Het grote Nissan Leaf Topic

Pagina: 1 ... 4 ... 29 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 22:53
De fabriek draait weer lekker volgens mij. Ook ik mag volgende week mn witte connecta 40kwh ophalen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sheean
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 20:12
Vorige week donderdag hier een witte Accenta mogen ontvangen. Het viel mij op dat in het VIN het modeljaar U wordt gebruikt in plaats van L: Wikipedia: Vehicle identification number. Ik denk dat ze daarmee aangeven dat de auto na de herstart gebouwd is?

Toen ik die code zocht voor Nissan Connect werd dat overigens onduidelijk uitgelegd. Vanuit buiten kan je de code eenvoudig rechtsonderin door je raam zien onder het dashboard. Het is ook te vinden via het menu (Instellingen > NissanConnect Services > Eenheids-ID-informatie).

[ Voor 5% gewijzigd door Sheean op 22-07-2020 20:15 . Reden: Waar in het menu ]

"Television has done much for psychiatry by spreading information about it, as well as contributing to the need for it." -- Alfred Hitchcock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoleBole
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:49
DoleBole schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:30:
Eindelijk goed nieuws. Mijn Leaf word de 27e afgeleverd, bijna een maand eerder dan de uitgestelde datum :-)
Vandaag :) . fijne auto :9

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:23
En ik zit officieel ook bij de club van EV rijders:
Afbeeldingslocatie: https://3oczsg.am.files.1drv.com/y4mgsKHb5t5BihKuyyAv7Zuz6SBBgDzijShZGKZrBAUC25NkdgvNwC_XKahIA_mV-CBvFqNRMfjq_kyEk3GgHQZsz3c_bUW4o4Pvd1oCs5MrD0ugTSCN6VfXIhSebMalXe-tMNgR3i-gMd49accDPbA43Q0XNgnNHmbJHZMC0P2nGqs6d8jKFWG0JTo5Vw5LoX_W2QpdxR7DpJNZtk_cuJY6Q?width=495&height=660&cropmode=none

Hangt nu aan de ICU compact mini die ik via marktplaats heb gekocht. Iemand nog algemene tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoleBole
Welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
[verwijderd]

[ Voor 101% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horla
Mar.tin schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:49:
[...]
Veel rijplezier van hebben en afscheid nemen van de chromen wrap op de spiegels? :9
Dat is geen wrap. Staat op de oorspronkelijke factuur "spiegelkapjes chroom" en "verchroomde mistlampringen" . Twee opties die blijkbaar 0 euro kostten in 2016. 8)

Ik heb al direct een vraag: moet er ergens iets ingesteld of geconfigureerd worden om deftig te kunnen laden met een laadpaal? Hij laadt enorm traag op met de ICU compact mini (10km op 3u tijd gisteren) en nu ik er een paar minuten bij staat flikkert hij heel vaak. Volgens de handleiding is dat communiceren met de wagen. Volgens de kWh meter die op de laadpaal zit heeft hij nu op een uur 0.39kWh opgeladen. Dat lijkt mij extreem weinig aangezien die op een 20A zekering is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online

mux

99% efficient!

Dat is meestal het gevolg van een slechte aarding of een mechanisch probleem (stekkers er niet goed in, stekkers vervuild, etc.). Hoe is de laadpaal aangesloten?

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
De laadpaal zit met ongeveer 10m 3g2.5 kabel op een 20A zekering achter een aardlekschakelaar 30 mA. Ik zal hem eens open vijzen en de kabels nakijken maar daar had ik serieus op gelet bij installatie. Kabel zit het volledige traject in een buis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:50
Ken je misschien iemand met een electrische auto die even bij je wil laden, dan weet je zekerder of de installatie van de paal goed is?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Enkel iemand met een Tesla maar die woont op een paar uur rijden. Ik begin inderdaad te denken in richting van problemen met de laadpaal. Ik heb hem nu zonder stroom gezet om alles eens na te kijken en hij is nu enorm lang aan het flikkeren (heel kort blauw, groen en dan terug uit - repeat dit) en dit is niet de zelftest. Nu ik de handleiding lees dan zie ik dat hij dit bij ingebruikname zou moeten doen:
1. De status LED fitst gedurende twee seconden rood
2. De status LED fitst gedurende acht seconden violet
3. De status LED fitst gedurende één seconde blauw
4. De status LED licht groen op
5. De ICU Compact Mini is nu klaar voor gebruik

edit:
Hij detecteert volgens mij dat er een voertuig is aangesloten terwijl dit niet het geval is. Uit is vrij beschikbaar --> groen (stekker geplaatst) --> cyaan (wachten op communicatie) en dan gaat hij terug uit en begint de cirkel opnieuw. Het ziet er dus uit dat ik mij heb laten oplichten op marktplaats :'(

[ Voor 19% gewijzigd door Horla op 29-07-2020 09:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mux
  • Nu online

mux

99% efficient!

Ho wacht, je bent belg toch? Weet je zeker dat je fase en 'nul' correct hebt aangesloten? Veel van België heeft split-delta 3-fasenaansluitingen ipv ster-3-fase, dus je kunt niet altijd een nul, fase en aarde pakken en verwachten dat dat goed gaat.

Is alleen van toepassing als er 3-fase binnenkomt en je daar 1 fase vanaf probeert te plukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Ja ik ben Belg. Zou de zekering er niet uit moeten klappen als ik die omgekeerd zou aangesloten hebben? Blauw is bij ons ook nul, bruin/rood voor fase en groen/geel voor aarding. Ik heb hem in een bestaande zekering gestoken die werkte dus aan de ingang hiervan kan het niet mis zijn gegaan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Nu online

mux

99% efficient!

