Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 123 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rosetree
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-08 22:30
brainovic schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:22:
[...]

Ik ga ook voor de 20mm inderdaad. Mocht ik in de buurt komen dan stuur ik je een bericht. Maar vertrouw er ergens wel op dat het goed komt. Volgens de man aan de telefoon was het een wereld van verschil. Ben alleen een beetje huiverig voor hobbels/drempels.
Ik woon in Vathorst...oftewel drempel-city en vele malen fijner over de drempels. De wegligging is zó veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:17
Benieuwd ook wat het met het verbruik gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolfree
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 31-07 19:53
Brotuck schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:46:
[...]

Wat overigens gek is want mijn auto kwam met 2 normale sleutels.
Dus waarom dat onderscheid.

Volgens mij krijg je een tegoedbon vanuit ford om een tweede sleutel te bestellen en aan de hand daarvan kun je zelf bepalen of je een eenvoudige sleutel pakt of bijbetaald voor een normale.
Dat is een goede aanvulling. De eenvoudige sleutel is inderdaad gratis is mij verteld. Zou idd best kunnen dat je kunt bijbetalen voor de standaard sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PChevalier
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15-09-2022
Maxmannl schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:16:
Iemand nog een tip voor dealer in regio Eindhoven, Tilburg den Bosch die de terugroepactie wel op korte termijn kan uitvoeren.

Contact gehad met van mossel Eindhoven en sta op een lijstje. Personeel is niet kundig genoeg om de voorruit opnieuw te plaatsen of te vervangen.... Kan nog maanden duren.

Kan ze natuurlijk allemaal bellen in de regio maar dacht wellicht is er al iemand in die regio ergens geweest.
Ik ben afgelopen donderdag bij Ford Den Bosch (ook van Mossel) geweest. Voor terugroep actie en update. vwb de terugroepactie hebben ze eerst gecontroleerd welke actie er uitgevoerd moet worden (opnieuw hechten of nw ruit). Vervolgafspraak kunnen plannen om daadwerkelijk uit te voeren binnen 2 weken (was zelfs eerder mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0rtuuS
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-03 23:04
M0rtuuS schreef op zondag 20 maart 2022 @ 07:55:
Hallo allemaal!

Afgelopen vrijdag heb ik mijn MME SR RWD op mogen halen! Echter helaas heb ik hem gister alweer bij de Ford dealer achter moeten laten..

...
Vandaag weer gebeld door de dealer. Ze kunnen het niet vinden. Ze hebben geprobeerd om allerlei updates door te voeren. Echter blijven een aantal modules weigeren om de updates te accepteren.
Daarom is het nu doorgezet naar Ford Nederland.

We wachten dus maar geduldig af.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19:26
M0rtuuS schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:43:
[...]

Vandaag weer gebeld door de dealer. Ze kunnen het niet vinden. Ze hebben geprobeerd om allerlei updates door te voeren. Echter blijven een aantal modules weigeren om de updates te accepteren.
Daarom is het nu doorgezet naar Ford Nederland.

We wachten dus maar geduldig af.. ;(
Ik lees net dat het probleem wat jij schetst inmiddels opgelost is in de software. Wil niet een betweter zijn maar misschien moeten ze eens hun fdrs updaten. Dat is de software update software.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aboma
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-09 13:03
Brotuck schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:11:
[...]

Ik lees net dat het probleem wat jij schetst inmiddels opgelost is in de software. Wil niet een betweter zijn maar misschien moeten ze eens hun fdrs updaten. Dat is de software update software.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zavS2DvD6OIeqrAq7bLkoafDgx8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/bu880NuVaOK4D7k0nzNWVuDD.gif?f=user_large

MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:31

ArCadE

No banana available

Ik kreeg vorige week een vervangende Mach-E mee en daar viel het me op dat de radiozenders als logo weergegeven werden iin het scherm ipv tekst.

Ik heb gezocht in het menu van mijn MME maar daar kan ik de instelling niet vinden. is dit iets wat op de latere modellen zit? (ik heb nog een 1e lichting MME)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:55
ArCadE schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:21:
Ik kreeg vorige week een vervangende Mach-E mee en daar viel het me op dat de radiozenders als logo weergegeven werden iin het scherm ipv tekst.

Ik heb gezocht in het menu van mijn MME maar daar kan ik de instelling niet vinden. is dit iets wat op de latere modellen zit? (ik heb nog een 1e lichting MME)
Instellingen > Radio
Welke instelling het is weet ik zo uit mijn hoofd niet

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE

ArCadE

No banana available

makooy schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:30:
[...]

Instellingen > Radio
Welke instelling het is weet ik zo uit mijn hoofd niet
Daar zit die dus niet in, of het werkt niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:44
Volgens mij is dit alleen bij DAB+ en niet bij FM. Althans zo is het bij mij :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rosetree
rosetree schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:21:
[...]

We gaan het vandaag merken. Auto vanmorgen gebracht voor de recalls en ik heb al geruime tijd problemen met de remmen (schudden stuur bij fors remmen, ook op de motor) dus ik verwacht dat ze zullen zien dat er andere veren op zitten
Net de auto weer opgehaald. Remmen zijn vervangen en recalls uitgevoerd. Niets over de veren.

Toen ik vertelde over de verlaging en verbetering vonden ze het alleen maar heel gaaf en een idee voor klanten die verbetering zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Laatst online: 15-09 08:45
Recall voorruit verzoek wordt (eindelijk) door de dealer opgepakt. Ik heb een 'GF'markering in het raam. Maar er zijn toch 2 afspraken gemaakt: 1 om te kijken met de procedure 'stoom en heet water' of ik het probleem heb en het voorruit vervangen moet worden en daarna 2. vervangen of opnieuw plaatsen van voorruit. Heeft iemand de procedure 1 al eens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen366
  • Laatst online: 09-04 10:33
Maxmannl schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:16:
Iemand nog een tip voor dealer in regio Eindhoven, Tilburg den Bosch die de terugroepactie wel op korte termijn kan uitvoeren.

