Is dat niet de definitie van sportiviteit, een beetje uitslaan, en dus het ontbreken van alle vormen van sportiviteit in een Prius dat er dan (gelukkig) niets gebeurt?
Ah de bekende dealer uit Brielle/Maasdam. Die beginnen zich ook aan mij te irriteren. Dat ik bepaalde verwachtingen heb van een auto van 52k en zij die niet waarmaken aan de service kant.TheoQ schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:17:
[...]
Afgelopen weekend heb ik de zelfde meldingen op de app gehad, niets in de auto. Dealermonteur reageerde geïrriteerd dat er aan de software gesleuteld wordt en je die niet meer moet vertrouwen/geloven.
Ik ga me er ook steeds meer aan ergeren, en helemaal hoe Ford hier mee om gaat.
Ik heb nog steeds geen update naar 1.6 gekregen, zou het daar mee te maken hebben?
Eind van de maand gaat mijn auto weer richting dealer. Ik weet zeker dat er updates zijn en zij zeggen van niet (Goh! Vandaar dat ik PowerUp 1.4 heb en de meeste inmiddels 1.6)
Yep, zou onze (vroeg geleverde) hardware niet geschikt zijn voor 1.6??makooy schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:27:
[...]
Ah de bekende dealer uit Brielle/Maasdam. Die beginnen zich ook aan mij te irriteren. Dat ik bepaalde verwachtingen heb van een auto van 52k en zij die niet waarmaken aan de service kant.
Eind van de maand gaat mijn auto weer richting dealer. Ik weet zeker dat er updates zijn en zij zeggen van niet (Goh! Vandaar dat ik PowerUp 1.4 heb en de meeste inmiddels 1.6)
Ik zit ook nog op 1.4. Ik heb mezelf wijs gemaakt dat dit komt omdat mijn auto een dag bij de dealer is geweest voor alle updates en dat daardoor nog geen OTA nodig is geweest.makooy schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:27:
[...]
Ah de bekende dealer uit Brielle/Maasdam. Die beginnen zich ook aan mij te irriteren. Dat ik bepaalde verwachtingen heb van een auto van 52k en zij die niet waarmaken aan de service kant.
Krijg het idee dat vingertjes van de dealers er voor zorgen dat de OTA niet meer lekker loopt.martjah schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:11:
[...]
Ik zit ook nog op 1.4. Ik heb mezelf wijs gemaakt dat dit komt omdat mijn auto een dag bij de dealer is geweest voor alle updates en dat daardoor nog geen OTA nodig is geweest.
Nog niet bij de dealer geweest (AWD/FE) versie :1.6. Dus dat is 'extra bewijs' voor deze bewering. Echter, het kan ook zomaar zo zijn dat de status van 1.6 er niet staat, omdat de individuele modules via updates al zijn 'bijgewerkt'. We weten het simpelweg niet. (en Ford(.NL) en de dealers ook niet....)makooy schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:22:
[...]
Krijg het idee dat vingertjes van de dealers er voor zorgen dat de OTA niet meer lekker loopt.
Ford blokt 1.6 voor een selectie auto's, er zijn er zelfs die via OTA van 1.6 weer terug naar 1.4 zijn gezet.makooy schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:22:
[...]
Krijg het idee dat vingertjes van de dealers er voor zorgen dat de OTA niet meer lekker loopt.
Bron
Ik zag 1.7.1 al uitgerold worden ?TheoQ schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:50:
[...]
Ford blokt 1.6 voor een selectie auto's, er zijn er zelfs die via OTA van 1.6 weer terug naar 1.4 zijn gezet.
Bron
Just here for the fun
Zou iemand dit kunnen checken of het bij jullie hetzelfde is en dus normaal ?Jarune schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:23:
[...]
[Afbeelding]
de bovenste is de bestuurders kant, daar is het rubberzacht en kan makkelijk een paar vingers of een pakje kauwgom tussen zetten, de onderste kant is de passagierskant, daar is het rubber "gevuld" en stevig. Beide met de deur gesloten.
Mijn Mach-E is vanochtend geleverd en ik kan jullie melden dat hij met 1.7.x (.0 of .1 weet ik niet uit m'n hoofd, maar in ieder geval met de nieuwe functies waarover gepraat wordt) geleverd is, zónder dividers in de frunk, mét de mogelijkheid om de frunk met je sleutel te openen én met twee fysieke sleutels.
Bij mij merk ik geen verschil tussen de rubbers. Ik kan alle rubbers met dezelfde kracht aan de kant duwen.Jarune schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:41:
[...]
Zou iemand dit kunnen checken of het bij jullie hetzelfde is en dus normaal ?
Waarom heeft Ford toch blijkbaar ook weer last van het "bestaande klanten zijn niet zo belangrijk" syndroom...Maarten16 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:43:
Mijn Mach-E is vanochtend geleverd en ik kan jullie melden dat hij met 1.7.x (.0 of .1 weet ik niet uit m'n hoofd, maar in ieder geval met de nieuwe functies waarover gepraat wordt) geleverd is, zónder dividers in de frunk, mét de mogelijkheid om de frunk met je sleutel te openen én met twee fysieke sleutels.
Gewoonlijk: Sales targets zitten op 'nieuwe omzet'. Mensen die zich daarmee bezig houden hebben de grootste status.baszz schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:37:
[...]
Waarom heeft Ford toch blijkbaar ook weer last van het "bestaande klanten zijn niet zo belangrijk" syndroom...
Ik mag toch hopen dat ze ons "de gene met 1 sleutel en een slecht werkende Paak" gaan compenseren.
Heb sinds dit weekend de raarste problemen met mijn Paak. De auto ziet mij aankomen, paardje op de grond alles... ik zie in de app dat ik verbonden ben, maar ik kan niet met een knopje de deur open doen. Ik moet in de app de auto ontgrendelen en dan pas kan ik de deuren open doen....
