Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 125 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:41

Denko

|{ing Øf ßlitz

FreeMen schreef op donderdag 7 april 2022 @ 19:02:
Lees net dat de Kia ev6 GT nog geen € 65.000 gaat kosten.

Tov de MME (looks even in het midden gelaten)
+100pk
+65km/u topsnelheid
+1 inch velgen 😋
x 2 laadsnelheid
- €14.000 😬

Best een koopje...
Poeh, dat is idd wel een topdeal. Ik moet eerlijk zijn dat als de ev6 goed leverbaar was ik vermoedelijk niet in dit topic mee aan het lezen was :p

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-09 15:41
MarcelGo schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 18:36:
Zo, heeft iemand de nieuwe prijzen al gezien?? Een RWD TP-plus, trekhaak en kleurtje bijna 64000 euro :?
Mijn GT bijna 9000 duurder. Toch wel een hoop.
84.000 euro en 34 weken wachten

[ Voor 5% gewijzigd door Brotuck op 09-04-2022 19:27 ]

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 09:26

m24

Oei, gelukkig mag ik er nog 4 jaar in rijden.... hopelijk normaliseren de prijzen weer in de tussentijd en kan ik 'm voor een mooie prijs overnemen van de leasemaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielj
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 02-11-2023
Goeiemorgen alle M e liefhebbers, heb vorige week de auto ontvangen, geweldig, heb al 2 mond eerder de Ford Wallbox geplaatst, die krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat ….😥😥 al twee installateurs alles nagezien en nergens iets te vinden wat niet klopt…. Zelfs Ford Ned. Geeft een dom antwoord!!

Wat mij nu opvalt is … heb de auto nu via gewoon stroom opgelaten en valt mij op dat hij bij 100% maar tot een bereik komt van 485 km en niet tot de 610??

Heeft iemand een idee????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 12:44
chielj schreef op maandag 11 april 2022 @ 08:45:
Goeiemorgen alle M e liefhebbers, heb vorige week de auto ontvangen, geweldig, heb al 2 mond eerder de Ford Wallbox geplaatst, die krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat ….😥😥 al twee installateurs alles nagezien en nergens iets te vinden wat niet klopt…. Zelfs Ford Ned. Geeft een dom antwoord!!

Wat mij nu opvalt is … heb de auto nu via gewoon stroom opgelaten en valt mij op dat hij bij 100% maar tot een bereik komt van 485 km en niet tot de 610??

Heeft iemand een idee????
610 is WLTP he... dat ga je never-nooit-niet redden in real life...
485 is best netjes voor een Extended Range hoor.

Edit: leesvoer: https://content.green.car...ltp-and-real-world-range/

[ Voor 7% gewijzigd door Dr Pro op 11-04-2022 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 11:32
De mijne heeft een nieuwe voorruit gekregen ivm de terugroepaktie. Mooi, want ik had een pitje precies voor mijn neus. Ook de software is geupdate. Helaas bleken de voorkeursinstellingen voor laden ergens verdwenen, want hij heeft gisteren weer tot 100% geladen, en denkt zelfs dat hij 400KM kan (Haal daar maar bijna 100 vanaf in de echte wereld in de kou).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolfree
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 31-07 19:53
Dr Pro schreef op maandag 11 april 2022 @ 09:07:
[...]

610 is WLTP he... dat ga je never-nooit-niet redden in real life...
485 is best netjes voor een Extended Range hoor.

Edit: leesvoer: https://content.green.car...ltp-and-real-world-range/
Ik heb zelf ook een ER en 485 km is heel netjes met deze temperaturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
In het kader van "het zijn de kleine dingen die het hem doen".
Komt van Ali, prima kwaliteit, kost je je vingers bij het erop zetten maar dan heb je ook wat :P .
Nu alleen nog een plaatje zien te vinden voor de voetsteun links.

Voor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r_1yVTFs-wwgBhGZEBu6YPA5feI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oVFCVCrUvJ7BA1AD61bCILhG.jpg?f=fotoalbum_large

Na
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PiW1fV07MaETsEs7Y-RHlNBiguI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CnEk0SLbCuqhLxQZOvYqcNxJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door FreeMen op 12-04-2022 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Is er iemand die iets gevonden heeft op het "klepperen" van de verstelbare bodem in de achterbak? Telkens als ik een drempeltje net wat te enthousiast neem klappert deze. Ik kan er een baksteen opleggen maar dat is ook net niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen366
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-04 10:33
MarcelGo schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 18:36:
Zo, heeft iemand de nieuwe prijzen al gezien?? Een RWD TP-plus, trekhaak en kleurtje bijna 64000 euro :?
Hier een RWD TP was 48 k voor de bijtelling, nu zo’n 58k en een hogere bijtelling.
Beter maar niet Total los rijden🏎🏎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
jeroen366 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 19:38:
[...]

Hier een RWD TP was 48 k voor de bijtelling, nu zo’n 58k en een hogere bijtelling.
Beter maar niet Total los rijden🏎🏎
Goed voor de restwaarde (voor de particuliere kopers onder ons)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 21:19
FreeMen schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:30:
Is er iemand die iets gevonden heeft op het "klepperen" van de verstelbare bodem in de achterbak? Telkens als ik een drempeltje net wat te enthousiast neem klappert deze. Ik kan er een baksteen opleggen maar dat is ook net niet 8)7
Hoe zit dat nou met die pedaalcovers? Is dat geplakt? Of klikt t vast? Ik vraag me altijd af of zo'n ding er niet op een cruciaal moment los schiet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
redah schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 20:33:
[...]

