Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 116 ... 180 Laatste
Acties:

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:36

Denko

|{ing Øf ßlitz

GJ-J schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:55:
[Afbeelding]Even een account aangemaakt, lees al even mee.
Mijn mach-e (awd er first edition lucid red) in December gehaald en staat nu bij een cardetailer voor PPF en glasscoating.

Die geeft aan dat de mache wel erg dun in de lak staat;
Normaal 110-120 Micron lak
Bij deze 62-80 ongeveer.
Ook de kwaliteit van spuiten is niet super.

Hij gaat een rapport maken van de lakdikte rondom.

Hebben jullie dit meer gehoord?
Ik doe detailing al aardig wat jaren. Laatste paar jaren ook met een lakdikte meter. Ik zal thuis van de week even opmeten. 62-80 is inderdaad dun, maar niet het dunste wat ik heb meegemaakt. Maar idd, ford (samen met tesla) staan niet bepaald bekend om hun geweldige lak.

Overigens, aan de mensen boven mij die gereageerd hadden: Ik had inderdaad een granny lader erin zitten naast het compressortje.(ondanks dat de dealer aangaf dat die er niet bij zat)

PSN & XBL: Denkoyugo

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10-11 12:52
Htmmkr schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:46:
Hi Allen,

Is het iemand met een iOS mobiel gelukt om een screen mirroring app te gebruiken waarmee het mogelijk is om Youtube, Netflix etc. te screenen in de Mach-E? (Zonder de iphone te jailbraken)
Ik vind 200dollar+ best een prijsje voor iets wat mischien op een goedkopere manier opgelost kan worden?

[...]
Voor zover ik weet niet (met jailbreak wel door middel van carbridge, wat overigens goed werkt).

Op Android moest je device eerst geroot zijn (wat niet altijd kan) maar tegenwoordig is er een applicatie waarbij dit niet hoeft. Ik heb zelf ook e.e.a. geëxperimenteerd omdat ik het leuk vind. Denk aan YouTube op je autoscherm. Het nut in de praktijk vind ik heel beperkt als je het eenmaal hebt, meer dan spotify en Google maps gebruik je toch niet uiteindelijk. (zeker niet tijdens het rijden).

Ik zou geen honderden euro's uitgeven aan een kastje, ik heb ook gelezen dat deze nog wel eens met oververhitting te maken krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door unreal0 op 03-01-2022 16:13 ]

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:09
unreal0 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:13:
[...]

Voor zover ik weet niet (met jailbreak wel door middel van carbridge, wat overigens goed werkt).

Op Android moest je device eerst geroot zijn (wat niet altijd kan) maar tegenwoordig is er een applicatie waarbij dit niet hoeft. Ik heb zelf ook e.e.a. geëxperimenteerd omdat ik het leuk vind. Denk aan YouTube op je autoscherm. Het nut in de praktijk vind ik heel beperkt als je het eenmaal hebt, meer dan spotify en Google maps gebruik je toch niet uiteindelijk. (zeker niet tijdens het rijden).

Ik zou geen honderden euro's uitgeven aan een kastje, ik heb ook gelezen dat deze nog wel eens met oververhitting te maken krijgen.
Ik heb inmiddels wel iedere (non root) versie getest en het blijft hobby om het aan de praat te krijgen , maar ook om werkend te houden.

Nee het kastje wordt niet superheet en heb ik al eens (toen ik dik in de file stond 4 uur lang) flink aan gehad voor mijn zoon. Het enige wat een beetje heet werd was mijn telefoon want die was aan het draadloos laden. Het kastje zelf niet echt.

Just here for the fun

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-11 22:08
Dr Pro schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:43:
Mijn Mach-E staat nu ook al weer bij de dealer.
Afgelopen vrijdag weggesleept omdat m'n bodemplaat los was. Schroefjes eruit getrild.
Geen scheuren of andere beschadigingen aan de plaat.

Verder heb ik niet zo'n last van m'n PaaK, werkt eigenlijk altijd wel.
Ben het ook eens met het slechte B&O geluid. M'n (af-fabriek, 10 speaker) Canton set in m'n Superb deed het beduidend beter...

Edit; geleverd op 11-12 met twee sleutels en Granny lader
Kan niet goed zijn tav je geluid. Er hoort uit de B&O set echt een dik en zuiver geluid te komen op standje 10-12. Als ik aan kom rijden horen ze mij thuis op 50 meter al aankomen met de bas op die stand en de bas staat maar op +1 tov het midden!
Er is een bug waarbij het geluid zacht en zeer plat klinkt bij sommigen. Ik heb het verschil zelf ook kunnen horen bij een MME met deze bug en het verschil is echt enorm.
Simpel testje, alle geluidssettings incl. bas in het midden. SLAM FM op 10 max 12 en als je dan nog een fatsoenlijk gesprek kan voeren in de auto dan heb je last van de bug en kunnen ze het bij de dealer verhelpen.

NB de "zet hem op 25 test en luister achterin" durf ik echt niet aan want dat kan nooit goed zijn voor de speakers. Ik heb hem 1x op 20 gehad maar alles trilt dan echt enorm.

[ Voor 7% gewijzigd door FreeMen op 03-01-2022 18:55 ]

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11 16:02
Ik heb de auto eigenlijk altijd maar op 5 staan en vind dat al hard genoeg. Met een mooi nummer wellicht richting de 10 maar met is niet nodig voor fatsoenlijk geluid bij mij. Morgen wordt de auto opgehaald door de dealer vanwege aflever schade op de spoiler. Nog maar eens naar m’n tweede sleutel vragen en eventueel update. Sinds 18-11 in bezit en niet t idee dat de auto zichzelf ooit geüpdatet heeft.

• Dolkistan
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-11-2024
Hallo allemaal,

Ik mag volgende week een nieuwe lease auto uitzoeken en ik ben erg gecharmeerd van deze Ford.

Ik maak me alleen een beetje zorgen om het onderstel.

Tijdens de proefrit is het gestuiter mij niet opgevallen, maar dat kan komen omdat ik nu in een audi a3 sedan met S pakket rij (poule auto).

Deze auto rijdt prima, alleen mijn kinderen worden er misselijk in. Mijn vorige auto (voordat ik mocht leasen) was een Peugeot 508 rxh. Dat was een heerlijke reisauto waar de kinderen ook heerlijk in zaten.

Wat is jullie ervaring met het gezin in deze mooie ford?
Raden jullie hem wel aan? Zijn er nog wat dingen waar ik op moet letten?

Het liefst zou ik voor een GT gaan, maar dat vindt de baas niet goed 😋

Het wordt (als het de Ford wordt) waarschijnlijk een rwd (standaard range) met tp pack of tp pack +.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Gr. Kay

• marcelt4
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-03-2023
Ik lees toch best wel wat klachten over dat onderstel. Ik vond tijdens de testrit wel dat hij iets springerig was op de achteras, maar hard vond ik hem niet echt. Ik rij nu (nog steeds!) met een Volvo V60 met een 30mm verlaagd onderstel, dus ik ben ook wel iets stugger gewend

Ik kan mij echter niet voorstellen dat er niet op korte termijn een schokbreker fabrikant inspringt op de kritieken die deze auto krijgt. Er is een grote potentiele markt, vooral in de US waar de wegen ook nog eens slechter zijn dan bij ons en dat springerige alleen maar meer zal opvallen.

• Ronald_Kou
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 03-05-2023
Ik ben zeer tevreden over de auto. Heb 2 kinderen die met veel plezier achterin zitten, grote lol als ik het gas/stroom pedaal vol indruk.

Heb een RWD met standaard range en TP.
Klachten over het onderstel heb ik niet, heb ook nog nooit achterin gezeten.
Heb er wel 20” velgen onder, wat volgens US forum het rijgedrag ten goede komt. Maar ik denk alleen maar stugger is, misschien wel minder stuiteren, geen idee.

• Tedillac
Heb sr rwd met standaard velgen en TP+. Kinderen en wijzelf klagen niet. Had hiervoor een superb, lekkere sloep die overal overheen zweefden, dit is anders maar stoor me er niet aan. We rijden overigens normaliter niet heel veer meer dan 1 uur per rit hier in NL. Op sommige drempels merk ik vanzelfsprekend grote verschillen met superb en mustang maar dat went snel. Even extra regeneren voor sommige van die spring heuvels in de stad. De gemiddelde drempel gaat op dezelfde manier als de superb, geen issues. Verdere rijgedrag ongeëvenaard voor een normale EV. Geloof best dat een taycan leuker rijdt maar verder vrij weinig ev denk ik.

