Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 119 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 19:07

m24

Bij nu al wel in Etis, ook als ik NL selecteer, maar (nog) niet in de app. Wel goed voor de band met je dealer.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfanatic
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-06-2024
Knip

[ Voor 110% gewijzigd door Notna op 18-06-2024 15:08 . Reden: Sluikreclame ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-09 08:45
m24 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:17:
Bij nu al wel in Etis, ook als ik NL selecteer, maar (nog) niet in de app. Wel goed voor de band met je dealer.... ;)
Bij mij nu overigens ook.. (op NL in Etis) Maar inderdaad nog niet in fordpass/ford.nl ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:26
Gisteren een e-mail gehad omtrent de voorruit: officieel bericht volgt nog op basis van bouwdatum, en volgens de mail krijgen we "tussen eind januari en eind mei krijg je officieel bericht over de terugroepactie"

Opvallend, geeft de mail ook aan dat er sprake is van een kwaliteitsprobleem met de verwarmbare voorruiten en dat de auto's daarom worden teruggeroepen, en niet zo zeer vanwege de "losse" voorruit (om het maar even makkelijk te zeggen.)
We hebben onlangs een kwaliteitsprobleem vastgesteld in de voorruit van je auto, dat van invloed kan zijn op de werking van de verwarmde voorruit. Dit wordt merkbaar bij koude weersomstandigheden wanneer de voorruit ongelijkmatig helder wordt. Het duurt dan langer dan de bedoeling is voordat het zicht volledig is.
Panoramadak recall staat voor over 14 dagen in de agenda hier, hebben de mensen die hem al uit hebben laten voeren nog iets waar ik op moet letten? :+

[ Voor 84% gewijzigd door TIGER1125 op 27-01-2022 08:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudiP
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-09 08:04
TIGER1125 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:02:
Gisteren een e-mail gehad omtrent de voorruit: officieel bericht volgt nog op basis van bouwdatum, en volgens de mail krijgen we "tussen eind januari en eind mei krijg je officieel bericht over de terugroepactie"

Opvallend, geeft de mail ook aan dat er sprake is van een kwaliteitsprobleem met de verwarmbare voorruiten en dat de auto's daarom worden teruggeroepen, en niet zo zeer vanwege de "losse" voorruit (om het maar even makkelijk te zeggen.)

[...]

Panoramadak recall staat voor over 14 dagen in de agenda hier, hebben de mensen die hem al uit hebben laten voeren nog iets waar ik op moet letten? :+
Voor wat betreft de voorruit heb ik begrepen dat het maar voor auto's van een bepaalde productie periode geldt.

Het panorama dak is bij mij al gedaan en dat .ging goed. Ik hoefde er niets voor te doen en achteraf ook niets aan verschil gemerkt. Aan de software die ze gelijk ook updaten ook niet trouwens. We lopen in Europa zwaar achter wat betreft de OTA's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

TIGER1125 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:02:

[...]

Ook bij mij niets aan te zien. Ik heb voor en na foto's gemaakt maar kon geen verschil ontdekken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metalpro2021
m24 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:58:
[...]

Ook bij mij niets aan te zien. Ik heb voor en na foto's gemaakt maar kon geen verschil ontdekken...
Aan de geur van lijm en, volgens mij, iets minder windgeruis kon ik merken dat er iets was gebeurt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m24

m24

metalpro2021 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:01:
[...]

Aan de geur van lijm en, volgens mij, iets minder windgeruis kon ik merken dat er iets was gebeurt...
lol de geur klopt, was best lekker trouwens.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxmannl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:03
Lijkt erop dat er soms OTA updates binnen komen maar versie blijft hangen op 1.6.0

Elke keer als ik denk dat dit heeft plaatsgevonden is het kleine display ineens in het Engels en bij de kilometerstand rechtsonder staan dan ineens mi (miles) terwijl de daadwerkelijk weergegeven stand wel km is.

Middenconsole is dan wel nog Nederlands.
Na een herstart is alles weer Nederlands.

Vandaag had ik ineens als nieuwe feature een extra zwart stippellijntje bij de achteruit rij camera. deze loopt dan over het midden van de auto en geeft ook aan waar je met bocht uitkomt.

Meer die hetzelfde hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door Maxmannl op 27-01-2022 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xipe22
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:04
Maxmannl schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:34:
Lijkt erop dat er soms OTA updates binnen komen maar versie blijft hangen op 1.6.0

Elke keer als ik denk dat dit heeft plaatsgevonden is het kleine display ineens in het Engels en bij de kilometerstand rechtsonder staan dan ineens mi (miles) terwijl de daadwerkelijk weergegeven stand wel km is.

Middenconsole is dan wel nog Nederlands.
Na een herstart is alles weer Nederlands.

Vandaag had ik ineens als nieuwe feature een extra zwart stippellijntje bij de achteruit rij camera. deze loopt dan over het midden van de auto en geeft ook aan waar je met bocht uitkomt.

Meer die hetzelfde hebben?
Ik had inderdaad ook vanmorgen het idee dat er iets gewijzigd was, de auto was voorverwarmd zonder aan de laadpaal te hebben gehangen en navigatie was even in het Engels. Ik heb een Job 2 auto en heb het gevoel dat er regelmatig kleine wijzigingen worden gepusht zonder melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
Xipe22 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:56:
[...]

Ik had inderdaad ook vanmorgen het idee dat er iets gewijzigd was, de auto was voorverwarmd zonder aan de laadpaal te hebben gehangen en navigatie was even in het Engels. Ik heb een Job 2 auto en heb het gevoel dat er regelmatig kleine wijzigingen worden gepusht zonder melding.
Check je/jullie wel eens de ETIS (https://www.etis.ford.com/vehicle/pti.do?vin=) en vooral de lastchecked? Ja, dit kan/zal achterlopen, maar mijn ervaring is dat als ik iets 'nieuws ervaar' deze modified date wel degelijk is aangepast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xipe22
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:04
metalpro2021 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:59:
[...]

