Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 126 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
MarcelGo schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:41:
[...]

Geen tijdstip ingesteld, is ergens rond 0400uur geweest, want de gestopte laadsessie werd toen hervat...o ja en bij mij ook meestal een hoger percentage weergegeven na wegrijden dus laden tot 85% en dan na een paar honderd meter 86%.
Zal de updates een afwachten, wie weet.
Hij laadt overigens na remote start wel weer door tot echt 90%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_Kou
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 03-05-2023
Zojuist de auto weer opgehaald nadat hij voor de derde keer naar de dealer was geweest.
Na de 21P22 update zijn er namelijk problemen met mijn scherm dat regelmatig heel donder is (zeer lage helderheid). Dit is zo bij instappen en blijft de hele rit zo, af en toe is de helderheid perfect en is dat ook de hele rit het geval. (Op dit forum zijn meerdere met dit probleem)

De dealer heeft de conclusie getrokken dat het een hardware probleem is er er zijn nieuwe onderdelen besteld, ondanks dat het probleem na een software update is ontstaan. Ben benieuwd wat dit gaat opleveren, ben wat sceptisch. Ondertussen de auto met probleem weer terug gekregen.

Heb inmiddels wel op het internationale MME forum gevonden dat je jouw scherm kan resetten door tijdens het rijden op het stuur de volume knop naar beneden te houden en het pijltje naar rechts ingedrukt. Na 10 sec reset het scherm en staat de helderheid weer goed. Heb ik vanmiddag al 3 keer moeten toepassen, waarbij ik één keer de handeling 2 keer achter elkaar heb moeten uitvoeren.

Leuk voor alle tweakers: druk op het pijltje naar links icm volume beneden en je komt in een of ander diagnose menu. Weet nog niet wat ik er mee kan, maar wel leuk 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice_S
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22-11-2024
RWD, SR, TP+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
FreeMen schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 09:24:
[...]

Ah kijk, jij hebt ook een job 1 toch? Zou die van mij één dezer dagen toch ook aan de beurt moeten komen.
En zowaar vanmiddag ook 1.7.1 ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-09-2023
ik ben even langs de dealer gereden, staat een software update klaar, die gaan ze 24 mei installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
Bassmanjunior schreef op donderdag 21 april 2022 @ 18:47:
[...]

In de FordPass app.
Voertuig-functies & instellingen-softwareupdates-recente update

[Afbeelding]
bij mij geeft die daar alleen de keuzes om een schema voor updates in te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarune
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 01:28
FreeMen schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 18:01:
[...]

En zowaar vanmiddag ook 1.7.1 ontvangen.
Hier ook gisteren ontvangen, zit niet op Wifi en 1 keer naar de dealer geweest voor het laad lawaai eind vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodzinga
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-04 21:41
Brotuck schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:24:
[...]

Op 14 mei ga ik al naar de ev testdag. Daar is ook een mme bijeenkomst.
Daar ben ik ook bij.

Wie gaat hier ook naar toe? Harderwijk en (wijde) omgeving 😉

MME AWD ER Carbonized Grey TP+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:09
bodzinga schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 10:11:
[...]

Daar ben ik ook bij.

Wie gaat hier ook naar toe? Harderwijk en (wijde) omgeving 😉
Is hier al gepost:
jeroenkleen in "Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic"

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-09 15:41
Wel even het formulier invullen !!

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodzinga
Brotuck schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 11:54:
Wel even het formulier invullen !!
Precies en ik ben benieuwd wie er nog meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:20
bodzinga schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:59:
[...]

Precies en ik ben benieuwd wie er nog meer is.
Present, en formulier ingevuld, geen fb.

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grondje
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-10-2024
Ik ook vandaag 1.7.1 ontvangen. Kan geen toeval zijn. Althans auto geeft aan dat ik 1.7.1 heb ontvangen, ford pass staat nog op 1.6. En gek genoeg kan ik nergens notities/sketch, rekenmachine en spelletje vinden. Waar zou ik dat moeten vinden?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7SzRJ7QwgoWs5OjIu68F58sMO1s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/adVrkotuV4EDt2UEUO38waiT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JPSXmAEJptSrSYFyUUINt21JYSk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l2jOgDDQU0OKjnidy7UXgtiL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Laatst online: 15-09 08:45
Ik moet zeggen dat ik als job-1 auto met al deze update berichten toch wel een FOMO gevoel begin te krijgen. Heeft 1 van de recent-geupdatete-job-1-autos eens de widget (https://www.macheforum.co...13563/page-16#post-401726) informatie geprobeerd? Zie je daar nu wel de update status? Bij mij niet, en mijn vermoeden is dat 1.7.1 dit fixt, maar zou dat wel eens bevestigd willen hebben. Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
Hier ook nog op 1.6. Voor diegenen die een update naar 1.7.1 hebben gekregen, stond de auto aan de lader ten tijde van de update? Heb vorig jaar 1.6 via OTA gekregen, daarna tijdens panorama dak recall ook de Customer Satisfaction Program 21P22 laten doen. Dus vermoed dat deze update snel zal volgen, ben alleen benieuwd welke parameters van invloed zijn hierop (wel/niet aan de lader, bepaald percentage opgeladen of niet, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:43

ja3

martijnvds schreef op zondag 24 april 2022 @ 09:14:
Hier ook nog op 1.6. Voor diegenen die een update naar 1.7.1 hebben gekregen, stond de auto aan de lader ten tijde van de update? Heb vorig jaar 1.6 via OTA gekregen, daarna tijdens panorama dak recall ook de Customer Satisfaction Program 21P22 laten doen. Dus vermoed dat deze update snel zal volgen, ben alleen benieuwd welke parameters van invloed zijn hierop (wel/niet aan de lader, bepaald percentage opgeladen of niet, etc.).
Bij mij was er opeens 1 update per week (1.7.1 -> 2.1 -> 2.3). De update was altijd direct na het rijden (dus 30 min na het uitstappen stond er in de app dat hij was geüpdatet). Mijn accu was wel altijd boven 80% daarbij maar hij stond geen enkele keer aan de laadpaal op dat moment zelf.

