Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 128 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:20
Hier net ook een Fordpass melding dat het laden is voltooid...hij is de hele dag nog niet aangekoppeld...is een server probleempje 8)7

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aboma
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-09 13:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rzuh2kOAJvOBmzzIzAIrJ5UC5IY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I0EvAppjpF0cRjBBkWg5uvV3.jpg?f=fotoalbum_large

Morgen 21C22 en gelijk eens vragen wat de 22B10 betekent voor me.

MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
MarcelGo schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 18:06:
Hier net ook een Fordpass melding dat het laden is voltooid...hij is de hele dag nog niet aangekoppeld...is een server probleempje 8)7
Hier dat de geplande laadsessie niet is gestart, terwijl die niet op de lader staat.

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 14:46
Web-Brielle schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 20:13:
[...]

Hier dat de geplande laadsessie niet is gestart, terwijl die niet op de lader staat.
Idem hier. Vanaf 'n uur of 4 tot 7hr vanmiddag/vanavond 3x melding gehad dat geplande laadsessie niet is gestart. Zonder dat de auto aan de lader stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Zijn er hier mensen die 3 kinderstoeltjes in ff mustang gebruiken? 1x maxi cosi, 1x 1jr+ stoeltje en bv een keer 3jr+ stoeltje? Ben benieuwd of dat passend te krijgen is, heb er zelf een hard hoofd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JessDX
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 17-06-2022
Aboma schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 18:53:
[Afbeelding]

Morgen 21C22 en gelijk eens vragen wat de 22B10 betekent voor me.
Wij hadden dezelfde melding. Komt er op neer dat je een tweede autosleutel krijgt omdat het via de telefoon niet (altijd) goed werkt.

Onze auto mag morgen voor de tweede keer terug naar garage voor voorruit,... eerste keer was alleen een check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comania
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-04-2023
Mijn MME is voor updates afgelopen maandag naar de garage in Amersfoort gegaan. De updates liepen niet door na 1.7.1 (die wel aangegeven werd op het scherm maar feitelijk niet geïnstalleerd was). Helaas is hij nog niet terug omdat het ze niet lukt om de updates te installeren. Er is inmiddels hulp gevraagd aan Ford NL (denk ik) dus ik ben benieuwd wat het probleem is.

22B10 kan overigens wel gelijk "uitgevoerd" worden gaven ze aan. Feitelijk is dit het aanvragen van een tweede sleutel 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
comania schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 07:53:
Mijn MME is voor updates afgelopen maandag naar de garage in Amersfoort gegaan. De updates liepen niet door na 1.7.1 (die wel aangegeven werd op het scherm maar feitelijk niet geïnstalleerd was). Helaas is hij nog niet terug omdat het ze niet lukt om de updates te installeren. Er is inmiddels hulp gevraagd aan Ford NL (denk ik) dus ik ben benieuwd wat het probleem is.

22B10 kan overigens wel gelijk "uitgevoerd" worden gaven ze aan. Feitelijk is dit het aanvragen van een tweede sleutel 😁
29 april is op mijn job1 auto update 2.1.0 via OTA geïnstalleerd. Die dag reed de auto wel, maar het scherm reageerde niet of pas na een seconden of 10.

Auto geparkeerd op het werk en bij de rit naar huis stond de auto weer op 1.7.1 en sindsdien geen updates meer ontvangen. Garage heeft een melding gemaakt bij Ford en vanaf dat moment is het stil. |:(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aboma
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fGL9FpzoLvhYUpOrggSspVippO8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j9YaWYflLnEMh87oqUEt7yos.jpg?f=fotoalbum_large

22B10 was meteen geregeld samen met de voorruit recall, ze hadden de sleutels liggen.

Ik kan alleen niet zien of er updates zijn gedraaid of waar ik nu zit met updates. Hij zegt alleen dat mijn systeem up to date is.... Waar vind ik die update info? (update to myself: RTFF - https://github.com/khpylon/MachEWidget |:( )

[ Voor 21% gewijzigd door Aboma op 03-06-2022 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 09:26

m24

Aboma schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:42:
[Afbeelding]

22B10 was meteen geregeld samen met de voorruit recall, ze hadden de sleutels liggen.

Ik kan alleen niet zien of er updates zijn gedraaid of waar ik nu zit met updates. Hij zegt alleen dat mijn systeem up to date is.... Waar vind ik die update info?
sleutel lijkt dus gelijk aan het orgineel? (en dus geen "basis" sleutel zoals eerder werd benoemd) Mooi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:09
makooy schreef op zondag 15 mei 2022 @ 10:20:
Gister een leuke meeting gehad welke geregeld was door @jeroenkleen en de volgende staat al weer direct voor de deur!

---

Ford Family Day 2022

In samenwerking met Ford Nederland mag ik de leden van de "Mustang Mach-E Benelux" Facebook groep uitnodigen voor de Ford Family Day op zondag 26-juni op het Nationaal Militair Museum Soesterberg.

!!!
Opgeven kan tot en met 31-mei-2022. Alle registraties na deze datum kunnen niet meer meegenomen worden.
!!!

Opgeven kan via https://forms.gle/3B3AfWmGGuTiXLcW7

---
Informatie vanuit Ford:

Het is eindelijk weer zo ver, we mogen weer uitkijken naar een Ford Family Day!

Graag nodigen we jou en jullie clubleden uit voor de Ford Family Day 2022 op zondag 26 juni. Net als voorgaande jaren is het evenement op het terrein van het Nationaal Militair Museum in Soesterberg.

De Ford Family Day is op zondag 26 juni te bezoeken van 11.00 tot 16.00 uur. Deelname en toegang op het buitenterrein van het Nationaal Militair Museum zijn gratis.

In geval van een zeer grote belangstelling kan het zijn dat we maximum aantallen per club moeten opleggen. Communiceer dat s.v.p. ook aan de leden om al te grote teleurstellingen te voorkomen.

In de aanloop naar het event zullen we een Ford Family Day eventpagina op Facebook aanmaken. Zo kunnen bezoekers gemakkelijk de laatste nieuwtjes volgen.