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-11 17:14
FreeMen schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:50:
[...]

Kan niet goed zijn tav je geluid. Er hoort uit de B&O set echt een dik en zuiver geluid te komen op standje 10-12. Als ik aan kom rijden horen ze mij thuis op 50 meter al aankomen met de bas op die stand en de bas staat maar op +1 tov het midden!
Er is een bug waarbij het geluid zacht en zeer plat klinkt bij sommigen. Ik heb het verschil zelf ook kunnen horen bij een MME met deze bug en het verschil is echt enorm.
Simpel testje, alle geluidssettings incl. bas in het midden. SLAM FM op 10 max 12 en als je dan nog een fatsoenlijk gesprek kan voeren in de auto dan heb je last van de bug en kunnen ze het bij de dealer verhelpen.

NB de "zet hem op 25 test en luister achterin" durf ik echt niet aan want dat kan nooit goed zijn voor de speakers. Ik heb hem 1x op 20 gehad maar alles trilt dan echt enorm.
Sorry, denk dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest dan;
De bas is zeker aanwezig, maar de geluidskwaliteit valt me gewoon vies tegen.
Klinkt zeker niet zo prettig als in m'n oude Superb en durf bijna te zeggen dat het niet eens zo prettig klinkt als in m'n nog oudere Octavia, maar dat is inmiddels 8 jaar geleden dus kan ook 'gevoel' zijn.
Ik vind de B&O sub niet zoveel punch hebben, zat er zelfs over na te denken om de sub te vervangen voor een Underseat variant van Pioneer, maar omdat het een lease wagen is, wordt het wel flink wat modificaties die ik later weer ongedaan moet maken.

Op lagere volumes of met Sublime/NPO2 Jazz klink het best aardig, maar het haalt het niet tegenover het Canton setje in de Superb, dat vond ik nogal teleurstellend van een merk welke meer dan prima wordt aangeschreven in de audio wereld.

EQ staat overigens 'gewoon' op neutraal, stereo en niet op bestuurder gefocussed.
Tedillac schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:04:
Heb sr awd met standaard velgen en TP+. Kinderen en wijzelf klagen niet. Had hiervoor een superb, lekkere sloep die overal overheen zweefden, dit is anders maar stoor me er niet aan. We rijden overigens normaliter niet heel veer meer dan 1 uur per rit hier in NL. Op sommige drempels merk ik vanzelfsprekend grote verschillen met superb en mustang maar dat went snel. Even extra regeneren voor sommige van die spring heuvels in de stad. De gemiddelde drempel gaat op dezelfde manier als de superb, geen issues. Verdere rijgedrag ongeëvenaard voor een normale EV. Geloof best dat een taycan leuker rijdt maar verder vrij weinig ev denk ik.
Zou dat een verschil zijn tussen AWD en RWD dan? Ik merk juist best grote verschillen op drempels tov van m'n Superb 2017 hatchback. Ik heb een RWD SR TP+, heerlijke bak hoor, kids ook voldoende ruimte achterin. Maar drempels waar ik met m'n Superb met 100 (op een dijk waar ze ontworpen zijn voor 80KM/h) overheen reed moet ik dat met deze wagen niet proberen. De halve kofferbak stuitert er bekant uit... 65-70 is dan echt de max.

[ Voor 24% gewijzigd door Dr Pro op 04-01-2022 10:30 ]

• Brotuck
[...]

Zou dat een verschil zijn tussen AWD en RWD dan? Ik merk juist best grote verschillen op drempels tov van m'n Superb 2017 hatchback. Ik heb een RWD SR TP+, heerlijke bak hoor, kids ook voldoende ruimte achterin. Maar drempels waar ik met m'n Superb met 100 (op een dijk waar ze ontworpen zijn voor 80KM/h) overheen reed moet ik dat met deze wagen niet proberen. De halve kofferbak stuitert er bekant uit... 65-70 is dan echt de max.
Alle Mach-e modellen hebben in principe exact dezelfde vering (McPherson), echter de RWD modellen hebben een 18 inch band en de AWD modellen een 19 inch.

De enige uitzondering op deze regel qua vering is de GT, die heeft magneride vering die zich aanpast aan de weg,gedrag etc. Deze vering wordt verder ook in alle benzine mustangs gebruikt overigens.

Wat wel helpt is om de kofferbak zwaarder te maken, dan stuitert hij echt minder erg.
Voor mij was het iig een van de twee redenen om te switchen naar een GT.

Just here for the fun

• Tedillac
Dr Pro schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:21:
[...]
Knullige type fout, ik heb helemaal geen AWD maar RWD. Ik durf ook niet te bevestigen dat ik daadwerkelijk overal even hard overheen ga maar mijn gevoel ervaart het niet anders. Had overigens wel een aanzienlijke oudere superb combi uit 2011. Ik was altijd wel van even gas los voor een drempel, met 1PD gaat dat natuurlijk wat vlotter dan met de Superb en na de drempel zit je weer sneller op cruisesnelheid dus wellicht dat het me daarom niet zo opvalt.

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-11 08:31

m24

Brotuck schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:36:
[...]

Alle Mach-e modellen hebben in principe exact dezelfde vering (McPherson), echter de RWD modellen hebben een 18 inch band en de AWD modellen een 19 inch.

De enige uitzondering op deze regel qua vering is de GT, die heeft magneride vering die zich aanpast aan de weg,gedrag etc. Deze vering wordt verder ook in alle benzine mustangs gebruikt overigens.

Wat wel helpt is om de kofferbak zwaarder te maken, dan stuitert hij echt minder erg.
Voor mij was het iig een van de twee redenen om te switchen naar een GT.
lagere bandenspanning helpt ook iets...

• Dr Pro
Maar dat ga je natuurlijk weer terugzien in je verbruik...
Ik denk dat het gewoon een aanpassing zal worden in rijstijl, zoals @Tedillac ook al aangaf, hij zit vrij vlot weer op gewenste snelheid, dus denk maar iets eerder van 'het gas af'.

Switchen naar een GT zit er helaas niet in, de GT past niet in het lease budget :(

• Brotuck
Dr Pro schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:24:
Maar dat ga je natuurlijk weer terugzien in je verbruik...
Ik denk dat het gewoon een aanpassing zal worden in rijstijl, zoals @Tedillac ook al aangaf, hij zit vrij vlot weer op gewenste snelheid, dus denk maar iets eerder van 'het gas af'.

Switchen naar een GT zit er helaas niet in, de GT past niet in het lease budget :(
Qua lease is het 200 euro duurder pm (had hiervoor kort een AWD+ER), vond het meevallen eigenlijk. Maar dit is puur persoonlijk en wat je eigen budget toelaat (en de werkgever ook natuurlijk)

Dit wil trouwens niet zeggen dat ik straffeloos over heuvels kan rijden, ook dit is een sportief ingestelde vering.
Ach ik ben er blij mee en alles went. :)

Just here for the fun

• Dr Pro
Brotuck schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:23:
[...]

Qua lease is het 200 euro duurder pm (had hiervoor kort een AWD+ER), vond het meevallen eigenlijk. Maar dit is puur persoonlijk en wat je eigen budget toelaat (en de werkgever ook natuurlijk)

Dit wil trouwens niet zeggen dat ik straffeloos over heuvels kan rijden, ook dit is een sportief ingestelde vering.
Ach ik ben er blij mee en alles went. :)
Werkgever staat het helaas niet toe.
Had ook liever een AWD gehad, al was het alleen al vanwege de interieurverlichting.
De betere adaptieve koplampen vind ik uiteraard ook niet erg, maar missende interieurverlichting wel haha.

Ach ja, hij 'moet' maar ff, heb dat ding dus net krap 3 weken en er staat al 3000KM op de teller. Gaat vaak wel wat harder bij mij dan bij een gemiddelde bestuurder.

Ps; ik zit op na 3000KM op zo'n 27KWh/100KM, hoe zit dat bij jullie?
PS2, zijn er meer mensen met een brakke Ford App? Op de iPhone van mij en m'n vrouw zie ik alleen het Ford logo... verder niets.... Nu dus geen PaaK voor mij :(

[ Voor 7% gewijzigd door Dr Pro op 04-01-2022 16:43 ]

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:44
De server van Ford heeft wereldwijd problemen...zolang je de app niet sluit zou je PAAK moeten werken. (Hier telefoon opnieuw opgestart en dus geen actieve Ford app meer)

Edit: PAAK doet het toch nog....