Contact gehad met van mossel Eindhoven en sta op een lijstje. Personeel is niet kundig genoeg om de voorruit opnieuw te plaatsen of te vervangen.... Kan nog maanden duren.

Kan ze natuurlijk allemaal bellen in de regio maar dacht wellicht is er al iemand in die regio ergens geweest.
Ik heb een afspraak in Helmond pas op 1 juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE

ArCadE

No banana available

mtouw78 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:00:
Volgens mij is dit alleen bij DAB+ en niet bij FM. Althans zo is het bij mij :)
Een aantal zenders is DAB+, een aantal is FM. Misschien dat het daardoor komt. Zal eens kijken of alle zenders op DAB+ kunnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxmannl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:49
PChevalier schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:02:
[...]

Ik ben afgelopen donderdag bij Ford Den Bosch (ook van Mossel) geweest. Voor terugroep actie en update. vwb de terugroepactie hebben ze eerst gecontroleerd welke actie er uitgevoerd moet worden (opnieuw hechten of nw ruit). Vervolgafspraak kunnen plannen om daadwerkelijk uit te voeren binnen 2 weken (was zelfs eerder mogelijk.
Thanks. Inmiddels ook afspraak in DB staan. Ze gaan eerst de stoom test doen om te kijken of ruit vervangen moet worden. Afspraak was inderdaad al zeer snel mogelijk.

In hun systeem stond er wel direct nog een 2e melding dat software geupdate moest worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
Maxmannl schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:54:
[...]

Thanks. Inmiddels ook afspraak in DB staan. Ze gaan eerst de stoom test doen om te kijken of ruit vervangen moet worden. Afspraak was inderdaad al zeer snel mogelijk.

In hun systeem stond er wel direct nog een 2e melding dat software geupdate moest worden. :)
Had je de 21P22 recall al gehad? Of is dit een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxmannl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:49
metalpro2021 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:55:
[...]

Had je de 21P22 recall al gehad? Of is dit een andere?
Geen idee, 21P22 recall niet gezien in app. Zal het vragen als ik hem wegbreng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavour
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20-11-2023
Sinds een ruime week in het bezit van een Zwarte en daar is de eerste foutmelding al. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xvl6tlJGZoqlqOG00pFH01slV-M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZagjqbUqRzy3GeUCHD5tHxiN.png?f=fotoalbum_large

Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 11:55
Maxmannl schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:10:
[...]

Geen idee, 21P22 recall niet gezien in app. Zal het vragen als ik hem wegbreng.
21P22 is geen recall maar een soort servicepack die je geïnstalleerd krijgt...meestal tijdens een recall ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brotuck
Morgen kan ik weer wat updates checken als ik het vin nummer heb. Via pm

Vandaag mijn eigen auto weer voorzien van updates . Dit staat gelijk aan OTA 2.4.x
Kostte me 6 uur !

Bizar als je bedenkt dat ik vorige maand ook al updates gedaan had.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
Brotuck schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 21:54:

Vandaag mijn eigen auto weer voorzien van updates . Dit staat gelijk aan OTA 2.4.x
Kostte me 6 uur !

Er wordt in ieder geval hard gewerkt aan verbeteringen. Zou alleen mooi zijn als die wat rapper naar de auto's komen. Het liefst via OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 14:02
Brotuck schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 21:54:

Kostte me 6 uur !

Komt dat niet zo binnen? Het is een auto, dat hoort gewoon te werken.
Het is geen windows pc :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:55
Engineer Stewie schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 23:30:
[...]

Dit is erger dan een Windows pc…

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Engineer Stewie schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 23:30:
[...]

Was het maar zo'n feest ik rij nu 9 maanden mme en ik heb echt maar 1x een ota gehad en dat was in mijn awd+er . In de GT nog nooit.

Dus ik blijf maar bezig totdat ford gaat bedenken dat europa ook updates moet krijgen via ota. Bovendien zijn er nog steeds 8 modules die niet eens kunnen via ota

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19:19
Brotuck schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:34:
[...]

Was het maar zo'n feest ik rij nu 9 maanden mme en ik heb echt maar 1x een ota gehad en dat was in mijn awd+er . In de GT nog nooit.

Dus ik blijf maar bezig totdat ford gaat bedenken dat europa ook updates moet krijgen via ota. Bovendien zijn er nog steeds 8 modules die niet eens kunnen via ota
Je krijgt gewoon updates, alleen een paar maanden later dan in de VS. En wat voegt het nu echt toe om een OTA update wat eerder te hebben. Voor ons als geeks is het leuk dat je op t scherm kan tekenen maar ik denk dat het grote deel van de mensen geen idee heeft.

Het is zeker jammer dat alles niet meteen doorgepusht wordt! Maar updaten om het updaten heeft ook niet zoveel zin. Ford rolt zijn updates ook bijzonder traag / gefaseerd uit, maar daarmee worden fouten wel voorkomen. Met name op het gebied van laadcurves, pedaalresponse etc.

PS: Zelf updaten is natuurlijk gewoon leuk, daar ben ik het helemaal mee eens :P

[ Voor 22% gewijzigd door unreal0 op 24-03-2022 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
unreal0 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:34:
[...]

Je krijgt gewoon updates, alleen een paar maanden later dan in de VS. En wat voegt het nu echt toe om een OTA update wat eerder te hebben. Voor ons als geeks is het leuk dat je op t scherm kan tekenen maar ik denk dat het grote deel van de mensen geen idee heeft.