Check je/jullie wel eens de ETIS (https://www.etis.ford.com/vehicle/pti.do?vin=) en vooral de lastchecked? Ja, dit kan/zal achterlopen, maar mijn ervaring is dat als ik iets 'nieuws ervaar' deze modified date wel degelijk is aangepast...
Yes geen wijzigingen op dat vlak.
Paar maand geleden bij de dealer geweest voor de winterbanden wissel en deze kan voor Job 1 auto's via ETIS zien of er updates nodig zijn, voor mijn auto konden ze dit niet achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxmannl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:03
Hier ook geen wijzigingen.
Laatste update van 1 onderdeel is 4 december 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:59
Er gebeurt onregelmatig wel iets ook recent...best vaak

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vGzKUhtCqGsNJEGGnNAvUP8dMXA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mRZElAnuiHV0haf4uto2TupY.jpg?f=fotoalbum_large

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metalpro2021
Mach-E escape car.... YouTube: ‘Escape Room’ Concept Gamifies Mustang Mach-E

Volgens sommige heet dat : PAAK. Maar dan om in de auto te komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
MarcelGo schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:27:
Er gebeurt onregelmatig wel iets ook recent...best vaak

[Afbeelding]
Behoorlijk vaak, maar het is onduidelijk wat er dan precies veranderd. Mijn auto heeft 19-01 bij de dealer gestaan voor panorama dak en software updates, meeste modules stonden daarna op 19-01 maar 2 dagen later is e.a. al weer gewijzigd lijkt het.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nh1tdNt2ZQ_qe2T1qK_9Fnif9Xk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/46Y0Ygx40UVCSPaLAPnX6CbZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luffbra
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-06-2024
Lekker onregelmatig ja...de auto heeft 17 januari een dealer-update gehad en gisteren een OTA.

De onderste regel is waarschijnlijk alleen een dealer-update

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mGlYb7_BYCOKhS7XFJFHh14q6UM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PxADP1yU0cTkb9I1oCmeGdHF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Luffbra op 28-01-2022 12:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bodzinga
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-04 21:41
Eenzaam maar niet alleen….Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k-Q2ROUdGtQV6fGsycHZtxL93pE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EqLMhzAA9WK8G3LggcbmnH21.jpg?f=fotoalbum_large
Pony in de Oostenrijkse sneeuw

MME AWD ER Carbonized Grey TP+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcellen
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09-03-2023
Waar kan ik zien welke update ik heb zodat ik weet of ik de laatste heb gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bschut
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20-04-2024
Tijdens het laden van mijn Mach-E blijven de lampen aan staan. Ik heb al verschillende keren gehad dat buren etc controleren of de auto echt dicht is.

Hoe kan ik er voor zorgen dat de lampen uit gaan tijdens het laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
bschut schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 08:55:
Tijdens het laden van mijn Mach-E blijven de lampen aan staan. Ik heb al verschillende keren gehad dat buren etc controleren of de auto echt dicht is.

Hoe kan ik er voor zorgen dat de lampen uit gaan tijdens het laden?
Staat je lichtschakelaar op automatisch? Even met contact aan verdraaien. Is je sleutel binnen bereik van je auto? Of je telefoon? Doe je de auto zelf op slot of gebruik je walk away?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bschut
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20-04-2024
MarcelGo schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:23:
[...]

Staat je lichtschakelaar op automatisch? Even met contact aan verdraaien. Is je sleutel binnen bereik van je auto? Of je telefoon? Doe je de auto zelf op slot of gebruik je walk away?
Ja staat inderdaad op automatisch, sleutel en telefoon niet binnen bereik en zelf op slot. Daarom vond ik het ook zo gek.

Maar dus even verdraaien naar een andere stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Ja, na een update leest de software soms niet de goede stand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice_S
  • Laatst online: 22-11-2024
Ik heb alleen de recall voor het panorama dak en zou ook een software update krijgen. Dealer gaf niks aan over de voorruit verwarming, maar heb daar wel een probleem mee, vele stukken (stroken van boven naar onder) doen het niet. Met stilstaan duurt het heel lang voordat het weg, maar met rijden bijna niet te doen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RQ5E4bpX5iFp24tyTm8f1EKKWm8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dAwytsUhHaXxqSzakroh0DAt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M0GmepfCDdLlHDtBwu8c2BGZBhU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v0oGsMv1b8pw0EU6uuNrB55g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FmqM-cnbqFPIPmT6XPOCCZGpgLU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hp2iLF4kVzrnloaKZeKEZjcv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cSnjaLYcSdBh8eyV6Vtqitwzg1w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4qJB7Nko9ZPU4qXLnqzI4re4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QfBiuGphwe8YPhQys2Sg0wL7bds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y8M8D0ab6GJBWQLTvFXG2GjJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wgz1jb_QVssepl-UiLAYMohERsA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0JpNSTP4vzfsoFm8T6E4xSoZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metalpro2021
Maurice_S schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 19:35:
Ik heb alleen de recall voor het panorama dak en zou ook een software update krijgen. Dealer gaf niks aan over de voorruit verwarming, maar heb daar wel een probleem mee, vele stukken (stroken van boven naar onder) doen het niet. Met stilstaan duurt het heel lang voordat het weg, maar met rijden bijna niet te doen

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit wordt in een nieuwe recall geregeld. Ford heeft erkend dat de stroken op het voorruit een fabricagefout is en de ruit in zijn geheel moet worden vervangen. Recall hiervoor wordt nu uitgerold , ook in NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
Zoiets bedoel je...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/14YZJaGl_yRJWrHVGNQwszCB5JA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y0B85Kxw5yPwvatkFgXeXoT1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:15

ja3

metalpro2021 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 19:45:
Dit wordt in een nieuwe recall geregeld. Ford heeft erkend dat de stroken op het voorruit een fabricagefout is en de ruit in zijn geheel moet worden vervangen. Recall hiervoor wordt nu uitgerold , ook in NL.
Ik heb inderdaad gelezen dat er een voorruit recall onderweg is. Maar de reden hiervoor is volgens mij niet de voorruitverwarming (correct me if im wrong). Maar als ze hem vervangen is er wel kans dat het meteen is opgelost. Mijn MME heeft dit probleem overigens ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metalpro2021
ja3 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:52:
[...]

