Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 108 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassmanjunior
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-09 17:06
Ik hoop dat ik een vraag mag stellen over het opladen bij een openbare paal.

Gisteren rond middernacht aangesloten op een openbare 11kw paal en hij begon gelijk te laden om vervolgens in 6,5 uur van 72 naar 100% te laden.
Vanavond 18.00 uur aangesloten, maar hij zegt pas morgen middag 15.30 uur klaar te zijn. Wel van 12 naar 100%. Is dit normaal. Een 11kw paal moet toch ook die 11kw leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco70
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-12-2024
Bassmanjunior schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 22:42:
Ik hoop dat ik een vraag mag stellen over het opladen bij een openbare paal.

Gisteren rond middernacht aangesloten op een openbare 11kw paal en hij begon gelijk te laden om vervolgens in 6,5 uur van 72 naar 100% te laden.
Vanavond 18.00 uur aangesloten, maar hij zegt pas morgen middag 15.30 uur klaar te zijn. Wel van 12 naar 100%. Is dit normaal. Een 11kw paal moet toch ook die 11kw leveren?
Bekend fenomeen. In diverse woonwijken worden de laadpalen geknepen door de stroomleverancier. Hierdoor wordt het net niet overbelast in de weekeinden als er meer mensen thuis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassmanjunior
Kan het zijn dat ik de verkeerde kabel heb gekregen. Toen ik thuis kwam zat er geen laadkabel voor openbare laadpalen bij en ben ik teruggereden naar de dealer. Ik heb toen de onderstaande kabel meegekregen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6-IB3idsDfwzTP1UCIzGW9V6L1o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yU3znIfZXlCpIGohUG8kZbgx.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LHxeVKUeov03EboMMXQRH0Hsxzs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Lvpo36AISYwvWtpZ8wI4OiMo.webp?f=user_large
Ben bang dat dit de 1 fase laadkabel van de kuga is. Heb ik de verkeerde kabel gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:59
@Bassmanjunior ja dit is de kabel van Ford voor plug-in hybrides.

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassmanjunior
Laatste vraag over het laden. Kregen jullie de openbare laadkabel ook in een tasje zoals de thuislader? Of werd hij los bijgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:15

ja3

@Bassmanjunior Een blauwe kabel die ook in zo’n mooi tasje zat, alhoewel ik die niet meer in gebruik heb want het opvouwen is nogal lastig 😄. De kabel op de foto lijkt op de 1 fase kabel die ik had gekregen om tijdelijk de laad herrie te verminderen.

Deze: https://www.ford-accessoi...ssoires/laadkabel/2502031

[ Voor 16% gewijzigd door ja3 op 17-10-2021 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassmanjunior
Dank jullie. Dan weet ik wat ik moet vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
De laadkabels schijnen niet standaard erbij gezeten te hebben toen de auto's aankwamen. Was één van de oorzaken van de vertraging in Q2, ze moesten al die kabels regel.

Tav de laadtijd, proefondervindelijk heb ik vast kunnen stellen dat het laden van de laatste 5% en met name de laatste 2% gepaard gaat met exponentieel veel tijd en laadverlies. Tot ca 95% laadt hij stug door op 10.8kwh maar daarna gaat het hard naar beneden om over de laatste 1% ca een uur te doen.

Het laadverlies op een gemiddelde sessie van 20% naar 90% is bij mij de afgelopen weken telkens ca 3kwh (gebaseerd op berekening netto accu * geladen % vs info van de newmotion) echter bij de 3x dat ik de afgelopen week naar 100% geladen heb was dit telkens ca 7 a 8kwh. Op een sessie van 20% naar 100% is dit verlies relatief nog bescheiden maar nagenoeg hetzelfde verlies heb je ook bij sessies van 70% naar 100% en dan gaat het snel om 20% laadverlies.

Ter referentie, als je 4x in de week laadt tot 100% ben je dus telkens ca 5kwh extra kwijt aan laadverlies. 4x5x52x€ 0,35 (huidige tarief) = € 360 per jaar puur aan extra laadverlies. Toch zonde geld als je de 10% niet nodig hebt.

Daarbij treedt laadverlies mn op door warmteverlies tijdens het laden wat mij doet denken dat er voor de laatste paar % erg veel warmte vrij komt uit de accu's omdat hij (te) vol raakt en dat dit onderstreept dat het laden tot 100% beter vermeden kan worden, zeker icm het de kosten ivm extra laadverlies.

Zakelijke rijders zal dit wat minder boeien maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18:31
FreeMen schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:09:
De laadkabels schijnen niet standaard erbij gezeten te hebben toen de auto's aankwamen. Was één van de oorzaken van de vertraging in Q2, ze moesten al die kabels regel.

Tav de laadtijd, proefondervindelijk heb ik vast kunnen stellen dat het laden van de laatste 5% en met name de laatste 2% gepaard gaat met exponentieel veel tijd en laadverlies. Tot ca 95% laadt hij stug door op 10.8kwh maar daarna gaat het hard naar beneden om over de laatste 1% ca een uur te doen.

Het laadverlies op een gemiddelde sessie van 20% naar 90% is bij mij de afgelopen weken telkens ca 3kwh (gebaseerd op berekening netto accu * geladen % vs info van de newmotion) echter bij de 3x dat ik de afgelopen week naar 100% geladen heb was dit telkens ca 7 a 8kwh. Op een sessie van 20% naar 100% is dit verlies relatief nog bescheiden maar nagenoeg hetzelfde verlies heb je ook bij sessies van 70% naar 100% en dan gaat het snel om 20% laadverlies.

Ter referentie, als je 4x in de week laadt tot 100% ben je dus telkens ca 5kwh extra kwijt aan laadverlies. 4x5x52x€ 0,35 (huidige tarief) = € 360 per jaar puur aan extra laadverlies.

Daarbij treedt laadverlies mn op door warmteverlies tijdens het laden wat mij doet denken dat er voor de laatste paar % erg veel warmte vrij komt uit de accu's omdat hij (te) vol raakt en dat dit onderstreept dat het laden tot 100% beter vermeden kan worden, zeker icm het de kosten ivm extra laadverlies.

Dus de korte versie is gewoon tot 90% laden voortaan ?

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Brotuck schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:30:
[...]

Dus de korte versie is gewoon tot 90% laden voortaan ?
Yup, lange versie was meer ter onderbouwing waarom.

Sommige laden altijd tot 100% omdat het degeneratie effect over 4 jaar maar een paar extra % is maar de extra kosten als gevolg van het laadverlies is waarschijnlijk niet bekend. Ik wist/realiseerde mij het ook niet totdat ik er zelf proefondervindelijk achter kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
FreeMen schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:40:
[...]