Heb sinds dit weekend de raarste problemen met mijn Paak. De auto ziet mij aankomen, paardje op de grond alles... ik zie in de app dat ik verbonden ben, maar ik kan niet met een knopje de deur open doen. Ik moet in de app de auto ontgrendelen en dan pas kan ik de deuren open doen....
Komt me bekend voor. Idem met starten.ZL900 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:59:
Ik mag toch hopen dat ze ons "de gene met 1 sleutel en een slecht werkende Paak" gaan compenseren.
En wat was de productiedatum van je auto?Maarten16 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:43:
"De dealer verwacht dat uw nieuwe leaseauto in de week van 30 november 2021 geleverd kan worden."
Voel me bijna schuldig als ik alle levertijden issues teruglees in het topic.
Voel me bijna schuldig als ik alle levertijden issues teruglees in het topic.
PSN & XBL: Denkoyugo
Er is nooit een productiedatum (met mij) gecommuniceerd. Ik heb half mei contact gehad met Broekhuis en die hebben m'n naam geschreven bij een auto die al op de bouwplanning stond van Ford. Volgens mij was dat ergens in juli/augustus. Het duurde alleen iets langer met uitleveren omdat hij zeker een maand in Mexico op z'n laatste chip heeft moeten wachten.Grondje schreef op woensdag 17 november 2021 @ 06:32:
[...]
En wat was de productiedatum van je auto?
EDIT
Ik heb even m'n VIN gecheckt en hij is 22 juli gebouwd.
[ Voor 5% gewijzigd door Maarten16 op 17-11-2021 12:14 ]
Heb ook een 2e sleutel besteld.
Kosten Euro 298,00
Kan het iedereen adviseren.
Weg met PAAK. In ieder geval tot het naar behoren werkt........
Kosten Euro 298,00
Idem hier.Jarune schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:41:
[...]
Zou iemand dit kunnen checken of het bij jullie hetzelfde is en dus normaal ?
Ik heb nu bijna 8.000 km met de MME gereden. Auto bevalt goed, alleen het windgeruis is irritant aan de bestuurders zijde.
Ook krijg ik regelmatig als ik rij opeens vanuit de navigatie een irritante "blingggg" als geluid. Geen meldingen op het scherm die iets laat zien. Navigatie staat niet op "navigeren" maar alleen scherm laat zien waar je rijdt.
Geen idee wat dit is, iemand een idee??
PAAK ben ik al lang mee gestopt, een waardeloze app.
Ik ga de dealer een 2e sleutel vragen en er zijn nog wat zaken die aandacht nodig hebben, zoals de ophanging van het bagageruimte "afdekvod". De dealer gaf aan deze met een tape iets dikker te maken dat hij niet uit de houder valt of deze met een fohn te verwarmen om de houder iets in te buigen.

[ Voor 64% gewijzigd door MarcelK64 op 17-11-2021 15:37 ]
Mustangs moeten toch juist een beetje onvoorspelbaar zijn, met name bij cars en coffee meetingsAndereKoekoek schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:03:
[...]
Algemeen dagblad gooit er nog een zoet mediasausje overheen:
Met deze auto wil je geen uitwijkmanoeuvre meemaken voor een hert of overstekende fietser:
https://www.ad.nl/auto/me...tekende-fietser~a7e934a3/
Adac beschrijft alleen dat de achterkant teveel uitbreekt. Iets wat hedendaags niet toegestaan/gebruikelijk is, maar wel bij oudere muscle cars.
Ad maakt er meteen van dat je in een slip raakt, op de andere weghelft terecht komt en eindigt met een frontale botsing met een tegenligger.
Maar kidding aside, lijkt me dat een beetje speelse achterkant juist express is gedaan omdat het de mustang naam heeft..
Doug DeMuro zei zelfs dat de Mach-E de best sturende electrische crossover is..
[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 17-11-2021 15:56 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Yup, typisch FWD vs RWD...Tedillac schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:31:
Is dat niet de definitie van sportiviteit, een beetje uitslaan, en dus het ontbreken van alle vormen van sportiviteit in een Prius dat er dan (gelukkig) niets gebeurt?
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Hier sluit ik me weer volledig bij aan! Windgeruis en navigatie bliepMarcelK64 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:27:
[...]
Idem hier.
Ik heb nu bijna 8.000 km met de MME gereden. Auto bevalt goed, alleen het windgeruis is irritant aan de bestuurders zijde.
Ook krijg ik regelmatig als ik rij opeens vanuit de navigatie een irritante "blingggg" als geluid. Geen meldingen op het scherm die iets laat zien. Navigatie staat niet op "navigeren" maar alleen scherm laat zien waar je rijdt.
Geen idee wat dit is, iemand een idee??
PAAK ben ik al lang mee gestopt, een waardeloze app.
Ik ga de dealer een 2e sleutel vragen en er zijn nog wat zaken die aandacht nodig hebben, zoals de ophanging van het bagageruimte "afdekvod". De dealer gaf aan deze met een tape iets dikker te maken dat hij niet uit de houder valt of deze met een fohn te verwarmen om de houder iets in te buigen.. Dat mogen ze zelf doen dus.
Verder vroeg ik mij af of er meer mensen overwegen om op de 19" velgen winterbanden te leggen en richting de zomer nieuwe 20" velgen erop te doen met zomer slofjes ....
Ik zag hierover recent een hele goede opmerking vanuit het macheforum (US) :er zijn nog wat zaken die aandacht nodig hebben, zoals de ophanging van het bagageruimte "afdekvod". De dealer gaf aan deze met een tape iets dikker te maken dat hij niet uit de houder valt of deze met een fohn te verwarmen om de houder iets in te buigen.. Dat mogen ze zelf doen dus.