Ik heb inderdaad gelezen dat er een voorruit recall onderweg is. Maar de reden hiervoor is volgens mij niet de voorruitverwarming (correct me if im wrong). Maar als ze hem vervangen is er wel kans dat het meteen is opgelost. Mijn MME heeft dit probleem overigens ook.
Inmiddels staat dat wel in de recall instructies aan de dealers. Bron macheforum.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarcelGo
@ja3

Beste Mustang Mach-E rijder,

Naar aanleiding van onze e-mail van vorige maand geven we je graag een korte update over de terugroepactie voor de reparatie van de voorruit en het panoramadak (indien aanwezig).

We hebben onlangs een kwaliteitsprobleem vastgesteld in de voorruit van je auto, dat van invloed kan zijn op de werking van de verwarmde voorruit. Dit wordt merkbaar bij koude weersomstandigheden wanneer de voorruit ongelijkmatig helder wordt. Het duurt dan langer dan de bedoeling is voordat het zicht volledig is.

Daarom voeren we een kwaliteitscontrole uit en wordt de voorruit zo nodig vervangen door een nieuwe voorruit met kwaliteitsgarantie. Tussen eind januari en eind mei krijg je officieel bericht over de terugroepactie, wanneer we van onze leverancier de voorraad nieuwe voorruiten hebben ontvangen.

Uit de laatste email....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
  • Laatst online: 22-09-2023
geld dat voor alle auto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 11:55

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jsm29
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-09 08:54
Ik ben net terug van een weekje Oostenrijk en ben zeer tevreden met de ABRP app icm een OBD dongle.
De navigatieweergave van ABRP in apple carplay ben ik niet zo'n fan van. En als je de app gebruikt met apple carplay ben je een aantal functionaliteiten kwijt zoals weergave beschikbare laadstations en de verwachte batterijcapaciteit bij de volgende stop.
Ik heb daarom de navigatie van de auto zelf gebruikt zonder toevoeging van laadpunten. Op mijn telefoon heb ik de ABRP app laten navigeren. Omdat ze allebei gebruik maken van realtime verkeersinformatie werd er dezelfde route weergegeven. Mocht je toch een andere route rijden (omdat ik per ongeluk een afslag miste) dan past de ABRP razendsnel de route aan en was deze weer dezelfde als in de Ford navigatie.
Aangezien ik nog vrij conservatief ben met de hoeveelheid restcapaciteit in de accu heb ik aangegeven dat ik met 20% wil aankomen bij mijn volgende stop. Verder had ik aangegeven dat de auto mocht doorladen tot 85%. Net voor mijn vakantie is er de laatste update op gezet waardoor je vanaf 80% met circa 32 kW kan doorladen tot 90% (overigens gaat bij mij het laden ook na 90% door met 31kW ik weet niet of dit wel de bedoeling was, bij 91% heb ik de laadsessie gestopt). Als laadvoorkeur heb ik Ionity opgegeven. Mijn ervaring is dat deze laadpalen het gelijk doen en de korting van Ford is natuurlijk ook mooi meegenomen.
Mijn reisafstand bedroeg circa 860 km en ik heb daarvoor 5 laadsessies nodig gehad. Als je wat minder laadangst hebt dan ik kan je bijvoorbeeld ook instellen dat de auto met 10% mag aankomen bij het volgende laadpunt. Je kan dan over deze afstand volstaan met 4 stops.
Tijdens de rit kan een passagier een oog op de ABRP navigatie houden. De app houdt rekening met je rijstijl en extrapoleert het verwachte aankomstpercentage. Deze is in alle gevallen correct berekend. Ook kan je dan controleren of er nog beschikbare laadpalen zijn zodat je gelijk kan gaan laden. Bij een stop hadden we gezien dat alle laadpalen bezet zouden zijn. Daardoor moesten we 5 minuten wachten voordat wij konden starten met laden. Het is wel prettig dat je deze informatie al voor aankomst weer. Het gaf mij iig wat minder stress wat ik wel met mijn eerste rit naar oostenrijk had en ik alleen gebruik maakte van de ford navigatie.
conclusie:
Zeer tevreden met de functionaliteiten van de ABRP app. Het zou mooi zijn als je wat meer informatie in het scherm ziet als je met apple carplay verbonden bent. Ook vind ik de navigatieweergave te druk. Maar dat is een persoonlijke mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
ongeveer het zelfde gehad, de voorruit is vervangen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Gr9A7PaKt0Ih9fzeVH6ppbamWs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YT5XbJBOXXi1P9fwmt1rlDmD.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZC0UOmG0U4YG-TqXRNyWGeGaSno=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Fi7Nm97iCxd9GlHnVvYCc5C4.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
Oei dat ziet er niet best uit. Zelf nog geen last van gehad (productie maart 2020) maar is ook nog niet echt koud geweest. Morgen wordt na een paar maanden ductape eindelijke de charging port vervangen die door vandalisme was beschadigd. Ondanks nieuwste software updates merk ik niet iets van een verbeterde range oid. Ik ben vooral benieuwd wanneer er eindelijk wat PowerUp updates naar Europa gepusht worden, onze Amerikaanse vrienden zitten al op 2.3.0 en wij moeten het vooralsnog doen met 1.6.0 (wellicht 1.7.0 voor GTs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
martijnvds schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:54:
[...]