Yup, lange versie was meer ter onderbouwing waarom.

Sommige laden altijd tot 100% omdat het degeneratie effect over 4 jaar maar een paar extra % is maar de extra kosten als gevolg van het laadverlies is waarschijnlijk niet bekend. Ik wist/realiseerde mij het ook niet totdat ik er zelf proefondervindelijk achter kwam.
Nou een LR versie tot 90% laden maakt niet heel veel uit qua range. Maar dat het zo enorm veel uitmaakt met laadverlies wist ik idd niet. Nu ben ik wel een zakelijke rijder, maar dit is ook qua verspilling niet heel handig. Dus uit principe moet je tot 100% laden dus alleen doen als je die 10% echt nodig hebt. Tot nu toe ben ik die situatie nog niet tegengekomen.

Just here for the fun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
Vandaag 220km vanuit Zeeland naar huis gereden (100 procent charge) en dit nog over, best netjes want zeker geen 100 gereden overal. Gaat wel om AWD ER.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/THZrdqb_c4eiySa0ouCwn2FsScY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OXvx1E4cc6BSPJi5QrOQyV2p.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome.c
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-06 09:15
martijnvds schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 19:52:
Vandaag 220km vanuit Zeeland naar huis gereden (100 procent charge) en dit nog over, best netjes want zeker geen 100 gereden overal. Gaat wel om AWD ER.

[Afbeelding]
Best netjes! Ik frustreert mij altijd dat mijn vriendin het voor elkaar krijgt om met deze temperaturen en 100 kmh altijd op de 17-18 kWh/100km uit te komen. Ik snap dat de GOM een schatting is maar ik zit toch altijd op de 20-21. OP-drive lijkt onzuiniger te zijn. Nadat ik die heb uitgezet is mijn verbruik beter geworden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:15

Pinobigbird

doesn't share food!

Volgens deze video (@1:55) krijgt in 2022 de 88-kWh-versie een OTA update naar 91 kWh, en de frunk-opening via het scherm of de app wordt geactiveerd (@3:25):

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustEdje
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 06-12-2021
Goedenavond allemaal,

Dit forum al tijdje aan het volgen. Bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Ik heb mijn rwd in bestelling staan. Gister gebeld voor een ophaalafspraak ( gemiste oproep ), vandaag helaas te horen gekregen dat ze nog niet kunnen afspreken vanwege terugroepactie ruit. De auto was al wel in Nederland. Wat houdt in dit geval terugroep in? Een erkende garage in de buurt die het moet gaan oplossen? Bedankt alvast voor de antwoorden.

Groet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:14
JustEdje schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:49:
Goedenavond allemaal,

Dit forum al tijdje aan het volgen. Bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Ik heb mijn rwd in bestelling staan. Gister gebeld voor een ophaalafspraak ( gemiste oproep ), vandaag helaas te horen gekregen dat ze nog niet kunnen afspreken vanwege terugroepactie ruit. De auto was al wel in Nederland. Wat houdt in dit geval terugroep in? Een erkende garage in de buurt die het moet gaan oplossen? Bedankt alvast voor de antwoorden.

Groet
Heb je al wat posts / pagina's teruggelezen? daar is meermaals al gesproken over een komende terugroepactie.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fyder Zewis
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22-03 11:08
Pinobigbird schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:25:
Volgens deze video (@1:55) krijgt in 2022 de 88-kWh-versie een OTA update naar 91 kWh, en de frunk-opening via het scherm of de app wordt geactiveerd (@3:25):
[YouTube: Mustang Mach E Gets Some Changes For 2022]
Ik heb laatst de accu helemaal leeg gereden tot 0% en 0 Km en toen weer helemaal opgeladen. De totale laadbeurt was 98 kWh! Is de mijne dan niet begrenst tot 88?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:59
Windscreen recall:
Zie document hier
screenshot snipper uit dat document:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AJ_2pUcveu2onxZkK7Ai_KAxfYE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/c74ybt7aaFGpm6RQNS5Ka884.png?f=fotoalbum_large
Voor de oplettende lezer:
Those earlier builds from February 2020 through roughly October 2020 were test builds, not sold to retail customers.

EDIT:
Opmerkelijk is ook onderstaande snipper uit hierboven genoemde document!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_WcY6jN42OliLpcR3lEBIGDZwnU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oVNOYYK9YhAjsjGutZhtWP2P.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Waps61 op 19-10-2021 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Fyder Zewis schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:12:
[...]

Ik heb laatst de accu helemaal leeg gereden tot 0% en 0 Km en toen weer helemaal opgeladen. De totale laadbeurt was 98 kWh! Is de mijne dan niet begrenst tot 88?
Met 10% laadverlies kom je al aardig in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 17:54

martjah

Appel

Waps61 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:22:

EDIT:
Opmerkelijk is ook onderstaande snipper uit hierboven genoemde document!
[Afbeelding]
Dat zou mooi zijn voor mij. Ik heb windruis aan de bestuurderskant en dit hoorden de monteurs ook, hiervoor hebben ze de sierlijsten van de deur al een keer vervangen maar het is niet minder geworden. Dan hoop ik dat het dit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
martjah schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:17:
[...]

Dat zou mooi zijn voor mij. Ik heb windruis aan de bestuurderskant en dit hoorden de monteurs ook, hiervoor hebben ze de sierlijsten van de deur al een keer vervangen maar het is niet minder geworden. Dan hoop ik dat het dit is.
Ik hoor dat ook, maar ik denk dat het eerder de spiegels zijn dan het dak/voorruit die dit veroorzaakt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Luffbra schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:09:
[...]

Ik mag kiezen tussen Profile, Euromaster of Kwikfit. Dus ik denk dat er verschillende opties mogelijk zijn cq. elk bedrijf z'n voorkeur heeft.

Als er dan een bepaalde winterband is die beter inspeelt op de krachten die een elektrische auto afgeeft, dan kan ik een rondje gaan bellen...
Dat zal niet uitmaken. De leasemaatschappij zal de banden leveren aan deze partijen. Worden centraal ingekocht. Ze hebben gewoon meerdere contracten afgesloten met banden fitters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 07:26:
[...]

