Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 107 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-09 08:45
Eddy E schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:13:
[...]

mee eens het is namelijk wel een stuiterbak...vooral achterin heb de banden spanning iets verlaagd maar blijft een stuiteren behalve als je gewicht achter in heb dan gaat het beter.
Sinds een bepaalde update (1.6.0 wellicht?) valt mij op dat in drive mode whisper het stuiteren ook iets is afgenomen.... (test in provincie Drenthe ook op onverharde wegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:14
FreeMen schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:54:
[...]

4,5 maand laten wachten voor een ruit, ronduit belachelijk. Gewoon eisen dat ze een andere leveren uit voorraad, desnoods halen ze hem bij een andere dealer. Zo niet dan dreigen met ontbinding van de koop, 100% kans van slagen maar je moet dat wel willen.

Om eerlijk te zijn, als mij nu de keuze gegeven werd hem in te leveren en een ander merk te mogen nemen (welke dit jaar nog geleverd zou kunnen worden) had ik dat zeker grondig overwogen.

Voornaamste reden het rolgeluid waar ik echt hinder van heb maar naar de eerste gewenning van al het nieuwe valt mij het overall comfort en rijgedrag toch tegen. Gisteren een ritje gemaakt van 130km met zoveel mogelijk 140km/u op de teller en het viel mij op hoe oncommunicatief de MME eigenlijk is in de besturing. Mede daardoor is er, ondanks het gewicht, op die snelheid het "liggen als een huis" gevoel er ook niet meer. Het helpt ook niet dat de vering hobbeltjes ook niet lekker op vangt waardoor je op die snelheid snel het gevoel krijgt hem niet volledig onder controle te hebben. Het is relatief maar hij voelt in ieder geval minder onder controle en op rails op die snelheid als mijn oude tiguan welke juist bij 130-150 erg prettig reed.

Daarbij stapte ik vanmorgen in onze golf cabrio van 2013 en na een korte rit merkte ik dat ik daar gewoon fijner in zit en worden oneffenheden veel prettiger opgevangen.

Ik heb echt het idee dat er voor het geld vandaag de dag betere EV's zijn.

Ach ja, nog 3 jaar en 8 maanden te gaan O-)
gelukkig voor jouw gaan er een HOOP voorruiten vervangen worden met een volgende terugroepactie >:)

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Portunus
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 29-04-2023
makooy schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:27:
[...]

gelukkig voor jouw gaan er een HOOP voorruiten vervangen worden met een volgende terugroepactie >:)
Ze zijn er eerst een hele hoop aan het verzamelen voordat ze deze kant opkomen vrees ik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
metalpro2021 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:22:
[...]

Sinds een bepaalde update (1.6.0 wellicht?) valt mij op dat in drive mode whisper het stuiteren ook iets is afgenomen.... (test in provincie Drenthe ook op onverharde wegen)
Dat kan niet anders dan een "placeboo" effect zijn. Technisch is het namelijk onmogelijk dat welke drivemodus dan ook hier invloed op heeft. Het zijn gewoon stalen veren met normale schokbrekers welke totaal niet gekoppeld zijn met software of andersoortige aansturing.

Enige die dat heeft is de GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
FreeMen schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:30:
[...]

Dat kan niet anders dan een "placeboo" effect zijn. Technisch is het namelijk onmogelijk dat welke drivemodus dan ook hier invloed op heeft. Het zijn gewoon stalen veren met normale schokbrekers welke totaal niet gekoppeld zijn met software of andersoortige aansturing.

Enige die dat heeft is de GT.
Klopt.
Maar het kan ook zo zijn dat het gebruik van de achtermotor (ik heb een AWD) is teruggeschroefd waardoor er achterin minder koppel is, waardoor de vering minder actief kan worden.

Maar .. Placebo kan evengoed de oorzaak zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco70
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-12-2024
2e update gehad voor laadherrie.
Probleem is bij mij nu opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18:31
marco70 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:59:
2e update gehad voor laadherrie.
Probleem is bij mij nu opgelost
2e ? leg eens uit ?

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome.c
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-06 09:15
Voorheen deed de MME altijd draadloos verbinden met Android auto. Sinds de laatste update lijkt dit niet meer te werken en ben ik verplicht de USB kabel te gebruiken! Meer mensen die dit probleem herkennen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marco70
De eerst update was niet gelukt .Dit had met de productiedatum van de auto te maken.Volgens de garage was de eerste update voor auto`s geproduceerd voor juni 2021. Nu is er een andere update voor auto`s geproduceerd na genoemde datum.Update heeft plaats gevonden bij Broekhuis Zeist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-09 17:28
Eerste koude dag.. daar gaat de range.. ik duik onder de 300km range met sr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
274km @ 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
F1dude schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:34:
386 op AWD+ER op 100%

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Dat is voor de huidige temperaturen al behoorlijk laag.

Die van mij staat nu op 222km @ 71% wat neer komt op 313km@100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fletnix
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-03-2023
F1dude schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:34:
Net tot 100% thuisladen: mijn range is 283 km voor AWD SR.
Vorige week nog 345km. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodzinga
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-04 21:41
Doe je het toch echt een stuk beter dan ik. 90% 313 km. AWD ER.

MME AWD ER Carbonized Grey TP+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bjnFF6KJp4H2IbW3MjNgQb9JDc8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ExkJNuvmTe9kV9eKxcimRbIa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
Nu aan het laden en weer richting 311. Verder geen issue voor mij want ik genoeg laden, maar we een groot gat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mylittlepony
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22-02-2022
RWD ER: 100% is nu 429 ipv 525..... wat wordt het straks bij 10 graden of minder ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
bodzinga schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:44:
[...]

Doe je het toch echt een stuk beter dan ik. 90% 313 km. AWD ER.
Afgelopen woensdagavond bij temperaturen onder de 10 graden gewoon nog 21 kWh/100km gebruikt. Moet er wel bij zeggen dat het 110km lang op de cruisecontrol was op 103 km/h

Just here for the fun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• metalpro2021
Brotuck schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:40:
[...]

