Het grote Nissan Leaf Topic

Pagina: 1 ... 3 ... 29 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedo1977
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 21-10-2024
Het is zoals het is, en ik heb nog even geduld.
Kan eigenlijk pas klagen vanaf week 27, maar dat de voortekenen niet gunstig zijn lijkt me duidelijk..
Moet wel zeggen dat mijn ervaring met leaseplan tot op heden, ook niet alleen maar positief is.
Ik mis wel een beetje het gevoel dat ze met je mee willlen denken.
Eerst ging de aanvraag vrij stroef, waar onnodig veel tijd in is gaan zitten, en toen het contract rond was, gaf de dealer aan dat er nog een auto in voorraad stond die nagenoeg gelijk was aan de door mij bestelde
en dat de dealer er geen probleem in zag, om deze te leveren.
Ik bellen met leaseplan, kreeg ik te horen dat dit absoluut niet mogenlijk was,en dat de auto s van deze actie speciaal nieuw besteld moesten worden.
Vond ik toen geen probleem want de levertijd zou tussen de 8 en 12 weken liggen.
Maar nu lees ik op diverse fora dat het bij anderen wel gelukt is om een vooraadauto te bemachtigen...

Zoals anderen al aangaven, er zijn op dit moment grotere problemen om me druk te maken, en nu heb ik iig alle tijd om mijn laadpaal thuis te instaleren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Freedo1977 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 21:09:
Het is zoals het is, en ik heb nog even geduld.
Kan eigenlijk pas klagen vanaf week 27, maar dat de voortekenen niet gunstig zijn lijkt me duidelijk..
Moet wel zeggen dat mijn ervaring met leaseplan tot op heden, ook niet alleen maar positief is.
Ik mis wel een beetje het gevoel dat ze met je mee willlen denken.
Eerst ging de aanvraag vrij stroef, waar onnodig veel tijd in is gaan zitten, en toen het contract rond was, gaf de dealer aan dat er nog een auto in voorraad stond die nagenoeg gelijk was aan de door mij bestelde
en dat de dealer er geen probleem in zag, om deze te leveren.
Ik bellen met leaseplan, kreeg ik te horen dat dit absoluut niet mogenlijk was,en dat de auto s van deze actie speciaal nieuw besteld moesten worden.
Vond ik toen geen probleem want de levertijd zou tussen de 8 en 12 weken liggen.
Maar nu lees ik op diverse fora dat het bij anderen wel gelukt is om een vooraadauto te bemachtigen...

Zoals anderen al aangaven, er zijn op dit moment grotere problemen om me druk te maken, en nu heb ik iig alle tijd om mijn laadpaal thuis te instaleren..
Is inderdaad wel apart, de klantenservice laat ten wensen over. Een aantal keer in de wacht wordt de verbinding verbroken. En de antwoorden zijn ook niet elke keer hetzelfde. Ik kreeg bijvoorbeeld het advies om met de dealer te overleggen voor een voorraad auto. Terwijl de dealer daarvoor aangaf dat ik dat toch echt met het leaseplan moest overleggen.

Voor nu ga ik gewoon van het ergste uit en dat zal dan waarschijnlijk september zijn(gisteren tijdens het contact met de helpdesk wist hij daar nog niets van te vertellen). Van de week nog maar eens bellen om te kijken wat de mogelijkheden zijn met opzeggen aangezien ze niet kunnen leveren.

Voor diegene die denken dat we dan nog in aanmerking kunnen komen voor de subsidie. Volgens mij was de contract datum bepalend. En dat zal voor iedereen nog buiten de subsidie regeling liggen(als ze die datum niet op 1-1-2020 zetten)