Dat zal niet uitmaken. De leasemaatschappij zal de banden leveren aan deze partijen. Worden centraal ingekocht. Ze hebben gewoon meerdere contracten afgesloten met banden fitters.
Of je kiest voor een kleinere leasemaatschappij die wel luistert naar zijn klanten en hebt gewoon de keuzevrijheid qua banden.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aboma
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-09 13:03
FreeMen schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:09:

Ter referentie, als je 4x in de week laadt tot 100% ben je dus telkens ca 5kwh extra kwijt aan laadverlies. 4x5x52x€ 0,35 (huidige tarief) = € 360 per jaar puur aan extra laadverlies. Toch zonde geld als je de 10% niet nodig hebt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E8tr2SAVhmlzLtytTbbaE1HXSaM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vABp9hKupeVEFBuk3RVbxZQR.jpg?f=fotoalbum_large

Laadcurve van 90 naar 100%
Max laadnivo ingesteld op ongeveer 8kW.
Gemeten met Smappee 3ph meting op de uitgaande lijn naar de laadpaal.

MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brotuck schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 08:17:
[...]

Of je kiest voor een kleinere leasemaatschappij die wel luistert naar zijn klanten en hebt gewoon de keuzevrijheid qua banden.
Ik zit bij een zeer grote club dan wel njet de grootste club van Nederland en de leveren prima a merk banden als Pirelli of Michelin.

Je kiest voor een leaseauto dus dan weet je dat je minder keuze hebt. Dan zelf gewoon lekker die 70k neerleggen bij de dealer en kun je ook nog elk merk banden er onder gooien die jij wilt. Behalve de zomerbanden dat bepaalt Ford ook voor je... :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3

ja3

Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:17:
[...]
Je kiest voor een leaseauto dus dan weet je dat je minder keuze hebt. Dan zelf gewoon lekker die 70k neerleggen bij de dealer en kun je ook nog elk merk banden er onder gooien die jij wilt. Behalve de zomerbanden dat bepaalt Ford ook voor je... :+ ;)
Ik zou best betere zomerbanden eronder willen zetten maar ja welke zijn echt beter? Zelfde vraag voor winterbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
[...]

De eerste set ja, de vervangende set nee ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
ja3 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:43:
[...]

Ik zou best betere zomerbanden eronder willen zetten maar ja welke zijn echt beter? Zelfde vraag voor winterbanden.
Dat is altijd lastig, ik heb op de nieuwe velgen Pirelli P-zero met PNCS (noise cancelling) erop laten leggen. Enerzijds omdat P-zero's ook op de GT liggen en anderzijds omdat deze betaalbaar waren en noise cancelling hebben. Moet wel eerlijk zeggen dat ik helaas weinig tot geen verschil hoor tov de standaard 225/18inch maar dit zijn dan ook 245/20 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustEdje
makooy schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:51:
[...]

Heb je al wat posts / pagina's teruggelezen? daar is meermaals al gesproken over een komende terugroepactie.
Ja, maar wellicht overheen gelezen. Dat deze actie er aankwam / was wist ik, mijn vraag is of iemand weet wat er vervolgens dan mee gaat gebeuren. Moeten ze bijvoorbeeld naar een fabriek van Ford of mogen erkende garages ( indien dit glas te bestellen/krijgen ) dit gewoon zelf doen?

Groet,
Edwin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 19:07

m24

JustEdje schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:11:
[...]

Ja, maar wellicht overheen gelezen. Dat deze actie er aankwam / was wist ik, mijn vraag is of iemand weet wat er vervolgens dan mee gaat gebeuren. Moeten ze bijvoorbeeld naar een fabriek van Ford of mogen erkende garages ( indien dit glas te bestellen/krijgen ) dit gewoon zelf doen?

Groet,
Edwin
er wordt alleen extra kit ertussen gespoten, dus dat zal niet in een fabriek hoeven te gebeuren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Aboma schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:02:
[...]

[Afbeelding]

Laadcurve van 90 naar 100%
Max laadnivo ingesteld op ongeveer 8kW.
Gemeten met Smappee 3ph meting op de uitgaande lijn naar de laadpaal.
Kan je ook zien hoeveel kwh er nodig is geweest voor die 10%?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
JustEdje schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:11:
[...]

Groet,
Edwin
Ik kreeg maandag een telefoontje erover.
Men gaat de voorruit eruit halen en opnieuw vastzetten.
Het panoramadak zetten ze enkel meer "lijm" tussen

De reden waarom ze nog even wachten is het feit dat bij het eruit halen er altijd een kans is dat de voorruit stuk gaat. Er komt een flinke voorraad ruiten aan vanuit italie, maar die is er nog niet. Ook niet vanwege al de stakingen daar.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-09 09:16
Ik overweeg ook om deze auto aan te schaffen.
Ik heb een soortgelijke boot op de foto (600 kilo totaalgewicht met trailer erbij)
Mustang kan max 750 kilo trekken.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/8PTKTnJL/Knipsel.jpg

Ik lees alleen nergens dat dit toegestaan is omdat de trekhaak alleen voor fietsen e.d is.

Iemand met meer informatie?
Ik gok dat hetzelfde is als voor een lichte caravan.

[ Voor 7% gewijzigd door 0re0 op 20-10-2021 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
[...]

Ik zit bij een zeer grote club dan wel njet de grootste club van Nederland en de leveren prima a merk banden als Pirelli of Michelin.

De banden af fabriek heb je gelijk in, maar zodra deze aan vervanging toe zijn ga ik toch echt zelf kiezen welke. Wellicht is een kleinere leasemaatschappij iets duurder, maar ik zou niet meer naar een grote jongen willen. Juist vanwege de opties die allemaal bespreekbaar zijn nu.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja3 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:43:
[...]

De banden tests liegen er niet om, ga je voor een a merk band dan zijn er geen slechte banden. Vredenstein, continental, Pirelli of Michilin allemaal prima.

https://www.anwb.nl/auto/...dentests/winterbandentest

Feitelijk maar 1 band die niet goed presteerd.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2021 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aboma
FreeMen schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:15:
[...]