Vanuit Mexico is bij sommige auto's het 'vod' verkeerd-om gemonteerd !

Er zit een 'palletje' dat naar beneden moet staan. En verdomd, bij mij stond het al die tijd 'omhoog'.
Nu ik hem anders heb opgehangen is hij 'een stuk minder instabiel'.....
Hoe decoderen jullie het vin naar 'n productie datum? Ik heb wel wat decoders maar die zeggen wel mustang maar dan gebouwd in Duitsland terwijl ie uit Mexico komt en nergens een datum te vinden.
Wij krijgen de auto morgen, erg benieuwd naar de versie, 2 sleutels en al het andere natuurlijk. 2e mustang in de garage, 53jr vs elektrisch 😂. Compensatie drang denk ik.
Wij krijgen de auto morgen, erg benieuwd naar de versie, 2 sleutels en al het andere natuurlijk. 2e mustang in de garage, 53jr vs elektrisch 😂. Compensatie drang denk ik.
[ Voor 31% gewijzigd door Tedillac op 17-11-2021 19:57 ]
Aankomende maanden krijgen wij er een tweede kind bij. Ik rijd nu een Tesla model 3 maar ik verwacht dat deze auto toch wel wat krap gaat worden met twee kleine kinderen en alle bagage die je meeneemt. Nu zit ik er aan te denken om voor een Mach-e te gaan. Echter als ik de inhoud van de kofferbak kijk schelen ze niet veel van elkaar (hier is het vooral om te doen). Klopt dit wel?
Die van de model 3 is aanmerkelijk groter, alleen onhandigerSunri5e schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:18:
Aankomende maanden krijgen wij er een tweede kind bij. Ik rijd nu een Tesla model 3 maar ik verwacht dat deze auto toch wel wat krap gaat worden met twee kleine kinderen en alle bagage die je meeneemt. Nu zit ik er aan te denken om voor een Mach-e te gaan. Echter als ik de inhoud van de kofferbak kijk schelen ze niet veel van elkaar (hier is het vooral om te doen). Klopt dit wel?
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Ik heb op https://www.whereismymme.com m'n VIN ingevuld en daar kon ik bij of Vehicle Info of Advanced Status een build date zien.Tedillac schreef op woensdag 17 november 2021 @ 19:56:
Hoe decoderen jullie het vin naar 'n productie datum? Ik heb wel wat decoders maar die zeggen wel mustang maar dan gebouwd in Duitsland terwijl ie uit Mexico komt en nergens een datum te vinden.
Veel plezier morgen!
Bij mij kunnen alleen de twee portieren aan de rechterkant open. Dus niet aan de bestuurderskant. Heel raar en heel irritant. Al van alles geprobeerd, schiet mij maar lek.
Thanks, de mijne is gebouwd op 2 juli. Zal morgen melden hoeveel sleutels 😇.Maarten16 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 21:29:
[...]
Ik heb op https://www.whereismymme.com m'n VIN ingevuld en daar kon ik bij of Vehicle Info of Advanced Status een build date zien.
Veel plezier morgen!
De mijne is op 21 augustus gebouwd en ik krijg hem morgen incl 2 sleutels
Volgens mij was dat oplosbaar door de 12V even te lossen?Fyder Zewis schreef op woensdag 17 november 2021 @ 21:36:
[...]
Bij mij kunnen alleen de twee portieren aan de rechterkant open. Dus niet aan de bestuurderskant. Heel raar en heel irritant. Al van alles geprobeerd, schiet mij maar lek.
Gisteren de auto gekregen, 2 sleutels, geen frunk divider, frunk met de sleutel te openen en het lijkt op de laatste versie van PowerUp. Beetje aan het stoeien met PAAK, auto herkent de telefoon te snel.. zelfs als ik in huis loop krijg ik de melding dat hij verbonden is. Voorderest wat een gave auto!
Inderdaad windgeruis is irritant en navigatie stuur je soms ook een rare weg...waze is dan weer de uitkomst.[Deth]Roses schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:08:
[...]
Hier sluit ik me weer volledig bij aan! Windgeruis en navigatie bliepIk heb altijd mijn sleutel mee. Op paak vertrouw ik (nog) niet.
Verder vroeg ik mij af of er meer mensen overwegen om op de 19" velgen winterbanden te leggen en richting de zomer nieuwe 20" velgen erop te doen met zomer slofjes ....
https://www.macheforum.co...ed-on-mach-e.11453/page-2
voor de gene die een dakdrager zoeken! eindelijk komt er markt buiten de zuignappen van Seasucker.
de Nederlandse website bied ze nog niet aan..https://www.thule.com/en-ca/roof-rack/car-roof-racks
voor de gene die een dakdrager zoeken! eindelijk komt er markt buiten de zuignappen van Seasucker.
de Nederlandse website bied ze nog niet aan..https://www.thule.com/en-ca/roof-rack/car-roof-racks
[ Voor 17% gewijzigd door Eddy E op 18-11-2021 11:21 ]
Let op dat eigenaardig genoeg de versienummers van updates NIET opvolgend zijn bij de MME. 1.6 is dus niet per se 'nieuwer' dan 1.4. Er zijn mensen die eerst 1.6 krijgen en later weer 1.4.TheoQ schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:14:
[...]
Yep, zou onze (vroeg geleverde) hardware niet geschikt zijn voor 1.6??
https://www.macheforum.co....9845/page-33#post-261417
update.... vandaag weer gebeld door Ford NL morgen komt er weer een app update...kan ook maandag worden.. versie 3.35.0 hiermee zou het probleem Amsterdam Detroit opgelost zijn....eerst zien dan geloven.Eddy E schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:33:
Helaas .... update app Ford pass is van de week geweest maar nog steeds veranderd tijdzone Amsterdam weer terug naar Detroit in de app van Apple... maar weer contact opnemen met Ford....wordt vervolgd.
wordt vervolgd!