Da's lastig, dan is misschien de laadpaal wel defect. Om te testen: zet een tijdelijk stopcontact op de kabel, doe je granny erin en kijk of hij daaraan wel goed laadt. Je hebt een granny charger meegekregen met de auto, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Ondertussen ben ik vrij zeker dat het de laadpaal is. Ik heb een kring met stopcontacten aan de zekering gehangen en die werken zonder problemen. Laden aan de granny charger op een ander stopcontact doet hij ook. Maar als de laadpaal random begint te zeggen dat er een auto is aangesloten, lijkt mij dat een goede indicator dat het de paal is. Uiteraard zegt de verkoper dat de laadpaal werkend verscheept is dus daar moet ik niets van verwachten. Anderhalve dag bezig geweest met graven en kabel aanleggen voor niets :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extrix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 21:23
Vandaag me nissan leaf opgehaald. Ik probeer nu een account te maken via Nissan connect zodat ik de app kan gebruiken maar blijf hangen bij het bevestigen van de volwaarde.

meer mensen met dit probleem?

[ Voor 8% gewijzigd door Extrix op 29-07-2020 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horla
Ja, op mijn chromebook was het onmogelijk. Met IE lukte het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
ik zal is kijken of ik dat nog heb IE. de nieuwe maakt namelijk gebruik van chrome engine dus dat schiet niet op.

edit: Helaas internet explorer ook geen geluk

[ Voor 18% gewijzigd door Extrix op 30-07-2020 08:47 . Reden: geprobeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheean
Extrix schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 17:06:
Vandaag me nissan leaf opgehaald. Ik probeer nu een account te maken via Nissan connect zodat ik de app kan gebruiken maar blijf hangen bij het bevestigen van de volwaarde.

meer mensen met dit probleem?
Volgens mij moest je nog wat in de auto aanzetten/activeren. Ik kan mij wel herinneren dat ik toen daar in die settings heb staan kloten. En de voorwaarden accepteren wanneer je de auto aanzet.

"Television has done much for psychiatry by spreading information about it, as well as contributing to the need for it." -- Alfred Hitchcock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
Sheean schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:03:
[...]

Volgens mij moest je nog wat in de auto aanzetten/activeren. Ik kan mij wel herinneren dat ik toen daar in die settings heb staan kloten. En de voorwaarden accepteren wanneer je de auto aanzet.
Ja maar als ik de stappen opzoek om het werkend te krijgen, begint allemaal bij het aanmaken van een account bij nissan you.

en daarna eigenaarschap check via de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chnub
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 20:37
Mijn vrouw heeft een Nissan Leaf N-connecta 40kW van begin 2020.
Elke keer als de auto wordt aangezet verschijnt er in het midden display een lap tekst over de voorwaarden van Nissan Connect en moet elke keer kiezen tussen "OK" en "Weigeren". Het is een kleine moeite, maar wel irritant dat je elke keer op OK moet drukken voordat het midden display werkt.

Weet iemand een manier/optie waardoor deze voorwaarden permanent geaccepteerd kunnen worden?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Vannacht voor het eerst goed naar de 100% geladen met de 2013 en:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HnaX5zpnvDTdCw-VBv6xwEPm2ow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ef2p8mMTOMtJDincLpVlK2rS.jpg?f=fotoalbum_large

Dat is met een accuswap naar een 30kWh en de kleine muxsan extender.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Erasmo schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:59:

[Afbeelding]

Super mooi om te zien hoe een leaf op deze manier weer vele jaren inzetbaar is op een hoger niveau dan toen hij de showroom uit reed. DAT is pas duurzaamheid _/-\o_

Go @Mux _/-\o_

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheean
Erasmo schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:59:

[Afbeelding]

Netjes! Maar kan jouw Leaf met ~38 kWh nu verder komen dan een nieuwe leaf met 40 kWh accu??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoleBole
Ik denk het wel. Mijn Leaf (40kWh) geeft een range van ~260 KM aan bij volle accu en deze is nog geen week oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
mijn 60kWh Leaf geeft meestal ook maar rond de 350km aan als hij 100% geladen is....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Gister de nieuwe Leaf uiteindelijk opgehaald. Al een paar fijne ritjes gehad. Alle instellingen doorgelopen en accounts aangemaakt zonder problemen. Hij staat nu met 70 procent charge en 210 km range op de parkeerplaats(jammer genoeg niet bij een laadpaal aangezien daar een aantal ICE stonden)

Het vele wachten heeft toch nog nut gehad. Blijkbaar heb ik een connecta met pro pilot en elektrische handrem. De opties die normaliter op het duurdere model zitten. De dealer wist ook niet hoe dat zo gekomen is. De verkoper gaf aan dat hij de auto in deze configuratie niet kan bestellen. Hij denkt dat ze misschien modellen voor een andere markt voor Nederland hebben gebruikt door de vele animo.

Die opties zijn op de lederen bekleding na de enige waar ik nog interesse voor had. Dus dat is een leuke meevaller. En achteraf ook blij dat ik niet extra betaal voor de pro pilot want het is wel grappig maar niet zaligmakend en het geld niet waard imho.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mux
  • Nu online

mux

99% efficient!

Sheean schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:49:
[...]

Netjes! Maar kan jouw Leaf met ~38 kWh nu verder komen dan een nieuwe leaf met 40 kWh accu??
De GoM van elke nieuwe generatie is pessimistischer geworden :) mijn 2011 Leaf met 55kWh kan ik ver over de 450km laten aangeven bij volle lading.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
mux schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 13:51:
[...]

