre
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-09 18:59
Bart267 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 21:18:
Bij mij lukt het updaten helemaal niet, zelfs niet eens 1.7.1.
Ford geeft aan dat er een nieuwe “APIM” in moet echter deze kunnen ze nog niet bestellen.
Nu wachten totdat ze te leveren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Heeft iedereen met een update nu ook de geschiedenis ervan in de app staan zoals hieronder ?
Overigens is het nog niet "af" want drukken op die datum geeft geen info.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FJVt2yc9ABqTDDKBIVkZwmhRlkU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/18t4VCsWv96BHDLvVHUqottn.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Brotuck op 14-07-2022 10:25 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
Ja.

Detail: De OTA info in de wizard geeft gek genoeg iets anders aan : dat ook 22S29 is gefixt ; zoals in de VS wel wordt gemeld door Fordpass. Dat ontbreekt hier. Naar de reden is het gissen.... (andere policy voor Europa?)

En ja hoor, op ford.nl website bij de OTA info staat wel 22S29 ...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZFLufiB1Nx1hyP_m_uKYe5G7TYM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mylM3arb6OfvqCAjjcu0j8N3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door metalpro2021 op 14-07-2022 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mustang
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13-09 09:05
metalpro2021 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:54:
Het gebeurt dan toch voor Europa en voor (of tijdens) de zomer-uittocht. (ook die van mij) De 'recall updates' worden nu via OTA geinstalleerd (job-1). [Afbeelding]
Hier een Job1, vorige week in ontvangst genomen (leaseplan deal, gloednieuw maar op kenteken 31/12/2021) maar kom helaas niet verder dan update 1.4.0 tot nu toe

[ Voor 14% gewijzigd door Mustang op 14-07-2022 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
Mustang schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:11:
[...]

Hier een Job1, vorige week in ontvangst genomen (leaseplan deal, gloednieuw maar op kenteken 31/12/2021) maar kom helaas niet verder dan update 1.4.0 tot nu toe
Als ik jou was zou ik even naar de dealer gaan en een 'geforceerde update' laten uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxmannl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 15:43
Ik blijf maar in de "software is up-to-date" zonder versienummer hangen.

Update naar 2.1 ging goed.

Daarna wel melding in die Ford status widget app dat nieuwe software was gedownload.
Volgende dag melding dat installatie mislukt is.

Sindsdien geen versienummer meer te zien.
Wel nog 4x gehad in de laatste paar weken dat update icoontje zichtbaar is in auto, maar dat er elke keer staat dat auto up-to-date is zonder enige toelichting.
In de Ford app zelf geen melding van een update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsm29
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-09 08:54
De bouwkwaliteit is niet al te best. De ruitensproeier was er mee opgehouden.
Bleek een slangetje te zijn losgeschoten. Kan, maar verwacht je niet van een premium product.
Vandaag zijn de dempers van de motorkap allebei tegelijk defect geraakt.
Dit zijn toch dingen die nog nooit bij mij defect zijn geraakt.
Heel bijzonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWIGGA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-02 21:31
Net in de mach-e GT gereden, wat aan geweld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commichael
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 19:50
metalpro2021 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:56:
[...]

Als ik jou was zou ik even naar de dealer gaan en een 'geforceerde update' laten uitvoeren.
Hier eindelijk de 1e update ontvangen 2.6.0 (bij twee verschillende dealers geweest maar die konden geen updates meer pushen?). Wel direct afspraak kunnen inplannen voor de recall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxmannl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 15:43
Maxmannl schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:32:
Ik blijf maar in de "software is up-to-date" zonder versienummer hangen.

Update naar 2.1 ging goed.

Daarna wel melding in die Ford status widget app dat nieuwe software was gedownload.
Volgende dag melding dat installatie mislukt is.

