Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 113 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerome.c
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-06 09:15
Ik heb ook de OTA 1.7.1. gehad vannacht maar ik had gedacht dat de frunk release erbij zou zitten. Deze zie ik nog niet op het scherm "toegang". Notities heb ik wel ontdekt evenals een positief gezinde marketeer die het update bericht geschreven heeft 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodzinga
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-04 21:41
Jerome.c schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:27:
Ik heb ook de OTA 1.7.1. gehad vannacht maar ik had gedacht dat de frunk release erbij zou zitten. Deze zie ik nog niet op het scherm "toegang". Notities heb ik wel ontdekt evenals een positief gezinde marketeer die het update bericht geschreven heeft 😋
Het is mij nog steeds een raadsel hoe je ziet dat er een update is geweest. Ik krijg alleen een melding (bij automatische updates) in de auto dat er geen nieuwe updates beschikbaar zijn oid. Nummer van huidige update kan ik nergens vinden.

MME AWD ER Carbonized Grey TP+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:26
bodzinga schreef op zondag 5 december 2021 @ 15:44:
[...]

Het is mij nog steeds een raadsel hoe je ziet dat er een update is geweest. Ik krijg alleen een melding (bij automatische updates) in de auto dat er geen nieuwe updates beschikbaar zijn oid. Nummer van huidige update kan ik nergens vinden.
In je instellingen menu kun je ergens "updates" vinden, daar vind je ook je huidige software versie.

Ik zag overigens dat m'n klok ineens weer op AM/PM stond. Daarna merkte ik ook een, op dat moment nog, onbekend icoontje in beeld op. Het download icoon met een vinkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
Jerome.c schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:27:
Stond de auto binnen bereik van eigen WiFi netwerk of is de update gewoon via Sim kaart gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome.c
martijnvds schreef op zondag 5 december 2021 @ 19:14:
[...]

Stond de auto binnen bereik van eigen WiFi netwerk of is de update gewoon via Sim kaart gegaan?
Via de sim. Mijn auto staat te ver weg om met de Wi-Fi verbonden te zijn.ik zag dat ik de update had gekregen nadat er bij de mustang links boven in beeld ineens een kruisje stond? Niet z'n nuttige toevoeging maar viel wel direct op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome.c
bodzinga schreef op zondag 5 december 2021 @ 15:44:
[...]

Volgens mij moet je stil staan ( of in "P") en dan in het menu-instellingen en dan bij systeem updates kijken. Je ziet dan het nummer 1.6../1.7.. met de beschrijven wat nieuw is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-09 09:16
Ben ook in de markt om te kijken voor een Mustang.
Mijn voorkeur is blauw Ik begrijp van Ford dat de levertijd een half jaar is omdat deze kleur pas later op de markt is gekomen ... bummer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 14:46
0re0 schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:34:
Mijn voorkeur is blauw Ik begrijp van Ford dat de levertijd een half jaar is omdat deze kleur pas later op de markt is gekomen ... bummer :(
Er wordt momenteel toch geen blauw (infinite blue) aangeboden/gemaakt? Enkel Grabber via de GT?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07-2024
Tedillac schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:36:
[...]

Er wordt momenteel toch geen blauw (infinite blue) aangeboden/gemaakt? Enkel Grabber via de GT?
Je kan tegenwoordig Grabber Blue en Cyber Orange op elk model kiezen (niet enkel voor de GT dus). Die kleuren zitten er nu gewoon tussen in de car configurator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18:31
0re0 schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:34:
Mijn AWD-ER Infinity Blue gaat komende woensdag ingeruild worden voor een GT, dus als je interesse hebt (ongeveer 9000 km gereden) dan heb je een snellere route

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tedillac
Waking_The_Dead schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:04:
[...]

Je kan tegenwoordig Grabber Blue en Cyber Orange op elk model kiezen (niet enkel voor de GT dus). Die kleuren zitten er nu gewoon tussen in de car configurator.
Ik zag het net ook op de site. Vind dat een dubieuze beslissing van Ford. Maak je een kleur first edition en GT exclusief en nog geen jaar later is het overal op te verkrijgen. Ken weinig andere merken die 'exclusieve' kleuren ineens op alle uitvoeringen uitbrengen. Ik had wel Cyber Orange op mijn RWD SR willen hebben, maar volgens mij ziet die kleur er enkel goed uit op een GT met die velgen enzo. Plus had de vrouw denk ik niet zo leuk gevonden en theoretisch is het haar auto 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07-2024
Tedillac schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:07:
[...]

Ik zag het net ook op de site. Vind dat een dubieuze beslissing van Ford. Maak je een kleur first edition en GT exclusief en nog geen jaar later is het overal op te verkrijgen. Ken weinig andere merken die 'exclusieve' kleuren ineens op alle uitvoeringen uitbrengen. Ik had wel Cyber Orange op mijn RWD SR willen hebben, maar volgens mij ziet die kleur er enkel goed uit op een GT met die velgen enzo. Plus had de vrouw denk ik niet zo leuk gevonden en theoretisch is het haar auto 8)7
Zelf heb ik sinds vorige week de RWD SR in het rood. Volgens de richtlijnen van de baas mocht dit eigenlijk niet, maar HR heeft de lease toch goedgekeurd. Wie ben ik om HR tegen te spreken :-D
Nu denk ik wel dat Cyber Orange niet zou gelukt zijn, hehe :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
Tedillac schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:07:
[...]

Eens, dat haalt de exclusiviteit er wel af. En ik vind die kleuren ook niet heel goed staan bij de 'lagere' uitvoeringen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:38
Vandaag mijn MME in ontvangst genomen.
Super blij mee natuurlijk en met:
-2 sleutels
-frunk via de key fob te openen
-geen dividers in de frunk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lUrTCqiKUV2TZCDAIXqc8RgE7Jk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bXPedwic5WjoMpDDGybpo2DS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door mtouw78 op 07-12-2021 17:45 . Reden: Foto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 11:55
mtouw78 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:43:
Vandaag mijn MME in ontvangst genomen.
Super blij mee natuurlijk en met:
-2 sleutels
-frunk via de key fob te openen
-geen dividers in de frunk
[Afbeelding]
Ik begrijp werkelijk niet waarom de 'oude' modellen dit niet krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 19:19
baszz schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:34:
[...]

Ik begrijp werkelijk niet waarom de 'oude' modellen dit niet krijgen...
De dividers kun je er zelf uit halen, de frunk release moet nog steeds komen helaas.. Zal wel eerste kwartaal 2022 worden (ben het met je eens dat het onbegrijpelijk is waarom dit niet gewoon uitgerold wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
unreal0 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:43:
[...]

