Nee ik heb een job2 auto, daar is sinds juli vorig jaar precies 1 ota voor geweest. De deep sleep update..
Job 2 auto's hebben standaard al hogere firmware en men trekt eerst job1 auto's op vergelijkbaar level.
Just here for the fun
Nee ik heb een job2 auto, daar is sinds juli vorig jaar precies 1 ota voor geweest. De deep sleep update..
Just here for the fun
Ik had 2.7.1 en gisteren update bij de dealer gehad. Op het scherm geeft hij nog steeds 2.7.1 aan.Brotuck schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:32:
[...]
Nee jij hebt een Job2 auto. Dit gaat specifiek over Job1 auto's
Ik zou de dealer gewoon de updates laten draaien... deze worden dan geforceerd en daarna pakt hij het hopelijk weer zelf op. Factory reset klinkt mij als kluitje ... riet...RudiP schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:22:
Bij mij blijft de OTA Update al een hele tijd hangen op de 1.7.1. Hij wil wel maar kan niet.
De dealer geeft als advies om de auto helemaal te resetten naar de fabrieksinstellingen. Ik heb nog nooit een probleem gehad met PAAK dus als het geen zin heeft dan reset ik de instellingen liever niet. Maar als het helpt...uiteraard wel.
Advies?
Er is een known issue met bepaalde modellen. Dit kan dan alleen verholpen worden door de dealer via een kabel koppeling. Niet via de odb poort maar via een verborgen netwerkaansluiting erachter.RudiP schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:22:
Bij mij blijft de OTA Update al een hele tijd hangen op de 1.7.1. Hij wil wel maar kan niet.
De dealer geeft als advies om de auto helemaal te resetten naar de fabrieksinstellingen. Ik heb nog nooit een probleem gehad met PAAK dus als het geen zin heeft dan reset ik de instellingen liever niet. Maar als het helpt...uiteraard wel.
Advies?
Just here for the fun
Zelf gebruik ik daar het Scriptable script voor op mijn iPhone.FreeMen schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:55:
Ik heb vorige week een "update geslaagd" melding gehad in de auto maar als ik bij updates kijk komt er enkel te staan dat ik de laatste versie heb en itt de vorige updates geen enkele melding over de geïnstalleerde versie. Ook in de app geen melding.
Nu zag ik hier printscreens voorbij komen van één of andere webpagina waarop je zou kunnen zien welke update er geïnstalleerd is dan wel klaar zou staan. Welke pagina/tool is dat?
Die zag ik inderdaad maar ik heb android en daar bestaat die app niet voor naar het uit zietmakooy schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:00:
[...]
Zelf gebruik ik daar het Scriptable script voor op mijn iPhone.
Ik heb hetzelfde probleem. Mijn dealer heeft het opgenomen met ford.nl maar ze weten nog niet hoe ze het gaan oplossen. Als iemand hetzelfde heeft gehad waarbij de dealer het wel voor elkaar heeft gekregen verneem ik graag welke dealer dat is geweest.RudiP schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:22:
Advies?
@RudiPGrondje schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:48:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem. Mijn dealer heeft het opgenomen met ford.nl maar ze weten nog niet hoe ze het gaan oplossen. Als iemand hetzelfde heeft gehad waarbij de dealer het wel voor elkaar heeft gekregen verneem ik graag welke dealer dat is geweest.
[ Voor 17% gewijzigd door Brotuck op 21-06-2022 17:16 ]
Just here for the fun
Kun je met de fob de motorkap openen?Caulino schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 18:02:
ik had ineens een download icoontje links boven in mijn scherm toen ik instapte om naar huis te gaan (job 2 auto) na erop geklikt te hebben werd gemeld dat de update geslaagd was en ik de laatste versie heb, wat dat dan ook mag betekenen :-)
Thx. Ga ik ff mee aan de slagBrotuck schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 17:00:
[...]