Sindsdien geen versienummer meer te zien.
Wel nog 4x gehad in de laatste paar weken dat update icoontje zichtbaar is in auto, maar dat er elke keer staat dat auto up-to-date is zonder enige toelichting.
In de Ford app zelf geen melding van een update
Gisteren alsnog update naar 2.6 gehad exact maand na melding van mislukte update. Klopt het dat je vanaf 2.6 geen versienummer in auto ziet? Zie wel de knop Nu bijwerken met daaronder Uw systeem is up-to-date. In Ford app kreeg ik wel netjes melding dat update naar 2.6 gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Mijn Job1 gisteren ook naar 2.6 na veel tussentijdse "updates" zonder verdere info.
Deze update geeft een andere volume weergave, bluetooth icon, auto stand verwarming stoelen en wat andere kleine grafische updates. Verder weinig kunnen ontdekken buiten dat ik nu voor het eerst mijn kleine scherm volledig in Engels kreeg (grote scherm gewoon NL... 8)7 ) wat ik dat tot 2.6 nog nooit eerder gehad heb.

Ofwel, nieuwe update, nieuwe bugs.

[ Voor 71% gewijzigd door FreeMen op 17-07-2022 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Brotuck schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:24:
Heeft iedereen met een update nu ook de geschiedenis ervan in de app staan zoals hieronder ?
Overigens is het nog niet "af" want drukken op die datum geeft geen info.

[Afbeelding]
Ik heb dus net 2.6 en dan staat er onder die button wel de info. Zal wel net zo lang zijn als het te zien is op het voorscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
@broex

Iemand vroeg naar Apple maps en EV routing? Instellen aanpassen op je telefoon kan pas als als Carplay actief is en je verbinding hebt met je auto...

Hier een link naar een setup (nog niet getest) filmpje https://www.macheforum.co...-mach-e.15576/post-467380

[ Voor 33% gewijzigd door MarcelGo op 18-07-2022 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_Kou
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 03-05-2023
Vandaag weer een nieuwe melding. Kom de rijmodus niet meer aanpassen. Vanwege de temperatuur? Ben benieuwd wat ik morgen tref.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broex
MarcelGo schreef op zondag 17 juli 2022 @ 19:29:
@broex

Iemand vroeg naar Apple maps en EV routing? Instellen aanpassen op je telefoon kan pas als als Carplay actief is en je verbinding hebt met je auto...

Hier een link naar een setup (nog niet getest) filmpje https://www.macheforum.co...-mach-e.15576/post-467380

[YouTube: Setup Apple Maps for EV Route Planning in the Mach-E #shorts]
Dit heb ik geprobeerd, maar ik zie onder vehicles mijn auto niet staan. Ook niet wanneer ik in de auto zit met carplay aan.

Ik gok dat dit toch in Nederland nog niet ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
broex schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:32:
[...]

Dit heb ik geprobeerd, maar ik zie onder vehicles mijn auto niet staan. Ook niet wanneer ik in de auto zit met carplay aan.

Zal het morgen 8) zelf eens proberen, wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-09 18:47
[...]

Idem hier
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RrVykO5aOVQIH_PsSu8oT7vssKk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/mXxr0CGQAcIHavJbbJIcQFDn.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TMuNJDwdMx1GUcaHAvcQwuAbAT4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/oPr67C1fbpWRJzxsEz5tbpy7.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 18% gewijzigd door Waps61 op 19-07-2022 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodzinga
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-04 21:41
bodzinga schreef op maandag 11 juli 2022 @ 23:12:
[...]

Inmiddels ben ik mijn MME al drie weken kwijt. Dealer heeft geen idee wat het euvel is. Engineers van Ford EU zijn er mee bezig…… Het klinkt alsof dit nog heel lang gaat duren.
Vandaag even wat spullen uit de MME bij de dealer gehaald. Morgen alweer een maand uit de running. En niemand weet nog wat het is……”het ligt bij Ford…..” Ik word niet gelukkig van wat ik zie. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bqNXO6NzMj5xxfyCwhTaM3uQpEA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0p4hwc1VfF2NaBTZgKnfGEsd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yvzsLFxMRPhA7s8EvuU6LU8I9qA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6jqMbyraWvrrCa8Hmr4ulF1S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aOeFUrFFHhm-X4_zn9-O4Wo8U60=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pgKiO4YwPQuzGLxqbPj2ml00.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eSV_t4__OCX8ioML1gqpkuG_SRc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GAzKzAnMvI8l7FQ7XbnjJuB2.jpg?f=fotoalbum_large

MME AWD ER Carbonized Grey TP+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
bodzinga schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 20:22:
[...]