De dividers kun je er zelf uit halen, de frunk release moet nog steeds komen helaas.. Zal wel eerste kwartaal 2022 worden (ben het met je eens dat het onbegrijpelijk is waarom dit niet gewoon uitgerold wordt).
Ik doelde ook op de tweede sleutel. PAAK is gewoon een lachertje. De dividers zullen het probleem niet zijn idd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco70
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-12-2024
baszz schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:45:
[...]

Ik doelde ook op de tweede sleutel. PAAK is gewoon een lachertje. De dividers zullen het probleem niet zijn idd....
Mijn advies is om de PAAK klachten te blijven melden bij Ford Nederland. Kans is groot dat je via de dealer een 2e sleutel krijgt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
marco70 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:50:
[...]

Mijn advies is om de PAAK klachten te blijven melden bij Ford Nederland. Kans is groot dat je via de dealer een 2e sleutel krijgt 8)
Al meerdere keren Ford NL gemaild hierover. 0 reactie. Dealer doet ook net alsof ie gek is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marco70
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-12-2024
baszz schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:00:
[...]

Al meerdere keren Ford NL gemaild hierover. 0 reactie. Dealer doet ook net alsof ie gek is...
Als ik meer weet laat ik het weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

Gisteren te horen gekregen dat ik vrijdag de auto geleverd krijg. Wat er ook niet goed ging is de 2e keer blijkbaar wel goed gegaan. Wel gelijk in de mail gekregen dat ik alsnog maar 1 keyfob krijg. Daar ga ik denk ik gelijk wel een melding van maken dat ik er liever gewoon 2 heb gezien alles wat ik hier lees over PAAK.

Wel leuk, heb er wel echt zin in.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudiP
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-09 08:04
Ik lees op het Mach E Forum veel over het updaten van modules.
Nu vraag ik me af... gebeurd dit bij de dealer? Of gaat dit OTA? Ik heb altijd begrepen dat alles via OTA ging. Maar de Amerikanen gaan allemaal naar de dealer voor module updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-09 08:45
Ik krijg het gevoel dat je build date van je auto steeds belangrijker wordt. Hoe kom je achter je build date? Amerikanen hebben het over window stickers: die hebben we niet. Via PTI of andere bronnen kom je daar ook niet achter. En https://www.whereismymme.com/ geeft bij mijn VIN de nodige errors.... (of timeouts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 19:07

m24

RudiP schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:35:
Ik lees op het Mach E Forum veel over het updaten van modules.
Nu vraag ik me af... gebeurd dit bij de dealer? Of gaat dit OTA? Ik heb altijd begrepen dat alles via OTA ging. Maar de Amerikanen gaan allemaal naar de dealer voor module updates.
Het kan allebei ... echter OTA wordt nog weinig ingezet, dus als je een probleem hebt is het sneller via de dealer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
m24 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:55:
[...]

Het kan allebei ... echter OTA wordt nog weinig ingezet, dus als je een probleem hebt is het sneller via de dealer....
Ik vermoed dat de reden van het niet (goed) kunnen ontvangen van de OTA updates ook een relatie heeft met wanneer je auto van de transport band is gerold. Als dat tussen 18 jun 2020 - 18 juli 2020 is, dan kan er een update-probleem zijn. Dit wordt ondersteund door de NEW VEHICLE DELIVERY HOLD (auto;s mogen niet aan klanten worden geleverd zonder deze update dus, maar er rijden er wel 100-en rond) update notes van Ford. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j0S-U9zefXrbKvSOOP9pS4D4AS8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bw3lC45kAFMgBr3z0h4VNNBI.png?f=fotoalbum_large

Je raadt het al, mijn vermoeden is (weet de build date niet) mijn MME valt in deze periode en heeft de update niet gehad.

Mijn eigen observatie (n=1) is dat de auto tijdens deep-sleep nooit verbinding heeft en geen updates checkt. Deep sleep komt voor als je niet aan de charger staat : het scenario dat je auto in de straat geparkeerd staat. Een voorwaarde om OTAs te doen, is dat de auto aan de lader hangt. (o.a.) Het regeltje in de update notes doet mij vermoeden (zeker weet je het nooit) dat dit deep-sleep gedrag wordt aangepast. Werkt die remote start ook meteen een stuk betrouwbaarder. :)

[ Voor 12% gewijzigd door metalpro2021 op 08-12-2021 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Ik heb de afgelopen 1400km nog nooit een issue met paak gehad. Alleen het installeren duurde 2 dagen 😅.

Wat ik wel niet snap. Hoe krijgen mensen de auto behaaglijk zonder eheat te gebruiken? Als ik eheat uit zet en bv ac wel aan op 20 dan wordt 't koud in de auto. Ja ik heb stoel en stuur verwarming maar mijn kinderen achterin niet. Kan die moeilijk kou laten vatten in de auto. Is dan de enige optie toch gewoon je range verlies pakken en eheat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy001
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:09
metalpro2021 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:17:
[...]

Ik vermoed dat de reden van het niet (goed) kunnen ontvangen van de OTA updates ook een relatie heeft met wanneer je auto van de transport band is gerold. Als dat tussen 18 jun 2020 - 18 juli 2020 is, dan kan er een update-probleem zijn. Dit wordt ondersteund door de NEW VEHICLE DELIVERY HOLD (auto;s mogen niet aan klanten worden geleverd zonder deze update dus, maar er rijden er wel 100-en rond) update notes van Ford. [Afbeelding]

Je raadt het al, mijn vermoeden is (weet de build date niet) mijn MME valt in deze periode en heeft de update niet gehad.

Mijn eigen observatie (n=1) is dat de auto tijdens deep-sleep nooit verbinding heeft en geen updates checkt. Deep sleep komt voor als je niet aan de charger staat : het scenario dat je auto in de straat geparkeerd staat. Een voorwaarde om OTAs te doen, is dat de auto aan de lader hangt. (o.a.) Het regeltje in de update notes doet mij vermoeden (zeker weet je het nooit) dat dit deep-sleep gedrag wordt aangepast. Werkt die remote start ook meteen een stuk betrouwbaarder. :)
Is er al iemand die deze update in Nederland heeft gehad (laten doen)?
Zoja, bij welke dealer?

Al dit soort zaken worden uitgevoerd op "America First" the rest ....... ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brotuck
Goofy001 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:48:
[...]

Is er al iemand die deze update in Nederland heeft gehad (laten doen)?
Zoja, bij welke dealer?

Al dit soort zaken worden uitgevoerd op "America First" the rest ....... ?
Ik ga vanmiddag mijn auto ophalen, ik zal eens kijken of hier alles wel geupdate is.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:10
Tedillac schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:45:
Ik heb de afgelopen 1400km nog nooit een issue met paak gehad. Alleen het installeren duurde 2 dagen 😅.

