Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 117 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZL900
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17-09 17:04
Na een paar weken met de sleutel te hebben gereden omdat ik paak zat was. Heb ik Paak gister weer geprobeerd. Wat is nu het geval... "Als" de auto mij aan ziet komen gaan de deurknopjes branden en kunnen we de auto pas open doen als we eerst één van de achterportieren hebben open gemaakt. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 19:07

m24

ZL900 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:11:
Na een paar weken met de sleutel te hebben gereden omdat ik paak zat was. Heb ik Paak gister weer geprobeerd. Wat is nu het geval... "Als" de auto mij aan ziet komen gaan de deurknopjes branden en kunnen we de auto pas open doen als we eerst één van de achterportieren hebben open gemaakt. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Nee, maar je moet wel opletten dat je telefoon vrij dicht bij de deur moet zijn. Afhankelijk van hoe je staat kan het zijn dat de achterdeur wel gaat en de voordeur niet..... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m24

m24

C6DL schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:46:
[...]

Helaas, deze zijn van de eigenaren van deze auto.
betreft prive parkeerplaats

Maar terugkomend op mijn vraag, als het max haalbare 1 fase gaat zijn.
Ik lees op een andere site dit terug:

[Afbeelding]

Waarom staat een DC snellader onder fase 1 bij een normaal stopcontact ? :?
op 1 fase laad je dan in 12 uur (uitgaande van 90% efficiency) 39,96 Kw, dat is goed voor meer dan 200km, dus als je 200km of minder per dag nodig hebt dan kan het zonder tussendoor bijladen. Eventueel is op het werk laden of bij klanten natuurlijk ook een optie. En desnoods inderdaad even snelladen om af te toppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZL900
m24 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:12:
[...]

Nee, maar je moet wel opletten dat je telefoon vrij dicht bij de deur moet zijn. Afhankelijk van hoe je staat kan het zijn dat de achterdeur wel gaat en de voordeur niet..... :)
Ik sta zelfs dichter bij mijn voordeur als de achterdeur, dus dit lijkt mij niet het probleem.
Mijn vriendin kan zelfs de achterdeur van de bijrijderskant open doen. Als zij de deur dan open heeft gedaan kan ik de bestuurdersdeur openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

ZL900 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:23:
[...]

Ik sta zelfs dichter bij mijn voordeur als de achterdeur, dus dit lijkt mij niet het probleem.
Mijn vriendin kan zelfs de achterdeur van de bijrijderskant open doen. Als zij de deur dan open heeft gedaan kan ik de bestuurdersdeur openen.
hmm ok, ja als 1 deur open is, kunnen ze allemaal open.... Als je vriendin de sleutel heeft en jij PaaK, dan kan dat ook een reden zijn: de sleutel lijkt het te winnen en dan wil PaaK (iig bij mij) het niet doen, todat vrouwlief me in de auto laat....

had ik al gezegd dat ik een 2e sleutel wil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZL900
m24 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:35:
[...]

hmm ok, ja als 1 deur open is, kunnen ze allemaal open.... Als je vriendin de sleutel heeft en jij PaaK, dan kan dat ook een reden zijn: de sleutel lijkt het te winnen en dan wil PaaK (iig bij mij) het niet doen, todat vrouwlief me in de auto laat....

had ik al gezegd dat ik een 2e sleutel wil?
De sleutel lag thuis en wij waren ergens anders.
Ik kan gewoon geen reden bedenken waarom bij ons eerst een achterdeur of achterklep open moet voordat de voordeuren van het slot afgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Butre
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-09 18:59
Ik heb inmiddels bij de dealer een 2e sleutel aangevraagd nadat PAAK 3 keer weigerde terwijl ik op bestemming was.
Erg lastig om dan de sleutel te laten brengen.
Obv non-conformiteit een klacht en 2e sleutel verzocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 11:55
El Butre schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:44:
Ik heb inmiddels bij de dealer een 2e sleutel aangevraagd nadat PAAK 3 keer weigerde terwijl ik op bestemming was.
Erg lastig om dan de sleutel te laten brengen.
Obv non-conformiteit een klacht en 2e sleutel verzocht.
Ik heb vrij recent de nodige updates gehad aan de auto met de hoop dat hiermee de PaaK problemen opgelost zouden zijn. Het lijkt iets beter maar het is nog steeds niet zo vlekkeloos als gewoon met de sleutel. Ik heb wel gemerkt dat je voor Android telefoons de optie aan moet zetten voor "apparaten in de buurt" (instellingen > verbindingen > meer verbindingsinstellingen).

Maar zoals gezegd; nog steeds moet ik soms even wachten buiten de auto voordat ik de auto open kan doen en ook in de auto verschijnt af en toe (zelfs nadat ik al weggereden ben) nog de melding "sleutel niet herkent".
Ik heb dus ook om een tweede sleutel gevraagd en heb van Ford Nederland daar nu een voucher voor gekregen van 100 euro. Prachtig...alleen kost de sleutel 300euro naar ik heb begrepen. Hoe hebben jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

baszz schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:31:
[...]

Ik heb vrij recent de nodige updates gehad aan de auto met de hoop dat hiermee de PaaK problemen opgelost zouden zijn. Het lijkt iets beter maar het is nog steeds niet zo vlekkeloos als gewoon met de sleutel. Ik heb wel gemerkt dat je voor Android telefoons de optie aan moet zetten voor "apparaten in de buurt" (instellingen > verbindingen > meer verbindingsinstellingen).