[ Voor 9% gewijzigd door MarcelGo op 04-01-2022 17:21 ]

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

• Brotuck
MarcelGo schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:03:
De server van Ford heeft wereldwijd problemen...zolang je de app niet sluit zou je PAAK moeten werken. (Hier telefoon opnieuw opgestart en dus geen actieve Ford app meer)
Dat is trouwens wel een achilleshiel van het hele systeem. Niet alleen Ford trouwens ook Tesla heeft hier last van als de centrale omgeving down is.

Zo blij met 2 echte sleutels 8)

Just here for the fun

• Xipe22
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:29
Dr Pro schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:38:
[...]

Werkgever staat het helaas niet toe.
Had ook liever een AWD gehad, al was het alleen al vanwege de interieurverlichting.
De betere adaptieve koplampen vind ik uiteraard ook niet erg, maar missende interieurverlichting wel haha.

Ach ja, hij 'moet' maar ff, heb dat ding dus net krap 3 weken en er staat al 3000KM op de teller. Gaat vaak wel wat harder bij mij dan bij een gemiddelde bestuurder.

Ps; ik zit op na 3000KM op zo'n 27KWh/100KM, hoe zit dat bij jullie?
PS2, zijn er meer mensen met een brakke Ford App? Op de iPhone van mij en m'n vrouw zie ik alleen het Ford logo... verder niets.... Nu dus geen PaaK voor mij :(
Rij hem nu 1,5 maand zit op zo'n 5.000 km met 22 KWH/100 km. (versie SR RWD) Ford Pass app hapert regelmatig, andere apps (zoals EEVEE) over range etc. laten wel actuele cijfers zien dus ligt echt aan de Ford Pass app zelf. Merk dat er voor sommige dingen wel workarrounds zijn.
Het wegdrukken van de melding van diepeslaapmodus kan er soms bijvoorbeeld voor kan zorgen dat je nog wel de auto op afstand kunt starten. Kortom Ford heeft voor de App nog een inhaalslag te maken, maar dat weten wij hier met zijn allen wel al langer.

PaaK doet het vaak niet maar dit vind ik geen issue, vergeet ik de huissleutels en de laadpas ook niet. :)

Ik had verwacht het stuiter gedrag vervelend te vinden, zeker met de winterbanden waarvan de garage ze achter gevuld heeft tot 3,5 bar maar ik vind het wel meevallen. (wellicht wen je er na een tijd aan)

• MarcelGo
Brotuck schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:04:
[...]

Zo blij met 2 echte sleutels 8)
Grrrrrrr

Edit: PAAK werkt nog, ondanks dat de app niets meer doet, paardje op de grond verlicht zelfs sneller :)

[ Voor 24% gewijzigd door MarcelGo op 04-01-2022 17:20 ]

• Grondje
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-10-2024
Bij mij werkt de ford pass app ook niet. Dus een wereldwijde storing? Dat is nogal wat!

• rvee
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22:46
Gelukkig werkt paak en mn backup pin en startcode prima. Sleutel nog nooit gebruikt.

• bodzinga
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-04 21:41
Sleutel gebruik ik ook vrijwel nooit maar ik baal er wel van de de Ford pass app het nu niet doet.

MME AWD ER Carbonized Grey TP+

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20:48
Bij mij doet de app het ook niet

• Fyder Zewis
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22-03 11:08
Dolkistan schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:35:
Hallo allemaal,

Ik mag volgende week een nieuwe lease auto uitzoeken en ik ben erg gecharmeerd van deze Ford.

Ik maak me alleen een beetje zorgen om het onderstel.

Tijdens de proefrit is het gestuiter mij niet opgevallen, maar dat kan komen omdat ik nu in een audi a3 sedan met S pakket rij (poule auto).

Deze auto rijdt prima, alleen mijn kinderen worden er misselijk in. Mijn vorige auto (voordat ik mocht leasen) was een Peugeot 508 rxh. Dat was een heerlijke reisauto waar de kinderen ook heerlijk in zaten.

Wat is jullie ervaring met het gezin in deze mooie ford?
Raden jullie hem wel aan? Zijn er nog wat dingen waar ik op moet letten?

Het liefst zou ik voor een GT gaan, maar dat vindt de baas niet goed 😋

Het wordt (als het de Ford wordt) waarschijnlijk een rwd (standaard range) met tp pack of tp pack +.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Gr. Kay
Ik heb de P508 Hybrid4 hiervoor gehad en daarna de laatste Audi A4. Hiermee vergeleken zeg ik, niet doen.

• Fyder Zewis
marcelt4 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:58:
Ik lees toch best wel wat klachten over dat onderstel. Ik vond tijdens de testrit wel dat hij iets springerig was op de achteras, maar hard vond ik hem niet echt. Ik rij nu (nog steeds!) met een Volvo V60 met een 30mm verlaagd onderstel, dus ik ben ook wel iets stugger gewend

Ik kan mij echter niet voorstellen dat er niet op korte termijn een schokbreker fabrikant inspringt op de kritieken die deze auto krijgt. Er is een grote potentiele markt, vooral in de US waar de wegen ook nog eens slechter zijn dan bij ons en dat springerige alleen maar meer zal opvallen.
Hij is echt wel hard, je voelt echt elke erwt waar je over heen rijdt. Maar het is de combinatie met het doorlopende stuitereffect, waardoor het gewoon niet fijn rijdt en het ook niet went. In het begin ben je onder de indruk van de looks en de power. Na een maand ben je er klaar mee. Ik ga kijken of een GT meer in balans is, de ervaringen daarmee hier klinken beter.

• emway666
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23-06 15:40
Ronald_Kou schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:56:
[...]

Je zou even kunnen checken of het wel klopt.

Mijn MME had verkeerde software in de DSP waardoor geluid van het B&O flink tegen viel. Na software update was het veel beter. Ik zou verwachten dat recent geleverde auto’s dit euvel niet hebben, maar is wel het controleren waard.

Simpelste methode is muziekje opzetten, volume op 25 en in de achterklep luisteren / voelen of de subwoofer mee doet. Als de DSP niet de juiste software heeft dan doet de sub zo goed als niets, heb redelijk fatsoenlijk bass geluid dan heb je wel de juiste software en moet je er mee leren leven.
Welke DSP update is dat? Kan ik dat zelf ergens controleren? Ga over 2 weken naar de dealer voor de software update van de auto en de terugroepactie van het raam. Ik vind het geluid nl ook tegenvallen.

Ook Ford NL gemaild mbt een tweede sleutel maar kreeg een blablablabla verhaal (in het Engels ?) dat bij de 2021 geen 2e sleutel zit. Wel bij de 2022 en GT. Wat ik frappant vind dat ze dat dus wel zijn gaan doen. De enige reden die ik daarvoor kan bedenken is dat er veel klachten over zijn gekomen. Ga daar nog wel op reageren. Dealer wil op zich een tweede sleutel leveren maar dat wel declareren bij Ford NL (wat ik begrijp)

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-11 22:08
Fyder Zewis schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 20:28:
[...]

Hij is echt wel hard, je voelt echt elke erwt waar je over heen rijdt. Maar het is de combinatie met het doorlopende stuitereffect, waardoor het gewoon niet fijn rijdt en het ook niet went. In het begin ben je onder de indruk van de looks en de power. Na een maand ben je er klaar mee. Ik ga kijken of een GT meer in balans is, de ervaringen daarmee hier klinken beter.
Ik heb de indruk dat er met jouw vering iets mis is. Ja, hij is straf afgeveerd achterin waardoor je drempels met wat meer beleid moet nemen maar elke erwt voelen, nee dat absoluut niet. Ik heb hem op 20 inch staan en hij strijkt het meeste echt wel prima glad. Snelweg 0,0 issues, ongeacht het wegdek en/of dwarsliggers.

Een hobbelige achteraf weg met kuilen kan hij inderdaad slecht raad mee, maar voorin heb je daar nog betrekkelijk weinig last van, achterin is het dan wel beduidend minder tot zelfs hoogst onprettig al lijken de kinderen er inmiddels aan te wennen.

• Ronald_Kou
emway666 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:47:
[...]

Welke DSP update is dat? Kan ik dat zelf ergens controleren? Ga over 2 weken naar de dealer voor de software update van de auto en de terugroepactie van het raam. Ik vind het geluid nl ook tegenvallen.

