Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 129 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-09 15:41
metalpro2021 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 21:33:
[...]

Ben jij al verder dan 2.7,1 dan?
Nee ik heb een job2 auto, daar is sinds juli vorig jaar precies 1 ota voor geweest. De deep sleep update..

Job 2 auto's hebben standaard al hogere firmware en men trekt eerst job1 auto's op vergelijkbaar level.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luffbra
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-06-2024
Brotuck schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:32:
[...]
Nee jij hebt een Job2 auto. Dit gaat specifiek over Job1 auto's
Ik had 2.7.1 en gisteren update bij de dealer gehad. Op het scherm geeft hij nog steeds 2.7.1 aan.

Helaas werkt de knop voor de motorkap nog niet, ook al dacht de dealer van wel.

Daarnaast nieuwe voorruit en extra sleutel ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudiP
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-09 08:04
Bij mij blijft de OTA Update al een hele tijd hangen op de 1.7.1. Hij wil wel maar kan niet.
De dealer geeft als advies om de auto helemaal te resetten naar de fabrieksinstellingen. Ik heb nog nooit een probleem gehad met PAAK dus als het geen zin heeft dan reset ik de instellingen liever niet. Maar als het helpt...uiteraard wel.

Advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:26

m24

RudiP schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:22:
Bij mij blijft de OTA Update al een hele tijd hangen op de 1.7.1. Hij wil wel maar kan niet.
De dealer geeft als advies om de auto helemaal te resetten naar de fabrieksinstellingen. Ik heb nog nooit een probleem gehad met PAAK dus als het geen zin heeft dan reset ik de instellingen liever niet. Maar als het helpt...uiteraard wel.

Advies?
Ik zou de dealer gewoon de updates laten draaien... deze worden dan geforceerd en daarna pakt hij het hopelijk weer zelf op. Factory reset klinkt mij als kluitje ... riet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck

Advies?
Er is een known issue met bepaalde modellen. Dit kan dan alleen verholpen worden door de dealer via een kabel koppeling. Niet via de odb poort maar via een verborgen netwerkaansluiting erachter.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
Ik heb vorige week een "update geslaagd" melding gehad in de auto maar als ik bij updates kijk komt er enkel te staan dat ik de laatste versie heb en itt de vorige updates geen enkele melding over de geïnstalleerde versie. Ook in de app geen melding.

Nu zag ik hier printscreens voorbij komen van één of andere webpagina waarop je zou kunnen zien welke update er geïnstalleerd is dan wel klaar zou staan. Welke pagina/tool is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:29
FreeMen schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:55:
Ik heb vorige week een "update geslaagd" melding gehad in de auto maar als ik bij updates kijk komt er enkel te staan dat ik de laatste versie heb en itt de vorige updates geen enkele melding over de geïnstalleerde versie. Ook in de app geen melding.

Nu zag ik hier printscreens voorbij komen van één of andere webpagina waarop je zou kunnen zien welke update er geïnstalleerd is dan wel klaar zou staan. Welke pagina/tool is dat?
Zelf gebruik ik daar het Scriptable script voor op mijn iPhone.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
makooy schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:00:
[...]

Zelf gebruik ik daar het Scriptable script voor op mijn iPhone.
Die zag ik inderdaad maar ik heb android en daar bestaat die app niet voor naar het uit ziet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grondje
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-10-2024

Advies?
Ik heb hetzelfde probleem. Mijn dealer heeft het opgenomen met ford.nl maar ze weten nog niet hoe ze het gaan oplossen. Als iemand hetzelfde heeft gehad waarbij de dealer het wel voor elkaar heeft gekregen verneem ik graag welke dealer dat is geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brotuck
Grondje schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:48:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn dealer heeft het opgenomen met ford.nl maar ze weten nog niet hoe ze het gaan oplossen. Als iemand hetzelfde heeft gehad waarbij de dealer het wel voor elkaar heeft gekregen verneem ik graag welke dealer dat is geweest.
@RudiP

Vraag je dealer dit te doen :
https://www.macheforum.co...er-up-1-7-1-update.16562/

Daarna werkt het weer zoals zou moeten
Let op dit is puur voor auto's die niet verder komen dan OTA 1.7.1

Korte versie: vragen naar de TSB 22-2150 update procedure van Ford
In het linkje naar het andere forum staat ook de PDF die vanuit Ford komt met alle stappen uitgelegd
Ik ben ook te huur 8)

@makooy Dit soort info zou eigenlijk in de FP moeten staan ?

[ Voor 17% gewijzigd door Brotuck op 21-06-2022 17:16 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-09-2023
ik had ineens een download icoontje links boven in mijn scherm toen ik instapte om naar huis te gaan (job 2 auto) na erop geklikt te hebben werd gemeld dat de update geslaagd was en ik de laatste versie heb, wat dat dan ook mag betekenen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luffbra
Caulino schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 18:02:
ik had ineens een download icoontje links boven in mijn scherm toen ik instapte om naar huis te gaan (job 2 auto) na erop geklikt te hebben werd gemeld dat de update geslaagd was en ik de laatste versie heb, wat dat dan ook mag betekenen :-)
Kun je met de fob de motorkap openen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:55
Luffbra schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:53:
[...]