De GoM van elke nieuwe generatie is pessimistischer geworden :) mijn 2011 Leaf met 55kWh kan ik ver over de 450km laten aangeven bij volle lading.
Liever wat negatiever en dan positief verrast worden dan andersom denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
Defector schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:13:
Gister de nieuwe Leaf uiteindelijk opgehaald. Al een paar fijne ritjes gehad. Alle instellingen doorgelopen en accounts aangemaakt zonder problemen. Hij staat nu met 70 procent charge en 210 km range op de parkeerplaats(jammer genoeg niet bij een laadpaal aangezien daar een aantal ICE stonden)

Het vele wachten heeft toch nog nut gehad. Blijkbaar heb ik een connecta met pro pilot en elektrische handrem. De opties die normaliter op het duurdere model zitten. De dealer wist ook niet hoe dat zo gekomen is. De verkoper gaf aan dat hij de auto in deze configuratie niet kan bestellen. Hij denkt dat ze misschien modellen voor een andere markt voor Nederland hebben gebruikt door de vele animo.

Die opties zijn op de lederen bekleding na de enige waar ik nog interesse voor had. Dus dat is een leuke meevaller. En achteraf ook blij dat ik niet extra betaal voor de pro pilot want het is wel grappig maar niet zaligmakend en het geld niet waard imho.
Ik ben wel benieuwd hoe ik dat zien of ik pro pilot heb? Hoe kom ik daarachter?

Mijn range geeft ook trouwens 100% 300km range aan ook wel bijzonder.

[ Voor 3% gewijzigd door Extrix op 31-07-2020 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Extrix schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 14:59:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe ik dat zien of ik pro pilot heb? Hoe kom ik daarachter?

Mijn range geeft ook trouwens 100% 300km range aan ook wel bijzonder.
Er zit een blauw knopje op het stuur die de pro pilot activeert.

https://s.aolcdn.com/hss/...-propilot-assist-03-1.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Defector op 31-07-2020 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
oh die heb ik niet dan zal ik het wel niet hebben:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Nu online
[verwijderd]

[ Voor 103% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
ik was ook erg onder de indruk qua range tot zoverre. Ben 1 keer van drachten naar groningen gereden maar toen ik thuis kwam gaf die nog over de 200 range aan.

Misschien hebben ze bij mij wel fout gemaakt met het aantal kwh van de accu!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
@Mar.tin Heb jij ook probleme gehad met aanmaken van een nissan you account mij lukt dit nog steeds niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogier.V
Ik heb eergisteren ook de Leaf opgehaald, eerste indruk heel positief. :)
Nissan dealer in Rotterdam vertelde dat het de afgelopen twee weken echt storm heeft gelopen met het uitleveren van de Leafs.

Wel ben ook ik benieuwd naar onderstaande, maar volgens mij als ik het zo lees op internet is hier niet direct iets aan te doen. Suf eigenlijk, zal wel te maken hebben met zichzelf indekken voor legal issues?
Chnub schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:17:
Mijn vrouw heeft een Nissan Leaf N-connecta 40kW van begin 2020.
Elke keer als de auto wordt aangezet verschijnt er in het midden display een lap tekst over de voorwaarden van Nissan Connect en moet elke keer kiezen tussen "OK" en "Weigeren". Het is een kleine moeite, maar wel irritant dat je elke keer op OK moet drukken voordat het midden display werkt.

Weet iemand een manier/optie waardoor deze voorwaarden permanent geaccepteerd kunnen worden?

[ Voor 6% gewijzigd door Rogier.V op 31-07-2020 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Met al die nieuwe leafs in het topic ben ik benieuwd of hier ook over gesproken is. Ik dacht er pas later aan omdat het niet tijdens het aflever gesprek aan de orde kwam.

Bij nieuwe benzine auto's was het vroeger zo dat je er voorzichtig mee moest zijn, de motoren moesten ingereden worden. Niet dat ik extreme dingen met deze auto wil gaan doen.

Maar zijn er aandachtspunten de eerste kilometers waar extra op gelet moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
Defector schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 15:34:
Met al die nieuwe leafs in het topic ben ik benieuwd of hier ook over gesproken is. Ik dacht er pas later aan omdat het niet tijdens het aflever gesprek aan de orde kwam.

Bij nieuwe benzine auto's was het vroeger zo dat je er voorzichtig mee moest zijn, de motoren moesten ingereden worden. Niet dat ik extremen dingen met deze auto wil gaan doen.

Maar zijn er aandachtspunten de eerste kilometers waar extra op gelet moet worden?
bij mij ook niet aanbod gekomen, heb wel het gaspedaal paar keer goed ingedrukt. Adaptive cruise control is ook echt een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Extrix schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 15:35:
[...]

bij mij ook niet aanbod gekomen, heb wel het gaspedaal paar keer goed ingedrukt. Adaptive cruise control is ook echt een verademing.
Als ik cruise control aanzet staat geloof ik de adaptive cruise control automatisch aan. Hoe kan je de normale cruise control instellen? Het boekje zegt iets over langer ingedrukt houden / twee keer indrukken achter elkaar, maar dat doet het niet. Ik heb ook geen aparte knop ervoor (connecta versie).
Onderstaande foto
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gtsr4665V2c-B95EjXnbNfsoTtw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pp03mReoomFxgFPbvEt1yO0J.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
Rogier.V schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 15:43:
[...]

Als ik cruise control aanzet staat geloof ik de adaptive cruise control automatisch aan. Hoe kan je de normale cruise control instellen? Het boekje zegt iets over langer ingedrukt houden / twee keer indrukken achter elkaar, maar dat doet het niet. Ik heb ook geen aparte knop ervoor (connecta versie).
Onderstaande foto
[Afbeelding]
misschien gok maar is dat misschien dat knopje links onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Extrix schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 15:46:
[...]

misschien gok maar is dat misschien dat knopje links onder?
Daarmee kan ik voor zover ik heb geprobeerd wel de afstand (kort-middel-lang) instellen van de adaptive cruise control, maar het niet helemaal uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Nu online
[verwijderd]

[ Voor 104% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extrix
Heb de app eindelijk werkend blijkbaar had ik nog de oude app geinstalleerd. na wat prutsen met het dashboard gewerkt.

