Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 124 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
Flavour schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 17:11:
Hallo Mustang Mach E bezitters.

Wat mij opvalt:

Ik zie dat er helemaal niemand klaagt over de stoel. Op zicht zit de stoel heerlijk maar nu komt het:
De rugleuning.
Deze geeft werkelijk 0 steun/zij steun. In elke bocht (op normale snelheid al) rol/kantel je uit de stoel.
Je valt als het ware niet lekker in de rugleuning maar je zit er "tegenaan".

Zelfs de stoel uit een sloop auto van 100 euro (bij wijze van) heeft nog meer (zij) steun dan deze.

Let maar eens op de flapjes links en rechts van de regleuning hoe klein deze zijn en hoe weinig deze naar voren staan. De rugleuning is als het ware bijna helemaal vlak/recht.

Je zou zeggen kantel de stoel dan iets naar achter zodat er wat meer gewicht naar achter verplaatst wordt zodat je wat meer in je stoel hangt, maar helaas de stoel heeft geen kantel functie.

Ook onderkant been/bil vlak voor je knie mis ik/je nu steun.

Voor het eerst in mijn leven kan ik geen lekkere zit positie vinden achter het stuur.

Opzienbarend want het lijkt dat ik de enige ben met deze klacht.

Ik hoop dat er toch nog op iets of iemand een tip heeft, waardoor ik echt een lekkere zit-positie kan vinden.
Is een veelgehoorde klacht hoor maar omdat er weinig aan te doen is hoor je het niet veel. Zit comfort is prima maar het is precies zoals je zegt, je zit erop, niet erin. Ik heb al zitten kijken naar overtrekhoezen met meer steun op amazon, genoeg te vinden maar ik vrees dat deze nooit mooi kunnen aansluiten om de stoel en het aftermarket gehalte er vanaf gaat druipen en dan niet in de goede zin.

Ergens kan je ze gewoon bestellen en als het niet bevalt terugsturen maar veelal komen ze toch vanuit china. Voor het geld (€ 200) wellicht een poging waard maar ik erger mijzelf nog net niet genoeg hieraan om ze te bestellen.

voorbeeldje:
https://www.amazon.nl/Cun...e+stoel%2Caps%2C66&sr=8-5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-09 15:41
Flavour schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 17:11:
Hallo Mustang Mach E bezitters.

Wat mij opvalt:

Ik zie dat er helemaal niemand klaagt over de stoel. Op zicht zit de stoel heerlijk maar nu komt het:
De rugleuning.
Deze geeft werkelijk 0 steun/zij steun. In elke bocht (op normale snelheid al) rol/kantel je uit de stoel.
Je valt als het ware niet lekker in de rugleuning maar je zit er "tegenaan".

Zelfs de stoel uit een sloop auto van 100 euro (bij wijze van) heeft nog meer (zij) steun dan deze.

Let maar eens op de flapjes links en rechts van de regleuning hoe klein deze zijn en hoe weinig deze naar voren staan. De rugleuning is als het ware bijna helemaal vlak/recht.

Je zou zeggen kantel de stoel dan iets naar achter zodat er wat meer gewicht naar achter verplaatst wordt zodat je wat meer in je stoel hangt, maar helaas de stoel heeft geen kantel functie.

Ook onderkant been/bil vlak voor je knie mis ik/je nu steun.

Voor het eerst in mijn leven kan ik geen lekkere zit positie vinden achter het stuur.

Opzienbarend want het lijkt dat ik de enige ben met deze klacht.

Ik hoop dat er toch nog op iets of iemand een tip heeft, waardoor ik echt een lekkere zit-positie kan vinden.
Dit was 1 van de redenen om te switchen naar een GT.
En geen moment spijt van !

Just here for the fun

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• marco70
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-12-2024
Voor degene die willen weten hoe je nog kan rijden als de de accu op nul procent staat. Vandaag nog 5 kilometer gereden met 0 procent rijbereik. Verwarmingsysteem wordt uitgeschakeld .Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5eFLO6y3ntLxIyOjKC-k9jUwD0Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TvqPC5h5yb28mJf1zWrOn3Q6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassmanjunior
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-09 17:06
FreeMen schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:11:
[...]

Mocht je willen zien welke versie je hebt dan moet je dat in de auto doen, kan niet in de app. Je krijgt alleen in de app een bericht als hij geupdate is.
.
Je ziet juist uitstekend in de app welke update je hebt gekregen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TmPIfw2A72tCQO_UAwSokR9tVko=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3tMjZrngsJSGMNSLNkpGdXbc.jpg?f=fotoalbum_large

Even op het vinkje drukken en je krijgt alle info. In de auto geeft hij aan dat hij up to date e is en geen versienummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 11:55
Zo raar... krijg net deze in de fp app:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qkYzYZtzqj3Y3d4tiaOzZdaufPA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4gOBGQ74Q0jMxvsSbTnyXdBD.jpg?f=fotoalbum_large

En ik rij er nog maar een jaar in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-09-2023
ja maar daar zie ik geen nieuws of updates?
Waar staan die dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
baszz schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:35:
Zo raar... krijg net deze in de fp app:

[Afbeelding]

En ik rij er nog maar een jaar in...
Heb je in de auto een profiel verwijderd toevallig ?

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaai
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 22:22
Bassmanjunior schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:08:
[...]

[Afbeelding]

Even op het vinkje drukken en je krijgt alle info. In de auto geeft hij aan dat hij up to date e is en geen versienummer.
Die melding krijg ik dus niet, kan dit ook nergens terugvinden in de apps. Had gisteren wel een foutmelding gehad van een mislukte auto update, vervolgens veel dingen in de auto die wel gereset waren en kan versie nummer nu niet meer zien in de auto(voorheen wel, was 1.6.0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 09:26

m24

Bij ook eerst een failed update, maar vandaag dan wel: 2.1.0 wat een feest!! Alleen nog niets gemerkt, hoopte wel dat mijn middenconsole in ieder geval weer op donker zou willen gaan... maar dat lijkt er nog niet op. Zal er later wel even meer induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
Brotuck schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 22:42:
[...]

Heb je in de auto een profiel verwijderd toevallig ?
Nee, niets bijzonders gedaan. Eerder deze week wel 2.1 ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 11:32
marco70 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 19:32:
Voor degene die willen weten hoe je nog kan rijden als de de accu op nul procent staat. Vandaag nog 5 kilometer gereden met 0 procent rijbereik. Verwarmingsysteem wordt uitgeschakeld .[Afbeelding]
5 kilometer is wel ongeveer de max ook heb ik gevonden. Zelf heb ik er ooit 2 extra gereden, en toen was ik thuis ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banol
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-06 00:17
Hebben jullie ook dat de ramen van de achterportieren maar driekwart opengaan of gaan ze bij jullie wel volledig omlaag?