Hoe zit dat nou met die pedaalcovers? Is dat geplakt? Of klikt t vast? Ik vraag me altijd af of zo'n ding er niet op een cruciaal moment los schiet :S
Kan je verzekeren dat die er niet af komen, die zitten echt mega vast, minstens zo goed als de originele.
Je moet ze echt helemaal rondom om het pendaal vastmaken, zo zat het origineel ook vast.

zie link.

https://www.aliexpress.co...r_list.0.0.21ef1802zmES1F

[ Voor 8% gewijzigd door FreeMen op 12-04-2022 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 21:19
FreeMen schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 20:36:
[...]

Kan je verzekeren dat die er niet af komen, die zitten echt mega vast, minstens zo goed als de originele.
Je moet ze echt helemaal rondom om het pendaal vastmaken, zo zat het origineel ook vast.

zie link.

https://www.aliexpress.co...r_list.0.0.21ef1802zmES1F
Ahhh, de originele gaan eraf. Ik dacht dat je die Ali dingetjes over de originele moest plakken ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-09 18:47
FreeMen schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:30:
Minder zware schoenen.... })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Waps61 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 21:25:
[...]

Minder zware schoenen.... })
haha, ja in die lijn ken ik er nog één, upgrade van de vering maar dat is wel een hele dure oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodzinga
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-04 21:41
FreeMen schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:29:
In het kader van "het zijn de kleine dingen die het hem doen".
Komt van Ali, prima kwaliteit, kost je je vingers bij het erop zetten maar dan heb je ook wat :P .
Nu alleen nog een plaatje zien te vinden voor de voetsteun links.
Op Amazon.com heb ik enige tijd geleden deze cover besteld. Past prima bij de pedalen op de AWD.
https://www.amazon.com/gp...=ppx_pop_mob_b_asin_image

MME AWD ER Carbonized Grey TP+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen366
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-04 10:33
FreeMen schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 20:31:
[...]

Goed voor de restwaarde (voor de particuliere kopers onder ons)
Net even de configurator gedaan €60.025,00

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Toch wel weer lekker die hogere temperaturen, dit is over provinciale wegen... :*) Kon niet echt sneller, best wel druk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ecFilgsoGmVWDJY40YgaLB8c-gM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lLdHXbmQ7oOnDBL10lpTEQQF.jpg?f=fotoalbum_large

Op de snelweg met het verkeer mee (104 op teller) toch nog 17kWh/100km ;)

[ Voor 3% gewijzigd door MarcelGo op 13-04-2022 10:17 ]

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
MarcelGo schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:14:
Toch wel weer lekker die hogere temperaturen, dit is over provinciale wegen... :*) Kon niet echt sneller, best wel druk.

[Afbeelding]

Op de snelweg met het verkeer mee (104 op teller) toch nog 17kWh/100km ;)
Don't trust the computer 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Nu online
FreeMen schreef op woensdag 13 april 2022 @ 12:57:
[...]

Don't trust the computer 😉
Ach laat me nou...

denk trouwens dat de afwijking bij de snelwegrit (17kWh/100km bij 104km/h) niet veel is, ik haal echt wel 400 km rijden vanaf 100% op vakantie.

[ Voor 30% gewijzigd door MarcelGo op 13-04-2022 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 14:44
Ik haal momenteel ook gewoon 16kWh/100-110 op de snelweg. Was in februari nog 22kWh.
Volle "tank" is ook echt 375 tot 400 km nu. Betreft een RWD-SR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PChevalier
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15-09-2022
Tedillac schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:56:
Hoe weet je welke versie software je draait? Mijn MME is volgens zichzelf en de app up-to-date maar ik mis van alles qua functionaliteit zoals bovenstaande, notitites e.d. Heb het idee dat ik sinds 18-11 dat we de auto bezitten nog nooit een update (OTA) heb ontvangen en vanuit de dealer hoor ik ook niets dat we zouden moeten update bij hun ofzo? Auto is van de week nog bij dealer geweest om afleverschade te herstellen en teruggekomen met naar mijn idee zelfde software als voorheen draaide. Auto staat 99% van de tijd thuis aan de lader ivm corona thuiswerken en daardoor constant verbonden met internet.
Ben je hier al achter? Bij mij precies hetzelfde, MME geeft alleen aan dat ie up-to-date is, geen verdere info. MME is geleverd in juli 2021 en heeft via de dealer toch al enkele updates gehad. Heb het even zo gelaten, maar wil het nu toch wel verder uitzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 14:46
PChevalier schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:46:
[...]

Ben je hier al achter? Bij mij precies hetzelfde, MME geeft alleen aan dat ie up-to-date is, geen verdere info. MME is geleverd in juli 2021 en heeft via de dealer toch al enkele updates gehad. Heb het even zo gelaten, maar wil het nu toch wel verder uitzoeken.
Ik heb volgende week vrijdag update gepland staan bij de dealer i.v.m. terugroep voor de update. Ben benieuwd of daarna ineens dingen OTA ontvangen gaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtouw78
Vandaag hebben ze bij mij de terugroep update uitgevoerd. Zal het laten weten als ik nu ineens updates ga ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaff3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09
Ik heb voor morgen een afspraak staan voor de recall en vermeld dat er nog updates uitgevoerd moeten worden (waren 2 maanden geleden mislukt bij de dealer). Kan iemand aangeven welke updates specifiek gedraaid moeten worden zodat OTA weer op gang komt? Vermoed dat zonder die specifieke instructies er niet veel gedaan gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Nu online
Olaff3 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 16:01:
Ik heb voor morgen een afspraak staan voor de recall en vermeld dat er nog updates uitgevoerd moeten worden (waren 2 maanden geleden mislukt bij de dealer). Kan iemand aangeven welke updates specifiek gedraaid moeten worden zodat OTA weer op gang komt? Vermoed dat zonder die specifieke instructies er niet veel gedaan gaat worden.
Ik weet er ook onvoldoende van maar dacht dat de APIM essentieel was...het totale pakket, niet van deze afbeelding is 21P22?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6-1quN1CMgP4CB39ssYD71AtuL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tn9o9HO1Fj9zFO1Im2GmkovS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door MarcelGo op 13-04-2022 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
MarcelGo schreef op woensdag 13 april 2022 @ 17:22:
[...]