Kun je met de fob de motorkap openen?
Dat kon altijd al met een job2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grondje
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-10-2024
Brotuck schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 17:00:
[...]

@RudiP

Vraag je dealer dit te doen :
https://www.macheforum.co...er-up-1-7-1-update.16562/

Daarna werkt het weer zoals zou moeten
Let op dit is puur voor auto's die niet verder komen dan OTA 1.7.1

Korte versie: vragen naar de TSB 22-2150 update procedure van Ford
In het linkje naar het andere forum staat ook de PDF die vanuit Ford komt met alle stappen uitgelegd
Ik ben ook te huur 8)

Thx. Ga ik ff mee aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Caulino schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 18:02:
Dit had ik dus ook maar nergens verder iets terug te vinden wat er geupdate is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commichael
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 19:50
FreeMen schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:01:
[...]

Zelfde hier helaas. Eindelijk een update dacht ik maar ik kan ook niks terugzien. Heb dus ook geen idee hoe ver mijn job 1 is met updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
commichael schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:09:
[...]

Zelfde hier helaas. Eindelijk een update dacht ik maar ik kan ook niks terugzien. Heb dus ook geen idee hoe ver mijn job 1 is met updates.
Zou dit een sync update geweest kunnen zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Brotuck schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 17:00:
[...]

Ik kan je helaas niet toevoegen als mede-auteur. dat moet @brainovic doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
FreeMen schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:01:
[...]

in de app stond dat het de deep sleep update is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 14:06
makooy schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:42:
[...]

Ik kan je helaas niet toevoegen als mede-auteur. dat moet @brainovic doen
Consider it done!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• marcelt4
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-03-2023
In de afgelopen weken is er wat gespeeld met verf op de spatbordranden en remklauwen en eindelijk de velgen eronder. Ik word er wel blij van eigenlijk. Nu wachten op de verlagingsset en een achterklepspoilertje is ook onderweg :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4hT049ueq_o94wyCulfCTrw_ZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hq9RF9xI1gBKjB2LXmWDvMcp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yjtUV9m0JjALKDV1gmhVgSKaUro=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0cljCTLrdgQEwVSFJ4UYwZ4W.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:53

ArCadE

No banana available

Donnie Darko schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:19:
[...]

Dat kon altijd al met een job2
Wat ik deze week van de dealer begreep gaat dat met job 1 autos niet werken ivm ander slot en kabelboom die anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:20
ArCadE schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:47:
[...]

Wat ik deze week van de dealer begreep gaat dat met job 1 autos niet werken ivm ander slot en kabelboom die anders is.
Hmm in several Q and A with Ford officials is het wel toegezegd....

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-08 22:35
ArCadE schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:47:
[...]

Lekker dan, met een nutteloze knop op die grote sleutel.. Ik hoop toch dat dit niet zo is, maar het begint nu wel erg lang te duren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brotuck
Volgens de laatste info zit er een software ota aan te komen die hem eindelijk activeert.
OTA 2.8.3 als ik me niet vergis.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodzinga
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-04 21:41
bodzinga schreef op zondag 19 juni 2022 @ 09:04:
[...]

Inderdaad verschillende oorzaken. Niet heel ernstig maar ik zal maandag toch maar even de dealer bellen. Thanks.
De Mustang is woensdagochtend bij de dealer aangeland. Ik kreeg gisteren in de middag een belletje dat ze er nog niet uit waren. Middenconsole ligt open en bedrading wordt gecheckt. Kon als vervangende auto nu wel een Mustang ophalen. De verwachting is niet dat hij voor het weekend klaar is. Ze weten niet wat het is, is nog niet voortgekomen. Ford NL en Ford EU zijn ook ingeschakeld. Ik houd jullie op de hoogte.

MME AWD ER Carbonized Grey TP+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb nu ruim 30.000 km gereden en nog steeds geen melding dat er een onderhoudsbeurt uitgevoerd moet worden zoals ook in de app staat.
De dealer zegt dat het veranderd is naar 2 jaar met onbeperkte km en dat de app nog aangepast moet worden.
Hier lees ik dat andere dealers wel de 30.000 km aanhouden.

Is er een officieel schrijven van Ford met de onderhoudsintervallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
TheoQ schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 08:55:
Ik heb nu ruim 30.000 km gereden en nog steeds geen melding dat er een onderhoudsbeurt uitgevoerd moet worden zoals ook in de app staat.
De dealer zegt dat het veranderd is naar 2 jaar met onbeperkte km en dat de app nog aangepast moet worden.

Dealer gaf bij mij aan dat de auto zelf aan moet geven wanneer het nodig is maar dat ze zelf rond de 30k aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luffbra
Bij mij zijn afgelopen maandag de voorruit vervangen, panoramadak issue opgelost en tweede sleutel ontvangen.

Toch blijft in de Ford-app linksboven drie terugroepacties staan...irritant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
Luffbra schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 12:09:
Bij mij zijn afgelopen maandag de voorruit vervangen, panoramadak issue opgelost en tweede sleutel ontvangen.