Ook Ford NL gemaild mbt een tweede sleutel maar kreeg een blablablabla verhaal (in het Engels ?) dat bij de 2021 geen 2e sleutel zit. Wel bij de 2022 en GT. Wat ik frappant vind dat ze dat dus wel zijn gaan doen. De enige reden die ik daarvoor kan bedenken is dat er veel klachten over zijn gekomen. Ga daar nog wel op reageren. Dealer wil op zich een tweede sleutel leveren maar dat wel declareren bij Ford NL (wat ik begrijp)
Ik heb geen update nummer, maar bij mij hebben ze de laatste software versie van de DSP (Digital Sound Processor) er op gezet en toen was het geluid veel beter. Met mij vele die dit probleem hebben gehad.

• pdebeuck
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09-11-2022
Ford, als wereldconcern, zou moeten beschaamd zijn om een wagen met zo een zwakke software af te leveren. Ondertussen is de wagen al meer dan een jaar op de markt, heb ik mijn wagen sinds eind juli, en niettegenstaande de wagen thuis altijd verbonden is lmet WIFI, nog geen enkele OTA gekregen. Ook zeer weinig informatie op het scherm achter het stuur. Zeker wanneer ik het vergelijk met de EQA van mijn echtgenote. Geen enkele info over momenteel verbruik, gemiddeld verbruik, rijstijl, regeneratie, ..... In België ook een zeeeeer zwak dealernet. Heb nog altijd geen antwoord op vragen van maanden geleden, oa de tijdsinstelling die altijd terugkeert naar Detroit in de App. Neen, voor mij hoeft Ford niet meer, niettegenstaande de wagen fantastisch rijdt, maar heb geen vertrouwen meer in het merk noch de dealer, noch de invoerder.

• Dr Pro
Heeft iemand al de instellingen gevonden voor het inschakelvolume van de radio?
Ik wil soms in m'n enthousiasme als ik s'avonds terug naar huis rijd de volume knop iets omhoog gooien (ja... ondanks het geluidsbeeld ;) ) maar s'ochtends is standje 4 of 5 echt wel voldoende als ik instap.
Ik heb echter nog niet iets gevonden waarmee ik het inschakelvolume kan regelen.

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10-11 12:52
pdebeuck schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 07:44:
Ford, als wereldconcern, zou moeten beschaamd zijn om een wagen met zo een zwakke software af te leveren. Ondertussen is de wagen al meer dan een jaar op de markt, heb ik mijn wagen sinds eind juli, en niettegenstaande de wagen thuis altijd verbonden is lmet WIFI, nog geen enkele OTA gekregen. Ook zeer weinig informatie op het scherm achter het stuur. Zeker wanneer ik het vergelijk met de EQA van mijn echtgenote. Geen enkele info over momenteel verbruik, gemiddeld verbruik, rijstijl, regeneratie, ..... In België ook een zeeeeer zwak dealernet. Heb nog altijd geen antwoord op vragen van maanden geleden, oa de tijdsinstelling die altijd terugkeert naar Detroit in de App. Neen, voor mij hoeft Ford niet meer, niettegenstaande de wagen fantastisch rijdt, maar heb geen vertrouwen meer in het merk noch de dealer, noch de invoerder.
Tja los van de bugs is het gebrek aan info ook een ontwerp keuze, het is een Mustang, een echte rijdersauto die niet per se electra wilt uitstralen. Andere Fords hebben wel al die gein in beeld (oud en nieuw, mijn ouwe mondeo hybrid heeft ook allerlei tellertjes en de nieuwe Ford f150 ook bijvoorbeeld) maar vraag je wel af wat je hier aan hebt uiteindelijk.

Je hebt op het Sync scherm de mogelijkheid het tripoverzicht te tonen tijdens het rijden, dan zie je groot in beeld waar je energie heen gaat, hoe je rijstijl is (verdeeld over 3 categorieën) en wat je gemiddelde verbruik is. Dit zie je ook in het tegeltje onderin als dit overzicht geminimaliseerd is.

Dat die tijdzone nog steeds niet goed is is absurd, helemaal mee eens. En transparantie over het update process moet ook beter.

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:41
pdebeuck schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 07:44:
Heb je de auto al naar de dealer gebracht voor de nodige updates? Sommige auto's hebben last van een bugje waardoor OTA updates het niet doen. Update aan de APIM module hiervoor is beschikbaar.

• pdebeuck
De dealer weet van niets, hoort niets, ziet niets en zegt niets. Samen met mijn echtgenote al meer dan 20 nieuwe wagens gekocht, maar nergens slechtere dealer gehad dan MatCars Ford te Kuurne.

• Brotuck
pdebeuck schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:23:
De dealer weet van hoort niets, ziet niets en zegt niets. Samen met mijn echtgenote al meer dan 20 nieuwe wagens gekocht, maar nergens slechtere dealer gehad dan MatCars Ford te Kuurne.
Tijd voor een andere dealer ?

Just here for the fun

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:35
Misschien tijd voor wat goed nieuws. Nadat gisteren de site (ford.nl/.com) en de fordpass app uren down waren, is kennelijk ook de infra van de backend services geupdate. De boel is (bij mij althans) zeer snappy... (app en site)

• pdebeuck
Brotuck schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:24:
[...]

Tijd voor een andere dealer ?
Natuurlijk, al na eerste week.

[ Voor 5% gewijzigd door pdebeuck op 05-01-2022 10:41 ]

• baszz
metalpro2021 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:31:
Misschien tijd voor wat goed nieuws. Nadat gisteren de site (ford.nl/.com) en de fordpass app uren down waren, is kennelijk ook de infra van de backend services geupdate. De boel is (bij mij althans) zeer snappy... (app en site)
Die indruk had ik inderdaad ook al!

• rvee
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22:46
baszz schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:49:
[...]

Die indruk had ik inderdaad ook al!
Lijkt idd een geplande downtime/upgrade te zijn geweest muv communicatie aan de gebruikers 😎
Nu alleen nog even mn instellingen vasthouden. Bij elke start fordpass mag ik weer alles accepteren.

[ Voor 16% gewijzigd door rvee op 05-01-2022 11:35 ]

• rroetenberg
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-11 13:35
Iemand toevallig al iets bedacht om een vak te krijgen in de kofferruimte? Bijvoorbeeld voor boodschappentassen in op te bergen? Heb sinds paar dagen de auto en mis dit wel

• baszz
rvee schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:33:
[...]

Lijkt idd een geplande downtime/upgrade te zijn geweest muv communicatie aan de gebruikers 😎
Nu alleen nog even mn instellingen vasthouden. Bij elke start fordpass mag ik weer alles accepteren.
Ik heb even (via instellingen/apps/fordpass/opslag) de cache geleegd. Daarna accepteren en toen was alles goed.

• m24

m24

metalpro2021 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:31:
wow. echt! de app start nu vrijwel direct .... hulde!!

• Grondje
Fyder Zewis schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 20:28:
[...]

Wat een onzin reactie. Heb jij voorheen dan alleen in luchtgeveerde, dweilbakken of in citroen ds achtige wagens gereden? Ook zeker nog nooit in een sportwagen gezeten? Of in bmw's die ook nogal hard veren weet ik uit ervaring.

Vering is prima. Niks mee aan de hand. Laat je niet leiden door dergelijke opmerkingen. Bangmakerij.

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:36

Denko

|{ing Øf ßlitz

Grondje schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:27:
[...]

Wat een onzin reactie. Heb jij voorheen dan alleen in luchtgeveerde, dweilbakken of in citroen ds achtige wagens gereden? Ook zeker nog nooit in een sportwagen gezeten? Of in bmw's die ook nogal hard veren weet ik uit ervaring.

Vering is prima. Niks mee aan de hand. Laat je niet leiden door dergelijke opmerkingen. Bangmakerij.
Ik kom inderdaad uit een sportieve BMW inderdaad. Maar de mustang is aanzienlijk zachter geveerd inderdaad. Hij is gewoon geveerd als wat het is; een sportieve suv

PSN & XBL: Denkoyugo

• fletnix
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-03-2023
rroetenberg schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:38:
Iemand toevallig al iets bedacht om een vak te krijgen in de kofferruimte? Bijvoorbeeld voor boodschappentassen in op te bergen? Heb sinds paar dagen de auto en mis dit wel
Ik heb voor mijn boodschappen zogenaamde stayholds aangeschaft die met velcro zich heel stevig hechten aan de ondergrond: https://www.bol.com/nl/nl/b/stayhold/10680061/

• rroetenberg
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-11 13:35
Bert-R schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 22:25:
Ik lees al een hele tijd mee en heb sinds een dikke maand ook een MME, RWD SR met TP.