Het is zeker jammer dat alles niet meteen doorgepusht wordt! Maar updaten om het updaten heeft ook niet zoveel zin. Ford rolt zijn updates ook bijzonder traag / gefaseerd uit, maar daarmee worden fouten wel voorkomen. Met name op het gebied van laadcurves, pedaalresponse etc.
Nou zitten we op een forum waar voornamelijk nerds zitten en die dus alles zelf willen uitproberen. Dus dat verklaard wellicht waarom ik zo ongeduldig ben. O-)

Overigens is het geen OTA flashen, maar gewoon alle beschikbare updates die er zijn.
En waarom zou ik mijn auto neerzetten bij een dealer voor acties die ik zelf kan doen ? Op deze manier weet ik tenminste zeker dat ook echt alles is gebeurd. Het is uiteindelijk zelfs goedkoper om het zelf te doen.

De updates van sneller laden en gefaseerd remmen heb ik inderdaad standaard al aanwezig, ook de verbeterde PAAK update. En als er een early access zou zijn dan zou ik ook daarin deelnemen. Maar dat is kennelijk voorbehouden voor de amerikanen.

Voor de uitgebreide post over mijn laatste actie kun je hier kijken:
https://www.macheforum.co...forscan.10217/post-377536

[ Voor 17% gewijzigd door Brotuck op 24-03-2022 10:49 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 14:02
Brotuck schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:44:
[...]

Nou zitten we op een forum waar voornamelijk nerds zitten en die dus alles zelf willen uitproberen. Dus dat verklaard wellicht waarom ik zo ongeduldig ben. O-)

Overigens is het geen OTA flashen, maar gewoon alle beschikbare updates die er zijn.
En waarom zou ik mijn auto neerzetten bij een dealer voor acties die ik zelf kan doen ? Op deze manier weet ik tenminste zeker dat ook echt alles is gebeurd. Het is uiteindelijk zelfs goedkoper om het zelf te doen.

De updates van sneller laden en gefaseerd remmen heb ik inderdaad standaard al aanwezig, ook de verbeterde PAAK update. En als er een early access zou zijn dan zou ik ook daarin deelnemen. Maar dat is kennelijk voorbehouden voor de amerikanen.

Voor de uitgebreide post over mijn laatste actie kun je hier kijken:
https://www.macheforum.co...forscan.10217/post-377536
Ik weet niet of je de auto kan 'bricken', maar dat is een reden om het bvb niet te doen. Dat de auto niet van mij is, is een 2de heel goede reden om er technisch niets zelf aan te doen.
Heb uiteindelijk een andere EV besteld nadat de Mach e geschrapt was door allerlei verhalen (vond die wel goed rijden overigens), maar van mijn 80k kostende EV verwacht ik gewoon dat die rijdt en alles doet wat voorzien is. Ik zou niet weten waarom dat niet zou zijn omdat de aandrijflijn nu toevallig elektrisch is, het zijn geen beta producten ofzo.
Dat ging namelijk met al mijn 10 voorgaande auto's ook, waarbij de goedkoopste zo maar even 65k goedkoper was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
TECHNICAL SERVICE BULLETIN
Ford Power-Up Software Update Failure Message And/Or Unable To Update The APIM Or TCU With The FDRS And USB Drive - Module Recovery

Issue: Some 2021 Mustang Mach-E and F-150 customers may report experiencing a Ford Power-Up software update failure message via the vehicle display and/or FordPass. In addition, some technicians may experience the inability to update the accessory protocol interface module (APIM) or telematics control unit (TCU) using the Ford Diagnosis and Repair System (FDRS) and Universal Serial Bus (USB) drive. It may also be observed on the PTS - Over The Air (OTA) dashboard that multiple APIM and/or TCU updates have failed, or a no OTA history message is displayed. This may be due to a internal software error. To correct this condition, follow the Service Procedure to recover the APIM/TCU.

Action: Follow the Service Procedure to correct the condition on vehicles that meet all of the following criteria:

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy E
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23-03 11:25
Vraagje,
afgelopen week twee foutmeldingen gehad allebei waren ze na 15 min wachten en opnieuw opstarten opgelost..
1 Noodoproepsysteem storing onderhoud ZSM. deze is nu weer weg.
en de andere is een vreemde alle knoppen van de spiegel en raambediening werkte niet meer. maar wel bij alle andere deuren. toen ik op de plek van bestemming aangekomen was de auto aan de lader gezet...na 5 uur weer gaan rijden had ik nog het probleem ( computer blijft dus actief tijdens het laden) na thuis komst en 15 min wachten zonder opladen deden alle functie shet weer.
hebben meerdere personen deze bug ook al gehad?
( de dealer had nog even m'n PSI uitgelezen maar daar werd hij droevig van van alle foutmeldingen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:22
Eddy E schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:06:
Vraagje,
afgelopen week twee foutmeldingen gehad allebei waren ze na 15 min wachten en opnieuw opstarten opgelost..
en de andere is een vreemde alle knoppen van de spiegel en raambediening werkte niet meer. maar wel bij alle andere deuren. toen ik op de plek van bestemming aangekomen was de auto aan de lader gezet...na 5 uur weer gaan rijden had ik nog het probleem ( computer blijft dus actief tijdens het laden) na thuis komst en 15 min wachten zonder opladen deden alle functie shet weer.
( de dealer had nog even m'n PSI uitgelezen maar daar werd hij droevig van van alle foutmeldingen)
Hier vanochtend ook onderhoud zsm, verminderd vermogen melding en een lawaai van de koeling waar je U tegen zegt...ook tijdens het rijden te horen, na 3 uur geparkeerd te hebben gestaan op bestemming melding weer opgelost🙃

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
Eddy E schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:06:
Vraagje,
Job 1 auto? Heb je 21P22 al gehad? (noodoproep recall was de eerste recall voor mach e)
Lijkt erop dat je auto updates aan het uitvoeren is terwijl je rijdt. (probleem bij job 1 auto's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broex
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:25
Gisteren de 1.7.1 update via de OTA gepushed gekregen naar mijn Mach-E. De laatste versie die ik had was 1.4.0. Wat de builddate van mijn auto is weet ik niet, maar ik heb hem in juli 2021 geleverd gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
broex schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:07:
Gisteren de 1.7.1 update via de OTA gepushed gekregen naar mijn Mach-E. De laatste versie die ik had was 1.4.0. Wat de builddate van mijn auto is weet ik niet, maar ik heb hem in juli 2021 geleverd gekregen.
Dus je hebt nu het kladblok op de sync4 ?