Maar zoals gezegd; nog steeds moet ik soms even wachten buiten de auto voordat ik de auto open kan doen en ook in de auto verschijnt af en toe (zelfs nadat ik al weggereden ben) nog de melding "sleutel niet herkent".
Ik heb dus ook om een tweede sleutel gevraagd en heb van Ford Nederland daar nu een voucher voor gekregen van 100 euro. Prachtig...alleen kost de sleutel 300euro naar ik heb begrepen. Hoe hebben jullie dit?
Nou, ik loop bij Ford NL en de dealer te klagen, dealer kan niks en Ford NL reageert niet. Maar goed, een voucher van 100 euro voor een 300 euro sleutel is natuurlijk bespottelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18:31
Met de komst van de indicatie (onder percentage) hoever je het "gas" intrapt viel me op dat bij whisper en active hij minder ver gaat. Dus minder power bij die standen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YcpBMqsp1kg-fMtG208A4f9it2I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XOQScwMOCob3ylYCUiUNFLMs.jpg?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 14:46
Hoe weet je welke versie software je draait? Mijn MME is volgens zichzelf en de app up-to-date maar ik mis van alles qua functionaliteit zoals bovenstaande, notitites e.d. Heb het idee dat ik sinds 18-11 dat we de auto bezitten nog nooit een update (OTA) heb ontvangen en vanuit de dealer hoor ik ook niets dat we zouden moeten update bij hun ofzo? Auto is van de week nog bij dealer geweest om afleverschade te herstellen en teruggekomen met naar mijn idee zelfde software als voorheen draaide. Auto staat 99% van de tijd thuis aan de lader ivm corona thuiswerken en daardoor constant verbonden met internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Het duurt even voordat de communicatie is goedgekeurd, maar dan heb je ook niks ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QLNB44PNdotuXw3GEd-rlVWbfG8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y7Fjl4SOkFVHeXSYrP4xRQzS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m24

m24

Tedillac schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:56:
Hoe weet je welke versie software je draait? Mijn MME is volgens zichzelf en de app up-to-date maar ik mis van alles qua functionaliteit zoals bovenstaande, notitites e.d. Heb het idee dat ik sinds 18-11 dat we de auto bezitten nog nooit een update (OTA) heb ontvangen en vanuit de dealer hoor ik ook niets dat we zouden moeten update bij hun ofzo? Auto is van de week nog bij dealer geweest om afleverschade te herstellen en teruggekomen met naar mijn idee zelfde software als voorheen draaide. Auto staat 99% van de tijd thuis aan de lader ivm corona thuiswerken en daardoor constant verbonden met internet.
In de US lijkt het update tempo nu te zijn gevonden, hopelijk waait dat binnenkort over.... De versie in de auto is nietszeggend: elk component heeft weer specifieke updates. Als je het wilt is een afspraak maken bij de dealer de enige optie om een update te forceren. Kost wel een uur of 5-6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:47
Vandaag gereden met een Mach-E GT. Lekker hoor zoveel vermogen.

Alleen vroeg ik mij af, hoe jullie het sturen ervaren. Rond de middenstand lijkt het alsof je over een doodpunt heen moet sturen. Ook met rijhulpen uit. Is dit iets specifieks voor de GT of is dit een Mach-E kwaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:59
Dat herken ik in ieder geval niet.

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
RobbieHifi schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:28:
Vandaag gereden met een Mach-E GT. Lekker hoor zoveel vermogen.

Alleen vroeg ik mij af, hoe jullie het sturen ervaren. Rond de middenstand lijkt het alsof je over een doodpunt heen moet sturen. Ook met rijhulpen uit. Is dit iets specifieks voor de GT of is dit een Mach-E kwaal?
Totaal niet herkenbaar

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fyder Zewis
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22-03 11:08
Ja bij wil zelf alleen alleen portier rechts achter open, dan pas kan ik de portier bestuurder openen. Dus dan moet ik om de auto heen lopen. Schiet mij maar lek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
@ZL900 @Fyder Zewis is een software update voor, misschien zelfs verschillende...oa deze

SSM 49676 - March 18, 2021 - 2021 Mustang Mach E - Alarm Activates When Unlocked Door Opened - Driver Door Does Not Unlock/Open - Door Activation Switch Not Lighting Up

Some 2021 Mustang Mach-E vehicles may experience a concern of the alarm activating when an unlocked door is opened, the driver door does not unlock/open when pressing the door activation switch, or the door activation switch not lighting up. This may be due to a software configuration in the body control module (BCM).To correct the condition, reprogram the BCM using the latest software level of the appropriate Ford diagnostic scan tool. For claiming, use causal part 15604 and applicable labor times in Section 10 of the Service Labor Time Standards (SLTS) Manual.

END SSM

It appears they have a quick fix already for this issue. If UCDS has been updated to support the MME (I doubt it) I'll update it myself. Otherwise off to the dealer it goes. Mine has done both of these things. Only once has the alarm gone off, but twice now it won't open the driver door.

Hier meer te vinden...https://www.macheforum.co...tch-not-lighting-up.4576/

Deze is nog beter..https://www.macheforum.co...arted-this-weekend.10285/

[ Voor 16% gewijzigd door MarcelGo op 10-01-2022 19:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mach-E.Jsn
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
Hoe betrouwbaar is www.etis.ford.com?
Net de wagen terug gehaald voor de recall van de voorruit, welke vervangen is door een nieuw exemplaar bij mij, en de 21P22 update. Echter staat op etis nog steeds dat deze moet geïnstalleerd worden. Volgens de details update heb ik momenteel ford power-up 1.6.0 maar bijvoorbeeld het notitieblok is er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Mach-E.Jsn schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:05:
Hoe betrouwbaar is www.etis.ford.com?
Net de wagen terug gehaald voor de recall van de voorruit, welke vervangen is door een nieuw exemplaar bij mij, en de 21P22 update. Echter staat op etis nog steeds dat deze moet geïnstalleerd worden. Volgens de details update heb ik momenteel ford power-up 1.6.0 maar bijvoorbeeld het notitieblok is er wel.
Schijnt een paar dagen vertraging in te zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach-E.Jsn
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
MarcelGo schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:08:
[...]

Schijnt een paar dagen vertraging in te zitten...
Bij de vorige update bij de dealer was de melding op etis nog thans al verdwenen eer ik de wagen terug had. Maar zoals alles bij ford geduld is een mooi zaak.
Maar toch, bij de dealer vertrokken met nog 384km (83%) range, naar huis gereden 20km verder. Thuis aangekomen nog slechts 308km range over. 🤔 Vandaar de twijfel dat de update erop staat... let wel ik woon in België en rij dus 120km/h op de snelweg. 😉 Volgens de dealer en ik siteer: Om de reële range te weten van hoe ver je werkelijk geraakt: reset de historie. Maar als ik daarop moet vertrouwen ga ik toch de takeldienst moeten bellen voor op bestemming te geraken vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 16:56
m24 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:03:
Het duurt even voordat de communicatie is goedgekeurd, maar dan heb je ook niks ;)

[Afbeelding]
Die had ik afgelopen donderdag met allemaal foutmeldingen in de auto en app vervolgens hetzelfde berichtje (en alle foutmeldingen weer weg) ik hoopte eigenlijk op een OTA update maar vooralsnog zie ik helemaal niet welke versie ik heb (ook niet via het OTA trucje) ik zie wel het volgende in het firmware update element:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CB-enem2J0KQ1aBUmrORorSRxks=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8UnJYWn0iZI2HISaOhV72oIY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcdbee89
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-09 22:51
m24 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:38:
[...]

