Mijne is van december 2021. Hebben overigens niet gemeld wat ze ermee gedaan hebben, dit zag ik voorbijkomen in de app. Toen ik ernaar vroeg was het enkel: we hebben een software update gedaan.TheoQ schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:02:
[...]
mijn auto staat er nog steeds bij de dealer![]()
Deze heeft na overleg met Ford de updates geïnstalleerd (reset is niet genoemd, maar ga daar wel van uit), en gaat met een proefrit kijken of de melding direct terug komt.
Hij staat nu aan de lader en verwacht dat ik hem vandaag weer kan ophalen.
Ik heb een JOB1 auto (mei '21 opgehaald), wanneer heb jij hem gekregen?
Ik heb eind vorige week de terugroepactie van het dak en de voorruit aten uitvoeren. Volgens de dealer is het dak vastgezet en moet ik terugkomen voor een voorruit vervanging. Nu is me iets opgevallen aan de gordels. Nadat het dak was "gerepareerd", lopen de beide gordels een stuk moeilijker uit de houder in de deur. Zijn er nog meer lotgenoten? Of is mijn dealer de enige die het fout heeft gedaan?
niets aan gemerkt....Goofy001 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 16:12:
Ik heb eind vorige week de terugroepactie van het dak en de voorruit aten uitvoeren. Volgens de dealer is het dak vastgezet en moet ik terugkomen voor een voorruit vervanging. Nu is me iets opgevallen aan de gordels. Nadat het dak was "gerepareerd", lopen de beide gordels een stuk moeilijker uit de houder in de deur. Zijn er nog meer lotgenoten? Of is mijn dealer de enige die het fout heeft gedaan?
Niks van gemerkt.Goofy001 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 16:12:
De update dag bij mij thuis is zaterdag a.s.
Er is nog wel ruimte voor 2 auto's. Er vanuitgaande dat het gemiddeld 2 uur kost per auto.
Gaat ook erg lekker met de range !
Er is nog wel ruimte voor 2 auto's. Er vanuitgaande dat het gemiddeld 2 uur kost per auto.
Gaat ook erg lekker met de range !
:strip_exif()/f/image/FstRDg53Tnrb3evPDxZXv0S4.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 60% gewijzigd door Brotuck op 09-03-2022 21:14 ]
Just here for the fun
De auto is terug, rijdt als vanouds en geen meldingen meer.Lucky0wn schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:58:
[...]
Mijne is van december 2021. Hebben overigens niet gemeld wat ze ermee gedaan hebben, dit zag ik voorbijkomen in de app. Toen ik ernaar vroeg was het enkel: we hebben een software update gedaan.
De laatste beschikbare updates zijn geïnstalleerd, en gedeeltelijke reset.
Heb nu een bereik van 400 km bij 98% lading (zal weer snel terug lopen naar 320km bij 100% lading)
Gebruikers instellingen zoals 1PD/favoriete bestemmingen stond nog zoals ingesteld.
Dit was bij een eerdere update sessie bijna fout gegaan. Door (andere?) reset is 1PD toen uit gezet met als gevolg dat de auto gaat rijden als je niet geremd staat.
Vandaag behoorlijke rit gemaakt. SR rwd versie met nog winterbanden om de 19 inch wielen, in unbridled mode, radio aan en verwarming deels omdat ik met kou vertrok. 271 km gereden en boordcomputer geeft nog aan dat ik nog 117 km kan rijden. Tevreden mee!
100% vol vertrokken neem ik aan? Toch netjes!Grondje schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 17:27:
Vandaag behoorlijke rit gemaakt. SR rwd versie met nog winterbanden om de 19 inch wielen, in unbridled mode, radio aan en verwarming deels omdat ik met kou vertrok. 271 km gereden en boordcomputer geeft nog aan dat ik nog 117 km kan rijden. Tevreden mee!
Idd 100% vol vertrokken. Ik vond het ook netjes. Zeker omdat het minimaal 95% snelweg was. Ik vind het trouwens een heerlijke wagen. Rijdt zo lekker.
Ik had / heb ook dit probleem.
Als je de stroomklep dichtduwt precies op het punt waar de sluiting zit, sluit ie in 1 keer.
Hier hetzelfde probleem gehad. De stroomklep op mijn auto sloot erg slecht en het was altijd een gedoe om deze dicht te krijgen. Tot het punt kwam dat ik uit frustratie de klep te hard dicht drukte. Gevolg: sluiting waar de klep in vastklikt kapot.
Na een maand wachten op een vervangend onderdeel is hele sluitmechanisme vervangen en sluit de klep veel beter. Schijnbaar heeft ford van zijn fouten geleerd. Mochten er nog meer mensen dit probleem hebben dan hoor ik het graag. De ford monteur die mij geholpen heeft herkende het verhaal van een slecht sluitende klep niet. Nu kost deze reparatie mij mijn eigen risico, maar ik ben van mening dat dit onderdeel van ford gewoon slecht gemaakt is.
[/quote]
Als je de stroomklep dichtduwt precies op het punt waar de sluiting zit, sluit ie in 1 keer.
Hier hetzelfde probleem gehad. De stroomklep op mijn auto sloot erg slecht en het was altijd een gedoe om deze dicht te krijgen. Tot het punt kwam dat ik uit frustratie de klep te hard dicht drukte. Gevolg: sluiting waar de klep in vastklikt kapot.
Na een maand wachten op een vervangend onderdeel is hele sluitmechanisme vervangen en sluit de klep veel beter. Schijnbaar heeft ford van zijn fouten geleerd. Mochten er nog meer mensen dit probleem hebben dan hoor ik het graag. De ford monteur die mij geholpen heeft herkende het verhaal van een slecht sluitende klep niet. Nu kost deze reparatie mij mijn eigen risico, maar ik ben van mening dat dit onderdeel van ford gewoon slecht gemaakt is.
[/quote]
Dat kan je zien, aan de GF in de bovenste code....
Vandaag en morgen ben ik weer in het bezit van een ford licentie, dus ik kan eventueel op updates controleren als ik het VIN nummer krijg (via pb)
Vorige keer was er behoorlijk wat interesse en er zijn flink wat updates bij gekomen sinds de laatste keer dat ik zelf heb geupdate.
Overigens kan ik remote alleen maar uitlezen, voor updaten moet je langs de dealer of het zelf aandurven. (of hier langs rijden)
Vorige keer was er behoorlijk wat interesse en er zijn flink wat updates bij gekomen sinds de laatste keer dat ik zelf heb geupdate.
Overigens kan ik remote alleen maar uitlezen, voor updaten moet je langs de dealer of het zelf aandurven. (of hier langs rijden)
Just here for the fun
Met andere woorden, iedere ruit met GF wordt vervangen? Weet je waar dat me te maken heeft?RudiP schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:34:
Dat kan je zien, aan de GF in de bovenste code....
MME AWD ER Carbonized Grey TP+
Zeker niet. Mijn voorruit is vervangen en deze ruit heeft ook de GF codebodzinga schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 10:03:
[...]
Met andere woorden, iedere ruit met GF wordt vervangen? Weet je waar dat me te maken heeft?
Ik ben langsgereden! En @Dr Pro ook.Brotuck schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 08:20:
Vandaag en morgen ben ik weer in het bezit van een ford licentie, dus ik kan eventueel op updates controleren als ik het VIN nummer krijg (via pb)
Die was van 10.45 tot 15.15 bezig met updaten
Mijn auto heeft uiteindelijk van 15.30 tot 23.15 aan de kabel gehangen voor updates.
Het was gisteren een erg gezellige dag, maar ook erg lang !