Duurt altijd even, ik heb gehoord bij een recall van onze bedrijfswagens dat dat zo maar een week of 2 kan blijven staan in de app, zelfde geldt overigens voor het openbare register op de website van de RDW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
Luffbra schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 12:09:

Meldingen gaan weg zodra Ford de rekening aan de dealer heeft betaald, althans dat is mij gezegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice_S
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22-11-2024
Grondje schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:48:
[...]

Zojuist een afspraak gemaakt met de dealer omdat de update al 2 maanden blijft hangen. Afspraak is de 8e dus zal laten weten of het goed is gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Butre
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-09 18:59
Na vele pogingen van dealer en Ford NL is me. Er nu zeker van dat geen enkele “update” op mijn job1 auto lukt.
(Alle tips en links van deze sites zijn bekeken dan wel gebruikt).
Men wil nu de APIM module gaan vervangen.
Helaas is deze nog niet te bestellen.
Afwachten maar weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• haaibaai
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 22:22

Ik had een 30k beurt gepland, maar die werd afgebeld. Reden was dat er niet meer op km interval wordt onderhouden maar om de 2 jaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 14:06
haaibaai schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 22:10:
[...]

Ik had een 30k beurt gepland, maar die werd afgebeld. Reden was dat er niet meer op km interval wordt onderhouden maar om de 2 jaar....
Wilde ook een 30k beurt inplannen, maar was niet nodig volgens de dealer. Inderdaad 2 jaar. Enig idee waarom dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
zo goed zijn ze :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeMen
brainovic schreef op zondag 26 juni 2022 @ 02:54:
[...]

Wilde ook een 30k beurt inplannen, maar was niet nodig volgens de dealer. Inderdaad 2 jaar. Enig idee waarom dit is?
Best bijzonder, ruitenwissers, pollenfilter en nog wat van die zaken hangen veel meer af van hoeveelheid gereden km (lees: actieve uren) dan ouderdom. Een MME welke 10K per jaar rijdt of 40K maakt mijn inziens toch een flink verschil in onderhoud op die onderdelen.

Vreemde keuze als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
FreeMen schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:03:
[...]

Best bijzonder, ruitenwissers, pollenfilter en nog wat van die zaken hangen veel meer af van hoeveelheid gereden km (lees: actieve uren) dan ouderdom. Een MME welke 10K per jaar rijdt of 40K maakt mijn inziens toch een flink verschil in onderhoud op die onderdelen.

Andersom is het ook vreemd om een auto die maar 7K per jaar rijdt pas na ruim 4 jaar een onderhoudsbeurt te geven?

Bij mij is momenteel 2 jaar ongeveer 40K dus ik vind het prima, scheelt me ook weer kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Butre
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-09 18:59
Zojuist een 2e (originele) sleutel in ontvangst mogen nemen (kosteloos).
Heeft even geduurd maar toch goedgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HlAXbADnPSTVdgLlXkTRoZSVczg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9cGpT0EukNQOJMhY4Cl5nT6V.png?f=fotoalbum_large

Finally !

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• folkerz
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-07 09:03
Helaas helaas, auto besteld en die ging een deze 3 weken uitgeleverd worden. Echter krijg ik net een mail over de terugroepactie. Eerst een update dan pas uitleveren (en volgens de dealer is de termijn voor update onbekend).

Heeft hier wellicht iemand een idee, of een inside kennis 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
El Butre schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:28:
Zojuist een 2e (originele) sleutel in ontvangst mogen nemen (kosteloos).
Heeft even geduurd maar toch goedgekomen.
Hier ook, blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
folkerz schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:35:
Helaas helaas, auto besteld en die ging een deze 3 weken uitgeleverd worden. Echter krijg ik net een mail over de terugroepactie. Eerst een update dan pas uitleveren (en volgens de dealer is de termijn voor update onbekend).

Heeft hier wellicht iemand een idee, of een inside kennis 😉
Er gaan geruchten op het amerikaanse forum dat de updates er sinds zaterdag zijn. Maar niets officieel bevestigd nog

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:55
Kreeg vandaag ook bericht van de leasemaatschappij over de terugroep actie, laat ze maar snel komen met die OTA ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxmannl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 15:43
Nadat 2 weken geleden ik melding kreeg update mislukt. Nu weer een melding update geslaagd in auto.

Geen info welk versienummer o.i.d. Wanneer je bij updates kijkt staat er dat alles up-to-date is... dat is alles.

Op zich geen problemen mee zolang ik kan rijden ben ik al redelijk tevreden. Maar na deze ´update´ werkt android auto niet meer.

Wanneer ik deze in de telefoonlijst weer probeer te activeren krijg ik melding ¨app projectie inschakelen¨ dat probeer ik maar inschakelen mislukt.

Auto verwijderd in telefoon, telefoon verwijderd in auto, en weer opnieuw toegevoegd.
App projectie via instellingen inschakelen lukt ook niet. Kan de toggle omzetten maar blijft greyed out.

Iemand nog een suggestie wat te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Heeft iemand deze melding al gehad ? Hij kwam na de ota ineens erbij...