Wat ik wel niet snap. Hoe krijgen mensen de auto behaaglijk zonder eheat te gebruiken? Als ik eheat uit zet en bv ac wel aan op 20 dan wordt 't koud in de auto. Ja ik heb stoel en stuur verwarming maar mijn kinderen achterin niet. Kan die moeilijk kou laten vatten in de auto. Is dan de enige optie toch gewoon je range verlies pakken en eheat aan?
Correct!

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
m24 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:55:
[...]

Inderdaad te weinig, ik heb echter zowel naar 1.3 inclusief e-call update en naar 1.6 OTA gehad.Nu nog 1.7 >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
MarcelGo schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:32:
[...]

Inderdaad te weinig, ik heb echter zowel naar 1.3 inclusief e-call update en naar 1.6 OTA gehad.Nu nog 1.7 >:)
1.7 is te herkennen aan die waardeloze teken tool in het scherm toch ?

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
@Brotuck ja die...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metalpro2021
Interessante test van de sympatieke Michael van BEN. Mach E RWD ER. 90 km/u , 21 graden binnen met e-heat. 0 graden buiten met sneeuwvorming . Hoe ver kom je dan? Pas op. Het is wel Duits. :) YouTube: Die UNGESCHMINKTE WAHRHEIT über die WINTERREICHWEITE von ELEKTROAUTO...

SPOILER ALERT: zo'n 430 kilometer. 29% minder dan 's zomers.

[ Voor 6% gewijzigd door metalpro2021 op 08-12-2021 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
  • Laatst online: 18:56
metalpro2021 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:43:
Interessante test van de sympatieke Michael van BEN. Mach E RWD ER. 90 km/u , 21 graden binnen met e-heat. 0 graden buiten met sneeuwvorming . Hoe ver kom je dan? Pas op. Het is wel Duits. :) YouTube: Die UNGESCHMINKTE WAHRHEIT über die WINTERREICHWEITE von ELEKTROAUTO...

Dat valt me allersinds mee. Oude ice had helejaar door 30% minder dan opgegeven.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Brotuck
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g1jnQJOQvzK7xPkML8l0gpJbtLU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B2GUbM1bjQJtC5HEbKLY6zyo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bgwvjAOKNse629TxoUGbPxiPQDM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ooOFzUKqeeKcvRjNI2LUrkta.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/djcDNiLM42qhzHK7JtMCy4BkWR0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TUKMzCmHCUwPhIlerjtM7Xuz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sgF4Eh7sRrKxARhgR7HSVVA7Vek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E6ZesmWcjwp0yakClK0BI9wD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uiTd-QH6jrakZw3bjfbGUvCW-6g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XFnpMcYSs7vaEBr22Is73T0t.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste indruk is goed !

Zo te zien idd 1.7 firmware. Zal later nog meer ervaring ermee posten. De vering is echt een wereld van verschil.

[ Voor 10% gewijzigd door Brotuck op 08-12-2021 16:31 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TA61
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09-12-2021
Hi all, ik heb sindskort een issue met key-less entry. Als ik in de buurt van de auto ben kan ik de deur niet meer key-less openen maar de lampjes gaan wel aan.

Herkenbaar? Iemand tips hoe ik dit kan fixen?

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
TA61 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:19:
Hi all, ik heb sindskort een issue met key-less entry. Als ik in de buurt van de auto ben kan ik de deur niet meer key-less openen maar de lampjes gaan wel aan.

Herkenbaar? Iemand tips hoe ik dit kan fixen?

Dank alvast!
Kort antwoord (Customer Satisfaction Program 21P22) : https://www.macheforum.co...calibration-update.11677/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudiP
  • Laatst online: 11-09 08:04
Ik heb even hulp nodig van het forum.
Als ik een roadtrip ga maken en ik voer een bestemming in dan gaat de Ford navigatie zelf de laders onderweg plannen. Ik heb hier geen invloed op. Of mis ik iets? Het liefst plan ik vantevoren welke laders ik niet wil en welke wel. Kan dit?
Via ABRP kan dit wel. Maar deze houd geen rekening met de live SOC.
Wie heeft er praktische tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metalpro2021
RudiP schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:58:
Ik heb even hulp nodig van het forum.
Als ik een roadtrip ga maken en ik voer een bestemming in dan gaat de Ford navigatie zelf de laders onderweg plannen. Ik heb hier geen invloed op. Of mis ik iets? Het liefst plan ik vantevoren welke laders ik niet wil en welke wel. Kan dit?
Via ABRP kan dit wel. Maar deze houd geen rekening met de live SOC.
Wie heeft er praktische tips?
Als ik de interne navigatie voor roadtrips gebruik, dan laat ik ze eerst zelf automatisch toevoegen en vervang ik de ladestops handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aboma
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-09 13:03
Eerste indruk is goed !

Zo te zien idd 1.7 firmware. Zal later nog meer ervaring ermee posten. De vering is echt een wereld van verschil.
Ben benieuwd naar de uitgebreide ervaring.... ;)

MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Butre
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-09 18:59
metalpro2021 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:43:

Leuk hoor maar ik moet degene nog tegenkomen die op de Duitse autobahn de hele weg 90 rijdt.
Pdfdd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17:21
El Butre schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:48:
[...]

Leuk hoor maar ik moet degene nog tegenkomen die op de Duitse autobahn de hele weg 90 rijdt.
Pdfdd
Qua percentage ligt dat aardig in lijn met mijn eigen ervaring; 380 zomers en 280 nu is (380-280)/380=26%.
Qua kilometers bij lange na niet met een RWD SR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
De Mustang Mach-e GT

Vering:

Het is net alsof je in een totaal andere auto stapt. Natuurlijk blijft de vering stug, maar het is veel beter geregeld. Ook het enorm nerveuze soms echt stuiter gedrag op de snelweg is eraf. Jammer dat Magneride enkel beschikbaar is op de GT, want dit zou standaard moeten zijn op alle modellen.

Stoelen:

Ik kan niet anders zeggen dat comfortabeler en meer steun. Verder wel exact dezelfde knoppen voor instellen hoogte e.d.

Bekleding intern:
Deze is in de GT ook anders, eerlijk gezegd vind ik deze wat sjieker, maar smaken verschillen. Eerst maar eens kijken of het bestand is tegen 2 jonge kinderen op termijn.... ;)

Firmware 1.7
Ja die is dus standaard aanwezig en lijkt ook op sommige plaatsen wat kleine tweaks te hebben gedaan.
Ik heb bijvoorbeeld het idee dat het wat mooier/strakker is geworden

Trunk:
Ja de FOB bediening werkt en ja de verdeler is eruit. Je moet hem nog steeds wel met twee handen dicht drukken.