Een paar dingen die opgevallen zijn:
- Er zitten updates tussen die via de USB moeten gedaan worden. Daarvoor moet je wel een snelle USB met voldoende capaciteit gebruiken.
- Sommige updates kostten gewoon 2 uur om te draaien !
- De meeste updates laten amper een goede voortgang zien, dat is als techneut best wel frustrerend om te wachten op een update terwijl er niks lijkt te gebeuren..
- Sommige updates triggeren een keten van andere updates die ook gedaan moeten worden.
- Het is totaal niet te voorspellen hoelang de updates gaan duren, uiteraard is het wel te verwachten dat de eerste modellen er langer over doen.
- Ik kan me totaal voorstellen dat een willekeurige dealer eigenlijk niet zit te wachten op een auto die geupdate moet worden. Neem als voorbeeld de auto van @Makooy die kostte inderdaad 8 uur, maar dat was dan ook de kortste tijd mogelijk omdat we er constant mee bezig waren. Je moet veel op ok klikken en handmatige acties doen.
Er komt zeker een vervolgactie waar een ieder langs kan komen om zijn updates te krijgen, maar ik ga er wel iets voor rekenen. Ik was gisteren in totaal meer dan 12 uur bezig ermee. Ik zie het het echt wel als een hobby, maar het moet wel leuk blijven.
- Er zitten updates tussen die via de USB moeten gedaan worden. Daarvoor moet je wel een snelle USB met voldoende capaciteit gebruiken.
- De meeste updates laten amper een goede voortgang zien, dat is als techneut best wel frustrerend om te wachten op een update terwijl er niks lijkt te gebeuren..
- Sommige updates triggeren een keten van andere updates die ook gedaan moeten worden.
- Het is totaal niet te voorspellen hoelang de updates gaan duren, uiteraard is het wel te verwachten dat de eerste modellen er langer over doen.
- Ik kan me totaal voorstellen dat een willekeurige dealer eigenlijk niet zit te wachten op een auto die geupdate moet worden. Neem als voorbeeld de auto van @Makooy die kostte inderdaad 8 uur, maar dat was dan ook de kortste tijd mogelijk omdat we er constant mee bezig waren. Je moet veel op ok klikken en handmatige acties doen.
Er komt zeker een vervolgactie waar een ieder langs kan komen om zijn updates te krijgen, maar ik ga er wel iets voor rekenen. Ik was gisteren in totaal meer dan 12 uur bezig ermee. Ik zie het het echt wel als een hobby, maar het moet wel leuk blijven.
Just here for the fun
Nee.. Maar bij mijn aanmelding voor de recall vroeg de dealer om de code. Bij mijn melding van de code met GF als einde meldde hij dat hij daaraan kon zien dat de ruit vervangen diende te worden. (De recall zelf is alleen het demonteren en opnieuw monteren van de bestaande ruit.)bodzinga schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 10:03:
[...]
Met andere woorden, iedere ruit met GF wordt vervangen? Weet je waar dat me te maken heeft?
Inmiddels heb ik al aardig wat updates gecontroleerd van auto's en kwam er achter dat zelfs als je de afgelopen 2 weken bij de dealer bent geweest er minimaal 12 updates klaar staan.
Via de facebook groep hoorde ik dat er een recall aankomt voor deze updates, maar heb dit nog niet bevestigd gekregen. Gebaseerd op de tijd die we gisteren ermee kwijt waren moet je rekenen op 3 tot 6 uur aan updates per auto.
Ik vermoed dat dit de firmware level brengt naar 2.4.x
Hierin zit ook de bluecruise update waarvan ik niet eens weet of deze ooit in Nederland geactiveerd gaat worden.
Ter info:
De IPMA update kost gewoon 2-2,5 uur !
Tijdens het flashen gisteren crashte het flashprogramma, de auto was nog in flashmode (een beetje zoals je een telefoon in recovery flashed). Gelukkig kreeg ik de update alsnog erop nadat ik e.e.a. had gereboot.
Dus zelfs een "bad flash" is te fixen.
Via de facebook groep hoorde ik dat er een recall aankomt voor deze updates, maar heb dit nog niet bevestigd gekregen. Gebaseerd op de tijd die we gisteren ermee kwijt waren moet je rekenen op 3 tot 6 uur aan updates per auto.
Hierin zit ook de bluecruise update waarvan ik niet eens weet of deze ooit in Nederland geactiveerd gaat worden.
Ter info:
De IPMA update kost gewoon 2-2,5 uur !
Tijdens het flashen gisteren crashte het flashprogramma, de auto was nog in flashmode (een beetje zoals je een telefoon in recovery flashed). Gelukkig kreeg ik de update alsnog erop nadat ik e.e.a. had gereboot.
Dus zelfs een "bad flash" is te fixen.
/f/image/2JHnnNhJbnS9LGVVbe3TrIIc.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door Brotuck op 13-03-2022 10:33 ]
Just here for the fun
Waarvoor dank! Was erg leuk om te zien hoe het nou werkt met FDRS, fijn dat je mijn auto hebt kunnen voorzien van flink wat updates @Brotuck !Brotuck schreef op zondag 13 maart 2022 @ 07:41:
Het was gisteren een erg gezellige dag, maar ook erg lang !
Heb er nog niet heeeel veel mee gereden na de update, verwacht eind deze week wel weer een 1000tal KMs erop gezet te hebben.
Wat opviel; bereik van de wagen (op de teller) is echt flink toegenomen.
Vanuit de UK is er ook wat nieuws dat lijkt vanuit Ford te komen. https://www.macheforum.co...customers.588/post-352241Via de facebook groep hoorde ik dat er een recall aankomt voor deze updates, maar heb dit nog niet bevestigd gekregen. Gebaseerd op de tijd die we gisteren ermee kwijt waren moet je rekenen op 3 tot 6 uur aan updates per auto.
If your vehicle isn’t part of the windscreen and panoramic roof service action, the update is planned to be deployed to EU vehicles over-the-air from the end of March 2022 onwards, as part of Ford Power-Up 2.3.0.
Volgens deze info is 2.3.0 (de modules niet de sync) onderdeel van recall voorruit... (zo lees ik het) Dat zou betekenen dat de dealers de instructie krijgen de updates te draaien 'terwijl ze de voorruit vervangen'. Hebben we daar bevestiging van bij iemand?
Frunk:
The software update containing the activation of the Front Trunk e-Latch is currently planned for deployment in Europe from mid-July onwards.
De mijne is inmiddels al geweest voor de voorruit. Deze is alleen opnieuw gemonteerd, geen nieuwe ruit. Ook geen updates. Panoramadak is eerder al eens gedaan, toen wel de nodige updates gedaan (was toen zo'n servicepack).
Ben benieuwd of ik het nog mee ga maken dat die frunk gaat werken. De hoop op bluecruise heb ik helemaal laten varen. Laat ze eerst PaaK eens fatsoenlijk maken. Heb gelukkig wel een tweede sleutel gekregen inmiddels...
Ben benieuwd of ik het nog mee ga maken dat die frunk gaat werken. De hoop op bluecruise heb ik helemaal laten varen. Laat ze eerst PaaK eens fatsoenlijk maken. Heb gelukkig wel een tweede sleutel gekregen inmiddels...
Heeft er iemand die een RWD SR heeft al de mogelijkheid om de frunk te openen via de sleutel?
Ik heb zelf een job1 auto van April 2021 (vin is A048xx - 50ste op kenteken in NL) en daarmee kan het nog niet, ondanks @Brotuck de laatste updates er op heeft gezet.