Overigens werkt alles prima...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rlx3stCgiw6Eo768VvjUj8VNKjw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AzE9dycBcVYgypTOgZdpt2CY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ucm3w4tK32tMDjh55Yrt9w8atjc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RIFLcw4G8FgxZIAPIsUXEDMM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Brotuck op 28-06-2022 19:26 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
Afgelopen week op vakantie een Alfa Romeo Stelvio Q4 Sprint onder de kont gehad. Best een fijne SUV qua looks en ruimte, maar haalt het qua stuurgedrag niet bij de Mach E hoor. Ook viel mij op hoeveel rempower de Mach E heeft, ondanks dat de Stelvio maar 1600 kg is. Zal wel met combo van regen electro motoren en schijfremmen te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Brotuck schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:25:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die melding motorregeling verminderd vermogen wel in combi met nog wat meldingen...maar na een tijdje rust en opnieuw starten alles weer weg...die schakelfout is wel een bijzondere, iets met de draaiknop te snel of zonder rem gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
MarcelGo schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:49:
[...]

Die melding motorregeling verminderd vermogen wel in combi met nog wat meldingen...maar na een tijdje rust en opnieuw starten alles weer weg...die schakelfout is wel een bijzondere, iets met de draaiknop te snel of zonder rem gebruikt?
Nee ik kreeg de melding direct nadat ik de auto aanzette om de kids te halen. Ik zag toen ook dat de ota installeren was gelukt. Ik heb wel vaker rare meldingen gehad na een software update. Maar die kon ik altijd resetten. Dat lukt niet met deze melding. Wellicht moet de dealer dit eerst inspecteren voordat de melding weggaat.

De knop voor de diverse rij modes werkt ook prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Brotuck op 28-06-2022 20:16 ]

Just here for the fun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fletnix
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-03-2023
Niet erg praktisch om patienten te vervoeren ..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MMoRAgas4P6iLECH6Kms94eGUWM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GI6G3u03QMi3MGE395nRmkCy.png?f=fotoalbum_large

bron: https://fordmediacenter.n...idingen-broeder-de-vries/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brotuck
De fix voor de recall is bechikbaar !
Dit betekend even naar de dealer en laten updaten.

Ook al weten ze er zelf nog niks van, de software is beschikbaar voor alle auto's. Ik heb ze gisteren erop gezet. (Ook al had ik die andere foutmelding een paar posts terug)

Overigens komt er ook een OTA eind Juli/begin Augustus hiervoor. Dus je kan ook gewoon even wachten.

https://www.macheforum.co...ailable-at-dealers.19137/

[ Voor 43% gewijzigd door Brotuck op 29-06-2022 11:17 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
Ander vraagje:

Zien jullie albumplaatjes in sync4 als jullie via Bluetooth muziek afspelen? (Bijvoorbeeld van Spotify of Youtube). Ik vraag mij af of dit nieuw is sinds een update, of dat dit een iPhone ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
Brotuck schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 07:29:

Ook al weten ze er zelf nog niks van, de software is beschikbaar voor alle auto's. Heb ze gisteren erop gezet. (Ook al had ik die andere foutmelding een paar posts terug)

Overigens komt er ook een OTA eind Juli/begin Augustus hiervoor. Dus je kan ook gewoon even wachten.

Kreeg vanochtend melding van een update maar kon verder niks zien qua versie nummer. Ford app geeft ook nog steeds aan dat laatste updates van 16 juni is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commichael
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 19:50
FreeMen schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:11:
[...]

Zou dit een sync update geweest kunnen zijn ?
Nee, Ik had vanmorgen weer een melding in de auto. Details laat de auto niet zien, Fordpass op de telefoon geeft geen melding van een update. Sync versie nummer was ongewijzigd.

Zit te overwegen om toch maar eens naar de dealer te gaan voor opheldering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik heb een mail gestuurd naar de dealer of ze dit al kunnen doen en wanneer ze plek zouden hebben.
Ik gok dat de OTA eerder kan komen dan dat ze plek hebben..

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
Staat toch ook arts op :+ staat 'm overigens niet verkeerd.

In April stond er ook een filmpje op Youtube van de NYPD variant van de MME online, YouTube: NYPD Electric Police Car! Mustang Mach E (NY Auto Show 2022) staat 'm ook niet verkeerd. New York gaat nogal EV, stonden op die beurs ook een hoop andere MME's.

[ Voor 5% gewijzigd door TIGER1125 op 29-06-2022 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
martijnvds schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:13:
[...]

Kreeg vanochtend melding van een update maar kon verder niks zien qua versie nummer. Ford app geeft ook nog steeds aan dat laatste updates van 16 juni is.
Hier ook weer zo'n update gehad waar je verder niks van terug ziet. 2e in 2 weken tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Web-Brielle schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:41:
[...]

Ik heb een mail gestuurd naar de dealer of ze dit al kunnen doen en wanneer ze plek zouden hebben.
Ik denk dat je het standaard antwoord krijgt dat Ford NL nog niets heeft verspreid en dat ze dus niets kunnen doen. Beetje frustrerend allemaal. Ook voor de dealers trouwens.