[ Voor 8% gewijzigd door Defector op 01-04-2020 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12345
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-07 21:00
Vandaag bij Herwers in Apeldoorn geweest om te vragen of 22 mei nog gehaald wordt.
Niet dus. De auto staat in backorder.
Het komt er op neer dat levering nog onduidelijk is en het misschien juli gaat worden.
En zelfs dat is onzeker.
Switchen van kleur heeft ook geen zin. Er is gewoon niks.
Nu maar even nadenken hoe we de tijd gaan overbruggen.. (goedkoop 2e hands boodschappenwagentje??)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-07 03:10
maarten12345 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 20:56:
Vandaag bij Herwers in Apeldoorn geweest om te vragen of 22 mei nog gehaald wordt.
Niet dus. De auto staat in backorder.
Het komt er op neer dat levering nog onduidelijk is en het misschien juli gaat worden.
En zelfs dat is onzeker.
Switchen van kleur heeft ook geen zin. Er is gewoon niks.
Nu maar even nadenken hoe we de tijd gaan overbruggen.. (goedkoop 2e hands boodschappenwagentje??)
Omdat het zo onzeker is wanneer je de auto krijgt kan ik Supershortlease wel aanraden.
Vrij goedkoop privé leasen met minimale duur van een maand maar daarna per dag opzegbaar, wat een groot voordeel is door die onzekere levering van de Leaf.
Ik rij daarvan nu een Citroen C1 voor €350,- p/m wat gezien de voorgaande voorwarden een schappelijke prijs is en waarschijnlijk goedkoper dan een 2e hands boodschappenwagentje.

[ Voor 3% gewijzigd door Rogier.V op 08-04-2020 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12345
Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 22:14

JaY-

Het is mij.

Onze auto in februari besteld met de anwb actie. Bij de aanvraag heb ik aangegeven dat ik de Leaf graag eind mei wilde ontvangen ivm inleveren huidige lease auto. Vorige week heb ik even gebeld met LeasePlan en de dealer om te horen over de levertijd. Blijkt dat we gekoppeld zijn aan een voorraad auto en dat deze keurig op ons staat te wachten totdat we hem eind mei op kom halen :+ Nu dus m'n geduld op de proef stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Nissan fabriek blijft in ieder geval tot op zn vroegst mei nog gesloten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wilfredx.
  • Registratie: Augustus 2015
Mijn Leaf stond gepland voor week 22, dus ik had mij al voorbereid op september.
Net belt de dealer, hij is binnen, en we kunnen hem a.s. vrijdag ophalen. *O*

Nu snel mijn huidige auto op marktplaats zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoleBole
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:10
De mijne met leverweek 21 is er in ieder geval nog niet maar de fabriek schijnt wel te werken maar met beperkte capaciteit (volgens de dealer). fingers crosse dat die toch snel komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12345
Vandaag ook door de dealer gebeld. Er is voor mij nog een Tekna 40 KW beschikbaar.
Weliswaar in de kleur Spring Cloud, maar dan wel een two-tone versie.
Ik vind dat ook prima!
Ze moeten nog overleggen met Leaseplan omdat het contract enigszins moet worden aangepast.
Ik ga er vanuit dat het gaat lukken en dat we niet op zoek hoeven naar een tussenoplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Ook nog even de dealer gebeld, levering van Leaf N-Connecta Solid White is verplaatst van week 24 (8-14 juni) naar eerste week van juli. Geen garanties natuurlijk, maar wellicht handig voor anderen met een soortgelijke configuratie (einde bedenktijd en besteldatum auto 12-02-2020, dus dan 5 maanden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maarten12345
Vandaag akkoord gegaan met de voorgestelde wijziging in de kleur. Leaseplan heeft gereageerd dat ze de bestelling doorzetten naar de dealer. Gaat toch nog lekker vlot zo.
Dit moet hem dus worden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RnmTkZXcM_84HZy0X8udXU5LPiU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IPADyZ7TwrFmi8y3dDt1jQl5.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilfredx.
  • Registratie: Augustus 2015
Heeft iemand enig idee waar deze knop voor is ? Het staat niet in de manual.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sxUwub1pBa2Drnk-vuUUrLiZbGE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DArBTlUlam5okNwWy0A7e54f.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

wilfredx. schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:13:
Heeft iemand enig idee waar deze knop voor is ? Het staat niet in de manual.
[Afbeelding]
Parkeersensoren handmatig aan- of uitzetten?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-07 12:03
[verwijderd]

[ Voor 114% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maarten12345
Update: de auto staat 1 mei klaar. Zojuist een telefoontje van de dealer gehad :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
maarten12345 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 00:06:
Vandaag akkoord gegaan met de voorgestelde wijziging in de kleur. Leaseplan heeft gereageerd dat ze de bestelling doorzetten naar de dealer. Gaat toch nog lekker vlot zo.
Dit moet hem dus worden:

[Afbeelding]
Mooie kleur. ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YaDoMLdlph2BTMQT34M8o_oo4kM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cO8Z8qqyNewyvwOQD657HWUO.jpg?f=user_large
Alvast veel plezier met je nieuwe aanwinst.