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE

ArCadE

No banana available

ArCadE schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:29:
[...]

Een aantal zenders is DAB+, een aantal is FM. Misschien dat het daardoor komt. Zal eens kijken of alle zenders op DAB+ kunnen....
helaas.... Iemand nog een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broex
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:25
Brotuck schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:51:
[...]

Dus je hebt nu het kladblok op de sync4 ?
Ja het kladblok heb ik nu. Ook al even getest of apple navigatie een route plant met laadstop(s) op basis van de status van de auto, maar dat is nog niet zo.
https://www.macheforum.co...lay-sync-in-mach-e.15576/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
Hier ook nog geen Apple EV navigatie. Zit er een versie onder qua Sync versie.

Heb zelf een beetje het vermoeden dat ik dit update pas ga krijgen als ik eens in de garage kom en ze daar eea updaten. Beetje stom om hier apart voor naar de garage te gaan. Maar om nu 2 jaar of 30.000km te wachten is ook weer overdreven. Echt jammer dat het OTA verhaal (nog) niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:00
mtouw78 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:07:
Hier ook nog geen Apple EV navigatie. Zit er een versie onder qua Sync versie.

Heb zelf een beetje het vermoeden dat ik dit update pas ga krijgen als ik eens in de garage kom en ze daar eea updaten. Beetje stom om hier apart voor naar de garage te gaan. Maar om nu 2 jaar of 30.000km te wachten is ook weer overdreven. Echt jammer dat het OTA verhaal (nog) niet werkt.
Ik heb een afspraak staan a.s. woensdag alleen voor updates. stom dat het moet maar goed het is nog even niet anders blijkbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
Donnie Darko schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:12:
[...]

Ik heb een afspraak staan a.s. woensdag alleen voor updates. stom dat het moet maar goed het is nog even niet anders blijkbaar ;)
Hoe heb je dat geregeld? Gewoon de dealer gebeld “ja, ik wil een afspraak maken om mijn Mach-E te laten updaten”?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:00
mtouw78 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:27:
[...]

Hoe heb je dat geregeld? Gewoon de dealer gebeld “ja, ik wil een afspraak maken om mijn Mach-E te laten updaten”?
Yep afspraak ingeschoten that’s it 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
Donnie Darko schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 18:33:
[...]

Yep afspraak ingeschoten that’s it 😉
Ben benieuwd naar de 'experience' en de kosten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
Kosten? Mag er toch wel vanuit gaan dat de dealer dit kan door belasten aan Ford. Dat de updates niet OTA kunnen om wat voor reden dan ook lijkt mij onder garantie te vallen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bodzinga
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-04 21:41
Vandaag de verlaagde MME van @rosetree bewonderd en kennis gemaakt. En natuurlijk even gereden om het verschil te voelen. Nou, het is een wereld van verschil met die nieuwe vering. De MME pakt smooth de verschillende drempels en het ‘gebonk’ is verleden tijd. Ik ga zeker even bellen.

MME AWD ER Carbonized Grey TP+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
bodzinga schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 19:42:
Vandaag de verlaagde MME van @rosetree bewonderd en kennis gemaakt. En natuurlijk even gereden om het verschil te voelen. Nou, het is een wereld van verschil met die nieuwe vering. De MME pakt smooth de verschillende drempels en het ‘gebonk’ is verleden tijd. Ik ga zeker even bellen.
Dat is echt goed nieuws !

Ik zag op het amerikaanse forum ook een nieuw setje voorbij komen die je nog diverse " standen" kon geven. Was wel 2950 dollar....
https://www.kwsuspensions...oilover-kit-35230095.html

Deze set verkopen ze ook in NL volgens mij trouwens.

[ Voor 13% gewijzigd door Brotuck op 27-03-2022 09:44 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-09-2023
brainovic schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:22:
[...]

Ik ga ook voor de 20mm inderdaad. Mocht ik in de buurt komen dan stuur ik je een bericht. Maar vertrouw er ergens wel op dat het goed komt. Volgens de man aan de telefoon was het een wereld van verschil. Ben alleen een beetje huiverig voor hobbels/drempels.
wat kost die set nu? Alleen voor awd of ook rwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Caulino schreef op zondag 27 maart 2022 @ 10:29:
[...]

volgens mij lag het rond de 800 euro

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosetree
Caulino schreef op zondag 27 maart 2022 @ 10:29:
[...]

Bel Karelsen wat de prijs nu is geworden. Laatste wat ik weet is tussen 600 en 800.
Is voor zowel awd als rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fyder Zewis
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22-03 11:08
rosetree schreef op zondag 27 maart 2022 @ 19:58:
[...]

Bel Karelsen wat de prijs nu is geworden. Laatste wat ik weet is tussen 600 en 800.
Is voor zowel awd als rwd
Ik heb bij Karelsen een set besteld, kost € 600. Moet nu 4 weken wachten op levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fyder Zewis
bodzinga schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 19:42:
Goed om te horen! Ik had hem al blind besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
inclusief montage?

Karelsen in Soest?

[ Voor 37% gewijzigd door Caulino op 27-03-2022 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fyder Zewis
Caulino schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:45:
inclusief montage?