Ik weet er ook onvoldoende van maar dacht dat de APIM essentieel was...het totale pakket, niet van deze afbeelding is 21P22?

[Afbeelding]
Weet het niet zeker, maar APIM is heel belangrijk. Het grootste deel verder is een bluecruise update.

RFA is voor paak dacht ik
DSP is voor beter geluid
PCM is voor snellere quickcharge

[ Voor 6% gewijzigd door Brotuck op 13-04-2022 18:12 ]

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 15:58
Hier ook net bij de dealer geweest voor de recall, wat dingetjes en updates. Maar heb niet het idee dat er wat gewijzigd is.
3 dagen weg geweest en nog steeds 1.6. Heb er een hard hoofd in dat er nu ineens OTA updates komen.
De tweede sleutel zou ook komen, na bevestiging van Ford NL. Kom ik bij de dealer, wet weten niet waar we met de kosten heen moeten, dus moet je maar weer contact zoeken met Ford NL.
Hele fijne auto, maar alle kinderziektes en de matige aftersales stellen me toch wel enigszins teleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Punt is dat je vaak niet 1 update kan draaien. Er komt vaak een hele keten aan required updates mee. Als je de dealer IPMA laat doen dan is hij minimaal 4 uur bezig 😁

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Nu online
Brotuck schreef op woensdag 13 april 2022 @ 18:19:
Punt is dat je vaak niet 1 update kan draaien. Er komt vaak een hele keten aan required updates mee. Als je de dealer IPMA laat doen dan is hij minimaal 4 uur bezig 😁
Ik heb een nieuwe afspraak eind volgende week, ben nieuwsgierig of ze het dan voor elkaar krijgen...vorig jaar 2 keer een OTA (laatste keer september dacht ik) nu nog niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Brotuck schreef op woensdag 13 april 2022 @ 18:19:
Waar ze vervolgens niet voor betaald krijgen en dus niet happig zijn om het uit te voeren want het kan eigenlijk alleen maar mis gaan voor ze. Ford USA/NL wil iets wat ze eigenlijk nog helemaal niet kan en de berijder is ultiem de "dupe" zover je daarvan kan spreken met wat de huidige updates brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:38

ja3

Toevallig heb ik afgelopen weekend update 1.7.1 gekregen (job1). De laatste update bij de dealer was met de recall in januari (de 21P22).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelt4
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-03-2023
Ik heb afgelopen week aan de lopende band updates binnen gehad. Ik had 1.6 en ben nu volgens mij van 2.3 weer terug naar 2.1 gegaan. Ik heb nu ook notities en spelletjes :)F

Volgende week staat de afspraak voor recall van de voorruit en iets van 15+ updates die alles bij elkaar 1,5 dag gaan duren.

Ik heb een job1 RWD ER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 15:58
ja3 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 19:54:
Toevallig heb ik afgelopen weekend update 1.7.1 gekregen (job1). De laatste update bij de dealer was met de recall in januari (de 21P22).
Hier ook een job1 en de laatste update was voor mij ook de 21P22, sindsdien geen enkele update meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
FreeMen schreef op woensdag 13 april 2022 @ 18:46:
[...]

Waar ze vervolgens niet voor betaald krijgen en dus niet happig zijn om het uit te voeren want het kan eigenlijk alleen maar mis gaan voor ze. Ford USA/NL wil iets wat ze eigenlijk nog helemaal niet kan en de berijder is ultiem de "dupe" zover je daarvan kan spreken met wat de huidige updates brengen.
Dit klopt inderdaad, maar ik verwacht van de dealer wel enige inleving op dit gebied. Er zijn er merkbare verbeteringen dankzij de updates. Ze kunnen amper foutgaan, het enige wat het de dealer kost is tijd. Iets waarvoor ik best zou willen betalen mits het een schappelijke prijs is. Maar gezien het feit dat ik het nu zelf al een keer of 4 heb gedaan blijf ik het maar zelf doen eens in de zoveel maanden.Kost me niet de auto achterlaten bij de dealer en een vervangende auto regelen (kost ook geld).

Zelfdoen = 4-6 uur
Dealer = auto kwijt voor 2 dagen minimaal en huurauto regelen.Dat kost me ook een uur of 4 in totaal.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_Kou
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 03-05-2023
Auto vandaag weer ingeleverd voor updates en voorruit. Vorige keer waren een aantal updates mislukt, oa Sync welke nodig is voor over the air updates. Ben benieuwd of nu wel alles lukt.

Morgen de Puma weer inleveren voor een moderne auto. Wat is dat terug in de tijd zeg, ondanks dat de Puma 6k op de teller heeft en 10 weken oud is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaff3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09
Maanden uitgekeken naar vandaag zodat de updates bij de dealer uitgevoerd konden worden tbv OTA, was vanochtend vroeg opeens 1.7.1 geïnstalleerd.
Nadat ik de auto heb weggebracht heb ik de FordPass een beetje in de gaten gehouden, volgens mij stond de auto werkelijk 2 uur in de werkplaats. In die tijd hebben ze de 21P22 gedaan en volgens de garage “alle beschikbare updates”. Vanavond kreeg ik de melding dat 2.1.0 via OTA is geïnstalleerd. Zal toch iets goed gegaan zijn :)

De dealer gaf aan dat de updates soms snel opgehaald kunnen worden het soms het heel traag gaat; “als veel dealers wereldwijd, updates bij Ford ophalen”.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brotuck
Gisteren even Ionity laten laden, begon bij 49% op bijna 100 kW.
Boven de 80% toch nog heel stabiel op 42-43 kW

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G3KlCdZFe3fBV2YolHwcNKaDNA4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZYw7UD1mBboCVH4m6N5a9Loc.jpg?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_Kou
Net de auto weer opgehaald na updates en terugroepacties en kon meteen weer naar binnen voor een nieuwe afspraak.