Nu nog de wifi goed werkend krijgen, helaas daar problemen mee. 3 streepjes ontvangst en toch krijg ik de melding wifi verbinding mislukt.

meer mensen last van of zal het probleem bij mijn netwerk liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GORby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:37
Volgende week mogen we - als alles vlot loopt - onze zgan Leaf in ontvangst nemen (toonzaalmodel). Mooie deal kunnen scoren op een 40kWh Tekna uitvoering met nog wat extra opties (leder/ultrasuede, dual tone lak rood/zwart, reservewiel, Propilot park waarvoor ik nooit zoveel extra zou betalen). Dat alles voor 7000 minder dan een nieuwe N-Accenta zonder extra's bij de dealer.

De LeLink2 ligt al klaar en Leaf Spy is geïnstalleerd, dus ik ben er klaar voor :*)

[ Voor 10% gewijzigd door GORby op 01-08-2020 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GORby
Vraagje: heeft er iemand een idee hoe de dagrijverlichting uitgeschakeld kan worden bij stilstand? Nu met de Corona-toestanden zijn er weer drive in filmvoorstellingen, en dan lijkt me dat wel handig. In de handleiding vind ik het niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Ik hen nog niet zo uitgebreid gespeeld met het service menu van leafspy, maar ik zie daar wel iets staan over instellingen voor de verlichting.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sheean
GORby schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:02:
Vraagje: heeft er iemand een idee hoe de dagrijverlichting uitgeschakeld kan worden bij stilstand? Nu met de Corona-toestanden zijn er weer drive in filmvoorstellingen, en dan lijkt me dat wel handig. In de handleiding vind ik het niet terug.
Auto uitzetten? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mux
  • Nu online

mux

99% efficient!

De DRLs zitten bij de Leaf direct op het M/C relay, dus die staan permanent aan zolang de auto aan is. Enige oplossing is onder de motorkap een zekering trekken (er zijn 3 fuse boxes onder de motorkap, op de binnenkant van de kapjes van de zekeringdoosjes staat precies welke zekering wat doet. Je moet degene hebben waarop 'DTRL' staat

(https://www.speakev.com/attachments/fuse-box-jpg.122191/)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GORby
@Sheean Wel, da's inderdaad een optie, maar dan moet je weer om de 30 minuten op de knop drukken om te zorgen dat de radio terug speelt als ik het goed begrijp.

@mux Bedankt voor de info. Ik had al zo'n vermoeden. Voor de Amerikaanse versies had ik gevonden dat je de DRL kon uitzetten door na het rijden de auto uit te zetten, dan de parkeerrem op te zetten, de wagen aan te zetten in in P laten staan. De DRL blijven dan uit zolang de parkeerrem op blijft.
Bij een Noorse Leaf-rijder bleek dat niet te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

revolution-nl schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:09:
[...]

Super mooi om te zien hoe een leaf op deze manier weer vele jaren inzetbaar is op een hoger niveau dan toen hij de showroom uit reed. DAT is pas duurzaamheid _/-\o_

Go @Mux _/-\o_
Dat is inderdaad het idee, zo zou de auto toch weer 10 jaar extra mee moeten kunnen gaan.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Nu online

mux

99% efficient!

GORby schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 22:03:
@Sheean Wel, da's inderdaad een optie, maar dan moet je weer om de 30 minuten op de knop drukken om te zorgen dat de radio terug speelt als ik het goed begrijp.

@mux Bedankt voor de info. Ik had al zo'n vermoeden. Voor de Amerikaanse versies had ik gevonden dat je de DRL kon uitzetten door na het rijden de auto uit te zetten, dan de parkeerrem op te zetten, de wagen aan te zetten in in P laten staan. De DRL blijven dan uit zolang de parkeerrem op blijft.
Bij een Noorse Leaf-rijder bleek dat niet te werken.
Ja, ik denk dat dat puur een consequentie is van de regelgevingsverschillen tussen de VS en EU - in de EU zijn DRLs permanent aan (ook wanneer andere verlichting aan staat), in de VS schakelt de auto tussen DRLs en hoofdverlichting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Vandaag opgehaald. Helemaal blij. Rijdt net zo heerlijk als de proefrit. Zonder airco geeft ie een range van 320km op de GoM (40kwh versie). Met airco valt ie terug naar 260. Ik ga het zien. Ga granny chargen voorlopig. Heb wel een maingau laadpas die onderweg is.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• budi
Wat de granny betreft, ik heb een 2018 40kWh versie plus muxsan grote extender en zit nog steeds aan de granny en nog steeds geen behoefte aan upgrade wat dat betreft. Ik krijg hem prima vol zolang ik van te voren weet dat we ergens ver weg moeten en ik heb nog niet mee gemaakt dat ik hem twee dagen achtereen van leeg naar vol moest hebben. Opladen van bijna 'leeg' (4% op display) naar helemaal 'vol' (100% op display) duurt 26 uur.
De GoM geeft bij mij trouwens vol 404 km aan, wat wel leuk is als je een beetje voor je werk in het internet zit, da's namelijk 404 Not Found. Lekker toepasselijk [:)].

Ik heb trouwens vorig weekend voor het eerst met de extender op een dag een serieus stuk gereden, retourtje Hoogerheide vanuit Almere en heenweg via Bussum. Stond een redelijke tegenwind en kwamen met 51% aan in Hoogerheide. Dus mijn stelling was dat met wat wind mee terug en een ietsjes kortere terugweg het wel te halen moest zijn. Viel toch wat tegen, heb een paar tientallen kilometers op de snelweg even achter een camper gehangen met ietsjes boven de 80 km/u. Verder wel rond de 90-95 km/u op de teller gereden. Ik kwam met 4% over thuis, dus het lijkt er op dat ie op de onderste helft toch ietsjes harder zakt dan op de bovenste helft. Nu denk ik dat het wel klopt, want in Leafspy zie je dat hij bij vol op het display meer aangeeft dan de echte SoC en bij leeg een flink stuk minder. Bij die 4% had ik eigenlijk nog 12% over.