Karelsen in Soest?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0rtuuS
  • Laatst online: 27-03 23:04
M0rtuuS schreef op zondag 20 maart 2022 @ 07:55:
Hallo allemaal!

Afgelopen vrijdag heb ik mijn MME SR RWD op mogen halen! Echter helaas heb ik hem gister alweer bij de Ford dealer achter moeten laten..
Hierbij mijn update na een week.

Maandag de 21ste kon ik hem weer ophalen. Dealer heeft hem weer naar 100% kunnen laden na een hoop gedoe. Maar zou nu met updates verholpen moeten zijn.

Daarop heb ik voor de zekerheid voordat ik echt een lange rit moest maken 2x proberen te laden. Geen problemen, het viel mij alleen op dat het indicatielampje op mijn auto niks doet? Tevens geen mogelijkheid meer om volg afstand van de CC aan te passen en geen indicatie meer in display wat de huidige afstand is. Afijn, daar rijd ik dan binnenkort nog wel eens voor langs.

Vol goede moed begonnen aan mijn rit naar de andere kant van het land. Bij mijn eindpunt daar aan de lader. Wil hij WEER niet laden.. :F

Daarom bij de Ford dealer in Rotterdam-Noord geweest voor hulp, aangezien ik twijfelde of ik het nog wel naar huis redde met mijn huidige SOC. (Mede i.v.m. dat dit pas mijn 2de dag was met deze auto).
Na half uur overleg toch maar besloten om het te proberen met een slakke vaart. Dit ivm de service call en historie die al bekend is bij dealer bij mij in de buurt.

De dealer in Rotterdam kon wel aangegeven dat de volgafstand problemen komen door een half of foutief geupdate module. Zij haddden dit die week ook bij 1 auto gehad.

Oftewel ik rijd nu weer in een leen Focus rond. Vrijdag eind van de dag nog wel gebeld door dealer hier. Die geven aan dat waarschijnlijk de module die AC naar DC omzet niet fris is en ze gaan na akkoord van Ford NL deze bestellen en vervangen.
Geen idee wat ik kan verwachten maar hoop toch wel hem deze week terug te krijgen eerlijk gezegd. (Dit bericht stemt mij echter niet hoopvol..)

Wordt vervolgd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
M0rtuuS schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:45:
[...]

Hierbij mijn update na een week.

Maandag de 21ste kon ik hem weer ophalen. Dealer heeft hem weer naar 100% kunnen laden na een hoop gedoe. Maar zou nu met updates verholpen moeten zijn.

Daarop heb ik voor de zekerheid voordat ik echt een lange rit moest maken 2x proberen te laden. Geen problemen, het viel mij alleen op dat het indicatielampje op mijn auto niks doet? Tevens geen mogelijkheid meer om volg afstand van de CC aan te passen en geen indicatie meer in display wat de huidige afstand is. Afijn, daar rijd ik dan binnenkort nog wel eens voor langs.

Vol goede moed begonnen aan mijn rit naar de andere kant van het land. Bij mijn eindpunt daar aan de lader. Wil hij WEER niet laden.. :F

Daarom bij de Ford dealer in Rotterdam-Noord geweest voor hulp, aangezien ik twijfelde of ik het nog wel naar huis redde met mijn huidige SOC. (Mede i.v.m. dat dit pas mijn 2de dag was met deze auto).
Na half uur overleg toch maar besloten om het te proberen met een slakke vaart. Dit ivm de service call en historie die al bekend is bij dealer bij mij in de buurt.

De dealer in Rotterdam kon wel aangegeven dat de volgafstand problemen komen door een half of foutief geupdate module. Zij haddden dit die week ook bij 1 auto gehad.

Oftewel ik rijd nu weer in een leen Focus rond. Vrijdag eind van de dag nog wel gebeld door dealer hier. Die geven aan dat waarschijnlijk de module die AC naar DC omzet niet fris is en ze gaan na akkoord van Ford NL deze bestellen en vervangen.
Geen idee wat ik kan verwachten maar hoop toch wel hem deze week terug te krijgen eerlijk gezegd. (Dit bericht stemt mij echter niet hoopvol..)

Wordt vervolgd..
Balen zeg, ik dacht hier inmiddels wel alle type issues gezien te hebben maar er blijven er maar bij komen. Nu komen er gelukkig meer MME's bij zonder issues maar dat lees je hier natuurlijk niet.

Ik heb al een tijdje de recall in mijn app staan voor de voorruit, ik laat het lekker voor wat het is zelfde tav de updates. Lees toch nog net te vaak dat het mis gaat en aangezien ik nu geen issues heb hou ik het bij het motto "don't fix anything that's not broken".

Succes de komende tijd, hopelijk toch een kleinigheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derknl
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-11-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h5HNVA_fSezXXxzxP0U0CjblCB0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NGb8mR1pLPGOw1scmKd8GF8W.jpg?f=fotoalbum_large

Net deze update binnen gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
Je kwam vanaf? Job 1 auto of job 2? (voor juni 2021 of erna?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco70
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-12-2024
Zojuist Ford Power up 2.1.0 ontvangenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XOu-CYOgGp6qNula_K6RFEhXR50=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qrhKA24pxEdh2NZADLRi1SEi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rroetenberg
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 22:11
Is er een mogelijkheid de auto automatisch op de handrem te zetten wanneer je deze uit zet? De auto gaat nu vaak nog stukje achteruit bij uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 14:46
Blijkbaar is Ford met OTA bezig maar denk dat de meeste mensen nog steeds erg nieuwsgierig zijn hoe de auto hiervoor was. Productie datum auto, eerder door dealer geüpdatet of nu ineens 'out of the blue'. Ik heb iig nog niets met m'n auto uit juni, of een van de laatste job 1 auto's of eerste job 2 auto's (1 sleutel origineel, frunk devider)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
rroetenberg schreef op maandag 28 maart 2022 @ 22:12:
Is er een mogelijkheid de auto automatisch op de handrem te zetten wanneer je deze uit zet? De auto gaat nu vaak nog stukje achteruit bij uitzetten
Er zit rond je aandrijfknop toch zo'n 'hendel' met een grote P erop, dat is de elektrische handrem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derknl
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-11-2022
metalpro2021 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 21:45:
[...]