Afgelopen woensdagavond bij temperaturen onder de 10 graden gewoon nog 21 kWh/100km gebruikt. Moet er wel bij zeggen dat het 110km lang op de cruisecontrol was op 103 km/h
Voor mensen die een goed beeld (en wat geruststelling wellicht) willen krijgen over 'winter performance' : er zijn videos van de eerste geleverde mustangs (dat was in de winter dit jaar) in de VS/Canada en de scandinavische landen . Daarbij valt het verbruiks- en performanceverlies mee. Rond de 10% voor zover ik mij kan herinneren.

Deze video (van Bjorn/Noorwegen) is wel interessant. Ook omdat er een link in de comments staat naar een video van Chris (Carmaniac) die in de winter op hogere snelheid (Duitsland) heeft getest en daar was het gebruik rond de 26. (130-150 Km/u)

YouTube: Ford Mustang Mach-E LR AWD range test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:26
Portunus schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:14:
[...]

Ze zijn er eerst een hele hoop aan het verzamelen voordat ze deze kant opkomen vrees ik..
Er worden toch helemaal geen ruiten vervangen?

Ik had volgens mij gelezen dat er alleen extra "lijm" zou worden toegevoegd. Kan me namelijk ook niet voorstellen dat het probleem bij het raam zelf zit, maar bij de bevestiging van het raam.

Maar goed dat gezegd hebbende zullen er vast nog wel wat ramen sneuvelen tijdens het verwijderingsproces. :+

Kan hij tijdens die recall mooi terug voor zowel de oplaadupdate als de recall zelf. O-)

[ Voor 7% gewijzigd door TIGER1125 op 08-10-2021 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
metalpro2021 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:15:
[...]

Voor mensen die een goed beeld (en wat geruststelling wellicht) willen krijgen over 'winter performance' : er zijn videos van de eerste geleverde mustangs (dat was in de winter dit jaar) in de VS/Canada en de scandinavische landen . Daarbij valt het verbruiks- en performanceverlies mee. Rond de 10% voor zover ik mij kan herinneren.

Deze video (van Bjorn/Noorwegen) is wel interessant. Ook omdat er een link in de comments staat naar een video van Chris (Carmaniac) die in de winter op hogere snelheid (Duitsland) heeft getest en daar was het gebruik rond de 26. (130-150 Km/u)

YouTube: Ford Mustang Mach-E LR AWD range test
Klinkt leuk die 10% maar ik merk nu al ca 20% verlies tov de zomer en we zitten nog ver van het vriespunt.

Daarbij zie ik in diverse reviews en tests ook behaalde afstanden voorbij komen waarvan ik mij af vraag hoe ze die in hemelsnaam gehaald hebben. Ik heb afgelopen week 140km gereden waarvan ongeveer 75% @140km/u en 25% @110km/u en ik kwam over de gehele trip uit op gem. 28kwh (werkelijk bepaald, niet afgelezen!) waarbij het toen ca 13 graden was en er was ook weinig tot geen wind. In de winter met temp. tegen 0 gaat die 26kwh vlieger met 130-150 echt niet op.

Wat ik merk bij tests/reviews (en dat vind ik echt kwalijk) is dat ze totaal lijken te vertrouwen op wat er op de boordcomputers weergegeven wordt als verbruik en laat die getallen nu net "toevallig" hoogst onbetrouwbaar blijken. Tel gerust 20% erbij op (of af, hangt er vanaf naar welk getal je kijkt) |:(

[ Voor 9% gewijzigd door FreeMen op 08-10-2021 16:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:14
FreeMen schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:49:
[...]

Klinkt leuk die 10% maar ik merk nu al ca 20% verlies tov de zomer en we zitten nog ver van het vriespunt.

Daarbij zie ik in diverse reviews en tests ook behaalde afstanden voorbij komen waarvan ik mij af vraag hoe ze die in hemelsnaam gehaald hebben. Ik heb afgelopen week 140km gereden waarvan ongeveer 75% @140km/u en 25% @110km/u en ik kwam over de gehele trip uit op gem. 28kwh (werkelijk bepaald, niet afgelezen!) waarbij het toen ca 13 graden was en er was ook weinig tot geen wind. In de winter met temp. tegen 0 gaat die 26kwh vlieger met 130-150 echt niet op.

Wat ik merk bij tests/reviews (en dat vind ik echt kwalijk) is dat ze totaal lijken te vertrouwen op wat er op de boordcomputers weergegeven wordt als verbruik en laat die getallen nu net "toevallig" hoogst onbetrouwbaar blijken. Tel gerust 20% erbij op (of af, hangt er vanaf naar welk getal je kijkt) |:(
Ik denk dat je het probleem nog steeds niet snapt.
Ik wel ;)

Kijk eens naar die 140km/uur. Doe dat eens een weekje niet en kijk dan eens.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bert-R
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-09 11:27
Ik lees al een hele tijd mee en heb sinds een dikke maand ook een MME, RWD SR met TP.

Bijna twee weken terug heb ik mijn FordPass account aan mijn Home Assistant gekoppeld en wat statistieken naar Prometheus gestuurd. Dat levert leuke informatie op:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T7McD9OwsBr5LpcJHR-BP4CPDyM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RARJTuhcYTExfPvM8IKAyG8K.png?f=fotoalbum_large

De bovenste grafiek geeft de kilometerstand weer en de onderste het bereik. In die 12 dagen is de kilometerstand opgelopen van 1540 naar 2024, 484 km afgelegd. Het bereik begon met 319 en daarna heb ik drie keer bijgeladen, met 237, 96 en 206 km. Nu resteert er nog 254 km. Ik heb dus 604 km "bereik geconsumeerd" en 484 km afgelegd. Daar zit een gat tussen van 25%. Dat vind ik wel erg groot.

Volgens NewMotion is in die drie laadbeurten 112.2 kWh gebruikt, 23.2 kWh/100km Ter info: We rijden heel kalm, soms een stuk snelweg met 100 - 130, regelmatig bebouwde kom en 80-wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
makooy schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:24:
[...]