Nou, ik loop bij Ford NL en de dealer te klagen, dealer kan niks en Ford NL reageert niet. Maar goed, een voucher van 100 euro voor een 300 euro sleutel is natuurlijk bespottelijk...
Hier sinds 7 december de MME ontvangen. PAAK werkt hier ook niet soepel, bij Ford geklaagd en ook voucher ontvangen, met het verschil dat deze 300 is. Er moet alleen nog 100 betaald worden om hem in te leren. Ze maken er zooitje van daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marco70
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-12-2024
rcdbee89 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 00:16:
[...]

Hier sinds 7 december de MME ontvangen. PAAK werkt hier ook niet soepel, bij Ford geklaagd en ook voucher ontvangen, met het verschil dat deze 300 is. Er moet alleen nog 100 betaald worden om hem in te leren. Ze maken er zooitje van daar.
Bij Broekhuis Zeist rekent men totaal € 266,22 naar Ford voor leveren en inlezen sleutel. Op basis van deze prijsopgave heb ik van Ford NL een voucher gekregen ter waarde van dit bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
marco70 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:16:
[...]

Bij Broekhuis Zeist rekent men totaal € 266,22 naar Ford voor leveren en inlezen sleutel. Op basis van deze prijsopgave heb ik van Ford NL een voucher gekregen ter waarde van dit bedrag.
Wat is dit nou weer voor gedoe allemaal. In plaats van dat ze nou gewoon zeggen; ga naar je dealer en vraag om een extra sleutel, wij rekenen dat intern wel af. Maar nee, in plaats daarvan gaan ze met vouchers strooien, die ook nog eens allemaal verschillend in waarde zijn en waar de dealers zelf dan maar weer chocola van moeten maken. Mijn dealer geeft aan dat er, naast de kosten van de sleutel, ook nog kosten zijn voor het inleren omdat de auto daarvoor weer op stal moet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-09 08:45
Er komt weer een live-stream voor de Mustang Mach-E: January 19th at 9 pm EST https://www.ford.com/supp...ver-your-ford/livestream/

Ik heb de tijd omgerekend: 03:00 's ochtends....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JonnQ
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07-03-2022
Hallo,

Bij mij is de laadklep in de wasstraat open gedrukt tijdens het wasprogramma in een ultramoderne wasstraat en is de deksel afgebroken. Ik zag dat het in de USA ook al bij meerdere wagens is gebeurd. Zijn er meer auto's waar dit bij is gebeurd ? Ik vind echt slecht en niet kunnen. Heb een klacht bij Mossel weggelegd maar tot op heden geen reactie. Zijn er meer mensen met dit probleem ?

[ Voor 11% gewijzigd door JonnQ op 11-01-2022 13:33 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Brotuck
Even een paar foto's in het zonlicht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/loDr_v4M5Fij4XhKKsFqWzF0rHE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jsT2K20JSHKg9ICoiDzl5oHu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gkA2HRET1EsqZZggBN02jlnX3G4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qc0nHdJQGv8X2qLZMYWqoQcU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DsIJsC54UM1Jro2tGPLAGPoWkeU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tMRsH4TtpVcNtL0m2iMlrLKS.jpg?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:55
Weet iemand waar je kunt vinden hoe de OTA updates precies lopen? De release dates bedoel ik?
Ben erg benieuwd naar PowerUp 2.3.0.

Ik begreep at snelladen dan tot 90% gaat en dat CarPlay fullscreen beschikbaar komt? Hoewel ik de huidige intergratie eigenlijk wel prima vind, makkelijk schakelen tussen de verschillende 'apps'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelt4
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-03-2023
Hij is toch net een stukje dikker dan de niet-GT versie. Mooi ding!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LeoWest
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22-04-2024
Ik ben ook overgestapt met m n first edition geen spijt van. Heerlijke auto die GT hele fijne stoelen en wat rijdt dat ding fijn en snel. Hier wat plaatjes Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l7r1VLdzcm-t24u4DG_p9agit7o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bcjhFLtDrXZCHoSsPVmsEPPL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uy6Y0bnKiHfJTn7fU4_-2Mf6oMg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QG3rMMwXdnE3eQMRjPivKrEl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mw367l3q0E_QUsXrKhc5iWYndk0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sEjAgOMMjaLjjpx2fQRc4Rd5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ia-PqEj-9O7X1I7RXyo6gSqn4n8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PYr5EPcIZZQQDNiohu1J4pli.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1PmH9X7nirpFqww2wY0NYkz_Um8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7TEye3TYHsHPMl4hY5MWOhT2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4inHQLfwmkeBRq1YWOji1B5mUAI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oqx2ImdCAdQc6iwHXA6I5z4v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rEihHKXl6wDXLxr4TuCy7x3V4QE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/coa1u8GsDqDUlfqwSoxE4t3G.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeoWest
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22-04-2024
Bij Ride & Shine instagramm/facebook kun je lezen wat ik allemaal heb laten customizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice_S
  • Laatst online: 22-11-2024
Ik heb dat bijna altijd bij de bijrijders kant en af en toe aan de bestuurders kant. Als ik dan de knop van de bijrijder indruk gebeurt er niks en dan de achterdeur knop gaan ze allebei open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Iemand 'n idee hoe het kan dat de auto de spiegels ineens niet meer inklapt bij op slot? Van de week zat één van mijn spiegels nog dicht na ontgrendelen, handmatig open gezet en naar mijn idee gaan sindsdien beide spiegels niet meer automatisch open of dicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Tedillac schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:18:
Iemand 'n idee hoe het kan dat de auto de spiegels ineens niet meer inklapt bij op slot? Van de week zat één van mijn spiegels nog dicht na ontgrendelen, handmatig open gezet en naar mijn idee gaan sindsdien beide spiegels niet meer automatisch open of dicht?
Reset dit niet als je ze 1 keer open en dicht doet met het knopje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tedillac
MarcelGo schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:23:
[...]