We zien uit naar jullie aanmelding!
Er zijn tot nu toe welgeteld.... 8 ... inschrijvingen :X
Kom op iedereen! laatste kans om erbij te zijn!

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaai
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 22:22
Tedillac schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:43:
Zijn er hier mensen die 3 kinderstoeltjes in ff mustang gebruiken? 1x maxi cosi, 1x 1jr+ stoeltje en bv een keer 3jr+ stoeltje? Ben benieuwd of dat passend te krijgen is, heb er zelf een hard hoofd in.
Gewoon even langs een winkel gaan met veel stoelen en proberen wat past. Afgelopen maand heb ik 2 maxi cosi kore pro i-size gekocht waar een maxi cosi pebble pro tussen past, hierbij is het alleen niet mogelijk om isofix te gebruiken. Houdt geen ruimte over maar kan wel alles vast zetten zoals het hoort.

[ Voor 8% gewijzigd door haaibaai op 03-06-2022 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
Web-Brielle schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 20:13:
[...]

Ik had afgelopen laadbeurt ook een leuke. Ik zag 's ochtends dat hij tot 100% geladen was terwijl hij thuis altijd tot 90% laadt zoals het ingesteld was. Wat schetste mijn verbazing, de laadsessie was in 30km verderop geregistreerd bij het werk van mijn vrouw terwijl ze daar nog nooit geladen heeft en hem pas thuis aan de stekker had gehangen. 8)7

Het goede nieuws is dan wel weer dat ik nu wel voor het eerst echt de WLTP opgave van 440km gehaald heb. Dwz, 219km op exact 50% lading. Ca 1/3km was snelweg @ 110km/u de rest 50-80 wegen en hij staat op 20inch. Wel alles > 20 graden en dat maakt dus blijkbaar veel uit want dergelijke ritjes heb ik vaker gedaan de afgelopen maanden toen het kouder was en kwam echt niet verder dan 300-350km @ ca 10 graden.

[ Voor 26% gewijzigd door FreeMen op 04-06-2022 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-09 18:47
Net dit bericht van het Mach-E forum gehaald dat door het Ford account was gepost: Nooit meer een software update missen
Never miss a software update!
Set a recurring schedule: For more complex software updates, your vehicle cannot be driven during the installation (typically up to 1 hour). We recommend setting a recurring schedule for a time when your vehicle is not needed (like overnight).
Confirm you have Automatic Updates ON: Most software updates happen in the background while you are driving as long as you have automatic updates toggled ON. This setting is ON by default but we ask that you check your settings screen to confirm.
Both actions can be completed from the settings screen in your vehicle. Click here for step by step instructions.

MORE INFO ADDED BY @flip at Bronco6G.com

Depending on the update the vehicle requires, there are two installation processes:

Driveable Updates
Some updates can complete seamlessly in the background. They replace a part of software without impacting the rest of the system
SYNC 4 Technology is fully functional while the update is downloading
If the Automatic Updates are On, a message will appear in the in-vehicle touchscreen informing the driver of the update and if Wi-Fi is required
If Automatic Updates are Off, a message will appear on the in-vehicle touchscreen asking the driver to confirm the update and if Wi‑Fi is required
The update will automatically complete in the background. If consent or a Wi‑Fi connection is required, an icon will appear in the touchscreen's upper status bar
When the vehicle is restarted, an "Update Successful" icon will appear on the in-vehicle touchscreen. The customer can tap the notification icon to read details about the update or view details on the FordPass App or owner.ford.com
If the update fails or if Ford decides to revert to a previous software version, the system will go back to its previous version. Customers will be notified if the update fails, expires or is canceled in-vehicle
Non-driveable Updates
The majority of Ford Power-Up software updates will be considered non-driveable updates (parked with the ignition off). This means that the update will erase the system or module and replace it with the latest version of the software
The vehicle will not be driveable during this time and the update may take up to 45 minutes to complete. Any updates that may require the vehicle to be parked can be scheduled to take place when customers find it most convenient
When a recurring schedule is set, customers will receive an in-vehicle reminder notification at first key cycle within 24 hours of the update. The vehicle will display another notification two minutes before the update begins
Scheduling is required to ensure that the updates occur at a convenient time when the customer chooses and when the vehicle is not in use
If the vehicle is in use, the system will not update and will automatically postpone to the next scheduled time. Customers will receive a notification that the update was unsuccessful
If the vehicle is not in use, a “Preparing Updates” message will appear in the in-vehicle touchscreen and a two-minute countdown will begin. Customers will be prompted to exit the vehicle and lock it, as it will be disarmed during the updates
Preconditions may be required for certain updates. If the preconditions are not met, the customer will be notified and the update will not complete
When the vehicle is restarted, an "Update Successful" icon will appear in the in-vehicle touchscreen. The customer can tap the notification icon to read details about the updates
Customers can also check the status of an update in their FordPass App or on owner.ford.com

Manual Update System Details
Non-driveable Updates
NOTE: If Automatic Updates are Off, updates are not installed automatically and require the customer to review and approve each update. The vehicle may require important Ford Power-Up software updates, therefore, this method is not recommended.
When a new update is available, the customer will see an icon on the in-vehicle touchscreen status bar. To review the update, tap the icon for details to proceed
Once the update is reviewed, a notification will appear on the in-vehicle touchscreen with information about how long the installation will take. After that, an "Update Ready Install" icon is accessible on the status bar
The driver can tap "Update" on the in-vehicle touchscreen to begin installation
If the vehicle is not in use, a “Preparing Updates” message will appear in the in-vehicle touchscreen and a two-minute countdown will begin. Customers will be prompted to exit the vehicle and lock it, as it will be disarmed during non-driveable updates
Preconditions may be required for certain updates. If the preconditions are not met, the customer will be notified and the update will not complete
If the updates were completed successfully, an "Update Successful" icon will appear on the in-vehicle touchscreen when the vehicle is restarted. The customer can click the notification icon to read details about the update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aboma
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tcdT_UBOhbSBGxVw3VhynZuPnUw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/46oaUxlE3JHcp7DzDo3qTCds.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vLJCZl2exsLQqneI7X4zdXVw-pM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EL6Mib7HJUXtGFEJRgNDllcK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/840AdTc4pSe5oUeJwQ9vLcayBqw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qo8Ml4ePJOlJ2qaur8n94IAb.jpg?f=fotoalbum_large