Vooral de 2.3 update vond ik erg prettig. CarPlay is echt een stuk mooier geworden.

Enig idee of er al meer updates klaar zijn of is 2.3 ook echt de laatste update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxmannl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 15:43
Meer mensen die sinds kort ineens hun telefoon ontgrendeld moeten hebben om android auto op te starten in de mach-e?

Heeft altijd goed gewerkt tot vrijdagmiddag. Kan zijn dat het een update is van Android auto app.

Heb alle automatisch starten functies al geprobeerd zonder succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
martijnvds schreef op zondag 24 april 2022 @ 09:14:
Auto stond ergens op een parkeerterrein in Eindhoven ver weg van mijn thuis wifi en ook niet aan de lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:53

ArCadE

No banana available

Ronald_Kou schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 16:42:
Zojuist de auto weer opgehaald nadat hij voor de derde keer naar de dealer was geweest.
Na de 21P22 update zijn er namelijk problemen met mijn scherm dat regelmatig heel donder is (zeer lage helderheid). Dit is zo bij instappen en blijft de hele rit zo, af en toe is de helderheid perfect en is dat ook de hele rit het geval. (Op dit forum zijn meerdere met dit probleem)

De dealer heeft de conclusie getrokken dat het een hardware probleem is er er zijn nieuwe onderdelen besteld, ondanks dat het probleem na een software update is ontstaan. Ben benieuwd wat dit gaat opleveren, ben wat sceptisch. Ondertussen de auto met probleem weer terug gekregen.

Heb inmiddels wel op het internationale MME forum gevonden dat je jouw scherm kan resetten door tijdens het rijden op het stuur de volume knop naar beneden te houden en het pijltje naar rechts ingedrukt. Na 10 sec reset het scherm en staat de helderheid weer goed. Heb ik vanmiddag al 3 keer moeten toepassen, waarbij ik één keer de handeling 2 keer achter elkaar heb moeten uitvoeren.

Leuk voor alle tweakers: druk op het pijltje naar links icm volume beneden en je komt in een of ander diagnose menu. Weet nog niet wat ik er mee kan, maar wel leuk 😄
Er is een aparte fix hiervoor die standaard niet geinstalleerd wordt. Bij mij heeft het geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 15:58
Bij openbare laadstations krijg ik regelmatig de melding in de app ‘laadstation gepauzeerd’. Laden gaat daardoor niet erg snel.
Iemand die dit bekend voorkomt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rollingstone
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 21:34
ArCadE schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:58:
[...]

Er is een aparte fix hiervoor die standaard niet geinstalleerd wordt. Bij mij heeft het geholpen.
@Ronald_Kou
Bij mij ook gefixt bij de dealer met een software update. In de tussentijd helpt het ook om het knopje links onder je stuur voor de helderheid van het instrumenten panel enkele malen in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_Kou
@rollingstone @ArCadE
Welke dealer zijn jullie geweest voor de fix? Laat ik mijn dealer even met ze bellen. Hij is namelijk al 3 keer hiervoor binnen geweest en als ze nu allemaal hardware onnodig gaan vervangen heb ik geen zin in (buiten de extreem lange levertijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 14:46
Bij mij is afgelopen vrijdag de recall update uitgevoerd naar 1.7.1 en vanochtend stond bericht in de app dat auto zichzelf heeft geüpdatet naar 2.1.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:53

ArCadE

No banana available

Ronald_Kou schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:52:
@rollingstone @ArCadE
Welke dealer zijn jullie geweest voor de fix? Laat ik mijn dealer even met ze bellen. Hij is namelijk al 3 keer hiervoor binnen geweest en als ze nu allemaal hardware onnodig gaan vervangen heb ik geen zin in (buiten de extreem lange levertijden).
Ik zit bij Broekhuis in Zeist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Tedillac schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 08:56:
Bij mij is afgelopen vrijdag de recall update uitgevoerd naar 1.7.1 en vanochtend stond bericht in de app dat auto zichzelf heeft geüpdatet naar 2.1.0.
Vrijdag is mijn auto uit zich zelf naar 1.7.1 gegaan en zie nu in de app dat vannacht 2.1.0 geïnstalleerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
TheoQ schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:00:
[...]

Vrijdag is mijn auto uit zich zelf naar 1.7.1 gegaan en zie nu in de app dat vannacht 2.1.0 geïnstalleerd is.
Yup, zelfde bij mij. 23e naar 1.7.1 en gisteren al weer naar 2.1.0. Op naar 2.3.0.
De recall van het raam kan nog wel even wachten nu ;)

[ Voor 7% gewijzigd door FreeMen op 26-04-2022 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Niet online
FreeMen schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 13:21:
[...]

Yup, zelfde bij mij. 23e naar 1.7.1 en gisteren al weer naar 2.1.0. Op naar 2.3.0.
De recall van het raam kan nog wel even wachten nu ;)
Een maand geleden voor 3 mei (eerder kon niet) een afspraak gemaakt om de 'laatste' updates te laten installeren. Wat te doen als a.s. vrijdag(?) 2.3.0 geïnstalleerd wordt, cancelen of laten controleren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
TheoQ schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:18:
[...]