Reset dit niet als je ze 1 keer open en dicht doet met het knopje?
Ja dat werkt. De rechter leek daardoor nog een zetje te krijgen alsof het systeem aankoppelde. Nu gaan ze weer netjes dicht en open bij ver/ontgrendelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
Weer even een community vraag:

Heeft er iemand (in NL/EU) een recall gehad voor de voorruit?
Bij mij (1st ed: AWD ER 2021) alleen glazen dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

metalpro2021 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:45:

same RWD SR 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudiP
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-09 08:04

hier ook alleen het glazen dak en software update.
Ik ga hem zo weer ophalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
RudiP schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:55:
[...]

hier ook alleen het glazen dag en software update.
Ik ga hem zo weer ophalen
1. Had je (ook) last van (toenemend) windgeruis aan de bestuurderskant en is dat met deze recall minder geworden?
2. Als je kunt achterhalen wat ze gedaan hebben (en dat willen delen), zou dat mooi zijn. Instructies is verwijderen 'plaklaag' zonder dak te verplaatsen, maar wellicht is dat in de praktijk niet te doen en moet het dak toch omhoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudiP
metalpro2021 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:58:
[...]

1. Had je (ook) last van (toenemend) windgeruis aan de bestuurderskant en is dat met deze recall minder geworden?
2. Als je kunt achterhalen wat ze gedaan hebben (en dat willen delen), zou dat mooi zijn. Instructies is verwijderen 'plaklaag' zonder dak te verplaatsen, maar wellicht is dat in de praktijk niet te doen en moet het dak toch omhoog.
ik heb nooit last gehad van windgeruis. En ik moet hem nog ophalen dus ik weet nog niet wat de verschillen zijn.
Ik zal navragen wat ze gedaan hebben en dit hier delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolfree
  • Laatst online: 18-09 17:47

Ik heb alleen een recall gehad voor het glazen dak en de software update. Gisteren uitgevoerd. De voorruit volgt later volgens de dealer. De levering van nieuwe voorruiten is vertraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:15

ja3

Mijn dealer heeft de recall niet in 1 dag kunnen doen. Duurt wel lang zo'n software update :). Nu maar hopen dat hij straks kan vliegen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

ja3 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:49:
Mijn dealer heeft de recall niet in 1 dag kunnen doen. Duurt wel lang zo'n software update :). Nu maar hopen dat hij straks kan vliegen dan.
de recall voor het dak duurt voor mij ook 2 dagen, morgen is ze aan de beurt....software bijwerken duurt meestal 5 uur.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy001
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 16:09
m24 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:17:
[...]

de recall voor het dak duurt voor mij ook 2 dagen, morgen is ze aan de beurt....software bijwerken duurt meestal 5 uur.....
Was bij mij nog geen anderhalf uur, de software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
Goofy001 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:00:
[...]

Was bij mij nog geen anderhalf uur, de software update.
Hangt van bouwdatum af ('earlby builds' of ' job 1' builds) hoeveel achterstand er is. Bij mij februari 2021 denk ik (en verwacht de dealer) enkele dagen werk.Waar er ook modules zijn die zo lang duren dat de interne 12 volt batterij het niet meer trekt en deze continu aan het stroom moet om grotere problemen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 19:19
Volgens mij gaan de dealer updates gewoon via de OBD2 poort en dat gaat via een ouderwets CAN? bus (protocol). Dit is bijzonder traag, ook bij oudere Fords en auto's van andere merken. OTA updates moeten veel sneller gaan door gebruik van het Ethernet protocol.

Dat maakt het zo jammer dat Ford niet gewoon alle bugfixes via OTA geeft, bijna alle modules zouden via OTA te updaten moeten zijn :)

[ Voor 3% gewijzigd door unreal0 op 12-01-2022 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
unreal0 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:54:
Volgens mij gaan de dealer updates gewoon via de OBD2 poort en dat gaat via een ouderwets CAN? bus (protocol). Dit is bijzonder traag, ook bij oudere Fords. OTA updates moeten veel sneller gaan door gebruik van het Ethernet protocol.

Dat maakt het zo jammer dat Ford niet gewoon alle bugfixes via OTA geeft, bijna alle modules zouden via OTA te updaten moeten zijn :)
Tenzij de update module 'stuk' is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
Tolfree schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:11:
[...]

Ik heb alleen een recall gehad voor het glazen dak en de software update. Gisteren uitgevoerd. De voorruit volgt later volgens de dealer. De levering van nieuwe voorruiten is vertraagd.
Same here, heb beiden volgende week staan, voorruit volgt later. Welke versie zit je nu op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolfree
martijnvds schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:45:
[...]

Same here, heb beiden volgende week staan, voorruit volgt later. Welke versie zit je nu op?
Ik heb versie 1.6.0

Ik merk wel dat ik een grotere range heb dan voorheen. Bij deze temperaturen (5 graden) geeft de range indicator omgerekend naar 100% 405 km aan (Ik heb een RWD ER). Rijgedrag is niet veranderd. Temperatuur ook niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Tolfree op 12-01-2022 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudiP
RudiP schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:59:
[...]

ik heb nooit last gehad van windgeruis. En ik moet hem nog ophalen dus ik weet nog niet wat de verschillen zijn.
Ik zal navragen wat ze gedaan hebben en dit hier delen.
Vandaag nog niet de auto halen. Het glazen dak en software zijn voor elkaar. (gisteren al maar alles moest nog volgens het Ford-protocol schoongemaakt en gewassen worden)

Maar het raam aan de bestuurderszijde kwam ineens een barst in. Sinds nieuwjaarsdag. En deze werd steeds langer. Nu is er een raam besteld die net binnen gekomen is. Dus de Mach E kan gelijk een deurtje verder intern.

Raam is waarschijnlijk geen garantie. Er zat iets tussen het rubber bovenin toen ik het raam omhoog deed? Heel raar. Vooral ook omdat de barst per dag 2 tot 3 cm per dag langer werd. Gelukkig is het dubbel glas Nou ja...dat mag de Leasemaatschappij met Ford uitvechten. Morgen meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsm29
  • Laatst online: 01-09 08:54
Vorige week een aantal updates laten doen bij de dealer. Ik dacht dat er ook een update zou worden uitgevoerd zodat het snelladen tot 90% zou werken. Net even getest met 65% batterij en het laden gaat nu met maar liefst 35 kW…. Bij 70% gestopt, eerst iets meer uit de batterij rijden en dan nog eens proberen.