De update zelf is trouwens iets van 30 minuten en je bent klaar. Tenzij ze gelijk andere updates meepakken dan kan het (veel) langer duren

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice_S
  • Laatst online: 22-11-2024
unreal0 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:53:
Ander vraagje:

Zien jullie albumplaatjes in sync4 als jullie via Bluetooth muziek afspelen? (Bijvoorbeeld van Spotify of Youtube). Ik vraag mij af of dit nieuw is sinds een update, of dat dit een iPhone ding is.
Ik heb dat altijd gehad (auto mei vorig jaar opgehaald). Gebruik met altijd met CarPlay (Apple)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
Maurice_S schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:20:
[...]

Ik heb dat altijd gehad (auto mei vorig jaar opgehaald). Gebruik met altijd met CarPlay (Apple)
Dat carplay ze weergeeft snap ik, ik doel op echt bluetooth audio luisteren via sync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rcklzz
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-10-2022

Ook al weten ze er zelf nog niks van, de software is beschikbaar voor alle auto's. Ik heb ze gisteren erop gezet. (Ook al had ik die andere foutmelding een paar posts terug)

Even updaten. Dat vroeg ik ook, 14 dagen geleden. Helaas ging de update mis en nu staat de grote rode vriend al 2 weken lang in een donker hoekje van de garage. Niemand weet wat te doen, niemand weet hoe lang het duurt. Wat een aanfluiting. We hebben het hier over een officiële Ford dealer….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fletnix
Ik heb via Amazon.de een zonnescherm voor mijn panoramadak aangeschaft :
https://www.amazon.de/-/nl/gp/product/B09YCWQKPM/

Ziet er in het echt niet zo strak uit als op de website, maar hij past en is vrij makkelik te plaatsen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-LwNxl2y281IIsMlmM5lRL78l70=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WCYd3BjRue6a0W7hmlzKdpKa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HzgnVfKeguIX-rNCZDRUG1YlPYY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CZGjzsdGUFjsfMu4naangOUp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fWO5WIw0ThCxL-YWBETb-RpyOOo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J4JvwKVeIzZmOkwZt7jWjNd9.jpg?f=fotoalbum_large

Je krijgt er ook een reflecterende folie bij die je als extra laag tussen kan zetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4prQEEMKPFBlQBsFu6KwF0itpjQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cwk6SWrEvtjCGR9bf17enFpB.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens ook te koop via aliexpress, maar dan geen zekerheid wanneer/of die ooit aankomt.

Een mooier model kan je via een amerikaanse website bestellen, als je paypal pay hebt of amazon pay.:
https://www.tesmanian.com...ach-e-glass-roof-sunshade
Houdt wel rekening mee dat je extra belast wordt door PostNL (import heffing of zo..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Web-Brielle schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:41:
[...]

Ik ben zojuist gebeld door de garage, pas begin juli krijgen hun de update beschikbaar en kunnen ze de auto's pas updaten. Zodra dit zover is, wordt ik terug gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
fletnix schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 12:24:
Ik heb via Amazon.de een zonnescherm voor mijn panoramadak aangeschaft :
https://www.amazon.de/-/nl/gp/product/B09YCWQKPM/

Ziet er in het echt niet zo strak uit als op de website, maar hij past en is vrij makkelik te plaatsen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Je krijgt er ook een reflecterende folie bij die je als extra laag tussen kan zetten.
[Afbeelding]

Overigens ook te koop via aliexpress, maar dan geen zekerheid wanneer/of die ooit aankomt.

Een mooier model kan je via een amerikaanse website bestellen, als je paypal pay hebt of amazon pay.:
https://www.tesmanian.com...ach-e-glass-roof-sunshade
Houdt wel rekening mee dat je extra belast wordt door PostNL (import heffing of zo..).
Hoezo zou je een zonnescherm willen hebben? ik heb als berijder echt 0 last van de zon door het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fletnix
makooy schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 13:35:
[...]

Hoezo zou je een zonnescherm willen hebben? ik heb als berijder echt 0 last van de zon door het dak
Ik merk dat de kids achterin toch wel last hebben van de felschijnende zon; als rijder of bijrijder, ondervind ik er inderdaad weinig last van.
Maar gisteren stond ik nog buiten op een parkeerplek voor ruim 6 uur, en merkte na het ophalen dat het bloedheet was in de auto; vooral de stoelen, maar ook mijn zonnebril die in de brillenhouder lag.
Zo'n extra zonnescherm biedt enigzins bescherming, zeker als je plannen hebt om naar het zonnige zuiden te rijden. Je haalt hem overigens binnen enkele seconden eruit; het netjes opvouwen heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• folkerz
Web-Brielle schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 13:07:
[...]