Hij wil niet meer weg hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Voor wel heel hoge bandenspanning.....stuiteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Dat begrijp ik, zou ik ook niet willen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aboma
Aldusso schreef op zondag 5 juni 2022 @ 18:16:
Voor wel heel hoge bandenspanning.....stuiteren?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ULZolhVFrYeGjZgWMmDN20zSpII=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OoqdQ1osBY0P4BR6FlG7brIw.jpg?f=fotoalbum_large

Stuitergedrag verandert bij mij helaas niet bij lagere bandenspanning. Duidelijke schuldige is aanwijsbaar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_Kou
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 03-05-2023
Tedillac schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:43:
Ik heb er een keer twee MaxiCosi RodiFix (IsoFix) en in het midden een MaxiCosi Tobi in gehad. Was even een puzzel om het er allemaal in te krijgen, maar past wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:52

ja3

Vannacht was het voor mij weer zover, een nieuwe iOS app update (4.16.0) en weg PaaK :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
Bij mij PAAK ook weg volgens de app maar kon de auto zojuist wel openen en wegrijden, schiet mij maar lek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vandaag is de update geïnstalleerd voor het deep sleep probleem .Ik ben benieuwd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vsvo-PcpkDWLWdbcu8ikOv-2_bM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mtoaEvC3QhwT3YURflfqcrt1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Aldusso schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 14:17:
Vandaag is de update geïnstalleerd voor het deep sleep probleem .Ik ben benieuwd

[Afbeelding]
Ik hoop dat ik hem ook snel krijg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoWorldOrder!
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-09 22:35
Vandaag de auto laten ophalen na spontaan een probleem met (zo lijkt het) de aandrijfas achter. Bij het rijden en nog harder bij het remmen een enorm bonkend geluid vanuit de achterkant. Alle remschijven zijn prima (ook nog maar 4000km op de teller). Ben benieuwd wat de oorzaak is volgens de dealer.

Direct maar de updates en zomerbanden gevraagd te doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tK7bnfs2NpraW40oYU7p2F-ldl8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1vjKwg1l0BYMwDCh7ql4GDzI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aboma
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SN2YHaxqXqYgR6rsdA2V59Cjwbk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/atblHa88rWOQx5BgkvROzqIW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9GPOsmAISCSnM-zKSBso2-RhP20=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yegxQhAzp6IjO798Z7NrfZQt.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik zie (niet eerder opgemerkt) waterdruppels uit de randen van het accupakket lopen tijdens laden. Is dit normaal?

Het is afhankelijk hoe de auto staat waar de druppels vallen....

De geoefende kijker ziet het misschien, het zijn twee foto's van twee laadsessies. Voorkant en andere keer achterkant.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Aboma schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 20:26:
[Afbeelding][Afbeelding]

Ik zie (niet eerder opgemerkt) waterdruppels uit de randen van het accupakket lopen tijdens laden. Is dit normaal?

De geoefende kijker ,iets het misschien, twee foto's van twee laadsessies. Voorkant en andere keer achterkant.....
Condens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Aboma schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 20:26:
[Afbeelding][Afbeelding]

De geoefende kijker ziet het misschien, het zijn twee foto's van twee laadsessies. Voorkant en andere keer achterkant.....
Goede vraag eigenlijk. Op zich wellicht niet eens onlogisch aangezien er koudemiddel door de leidingen loopt tijdens het laden om de accu te koelen waardoor er condens ontstaat. Als de airco aan staat heb ik dat ook altijd gehad bij alle auto's wat gevoelsmatig hetzelfde is als bij het koelen van de accu.
Maar of dit ook echt de reden is.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aboma
FreeMen schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:40:
[...]

Goede vraag eigenlijk. Op zich wellicht niet eens onlogisch aangezien er koudemiddel door de leidingen loopt tijdens het laden om de accu te koelen waardoor er condens ontstaat. Als de airco aan staat heb ik dat ook altijd gehad bij alle auto's wat gevoelsmatig hetzelfde is als bij het koelen van de accu.
Maar of dit ook echt de reden is.... :?
Grote kans dat het condens is, was ook mijn gedachte. Werd zojuist bevestigd door de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo1106
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik zag dit laatst ook, maar auto stond gewoon geparkeerd, niet aan de lader… Toch vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-09 18:47
Dit suggereert dat er verschil zit tussen wel of niet dubbel afgesloten. Maar wat is dat verschil?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sPWVQIykJnrWWGaeJTFZ5G7GhUE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Gt3uESxYLYHySPqfKeD4pCZO.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Waps61 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 12:21:
Dit suggereert dat er verschil zit tussen wel of niet dubbel afgesloten. Maar wat is dat verschil?[Afbeelding]
Dubbel lock is dat hij ook van binnenuit niet ontgrendeld kan worden. Maw, als ze een raam intikken kunnen ze hem niet openen van binnenuit. Zie de toegevoegde waarde niet zo om eerlijk te zijn. Als ze zover gaan om een raam in te tikken is het toch al einde oefening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 15:58
Afgelopen vrijdag vond iemand het nodig om de binnenbocht te nemen en mij over het hoofd te zien. Je doet er niks aan, maar wel de auto kwijt. Volgens de schadehersteller kon dat nog wel een tijd duren, want onderdelen voor deze auto zijn lastig verkrijgbaar. Lekker dan, want nu al 2 vervangende auto's gekregen (benzine automaat), maar mis de Pony echt. Wat een heerlijke auto is het eigenlijk.

Detail is wel dat er duidelijk verschil in bouwkwaliteit te zien is. De pony heeft zich wel zeer gedaan, maar de tegenpartij lag van voren echt serieus in de kreukels.