Verder statistieken:
verbruik: 13.8 kWh/100km
afstand: 328.5 km
avs: 76

Ik hoop dat jullie dit interessant/leuk vonden om te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extrix
Jivebunny schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:08:
Vandaag opgehaald. Helemaal blij. Rijdt net zo heerlijk als de proefrit. Zonder airco geeft ie een range van 320km op de GoM (40kwh versie). Met airco valt ie terug naar 260. Ik ga het zien. Ga granny chargen voorlopig. Heb wel een maingau laadpas die onderweg is.
Super mij bevalt ie ook erg goed! ik heb ook maingau aangeschaft alleen kon de laadpas niet bestellen omdat ik dan in duitsland moet wonen?

Hoe heb jij dit opgelost?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Nu online
[verwijderd]

[ Voor 106% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
Mar.tin schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:09:
[...]

De display verloopt t.o.v. de werkelijke SOC.
100% display = 95-100% werkelijk.
50% display = 55% werkelijk
0% display is +- 9-10% werkelijk

Daarom lijken die onderste 50% ook zo hard te gaan omdat je die 5% (totaal 10-ish) buffer opbouwt :)

Vind het wel relaxed. Ik durf hem best wel leeg te rijden zonder samengeknepen billetjes. (Ookal is het niet zo tof voor het pakket).

Had vanmorgen op weg naar werk (75km) ruim over. Vertrokken met 20% op het dash, aangekomen met 7% op het dashboard. 13% verbruikt. Was een zuunig ritje :+
Ik ga halverwege de auto echt testen door van Groningen naar Nijverdal te rijden ben benieuwd of dat net kan of dat ik toch ergens moet laden.

Heen en terug bedoel ik dan is rond de 220km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Extrix schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:06:
[...]

Super mij bevalt ie ook erg goed! ik heb ook maingau aangeschaft alleen kon de laadpas niet bestellen omdat ik dan in duitsland moet wonen?

Hoe heb jij dit opgelost?
Gewoon ingevuld met Nederlandse gegevens en bij de IBAN 3 spaties(in mijn geval) toegevoegd. Ik heb em nog niet maar ik ga het zien.

[ Voor 4% gewijzigd door Jivebunny op 03-08-2020 20:31 ]

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
Jivebunny schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:30:
[...]

Gewoon ingevuld met Nederlandse gegevens en bij de IBAN 3 spaties(in mijn geval) toegevoegd. Ik heb em nog niet maar ik ga het zien.
Ik heb mijn creditcard toegevoegd volgens mij dus ik zal hem dan ook wel gewoon krijgen. Ben benieuwd
heb sowieso de app al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Extrix schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:32:
[...]

Ik heb mijn creditcard toegevoegd volgens mij dus ik zal hem dan ook wel gewoon krijgen. Ben benieuwd
heb sowieso de app al
Ah ik heb Sepa gekozen. Ben benieuwd. Met granny geladen en koste 2 uur voor 10%. Gaat wel goedkomen met mijn gebruik. Voor de rest even fastchargen. Eventueel nog een paal maar misschien ook een 2 fase lader voor 1575.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
Jivebunny schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:34:
[...]

Ah ik heb Sepa gekozen. Ben benieuwd. Net granny geladen en koste 2 uur voor 10%. Gaat wel goedkomen met mijn gebruik. Voor de rest even fastchargen. Eventueel nog een paal maar misschien ook een 2 fase lader voor 1575.
Toevallig lied ik zonnepanelen op het dak bij plaatsen heb toen meteen een laadpaal erbij onderhandeld:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Extrix schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:36:
[...]

Toevallig lied ik zonnepanelen op het dak bij plaatsen heb toen meteen een laadpaal erbij onderhandeld:)
Ah handig. Ik heb wel zonnepanelen maar die leveren niet veel op. Met zonnepanelen is een zappi wel handig. Ik kijk naar deze: https://www.snelautoladen...smart-charger-type-2-6kw/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
Misschien echt hele domme vraag maar de navigatie van nissan houd die er ook rekening mee als je tussendoor moet laden dat hij dat meeneemt in de route?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Geen domme vraag, wel interessant wat ik gemerkt heb: zoals je vast gelezen hebt is de GoM van de meeste Leafs super optimistisch. De navigatie is juist omgekeerd! Van het weekend had ik een net wat kortere op en neer rit als het weekend ervoor. Voor de terugweg had ik nog 56% over, stond iets boven de 200 km op de GoM en de terugweg was 156 km lang. Toch zei de dame in de auto dat ik mogelijk de bestemming niet zou halen en bood aan een laadpaal te zoeken onderweg.
Het lijkt dus wel alsof de beide systemen soort van good cop / bad cop spelen. Of glas half vol / glas half leeg. Konden we maar middelen tussen die twee :)

Overigens om je vraag te beantwoorden, of niet eigenlijk, ik was zo zeker van mijn zaak dat ik het zou halen dat ik op 'nee' gedrukt heb toen ie vroeg om het inplannen van een laadpaal, dus ik weet niet of ie daarin slim is en het op de route zoekt. De navigatie kennende, verwacht ik niet al te veel slimheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
Dat is idd wel een hele bijzondere ja. Misschien speelt de navigatie nog meer op save? Of kijkt de navigatie ook of er wel wat in de buurt zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Nu online
[verwijderd]

[ Voor 162% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietmachine48
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-08 22:23
Wie weet hoe en of de melding van nissan connect (accepteren voorwaarden) bij het starten van de Leaf kan worden uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Nu online
[verwijderd]

[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GORby
In verband met diefstal van/uit de wagen, vraag ik me af of keyless entry op de Leaf eigenlijk uitgezet kan worden, zodat je hem gewoon moet openen met een knopje op de afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
GORby schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:43:
In verband met diefstal van/uit de wagen, vraag ik me af of keyless entry op de Leaf eigenlijk uitgezet kan worden, zodat je hem gewoon moet openen met een knopje op de afstandsbediening?
Wat ik ervan begrepen heb bij het afleveren en vanuit de handleiding werkt die keyless entry maar vanaf een korte afstand van de auto. Zo uit mijn hoofd een meter in een cirkel vanaf de klink.