Andere leuke feature die ik vandaag heb getest. Voor €20 een OBD stekker gekocht en deze laten samenwerken met ABRP. Dit werkt prima. Hij neemt de accuwaarden keurig over. Nog niet getest met een route maar dat zal binnenkort wel gaan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
jsm29 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:40:
Vorige week een aantal updates laten doen bij de dealer. Ik dacht dat er ook een update zou worden uitgevoerd zodat het snelladen tot 90% zou werken. Net even getest met 65% batterij en het laden gaat nu met maar liefst 35 kW…. Bij 70% gestopt, eerst iets meer uit de batterij rijden en dan nog eens proberen.

Andere leuke feature die ik vandaag heb getest. Voor €20 een OBD stekker gekocht en deze laten samenwerken met ABRP. Dit werkt prima. Hij neemt de accuwaarden keurig over. Nog niet getest met een route maar dat zal binnenkort wel gaan gebeuren.
Ja zodra ik een buitenland trip ga doen ga ik ook ABRP erop gooien, die heeft ook android auto.
En veel betere filtermogelijkheden qua laadpalen, volgens mij zelfs met bezet status

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Welke heb je gekocht? De goedkoopste die ik kon vinden (van het lijstje van ABRP) was de Vgate iCar Pro Bluetooth 4.0 (BLE) OBD2 voor 32 euro bij Amazon....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jsm29
Ik heb de Maclean MCE200 voor €16,40 via Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy001
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 16:09
jsm29 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:22:
Ik heb de Maclean MCE200 voor €16,40 via Amazon.
Lekker compact ding. Net besteld, zal eens kijken wat ik kan zien in Carscanner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
m24 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:17:
[...]

op 1 fase laad je dan in 12 uur (uitgaande van 90% efficiency) 39,96 Kw, dat is goed voor meer dan 200km, dus als je 200km of minder per dag nodig hebt dan kan het zonder tussendoor bijladen. Eventueel is op het werk laden of bij klanten natuurlijk ook een optie. En desnoods inderdaad even snelladen om af te toppen.
Toch nog een korte vraag hierover, gezien ik er nog niet helemaal in thuis ben.
Het volgende schijnt mogelijk te zijn volgens de VVE:
1 fase aansluiting( kenmerken van deze aansluiting zijn 220 / 240 volt, 16 ampere automaat, met een minimaal vermogen van 3,7 KW en max vermogen van 7,4 KW
Betekend dit concreet als ik op deze site kijk,
dat de mustang in 9.28 minuten geheel vol is?

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/PxcZYN9y/Schermafbeelding-2022-01-14-115937.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

C6DL schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:00:
[...]

Toch nog een korte vraag hierover, gezien ik er nog niet helemaal in thuis ben.
Het volgende schijnt mogelijk te zijn volgens de VVE:

[...]

Betekend dit concreet als ik op deze site kijk,
dat de mustang in 9.28 minuten geheel vol is?

[Afbeelding]
Nee, de MME doet max 16A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
m24 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:13:
[...]

Nee, de MME doet max 16A
Klopt mijn vermoedde dat de meeste (zo niet alle) type 2 laadpalen langs de weg met 22KwH dan ook maxmimaal 11KwH geven? Ik ga morgen richting België maar echt veel snelladers zijn daar niet te vinden. 22KwH wel maar ik vrees dat die op slechts 11KwH werken.
Denk dat ik net onder Maastricht maar even stop bij Fastned al geeft die ook maar max 50KwH toe doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Dat lijkt me wel, tenzij het DC is maar dat is het volgens mij per definitie niet als het onder de 50kwh zit.
Ik heb thuis ook een 22kwh paal maar ingesteld op 11 omdat de MME toch niet meer pakt. (en overigens ook geen 32A aansluiting heb thuis, maar 25A). Gemiddelde huis zal denk ik sowieso geen 32A hebben dus dan zit je al gauw max op de 11kwh wat uit de laders komt ongeacht welke auto eraan hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
m24 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:13:
[...]

Nee, de MME doet max 16A
Ok jammer.. dus toch 18u :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Elke keer als mijn MME een update heeft gehad neemt het volume van de B&O toe. Nu is standje 30 echt onaangenaam hard en heb ik de bas maar op +0 gezet ipv op max ...... ben benieuwd wat de volgende update gaat brengen...

alleen wil het scherm nog steeds niet naar de donkere modus, dealer heeft het maar bij Ford gemeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsm29

Net een rit gemaakt van circa 100 km waarvan 60% snelweg. De waarden van de accu worden correct in de ABRP app doorgegeven. Ook het verwachte aankomstpercentage was goed doorgerekend.
Ik heb daarna het snelladen nog even getest. Gemiddeld ging het laden van 18% tot 80% met meer dan 70kW. Bij 82% ben ik met het laden gestopt en werd er op dat moment nog met meer dan 30kW geladen. Geen idee of dat tot 90% zou worden volgehouden.
Volgens de ABRP app had ik over deze rit een gekalibreerd verbruik van 176Wh/km bij 110 km/h.
Nog wel even testen met de juiste instellingen van ABRP maar voor zover ben ik tevreden met ABRP icm de OBD stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco70
jsm29 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:08:
[...]

Net een rit gemaakt van circa 100 km waarvan 60% snelweg. De waarden van de accu worden correct in de ABRP app doorgegeven. Ook het verwachte aankomstpercentage was goed doorgerekend.
Ik heb daarna het snelladen nog even getest. Gemiddeld ging het laden van 18% tot 80% met meer dan 70kW. Bij 82% ben ik met het laden gestopt en werd er op dat moment nog met meer dan 30kW geladen. Geen idee of dat tot 90% zou worden volgehouden.
Volgens de ABRP app had ik over deze rit een gekalibreerd verbruik van 176Wh/km bij 110 km/h.
Nog wel even testen met de juiste instellingen van ABRP maar voor zover ben ik tevreden met ABRP icm de OBD stekker.
Even en vraagje, Werkt dit met de gratis versie of heb je hiervoor premium nodig ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jsm29
Werkt ook met de gratis versie. Zie:
https://iternio.com/index...on-for-live-vehicle-data/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

marco70 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:19:
[...]