Scherm problemen zijn er nog steeds.
Soms:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ox815yRGUEoduThBkcZXRXq4TQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cOcPffw1bGenTFOfKR1xJZdO.jpg?f=fotoalbum_large
Meestal:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nSA_m9rAtsGM10YVGcU7j918HfI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rqMo0iqY3hp2HhGxfINfaJfK.jpg?f=fotoalbum_large
Hoe het hoort:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w0K_ByYRNp0UkSrm3YIwQoYvgzY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/auCu5svX1bRPwfMpmAuw0p7J.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_Kou
Ben trouwens wel benieuwd of de over the air updates doorkomen. Dan is er toch iets bereikt, als het scherm het een keer doet gaan we het eens checken. 7 van de 10 keer is het zo donker dat je er niets of nauwelijks iets op ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 06:47
Ik heb nog steeds v1.4.0, begint vervelend te worden...

Ik had de dealer deze week gevraagd wanneer updates gepushed worden.
Kreeg als antwoord terug dat als je instellingen allemaal goed staan qua automatic updates, dat het danvanzelf moet komen. Maar bij twijfel ff je vin nummer doormailen naar klanten@ford.nl . Zij kunnen dan meer inzien.

Dat heb ik gedaan en werd teruggebeld. Zij konden mij alleen maar vertellen dat alles in batches gaat.

Pfff...

Volgende maand staat de auto wel een dag bij de dealer voor het dak & voorruit, geen idee of de dealer bereid is om de auto te updaten..

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

FireStarter schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 18:21:

Kreeg als antwoord terug dat als je instellingen allemaal goed staan qua automatic updates, dat het danvanzelf moet komen. Maar bij twijfel ff je vin nummer doormailen naar klanten@ford.nl . Zij kunnen dan meer inzien.

Dat heb ik gedaan en werd teruggebeld. Zij konden mij alleen maar vertellen dat alles in batches gaat.

Pfff...

Volgende maand staat de auto wel een dag bij de dealer voor het dak & voorruit, geen idee of de dealer bereid is om de auto te updaten..
Anders gewoon naar een andere dealer, ik ben ook geswitched. Wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fyder Zewis
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22-03 11:08
Ronald_Kou schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 17:43:
Ben trouwens wel benieuwd of de over the air updates doorkomen. Dan is er toch iets bereikt, als het scherm het een keer doet gaan we het eens checken. 7 van de 10 keer is het zo donker dat je er niets of nauwelijks iets op ziet.
Herkenbaar. Dit euvel heb ik al maanden. Al vijf keer voor terug geweest. De laatste keer een kabelboom vervangen. Zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_Kou
Fyder Zewis schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 15:59:
[...]

Herkenbaar. Dit euvel heb ik al maanden. Al vijf keer voor terug geweest. De laatste keer een kabelboom vervangen. Zonder resultaat.
Ik heb het nooit gehad tot aan de 21p22 update. Toen zouden ze alle beschikbare updates draaien, waarvan er 1 of meerdere waren mislukt.
Daarna zijn de schermproblemen voor mij begonnen.

Het lijkt me dus een software issue.

Tevens als ik in het menu naar de helderheid van display ga heb ik een schuifbar om de helderheid aan te passen. Die heeft echter geen enkel effect. Nog een aanwijzing dat het een software probleem betreft.

Als laatste heb ik ook, volgens mij op dit forum, gelezen dat er een speciale update beschikbaar is voor dit probleem. Die installeren ze niet standaard, maar alleen bij auto’s die met dit euvel binnenkomen. Heb hier helaas geen nummer / code van.

As vrijdag gaat de auto voor de 3e keer naar de garage. Hopelijk is het probleem daarna verholpen. Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:52
FireStarter schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 18:21:

Pfff...

Je gaat echt geen update OTA krijgen hoor. Je MOET langs de dealer voor een handmatige update die je naar 1.6.0 of hoger krijgt. Daarna krijg je de OTA updates weer binnen.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banol
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-06 00:17
makooy schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 18:04:
[...]

Je gaat echt geen update OTA krijgen hoor. Je MOET langs de dealer voor een handmatige update die je naar 1.6.0 of hoger krijgt. Daarna krijg je de OTA updates weer binnen.
Ik moet het nog zien. Heb een job 1 awd er 1st edition en zit Al vanaf september vorig jaar op 1.6.0. Begin maart 21p22 gehad. Brotuck heeft na die update gekeken wat er nog openstond aan updates voor mij. Zie onderstaande . Ik wacht tot eind april nog even af en ga dan toch maar weer eens de dealer vervelen ( dat is in ieder geval wat hij uitstraalt als ik vragen stel over de mme)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UXSOphOzeoWR7T78s6ePNbwHHJA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JPNN8QLP8cLsWmY5OtMTnOr6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJO
  • Laatst online: 28-11-2022

JJO

Voor degenen die het zich afvroegen, er zijn dus dakdragers beschikbaar voor de Mach E!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cSJoBGT_N8Ih1EuHB3pHpvDWm3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Fa4uKOzi7ZC9xjsAOUEaJtj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cl8hVT1Ln81tD4fHZi08J2Fzvyo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eRwxioOssFRQMyXXBy1QJABy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 81% gewijzigd door JJO op 16-04-2022 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_Kou
Link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolfree
mtouw78 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:46:
Vandaag hebben ze bij mij de terugroep update uitgevoerd. Zal het laten weten als ik nu ineens updates ga ontvangen.
Ik heb op 6 Januari 2022 de recall laten uitvoeren van voorruit en glazen dak. Toen zijn er ook software updates uitgevoerd. Vannacht heb ik de eerste OTA update ontvangen. Ben van versie 1.6 naar 1.7.1 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolfree
makooy schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 18:04:
[...]

