FreeMen schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:50:
[...]
Kan niet goed zijn tav je geluid. Er hoort uit de B&O set echt een dik en zuiver geluid te komen op standje 10-12. Als ik aan kom rijden horen ze mij thuis op 50 meter al aankomen met de bas op die stand en de bas staat maar op +1 tov het midden!
Er is een bug waarbij het geluid zacht en zeer plat klinkt bij sommigen. Ik heb het verschil zelf ook kunnen horen bij een MME met deze bug en het verschil is echt enorm.
Simpel testje, alle geluidssettings incl. bas in het midden. SLAM FM op 10 max 12 en als je dan nog een fatsoenlijk gesprek kan voeren in de auto dan heb je last van de bug en kunnen ze het bij de dealer verhelpen.
NB de "zet hem op 25 test en luister achterin" durf ik echt niet aan want dat kan nooit goed zijn voor de speakers. Ik heb hem 1x op 20 gehad maar alles trilt dan echt enorm.
Sorry, denk dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest dan;
De bas is zeker aanwezig, maar de geluidskwaliteit valt me gewoon vies tegen.
Klinkt zeker niet zo prettig als in m'n oude Superb en durf bijna te zeggen dat het niet eens zo prettig klinkt als in m'n nog oudere Octavia, maar dat is inmiddels 8 jaar geleden dus kan ook 'gevoel' zijn.
Ik vind de B&O sub niet zoveel punch hebben, zat er zelfs over na te denken om de sub te vervangen voor een Underseat variant van Pioneer, maar omdat het een lease wagen is, wordt het wel flink wat modificaties die ik later weer ongedaan moet maken.
Op lagere volumes of met Sublime/NPO2 Jazz klink het best aardig, maar het haalt het niet tegenover het Canton setje in de Superb, dat vond ik nogal teleurstellend van een merk welke meer dan prima wordt aangeschreven in de audio wereld.
EQ staat overigens 'gewoon' op neutraal, stereo en niet op bestuurder gefocussed.
Tedillac schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:04:
Heb sr awd met standaard velgen en TP+. Kinderen en wijzelf klagen niet. Had hiervoor een superb, lekkere sloep die overal overheen zweefden, dit is anders maar stoor me er niet aan. We rijden overigens normaliter niet heel veer meer dan 1 uur per rit hier in NL. Op sommige drempels merk ik vanzelfsprekend grote verschillen met superb en mustang maar dat went snel. Even extra regeneren voor sommige van die spring heuvels in de stad. De gemiddelde drempel gaat op dezelfde manier als de superb, geen issues. Verdere rijgedrag ongeëvenaard voor een normale EV. Geloof best dat een taycan leuker rijdt maar verder vrij weinig ev denk ik.
Zou dat een verschil zijn tussen AWD en RWD dan? Ik merk juist best grote verschillen op drempels tov van m'n Superb 2017 hatchback. Ik heb een RWD SR TP+, heerlijke bak hoor, kids ook voldoende ruimte achterin. Maar drempels waar ik met m'n Superb met 100 (op een dijk waar ze ontworpen zijn voor 80KM/h) overheen reed moet ik dat met deze wagen niet proberen. De halve kofferbak stuitert er bekant uit... 65-70 is dan echt de max.
[
Voor 24% gewijzigd door
Dr Pro op 04-01-2022 10:30
]