Hoef me nu voorlopig gelukkig niet druk te maken over software updates en terugroep acties :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoWorldOrder!
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-09 22:35
NoWorldOrder! schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 19:13:
Vandaag de auto laten ophalen na spontaan een probleem met (zo lijkt het) de aandrijfas achter. Bij het rijden en nog harder bij het remmen een enorm bonkend geluid vanuit de achterkant. Alle remschijven zijn prima (ook nog maar 4000km op de teller). Ben benieuwd wat de oorzaak is volgens de dealer.

[Afbeelding]
Uiteindelijk bleek exact dit de oorzaak... https://www.ad.nl/auto/wa...re-nieuwe-autos~a46a5220/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xipe22
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:45
Web-Brielle schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 14:19:
[...]

Ik hoop dat ik hem ook snel krijg!
Ik heb hem vandaag op een willekeurig moment op de dag gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Xipe22 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 19:54:
[...]

Ik heb hem vandaag op een willekeurig moment op de dag gekregen.
Hier precies hetzelfde vandaag! Terwijl ik 5 minuten geparkeerd stond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red mustang
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09-12-2022
Waar zien jullie welke software versies er geladen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 14:44
Web-Brielle schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 19:58:
[...]

Hier precies hetzelfde vandaag! Terwijl ik 5 minuten geparkeerd stond.
Hier ook gisteren avond. Gelijk mijn eerste update sinds ik de Mach-E heb (dec 2021). Dus eigenlijk wel blij te zien dat het update systeem technisch wel werkt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
mtouw78 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 07:57:
[...]

Hier ook gisteren avond. Gelijk mijn eerste update sinds ik de Mach-E heb (dec 2021). Dus eigenlijk wel blij te zien dat het update systeem technisch wel werkt ;)
Hier hetzelfde (maart 2022), was blij om te zien dat het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aboma
Vanmorgen 4.16.0 fordpass geïnstalleerd. Ik kom nu met geen mogelijkheid meer voorbij de cookie instellingen.... 😠

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G_35Yawq6DkYVU5idwZb-7hyybc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6A9fLHYXpNCqXYq6szCCDMkP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-09 08:45
Aboma schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 09:11:
Vanmorgen 4.16.0 fordpass geïnstalleerd. Ik kom nu met geen mogelijkheid meer voorbij de cookie instellingen.... 😠

[Afbeelding]
Lokale data (meestal is cache genoeg) van app weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aboma
metalpro2021 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:59:
[...]

Lokale data (meestal is cache genoeg) van app weggooien.
Thnx, had ik al gedaan. Zelfs app verwijderd zonder succes.

Maar waarschijnlijk ook hier iets met die deep sleep.... Want na opstarten auto kon ik de 🍪 accepteren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banol
  • Laatst online: 29-06 00:17
Ter info,

Mijn Mustang maakte een tikkend geluid afkomstig van de voorkant van de auto. Het trad op bij een harde bocht naar links of anar rechts. Het beste te horen wanneer je een weg iets te ver oprijdt en dan besluit toch naar rechts of links te gaan, en dus het stuur in de meest rechtse of linkse positie draaide.

Gemeld bij de garage, samen met onderstaande Ssm en ik krijg een nieuwe aandrijfas. Het gaat om autos die voor 15 September 2021 gebouwd zijn . Wilde ik even delen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-OPjCKc8xo9JtbMZdI1AYgpuCxs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y5tcIkM23ZCZFllj0Vhohfui.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaai
Banol schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:28:
Ter info,

Mijn Mustang maakte een tikkend geluid afkomstig van de voorkant van de auto. Het trad op bij een harde bocht naar links of anar rechts. Het beste te horen wanneer je een weg iets te ver oprijdt en dan besluit toch naar rechts of links te gaan, en dus het stuur in de meest rechtse of linkse positie draaide.

Gemeld bij de garage, samen met onderstaande Ssm en ik krijg een nieuwe aandrijfas. Het gaat om autos die voor 15 September 2021 gebouwd zijn . Wilde ik even delen.

[Afbeelding]
Is dat dan bij alle modellen? Of alleen de AWD?
ik heb afgelopen jaar ook een tijdje dit geluid gehad, maar dealer kon niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banol
  • Laatst online: 29-06 00:17
Als ik die SSm lees heeft het denk ik betrekking op zowel awd als rwd. Ik Heb de monteur mee laten rijden want ze hadden me al
Twee keer gezegd dat ze niks hoorden .

Het is wel zo sat het bij mij consequent optreedt en dus makkelijk reproduceerbaar is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:55
Ik heb ook m'n eerste OTA update binnen gehad zaterdag (Job2) wat mij opviel is dat het geluid van de parkeersensoren is aangepast (terwijl in de release notes alleen iets over het deep sleep probleem wordt vermeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
Banol schreef op maandag 13 juni 2022 @ 06:41:
Als ik die SSm lees heeft het denk ik betrekking op zowel awd als rwd. Ik Heb de monteur mee laten rijden want ze hadden me al
Twee keer gezegd dat ze niks hoorden .

Het is wel zo sat het bij mij consequent optreedt en dus makkelijk reproduceerbaar is .
@haaibaai Als het een aandrijf as is lijkt het me sterk dat het ook van toepassing is op de RWD aangezien die achterwiel aangedreven is lijkt het me dat die dus geen aandrijf as zou moeten hebben aan de voorzijde. :+

@Banol Ik zal je uitleg dadelijk eens proberen, om te zien of het bij onze RWD ook voorkomt.

Moet zeggen dat het me tot op heden nog niet is opgevallen, en gekke tikjes of iets dergelijk hoor ik nogal snel. :/ Hier voor de deur wordt nogal vaak straatje gekeerd met de auto dus je zou verwachten dat het iemand zou opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-09 15:41
Donnie Darko schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:05:
Ik heb ook m'n eerste OTA update binnen gehad zaterdag (Job2) wat mij opviel is dat het geluid van de parkeersensoren is aangepast (terwijl in de release notes alleen iets over het deep sleep probleem wordt vermeld)
Welke versie was dat ?