Ik denk dat je het probleem nog steeds niet snapt.
Ik wel ;)

Kijk eens naar die 140km/uur. Doe dat eens een weekje niet en kijk dan eens.
Ik denk dat wat jij denkt niet is waar ik op doelde 🙄😉

Lees mij reactie op het bericht nog maar eens.
Het gaat erom dat bij allerlei tests men de boordcomputer info als voor waar aanneemt en dat verbruik vermeld als HET verbruik maar dat is het niet, in werkelijkheid is het een stuk ongunstiger. Dit geldt bij alle snelheden. Mijn 140km/u rit was puur ter onderbouwing. Boordcomputer gaf 4.3km / kWh maar werkelijkheid was 3.6. In reviews wordt klakkeloos de 4.3 overgenomen zonder het zelf na te rekenen en geven dus vaak veel te optimistische verbruiksgetallen op.

[ Voor 24% gewijzigd door FreeMen op 09-10-2021 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosetree
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-08 22:30
FreeMen schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 00:25:
[...]

Ik denk dat wat jij denkt niet is waar ik op doelde 🙄😉

Lees mij reactie op het bericht nog maar eens.
Het gaat erom dat bij allerlei tests men de boordcomputer info als voor waar aanneemt en dat verbruik vermeld als HET verbruik maar dat is het niet, in werkelijkheid is het een stuk ongunstiger. Dit geldt bij alle snelheden. Mijn 140km/u rit was puur ter onderbouwing. Boordcomputer gaf 4.3km / kWh maar werkelijkheid was 3.6. In reviews wordt klakkeloos de 4.3 overgenomen zonder het zelf na te rekenen en geven dus vaak veel te optimistische verbruiksgetallen op.
Ik weet dat je bij Tesla naar een negatieve beschikbare range kon rijden….in hoeverre ‘klopt’ de getoonde capaciteit van de MME? Afgelopen zomer kon ik meestal veel verder rijden (als ik zelf in zuinige stand stond) dan de batt aangaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Het is en blijft een waarde gebaseerd op vorige resultaten.

Toen ik gisteren wegreed heb ik de range bijna 45km lang op 100% zien staan en hij nam weer toe tot 499

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdebeuck
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09-11-2022
Een klein vraagje, om de temperatuur van de MME in te stellen zodat hij om 0545 warm zou zijn en geen condens op de ruiten, moet ik het uur van Detroit in stellen, dus 6 uur vroeger, 2345 als ik me niet vergis. Gaan ze in Detroit op zelfde ogenblik over naar wintertijd of bestaat dit daar niet en wordt het tijdverschil dan 5 uur, wij draaien klok een uur achteruit eind oktober. Waarom gebruikt Ford Pass het lokaal uur van hier niet voor laad en verwarm instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcie
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 03-09 21:41
pdebeuck schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:23:
Een klein vraagje, om de temperatuur van de MME in te stellen zodat hij om 0545 warm zou zijn en geen condens op de ruiten, moet ik het uur van Detroit in stellen, dus 6 uur vroeger, 2345 als ik me niet vergis. Gaan ze in Detroit op zelfde ogenblik over naar wintertijd of bestaat dit daar niet en wordt het tijdverschil dan 5 uur, wij draaien klok een uur achteruit eind oktober. Waarom gebruikt Ford Pass het lokaal uur van hier niet voor laad en verwarm instellingen?
In het begin was dat gewoon Europese tijd maar sinds een "update" staat hij op Amerikaanse tijd.

Ik ben voor de verandering weer eens spontaan al mijn zenders en instellingen kwijt :(

Maar het is nu geregeld, andere auto is geregeld en over 3 weken exit MME.
Afgelopen week 2x bij een snellader gestaan op 1 dag en dan moet het nog koud worden en daar kan ik slecht tegen eerlijk gezegd. Ik ben hier te ongeduldig voor en dat is jammer want de auto ziet er gewoon leuk uit en is verre van perfect maar doet ook veel dingen goed.
Samen met de Enyaq toch een van de best uitziende ev's (volgens mij dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fletnix
Mcie schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 13:17:
[...]

In het begin was dat gewoon Europese tijd maar sinds een "update" staat hij op Amerikaanse tijd.

Ik ben voor de verandering weer eens spontaan al mijn zenders en instellingen kwijt :(

Maar het is nu geregeld, andere auto is geregeld en over 3 weken exit MME.
Afgelopen week 2x bij een snellader gestaan op 1 dag en dan moet het nog koud worden en daar kan ik slecht tegen eerlijk gezegd. Ik ben hier te ongeduldig voor en dat is jammer want de auto ziet er gewoon leuk uit en is verre van perfect maar doet ook veel dingen goed.
Samen met de Enyaq toch een van de best uitziende ev's (volgens mij dan).
Wat word je nieuwe auto? :)
De FMME ziet er geweldig uit, en rijdt nmi ook goed. Ik heb me erin berust dat de software totaal bagger is.

Bij mij ook exit MME begin volgend jaar; maar dat heeft te maken met het feit dat ik van werkgever verander en de leasebak moet inleveren. Ik wil geen gebruik maken van de mogelijkheid om het lease contract over te laten nemen door mijn nieuwe werkgever.

Misschien in de excel sheet opnemen wie zijn MME heeft ingeleverd/omgeruild? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
  • Laatst online: 22:59
pdebeuck schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:23:
Ondanks de Detroit melding stel ik hem gewoon in op 10 minuten voor vertrek. Auto is is dan lekker warm. Dus m.i. is de Detroit melding slecht optisch, mar rekent de MMe gewoon met je NL-tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodzinga
Waps61 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 18:17:
[...]

Ondanks de Detroit melding stel ik hem gewoon in op 10 minuten voor vertrek. Auto is is dan lekker warm. Dus m.i. is de Detroit melding slecht optisch, mar rekent de MMe gewoon met je NL-tijd.
Die indruk heb ik dus ook. Ik laat hem iedere dag om 8.15 voorverwarmen en dat gaat helemaal prima. Ondanks ‘Detroit’ notificatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mcie
fletnix schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 14:49:
[...]

Wat word je nieuwe auto? :)
De FMME ziet er geweldig uit, en rijdt nmi ook goed. Ik heb me erin berust dat de software totaal bagger is.

Bij mij ook exit MME begin volgend jaar; maar dat heeft te maken met het feit dat ik van werkgever verander en de leasebak moet inleveren. Ik wil geen gebruik maken van de mogelijkheid om het lease contract over te laten nemen door mijn nieuwe werkgever.