Ik poets mijn auto zo’n beetje tweewekelijks en de raamrubbers vergaren best een zooi in een paar weken tijd. Vind het altijd fijn om Die ook te poetsen en daarna wat rubbervoeding op te smeren maar dat gaat niet op deze manier.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:31

ArCadE

No banana available

m24 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 08:34:
Bij ook eerst een failed update, maar vandaag dan wel: 2.1.0 wat een feest!! Alleen nog niets gemerkt, hoopte wel dat mijn middenconsole in ieder geval weer op donker zou willen gaan... maar dat lijkt er nog niet op. Zal er later wel even meer induiken.
Er is een aparte update voor het middenconsole als je problemen hebt met licht/donker. Deze is er bij mij vorige week opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

ArCadE schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:35:
[...]

Er is een aparte update voor het middenconsole als je problemen hebt met licht/donker. Deze is er bij mij vorige week opgezet.
hmm ok, ze hebben bij mij vorige week alle updates verwerkt, maar dat heeft niet geholpen. Weet je toevallig welke update het was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:31
Ik heb gisteren mijn auto (Job2) laten upaten volgens mij is mijn Sync versie niet omhoog gegaan maar opzich had ik daar geen klachten over, Het laden gaat wel sneller en de range lijkt vooralsnog ook verbeterd :)

voorheen kon ik via etis zien voor welke onderdelen updates beschikbaar waren maar nu blijkbaar niet meer kan dat alleen nog maar met een frds licentie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m24

m24

Banol schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:24:
Hebben jullie ook dat de ramen van de achterportieren maar driekwart opengaan of gaan ze bij jullie wel volledig omlaag?

Ik poets mijn auto zo’n beetje tweewekelijks en de raamrubbers vergaren best een zooi in een paar weken tijd. Vind het altijd fijn om Die ook te poetsen en daarna wat rubbervoeding op te smeren maar dat gaat niet op deze manier.
.
Nee ze gaan niet helemaal omlaag over de hele breedte. er steekt aan 1 kant een cm of 5 uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brotuck
Van een beetje sneeuw ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/89nreBsT0O1aHqg2JqFSbISIW1I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DZJjUwW3ETJJyV5exL90yJtQ.png?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Bassmanjunior schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:08:
[...]

[Afbeelding]

Klopt, maar ik schreef ook dat je alleen ziet als hij geupdate is. Dit blijft maar een dag of 3-4 staan daarna zie je niks meer in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE

ArCadE

No banana available

m24 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:38:
[...]

hmm ok, ze hebben bij mij vorige week alle updates verwerkt, maar dat heeft niet geholpen. Weet je toevallig welke update het was?
Een specifieke die niet wordt meegenomen in het normale update proces. Krijg je alleen als je problemen hebt met het middenconsole. Ik zou er even naar vragen bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco70
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-12-2024
Gaat nu snel met de updates. Paar dagen geleden 2.1.0 en nu al 2.3.0Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/psOzMVWzzfPylujxEQqGBRh-O7Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ZboEJv7LYNy9cKOU2aj65ic.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door marco70 op 31-03-2022 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

ArCadE schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:54:
[...]

Een specifieke die niet wordt meegenomen in het normale update proces. Krijg je alleen als je problemen hebt met het middenconsole. Ik zou er even naar vragen bij de dealer.
Ze weten van het probleem en hadden geen oplossing, ze hebben het bij Ford NL neergelegd. We gaan het zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derknl
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-11-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ScKyvHHPTmskz0lOtPbd2qLxvV0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SL1gUv7ncJenyZNklOUWLDi9.jpg?f=fotoalbum_large

Kijk daar is de 2e van deze week!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
https://www.macheforum.co...4d66694f947b671ff6961.mp4

Interessante blik in de ontwikkeling van Fordpass

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fyder Zewis
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22-03 11:08
Na de laatste update heb ik in mijn navigatie eindelijk 24h weergave en nu ook schermvullend Apple CarPlay. Vooral dit laatste is gaaf om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
Ik probeer het nog een keer, waar kan je nu PRECIES zien wanneer je een update hebt gehad, want ik kan het niet vinden in de ford pass app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Caulino schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 14:07:
Ik probeer het nog een keer, waar kan je nu PRECIES zien wanneer je een update hebt gehad, want ik kan het niet vinden in de ford pass app.
Je kan het zelf zien als je in developermodus op de ford.nl pagina kijkt, maar er zijn widgets die het mooi kunnen tegenwoordig.

Android -> https://www.macheforum.co...ach-e-less-complex.13563/
Apple IOS -> https://www.macheforum.co...get-ios-ipad-macos.12340/

[ Voor 8% gewijzigd door Brotuck op 01-04-2022 14:23 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudiP
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-09 08:04
Je kan het zien als je de app opend. ALS er een update geweest is dan komt er een banner in je scherm dat er een update gedaan is.
Verder is er geen plek in Fordpass waar je iets over updates kunt vinden.
De banner melding verdwijnt na een aantal dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0j5NwKD-FzO_t1G5Z4fhY_xBLYY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sDBlKC5J2HA8MBaiHKLHQLZE.jpg?f=fotoalbum_large

Hier kan je het zien: VOERTUIG >> FUNCTIES EN INSTELLINGEN >> SOFTWARE UPDATES

(en als je doorklikt op recente updates dan zie je de details van de update)

[ Voor 11% gewijzigd door m24 op 01-04-2022 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
thnx , wel raar, geen updates dus geen sketch en geen volledig scherm met android auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Caulino schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 16:02:
thnx , wel raar, geen updates dus geen sketch en geen volledig scherm met android auto
volledig scherm is alleen bij Apple Carplay helaas. Anders toch een keer bij de dealer alles laten updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:52
Caulino schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 16:02:
Je MOET een keer naar de dealer om de auto te updaten en OTA weer werkend te krijgen. Plan gewoon een afspraak in ;)

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caulino
Ja ga ik doen, gelukkig een fijne dealer die de updates gewoon doet zonder zeuren als er geen problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-08 22:35
Bij mij staat in de app dat 2.3 geïnstalleerd is, maar in de auto zie ik nog 2.1. Ik heb de spelletjes dan ook niet, maar wel full screen carplay (helaas geen AA).

Meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derknl
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-11-2022
unreal0 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 19:06:
Bij mij staat in de app dat 2.3 geïnstalleerd is, maar in de auto zie ik nog 2.1. Ik heb de spelletjes dan ook niet, maar wel full screen carplay (helaas geen AA).

Meer mensen die dit hebben?
Dat heb ik ook. Missschien duurt het nog even voordat de auto het installeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Even een vraagje betreffende Android Auto. Gebruiken jullie daar ook waze en/of flitsmeister ?
Die zijn beide erg onstabiel bij mij en zorgt voor een Android Auto crash.