Ik ben zojuist gebeld door de garage, pas begin juli krijgen hun de update beschikbaar en kunnen ze de auto's pas updaten. Zodra dit zover is, wordt ik terug gebeld.
Het scheelt dat begin juli morgen al is ;) (al ben ik er bang voor dat ook ik nog een paar weken moet wachten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
Hey en daar is 2.7.1 twee weken na 2.6.0. Geen zichtbare verbeteringen tov de vorige update.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ot0EjZ8JVCSG3PWNdMOXkiMpixs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5e63nfGxGzmBwCWeHPzYcLPy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Auto hangt sinds gistermiddag aan de lader op transferium. Vrouw des huizes heeft hem mee en gaat pas vanavond terug naar kreeg om 23:00 gisterenavond onderstaande melding... Hopelijk komt ze weg...😬

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dOuVnwsSGdmUQUOUZQ39vrRGODM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E7eAAqFNefbREFpWD7obeZoY.jpg?f=fotoalbum_large

Update: gelukkig geen issue, was er even bang voor omdat tegelijk met deze melding de auto ook in deep sleep was gegaan wat mij het ergste de vrezen maar gelukkig onterecht.

[ Voor 13% gewijzigd door FreeMen op 02-07-2022 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodzinga
bodzinga schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 21:36:
[...]

De Mustang is woensdagochtend bij de dealer aangeland. Ik kreeg gisteren in de middag een belletje dat ze er nog niet uit waren. Middenconsole ligt open en bedrading wordt gecheckt. Kon als vervangende auto nu wel een Mustang ophalen. De verwachting is niet dat hij voor het weekend klaar is. Ze weten niet wat het is, is nog niet voortgekomen. Ford NL en Ford EU zijn ook ingeschakeld. Ik houd jullie op de hoogte.
Inmiddels zijn we goed anderhalve week verder en er is nog geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodzinga
FreeMen schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:03:
[...]

Die van mij is 3 weken terug bij Broekhuis geweest voor de 30K beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 14:46
Vandaag weer een update icoontje op de sync. Niets te vinden van wat er geüpdatet is, ook niet via de app. Op 10 juni heeft de auto een OTA mislukt en die is sindsdien nog niet opnieuw geprobeerd gaf de dealer aan. Over dik 2 weken staat afspraak om voor de tweede keer bij dealer te laten update van uitgaand dat de OTA dan nog steeds niet opnieuw geprobeerd is. Wel raar dat na mislukken update er zo'n lange periode geen nieuwe poging wordt gewaagd, auto staat altijd in Wi-Fi bereik thuis nota bene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Brotuck schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:25:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vanmorgen even bij de dealer geweest. Probleem was de versnellingsknop. Die is vervangen.

Problem solved !

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• folkerz
Brotuck schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:35:
[...]

Er gaan geruchten op het amerikaanse forum dat de updates er sinds zaterdag zijn. Maar niets officieel bevestigd nog
Wel vreemd, niets gehoord van de dealer behalve een uitnodiging om volgende week de auto te komen ophalen. Dus ik denk dat de fix hier ook beschikbaar is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
folkerz schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:05:
[...]

Wel vreemd, niets gehoord van de dealer behalve een uitnodiging om volgende week de auto te komen ophalen. Dus ik denk dat de fix hier ook beschikbaar is!
Ik heb de dealer vanmorgen gesproken hierover, er is nog (steeds) niets officieels in europa beschikbaar.

De fix die in Amerika is gekomen is trouwens niets anders als een software aanpassing zodat de auto nog blijft rijden als het probleem zich voordoet. De echte fix is dus vervanging van de componenten.
Tenminste ik zag de eerste problemen alweer voorbij komen op het USA forum nadat de " fix" was geinstalleerd.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
Vanochtend hielden de speakers aan de linkerkant spontaan mee op. Hopelijk gaan ze het ook spontaan weer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
martijnvds schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:06:
Vanochtend hielden de speakers aan de linkerkant spontaan mee op. Hopelijk gaan ze het ook spontaan weer doen.
Ook een paar keer gehad. Tot nu toe is het weer werkend gekregen door de auto uitzetten en weer aanzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martijnvds
Web-Brielle schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:01:
[...]

Ook een paar keer gehad. Tot nu toe is het weer werkend gekregen door de auto uitzetten en weer aanzetten.
En ze doen het weer na opnieuw aanzetten auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsm29
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-09 08:54
jsm29 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 17:54:
Hier precies hetzelfde. Wel 1.7.1 maar geen mogelijkheid meer om de slider voor automatische updates te bedienen.

Ook geen notitieblok trouwens.
Gisteren bij de dealer geweest om dit te verhelpen.
Niet gelukt alle updates werden door de server van Ford geweigerd.
Volgens de medewerker van de garage werd het vin nummer van de auto geblokkeerd. Nu hebben ze alle data naar Duitsland gestuurd.
Wordt dus vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 14:44
Vanaf nu wil mijn Mache E ineens niet meer laden. Zowel langzame Alego paal in de wijk als de snellaadstations. Lader niet herkend of laadstoring en alle lampjes bij de laadpoort rood.

Morgen maar langs de dealer. Iemand als eens iets soortgelijks gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 9man
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:37
mtouw78 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 19:38:
Vanaf nu wil mijn Mache E ineens niet meer laden. Zowel langzame Alego paal in de wijk als de snellaadstations. Lader niet herkend of laadstoring en alle lampjes bij de laadpoort rood.