Kan je ook zien hoeveel kwh er nodig is geweest voor die 10%?
CSV data, meer krijg ik er niet uit... Zelf even rekenen.... ;)

Datum;laadpaal (L1) [W];laadpaal (L2) [W];laadpaal (L3) [W];laadpaal (L1) [A];laadpaal (L2) [A];laadpaal (L3) [A];Fasespanning (L1-N) [V];Fasespanning (L2-N) [V];Fasespanning (L3-N) [V]
2021-10-20 08:20:00;231,6;225,6;224,4;1,1;1,1;1,1;235,5;238,3;236,4
2021-10-20 08:15:00;326,4;319,2;318;1,6;1,5;1,5;236,6;239,9;238
2021-10-20 08:10:00;326,4;319,2;318;1,6;1,5;1,5;238;240;237,8
2021-10-20 08:05:00;326,4;319,2;318;1,6;1,5;1,5;235,9;238;235
2021-10-20 08:00:00;391,2;384;382,8;1,8;1,8;1,8;234,2;236;233,5
2021-10-20 07:55:00;444;436,8;435,6;2;2;2;235;237,3;235,7
2021-10-20 07:50:00;522;514,8;513,6;2,4;2,3;2,3;235,4;237,7;236
2021-10-20 07:45:00;522;514,8;513,6;2,3;2,3;2,3;235,9;237,6;235,5
2021-10-20 07:40:00;609,6;603,6;601,2;2,7;2,6;2,6;237,3;238,8;235,9
2021-10-20 07:35:00;759,6;752,4;751,2;3,3;3,2;3,3;237,8;239,3;236,6
2021-10-20 07:30:00;946,8;939,6;938,4;4,1;4;4;238,1;239,3;237,3
2021-10-20 07:25:00;1149,6;1142,4;1141,2;4,9;4,8;4,9;238,1;239,6;237,1
2021-10-20 07:20:00;1444,8;1437,6;1436,4;6,2;6,1;6,1;236,4;238,8;236,5
2021-10-20 07:15:00;1882,8;1875,6;1874,4;8,1;7,9;8;235,5;237,4;235,7
2021-10-20 07:10:00;2584,8;2578,8;2576,4;11;10,9;11;235,6;237,3;235,3
2021-10-20 07:05:00;2707,2;2701,2;2698,8;11,6;11,5;11,5;235,1;236,1;234,8
2021-10-20 07:00:00;2700;2694;2691,6;11,6;11,5;11,5;234,4;236;234,5
2021-10-20 06:55:00;2720,4;2714,4;2712;11,6;11,4;11,5;236;237,9;236,3
2021-10-20 06:50:00;2689,2;2683,2;2680,8;11,6;11,5;11,5;233,1;234,6;233,1
2021-10-20 06:45:00;2690,4;2684,4;2682;11,6;11,5;11,5;233,2;234,9;233,3
2021-10-20 06:40:00;2691,6;2685,6;2683,2;11,6;11,5;11,5;233,4;235,1;233,4
2021-10-20 06:35:00;2691,6;2685,6;2683,2;11,6;11,5;11,5;233,4;235,1;233,5
2021-10-20 06:30:00;2706;2700;2697,6;11,6;11,5;11,5;234,3;235,8;234,3
2021-10-20 06:25:00;2701,2;2694;2691,6;11,6;11,5;11,5;234;235,5;233,9
2021-10-20 06:20:00;2700;2692,8;2690,4;11,6;11,5;11,5;233,2;235,5;233,8
2021-10-20 06:15:00;1114,8;1108,8;1108,8;4,8;4,7;4,8;234,8;236,4;234,6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
0re0 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:19:
[...]

Ik overweeg ook om deze auto aan te schaffen.
Ik heb een soortgelijke boot op de foto (600 kilo totaalgewicht met trailer erbij)
Mustang kan max 750 kilo trekken.

[Afbeelding]

Ik lees alleen nergens dat dit toegestaan is omdat de trekhaak alleen voor fietsen e.d is.

Iemand met meer informatie?
Ik gok dat hetzelfde is als voor een lichte caravan.
Trekgewicht toegestaan en op kenteken is 750kg, kogeldruk is bij gebruik aanhanger echter 30kg, kogeldruk bij gebruik fietsendrager is maximaal 75kg. Zit nog wel een verhaal bij over achterpassagiers indien je de ER batterij hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Aboma schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:53:
[...]

CSV data, meer krijg ik er niet uit... Zelf even rekenen.... ;)
Obv de data kom ik op 10,3Kwh input voor 6,8Kwh netto in accu (uitgaande van 10%).
Verlies is dan 3,5Kwh wat neer komt op 34% waarbij veruit het grootste deel op rekening komt van de laatste 5%.

Het is wat minder dan waar ik op kwam maar strookt al met al wel met het idee dat de laatste 10% het niet echt waard is tenzij je het echt nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
MarcelGo schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 15:27:
[...]

Trekgewicht toegestaan en op kenteken is 750kg, kogeldruk is bij gebruik aanhanger echter 30kg, kogeldruk bij gebruik fietsendrager is maximaal 75kg. Zit nog wel een verhaal bij over achterpassagiers indien je de ER batterij hebt. ;)
Hmm dan zou ik eerst de kogeldruk moeten verlichten, is nu 40 kilo.
Goed om te weten dat het dus wel toegestaan is.
Een grotere boot in de toekomst zit er dus niet in dan :+ :+ :+ ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
0re0 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 16:42:
[...]

Een serieus grotere boot past ook niet meer op een trailer <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
0re0 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 16:42:
[...]

Persoonlijk zou ik 40kg kogeldruk geen probleem vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 15:58
MarcelGo schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 17:09:
[...]

Persoonlijk zou ik 40kg kogeldruk geen probleem vinden...
Ik let helemaal niet op de kogeldruk en merk niks. Al paar keer met een tandemasser gereden met wat spul erin en gaat zonder problemen. Nu scheelt het ook dat de kogeldruk een stuk lager is bij een dubbelasser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
AvantBlack schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 18:12:
[...]

Ik let helemaal niet op de kogeldruk en merk niks. Al paar keer met een tandemasser gereden met wat spul erin en gaat zonder problemen. Nu scheelt het ook dat de kogeldruk een stuk lager is bij een dubbelasser.
Nogal een verschil een tandemasser of boot van 600 kilo met trailer 150 kilo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 15:58
0re0 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 19:21:
[...]

Nogal een verschil een tandemasser of boot van 600 kilo met trailer 150 kilo
Klopt, verkijk je niet op wat die weegt. En dat gaat probleemloos.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:14
Ik ben bezig om een mooie samenwerking om te zetten met Nulvijf Carwrapping te Drachten.
Speciale zaterdag openstelling met speciale prijzen voor de Mach-E Facebook groep (zie https://www.facebook.com/groups/machebenelux)

Meer info wordt snel gepost!

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmJan1983
  • Laatst online: 25-06 10:29
Beste,

Ik heb drie weken geleden besloten om een Ford Mustang Mach e aan te schaffen die als demoauto gebruikt is.

Nu gaat de communicatie met de garage dramatisch, de aangekochte trekhaak staat in backorder, daarnaast blijkt het SOBDM component op het moment dat ze de auto wilden laden niet te werken.