Klopt inderdaad. Zo is het bij mij ook gegaan. Dealer heeft op 6 Januari handmatig een software update naar 1.6 gedaan tijdens de recall reparatie en vannacht kreeg ik de eerste OTA update naar 1.7.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolfree
AvantBlack schreef op woensdag 13 april 2022 @ 18:12:
Hier ook net bij de dealer geweest voor de recall, wat dingetjes en updates. Maar heb niet het idee dat er wat gewijzigd is.
3 dagen weg geweest en nog steeds 1.6. Heb er een hard hoofd in dat er nu ineens OTA updates komen.
De tweede sleutel zou ook komen, na bevestiging van Ford NL. Kom ik bij de dealer, wet weten niet waar we met de kosten heen moeten, dus moet je maar weer contact zoeken met Ford NL.
Hele fijne auto, maar alle kinderziektes en de matige aftersales stellen me toch wel enigszins teleur.
Als je op 1.6 zit komt via OTA de update naar 1.7.1 vanzelf. Vannacht heb ik m gehad. De sleutel komt medio Mei volgens mijn dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcdbee89
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-09 18:42
Tolfree schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 22:26:
[...]

Als je op 1.6 zit komt via OTA de update naar 1.7.1 vanzelf. Vannacht heb ik m gehad. De sleutel komt medio Mei volgens mijn dealer.
Hier hetzelfde van 1.6(stond de auto al maanden op) naar 1.7.1. 3 dagen later naar 2.1.0. Auto is wel bij garage geweest voor de extra sleutel maar dat was maar een half uur. Er is een vervolg afspraak gemaakt voor de voorruit en de updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodzinga
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-04 21:41
JJO schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 20:10:
Voor degenen die het zich afvroegen, er zijn dus dakdragers beschikbaar voor de Mach E![
Benieuwd naar het merk en de link

MME AWD ER Carbonized Grey TP+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJO
  • Laatst online: 28-11-2022

JJO

bodzinga schreef op zondag 17 april 2022 @ 13:55:
[...]

Benieuwd naar het merk en de link
Dit is het Thule EVO systeem. De adapters voor de MME zijn nog niet in NL verkrijgbaar maar via een omweg in Duitsland gevonden:

https://shop.bbep.de/thul...lamp-5284?number=83052841

Hierbij heb je verder de evo wingbar 150 nodig. Zie ook de Canadese website van Thule hiervoor (wel gewoon in NL leverbaar) :

https://www.thule.com/en-...le-wingbar-evo-_-am711xxx

Werkt allemaal prima en zit als een huis.

Het bereik zullen we nog gaan meemaken met een koffer erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_Kou
Ben er even ingedoken.

Bij deze kit moet je de volgende voetjes (clamps) hebben: Evo (bar op de voet) of Edge (bar in de voet) hebben.
Helaas zijn ze uiteraard net iets veranderd tov hun voorganger Thule Rapid (754).

Dacht bij mijn vorige auto (BJ 2016) een Thule systeem te hebben gekocht waar ik enkel de kit moest vervangen en dan weer door kon. Helaas niet dus, werd mooi aangeprezen door Thule, maar nu moet ik toch naast de kit dus ook nieuwe clamps 😖

De bars die ik heb kunnen gelukkig nog wel op de Evo clamps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
marcelt4 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 20:37:
Ik heb afgelopen week aan de lopende band updates binnen gehad. Ik had 1.6 en ben nu volgens mij van 2.3 weer terug naar 2.1 gegaan. Ik heb nu ook notities en spelletjes :)F

Volgende week staat de afspraak voor recall van de voorruit en iets van 15+ updates die alles bij elkaar 1,5 dag gaan duren.

Ik heb een job1 RWD ER.
Goed te weten dat ze toch vanzelf (zouden moeten) komen. Zelfde job1 hier namelijk maar dan RWD SR. Ook 1.6 OTA gekregen ergens Q3 vorig jaar (begon met 1.4.x). Eens zien wanneer ze door komen.

NB, recall staat ook al een tijdje in de app. maar ik geloof die raam hechting wel. Raam vliegt toch naar voren bij een ongeluk en naar binnen gaat ie nooit komen bij een achterop aanrijding ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_Kou
Ik ook nog steeds op 1.6
Wordt wel wat ongeduldig 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy001
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 11:09
Ronald_Kou schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 20:22:
Ik ook nog steeds op 1.6
Wordt wel wat ongeduldig 🙈
Na een bezoek vorige week aan de dealer, waarbij ik duidelijk heb gemaakt dat ik alle updates die mogelijk waren erop wilde hebben een flinke sprong gemaakt.

Opgehaald met 2.1.0 en de volgende dag via OTA naar 2.3.0. Ik vind het vooral super fijn dat Apple Carplay nu lekker groot op het scherm staat en samenwerkt met de batterij status van mijn Mach E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
Vorige week woensdag de auto laten updaten door de dealer. Maar nog geen OTA gehad.
Weet niet precies op welke versie ik zit. Maar heb in ieder geval wel de notes app maar de spelletjes etc niet. Ook geen Google Maps navigatie aanwijzingen op de scherm bij het stuur.

Betreft een Job 2 auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Nu online
mtouw78 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:43:
Vorige week woensdag de auto laten updaten door de dealer. Maar nog geen OTA gehad.
Weet niet precies op welke versie ik zit. Maar heb in ieder geval wel de notes app maar de spelletjes etc niet. Ook geen Google Maps navigatie aanwijzingen op de scherm bij het stuur.

Betreft een Job 2 auto.
Google maps navigatie komt niet op het kleine scherm, Apple wel na de updates. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
MarcelGo schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:57:
[...]