Oei dat ziet er niet best uit. Zelf nog geen last van gehad (productie maart 2020) maar is ook nog niet echt koud geweest. Morgen wordt na een paar maanden ductape eindelijke de charging port vervangen die door vandalisme was beschadigd. Ondanks nieuwste software updates merk ik niet iets van een verbeterde range oid. Ik ben vooral benieuwd wanneer er eindelijk wat PowerUp updates naar Europa gepusht worden, onze Amerikaanse vrienden zitten al op 2.3.0 en wij moeten het vooralsnog doen met 1.6.0 (wellicht 1.7.0 voor GTs).
Door de weeks staat de voorverwarming aan en viel het daardoor niet op. Nadat ik in het weekend een keer vroeg vertrok zag ik het pas. Na melden bij Ford is er gelijk een andere ruit besteld.

Welke versie software ik heb is niet meer te zien. er staat alleen een regel dat ik de laatste versie heb, zonder een versienummer oid. (open klappen geeft niet meer info)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelt4
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-03-2023
Na een bijzondere proefrit eind november waarbij de auto ermee ophield, afgelopen zaterdag eindelijk de auto kunnen ophalen! De boosdoener voor de uitval bleek een kapotte stekker, die op zijn beurt weer een module had opgeblazen. En die had wat tijd nodig om naar Nederland te komen... Mijn geduld is vreselijk op de proef gesteld, maar we rijden :-)

Wat me alleen wel opvalt, is dat ondanks dat mijn auto volledig door de mangel is gehaald, de software versie bij mij ook op 1.6.0 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
marcelt4 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:00:
Na een bijzondere proefrit eind november waarbij de auto ermee ophield, afgelopen zaterdag eindelijk de auto kunnen ophalen! De boosdoener voor de uitval bleek een kapotte stekker, die op zijn beurt weer een module had opgeblazen. En die had wat tijd nodig om naar Nederland te komen... Mijn geduld is vreselijk op de proef gesteld, maar we rijden :-)

Wat me alleen wel opvalt, is dat ondanks dat mijn auto volledig door de mangel is gehaald, de software versie bij mij ook op 1.6.0 staat.
"Mijn geduld is vreselijk op de proef gesteld"..... moet je je eens voorstellen dat er mensen zijn die na reservering ruim een jaar op hun auto hebben moeten wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
baszz schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:04:
[...]

"Mijn geduld is vreselijk op de proef gesteld"..... moet je je eens voorstellen dat er mensen zijn die na reservering ruim een jaar op hun auto hebben moeten wachten ;)
Maar die krijgen dan weer een jaar lang extra bluecruise ter compensatie. Oh wacht, dat is alleen in de US.... https://www.macheforum.co...21my-job-1-mach-es.13872/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
metalpro2021 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:07:
[...]

Maar die krijgen dan weer een jaar lang extra bluecruise ter compensatie. Oh wacht, dat is alleen in de US.... https://www.macheforum.co...21my-job-1-mach-es.13872/
Ja...jammer is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18:31
martijnvds schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:54:
[...]

Mijn GT is standaard geleverd met 2.0

Just here for the fun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brotuck
Nou ben ik altijd wel bezig met firmware en updates.

En geen fan van een auto wegbrengen naar een dealer voor software updates, dus ik ben me aan het verdiepen in het zelf updaten. Ik ben tenslotte een echte tweaker..

Het lijkt me eerlijk gezegd geen rocket science anders dan de juiste apparatuur kopen.

YouTube: Ford Mustang Mach E DIY Software Update. Charging Speed Increase?

https://www.macheforum.co...rnative-to-forscan.10217/

Uitgerekend zal het rond de 1500 - 2000 euro kosten aan hardware en licenties
Dit wil ik er best in investeren, maar vind het een beetje zonde als ik het enkel voor mijn eigen auto gebruik..

[ Voor 10% gewijzigd door Brotuck op 31-01-2022 15:55 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 14:46
Brotuck schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:48:

En geen fan van een auto wegbrengen naar een dealer voor software updates, dus ik ben me aan het verdiepen in het zelf updaten. Ik ben tenslotte een echte tweaker..

Het lijkt me eerlijk gezegd geen rocket science anders dan de juiste apparatuur kopen.

Dit wil ik er best in investeren, maar vind het een beetje zonde als ik het enkel voor mijn eigen auto gebruik..
Mijn auto heeft sinds ontvangst 18-11-21 ook nog geen enkele update gehad. Zou het ook graag zelf 'forceren' ipv via de dealer maar niet voor die kosten ;). Mits je erg centraal in het land woont wil ik wel eens langskomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brotuck
Tedillac schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:26:
[...]

Mijn auto heeft sinds ontvangst 18-11-21 ook nog geen enkele update gehad. Zou het ook graag zelf 'forceren' ipv via de dealer maar niet voor die kosten ;). Mits je erg centraal in het land woont wil ik wel eens langskomen.
Ik ben ff aan het bekijken wat de beste hardware is.

In essentie heb je een best dure ODB koppeling nodig (eenmalige aanschaf amazon is 500 dollar + 133 shipping) --> net besteld voor 587,34 euro _/-\o_
Ook heb je een acculader nodig die continu stroom kan leveren omdat de kleine accu tijdens updaten anders dood kan gaan. (rond de 200 euro) -> besteld _/-\o_
Ook heb je een licentie nodig om aan de juiste firmware en flashtool te komen. (dit kan je per 2 dagen, 30 dagen of jaar kopen. Een jaar licentie is 900 dollar)

Ik woon in de omgeving Rotterdam overigens..

Ik wil dit best als service aanbieden aan anderen, maar dit kost serieus veel tijd per auto.
Dus wellicht moet ik wel iets voor de kosten en tijd gaan vragen.