Bijna twee weken terug heb ik mijn FordPass account aan mijn Home Assistant gekoppeld en wat statistieken naar Prometheus gestuurd. Dat levert leuke informatie op:
[Afbeelding]

De bovenste grafiek geeft de kilometerstand weer en de onderste het bereik. In die 12 dagen is de kilometerstand opgelopen van 1540 naar 2024, 484 km afgelegd. Het bereik begon met 319 en daarna heb ik drie keer bijgeladen, met 237, 96 en 206 km. Nu resteert er nog 254 km. Ik heb dus 604 km "bereik geconsumeerd" en 484 km afgelegd. Daar zit een gat tussen van 25%. Dat vind ik wel erg groot.

Volgens NewMotion is in die drie laadbeurten 112.2 kWh gebruikt, 23.2 kWh/100km Ter info: We rijden heel kalm, soms een stuk snelweg met 100 - 130, regelmatig bebouwde kom en 80-wegen.
welke integratie in Home Assistant gebruik jij?

• Fyder Zewis
Grondje schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:27:
[...]

Nee hiervoor in een 2.0 Turbo Diesel in een Peugeot 508 en Audi A4. Daar kan je mee naar de andere kant van de wereld reizen en stap je fris uit de wagen. Deze zijn inderdaad niet zo hard als BMW’s maar die heb ik ook niet gehad. Het is niet alleen de hardheid, zoals ik schrijf is het de hardheid in combinatie met de doorlopende deining stuiterende deining. Daardoor mis je het “blok op de weg” omdat de koets permanent zenuwachtig is. Ieder zijn mening.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Fyder Zewis schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:10:
[...]

Nee hiervoor in een 2.0 Turbo Diesel in een Peugeot 508 en Audi A4. Daar kan je mee naar de andere kant van de wereld reizen en stap je fris uit de wagen. Deze zijn inderdaad niet zo hard als BMW’s maar die heb ik ook niet gehad. Het is niet alleen de hardheid, zoals ik schrijf is het de hardheid in combinatie met de doorlopende deining stuiterende deining. Daardoor mis je het “blok op de weg” omdat de koets permanent zenuwachtig is. Ieder zijn mening.
Ik had dezelfde ervaring in de MME. Dus je gevoel laat je imo niet in de steek. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• Praveen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-12-2024
Hi ik heb een vraag. Wil morgen de Mustang Mach E gaan bestellen, maar op de site van Athlon kan ik uit 2 bekledingen kiezen, maar weet niet welke code voor welke beledingsoort staat. Het gaat om de code 3ESSJ en de 11MSJ. Kan iemand mij aangeven waar ze voor staan

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:54
Hoe is jullie ervaring met lane-centering als cc geactiveerd is?

Ik vind persoonlijk dat hij hinderlijk ver naar rechts in de rijbaan blijft. Bij inhalen van vrachtverkeer gaat ie er voor mij on-comfortabel dicht langs. Bijna op de streep met zijn rechterhanden. In de praktijk ben ik dan altijd aan het bijsturen naar links om hem ook echt in het midden van de rijbaan te krijgen. Maar door de weerstand op het stuur dan is dit niet comfortabel. Heb lane centering nu dus maar uit staan.

[ Voor 0% gewijzigd door mtouw78 op 06-01-2022 08:01 . Reden: Typo ]

• Dr Pro
mtouw78 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:01:

Ik vind persoonlijk dat hij hinderlijk ver naar rechts in de rijbaan blijft. Bij inhalen van vrachtverkeer gaat ie er voor mij on-comfortabel dicht langs. Bijna op de streep met zijn rechterhanden. In de praktijk ben ik dan altijd aan het bijsturen naar links om hem ook echt in het midden van de rijbaan te krijgen. Maar door de weerstand op het stuur dan is dit niet comfortabel. Heb lane centering nu dus maar uit staan.
Ha! dacht dat het aan mij lag :o

• Xipe22
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:29

Zelfde hier in het begin maar ik heb de strijd gestaakt. Het valt me op dat hij in begin erg naar rechts stuurt en vervolgens zich herstelt en meer het midden pakt en zelfs in bochten best strak blijft sturen.
Het is even wennen, op de snelweg vind ik het ideaal, op de secundaire wegen bloed irritant. Ik ben dan blij met het knopje op het stuur :)

• MarcelGo

Heb laatst op een US filmpje gezien dat terwijl lane centering aan staat iets van 10 seconden aaneen bewust sturen waar je de auto wilt hebben dat ie dat dan overneemt. Mijn e-Golf deed dat erg goed, deze is wel een beetje hardleers maar na testen had ik ook het idee dat het inderdaad werkt zoals in het filmpje. Alleen is het wel elke keer als je cc+lc aanzet opnieuw nodig.

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online

martjah

Appel

MarcelGo schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:42:
[...]

Heb laatst op een US filmpje gezien dat terwijl lane centering aan staat iets van 10 seconden aaneen bewust sturen waar je de auto wilt hebben dat ie dat dan overneemt. Mijn e-Golf deed dat erg goed, deze is wel een beetje hardleers maar na testen had ik ook het idee dat het inderdaad werkt zoals in het filmpje. Alleen is het wel elke keer als je cc+lc aanzet opnieuw nodig.
Ik heb het een paar maanden geprobeerd onder het motto "techniek moet helpen", uiteindelijk toch opgegeven aangezien hij ook bij mij te ver richting vrachtwagens gaat en de hele tijd kleine correcties uitvoert waardoor het lijkt alsof ik gezopen heb.
Er zijn een paar wegen waarvan ik weet dat hij het netjes doet en voor de overige 90% staat het uit.

• Grondje
Wat is naar jullie ervaring een goede dealer in de omgeving van Amsterdam-Hoofddorp die op juiste wijze de software probleempjes van de MME kan oplossen?

• baszz
Grondje schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:04:
Wat is naar jullie ervaring een goede dealer in de omgeving van Amsterdam-Hoofddorp die op juiste wijze de software probleempjes van de MME kan oplossen?
Zaandam een optie? Grote dealer, goed ervaring mee.

• Marcellen
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09-03-2023
Mijn MME 18 november gehad en dinsdag naar de dealer gebracht en heeft 1,5 dag bij de dealer gestaan voor update. Ik vindt dit wel erlang want hij zal toch ook update over de air krijgen? En als ik kijk op de Ford pass app geef hij steeds aan dat hij up to date is

• Bert-R
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:50
rroetenberg schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:16:
[...]

welke integratie in Home Assistant gebruik jij?
Ik gebruik Fordpass Home Assistant Integration, die beschikbaar is via HACS. En dan de Prometheus-integratie zodat ik zelf grafieken kan maken

• Brotuck
Net even getest of mijn auto nu boven de 80% gaat laden bij een snellader , maar dat viel vies tegen. Op 80% zakte het in naar 16 kWh.

Nog steeds maar 31ct per kw trouwens.

Just here for the fun

• MarcelGo
Brotuck schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:26:
Net even getest of mijn auto nu boven de 80% gaat laden bij een snellader , maar dat viel vies tegen. Op 80% zakte het in naar 16 kWh.

Nog steeds maar 31ct per kw trouwens.
Zal veel met de temperatuur te maken hebben...

• Brotuck
MarcelGo schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:32:
[...]

Zal veel met de temperatuur te maken hebben...
Meh zou het ? Auto stond de hele dag stil en heeft om bij de Ionity lader te komen hooguit 15km gereden. En het is 3 graden in Apeldoorn.

Just here for the fun

• MarcelGo
Brotuck schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:38:
[...]

Meh zou het ? Auto stond de hele dag stil en heeft om bij de Ionity lader te komen hooguit 15km gereden. En het is 3 graden in Apeldoorn.
Dat lijkt me inderdaad het probleem, idealiter laadt de batterij bij ongeveer 25C, in de warmere delen van de VS laden ze met 35kW boven de 80% soc tot ruim in de 90% dus bij lange trips wel een aanzienlijke verbetering ;)

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:47
MarcelGo schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:50:
[...]

Dat lijkt me inderdaad het probleem, idealiter laadt de batterij bij ongeveer 25C, in de warmere delen van de VS laden ze met 35kW boven de 80% soc tot ruim in de 90% dus bij lange trips wel een aanzienlijke verbetering ;)
Met welke SW versie is dit? Ik kom niet eens boven de 4Kw bij 80+...

• Brotuck
Lucky0wn schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:59:
[...]