@RudiP
Vraag je dealer dit te doen :
https://www.macheforum.co...er-up-1-7-1-update.16562/
Daarna werkt het weer zoals zou moeten
Let op dit is puur voor auto's die niet verder komen dan OTA 1.7.1
Korte versie: vragen naar de TSB 22-2150 update procedure van Ford
In het linkje naar het andere forum staat ook de PDF die vanuit Ford komt met alle stappen uitgelegd
Ik ben ook te huur
@makooy Dit soort info zou eigenlijk in de FP moeten staan ?
Dit had ik dus ook maar nergens verder iets terug te vinden wat er geupdate is.Caulino schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 18:02:
ik had ineens een download icoontje links boven in mijn scherm toen ik instapte om naar huis te gaan (job 2 auto) na erop geklikt te hebben werd gemeld dat de update geslaagd was en ik de laatste versie heb, wat dat dan ook mag betekenen :-)
Zelfde hier helaas. Eindelijk een update dacht ik maar ik kan ook niks terugzien. Heb dus ook geen idee hoe ver mijn job 1 is met updates.FreeMen schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:01:
[...]
Dit had ik dus ook maar nergens verder iets terug te vinden wat er geupdate is.
Zou dit een sync update geweest kunnen zijn ?commichael schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:09:
[...]
Zelfde hier helaas. Eindelijk een update dacht ik maar ik kan ook niks terugzien. Heb dus ook geen idee hoe ver mijn job 1 is met updates.
Ik kan je helaas niet toevoegen als mede-auteur. dat moet @brainovic doenBrotuck schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 17:00:
[...]
@makooy Dit soort info zou eigenlijk in de FP moeten staan ?
in de app stond dat het de deep sleep update isFreeMen schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:01:
[...]
Dit had ik dus ook maar nergens verder iets terug te vinden wat er geupdate is.
Consider it done!makooy schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:42:
[...]
Ik kan je helaas niet toevoegen als mede-auteur. dat moet @brainovic doen
Wat ik deze week van de dealer begreep gaat dat met job 1 autos niet werken ivm ander slot en kabelboom die anders is.
Hmm in several Q and A with Ford officials is het wel toegezegd....ArCadE schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:47:
[...]
Wat ik deze week van de dealer begreep gaat dat met job 1 autos niet werken ivm ander slot en kabelboom die anders is.
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Lekker dan, met een nutteloze knop op die grote sleutel.. Ik hoop toch dat dit niet zo is, maar het begint nu wel erg lang te duren.ArCadE schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:47:
[...]
Just here for the fun
De Mustang is woensdagochtend bij de dealer aangeland. Ik kreeg gisteren in de middag een belletje dat ze er nog niet uit waren. Middenconsole ligt open en bedrading wordt gecheckt. Kon als vervangende auto nu wel een Mustang ophalen. De verwachting is niet dat hij voor het weekend klaar is. Ze weten niet wat het is, is nog niet voortgekomen. Ford NL en Ford EU zijn ook ingeschakeld. Ik houd jullie op de hoogte.bodzinga schreef op zondag 19 juni 2022 @ 09:04:
[...]
Inderdaad verschillende oorzaken. Niet heel ernstig maar ik zal maandag toch maar even de dealer bellen. Thanks.
MME AWD ER Carbonized Grey TP+
Dealer gaf bij mij aan dat de auto zelf aan moet geven wanneer het nodig is maar dat ze zelf rond de 30k aanhouden.TheoQ schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 08:55:
Ik heb nu ruim 30.000 km gereden en nog steeds geen melding dat er een onderhoudsbeurt uitgevoerd moet worden zoals ook in de app staat.
De dealer zegt dat het veranderd is naar 2 jaar met onbeperkte km en dat de app nog aangepast moet worden.
Hier lees ik dat andere dealers wel de 30.000 km aanhouden.
Is er een officieel schrijven van Ford met de onderhoudsintervallen?
Duurt altijd even, ik heb gehoord bij een recall van onze bedrijfswagens dat dat zo maar een week of 2 kan blijven staan in de app, zelfde geldt overigens voor het openbare register op de website van de RDW.Luffbra schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 12:09:
Bij mij zijn afgelopen maandag de voorruit vervangen, panoramadak issue opgelost en tweede sleutel ontvangen.