Volgens de garage is het een vaker voorkomend euvel bij de Mustang en staat ook dit component SOBDM in backorder.

Is er iemand die hier wel eens van gehoord heeft? Ford Nederland schijnt op de hoogte te zijn, maar ik weet niet meer wat waar is door de slechte communicatie vanuit de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
makooy schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:27:
Ik ben bezig om een mooie samenwerking om te zetten met Nulvijf Carwrapping te Drachten.
Speciale zaterdag openstelling met speciale prijzen voor de Mach-E Facebook groep (zie https://www.facebook.com/groups/machebenelux)

Meer info wordt snel gepost!
Nice, voor mij helaas aan de verkeerde kant van NL.

Ze zullen het ongetwijfeld weten bij Nulvijf maar gisteren hebben ze (lokale wrapper) bij mij het folie weer van het dak gehaald omdat er allemaal deukjes in het dak zijn gekomen bij het wrappen. Ze hebben het niet anders gedaan dan anders maar blijkbaar is het dak van de MME erg dun of kan het op zijn minst erg slecht tegen druk op het dak. Ze gaan hem nu op hun kosten laten repareren en opnieuw folien.
Mochten je dus je (non TP plus) dak willen laten wrappen waarschuw de wrapper dan dat ze extra voorzichtig zijn bij de MME.

[ Voor 4% gewijzigd door FreeMen op 21-10-2021 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aboma
Aboma schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:53:
[...]

Michelin PILOT ALPIN 5 SUV
Even mezelf quoten...

Banden rijden gevoelsmatig echt anders als de standaard banden. Ze lijken rustiger en minder hard. Vanuit mijn perspectief een aanrader....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Aboma schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 19:07:
[...]

Even mezelf quoten...

Banden rijden gevoelsmatig echt anders als de standaard banden. Ze lijken rustiger en minder hard. Vanuit mijn perspectief een aanrader....
Die zijn voor mij toevallig vanmorgen ook besteld! Goed te horen dat ze bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vema
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 30-08 17:54
van de week een update gehad voor het laad lawaai.
als bonus een notitieblok erbij ....

klein nadeeltje, het centrale display gaat niet meer in de Dark mode :( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mightybunny
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
Nog even terherhaling voor degene onder ons die nog aan het wachten zijn:

Gebruik het VIN nummer op deze website om u Mach-E te tracken. Eventueel in de eerste post plaatsen? Heb lang moeten zoeken om het terug te vinden in al de posts :-)

https://www.whereismymme.com/#vmacs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustEdje
Helaas zojuist een melding gekregen van LP dat mijn afleverdatum gewijzigd in naar 2022 😔😔😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mightybunny
JustEdje schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:52:
Helaas zojuist een melding gekregen van LP dat mijn afleverdatum gewijzigd in naar 2022 😔😔😔
Oesje dat is spijtig. De mijne wordt geleverd in December. En volgends de tracker zit hij of op de boot of te wachten om op de boot te gaan.
Maar de meeste leasingmaatschappijen (Arval bij mij) schrijven maar in net na Nieuwjaar. Das zogezegd een jaarte minder voor hun. Dus ik vermoed hetzelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterre
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 04-01-2022
@JustEdje en @Mightybunny waneer hebben jullie besteld?
Ik heb de MME besteld bij van Mossel eind Augustus en zij konden mij vorige week vertellen dat de MME in Antwerpen staat. Mijn voorwaarde was ook dat het dit jaar op kenteken moest komen.

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mightybunny
wouterre schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:30:
@JustEdje en @Mightybunny waneer hebben jullie besteld?
Ik heb de MME besteld bij van Mossel eind Augustus en zij konden mij vorige week vertellen dat de MME in Antwerpen staat. Mijn voorwaarde was ook dat het dit jaar op kenteken moest komen.

Mvg,
Ik heb die besteld 16Juni. Wel in België. Is een RWD ER Iconic Silver en dat plus pak. Ik heb wel trekhaak,rubberenmatten en spatlappen als extratje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcellen
  • Laatst online: 09-03-2023
Goedemiddag alle

Als het goed is krijg ik mijn MME zwart AWD eind november. Het staat in Antwerpen zeg de dealer.

Ik heb alvast een vraag is het beter om hem tot 100% te laden of tot 80%

Gr Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
JustEdje schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:52:
Au dat is een dure grap….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Marcellen schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:39:
Goedemiddag alle

Als het goed is krijg ik mijn MME zwart AWD eind november. Het staat in Antwerpen zeg de dealer.

Ik heb alvast een vraag is het beter om hem tot 100% te laden of tot 80%

Gr Marcel
Advies is laden tot 90% op dagelijkse basis...snelladen vooralsnog tot 80%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luffbra
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-06-2024
FreeMen schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 16:19:
[...]
Nice, voor mij helaas aan de verkeerde kant van NL.

Ze zullen het ongetwijfeld weten bij Nulvijf maar gisteren hebben ze (lokale wrapper) bij mij het folie weer van het dak gehaald omdat er allemaal deukjes in het dak zijn gekomen bij het wrappen. Ze hebben het niet anders gedaan dan anders maar blijkbaar is het dak van de MME erg dun of kan het op zijn minst erg slecht tegen druk op het dak. Ze gaan hem nu op hun kosten laten repareren en opnieuw folien.
Mochten je dus je (non TP plus) dak willen laten wrappen waarschuw de wrapper dan dat ze extra voorzichtig zijn bij de MME.
Ik weet dat Brunschot goed is in car wrappen. Zij zitten in Oirschot.

https://www.brunschot.nl/autobelettering-en-carwrap/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-09 17:28
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Tb5oAREzq2DKRMQuUYjCYYmnb4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fXFaiyyuGi8C486NwxCmSUR0.jpg?f=fotoalbum_large

Onder de 300km op 100% 😢

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcellen

Dank je voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcellen
MarcelGo schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 15:35:
[...]

dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Dan zit jij nog goed, hieronder omgerekend nog geen 250km. En dat met amper snelweg de afgelopen week.
Best vreemd eigenlijk want toen hij vanmiddag op 89% stond was het nog 269 @89% en nu, na een relatief kort en rustig ritje, geeft hij nog geen 250km@100% 😳. Wel hele rit eheat aan gehad, @ 5 graden is het zonder echt niet prettig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4lG7wdCDJBHJodeee9okNS461T4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KWK9kjNbENaVRUIA2MjRMsx0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door FreeMen op 23-10-2021 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustEdje
Vandaag nog even contact gehad met dealer Stern te Den Haag betreffende bericht levering 2022. Zij moesten een nieuwe leverweek aangeven bij LP en hebben deze ruim ingeschat. De werkelijke situatie is dat mijn MME al in Nederland is gearriveerd en zij wachten op Ford. In principe kunnen ze veilig de weg op maar is er kans op lekkage volgens Stern. Hij kan in ieder geval op kenteken gezet worden dit jaar. Voor de anderen die gereageerd hebben. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
JustEdje schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 21:58:
Vandaag nog even contact gehad met dealer Stern te Den Haag betreffende bericht levering 2022. Zij moesten een nieuwe leverweek aangeven bij LP en hebben deze ruim ingeschat. De werkelijke situatie is dat mijn MME al in Nederland is gearriveerd en zij wachten op Ford. In principe kunnen ze veilig de weg op maar is er kans op lekkage volgens Stern. Hij kan in ieder geval op kenteken gezet worden dit jaar. Voor de anderen die gereageerd hebben. Succes.
Crossing fingers voor je, Ford heeft in het verleden wel meer beloofd wat ze niet nagekomen zijn. En het blijft vreemd dat ze 2022 opgeven aan de leasemij, ze weten heel goed dat dat iets cruciaals is voor een zakelijke rijder. Ik hoop dat ze niet alvast aan het voorsorteren zijn op slecht nieuws ivm extreem tekort aan ruiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:12
Maar is dit accuraat? In mijn iPace staat er 415 bij 100% batterij en bij een kennis staat er 370km bij 100% batterij. Echter haal ik echt de 400km (uitgaande dat ik de laatste 40km ook wel red).
Bij mijn kennis haalt hij de 370 niet. Nu heb je verschillende type rijders, maar dit is toch wel 10%-15% verschil. Moet wel erbij zeggen dat zijn auto 2 jaar ouder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
kx22 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:43:
[...]

Maar is dit accuraat? In mijn iPace staat er 415 bij 100% batterij en bij een kennis staat er 370km bij 100% batterij. Echter haal ik echt de 400km (uitgaande dat ik de laatste 40km ook wel red).
Bij mijn kennis haalt hij de 370 niet. Nu heb je verschillende type rijders, maar dit is toch wel 10%-15% verschil. Moet wel erbij zeggen dat zijn auto 2 jaar ouder is.
De verwachtte range is vrij accuraat mits je niet ineens heel ander weer hebt en/of heel anders gaat rijden dan de afgelopen dagen.

Ik heb hem vanmorgen met 5 graden aan de tap gehangen en hij gaf aan 219km @90% als doel (treurig weinig..). Nu met 12 graden staat hij op 90% met 249km range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Gestart met 90% vanochtend vroeg en 85km (snelweg) gereden...nu op 65% nog 207km bereik

[ Voor 92% gewijzigd door MarcelGo op 23-10-2021 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
FreeMen schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 14:30:
[...]

De verwachtte range is vrij accuraat mits je niet ineens heel ander weer hebt en/of heel anders gaat rijden dan de afgelopen dagen.

Ik heb hem vanmorgen met 5 graden aan de tap gehangen en hij gaf aan 219km @90% als doel (treurig weinig..). Nu met 12 graden staat hij op 90% met 249km range.
Ai dat zou echt zuur zijn, dan red ik het in de winter niet naar kantoor en terug. Waarschijnlijk als de accu eenmaal warm is dan loopt de range wel op. Hoop ik …

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
F1dude schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 17:29:
[...]

Ai dat zou echt zuur zijn, dan red ik het in de winter niet naar kantoor en terug. Waarschijnlijk als de accu eenmaal warm is dan loopt de range wel op. Hoop ik …
Geen idee hoe hard je op de snelweg rijdt, maar ipv 110 naar 95 of 90 km/h scheelt ontzettend in je verbruik. En qua tijdsverlies gaat het om een paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdebeuck
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09-11-2022
* Linkdump, graag de volgende keer toelichten of embedden *

[ Voor 94% gewijzigd door Taro op 25-10-2021 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
* Knip *

[ Voor 91% gewijzigd door Taro op 25-10-2021 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcie
  • Laatst online: 03-09 21:41
chevsticks schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:09:
[...]

Geen idee hoe hard je op de snelweg rijdt, maar ipv 110 naar 95 of 90 km/h scheelt ontzettend in je verbruik. En qua tijdsverlies gaat het om een paar minuten.
Ideaal, en dan dicht achter een vrachtwagen hangen en een dikke jas aan helpt ook. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
chevsticks schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:09:
[...]

Idd altijd 110, maar goed plan, zal dat eens proberen. Voelt alleen zo langzaam 👻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
F1dude schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:21:
[...]

Idd altijd 110, maar goed plan, zal dat eens proberen. Voelt alleen zo langzaam 👻
Herkenbaar, ik word er ook nooit vrolijk van als de teller onder de 100 komt :P Maar het scheelt soms net dat stukje bijladen bij fastned (al rij ik "helaas" maar in een Zoë, die qua aerodynamica net een baksteen is :D )

Overigens, betreft dat achter een vrachtwagen hangen, dat wordt pas aerodynamisch interessant als je er bijna op zit. En qua remafstand / verkeersveiligheid heb ik dat zelf nooit aangedurfd.

Wat je wel kan doen is je kachel lager zetten en dan je stoelverwarming lekker hoog. Zit je alsnog comfortabel warm (althans, in de Zoe) en scheelt je weer wat verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
Rubber oplaadklep heeft losgelaten en nu gaat ie niet meer dicht, iemand anders dit meegemaakt en nog tips?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QRYsU2ifT9WUiVTb71W6HEZ9csM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LimU1tyQB620JjlemSDm0Td0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LBe5-JO7IK7VQeu77pYwv3ssvRE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qlSK0JzgoFHFkwSybgi8ivx3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodzinga
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-04 21:41
Ik krijg m de laatste tijd steeds lastiger dicht. Moet met twee handen aandrukken ander springt hij weer open. Ik maak dan het rubber aan de binnenkant van de klep wat losser, maar of dat helpt….

Hoeveel km heb je gereden?

[ Voor 7% gewijzigd door bodzinga op 24-10-2021 11:28 ]

MME AWD ER Carbonized Grey TP+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Vrijdagmiddag/avond een flink stuk gereden (110km) met rond de 9 graden waarbij het verbruik redelijk hoog was de eerste 20km liep het daarna weer gewoon terug naar 21 kWh gemiddeld.

Op de snelweg rond de 105 km/h gereden, veel sneller kon ook niet echt ivm de drukte op de weg.
Ik heb een bloedhekel aan de stoelverwarming en kachel uitlaten, dus kachel staat op "auto/20 graden" en staat bij mij op standje 2.
Stuurverwarming wel eerst even aan, maar daarna ook gewoon uit.