Even en vraagje, Werkt dit met de gratis versie of heb je hiervoor premium nodig ?
maar Android Auto / Carplay is wel een premium feature.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3

ja3

Merk zelf (helaas of gelukkig) niet zoveel van de recall update. Alle kleine ergernissen die ik had zitten er nog in en er lijken geen verbeteringen te zijn. Los van het mogelijk sneller snelladen maar dat moet ik nog testen. Softwareversie is ook nog steeds 1.6. Zelfs de recall melding staat nog steeds in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolfree
ja3 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:39:
Merk zelf (helaas of gelukkig) niet zoveel van de recall update. Alle kleine ergernissen die ik had zitten er nog in en er lijken geen verbeteringen te zijn. Los van het mogelijk sneller snelladen maar dat moet ik nog testen. Softwareversie is ook nog steeds 1.6. Zelfs de recall melding staat nog steeds in de app.
Bij mij staat de software versie ook nog steeds op 1.6.0, maar ik kan via etis.ford.com wel zien dat er meerdere updates hebben plaatsgevonden. Ook de recall melding staat nog in de app maar dat komt begrijp ik omdat de voorruit nog vervangen moet worden. Mijn range is wel toegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:59
C6DL schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:34:
[...]

Ok jammer.. dus toch 18u :(
Niet als je een 3-fase aansluiting hebt op 16A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco70

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvee
  • Laatst online: 18:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5LOheOPMpsAarnXmmvOxGnIKboM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JDiS5fQEU5W0b8cVIO6BjdoF.jpg?f=fotoalbum_large
Odb2 connected met bt voor 8euri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Welke? En werkt het ook met ABRP?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvee
  • Laatst online: 18:56
m24 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 21:24:
[...]

Welke? En werkt het ook met ABRP?
https://www.bol.com/nl/nl...9.ProductImage#modal_open

Android phone
En ja in abrp werd de juiste batt% getoond. Net getest. Auto moet wel gestart zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grondje
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-10-2024
Tolfree schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:43:
[...]

Bij mij staat de software versie ook nog steeds op 1.6.0, maar ik kan via etis.ford.com wel zien dat er meerdere updates hebben plaatsgevonden. Ook de recall melding staat nog in de app maar dat komt begrijp ik omdat de voorruit nog vervangen moet worden. Mijn range is wel toegenomen.
Kan je me vertellen op welke knoppen je moet drukken in etis om te zien welke updates nog moeten worden uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickie070
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-05-2022
m24 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:50:
Elke keer als mijn MME een update heeft gehad neemt het volume van de B&O toe. Nu is standje 30 echt onaangenaam hard en heb ik de bas maar op +0 gezet ipv op max ...... ben benieuwd wat de volgende update gaat brengen...

alleen wil het scherm nog steeds niet naar de donkere modus, dealer heeft het maar bij Ford gemeld...
Kun je laten weten als je een reactie hebt ontvangen? Werkt bij mij al een aantal maanden niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Rickie070 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 00:50:
[...]

Kun je laten weten als je een reactie hebt ontvangen? Werkt bij mij al een aantal maanden niet
Ze hebben geen idee, en het maar gemeld bij Ford NL. Daar verwacht ik geen reactie van, maar hopelijk wordt het opgelost in een volgende release..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 16:56
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het zelf updaten van de Mach e via FDRS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwegein
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 30-01-2024
Sinds 4 mei 2021 ben ik in het bezit van een Mach-E RWD. Veel problemen die hier worden besproken komen ook mij helaas bekend voor. Mijn vraag gaat over de navigatie en de laadpunten. Een van de forum leden gaf de tip om de ABRP-app te installeren. De gratis versie ziet er al goed uit en de betaalde versie zal ongetwijfeld beter zijn. Echter de app meet niet zelf de resterende batterij inhoud. We hebben in ons navigatie systeem de mogelijkheid om alleen snelladers te selecteren. Is er een mogelijkheid om de laders fijner de definiëren. Bijvoorbeeld boven de 100KW. Dit zou bij een lange rit in het buitenland een uitkomst zijn. Nu gebruik ik in Frankrijk de IONITY app maar mis daardoor veel laadpunten van andere aanbieders. En dus laadstress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Nieuwegein schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 20:42:
Sinds 4 mei 2021 ben ik in het bezit van een Mach-E RWD. Veel problemen die hier worden besproken komen ook mij helaas bekend voor. Mijn vraag gaat over de navigatie en de laadpunten. Een van de forum leden gaf de tip om de ABRP-app te installeren. De gratis versie ziet er al goed uit en de betaalde versie zal ongetwijfeld beter zijn. Echter de app meet niet zelf de resterende batterij inhoud. We hebben in ons navigatie systeem de mogelijkheid om alleen snelladers te selecteren. Is er een mogelijkheid om de laders fijner de definiëren. Bijvoorbeeld boven de 100KW. Dit zou bij een lange rit in het buitenland een uitkomst zijn. Nu gebruik ik in Frankrijk de IONITY app maar mis daardoor veel laadpunten van andere aanbieders. En dus laadstress
Chargemap kun je filteren tot je een ons weegt, en ABRP laat toch ook veel toe, en met een obd reader kun je de accustatus ook nog koppelen, lees even een paar posten terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
Ik zie veel over de ABRP app. Binnenkort wil ik met het gezin naar Disney rijden en overweeg om om deze app te gebruiken (betaald icm OBD reader).

Ik vraag me alleen af; is dit echt zoveel beter dan de standaard navigatie van Ford? Ik bedoel... die zou dit toch ook allemaal moeten kunnen?

Waarom zijn er dan toch zoveel mensen die liever ABRP gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
@baszz ABRP laat ook zien of een lader u/s en welke er gebruikt worden bijvoorbeeld, daarnaast kun je wat makkelijker een selectie maken in met welke aanbieder je het liefst laad. Ik gebruik hem naast Google maps via carplay ter controle en vindt het wel prettig werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m24

m24

baszz schreef op zondag 16 januari 2022 @ 09:29:
Ik zie veel over de ABRP app. Binnenkort wil ik met het gezin naar Disney rijden en overweeg om om deze app te gebruiken (betaald icm OBD reader).

Ik vraag me alleen af; is dit echt zoveel beter dan de standaard navigatie van Ford? Ik bedoel... die zou dit toch ook allemaal moeten kunnen?