Toch blijft in de Ford-app linksboven drie terugroepacties staan...irritant
Meldingen gaan weg zodra Ford de rekening aan de dealer heeft betaald, althans dat is mij gezegdLuffbra schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 12:09:
Bij mij zijn afgelopen maandag de voorruit vervangen, panoramadak issue opgelost en tweede sleutel ontvangen.
Toch blijft in de Ford-app linksboven drie terugroepacties staan...irritant
Zojuist een afspraak gemaakt met de dealer omdat de update al 2 maanden blijft hangen. Afspraak is de 8e dus zal laten weten of het goed is gekomenGrondje schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:48:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem. Mijn dealer heeft het opgenomen met ford.nl maar ze weten nog niet hoe ze het gaan oplossen. Als iemand hetzelfde heeft gehad waarbij de dealer het wel voor elkaar heeft gekregen verneem ik graag welke dealer dat is geweest.
Ik had een 30k beurt gepland, maar die werd afgebeld. Reden was dat er niet meer op km interval wordt onderhouden maar om de 2 jaar....TheoQ schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 08:55:
Ik heb nu ruim 30.000 km gereden en nog steeds geen melding dat er een onderhoudsbeurt uitgevoerd moet worden zoals ook in de app staat.
De dealer zegt dat het veranderd is naar 2 jaar met onbeperkte km en dat de app nog aangepast moet worden.
Wilde ook een 30k beurt inplannen, maar was niet nodig volgens de dealer. Inderdaad 2 jaar. Enig idee waarom dit is?haaibaai schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 22:10:
[...]
Ik had een 30k beurt gepland, maar die werd afgebeld. Reden was dat er niet meer op km interval wordt onderhouden maar om de 2 jaar....
Best bijzonder, ruitenwissers, pollenfilter en nog wat van die zaken hangen veel meer af van hoeveelheid gereden km (lees: actieve uren) dan ouderdom. Een MME welke 10K per jaar rijdt of 40K maakt mijn inziens toch een flink verschil in onderhoud op die onderdelen.brainovic schreef op zondag 26 juni 2022 @ 02:54:
[...]
Wilde ook een 30k beurt inplannen, maar was niet nodig volgens de dealer. Inderdaad 2 jaar. Enig idee waarom dit is?
Andersom is het ook vreemd om een auto die maar 7K per jaar rijdt pas na ruim 4 jaar een onderhoudsbeurt te geven?FreeMen schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:03:
[...]
Best bijzonder, ruitenwissers, pollenfilter en nog wat van die zaken hangen veel meer af van hoeveelheid gereden km (lees: actieve uren) dan ouderdom. Een MME welke 10K per jaar rijdt of 40K maakt mijn inziens toch een flink verschil in onderhoud op die onderdelen.
Vreemde keuze als je het mij vraagt.
Hier ook, blij mee.El Butre schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:28:
Zojuist een 2e (originele) sleutel in ontvangst mogen nemen (kosteloos).
Heeft even geduurd maar toch goedgekomen.
Er gaan geruchten op het amerikaanse forum dat de updates er sinds zaterdag zijn. Maar niets officieel bevestigd nogfolkerz schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:35:
Helaas helaas, auto besteld en die ging een deze 3 weken uitgeleverd worden. Echter krijg ik net een mail over de terugroepactie. Eerst een update dan pas uitleveren (en volgens de dealer is de termijn voor update onbekend).
Heeft hier wellicht iemand een idee, of een inside kennis 😉
Just here for the fun
[ Voor 33% gewijzigd door Brotuck op 28-06-2022 19:26 ]
Just here for the fun
Die melding motorregeling verminderd vermogen wel in combi met nog wat meldingen...maar na een tijdje rust en opnieuw starten alles weer weg...die schakelfout is wel een bijzondere, iets met de draaiknop te snel of zonder rem gebruikt?Brotuck schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:25:
Heeft iemand deze melding al gehad ? Hij kwam na de ota ineens erbij...