Enkele weken terug laadpoging in België, laadpoort in storing met rode lampjes. Blijvende storing na verzetten en andere laadpaal proberen. Na ruim 1 uur auto uit gehad te hebben en niet aan laadpaal lukte het laden vervolgens weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red mustang
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09-12-2022
Ik heb deze week getracht bij een Tesla lader (1 vd vrijgegeven laders voor niet-tesla auto's) te laden, maar krijg hier een laadstoring op de auto. Is het iemand anders al gelukt de Mustang bij een Tesla punt te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0rtuuS
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-03 23:04
Ja, toen ik mijn auto net had heb ik zonder problemen kunnen laden bij de supercharger in Zevenaar. Die op het parkeerterrein van de Burger King langs de A12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 14:44
9man schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 23:59:
[...]

Enkele weken terug laadpoging in België, laadpoort in storing met rode lampjes. Blijvende storing na verzetten en andere laadpaal proberen. Na ruim 1 uur auto uit gehad te hebben en niet aan laadpaal lukte het laden vervolgens weer wel.
Inderdaad, na een avondje laten staan heeft ie vanmorgen besloten weer gewoon te laden. Geen idee. Nog niet eerder gezien in mijn eerste 17k kilometers. Je zal maar net op vakantie zijn en ergens bij een snellader staan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
red mustang schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 08:07:
Ik heb deze week getracht bij een Tesla lader (1 vd vrijgegeven laders voor niet-tesla auto's) te laden, maar krijg hier een laadstoring op de auto. Is het iemand anders al gelukt de Mustang bij een Tesla punt te laden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/40N2MqwQZhS0_4b19uUCKEdPZmw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pMZI9LQz71VY5b6dbaDavpHh.jpg?f=fotoalbum_large
mtouw78 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 19:38:

1 keer gebeurd, 10 minuten auto uit en daarna geen probleem meer ;)

[ Voor 23% gewijzigd door MarcelGo op 08-07-2022 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red mustang
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09-12-2022
Hmm, of de lader in Bunnik is niet goed, of dit is weer t zoveelste laadprobleem met mijn Mustang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ik had gisteren bij de Ionity locatie in Apeldoorn (bij de McD) eerst ook een laadstoring. Maar verplaatsen naar de lader ernaast en toen werkte het wel.

Overigens had ik hem iets langer aangesloten gelaten en het viel me op dat zelfs bij 95% er nog op 14 kWh stroom in ging. Dit was bij eerdere snellaadsessies toch wel langzamer.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Gisterenavond zie ik de lampen van de auto een paar keer knipperen. In de app een melding dat er een update geïnstalleerd wordt en de auto 35 min niet kan ontgrendelen, instappen of gebruiken.

Vanochtend succesvol naar 2.7.2 maar ook is one-pedal-drive weer uitgeschakeld en de temperatuur verzet naar 22 graden. De geluidinstellingen zijn wel blijven staan.

Door het uitschakelen van 1PD ging de auto direct rollen nadat ik hem in zijn achteruit zetten en de rem los liet, en reed bijna iemand aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
Hier ook net update naar 2.7.2 ontvangen, volgen elkaar nu wel snel op. Wel interessant dat de NL beschrijving erg summier is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OBrrUSo7q5fLzm5n5B49nKOfNpk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VpQIFkbPINifvEnoB9JOxFqw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TzMBremRb2GBlr-1LtIqiHlK_Ag=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pebXW0tfMKWlj2u01D3EMmxa.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XJUYk6KQU8eBhk-jaeOGeQmBhVw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lIL2n7RzgFkXc9FP3Gz6OyaR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:30

ja3

TheoQ schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:47:
Gisterenavond zie ik de lampen van de auto een paar keer knipperen. In de app een melding dat er een update geïnstalleerd wordt en de auto 35 min niet kan ontgrendelen, instappen of gebruiken.

Vanochtend succesvol naar 2.7.2 maar ook is one-pedal-drive weer uitgeschakeld en de temperatuur verzet naar 22 graden. De geluidinstellingen zijn wel blijven staan.

Door het uitschakelen van 1PD ging de auto direct rollen nadat ik hem in zijn achteruit zetten en de rem los liet, en reed bijna iemand aan.
Bedankt voor de waarschuwing over 1PD. Hij stond inderdaad uit. En bij mij was de hele klimaatregeling ook uitgeschakeld. Wat er verder is verbeterd is nog wel even de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
In Amerika is de update voor de recall al via OTA aan het uitrollen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3cdRCpCcCzK_33ENIeKpGGZONag=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FICSyl3mkLwXTEhOfW6q1yS3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/relT6RpsUY1vTtvdZKA-ie5bCLM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cLm8rlwTMTgoA6NcPLc1SvXC.png?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fyder Zewis
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22-03 11:08

Vandaag auto opgehaald voor een onderhoudsbeurt na ruim 30.000, deze drie weken geleden gepland. Zeggen ze: we hebben niks gedaan, dat hoeft pas na 2 jaar. Lekker dan dat je daar op de dag zelf achter komt. Wel een 2e sleutel gekregen en een Ford drinkfles. 2 jaar is wel erg lang, ik weet zeker dat ik voor die tijd mijn banden versleten heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:26

m24

Fyder Zewis schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 19:19:
[...]