Alle hardware komt ergens volgende week binnen, dus ik weet al wat ik dat aansluitende weekend ga doen O-)

[ Voor 14% gewijzigd door Brotuck op 31-01-2022 16:45 ]

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:14
Brotuck schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:48:

Count me in.
Misschien kunnen we dit met meerdere doen/splitten?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
makooy schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:47:
[...]

Count me in.
Misschien kunnen we dit met meerdere doen/splitten?
Zoals ik al aangaf zijn de hardwarekosten een kleine 800 euro.
Een software licentie kost voor 2 dagen 50 dollar..

Daarin kun je als je het een beetje goed plant wel 3 a 4 auto's doen.
Als het er meer worden dan is een maand / jaar optie een goed idee.

Hardware is besteld....

[ Voor 3% gewijzigd door Brotuck op 31-01-2022 16:51 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 19:19
Via Forscan (zelfs gratis voor een tijdje) zijn veel Ford modules zelf up te daten door middel van een simpele obd stekker van 100 euro. Het lijkt me niet dat de mach e modules nu al ondersteund worden, maar even afwachten voor dure apparatuur aan te schaffen kan het waard zijn. Sync 4 Ota software kun je sowieso niet naar voren halen volgens mij.

[ Voor 12% gewijzigd door unreal0 op 31-01-2022 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
unreal0 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:20:
Via Forscan (zelfs gratis voor een tijdje) zijn veel Ford modules zelf up te daten door middel van een simpele obd stekker van 100 euro. Het lijkt me niet dat de mach e modules nu al ondersteund worden, maar even afwachten voor dure apparatuur aan te schaffen kan het waard zijn. Sync 4 Ota software kun je sowieso niet naar voren halen volgens mij.
Zie filmpje. Alle modules kunnen geupdate worden inclusief sync 4

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
Brotuck schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:49:
[...]

Zoals ik al aangaf zijn de hardwarekosten een kleine 800 euro.
Een software licentie kost voor 2 dagen 50 dollar..

Daarin kun je als je het een beetje goed plant wel 3 a 4 auto's doen.
Als het er meer worden dan is een maand / jaar optie een goed idee.

Hardware is besteld....
Ik moet zeggen dat je best lef hebt als je dit zelf durft. Ik lees iets te vaak dat updates mislukken en de auto een letterlijke brick is geworden waar ze zelfs bij de dealer geen wijs van worden.
Een parametertje omzetten zoals met vagcom ala, maar een hele update van het net trekken en die installeren is toch wel andere koek. Ik vrees dat ook je hele garantie eraan gaat tav de software als je zelf updates gaat installeren. Hopelijk weet je heeeel goed wat je doet.

Enne, don't fix anything that's not broken. Wat dat betreft vind ik 1.4 prima en hoeft van mij 1.6, 1.7 of 2.0 niet tenzij het echt iets toevoegt wat waardevol is maar tot dusver zit er niks bij wat een update waard zou zijn. Hierbij wel opgemerkt dat ik eigenlijk geen softwareproblemen heb met wat dan ook en ik geen waarde hecht aan gimmicks die niks toevoegen aan het rijden zelf.

[ Voor 26% gewijzigd door FreeMen op 31-01-2022 19:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
FreeMen schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:23:
[...]

Ik moet zeggen dat je best lef hebt als je dit zelf durft. Ik lees iets te vaak dat updates mislukken en de auto een letterlijke brick is geworden waar ze zelfs bij de dealer geen wijs van worden.
Een parametertje omzetten zoals met vagcom ala, maar een hele update van het net trekken en die installeren is toch wel andere koek. Ik vrees dat ook je hele garantie eraan gaat tav de software als je zelf updates gaat installeren. Hopelijk weet je heeeel goed wat je doet.

Enne, don't fix anything that's not broken. Wat dat betreft vind ik 1.4 prima en hoeft van mij 1.6, 1.7 of 2.0 niet tenzij het echt iets toevoegt wat waardevol is maar tot dusver zit er niks bij wat een update waard zou zijn. Hierbij wel opgemerkt dat ik eigenlijk geen softwareproblemen heb met wat dan ook en ik geen waarde hecht aan gimmicks die niks toevoegen aan het rijden zelf.
Als je een beetje verstand hebt van hoe firmware updates werken , dan weet je dat iedere module inderdaad kapot kan. Er zal best een failsafe in zitten. Maar garanties heb je niet idd.

Deze manier van updaten doet de ford dealer ook, het enige verschil is dat zij een badflash gratis repareren. Als ik iets sloop is er iets niet meer functioneel. Maar zelfs bad flashes kan je repareren...

No guts no glory toch ?

Overigens heb ik wel aardige ervaring met jailbreaken/flashen hoor. Dus lwestie van heel goed voorbereiden en veel youtube filmpjes bestuderen hierover.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
ETIS is end of life? Als ik op de nieuwe site kijk, dan is mijn voorruit recall ook ineens weg en is het standaardland nu bij mij United kingdom.... Hoe zit het bij jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2QhT5cI4LCCGFgXQZ5CW2zIQhzQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X6ushWKCVfFjMJUya2t6RNOG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
metalpro2021 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:49:
ETIS is end of life? Als ik op de nieuwe site kijk, dan is mijn voorruit recall ook ineens weg en is het standaardland nu bij mij United kingdom.... Hoe zit het bij jullie?

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1vSXnNoC8vgqqMN2H-Vnb1Apx5E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tarOWy7Fbt0Q25mgoG53dKR7.jpg?f=fotoalbum_large

Hier alles zoals het was

Je gebruikt deze link? https://www.etis.ford.com/vehicleSelection.do

[ Voor 4% gewijzigd door MarcelGo op 31-01-2022 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcelt4
[...]

Dat vind ik ook bewonderingswaardig O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
marcelt4 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 07:58:
[...]

Dat vind ik ook bewonderingswaardig O-)
17 maanden heb ik gewacht....