Overigens werkt alles prima...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nee ik kreeg de melding direct nadat ik de auto aanzette om de kids te halen. Ik zag toen ook dat de ota installeren was gelukt. Ik heb wel vaker rare meldingen gehad na een software update. Maar die kon ik altijd resetten. Dat lukt niet met deze melding. Wellicht moet de dealer dit eerst inspecteren voordat de melding weggaat.MarcelGo schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:49:
[...]
Die melding motorregeling verminderd vermogen wel in combi met nog wat meldingen...maar na een tijdje rust en opnieuw starten alles weer weg...die schakelfout is wel een bijzondere, iets met de draaiknop te snel of zonder rem gebruikt?
[ Voor 3% gewijzigd door Brotuck op 28-06-2022 20:16 ]
Just here for the fun
[ Voor 43% gewijzigd door Brotuck op 29-06-2022 11:17 ]
Just here for the fun
Kreeg vanochtend melding van een update maar kon verder niks zien qua versie nummer. Ford app geeft ook nog steeds aan dat laatste updates van 16 juni is.Brotuck schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 07:29:
De fix voor de recall is bechikbaar !
Dit betekend even naar de dealer en laten updaten.
Ook al weten ze er zelf nog niks van, de software is beschikbaar voor alle auto's. Heb ze gisteren erop gezet. (Ook al had ik die andere foutmelding een paar posts terug)
Overigens komt er ook een OTA eind Juli/begin Augustus hiervoor. Dus je kan ook gewoon even wachten.
https://www.macheforum.co...ailable-at-dealers.19137/
Nee, Ik had vanmorgen weer een melding in de auto. Details laat de auto niet zien, Fordpass op de telefoon geeft geen melding van een update. Sync versie nummer was ongewijzigd.FreeMen schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:11:
[...]
Zou dit een sync update geweest kunnen zijn ?
Ik heb een mail gestuurd naar de dealer of ze dit al kunnen doen en wanneer ze plek zouden hebben.Brotuck schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 07:29:
2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser
Staat toch ook arts opfletnix schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 22:31:
Niet erg praktisch om patienten te vervoeren ..
[Afbeelding]
bron: https://fordmediacenter.n...idingen-broeder-de-vries/
[ Voor 5% gewijzigd door TIGER1125 op 29-06-2022 13:10 ]
Hier ook weer zo'n update gehad waar je verder niks van terug ziet. 2e in 2 weken tijd.martijnvds schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:13:
[...]
Kreeg vanochtend melding van een update maar kon verder niks zien qua versie nummer. Ford app geeft ook nog steeds aan dat laatste updates van 16 juni is.
Ik denk dat je het standaard antwoord krijgt dat Ford NL nog niets heeft verspreid en dat ze dus niets kunnen doen. Beetje frustrerend allemaal. Ook voor de dealers trouwens.Web-Brielle schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:41:
[...]
Ik heb een mail gestuurd naar de dealer of ze dit al kunnen doen en wanneer ze plek zouden hebben.
Ik gok dat de OTA eerder kan komen dan dat ze plek hebben..
Just here for the fun
Ik heb dat altijd gehad (auto mei vorig jaar opgehaald). Gebruik met altijd met CarPlay (Apple)unreal0 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:53:
Ander vraagje:
Zien jullie albumplaatjes in sync4 als jullie via Bluetooth muziek afspelen? (Bijvoorbeeld van Spotify of Youtube). Ik vraag mij af of dit nieuw is sinds een update, of dat dit een iPhone ding is.
Dat carplay ze weergeeft snap ik, ik doel op echt bluetooth audio luisteren via syncMaurice_S schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:20:
[...]
Ik heb dat altijd gehad (auto mei vorig jaar opgehaald). Gebruik met altijd met CarPlay (Apple)
Even updaten. Dat vroeg ik ook, 14 dagen geleden. Helaas ging de update mis en nu staat de grote rode vriend al 2 weken lang in een donker hoekje van de garage. Niemand weet wat te doen, niemand weet hoe lang het duurt. Wat een aanfluiting. We hebben het hier over een officiële Ford dealer….Brotuck schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 07:29:
Dit betekend even naar de dealer en laten updaten.