Met welke SW versie is dit? Ik kom niet eens boven de 4Kw bij 80+...
Ik heb de standaard GT versie 2.0
Overigens was het strak vanaf 50% op 64 kWh, maar exact op 80 zakte het dus flink in

Just here for the fun

• Lucky0wn
Brotuck schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:35:
[...]

Ik heb de standaard GT versie 2.0
Overigens was het strak vanaf 50% op 64 kWh, maar exact op 80 zakte het dus flink in
Ahzo, ik heb de ER RWD met TP+. Heb sowieso nog nooit laden boven de 100 kW gezien; zelfs niet toen ie op 3% was en aan de 350 kW charger hing... Toch maar eens langs de dealer gaan voor een update.

• Brotuck
Lucky0wn schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:39:
[...]

Ahzo, ik heb de ER RWD met TP+. Heb sowieso nog nooit laden boven de 100 kW gezien; zelfs niet toen ie op 3% was en aan de 350 kW charger hing... Toch maar eens langs de dealer gaan voor een update.
Volgens mij hangt het net als MarcelGo aangeeft van heel veel factoren, op 100+ laden is volgens mij altijd afhankelijk van de beschikbaarheid op de snellader zelf, temperatuur etc.
We gaan het meemaken als het weer warmer word of de nieuwe firmware hogere snelheden aankan.

Just here for the fun

• Lucky0wn
Brotuck schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:42:
[...]

Volgens mij hangt het net als MarcelGo aangeeft van heel veel factoren, op 100+ laden is volgens mij altijd afhankelijk van de beschikbaarheid op de snellader zelf, temperatuur etc.
We gaan het meemaken als het weer warmer word of de nieuwe firmware hogere snelheden aankan.
Hoogste wat ik gezien heb was 81 kW in Luxemburg bij de universiteit (350 kW lader met 3% batterij over).

Daarbij heb ik de auto pas sinds 10 december. Dus kan idd goed de kou zijn. Al laadde m'n maatje z'n E-tron S55 Sportback wel vrolijk met 150+ kW toen we vorige week een roadtrip maakten. Hij was zo op 80%, ik stond 21 minuten langer te laden. Beiden rond de 15% batterij over. (98 vs 88 kWh accu dus zou niet veel uit moeten maken)

• MarcelGo
Lucky0wn schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:47:
[...]

Hoogste wat ik gezien heb was 81 kW in Luxemburg bij de universiteit (350 kW lader met 3% batterij over).

Daarbij heb ik de auto pas sinds 10 december. Dus kan idd goed de kou zijn. Al laadde m'n maatje z'n E-tron S55 Sportback wel vrolijk met 150+ kW toen we vorige week een roadtrip maakten. Hij was zo op 80%, ik stond 21 minuten langer te laden. Beiden rond de 15% batterij over. (98 vs 88 kWh accu dus zou niet veel uit moeten maken)
Van de zomer op vakantie trip 117kW met een SR, temp 26C en 15% soc, dus komt goed..de E-tron houdt zijn accu op een hogere temp?

• Praveen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-12-2024
Goedendag,

Vandaag de bestelling geplaatst van een MME RWD 98kWh. Heb met de AWD proefgereden en was positief verrast over de acceleratie. Ik heb dus het model die onder alle juiste omstandigheden 610km rijdt op 1 volle lading. Voor mij is dit de eerste elektrische auto. Dus kijk al uit naar mijn eerste autovakantie. Volgens de dealer worden de modellen die nu besteld worden geleverd in Q2 2022.

Ik hoop dat ik hier voor vragen terecht kan en zal me inlezen wat er hiervoor allemaal geschreven is.

Alvast de eerste vraag:
Welke navigatie kan je het beste gebruiken icm met de beschikbare laadstations doe je onderweg tegen kan komen. Ik heb zelf de app van ABRP, maar weet nog niet of die beschikbaar is Android Auto.

• MarcelGo
Praveen schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:22:
Goedendag,

Vandaag de bestelling geplaatst van een MME RWD 98kWh. Heb met de AWD proefgereden en was positief verrast over de acceleratie. Ik heb dus het model die onder alle juiste omstandigheden 610km rijdt op 1 volle lading. Voor mij is dit de eerste elektrische auto. Dus kijk al uit naar mijn eerste autovakantie. Volgens de dealer worden de modellen die nu besteld worden geleverd in Q2 2022.

Ik hoop dat ik hier voor vragen terecht kan en zal me inlezen wat er hiervoor allemaal geschreven is.

Alvast de eerste vraag:
Welke navigatie kan je het beste gebruiken icm met de beschikbare laadstations doe je onderweg tegen kan komen. Ik heb zelf de app van ABRP, maar weet nog niet of die beschikbaar is Android Auto.
Gefeliciteerd, dit is een mooie voor vakanties...maar 610km is een beetje te optimistisch, ik zou rekenen met 480km en dan komt het wel goed, ABRP is prima maar nog niet in AA?? Zou het naast Google maps gebruiken

[ Voor 3% gewijzigd door MarcelGo op 06-01-2022 22:07 ]

• Brotuck
MarcelGo schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 22:06:
[...]

Gefeliciteerd, dit is een mooie voor vakanties...maar 610km is een beetje te optimistisch, ik zou rekenen met 480km en dan komt het wel goed, ABRP is prima maar nog niet in AA?? Zou het naast Google maps gebruiken
ABRP werkt wel in google auto, maar alleen de betaalde versie

https://web.abetterrouteplanner.com/premium/

[ Voor 5% gewijzigd door Brotuck op 06-01-2022 22:43 ]

Just here for the fun

• mylittlepony
  • Laatst online: 22-02-2022
Grondje schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:04:
Stern in Hoofddorp

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:51
Goedendag, zelf ben ik een Mach E aan het overwegen. Zal een instappertje worden, de extra kosten voor de grotere accu zijn flink.

Is er wat te zeggen over het praktijk verbruik/range met de standaard accu?

• m24

m24

RobbieHifi schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:27:
Goedendag, zelf ben ik een Mach E aan het overwegen. Zal een instappertje worden, de extra kosten voor de grotere accu zijn flink.

Is er wat te zeggen over het praktijk verbruik/range met de standaard accu?
Belangrijkste is je eigen rij gedrag. Rijd je elke dat tussen Groningen en Maastricht? Dan heb je iets aan de grotere accu.

Rijd je meestal niet meer dan 200-250km en kan je thuis opladen? Geen enkele reden om voor de grote accu te gaan.

Ik laad tot 80% en kan dan in de winter 250km+ en in de zomer 350km rijden. Meer dan genoeg voor mijn dagelijkse ritjes... Incidenteel is laden onderweg altijd nog een optie.(maar de meeste klanten hebben ook oplaadpunten)

Voor de vakantie stop ik toch al elke 2 uur voor een plaspauze voor het gezin, en dan ben je doorgaans opgeladen bij de tijd dat zij terug zijn. (broodje, drankje en weer door)

Ik ben blij dat ik niet voor de ER heb gekozen, is overbodig in mijn geval.

• RobbieHifi
m24 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:44:
[...]

Belangrijkste is je eigen rij gedrag. Rijd je elke dat tussen Groningen en Maastricht? Dan heb je iets aan de grotere accu.

Rijd je meestal niet meer dan 200-250km en kan je thuis opladen? Geen enkele reden om voor de grote accu te gaan.

Ik laad tot 80% en kan dan in de winter 250km+ en in de zomer 350km rijden. Meer dan genoeg voor mijn dagelijkse ritjes... Incidenteel is laden onderweg altijd nog een optie.(maar de meeste klanten hebben ook oplaadpunten)

Voor de vakantie stop ik toch al elke 2 uur voor een plaspauze voor het gezin, en dan ben je doorgaans opgeladen bij de tijd dat zij terug zijn. (broodje, drankje en weer door)

Ik ben blij dat ik niet voor de ER heb gekozen, is overbodig in mijn geval.
Thanx.

Mijn rijgedrag.....dat kan wel eens een dealbreaker zijn ;)

Vaak rij ik 80 a 90 km. Op de straat staat op 50 meter van mijn huidige woning een laadpaal en aan mij nog te bouwen woning komt een eigen laadpaal.

Zelf moet ik zakelijk ook nog wel eens naar buitenland. Ritjes van 300km enkele reis (richting Belgie of de Eifel) komen geregeld voor, daar zijn de laadpalen een stukje dunner gezaaid.

Vakanties stop ik veel minder frequent. 500kilometer lange stukken non-stop leg ik op vakanties geregeld af. Dus dat zal aanpassen zijn, dus dat wordt dan ook iedere twee uur een stopje maken.