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
haha Sadist! versies! dat zie je toch nergens op een Job2, dit zat in de power-up update voor het "deep sleep" probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Donnie Darko schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:50:
[...]

haha Sadist! versies! dat zie je toch nergens op een Job2, dit zat in de power-up update voor het "deep sleep" probleem.
Ik zag in de android app (de widget versie, ontwikkeld door derden) dat er ook een ota klaarstaat voor mijn auto die al sinds 3 juni in DEEPSLEEP staat. Misschien komt dat wel doordat ik op vakantie ben... ;)

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Zo dat is niet goedkoop bij de enige snellader op het eiland....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kDJMmno6mHggorRAoCh0NfuQUi0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/16TxrxCBxwQcK3bPQliF90lG.png?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaai
TIGER1125 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:13:
[...]

@haaibaai Als het een aandrijf as is lijkt het me sterk dat het ook van toepassing is op de RWD aangezien die achterwiel aangedreven is lijkt het me dat die dus geen aandrijf as zou moeten hebben aan de voorzijde. :+

@Banol Ik zal je uitleg dadelijk eens proberen, om te zien of het bij onze RWD ook voorkomt.

Moet zeggen dat het me tot op heden nog niet is opgevallen, en gekke tikjes of iets dergelijk hoor ik nogal snel. :/ Hier voor de deur wordt nogal vaak straatje gekeerd met de auto dus je zou verwachten dat het iemand zou opvallen.
Zou ik ook verwachten inderdaad, maar ik weet niet hoe de boel daar precies in elkaar zit en bij mij heb ik af en toe ook een soort getik, net zoals een homokineet die niet meer goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
De updates gaan (eindelijk) door...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bokceZN6kwmhKygOSfwf30a6GCU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ud7Q5E13fB6yWhNZS6VKqwGh.jpg?f=fotoalbum_large

Op het US forum zag ik al EU met 2.7.1 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
MarcelGo schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:30:
Hier ook al sinds gisteren, ik verwacht dat je 'm van de week nog krijgt want de 2.6.0 en 2.7.1 zat volgens mij hoogstens een weekend tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:44
Mijne staat nu bij de dealer, ben benieuwd wat ze gaan doen!
Kreeg de melding 'Portier Storing Onderhoud zsm'
Volgens de dealer moest ie een software update doen... ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
MarcelGo schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:30:
De updates gaan (eindelijk) door...

[Afbeelding]

Van 2.1 naar 2.4 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Ik was bij 2.3 gebleven en nu dus 2.6 maar dat is de oude nummering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
MarcelGo schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:00:
[...]

Ik was bij 2.3 gebleven en nu dus 2.6 maar dat is de oude nummering?
Ik krijg update successful bericht in auto. Maar dat is alweer 2.1 .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
metalpro2021 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:09:
[...]

En in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
Niets..... Heb de auto voor de zekerheid vandaag even in wifi range gezet :)

[ Voor 18% gewijzigd door metalpro2021 op 14-06-2022 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
Mogelijke Recall incoming voor alle voertuigen van eind mei 2020 t/m 24 mei 2022, in ieder geval nu actief in de VS.
Safety Recall 22S41
In the affected vehicles, it is possible that the high voltage battery main contactors may overheat, which can result in an open contactor or welding condition. Should the contactors weld closed while driving, a powertrain malfunction warning light will be illuminated on the next drive cycle, along with a no start condition. If the contactors open while driving, a powertrain malfunction warning light will be illuminated, the vehicle will display Stop Safely Now in the instrument panel cluster, and the vehicle will experience an immediate loss of motive power. The vehicle will coast to a stop, and all 12V systems including power brakes and steering will remain functional.

https://www.macheforum.co...ments/r22s41an-pdf.69060/ (Recall PDFje)
Als ik het goed begrijp is, dit dus min of meer de oplossing van het probleem waar de 12V accu de schuld van kreeg.

Topics: (Recall en achtergronden)
https://www.macheforum.co...ctors-may-overheat.18681/

https://www.macheforum.co...ts-and-info-thread.18143/

Op het Mach-E forum wordt gespeculeerd dat ook alle voertuigen die het probleem gehad hebben opnieuw terug moeten. Ford schijnt een nieuw onderdeel, met een nieuw onderdeelnummer te hebben.

Ik zie zelf nog geen recall in Etis, althans nog niet voor dit probleem wel een andere recall. :+ Andere users op het Mach-E forum zien de recall wel, maar er zijn ook users met hetzelfde type auto die nog geen recall zien. Dus vooralsnog afwachten.

Voor de goede orde het is een: Advance Notice in de VS, meer informatie volgt. Er zijn nog geen onderdelen danwel instructies beschikbaar om de recall uit te voeren, er wordt nog druk gespeculeerd of het een hardware fix betreft of mogelijk via een software fix opgelost kan worden of beide. Ik begrijp van users daar bij wiens auto het probleem zich eerder heeft voorgedaan de hardware fix, het volledig verwijderden van het accupakket behelst voordat de Junction Box vervangen kan worden.

Het heeft vooralsnog ook geen zin contact op te nemen met dealers. Te meer ook omdat dit de Amerikaanse recall betreft. In de VS mogen geen auto's meer worden uitgeleverd met een bouwdatum van 24 mei 2022 of eerder.

Update: 19.30 uur
Ford heeft het e.e.a. voor wat betreft statements naar buiten gebracht,
  • Er is geen verkoopstop in de VS. (mogen niet worden uitgeleverd, maar wel verkocht :+);
  • Het zou om ca. 49.000 Mach-E's gaan;
  • Fix zou softwarematig zijn
Bij dat laatste punt vraag ik me toch sterk af of dat klopt, aangezien er een nieuw onderdeel is uitgerold met een geheel nieuw onderdeelnummer en voertuigen die na 24 mei gebouwd zijn wel uitgeleverd mogen worden. Die vermeende softwarefix wordt pas in het "3e kwartaal" verwacht, kan me niet voorstellen de na 24 mei voertuigen dus al een softwarefix aan boord hebben.