Hij heeft zelf een GT en daarmee kan hij het wel.
Ik heb zelf een job1 auto van April 2021 (vin is A048xx - 50ste op kenteken in NL) en daarmee kan het nog niet, ondanks @Brotuck de laatste updates er op heeft gezet.
nopemakooy schreef op maandag 14 maart 2022 @ 07:26:
Heeft er iemand die een RWD SR heeft al de mogelijkheid om de frunk te openen via de sleutel?
Tijdens de recall van het panoramisch dak heeft onze dealer de auto 2 dagen gehouden om ook direct alle beschikbare updates te draaien. Toen ik 'm ging ophalen hebben ze ook al gezegd dat bij de volgende recall ze hetzelfde zouden gaan doen.metalpro2021 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:38:
[...]
Vanuit de UK is er ook wat nieuws dat lijkt vanuit Ford te komen. https://www.macheforum.co...customers.588/post-352241
If your vehicle isn’t part of the windscreen and panoramic roof service action, the update is planned to be deployed to EU vehicles over-the-air from the end of March 2022 onwards, as part of Ford Power-Up 2.3.0.
Volgens deze info is 2.3.0 (de modules niet de sync) onderdeel van recall voorruit... (zo lees ik het) Dat zou betekenen dat de dealers de instructie krijgen de updates te draaien 'terwijl ze de voorruit vervangen'. Hebben we daar bevestiging van bij iemand?
Frunk:
The software update containing the activation of the Front Trunk e-Latch is currently planned for deployment in Europe from mid-July onwards.
Dus voorruit, en daarna updates. Ze hebben toen ook al aangegeven dat onze voorruit volledig vervangen zal gaan worden omdat de voorruitverwarming niet volledig functioneert. (Aantal stroken leken koud te blijven, beslagen stroken, en dat is daarna bevestigd middels een warmtebeeld
Nog geen bevestiging, maar standaard procedure van onze dealer blijkbaar.
[ Voor 6% gewijzigd door TIGER1125 op 14-03-2022 09:02 ]
Ja. Via sleutel en app etc. Maar is een Job2 RWD SR. Geleverd in December 2021.makooy schreef op maandag 14 maart 2022 @ 07:26:
Ik begin me zo zoetjes aan af te vragen of mijn ruit ook niet gewoon vervangen had moeten worden. Maar ik ga er toch een beetje vanuit dat de dealer dit heeft gecheckt....TIGER1125 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 08:54:
[...]
Tijdens de recall van het panoramisch dak heeft onze dealer de auto 2 dagen gehouden om ook direct alle beschikbare updates te draaien. Toen ik 'm ging ophalen hebben ze ook al gezegd dat bij de volgende recall ze hetzelfde zouden gaan doen.
Dus voorruit, en daarna updates. Ze hebben toen ook al aangegeven dat onze voorruit volledig vervangen zal gaan worden omdat de voorruitverwarming niet volledig functioneert. (Aantal stroken leken koud te blijven, beslagen stroken, en dat is daarna bevestigd middels een warmtebeeld)
Nog geen bevestiging, maar standaard procedure van onze dealer blijkbaar.
Er komt een grote OTA update aan. Vermoedelijk pas nadat de dealer een aantal modules handmatig heeft geupdate.
In die OTA zou dan ook de frunk key update zitten. Ik las ergens in juni/juli
In die OTA zou dan ook de frunk key update zitten. Ik las ergens in juni/juli
Just here for the fun
Same here, vanochtend bij de dealer geweest. Ze hebben er even kort naar gekeken met de conclusie dat de ruit volledig vervangen moet worden. De ruit hebben ze niet op voorraad en moet uit Duitsland komen, ze weten niet hoe lang dat gaat durenbodzinga schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:01:
Die van mij gaat volgende week donderdag naar de dealer ivm de recall voor de voorruit. Na een foto gemaakt te hebben van de code op de ruit blijkt dat hij volledig vervangen wordt. [Afbeelding]

Ik rij nu 7 weken in mijn (jong gebruikte JOB1)Mustang RWD ER en heb er inmiddels bijna 8000km opgezet en vind het tijd om mijn ervaringen te delen:
- De range is voor mij prima. Ik rij eigenlijk altijd rond de 120-130 km/u, maar vaak ook harder. De range bij de lagere temperaturen is ergens rond de 370-380 en ik vind dat meer dan netjes gezien de snelheid en gebruik van stoel en stuurverwarming en e-heat altijd aan. Afgelopen weekend zelfs rond de 410km
- Het openbaar laden in de wijk is prima, op andere plekken heb ik al een paar keer weigerende of slecht werkende laadpalen gehad.
- Snelladen is ook echt snelladen, nu meerdere keren moeten doen. Doorgaans rond de 90kW continue, maar bij een legere accu zelfs 135k-140W op de klok gehad, gisteren ook na 80% met 45kW door.
- PAAK werkt voor mij goed genoeg, soms duurt het een fractie langer voordat de auto wakker wordt, maar dat is hooguit 5-6 seconden. Ik heb nooit een sleutel bij me.
- De Ford app is de slechtste auto app die ik heb gehad. Sinds een update vorige week draait hij eindelijk wel sneller en stabiel, ik ben al iets aan het bijdraaien
-De telefoon wordt gruwelijk heet op het draadloos laden station, ik gebruik een kabel vanuit het opbergvak
-Af en toe leidt de software een eigen leven en staat de taal anders, doet geluid aandrijving het niet etc etc. Na een herstart vaak weer wel. Hoort niet, maar stoort ook nog niet.
-De RWD is uiterst vermakelijk bij nat weer
-Auto pilot werkt prima, eigenlijk net zo goed als in de V90 die ik heb gehad.
-De lak van de auto is zacht en flinterdun. Ik heb nu al behoorlijke steenslag
-De B&O set doet het over het algemeen goed, maar heel soms lijkt het alsof de versterker/DSP niet direct aan gaat? De standaard audio in de Volvo deed er eigenlijk niet voor onder, maar was wel constanter.
-Het kwaliteitsgevoel van het laadklepje is niet best
-Het stuurgedrag/handling is zeer goed, je hebt niet het gevoel 2200kg een rotonde over te sturen. De achtervering (demping) is wel echt voor verbetering vatbaar. Ik heb een zakelijke relatie met KONI en heb wederom gevraagd of ze iets willen ontwikkelen.
Ik ben er blij mee!
- De range is voor mij prima. Ik rij eigenlijk altijd rond de 120-130 km/u, maar vaak ook harder. De range bij de lagere temperaturen is ergens rond de 370-380 en ik vind dat meer dan netjes gezien de snelheid en gebruik van stoel en stuurverwarming en e-heat altijd aan. Afgelopen weekend zelfs rond de 410km
- Het openbaar laden in de wijk is prima, op andere plekken heb ik al een paar keer weigerende of slecht werkende laadpalen gehad.
- Snelladen is ook echt snelladen, nu meerdere keren moeten doen. Doorgaans rond de 90kW continue, maar bij een legere accu zelfs 135k-140W op de klok gehad, gisteren ook na 80% met 45kW door.
- PAAK werkt voor mij goed genoeg, soms duurt het een fractie langer voordat de auto wakker wordt, maar dat is hooguit 5-6 seconden. Ik heb nooit een sleutel bij me.
- De Ford app is de slechtste auto app die ik heb gehad. Sinds een update vorige week draait hij eindelijk wel sneller en stabiel, ik ben al iets aan het bijdraaien
-De telefoon wordt gruwelijk heet op het draadloos laden station, ik gebruik een kabel vanuit het opbergvak
-Af en toe leidt de software een eigen leven en staat de taal anders, doet geluid aandrijving het niet etc etc. Na een herstart vaak weer wel. Hoort niet, maar stoort ook nog niet.