Ook al weten ze er zelf nog niks van, de software is beschikbaar voor alle auto's. Ik heb ze gisteren erop gezet. (Ook al had ik die andere foutmelding een paar posts terug)
Overigens komt er ook een OTA eind Juli/begin Augustus hiervoor. Dus je kan ook gewoon even wachten.
https://www.macheforum.co...ailable-at-dealers.19137/
Ik ben zojuist gebeld door de garage, pas begin juli krijgen hun de update beschikbaar en kunnen ze de auto's pas updaten. Zodra dit zover is, wordt ik terug gebeld.Web-Brielle schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:41:
[...]
Ik heb een mail gestuurd naar de dealer of ze dit al kunnen doen en wanneer ze plek zouden hebben.
Ik gok dat de OTA eerder kan komen dan dat ze plek hebben..
Hoezo zou je een zonnescherm willen hebben? ik heb als berijder echt 0 last van de zon door het dakfletnix schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 12:24:
Ik heb via Amazon.de een zonnescherm voor mijn panoramadak aangeschaft :
https://www.amazon.de/-/nl/gp/product/B09YCWQKPM/
Ziet er in het echt niet zo strak uit als op de website, maar hij past en is vrij makkelik te plaatsen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je krijgt er ook een reflecterende folie bij die je als extra laag tussen kan zetten.
[Afbeelding]
Overigens ook te koop via aliexpress, maar dan geen zekerheid wanneer/of die ooit aankomt.
Een mooier model kan je via een amerikaanse website bestellen, als je paypal pay hebt of amazon pay.:
https://www.tesmanian.com...ach-e-glass-roof-sunshade
Houdt wel rekening mee dat je extra belast wordt door PostNL (import heffing of zo..).
Ik merk dat de kids achterin toch wel last hebben van de felschijnende zon; als rijder of bijrijder, ondervind ik er inderdaad weinig last van.makooy schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 13:35:
[...]
Hoezo zou je een zonnescherm willen hebben? ik heb als berijder echt 0 last van de zon door het dak
Het scheelt dat begin juli morgen al isWeb-Brielle schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 13:07:
[...]
Ik ben zojuist gebeld door de garage, pas begin juli krijgen hun de update beschikbaar en kunnen ze de auto's pas updaten. Zodra dit zover is, wordt ik terug gebeld.
[ Voor 13% gewijzigd door FreeMen op 02-07-2022 18:45 ]
Inmiddels zijn we goed anderhalve week verder en er is nog geen oplossing.bodzinga schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 21:36:
[...]
De Mustang is woensdagochtend bij de dealer aangeland. Ik kreeg gisteren in de middag een belletje dat ze er nog niet uit waren. Middenconsole ligt open en bedrading wordt gecheckt. Kon als vervangende auto nu wel een Mustang ophalen. De verwachting is niet dat hij voor het weekend klaar is. Ze weten niet wat het is, is nog niet voortgekomen. Ford NL en Ford EU zijn ook ingeschakeld. Ik houd jullie op de hoogte.
Die van mij is 3 weken terug bij Broekhuis geweest voor de 30K beurt.FreeMen schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:03:
[...]
Best bijzonder, ruitenwissers, pollenfilter en nog wat van die zaken hangen veel meer af van hoeveelheid gereden km (lees: actieve uren) dan ouderdom. Een MME welke 10K per jaar rijdt of 40K maakt mijn inziens toch een flink verschil in onderhoud op die onderdelen.
Vreemde keuze als je het mij vraagt.
Vanmorgen even bij de dealer geweest. Probleem was de versnellingsknop. Die is vervangen.Brotuck schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:25:
Heeft iemand deze melding al gehad ? Hij kwam na de ota ineens erbij...
Overigens werkt alles prima...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Just here for the fun
Wel vreemd, niets gehoord van de dealer behalve een uitnodiging om volgende week de auto te komen ophalen. Dus ik denk dat de fix hier ook beschikbaar is!Brotuck schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:35:
[...]