Je kwam vanaf? Job 1 auto of job 2? (voor juni 2021 of erna?)
Kwam van 1.7.1
Job1 car

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rroetenberg
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 22:11
Tedillac schreef op maandag 28 maart 2022 @ 22:14:
[...]

Er zit rond je aandrijfknop toch zo'n 'hendel' met een grote P erop, dat is de elektrische handrem.
Klopt en die ken ik. Maar in mijn vorige auto kon ik instellen dat deze er automatisch op ging. De mustang heeft deze dus niet lijkt het op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
rroetenberg schreef op maandag 28 maart 2022 @ 22:23:
[...]

Klopt en die ken ik. Maar in mijn vorige auto kon ik instellen dat deze er automatisch op ging. De mustang heeft deze dus niet lijkt het op
Ja die functie is aanwezig, moet je zoeken via de instellingen. Niet handig bij wasstraten trouwens....

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodzinga
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-04 21:41
Tedillac schreef op maandag 28 maart 2022 @ 22:13:
Blijkbaar is Ford met OTA bezig maar denk dat de meeste mensen nog steeds erg nieuwsgierig zijn hoe de auto hiervoor was. Productie datum auto, eerder door dealer geüpdatet of nu ineens 'out of the blue'. Ik heb iig nog niets met m'n auto uit juni, of een van de laatste job 1 auto's of eerste job 2 auto's (1 sleutel origineel, frunk devider)
Bij mij idem dito. Auto uit juni. Geen enkele OTA.

MME AWD ER Carbonized Grey TP+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
Volgens mij gevalletje : job 1 en door dealer APIM geupdate en daardoor sync naar 1.7.1.
Nu gaan deze ook in Europa dus naar 2.x . Interessant.

Zelf heb ik 'een 1.6' zonder de APIM update en dus onmogelijk om de 2.x te krijgen, zonder interventie dealer of FDRS (volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
@rroetenberg auto hold

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6FHCCGDCbOfAIPQwryd0PDGwG-A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jtBy31C06DBlAqZIiLlkeT2Y.jpg?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Is dit niet enkel dat de auto stil blijft staan bij b.v. stoplicht zonder zelf te remmen? Als je 'm in P zet en uitstapt rolt 'ie toch nog een stukje naar achter zonder even aan de hendel te trekken (doe ik nooit overigens, hij rolt maar lekker die centimeter 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Tedillac schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:00:
[...]

Is dit niet enkel dat de auto stil blijft staan bij b.v. stoplicht zonder zelf te remmen? Als je 'm in P zet en uitstapt rolt 'ie toch nog een stukje naar achter zonder even aan de hendel te trekken (doe ik nooit overigens, hij rolt maar lekker die centimeter 8)7 )
In P zetten is geen handrem. Dat het erop lijkt klopt wel. In P blokkeerd de versnellingsbak. De handrem zit vaak op de achterwielen. Bovendien is een handrem functie nog steeds verplicht.

De functie die ik hierboven aangaf werkt dus altijd als je stilstaat. Ook in neutraal.

[ Voor 7% gewijzigd door Brotuck op 29-03-2022 09:27 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:07

m24

Great news! Die van mij nog niet helaas. Hing je auto aan de lader vanacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Voor diegenen die nu de 2.1 update hebben zie je dan ook het kruisje links bovenin als je de instellingen opent ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cCvuml6NlhSGbUMemfGPv9gfnMI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UfJvQX9vBMUPkWmytgfMHlHl.jpg?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marco70
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-12-2024
[quote]m24 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:26:
[...]

Great news! Die van mij nog niet helaas. Hing je auto aan de lader vanacht?

Nee de auto stond niet aan de lader .Ik kreeg gisteren rond 2200 uur de melding dat er software update had plaats gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
Brotuck schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:32:
Voor diegenen die nu de 2.1 update hebben zie je dan ook het kruisje links bovenin als je de instellingen opent ?

[Afbeelding]
Dat kruisje is onderdeel van een oudere update (1.7 volgens mij).

De 'P' stand in automaten (oke, daar kun je niet van spreken bij elektrische auto's natuurlijk ;) )kun je het beste vergelijken met een handbak in zijn eerste versnelling laten staan.
Er zijn inderdaad auto's die automatisch de handrem erop zetten in de parkeer stand, maar bij de Mustang is dat geen optie volgens mij.

Met auto-hold wordt je auto wel stilgehouden maar de handrem zelf wordt niet toegepast volgens mij, het duurt toch altijd een seconde voor die weer teruggetrokken is als dat zo zou zijn.

Als je auto-hold uitschakelt wordt eigenlijk het aangrijpingspunt van een traditionele auto gesimuleerd, je rolt al vooruit als je de rem loslaat. Dit vind ik zelf het beste rijden.

Hoe er met de Neutral stand wordt omgegaan weet ik eigenlijk niet, ik heb het idee dat auto-hold dan ook niet wordt toegepast maar daar kan ik naast zitten. In ieder geval nooit ergens tegenaan gelopen in de wasstraat.

Als reactie op @Brotuck, er zijn best wat mensen die bij handbakken de auto in de eerste versnelling zetten in plaats van gebruik te maken van de handrem. Vraag me niet waarom, het tandwiel van je handrem slijt zogenaamd te snel anders :O Maar de problemen met wegslepen zijn niet per se automaat gebonden, maar wel met op welke wielen de aandrijving en de handrem zit. :)

[ Voor 23% gewijzigd door unreal0 op 29-03-2022 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
unreal0 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:34:
[...]