Vandaag even wat spullen uit de MME bij de dealer gehaald. Morgen alweer een maand uit de running. En niemand weet nog wat het is……”het ligt bij Ford…..” Ik word niet gelukkig van wat ik zie. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
auw, dat vind niemand leuk om te zien ;w

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
[...]

Ik liep tegen hetzelfde probleem aan...helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 14:46
MarcelGo schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:16:
[...]

Ik liep tegen hetzelfde probleem aan...helaas
Idem hier. Geen auto zichtbaar op beide telefoons (ios)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!to
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 10:53
Iemand met een job2 auto al een update, na de deep sleep modus update van 10 juni, ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xipe22
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:24
P!to schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:45:
Iemand met een job2 auto al een update, na de deep sleep modus update van 10 juni, ontvangen?
Nee nog niks weer ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19:22
Ondanks CarPlay, draadloosopladen etc heeft er iemand een prettige telefoonhouder die die aanbeveelt voor in de Mach E?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Nee niets meer

Just here for the fun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luffbra
BaBoK schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:51:
Ondanks CarPlay, draadloosopladen etc heeft er iemand een prettige telefoonhouder die die aanbeveelt voor in de Mach E?
De brodit vind ik fijn!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fcC4P-jypYgy4yuJLSbHiK8eGUg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VmMhwTA2575zyUcSmsnwnsvU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/28y3JQ0qbyHQwjVuQ2VRv0NyhKE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Qd00LeataBqWeDEYEWnuP2D.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luffbra
Wie weet hoe lang ik minimaal vantevoren de vertrektijd in dien te stellen om de auto (Niet gestekkerd) gekoeld te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 14:44
Nope. Niet OTA. De dealer heeft wel de 21P22 gedaan.
Maar de update voor deep sleep is de eerste en enige update die ik OTA heb gehad. (Heb hem sinds 12-2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
Wat mij opvalt zijn de zender logo's. Die optie staat aan bij mij maar ik zie ze niet. Alleen maar namen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• florisvlasveld
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 08:07
Probeer elke zender opnieuw op te slaan. Dat loste het bij mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten16
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:49
Ik krijg wel keurig een melding in Apple Maps wanneer ik nog maar 50km kan rijden op een charge zodat ik met één druk op de knop een (fast) charger kan zoeken, maar routes plannen die er rekening mee houden lukt mij helaas ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
florisvlasveld schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 22:44:
Probeer elke zender opnieuw op te slaan. Dat loste het bij mij op.
Is wel in lijn met hoe je andere problemen met de software op lost (helaas). Bedankt voor de tip, ik ga het even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
baszz schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 07:33:
[...]

Is wel in lijn met hoe je andere problemen met de software op lost (helaas). Bedankt voor de tip, ik ga het even proberen.
Iedere keer dat je het insteld krijg je de leuke icoontjes te zien, maar de dag erna is het bij mij weer weg.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PraveenB
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-11-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fxIOu2fVagvenI9WrunTEKmrzLM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FW1S8wLSPAf1JAaHRYof81xa.webp?f=user_large

Ik krijg de Mustang Mach E met de bovenstaande grille omlijsting, maar wil graag de hoogglans grille omlijsting va het onderstaande plaatje hebben. Weten jullie waar ik het kan verkrijgen en wat de kosten ervan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
PraveenB schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:00:
[Afbeelding]

Ik krijg de Mustang Mach E met de bovenstaande grille omlijsting, maar wil graag de hoogglans grille omlijsting va het onderstaande plaatje hebben. Weten jullie waar ik het kan verkrijgen en wat de kosten ervan zijn.
Weet je wel wat het verschil is qua versies tussen die 2?
1 is RWD, 1 is AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-09 18:47
Maarten16 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 00:21:
[...]