Misschien in de excel sheet opnemen wie zijn MME heeft ingeleverd/omgeruild? :P
XC60 T6 AWD recharge, hybride dus kan nog steeds (een beetje) elektrisch rijden.
En straks dus weer fantastische (echt leren) stoelen en met 350pk ook nog eens belachelijk snel :)

En wat wordt jouw opvolger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco70
bodzinga schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 18:58:
[...]

Die indruk heb ik dus ook. Ik laat hem iedere dag om 8.15 voorverwarmen en dat gaat helemaal prima. Ondanks ‘Detroit’ notificatie.
Als ik de 05:50 NL tijd instel zorgt hij dat om 11:55 is voorverwarmd. Dus maar ingesteld op tijdzone Detroit.Wel vreemd dat dit verschilt tov andere auto`s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
Verbruik op basis van geladen kWh en gereden km's kom ik uit op een verbruik van 4,67km/kWh (21,43 kWh/100km) n de periode 24-8 t/m 24/9. Berekening op basis van 762,63 kW geladen en 3559 km gereden, Kosten € 177,93, dus € 0,05/km of € 0,23/kW.Kilometers gereden tussen 06h-19h.

95% snelwegkilometers met 105 km/h GPS snelheid in Unbridled mode, OP mode en ACC zoveel mogelijk aan

Bij het opladen is er ongeveer 12% verlies, corrigeer ik daarvoor dan kom ik op 5,23km/kWh of 19,11kWh/100km

[ Voor 3% gewijzigd door Waps61 op 09-10-2021 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rosetree
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-08 22:30
Mijn verwachting qua zomer/winter bereik is overigens een range verlies van 30%. Dit had mijn 70D Model S ook (zomer 300km, winter 200).

Dus met de MME (SR RWD met OPD aan op 19”) verwacht ik zomer 380 km ✅ en winter 270 (nog te ontdekken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gryphonnl
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-05-2022
Ben sinds kort aan het kijken naar de MME.
Wil zowiezo de grote batterij. Merk je veel verschil in rijgedrag tussen RWD en AWD?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• FreeMen
Ik ben ook weer een mod verder :P

De witte achterlichten heb ik icm met de witte lak altijd wat twijfels over gehad en zeker icm de zwarte "maskers" rondom de witte lichten. Helemaal donker leek mij ook niet het gewenste plaatje op te leveren dus heb ik als vervend DIY'er een rolletje donkerrode warp folie gekocht en ben ik zelf aan de slag gegaan.

Uiteraard heb ik het mijzelf weer extra moeilijk gemaakt doordat ik de rode folie net niet donker genoeg vond. Hiertoe de folie eerst bespoten met 2 lagen smoke plastidip (had staan van de reflectoren aan de zijkant) + 2 lagen glans dip.

Het aanbrengen viel niet mee maar aangezien het mijn eerste "warp" ervaring is moet ik zeggen dat ik erg tevreden ben met het resultaat zeker voor de € 20 wat het gekost heeft :).
Nu lijkt het nog meer op een Ferrari aan de achterkant :Y)

Het 3e remlicht moet ik nog doen maar de vrouw des huizes wilde hem perse meenemen naar het werk en het was toch F1 dus die volgt later nog.

Het dak was ondertussen ook zwart gewrapt en maakt het plaatje compleet.

Wellicht dat ik hiermee een heilig Mustang huisje heb geschend maar wat dat betreft heeft de hele MME dat toch al gedaan ;)

NB, had nog even gecheckt maar rode knipperlichten mag gewoon...phew

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eepbIFBbVaTHorQ-u444Ds-odh8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OAWBMooFbh7iMJD2XsCbznhW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S4NeT642ksAG5fjCUGbx4GypIM0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m9Je1Nip0NfvqCFZGuhY4rnr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s0nMRu0Ahqs0rytmRzzn0c4bAeQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KURtvrB0EG4aOLm1VLFRiCFu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d6CVLOnSg2rJRjvUUPZjxh7dGEc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0sCkllMZMiRmMo4BgDS0h7p4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door FreeMen op 10-10-2021 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fletnix
FreeMen schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:55:
Je hebt het onmogelijke gedaan; hij is nog mooier :9~ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
fletnix schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 17:15:
[...]

Je hebt het onmogelijke gedaan; hij is nog mooier :9~ _/-\o_
Mwah, vind het nogal gewoontjes zo🤮

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickie070
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-05-2022

De witte achterlichten heb ik icm met de witte lak altijd wat twijfels over gehad en zeker icm de zwarte "maskers" rondom de witte lichten. Helemaal donker leek mij ook niet het gewenste plaatje op te leveren dus heb ik als vervend DIY'er een rolletje donkerrode warp folie gekocht en ben ik zelf aan de slag gegaan.

Uiteraard heb ik het mijzelf weer extra moeilijk gemaakt doordat ik de rode folie net niet donker genoeg vond. Hiertoe de folie eerst bespoten met 2 lagen smoke plastidip (had staan van de reflectoren aan de zijkant) + 2 lagen glans dip.

Het aanbrengen viel niet mee maar aangezien het mijn eerste "warp" ervaring is moet ik zeggen dat ik erg tevreden ben met het resultaat zeker voor de € 20 wat het gekost heeft :).

Het 3e remlicht moet ik nog doen maar de vrouw des huizes wilde hem perse meenemen naar het werk en het was toch F1 dus die volgt later nog.

Wellicht dat ik hiermee een heilig Mustang huisje heb geschend maar wat dat betreft heeft de hele MME dat toch al gedaan ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gaaf man! Ik zie ook dat je andere banden ,velgen eronder hebt. Is de leasemij daarmee akkoord gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Rickie070 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 23:37:
[...]

Gaaf man! Ik zie ook dat je andere banden ,velgen eronder hebt. Is de leasemij daarmee akkoord gegaan?
Ik zat aan mijn budget max en we mogen geen eigen bijdrage betalen dus heb ze volledig zelf betaald. Ik ben de discussie met de leasemij verder niet aangegaan 😉. Op de 18 inch gaan de winterbanden maar vervanging van de 20ich banden is nog even een vraagteken hoe dat gaat lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeMen
Waps61 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 21:24:
[...]