Een maand geleden voor 3 mei (eerder kon niet) een afspraak gemaakt om de 'laatste' updates te laten installeren. Wat te doen als a.s. vrijdag(?) 2.3.0 geïnstalleerd wordt, cancelen of laten controleren?
Nu je van 1.7.1 naar 2.1.0 bent gegaan kun je eigenlijk wel stellen dat je updates werken en de afspraak overbodig is geworden.

[ Voor 8% gewijzigd door FreeMen op 26-04-2022 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
TheoQ schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:18:
[...]

Er staan buiten de numbered updates misschien nog een paar losse updates klaar zoals HVAC. Had dat laatst laten controleren bij de dealer.
Ik mag maandag voor de recall + updates + wat meer zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
ik had vandaag ineens dat tijdens het appen de dame je tekst niet alleen met haar stem herhaalt masar ook op het scherm toont en dat laatste was nooit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Laatst online: 15-09 08:45
Even voor het inzicht: Aan alle job-1-ers : zijn jullie zonder FDRS interventie naar 1.7.x of hoger gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
metalpro2021 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 20:38:
Even voor het inzicht: Aan alle job-1-ers : zijn jullie zonder FDRS interventie naar 1.7.x of hoger gegaan?
Ik heb geen idee...6 weken geleden dak/voorruit en 21P22 laten doen en vorige week begon de boel te lopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Niet online
Bij mij is er geen FDRS aan de pas gekomen, opeens was hij daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_Kou
Zit nog steeds op 1.6.
Heb de auto al 4 keer bij de dealer gehad voor updates. Ondertussen geen updates over the air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodzinga
Ik zit volgens mij nog steeds op 1.4. OTA heeft bij mij nog nog nooit plaatsgevonden. Recall dak en voorruit achter de rug. Maandag naar de dealer om, naast bandenwissel, handmatig naar 1.6 te gaan en te hopen dat het dan gaat stromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 15:58
Ronald_Kou schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 22:57:
[...]

Zit nog steeds op 1.6.
Heb de auto al 4 keer bij de dealer gehad voor updates. Ondertussen geen updates over the air.
Hier precies hetzelfde! Ook het idee dat de dealer geen updates heeft uitgevoerd , aangezien alles hetzelfde stond. Range was niet aangepast en auto heeft ook niet aan de lader gestaan. Volgens mij is dat voorwaarde voor de updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grondje
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-10-2024
Bij mij is hij naar 1.7.1 gegaan maar is vastgelopen. Daardoor nu ook autom update is uitgevinkt en niet meer op "aan" te zetten. Balen. Afspraak met dealer gemaakt. Over 1 mnd. En dan vragen ze ook nog "wilt u een huurauto" . Potverdorie garantie. Dat service apparaat van Ford is om te .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_Kou
Grondje schreef op woensdag 27 april 2022 @ 08:21:
Bij mij is hij naar 1.7.1 gegaan maar is vastgelopen. Daardoor nu ook autom update is uitgevinkt en niet meer op "aan" te zetten. Balen. Afspraak met dealer gemaakt. Over 1 mnd. En dan vragen ze ook nog "wilt u een huurauto" . Potverdorie garantie. Dat service apparaat van Ford is om te .....
Dat is ook balen. Ford zou dit netjes moeten oplossen. In de basis hebben we een auto aangeschaft waarbij groot wordt aangekondigd dat hij over the air updates ontvangt. Als ze daar niet aan kunnen voldoen, dan zou dat onder garantie opgelost moeten worden zonder dat je er last van hebt.

Bij mij wordt wel netjes een vervanger beschikbaar gesteld. Het is een stapje terug in de tijd, in een Fiesta, maar wel vervoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banol
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-06 00:17
Ik ook nog op 1.6. Job 1 (februari 2021) Wel recall gehad voor 21p22. Vind het allemaal maar lang duren.

Mijn dealer vergelijkt het een beetje met een software-update voor ICE auto’s waar je relatief weinig van merkt Bij de mme komen er wel degelijk extra functies vrij met nieuwe software.

Ik wacht nog heel even af. Ik houd dit topic nauwlettend in de gaten of er job 1s toch zonder tussenkomst van dealer naar 1.7 en hoger gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-09 18:47
Banol schreef op woensdag 27 april 2022 @ 08:34:
Ik ook nog op 1.6. Job 1 (februari 2021) Wel recall gehad voor 21p22. Vind het allemaal maar lang duren.

Mijn dealer vergelijkt het een beetje met een software-update voor ICE auto’s waar je relatief weinig van merkt Bij de mme komen er wel degelijk extra functies vrij met nieuwe software.

Ik wacht nog heel even af. Ik houd dit topic nauwlettend in de gaten of er job 1s toch zonder tussenkomst van dealer naar 1.7 en hoger gaan.
Job 1 auto (4-3-2021) gisteren naar 1.7.1. geupdated. Stond niet aan de lader en is behalve de windshield & panodak recall niet naar de dealer geweest. Heeft daar wel de 21p22 update gehad (denk ik.... :z )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
Op de Amerikaanse mach-E forum staat een heel verhaal waarom na 1.7.1 updates niet meer lukken. Niet in alle gevallen, maar er is wel een formele service bulletin voor uitgegeven, nr TBS22-2117. zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 11:32
Gisteren is hij zowaar vanzelf over the air naar 1.7.1 gegaan. Stond niet aan de lader trouwens.
Hij stond al op 1.6, en is een tijd geleden bij de garage geweest om alle software te updaten. Ook hebben ze bij de voorruit-recall nog een update voor de deuren gedaan. Achterdeuren gingen niet open zonder eerst een voordeur te openen.