Ik krijg wel keurig een melding in Apple Maps wanneer ik nog maar 50km kan rijden op een charge zodat ik met één druk op de knop een (fast) charger kan zoeken, maar routes plannen die er rekening mee houden lukt mij helaas ook nog niet.
Die heb ik idd ook al eens voorbij zien komen. Melding dat de batterij bijna leeg is (hoeveel km's is me toen niet opgevallen; te snel wegklikt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PraveenB
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-11-2024
makooy schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:05:
[...]

Weet je wel wat het verschil is qua versies tussen die 2?
1 is RWD, 1 is AWD
Ja dat weet ik, alleen mijn vraag is of ik die van de AWD ook op de RWD kan plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 14:46
PraveenB schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:47:
[...]

Ja dat weet ik, alleen mijn vraag is of ik die van de AWD ook op de RWD kan plaatsen
Alles kan, als je het onderdeel ergens los kan vinden of van een schadebak af haalt oid. Denk niet dat je het zomaar uit een catalogus van Ford los kan bestellen momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
PraveenB schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:47:
[...]

De dealer is de enige plek waar je deze vraag kan neerleggen, echter was het in het verleden al een probleem als je 19 of 20 inch velgen eronder wilde. Dus ik vrees dat het niet kan.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:43
BaBoK schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:51:
Ik heb m'n Mach-E nog niet, maar had deze iOttie houder met zuignap al zo in m'n Tesla Model 3 en nu in m'n VW ID3. Volgens mij kun je deze ook net zo aan de achterkant van het scherm van de Mach-E vastmaken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eHL6IP4LtZyCEfbBqrhmBsOPrlc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hhdm6yTuQZSe5Oq5liTeViza.jpg?f=fotoalbum_large

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ander vraagje: ik heb de Duitse Ford dealer die mijn 2021 Mach-E SR RWD uit moet leveren gevraagd of ze alle terugroepacties hebben uitgevoerd en ook alle software updates hebben gedaan.
Ik heb ze gezegd dat ik denk dat er minimaal 2.7.2 op zou moeten staan. Is dat de versie waarmee de range verbeterd is?
Herkend iemand dat de range vanaf deze of een andere versie duidelijk beter werd?

En die nieuwste update vanwege brandgevaar en dat HV relais (spontaan uit of wegrollen), is dat ook 2.7.2 of nog nieuwer?

Edit:
Volgens deze site zou dat laatste deze maand uit moeten rollen. Staat alleen nog geen versienummer bij
Wikipedia: Ford Power-Up Version History

Edit2:
Vanaf welke datum is iets een Job2 auto en wat is het verschil met Job1?

[ Voor 35% gewijzigd door FlowDesign op 24-07-2022 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
En zowaar ook 2.7.3 ontvangen, OTA updates rollen lekker door.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brotuck

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:26

ja3

Wel vreemd dat dit bij Ford allemaal achteraf moet, net alsof ze voor het eerst een auto bouwen. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brotuck
FlowDesign schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:18:
Ander vraagje: ik heb de Duitse Ford dealer die mijn 2021 Mach-E SR RWD uit moet leveren gevraagd of ze alle terugroepacties hebben uitgevoerd en ook alle software updates hebben gedaan.
Ik heb ze gezegd dat ik denk dat er minimaal 2.7.2 op zou moeten staan. Is dat de versie waarmee de range verbeterd is?
Herkend iemand dat de range vanaf deze of een andere versie duidelijk beter werd?

En die nieuwste update vanwege brandgevaar en dat HV relais (spontaan uit of wegrollen), is dat ook 2.7.2 of nog nieuwer?

Edit:
Volgens deze site zou dat laatste deze maand uit moeten rollen. Staat alleen nog geen versienummer bij
Wikipedia: Ford Power-Up Version History

Edit2:
Vanaf welke datum is iets een Job2 auto en wat is het verschil met Job1?
Hecht niet teveel waarde aan OTA nummers. De dealer kan dit niet beinvloeden. Wat de dealer echter wel kan doen is alle updates die beschikbaar zijn flashen. Vaak komt dit wel overeen met de OTA updates. Maar sommige modules zullen nooit via OTA komen.