Google maps navigatie komt niet op het kleine scherm, Apple wel na de updates. ;)
Ja klopt ;)
Ben ook wel heel erg benieuwd naar Apple Maps navigatie met EV laadpunten. Maar verwacht dat ik dit dus voorlopig nog niet ga krijgen (zaterdag op vakantie naar Frankrijk). Vind de navigatie van ABRP niet echt lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Nu online
mtouw78 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:19:
[...]

Ja klopt ;)
Ben ook wel heel erg benieuwd naar Apple Maps navigatie met EV laadpunten. Maar verwacht dat ik dit dus voorlopig nog niet ga krijgen (zaterdag op vakantie naar Frankrijk). Vind de navigatie van ABRP niet echt lekker.
Ah ik gebruik een combi van Google maps met op de achtergrond abrp voor de laadstops🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xipe22
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05:32
[...]

Krijg anders sinds kort gewoon de aanwijzingen op het kleine scherm :) Auto betreft job 2, is laatst binnen 3 week 2x bij de garage geweest voor updates, 1x regulier bij de bandenwissel andere keer betrof de welbekende 21p22 terugroepactie. Beide keren hebben ze de laatste updates doorgevoerd beide keren stonden er 7 updates klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

[...]

Waze wel iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Nu online
Xipe22 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:59:
[...]

Krijg anders sinds kort gewoon de aanwijzingen op het kleine scherm :) Auto betreft job 2, is laatst binnen 3 week 2x bij de garage geweest voor updates, 1x regulier bij de bandenwissel andere keer betrof de welbekende 21p22 terugroepactie. Beide keren hebben ze de laatste updates doorgevoerd beide keren stonden er 7 updates klaar.
Even voor alle duidelijkheid, je navigeert met Google Maps via Carplay op het grote scherm en krijgt dan ook op het kleine scherm pijlen met richting en afstand? Dat zou erg fijn zijn...of ben je Android user?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xipe22
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05:32
MarcelGo schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:23:
[...]

Even voor alle duidelijkheid, je navigeert met Google Maps via Carplay op het grote scherm en krijgt dan ook op het kleine scherm pijlen met richting en afstand? Dat zou erg fijn zijn...of ben je Android user?
Neen Android gebruiker inderdaad, ik dacht dat je die combi ook bedoelde ;) Excuus :)

[ Voor 6% gewijzigd door Xipe22 op 20-04-2022 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_Kou
Goofy001 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:41:
[...]

Na een bezoek vorige week aan de dealer, waarbij ik duidelijk heb gemaakt dat ik alle updates die mogelijk waren erop wilde hebben een flinke sprong gemaakt.

Opgehaald met 2.1.0 en de volgende dag via OTA naar 2.3.0. Ik vind het vooral super fijn dat Apple Carplay nu lekker groot op het scherm staat en samenwerkt met de batterij status van mijn Mach E.
Die van mij is recent twee keer bij de dealer geweest, waarbij updates zouden worden uitgevoerd.

Eerste keer was er iets mislukt met een aantal updates. Vanaf dat moment ook problemen met het scherm.
Tweede poging zouden alle updates geïnstalleerd zijn. Alleen scherm problemen zijn er nog steeds en OTA updates komen ook nog niet binnen.

Vrijdag voor de derde keer de auto een dag kwijt. Begin wel mijn vertrouwen te verliezen. Het is ook zelf zo lastig te beoordelen of ze alles hebben geüpdatet en of nu alles goed is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-09-2023
Waar kan ik precies zien welke versie er op de mach e staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_Kou
Caulino schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:42:
Instellingen en dan onder software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
Ronald_Kou schreef op donderdag 21 april 2022 @ 00:02:
[...]

Instellingen en dan onder software update.
Daar zie ik echt niks op het scherm in de auto, iemand een foto ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice_S
  • Laatst online: 22-11-2024
Caulino schreef op donderdag 21 april 2022 @ 06:48:
[...]

Daar zie ik echt niks op het scherm in de auto, iemand een foto ervan?
Hierbij

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qbwylcrDYNpUMNbFRiMn0SfoJb0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zy0KoBTPb9YNuqTHE4jBmbWJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Overigens staat daar sinds de 2.1.0 update bij mij geen versie nummer meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 14:02
Voor de Belgen, gisteren een vrachtwagen gezien met 6 Mach-e's op, van Antwerpen richting Hasselt. Waarvan 1 lichtblauwe en 1 rode. De rest was grijs/zwart.
Maar die blauwe... die sprong er toch echt wel uit, knappe kleur.

[ Voor 7% gewijzigd door Engineer Stewie op 21-04-2022 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
Bij mij staat er alleen

u systeem is up to date

verder niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deth]Roses
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-02 13:43
Voor liefhebbers van Amerikaaanse Auto's.... Zouden we allemaal moeten zijn met onze bolides ;-)

op zondag 8 mei is er een American Sunday op circuit Zandvoort en de Ford Mustang Mach E mag deelnemen als Amerikaanse auto. kosten zijn 15 euro incl. entree chauffeur :)

Meer info:
https://www.americansunday.nl/deelnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PChevalier
Caulino schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:32:
[...]

Bij mij staat er alleen

u systeem is up to date

verder niks
Ik heb hetzelfde. Ik heb de dealer gevraagd dit voor mij uit te gaan zoeken: waarom heb ik de melding welke versie ik heb niet op mijn scherm (en anderen dus wel). Krijg ik überhaupt wel updates? En welke versie heb ik op dit moment na updates via de dealer (en hoe kan ik dit zien). Zodra ik antwoorden heb, laat ik hier een bericht achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PChevalier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassmanjunior
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-09 17:06
Caulino schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:42:
In de FordPass app.
Voertuig-functies & instellingen-softwareupdates-recente update

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W7Kz14zbZarn2T07jzoZ_eR9tRk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZBhsmIgWbTqAHp0u3KiHCS0Q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door Bassmanjunior op 21-04-2022 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-08 22:35
Sommige modellen hebben onder de knop voor cruise control een knop voor de speed limiter. Andere modellen hebben alleen een knop voor de cruise control. Weet iemand waardoor dit verschil veroorzaakt wordt? Is dat een job 1 en job 2 ding, of iets wat anders is in de VS dan hier?