-De RWD is uiterst vermakelijk bij nat weer
-De B&O set doet het over het algemeen goed, maar heel soms lijkt het alsof de versterker/DSP niet direct aan gaat? De standaard audio in de Volvo deed er eigenlijk niet voor onder, maar was wel constanter.
-Het stuurgedrag/handling is zeer goed, je hebt niet het gevoel 2200kg een rotonde over te sturen. De achtervering (demping) is wel echt voor verbetering vatbaar. Ik heb een zakelijke relatie met KONI en heb wederom gevraagd of ze iets willen ontwikkelen.
Ik ben er blij mee!
Er was nog iemand anders bezig met andere veren, moet je ff een paar pagina's terugscrollen.marcelt4 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:28:
Ik rij nu 7 weken in mijn (jong gebruikte JOB1)Mustang RWD ER en heb er inmiddels bijna 8000km opgezet en vind het tijd om mijn ervaringen te delen:
-De RWD is uiterst vermakelijk bij nat weer![]()
Ik ben er blij mee!
De AWD is eigenlijk net zo leuk met nat weer...
Just here for the fun
Zet je dan de ESP uit? Ik krijg m niet zo makkelijk aan het uitbrekenBrotuck schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:45:
[...]
De AWD is eigenlijk net zo leuk met nat weer...
MME AWD ER Carbonized Grey TP+
Hierbodzinga schreef op maandag 14 maart 2022 @ 12:45:
[...]
Zet je dan de ESP uit? Ik krijg m niet zo makkelijk aan het uitbreken
:strip_exif()/f/image/VldeLO7lOdx8rBvkIM79XuX4.jpg?f=fotoalbum_large)
Just here for the fun
Ik heb die knoppen blijkbaar nog niet goed bekeken, ik wist niet dat daar ook een schakelaar zat.. ik heb hem alleen nog via het grote scherm uitgezet. Maar goed, zonder AWD lukt 1-1,5 meter ook met ESP aan
Hebben ze die knop pas in latere versies van de auto toegevoegd.. Zal toch zeggen dat ik hem niet heb
PS: ESP uitzetten kan gewoon met het scherm natuurlijk.
[ Voor 5% gewijzigd door unreal0 op 14-03-2022 13:52 ]
Nu ik erover nadenk dit is volgens mij een GT dingetjeunreal0 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:51:
[...]
Hebben ze die knop pas in latere versies van de auto toegevoegd.. Zal toch zeggen dat ik hem niet hebvanavond maar even kijken.
PS: ESP uitzetten kan gewoon met het scherm natuurlijk.
Just here for the fun
@Brotuck, @bodzinga, @marcelt4, @unreal0
Ik heb even zitten kijken, en volgens mij is het inderdaad een GT dingetje.
In onze MME (RWD, bouwdatum mei/juni 2021) zit er geen knop en moet ik he-le-maal
het menu in. Kan zijn dat ze het voor het "speel effect" met de GT hebben gedaan, is toch makkelijker om op de knop te drukken in plaats van het menu door.
Het zou overigens ook kunnen zijn dat ze het nu over de gehele linie hebben ingevoerd, onze Focus had er namelijk ook gewoon een knop voor in de midden console. Misschien dat iemand dat met een recent gebouwde (non-GT) MME dat kan bevestigen?
Menu heeft het overigens alleen over Traction Control, terwijl de handleiding het heeft over Traction Control en Stability Control.
Ik heb even zitten kijken, en volgens mij is het inderdaad een GT dingetje.
In onze MME (RWD, bouwdatum mei/juni 2021) zit er geen knop en moet ik he-le-maal
Het zou overigens ook kunnen zijn dat ze het nu over de gehele linie hebben ingevoerd, onze Focus had er namelijk ook gewoon een knop voor in de midden console. Misschien dat iemand dat met een recent gebouwde (non-GT) MME dat kan bevestigen?
Menu heeft het overigens alleen over Traction Control, terwijl de handleiding het heeft over Traction Control en Stability Control.
[ Voor 71% gewijzigd door TIGER1125 op 14-03-2022 15:04 ]
yep is van november 2021 dubbelklik op de sleutel en de voorkant gaat openmakooy schreef op maandag 14 maart 2022 @ 07:26:
Nee hoor, ik heb die knop ook, erg leuk, maar met esp gaat die ook dwars.Brotuck schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:57:
[...]
Nu ik erover nadenk dit is volgens mij een GT dingetje
Mijn auto is van april-2021 en heb dat dus niet, ook niet na de updates van @Brotuck ...Caulino schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:08:
[...]
yep is van november 2021 dubbelklik op de sleutel en de voorkant gaat open
RAARR...
Mijn MME staat sinds vanmorgen bij de dealer voor de updates. Uiteraard vanmiddag gebeld dat ze nog niet klaar waren. @Brotuck had voor mij de lijst van updates al opgestuurd en wist al dat dit nooit in 1 dag zou lukken.
Verwacht de auto morgen terug.
Hopelijk hebben ze alle updates gedraaid. Wel beloofd, maar lastig te zien vanaf de buitenkant.
Mijn auto is begin juli geleverd. Zal morgen eens checken of de frunk kan worden geopend met de sleutel. Tevens even bekijken of ik dat ESP knopje heb 😬
Heb wel een aantal keer uitgezet op het scherm en een leeg parkeerterrein onveilig gemaakt 🤩
Hopelijk hebben ze alle updates gedraaid. Wel beloofd, maar lastig te zien vanaf de buitenkant.
Mijn auto is begin juli geleverd. Zal morgen eens checken of de frunk kan worden geopend met de sleutel. Tevens even bekijken of ik dat ESP knopje heb 😬
Heb wel een aantal keer uitgezet op het scherm en een leeg parkeerterrein onveilig gemaakt 🤩
Ze moeten heel vaak op "ok" drukken en de auto uit en aan zetten, is best tijdsintensief.Ronald_Kou schreef op maandag 14 maart 2022 @ 21:44:
Mijn MME staat sinds vanmorgen bij de dealer voor de updates. Uiteraard vanmiddag gebeld dat ze nog niet klaar waren. @Brotuck had voor mij de lijst van updates al opgestuurd en wist al dat dit nooit in 1 dag zou lukken.
Maar daarna is jouw auto voorbereid op bluecruise !
Je hebt wel de langste updates lijst die ik ooit heb gezien, alsof er nog nooit iets aan gedaan was.
Reken maar van yes dat als je erbij blijft dat je minimaal 10 uur bezig bent
En dat doen ze niet, ze drukken op ok als ze langs lopen zodat ze meerdere auto's kunnen doen
[ Voor 13% gewijzigd door Brotuck op 14-03-2022 21:57 ]
Just here for the fun
Vanochtend de terugroep actie melding gekregen in de app. Wist dat die eraan kwam want als ik VIN checkte op USA recall website stond de melding er al een week of 6-8 geleden.
Auto is van mei 2021
Auto is ingezet als demo t/m oktober toen ik hem heb overgenomen. Heb toen gevraagd of ze voor aflevering alle updates nog wilde uitvoeren. Of ze het daadwerkelijk hebben gedaan is natuurlijk maar de vraag.. ga maar uit van het goede
Denk dat ik hem inplan voor eind medio/eind april (nog op vakantie tussendoor) hopelijk komt daarna dan meteen 2.3.0 OTA.