Mwah, vind het nogal gewoontjes zo🤮
Haha, ja rood is wel de standaard maar van de andere kant, er rijden 2200 met witte lichten 10 met donker en 1 met rood. Het is dus maar hoe je het bekijkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcie
Ik open de app en op de home pagina staat, geladen tot 90%, volgende pagina staat geladen tot 74% en laadstation gepauzeerd, op de berichten pagina staat opgeladen tot gewenst niveau 100% 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bodzinga
FreeMen schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 08:31:
[...]

Haha, ja rood is wel de standaard maar van de andere kant, er rijden 2200 met witte lichten 10 met donker en 1 met rood. Het is dus maar hoe je het bekijkt ;)
Hij is mooi geworden hoor in het rood. Ik heb de achterlichten (80%) en alle reflectoren laten wrappen (smoked) op 90%. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fTVhKnZj7pEm23wn0UTPtP3krx8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5SDm2PwD5pUz7aa7wb0PFbzu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RmKO0SL_GRLhRVleuQO_mYE1Fzk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WR8evMCLTA1hbIdnyFypRY7A.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
bodzinga schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 18:26:
[...]

Hij is mooi geworden hoor in het rood. Ik heb de achterlichten (80%) en alle reflectoren laten wrappen (smoked) op 90%. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Had ik gezien ja, ik had ook nog 90% smoke besteld maar vond dat op wit niet zo mooi (was ook niet de juiste smoke kleur). Rood springt er meer uit maar ook weer niet te omdat het donkerrood is. Ik RL vind ik het eigenlijk nog geslaagder dan het wellicht op de foto's lijkt.

Hebben ze bij jou de knipperlichten strepen ook gewrapt? Ik kwam er pas later achter dat onder de achterlichtledstrip nog een strip zit wat enkel voor het knipperlicht is. Die lichte dus oranje op een de rest rood. Dat was uiteraard niet de bedoeling.
Bij jou zijn de knipperlichten nog gewoon oranje toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodzinga
FreeMen schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 18:45:
[...]

Hebben ze bij jou de knipperlichten strepen ook gewrapt?
Bij jou zijn de knipperlichten nog gewoon oranje toch?
De strepen zijn ook meegenomen in de wrap. En de knipperlichten zijn oranje. Dat rode van jou maakt het wel bijzonder. Reflectoren onder zijn ook meegenomen net als die aan de zijkant. Die stoorden mij het meest 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
😍 dat rood met wit is echt heeel mooi! Gaaf gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickie070
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-05-2022
FreeMen schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 08:26:
[...]

Ik zat aan mijn budget max en we mogen geen eigen bijdrage betalen dus heb ze volledig zelf betaald. Ik ben de discussie met de leasemij verder niet aangegaan 😉. Op de 18 inch gaan de winterbanden maar vervanging van de 20ich banden is nog even een vraagteken hoe dat gaat lopen.
Ah ok, ik zou nog wel checken bij een Ford dealer hoe ze omgaan met garantie van de auto als je de banden vervangt zonder dat het in je lease contract staat en zonder dat Ford aangeeft dat de banden comptabel zijn met het voertuig. Van Stern heb ik begrepen dat de garantie komt te vervallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen366
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-04 10:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lLV2KRnBOCPCIPTwqmVHR1ZOYRY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZFF6KaafGuBdXVomVq75knR9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen366
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-04 10:33
Gaat de goeie kant op , wie krijgt hem het eerst onder de 300 🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bodzinga
jeroen366 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:03:
Gaat de goeie kant op , wie krijgt hem het eerst onder de 300 🤪
Paar dagen 130 rijden met E-heat aan dat lukt dat wel😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarune
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:15
rvee schreef op zondag 26 september 2021 @ 17:52:
[...]

Als eens gekeken of je de passagiersdeur erachter wel kan openen?
ik heb hier sinds paar dagen ook ineens last van, hij herkent de sleutel wel maar de bestuurdersdeur gaat niet open, achterdeur en achterklep wel, iemand een oplossing of is het de 12v loskoppelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 14:06
Jarune schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:32:
[...]

ik heb hier sinds paar dagen ook ineens last van, hij herkent de sleutel wel maar de bestuurdersdeur gaat niet open, achterdeur en achterklep wel, iemand een oplossing of is het de 12v loskoppelen ?
Is de sleutel je telefoon? Want dit werkte bij mij prima tot een paar dagen geleden. Nu herkent hij het zelden meer als ik aan kom lopen of weg loop (moet dan de app openen en de auto ontgrendelen).

Edit: Ik heb PAAK al opnieuw ingesteld, zonder resultaat

[ Voor 5% gewijzigd door brainovic op 12-10-2021 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarune
brainovic schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:36:
[...]

Is de sleutel je telefoon? Want dit werkte bij mij prima tot een paar dagen geleden. Nu herkent hij het zelden meer als ik aan kom lopen of weg loop (moet dan de app openen en de auto ontgrendelen).

Edit: Ik heb PAAK al opnieuw ingesteld, zonder resultaat
Nee ik had altijd gewoon de Keyfob mee, heb ook PAAK geprobeerd maar geen verschil. Het is ook niet zelden het is gewoon altijd, herkent keyfob wel maar bestuurdersdeur wil open, de rest wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fletnix
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Cv0yZTK92KP1rJisr6hRtrWSpg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aUbr4TgjYf4rQgTbyjvYjxSW.png?f=fotoalbum_large

Wat heb ik gewonnen? :9

Eens kijken of hij onder de 250km komt als het echt koud wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarune
fletnix schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:49:
[...]

[Afbeelding]

Wat heb ik gewonnen? :9

Eens kijken of hij onder de 250km komt als het echt koud wordt.
Wel even rijgedrag als nuance rapporteren :)

Ik rij regelmatig trips van 130km heen en terug zonder OP of zeer zuinig te zijn en het scheelt echt behoorlijk of ik 130-140Kmh op stukken rij en inhaal of gewoon 100-110Kmh rustig aan doe. En dat behoorlijk is volgens mij makkelijk 50km op de hele lading, OP schijnt ook nog wel 20-30 te schelen maar daar heb ik wat mindere ervaringen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Ik denk dat dit weleens een goede techniek gaat worden voor paak.