Ik heb overigens software 2.3.0 maar nog steeds de games niet. Iemand die die wel heeft, of is dat US only?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelt4
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-03-2023
unreal0 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 18:55:
Sommige modellen hebben onder de knop voor cruise control een knop voor de speed limiter. Andere modellen hebben alleen een knop voor de cruise control. Weet iemand waardoor dit verschil veroorzaakt wordt? Is dat een job 1 en job 2 ding, of iets wat anders is in de VS dan hier?

Ik heb overigens software 2.3.0 maar nog steeds de games niet. Iemand die die wel heeft, of is dat US only?
Ik heb die verschillende knoppen voor cruise control al vanaf het begin. Is dat niet iets wat in het technology pack zat?

Ik heb ook 2.3.0 en heb notities en spelletjes. Die spelletjes zitten wel een beetje verstopt in het notitiescherm.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brotuck
[Deth]Roses schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:12:
Voor liefhebbers van Amerikaaanse Auto's.... Zouden we allemaal moeten zijn met onze bolides ;-)

op zondag 8 mei is er een American Sunday op circuit Zandvoort en de Ford Mustang Mach E mag deelnemen als Amerikaanse auto. kosten zijn 15 euro incl. entree chauffeur :)

Meer info:
https://www.americansunday.nl/deelnemen
Op 14 mei ga ik al naar de ev testdag. Daar is ook een mme bijeenkomst.

Alhoewel een dragrace met mijn gt......😁

[ Voor 4% gewijzigd door Brotuck op 21-04-2022 21:29 ]

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:52
Brotuck schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:24:
[...]

Alhoewel een dragrace met mijn gt......😁
Mag ik naast je zitten :9~

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Helaas mogen er geen passagiers mee en is het een leaseauto. Die sluiten races uit.

Ik denk dat de eerste 200 meter wel erg goed gaan, maar daarna zal een v8 monster sneller gaan

[ Voor 17% gewijzigd door Brotuck op 22-04-2022 07:23 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-08 22:35
marcelt4 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:12:
[...]

Ik heb die verschillende knoppen voor cruise control al vanaf het begin. Is dat niet iets wat in het technology pack zat?

Ik heb ook 2.3.0 en heb notities en spelletjes. Die spelletjes zitten wel een beetje verstopt in het notitiescherm.
Klopt maar in de VS hebben ze blocks en tiles als applicaties in het appoverzicht. (kan je opzoeken op YT). Die krijgen we in de EU niet vermoed ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Stap ik vanochtend in mijn job1 auto, schuift de stoel (zoals in 50% van de gevallen) niet naar de positie zoals ingesteld in het profiel. Ik herstel het handmatig en hoop dat de dealer het over 2 wkn kan oplossen.
Onderweg stel ik altijd de route naar de zaak in voor evt. files, zie ik opeens dat het menu gewijzigd is?

Blijkt hij vannacht eindelijk de OTA update naar 1.7.1 gekregen te hebben. _/-\o_

Helaas is het stoelprobleem hiermee nog niet opgelost. Zijn er meer mensen die hier last van hebben (of hadden)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Nu online
Hier ook vannacht 1.7.1, kwam ik achter op weg naar de dealer voor software updates 8)7

Nou ja, toch wel blij mee :)

[ Voor 18% gewijzigd door MarcelGo op 22-04-2022 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Het valt mij op dat telkens na een laadsessie het percentage netjes op 90% staat volgens de app en de auto maar zodra ik goed en wel weg wil rijden deze terugspringt naar 86-87%. Hetzelfde effect zie ik ook als ik de auto remote start op de app terwijl hij nog aan de lader hangt maar vrijwel direct daarna update de app van 90% naar 86-87%.

Maw, de auto stopt met laden omdat hij 90% vol denkt te zijn (is dan in slaap?) maar dit blijkt dan toch geen 90% te zijn. Dit heb ik ook al ik direct na de melding "laden voltooid" en zowel op de thuispaal als de paal bij het werk.

Nu kan je tegenwoordig het laden per 5% instellen dus ik zou hem op 95% kunnen zetten om op de gewenste "90%" uit te komen maar vraag me af of dit standaard is bij iedereen of een "issue" bij mijn auto?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeMen
MarcelGo schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 09:10:
Hier ook vannacht 1.7.1, kwam ik achter op weg naar de dealer voor software updates 8)7

Ah kijk, jij hebt ook een job 1 toch? Zou die van mij één dezer dagen toch ook aan de beurt moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

FreeMen schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 09:22:
Het valt mij op dat telkens na een laadsessie het percentage netjes op 90% staat volgens de app en de auto maar zodra ik goed en wel weg wil rijden deze terugspringt naar 86-87%. Hetzelfde effect zie ik ook als ik de auto remote start op de app terwijl hij nog aan de lader hangt maar vrijwel direct daarna update de app van 90% naar 86-87%.

Maw, de auto stopt met laden omdat hij 90% vol denkt te zijn (is dan in slaap?) maar dit blijkt dan toch geen 90% te zijn. Dit heb ik ook al ik direct na de melding "laden voltooid" en zowel op de thuispaal als de paal bij het werk.