[ Voor 44% gewijzigd door Defector op 04-08-2020 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GORby
Defector schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:45:
[...]

Wat ik ervan begrepen heb bij het afleveren en vanuit de handleiding werkt die keyless entry maar vanaf een korte afstand van de auto. Zo uit mijn hoofd een meter in een cirkel vanaf de klink.
Dat is het hele idee erachter, maar het draadloze signaal waarmee je auto en sleutel op korte afstand met elkaar communiceren kan via repeaters "verlengd" worden, zodat je sleutel die binnen ligt gebruikt kan worden om je auto te openen en starten, en weg zijn je spullen.

https://www.consumentenbo.../sleutelloze-autodiefstal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
Mar.tin schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 07:27:
[...]

220 km moet met een volle accu en 100km/h toch wel lukken uit 37kWh? :).

Ik doe momenteel 400+km uit 55kWh. En vanmorgen vroeg met 120/130km/h was mijn verbruik 180-190Wh/km. (Daarmee haal ik vast de 400km niet :9)

Het belooft weer zuunig weer te worden. :)

[...]

De navigatie rekent voorzover ik met de 3-4 ritjes die ik erin gepland heb over de misschien wel 1000+ ritten afgelopen anderhalf jaar, met de range die je hebt vóór hij de éérste warning geeft.

Over het algemeen geeft hij de éérste waarschuwing rond de 10%, met dan nog iets van .. 40km op de GOM? Dus het klopt wel ongeveer dat hij dan vindt dat je het niet haalt. :). (@Extrix)
zou het helemaal geweldig vinden als die het gewoon meeneemt in de route zelf. Zodat hij je bij een laadpaal zet die wat goedkoper bv is haha:)

Maar wat vooral interresant zou zijn dat ie de route pakt inclusief laadpaal. tussendoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
GORby schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:09:
[...]

Dat is het hele idee erachter, maar het draadloze signaal waarmee je auto en sleutel op korte afstand met elkaar communiceren kan via repeaters "verlengd" worden, zodat je sleutel die binnen ligt gebruikt kan worden om je auto te openen en starten, en weg zijn je spullen.

https://www.consumentenbo.../sleutelloze-autodiefstal
Maar dan nog zal die sleutel binnen een straal van een meter bij de voordeur moeten liggen voordat ze het signaal kunnen oppikken?

Mijn sleutel ligt wel wat verder weg dan de hal, daar maak ik mij niet direct druk om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoleBole
of Monojoy Keyless Go bestellen via Amazon (kost wel een paar centen maar blocked wel alles)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GORby
Defector schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:21:
[...]
Maar dan nog zal die sleutel binnen een straal van een meter bij de voordeur moeten liggen voordat ze het signaal kunnen oppikken?
Blijkbaar worden er nogal eens richtantennes gebruikt, waardoor de afstand wat groter kan zijn dan een meter. Keyless entry vind ik helemaal niet zo'n spannende feature, dus ik zou die liefst gewoon uitzetten. Nog liever zou ik het zo hebben dat hij wel vanzelf sluit als ik wegga van de auto met mijn sleutel, maar dat ik op een knopje op de afstandsbediening moet drukken om hem te openen.

Wat elegante oplossingen betreft, kan dit wel tellen trouwens (de prijs ook, jammer genoeg): https://navtv.com/product.../secure-a-key-2450-2.html (EDIT: deze past niet in de afstandsbediening van de LEAF)
edit 2: Deze past mogelijk wel: https://navtv.com/product.../secure-a-key-2032-2.html

[ Voor 8% gewijzigd door GORby op 04-08-2020 18:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nietmachine48
GORby schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 18:18:
[...]

Blijkbaar worden er nogal eens richtantennes gebruikt, waardoor de afstand wat groter kan zijn dan een meter. Keyless entry vind ik helemaal niet zo'n spannende feature, dus ik zou die liefst gewoon uitzetten. Nog liever zou ik het zo hebben dat hij wel vanzelf sluit als ik wegga van de auto met mijn sleutel, maar dat ik op een knopje op de afstandsbediening moet drukken om hem te openen.

Wat elegante oplossingen betreft, kan dit wel tellen trouwens (de prijs ook, jammer genoeg): https://navtv.com/product.../secure-a-key-2450-2.html (EDIT: deze past niet in de afstandsbediening van de LEAF)
edit 2: Deze past mogelijk wel: https://navtv.com/product.../secure-a-key-2032-2.html
Deze heb ik, werkt perfect.

https://www.amazon.de/gp/...tle_o06_s00?ie=UTF8&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Net voor de eerste test met een laadpaal hier op het werk de auto aangesloten en een sessie gestart. De lampjes in de dashboard gingen knipperen en de app geeft ook aan dat deze aangesloten is. Maar de batterij wordt niet bijgeladen. De app geeft aan dat deze al vol zit, maar dat lijkt mij sterk met 90 procent.

Is daar een instelling voor (zoiets kan ik mij vaag herinneren tussen alle settings toen ik de auto voor het eerst kreeg). Want ik ga vanavond een stuk van 200 km rijden, dus een mooi moment om te kijken wat die doet met een volle batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Defector schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:17:
Net voor de eerste test met een laadpaal hier op het werk de auto aangesloten en een sessie gestart. De lampjes in de dashboard gingen knipperen en de app geeft ook aan dat deze aangesloten is. Maar de batterij wordt niet bijgeladen. De app geeft aan dat deze al vol zit, maar dat lijkt mij sterk met 90 procent.