Ik zal als ik een keertje tijd over heb wel eens een uitgebreide post maken hierover.

Job 1 (2021)auto is tm eerste week juli 2021.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mustang
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13-09 09:05
Brotuck schreef op zondag 24 juli 2022 @ 19:57:
[...]

Hecht niet teveel waarde aan OTA nummers. De dealer kan dit niet beinvloeden. Wat de dealer echter wel kan doen is alle updates die beschikbaar zijn flashen. Vaak komt dit wel overeen met de OTA updates. Maar sommige modules zullen nooit via OTA komen.

Ik zal als ik een keertje tijd over heb wel eens een uitgebreide post maken hierover.

Job 1 (2021)auto is tm eerste week juli 2021.
Mijn job1 moest vorige week voor de recalls naar Ford dealer maar deze gaf aan de OTA updates niet te kunnen pushen. Ik zit helaas nog steeds op 1.6 met 1.7 die 1x gefaald is. Lijkt er via de Ford widget op dat de auto maar 1x per week probeert te updaten?

Heb mijn job1 pas een paar weken, maar was nieuw. Had toch wel gehoopt dat de updates wat makkelijker zouden gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Mustang schreef op maandag 25 juli 2022 @ 06:59:
[...]

Mijn job1 moest vorige week voor de recalls naar Ford dealer maar deze gaf aan de OTA updates niet te kunnen pushen. Ik zit helaas nog steeds op 1.6 met 1.7 die 1x gefaald is. Lijkt er via de Ford widget op dat de auto maar 1x per week probeert te updaten?

Heb mijn job1 pas een paar weken, maar was nieuw. Had toch wel gehoopt dat de updates wat makkelijker zouden gaan
De OTA updates zijn pakketten van allerlei verschillende delen. De dealer kan bijna alle onderdelen wel los erop zetten maar dat kost nogal wat tijd. De auto kan dus zomaar meer up-to-date zijn dat je nu denkt...

Daarnaast is mijn auto wel bij maar er zijn weinig verbeteringen die ik gemist had ;)

[ Voor 5% gewijzigd door MarcelGo op 25-07-2022 08:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• folkerz
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-07 09:03
FlowDesign schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:12:
[...]

Ik heb m'n Mach-E nog niet, maar had deze iOttie houder met zuignap al zo in m'n Tesla Model 3 en nu in m'n VW ID3. Volgens mij kun je deze ook net zo aan de achterkant van het scherm van de Mach-E vastmaken.
Ik denk dat dat tegen gaat vallen, de achterkant van het scherm is helaas niet glad maar gebobbeld, dus ik vrees dat je daar niets op kan vastmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
folkerz schreef op maandag 25 juli 2022 @ 08:39:
[...]

Ik denk dat dat tegen gaat vallen, de achterkant van het scherm is helaas niet glad maar gebobbeld, dus ik vrees dat je daar niets op kan vastmaken.
Dat zou dan indd wel jammer zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caulino
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-09-2023
gewoon op het scherm plakken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
makooy schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:18:

[Afbeelding]

Kom op iedereen! Inschrijvingen blijven fors achter vergeleken met vorig jaar en toen had een klein deel van de eigenaren de Mach-E :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
makooy schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:46:
[...]

Kom op iedereen! Inschrijvingen blijven fors achter vergeleken met vorig jaar en toen had een klein deel van de eigenaren de Mach-E :X
Is best wel een eind rijden, maar ben erbij !

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosetree
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-08 22:30
vakantietijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
JJO schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 18:39:

[Afbeelding]
Benieuwd naar het verbruik met de dakkoffer correct gemonteerd >:)

Onder mach 1 ( :+ ) is de achterkant (afvoer lucht) optimaliseren veel efficienter dan het frontaal oppervlak. Dus zet je dakkoffer "andersom" erop.

Denk aan een waterdruppel, en de vorm van je Thule wing bars. Voorkant is abrupt en groot, achterkant loopt heel geleidelijk.

Kan zomaar 10% verbruik schelen!