• m24

m24

RobbieHifi schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:53:
[...]
Thanx.

Mijn rijgedrag.....dat kan wel eens een dealbreaker zijn ;)

Vaak rij ik 80 a 90 km. Op de straat staat op 50 meter van mijn huidige woning een laadpaal en aan mij nog te bouwen woning komt een eigen laadpaal.

Zelf moet ik zakelijk ook nog wel eens naar buitenland. Ritjes van 300km enkele reis (richting Belgie of de Eifel) komen geregeld voor, daar zijn de laadpalen een stukje dunner gezaaid.

Vakanties stop ik veel minder frequent. 500kilometer lange stukken non-stop leg ik op vakanties geregeld af. Dus dat zal aanpassen zijn, dus dat wordt dan ook iedere twee uur een stopje maken.
Als het vaste adresjes zijn in België kan je alvast eens kijken of er een laadpaal op locatie of vlakbij is. Zowel met de ER als met de SR zal je 1-2 keer moeten laden.

Ik deed dat vroeger ook, maar elke 2 uur je rust pakken blijkt eigenlijk best een goed idee. :)

• RobbieHifi
m24 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:02:
[...]

Als het vaste adresjes zijn in België kan je alvast eens kijken of er een laadpaal op locatie of vlakbij is. Zowel met de ER als met de SR zal je 1-2 keer moeten laden.
Als ik in de Ardennen zit, kan ik in Maastricht laden op de heenweg. Vanuit daar ook de terugweg rijden.

Brussel moet ook wel te doen zijn.

De tripjes naar de Eifel worden een wat grotere uitdaging.

• metalpro2021
RobbieHifi schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:07:
[...]
Als ik in de Ardennen zit, kan ik in Maastricht laden op de heenweg. Vanuit daar ook de terugweg rijden.

Duitsland gaat heel hard qua snellaadinfrastructuur, dus dat zal ook geen probleem moeten zijn. Hoe dat specifiek in de Eijfel zit, weet ik niet.

• Lucky0wn
RobbieHifi schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:07:
[...]

Als je naar de Ardennen gaat zou ik altijd even in Beek, Eijsden of Luik laden :)
Ardennen is beetje problematisch met snelladers namelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Lucky0wn op 07-01-2022 11:15 ]

• RobbieHifi
Lucky0wn schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:14:
[...]

Als je naar de Ardennen gaat zou ik altijd even in Beek, Eijsden of Luik laden :)
Ardennen is beetje problematisch met snelladers namelijk.
Die in Eijsden had ik op het oog inderdaad.
Ardennen is ook problematisch met andere openbare laadpalen.

• Lucky0wn
RobbieHifi schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:17:
[...]

Die in Eijsden had ik op het oog inderdaad.
Ardennen is ook problematisch met andere openbare laadpalen.
Van de zomer nog noodstop in Houffalize moeten maken (20km range met een E-Tron), niet aan te raden om dan om 23:00 op weg naar Luxemburg nog "even" te laden met enkel een 11Kw in de omtrek van 30 km...

• RobbieHifi
metalpro2021 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:13:
[...]

Duitsland gaat heel hard qua snellaadinfrastructuur, dus dat zal ook geen probleem moeten zijn. Hoe dat specifiek in de Eijfel zit, weet ik niet.
Wel waar ik moet zijn is het wat lastiger.

• baszz
metalpro2021 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:13:
[...]

Nou, dat viel mij een week of 2 geleden nog vies tegen. Zolang je een beetje langs de snelweg blijft gaat het inderdaad wel maar als je een beetje in de dorpjes komt is het echt wel zeuren hoor. De enige (snel)laadpalen die je dan vindt zijn vaak nog bezet ook.

• mtouw78
Ik haal met mijn RWD SR nu 300-310 op een volle accu in de winter. Heb zelf geen laadpaal maar gebruik die in de straat en snelladen onderweg. Van mijn km's is wel >80% snelweg 100-110 km/uur.

Moet dagelijks wel iets van 100km minimaal maar aangezien ik bij een klant etc altijd wel kan laden voor een uurtje of 2 betekend het dat ik 2 keer in de week moet laden als ik geen extra lange ritten heb. Plan het zo in dat ik eind van de dag hem in de straat aan de laadpaal zet en de volgende ochtend tussen 07:00-08:00 weer vertrek.

Ervaring met de zomer heb ik nog niet.

• Ronald_Kou
Afgelopen zomer op vakantie naar Frankrijk, gewoon 130-140 op de snelweg. Haal ik 300 km op een volle accu en 230 op 80%.
Dit is met SR RWD, 20” velgen, en volle bepakking (gezin met 2 kids).

Voor mijn gezin geldt hetzelfde als M24, elke 2 uur stoppen.

Slechts 1 keer gehad dat ik meer range zou willen, toen de kids 15 km voor m’n geplande laadstop in slaap vielen 🙃.
Met een benzine auto was ik dan mooi nog even 100 km doorgereden. Dat kon nu niet, maar als dat alle ongemak is vind ik het het extra geld niet waard.

In dagelijks gebruik 100 tot 150 km per dag, dus nooit gedoe. Kan thuis en op de zaak opladen.

• Brotuck
Nou als ik doorreken dan kom ik op 400+ uit.
Dat is helemaal prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qqpdfp4loloPy_r0Kowd1oR1zuY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tReUv6rO2DFqmeMHLUSL6B33.png?f=fotoalbum_large

Dit was 80km snelweg en 20km b-weg met temp lekker op 21 graden en stoelverwarming + stuurverwarming aan. Wel de grote accu.

[ Voor 13% gewijzigd door Brotuck op 07-01-2022 20:04 ]

Just here for the fun

• jsm29
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:14
Ik had in de FordPass ingesteld dat de auto moest opladen tot 90%. Sinds de storing van deze week is dit 100% geworden en ik kan het ook niet meer aanpassen. Iemand een tip?

• MarcelGo
jsm29 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:36:
Ik had in de FordPass ingesteld dat de auto moest opladen tot 90%. Sinds de storing van deze week is dit 100% geworden en ik kan het ook niet meer aanpassen. Iemand een tip?
Instellen in de auto gaat vaak wel goed.

• metalpro2021
Er ontstaat momentum op het OTA front volgens het Amerikaans forum. Een aantal leden houdt bij welke modules worden geupdate bij welke OTA. Met de Power Up van 2.3.0 komen er leuke features aan. (b.v. full screen Apple carplay!) Maar belangrijker: een hoop eerste generatie gebruikers melden dat zij versneld nu OTA updates ontvangen. Het lijkt erop dat, in Amerika althans, Ford probeert de 'early builds' gelijk te trekken. In dit geval zijn de comments interessanter dan de releasenotes (die er trouwens nu ook ineens zijn....)

https://www.macheforum.co...wer-up-2-3-0-is-out.13085

• Grondje
Vandaag naar oberhausen gereden. Auto rijdt als een zonnetje maar.. wat een gedoe met laden. Kom in garage van centro. Maar ja waar staan die dingen? Na half uur rondrijden 1 oplader gevonden. Dat je denkt hoe kan dat nou? Ik had er zeker 7 naast elkaar verwacht. Maar nee 1 in een hoekje en te herkennen aan het feit dat grond en plafond groen geschilderd zijn. Dat herken je dus niet in een mega garage😡. Vervolgens stekker er in etc. Maar wat een gezeik. Eerst een app downloaden en aan de app een creditcard toevoegen. Dus niet ff met mijn druppel van travelcard erlangs en laden maar zoals in nl. Afijn app en creditcard eraan gekoppeld. Laadpaal nr erin gezet krijg ik de melding "😿 deze laadpaal is buiten gebruik" . 🥵🤯🤬. Ach wellicht pech. Op naar andere van de 9 mega garages. Ook hier weer zoeken naar een paal. Weer 30 min verder. En ja hoor hetzelfde liedje. Deed het ook niet. Ik dacht waar ben ik aan begonnen met een electrische auto😭 Ik wist dat er ff verder een shell station was met snellader. Daar naar toegereden. Stond nog een nederlander met een etron. Hij klaagde ook dat niks het doet in die centro garages. De snellader deed het trouwens top. In 40 min weer op 80% .