Uiteindelijk opgeladen thuis tot 100% (ja ik was de 90% instelling vergeten) en ik heb weer 425km te gaan.
Valt me harstikke mee allemaal. Maar >105 (op de teller) is gewoon een veel hoger verbruik.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
bodzinga schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 11:27:
Ik krijg m de laatste tijd steeds lastiger dicht. Moet met twee handen aandrukken ander springt hij weer open. Ik maak dan het rubber aan de binnenkant van de klep wat losser, maar of dat helpt….

Hoeveel km heb je gereden?
Bij mij gaat ie helemaal niet meer dicht, lijkt alsof de lijm heeft losgelaten oid. Zit nu op 4000km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
Kan iemand een foto delen van de klep van de laadport en dan specifiek het stuk waarmee hij open en dicht gaat? Ik had mijn auto vannacht in Amsterdam staan op een laadplek en, naast dat er een kras op zat, heb ik alleen nog een stukje rubber dat half los zat (zie foto). Ik vermoed dat er nu een onderdeel ontbreekt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CSR5RVW8ufcQyGTDcKv7vT3sBOI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HurObyWOAwxPXkSJMv5S85RO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mcie
zo?
Ik zit nu aan 20.000km (vrijdag wordt hij ingeleverd)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fXPanA8vgAr1I_oR-bLIXOaKOjI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n3UDQmq24EELvE63wyooynPA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bTKNqt1k4kXIAxOOotZuF5UV_HM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ddmYfntZtDwrJgAymJLFgCFx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UHE025ZKMUnb9EH88G_cnWRaOwE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aMt5ah3rLLdcEzlAHewfposJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodzinga
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-04 21:41
[quote]Mcie schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 18:23:
zo?
Ik zit nu aan 20.000km (vrijdag wordt hij ingeleverd)"]quote]

Why??

MME AWD ER Carbonized Grey TP+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
Mcie schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 18:23:
zo?
Ik zit nu aan 20.000km (vrijdag wordt hij ingeleverd)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dank! Ik denk dat het binnenste pinnetje is gejat want die heb ik niet meer… dat wordt even een afspraak maken met de dealer van deze ductape oplossing leverde al wat geamuseerde gezichten op op de snelweg, en is niet echt duurzaam. Ben heel benieuwd of ze zo’n simpel onderdeel kunnen leveren…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcie
martijnvds schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 20:04:
[...]

Dank! Ik denk dat het binnenste pinnetje is gejat want die heb ik niet meer… dat wordt even een afspraak maken met de dealer van deze ductape oplossing leverde al wat geamuseerde gezichten op op de snelweg, en is niet echt duurzaam. Ben heel benieuwd of ze zo’n simpel onderdeel kunnen leveren…
Is het niet afgebroken en dat het in de andere kant vast zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcie
bodzinga schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:36:
[quote]Mcie schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 18:23:
zo?
Ik zit nu aan 20.000km (vrijdag wordt hij ingeleverd)"]quote]

Why??
Elektrisch rijden (het laden bedoel ik dan hoofdzakelijk) is niet mijn ding (ik ben teveel autoliefhebber/petrolhead) en heb ook wat punten die me niet bevallen aan de Ford maar dat heb ik al eerder gemeld en wil daar dit topic niet verder mee vervuilen :)
Ik ga dus een hybride rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Brotuck schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 11:28:
Vrijdagmiddag/avond een flink stuk gereden (110km) met rond de 9 graden waarbij het verbruik redelijk hoog was de eerste 20km liep het daarna weer gewoon terug naar 21 kWh gemiddeld.

Op de snelweg rond de 105 km/h gereden, veel sneller kon ook niet echt ivm de drukte op de weg.
Ik heb een bloedhekel aan de stoelverwarming en kachel uitlaten, dus kachel staat op "auto/20 graden" en staat bij mij op standje 2.
Stuurverwarming wel eerst even aan, maar daarna ook gewoon uit.

Uiteindelijk opgeladen thuis tot 100% (ja ik was de 90% instelling vergeten) en ik heb weer 425km te gaan.
Valt me harstikke mee allemaal. Maar >105 (op de teller) is gewoon een veel hoger verbruik.
21Kwh/100 is ook wel zo'n beetje waar ik op uit kom.

eHeat is inderdaad een echte range killer ben ik de afgelopen dagen achtergekomen. Zeker over de eerst 20km tikt het relatief hard door. Toch vreemd als je bedenkt dat een 1000watt electrische plaat een hele kamer van 3x3 relatief eenvoudig verwarmt van 16 naar 19-20graden. 1Kwh op 68Kwh een uur lang is 1,5% maar om de één of andere reden trekt hij in een uur veel meer dan dat.

Ik ben nu aan het kijken of het scheelt als je de auto preheat zonder aan de kabel te hebben hangen. Ik heb overigens geen idee of de MME de accu's preconditioned als je de auto "aan" zet 10min voordat je gaat. Ik kan dat nergens terugvinden.
Wat ook irritant is is dat de lampen aan gaan tijdens het preheaten. Hebben al 2x een melding gehad op het werk van mijn vrouw dat de lampen aan staan tijdens het preheaten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3

ja3

Ik heb dus ook het idee dat er meer wordt verwarmd in de eerste 20km (bijv ook de accu?). Nu zijn de meeste ritten van mij 20km dus dan heb je altijd een hoog verbruik.

Ik heb wel het probleem dat het preheaten bij mij vaak niet werkt. Dan druk ik op de start knop maar dan komt er alleen maar een error terug na een minuut. Iemand hier toevallig een oplossing voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
ja3 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:05:
Ik heb dus ook het idee dat er meer wordt verwarmd in de eerste 20km (bijv ook de accu?). Nu zijn de meeste ritten van mij 20km dus dan heb je altijd een hoog verbruik.

Ik heb wel het probleem dat het preheaten bij mij vaak niet werkt. Dan druk ik op de start knop maar dan komt er alleen maar een error terug na een minuut. Iemand hier toevallig een oplossing voor?
Volgens mij kan je hier weinig aan doen, de auto is via 3g/4g connected en die antenne heeft vaker niet dan wel een verbinding helaas. Is bij mij al vaker voorgekomen. Ook is de beruchte "slaapstand" de oorzaak van soms urenlang geen verbinding.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen

klopt, en ik heb ook al gehoord dat de auto dan mogelijk claxoneert. Ik heb het zelf niet gehoord maar mijn vrouw klaagde dat de auto om 7:00 3x claxoneerde en dat was wel heel toevallig gelijk aan 3x een foutmelding die ik kreeg omdat ik hem wilde starten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Zou je haast denken maar waarom zie je dat dan niet als je eheat niet aan zet en gaat rijden. Dan is het verbruik zeer acceptabel ook met kouder weer. Eheat zou een verwarming voor in de auto zijn zoals ik het lees en er wordt niets gezegt over het verwarmen van de accu. Erg onduidelijk allemaal iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
FreeMen schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:26:
[...]