YouTube: Calix Aero Loader reversed skibox test

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Voor diegenen die met een ODB koppeling naar ABRP hebben gereden in het buitenland. Wat zijn de ervaringen ? Do's en don't ?

Ik heb er zelf net eentje besteld om te koppelen en ga er in september mee naar frankrijk.
Waar ik benieuwd naar ben is of ABRP de route aanpast afhankelijk van:
- Meer/minder verbruik
- Drukte bij snelladers
- Stabiliteit ABRP

Het viel me bijvoorbeeld op dat ABRP standaard uitgaat van de maximum snelheid op de wegen waar je overheen gaat. Mijn intentie is juist om max 100 km/h te rijden, gewoon omdat je daarmee het verste komt. Als de planner echter met die hogere waardes rekent kan je zomaar teveel moeten stoppen, terwijl je in werkelijkheid veel verder door kan.

[ Voor 11% gewijzigd door Brotuck op 26-07-2022 10:07 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
_eLMo_ schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 09:58:
[...]

Benieuwd naar het verbruik met de dakkoffer correct gemonteerd >:)

Onder mach 1 ( :+ ) is de achterkant (afvoer lucht) optimaliseren veel efficienter dan het frontaal oppervlak. Dus zet je dakkoffer "andersom" erop.

Denk aan een waterdruppel, en de vorm van je Thule wing bars. Voorkant is abrupt en groot, achterkant loopt heel geleidelijk.

Kan zomaar 10% verbruik schelen!

YouTube: Calix Aero Loader reversed skibox test
Ik heb dit inderdaad vaker gehoord, ziet er in eerste instantie een beetje gek uit, op mijn benzine auto's boeide het me niet zo, maar nu is 10% ineens best veel

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Brotuck schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:06:
Voor diegenen die met een ODB koppeling naar ABRP hebben gereden in het buitenland. Wat zijn de ervaringen ? Do's en don't ?

Ik heb er zelf net eentje besteld om te koppelen en ga er in september mee naar frankrijk.
- Meer/minder verbruik
- Drukte bij snelladers
- Stabiliteit ABRP

Het viel me bijvoorbeeld op dat ABRP standaard uitgaat van de maximum snelheid op de wegen waar je overheen gaat. Mijn intentie is juist om max 100 km/h te rijden, gewoon omdat je daarmee het verste komt. Als de planner echter met die hogere waardes rekent kan je zomaar teveel moeten stoppen, terwijl je in werkelijkheid veel verder door kan.
ABRP is vrij waardeloos voor navigatie, omdat ze geen verkeersdata erin hebben. Is een weg afgesloten of staat er 20 km file? Jammer dan.

Beste is om andere navigatie ernaast te gebruiken en ABRP om te checken of je de afstand tot de volgende lader gaat halen. Live SoC updates en verbruik calculeren enzo doet ABRP nml wel goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brotuck
FlowDesign schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:37:
[...]

ABRP is vrij waardeloos voor navigatie, omdat ze geen verkeersdata erin hebben. Is een weg afgesloten of staat er 20 km file? Jammer dan.

Beste is om andere navigatie ernaast te gebruiken en ABRP om te checken of je de afstand tot de volgende lader gaat halen. Live SoC updates en verbruik calculeren enzo doet ABRP nml wel goed.
Nou dan baseer je de info op een oudere of eventueel gratis editie, want de premium versie (50 euro per jaar) heeft wel verkeersinfo en weerinformatie. Zie:
https://abetterrouteplanner.com/premium/

ABRP Premium Features
- My drives (opslaan routes, geschiedenis ook voor achteraf analyse)
- Weather forecast
- Real-time traffic
- Real-time charger availability and forecast
- Android Auto
- Apple Carplay
- Charging updates...