Auto is van mei 2021
Auto is ingezet als demo t/m oktober toen ik hem heb overgenomen. Heb toen gevraagd of ze voor aflevering alle updates nog wilde uitvoeren. Of ze het daadwerkelijk hebben gedaan is natuurlijk maar de vraag.. ga maar uit van het goede
Denk dat ik hem inplan voor eind medio/eind april (nog op vakantie tussendoor) hopelijk komt daarna dan meteen 2.3.0 OTA.
Zojuist geprobeerd om update schema in te stellen, wat blijkbaar maar 1 dag per week kan. Opgeslagen en toen bedacht dat ik het toch anders wil. Krijg het nu niet aangepast, enkel verwijderd en dan niet meer een nieuw moment toegevoegd. Blijft enigszins dramatisch hoe buggy de software is.
Klopt het wel dat als je dat schema niet ingesteld hebt je sowieso geen OTA's ontvangt ook al staat automatisch update aan?
Klopt het wel dat als je dat schema niet ingesteld hebt je sowieso geen OTA's ontvangt ook al staat automatisch update aan?
Ik heb geen schema ingesteld maar wel 2 updates ontvangen...lang geleden...Tedillac schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:49:
Zojuist geprobeerd om update schema in te stellen, wat blijkbaar maar 1 dag per week kan. Opgeslagen en toen bedacht dat ik het toch anders wil. Krijg het nu niet aangepast, enkel verwijderd en dan niet meer een nieuw moment toegevoegd. Blijft enigszins dramatisch hoe buggy de software is.
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
@Ronald_Kou en auto klaar ?
Just here for the fun
Auto vanmiddag opgehaald.
Sync update was mislukt is me verteld. Zou iets mis zijn met de update zelf en is bij Ford NL gemeld. Overige updates zijn volgens de dealer wel uitgevoerd, echter probleem met de achterdeur (niet openen, en dan tegelijk met voordeur open) bestaat nog steeds.
Wel flink bereik op GOM, maar dat zal nog wel afnemen. Snel laden boven 80% zou moeten werken, maar heb dat nog niet kunnen controleren.
Ook te horen gekregen dat voor mijn auto ook de voorruit terugroepactie van toepassing is. Loshalen en opnieuw plakken, geen nieuwe ruit. Dit gaat over een paar weken plaatsvinden, samen met de Sync update (na reactie / goed werkende update van Ford NL).
Heb geen GF code trouwens.
Sync update was mislukt is me verteld. Zou iets mis zijn met de update zelf en is bij Ford NL gemeld. Overige updates zijn volgens de dealer wel uitgevoerd, echter probleem met de achterdeur (niet openen, en dan tegelijk met voordeur open) bestaat nog steeds.
Wel flink bereik op GOM, maar dat zal nog wel afnemen. Snel laden boven 80% zou moeten werken, maar heb dat nog niet kunnen controleren.
Ook te horen gekregen dat voor mijn auto ook de voorruit terugroepactie van toepassing is. Loshalen en opnieuw plakken, geen nieuwe ruit. Dit gaat over een paar weken plaatsvinden, samen met de Sync update (na reactie / goed werkende update van Ford NL).
Heb geen GF code trouwens.
Sync update is via de usb poort. Daar had de dealer van @makooy ook problemen mee. Afgelopen weekend toch gelukt om te updaten door mij.
Just here for the fun
Goed om te weten. Zal ze morgen eens bellen om ze te informeren.Brotuck schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 21:51:
Sync update is via de usb poort. Daar had de dealer van @makooy ook problemen mee. Afgelopen weekend toch gelukt om te updaten door mij.
Had wel verwacht dat het deur probleem zou zijn opgelost met de DCM update.
Je had 4 deur updates staan. Dus het zou gefixed moeten zijn.Ronald_Kou schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 21:53:
[...]
Goed om te weten. Zal ze morgen eens bellen om ze te informeren.
Had wel verwacht dat het deur probleem zou zijn opgelost met de DCM update.
Just here for the fun
Helaas niet dus.Brotuck schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 22:04:
[...]
Je had 4 deur updates staan. Dus het zou gefixed moeten zijn.
Ondertussen in de USA met OTA 2.5.1:
Software Update 2 (SU2) Phase 1 & part of Phase 2 for 2021 Model Year Mustang Mach-E vehicles is now available.
Involves: Prevents EV charge programing locations from disappearing in SYNC, updates the start/stop charge to the MA and SYNC screen, charger stop timer fix, enhanced brake pedal feel, enhanced ESC performance durring significant vehicle dynamics maneuvers, ensures auxiliary water pump is supported when the PTC heater is operational for cabin or battery heating while vehicle is on-plug, Reduced fan noise when level 2 charging, prevents loss of propulsion during extended downhill driving (21P22), improved vehicle charging, improved high voltage to low voltage conversion, prevents low speed loss of propulsion when exiting adaptive cruise control while simultaneously accelerating.
Software Update 2 (SU2) Phase 1 & part of Phase 2 for 2021 Model Year Mustang Mach-E vehicles is now available.
Involves: Prevents EV charge programing locations from disappearing in SYNC, updates the start/stop charge to the MA and SYNC screen, charger stop timer fix, enhanced brake pedal feel, enhanced ESC performance durring significant vehicle dynamics maneuvers, ensures auxiliary water pump is supported when the PTC heater is operational for cabin or battery heating while vehicle is on-plug, Reduced fan noise when level 2 charging, prevents loss of propulsion during extended downhill driving (21P22), improved vehicle charging, improved high voltage to low voltage conversion, prevents low speed loss of propulsion when exiting adaptive cruise control while simultaneously accelerating.
Just here for the fun
Allemaal zaken die ik niet heb gemist maar....kom maar op!Brotuck schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:29:
Ondertussen in de USA met OTA 2.5.1:
Het advies van Ford is tegenwoordig om nooit meer dan 90% batterij te hebben, zeker niet als je de bergen in gaat. Dit ivm de regeneratie van stroom. Boven de 90% is het niet zo efficient allemaal.
Klinkt erg logisch
Klinkt erg logisch
Just here for the fun
Hoe gaat dat precies in zijn werk dan? Zij verkopen hem maar monteren hem niet?rosetree schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:08:
[...]
Ik heb de mijne nu al. Ik verwacht deze week de prijs te horen. Karelsen uit Soest zal de set gaan verkopen.
Ik denk dat ze verkopen en monteren...produceren gebeurt elders. Ik ben daar vanmiddag dus dan weet ik hopelijk meerbrainovic schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:07:
[...]
Hoe gaat dat precies in zijn werk dan? Zij verkopen hem maar monteren hem niet?
Gister bij Karelsen geweest voor uitlijning (moest nog) en gelijk gevraagd wat het gaat worden. Karelsen doet de verkoop en montage. Zij doen dus alles alleen kopen de veren elders in. Qua prijs en aanbod sturen ze me nog iets wat ik hier kan delen.brainovic schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:07:
[...]
Hoe gaat dat precies in zijn werk dan? Zij verkopen hem maar monteren hem niet?
Wel verwacht ik dat de eerste die na mij aanklopt het voordeligst uit is. Ze zullen die installatie namelijk gebruiken om de hoeveelheid manuren te bepalen wat uiteindelijk in de eindprijs zal worden meegenomen.
Reken op 600-800 euro allin incl btw. Je kunt ze nu overigens al wel bellen hierover.
Voor mij is deze aanpassing het geld meer dan waard. De auto rijdt velen malen beter, ook de wegligging is een stuk verbeterd. En wellicht nog wat winst op het verbruik.
:strip_exif()/f/image/LxiWR7swNKEPlDST7AMTND4b.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mSfe4TJSn7pXJzerfyQuOoH9.jpg?f=fotoalbum_large)
Heeft iemand inmiddels ervaring hoe de achteruitrij pieper of uit te zetten, of het geluid te minderen?
Ik ben van plan het roostertje dicht te maken....
[ Voor 10% gewijzigd door Aboma op 17-03-2022 08:49 ]
MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar
Die piep is inderdaad beschamend hard, ieder huis in de straat met een open raam kan je horen inparkeren.. Ik wil hier ook iets aan doen. Op het Mache forum was wel een en ander te vinden dacht ik.Aboma schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:46:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heeft iemand inmiddels ervaring hoe de achteruitrij pieper of uit te zetten, of het geluid te minderen?
Iemand had de deksel losgeschroefd en er een isolatie laagje tussen gedaan...
Hier ook volledige vervanging van de voorruit. Afspraak is voor april gemaakt.martijnvds schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:23:
[...]
Same here, vanochtend bij de dealer geweest. Ze hebben er even kort naar gekeken met de conclusie dat de ruit volledig vervangen moet worden. De ruit hebben ze niet op voorraad en moet uit Duitsland komen, ze weten niet hoe lang dat gaat duren. Ik word gebeld wanneer daadwerkelijk een afspraak voor vervanging gemaakt kan worden.
Mijn ruit wordt morgen vervangen, gelijk met wat updates.
Ik heb last van het probleem dat het middenscherm of heel donker is of heel licht. Hier schijnt een aparte update voor te zijn die ze standaard niet meenemen, alleen als er een probleem is.
Deze stond voor vorige week gepland maar ik werd gebeld dat er wat problemen waren met updaten en dat er begin deze week wat updates kwamen waar ze op wilden wachten.
Ik heb last van het probleem dat het middenscherm of heel donker is of heel licht. Hier schijnt een aparte update voor te zijn die ze standaard niet meenemen, alleen als er een probleem is.
Deze stond voor vorige week gepland maar ik werd gebeld dat er wat problemen waren met updaten en dat er begin deze week wat updates kwamen waar ze op wilden wachten.
Ik had wat opties gelezen, kabel loshalen heeft alarm in dash board. Isoleren lijkt mij de eerste stap... ThnxMarcelGo schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:12:
Iemand had de deksel losgeschroefd en er een isolatie laagje tussen gedaan...
MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar
Moet hiervoor de bodemplaat er onderuit of kan je hier zo bij op een brug?Aboma schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:46:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik wil hem ook wel graag isoleren want de achteruit piep mag echt wel 50% zachter.
[ Voor 5% gewijzigd door FreeMen op 17-03-2022 13:53 ]
Enig idee hoe ford hierover denkt tav de garantie? Ik vrees dat ze direct beginnen te zeuren dat als er iets met je aandrijflijn is het aan de vering ligt.rosetree schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:45:
[...]
Gister bij Karelsen geweest voor uitlijning (moest nog) en gelijk gevraagd wat het gaat worden. Karelsen doet de verkoop en montage. Zij doen dus alles alleen kopen de veren elders in. Qua prijs en aanbod sturen ze me nog iets wat ik hier kan delen.
Wel verwacht ik dat de eerste die na mij aanklopt het voordeligst uit is. Ze zullen die installatie namelijk gebruiken om de hoeveelheid manuren te bepalen wat uiteindelijk in de eindprijs zal worden meegenomen.
Reken op 600-800 euro allin incl btw. Je kunt ze nu overigens al wel bellen hierover.
Voor mij is deze aanpassing het geld meer dan waard. De auto rijdt velen malen beter, ook de wegligging is een stuk verbeterd. En wellicht nog wat winst op het verbruik.
Acheruitrijpiep?? nog nooit gehoord bij de mijne.
Er is wel een "hack" waarmee je die irritante toeter bij uitstappen kan uitzetten. Voor het achteruit rijden heb ik die nog niet gevonden helaas
Just here for the fun
Het scherm donker / licht probleem hem ik nooit gehad tot vandaag. Mijn auto afgelopen dinsdag terug gekregen na dealer updates 😕ArCadE schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:09:
Mijn ruit wordt morgen vervangen, gelijk met wat updates.
Weet ik nietFreeMen schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:55:
[...]
Enig idee hoe ford hierover denkt tav de garantie? Ik vrees dat ze direct beginnen te zeuren dat als er iets met je aandrijflijn is het aan de vering ligt.
Misschien nog even terug voor de specifieke update?Ronald_Kou schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:37:
[...]
Het scherm donker / licht probleem hem ik nooit gehad tot vandaag. Mijn auto afgelopen dinsdag terug gekregen na dealer updates 😕
Bij mij helpt even een andere geheugen positie (berijder) selecteren en weer terug....Ronald_Kou schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:37:
[...]
Het scherm donker / licht probleem hem ik nooit gehad tot vandaag. Mijn auto afgelopen dinsdag terug gekregen na dealer updates 😕
Zojuist een belletje gehad van de dealer, hier wordt ook voorruit volledig vervangen.
Geen code, van het raam, door hoeven geven. Mijn eerdere melding omtrent de voorruit verwarming was al voldoende voor hen.
Auto blijft ook dit keer weer 2 dagen om direct te checken op eventuele updates, en die uit te voeren.
Geen code, van het raam, door hoeven geven. Mijn eerdere melding omtrent de voorruit verwarming was al voldoende voor hen.
Auto blijft ook dit keer weer 2 dagen om direct te checken op eventuele updates, en die uit te voeren.
Ik ben blind op jou af gegaan. Contact gehad met dezelfde firma en ze gaan de veren bestellen. Je bent niet toevallig in Haarlem binnenkort zodat ik hem even kan testen zekerrosetree schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:45:
[...]
Gister bij Karelsen geweest voor uitlijning (moest nog) en gelijk gevraagd wat het gaat worden. Karelsen doet de verkoop en montage. Zij doen dus alles alleen kopen de veren elders in. Qua prijs en aanbod sturen ze me nog iets wat ik hier kan delen.
Iemand nog een tip voor dealer in regio Eindhoven, Tilburg den Bosch die de terugroepactie wel op korte termijn kan uitvoeren.
Contact gehad met van mossel Eindhoven en sta op een lijstje. Personeel is niet kundig genoeg om de voorruit opnieuw te plaatsen of te vervangen.... Kan nog maanden duren.
Kan ze natuurlijk allemaal bellen in de regio maar dacht wellicht is er al iemand in die regio ergens geweest.
Contact gehad met van mossel Eindhoven en sta op een lijstje. Personeel is niet kundig genoeg om de voorruit opnieuw te plaatsen of te vervangen.... Kan nog maanden duren.
Kan ze natuurlijk allemaal bellen in de regio maar dacht wellicht is er al iemand in die regio ergens geweest.
Hallo allemaal!
Afgelopen vrijdag heb ik mijn MME SR RWD op mogen halen! Echter helaas heb ik hem gister alweer bij de Ford dealer achter moeten laten..
Hij wil niet meer opladen en geeft nu foutmelding P1A3C 00 volgens de monteur. Hij dacht dat alle storingen wissen wel voldoende zou zijn. Maar ook daarna niks.. Heeft iemand daar ervaring mee?
Die van mij is augustus 2021 op kenteken gezet en ook daar werkt de trunk knop op de fob nog niet. Echt heel irritant aangezien daar mijn laadkabels liggen. Waarop men mij heeft verteld dat er nu juist weer een update is die de frunk bediening onklaar maakt ivm een issue?
(@Brotuck Zou je misschien mijn beschikbare updates willen controleren? 😇)
Ook zie ik nu op de RDW site dat voor mijn auto de recall met de voorruit open staat. Maar daar heb ik de garage ook nog helemaal niet over gehoord.
Als laatst zou ik toch ook graag een 2e fob hebben voor mijn vrouw. Nu lees ik wat wisselende berichten over het wel of niet verkrijgen daar van via garantie van Ford. Enige tips hoe ik dat het beste kan aanpakken bij mijn dealer? ☺️
Afgelopen vrijdag heb ik mijn MME SR RWD op mogen halen! Echter helaas heb ik hem gister alweer bij de Ford dealer achter moeten laten..
Hij wil niet meer opladen en geeft nu foutmelding P1A3C 00 volgens de monteur. Hij dacht dat alle storingen wissen wel voldoende zou zijn. Maar ook daarna niks.. Heeft iemand daar ervaring mee?
Die van mij is augustus 2021 op kenteken gezet en ook daar werkt de trunk knop op de fob nog niet. Echt heel irritant aangezien daar mijn laadkabels liggen. Waarop men mij heeft verteld dat er nu juist weer een update is die de frunk bediening onklaar maakt ivm een issue?
Ook zie ik nu op de RDW site dat voor mijn auto de recall met de voorruit open staat. Maar daar heb ik de garage ook nog helemaal niet over gehoord.
Als laatst zou ik toch ook graag een 2e fob hebben voor mijn vrouw. Nu lees ik wat wisselende berichten over het wel of niet verkrijgen daar van via garantie van Ford. Enige tips hoe ik dat het beste kan aanpakken bij mijn dealer? ☺️
Da's best balen, 1 dag mee gereden...
Augustus op kenteken is een bouwdatum van VOOR mei 2021 en dus de eerste bouwserie met waarschijnlijk ook dezelfde issues, voorruit (en glazen dak) recall info is bij mij verstuurd door Ford NL, niet door dealer. Frunk bediening is bij nog geen 1 auto uit de eerste serie geüpdate/vrijgegeven, dat duurt nog wel even.
2e sleutel is een kwestie van gefundeerd klagen over de betrouwbaarheid van PAAK ( bij mij werkt dit na de software updates nagenoeg probleemloos)
Succes met de auto!
Augustus op kenteken is een bouwdatum van VOOR mei 2021 en dus de eerste bouwserie met waarschijnlijk ook dezelfde issues, voorruit (en glazen dak) recall info is bij mij verstuurd door Ford NL, niet door dealer. Frunk bediening is bij nog geen 1 auto uit de eerste serie geüpdate/vrijgegeven, dat duurt nog wel even.
2e sleutel is een kwestie van gefundeerd klagen over de betrouwbaarheid van PAAK ( bij mij werkt dit na de software updates nagenoeg probleemloos)
Succes met de auto!
Haarlem staat niet binnenkort op de routeplanning nee. Ga je ook voor de 20mm verlaging?brainovic schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:23:
[...]
Ik ben blind op jou af gegaan. Contact gehad met dezelfde firma en ze gaan de veren bestellen. Je bent niet toevallig in Haarlem binnenkort zodat ik hem even kan testen zeker?
[ Voor 4% gewijzigd door rosetree op 20-03-2022 10:53 ]
Zo dat is leuk en jammer tegelijk. Heb je ook snelladen getest toevallig ? Die slaat een aantal zaken over in de auto en zou wellicht wel kunnen werken.M0rtuuS schreef op zondag 20 maart 2022 @ 07:55:
Hallo allemaal!
Als dat het geval is zo de omvormer defect kunnen zijn van AC naar DC, met snelladen komt er direct DC je auto in namelijk.
Updates controleren kan iedere Ford dealer via een programma die ze moeten koppelen aan jouw VIN nummer. Gelukkig is er in Amerika een wet die zegt dat iedereen zijn auto zou moeten kunnen repareren "the right to repair act heet die geloof ik". Dit programma kan iedereen dus ook zelf gebruiken om auto's te updaten en logs uitlezen. Overigens kan je dan ook zien wat er in het verleden is gebeurd.
Overigens zijn er 48 modules die individueel geupdate kunnen worden, het grootste gedeelte via OTA, maar ook een aantal modules niet. Die moeten dus met een kabel
Echter heb je daarvoor wel een licentie nodig en die is erg kostbaar in Europa, bovendien tijdsgebonden.
Op dit moment ben ik achter de schermen bezig met iemand uit zwitserland om te kijken of we ook de amerikaanse licentie kunnen gaan gebruiken, die is een faktor 4 goedkoper. Dit gaat dan via een VPN.
[ Voor 4% gewijzigd door Brotuck op 20-03-2022 11:03 ]
Just here for the fun
De GT is 10mm lager, heb je met 20mm niet last van hobbels die ervoor zorgen dat de wielen tegen de wielkast aanslaan ?rosetree schreef op zondag 20 maart 2022 @ 10:52:
[...]
Haarlem staat niet binnenkort op de routeplanning nee. Ga je ook voor de 20mm verlaging?
Just here for the fun
Nee helemaal nietBrotuck schreef op zondag 20 maart 2022 @ 10:57:
[...]
De GT is 10mm lager, heb je met 20mm niet last van hobbels die ervoor zorgen dat de wielen tegen de wielkast aanslaan ?
Zoals ik al aangaf zijn er dus een flink aantal modules die aanwezig zijn in de Mach-e en die kunnen bijna allemaal via OTA geupdate worden.
Er blijven echter een aantal modules, ik dacht er 8 te hebben geteld die niet via OTA kunnen.
Sommige daarvan moeten via de USB poort gedaan worden en andere kunnen enkel via de ODB kabel.
Deze 8 modules moeten dus altijd via de dealer (of als je zelf de spullen hebt thuis)
Zie voor referentie dit topic op het MachE forum in Amerika:
https://www.macheforum.co...ates-technical-info.4923/
Ford is dus op dit moment de auto's aan het preppen om geschikt te worden voor Bluecruise.
Dit is handsfree navigeren en volgens mij in Nederland nog niet bij wet geregeld.
OTA updates is niets anders dan een verzameling updates van een aantal modules en zou goed kunnen verklaren waarom sommige auto's eerst 1.6 krijgen en daarna weer 1.4
In Amerika zit men nu op 2.5.x voor Job1 en Job2 auto's
Op dit moment is de enige manier om jouw auto op die hoge versie te krijgen via de dealer of via de eigen methode. Je kan dan niet kiezen voor een specifieke module alleen maar voor de laatste versie.
Dus jouw auto naar 2.5.x is goed mogelijk, ook in Europa.
Er zijn berichten dat de dealer alle updates gaat installeren tijdens de recall van de auto voor de voorruit en panoramadak. Dit zou mits goed gedaan alle auto's op een basislevel trekken om vervolgens via OTA te gaan updaten. We gaan het zien, het afgelopen jaar is de prio Amrika geweest in het early access program en europa krijgt de bare essentials.
Er blijven echter een aantal modules, ik dacht er 8 te hebben geteld die niet via OTA kunnen.
Sommige daarvan moeten via de USB poort gedaan worden en andere kunnen enkel via de ODB kabel.
Deze 8 modules moeten dus altijd via de dealer (of als je zelf de spullen hebt thuis)
Ford is dus op dit moment de auto's aan het preppen om geschikt te worden voor Bluecruise.
Dit is handsfree navigeren en volgens mij in Nederland nog niet bij wet geregeld.
OTA updates is niets anders dan een verzameling updates van een aantal modules en zou goed kunnen verklaren waarom sommige auto's eerst 1.6 krijgen en daarna weer 1.4
Op dit moment is de enige manier om jouw auto op die hoge versie te krijgen via de dealer of via de eigen methode. Je kan dan niet kiezen voor een specifieke module alleen maar voor de laatste versie.
Er zijn berichten dat de dealer alle updates gaat installeren tijdens de recall van de auto voor de voorruit en panoramadak. Dit zou mits goed gedaan alle auto's op een basislevel trekken om vervolgens via OTA te gaan updaten. We gaan het zien, het afgelopen jaar is de prio Amrika geweest in het early access program en europa krijgt de bare essentials.
[ Voor 3% gewijzigd door Brotuck op 20-03-2022 11:26 ]
Just here for the fun
Mijn dealer doet de updates NIET standaard bij de recall, alleen op verzoek.Brotuck schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:18:
Zoals ik al aangaf zijn er dus een flink aantal modules die aanwezig zijn in de Mach-e en die kunnen bijna allemaal via OTA geupdate worden.
Dealer gaf aan dat ze dit niet doen als de eigenaar er niet om vraagt of als ze er niet toe verplicht worden door Ford. Te tijdrovend tegen 0 euro.
Ik kom af en toe wel bij jou langs of leen te spullen of iets in die richting
Ja laten we eens kijken hoe we dit een vervolg geven.makooy schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:49:
[...]
Mijn dealer doet de updates NIET standaard bij de recall, alleen op verzoek.
Dealer gaf aan dat ze dit niet doen als de eigenaar er niet om vraagt of als ze er niet toe verplicht worden door Ford. Te tijdrovend tegen 0 euro.
Ik kom af en toe wel bij jou langs of leen te spullen of iets in die richtingdealer vertrouw ik voor geen meter meer…
Just here for the fun
Hmm, dat is iets dat ik nog niet zo uitvoerig heb kunnen testen.MarcelGo schreef op zondag 20 maart 2022 @ 08:09:
Succes met de auto!
Het gekke is dat de auto 1x heeft opgeladen. (iets van 27% aan een publieke 22kw lader). Daarna heb ik hem 's avonds in Arnhem wederom aan een publieke lader gehangen. Toen kreeg ik het dus niet meer voor elkaar. Heb nog van plek gewisseld. Laadpas van leasemaatschappij en nog een andere die ik had aangevraagd. Maar maakte allemaal geen verschil.Brotuck schreef op zondag 20 maart 2022 @ 10:54:
[...]
Zo dat is leuk en jammer tegelijk. Heb je ook snelladen getest toevallig ? Die slaat een aantal zaken over in de auto en zou wellicht wel kunnen werken.
Als dat het geval is zo de omvormer defect kunnen zijn van AC naar DC, met snelladen komt er direct DC je auto in namelijk.
Thuis heb ik nog geen laadpaal, lees leasemaatschappij laat weer eens op zich wachten.. Dus die ochtend erop naar de 160kw snellader hier in de buurt. Maar ook die gaf een communicatie storing. Vervolgens doorgereden naar dealer hier in de buurt en daar dus hetzelfde probleem.
Is er een overzicht van die 8 modules, dat ik in ieder geval kan vragen dat die geupdate worden en dat dan hopelijk de rest via OTA binnen rolt?Brotuck schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:18:
In Noorwegen is Ford kennelijk bezig de early adopters te 'pleasen' met een jaar extra goedkoop laden bij ionity....
https://www.macheforum.co...ach-e-owners.6084/page-29
Alle kunder som bestiller bil i 2019 og 2020 skal få to år rabatterte priser på Ionity, istedenfor et. Dette kommer til å bli oppdatert på kundene sine ford-kontoer i løpet av året.
Google translate:
Alle klanten die in 2019 en 2020 een auto bestellen, krijgen twee jaar lang korting op Ionity, in plaats van één. Dit zal gedurende het jaar worden bijgewerkt op de Ford-accounts van klanten.
Alle kunder som bestiller bil i 2019 og 2020 skal få to år rabatterte priser på Ionity, istedenfor et. Dette kommer til å bli oppdatert på kundene sine ford-kontoer i løpet av året.
Google translate:
Alle klanten die in 2019 en 2020 een auto bestellen, krijgen twee jaar lang korting op Ionity, in plaats van één. Dit zal gedurende het jaar worden bijgewerkt op de Ford-accounts van klanten.
Check de link in dit bericht: Brotuck in "Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic"M0rtuuS schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:42:
Is er een overzicht van die 8 modules, dat ik in ieder geval kan vragen dat die geupdate worden en dat dan hopelijk de rest via OTA binnen rolt?
Is letterlijk 3 berichten boven jouw bericht gepost...
[ Voor 7% gewijzigd door makooy op 20-03-2022 15:16 ]
Kan de Mustang eigenlijk 22Kw "thuis" laden?
Neen!unreal0 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:35:
Kan de Mustang eigenlijk 22Kw "thuis" laden?
Nou niet helemaal correct...er zijn wel diverse o.a. 20kW DC laders te koop, is alleen een kostbare exercitie
De tweede FOB krijg je rond Mei. Dit wordt een eenvoudige FOB waar je alleen de auto kunt openen/sluiten en de auto kunt starten. Dus geen Frunk bediening. Je krijgt automatisch bericht van van Ford Nederland en hoeft dus zelf niets te doen.M0rtuuS schreef op zondag 20 maart 2022 @ 07:55:
Hallo allemaal!
Wat overigens gek is want mijn auto kwam met 2 normale sleutels.Tolfree schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:30:
[...]
De tweede FOB krijg je rond Mei. Dit wordt een eenvoudige FOB waar je alleen de auto kunt openen/sluiten en de auto kunt starten. Dus geen Frunk bediening. Je krijgt automatisch bericht van van Ford Nederland en hoeft dus zelf niets te doen.
Dus waarom dat onderscheid.
Volgens mij krijg je een tegoedbon vanuit ford om een tweede sleutel te bestellen en aan de hand daarvan kun je zelf bepalen of je een eenvoudige sleutel pakt of bijbetaald voor een normale.
Just here for the fun
zo dat is balen, want de auto waar ik 15/16 maanden op heb gewacht zou daaronder vallen, echter heb ik die omgewisseld vorig jaar voor een andere.metalpro2021 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:02:
In Noorwegen is Ford kennelijk bezig de early adopters te 'pleasen' met een jaar extra goedkoop laden bij ionity....
Google translate:

Just here for the fun
Mocht je binnenkort in de buurt zijn van Amersfoortbrainovic schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:23:
[...]
Ik ben blind op jou af gegaan. Contact gehad met dezelfde firma en ze gaan de veren bestellen. Je bent niet toevallig in Haarlem binnenkort zodat ik hem even kan testen zeker?
We gaan het vandaag merken. Auto vanmorgen gebracht voor de recalls en ik heb al geruime tijd problemen met de remmen (schudden stuur bij fors remmen, ook op de motor) dus ik verwacht dat ze zullen zien dat er andere veren op zittenFreeMen schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:55:
[...]
Enig idee hoe ford hierover denkt tav de garantie? Ik vrees dat ze direct beginnen te zeuren dat als er iets met je aandrijflijn is het aan de vering ligt.
Ik ga ook voor de 20mm inderdaad. Mocht ik in de buurt komen dan stuur ik je een bericht. Maar vertrouw er ergens wel op dat het goed komt. Volgens de man aan de telefoon was het een wereld van verschil. Ben alleen een beetje huiverig voor hobbels/drempels.rosetree schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:20:
[...]
Mocht je binnenkort in de buurt zijn van Amersfoort