Gefeliciteerd! Ik heb twee kids, 3 en 0 (8 maanden), en dat gaat prima met de Mach E. Kinderwagen gaat er wel dwars in ipv in de lengte zoals bij mijn vorige golf station en 308 sw, maar die hadden beiden ook veel meer dan 600 liter laadruimte. Nou is het wel zo dat de kinderwagen met wieg ook maar voor 6 maanden was, nu de stoel op de wagen wat al compacter is. En bij een trip kun je evt ook bij de voeten van de kids en er tussen in veel kwijt, plus nog de frunk. Oja beiden kids vinden het panorama dak helemaal te gek.MarcelGo schreef op woensdag 17 november 2021 @ 21:23:
[...]
Die van de model 3 is aanmerkelijk groter, alleen onhandiger
Hoe kan ik het beste mijn kentekenplaathouder verwijderen? Nog nooit hoeven doen 😅
Heb je hier iets aan?F1dude schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:35:
[Afbeelding]
Heeft iemand hier ervaring mee? Het geluid via de speakers is volledig weg en in menu kan ik niet meer op audio klikken. Ook de volume knop werkt niet meer.
Verder niks geks gedaan, vanochtend werkte het nog, toen volledig opgeladen en daarna werkte het niet meer.
https://www.macheforum.co...ads/audio-off-help.10497/
Losschroeven?JustEdje schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:39:
Hoe kan ik het beste mijn kentekenplaathouder verwijderen? Nog nooit hoeven doen 😅
😄
Ik zie nergens schroeven bevestigd. In het midden zitten wel 2 dopjes maar die krijg ik er met schroevendraaier niet af en ook niet gedraaid.
Yepp, ik heb het ook gehad. Nergens geen audio meer van. Er is een workaround voor geloof ik (iets met bepaalde zekeringen eruit/ erin doen dacht ik). Maar... er is ook een update voor. Even je dealer bellen dus...F1dude schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:35:
[Afbeelding]
Heeft iemand hier ervaring mee? Het geluid via de speakers is volledig weg en in menu kan ik niet meer op audio klikken. Ook de volume knop werkt niet meer.
Verder niks geks gedaan, vanochtend werkte het nog, toen volledig opgeladen en daarna werkte het niet meer.
Vandaag de auto opgehaald. Productie datum 2 juli. Wij hebben maar 1 sleutel, wel frunk devider en de frunk gaat nog niet open met de sleutel. Rest vanavond / morgen eens allemaal gaan ontdekken.
Thnx guys! Dat lijkt het probleem te zijn. Zal even kijken of ik bij de fuses kan komen. Beetje irritant dat het gebeurd out of the blue. Laat weten of het gelukt is!
Vandaag mijn MME opgehaald 2 sleutels en geen front divider en kan de voorkant gaat met sleutel open
Tweehonderd fcking 98 euro voor een 2de sleutel waar de nieuw geleverde auto's deze er gratis bij krijgen?BBMachFI schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:16:
Heb ook een 2e sleutel besteld.
Kosten Euro 298,00
Wordt een leuk gesprek maandag bij de dealer, ik wil die 2de sleutel maar ga er absoluut niet voor betalen.
Misschien als groep bij Ford NL aankloppen? Ik kom niet veel verder me de dealer iig.makooy schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:24:
[...]
Tweehonderd fcking 98 euro voor een 2de sleutel waar de nieuw geleverde auto's deze er gratis bij krijgen?
Wordt een leuk gesprek maandag bij de dealer, ik wil die 2de sleutel maar ga er absoluut niet voor betalen.
Eerste twee uur klooien in de auto zitten erop maar man man wat een ‘smart’ systeem. Heb sync na een poosje gereset want ik kreeg maar geen activatie. Nu eindelijk geactiveerd maar krijg ik nergens PAAK optie in app zichtbaar om in te stellen.
Verder geprobeerd om keypad in te stellen via sync, lukte steeds niet. Daarna vanaf de deur geprobeert en werkt prima. Gekoppeld aan 2 en dan zou ie aan stoel geheugen 2 moeten koppelen volgens mij maar als ik code invul wordt profiel 1 gestart en niet profiel 2... Morgen eens een poging doen te rijden zonder sleutel en enkel met mijn keypad code, zal nu nog niet werken denk ik, heb geen PAAK en ook geen sync wachtwoord (is toch nodig, soort van 2way authenticatie)? Nergens iets van kunnen vinden, of zit dat gekoppeld aan PAAK?
Ik krijg in de Fordpass app ook de locatie niet te zien van de auto. Schijnbaar staat de locatie voorziening uit maar ik zou niet weten waar. De app hulp heeft 't over Lincoln connect 😂 maar bij ford pass instellingen staan alle vinkjes aan in de auto maar alsnog geen locatie te zien in de app, of ben ik nu gewoon ongeduldig?
Verder geprobeerd om keypad in te stellen via sync, lukte steeds niet. Daarna vanaf de deur geprobeert en werkt prima. Gekoppeld aan 2 en dan zou ie aan stoel geheugen 2 moeten koppelen volgens mij maar als ik code invul wordt profiel 1 gestart en niet profiel 2... Morgen eens een poging doen te rijden zonder sleutel en enkel met mijn keypad code, zal nu nog niet werken denk ik, heb geen PAAK en ook geen sync wachtwoord (is toch nodig, soort van 2way authenticatie)? Nergens iets van kunnen vinden, of zit dat gekoppeld aan PAAK?
Ik krijg in de Fordpass app ook de locatie niet te zien van de auto. Schijnbaar staat de locatie voorziening uit maar ik zou niet weten waar. De app hulp heeft 't over Lincoln connect 😂 maar bij ford pass instellingen staan alle vinkjes aan in de auto maar alsnog geen locatie te zien in de app, of ben ik nu gewoon ongeduldig?