Al met al wel de moeite dus.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 15:58
Brotuck schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:06:

- Meer/minder verbruik
- Drukte bij snelladers
- Stabiliteit ABRP

Ben ik ook wel benieuwd naar wat de ervaringen zijn!
Welke OBD dongel heb je aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Deze OBD heb ik en die is erg betrouwbaar, nog niet getest met ABRP omdat ik alleen een abo versie neem in de vakantie maand. https://www.obdlink.com/products/obdlink-mxp/ even zoeken dan is die wel iets goedkoper te vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door MarcelGo op 26-07-2022 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
AvantBlack schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:21:
[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar wat de ervaringen zijn!
Welke OBD dongel heb je aangeschaft?
De OBDlink CX, ik had al de OBDlink MX+ aangeschaft en getest maar die werkt niet in ABRP. @MarcelGo
Het moet een gesupporte dongle zijn en met Bluetooth BLE werken.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Brotuck schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:28:
[...]

De OBDlink CX, ik had al de OBDlink MX+ aangeschaft en getest maar die werkt niet in ABRP. @MarcelGo
Het moet een gesupporte dongle zijn en met Bluetooth BLE werken.
Hmmm dat is niet zo fijn...nou heb ik op mijn vakanties tot nu steeds 2 route planners naast elkaar gebruikt en dat is ook wel zo leuk hebben we wat te doen onderweg. (Wel goede info van @Brotuck )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
MarcelGo schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:35:
[...]

Hmmm dat is niet zo fijn...nou heb ik op mijn vakanties tot nu steeds 2 route planners naast elkaar gebruikt en dat is ook wel zo leuk hebben we wat te doen onderweg. (Wel goede info van @Brotuck )
Uiteraard zal ik een terugkoppeling geven van de premium ABRP met ODB koppeling. Volgende week ga ik naar Assen en moet op zeker ergens laden onderweg. Ben zelf erg benieuwd.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert-R
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-09 11:27
Ik ben bepaald niet positief over ABRP. Op vakantie naar Oostenrijk heb ik ABRP Premium gebruikt met Android Auto en een Vgate vLinker MC+ OBD-dongle. Als deze dongle uit de auto geweest is moet je hem opnieuw koppelen, en dat vereiste steeds een reeks van pogingen. Nadat dit uiteindelijk gelukt was bleek de positie op de kaart achter te lopen op de werkelijke positie, en die achterstand liep op gedurende de reis. Op die manier kreeg je de melding dat je twee kilometer terug links had gemoeten. We navigeerden dan op twee routeplanners: op ABRP voor de laadplanning en op de auto voor de route naar het laadpunt. Dit achterlopen treedt alleen op bij lange routes. Voor de vakantie hebben we in Nederland proefgedraaid en daar geen last van gehad.

Als klap op de vuurpijl bracht ABRP een update uit waardoor we voor de terugreis de OBD-dongle helemaal niet meer konden koppelen. Terug hebben we de navigatie en de laadplanning op het systeem van de auto gedaan, en daar waren we heel tevreden over.

ABRP biedt mooie functionaliteit (realtime beschikbaarheid van laadpalen, bijvoorbeeld), maar het is dermate slecht uitgevoerd dat ik er voorlopig niet mee verder ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Bert-R schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:53:
Ik ben bepaald niet positief over ABRP. Op vakantie naar Oostenrijk heb ik ABRP Premium gebruikt met Android Auto en een Vgate vLinker MC+ OBD-dongle. Als deze dongle uit de auto geweest is moet je hem opnieuw koppelen, en dat vereiste steeds een reeks van pogingen. Nadat dit uiteindelijk gelukt was bleek de positie op de kaart achter te lopen op de werkelijke positie, en die achterstand liep op gedurende de reis. Op die manier kreeg je de melding dat je twee kilometer terug links had gemoeten. We navigeerden dan op twee routeplanners: op ABRP voor de laadplanning en op de auto voor de route naar het laadpunt. Dit achterlopen treedt alleen op bij lange routes. Voor de vakantie hebben we in Nederland proefgedraaid en daar geen last van gehad.

Als klap op de vuurpijl bracht ABRP een update uit waardoor we voor de terugreis de OBD-dongle helemaal niet meer konden koppelen. Terug hebben we de navigatie en de laadplanning op het systeem van de auto gedaan, en daar waren we heel tevreden over.