Dat kruisje is onderdeel van een oudere update (1.7 volgens mij).

De 'P' stand in automaten kun je het beste vergelijken met een handbak in zijn eerste versnelling laten staan.
Er zijn inderdaad auto's die automatisch de handrem erop zetten in de parkeer stand.

Met auto-hold wordt je auto wel stilgehouden maar de handrem zelf wordt niet toegepast volgens mij, het duurt toch altijd een seconde voor die weer teruggetrokken is als dat zo zou zijn.

Hoe er met de Neutral stand wordt omgegaan weet ik eigenlijk niet, ik heb het idee dat auto-hold dan ook niet wordt toegepast maar daar kan ik naast zitten. In ieder geval nooit ergens tegenaan gelopen in de wasstraat.
Voor wat ik heb gevonden over de P stand is er ook altijd een risico dat een andere auto die er tegenaan knalt (om wat voor reden dan ook) de tandwielen weleens kapot konden gaan. Met de handrem erbij voorkom je dat. Dit is trouwens ook de reden waarom je een automaat niet mag wegslepen op de wielen.

En die handrem die ik automatisch erop had voorkwam dat de auto nadat hij in neutraal werd gezet meegenomen kon worden in de wasstraat. Dan zie je die wasstraat rollertjes eronder door gaan, maar de auto verplaatst zich niet. Was best even zoeken de eerste keer. :)

Overigens is vaak de reden om een "normale" auto in de eerste versnelling te parkeren het feit dat een handrem kan vastvriezen...

[ Voor 4% gewijzigd door Brotuck op 29-03-2022 10:45 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
bodzinga schreef op maandag 28 maart 2022 @ 22:51:
[...]

Bij mij idem dito. Auto uit juni. Geen enkele OTA.
Yupp...hier ook binnengekomen vannacht. Job1, niet aan de lader, vanaf 1.7.1 (die idd door de dealer is geinstalleerd een tijdje geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
unreal0 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:34:
[...]
Als reactie op @Brotuck, er zijn best wat mensen die bij handbakken de auto in de eerste versnelling zetten in plaats van gebruik te maken van de handrem. Vraag me niet waarom, het tandwiel van je handrem slijt zogenaamd te snel anders :O Maar de problemen met wegslepen zijn niet per se automaat gebonden, maar wel met op welke wielen de aandrijving en de handrem zit. :)
In de winter geen handrem i.v.m. vorst is mij geleerd. Anders kan 'ie vastvriezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
Tedillac schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:35:
[...]

In de winter geen handrem i.v.m. vorst is mij geleerd. Anders kan 'ie vastvriezen.
Is allemaal elektronisch, dus dat probleem kan je aan de kant zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavour
Flavour schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:46:
Sinds een ruime week in het bezit van een Zwarte en daar is de eerste foutmelding al. [Afbeelding]

Iemand ervaring mee?
ok, inmiddels 1 volle dag bij de Ford Garage geweest. Storing niet kunnen vinden.
BInnenkort samen met terugroepactie voorruit opnieuw proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caulino
Ik heb er inmiddels sinds 27 November 10.000 km op zitten, bijna 11.000 trouwens, de auto bevalt prima.
De auto bevalt zelfs zo goed dat ik vandaag toch even bij de dealer langs ben geweest die me in November heeft geholpen met het leasen en heb gevraagd wat de mogelijkheden zijn om deze in te wisselen voor een GT in de kleur cyberorange.

De lease is wel een stukje duurder, maar je leeft maar een keer, eens kijken of dit boetevrij te doen is, en zo niet vonden ze het misschien de moeite waard dat hun de boete nemen en hem overnemen aangezien de vraag best groot is en niet iedereen 30 weken wil wachten op een nieuwe, een skijken waar de leasemaatschappij mee komt volgende week, en anders blijven we lekker deze rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

baszz schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:05:
[...]

Yupp...hier ook binnengekomen vannacht. Job1, niet aan de lader, vanaf 1.7.1 (die idd door de dealer is geinstalleerd een tijdje geleden)
Hier ook Job1, net nog door de dealer bijgewerkt, maar nog op 1.6.0.. daarom waarschijnlijk dan geen update naar 2.x :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
Ik begreep dat updates die niet over de air gaan alleen betaald worden door ford als er problemen zijn met de auto, zijn er geen problemen zijn de kosten voor de dealer.
De dealer waar ik kom heeft er voor gekozen om die kosten gewoon te nemen en de auto's van hun klanten te updaten bij bezoek of verzoek.
Ik vind het voorlopig prima, hij rijdt goed, ik mis niks aan de updates, wat moet ik bv met sketch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassmanjunior
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-09 17:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qt8J0uEV-pB_0UjBXJOF1vQtwxM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iuydhl44ckOewdALG8LNbwOy.jpg?f=fotoalbum_large

Ikke deze binnengekregen vanaf 1.6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
Er gebeurd van alles. Volgens mij is het de bedoeling allemaal op 2.5 uit te komen via verschillende updates. In de US is dat met bluecruise. Hier waarschijnlijk niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
Waar zie je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassmanjunior
In de Ford pass app. Nu Apple CarPlay met vergroot scherm. Extra features nog niet kunnen uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Kijk dat begint ergens op te lijken !
Heb jij ook een job1 auto ?

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
Bassmanjunior schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:45:
[...]

In de Ford pass app. Nu Apple CarPlay met vergroot scherm. Extra features nog niet kunnen uitproberen.
Ik ben een nitwit, ford pass app kan je op je scherm zetten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassmanjunior
Brotuck schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 22:12:
[...]

Kijk dat begint ergens op te lijken !
Heb jij ook een job1 auto ?
Bouwdatum is voor mij onbekend, geleverd in oktober 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassmanjunior
Caulino schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 22:37:
[...]