[ Voor 17% gewijzigd door Tedillac op 18-11-2021 22:02 ]
Vraagje! Laatste tijd ervaar ik issues met DAB+. Geregeld melding dat er geen signaal is en als ik langs bepaalde vrachtwagens rij heb ik ook ineens geen signaal meer. Meer mensen last van?
[ Voor 6% gewijzigd door Teak op 18-11-2021 22:16 ]
Hi, iemand toevallig al sneeuwkettingen voor de Mach E?
Via de dealer 238,- excl btw maar online zie ik bv ook het volgende https://www.bol.com/nl/nl...n-evo15/9200000086841457/ iemand die weet wat het verschil is?
Daarnaast zijn er ook nog sneeuwsokken https://www.bol.com/nl/nl...5-60r18/9300000060448723/
Via de dealer 238,- excl btw maar online zie ik bv ook het volgende https://www.bol.com/nl/nl...n-evo15/9200000086841457/ iemand die weet wat het verschil is?
Daarnaast zijn er ook nog sneeuwsokken https://www.bol.com/nl/nl...5-60r18/9300000060448723/
Vraagje. Heeft een van jullie licht dimmers voor op de zijspiegels weten te bemachtigen ergens?
Dan doe ik zeker mee.m24 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:20:
[...]
Misschien als groep bij Ford NL aankloppen? Ik kom niet veel verder me de dealer iig.
Bij mij is het ontvangst sowieso vaak onmogelijk. Ligt misschien aan de regio. Ik ben gestopt het te proberen.Teak schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:15:
Vraagje! Laatste tijd ervaar ik issues met DAB+. Geregeld melding dat er geen signaal is en als ik langs bepaalde vrachtwagens rij heb ik ook ineens geen signaal meer. Meer mensen last van?
Morning Rikx,RIKX schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:26:
Hi, iemand toevallig al sneeuwkettingen voor de Mach E?
Niet alle "items" worden in de verschillende landen gezien als volwaardige sneeuwkettingen. De "sokken" bijvoorbeeld in iedergeval niet.
De kettingen via je dealer zijn waarschijnlijk standaard kettingen (maximaal 6of 7mm schakels anders mag et niet op de Mach E). Is altijd gekloot om deze om te leggen. Daarbij zijn deze kettingen slechts voor een beperkt aantal banden maten geschikt.
Zelf heb ik RUD Centrax loopvlakkettingen. Zeer eenvoudig en snel om te leggen en zijn vooral bestemd voor auto's met weinig ruimte in de wielkasten (zoals de Mach E). De ketting zit alleen op het loopvlak van de band en komt er dus niet aan de voor of achterkant overheen.
Ze zijn passend te maken (middels toevoegen of weghalen van verkorters) voor zowel de 18, 19 en 20 inch wielen/banden van de Mach-E (eea door afrolomtrek te berekenen).
Helaas zijn de loopvlakkettingen (nieuw) duur, circa 400 euro. Echter beperkt via marktplaats te krijgen.
Let dan wel op dat je het juiste typenummer hebt en de juiste wielbout adapter (dit laatste vergeten mensen nog wel eens en dan gaat het fout).
Aangezien ik 2 sets heb, heb ik voor de liefhebbers een passende set te koop.
In de EU en Zwitserland zijn de sokken gewoon approved nu. Denk dat er niet veel mensen zijn die met een Mach-E ergens anders komen waar de sokken nog niet approved zijn. Niet dat ik zeg dat je sokken moet nemen maar het is dus wel een legaal alternatief in zo'n beetje alle landen.El Butre schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:38:
[...]
Morning Rikx,
Niet alle "items" worden in de verschillende landen gezien als volwaardige sneeuwkettingen. De "sokken" bijvoorbeeld in iedergeval niet.
De kettingen via je dealer zijn waarschijnlijk standaard kettingen (maximaal 6of 7mm schakels anders mag et niet op de Mach E). Is altijd gekloot om deze om te leggen. Daarbij zijn deze kettingen slechts voor een beperkt aantal banden maten geschikt.
Zelf heb ik RUD Centrax loopvlakkettingen. Zeer eenvoudig en snel om te leggen en zijn vooral bestemd voor auto's met weinig ruimte in de wielkasten (zoals de Mach E). De ketting zit alleen op het loopvlak van de band en komt er dus niet aan de voor of achterkant overheen.
Ze zijn passend te maken (middels toevoegen of weghalen van verkorters) voor zowel de 18, 19 en 20 inch wielen/banden van de Mach-E (eea door afrolomtrek te berekenen).
Helaas zijn de loopvlakkettingen (nieuw) duur, circa 400 euro. Echter beperkt via marktplaats te krijgen.
Let dan wel op dat je het juiste typenummer hebt en de juiste wielbout adapter (dit laatste vergeten mensen nog wel eens en dan gaat het fout).
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Thanks voor de duidelijke info. Die loopvlakkettingen zijn idd niet goedkoop als ik online kijkEl Butre schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:38:
[...]
Morning Rikx,
Wat vraag je anders voor je overgebleven set ?
MarcelGo schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:44:
[...]
Heb je hier iets aan?
https://www.macheforum.co...ads/audio-off-help.10497/
:strip_exif()/f/image/ALnxwDOmNOvWAMWjIeVvG3uv.jpg?f=fotoalbum_large)
Ben even een half uur bezig geweest maar alles werkt weer. Duurde wel 10min. voordat het hele systeem het weer goed deed.
Het loshalen van de platen is wel even klungelen, vooral omdat die pinnen strak vastzitten. Wel goed om een keer geprobeerd te hebben om bij de accu te komen. Hopelijk geen terugkerend probleem.
Eur 185RIKX schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:03:
[...]
Thanks voor de duidelijke info. Die loopvlakkettingen zijn idd niet goedkoop als ik online kijk(ANWB Modula +- 300,- variant).