Sleutel:
Ja er zitten 2 sleutels bij

Just here for the fun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:56
Gisteren mijn Dark Matter Grey RWD SR binnen gekregen ook met 2 sleutels met werkende frunk knop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:26
Zojuist een e-mail van Ford ontvangen omtrent de terugroepactie Voorruit en Panoramadak:
Binnenkort ontvang je via de post een officiële kennisgeving van de terugroepactie. Zodra je de brief hebt ontvangen, kun je contact opnemen met je Ford dealer om de reparatie in te plannen.
en ook opmerkelijk, er worden gelijk software updates gedaan:
Daarom werken we ook de software van een aantal modules bij, terwijl je auto bij de dealer is. Deze software-updates bieden de volgende functionele verbeteringen:
• Verbeterde handling van de auto bij extreme manoeuvres
• Oplossing van de fout die leidde tot onderschatting van het werkelijke rijbereik
• Minder geluid van de koelventilator tijdens het laden
De tweede kende ik nog niet, als echte fout. Ik dacht eigenlijk dat dat gewoon feature was. :+ Een softwarematige inschatting was van je rijstijl en gebruik van zaken in de auto. (verwarming/airco/e.d.)

[ Voor 11% gewijzigd door TIGER1125 op 09-12-2021 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

TIGER1125 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:06:
Zojuist een e-mail van Ford ontvangen omtrent de terugroepactie Voorruit en Panoramadak:

[...]

[...]

De tweede kende ik nog niet, als echte fout. Ik dacht eigenlijk dat dat gewoon feature was. :+ Een softwarematige inschatting was van je rijstijl en gebruik van zaken in de auto. (verwarming/airco/e.d.)
Hier geen communicatie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17:21

[...]

[...]
Het verbeterde rijgedrag is dus de aanpassing nav de Eland-proef die de Duitse ADAC heeft gedaan en waarbij Ford Europe meteen is gecapituleerd. Het originele rijgedrag van de Mustang verdwijnt daarmee dus geen uitbrekende kont meer met een beetje gas bij }:|
Minder geluid tijdens laden is de eerdere TSB-21-2278

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz

[...]

[...]

Het viel mij vooral op dat er niet over PAAK wordt gesproken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 18:52
Waps61 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 07:58:
[...]

Qua percentage ligt dat aardig in lijn met mijn eigen ervaring; 380 zomers en 280 nu is (380-280)/380=26%.
Qua kilometers bij lange na niet met een RWD SR
Momenteel ben ik op skivakantie met de MME SR RWD bij 100% een actieradius van 254 km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouterre
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 04-01-2022
BaBoK schreef op donderdag 9 december 2021 @ 23:53:
[...]

Momenteel ben ik op skivakantie met de MME SR RWD bij 100% een actieradius van 254 km
Ik ben benieuwd welke afstand je hebt afgelegd en hoelang je er over hebt gedaan.
Kun je daar een terugkoppeling over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
wouterre schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:23:
[...]

Ik ben benieuwd welke afstand je hebt afgelegd en hoelang je er over hebt gedaan.
Kun je daar een terugkoppeling over geven?
Als je planned in ABRP zie je redelijk betrouwbare info over reistijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
Help! Iemand wel eens een oplaadstoring gehad? Ik sta in Duitsland en auto knippert bij oplaadstation rood ivm een zogenaamde storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
BaBoK schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:29:
Help! Iemand wel eens een oplaadstoring gehad? Ik sta in Duitsland en auto knippert bij oplaadstation rood ivm een zogenaamde storing.
Andere lader / station?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
Opgelost kom er op terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ligt het nou aan mij of is er ineens een optie om de ambiance verlichting helderheid aan te passen ?
een soort schuifbalkje naast de kleuren, zou toch zweren dat die er eerst niet zat

[ Voor 29% gewijzigd door Brotuck op 10-12-2021 21:44 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Binnenkort toch weer een update bij de dealer: sync 4 loopt vast met een hele hard zoemend geluid, en dan vanzelf een reset.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
Brotuck schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 21:42:
Ligt het nou aan mij of is er ineens een optie om de ambiance verlichting helderheid aan te passen ?
een soort schuifbalkje naast de kleuren, zou toch zweren dat die er eerst niet zat
De ui is wat aangepast met de Sync 1.7 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodzinga
BaBoK schreef op donderdag 9 december 2021 @ 23:53:
[...]

Benieuwd naar je ervaringen in de sneeuw. Ik ga medio januari naar Tirol met de AWD ER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
unreal0 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 07:37:
[...]

De ui is wat aangepast met de Sync 1.7 update.
Ambient verlichting aanpassen is erbij gekomen in 1.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Net ook al in de facebook groep gepost.

We vroegen ons af waarom er in de EU ervoor is gekozen om het logo in de grill niet te verlichten op de GT

Nou dat mag dus niet volgens de EU regelgeving.
https://autobahn.eu/artik...ende-beeldjes-verwijderen

Just here for the fun

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Zo, sinds 3 dagen een mach e sr. Erg fijne auto. Het enige wat ik persoonlijk een beetje mis is misschien een beetje range, maar dst trekt zichzelf wel recht vermoed ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R3pNSEZKVEM5Edwe1hwpwuoWDJI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8zFgLdxkQeYfFxRsxeyws3O0.jpg?f=fotoalbum_large

Er komen wel een paar kleine veranderingen. Ik wil sowieso rubberen matten erin, want de matten zijn nu al smerig. (iemand tips daarover?) een schermbeschermer die een beetje mat is voor het hoofdscherm, en de langere ruitenwisser.

Voor de rest idd 2 keyfobs, geen raar geluid met laden en geen transportblokken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
Ford verkoop zelf een perfect passende set.

https://www.ford-accessoi...ather-vloermatten/2526938

Zelf zoek ik eigenlijk vooral eentje voor de bagage ruimte. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VersuZ112
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-09-2023
mtouw78 schreef op zondag 12 december 2021 @ 22:39:

Ook voor de bagageruimte heeft ford een set, zie foto. Een set met 4 matten kost ongeveer 260 euro. Ik heb de set in de zomer gekocht. Erg tevreden over. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4-cMomtnGlzjdBn-T9AZLxfuFgs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/slY5R1fjEV58GC965AMTOFaj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
bodzinga schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:53:
[...]

Benieuwd naar je ervaringen in de sneeuw. Ik ga medio januari naar Tirol met de AWD ER.
Goedemorgen,

Het viel me tegen.
80% bereik met SR RWD is 200-220 km bereik met 120-130km/h bij 0 - -3gr buitentemperatuur. Deels vlak en soms een helling op/af. 220km is ook echt 0% en laatste 10km 100km/u rijden.
Laadtijd bij HPC 10-80% ca. 35 minuten.
Heen heb ik probleem gehad met HPC.
Aankomst met 0% en HPC in storing. Chargemap melde dit niet.
Uiteindelijk gebeld met provider en zij konden het na ca. 30 minuten resetten.