Waarom zijn er dan toch zoveel mensen die liever ABRP gebruiken?
Ook kan je aangeven of je vaker wilt stoppen. (Ford nav maakt doorgaans vrij lange stints en kiest vaak laadpunten die niet echt optimaal zijn.) Ik wil graag elke 2 uur stoppen en wil bijvoorbeeld liever niet naar een plek waar maar 1 laadpaal is. Daarnaast kan je op de PC ook rustig je ritten vooraf plannen en bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudiP
Op abrp was geen pretje richting Disneyland. In Frankrijk hebben ze de infrastructuur met laders nog niet goed voor elkaar. Laders zijn of ver van de snelweg... Of werken niet. ABRP geeft hier dan vaak geen melding van.
Praktische tip... Zorg dat je altijd minimaal 15 % accu over hebt bij de lader waar je naartoe gestuurd wordt. Ik heb vaak na aankomst alternatieven moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
RudiP schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:02:
Op abrp was geen pretje richting Disneyland. In Frankrijk hebben ze de infrastructuur met laders nog niet goed voor elkaar. Laders zijn of ver van de snelweg... Of werken niet. ABRP geeft hier dan vaak geen melding van.
Praktische tip... Zorg dat je altijd minimaal 15 % accu over hebt bij de lader waar je naartoe gestuurd wordt. Ik heb vaak na aankomst alternatieven moeten zoeken.
Afgelopen zomer was de betaalde versie van ABRP in Frankrijk prima?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudiP
MarcelGo schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:05:
[...]

Afgelopen zomer was de betaalde versie van ABRP in Frankrijk prima?
ik heb ook de betaalde. EN met een linkje ook de SOC van de Mach E in ABRP. Het ligt ook niet aan ABRP denk ik. Terug met de Ford navigatie hetzelfde probleem.
Lader waar ik moest laden was gewoon weg bij een tankstation langs de snelweg. Dus dan maar door. Volgens de apps de eerstvolgende lader halen met 1%.
Dan toch maar even langs een ander tankstation omdat er iemand naar het toilet wil. Wat blijkt...staan daar 2 150kW laders. Staan niet in ABRP en niet in de Ford navigatie. Zelfs niet op het bord bij de afrit. Dit is wel tekenend hoe Frankrijk er op dit moment nog in staat. Maar dat gaat zeker goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 14:06
Mijn Mach-E RWD ER is vanochtend naar de dealer gegaan voor de recall m.b.t. ruiten en software-updates. De vorige keer (twee maanden geleden) was de auto volgens hen helemaal up to date, maar ik zag nog steeds PowerUP 1.6.0 staan. Ga er wel van uit dat dat nu richting de 2.3 gaat. Of zie ik dat verkeerd?

Ik zit ook na te denken om over te stappen op de GT. Vooral vanwege de vering. Of zijn daar inmiddels andere oplossingen voor?
O.a. @LeoWest Hoe heb je dat geregeld en waar moet ik op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

brainovic schreef op maandag 17 januari 2022 @ 08:44:
Mijn Mach-E RWD ER is vanochtend naar de dealer gegaan voor de recall m.b.t. ruiten en software-updates. De vorige keer (twee maanden geleden) was de auto volgens hen helemaal up to date, maar ik zag nog steeds PowerUP 1.6.0 staan. Ga er wel van uit dat dat nu richting de 2.3 gaat. Of zie ik dat verkeerd?

Ik zit ook na te denken om over te stappen op de GT. Vooral vanwege de vering. Of zijn daar inmiddels andere oplossingen voor?
Nee, je blijft gewoon op 1.6.0 maar de individuele software modules worden wel bijgewerkt. Helaas geeft het versie nummer weinig aanknopingspunten, elke module heeft zijn eigen versie, en dit is niet inzichtelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudiP

Ik heb de mijne sinds vrijdag terug. Recall panoramadak en software.
Tot op heden nog geen verschillen merkbaar. Software staat bij mij nog op 1.6.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 14:06
m24 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 08:49:
[...]

Nee, je blijft gewoon op 1.6.0 maar de individuele software modules worden wel bijgewerkt. Helaas geeft het versie nummer weinig aanknopingspunten, elke module heeft zijn eigen versie, en dit is niet inzichtelijk....
Maar ik lees hier veel mensen die het over 2.3.0 hebben, hoe komen die daar dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

brainovic schreef op maandag 17 januari 2022 @ 08:52:
[...]

Maar ik lees hier veel mensen die het over 2.3.0 hebben, hoe komen die daar dan wel?
Een GT kopen... of naar de US verhuizen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vandaag mijn VIN gekregen, besteld eind Dec. Zou eind Feb bij de dealer moeten zijn, maar is al in Antwerpen volgens de tracker Ik vermoedt dat deze dus al geproduceerd was mede gezien 'software update'.. Geeft ook 'Model year 2021'.

Software:
\SYNC Version Instaled: SYNC4 v4.0.21180
Last Updated on: November 17, 2021

Benieuwd of dit nu de versie is met de '"2022" updates o.a. in accu e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 15:58
Rijd nu de auto (SR RWD) nu sinds begin juni en bijna 21.000km op de klok. Op wat software bugs na (Apple Carplay / telefoon die soms niet functioneert en nog steeds een erg trage PAAK (niet meer onbetrouwbaar, maar traag) erg tevreden over de auto. Stil, comfortabel (het stuiteren/deinen wen je echt aan), snel en veel luxe.

Echter de actieradius in de winter valt heel, heel erg tegen. Afgelopen weekend naar Oldenburg geweest. Is voor mij 131km enkele reis. Maar retour is dat billen knijpen, voor de zekerheid op de terugreis bij 13% nog even 10 minuten langs FastNed. Had het anders net gered denk ik met een praktisch lege accu.

Temperatuur was heenweg 5/6C en terugreis 4C. Stoel- en stuurwielvermaring aan, kachel uit. 100% vertrokken en voor verwarmd. Heenweg ca. 125 km p/u gereden, met vele stukken 100/80 km/u. Terugweg net zo, maar toen de max. snelheid naar 117 km/u.

Bij elkaar opgeteld een actieradius van 270km op een volle accu, waar ik afgelopen zomer 440km haalde met grotendeels airco aan. Dat is een verlaging van 38% en vind ik wel echt fors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 19:19

De dealer kan je Sync geen OTA update afgeven, dat is echt afwachten tot Ford hem (OTA) vrijgeeft hier. Overigens mis je niet zoveel behalve wat toegevoegde spelletjes en full-size apple Carplay.