Wat vraag je anders voor je overgebleven set ?
Heb nu paar weken de auto.
Meer mensen met Android waarbij de telefoon echt leeggetrokken wordt wanneer PAAK geactiveerd staat. Sleutel logo staat ok continu bovenin balk met als melding telefoon als sleutel probeert verbinding te maken. Kan wel in melding op cancel drukken maar ga ik weer rijden en stap daarna uit is de melding weer terug (logisch)
Als ik ga slapen staat accu bijv. op 50% volgende ochtend 23% terwijl dit eerst zonder PAAK geactiveerd slechts een paar % was.
Meer mensen met Android waarbij de telefoon echt leeggetrokken wordt wanneer PAAK geactiveerd staat. Sleutel logo staat ok continu bovenin balk met als melding telefoon als sleutel probeert verbinding te maken. Kan wel in melding op cancel drukken maar ga ik weer rijden en stap daarna uit is de melding weer terug (logisch)
Als ik ga slapen staat accu bijv. op 50% volgende ochtend 23% terwijl dit eerst zonder PAAK geactiveerd slechts een paar % was.
Herkenbaar. Het leegtrekken van je telefoon is voornamelijk door android auto als je deze draadloos verbind. Ik leg hem tegenwoordig bij lange ritten standaard aan de kabel. PAAK heb ik al helemaal opgegeven....Maxmannl schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:04:
Percentage wil bij mij ook nog wel eens een paar procenten verschillen. 27% is wel erg veel, dat heb ik nog niet gezien.
1.6 is wel degelijk nieuwer dan 1.4 echter zijn erbij welke na 1.6 weer een downgrade gekregen hebben, wellicht zijn er issues ontdekt met bepaalde opties?xlntone schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:41:
[...]
Let op dat eigenaardig genoeg de versienummers van updates NIET opvolgend zijn bij de MME. 1.6 is dus niet per se 'nieuwer' dan 1.4. Er zijn mensen die eerst 1.6 krijgen en later weer 1.4.
https://www.macheforum.co....9845/page-33#post-261417
Dit fenomeen had ik een paar versies terug van PAAK ook, gelukkig heeft het zich ondertussen hersteld. In de tussentijd heb ik die cancel button gebruik telkens als ik langer dan een paar uur de auto niet nodig had, scheelt een bak aan batterij en dan hopen dat het met een volgende update weer gefixt is.Maxmannl schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:04:
Als het eenmaal werkt, werkt PAAK echt super maar er zijn veel issue mee. Gelukkig werkt het bij mij nu 99,9% vd tijd zo goed als vlekkeloos. Alleen is het "bereik" nogal beperkt en moet ik de telefoon met het scherm naar voren en aan de rechterkant in mijn broekzak of jaszak doen anders herkent hij hem niet bij het starten.
[ Voor 25% gewijzigd door FreeMen op 19-11-2021 21:48 ]
Zonder PAAK kan je geen ww instellen in de MME en hem dus ook niet starten. Je kan alleen in de auto komen met je pincode maar schiet je verder weinig mee op.Tedillac schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:48:
Eerste twee uur klooien in de auto zitten erop maar man man wat een ‘smart’ systeem. Heb sync na een poosje gereset want ik kreeg maar geen activatie. Nu eindelijk geactiveerd maar krijg ik nergens PAAK optie in app zichtbaar om in te stellen.
Probeer de ford pass PRO app. Bij mij wilde het ook totaal niet totdat ik de pro app geïnstalleerd had, opstartte en daarmee werkte het direct en de reguliere app. nam hem ook direct over.
Heb jij misschien een foto waar je dit kan laten zien wat je bedoelt?metalpro2021 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:21:
[...]
Ik zag hierover recent een hele goede opmerking vanuit het macheforum (US) :
Vanuit Mexico is bij sommige auto's het 'vod' verkeerd-om gemonteerd !![]()
Er zit een 'palletje' dat naar beneden moet staan. En verdomd, bij mij stond het al die tijd 'omhoog'.
Nu ik hem anders heb opgehangen is hij 'een stuk minder instabiel'.....
Alvast bedankt
Nog ff eentje voor het weekend (en voor de dealer die volgende week een bezoekje krijgt
Valt me op nu dat het wat vochtiger is en je 's ochtends weg wilt rijden er een aardige soort van "kloenk" onder de auto vandaan komt.
Lijkt wel of de remblokken vast gebakken zitten.
Heb ik ook als ik de auto met het handje heb gewassen.
Gebruik overigens nooit de elektronische handrem

Valt me op nu dat het wat vochtiger is en je 's ochtends weg wilt rijden er een aardige soort van "kloenk" onder de auto vandaan komt.
Als je de auto nat wegzet...is de kans groot dat de remmen kleven, had ik ook met mijn e-Golf, behalve wat geluid (nog) geen andere consequenties.MarcelK64 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 21:53:
Nog ff eentje voor het weekend (en voor de dealer die volgende week een bezoekje krijgt![]()
Er is een TSB voor waarbij andere remblokken worden gemonteerd zonder groef in het midden.
https://www.macheforum.co...rial-stuck-to-rotor.8971/
[ Voor 14% gewijzigd door MarcelGo op 19-11-2021 23:03 ]
Thule dakdragers Mach E ook voor NederlandEddy E schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:18:
https://www.macheforum.co...ed-on-mach-e.11453/page-2
Thule SquareBar Evo 150 | 712500 (voorbeeld van rail)
Thule Clamp Evo | 710501
Kit 145284
Deze zijn los verkrijgbaar. In de US is deze set verkrijgbaar en te installeren op zowel het vaste als het glazen dak.
Het is me inmiddels gelukt, gister stond het zowaar ineens in de app. De code op portier werkt prima, nu eens testen of ik weg kom met alleen m'n telefoon 😇.FreeMen schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 21:45:
[...]