Zolang ik google maps gebruik is er niets aan de hand en uren stabiel.

Ik heb dit op 2 verschillende merken telefoon al getest (beide wel met android 12)

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Brotuck schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 21:01:
Even een vraagje betreffende Android Auto. Gebruiken jullie daar ook waze en/of flitsmeister ?

Ik heb dit op 2 verschillende merken telefoon al getest (beide wel met android 12)
Sinds de laatste android update lijkt er met Waze idd iets mis, loopt soms vast op het scherm. Maar voice commands lopen wel door. Daarvoor eigenlijk altijd stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtomkrab
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 11:49
makooy schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:07:
[...]

Je MOET een keer naar de dealer om de auto te updaten en OTA weer werkend te krijgen. Plan gewoon een afspraak in ;)
Wacht is dit nieuw? Ik heb mijn MME sinds september en heb tot op heden nog geen OTA update gehad volgens mij. Wel zowat elke avond aan de stroom + WIFI. Heb nog versie 1.4 volgens de instellingen, geen sketch app en geen full size apple carplay. Toen ik een week of 3 geleden de dealer belde gaf deze slechts aan dat er voor mijn auto nog geen update gepland stond. Misschien een andere dealer proberen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
Tomtomkrab schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 23:34:
[...]

Wacht is dit nieuw? Ik heb mijn MME sinds september en heb tot op heden nog geen OTA update gehad volgens mij. Wel zowat elke avond aan de stroom + WIFI. Heb nog versie 1.4 volgens de instellingen, geen sketch app en geen full size apple carplay. Toen ik een week of 3 geleden de dealer belde gaf deze slechts aan dat er voor mijn auto nog geen update gepland stond. Misschien een andere dealer proberen? :(
Ik sinds november, hetzelfde, maar de dealer zou me toch bellen over evt inruil en dan vraag ik het gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Tomtomkrab schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 23:34:
[...]

Nou niet super nieuw nee.
Dealer moet met de hand een update installeren om je van 1.4 of 1.6 af te krijgen, die update zorgt er ook meteen voor dat je erna weer OTA updates krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
makooy schreef op zondag 3 april 2022 @ 09:17:
[...]

Nou niet super nieuw nee.
Dealer moet met de hand een update installeren om je van 1.4 of 1.6 af te krijgen, die update zorgt er ook meteen voor dat je erna weer OTA updates krijgt.
Er zijn job1 en job2 auto's.

Job1 moet idd geholpen worden bij de dealer eerst.
Daarna zal ota gaan werken.

Job2 is nog niets van via ota gezien

Weet even niet precies wat de datum is wanneer job2 kwam, maar het was ergens in september 2021 dacht ik.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 14:06
Ik had gisteren iets heel vreemds. Na de auto losgekoppeld te hebben van de lader en gestart te hebben, verscheen de melding 'service required soon' op het dashboard. Ook maakte de auto een soort zoemend geluid en stond er zo'n oranje steeksleutel in beeld. Klein stukje gereden, toch even gestopt en in Fordpass kreeg ik de melding 'storing motorregeling/verminderd vermogen'.

Even later verdween de melding van het dashboard en ook het brommende / zoemende geluid. Ford Assistance nog gebeld voor de zekerheid met de vraag of ik gewoon kon rijden. Zolang de melding niet terug kwam kon dat. Sindsdien 200km gereden zonder problemen.

Iemand anders die dit meegemaakt heeft?

Hij moet komende week naar de dealer voor de recall, dus ga ik dit gelijk even melden en na laten kijken.

Wat betreft updates: ik krijg ze eigenlijk zelden tot nooit OTA, volgens mij alleen in het begin een keer. Bij de dealer beweren ze steeds dat er geen nieuwe updates zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Alle Job1 auto's zouden inmiddels al ota moeten hebben gehad als dit niet het geval is geweest moet de dealer eerst handmatig een paar modules updaten.

Dit doen ze tijdens de recall (meestal)

Makkelijke test is het grotere Apple carplay scherm en de scheduler voor de automatische updates. Als je daar nu meerdere dagen kan selecteren heb je versie 2.3.0

[ Voor 29% gewijzigd door Brotuck op 03-04-2022 11:49 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
Brotuck schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:47:
Alle Job1 auto's zouden inmiddels al ota moeten hebben gehad als dit niet het geval is geweest moet de dealer eerst handmatig een paar modules updaten.

Makkelijke test is het grotere Apple carplay scherm en de scheduler voor de automatische updates. Als je daar nu meerdere dagen kan selecteren heb je versie 2.3.0
Volgens mij heb ik een job 2 maar geen updates in ford pass of scherm, maar er waren wel updates volgens jouw, dus maar ff langs de dealer.

Hoe kan je zien of het job 1 of job 2 is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:11
brainovic schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:42:
Ik had gisteren iets heel vreemds. Na de auto losgekoppeld te hebben van de lader en gestart te hebben, verscheen de melding 'service required soon' op het dashboard. Ook maakte de auto een soort zoemend geluid en stond er zo'n oranje steeksleutel in beeld. Klein stukje gereden, toch even gestopt en in Fordpass kreeg ik de melding 'storing motorregeling/verminderd vermogen'.

Even later verdween de melding van het dashboard en ook het brommende / zoemende geluid. Ford Assistance nog gebeld voor de zekerheid met de vraag of ik gewoon kon rijden. Zolang de melding niet terug kwam kon dat. Sindsdien 200km gereden zonder problemen.

Iemand anders die dit meegemaakt heeft?

Hij moet komende week naar de dealer voor de recall, dus ga ik dit gelijk even melden en na laten kijken.

Wat betreft updates: ik krijg ze eigenlijk zelden tot nooit OTA, volgens mij alleen in het begin een keer. Bij de dealer beweren ze steeds dat er geen nieuwe updates zijn.
Ja dit heb een week geleden een keer gehad, geluid was koelingvin hoorde ik zelfs tijdens het rijden. Het was weg na een pauze (uit) bij lange rit...niet meer gezien of gehoord...heeft dus wel meer dan een uur geduurd ;(

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Caulino schreef op zondag 3 april 2022 @ 12:23:
[...]

Volgens mij heb ik een job 2 maar geen updates in ford pass of scherm, maar er waren wel updates volgens jouw, dus maar ff langs de dealer.