Op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
Ze geven eindelijk gas in Europa lijkt, met 2.3 ben je helemaal bij in principe. Alle updates in de 2.4 en 2.5 range zijn early access BlueCruise updates in de VS.

Wel jammer dat Android Auto niet fullscreen werkt overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
Iemand al een idee hoe het zit met de Job2 auto’s. Lees alleen over Job1 auto’s die nu ge-update worden. Maar eigenlijk niets over Job2 (althans niet ota)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_Kou
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 03-05-2023
Om over the air updates te ontvangen moet dan de auto zijn verbonden met WiFi? Ik woon namelijk in een voetgangersgebied dus de auto staat 50m verder op, geen WiFi dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Caulino schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 22:37:
[...]

het bericht van de update zie je in de fordpass app.

met Apple carplay en Android auto kan je apps van je telefoon "projecteren" op het scherm van je MME. Na de update kan Carplay dat dus ook "full screen" ipv ine een deel van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Ik had vanochtend het bericht "update failed" in de auto. (niks in de app) Dus ach, ze hebben het in ieder geval geprobeerd zeg maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
Ronald_Kou schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:30:
Om over the air updates te ontvangen moet dan de auto zijn verbonden met WiFi? Ik woon namelijk in een voetgangersgebied dus de auto staat 50m verder op, geen WiFi dus.
Nah, ik heb de auto nog nooit met WiFi verbonden en krijg gewoon prima de updates.

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
Ronald_Kou schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:30:
Wat je beschrijft kan nog komen, maar op het Mach-E forum staat dat tot nu toe voor geen enkele OTA-update wifi wordt gebruikt. De updates worden gedownload via de ingebouwde sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE

ArCadE

No banana available

Ook hier 2.3.0 ontvangen op een job 1 auto. Nog niet de features geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
Mocht je willen zien welke versie je hebt dan moet je dat in de auto doen, kan niet in de app. Je krijgt alleen in de app een bericht als hij geupdate is.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
Zojuist na al dat gepraat over OTA's toch maar eens even in de app gekeken, en verrek vandaag update gehad naar 2.3.0 :+

Bouwdatum: eind mei 2021

Heb de auto hier niet dus heb nog geen van de features gezien dadelijk maar eens kijken zodra de auto thuis komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grondje
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-10-2024
Goed te lezen dat er eindelijk wat gebeurd maar bij mij nog niks.

Hoe hebben jullie je autom updat in de auto staan? Welke dag en tijdstip? Overigens paar weken geleden wel 2 ota updates gehad. Van 1.6 naar 1.4 en vervolgens weer na 1.6. Maar daarna niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavour
Hallo Mustang Mach E bezitters.

Wat mij opvalt:

Ik zie dat er helemaal niemand klaagt over de stoel. Op zicht zit de stoel heerlijk maar nu komt het:
De rugleuning.
Deze geeft werkelijk 0 steun/zij steun. In elke bocht (op normale snelheid al) rol/kantel je uit de stoel.
Je valt als het ware niet lekker in de rugleuning maar je zit er "tegenaan".

Zelfs de stoel uit een sloop auto van 100 euro (bij wijze van) heeft nog meer (zij) steun dan deze.

Let maar eens op de flapjes links en rechts van de regleuning hoe klein deze zijn en hoe weinig deze naar voren staan. De rugleuning is als het ware bijna helemaal vlak/recht.

Je zou zeggen kantel de stoel dan iets naar achter zodat er wat meer gewicht naar achter verplaatst wordt zodat je wat meer in je stoel hangt, maar helaas de stoel heeft geen kantel functie.

Ook onderkant been/bil vlak voor je knie mis ik/je nu steun.

Voor het eerst in mijn leven kan ik geen lekkere zit positie vinden achter het stuur.

Opzienbarend want het lijkt dat ik de enige ben met deze klacht.

Ik hoop dat er toch nog op iets of iemand een tip heeft, waardoor ik echt een lekkere zit-positie kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:22
Flavour schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 17:11:
Hallo Mustang Mach E bezitters.

Wat mij opvalt:

Ik zie dat er helemaal niemand klaagt over de stoel. Op zicht zit de stoel heerlijk maar nu komt het:
De rugleuning.
Deze geeft werkelijk 0 steun/zij steun. In elke bocht (op normale snelheid al) rol/kantel je uit de stoel.
Je valt als het ware niet lekker in de rugleuning maar je zit er "tegenaan".

Zelfs de stoel uit een sloop auto van 100 euro (bij wijze van) heeft nog meer (zij) steun dan deze.

Let maar eens op de flapjes links en rechts van de regleuning hoe klein deze zijn en hoe weinig deze naar voren staan. De rugleuning is als het ware bijna helemaal vlak/recht.

Je zou zeggen kantel de stoel dan iets naar achter zodat er wat meer gewicht naar achter verplaatst wordt zodat je wat meer in je stoel hangt, maar helaas de stoel heeft geen kantel functie.

Ook onderkant been/bil vlak voor je knie mis ik/je nu steun.

Voor het eerst in mijn leven kan ik geen lekkere zit positie vinden achter het stuur.

Opzienbarend want het lijkt dat ik de enige ben met deze klacht.

Ik hoop dat er toch nog op iets of iemand een tip heeft, waardoor ik echt een lekkere zit-positie kan vinden.
Er zijn wel meer mensen die dit vinden, zelf zit ik prima.

Oplossing is een GT kopen ;)

Nou ja of even langs Ellenmeijer oid heb ik ook een keer gedaan met een Audi, voor 150 euro hebben ze extra schuim geplakt, zag er ook nog eens mooier uit.

[ Voor 5% gewijzigd door MarcelGo op 30-03-2022 17:22 ]

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Pagina: 1 ... 123 ... 179 Laatste