Zou je haast denken maar waarom zie je dat dan niet als je eheat niet aan zet en gaat rijden. Dan is het verbruik zeer acceptabel ook met kouder weer. Eheat zou een verwarming voor in de auto zijn zoals ik het lees en er wordt niets gezegt over het verwarmen van de accu. Erg onduidelijk allemaal iig.
Ik had begrepen dat de eheat de accu verwarmt als het onder een bepaalde temperatuur is, de auto verwarmt hij dan mee op die warmte.

Ik heb zelf het idee dat zolang je de interne "auto" stand niet op 3 ledjes zet hij enkel warmte in de auto laat als hij ook de accu aan het doen is.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 19:19
FreeMen schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:26:
[...]

Voor zover ik weet is e-heat juist bedoeld voor de cabine, als e-heat uitzet wordt er dacht ik alleen verwarmd met restwarmte (van de accu).

Een van de minpuntjes qua hardware van de Mach-e, Tesla werkte eerst ook met zo'n elektronisch warmte systeem maar is hier vanaf gestapt en bouwt weer warmtepompen in vanwege het hoge gebruik van e-heat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
unreal0 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:37:
[...]

Voor zover ik weet is e-heat juist bedoeld voor de cabine, als e-heat uitzet wordt er dacht ik alleen verwarmd met restwarmte (van de accu).

Een van de minpuntjes qua hardware van de Mach-e, Tesla werkte eerst ook met zo'n elektronisch warmte systeem maar is hier vanaf gestapt en bouwt weer warmtepompen in vanwege het hoge gebruik van e-heat
Dit is ook wat ik gelezen (dacht) te hebben. Zonder eheat aan is het verbruik in de winter hoger maar met eheat aan drastisch hoger (iig ca de eerste 20km). Blijft vreemd dat het zo ineffcient is. Onze thuis "eheater" lijkt het veel effcienter te doen.

Ik heb de indruk dat het "buitentemperatuur" verbruik het verwarmen of koelen van de accu's is en die lijkt onafhankelijk van de eheat stand te werken. Verbruik "buitentemperatuur" is nu nog redelijk beperkt, ook met deze temperaturen. Eheat is nu echter fors hoger tov de zomer en ligt bij mij nu gem. rond de 15% en op korte ritjes zelfs tot 30%.

[ Voor 7% gewijzigd door FreeMen op 25-10-2021 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:26
unreal0 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:37:
[...]

Ik begreep altijd dat zo'n "broodrooster systeem" als e-heat veel efficiënter was dan andere systemen wanneer je uit het niets warmte moet maken. Het hoge verbruik heeft dan als voordeel dat het minder lang nodig is om de benodigde warmte te produceren. Bij de overige systemen is het verbruik lager maar lag de efficiëntie ook weer lager. ICE heeft als voordeel dat de motor natuurlijk gewoon de noodzakelijke warmte levert.

Maar goed dat is wat ik altijd begrepen heb. :9

Ik moet nog eens goed rommelen met het hoe qua instellingen en dergelijke, hoe we het beste aan de juiste temperatuur in de auto komen. Daar moet het alleen even nog een paar graden kouder voor worden zodat het verschil tussen Airco, E-heat en "normaal" een beetje duidelijk wordt.

Wel al de 99 kwh/100 km behaald :+ Met naast de e-heat en airco, rijdend ook de ruitenverwarming en dergelijke aan. O-) Meer dan genoeg actieradius om even naar school en weer terug te rijden. _O-

[ Voor 7% gewijzigd door TIGER1125 op 25-10-2021 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:35

ArCadE

No banana available

FreeMen schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:45:
[...]

Dit is ook wat ik gelezen (dacht) te hebben. Zonder eheat aan is het verbruik in de winter hoger maar met eheat aan drastisch hoger (iig ca de eerste 20km). Blijft vreemd dat het zo ineffcient is. Onze thuis "eheater" lijkt het veel effcienter te doen.

Ik heb de indruk dat het "buitentemperatuur" verbruik het verwarmen of koelen van de accu's is en die lijkt onafhankelijk van de eheat stand te werken. Verbruik "buitentemperatuur" is nu nog redelijk beperkt, ook met deze temperaturen. Eheat is nu echter fors hoger tov de zomer en ligt bij mij nu gem. rond de 15% en op korte ritjes zelfs tot 30%.
Ik las laatst ergens dat het gebruik van de stoelverwarming en eventueel stuurverwarming een beter effect
heeft en minder verbruikt dan e-heat aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 17:54

martjah

Appel

Ik ben benieuwd: loopt deze discussie nu om zo zuinig mogelijk te rijden of omdat je het niet haalt tot je bestemming?

Ik haal het altijd makkelijk tot mijn bestemmingen. Als ik 200km moet maken in een enkele rit, is het al uitzonderlijk (vakantie daargelaten). Dus ik rij bijna standaard met 23 graden als temperatuur, stoelverwarming en stuurverwarming aan. Gewoon omdat ik dat lekker vind als het wat kouder is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TH9VHwpTTm5S9oX5gtkSiCg1Oa4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AGgC1txuGdaq3s6QCgFHpfOS.jpg?f=fotoalbum_large

Even terug in mijn rijmodus e-Golf...maximum snelheid volgens borden en dan is dit het resultaat...kan gewoon 360km rijden zo :P e-heat staat uit, stoel en stuurverwarming aan ;)

[ Voor 198% gewijzigd door MarcelGo op 25-10-2021 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-09 08:45
MarcelGo schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:44:
[Afbeelding]

Even terug in mijn rijmodus e-Golf...maximum snelheid volgens borden en dan is dit het resultaat...kan gewoon 360km rijden zo :P e-heat staat uit, stoel en stuurverwarming aan ;)
Gemiddeld: 74.4 Km/u
E-heat uit.

Beetje 'sweetspot' voor de MME, denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waps61
MarcelGo schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:44:
[Afbeelding]

15 kWh/100 km ? _O-
Pagina: 1 ... 108 ... 179 Laatste