Zonder PAAK kan je geen ww instellen in de MME en hem dus ook niet starten. Je kan alleen in de auto komen met je pincode maar schiet je verder weinig mee op.
Probeer de ford pass PRO app. Bij mij wilde het ook totaal niet totdat ik de pro app geïnstalleerd had, opstartte en daarmee werkte het direct en de reguliere app. nam hem ook direct over.
Is het trouwens mogelijk om twee telefoons gelijktijdig te koppelen met BT zodat beide apparaten de ritten registeren?
Ritten registratie is een drama, werkt totaal niet zoals het zou moeten als je het mij vraagt. Dat deed mijn 5 jaar oude Tiguan veel beter. Ik gebruik het dan ook totaal niet.Tedillac schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 08:09:
[...]
Het is me inmiddels gelukt, gister stond het zowaar ineens in de app. De code op portier werkt prima, nu eens testen of ik weg kom met alleen m'n telefoon 😇.
Is het trouwens mogelijk om twee telefoons gelijktijdig te koppelen met BT zodat beide apparaten de ritten registeren?
Wellicht dat het met de laatste updates wel beter is geworden want slechter kon eigenlijk niet

[ Voor 8% gewijzigd door FreeMen op 20-11-2021 10:29 ]
Ja, dat is wel een bekend probleem met DAB+. De dekking is nog steeds niet optimaal. Je kan een straat inrijden en zomaar ineens 10 meter geen ontvangst meer hebben. Na die 10 meter gaat de radio dan weer vrolijk verder. Ik gebruik de laatste tijd alleen nog maar Android Auto icm de TuneIn app. Dan heb je altijd (streaming) radio (ook bijv in tunnels of het buitenland). Werkt perfect.Teak schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:15:
Zo, vandaag de eerste 'langere' rit gemaakt. Ik de auto geopend met paak, kinder ingeladen e.d. Vrouw reed. Komen aan op bestemming vraagt ze naar de sleutel want die had ik toch... Nope, paak heeft vandaag dus voor ons uitstekend dienst gedaan! Heeft 2 dagen geduurd om het überhaupt aangezet te krijgen maar vooralsnog werkt het dan wel.
Ik doe een poging.MarcelK64 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 21:46:
[...]
Heb jij misschien een foto waar je dit kan laten zien wat je bedoelt?
Alvast bedankt
:strip_exif()/f/image/2CAQOu7crBcZYcWPt41V1qzJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik moet er wel bij zeggen, dat als je wat meer baggage hebt (en dat is al snel), het nog steeds een lastig verhaal is.
Vandaag gaat mijn mustang naar de dealer. Lost een update naar 1.6 ook het probleem van de boxen op?
Volgens mij is dat niet direct Sync gerelateerd maar ligt het aan een andere module.mustangmache schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:49:
Vandaag gaat mijn mustang naar de dealer. Lost een update naar 1.6 ook het probleem van de boxen op?
Audio control module (acm)
Ik hoop het! die van mij staat ook voor de update vandaag. Had vrijdag een probleem met audio.mustangmache schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:49:
Doffe boink alsof de boxen werden opgeblazen en daarna extreem volume knop geluid. Na herstarten auto nog steeds het probleem dus gelijk maar even langsgereden. Signals en propulsion sound van auto waren wel hoorbaar, maar radio deed het niet.
Verder schrik ik van mijn bereik. Dit weekend opgeladen naar 100% i.v.m. update en kwam het rijbereik op 233 km voor 100%
Parkeer ik de auto bij de dealer krijg ik zelfs een conflict oplaadinstellingen.... geschat oplaadniveau tegen volgende vertrektijd 88,5%
Nice review tussen de model Y, ID4 en de Mach-E in de US
YouTube: Mustang Mach-E vs Model Y vs ID4 EV comparison - Is the future any g...
YouTube: Mustang Mach-E vs Model Y vs ID4 EV comparison - Is the future any g...
[ Voor 50% gewijzigd door Aldusso op 22-11-2021 09:51 ]
Papieren werkelijkheid.[Deth]Roses schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:47:
[...]
Ik hoop het! die van mij staat ook voor de update vandaag. Had vrijdag een probleem met audio.
Doffe boink alsof de boxen werden opgeblazen en daarna extreem volume knop geluid. Na herstarten auto nog steeds het probleem dus gelijk maar even langsgereden. Signals en propulsion sound van auto waren wel hoorbaar, maar radio deed het niet.
Verder schrik ik van mijn bereik. Dit weekend opgeladen naar 100% i.v.m. update en kwam het rijbereik op 233 km voor 100%
Parkeer ik de auto bij de dealer krijg ik zelfs een conflict oplaadinstellingen.... geschat oplaadniveau tegen volgende vertrektijd 88,5%ik heb niet meer dat 16 km gereden.... Oh help waar gaat dit heen.
Ik heb van de week ongeveer 200 km gereden, terwijl de teller maar zo'n 130-140 km minder bereik weer gaf uiteindelijk. Zou niet zo snel uitgaan van de teller op het moment. Zou gewoon je percentage en aantal km in de gaten houden en op basis daarvan berekenen waar je ongeveer uitkomt. Ik ga er vooralsnog vanuit dat de ER nog steeds 400 km haalt op een volle accu. Slag om de arm ten aanzien van het gebruik van de verwarming.
Ik heb afgelopen vrijdag bijna 80km lang op een prognose van 340 kilometer gestaan bij een start op 100%.
Na thuiskomst weer tot 100% opgeladen er er was ineens weer 420 kilometer range !
Die indicatie is niet meer dan dat, hoe langer je onderweg bent hoe zuiniger de auto is.
Bij korte afstanden zie ik een enorme impact op de accu vanwege het verwarmen, maar op de langere afstand valt het eigenlijk allemaal wel mee. Zelfs bij 5 graden buiten.