Telefoons werken als autosleutel na update Google Play Services

https://androidworld.nl/a...date-google-play-services

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
martijnvds schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 07:47:
Iemand al PowerUp 1.7.1 via OTA ontvangen? Bij veel Amerikanen lijkt ie nu binnen te komen.
Vannacht pas 1.6.0 ontvangen.... :z
EDIT: en ook net FordPass 3.32.0 ontvangen

[ Voor 8% gewijzigd door Waps61 op 13-10-2021 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erictros
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 29-03-2023
Even een vraag en ik ben benieuwd of meer mensen hier last van hebben.

De led streep bovenin de koplamp blijft sinds vorige week uren branden na uitzetten auto. Met name als die aan de stroom hangt detecteert de videodeurbel dat die dan bijvoorbeeld pas om 03:30 s nachts uitgaat.

Als ik hem niet aan de stroom heb hangen is dit vaak korter maar ook soms nog wel een half uur of uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Erictros schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:00:

De led streep bovenin de koplamp blijft sinds vorige week uren branden na uitzetten auto. Met name als die aan de stroom hangt detecteert de videodeurbel dat die dan bijvoorbeeld pas om 03:30 s nachts uitgaat.

Als ik hem niet aan de stroom heb hangen is dit vaak korter maar ook soms nog wel een half uur of uur.
Bijzonder, dit zou ongeacht de setting niet moeten. Bij het updaten wil dit nog wel eens gebeuren schijnt maar ben hier niet zeker van.
Wat je zou kunnen proberen is even de "welkomstverlichting" uit- en aanzetten als je die aan hebt staan. Ik heb ze uit staan want als ik in de keuken loop springen deze steeds aan omdat ik te dicht bij de auto kom.
Daarnaast kan je ook ergens de tijdsduur instellen van de "comming home" functie waarbij je volgens mij 10sec, 20sec of 120sec kan instellen. Wellicht die ook eens willen van tijd.

Overigens blijven ook je achterlichten branden als je ledstrips branden.

NB, je hebt niet toevallig vertrektijden ingesteld in de auto of app?

[ Voor 6% gewijzigd door FreeMen op 13-10-2021 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aboma
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-09 13:03

Bij mij was het de lichtschakelaar, deze stond normaal op Auto maar een collega had hem daar vanaf gehaald. Gevolg, de ledlampen bleven aan staan en pas na een kwartier of half uur gingen ze uit. Op auto en het was weer over...?

MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sixkiller86
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 08:16
Hoi allemaal. Ik kan sindskort via de ford pro app niet meer zien waar mijn auto staat.
Ik krijg de melding "locatie uitgeschakeld in voertuig". Als ik in de instellingen kijk van de auto staat mijn inziens alles goed. Wat doe ik fout, of hebben jullie een idee wat hier fout gaat ?

ps: De auto heb ik nu 3 weken en hij rijdt echt heel fijn ! Parkeren is wel een dingetje, hij is wat groter dan wat ik gewend ben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mylittlepony
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22-02-2022

Had ik een tijd geleden ook ineens. Is pas verholpen toen ik de lawaai update kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachEric
  • Laatst online: 22-04-2023
Update naar Fordpass 3.32 en jawel hoor gelijk weer ellende met PAAK. Kom aanlopen en de deuren ontgrendelen maar helaas. Sleutel niet herkend. Pfffff. Sleutel verwijderd en daarna weer ingesteld. Alles succesvol doorlopen maar helaas blijft de auto melden sleutel niet herkend. Ik stap uit en ja hoor alarm gaat loeien. Waardeloos. Ben via APK weer terug naar oudere versie en zal morgen weer eens proberen de sleutel weer goed gekoppeld te krijgen. Zo slecht dit. Grrrr. Verder wel blij hoor met de auto 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodzinga
Jarune schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:55:
[...]

Wel even rijgedrag als nuance rapporteren :)

Ik rij regelmatig trips van 130km heen en terug zonder OP of zeer zuinig te zijn en het scheelt echt behoorlijk of ik 130-140Kmh op stukken rij en inhaal of gewoon 100-110Kmh rustig aan doe. En dat behoorlijk is volgens mij makkelijk 50km op de hele lading, OP schijnt ook nog wel 20-30 te schelen maar daar heb ik wat mindere ervaringen mee.
De weerstand neemt in het kwadraat toe met de toename van de snelheid. Twee keer zo hard is vier maal zoveel verbruik.
Zag op een ander forum deze formule die volgens mij wel aardig klopt:

8+(Kmh/100)^2*10

135 km/h = 26 kW verbruik per 100 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:59
Net gebeld door de dealer dat er eind deze maand duidelijkheid komt over de terugroep actie met betrekking tot het dak en voorruit, op mijn vraag over eventuele reserve ruiten zei hij dat er een bestelling onderweg is😉

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
MarcelGo schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:42:
Net gebeld door de dealer dat er eind deze maand duidelijkheid komt over de terugroep actie met betrekking tot het dak en voorruit, op mijn vraag over eventuele reserve ruiten zei hij dat er een bestelling onderweg is😉
Mooi dan kan ik het allemaal tegelijk laten uitvoeren:
-Winterbanden
-Recall
-Update auto tbv laden

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erictros
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 29-03-2023
Aboma schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:49:
[...]

Bij mij was het de lichtschakelaar, deze stond normaal op Auto maar een collega had hem daar vanaf gehaald. Gevolg, de ledlampen bleven aan staan en pas na een kwartier of half uur gingen ze uit. Op auto en het was weer over...?
Dat zou ik nog kunnen proberen. Volgens mij is het ontstaan na mijn zoektocht naar het parkeerlicht , welke ik overigens nog niet gevonden heb :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:26
Ter aanvulling op je post, ik stond toevallig bij de dealer vanmiddag vanwege iets anders met de bedrijfswagen en heb even navraag gedaan.

Dealer gaf aan dat niet alle uitgeleverde Mustangs terug hoeven blijkbaar, daarvoor wordt nog gewacht op de opgave van Ford, en voor degene met een panorama dak gaven ze ook aan dat die alleen voorzien wordt van extra bevestigingsmiddel (kit sprak hij over) en niet verwijderd zal worden.

Indien hij terug moet kan de onze ook gelijk z'n laadlawaai update doen.

[ Voor 4% gewijzigd door TIGER1125 op 14-10-2021 17:39 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ZL900
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17-09 17:04
Zijn er nog meer mensen die nooit last gehad hebben van de laadlawaai en daarp, nog nooit zijn terug geweest voor een update bij de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
ZL900 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 18:09:
Zijn er nog meer mensen die nooit last gehad hebben van de laadlawaai en daarp, nog nooit zijn terug geweest voor een update bij de dealer?
Hier na 5 maanden en 10.000km nog geen problemen😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
ZL900 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 18:09:
Ik ben er nog niet bij de dealer voor geweest.
Maar ik weet dat de herrie er "soms" is, maar dat was alleen in de zomer. Nu het minder warm is komt het niet meer voor. Verder laad ik altijd aan een openbare paal in Amsterdam dus het boeit me weinig O-) (I know eigenlijk slecht).
Iig bij de eerste servicebeurt beurt wel even laten updaten voor de volgende zomer (nog 10.000 km te gaan).

[ Voor 15% gewijzigd door Ikke_Niels op 14-10-2021 21:36 ]

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luffbra
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-06-2024
Zojuist van de leasemaatschappij een bericht gekregen dat ik de winterbanden eronder mag laten zetten.

Wie weet welk merk/type het best bij een Elektrische RWD 18" past?

In de accessoirelijst van Ford staan 4 mogelijke 18"-banden, maar misschien zijn er andere/betere??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Zie ik het nou goed dat je via Ford.nl/velgen alleen maar 18 en 20 inch velgen kan bestellen met winterbanden ? Wat op zich raar is omdat hoger dan 19 inch niet mocht eerst....

Overigens worden de drie merken winterbanden door een review van de anwb als niet echt goed bevonden
https://www.anwb.nl/auto/...5-r-16-h/michelin-alpin-5
https://www.anwb.nl/auto/...17/vredestein-wintrac-pro
https://www.anwb.nl/auto/...al-wintercontact-ts-850-p

Persoonlijk ga ik voor de Goodyear Ultragrip+ of Dunlop Winter Sport 5 aangezien de eerste niet verkrijgbaar is in mijn maat. Ik laat de banden op de huidige velg wisselen.
https://www.anwb.nl/auto/...225-50r17v-getest-in-2021

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eapzfL5aBek7B_mDeVW3Y8MP1K8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rFpBOuAOIkItQPavAL7DBDxP.jpg?f=user_large

[ Voor 61% gewijzigd door Brotuck op 15-10-2021 10:31 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:21
Luffbra schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:18:
Zojuist van de leasemaatschappij een bericht gekregen dat ik de winterbanden eronder mag laten zetten.

Wie weet welk merk/type het best bij een Elektrische RWD 18" past?

In de accessoirelijst van Ford staan 4 mogelijke 18"-banden, maar misschien zijn er andere/betere??
Regelt de bandenboer toch gewoon?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
Ikke_Niels schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:35:
[...]

Ik ben er nog niet bij de dealer voor geweest.
Maar ik weet dat de herrie er "soms" is, maar dat was alleen in de zomer. Nu het minder warm is komt het niet meer voor. Verder laad ik altijd aan een openbare paal in Amsterdam dus het boeit me weinig O-) (I know eigenlijk slecht).
Iig bij de eerste servicebeurt beurt wel even laten updaten voor de volgende zomer (nog 10.000 km te gaan).
Verder laad ik altijd aan een openbare paal in Amsterdam dus het boeit me weinig

Ik ook.En ook in Amsterdam. Totdat je je buren op een andere manier leert kennen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
metalpro2021 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:00:
[...]

Verder laad ik altijd aan een openbare paal in Amsterdam dus het boeit me weinig

Ik ook.En ook in Amsterdam. Totdat je je buren op een andere manier leert kennen....
Ok iets genuanceerder: het ligt er natuurlijk aan waar je parkeert. Als je in een rustige buurtwijk parkeert zou ik het eerder laten fixen, maar mijn auto staat op een drukke straat waar permanent verkeer is zodat het geluid eigenlijk niet opvalt. ;)

En daarnaast lijkt het (bij mij) vooral een overhittingsprobleem te zijn als de temperatuur boven de 26 graden buiten is.

[ Voor 10% gewijzigd door Ikke_Niels op 15-10-2021 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aboma
Brotuck schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:03:
Zie ik het nou goed dat je via Ford.nl/velgen alleen maar 18 en 20 inch velgen kan bestellen met winterbanden ? Wat op zich raar is omdat hoger dan 19 inch niet mocht eerst....

Overigens worden de drie merken winterbanden door een review van de anwb als niet echt goed bevonden
https://www.anwb.nl/auto/...5-r-16-h/michelin-alpin-5
https://www.anwb.nl/auto/...17/vredestein-wintrac-pro
https://www.anwb.nl/auto/...al-wintercontact-ts-850-p

Persoonlijk ga ik voor de Goodyear Ultragrip+ of Dunlop Winter Sport 5 aangezien de eerste niet verkrijgbaar is in mijn maat. Ik laat de banden op de huidige velg wisselen.
https://www.anwb.nl/auto/...225-50r17v-getest-in-2021

[Afbeelding]
Bij mij worden volgende week Bridgestone LM500 geplaatst (weet niet wat het verschil is met de LM005). Heb hen gevraagd naar een lekkere (zachte) band. In de hoop hiermee de stijfheid iets te reduceren. Zal niets uitmaken volgens hen....

Update, worden toch Michelin Alpin's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 11:55
Heeft iemand inmiddels al bericht gehad over die recall m.b.t. de ruiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
baszz schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:05:
Heeft iemand inmiddels al bericht gehad over die recall m.b.t. de ruiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Aboma schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:57:
[...]

Bij mij worden volgende week Bridgestone LM500 geplaatst (weet niet wat het verschil is met de LM005). Heb hen gevraagd naar een lekkere (zachte) band. In de hoop hiermee de stijfheid iets te reduceren. Zal niets uitmaken volgens hen....

Update, worden toch Michelin Alpin's
Er schijnt wel een verscil in de alpin 5 en alpin 6 te zitten. Hoop dus de alpin 6?

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aboma
Brotuck schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:24:
[...]

Er schijnt wel een verscil in de alpin 5 en alpin 6 te zitten. Hoop dus de alpin 6?
Michelin PILOT ALPIN 5 SUV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luffbra
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-06-2024
Inspired schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:39:
[...]
Regelt de bandenboer toch gewoon?
Ik mag kiezen tussen Profile, Euromaster of Kwikfit. Dus ik denk dat er verschillende opties mogelijk zijn cq. elk bedrijf z'n voorkeur heeft.

Als er dan een bepaalde winterband is die beter inspeelt op de krachten die een elektrische auto afgeeft, dan kan ik een rondje gaan bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xlntone
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 15:15
Als ik de resultaten op deze site bekijk dan neig ik naar de 225/60 R18 GoodYear UltraGrip Performance+

https://www.autobandentest.eu/225-60-R18/winter/

Is zo te zien een goede all-round winterband die in elke categorie redelijk bovenaan eindigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
Sinds een half uur krijg dat een rit bezig is volgens de Ford app. Maar de auto staat voor de deur 😅.

Anderen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Portunus
Ik wacht al tevergeefs ruim 5 maanden op een nieuwe voorruit voor mijn nog af te leveren MME. Te bizar voor woorden. Zal wel in de zending zitten voor de terugroepactie..🙄

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yciiUbK8viy46FC1OdQxzYZUWfw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DWPJIhnYcaoX1bZlopfsUNUS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vrbF2xsRH09TSttvemnnymQu30w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6lP50Gkb1B2FVo4IO2c7FkcM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door Portunus op 15-10-2021 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
Aboma schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:53:
[...]

Michelin PILOT ALPIN 5 SUV
Die zitter er per vandaag bij mij ook onder. Lijken wel erg stil te rijden (voor een winterband)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcie
Zijn jullie niet een beetje vroeg, het was vandaag 18 graden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodzinga
Ik heb vandaag de winterbanden ontvangen. Op de bestaande velg van de 19” AWD. Is via de dealer gegaan en geen invloed op gehad.
Het zijn de Vredestein Wintrac Pro geworden zag ik, 225/55 19” 99V. Komen inderdaad in de rest van de ANWB maar je voldoende uit de bus. In een andere test van Autoweek / Bild weer een stuk beter. Rijdt vooralsnog prima, ben benieuwd hoe het gaat in de sneeuw. Qua draagvermogen zou 99 moeten kunnen hoewel ik ook soms 103 of 104 hoor. Iemand daar uitsluitsel over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassmanjunior
  • Laatst online: 16-09 17:06
Portunus schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:50:
[...]

Ik wacht al tevergeefs ruim 5 maanden op een nieuwe voorruit voor mijn nog af te leveren MME. Te bizar voor woorden. Zal wel in de zending zitten voor de terugroepactie..🙄

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij Zeeuwenzeeuw Gouda? Zagen hem staan………… :?
Sterkte met wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassmanjunior
  • Laatst online: 16-09 17:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_44MJJSAvDdYYmPLdtp2grQSnCE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zESG9L2oW75pfMOhlc5ZDc6S.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag afgehaald. Nog wachten op de velgen en trekhaak omdat deze in nalevering staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
[...]

Dat is wel extreem lang, zuur voor je. Sterkt me wel in de houding dat ze mijn auto pas krijgen als er reserve ruiten klaar staan :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fletnix
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kunnen ze het niet tijdelijk laten repareren door bijv een Carglass (Carglass® vervangt iedere autoruit ongeacht merk, model of bouwjaar van de auto): https://www.carglass.nl/autoruitschade/autoruit-vervangen/
5 maanden is absurd lang; het minste wat ze kunnen doen is je een vervang auto geven (show model of zo). 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
fletnix schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:32:
[...]

Kunnen ze het niet tijdelijk laten repareren door bijv een Carglass (Carglass® vervangt iedere autoruit ongeacht merk, model of bouwjaar van de auto): https://www.carglass.nl/autoruitschade/autoruit-vervangen/
5 maanden is absurd lang; het minste wat ze kunnen doen is je een vervang auto geven (show model of zo). 8)7 8)7
Recent een ster in de voorruit laten repareren, waarvan het spannend was of dat zou lukken qua grootte. Nieuwe ruiten staan wel met het nummer in hun systeem maar beschikbaar onbepaald..(mid augustus)

Wel even doorvragen, want intieel zeiden dat ze er voldoende op voorraad hadden, maar toen bleek het te gaan om een traditionele Mustang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Portunus
fletnix schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:32:
[...]

Die kunnen ook niet leveren. Tesla schijnt nu ook een probleem te zijn. Als het niet niet snel opgelost wordt ga ik voorloop auto vragen. Probleem dat ik daarbij heb is dat de MME al sinds mei op blanco kenteken staat en ik hoe langer het duurt met een steeds ouder kenteken begin te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Portunus
Bassmanjunior schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 02:20:
[...]

Bij Zeeuwenzeeuw Gouda? Zagen hem staan………… :?
Sterkte met wachten
Klopt ja. Zij worden er ook moedeloos van!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teak
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-08 22:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qP6SddISDK1LYBWmjpma7jXKCO0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MDwYmaKUGX7q08W05Uv3nhwQ.jpg?f=fotoalbum_large

Al vliegend er in! Niets gemerkt, pas na stoppen zag ik hem zitten. Behalve dat de plastic luikjes kapot zijn geen schade..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Teak schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 18:49:
[Afbeelding]

Al vliegend er in! Niets gemerkt, pas na stoppen zag ik hem zitten. Behalve dat de plastic luikjes kapot zijn geen schade..
:o damn, wat heeft die goed gemikt zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome.c
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-06 09:15
Teak schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 18:49:
[Afbeelding]

Dat heb je inderdaad knap gedaan. Gaan die luikjes tenminste niet meer open bij het laden. De helft van je problemen minder!
Pagina: 1 ... 107 ... 179 Laatste