Er gaan geruchten op het amerikaanse forum dat de updates er sinds zaterdag zijn. Maar niets officieel bevestigd nog
Ik heb de dealer vanmorgen gesproken hierover, er is nog (steeds) niets officieels in europa beschikbaar.folkerz schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:05:
[...]
Wel vreemd, niets gehoord van de dealer behalve een uitnodiging om volgende week de auto te komen ophalen. Dus ik denk dat de fix hier ook beschikbaar is!
Just here for the fun
Ook een paar keer gehad. Tot nu toe is het weer werkend gekregen door de auto uitzetten en weer aanzetten.martijnvds schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:06:
Vanochtend hielden de speakers aan de linkerkant spontaan mee op. Hopelijk gaan ze het ook spontaan weer doen.
En ze doen het weer na opnieuw aanzetten auto.Web-Brielle schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:01:
[...]
Ook een paar keer gehad. Tot nu toe is het weer werkend gekregen door de auto uitzetten en weer aanzetten.
Gisteren bij de dealer geweest om dit te verhelpen.jsm29 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 17:54:
Hier precies hetzelfde. Wel 1.7.1 maar geen mogelijkheid meer om de slider voor automatische updates te bedienen.
Ook geen notitieblok trouwens.
Enkele weken terug laadpoging in België, laadpoort in storing met rode lampjes. Blijvende storing na verzetten en andere laadpaal proberen. Na ruim 1 uur auto uit gehad te hebben en niet aan laadpaal lukte het laden vervolgens weer wel.mtouw78 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 19:38:
Vanaf nu wil mijn Mache E ineens niet meer laden. Zowel langzame Alego paal in de wijk als de snellaadstations. Lader niet herkend of laadstoring en alle lampjes bij de laadpoort rood.
Morgen maar langs de dealer. Iemand als eens iets soortgelijks gehad?
Inderdaad, na een avondje laten staan heeft ie vanmorgen besloten weer gewoon te laden. Geen idee. Nog niet eerder gezien in mijn eerste 17k kilometers. Je zal maar net op vakantie zijn en ergens bij een snellader staan9man schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 23:59:
[...]
Enkele weken terug laadpoging in België, laadpoort in storing met rode lampjes. Blijvende storing na verzetten en andere laadpaal proberen. Na ruim 1 uur auto uit gehad te hebben en niet aan laadpaal lukte het laden vervolgens weer wel.
red mustang schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 08:07:
Ik heb deze week getracht bij een Tesla lader (1 vd vrijgegeven laders voor niet-tesla auto's) te laden, maar krijg hier een laadstoring op de auto. Is het iemand anders al gelukt de Mustang bij een Tesla punt te laden?
1 keer gebeurd, 10 minuten auto uit en daarna geen probleem meermtouw78 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 19:38:
Vanaf nu wil mijn Mache E ineens niet meer laden. Zowel langzame Alego paal in de wijk als de snellaadstations. Lader niet herkend of laadstoring en alle lampjes bij de laadpoort rood.
Morgen maar langs de dealer. Iemand als eens iets soortgelijks gehad?
[ Voor 23% gewijzigd door MarcelGo op 08-07-2022 08:53 ]
Just here for the fun
Bedankt voor de waarschuwing over 1PD. Hij stond inderdaad uit. En bij mij was de hele klimaatregeling ook uitgeschakeld. Wat er verder is verbeterd is nog wel even de vraag.TheoQ schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:47:
Gisterenavond zie ik de lampen van de auto een paar keer knipperen. In de app een melding dat er een update geïnstalleerd wordt en de auto 35 min niet kan ontgrendelen, instappen of gebruiken.
Vanochtend succesvol naar 2.7.2 maar ook is one-pedal-drive weer uitgeschakeld en de temperatuur verzet naar 22 graden. De geluidinstellingen zijn wel blijven staan.
Door het uitschakelen van 1PD ging de auto direct rollen nadat ik hem in zijn achteruit zetten en de rem los liet, en reed bijna iemand aan.