Commentaar van de garage was overigens: Meneer, u moet meer remmen. ;)
Tja, one-pedal drive ftw.

[ Voor 68% gewijzigd door Meester_J op 28-04-2022 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Niet online
Vanochtend onderweg zie ik het update symbool op het scherm, maar geeft nog versie 2.1.0 aan die afgelopen dinsdag geïnstalleerd was.

Binnen op kantoor toch even de app geopend en daar staat een nieuwe 'actieve melding' die aangeeft dat versie 2.3.0 is geïnstalleerd is, dinsdag weer de volgende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassmanjunior
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-09 17:06
TheoQ schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:26:
Vanochtend onderweg zie ik het update symbool op het scherm, maar geeft nog versie 2.1.0 aan die afgelopen dinsdag geïnstalleerd was.

Binnen op kantoor toch even de app geopend en daar staat een nieuwe 'actieve melding' die aangeeft dat versie 2.3.0 is geïnstalleerd is, dinsdag weer de volgende?
Das voorlopig de laatste…….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Niet online
TheoQ schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:26:

Stap ik net in de auto, geeft hij 2.1.0 aan terwijl de telefoon blijft vol houden dat versie 2.3.0 er op staat. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red mustang
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09-12-2022
na een jaar modderen met mijn RWD SR, ben ik benieuwd of er ook andere forumgebruikers problemen hebben met hun RWD SR versie.
Mijn auto is, na anderhalf jaar wachten, eindelijk mei 2021 geleverd en vanaf levering heb ik issues met range en laden. Snelladen werkt nauwelijks, bij laders van 150KW en groter, haal ik snelheden van max 70KW, dus een 20-80% accu duurt ongeveer een uur. 50 KW laders geven alleen maar foutmeldingen, daar kan i helemaal niks mee en ik heb een effectief rijbereik van max 290km (eigenlijk alleen snelweg km met ritten tussen de 150 en 200km per rit).
Auto is inmiddels 8 x bij dealer geweest, waarbij er met software updates getracht wordt eea op te lossen. Dat werkt dus niet. Auto heeft inmiddels 32000 km gereden en heeft sinds de levering in totaal al 4 maanden bij de dealer gestaan (staat er nu al weer 8 weken, zonder oplossing).
Wie heeft vergelijkbare issues, of heb ik echt een maandagochtend model? Ford NL geeft geen oplossing anders dat software updates het waarschijnlijk wel moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 09:26

m24

red mustang schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:09:
na een jaar modderen met mijn RWD SR, ben ik benieuwd of er ook andere forumgebruikers problemen hebben met hun RWD SR versie.
Mijn auto is, na anderhalf jaar wachten, eindelijk mei 2021 geleverd en vanaf levering heb ik issues met range en laden. Snelladen werkt nauwelijks, bij laders van 150KW en groter, haal ik snelheden van max 70KW, dus een 20-80% accu duurt ongeveer een uur. 50 KW laders geven alleen maar foutmeldingen, daar kan i helemaal niks mee en ik heb een effectief rijbereik van max 290km (eigenlijk alleen snelweg km met ritten tussen de 150 en 200km per rit).
Auto is inmiddels 8 x bij dealer geweest, waarbij er met software updates getracht wordt eea op te lossen. Dat werkt dus niet. Auto heeft inmiddels 32000 km gereden en heeft sinds de levering in totaal al 4 maanden bij de dealer gestaan (staat er nu al weer 8 weken, zonder oplossing).
Wie heeft vergelijkbare issues, of heb ik echt een maandagochtend model? Ford NL geeft geen oplossing anders dat software updates het waarschijnlijk wel moeten oplossen.
Hmm, niet echt herkenbaar. Nu haal ik nooit de top van 115KW maar zit meerstal wel boven de 70KW. Het ligt ook erg waar je zit in je SoC en eventueel andere laadsessies.... Nu deed ik snelladen vooral in de vakanties en dan meestal bij ionity, dus ook niet echt veel vergelijkingsmateriaal. Maar goed, meestal 80-90KW. Het was sowieso snel genoeg voor ons dus het is nooit een issue geweest. Wellicht dat de laatste update voor de laadcurve soelaas biedt? 50KW laders heb ik nooit gezien, dus geen idee. 290km range had ik vandaag ook op 85% SoC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 14:44
Hier haal ik vaak 115-116kw. Zakt naar een tijdje wel weer wat maar blijft wel een heel eind boven 70kw. Sinds de 21P22 ook circa 40 kw tussen 80-90%. 50kw laders doen het ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
Na een jaar modderen en 4 maanden de auto kwijt en geen oplossing ging ik toch nadenken om de koop te ontbinden wegens wanprestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_Kou
Bij snelladen kom ik meestal kortstondig boven de 100 kWh, maar zakt vaak al snel wat omlaag. 20% tot 80% kost dan ongeveer 40 min. Na de update nu ook boven 80% tussen 30 en 40 kWh.

Let wel op. Een heel aantal 150 kWh (en ook 350 kWh) snelladers hebben load sharing geïmplementeerd. Hetgeen betekent dat als er twee auto’s staan je minder vermogen krijgt. Dit heeft te maken met de capaciteit van ons netwerk in NL.