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
Ik krijg daar altijd dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vY3mPHnP3HGCo9BMqHL8vEahVF0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ub0VNKte7tUmL4921bSQq3sV.png?f=fotoalbum_large

Taal en land beide op NL ingesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
Zijn er meer mensen waarvoor 21C22 (voorruit recall) stond aangegeven in ETIS en waar deze nu is verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Butre
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-09 18:59
21C22 staat bij mij nog op ETIS.
Per 6 januari Jl. heb ik de software update 21P22 laten uitvoeren door de dealer.
Het rare is nu dat deze software update nog steeds open staat op ETIS.

Nb zijn er nog steeds problemen met PAAK ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijnvds
El Butre schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:25:
21C22 staat bij mij nog op ETIS.
Per 6 januari Jl. heb ik de software update 21P22 laten uitvoeren door de dealer.
Het rare is nu dat deze software update nog steeds open staat op ETIS.

Nb zijn er nog steeds problemen met PAAK ?
PAAK werkt wel beter dan voorheen na de 21P22 update (hij herkent mijn telefoon als de app op de achtergrond draait ipv actief open op mijn iPhone 11), maar het is nog niet 100% foutvrij. Maar ik durf wel zonder sleutel de deur uit te gaan, heb de auto slechts 2x met wachtwoord moeten starten (ging nog wel open met telefoon maar werd niet herkend als sleutel om te starten). Verder heb ik weinig gemerkt van betere range bij dit koudere weer, maar wellicht heeft dat ook met mijn rijstijl te maken. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Het is 1x boven de 9 graden en ik heb ineens een mega range.. nee hij is al weken niet gereset.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mrQBuQU_5OrDhRT-SKgIaR9I13E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vn9Uba1Sz0O9xZwGe6xGdkEY.png?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caulino
  • Laatst online: 22-09-2023
[...]

Ik had hem binnen twee weken na het zetten van de handtekening :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolfree
  • Laatst online: 17:47
metalpro2021 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:54:
Zijn er meer mensen waarvoor 21C22 (voorruit recall) stond aangegeven in ETIS en waar deze nu is verdwenen?
Hij staat bij mij ook nog gewoon in ETIS, en ook in de App. Ben wel benieuwd of de nieuwe voorruiten al binnen zijn. Weet iemand dit of heeft iemand al de voorruiten laten vervangen/hechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
Tolfree schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:50:
[...]

Hij staat bij mij ook nog gewoon in ETIS, en ook in de App. Ben wel benieuwd of de nieuwe voorruiten al binnen zijn. Weet iemand dit of heeft iemand al de voorruiten laten vervangen/hechten?
Bij mij nu ook weer in ETIS ,maar niet in de app.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelt4
Tolfree schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:50:
[...]

Die van mij heeft tot afgelopen vrijdag 2 maanden bij de dealer gestaan waarbij begin vorige week in ene ook deze recall in beeld kwam. Ik heb uiteraard gevraagd of ze deze gelijk mee konden nemen, maar ik kreeg te horen dat er nog geen ruiten beschikbaar waren, maar dat kan inmiddels natuurlijk ook wel anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
marcelt4 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:23:
[...]

Die van mij heeft tot afgelopen vrijdag 2 maanden bij de dealer gestaan waarbij begin vorige week in ene ook deze recall in beeld kwam. Ik heb uiteraard gevraagd of ze deze gelijk mee konden nemen, maar ik kreeg te horen dat er nog geen ruiten beschikbaar waren, maar dat kan inmiddels natuurlijk ook wel anders zijn.
2 maanden ?

Was er een onderdeel niet op voorraad ?

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelt4
Brotuck schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:27:
[...]

2 maanden ?

Was er een onderdeel niet op voorraad ?
Ze hebben er lang over gedaan om het probleem te vinden, wat een kapotte stekker bleek te zijn. Die stekker heeft even geduurd, maar na montage bleek die kapotte stekker kortsluiting in een module te hebben gegeven. En die duurde ook weer lang...

Maar sinds zaterdag in bezit en al ruim 800km gereden. Ik ben dat al weer vergeten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
marcelt4 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:28:
[...]

Ze hebben er lang over gedaan om het probleem te vinden, wat een kapotte stekker bleek te zijn. Die stekker heeft even geduurd, maar na montage bleek die kapotte stekker kortsluiting in een module te hebben gegeven. En die duurde ook weer lang...

Maar sinds zaterdag in bezit en al ruim 800km gereden. Ik ben dat al weer vergeten :-)
ah zo, ja ik vraag me soms serieus af of de monteurs die bij de dealer werken wel genoeg kennis hebben van dit type auto's. Als ik in de ICT er zolang over zou doen om een probleem te vinden dan heb ik het gat van de deur al gezien. 8)

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelt4
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0OIIR38bHf4e9SrASLF16mjt62Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HsJkL0ri6q2Lx2PqnZvHu496.jpg?f=fotoalbum_large

Hebben meerdere mensen dit? De Ford app zuigt de telefoon in no time leeg... ik was eerst bang dat android auto icm flitsmeister de boosdoener was, maar de veroorzaker lijkt nu te zijn opgestaan? Paak etc werkt overigens wel allemaal feilloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZL900
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17-09 17:04
marcelt4 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:06:
[Afbeelding]

Hebben meerdere mensen dit? De Ford app zuigt de telefoon in no time leeg... ik was eerst bang dat android auto icm flitsmeister de boosdoener was, maar de veroorzaker lijkt nu te zijn opgestaan? Paak etc werkt overigens wel allemaal feilloos
ik heb met mijn Iphone nog nooit ergens last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
Brotuck schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 21:51:
Het is 1x boven de 9 graden en ik heb ineens een mega range.. nee hij is al weken niet gereset.

[Afbeelding]
Ja grappig, hier ook 400+ km bi 100% laadniveau. Temperatuur is duidelijk een flinke invloedsfactor voor de guess-o-meter, opzich niet heel verbazingwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodzinga
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-04 21:41
Brotuck schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:33:
[...]