[ Voor 37% gewijzigd door TIGER1125 op 14-06-2022 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Inderdaad, vooraankondiging, dus nog even geen paniek...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_vHMf1zSKlzrBwos3WuNbezmhvE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W6gyQB59VpSkJBjUiuzQoYHg.jpg?f=fotoalbum_large

Het heeft het business news bereikt...

https://www.cnbc.com/2022...ential-safety-defect.html

[ Voor 218% gewijzigd door MarcelGo op 14-06-2022 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxmannl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 15:43
metalpro2021 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:09:
[...]

Hier hetzelfde, update melding in auto maar ook nog steeds 2.1 wat het dus al was....

Toevallig ook job1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
Maxmannl schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 17:39:
[...]

Hier hetzelfde, update melding in auto maar ook nog steeds 2.1 wat het dus al was....

Toevallig ook job1?
Yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-08 22:35
Het is toch bizar hoeveel recalls er al geweest zijn inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
https://www.etis.ford.com/vehicleSelection.do

Ff checken...

[ Voor 13% gewijzigd door MarcelGo op 14-06-2022 18:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TIGER1125
unreal0 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 18:24:
Het is toch bizar hoeveel recalls er al geweest zijn inmiddels?
Wij zitten nu op 2 RDW gepubliceerde en 1 niet-RDW gepubliceerde, en nu dus een mogelijke 4e :+

Ach met onze vorige auto zaten we ook op 1 RDW gepubliceerde en 1 niet-RDW gepubliceerde, en toch bevalt deze auto nog steeds beter. :9 Zo zie je de dealer ook nog eens... _O-

[ Voor 7% gewijzigd door TIGER1125 op 14-06-2022 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Ik van de week een onderbroken en dus niet succesvolle update. Inmiddels al ruim 2 maanden sinds laatste update die vrijwel direct kwam na update vanuit de dealer. Hopelijk snel van 2.1 naar...?

Hebben jullie trouwens ook vaak onbetrouwbare navigatie begeleiding? Ik wordt regelmatig zandpaden, of zelfs bestemmingsverkeer wegen in gestuurd (zonder daar bestemming te hebben), erg vervelend. De onboard navigatie is echt bedroevend heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
MarcelGo schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:36:

[Afbeelding]

RTL heeft het nieuws ook al ontvangen:
https://www.rtlnieuws.nl/...g-mach-e-elektrische-auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
MarcelGo schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:36:

[Afbeelding]

Ziet er naar uit dat ze het probleem van de uitvallende MME's gevonden hebben met de melding "powertrain failure".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome.c
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-06 09:15
NoWorldOrder! schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 19:13:

[Afbeelding]
Ik heb de auto met een vergelijkbaar probleem al teruggestuurd. Maar bij mij is de achtertrein vervangen (duurde drie dagen) en daarna was het opgelost. Het klonk als een gigantische speling die optrad bij lastwissel. Was het bij jou een constant bokkend geluid? Gelukkig deden ze niet moeilijk en wisten vrijwel direct waar het probleem zat.

[ Voor 7% gewijzigd door Jerome.c op 15-06-2022 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaff3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09
Bij mij staat 22S41 - MAIN HV CONTACTOR WELDING er inmiddels in.
Gaan jullie direct een afspraak inplannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Olaff3 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:42:
[...]

Same here, yep mailje naar de dealer, kijken of er al iets te plannen is.... Klinkt als iets wat je liever voor de vakantie wilt laten checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Olaff3 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:42:
[...]

Nou. punt 1 is, deze informatie is nog helemaal niet bekend bij mij Dealer.
Die moesten vanochtend dit zelf lezen in het nieuws.

Ze zien in de Dealer ETIS ook nog helemaal geen meldingen op mijn VIN nummer en ze kunnen 22S41 service-actie ook nergens terugvinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
Wellicht far fetched maar aangezien het via een software update kan worden verholpen is dan het wachten niet gewoon op een OTA in juli? De laatst aangekondigde OTA (Deep Sleep probleem) heb ik ook gewoon ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
makooy schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 14:28:
[...]

Nou. punt 1 is, deze informatie is nog helemaal niet bekend bij mij Dealer.
Die moesten vanochtend dit zelf lezen in het nieuws.

Ze zien in de Dealer ETIS ook nog helemaal geen meldingen op mijn VIN nummer en ze kunnen 22S41 service-actie ook nergens terugvinden
Same here. Ford Breda. "wij zien geen terug roep akties staan in ETIS" _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
De fix (software update) komt in Juli volgens de officiele statement. (22S41)
Een bezoek aan de dealer is dus niet nodig als je het zelf doet...

https://www.macheforum.co...verheat.18681/post-443523

Het probleem is trouwens beperkt tot nu toe voor deze grote recall: maar 286 auto's met een probleem van de 49.000

[ Voor 16% gewijzigd door Brotuck op 15-06-2022 15:21 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
mtouw78 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:13:
[...]

Same here. Ford Breda. "wij zien geen terug roep akties staan in ETIS" _O-
Weer je wat het is? Je kan de dealer niks kwalijk nemen als ze de informatie zelf niet eens hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxmannl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 15:43
Maxmannl schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 17:39:
[...]

Toevallig ook job1?
Inmiddels staat er ook een grote update klaar volgens de Ford status widget. Ben benieuwd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NbpCEmmPZCs6je53XJRU7Od-eBw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yeYb1MulIgFsB0nDHc0Rdo9B.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelt4
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-03-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AKfk7Y1StBqNxDgrBPE39swF1Rs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z2IEzdb4LAZP1HYVsUU0GGmk.jpg?f=fotoalbum_large

En doorrrr...zowel de kilometers als de updates vliegen er op! Volgende week kan ik ook de 2e sleutel halen. Los van weleens een keer een fronsje 'huh, wat doet ie nou?' (Een keer uit en aan lost tot nu toe alles wel op..) is het verder probleemloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtouw78
makooy schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 18:00:
[...]

