Erasmo schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:12:
[...]
Je krijgt dat aanbod als je ook de energie voor je vaste aansluiting van Total afneemt:
https://total-edrive.nl/l...aming-energie-en-onderweg
Heb er nog wel een mailtje achteraan gestuurd om te vragen wat hun onder groene stroom verstaan.
[...]
Dat is inderdaad voor de heffingskorting toegepast is. €5,50 leveringskosten is niet goedkoop maar ook niet echt duur. De vaste abonnementskosten zijn inderdaad niet goedkoop maar dat heb je er zo uit als je het van openbare palen moet hebben. Wat wel super relaxed is is een vaste prijs door heel Nederland die ook nog eens erg goedkoop is, dat scheelt aardig wat uitzoeken welke pas voor welke paal.
Op onze nieuwe woning hebben wij nog geen zonnepanelen, maar ik verwacht min of meer dat het tot 2023 gewoon de normale saldering zal zijn van je thuisgebruik. Je zou het eventueel kunnen kunnen checken door een offerte op te vragen op de site, dan heb je met een paar uur een offerte in de bus.
Ik woon straks een tijd (helaas) wat verder van mijn werk dan nu, en met een forensafstand van 50km enkele reis is deze pas voor mij een nobrainer.
ach ik vind de 5,5€ of 66€ per jaar, geen absurd bedrag, is ongeveer het midden van de markt.
maar dit is wel per product, heb je ook gas dan komt daar nog een extra 5,5€ bij.
dus hun jaar bedrag is 112€ per jaar.
(en dit is wel erg hoog, ik betaal hier voor maar <53€(gas+elektra) per jaar voor, de helft goedkoper.

)
maar ik vraag me wel af, hoe dit op de rekening komt te staan.
krijg je 1 rekening voor de kWh die je per jaar gebruikt, waar en hoe je die ook hebt gebruikt.
(dus alles van je thuis + laadpaal thuis + laadpalen door het land.)
en welk belasting tarief staat er dan op de rekening?
(er is ook nog deze regel in de wet:
*2020 € 0,05083 verlaagd tarief voor elektriciteit die is geleverd aan oplaadinstallaties voor elektrische voertuigen
de €0,05083 die is normaal € 0,09770 als je dat inc BTW neemt scheelt dat 5ct per kWh.
laadpaal thuis, laadpaal in het land, wie strijkt die 5 ct op? )
en daar op dan ook nog, hoe salderen ze dat als je dan ook nog zonnepanelen hebt.
(laadpaal thuis, leuk maar krijgt die het lagere belasting tarief en behoord die niet gewoon gesaldeerd te worden?
ik snap het gemak voor je echt wel, maar heb wel mijn twijfels over de verborgen kosten die ik wel lees op de site.
(maar ik vraag me ook af of er wel een andere oplossing er is?
dit is nog zo nieuw en bevat nog zoveel haken en ogen, ik kan het nog niet overzien.)
engelbertus schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 18:51:
Er zijn meerdere vroaming abonnementen.
1 is uitsluitend gratis laadpas met 0,35 starttarief en verder cpo.
2 is laadpas voor 17,50 en 22,5 ct per kWh, icm met energie thuis. Let hierbij op, de netbeheerkosten worden door total nergens genoemd, maar die lopen ook nog een aardig in de papieren.!
3 en 4 zijn als 1 of 2 maar dan met een laadpaal met abonnement, maar dan zonder 17,50 voor de laadpas.
Dit is dus een waarschuwing, op vergelijkingssites worden de netwerkbeheerkosten wel meegeteld, bij total vroaming niet!
lol, doe je nu waarschuwen dat de netbeheerder kosten onder aan de streep negatief zijn.
uit eindelijk hebben ze een vergunning gekregen om energie bedrijf te zijn.
dus zullen ze zich aan de wet moeten houden.
en dan krijg je dus deze situatie per jaar:
netbeheer kosten (moet je opzoeken bij je lokale beheerder) = 235€
leverancierskosten 5,5€ x12 = 66€
leverancierskosten externe laadpaal 17,50€x12=210€
maakt een totaal kosten van: 235€+66€+210€=511€
maar hier gaat nog "Belastingvermindering per elektriciteitsaansluiting" van af, die is nu gesteld op € 435,68 ex BTW
€ 435,68 x 1,21 = € 527.17
511 - 527.17 = -16,17€ per jaar.
(oke dit is een stuk minder laag als ik heb, maar dat zit eigenlijk in de 210€ die het extra kost om ook externe laadpalen te mogen gebruiken.

)
ik zal eerlijk zijn, door de "Belastingvermindering per elektriciteitsaansluiting" en mijn <300m3 gas gebruik en <300kWh gebruik (en ik schep elk jaar een welkomst bonus).
heb ik nu een energie rekening van maar 61€ per jaar.
ik heb vaak maar 1 probleem, veel leveranciers vragen een minimum bedrag per maand als voorschot.
en dat minimum bedrag is veel te hoog.
als ze geld willen lenen, doe dat bij de bank en niet bij mij.
edit:
bron vermelding (altijd leuk om die er ook even bij te zetten):
https://www.belastingdien...3b-4c97-bc7a-802790bd1110
[
Voor 3% gewijzigd door
migjes op 27-02-2020 11:38
]
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)