Vandaag auto opgehaald voor een onderhoudsbeurt na ruim 30.000, deze drie weken geleden gepland. Zeggen ze: we hebben niks gedaan, dat hoeft pas na 2 jaar. Lekker dan dat je daar op de dag zelf achter komt. Wel een 2e sleutel gekregen en een Ford drinkfles. 2 jaar is wel erg lang, ik weet zeker dat ik voor die tijd mijn banden versleten heb.TheoQ schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 08:55:
Ik maak me vooral zorgen om mijn ruiterwisservloeistof.... straks moet ik die nog zelf gaan bijvullen...Fyder Zewis schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 19:19:
[...]
Vandaag auto opgehaald voor een onderhoudsbeurt na ruim 30.000, deze drie weken geleden gepland. Zeggen ze: we hebben niks gedaan, dat hoeft pas na 2 jaar. Lekker dan dat je daar op de dag zelf achter komt. Wel een 2e sleutel gekregen en een Ford drinkfles. 2 jaar is wel erg lang, ik weet zeker dat ik voor die tijd mijn banden versleten heb.
Gisteren toevallig een mail van FordNL over die update gehad.Brotuck schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 14:42:
In Amerika is de update voor de recall al via OTA aan het uitrollen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kern van het verhaal:...Gebruikelijke kwaliteits bla bla bla...
...het probleem...
Dit potentiële probleem kan worden verholpen door een software-update die nu bij elke Ford-dealer verkrijgbaar is. Ook geven we deze software-update uit via een software-update via ‘over-the-air’ technologie. Deze zal in de loop van juli en augustus worden uitgebracht.
Hoop tekst om te vertellen dat we in de loop van juli/augustus de OTA kunnen verwachten... Maar ook naar de dealer kan. Wanneer? Dat staat er niet bij....Gebruikelijke afsluiting bla bla bla...
[ Voor 8% gewijzigd door TIGER1125 op 09-07-2022 15:19 ]
De software staat er binnen een uurtje op met de kabel. Dus het lijkt me een makkelijke ota update.TIGER1125 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 15:09:
[...]
Gisteren toevallig een mail van FordNL over die update gehad.![]()
[...]
Kern van het verhaal:
[...]
[...]
Hoop tekst om te vertellen dat we in de loop van juli/augustus de OTA kunnen verwachten... Maar ook naar de dealer kan. Wanneer? Dat staat er niet bij.
Just here for the fun
Zeker, in België bij een Novotel.red mustang schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 08:07:
Ik heb deze week getracht bij een Tesla lader (1 vd vrijgegeven laders voor niet-tesla auto's) te laden, maar krijg hier een laadstoring op de auto. Is het iemand anders al gelukt de Mustang bij een Tesla punt te laden?
Just here for the fun
Ja van wat er nu bekend is zal de auto iig beperkt kunnen blijven rijden richting een veilige plek ipv direct stil te vallen. Kosten zal zeker een factor zijn om rekening mee te houden.metalpro2021 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 22:05:
Even verder met speculeren, omdat het kan![]()
Het lijkt erop dat de "recall fix" een manier is om de bestuurder te informeren dat er een probleem is, voordat het probleem er echt is en er zaken serieus stuk gaan. Ford weet kennelijk niet bij welke auto's het probleem accuut kan worden. Dus de recall-fix kun je in dat geval zien als een diagnose-tool; een manier om te kunnen inventariseren (en damage control) en meer niet. Kennelijk is preventief alle auto's terughalen en het onderdeel te vervangen te kostbaar. Waarom hij is teruggetrokken, weet niemand.
Just here for the fun
Hangt wel totaal af van welk onderdeel, vorige week was ik bij de dealer en daar is het onderdeel wat stuk was direct vervangen. Ik stond er wel van te kijken gezien alle berichten over geen onderdelen enzo.AvantBlack schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:31:
Zorg dat je geen schade of iets dergelijks met je Mustang oploopt, want onderdelen verkrijgen voor deze auto is echt een ramp.
Ben voor Pinksteren aangereden aan de voorkant. Auto inmiddels 5,5 week kwijt en nog steeds benodigde onderdelen in backorder...
Just here for the fun
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq