Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 120 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aboma
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-09 13:03
MarcelGo schreef op zondag 6 februari 2022 @ 11:15:
[...]

Dat gebeurd als het contact aan staat en de auto denkt dat de sleutel/phone de auto verlaat...
Volgens mij toetert hij niet als hij op z'n handrem staat.

MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 15:58
Ik heb sinds kort een pony avond verlichting in de sneeuw… hoort niet natuurlijk en is gekomen na de laatste keer auto wassen volgens mij. Heb niks bijzonders gedaan.

Meer mensen die dit hebben?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z1OHWCH6vWTczSjjGTvg5l5BI98=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g6mn0NqCkuXGEorXZr9hreyY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:56
Aboma schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:13:
[...]

Volgens mij toetert hij niet als hij op z'n handrem staat.
Gisteren heb ik het toevallig 2 x gehad in beide gevallen was het contact uit dus dat is het in ieder geval niet.
Ik had wel een passagier mee en naar mijn idee gebeurt het vooral als er iemand mee rijdt.
Het toeteren gebeurde bij het openen van de linkerachterdeur terwijl de passagiersdeur ook open was. nu weet ik alleen niet of het kwam omdat ik per ongeluk 2 x de knop indrukte of dat het wat anders was 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelt4
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-03-2023
AvantBlack schreef op maandag 7 februari 2022 @ 22:34:
Ik heb sinds kort een pony avond verlichting in de sneeuw… hoort niet natuurlijk en is gekomen na de laatste keer auto wassen volgens mij. Heb niks bijzonders gedaan.

[Afbeelding]
Yep, ik heb hem ook, maar al vanaf het moment dat ik hem heb (nu 1,5 week dus haha). Geen idee hoe je het uitzet, maar ik vermoed een knop bij de verlichting in de hemel. Daar zit 1 knopje die ik nog niet heb ingedrukt 8)7

Aanvulling: ik zie nu wat je bedoelt haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aboma
AvantBlack schreef op maandag 7 februari 2022 @ 22:34:

[Afbeelding]
Lijkt een gebroken lens te zijn, quick search op google:
https://www.google.com/se...&biw=1280&bih=569&dpr=1.5
of:
https://www.google.com/se...&biw=1280&bih=569&dpr=1.5
Mogelijke oplossing:

[ Voor 17% gewijzigd door Aboma op 08-02-2022 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aboma
Donnie Darko schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 07:12:
[...]

Gisteren heb ik het toevallig 2 x gehad in beide gevallen was het contact uit dus dat is het in ieder geval niet.
Ik had wel een passagier mee en naar mijn idee gebeurt het vooral als er iemand mee rijdt.
Het toeteren gebeurde bij het openen van de linkerachterdeur terwijl de passagiersdeur ook open was. nu weet ik alleen niet of het kwam omdat ik per ongeluk 2 x de knop indrukte of dat het wat anders was 😂
Er is ook een "alarm" instelling die je eventueel uit kunt zetten. Dit heb ik gedaan omdat ik veel in en uit stap met auto in "P" stand waarbij de auto altijd een dubbele toeter gaf omdat ik m'n telefoon met PAAK mee neem. (dit is op een afgesloten terrein dus diefstal is hier niet aan de orde) Ik zet hem nu ook altijd nog op z'n handrem dus weet eigenlijk niet wat nu de trick is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 15:58
Thanks, dan is dat eentje voor het volgende bezoek aan de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome.c
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-06 09:15
Ik heb een nieuw probleem met mijn auto. Er komt een harde klop uit het onderstel wanneer ik gas geef of gas los laat. Het klinkt alsof er speling op de achteras zit. Het internationaal forum beschrijft het probleem ook al maar ik was nieuwsgierig of hier meer mensen er last van hebben en of er al oplossingen voor zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Banol
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-06 00:17
Jerome.c schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 17:08:
Ik heb een nieuw probleem met mijn auto. Er komt een harde klop uit het onderstel wanneer ik gas geef of gas los laat. Het klinkt alsof er speling op de achteras zit. Het internationaal forum beschrijft het probleem ook al maar ik was nieuwsgierig of hier meer mensen er last van hebben en of er al oplossingen voor zijn?
Zoals jij zelf al aangeeft staan er hier voorbeelden van op het internationale forum voor Mach e.

https://www.macheforum.co...ndercarriage.12412/page-2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_-a64_kQGmzOmNmv5N7p62Ics-g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dR0fUceKMWYvPJGTMApq74iq.png?f=fotoalbum_large

Hoop voor je dat het meevalt en dat de dealer een oplossing vindt!

Ikzelf stoor mij aan een geluid wanneer ik een scherpe bocht naar links maak bij lage snelheid. Ietswat krakend. Blijkbaar hebben veel Mach’s daar last van. Ik ga het in ieder geval melden bij de recall voor panoramadak en voorruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome.c
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-06 09:15
Banol schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 20:28:
[...]

Zoals jij zelf al aangeeft staan er hier voorbeelden van op het internationale forum voor Mach e.

https://www.macheforum.co...ndercarriage.12412/page-2

[Afbeelding]

Hoop voor je dat het meevalt en dat de dealer een oplossing vindt!

Ikzelf stoor mij aan een geluid wanneer ik een scherpe bocht naar links maak bij lage snelheid. Ietswat krakend. Blijkbaar hebben veel Mach’s daar last van. Ik ga het in ieder geval melden bij de recall voor panoramadak en voorruit.
Ja precies. Ik was nieuwsgierig of mensen in Nederland er al mee aan de slag zijn geweest. Zal geen goedkoop grapje worden voor de dealer. Gelukkig dat het binnen de garantietermijn valt want anders zat ik met een vet probleem...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Butre
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-09 18:59
Afgelopen week is er een webex geweest voor de Ford dealers.
Ford NL is met een “programma” bezig om de Ford Mach E bezitters van het eerste uur (lees hier degene met maar 1 sleutel) te gaan voorzien van een 2e sleutel.
Hip hip hurray !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 14:46
El Butre schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:51:
Ford NL is met een “programma” bezig om de Ford Mach E bezitters van het eerste uur (lees hier degene met maar 1 sleutel) te gaan voorzien van een 2e sleutel.
Hip hip hurray !
Zal me benieuwen. Recent nog contact gehad met ford, ik moest het maar met de dealer uitzoeken en een dossier opbouwen. Dealer stuurde me overigens naar ford toe. Sinds laatste bericht van ford is 't vanuit de dealer stil. Geloof niet dat ik ooit (kosteloos) een tweede sleutel spontaan ga krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:26
Hip hip hurray !
Op zich zou ik dat zeker toejuichen, al zou het voor ons, persoonlijk, niet direct iets uitmaken. Geen gedoe met PaaK tot nu toe, maar wel altijd de sleutel bij ons. :+

Ben het eerlijk gezegd vergeten te vragen of daar nog nieuws over was van de week bij de dealer toen de auto daar was voor de recall.

Stonden overigens flink wat MME's daar bij de onderhoudstak van de dealer in Rotterdam. (maandag 1, en dinsdag al 4, excl. de onze)

[ Voor 10% gewijzigd door TIGER1125 op 09-02-2022 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 19:07

m24

Tedillac schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:49:
[...]

Zal me benieuwen. Recent nog contact gehad met ford, ik moest het maar met de dealer uitzoeken en een dossier opbouwen. Dealer stuurde me overigens naar ford toe. Sinds laatste bericht van ford is 't vanuit de dealer stil. Geloof niet dat ik ooit (kosteloos) een tweede sleutel spontaan ga krijgen...
Na wat omzwervingen (oa via Ford Duitsland for some reason) ben ik in het proces ook vastgelopen bij esalesnl@ford.com. Conclusie blijft echter "computer says no".

Dit is mijn eerste nieuwe Ford (hiervoor vooral Renault/Nissan, maar ook Toyota en Peugeot) en dit is toch wel de slechtste ervaring tot nu toe qua support van zowel importeur als dealer (ik ben overgestapt naar een andere dealer en dit bevalt tot nu toe wel goed.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Butre
[...]

Ik wacht het nog even af, heb er iets meer vertrouwen in.
Ben al even in gesprek met de dealer en geef ze de kans om eea op te lossen.
Ander die ik er onmiddellijk een non-conformiteit brief uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-09 08:45
Hip hip hurray !
Interessant. Is daar ook uit gekomen of (en hoe) ze deze auto's gelijk trekken met de job-2 auto's. En, of ze hier onderscheid in gaan maken tussen de US en EU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Butre
metalpro2021 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:37:
[...]

Interessant. Is daar ook uit gekomen of (en hoe) ze deze auto's gelijk trekken met de job-2 auto's. En, of ze hier onderscheid in gaan maken tussen de US en EU?
Daar heb ik (helaas) geen weet van.
Ben zelf geen deelnemer aan de webex geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tedillac
[...]

Zojuist positief verrast en ineens de dealer aan de lijn voor een afspraak om tweede sleutel in te leren. 1-3 ontvangen wij kosteloos een tweede sleutel.

• Maurice_S
  • Laatst online: 22-11-2024
Tedillac schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:03:
[...]

Zojuist positief verrast en ineens de dealer aan de lijn voor een afspraak om tweede sleutel in te leren. 1-3 ontvangen wij kosteloos een tweede sleutel.
Mag ik vragen welke dealer dit was?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tedillac
Maurice_S schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:25:
[...]

Mag ik vragen welke dealer dit was?
van Mossel Group (in Den Bosch). Ik had wel al een poos geleden met de bedrijfsleider, waar we de auto ook bij gekocht hebben, geklaagd, dus wellicht stond ik daarmee toch ergens bovenaan een lijstje.

• rroetenberg
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 09:26
metalpro2021 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 00:11:
Wie heeft bij de abonnementen (ford.nl website) ook 'in afwachting van activering' ?
En, heb je dan ook de recall en update al gehad, of nog niet?

[Afbeelding]
Heb jij dit al opgelost gekregen? Ik heb het nu ook namelijk

• metalpro2021
rroetenberg schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:45:
[...]

Heb jij dit al opgelost gekregen? Ik heb het nu ook namelijk
Nee, nog steeds zo. Maar gebruik de inbouw-nav ook niet echt. (roadtrips wel, maar is voor mij iets voor 's zomers :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Hmm. Opeens laadt hij door tot 100%, terwijl ik op de thuislocatie op 85% heb staan en hij zich hier tot nu toe eigwnlijk altijd braaf aan houdt.. opnieuw instellen of hopen dat het een glitch was en het volgende keer wel goed gaat? Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
Donnie Darko schreef op zondag 6 februari 2022 @ 10:44:
De iOS app is inmiddels ook naar 4.10.0 geholpen met een iets andere indeling. Waar ik overigens sporadisch last van heb is dat zij 2 x gaat toeteren bij het openen van een deur. Ik kan er nog geen patroon in herkennen maar wellicht zegt jullie het iets ?
Ik heb dit ook sporadisch, zowel met de sleutel als de telefoon. Met name als een passagier uitstapt terwijl de MME nog "aan staat", wil het nog wel eens gebeuren ook al heeft diegene geen sleutel of (gekoppelde) telefoon bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
m24 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:18:
Hmm. Opeens laadt hij door tot 100%, terwijl ik op de thuislocatie op 85% heb staan en hij zich hier tot nu toe eigwnlijk altijd braaf aan houdt.. opnieuw instellen of hopen dat het een glitch was en het volgende keer wel goed gaat? Iemand ervaring?
Zou hem even opnieuw instellen, kans is groot dat het dan verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rroetenberg
m24 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:18:
Laatst ook gehad omdat ik die dag ervoor wel op 100% laden had ingesteld. Door de waarde even terug naar bijvoorbeeld 50% te zetten en daarna op de juiste waarde zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Andere vraag: In mijn ritten krijg ik nooit de ritten te zien welke mijn vrouw (alleen) gemaakt heeft. Alleen de ritten welke ik zelf gereden hebben komen in de app (al mis ik ook daar een aantal). Heeft iedereen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
FreeMen schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:30:
Andere vraag: In mijn ritten krijg ik nooit de ritten te zien welke mijn vrouw (alleen) gemaakt heeft. Alleen de ritten welke ik zelf gereden hebben komen in de app (al mis ik ook daar een aantal). Heeft iedereen dit?
Ook niet onder EV gegevens in de Ford app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Donnie Darko schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:37:
[...]

Ook niet onder EV gegevens in de Ford app?
daar heeft nog nooit iets gestaan, wat ook in stel in de app of auto er blijft staan "er zijn geen eerdere ritten om weer te geven". Dit terwijl er wel degelijk ritten staan in mijn ritten.
Hetzelfde voor maandoverzicht data. Totale km januari 360.4km met 47 ritten.. 8)7

Ford backend software is echt brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
FreeMen schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:38:
[...]

daar heeft nog nooit iets gestaan, wat ook in stel in de app of auto er blijft staan "er zijn geen eerdere ritten om weer te geven". Dit terwijl er wel degelijk ritten staan in mijn ritten.
Hetzelfde voor maandoverzicht data. Totale km januari 360.4km met 47 ritten.. 8)7

Als je in je Ford app naar Account gaat en dan naar Rit Opname staat je opname dan nog wel aan? ik had laatst dat dat ineens uit stond namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Donnie Darko schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:45:
[...]

Als je in je Ford app naar Account gaat en dan naar Rit Opname staat je opname dan nog wel aan? ik had laatst dat dat ineens uit stond namelijk ;)
Yup, ik krijg namelijk wel gewoon mijn eigen ritten te zien onder mijn ritten. Hij staat op "automatisch via applink". Maar daar gaat het denk ik ook mis. Het bijschrift is "ritten worden autom. opgenomen wanneer u verbinding maakt via bluetooth". Alleen als ik zelf niet in de auto zit is er geen bluetooth maar wordt er later ook niks gesynct. Bij VW zag ik alle ritten van de auto zelf maar bij Ford lijkt het alle ritten van "mijn telefoon verbonden met de auto" te zijn waarbij de auto zelf niet gevolgt wordt maar puur mijn telefoon. Erg vaag en gedateerd als je het mij vraagt.

[ Voor 3% gewijzigd door FreeMen op 11-02-2022 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerbug
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-07 13:03
Hallo, weten jullie hoelang het duurt alvorens je het VIN nummer krijgt?
Mijn GT is besteld op 28/12, maar nog geen bericht over VIN ontvangen.
De verwachte leveringstijd is 8 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
powerbug schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:00:
De vraag is of je hem krijgt, lang niet altijd willen ze (dealer) die geven maar volgens mij wordt hij pas vergegeven als hij in productie is. Uitgaande van ca 3 maanden van productie tm aflevering zal het nog wel een maand of 5 duren voordat je hem krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassmanjunior
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-09 17:06
FreeMen schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:30:
Is gekoppeld aan de FordPass app. Dus niet aan de auto.

Bassmanjunior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Bassmanjunior schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:46:
[...]

Is gekoppeld aan de FordPass app. Dus niet aan de auto.

Bassmanjunior
Ik ging er vanuit dat fordpass app "gevoed" wordt met online data vanuit de auto sim data maar dit lijkt vwb de ritten dus niet zo te zijn. Zo ver is Ford blijkbaar nog niet.

[ Voor 7% gewijzigd door FreeMen op 11-02-2022 17:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marcellen
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09-03-2023
Mijn reflectoren laten doenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FziSsbmG0HTzu95PIg7DMHhWpuQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RoxEJfU3t5DvLpjew8EFtkBx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4KYfsdZSXfRGm7251JPgRp3jjpw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TQXy1zM9TkDusPXyB5ikJFmJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g3TWuF5gpw_yJYifTlJjHFxgiRA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dGJFb0v4a6NMjXECReZ1o9lj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/df9cN7et1QH4iVUcILizNbrJWNk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mE9flVgwmgv3klhA1MPy293L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4RgAiFg5IahMKkXC5_rIXqCfAI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vfvXkBRIpFjeFZtm7l7gxvT8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YGL9XB8DJfjZ86QH6W7CirwekAk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ShMGiDOcWr3z3SUG8kllMkP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcellen
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09-03-2023
Laten doen bij
info@customcartint.nl kosten € 85,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:59
powerbug schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:00:
De VIN wordt pas toegewezen/bekend als die daadwerkelijk gepland voor bouwen is, meestal een maandje of 2 voor de daadwerkelijke bouwdatum.

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-09-2023
FreeMen schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:38:
[...]

Daarom heb ik de esmee registratie, goedgekeurd door de belastingdienst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 19:19
FreeMen schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:51:
[...]

Ik ging er vanuit dat fordpass app "gevoed" wordt met online data vanuit de auto sim data maar dit lijkt vwb de ritten dus niet zo te zijn. Zo ver is Ford blijkbaar nog niet.
Ritregistratie verloopt inderdaad via de fordpass app (koppeling sync scherm en telefoon). Ik vraag me af of de ritten met AA of carplay aan wel geregistreerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
unreal0 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 09:11:
[...]

Ritregistratie verloopt inderdaad via de fordpass app (koppeling sync scherm en telefoon). Ik vraag me af of de ritten met AA of carplay aan wel geregistreerd worden?
Of is het zo dat fordpass app zelf de rit registreert op het moment dat het merkt dat het gekoppeld is met de auto maar de auto zelf niks? Zo voelt het althans anders had ik wel verwacht dat bij de eerstvolgende keer alle ritten van mijn vrouw overgenomen zouden worden naar de app maar dat gebeurt dus niet.

Ik zal eens een rit maken met fordpassapp uit een dan op bestemming weer aan zetten. Ik durf te wedden dat de rit er niet in komt.

[ Voor 10% gewijzigd door FreeMen op 12-02-2022 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
unreal0 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 09:11:
[...]

Als je via CarPlay draadloos verbindt met Sync 4 registeerd ie niet, er kan maar 1 bluetooth verbinding met Sync 4 tegelijk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
FreeMen schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 09:17:
[...]

Of is het zo dat fordpass app zelf de rit registreert op het moment dat het merkt dat het gekoppeld is met de auto maar de auto zelf niks? Zo voelt het althans anders had ik wel verwacht dat bij de eerstvolgende keer alle ritten van mijn vrouw overgenomen zouden worden naar de app maar dat gebeurt dus niet.

Ik zal eens een rit maken met fordpassapp uit een dan op bestemming weer aan zetten. Ik durf te wedden dat de rit er niet in komt.
Dat gaat niet werken inderdaad, er moet verbinding met Ford pass op je telefoon zijn. Volgens mij verzameld ford je ritten niet zonder verbinding zelf in de cloud (en gelukkig maar)

Trouwens, misschien kan je vrouw ook Ford pass installeren en daarop inloggen? Dan vind er wel een synchronisatie plaats lijkt mij?

[ Voor 9% gewijzigd door unreal0 op 12-02-2022 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
-

[ Voor 100% gewijzigd door unreal0 op 12-02-2022 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
unreal0 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 09:56:
[...]

Trouwens, misschien kan je vrouw ook Ford pass installeren en daarop inloggen? Dan vind er wel een synchronisatie plaats lijkt mij?
Heeft ze, maar dat werkt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
unreal0 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 09:56:
[...]

Heeft ze, maar dat werkt dus niet.

Nu maakt hij mij op zich niet zoveel uit dat ik die ritten niet zie, je hebt er toch weinig aan. Ging mij meer in de techniek. Bij mijn Tiguan kon ik elke rit zien en werd de app gevoed door de cloud. Wat mij betreft zoals het hoort. We moeten niet denken dat Ford niet weet welke ritten er gemaakt zijn, dat weten ze 100% zeker wel. Op deze wijze willen ze hooguit ons laten denken dat het niet zo is. Locatie van de auto kan je immers ook op elk gewenst moment zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rroetenberg
Mijn vriendin neemt de auto wel eens mee zonder paak. Die ritten worden gewoon in de app weggeschreven. Ze staan bij mij onder mijn ev-rijgegevens. Alleen staat de route en dergelijke er niet bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18:31
Wat handige truukjes en tweaks:

Uitzetten toeter als je even uitstapt terwijl de auto nog aanstaat:
https://www.macheforum.co...running-in-forscan.11374/

Heel veel info over de 12 volt batterij:
https://www.macheforum.co...e-your-12v-battery.11069/

Zelf firmware flashen:
https://www.macheforum.co...rnative-to-forscan.10217/

Just here for the fun

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tamsterdamned
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2022
Goedemiddag allen. Ik volg dit forum al geruime tijd, in afwachting van de levering van mijn Mach E, die uiteindelijk eind juli 2021 werd afgeleverd. Mijn versie is de AWD met TP+ en grote batterij. Ik kan niet anders zeggen dan dat hij tot dusver fantastisch rijdt. Alleen het infotainment systeem heeft z'n kuren zoals random opnieuw opstarten. Maar ook bepaalde opgeslagen settings onthoudt ie niet altijd: temperatuur, waarschuwen achterpassagiers, etc. Anyway, ik wilde jullie vandaag graag mijn wintersport dakdrager setup laten zien: Thule Evo dragers met Mach E adapters met daarop zwarte Wingbars Evo en een Ranger 500 softbox. Ik ben er vandaag mee van Amsterdam naar Venlo geweest en geen centje pijn. Volgens de Thule dealer is het probleem dat ze in Europa nog geen typegoedkeuring voor hun Mach E adapters kunnen krijgen zolang de recall van het glazen dak niet is afgesloten. Op zich vreemd want de dragers op mijn auto komen niet eens in de buurt van het panorama dak. En ik ben pas eind maart aan de beurt voor een nieuw dak. Anyway, wij gaan er met de voorjaarsvakantie mee naar Oostenrijk dus ik ben benieuwAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V5fRiYUw9KW9UBxmH-yYdqosVOo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0bphWj9p4A6eci477h2uwtbD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kX0QuqglKiINhl_97VptzpH1lmE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M8We7fRg20gfXyKyo9UtjDeD.jpg?f=fotoalbum_larged!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metalpro2021
In Duitsland is een job 1 auto geupdate naar versie 2.x (!)
YouTube: Twitch Konserve: B.E.N sabbelt Elektromobilität, Ford Mustang Mach-E...
(Duits)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Mijn Duits is echt beroerd, maar wat bedoel je met job1 auto naar versie 2. Ik dacht modeljaar 2022 vrijwel gelijk is aan 2021, frunk (devider) en bediening en laadkarakteristiek wordt toch door Ford al aangepast? En versie 2022 mist voet actievatie achterklep, dat was het toch wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m24

m24

MarcelGo schreef op zondag 13 februari 2022 @ 08:14:
[...]

Mijn Duits is echt beroerd, maar wat bedoel je met job1 auto naar versie 2. Ik dacht modeljaar 2022 vrijwel gelijk is aan 2021, frunk (devider) en bediening en laadkarakteristiek wordt toch door Ford al aangepast? En versie 2022 mist voet actievatie achterklep, dat was het toch wel?
Tot nu toe hebben we nog geen update OTA (of bij een dealer) naar 2.x gezien bij een auto welke niet af fabriek al met 2.x zijn uitgeleverd. Althans in Europa. Tot nu toe zijn we blijven hangen op 1.6 of 1.7. Nu er een auto welke origineel met 1.x is uitgeleverd naar 2.x is geupgrade biedt dat hoop voor de 'oude' '2021' 'job1' auto's..... latten we zeggen dat het update beleid tot nu namelijk niet erg voorspoedig loopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
m24 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 12:31:
[...]

Tot nu toe hebben we nog geen update OTA (of bij een dealer) naar 2.x gezien bij een auto welke niet af fabriek al met 2.x zijn uitgeleverd. Althans in Europa. Tot nu toe zijn we blijven hangen op 1.6 of 1.7. Nu er een auto welke origineel met 1.x is uitgeleverd naar 2.x is geupgrade biedt dat hoop voor de 'oude' '2021' 'job1' auto's..... latten we zeggen dat het update beleid tot nu namelijk niet erg voorspoedig loopt...
Wat ik van de us forums heb begrepen is dat de OTA een zetje nodig heeft, en dat ie die krijgt met de software update die we nu bij de dealer krijgen. (Ik heb 1.3 t/m 1.6 wel OTA daarna lukt het niet meer)

Maar we hebben het dus alleen over software……..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice_S
  • Laatst online: 22-11-2024
[...]

Zojuist ook met de dealer gesproken maar die wist nergens van en ik kan gewoon euro 260 neerleggen voor een extra sleutel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Butre
Maurice_S schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:40:
[...]

Zojuist ook met de dealer gesproken maar die wist nergens van en ik kan gewoon euro 260 neerleggen voor een extra sleutel
Niet doen, gewoon even afwachten.
Non-conformiteit brief kan altijd nog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelt4
El Butre schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:02:
[...]

Niet doen, gewoon even afwachten.
Non-conformiteit brief kan altijd nog. :)
Werkt dit bij zoveel niet dan? Bij mij is het wel een keertje dat ik max 5-10 seconden moet wachten voordat de auto wakker wordt, maar verder werkt het eigenlijk feilloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 11:55
marcelt4 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:46:
[...]

Werkt dit bij zoveel niet dan? Bij mij is het wel een keertje dat ik max 5-10 seconden moet wachten voordat de auto wakker wordt, maar verder werkt het eigenlijk feilloos?
Alleen dat al vind ik persoonlijk niet acceptabel. Met de sleutel werkt het instant.
Maar daarbij zijn er ook veel bijkomende problemen; auto gaat helemaal niet open of start niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelt4
baszz schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:02:
[...]

Alleen dat al vind ik persoonlijk niet acceptabel. Met de sleutel werkt het instant.
Maar daarbij zijn er ook veel bijkomende problemen; auto gaat helemaal niet open of start niet.
Ik heb nog niet in de regen staan wachten, ik ben nu nog mild ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ik heb paak precies een halve dag geprobeerd, maar omdat het niet zo makkelijk werkt als een fob heb ik het alweer snel afgehaald. Bovendien staat mijn auto lettelijk voor de deur en heb ik eigenlijk altijd verbinding, dus paak is dan niet zo handig.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
Even een check vraagje: zijn er al mensen geweest die voor de voorruit recall een afspraak hebben gemaakt en/of waar de recall al is uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Butre
metalpro2021 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:01:
Even een check vraagje: zijn er al mensen geweest die voor de voorruit recall een afspraak hebben gemaakt en/of waar de recall al is uitgevoerd?
Volgende week maandag gaat de mijne nar de dealer voor de vooruit recall.
Al eerder even langs geweest om het voorruitnummer te laten checken, gisteren heeft dealer een nader onderzoek gedaan.
Bij mij hoeft de ruit niet vervangen te worden maar wel opnieuw “geplakt”.
Ben de auto 2 dagen kwijt maar krijg wel een vervanger (gratis na enig aandringen, is immers fout van Ford).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarcelK64
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-08 12:56
Nieuws van Ford, via de LM ontvangen, over de 2e sleutel voor de eerste serie geleverde MME:

Het heeft even geduurd, maar de gewenste oplossing is in de maak. Er zal nog contact opgenomen worden met de berijders van de eerste serie Mach-E voertuigen waarbij verteld wordt dat ze een tweede sleutel kunnen krijgen.

De klant heeft in dit geval de volgende keuze:

• Klant kiest voor de originele ‘Mach-E’ sleutel met extra functionaliteiten, echter met een langere levertijd

• Klant kiest voor een alternatief, onze ‘Standard Remote Key’ zonder extra functionaliteiten (bijv. openen van de ‘frunk’), direct leverbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vandaag geïnformeerd voor Mach E-GT, huidige levertijd 34 weken (DE)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
MarcelK64 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:30:
Nieuws van Ford, via de LM ontvangen, over de 2e sleutel voor de eerste serie geleverde MME:

Het heeft even geduurd, maar de gewenste oplossing is in de maak. Er zal nog contact opgenomen worden met de berijders van de eerste serie Mach-E voertuigen waarbij verteld wordt dat ze een tweede sleutel kunnen krijgen.

• Klant kiest voor de originele ‘Mach-E’ sleutel met extra functionaliteiten, echter met een langere levertijd

• Klant kiest voor een alternatief, onze ‘Standard Remote Key’ zonder extra functionaliteiten (bijv. openen van de ‘frunk’), direct leverbaar
Welke LM is dat? Na zelf actief navragen of hebben ze jou actief een bericht gestuurd? Ik zou een 2e FOB ook wel handig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Hackus schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 21:06:
Vandaag geïnformeerd voor Mach E-GT, huidige levertijd 34 weken (DE)
Als je een compromis wil sluiten qua kleur (want het is altijd net de verkeerde) dan is er zelfs een GT op voorraad te vinden.

Deze bijvoorbeeld:
https://www.vanmosselvoor...r-panorama-dak-882251718/

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

MarcelK64 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:30:

Enig idee hoe lang de langere levertijd is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Brotuck schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:27:
[...]

Als je een compromis wil sluiten qua kleur (want het is altijd net de verkeerde) dan is er zelfs een GT op voorraad te vinden.

Deze bijvoorbeeld:
Mijn vrouw staat op de lijst bij Porsche voor EV Macan, maar vind de Mach-E GT ook erg mooi. moet wel oranje worden, en op DE kenteken. We waren even informeren hoe en wat

Wel stoere kleur btw, denk dat ie zo weg is

@Brotuck nog een gevonden https://autohaus-bolz.de/...in-boeblingen-YxpVpg.html

[ Voor 11% gewijzigd door Hackus op 16-02-2022 11:20 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Hackus schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:33:
[...]

Mijn vrouw staat op de lijst bij Porsche voor EV Macan, maar vind de Mach-E GT ook erg mooi. moet wel oranje worden, en op DE kenteken. We waren even informeren hoe en wat
Zo dat is een lastige keuze, weet niet of ik de GT zou kiezen boven de Porsche. Alhoewel ik daarin nog nooit gereden heb trouwens. Overigens kan je de auto altijd laten wrappen, ben zelf ook aan het kijken hoe ik mijn GT eruit ga laten zien. :)

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EW11TX57y1Faffa8F1dg5mPROL4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/beeeH5A7jzVvHV4qRyh9HjjT.jpg?f=fotoalbum_large

Met 20inch velgen voor een RWD bij de Ford dealer...mooie wrap :)

• MarcelK64
martijnvds schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:59:
[...]

Welke LM is dat? Na zelf actief navragen of hebben ze jou actief een bericht gestuurd? Ik zou een 2e FOB ook wel handig vinden.
Ik zit bij Athlon, zij hebben contact opgenomen met Ford NL.
De dealer zei dat zij niet voor de kosten gaan opdraaien voor een 2e sleutel toen mijn MME voor een sw update moest.
We gaan het zien, vooralsnog geen bericht van Ford gekregen.

• MarcelK64
m24 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:32:
[...]

Enig idee hoe lang de langere levertijd is?
Nee, niets van gehoord. Wacht ff op bericht van Ford.
Hopelijk wordt het dit jaar nog O-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Brotuck
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VR97-hHVn2NEJcCDiXgOVPRVMxs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rK7OqbGIxkgs8CTGBRvtHcSw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6KqtDs9kyFDq76AZ8sgW-7jkeP4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IjFn9yxfegCyKvaqXXndrH1o.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste eigen update van mijn GT.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y3fviC8jRNq-EBmF3bP1lGPtEIg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lelcwyTgLzf1cSrMw5f8Z9lv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door Brotuck op 17-02-2022 13:49 ]

Just here for the fun

• Tolfree
  • Laatst online: 17:47
Ik nog niet, ik wacht nog op de dealer die mij zou infomeren als de ruiten binnen zijn.

• Tolfree
martijnvds schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:59:
[...]

Dir bericht kreeg ik van Ford na mijn klacht over de PAAK en verzoek tweede FOB :

"Bedankt voor uw bericht aan FordPass.
Graag zou ik u willen informeren m.b.t. een tweede sleutel voor uw MachE.
U kunt een tweede sleutel kostenvrij aanvragen bij uw erkende Ford Dealer. De Ford Dealer moet uw actuele sleutel functies controleren en documenteren. Als uw sleutel niet naar behoren functioneert, zou de Ford Dealer een offerte voor een tweede sleutel moeten indienen en u ontvangt over het bedrag een waardebon. Vervolgens zou deze waardebon dan bij de Ford Dealer verrekend kunnen worden. "

Aan mijn dealer doorgegeven, die zou het opnemen met Ford omdat ze de email van Ford niet duidelijk genoeg vonden. Geen terugkoppeling meer gehad van de dealer. Ik ga maar weer eens ff bellen met de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
Hier gisteren afgerond, glazen dak kit toegevoegd, nieuw voorruit ivm defecte verwarming, en alle software updates die voor de dealer openstonden. Duur 3 dagen ;)

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:26
Tolfree schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:27:
[...]

Dir bericht kreeg ik van Ford na mijn klacht over de PAAK en verzoek tweede FOB :

U kunt een tweede sleutel kostenvrij aanvragen bij uw erkende Ford Dealer. De Ford Dealer moet uw actuele sleutel functies controleren en documenteren. Als uw sleutel niet naar behoren functioneert, zou de Ford Dealer een offerte voor een tweede sleutel moeten indienen en u ontvangt over het bedrag een waardebon. Vervolgens zou deze waardebon dan bij de Ford Dealer verrekend kunnen worden. "

Aan mijn dealer doorgegeven, die zou het opnemen met Ford omdat ze de email van Ford niet duidelijk genoeg vonden. Geen terugkoppeling meer gehad van de dealer. Ik ga maar weer eens ff bellen met de dealer.
Ik ben na alle berichten over die tweede sleutel ook maar eens bij de dealer navraag gaan doen, nog geen reactie gehad, maar misschien wel interessant om te zien wat zij zeggen.

Maar ik lees in je bericht twee dingen volgens mij, er moet dus iets mis zijn? Want waarom zou je anders functies moeten controleren en documenteren, waarbij ik er voor het gemak maar even vanuit ga dat het dan om je PaaK zal gaan. Want het testen van je normale sleutel lijkt me niet echt nuttig, want die werkt juist wel altijd, en het probleem is dat de PaaK functie niet altijd werkt. :+

Dan lees je tussen de regels van het bericht toch eigenlijk dat er helemaal geen tweede sleutel komt, tenzij...

Wel fijn dat je dan dus het risico loopt dat je PaaK normaal niet werkt en tijdens het dealer bezoek wel... :+

[ Voor 6% gewijzigd door TIGER1125 op 17-02-2022 13:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brotuck
Ok eerste firmwareupdate is gelukt. Tot zover heb ik het even bij de GWM gehouden.

In de applicatie zie je namelijk het voltage van je accu en die ging bizar snel omlaag. Ik ga later vandaag een tweede update actie doen met een acculader aangesloten, want van 15.1v naar 12,3v in een uurtje is wel flink...

Just here for the fun

• Tolfree
TIGER1125 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:38:
[...]

Ik ben ook maar eens bij de dealer navraag gaan doen, nog geen reactie.

Maar ik lees in je bericht twee dingen volgens mij, er moet dus iets mis zijn? Want waarom zou je anders functies moeten controleren en documenteren, waarbij ik er voor het gemak maar even vanuit ga dat het dan om je PaaK zal gaan. Want het testen van je normale sleutel lijkt me niet echt nuttig, want die werkt juist wel altijd, en het probleem is dat de PaaK functie niet altijd werkt. :+

Dan lees je tussen de regels van het bericht toch eigenlijk dat er helemaal geen tweede sleutel komt, tenzij...

Wel fijn dat je dan dus het risico loopt dat je PaaK normaal niet werkt en tijdens het dealer bezoek wel...
De email van Ford blinkt ook niet in helderheid. Ze bedoelen wel degelijk de PAAK want daar ging de gehele communicatie met hen over. Echter, hoe ze het vervolgens verwoorden in een email naar mij is onduidelijk helaas. Vandaar ook de reactie van de dealer. Maar de dealer heeft het wrsch weer laten liggen.

• m24

m24

Tolfree schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:45:
[...]

De email van Ford blinkt ook niet in helderheid. Ze bedoelen wel degelijk de PAAK want daar ging de gehele communicatie met hen over. Echter, hoe ze het vervolgens verwoorden in een email naar mij is onduidelijk helaas. Vandaar ook de reactie van de dealer. Maar de dealer heeft het wrsch weer laten liggen.
Ik heb letterlijk dezelfde tekst van hun gekregen, echter ze bedoelden hiermee geen 2e sleutel...
bedankt voor uw bericht aan FordPass. Ik heb uw mail in goede orde kunnen ontvangen.

Helaas heb ik u vandaag niet persoonlijk kunnen bereiken. I.v.m. uw aanvraag, stuur ik u een handleiduing voor een PAAK Reset toe....

Uw aanvraag m.b.t. een tweede sleutel

Graag zou ik u willen informeren, dat een tweede sleutel kostenvrij kan worden aangevraagd, als er problemen mit uw huidige sleutel bestaan. Een erkende Ford Dealer moet hiervoor alle sleutel functies controleren en documenteren. Als uw sleutel niet naar behoren functioneert, zou de Ford Dealer een offerte voor een tweede sleutel moeten indienen en u ontvangt over het bedrag een waardebon. Vervolgens zou deze waardebon dan bij de Ford Dealer verrekend kunnen worden.
Indien u verdere vragen heeft, kunt u ons ook bereiken via:
trouwens daarna nog op advies van mijn "Fordpass Guide" weer geklaagd bij een ander loket en toen deze reactie:
Thank you for your message.

We would like to provide you with the following information regarding your enquiry:

Currently, only one classic vehicle key is supplied with the exception of the GT model. A duplicate key for the other models will only be available in MY22. However, you have the option of creating access to the vehicle via the smartphone. As a rule, up to 4 digital keys can be used.
If this process cannot be successfully set up for you due to technical requirements, we recommend that you contact your local Ford dealer to have the necessary requirements checked by the Ford dealer. If it turns out that you cannot use the digital key, your dealer will contact us if necessary.

We ask for your understanding that we do not refer to entries in Internet forums. We do not have any information at this time that some Mustang Mach-E customers have received a free duplicate key. Furthermore, each case is examined individually by us.

We hope to have helped you with this information.

If you have any further questions or requests, please contact us - we will be happy to help you. You can reach us by phone at +31 (0) 70 77 03 777 or by e-mail at esalesnl@ford.com.

[ Voor 4% gewijzigd door m24 op 17-02-2022 14:11 ]

• Tolfree
m24 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:01:
[...]

Ik heb letterlijk dezelfde tekst van hun gekregen, echter ze bedoelden hiermee geen 2e sleutel...
bedankt voor uw bericht aan FordPass. Ik heb uw mail in goede orde kunnen ontvangen.

Helaas heb ik u vandaag niet persoonlijk kunnen bereiken. I.v.m. uw aanvraag, stuur ik u een handleiduing voor een PAAK Reset toe.

...

Uw aanvraag m.b.t. een tweede sleutel

Graag zou ik u willen informeren, dat een tweede sleutel kostenvrij kan worden aangevraagd, als er problemen mit uw huidige sleutel bestaan. Een erkende Ford Dealer moet hiervoor alle sleutel functies controleren en documenteren. Als uw sleutel niet naar behoren functioneert, zou de Ford Dealer een offerte voor een tweede sleutel moeten indienen en u ontvangt over het bedrag een waardebon. Vervolgens zou deze waardebon dan bij de Ford Dealer verrekend kunnen worden.
Indien u verdere vragen heeft, kunt u ons ook bereiken via:
trouwens daarna nog op advies van mijn "Fordpass Guide" weer geklaagd bij een ander loket en toen deze reactie:
Thank you for your message.

We would like to provide you with the following information regarding your enquiry:

Currently, only one classic vehicle key is supplied with the exception of the GT model. A duplicate key for the other models will only be available in MY22. However, you have the option of creating access to the vehicle via the smartphone. As a rule, up to 4 digital keys can be used.
If this process cannot be successfully set up for you due to technical requirements, we recommend that you contact your local Ford dealer to have the necessary requirements checked by the Ford dealer. If it turns out that you cannot use the digital key, your dealer will contact us if necessary.

We ask for your understanding that we do not refer to entries in Internet forums. We do not have any information at this time that some Mustang Mach-E customers have received a free duplicate key. Furthermore, each case is examined individually by us.

We hope to have helped you with this information.

If you have any further questions or requests, please contact us - we will be happy to help you. You can reach us by phone at +31 (0) 70 77 03 777 or by e-mail at esalesnl@ford.com.
Hmmm. Dank je voor je reactie. We gaan het zien.

• Maarten16
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-09 13:57
Gisteren kreeg ik voor de tweede keer de 'Powertrain malfunction/Reduced power' melding, dit keer gaat hij niet uit zichzelf weg. Woensdag laat ik er naar kijken door de dealer, maar heeft iemand deze melding eerder gehad zodat ik weet wat ik kan verwachten?

• MarcelGo
Brotuck schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:39:
Ok eerste firmwareupdate is gelukt. Tot zover heb ik het even bij de GWM gehouden.

In de applicatie zie je namelijk het voltage van je accu en die ging bizar snel omlaag. Ik ga later vandaag een tweede update actie doen met een acculader aangesloten, want van 15.1v naar 12,3v in een uurtje is wel flink...
Die Amerikanen zetten er een serieuze ondersteuning op, geen standaard acculader (te weinig vermogen)....doe voorzichtig he, zie oa vanaf post #257 in dat draadje daar.

[ Voor 3% gewijzigd door MarcelGo op 17-02-2022 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:38
Tolfree schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:27:
[...]

Ben benieuwd. Zoals ik hem lees krijg je een vervangende sleutel als de originele niet (goed) werkt. Staat niet dat je die ook krijgt als PAAK als sleutel niet goed werkt. Maar proberen kan altijd. Success!

Blijft wel vreemd dat ze beweren alleen bij de GT en 2022 modellen een 2e sleutel te leveren. Ikzelf heb bij mijn RWD SR “gewoon” 2 sleutels gekregen.

[ Voor 6% gewijzigd door mtouw78 op 17-02-2022 15:40 ]

• Brotuck
MarcelGo schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:12:
[...]

Die Amerikanen zetten er een serieuze ondersteuning op, geen standaard acculader (te weinig vermogen)....doe voorzichtig he, zie oa vanaf post #257 in dat draadje daar.
Buiten het feit dat ik even geen tijd meer had (vanavond weer verder) wilde ik eigenlijk eerst 1 module doen die toch goed te doen moet zijn (met usb etc)

Alle updates via de kabel aansluiting duren vaak langer en had ik zonder voeding extern toch niet gedaan.

Maar de accu in de auto is erg klein dus, vanavond zet ik een een flinke acculader bij en ga ik door totdat alles klaar is.

Just here for the fun

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brotuck
Mocht trouwens iemand weten of je nog (flink) wat updates moet hebben, dan kan ik je VIN opzoeken in het programma. Stuur ze maar via een PB. Ik heb een licentie voor een dag.

Just here for the fun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brotuck
Inmiddels al wat mensen blij gemaakt met de software updates die beschikbaar zijn.
Het valt me op dat bijna iedereen wel 8 of meer updates klaar heeft staan.

Wat erg grappig is is het feit dat je dus iedere update kunt zien inclusief de datum/tijd en met welk account.
Sommigen hebben echt flink wat historie, terwijl ik bijvoorbeeld enkel de eerste aflevering zie dat er updates zijn geinstalleerd. Inclusief logfiles die best wel heel ver gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JNf7GB5Ll4FBpGMnW6ur85UpEs0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T9bkGTRYRVzCGgc5Ao9sVuOi.jpg?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brotuck
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_NSRBYc_7vbVqPpv-tY9UHQRQdQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JUMTmFJk4BiYroi3i7suNnX9.jpg?f=fotoalbum_large

Een externe acculader is zeer aanbevolen. Deze kan ik monitoren met bluetooth. Maar hij staat op 30 ampere te stampen..

Updates gingen perfect overigens:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kvYDPvIMsC53-xWFtZl9w9J-4C8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jt1wx9giTD6NKu6io76bi4Wt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Brotuck op 18-02-2022 11:26 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Vandaag zowaar een melding in de app gekregen dat we blijkbaar een update hebben gehad. Ik heb nog niets anders ervaring dus geen idee wat er anders is nu.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uiCK7EcaL5pPng0Vf39NMW5h7s8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/j4if2UCGDsogYj8N5S2eGzzN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Tedillac schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 21:37:
Vandaag zowaar een melding in de app gekregen dat we blijkbaar een update hebben gehad. Ik heb nog niets anders ervaring dus geen idee wat er anders is nu.
[Afbeelding]
Goh wat een toeval. Eigenlijk ben ik wel benieuwd of er nu iets is veranderd aan de beschikbare updates. Maar om daar nou een daglicentie voor te kopen.... ;)

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aboma
Tolfree schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:15:
[...]

Hmmm. Dank je voor je reactie. We gaan het zien.
PAAK heeft bij mij nooit gewerkt. Sinds ontvangst van de auto op 1-7-2021 heb ik veel geprobeerd en besproken met de dealer maar zij wuifden het altijd weg met de opmerking dat het zou moeten werken.

Problemen die ik had waren niet reageren bij het komen aanlopen (en dus uiteindelijk m'n sleutel moeten halen) tot het niet willen opstarten van de auto tot een heel vreemd gedrag van de deuren waarbij ik de voordeur alleen kon openen als ik de achterdeur open deed (gelijktijdig ging dan de voordeur open...?).

Nu heb ik medio januari een update gehad, (weet niet welke) maar sindsdien werkt PAAK bij mij zonder problemen. Ik ga nu zelfs al enkele weken zonder problemen zonder sleutel op pad.

Ter info, ik werk met een Android telefoon (S21) en heb de Fordpass app alle nodige machtigingen gegeven. Ook de batterij drain agv de Fordpass is verminderd. Het is in ieder geval niet meer de grootste verbruiker meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18:56
Aboma schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:46:
[...]

PAAK heeft bij mij nooit gewerkt. Sinds ontvangst van de auto op 1-7-2021 heb ik veel geprobeerd en besproken met de dealer maar zij wuifden het altijd weg met de opmerking dat het zou moeten werken.

Problemen die ik had waren niet reageren bij het komen aanlopen (en dus uiteindelijk m'n sleutel moeten halen) tot het niet willen opstarten van de auto tot een heel vreemd gedrag van de deuren waarbij ik de voordeur alleen kon openen als ik de achterdeur open deed (gelijktijdig ging dan de voordeur open...?).

Nu heb ik medio januari een update gehad, (weet niet welke) maar sindsdien werkt PAAK bij mij zonder problemen. Ik ga nu zelfs al enkele weken zonder problemen zonder sleutel op pad.

Ter info, ik werk met een Android telefoon (S21) en heb de Fordpass app alle nodige machtigingen gegeven. Ook de batterij drain agv de Fordpass is verminderd. Het is in ieder geval niet meer de grootste verbruiker meer.
Dat openen van de deur herken ik. Idem geen sleutel herkend bij starten. Gebruik alleen paakb sinds mei 21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ik heb het idee dat het openen van de deuren nu wel iedere keer goed gaat na de updates.
Wellicht placebo omdat de desbetreffende modules ook zijn gereset.

Paak zal ik wel instellen tijdens mijn vakantie en eens testen. Ik gebruik het normaal nooit want ik heb 2 sleutels gehad en dus heb ik er altijd eentje bij me.

Ik had wel ineens een aantal settings die anders stonden en ik weer moest aanpassen.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rroetenberg
Iemand nog tips om ervoor te zorgen dat de “hoedenplank” niet steeds losschiet uit zijn haakjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
rroetenberg schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:17:
Iemand nog tips om ervoor te zorgen dat de “hoedenplank” niet steeds losschiet uit zijn haakjes?
Twee O-ringetjes werkt prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Brotuck schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:27:
[...]

Deze bijvoorbeeld:
Ik was gisteren even bij de ford dealer langs te gaan om een proefrit te maken..
En ik moet zeggen dat ik niet enorme verachtingen had, maar de demo auto reed echt veel lekkerder (en sneller!) dan ik had verwacht..
Het was een zilveren AWD, volgens mij extended range..
Nou vind ik zilver wel een van de saaiere kleuren (hoewel ik meerdere zilveren autos heb gehad..) en het was mijn eerste proefrit in een EV, maar ik was wel aangenaam verrast :)
En die kleur.. tja dat is wel te overleven.. de spec is iig goed.. Nu eens kijken of ze een goede deal kunnen maken (de nieuwe nummerplaten komen binnenkort uit in de UK, dus dan staat er meer druk op de verkoop van oude nummers.. ze boden £3K van list aan, maar dat was wel al met 10K miles..
Mijn huidige auto was ook een demonstrator, maar daar ging iets van £9K off list.. dus wel een verschil.. maar goed de markt is ook anders nu..

Het rijden is trouwens wat me enthousiast maakte.. interieur kwaliteit was beetje Meh.. niet slecht maar ook zeker niet premium.. en achterin is hij boven ietswat smal.. maar gelukkig wel hoog genoeg voor mijn oudste dochter (die inmiddels langer is dan mijn vrouw)..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rroetenberg
MarcelGo schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:56:
[...]

Die schuif je dan over het stangetje heen tussen de klemmen? Heb je wellicht een foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
MarcelGo schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:56:
[...]

Heb je misschien een linkje of afmetingen van het de O-ring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
TheoQ schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:34:
[...]

Heb zo'n zakje bij de G@mma gekocht met diverse maten voor een paar euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:14
TheoQ schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:34:
[...]

Hier hadden we het laatst over.
fletnix in "Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic"

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Tedillac schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 21:37:
[Afbeelding]
1.4.0 :? , dat is zo'n beetje de laagste versie welke je kan hebben. Mijn MME werd daarmee geleverd in juni vorig jaar. Enige update welke ik gehad heb was in aug. vorig jaar naar 1.6. Apart dat je die nu pas krijgt.
Pagina: 1 ... 120 ... 179 Laatste