Terugweg storing in de auto met laden, waardoor de auto niet wilde laden. 4 Verschillende Ionitys geprobeerd, ook verschillende van EnBW, maar niks werkte (zowel HPC als 11kw laders). Uiteindelijk met noodhulp van Ford gebeld en gaven aan na x-minuten probeer eens auto op slot te doen, minimaal 10 minuten 10 meter van de auto te staan en dan reset de auto zich blijkbaar. Dit werkte en hierna konden we laden. Wel bijna 2 uur tijd verloren aan dit (magnietvloeken) probleem.

Uiteindelijk:
980km.
Heenweg 12uur (2,5uur laadtijd met bug/storing laadpaal)
Terugweg 15uur (5uur laadtijd met bug/storing auto)

Afgelopen zomer ben ik er mee naar Barcelona gereden en hier had ik een veel betere ervaring.

[ Voor 10% gewijzigd door BaBoK op 13-12-2021 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 15:58
VersuZ112 schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:07:
[...]

Ook voor de bagageruimte heeft ford een set, zie foto. Een set met 4 matten kost ongeveer 260 euro. Ik heb de set in de zomer gekocht. Erg tevreden over. [Afbeelding]
Heb ook de complete rubber matten set voor het interieur. Past perfect en functioneert erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 15:58
Denko schreef op zondag 12 december 2021 @ 19:31:
Zo, sinds 3 dagen een mach e sr. Erg fijne auto. Het enige wat ik persoonlijk een beetje mis is misschien een beetje range, maar dst trekt zichzelf wel recht vermoed ik.

[Afbeelding]

Er komen wel een paar kleine veranderingen. Ik wil sowieso rubberen matten erin, want de matten zijn nu al smerig. (iemand tips daarover?) een schermbeschermer die een beetje mat is voor het hoofdscherm, en de langere ruitenwisser.

Voor de rest idd 2 keyfobs, geen raar geluid met laden en geen transportblokken :p
Mooie kleur zo in het licht! Is dit zilver of de nieuwe grijze kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Poeh, dat is wel aanzienlijk meer dan ik eigenlijk voor ogen had (mijn oude auto was het geloof ik 6 tientjes voor de set. Even over nadenken iig.
AvantBlack schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:15:
[...]

Mooie kleur zo in het licht! Is dit zilver of de nieuwe grijze kleur?
Dit is de iconic silver. Geen idee of die nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
Denko schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:34:
[...]

Poeh, dat is wel aanzienlijk meer dan ik eigenlijk voor ogen had (mijn oude auto was het geloof ik 6 tientjes voor de set. Even over nadenken iig.

[...]

Dit is de iconic silver. Geen idee of die nieuw is.
Volgens mij hebben wij exact dezelfde uitvoering en kleur. 8) Iconic Silver was/is niet nieuw maar was snel uitverkocht. Blijkbaar heeft Ford maar een x aantal slots per kleur vrij ieder jaar.

Voor vloermatten had ik ook deze nog gezien. Geen idee of het wat is, wel een stuk goedkoper. Misschien dat ik het voor die prijs maar op waag.

https://www.winparts.nl/i...idPCkTTyScbRoCHaUQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterre
Brotuck schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:07:
Net ook al in de facebook groep gepost.

We vroegen ons af waarom er in de EU ervoor is gekozen om het logo in de grill niet te verlichten op de GT

Nou dat mag dus niet volgens de EU regelgeving.
https://autobahn.eu/artik...ende-beeldjes-verwijderen
Wel apart eigenlijk. De grill van de Skoda Enyaq iV die mag wel volledig licht geven. Dit is een optie die je daar kan nemen. Wat trouwens er ook wel gaaf uitziet. Dan zou een logo niet mogen lichtgeven. Belachelijke regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterre
BaBoK schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:58:
[...]

Goedemorgen,

Het viel me tegen.
80% bereik met SR RWD is 200-220 km bereik met 120-130km/h bij 0 - -3gr buitentemperatuur. Deels vlak en soms een helling op/af. 220km is ook echt 0% en laatste 10km 100km/u rijden.
Laadtijd bij HPC 10-80% ca. 35 minuten.
Heen heb ik probleem gehad met HPC.
Aankomst met 0% en HPC in storing. Chargemap melde dit niet.
Uiteindelijk gebeld met provider en zij konden het na ca. 30 minuten resetten.

Terugweg storing in de auto met laden, waardoor de auto niet wilde laden. 4 Verschillende Ionitys geprobeerd, ook verschillende van EnBW, maar niks werkte (zowel HPC als 11kw laders). Uiteindelijk met noodhulp van Ford gebeld en gaven aan na x-minuten probeer eens auto op slot te doen, minimaal 10 minuten 10 meter van de auto te staan en dan reset de auto zich blijkbaar. Dit werkte en hierna konden we laden. Wel bijna 2 uur tijd verloren aan dit (magnietvloeken) probleem.

Uiteindelijk:
980km.
Heenweg 12uur (2,5uur laadtijd met bug/storing laadpaal)
Terugweg 15uur (5uur laadtijd met bug/storing auto)

Afgelopen zomer ben ik er mee naar Barcelona gereden en hier had ik een veel betere ervaring.
Wat vervelend dit te ervaren in het buitenland. je kan geen kant op dan. 12 uur reizen gaat nog net over zo'n afstand maar dan moet er echt niets tegen zitten.
Wat maakte je ervaring naar Barcelona beter? doel je dan puur op de actieradius?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcdbee89
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-09 22:51
Sinds vorige week dinsdag eindelijk de auto.
Zeer tevreden over, helaas vanochtend deze melding. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DU8qnbxbxF3uf8eLkpAU-VmRkK0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OMfciRAeFVMhyIX29ZGzoHGb.jpg?f=fotoalbum_large

Garage heeft pas de 22 December tijd.
Is er iets wat je zelf kunt doen, ipv wachten tot ze de module resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
rcdbee89 schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:50:
Zeer tevreden over, helaas vanochtend deze melding. [Afbeelding]

Het is niet gewoon weg als je even de auto uit/aan doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelt4
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-03-2023
Hier een Mustang rijder in wording! Op de zaak hebben we besloten dat de volgende auto's elektrisch moeten worden en ondanks dat de mijne eigenlijk pas volgend vervangen moest worden, toch de transactie nu gedaan. Wij kopen jong gebruikt, de actieradius is voor mij wel belangrijk (rij nu een V60 diesel met een reden) dus dan blijft alleen de RWD ER over.