Vandaag auto opgehaald voor een onderhoudsbeurt na ruim 30.000, deze drie weken geleden gepland. Zeggen ze: we hebben niks gedaan, dat hoeft pas na 2 jaar. Lekker dan dat je daar op de dag zelf achter komt. Wel een 2e sleutel gekregen en een Ford drinkfles. 2 jaar is wel erg lang, ik weet zeker dat ik voor die tijd mijn banden versleten heb.
Ik maak me vooral zorgen om mijn ruiterwisservloeistof.... straks moet ik die nog zelf gaan bijvullen... ;) Maar goed, het bevestigt in ieder geval dat EV's minder onderhoud nodig hebben. (buiten de recalls)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
Brotuck schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 14:42:
In Amerika is de update voor de recall al via OTA aan het uitrollen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gisteren toevallig een mail van FordNL over die update gehad. :)
...Gebruikelijke kwaliteits bla bla bla...

...het probleem...
Kern van het verhaal:
Dit potentiële probleem kan worden verholpen door een software-update die nu bij elke Ford-dealer verkrijgbaar is. Ook geven we deze software-update uit via een software-update via ‘over-the-air’ technologie. Deze zal in de loop van juli en augustus worden uitgebracht.
...Gebruikelijke afsluiting bla bla bla...
Hoop tekst om te vertellen dat we in de loop van juli/augustus de OTA kunnen verwachten... Maar ook naar de dealer kan. Wanneer? Dat staat er niet bij. :+

[ Voor 8% gewijzigd door TIGER1125 op 09-07-2022 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
TIGER1125 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 15:09:
[...]

Gisteren toevallig een mail van FordNL over die update gehad. :)

[...]

Kern van het verhaal:

[...]

[...]

Hoop tekst om te vertellen dat we in de loop van juli/augustus de OTA kunnen verwachten... Maar ook naar de dealer kan. Wanneer? Dat staat er niet bij. :+
De software staat er binnen een uurtje op met de kabel. Dus het lijkt me een makkelijke ota update.

Zelf installeren was geen enkel probleem.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollingstone
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 21:34
red mustang schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 08:07:
Zeker, in België bij een Novotel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ip5ApkXwUyGENRMLDlHWDp3C-nE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bWy4rqGhSOgcZjlRwMWSxole.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Interessante ontwikkeling. De update voor de recall is niet meer beschikbaar.

Dus dealers kunnen niets installeren op dit moment.
Waarom is pure speculatie op dit moment.

https://www.macheforum.co...-recall-the-recall.19486/

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Laatst online: 15-09 08:45
Even verder met speculeren, omdat het kan ;)
Het lijkt erop dat de "recall fix" een manier is om de bestuurder te informeren dat er een probleem is, voordat het probleem er echt is en er zaken serieus stuk gaan. Ford weet kennelijk niet bij welke auto's het probleem accuut kan worden. Dus de recall-fix kun je in dat geval zien als een diagnose-tool; een manier om te kunnen inventariseren (en damage control) en meer niet. Kennelijk is preventief alle auto's terughalen en het onderdeel te vervangen te kostbaar. Waarom hij is teruggetrokken, weet niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
metalpro2021 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 22:05:
Even verder met speculeren, omdat het kan ;)
Het lijkt erop dat de "recall fix" een manier is om de bestuurder te informeren dat er een probleem is, voordat het probleem er echt is en er zaken serieus stuk gaan. Ford weet kennelijk niet bij welke auto's het probleem accuut kan worden. Dus de recall-fix kun je in dat geval zien als een diagnose-tool; een manier om te kunnen inventariseren (en damage control) en meer niet. Kennelijk is preventief alle auto's terughalen en het onderdeel te vervangen te kostbaar. Waarom hij is teruggetrokken, weet niemand.
Ja van wat er nu bekend is zal de auto iig beperkt kunnen blijven rijden richting een veilige plek ipv direct stil te vallen. Kosten zal zeker een factor zijn om rekening mee te houden.

Het percentage wat wel stuk gaat ligt op en nabij de 1%, maar de GT modellen zijn er vatbaarder voor. Dus ik ga zeker aan de dealer vragen preventief eea te vervangen.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 15:58
Zorg dat je geen schade of iets dergelijks met je Mustang oploopt, want onderdelen verkrijgen voor deze auto is echt een ramp.
Ben voor Pinksteren aangereden aan de voorkant. Auto inmiddels 5,5 week kwijt en nog steeds benodigde onderdelen in backorder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
AvantBlack schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:31:
Zorg dat je geen schade of iets dergelijks met je Mustang oploopt, want onderdelen verkrijgen voor deze auto is echt een ramp.
Ben voor Pinksteren aangereden aan de voorkant. Auto inmiddels 5,5 week kwijt en nog steeds benodigde onderdelen in backorder...
Hangt wel totaal af van welk onderdeel, vorige week was ik bij de dealer en daar is het onderdeel wat stuk was direct vervangen. Ik stond er wel van te kijken gezien alle berichten over geen onderdelen enzo.

Maar het kan dus ook goed gaan !

Just here for the fun

Pagina: 1 ... 129 ... 179 Laatste