Weer je wat het is? Je kan de dealer niks kwalijk nemen als ze de informatie zelf niet eens hebben gekregen.
Oh neem ze niets kwalijk hoor. Fijne dealer en was een leuk gesprek met hun hierover. Moest er gewoon om lachen dat wij het al in ETIS zien zo snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Even iets totaal iets anders. Ik ben weer aan een jeugdzonde begonnen, technisch lego. Eerst aanschaf, lambo huracan. Dat beviel zo goed dat ik naar een 2e build ben gaan zoeken en ben op de onderstaande gestuit...wat een beest. Ken blocks Ford mustang Hoonicorn van Mouldking. Technisch geen makkelijke om te bouwen schijnt en je bent er dan ook een uurtje of 20 tot 30 mee zoet maar dan heb je ook wat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BhYQMt5-a2BttVEB-qjHMX7g8zw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XAy1LuDhiirSnyi1dvnrxRh0.webp?f=fotoalbum_large

origineel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vf-0Gkik_3GgFccCesOju2FMuy8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F1ZVVWmtA9L63eMpzzFSaYTQ.webp?f=fotoalbum_large

Voor de geintereseerden, komt van WISH en ik heb goede ervaring met deze winkel. Bij uitchecken WISH20 als promocode invoeren (kan je 1x doen) en je hebt hem voor € 70 geleverd bij je thuis binnen 7 dagen _/-\o_
https://www.wish.com/prod...ewed&position=1&share=web

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
Hier ook update 2.6.0 ontvangen, was geïnstalleerd na korte pauze onderweg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XrzaBjZ-gjmcJ5uqlvRN52IK52Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8xIOxWuh1x3kvdDeYgZmTW6m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FFmnddXRLfTC-G0wQKsOylH4AJ4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dec4jOHfKoNMOgolNhzFBTSR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r2D_On5nH-iRRtCtsmlDo1a8DyI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aJjnAHgPpED1wKT75QKfSCKw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wjoSqHOqKfXcTBpv-I7MSmYULNo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aBECXCZT3WPYVfVVJG7Yq5ZP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Jij hebt echt een totaal ander scherm dan ik heb op Android. Al de onderstaande info heb ik niet 🤔

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wd2InWrEo-RzExcBIgYwxQwsHag=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nZFF8vCdxNQYpFKXHSaEwG77.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
Brotuck schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:16:
De fix (software update) komt in Juli volgens de officiele statement. (22S41)
Een bezoek aan de dealer is dus niet nodig als je het zelf doet...

https://www.macheforum.co...verheat.18681/post-443523

Het probleem is trouwens beperkt tot nu toe voor deze grote recall: maar 286 auto's met een probleem van de 49.000
Dat klopt dus niet helemaal aangezien Ford er maar 50k per jaar produceerde, en de 286 auto's zijn auto's waar het bij voorgevallen is. (in de VS) Die eerder gecommuniceerde 49k betreffen waarschijnlijk alleen de in de VS verkochte Mach-E's.

Je kunt er dus eigenlijk al vanuit gaan dat het om nagenoeg alle Mach-E's die voor 25 mei 2022 geproduceerd zijn gaat die in ieder geval de software update krijgen en waarschijnlijk dat het ook om grotere aantallen auto's gaat die getroffen zijn geweest door het probleem.

Zeker nu we mondjesmaat ook ETIS meldingen in andere landen zien. (de mijne sinds gisteren ook)

Aanvulling, een faq van Ford over het probleem spreekt ook over bijna 49k sold in the US
https://media.ford.com/co...q.html?utm_source=Twitter

Update via Autoweek:
https://www.autoweek.nl/a...okken-bij-terugroepactie/
In totaal gaat het in Nederland om zo'n 4.800 Mustangs Mach-E, zo meldt de importeur. Tot en met mei 2022 zijn in Nederland zo'n 4.500 Mustangs geleverd, wat betekent dat vrijwel alle exemplaren van de Mustang Mach-E een software-update behoeven.

[ Voor 35% gewijzigd door TIGER1125 op 16-06-2022 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Hier ook de melding, gisteren nog niet....

En inmiddels 2.7.1 succesvol geïnstalleerd😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bHRefTBsFByjNNENLE0-9zMArkc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yVUdEf8lgrA5gQdSiKSD4dih.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marklb1993
  • Laatst online: 25-04-2023
Ik zie veel berichtjes van mensen die inmiddels op update 2.6.0 of hoger zitten. Ben zelf vandaag naar de dealer geweest voor de tweede sleutel en heb gelijk gevraagd of ze willen kijken waarom de auto blijft hangen bij update 1.7.1 (auto geeft aan up to date, maar geen enkele extra functionaliteit toegevoegd en automatische updates kunnen niet meer ingepland/ingeschakeld worden). Dealer geeft aan dat de auto up to date is en dat alles naar behoren werkt… Aantal pagina’s terug las ik dat meerdere mensen hetzelfde probleem hebben. Is er al iemand met een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
TIGER1125 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:43:
[...]

Dat klopt dus niet helemaal aangezien Ford er maar 50k per jaar produceerde, en de 286 auto's zijn auto's waar het bij voorgevallen is. (in de VS) Die eerder gecommuniceerde 49k betreffen waarschijnlijk alleen de in de VS verkochte Mach-E's.

Je kunt er dus eigenlijk al vanuit gaan dat het om nagenoeg alle Mach-E's die voor 25 mei 2022 geproduceerd zijn gaat die in ieder geval de software update krijgen en waarschijnlijk dat het ook om grotere aantallen auto's gaat die getroffen zijn geweest door het probleem.