Ik heb 2 weken geleden dan ook een proefrit gemaakt in de auto die het ook moest worden (een vroege uit mei 2021). Het reed ontzettend goed (en ook wel speels) en ook de range wist me wel te overtuigen. Maaaaaarrrr...op het moment dat ik besloot terug te gaan naar de dealer en de afrit pakte om de snelweg terug te pakken ging het mis: schokken door de aandrijflijn, melding 'nu veilig stoppen' en een auto die wel bleef rijden, maar de maximum snelheid van de auto zakte mee met gas loslaten. Nog net een industrieterrein in kunnen rijden, stil gezet en dat was het dan. Ging geen kant meer op.

Ondanks deze negatieve ervaring ben ik toch tot aanschaf overgegaan, maar wel met een '3 strike you're out' afspraak. De verkoop loopt via een universeel bedrijf gespecialiseerd in het hoge segment, service wordt via de Ford dealer in hun buurt gedaan. De auto heeft na het voorval 2 dagen bij die dealer gestaan en op de dag dat ik hem kon ophalen (vorige week) werd ik gebeld: de auto 'startte' die ochtend niet direct en ze wilden de zekerheid dat het goed was, dus de auto weer terug naar Ford. En daar staat hij nu nog steeds....

Volgens de Ford dealer is 'het probleem' bekend bij Ford en werken ze aan een oplossing. Er schijnen meerdere Mustangs on hold te staan, het klinkt dus wel als een serieus iets. Vooral omdat de 1.17 updates wel worden uitgerold en ik er ook vanuit ga dat hij deze update dus een week geleden al heeft gehad, maar ook omdat ze bij de dealer niet kunnen zeggen hoe lang het nog gaat duren.

Zijn er meer die op hun auto zitten te wachten, of wel rijden en in afwachting zijn van een oplossing voor bepaalde issues? Ik probeer voor mezelf een beeld te vormen of ik niet alsnog ga vragen om aflevering op mijn risico. Ik wil namelijk wel erg graag gaan rijden, maar ik heb ook geen zin om ergens te stranden.

[ Voor 8% gewijzigd door marcelt4 op 13-12-2021 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcdbee89
baszz schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:10:
[...]

Het is niet gewoon weg als je even de auto uit/aan doet?
Klopt nadat ik een paar uur later weer instapte was alles weer oke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
rcdbee89 schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:50:
Zeer tevreden over, helaas vanochtend deze melding. [Afbeelding]

Volgens mij wordt dit gefixed met een update bij de dealer, is niet de befaamde 'eCall' bug? Vrees dat je dus even geduld moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
wouterre schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:17:
[...]

Wel apart eigenlijk. De grill van de Skoda Enyaq iV die mag wel volledig licht geven. Dit is een optie die je daar kan nemen. Wat trouwens er ook wel gaaf uitziet. Dan zou een logo niet mogen lichtgeven. Belachelijke regel.
Heeft het productie model die ook? Zie het zo niet.

Ik vind het ook jammer dat het paardje geen licht heeft hier, is toch een leuk effect. Maar in de VS zijn adaptieve koplampen niet eens toegestaan door conservatieve wetgeving. Dynamische knipperlichten gaan daar ook de andere kant op omdat een bepaald oppervlakte bedekt moet zijn.. Rode verlichting als knipperlicht mag dan wel weer.

[ Voor 29% gewijzigd door unreal0 op 13-12-2021 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deth]Roses
  • Laatst online: 17-02 13:43
Au een naamgenoot van Max zag me over het hoofd 😟

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eSlyS1dvX5Ufwa0_En4XZddnmtM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y9KIelTCdx223RGjxLw0qQsS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
marcelt4 schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:23:
Hier een Mustang rijder in wording! Op de zaak hebben we besloten dat de volgende auto's elektrisch moeten worden en ondanks dat de mijne eigenlijk pas volgend vervangen moest worden, toch de transactie nu gedaan. Wij kopen jong gebruikt, de actieradius is voor mij wel belangrijk (rij nu een V60 diesel met een reden) dus dan blijft alleen de RWD ER over.

Ik heb 2 weken geleden dan ook een proefrit gemaakt in de auto die het ook moest worden (een vroege uit mei 2021). Het reed ontzettend goed (en ook wel speels) en ook de range wist me wel te overtuigen. Maaaaaarrrr...op het moment dat ik besloot terug te gaan naar de dealer en de afrit pakte om de snelweg terug te pakken ging het mis: schokken door de aandrijflijn, melding 'nu veilig stoppen' en een auto die wel bleef rijden, maar de maximum snelheid van de auto zakte mee met gas loslaten. Nog net een industrieterrein in kunnen rijden, stil gezet en dat was het dan. Ging geen kant meer op.

Ondanks deze negatieve ervaring ben ik toch tot aanschaf overgegaan, maar wel met een '3 strike you're out' afspraak. De verkoop loopt via een universeel bedrijf gespecialiseerd in het hoge segment, service wordt via de Ford dealer in hun buurt gedaan. De auto heeft na het voorval 2 dagen bij die dealer gestaan en op de dag dat ik hem kon ophalen (vorige week) werd ik gebeld: de auto 'startte' die ochtend niet direct en ze wilden de zekerheid dat het goed was, dus de auto weer terug naar Ford. En daar staat hij nu nog steeds....

Volgens de Ford dealer is 'het probleem' bekend bij Ford en werken ze aan een oplossing. Er schijnen meerdere Mustangs on hold te staan, het klinkt dus wel als een serieus iets. Vooral omdat de 1.17 updates wel worden uitgerold en ik er ook vanuit ga dat hij deze update dus een week geleden al heeft gehad, maar ook omdat ze bij de dealer niet kunnen zeggen hoe lang het nog gaat duren.

Zijn er meer die op hun auto zitten te wachten, of wel rijden en in afwachting zijn van een oplossing voor bepaalde issues? Ik probeer voor mezelf een beeld te vormen of ik niet alsnog ga vragen om aflevering op mijn risico. Ik wil namelijk wel erg graag gaan rijden, maar ik heb ook geen zin om ergens te stranden.
Knap dat je na een dergelijke ervaring tijdens de proefrit het nog steeds aan durfde om hem alsnog aan te schaffen. Ik denk dat 9 vd 10 andere ervoor bedankt hadden. Er zijn er meer met een dergelijke ervaring en hebben er veelal weken zo niet maanden op moeten wachten voordat het gemaakt was. Op dit moment zijn er volgens mij 2 hier waarvan de auto na een dergelijke uitval al weken in reparatie zijn.
Ik ga er vanuit dat als hij afgeleverd wordt het definitief opgelost zal zijn maar de vraag is wat het euvel is en hoe snel ze het opgelost krijgen. Als het op onderdelen aankomt is het nog niet best gesteld en dat is dan nog positief uitgedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
[Deth]Roses schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:00:
Au een naamgenoot van Max zag me over het hoofd 😟

[Afbeelding]
ai dat is zuur. Dure grap ook. Heeft "max" zich gemeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

mtouw78 schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:16:
[...]

Volgens mij hebben wij exact dezelfde uitvoering en kleur. 8) Iconic Silver was/is niet nieuw maar was snel uitverkocht. Blijkbaar heeft Ford maar een x aantal slots per kleur vrij ieder jaar.

Voor vloermatten had ik ook deze nog gezien. Geen idee of het wat is, wel een stuk goedkoper. Misschien dat ik het voor die prijs maar op waag.

https://www.winparts.nl/i...idPCkTTyScbRoCHaUQAvD_BwE
Lijkt er wel op inderdaad. Ik heb ook maar die matten besteld, ik laat wel weten hoe ze aanvoelen en passen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodzinga

Ik vond de originele Mustang bagage met te duur. Heb er nu een bijna perfect passende mat in liggen van hard plastic die voor de Kuga bedoeld is. Niet origineel van Ford maar was voor een paar tientjes klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcdbee89
martijnvds schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:32:
[...]

Volgens mij wordt dit gefixed met een update bij de dealer, is niet de befaamde 'eCall' bug? Vrees dat je dus even geduld moet hebben.
Ze zeiden aan de telefoon dat ze de zaak moeten resetten. eCall bug lijkt mij sterk wagen is vorige week uitgeleverd.

Overigens probleem nog niet terug gehad, laat de afspraak nog wel even staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deth]Roses
  • Laatst online: 17-02 13:43
FreeMen schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:18:
[...]

ai dat is zuur. Dure grap ook. Heeft "max" zich gemeld?
Jazeker gelijk schade formulier invullen en weer door. Ongeluk zit in een klein hoekje… in dit geval de blinde hoek wel te verstaan 😟😉 vervelend, maar gelukkig beide personen er goed van af gekomen. De auto’s worden wel weer hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelt4
FreeMen schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:17:
[...]

Knap dat je na een dergelijke ervaring tijdens de proefrit het nog steeds aan durfde om hem alsnog aan te schaffen. Ik denk dat 9 vd 10 andere ervoor bedankt hadden. Er zijn er meer met een dergelijke ervaring en hebben er veelal weken zo niet maanden op moeten wachten voordat het gemaakt was. Op dit moment zijn er volgens mij 2 hier waarvan de auto na een dergelijke uitval al weken in reparatie zijn.
Ik ga er vanuit dat als hij afgeleverd wordt het definitief opgelost zal zijn maar de vraag is wat het euvel is en hoe snel ze het opgelost krijgen. Als het op onderdelen aankomt is het nog niet best gesteld en dat is dan nog positief uitgedrukt.
Ford maakt al wat jaren auto's dus technisch gezien zouden ze de basis probleemloos moeten kunnen opleveren, blijft de nieuwe techniek over. Hij is nu bijna een jaar op de markt, ik ging er vanuit dat de grootste onhebbelijkheden inmiddels wel gevonden zijn en op te lossen zijn met updates. Ik heb de afgelopen week wat meer gelezen en ben me er wel van bewust dat je alleen de negatieve dingen leest, maar heel gerust ben ik er niet meer op.

Aan de andere kant, ik rij gewoon in mijn huidige 'oude' auto en ondanks dat ik het heel jammer vind dat ik nog niet in de Mustang rond cruise, heb ik verder niks te klagen als ik de uitgestelde levertijden hier lees. O-)

En wie weet word ik deze week gewoon gebeld..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
marcelt4 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 07:29:
[...]

Ford maakt al wat jaren auto's dus technisch gezien zouden ze de basis probleemloos moeten kunnen opleveren, blijft de nieuwe techniek over. Hij is nu bijna een jaar op de markt, ik ging er vanuit dat de grootste onhebbelijkheden inmiddels wel gevonden zijn en op te lossen zijn met updates. Ik heb de afgelopen week wat meer gelezen en ben me er wel van bewust dat je alleen de negatieve dingen leest, maar heel gerust ben ik er niet meer op.

Aan de andere kant, ik rij gewoon in mijn huidige 'oude' auto en ondanks dat ik het heel jammer vind dat ik nog niet in de Mustang rond cruise, heb ik verder niks te klagen als ik de uitgestelde levertijden hier lees. O-)

En wie weet word ik deze week gewoon gebeld..
Punt is dat het eigenlijk ook heel vaak wel goed gaat. In Juli mijn AWD+ER opgehaald en eigenlijk nooit issues gehad. Vorige week omgewisseld voor een GT en wederom geen issues gehad met de betrouwbaarheid. Er zit bij ieder merk wel een maandagmorgen model. Laten we hopen dat je niet net dat model hebt/krijgt.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Brotuck schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:04:
[...]

Punt is dat het eigenlijk ook heel vaak wel goed gaat. In Juli mijn AWD+ER opgehaald en eigenlijk nooit issues gehad. Vorige week omgewisseld voor een GT en wederom geen issues gehad met de betrouwbaarheid. Er zit bij ieder merk wel een maandagmorgen model. Laten we hopen dat je niet net dat model hebt/krijgt.
Eens, alleen heeft Marcel er één gekocht welke juist wel keuren vertoond en dan wordt het wel tricky ivm onderdelen en stand van kennis van Ford rondom de issues. Hopelijk gaat het allemaal snel goedkomen.

Zelf gelukkig ook geen (electrische) issues. De MME rijdt als een huis, "gaspendaal" response is zo accuraat en soepel als het maar kan zijn wat 1PD echt uit de verf laat komen. PAAK werkt in mijn geval ook echt super in 99% van de gevallen. Enige wat me stoort is de trage opstart van het systeem. Je moet echt een seconden of 10-20 wachten voordat het scherm reageert op je input nadat je hem "gestart" hebt. Niet altijd even handig.

Wellicht het grootste minpunt is de range, zeker als je de 10-90 "regel" toepast. Met mijn RWD SR en temperaturen rond het nulpunt zonder echt veel snelweg kom ik niet verder dan 200km op 80% accu. Voor mijn ritten 95% van de gevallen prima maar dit is toch wel een stukje minder dan ik rekening mee had gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
FreeMen schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:14:
[...]

Zelf gelukkig ook geen (electrische) issues. De MME rijdt als een huis, "gaspendaal" response is zo accuraat en soepel als het maar kan zijn wat 1PD echt uit de verf laat komen. PAAK werkt in mijn geval ook echt super in 99% van de gevallen. Enige wat me stoort is de trage opstart van het systeem. Je moet echt een seconden of 10-20 wachten voordat het scherm reageert op je input nadat je hem "gestart" hebt. Niet altijd even handig.
Zelf vind ik het issue 'deep sleep strategie' de grootste. Ik vermoed dat dit een oorzaak is voor vele problemen: sleutels niet gevonden, remote start werkt niet , trage beschikbaarheid mainscreen etc. Maaaar... Vermoedens, vermoedens. Wellicht dat een 'major release' (2.1.0) vandaag gemeld op macheforum dit aanpakt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ik lees op het Mach-e forum ook over de 21P22 update. Weet iemand hier hoe we dit kunnen controleren of we die al hebben ? Of moet ik maar naar een snellader rijden en kijken of hij boven de 80% nog meer dan 11 kWh krijgt ?

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Brotuck schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:05:
Ik lees op het Mach-e forum ook over de 21P22 update. Weet iemand hier hoe we dit kunnen controleren of we die al hebben ? Of moet ik maar naar een snellader rijden en kijken of hij boven de 80% nog meer dan 11 kWh krijgt ?
Die zit volgens mij in update 1.7, ik heb hem nog niet, zit nog op 1.6 (net zoals de meeste hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelt4
Brotuck schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:05:
Die zit ik net ook te lezen en daar worden symptomen beschreven die sterk lijken op de issues met mijn toekomstige auto. Laten we dan maar hopen dat dit het ook is.

@Brotuck misschien lees ik het verkeerd, maar het lijkt een update die door de dealer uitgevoerd moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
marcelt4 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:46:
[...]

Die zit ik net ook te lezen en daar worden symptomen beschreven die sterk lijken op de issues met mijn toekomstige auto. Laten we dan maar hopen dat dit het ook is.

@Brotuck misschien lees ik het verkeerd, maar het lijkt een update die door de dealer uitgevoerd moet worden?
Ja ik lees dat ook, dit is een dealer update zoals het document aangeeft.
Maar enkel voor auto's gemaakt tussen juni 2020 en juni 2021. En mijn auto is jonger dan dat. Dus wellicht heb ik hem al. Ik ga het wel uittesten met een snellader binnenkort.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Thule dakdragers komen eraan...

https://accessories.ford....le-cross-bar-kit-clamp-on

[ Voor 3% gewijzigd door MarcelGo op 14-12-2021 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodzinga
bodzinga schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:36:
[...]

Ik vond de originele Mustang bagage met te duur. Heb er nu een bijna perfect passende mat in liggen van hard plastic die voor de Kuga bedoeld is. Niet origineel van Ford maar was voor een paar tientjes klaar.
Bijgaand de link naar Bol. Nog geen 25 euro. Past bijna perfect.
link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelt4
bodzinga schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:20:
[...]

Bijgaand de link naar Bol. Nog geen 25 euro. Past bijna perfect.
link
Ik werk voor een groothandel in auto accessoires en wil eigenlijk geen reclame maken, maar voor 50 tientjes heb je er eentje die wel 100% past. Er is al eerder een link gedeeld van Winparts voor de rubberen vloermatten, de fabrikant van die matten heeft ook voor de kofferbak 2 verschillende types. Google anders eens op 8714767633372

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanmanolo
  • Laatst online: 27-06-2022
Dag beste mensen! Nieuw hier, rij sinds augustus een RWD SR. Heerlijke wagen met af en toe wat lullige software dingen maar goed, die neem ik voor lief. Heb lange tijd Ducati's gehad dus ben wat karakter gewend ;)

Ik heb net winterbanden gemonteerd op de standaard 18 inch velgen en zit nu met het volgende. Ik zoek wat mooiere velgen voor de zomerbanden maar vaak kom je dan op 20 inch terecht. Zouden jullie hiervoor gaan? Ik vind het ergens zonde om mijn nog goede zomerbanden af te danken en bij 20inch lever je ook actieradius in. Maar twijfel of mooie 18inch velgen wel mooi (genoeg) staan. Input is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelt4
Daanmanolo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:03:
Dag beste mensen! Nieuw hier, rij sinds augustus een RWD SR. Heerlijke wagen met af en toe wat lullige software dingen maar goed, die neem ik voor lief. Heb lange tijd Ducati's gehad dus ben wat karakter gewend ;)

Ik heb net winterbanden gemonteerd op de standaard 18 inch velgen en zit nu met het volgende. Ik zoek wat mooiere velgen voor de zomerbanden maar vaak kom je dan op 20 inch terecht. Zouden jullie hiervoor gaan? Ik vind het ergens zonde om mijn nog goede zomerbanden af te danken en bij 20inch lever je ook actieradius in. Maar twijfel of mooie 18inch velgen wel mooi (genoeg) staan. Input is welkom.
Ik vind 18'' te klein, maar goed genoeg voor de winter. Ik heb 20'' liggen van mijn Volvo (steek en ET is hetzelfde) en die komen er onder met 235/45/20. Mocht dat om 1 of andere reden niet passen, dan ga ik op zoek naar nieuwe, 20 of 21 inch.

Let wel op het gewicht...zowel het eigen gewicht als het draagvermogen. Hoe zwaarder het wiel, des te meer energie het kost om in beweging te krijgen en daarbij scheelt iedere kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassmanjunior
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-09 17:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
wouterre schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:26:
[...]

Wat vervelend dit te ervaren in het buitenland. je kan geen kant op dan. 12 uur reizen gaat nog net over zo'n afstand maar dan moet er echt niets tegen zitten.
Wat maakte je ervaring naar Barcelona beter? doel je dan puur op de actieradius?
Door de tegenslag heb ik ook een gekleurde bril. De heenweg heb ik hetzelfde ervaren als de rit naar Barcelona. 12u rijden gaat idd op die afstand. Actieradius mede inderdaad, naar Barcelona was dit met 80% 280km. Het is gewoon prettiger als je net dat half uurtje langer kunt rijden ipv iedere x binnen 2 uur te moeten laden. Maar als materiaal me in de steek laat.. Niks vervelenders als dat, zeker buiten in de kou met 25cm sneeuw rondom je sneakers;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Hier stond iets super doms

[ Voor 94% gewijzigd door Denko op 14-12-2021 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Een korte en een lange rit met de GT.
Duidelijk verschil in energieverbruik..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/70FR1koGxl7d3JjvL0naldL3pio=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KGkCh9L3IJzheDLCDkzNY8Hh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Inadzg7zdSZalZNPDSsDneEjEfo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8bGYClSD0VRu8OR79zfPXJAN.png?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Pagina: 1 ... 113 ... 179 Laatste