Is daar een instelling voor (zoiets kan ik mij vaag herinneren tussen alle settings toen ik de auto voor het eerst kreeg). Want ik ga vanavond een stuk van 200 km rijden, dus een mooi moment om te kijken wat die doet met een volle batterij.
hoe knipperen de lampjes?
als je laadt met 90% vol, dan moeten er twee constant branden en 1 knipperen

[ Voor 5% gewijzigd door jackaubrey op 05-08-2020 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
De eerste twee aan en de laatste knippert, wat inderdaad overeenkomt met een bijna volle batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Nu online
[verwijderd]

[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Mar.tin schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:27:
[...]

Hoe concludeer je dan dat hij niet bijgeladen wordt?

Een procentje duurt wel een minuut of 5-6

Als de lampjes knipperen, is hij in principe gewoon aan het laden.
Vanuit de app wordt aangegeven dat de batterij volledig opgeladen is en tijd tot opladen wordt aangegeven als 0 . Kan zijn dat ik de weergave van de app niet goed interpreteer.

Update: Lijkt er inderdaad op dat ik het niet goed interpreteer er is toch een aantal procenten bij gekomen. De verwarring komt tussen de weergave wanneer de batterij leger is dan bij 90% Dan wordt er aangegeven hoelang het nog duurt en dat de batterij nog niet compleet vol is.

[ Voor 23% gewijzigd door Defector op 05-08-2020 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoleBole
Dat is wel een minpuntje van de App; batterij is altijd vol zodra het laden begint en een andere is de snelheid of beter het gebrek er aan.

en ikzelf mis de "gewone" cruise control al dan niet adaptive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Had vandaag bij het stoplicht voor het eerst twee motorrijders die achter me bleven staan. Normaal kruipen die voor je bij het stoplicht. Dus even goed doorgetrokken en ruimte gemaakt. Eerste 100 meter waren ze niet in de buurt. Toch wel gaaf, dat optrekken met een ev. Nu maar weer zuinig aan 😅

Qua laden, hij hangt nu al een half uur aan de granny, maar de app blijft zeggen dat de stekker niet is aangesloten. Beetje jammer. Hij laadt toch echt op.

[ Voor 21% gewijzigd door Jivebunny op 05-08-2020 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Nu online
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoleBole
Mar.tin schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:06:
[...]

Je hebt toch gewoon "gewone" cruise control? Cruise-control-aan-zet-knopje lang ingedrukt houden tot hij piept.

Als de cruise control al "aan" is moet je hem eerst uit zetten anders werkt het niet ;)
Helaas geen gewone cruisecontrol maar pro-pilot. heb dus 3 knopjes (pro-pilot, adaptive afstand en limiter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Nu online
[verwijderd]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GORby
DoleBole schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:16:
en ikzelf mis de "gewone" cruise control al dan niet adaptive
Als je ProPilot hebt, kan je - als ik me niet vergis - toch nog je automatisch sturen afzetten met de knop links op het dashboard, waardoor je een gewone adaptive cruise control hebt. Zoals @Mar.tin al zei, kan je ook gewoon niet adaptive aanzetten door de knop langer in te houden wanneer de functie af staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Nu online
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GORby
Mar.tin schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:04:
[...]
Ook dit inderdaad met het stuurtje links op het paneeltje met knoppen waar je ook je laadklep mee open doet / je stuurverwarming aanzet.
Dat knoipje bedoelde ik inderdaad... ik heb de auto nog niet, dus zoveel weet ik er nog niet van. Volgende week zou het zover moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Nu online
[verwijderd]

[ Voor 92% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Het probleem wat ik dacht te hebben was inderdaad een weergave issue in de app. Het laden op 22kwh paal ging prima. De reis van 250 kilometer daarna ging ook helemaal goed. Om even te kijken hoe het bij fastned gaat met de snel lader en de app daar even gestopt. De eerste van de 3 units reageerde niet, daarna de overgebleven unit gepakt. Bij de andere stond een e-NV200 met een Muxan extender. Daar even mee gepraat en een broodje gegeten terwijl de lader lekker vlot de batterij vulde.

Mijn mening over de pro pilot op de snelweg is wel bijgedraaid. Daar werkt het best goed. De auto houdt je op snelheid in je baan en je rijdt op die manier een stuk relaxter, vooral in de spits op de snelweg. Toch fijn dat ik onbedoeld die upgrade gekregen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Nu online
[verwijderd]

[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GORby
Defector schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:27:
Mijn mening over de pro pilot op de snelweg is wel bijgedraaid. Daar werkt het best goed. De auto houdt je op snelheid in je baan en je rijdt op die manier een stuk relaxter, vooral in de spits op de snelweg. Toch fijn dat ik onbedoeld die upgrade gekregen heb.
Op mijn testrit was ik er op de snelweg ook best enthousiast over. Ik heb toen ook ondervonden dat hij relaxter aanvoelt wanneer je de volgafstand op 2 of 3 zet, zodat hij meer tijd heeft om te reageren en dus ook minder zenuwachtig aanvoelt.
Als gratis upgrade is het helemaal een leuke, zeker aangezien je de functie ook gewoon kan uitzetten als je het toch maar niets vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Nu online

mux

99% efficient!

Mar.tin schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:33:
Misschien was dat @mux zelf wel :9, zoveel E-NV200's met extender rijden er nog niet rond volgens mij O+
Niet zo recent... zal iemand anders zijn geweest. Als d'r een sticker achterop zat met muxsan is het vrijwel zeker het busje VL-220-D geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoleBole
Mar.tin schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:25:
https://imgur.com/a/cHDCkEs

Hopelijk een verduidelijking van de situatie omtrent cruise control / pro-pilot.