Zeker nu we mondjesmaat ook ETIS meldingen in andere landen zien. (de mijne sinds gisteren ook)

Aanvulling, een faq van Ford over het probleem spreekt ook over bijna 49k sold in the US
https://media.ford.com/co...q.html?utm_source=Twitter

Update via Autoweek:
https://www.autoweek.nl/a...okken-bij-terugroepactie/

[...]
Nog meer en duidelijke uitleg over deze call:
https://www.macheforum.co...ts-and-info-thread.18143/

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_Kou
  • Laatst online: 03-05-2023
Marklb1993 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 17:26:
Ik zie veel berichtjes van mensen die inmiddels op update 2.6.0 of hoger zitten. Ben zelf vandaag naar de dealer geweest voor de tweede sleutel en heb gelijk gevraagd of ze willen kijken waarom de auto blijft hangen bij update 1.7.1 (auto geeft aan up to date, maar geen enkele extra functionaliteit toegevoegd en automatische updates kunnen niet meer ingepland/ingeschakeld worden). Dealer geeft aan dat de auto up to date is en dat alles naar behoren werkt… Aantal pagina’s terug las ik dat meerdere mensen hetzelfde probleem hebben. Is er al iemand met een oplossing?
Ik heb dit ook lang gehad. Maar een week of twee geleden gingen ineens de updates lopen. Zit nu op 2.1. Wat heb ik gedaan:
- WiFi aangesloten (op mijn 5G hotspot van mijn telefoon), dit zou niet nodig moeten zijn, maar wel gedaan.
- update schema toegevoegd.

Wie weet helpt het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m24

m24

Marklb1993 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 17:26:
Ik was vandaag bij de dealer voor een nieuwe sleutel en reed onverwacht weg met de 2.6.0 erop. Blijkbaar hebben ze die geforceerd, maar het duurde alles bij elkaar 15-20 min. Lost wel meteen mijn probleem op dat darkmode niet wou werken. Dus ik ben weer blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodzinga
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-04 21:41
Naar aanleiding van de melding in ETIS de dealer een mailtje gestuurd. Het antwoord kan je wel raden……Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fLgC3klxR8rWOgih-kqNFdX11R4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GD76e8ml8OW5ymFdaKmpMngT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door bodzinga op 16-06-2022 23:39 ]

MME AWD ER Carbonized Grey TP+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
bodzinga schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 23:38:
Naar aanleiding van de melding in ETIS de dealer een mailtje gestuurd. Het antwoord kan je wel raden……[Afbeelding]
Geen enkele dealer heeft instructies gehad in NL (volgens mij nog nergens, ook de USA niet)
In het officiele artikel wat gepubliceerd is door Ford staat wel een datum ergens halverwege Juli voor de fix / recall.

De kans dat je hiermee te maken krijgt is onder de 1% en dat terwijl het "issue" al aanwezig is vanaf de eerste Mach-e die uitgeleverd is.

Mijn auto heeft inmiddels 2 recalls uitstaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GSHgIfPaHcocCL-GsYkYl74rtvc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KwijlTcgXU1gbY7m4xysR10n.png?f=user_large

Terwijl ik de 21P22 allang zelf heb gedaan....

[ Voor 15% gewijzigd door Brotuck op 17-06-2022 08:44 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodzinga
Zojuist weer een nieuwe melding in het scherm. Ruim 33k op de teller en 14 juni bij de dealer geweest voor de 30k beurt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kkWfB4wNtIiCRqoAOCiKqpKejZ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k4hbG5aBXZ2Lh3xWOJEGFR0c.jpg?f=fotoalbum_large
Wie heeft dit ook al eens bij de hand gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
@bodzinga

https://www.macheforum.co...message-in-cluster.16845/

De bovenstaande is technical service bulletin......

https://www.macheforum.co...-2-7-2.18030/#post-430206

https://www.macheforum.co...e-has-failed-again.10173/

https://www.macheforum.co...parking-brake-issue.8014/

Komt vaker voor...soms alleen sensor, soms eenmalig

[ Voor 21% gewijzigd door MarcelGo op 18-06-2022 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bodzinga
MarcelGo schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 21:31:
@bodzinga

Komt vaker voor...soms alleen sensor, soms eenmalig
Inderdaad verschillende oorzaken. Niet heel ernstig maar ik zal maandag toch maar even de dealer bellen. Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Eerste 10k zitten erop.
0 storingen gehad
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y1QdyBad1z000hOYqqicTHigIPE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cNoJOLxX5Iohvf2Fsl4Mqcxk.jpg?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
Nu bij mij OTA 2.7.1. Heeft er al iemand via OTA 2.7.2 gekregen? Dat zijn de wat spannendere module updates. (begin Blue Cruise) Wikipedia: Ford Power-Up Version History. Mijn vermoeden is dat het voorlopig hier stopt voor Europa. Klopt mijn vermoeden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
metalpro2021 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:28:
Nu bij mij OTA 2.7.1. Heeft er al iemand via OTA 2.7.2 gekregen? Dat zijn de wat spannendere module updates. (begin Blue Cruise) Wikipedia: Ford Power-Up Version History. Mijn vermoeden is dat het voorlopig hier stopt voor Europa. Klopt mijn vermoeden?
Volgens mij komt 2.8.3 ook binnenkort. Dan is eindelijk die frunk knop op de sleutel operationeel.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
Brotuck schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:54:
[...]

Volgens mij komt 2.8.3 ook binnenkort. Dan is eindelijk die frunk knop op de sleutel operationeel.
Je bedoeld in de App? Bij mij werkt de Frunk knop op de sleutel al vanaf de levering in Dec-2021.

Ben zelf ook wel benieuwd of het in Europa dan stopt of niet aangezien BlueCruis hier niet gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
mtouw78 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:28:
[...]

Je bedoeld in de App? Bij mij werkt de Frunk knop op de sleutel al vanaf de levering in Dec-2021.

Ben zelf ook wel benieuwd of het in Europa dan stopt of niet aangezien BlueCruis hier niet gaat komen.
Nee jij hebt een Job2 auto. Dit gaat specifiek over Job1 auto's

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
Brotuck schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:54:
[...]

Ben jij al verder dan 2.7,1 dan?
Pagina: 1 ... 128 ... 179 Laatste