Hoe kan je zien of het job 1 of job 2 is?
Als de auto in de fabriek is gebouwd na de eerste week Juli 2021 dan is het een Job2 car. Net ff opgezocht

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
Ja, maar waar kan ik dan zien wat de mijne is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Caulino schreef op zondag 3 april 2022 @ 14:13:
Ja, maar waar kan ik dan zien wat de mijne is
Even naar deze site gaan en je VIN nummer invullen.
https://www.whereismymme.com/#

Daar staat build date onder vehicle info

[ Voor 6% gewijzigd door Brotuck op 03-04-2022 15:10 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Butre
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-09 18:59
Kijk eens aan hedenmorgen om 7.47 uur de melding in Ford pass dat “net” op 3 april 2022 om 9.35 uur eea is bijgewerkt ! 😂😂😂😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tUWIQsHY7XXonV9xwN1t_DcAe6Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Xsd8L7hkGeAYbCqNTPZICLoQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
Brotuck schreef op zondag 3 april 2022 @ 15:10:
[...]

Even naar deze site gaan en je VIN nummer invullen.
https://www.whereismymme.com/#

Daar staat build date onder vehicle info
hij was voor denmark :+
Job 2 dan toch?
Paint Description: STAR WHITE 3C/PRISTINE WHITE 3
Product Type Vehicle Line Code: CGW
Common Name: Mustang Mach-E - GW
Vehicle Line Feature Code: VLGW
Model Year: 2021
Sale Date: 0001-01-01
Product Type: C
Transmission Description: 1 Speed Transmission
Body Style Description: Sport Utility Vehicle
Body Style: BSSA
Drive Description: 2 WHL L/H REAR DRIVE
Engine Feature Code: ENC1
Engine Description: BATTERY ELECTRIC MOTOR #2
Fuel Type: E
Brand Code: F
Brand: Ford
Joint Venture:
Local Vehicle Line Description: Mustang Mach-E
Version: VSKZ
Build Date: 20210814
Version Description: BEV TREND VERSION
Emission Requirement Pfc Code:
Emission Requirement Pfc Description:
Transmission: TRWA
Drive Code: DR0B
Emission Requirement Mfc Code: DGACA
Emission Requirement Mfc Description: ZERO EVAPORATED EMISSIONS
Engine Fuel Capability Code: GBVAR
Engine Fuel Capability Description: ELECTRIC POWERED (BEV)
Catalytic Converter Code:
Catalytic Converter Description:
Diesel Particulate Filter Code:
Diesel Particulate Filter Description:
Warranty Start Date: 2021-11-22T00:00:00
Warranty End Date:
Transmission Ind: A
Territory Description: DENMARK
Territory: WAEDK
Paint: PN4HR
As Built Country:
Show Fuel Level:
Show E V Battery Level:
Source: VSS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Caulino schreef op zondag 3 april 2022 @ 15:44:
[...]

hij was voor denmark :+
Job 2 dan toch?
Paint Description: STAR WHITE 3C/PRISTINE WHITE 3
Product Type Vehicle Line Code: CGW
Common Name: Mustang Mach-E - GW
Vehicle Line Feature Code: VLGW
Model Year: 2021
Sale Date: 0001-01-01
Product Type: C
Transmission Description: 1 Speed Transmission
Body Style Description: Sport Utility Vehicle
Body Style: BSSA
Drive Description: 2 WHL L/H REAR DRIVE
Engine Feature Code: ENC1
Engine Description: BATTERY ELECTRIC MOTOR #2
Fuel Type: E
Brand Code: F
Brand: Ford
Joint Venture:
Local Vehicle Line Description: Mustang Mach-E
Version: VSKZ
Build Date: 20210814
Version Description: BEV TREND VERSION
Transmission: TRWA
Drive Code: DR0B
Emission Requirement Mfc Code: DGACA
Emission Requirement Mfc Description: ZERO EVAPORATED EMISSIONS
Engine Fuel Capability Code: GBVAR
Engine Fuel Capability Description: ELECTRIC POWERED (BEV)
Catalytic Converter Code:
Catalytic Converter Description:
Diesel Particulate Filter Code:
Diesel Particulate Filter Description:
Warranty Start Date: 2021-11-22T00:00:00
Warranty End Date:
Transmission Ind: A
Territory Description: DENMARK
Territory: WAEDK
Paint: PN4HR
As Built Country:
Show Fuel Level:
Show E V Battery Level:
Source: VSS
Jep een job 2

Er zijn uiteraard wel updates maar geen ota.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
Brotuck schreef op zondag 3 april 2022 @ 17:18:
[...]

Jep een job 2

Er zijn uiteraard wel updates maar geen ota.
Geen OTA is dus bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 14:46
Net ff opgezocht, mijn auto is nog net job 1 van 2 juli dus na eerste week juli job 2 zal inderdaad wel correct zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtomkrab
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 11:49
Brotuck schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:47:

Ah oke. Ja ik heb ook nog steeds geen recall notificatie gezien of gehad. Zal nog even moeten wachten dus denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• comania
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-04-2023
Hi,

Is mijn MME dan een Job1? Ik heb namelijk nog maar 1 OTA update ontvangen (van 1.4 naar 1.6) maar sinds ruim 6 maanden niks meer gehad...

Paint Description: CARBONIZED GRAY/ASHER GRAY
Product Type Vehicle Line Code: CGW
Common Name: Mustang Mach-E - GW
Vehicle Line Feature Code: VLGW
Model Year: 2021
Sale Date: 0001-01-01
Product Type: C
Transmission Description: 1 Speed Transmission
Body Style Description: Sport Utility Vehicle
Body Style: BSSA
Drive Description: 4 WHL L/H FULL TIME DRIVE
Engine Feature Code: ENC2
Engine Description: BATTERY ELECTRIC MOTOR #3
Fuel Type: E
Brand Code: F
Brand: Ford
Joint Venture:
Local Vehicle Line Description: Mustang Mach-E
Version: VSLE
Build Date: 20201224
Version Description: BEV TITANIUM VERSION 2
Transmission: TRWA
Drive Code: DR0F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcelGo
@comania Build Date: 20201224 is een van de allereerste serie en ruim voor juni 2021...dus ja. Troost je ik zit in dezelfde situatie ondanks de recente software update bij de dealer tijdens de dak en voorruit recall....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Iedere Job1 auto zou gewoon OTA moeten ontvangen, dat is dan 2.1 en 2.3.

Als dit niet het geval is dan zou ik gewoon de dealer bellen en aangeven dat er wellicht een update ronde noodzakelijk is om enkele modules te updaten.

Zoals aangegeven doet de dealer dit vaak als je op een recall bent, maar (als je het belangrijk vind) dan kun je altijd zelf even bellen natuurlijk.

Weet dat die updates gemiddels echt uren kosten en je de auto waarschijnlijk 2 dagen kwijt bent.

Het lijkt erop dat alle Job 2 auto's met firmware 2.0 uitkomen (mijn auto zit ook daarop) en dat hier nog geen OTA voor is vrijgegeven. Deze info is puur gebaseerd op alle topics die ik lees in het Mache forum in Amerika trouwens. Dit is geen officiele info vanuit Ford. Er is een manier om op te zoeken op welke firmware je zit trouwens. Dit gaat "onder water" met developersmodus.

Afgelopen weekend is @makooy trouwens even de garage geweest om met een monteur te praten die de updates doet. Wellicht kan hij er meer over zeggen, maar in essentie komt het erop neer dat ze op exact dezelfde manier de auto updaten als wij in het verleden hebben gedaan, met ook exact dezelfde software.

Echter is een update ronde van een auto van 6-8 uur best wel een aanslag op mijn spaarzame tijd en zitten we nog te zoeken naar een manier om dit toch voor anderen beschikbaar te krijgen. Ideeen zijn welkom uiteraard. Na inmiddels echt meerdere auto's zelf te hebben gedaan, is het risico om een brick te krijgen erg klein, maar altijd aanwezig. Echter zal je dan altijd 1 van de tientallen modules verprutsen. In principe blijft de auto altijd rijdbaar. Ik meen me zelf te herinneren dat zelfs dealers zelfs auto's meegeven waarvan sommige functies het gewoon niet meer doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Brotuck op 04-04-2022 09:40 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen366
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-04 10:33
Brotuck schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 21:01:

Ik gebruik Flitsmeister icm Apple CarPlay,werkt perfect, al veel geld bespaard,
Ik heb wel een paar keer gehad dat hij vast liep maar dat is al weer een paar maanden geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
1 jaar later en ik ga het alarmsystemen topic maar weer eens beginnen....

Vorige week kreeg ik van mijn verzekeraar (ANWB) een mailtje dat de premie was verhoogt maar ook dat de eisen voor het alarmsysteem waren aangescherpt. Meer informatie in het polisblad...

Nu staat er in het polisblad alleen dat de auto moet voldoen aan een klasse 2 alarmsysteem (en dat was volgens mij al zo, maargoed). Echter, wat zijn nou precies de specificaties van een klasse 2 alarmsysteem? Ik lees daar verschillende dingen over, met name of er wel of geen interieurbeveiliging (wat de RWD versie net heeft).

Die vraag stelde ik ook aan de verzekeraar maar die komen alleen maar terug met dat het een klasse 2 alarm moet zijn. In het laatste bericht wordt zelfs beweerd dat ik over een geldig certificaat CCV voertuigbeveiliging moet beschikken, iets wat je niet krijg bij een nieuwe auto.

Kortom, mijn vraag. Wat is nou een klasse 2 alarm en voldoet een Mach-e RWD hieraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
@baszz Wat je in ieder geval moet hebben is dat certificaat, uitgeschreven op jouw auto. Degene die dat moet uitschrijven is ook de tester en weet waaraan hij moet voldoen, officieel moet je de alarminstallatie elk jaar laten testen en daarvan bewijs hebben volgens ANWB voorwaarden...(Op mijn e-Golf kon de dealer dat zelf omdat ze een gecertificeerde medewerker hadden)

Voor de eerste keer testen en certificaat mocht ik 50 euro betalen, daarna zijn ze meegenomen in de onderhoudswerkzaamheden...

Voor nu zit ik bij InShared, die doen niet zo moeilijk ;)

[ Voor 32% gewijzigd door MarcelGo op 04-04-2022 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
MarcelGo schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:44:
@baszz Wat je in ieder geval moet hebben is dat certificaat, uitgeschreven op jouw auto. Degene die dat moet uitschrijven is ook de tester en weet waaraan hij moet voldoen, officieel moet je de alarminstallatie elk jaar laten testen en daarvan bewijs hebben volgens ANWB voorwaarden...(Op mijn e-Golf kon de dealer dat zelf omdat ze een gecertificeerde medewerker hadden)

Voor de eerste keer testen en certificaat mocht ik 50 euro betalen, daarna zijn ze meegenomen in de onderhoudswerkzaamheden...

Voor nu zit ik bij InShared, die doen niet zo moeilijk ;)
Okay, dus je koopt een nieuwe auto en dan moet je zelf maar bedenken dat je die blijkbaar nog moet laten keuren ivm de alarminstallatie. Vreemd. Maar als het zo is, dan zal ik dat maar eens laten doen. Ben benieuwd hoeveel mensen dat ook daadwerkelijk doen...

Maar ben nog steeds wel benieuwd of de interieurbeveiliging ook nodig is voor een klasse 2 (en vind het nog steeds bijzonder dat de RWD dit niet heeft en de AWD wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
https://www.kiwa.com/4ac9...-beveiligingssystemen.pdf

Dit is de enige officiële site...

Er is geen een Ford die voldoet, omdat ze niet willen voldoen aan de voorwaarden van SCM...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zY5vUbB117RWQRajtQP6Y24bom0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DnIiBkQOA7rGnLaog5chAUNR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 68% gewijzigd door MarcelGo op 04-04-2022 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
baszz schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:41:
1 jaar later en ik ga het alarmsystemen topic maar weer eens beginnen....

Vorige week kreeg ik van mijn verzekeraar (ANWB) een mailtje dat de premie was verhoogt maar ook dat de eisen voor het alarmsysteem waren aangescherpt. Meer informatie in het polisblad...

Nu staat er in het polisblad alleen dat de auto moet voldoen aan een klasse 2 alarmsysteem (en dat was volgens mij al zo, maargoed). Echter, wat zijn nou precies de specificaties van een klasse 2 alarmsysteem? Ik lees daar verschillende dingen over, met name of er wel of geen interieurbeveiliging (wat de RWD versie net heeft).

Die vraag stelde ik ook aan de verzekeraar maar die komen alleen maar terug met dat het een klasse 2 alarm moet zijn. In het laatste bericht wordt zelfs beweerd dat ik over een geldig certificaat CCV voertuigbeveiliging moet beschikken, iets wat je niet krijg bij een nieuwe auto.

Kortom, mijn vraag. Wat is nou een klasse 2 alarm en voldoet een Mach-e RWD hieraan?
Misschien handig om even in deze topic te zoeken? Ik heb dit ook gehad en moest weg bij de ANWB omdat die niet uit kunnen keren bij een ongeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
Ja, interieurdetectie dus. Wordt lastig verzekeren dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
makooy schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:54:
[...]

Misschien handig om even in deze topic te zoeken? Ik heb dit ook gehad en moest weg bij de ANWB omdat die niet uit kunnen keren bij een ongeval.
Waar ben je naartoe gegaan? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
baszz schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:55:
[...]

Waar ben je naartoe gegaan? :D
Nogmaals. Zoek even in deze topic.

Onder andere: makooy in "Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
Het lijkt me inderdaad beter één van de verzekeraars te kiezen zoals @makooy die aangeeft in zijn bericht. Ik neem aan dat leasebedrijven dit ook doen, kan me niet voorstellen dat die ieder jaar de klant zijn alarmsysteem laat keuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
unreal0 schreef op maandag 4 april 2022 @ 16:16:
Het lijkt me inderdaad beter één van de verzekeraars te kiezen zoals @makooy die aangeeft in zijn bericht. Ik neem aan dat leasebedrijven dit ook doen, kan me niet voorstellen dat die ieder jaar de klant zijn alarmsysteem laat keuren..
Inderdaad, ik verkas maar richting Unive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rroetenberg
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 22:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xgeaff7ontpwEd6BKsHbvbONWPQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bhyYK7Xrsq99xjnW2GGVLVqE.png?f=fotoalbum_large

Iemand enig idee hoe deze melding te verwijderen is? Krijg de melding namelijk niet weg vanuit de app

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wimm!
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 24-04 10:45
Weer een mijlpaal, de 45000 km gepasseerd. Eind van deze maand is de auto een jaar in gebruik.
Nu toch maar een afspraak bij de dealer gemaakt om de diverse terugroepacties en updates te laten uitvoeren. Blijkt de 1e onderhoudsbeurt bij de 30K km te zijn. Geen melding gehad op dashboard (...inderdaad had ik zelf ook kunnen zien via de app of instructieboekje, maar zolang die het goed doet rijden we door). Remschijven nog als nieuw trouwens, dit in tegenstelling tot de bandjes👍🏻. Wel superblij met de ballonbanden, nog geen stoeprandschade 👌🏼
Nog steeds tevreden, zelfs de stoelen beginnen iets te wennen. De kwaliteit van het kunstleer vd stoelen is naar mijn mening toch iets minder dan echt leer en 'vlekken' op de deurpanelen ontstaan ook snel, net als smeer in de naden hiervan. Volgens mij heb ik nog 1.6.1 als update, dus ik loop denk ik nog wat achter. Ik laat me nog wel eens verrassen dat de airco via klimaatregeling automatisch aangaat bij wegrijden als ik de auto net heb voorverwarmd op een warme temperatuur 😎. Beetje zonde van de energie..
Benieuwd wie nog meer de 45000 of hoger op de teller heeft staan. Ook leuk de spontane handjes van mede mache rijders. Verbroedert toch weer ✋🏼Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y17i3b3051skXWTvd06r_dkE57M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uDRgVkzX3SPGQnKuhtByj0sU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_Kou
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 03-05-2023
Brotuck schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:35:
Ik meen me zelf te herinneren dat zelfs dealers zelfs auto's meegeven waarvan sommige functies het gewoon niet meer doen.
Dit kan ik bevestigen. Bij mij is een deel van de update (terugroep actie) mislukt, auto terug gekregen, 14 en 15 april gaat men het opnieuw proberen.

Na update oa problemen met middenconsole, soms doet hij het gewoon, soms zo donker (helderheid) dat je niets ziet op het scherm. Tot 3 keer toe volledig uitgeschakeld scherm gehad.
Ook geen over the air updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
rroetenberg schreef op maandag 4 april 2022 @ 19:55:
[Afbeelding]

Iemand enig idee hoe deze melding te verwijderen is? Krijg de melding namelijk niet weg vanuit de app
Om het meest voor de hand liggende uit de weg te ruimen....je hebt de radar afdekking schoongemaakt en de sensoren in de carrosserie en camera unit in het voorruit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rroetenberg
MarcelGo schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 08:35:
[...]

Om het meest voor de hand liggende uit de weg te ruimen....je hebt de radar afdekking schoongemaakt en de sensoren in de carrosserie en camera unit in het voorruit ook?
Yes, want in de auto heb ik geen storing. Ik had deze wel inderdaad vorige week toen ik in de sneeuw reed, maar toen halverwege de rit de auto aan de kant gezet en alles schoongemaakt (omdat ook ACC niet meer deed enzovoort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ronald_Kou schreef op maandag 4 april 2022 @ 22:30:
[...]

Dit kan ik bevestigen. Bij mij is een deel van de update (terugroep actie) mislukt, auto terug gekregen, 14 en 15 april gaat men het opnieuw proberen.

Na update oa problemen met middenconsole, soms doet hij het gewoon, soms zo donker (helderheid) dat je niets ziet op het scherm. Tot 3 keer toe volledig uitgeschakeld scherm gehad.
Dat is toch gewoon zorgelijk ?
Eerst een update verprutsen en daarna de auto meegeven.
Sorry maar dit hoort niet bij een dealer te gebeuren.

Voor hetzelfde geld hadden ze de ABS module fout geflashed, dan rijd de auto ook gewoon maar heb je ineens geen abs meer

[ Voor 8% gewijzigd door Brotuck op 05-04-2022 10:50 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
rroetenberg schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 08:54:
[...]

Yes, want in de auto heb ik geen storing. Ik had deze wel inderdaad vorige week toen ik in de sneeuw reed, maar toen halverwege de rit de auto aan de kant gezet en alles schoongemaakt (omdat ook ACC niet meer deed enzovoort)
Ok en de app geforceerd afsluiten en opnieuw opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ik denk dat wij deze melding uiteindelijk ook gaan krijgen, dit was voor de EA (early access)
Over een maand of 6 worden we vast geholpen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZQ9uQ-9u4EUwF3zZkprHkgOXhM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/B8H65s4Mj0CmPlrMYdBqAh9F.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Brotuck op 05-04-2022 11:24 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rroetenberg
MarcelGo schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 11:17:
[...]

Ok en de app geforceerd afsluiten en opnieuw opstarten?
Ook.. Schijnbaar is het een echte foutcode. Er dient een module geüpdate te worden begreep ik van de garage. Deze wordt volgende week geüpdate samen met nog wat andere modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Maar dan wel bijzonder dat de auto niets meldt en de app wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
MarcelGo schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 13:54:
Maar dan wel bijzonder dat de auto niets meldt en de app wel....
Misschien dat de melding een aantal dagen blijft hangen in de app? Net als je met software updates ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rroetenberg
unreal0 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:23:
[...]

Misschien dat de melding een aantal dagen blijft hangen in de app? Net als je met software updates ziet.
Bijzonder is het zeker, maar schijnbaar zit de storing volgens de dealer er al een maand in (de app geeft de melding pas sinds donderdagavond). Er schijnt een werkinstructie te zijn (vermoed: TSB 22-2109).

De dealer gaat dit dus oplossen en hopelijk ook meteen de andere updates meenemen. Auto rijdt overigens wel en alle camera's werken ook gewoon zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Sinds een goede maand ook trotse eigenaar van een Mustang Mach-E RWD in het zilver :)
Helaas al een fout te pakken, soms gaat de auto al binnen een uur in deep-sleep mode.
Gisteren met het instappen bleek alles op mph en psi te staan ipv kilometers en bar. Alle instellingen waren weg (3e keer al, profiel werd wel geladen).

Dealer ziet meerdere updates klaar staan maar heeft volgende maand pas tijd (9 mei). Tot die tijd dus wachten.

[ Voor 26% gewijzigd door Web-Brielle op 06-04-2022 09:36 ]

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jeroenkleen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 14:58

Mach-E meetup Harderwijk icm EV-testdag

Op 14 Mei is er een EV testdag in Harderwijk met een mogelijkheid voor een Mach-E MEETUP!

Je parkeert gratis op P8 Zonneweide en na de meetup kun je lopend Harderwijk verkennen terwijl je Mach-E te bewonderen blijft voor toekomstige EV berijders!

Interesse? Zie & vul het google formulier in en selecteer voor dit Facebook evenement 'Gaat' of 'Geïntereresseerd' voor alle updates!

Tot 14 Mei in Harderwijk het Barcelona van de Veluwe!

[ Voor 0% gewijzigd door jeroenkleen op 06-04-2022 09:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE

ArCadE

No banana available

Ronald_Kou schreef op maandag 4 april 2022 @ 22:30:
[...]

Voor het scherm is een aparte update beschikbaar. Had ik ook en na de update geen issues meer gehad (hiermee dan....)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Spitfire26B
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22-01-2023

Spitfire26B

Google Project Spitfire

Ik kom me als Spuit 11 ook hier maar eens melden. Sinds eind augustus rijden we een Ford Mustang Mach-E RWD, standaard accu via ANWB Private Lease (dus dat verzekeringspuntje lijkt mij gecovered zolang we de auto via Private Lease rijden). Het meeste rijd mijn vrouw met de "Maggie", ik doe de meeste kilometers in een e-Golf. Grotere ritten doen we met zijn tweetjes en dan mag ik de Maggie sturen. Zo zijn we naar onze dochter in Engeland geweest (Cambridge). En vorige maand op wintersport. Voordat ik al die vorige bladzijdes ga doorploegen, neemt u mij niet kwalijk dat ik waarschijnlijk nogal wat open deuren ga intrappen..: de navigatie blijkt lang niet alle laadstations te kennen. Tot mijn teleurstelling bijvoorbeeld niet alle Ionity laadstations langs de snelwegen in Duitsland. Dat terwijl die naar mijn idee top zijn qua prijs/kwaliteit. Wij betaalden vorige maand rond de €0,31 per kWh en die werden in een hoger tempo in de accu geperst dan onze wandeling naar toilet, pasje voor leespaaltje bij toilet houden (en nog een keer..... en nog een keer... oh, nou doet ie het!), bonnetje Segway pakken, in de rij voor de verse koffie met Apfel Strudel, QR code laten zien, even wachten op de koffie, wat WhatsAppjes lezen/beantwoorden, wachten tot de koffie wat is afgekoeld en de apfel strudel eten. Zelfs met winterbanden en standaard range was het voor ons (2 mid 50-ers) zo prima te doen. OK, we deden wel een overnachting halverwege. Planning: A Better Route Planner met instelling zo min mogelijk stops ipv zo snel mogelijke tijd (want wij blijken toch meer tijd nodig te hebben met onze ritueeltjes dan dat de Ionity lader nodig heeft om de accu richting 80% lading te persen). Vervolgens in Google Maps opgezocht, naaldje geplaatst, coördinaten overgenomen en die als bestemming in de Ford navigatie toegevoegd. Ja, je kan ook via Apple Car play navigeren, maar ik heb graag die navigatie instructies ook recht voor mijn neus op dat kleine displaytje.

Iemand hier andere tips/ervaringen met buitenland ritjes? Engeland is overigens stuk lastiger dan Duitsland omdat het daar afgelopen september nog niet heel dik bezaaid was met laad mogelijkheden.

Updates gaan tot op heden semi vanzelf. Ik heb de wagen wel verteld wat de inlog gegevens van onze WiFi zijn. Geen idee of dat helpt. Gek genoeg van de week bij het ophalen van terugroep actie 2 (voorruit, 6 weken terug het pano dak) een icoontje dat aangaf dat er een succesvolle update was gedaan. Enige ding dat mij opviel: verbruik geeft ie nu niet meer aan bij rit weergave.

Verder vindt ik de Maggie een hele prettige wagen. Puntje van kritiek (opgekomen door de vergelijking met "mijn" e-Golf, deze hebben we tweedehands gekocht, komt uit Duitsland): de achteruit rij camera wordt erg vlot "schmutzig" waardoor het beeld vertroebeld wordt. De camera van de e-Golf zit achter het logo dat wegklapt als je de wagen in zijn achteruit zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spitfire26B
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22-01-2023

Spitfire26B

Google Project Spitfire

Laden met Ford laad pasje gedaan trouwens. Verkeersinfo was in Duitsland Super Toll en rete accuraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Lees net dat de Kia ev6 GT nog geen € 65.000 gaat kosten.

Tov de MME (looks even in het midden gelaten)
+100pk
+65km/u topsnelheid
+1 inch velgen 😋
x 2 laadsnelheid
- €14.000 😬

Best een koopje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_Kou
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 03-05-2023
FreeMen schreef op donderdag 7 april 2022 @ 19:02:
Lees net dat de Kia ev6 GT nog geen € 65.000 gaat kosten.

Tov de MME (looks even in het midden gelaten)
+100pk
+65km/u topsnelheid
+1 inch velgen 😋
x 2 laadsnelheid
- €14.000 😬

Best een koopje...
Tja, maar je hebt geen paard op je stuur…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caulino
Leuk, maar in de lease scheelt het met de gt maar 80 euro ex in de maand, weet je gelijk wat voor waarde ze aan de kia hangen bij evt inruil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Wat een lelijk hok is dat 😁

Overigens heeft hij minder koppel dan de GT
En ik ben erg benieuwd hoelang je 260 kan rijden met die kleine batterij.

Voordelen zijn er wel overigens, maar ik ga er niet mee rijden.

[ Voor 90% gewijzigd door Brotuck op 07-04-2022 21:50 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodzinga
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-04 21:41
Sinds ongeveer een week start mijn MME consequent met het gastprofiel ipv mijn eigen profiel. Ik open met PAAK, na enig gedoe, daar is niets in veranderd. Meer mensen hier last van. MME is van juli vorig jaar en voorzover ik weet nog steeds op 1.4. Geen OTA dus.