Nu kan je tegenwoordig het laden per 5% instellen dus ik zou hem op 95% kunnen zetten om op de gewenste "90%" uit te komen maar vraag me af of dit standaard is bij iedereen of een "issue" bij mijn auto?
bij mij is het meestal andersom. Opgeladen tot 85% en dan met 90% wegrijden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
MarcelGo schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 09:10:

NB, heb jij een tijdstip ingesteld voor updates of gewoon automatisch zonder enige datum/tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9man
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:20
Gistermiddag langs de dealer voor een stoomtest om te bepalen of de voorruit vervangen of alleen opnieuw verlijmd dient te worden. Ik kom thuis en de app geeft aan dat een update naar 1.7.1 klaar staat. Toch wel heel toevallig of zal de dealer een ''zetje'' hebben gegeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
9man schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 09:27:
Gistermiddag langs de dealer voor een stoomtest om te bepalen of de voorruit vervangen of alleen opnieuw verlijmd dient te worden. Ik kom thuis en de app geeft aan dat een update naar 1.7.1 klaar staat. Toch wel heel toevallig of zal de dealer een ''zetje'' hebben gegeven?
Ik gok op toeval anders had je al 1.7.1 vanaf de dealer gehad.

Wat doet de stoomtest overigens? Heeft dit te maken met het controleren of alle verwarmingsdraden werken?

[ Voor 15% gewijzigd door FreeMen op 22-04-2022 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
TheoQ schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 09:00:
Stap ik vanochtend in mijn job1 auto, schuift de stoel (zoals in 50% van de gevallen) niet naar de positie zoals ingesteld in het profiel. Ik herstel het handmatig en hoop dat de dealer het over 2 wkn kan oplossen.
Onderweg stel ik altijd de route naar de zaak in voor evt. files, zie ik opeens dat het menu gewijzigd is?

Blijkt hij vannacht eindelijk de OTA update naar 1.7.1 gekregen te hebben. _/-\o_

Helaas is het stoelprobleem hiermee nog niet opgelost. Zijn er meer mensen die hier last van hebben (of hadden)?
Ik ervaar dit ook regelmatig. Ik heb PAAK en een 2e sleutel die geprogrammeerd zijn op mijn profiel en de eerste sleutel is geprogrammeerd op de vrouws profiel. Toch moet ik heel vaak de stoel verstellen. Heb ingesteld dat hij altijd in instapmodus gaat, dit gaat veelal goed maar regelmatig wordt ik daarna tegen het stuur aan gedrukt (vrouw stand) en moet ik dus even op het tweetje drukken op de deur om in de juiste stoelsetting te komen. Dit terwijl haar sleutel nergens te bekennen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Tedillac schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 09:37:
[...]

Ik ervaar dit ook regelmatig. Ik heb PAAK en een 2e sleutel die geprogrammeerd zijn op mijn profiel en de eerste sleutel is geprogrammeerd op de vrouws profiel. Toch moet ik heel vaak de stoel verstellen. Heb ingesteld dat hij altijd in instapmodus gaat, dit gaat veelal goed maar regelmatig wordt ik daarna tegen het stuur aan gedrukt (vrouw stand) en moet ik dus even op het tweetje drukken op de deur om in de juiste stoelsetting te komen. Dit terwijl haar sleutel nergens te bekennen is.
Blij te horen dat handmatig "krikken" toch nog zo zijn voordelen heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
https://www.motor1.com/ne...gt500-mache-gt-drag-race/

Dit bedoel ik dus, leuk in het begin en daarna krijg je die stomme 5 seconden regel.
Dit is overigens wel tegen een Shelby GT500, dus wel de snelste V8 Mustang die er is

[ Voor 12% gewijzigd door Brotuck op 22-04-2022 10:07 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Brotuck schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:06:
[...]

https://www.motor1.com/ne...gt500-mache-gt-drag-race/

Dit bedoel ik dus, leuk in het begin en daarna krijg je die stomme 5 seconden regel.
Dit is overigens wel tegen een Shelby GT500, dus wel de snelste V8 Mustang die er is
Komt door de beperkte koeling capaciteit van de batterij de MME. De GT trekt zoveel power bij vol"gas" dat de batterij snel (te) heet wordt. Het is zelfs zo erg dat een standaard AWD in nagenoeg dezelfde tijd de quartermile overbrugt had ik ergens gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
FreeMen schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:46:
[...]

Komt door de beperkte koeling capaciteit van de batterij de MME. De GT trekt zoveel power bij vol"gas" dat de batterij snel (te) heet wordt. Het is zelfs zo erg dat een standaard AWD in nagenoeg dezelfde tijd de quartermile overbrugt had ik ergens gelezen.
Ja na de 5 seconden is de auto gewoon langzaam, overigens is hij niet te heet maar Ford heeft ervoor gekozen om een grote veiligheidsmarge in te bouwen ivm garantie e.d..

En Ford heeft niet op alle punten een temperatuurmeter geplaatst zoals tesla dat wel doet, dus kunnen ze het ook niet dynamisch aanpassen, dus wat doet een Amerikaanse autobouwer dan ? grote failsafe inbouwen helaas.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Vanochtend auto voor update naar dealer gebracht en na zo'n 3 uur al telefoon dat de auto klaar is. Betreft recall update. Zie nu in de app dat ik 1.7.1 heb, benieuwd hoe snel de OTA nu in versie 2.x komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Nu online
FreeMen schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 09:26:
[...]

NB, heb jij een tijdstip ingesteld voor updates of gewoon automatisch zonder enige datum/tijd?
Geen tijdstip ingesteld, is ergens rond 0400uur geweest, want de gestopte laadsessie werd toen hervat...o ja en bij mij ook meestal een hoger percentage weergegeven na wegrijden dus laden tot 85% en dan na een paar honderd meter 86%.

[ Voor 16% gewijzigd door MarcelGo op 22-04-2022 13:44 ]

Pagina: 1 ... 125 ... 179 Laatste