Na thuiskomst weer tot 100% opgeladen er er was ineens weer 420 kilometer range !
Die indicatie is niet meer dan dat, hoe langer je onderweg bent hoe zuiniger de auto is.
Bij korte afstanden zie ik een enorme impact op de accu vanwege het verwarmen, maar op de langere afstand valt het eigenlijk allemaal wel mee. Zelfs bij 5 graden buiten.
Just here for the fun
Ah dan zit daar ook het grootste probleem ik rij voornamelijk hele korte stukjesBrotuck schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:12:
Ik heb afgelopen vrijdag bijna 80km lang op een prognose van 340 kilometer gestaan bij een start op 100%.
Heel veel binnen de bebouwde kom.
Dank je. De pin bij jou ziet er volgens mij bij mijn MME anders uit. Morgen ff kijken bij daglicht.metalpro2021 schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:23:
[...]
Ik doe een poging.
[Afbeelding]
Ik moet er wel bij zeggen, dat als je wat meer baggage hebt (en dat is al snel), het nog steeds een lastig verhaal is.
Interessant, dank je.MarcelGo schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:57:
[...]
Als je de auto nat wegzet...is de kans groot dat de remmen kleven, had ik ook met mijn e-Golf, behalve wat geluid (nog) geen andere consequenties.
Er is een TSB voor waarbij andere remblokken worden gemonteerd zonder groef in het midden.
https://www.macheforum.co...rial-stuck-to-rotor.8971/
Vraagje: heeft iemand uit deze groep de remklauwen laten spuiten? Zo ja, wat waren de kosten? En hoe lang blijft dat erop zitten. Ik krijg binnenkort de MME RWD in het zwart met 19 inch velgen En meegespoten bumperpanelen. Ik zou graag oker gele remklauwen willen. Iemand hier ervaring mee?
Ik heb het gedaan bij Hicustoms.nl in Blaricum. Super gedaan, hele leuke gasten. Zeker aan te raden. 4 lagen en aangebracht zonder remklauwen te demonteren. Kosten euro 390 incl btw.wouterre schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:27:
Vraagje: heeft iemand uit deze groep de remklauwen laten spuiten? Zo ja, wat waren de kosten? En hoe lang blijft dat erop zitten. Ik krijg binnenkort de MME RWD in het zwart met 19 inch velgen En meegespoten bumperpanelen. Ik zou graag oker gele remklauwen willen. Iemand hier ervaring mee?
Weet een van jullie toevallig wanneer er nog schepen vanuit Mexico aankomen in Antwerpen?
Volgens de leasemaatschappij zou mijn Mach E geleverd worden Week50 maar ze hebben geen idee waar die is. (VIM krijg ik niet)
Volgens de leasemaatschappij zou mijn Mach E geleverd worden Week50 maar ze hebben geen idee waar die is. (VIM krijg ik niet)
Geen idee ik weet dat mijn auto al sinds 1 oktober in Antwerpen staat, helaas nog geen zicht wanneer deze geleverd wordt. Zoals vele al meegemaakt hebben dit jaar. Ze hebben er nog weinig van geleerdmtouw78 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:38:
Weet een van jullie toevallig wanneer er nog schepen vanuit Mexico aankomen in Antwerpen?
Collega van mij heeft een Enyaq die soms ook herrie maakt tijdens laden. Zo erg dat ze er thuis last van hebben bijvoorbeeld in de nacht. Denk niet persé dat het slecht ontworpen is, maar inderdaad onvoldoende getest in Europa, wellicht dat het andere voltage in Amerika verschil maakt? Een andere fan zal denk ik weinig uitmaken, elk ontwerp maakt herrie als het op volle toeren draait. Het is alleen jammer dat het een opeenstapeling is van problemen/fouten/bugs. Gelukkig rijdt ik er wel met plezier mee maar de laksheid en traagheid van Ford is wel jammer.
Volgens MachE forum is de Grand Florida onderweg.mtouw78 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:38:
https://www.macheforum.co...sel-tracking.5172/page-25
Ik lees dat een update naar FordPass 3.35 Android wordt afgeraden voorlopig...in ieder geval tot je met fob de tijd hebt om PAAK opnieuw in te stellen?
https://www.macheforum.co...paak-without-a-fob.11695/
https://www.macheforum.co...paak-without-a-fob.11695/
[ Voor 15% gewijzigd door MarcelGo op 24-11-2021 09:18 ]
Mijn GT is gepland in week 2 van december en die kwam later aan in Antwerpen.rcdbee89 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:33:
[...]
Geen idee ik weet dat mijn auto al sinds 1 oktober in Antwerpen staat, helaas nog geen zicht wanneer deze geleverd wordt. Zoals vele al meegemaakt hebben dit jaar. Ze hebben er nog weinig van geleerd
In dit geval zie ik de bevestiging hiervan op de site whereismymache en info via de dealer.
Just here for the fun
Vermoed dat dit ook voor EU geldt....
bestaande PAAK zou moeten blijven werken
bestaande PAAK zou moeten blijven werken
:strip_exif()/f/image/o1ZzdIIad1m5CqDdtMSA31na.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door MarcelGo op 24-11-2021 16:00 ]
@Tedillac FF gechecked wat ik vanochtend aan voorverwarmen heb verstookt. Dat is 2,99 kWh met standje medium.
/f/image/qxFnA1D8sChGVwOHjBwchW80.png?f=fotoalbum_large)
Thanks. Ik zal 'm voor morgen eens op medium zetten, kijken wat er dan uit komt.
Wonen wij wel vlak bij elkaar dus dat kan een verklaring zijnm24 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 07:47:
[...]
Bij mij is het ontvangst sowieso vaak onmogelijk. Ligt misschien aan de regio. Ik ben gestopt het te proberen.