Tot op heden met twee verschillende dealers gesprek gevoerd over het uitvoeren van updates zonder noemenswaardige klachten. Het verbaasd mij hoe weinig oog er is voor de klantwens en behoefte. De dealers zijn er korte termijn gericht en geven aan dat updaten tijd kost wat niet wordt gecompenseerd in geld door Ford NL. Dit terwijl we een auto rijden die door Ford is verkocht met OTA’s terwijl dat in de praktijk slechts mondjesmaat van de grond komt. Dus wat doe je dan als klant, dan wend je je tot de dealer. Hoe zijn jullie ervaringen?

[ Voor 51% gewijzigd door bodzinga op 07-04-2022 22:36 ]

MME AWD ER Carbonized Grey TP+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Laatst online: 15-09 08:45
bodzinga schreef op donderdag 7 april 2022 @ 22:32:
Sinds ongeveer een week start mijn MME consequent met het gastprofiel ipv mijn eigen profiel. Ik open met PAAK, na enig gedoe, daar is niets in veranderd. Meer mensen hier last van. MME is van juli vorig jaar en voorzover ik weet nog steeds op 1.4. Geen OTA dus.

Tot op heden met twee verschillende dealers gesprek gevoerd over het uitvoeren van updates zonder noemenswaardige klachten. Het verbaasd mij hoe weinig oog er is voor de klantwens en behoefte. De dealers zijn er korte termijn gericht en geven aan dat updaten tijd kost wat niet wordt gecompenseerd in geld door Ford NL. Dit terwijl we een auto rijden die door Ford is verkocht met OTA’s terwijl dat in de praktijk slechts mondjesmaat van de grond komt. Dus wat doe je dan als klant, dan wend je je tot de dealer. Hoe zijn jullie ervaringen?
Los van je generieke klacht. Ja, herkenning sleulel (PAAK of FOB) duurt een tijd. Als je voordat je de startknop drukt, een paar minuutjes in de auto zit, gaat het wel goed. Het duurt lang voordat de auto uit de diepe slaap komt o.i.d. Ik weet niet of dit met updates inmiddels is verholpen. Mijn vermoeden is wel, omdat er zeer weinig mensen melding van maken op het (US) forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
Vanmiddag de recall procedure ondergaan van het bepalen of mijn voorruit vervangen moet worden: ook die van mij wordt vervangen. Ik word gebeld als die er is. Hoe lang gaat het wachten duren? Enig idee? Iemand al ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
El Butre schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:35:
Mijn voorruit moest opnieuw geplakt worden.
Bij het loshalen van de ruit is deze helaas gesneuveld. Aldus niet er een nieuwe voorruit in.
Iemand enig idee wat de levertijden zijn ?
Inmiddels de ruit al vervangen? Hoe lang heeft dat in totaal geduurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
Web-Brielle schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:17:
Sinds een goede maand ook trotse eigenaar van een Mustang Mach-E RWD in het zilver :)
Helaas al een fout te pakken, soms gaat de auto al binnen een uur in deep-sleep mode.
Gisteren met het instappen bleek alles op mph en psi te staan ipv kilometers en bar. Alle instellingen waren weg (3e keer al, profiel werd wel geladen).

Dealer ziet meerdere updates klaar staan maar heeft volgende maand pas tijd (9 mei). Tot die tijd dus wachten.
Ik weet niet of een andere vestiging van je dealer misschien kan bijspringen? Of een totaal andere dealer vragen? Kan me voorstellen dat dat op een gegeven moment ook echt vervelend wordt.

Gezien je naam, concludeer ik dat er nu dus 4 MME's rond rijden in Brielle :+
metalpro2021 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 23:43:
Vanmiddag de recall procedure ondergaan van het bepalen of mijn voorruit vervangen moet worden: ook die van mij wordt vervangen. Ik word gebeld als die er is. Hoe lang gaat het wachten duren? Enig idee? Iemand al ervaring?
Ik ben gisteren geweest, heb in mijn geval ongeveer 3 weken moeten wachten, maar meer omdat ik zelf niet eerder kon :+ Dealer kon met een week of 2 al. Dealer kon ook direct de afspraak al maken dus blijkbaar komen ze toch wel redelijk snel door, anders kun je niet op de gok een afspraak maken lijkt me? Dus ik snap niet helemaal dat jou dealer daar nog geen indicatie over kan geven?

Overigens totaal nieuwe ruit, voor zover ik kan zien, want ook de voorruit verwarming doet het nu volledig. Tevens is er direct gekeken of er nog iets te updaten viel na update ronde tijdens de laatste Recall van de Pano-daken (begin Feb.) update gedaan van 1 module en weer door.

Had hem dit keer zelfs binnen 1 dag alweer terug. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
TIGER1125 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:14:
[...]

Ik weet niet of een andere vestiging van je dealer misschien kan bijspringen? Of een totaal andere dealer vragen? Kan me voorstellen dat dat op een gegeven moment ook echt vervelend wordt.

Ik kan wel wachten, het op afstand aanzetten om op te warmen of af te koelen is nu nog niet echt nodig gelukkig!
Woon nu in Hellevoetsluis, oude nickname nog. Maar hij komt wel bij vd Burgh vandaan :)

Mijn ouders hebben een auto garage in dezelfde buurt en plannen nu ook al midden mei, het is niet te doen zo druk.

[ Voor 8% gewijzigd door Web-Brielle op 08-04-2022 09:26 ]

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
TIGER1125 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:14:
[...]

[...]
Maasdam (zelfde dealer) is ook al voor begin mei aan het inplannen. (maak net een afspraak voor weer een software update)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Web-Brielle schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:24:
[...]

Ik kan wel wachten, het op afstand aanzetten om op te warmen of af te koelen is nu nog niet echt nodig gelukkig!
Woon nu in Hellevoetsluis, oude nickname nog. Maar hij komt wel bij vd Burgh vandaan :)

Mijn ouders hebben een auto garage in dezelfde buurt en plannen nu ook al midden mei, het is niet te doen zo druk.
Van der Burgh... zegt al genoeg. @TheoQ heeft er ook de nodige ervaringen mee...

Ik moet begin begin mei voor voorruit vervanging en aanpassen panoramadak, ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
Ik moet zeggen dat de dealer waar ik de Mach E heb besteld ontzettend meedenkt, aardig is en zonder problemen een update wil doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
Zo, heeft iemand de nieuwe prijzen al gezien?? Een RWD TP-plus, trekhaak en kleurtje bijna 64000 euro :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdebeuck
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09-11-2022
Ja, is precies ferm duurder geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grondje
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-10-2024
MarcelGo schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 18:36:
Zo, heeft iemand de nieuwe prijzen al gezien?? Een RWD TP-plus, trekhaak en kleurtje bijna 64000 euro :?
Mijne is bijna 10.000 eur duurder geworden. Niet normaal.... 7(8)7
Pagina: 1 ... 124 ... 179 Laatste