Qua rijbereik lees ik geen gekke dingen in jouw bericht. Ik verbruik zelf 20 tot 22 kW per 100 km met veel snelweg rijden, waarbij snelheid varieert tussen 110 en 120 km per uur (iets boven de max idd 😇), dan kom ik op net 300 km. Als ik maximaal 100 km per uur rij kom ik op 19 kW uit en zou ik 350 halen (3,5 * 19 kW = 66,5 van de 68), waarbij ik waarschijnlijk bij 330 al wat zenuwachtig wordt 😅.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brotuck
Het was vandaag erg fijn rijden. Gebruik bepaal je met je rechtervoet..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B3_uMI7qL8OeyBzyoZBEpl1z0Ac=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LkhVpCf6wGTOYR3ic0xfAZGN.png?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-08 22:35
TheoQ schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:07:
[...]

Stap ik net in de auto, geeft hij 2.1.0 aan terwijl de telefoon blijft vol houden dat versie 2.3.0 er op staat. 8)7
Het zou kunnen dan 2.1 na 2.3 geïnstalleerd is, op het mach e forum zeggen ze dat de updates niet per se chronologisch zijn. (Ja in snap er ook niks van :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
Als je bedoelt zonder FDRS te gebruiken naar 1.7.1 en nu naar 2.1.0, dan is mijn antwoord ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Voor nu ff klaar met updates? Binnen 2 weken van 1.6 -> 1.7 -> 2.1 ->2.3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
Brotuck schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:36:
Het was vandaag erg fijn rijden. Gebruik bepaal je met je rechtervoet..

[Afbeelding]
]
Juist, bij mij staat mijn bereik met de standaard range regelmatig op 360 als ik wegrij, en om 6.00 uur is het best nog fris, en als je "normaal" rijdt dan haal je dat ook gewoon, bij 100% vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linus
  • Laatst online: 19-05-2022
Weet iemand waarom de pony voor in de grill Bij de GT niet verlicht is?
Is dit een europees issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linus
  • Laatst online: 19-05-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ijlGV7w1rrCNlD8zggTkhLJLC2s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rNA1u0MJQKLiOkourg3f1dk6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RmbY6jF1KDl12iLvCavHIMUjPoM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lGoPyo1N8Rb6tKj5qryxIo3P.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraneden
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik heb inmiddels de laatste updates gehad. Volgens de app 2.3, de auto geeft aan 2.1. Ik vind het fijn dat Apple AirPlay nu een groter deel van het scherm inneemt. Ik maak veel gebruik van Google Maps voor navigatie, echter is vanaf de laatste update mijn “pijltje” slecht zichtbaar. Valt precies onder de statusbalk. Meer mensen last van? En belangrijker: kan je dat aanpassen? Ik zou graag het pijltje iets hoger willen hebben ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
Linus schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 20:26:
Volgens mij is dit al meermaals voorbij gekomen.
Wetgeving. Logo mag wettelijk gezien niet oplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollingstone
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 21:34
Ronald_Kou schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:52:
@rollingstone @ArCadE
Ik zit bij Zeeuw en Zeeuw Nieuwegein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Linus schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 20:26:
Er is een Europese wet die zegt dat je geen onnodige items mag verlichten. Raar eigenlijk als ik andere merken zie.

"alsmede alle andere extra verlichting zonder functie"

Bron: https://www.auto-onderdel...xtra-autoverlichting-2599

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 14:46
Hebben de Duitsers lak aan dan met al die lelijke tl balken voor op de auto tegenwoordig. Achter mooi, voor 🤢

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red mustang
  • Laatst online: 09-12-2022
Ronald_Kou schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:45:
[...]

Bij snelladen kom ik meestal kortstondig boven de 100 kWh, maar zakt vaak al snel wat omlaag. 20% tot 80% kost dan ongeveer 40 min. Na de update nu ook boven 80% tussen 30 en 40 kWh.

Let wel op. Een heel aantal 150 kWh (en ook 350 kWh) snelladers hebben load sharing geïmplementeerd. Hetgeen betekent dat als er twee auto’s staan je minder vermogen krijgt. Dit heeft te maken met de capaciteit van ons netwerk in NL.

Qua rijbereik lees ik geen gekke dingen in jouw bericht. Ik verbruik zelf 20 tot 22 kW per 100 km met veel snelweg rijden, waarbij snelheid varieert tussen 110 en 120 km per uur (iets boven de max idd 😇), dan kom ik op net 300 km. Als ik maximaal 100 km per uur rij kom ik op 19 kW uit en zou ik 350 halen (3,5 * 19 kW = 66,5 van de 68), waarbij ik waarschijnlijk bij 330 al wat zenuwachtig wordt 😅.
Haalde ik dit soort getallen maar. Verbruik bij 100-105 km/u ligt rond de 24-25 kW.
100% acculading geeft bij temp tussen 4 en 15 graden een max van 265-275 km. Toen de auto net geleverd was haalde ik idd ook 19kW, maar dat is na alle updates ver te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_Kou
red mustang schreef op zondag 1 mei 2022 @ 15:43:
[...]

Haalde ik dit soort getallen maar. Verbruik bij 100-105 km/u ligt rond de 24-25 kW.
100% acculading geeft bij temp tussen 4 en 15 graden een max van 265-275 km. Toen de auto net geleverd was haalde ik idd ook 19kW, maar dat is na alle updates ver te zoeken.
Vervelend om te horen, dat is een aanzienlijk hoger verbruik idd. Hopelijk weten ze het uiteindelijk toch op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodzinga
Vanmiddag nadat ik even uit de auto was geweest en na 10 minuten weer startte de volgende drie meldingen achterelkaar op het dashboard gekregen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a9kcpBA5fCv18NM1olSSchzojy0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7rOtKChrjI0pb1jlhcSegHn3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ygmoBZRIq0XUYGjPiX0QMyHhxY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TDmJIY25YzIzkdaAlz5g0FDz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Y7TZqMsk9_hebyZMhqcuHSQMzw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3y4Sz9huxv4jqJ2FmFGFa3cL.jpg?f=fotoalbum_large

Nadat ik de auto uit heb gezet en opnieuw heb gestart was er niets meer aan de hand. Morgen gaat hij toch naar de dealer voor de bandenwissel en een poging tot handmatige update van de Power Up naar 1.6. Dan meteen even melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
makooy schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 20:38:
[...]

Volgens mij is dit al meermaals voorbij gekomen.
Wetgeving. Logo mag wettelijk gezien niet oplichten.
Ik begrijp dat niet, vw en Skoda hebben lichtlijnen die door vrijwel de hele grill lopen. Lijkt mij ook niet functioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
unreal0 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 18:55:
[...]

Ik begrijp dat niet, vw en Skoda hebben lichtlijnen die door vrijwel de hele grill lopen. Lijkt mij ook niet functioneel.
Mercedes ook, ik baalde wel enorm toen ik het hoorde. Vond het een leuke gimmick. Volgens de dealer lopen er geen stroomdraden naartoe en is de verlichte versie niet te bestellen in europa.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
Brotuck schreef op zondag 1 mei 2022 @ 19:53:
[...]

Mercedes ook, ik baalde wel enorm toen ik het hoorde. Vond het een leuke gimmick. Volgens de dealer lopen er geen stroomdraden naartoe en is de verlichte versie niet te bestellen in europa.
In Amerika bestellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bassmanjunior
Er is ook al een start-up waar je ze kan bestellen.

https://www.kickstarter.c...-e-illuminated-pony-badge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ja non-gt models only....

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ik zag deze tip voorbij komen op facebook.
https://www.electricfelix...ast-charging-2022-edition

Bonnet is een Engels bedrijf waar je een account kan afsluiten en dus bij Fastned en Allegro (redelijk) goedkoop kan laden.

Een rekenvoorbeeld, rechtstreeks bij Fastned kost het 0,69 per kWh
Met een Gold membership (van 11,99 per maand) kost het 0,45 per kWh

Maar met Bonnet dus standaard 35 pence / 42 eurocent
Het kan nog goedkoper maar dan moet je vooraf inkopen (Prepaid)

Ook schijnen er vaak acties voorbij te komen op de app met flinke kortingen.
Hou wel in de gaten dat er net een andere handeling nodig is voordat je de auto aansluit. Zie filmpje.

Just here for the fun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• commichael
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 19:50
Brotuck schreef op maandag 2 mei 2022 @ 21:42:
Ik zag deze tip voorbij komen op facebook.
https://www.electricfelix...ast-charging-2022-edition

Bonnet is een Engels bedrijf waar je een account kan afsluiten en dus bij Fastned en Allegro (redelijk) goedkoop kan laden.

Een rekenvoorbeeld, rechtstreeks bij Fastned kost het 0,69 per kWh
Met een Gold membership (van 11,99 per maand) kost het 0,45 per kWh

Maar met Bonnet dus standaard 35 pence / 42 eurocent
Het kan nog goedkoper maar dan moet je vooraf inkopen (Prepaid)

Ook schijnen er vaak acties voorbij te komen op de app met flinke kortingen.
Hou wel in de gaten dat er net een andere handeling nodig is voordat je de auto aansluit. Zie filmpje.
19 maart de MME RWD ER opgehaald, heb geen eigen oprit en laad nu eigenlijke alleen maar met de Bonnet app. (5 Allego palen binnen 200 meter, dus leek me wel verstandig). Tot nu toe uitermate goed bevallen.

Ook met pasen naar de Harz geweest om eens te kijken hoe het is om langere ritten te maken. In ABRP de netwerken die Bonnet ondersteunt als voorkeur ingesteld en overal met de app kunnen laden (met abbo voor 25 pence / 31 eurocent).
Hotel had een laadpaal waar ik gratis mocht laden, erg leuk tripje zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
HOGER TREKGEWICHT VOOR FORD MUSTANG MACH-E

https://www.autoweek.nl/a...voor-ford-mustang-mach-e/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Hmm alleen voor de grote accu's, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassmanjunior
MarcelGo schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 15:30:
[...]

Hmm alleen voor de grote accu's, jammer.
Idd……

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
jeroenkleen schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:42:

Mach-E meetup Harderwijk icm EV-testdag

Op 14 Mei is er een EV testdag in Harderwijk met een mogelijkheid voor een Mach-E MEETUP!

Je parkeert gratis op P8 Zonneweide en na de meetup kun je lopend Harderwijk verkennen terwijl je Mach-E te bewonderen blijft voor toekomstige EV berijders!

Interesse? Zie & vul het google formulier in en selecteer voor dit Facebook evenement 'Gaat' of 'Geïntereresseerd' voor alle updates!

Tot 14 Mei in Harderwijk het Barcelona van de Veluwe!
Vergeten we deze niet? Ik heb mij zojuist ingeschreven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
makooy schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 21:23:
[...]

Vergeten we deze niet? Ik heb mij zojuist ingeschreven!
Ik ben er ook bij. In ieder geval in de ochtend.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bodzinga
Brotuck schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 21:42:
[...]

Ik ben er ook bij. In ieder geval in de ochtend.
Ik ook, inclusief zomerbanden en 2.3 aan boord.

[ Voor 10% gewijzigd door bodzinga op 04-05-2022 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton.swart
  • Laatst online: 20-02-2024
Ik heb gister en vandaag mijn Mach-E naar de dealer gebracht voor de 21C22 terugroep aktie.
Dee melding blijft maar in de Ford Pass app (Android, zowel Pass als Pass PRO app) zichtbaar. Zou deze automatisch moeten verdwijnen?
Wat mij opvalt is dat mijn Sync4 versie ook maar blijft steken. De info bij de update blijft maar melden dat de laatste versie is geinstalleerd. Bij Sync4 informatie staat deze sinds aanschaf (jul-2021) op 21139_PRODUCT Revisie: 263.
Volgens de email die ik van Ford kreeg over die terugroep aktie zou er ook een update worden uitgevoerd die het lawaai bij het laden zou oplossen. Hoe kan ik zien of deze update is doorgevoerd?
En is er een manier om Sync te forceren om te updaten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KIa-pbaU5wJRpOOAfmBs06lZG-s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JZcBpGhJyGnPYSeCqOVAe9xU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaai
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 22:22
Jammer weer, zou mooi zijn om dat extra stukje trekgewicht te hebben. Is prima te doen met een caravan in Nederland en delen van omliggende landen, echter is het trekgewicht nu net te weinig voor een fatsoenlijke caravan.
Ligt volgens mij niet aan de capaciteit en specificaties van de SR versies, die is ruim boven de gemiddelde auto met veel minder vermogen en trekkracht.

Krijg het idee dat ze enkel kijken naar de duurdere versies, vergroten van de bruikbare accu was ook al alleen voor de ER versie. Hopelijk volgt er ook nog iets voor de SR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PChevalier
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15-09-2022
MarcelGo schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 12:50:
Voor nu ff klaar met updates? Binnen 2 weken van 1.6 -> 1.7 -> 2.1 ->2.3 :)
Welke uitvoering heb jij en wanneer geleverd? Ik kan dus nog steeds niet zien welke versie update ik heb. De dealer geeft aan dat het ligt aan het bouwjaar (????). Op 2021 modellen kun je het dus niet zien en op 2022 modellen wel. Daarbij zijn er bijna geen OTA-updates...... 8)7
Vandaag maar eens bij de importeur informeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
PChevalier schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 08:21:
[...]

Welke uitvoering heb jij en wanneer geleverd? Ik kan dus nog steeds niet zien welke versie update ik heb. De dealer geeft aan dat het ligt aan het bouwjaar (????). Op 2021 modellen kun je het dus niet zien en op 2022 modellen wel. Daarbij zijn er bijna geen OTA-updates...... 8)7
Vandaag maar eens bij de importeur informeren
RWD SR gebouwd in dec 2020, geleverd in mei 2021, 6 weken na recall actie begon de OTA weer te lopen, in 2021 ook 2 ontvangen. Je dealer weet het dus ook niet........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PChevalier
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15-09-2022
MarcelGo schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 08:39:
[...]

RWD SR gebouwd in dec 2020, geleverd in mei 2021, 6 weken na recall actie begon de OTA weer te lopen, in 2021 ook 2 ontvangen. Je dealer weet het dus ook niet........
Thx! Sluit de redenering van de dealer dus inderdaad uit (wat ik al dacht). Mijn RWD SR is zelfde productie en geleverd in juni.
Ik ga verder spitten voordat de garantie verloopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMacabre
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik vind niet zo direct iets over de (recente?) prijsverhoging, blijkbaar is er bij elk model een dikke 7 a 8000 euro bijgekomen? Vanafprijs is van 48000 naar 56 a 57000 gegaan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
MarcelGo schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 18:36:
Zo, heeft iemand de nieuwe prijzen al gezien?? Een RWD TP-plus, trekhaak en kleurtje bijna 64000 euro :?
DrMacabre schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:16:
Ik vind niet zo direct iets over de (recente?) prijsverhoging, blijkbaar is er bij elk model een dikke 7 a 8000 euro bijgekomen? Vanafprijs is van 48000 naar 56 a 57000 gegaan?!
Is al even, maar inderdaad stevig…en met de zwakkere euro en sterkere dollar zal het niet de laatste zijn vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
Ja de leasemaatschappij doet er lang over om me een nieuwe aanbieding te doen voor de gt en de sr inleveren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Caulino schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:32:
Ja de leasemaatschappij doet er lang over om me een nieuwe aanbieding te doen voor de gt en de sr inleveren :-)
Heb je al een model op het oog, of ga je wachten die 18 maanden ?

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
Brotuck schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:22:
[...]

Heb je al een model op het oog, of ga je wachten die 18 maanden ?
Ik heb nu een sr een gt is rond de 26 weken levertijd, dan blijf ik tot die tijd gewoon de sr rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Caulino schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:34:
[...]

Ik heb nu een sr een gt is rond de 26 weken levertijd, dan blijf ik tot die tijd gewoon de sr rijden.
Bij van Mossel zijn er drie op voorraad. Uiteraard hebben ze voor het gemak alvast de prijs hoger gezet naar 85k :o

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
ik wil een oranje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
https://www.wensink.nl/p/...h-e-98kwh-awd-gt-30417799

Ze hebben ook een demo model te koop zag ik

[ Voor 10% gewijzigd door Brotuck op 06-05-2022 13:41 ]

Just here for the fun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caulino
Ik zal het doorgeven aan de dealer en ford lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
ton.swart schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 20:21:
Ik heb gister en vandaag mijn Mach-E naar de dealer gebracht voor de 21C22 terugroep aktie.
Dee melding blijft maar in de Ford Pass app (Android, zowel Pass als Pass PRO app) zichtbaar. Zou deze automatisch moeten verdwijnen?
Wat mij opvalt is dat mijn Sync4 versie ook maar blijft steken. De info bij de update blijft maar melden dat de laatste versie is geinstalleerd. Bij Sync4 informatie staat deze sinds aanschaf (jul-2021) op 21139_PRODUCT Revisie: 263.
Volgens de email die ik van Ford kreeg over die terugroep aktie zou er ook een update worden uitgevoerd die het lawaai bij het laden zou oplossen. Hoe kan ik zien of deze update is doorgevoerd?
En is er een manier om Sync te forceren om te updaten?
[Afbeelding]
Sync4 is zover ik weet nog nooit geupdate, bij niemand. Ik las onlangs ergens een US artikel dat er in de loop van dit jaar een grote update komt van de interface waarbij er flink wat zou veranderen aan de schermen en layouts. Wellicht dat dat de eerste sync update wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waps61
FreeMen schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 08:47:
[...]

Sync4 is zover ik weet nog nooit geupdate, bij niemand. Ik las onlangs ergens een US artikel dat er in de loop van dit jaar een grote update komt van de interface waarbij er flink wat zou veranderen aan de schermen en layouts. Wellicht dat dat de eerste sync update wordt?
Dat is niet helemaal waar. Bij is Sync4 wel degelijk een keer geupdated, zie onder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ncBX9NIDsFGjHxxyvpjOImYvhk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6sSqt9fagJburgUgF7l42gOR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tUz6-YznR9tGSNIZJQ5F7W2sKtE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YTI5Z7brPmrEM1LlXeBS18IC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton.swart
  • Laatst online: 20-02-2024
[...]

Hoe noem je de update dat je apps als TicTacToe, Notes en Google maps via CarPlay in een groter scherm kunt zien? Is dat niet de Sync4 software? Als ik naar software updates ga blijft hij maar zegen dat de laatste versie is geinstallleerd, maar ik heb genoemde opties dus niet. Ook zie ik vaak een foto met een versie nummer en wat er is geupdate in die verise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
ton.swart schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 12:06:
[...]

Hoe noem je de update dat je apps als TicTacToe, Notes en Google maps via CarPlay in een groter scherm kunt zien? Is dat niet de Sync4 software? Als ik naar software updates ga blijft hij maar zegen dat de laatste versie is geinstallleerd, maar ik heb genoemde opties dus niet. Ook zie ik vaak een foto met een versie nummer en wat er is geupdate in die verise.
Die komen mee met de 1.7.0 of 2.1.0 firmware updates. Ik vermoed dat hij nog op 1.6 zit als je die dingen mist. Over sync4 software updates wordt er eigenlijk nooit iets gezegd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet goed weet waar de firmware ophoud en sync 4 verder gaat of andersom. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
ton.swart schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 12:06:
[...]

Ik zal langs de dealer gaan, want je moet al wat updates gehad hebben inmiddels (die o.a. de door jou genoemde zaken toevoegen, alleen worden de appgames niet ondersteund in de EU).

Ik heb meer mensen op dit forum gezien die vermelden dat je langs de dealer moet om de sync updates op gang te helpen, als je nog steeds niks gekregen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
[...]

hier dus

https://www.theverge.com/...htning-ford-ev-jim-farley

That new charger-locator interface will eventually come to the Mustang Mach-E, which is due for a major software update later this year that will refresh the entire interface displayed on the screens in the car. Farley likens it to an iPhone update, saying “the whole UX is going to change.” Farley has set ambitious goals for OTA software updates in the future, part of Farley’s push to rethink cars as “digital vehicles,” but it’s off to a slow start. “We’re still not shipping enough software to the car,” he says. Field, coming off stints from Apple and Tesla, has begun to improve things.

[ Voor 42% gewijzigd door FreeMen op 08-05-2022 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Tot nu toe heb ik altijd opgelet dat ik de sleutel niet direct achter de deur neerleg, maar ik lees nu dat dit geen probleem is na 30 seconden ? Nooit geweten, klopt dit ?

Van het Mach-e forum: https://www.macheforum.co...-americans-not-get.17447/
Motion sensing key fob. If I understand correctly, if the key fob has been still for 30 sec, it can't be used to open the car (like if you leave the key inside while you go for a run)

Meer officiele pagina hier:
https://www.ford.co.uk/su...tion-sensing-key-fob-work

[ Voor 13% gewijzigd door Brotuck op 09-05-2022 10:37 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Brotuck schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:13:
Tot nu toe heb ik altijd opgelet dat ik de sleutel niet direct achter de deur neerleg, maar ik lees nu dat dit geen probleem is na 30 seconden ? Nooit geweten, klopt dit ?

Van het Mach-e forum: https://www.macheforum.co...-americans-not-get.17447/
Motion sensing key fob. If I understand correctly, if the key fob has been still for 30 sec, it can't be used to open the car (like if you leave the key inside while you go for a run)

Meer officiele pagina hier:
https://www.ford.co.uk/su...tion-sensing-key-fob-work
Dat is een slimme vondst, de vraag is, zit het in alle sleutels van de MME of enkel in de recente builds...?

Is wel een test waard, auto sleutel op de grond leggen een meter van de auto (als het zover rijkt). Vervolgens deur dicht, sleutel laten liggen en niet aanraken en een minuut later nogmaals proberen. Gaat ie open, dan hebben we het niet, gaat ie niet open, dan dus wel.

[ Voor 14% gewijzigd door FreeMen op 09-05-2022 10:57 ]

Pagina: 1 ... 126 ... 179 Laatste