17 maanden heb ik gewacht....
Ik ook

MME AWD ER Carbonized Grey TP+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_Kou
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 03-05-2023
Ik maar 16 maanden en 4 dagen 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_Kou
metalpro2021 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:49:

[Afbeelding]
Idem:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pqfnwuBq7Dcda8d1Imf9vpVpIqU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f2xr8fcDNomUNpDgwTMu0iPk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
Ter info: bij mij is de recall melding voorruit weer terug: in edis en op site en fordpass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
Range in de winter , warmtepompen en het verhaal over pre-conditioning.

Eindelijk iemand die het test: YouTube: 50% weniger Reichweite? Luxus Elektroauto schockt Besitzer

Conclusie:

* Het nadelige gebruik in de winter komt VOORAL doordat auto's zonder warmtepomp (zoals in de video de Mercedes EQS) hun batterij gebruiken om de cabine te verwarmen.
* Veel MINDER door de PRE-CONDITION functie van de warmtepomp

In de video worden diverse testen gedaan (en vergeleken met een EV6). En alleen als de ECO++ modus wordt geselecteerd. (in ons geval: de e-heat niet wordt gebruikt) komt het verbruik in de buurt van 20 KwH/100Km.

Oh ja , er wordt ook nog een Prof. Dr. Ing. aangehaald voor onderbouwing.

Wat niet in de video wordt genoemd, is dat een warmtepomp in temperaturen <-10-15 graden celcius niet meer werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-09 13:38
Krijg sinds vandaag bij het starten steeds de melding dat mijn bereik onvoldoende is om bij de dichtstbijzijnde laadpaal te geraken. Ben dan gewoon 200m van een laadpaal vandaan (staat gewoon in de Sync navigatie van de auto zelf) en heb meer dan 250km range over 8)7 Iemand anders dit ook wel eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
mtouw78 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:42:
Krijg sinds vandaag bij het starten steeds de melding dat mijn bereik onvoldoende is om bij de dichtstbijzijnde laadpaal te geraken. Ben dan gewoon 200m van een laadpaal vandaan (staat gewoon in de Sync navigatie van de auto zelf) en heb meer dan 250km range over 8)7 Iemand anders dit ook wel eens gehad?
Regelmatig eigenlijk. Begrijp ook niet zo goed waar het vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco70
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-12-2024
baszz schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:57:
[...]

Regelmatig eigenlijk. Begrijp ook niet zo goed waar het vandaan komt.
ook bij mij sinds vandaag de zelfde melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xud9-BPJG6aTeZhrD1-RTCB953w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hNxQLf5ckh7SQK4cn30YU3XK.jpg?f=fotoalbum_large

Deze kreeg ik vandaag in de Fordpass app. Straalt wel professionaliteit uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Heb best wel vaak zitten zoeken hoe je nou je voertuig op afstand kan instellen. Vandaag kwam ik erachter dat dit lukt nadat je de auto een andere naam geeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/__wWE1yA6PrZVW_2n5ghC0TLLDI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Pg954b8l0tkTp3M2dLAagfbW.png?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Banol
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-06 00:17
Voor de liefhebbers. Ik post eigenlijk nooit iets maar volg dit topic wel altijd met een schuin oog.

https://github.com/tonesto7/fordpass-scriptable

Ik dit topic wordt uitgelegd hoe je via scriptable (in AppStore) een widget voor FordPass op je iOS apparaat kunt zetten.

Kudo’s naar tonesto7 die dit gemaakt heeft

Veel plezier er mee

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J9V0-FTFQf2UO31rOHgYDYd_mb0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hD1cxIMHGcGKL91gvaSYJ77r.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door Banol op 05-02-2022 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Hebben jullie ook wel eens, ik erg regelmatig, dat als je een rit begint de auto spontaan ergens heen gaat navigeren zonder zelf iets ingesteld te hebben? Evenals dat de navigatie op kilometerteller-scherm soms aangeeft dat bestemming b.v. 43km is terwijl er helemaal geen navigatie bestemming is ingesteld? Ik heb het idee dat ik een van beide vaker wel tref dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
Tedillac schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:32:
Hebben jullie ook wel eens, ik erg regelmatig, dat als je een rit begint de auto spontaan ergens heen gaat navigeren zonder zelf iets ingesteld te hebben? Evenals dat de navigatie op kilometerteller-scherm soms aangeeft dat bestemming b.v. 43km is terwijl er helemaal geen navigatie bestemming is ingesteld? Ik heb het idee dat ik een van beide vaker wel tref dan niet.
Zeker. Hij probeert slim te zijn en te leren van eerdere bestemmingen en denkt dat je dat dan nog een keer heen wil ofzo. Ben ook nog aan het zoeken naar de uit knop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachEric
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22-04-2023
Iemand de nieuwe versie van de android-app (4.10.0) al geïnstalleerd ? En zo ja bevalt deze ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xhD6MQzr2TO5z1sdb07tmRhjz1s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/837pQqAp7rHCKeUTx3U0AS3o.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelK64
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-08 12:56
Tedillac schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:32:
Heb ik ook een keer of 3 gehad, nu laatste tijd niet meer. Snap er ook niks van.

Ook verbaas ik me dat iedere rit op de meest stompzinnige plaatsen een soort van harde "pling" geluid uit het scherm komt. Reden is mij onbekend. Geen andere melding komt er.
Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metalpro2021
MarcelK64 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:24:
[...]

Heb ik ook een keer of 3 gehad, nu laatste tijd niet meer. Snap er ook niks van.