De PowerUP waar je nu op staat zegt niet zoveel. Je kunt ook de bugfixes van 1.6.0 krijgen nadat 1.7 al geïnstalleerd is bijvoorbeeld, en dan staat er 1.6.0 als laatste versie. Ja er is geen touw aan vast te knopen :9

Het je het notitieblok in je app overzicht staan? Dan zit je (voor NL) op de laatste Sync update. (Let op: dit alles zegt niks over de firmware van andere modules in de auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
Vandaag ook bij de dealer voor de recall. Zo in de lobby hoor je nog eens wat....
Op diverse fora slaat het 12 volt probleem zo in de winter toe. De conclusie is nog niet getrokken, maar het lijkt erop dat thuisladers de 12 volt accu KAN ontladen. Dit werd door mensen in de lobby van de Ford dealer eigenlijk ook vermoed. Zelf laat ik bij openbare laadpunten en heb ook geen problemen met 12volt. (ook na langdurig niet gebruiken van de auto)

Duitse youtuber met Mach E is dit 'ontladen' ook overkomen:
YouTube: Ford MUSTANG MACH-E rien ne va plus - nichts geht mehr! Das Pony ver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
m24 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:15:
[...]

maar Android Auto / Carplay is wel een premium feature.... :(
Deze week voor het eerst een buitenland trip gemaakt (DE->BE) van 170km enkele reis. Met deze temperaturen en veel snelweg in DE @130km/u en de laatste 20km flink de hoogte in (1000m) is het verbruik toch wel fors en de noodzaak voor een fatsoenlijke planner is toch eigenlijk wel een must op langere afstanden. De Ford navigatie schiet echt wat dat betreft toch wel fors tekort zeker tav planningsmogelijkheden.

Ik ga mij ook maar eens verdiepen in AIBP en die OBD stekker want ondanks dat het maar een relatief korte rit was vond ik het nu al teveel geklooi met externe apps en 0,0 integratie met de info uit de auto. De Tesla model Y van vrienden van ons welke ook mee waren op het tripje is echt 200% beter wat dat betreft, mega verschil in techniek tov de MME. Sterker nog, hij was degene wie mij naar beide laadpunten heeft weten te leiden |:( .

@MarcelGo bedankt voor de chargemap tip, daar staan de laadpalen waar ik geladen heb wel mooi in terwijl deze niet eens in de travelcard app stonden (maar wel werkte).

[ Voor 7% gewijzigd door FreeMen op 17-01-2022 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
En toch wordt het systeem steeds slimmer, vooral ook met de nieuwe updates die ik standaard al heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YXb74d_m_cMA1NWLu6ru1oAZt9Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TQKmWW0qb0XHkC8jbV7au46i.jpg?f=user_large

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Brotuck schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:16:
En toch wordt het systeem steeds slimmer, vooral ook met de nieuwe updates die ik standaard al heb.

[Afbeelding]
Was dan in jouw geval ook wel een update van € 75K, dus dat mag ook wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3

ja3

Wat is de realistische range die jullie met de koudste dagen afgelopen maanden hebben kunnen halen?
Ik zit op 300km met de 88kWh batterij (3.5 km/kwh) in de RWD uitvoering. Dit is dan met ritjes van gemiddeld 20km en de 18 inch velgen met Michelin Alpin winterbanden.

Ik merk niet veel verschil in range door de opties die ik toepas qua verwarming (alleen stoel/stuurverwarming of alles verwarmen) maar eigenlijk alleen de buitentemperatuur en ik denk ook dat de winterbanden zelf een grote invloed hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
ja3 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:37:
Wat is de realistische range die jullie met de koudste dagen afgelopen maanden hebben kunnen halen?
Ik zit op 300km met de 88kWh batterij (3.5 km/kwh) in de RWD uitvoering. Dit is dan met ritjes van gemiddeld 20km en de 18 inch velgen met Michelin Alpin winterbanden.

Ik merk niet veel verschil in range door de opties die ik toepas qua verwarming (alleen stoel/stuurverwarming of alles verwarmen) maar eigenlijk alleen de buitentemperatuur en ik denk ook dat de winterbanden zelf een grote invloed hebben gehad.
300 km is erg veilig, die haal je altijd wel. Meestal ga ik over de 400 heen, ook met dit weer. Voorwaarde is dan wel dat je langere afstanden doet, die korte ritjes zijn killing

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
ja3 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:37:

Hangt toch echt wel veel af van eheat gebruik. Het verschil is bij kortere ritten echt enorm. Zo heb ik een aantal dagen naar het werk gereden met en zonder eheat (zelfde buitentemp). Het zijn ritjes van 6km dus zeer kort maar eheat zorgt voor echt een fors meerverbruik op korte ritjes. Zonder doet hij ca 6.5km op een kwh (is 50 en 80 weg) maar met eheat aan begint het onder de 3km om te eindigen op ca 4km p/kwh.
Het kantelpunt ligt ongeveer bij 20km heb ik gemerkt, als de ritten langer zijn is het relatieve meerverbruik beperkt.
Daarnaast maakt het natuurlijk ook veel uit hoe hard je rijdt. Je geeft aan 3.5km/kwh maar dat is wel erg onzuinig. Ter indicatie, ik ben van het weekend vanuit Belgie terug naar huis gereden met gemiddeld 125km/u over 170km afstand. Buiten de stukken waar je maar 100 en 120 mocht ivm trajectcontrole heb ik de rest constant tussen de 130-145 gereden zonder uitzondering (flitsmeister ftw _/-\o_ )
Ik ben van 100% accu naar 30% gegaan wat bij mijn RWD neer komt op 48Kw op 170 = 3.5km/kwh.
Dat is dus met hoge snelheid, eheat aan, 2graden buiten en 18inch winterbanden. Het was wel redelijk windstil wat wel scheelt.

Mijn realistisch gemiddelde bij normale ritten is met deze temperaturen ongeveer 250km voor de 68kwh (bruikbare) accu. In de zomer rond de 350km.

[ Voor 4% gewijzigd door FreeMen op 17-01-2022 14:03 ]

Pagina: 1 ... 117 ... 179 Laatste