ABRP biedt mooie functionaliteit (realtime beschikbaarheid van laadpalen, bijvoorbeeld), maar het is dermate slecht uitgevoerd dat ik er voorlopig niet mee verder ga.
Ai dat is geen leuk bericht, maar wel nuttige info die ik zal meenemen op de langere rit.

Die koppelingsproblemen zijn verholpen volgens ABRP, de laatste versie is van Juni zag ik. Wanneer ben je weggeweest naar Oostenrijk ?

De ontwikkeling van ABRP is nog steeds actueel en ik zie dan ook flinke progressie met iedere versie. Maar dat het nog niet zo stabiel is als google maps snap ik wel.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert-R
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-09 11:27
We waren van 28 mei t/m 11 juni weg. Ik heb later nog een keer getest: koppelen lukte toen, maar de vertraging op zo'n lange route speelde toen ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Bert-R schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:53:

Had ook begin dit jaar een dongle van Vgate gekocht en na 3 dagen teruggestuurd. Dat ding gaat telkens uit en de enige manier waarop ie weer aan ging was eruit trekken en opnieuw erin steken. Waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Brotuck schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:07:
[...]

Nou dan baseer je de info op een oudere of eventueel gratis editie, want de premium versie (50 euro per jaar) heeft wel verkeersinfo en weerinformatie. Zie:
https://abetterrouteplanner.com/premium/

ABRP Premium Features
- My drives (opslaan routes, geschiedenis ook voor achteraf analyse)
- Weather forecast
- Real-time traffic
- Real-time charger availability and forecast
- Android Auto
- Apple Carplay
- Charging updates...

Al met al wel de moeite dus.
Ah OK. Ik had destijds tijdelijk Premium als bèta gebruiker, maar dat was inderdaad alweer een jaar geleden. Blijkbaar hebben ze dat nu wel toegevoegd dan.

In de gratis versie zit het dus niet en dan is ABRP dus wel waardeloos voor navigatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
FlowDesign schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:26:
[...]

Ah OK. Ik had destijds tijdelijk Premium als bèta gebruiker, maar dat was inderdaad alweer een jaar geleden. Blijkbaar hebben ze dat nu wel toegevoegd dan.

In de gratis versie zit het dus niet en dan is ABRP dus wel waardeloos voor navigatie.
Ik betaalde 5 euro voor 1 maand premium, de hele vakantie kunnen gebruiken, best de moeite waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik heb nu trouwens nog een VW ID3 en gebruik Tronity, welke ik weer gekoppeld heb aan ABRP. Dan heb je geen dongle nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
FlowDesign schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:35:
Ik heb nu trouwens nog een VW ID3 en gebruik Tronity, welke ik weer gekoppeld heb aan ABRP. Dan heb je geen dongle nodig.
Tronity is ook voor de Mach-e beschikbaar zag ik, maar het lijkt mij juist dat die data verouderd is ?
Ik heb in ieder geval de trial afgesloten, eens kijken of het een beetje werkt. Goede tip

[ Voor 11% gewijzigd door Brotuck op 26-07-2022 12:57 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Brotuck schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:45:
[...]

Tronity is ook voor de Mach-e beschikbaar zag ik, maar het lijkt mij juist dat die data verouderd is ?
Ik heb in ieder geval de trial afgesloten, eens kijken of het een beetje werkt. Goede tip
Wat bedoel je met verouderd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
FlowDesign schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:07:
[...]

Wat bedoel je met verouderd?
Dat de data net niet realtime is omdat het via de cloud loopt.
Auto -> Ford servers -> tronity servers -> ABRP

[ Voor 10% gewijzigd door Brotuck op 26-07-2022 15:38 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Brotuck schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:29:
[...]

Dat de data net niet realtime is omdat het via de cloud loopt.
Auto -> Ford servers -> tronity servers -> ABRP
Ohzo, ja dat klopt. Heb dat ook gemerkt afgelopen maart naar Oostenrijk en terug. Het loopt een beetje achter, maar is wel bruikbaar.
ABRP met Tesla werkt wat dat betreft wel een stuk sneller.

Pagina: 1 ... 130 ... 179 Laatste