In auto's zonder pro-pilot moet je vermoedelijk het knopje op dezelfde plek gebruiken, alleen is die dan niet blauw :+
Helaas, dan springt die in limiter mode :-(
het uitzetten van de stuurhulp was wel een goede hint. dat scheelt een hoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Nu online
[verwijderd]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoleBole
ik zal morgen eens proberen

Update: Confirmed, is inderdaad de oude cruisecontrol _/-\o_

[ Voor 54% gewijzigd door DoleBole op 09-08-2020 17:19 . Reden: update ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Ik heb em nu net een week, en ik moet zeggen dat ik er nog steeds heel erg blij mee ben. Rijd echt heerlijk, komende van een ICE van bijna 20 jaar oud haha. Granny chargen lukt prima tot nu toe. Ben nog niet onder de 65% geweest overigens.

Enige is inderdaad de app die nogal traag werkt v.w.b. het aanzetten van de airco bijvoorbeeld. Of soms niet wil werken.

Ook krijg ik de auto niet aan mijn wifi, hij ziet geen enkel netwerk op de oprit. Ook niet die van de buren bijvoorbeeld. Misschien doe ik iets nog niet helemaal goed, maar wellicht pakt hij geen wifi wanneer er maar 2 streepjes voorhanden zijn? Sowieso is dat dan 2 streepjes op het 5ghz netwerk. 2.4ghz heeft beter bereik op die plek. Iemand daar ervaring mee?

EDIT: Ah, ik zie dat alleen 2.4ghz ondersteund is van band 1 tot 11... Dat laatste verklaart een hoop... |:(
EDIT2: Oh, en de auto moet echt aanstaan. Niet de modus daarvoor.

[ Voor 10% gewijzigd door Jivebunny op 10-08-2020 13:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 22:45

Mfpower

In dubio

* Mfpower meldt zich weer in het Leaf-topic.
Ik had eerder de aanbieding van de ANWB op het laatste moment geannuleerd. Onzekerheid met Corona en de lange looptijd van het contract en de aankomende subsidie (en lichte twijfel over elektrisch rijden) waren de redenen.
Ik heb nu de aanbieding van het autoleasecollectief genomen, en als het goed is (duimen) per 2021 subsidie waardoor het net wat goedkoper uitvalt. De afkoopsommen zijn wat lager waardoor ik na 2 jaar al quitte speel, en de lagere maandlasten maken het huren van een vakantie-auto mogelijk.
En natuurlijk een fantastische auto, na de proefrit was ik op zich verkocht. Het is een witte n-connecta geworden.
Geen idee wat de levertijd is maar dat ga ik wel zien.

Ik twijfel nog over een laadpaal of een granny. De kosten van een laadpaal zijn vrij groot en ik moet een kabel trekken door mijn hele achtertuin naar de meterkast voor in het huis. Daarbij zijn er inmiddels 4 laadpalen in de straat binnen 20 meter lopen. Voor de granny hoef ik alleen een buitenstopcontact te maken in de schuur. Ik denk dat ik dat maar eerst ga doen, en als ie een keer snel vol moet zet ik 'm wel aan de publieke laadpaal in de straat (a 25ct per kwh). Nadeel van het buitenstopcontact is dat ie dan op dezelfde groep zit als de woonkamer/keuken, weet niet of dat goed gaat.

Hoe dan ook, ik ben wel enthousiast en kan niet wachten. Ik moet nu veel ritjes maken voor inkoop voor m'n webwinkel en ik zal zo blij zijn als ik die 308 kwijt ben! Hopelijk kan ik m goed verkopen (tips iemand?) via MP of een opkoper.

Oh ja, het gaat ook echt de familie-auto worden met 3 kleine kinderen! Ik heb het getest, en het past. Alleen dus voor de vakantie iets ruilen/huren want naar Zuid-Frankrijk met de Leaf en 3 kids zie ik niet zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietmachine48
Jivebunny schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:23:
Ik heb em nu net een week, en ik moet zeggen dat ik er nog steeds heel erg blij mee ben. Rijd echt heerlijk, komende van een ICE van bijna 20 jaar oud haha. Granny chargen lukt prima tot nu toe. Ben nog niet onder de 65% geweest overigens.

Enige is inderdaad de app die nogal traag werkt v.w.b. het aanzetten van de airco bijvoorbeeld. Of soms niet wil werken.

Ook krijg ik de auto niet aan mijn wifi, hij ziet geen enkel netwerk op de oprit. Ook niet die van de buren bijvoorbeeld. Misschien doe ik iets nog niet helemaal goed, maar wellicht pakt hij geen wifi wanneer er maar 2 streepjes voorhanden zijn? Sowieso is dat dan 2 streepjes op het 5ghz netwerk. 2.4ghz heeft beter bereik op die plek. Iemand daar ervaring mee?

EDIT: Ah, ik zie dat alleen 2.4ghz ondersteund is van band 1 tot 11... Dat laatste verklaart een hoop... |:(
EDIT2: Oh, en de auto moet echt aanstaan. Niet de modus daarvoor.
Probeer eens de Android app My leaf https://play.google.com/s....kjeldsen.carwingsflutter

Werkt bij mij erg goed, gegevens van Nissan Connect gebruiken om in te loggen (voor 'world' kiezen). Airco gaat direct aan of uit, i.t.t. de nissan app, wat bij mij altijd langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

nietmachine48 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:13:
[...]

Probeer eens de Android app My leaf https://play.google.com/s....kjeldsen.carwingsflutter

Werkt bij mij erg goed, gegevens van Nissan Connect gebruiken om in te loggen (voor 'world' kiezen). Airco gaat direct aan of uit, i.t.t. de nissan app, wat bij mij altijd langer duurt.
Thanks, dat ga ik zeker proberen _/-\o_

Pagina: 1 ... 4 ... 29 Laatste