Ook verbaas ik me dat iedere rit op de meest stompzinnige plaatsen een soort van harde "pling" geluid uit het scherm komt. Reden is mij onbekend. Geen andere melding komt er.
Iemand een idee?
Dan rijd je te hard. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tedillac
Ja die pling is bij mij ook bekend als de instelling dat ik meer als 6kmh te hard rijdt, zelf voor gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_Kou
Tedillac schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:44:
Ja die pling is bij mij ook bekend als de instelling dat ik meer als 6kmh te hard rijdt, zelf voor gekozen.
En ik maar altijd denken dat die pling standaard voorbij kwam ongeveer 2 minuten nadat ik was weggereden. O-) Eens kijken of ik die uit kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelK64
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-08 12:56
Bedankt voor de reactie.
Deze melding staat uit voor snelheid overschrijding. Dus dat kan het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:56
De iOS app is inmiddels ook naar 4.10.0 geholpen met een iets andere indeling. Waar ik overigens sporadisch last van heb is dat zij 2 x gaat toeteren bij het openen van een deur. Ik kan er nog geen patroon in herkennen maar wellicht zegt jullie het iets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Donnie Darko schreef op zondag 6 februari 2022 @ 10:44:
De iOS app is inmiddels ook naar 4.10.0 geholpen met een iets andere indeling. Waar ik overigens sporadisch last van heb is dat zij 2 x gaat toeteren bij het openen van een deur. Ik kan er nog geen patroon in herkennen maar wellicht zegt jullie het iets ?
Dat gebeurd als het contact aan staat en de auto denkt dat de sleutel/phone de auto verlaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:56
MarcelGo schreef op zondag 6 februari 2022 @ 11:15:
[...]

Dat gebeurd als het contact aan staat en de auto denkt dat de sleutel/phone de auto verlaat...
Dit zou het zomaar eens kunnen zijn met m’n ADHD , ik ga er op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baron de L
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-07-2024
Heeft iemand hier wel eens een “HEV-gevaar” gehad met de auto? Zo ja, hoe ernstig is dit? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D0wLz1as5Ob1hCsXN3RNxo1wQl8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MOnN4meQRFGyrFR2d2jovkGL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grondje
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-10-2024
Vandaag opeens de voorkeurradio zenders weg. Iemand dit ook meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Baron de L schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:11:
Heeft iemand hier wel eens een “HEV-gevaar” gehad met de auto? Zo ja, hoe ernstig is dit? [Afbeelding]
Dit lijkt mij de 12 volt batterij. Normaal gesproken laad die ook op tijdens laden of rijden.

Wellicht is er een update geïnstalleerd die ervoor zorgde dat de koeling aansprong ?

Dit is de reden waarom sommigen een acculader aansluiten tijdens handmatige updates. Die koeling kan ineens 35 ampere trekken uit dat kleine accu'tje

En sommige updates zijn echt heel lang bezig. Tot wel 2-3 uur heb ik melding van gelezen.

Dit is wellicht ook de reden waarom Ford nog steeds geen essentiele onderdelen update via OTA. Puur omdat de kans op een lege 12 volt accu bestaat.

[ Voor 13% gewijzigd door Brotuck op 06-02-2022 21:54 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baron de L
Brotuck schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:49:
[...]

Dit lijkt mij de 12 volt batterij. Normaal gesproken laad die ook op tijdens laden of rijden.

Wellicht is er een update geïnstalleerd die ervoor zorgde dat de koeling aansprong ?

Dit is de reden waarom sommigen een acculader aansluiten tijdens handmatige updates. Die koeling kan ineens 35 ampere trekken uit dat kleine accu'tje

En sommige updates zijn echt heel lang bezig. Tot wel 2-3 uur heb ik melding van gelezen.

Dit is wellicht ook de reden waarom Ford nog steeds geen essentiele onderdelen update via OTA. Puur omdat de kans op een lege 12 volt accu bestaat.
Hij stond niet aan de lader met ~80% op de teller. Na 3 maal opnieuw starten (en een afstand te rijden) was de melding verdwenen. Uit voorzorg ga ik morgen toch even langs de dealer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:15

ja3

Ik heb na de software update eens mijn laadcurve getest. En inderdaad hij blijft lekker gaan tot 91%.

Heb de hele sessie gefilmd voor de geïnteresseerden: YouTube: Ford Mustang Mach-E ER opladen bij 8 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baron de L
Brotuck schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:49:
[...]

Zojuist de dealer gesproken; “Wij kunnen zien dat de auto het probleem zelf heeft opgelost, de foutmelding is automatisch gewist uit de geschiedenis. Wellicht had het te maken met een update die is doorgevoerd, de extreme weersomstandigheden van dit weekend of een combinatie hiervan. Voor nu hoef je geen actie te ondernemen. Mocht het probleem zich nogmaals voordoen willen we je vragen om langs te komen.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
Baron de L schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:59:
[...]

Zojuist de dealer gesproken; “Wij kunnen zien dat de auto het probleem zelf heeft opgelost, de foutmelding is automatisch gewist uit de geschiedenis. Wellicht had het te maken met een update die is doorgevoerd, de extreme weersomstandigheden van dit weekend of een combinatie hiervan. Voor nu hoef je geen actie te ondernemen. Mocht het probleem zich nogmaals voordoen willen we je vragen om langs te komen.”
Ja...was wel extreem ja... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Baron de L schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:59:
[...]

Ja ik vermoed echt een issue met OTA updates en de batterij spanning. Zodra je een firmware erop zet gaat de koeling op 100% draaien (net als bij laptops), maar sommige updates duren gewoon een tijd. En de accu is nu eenmaal klein....

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luffbra
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-06-2024
Baron de L schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:11:
Heeft iemand hier wel eens een “HEV-gevaar” gehad met de auto? Zo ja, hoe ernstig is dit? [Afbeelding]
Ik ben naar de dealer geweest. Het was 4u na de laatste dealer-update. Zij hebben een nieuwe update doorgevoerd. Daarna was het verdwenen
Pagina: 1 ... 119 ... 179 Laatste