Ik heb overigens nog steeds niet de laatste software update ontvangen. Is ook irritatiepuntje van me. Krijg je 23 december eindelijk de mme. Zit niet de laatste software erop. Ben daarmee nog aan de slag met dealer.
Conclusie snelladers in duitsland werken maar de weinige laadpalen in centro garages zijn een drama. Waarom niet gewoon betalen met een betaalkaart of creditcard. Alle winkels op de wereld werken ermee maar nee de laadpalen werken ieder weer met een aparte app of pasje. Het lijkt wel op het gevecht betamax vs vhs maar dan nog stapje erger....

• Ronald_Kou
Grondje schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:22:
Het lijkt wel op het gevecht betamax vs vhs maar dan nog stapje erger....
Dan is het wachten tot de porno industrie in de MME gaat rijden en weten we waar we aan toe zijn 😜

Ben zelf alleen nog in Frankrijk en België geweest en daar deed elke paal het direct met mijn multi tank card van de zaak. Zowel snelladers, als palen bij grote supermarkt, alsmede paal in centrum. Had voor de zekerheid nog twee extra (gratis) passen meegenomen van de ANWB en Eflux, maar niet nodig gehad.

Vervelend te horen dat je z'n ervaring hebt met laden in het buitenland.

• m24

m24

Grondje schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:22:
Vandaag naar oberhausen gereden. Auto rijdt als een zonnetje maar.. wat een gedoe met laden. Kom in garage van centro. Maar ja waar staan die dingen? Na half uur rondrijden 1 oplader gevonden. Dat je denkt hoe kan dat nou? Ik had er zeker 7 naast elkaar verwacht. Maar nee 1 in een hoekje en te herkennen aan het feit dat grond en plafond groen geschilderd zijn. Dat herken je dus niet in een mega garage😡. Vervolgens stekker er in etc. Maar wat een gezeik. Eerst een app downloaden en aan de app een creditcard toevoegen. Dus niet ff met mijn druppel van travelcard erlangs en laden maar zoals in nl. Afijn app en creditcard eraan gekoppeld. Laadpaal nr erin gezet krijg ik de melding "😿 deze laadpaal is buiten gebruik" . 🥵🤯🤬. Ach wellicht pech. Op naar andere van de 9 mega garages. Ook hier weer zoeken naar een paal. Weer 30 min verder. En ja hoor hetzelfde liedje. Deed het ook niet. Ik dacht waar ben ik aan begonnen met een electrische auto😭 Ik wist dat er ff verder een shell station was met snellader. Daar naar toegereden. Stond nog een nederlander met een etron. Hij klaagde ook dat niks het doet in die centro garages. De snellader deed het trouwens top. In 40 min weer op 80% .

Ik heb overigens nog steeds niet de laatste software update ontvangen. Is ook irritatiepuntje van me. Krijg je 23 december eindelijk de mme. Zit niet de laatste software erop. Ben daarmee nog aan de slag met dealer.
Conclusie snelladers in duitsland werken maar de weinige laadpalen in centro garages zijn een drama. Waarom niet gewoon betalen met een betaalkaart of creditcard. Alle winkels op de wereld werken ermee maar nee de laadpalen werken ieder weer met een aparte app of pasje. Het lijkt wel op het gevecht betamax vs vhs maar dan nog stapje erger....
Hou het bij snelladers in het buitenland. Destination chargers blijven een gok.

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Hi all !

Vraagje, mijn Mustang is "bijna" in bestelling tot er iets onverwachts gebeurde.
Ik woon in een flat en onder de flat staan de auto's in een garage.
Er staan enkele Tesla's met een snellader. Hiervan uitgaande dacht ik dat het geen probleem zou zijn om een laadpunt aan te vragen.

Wat blijkt, de huidige infra is niet meer toereikend om meer snelladers toe te voegen.
Pas vanaf 2028 is er groot onderhoud waardoor dit getackeld wordt.
Wel is het mogelijk om een normaal laadpunt bij te maken op 1 fase met max 3680 watt.

Wat ik me afvraag, heeft het uberhaupt nut om mijn mustang te laten komen?
De mustang die gaat komen is de versie met de kleine batterij.

Als ik snel even een google actie doet, zie ik dat het 19u doet om hem vol te krijgen.
Dat is voor mij een no-go als ik 's avonds thuis kom.

Iemand anders ideeen?
Een publieke laadpaal is geen optie omdat de 1e pas op 5km verder staat.

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online

martjah

Appel

C6DL schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:13:
Hi all !

Vraagje, mijn Mustang is "bijna" in bestelling tot er iets onverwachts gebeurde.
Er staan enkele Tesla's met een snellader. Hiervan uitgaande dacht ik dat het geen probleem zou zijn om een laadpunt aan te vragen.

Wat blijkt, de huidige infra is niet meer toereikend om meer snelladers toe te voegen.
Wel is het mogelijk om een normaal laadpunt bij te maken op 1 fase met max 3680 watt.

Als ik snel even een google actie doet, zie ik dat het 19u doet om hem vol te krijgen.

Iemand anders ideeen?
Als het gewone Tesla laders zijn, kan je de Mustang er ook mee opladen. Hierbij moet een bepaalde interne switch van de lader wel goed staan (daarin zit de optie: Tesla Only of alle auto's).
De vraag is ook een beetje, hoe ver rij je je auto leeg op een dag? Ik kom bijv. zelden bijna leeg thuis.

• MarcelGo
Hi all !

Iemand anders ideeen?
Er zou ook iets van load balancing toegepast kunnen worden, voor 2028 gaan meer bewoners hier tegen aan lopen...

PS de term snellader is niet correct, dit duidt op 50kW of meer en dat lijkt me onwaarschijnlijk.

• Tedillac
Hi all !

Iemand anders ideeen?
Zit er nergens een krachtstroom stekker verstopt? Kan me voorstellen dat die wel ergens eentje hangt voor b.v. zware machines als de vloer een keer geschrobt moet worden. Kun je met de 'granny lader' daar dan geen gebruik van maken, dan trek je max. 7kwh per uur? Kunnen ze alleen niet achterhalen wie en waar de stroom naartoe gaat verwacht ik 8)

• C6DL
martjah schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:29:
[...]

Als het gewone Tesla laders zijn, kan je de Mustang er ook mee opladen. Hierbij moet een bepaalde interne switch van de lader wel goed staan (daarin zit de optie: Tesla Only of alle auto's).
De vraag is ook een beetje, hoe ver rij je je auto leeg op een dag? Ik kom bijv. zelden bijna leeg thuis.
Helaas, deze zijn van de eigenaren van deze auto.
betreft prive parkeerplaats

Maar terugkomend op mijn vraag, als het max haalbare 1 fase gaat zijn.
Ik lees op een andere site dit terug:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/yW4NcHBp/Schermafbeelding-2022-01-10-094816.jpg

Waarom staat een DC snellader onder fase 1 bij een normaal stopcontact ? :?

[ Voor 22% gewijzigd door C6DL op 10-01-2022 09:50 ]

• C6DL
Tedillac schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:40:
[...]

Zit er nergens een krachtstroom stekker verstopt? Kan me voorstellen dat die wel ergens eentje hangt voor b.v. zware machines als de vloer een keer geschrobt moet worden. Kun je met de 'granny lader' daar dan geen gebruik van maken, dan trek je max. 7kwh per uur? Kunnen ze alleen niet achterhalen wie en waar de stroom naartoe gaat verwacht ik 8)
No idea, ik wil het wel graag "goedgekeurd" oplossen :)

• Sixkiller86
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-11 12:50
Hi all !

Iemand anders ideeen?
Het ligt er aan hoeveel km je per dag rijdt en of daar extreme uitschieters bij zitten.
Ik rijd 100 km pd ; dat is 20 kwh en dat heb je in een nacht er makkelijk bij geladen. Rijdt je op een dag veel meer, dan kan het wat "krapper" worden. De andere vraag die je je moet stellen is of je op kantoor of bij je klant kan laden. Je kunt ook de flatbewoner vragen of je op bepaalde vaste dagen gebruik kan maken van zijn laadpaal (is de parkeerplaats er naast bv niet beschikbaar?). Je hebt ook opties tot laden door bv boodschappen te doen bij de Lidl en ondertussen kan je daar gratis (tot een max) laden.

Het is even wennen , organiseren en realiseren dat je tussendoor moet laden en niet elke keer de gehele batterij moet leegrijden". Daarna kom je er achter dat het allemaal niet zo spannend is.

• mtouw78
Of als je echt een keer bijna leeg bent (10%) een keer stoppen voor 30 min bij een snellader to 80% en dan thuis aftoppen tot 100% met de granny lader in de avond.
Pagina: 1 ... 116 ... 180 Laatste