@Remko.me foto van de kofferruimte van een Leaf 2. (met wat kratjes, klep gaat gewoon dicht en hoedenplank blijft op z'n plaats. ;) )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DPhbNMkuYCtyqwcZDEH3_KmhKD4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9M0KILGaB2OjNPckHnxqVNLk.jpg?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door BenEco op 26-04-2020 19:55 ]

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+SigEnergy 11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Ik zit erover na te denken om de Nissan Leaf met private lease te gaan rijden.

Ik ben benieuwd hoe jullie de grote vinden in dagelijks gebruik?
Wij zijn een gezin van 2 volwassen met 2 kinderen beide in kinderstoel.

@BenEco dat is echt een hele diepe ruimte, zoveel komt de Rio dus helemaal niet in de buurt, daar past max 2 kratjes in maar bovenop elkaar wordt al moeilijk

[ Voor 27% gewijzigd door Remko.me op 26-04-2020 20:30 ]

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 104% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Mar.tin schreef op zondag 26 april 2020 @ 18:17:
[...]

De enige manier om dit voor jezelf te ontdekken is om er een stukje mee te gaan rijden.

De keren dat ik 2 kids meesleepte had ik geen enkele moeite met de ruimte, maargoed, dan heb je het over een dagtripje en niet inpakken voor een week CenterParcs of verder weg.

Maar nogmaals: Ga het proberen. De Leaf is op geen enkele manier echt een kleine auto. Maar het kan nét zo zijn dat hij voor jou te krap is of juist perfect.
Dat klinkt eigenlijk al als muziek in de oren!
We rijden nu een Kia Rio (laatste versie) en die is wat krap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-07 09:54

Mfpower

In dubio

Remko.me schreef op zondag 26 april 2020 @ 18:30:
[...]

Dat klinkt eigenlijk al als muziek in de oren!
We rijden nu een Kia Rio (laatste versie) en die is wat krap.
Ik kon met de proefrit met 3 kids achterin zonder problemen. 2 zitjes en 1 Stoelverhoger.
De auto is net zo groot als mijn 308sw, alleen met minder efficiënte laadruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 103% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maarten12345
Hier kun je kijken wat je aan tassen en trolleys in verschillende auto's kwijt kunt.
In de Leaf kun je er toch wat meer grotere spullen kwijt.

https://www.carfitbags.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoleBole
DoleBole schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 13:25:
De mijne met leverweek 21 is er in ieder geval nog niet maar de fabriek schijnt wel te werken maar met beperkte capaciteit (volgens de dealer). fingers crosse dat die toch snel komt...
Aan deze zijde helaas geen goed nieuws. Kreeg gisteravond een email van Leaseplan dat de levering is vertraagd tot week 34 :( :( Straks maar eens bellen of er alternatieven zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedo1977
  • Registratie: April 2020
Hé da's appart, ik kreeg gister ook mail van leaseplan,
Die van mij is.van week 27 naar week 31 levering gegaan!
Heeft dan misschien met uitvoering, of dealer te maken?
Viel mij nog mee 4 weken, maar krijg ook een beetje de indruk dat het gokken blijft.
Weet iemand of de fabriek alweer draait, kon er op internet niets over vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Freedo1977 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:16:
Hé da's appart, ik kreeg gister ook mail van leaseplan,
Die van mij is.van week 27 naar week 31 levering gegaan!
Heeft dan misschien met uitvoering, of dealer te maken?
Viel mij nog mee 4 weken, maar krijg ook een beetje de indruk dat het gokken blijft.
Weet iemand of de fabriek alweer draait, kon er op internet niets over vinden...
Hier hetzelfde, maar ik vind het vreemd icm het statement wat ze hebben staan op de covid pagina.
Daar word aangegeven dat alle auto's na Mei pas in September uitgeleverd worden.

Misschien dat deze manier van communiceren bedoeld is om het nieuws in stappen te brengen? Of misschien is week 31 wel realistisch, wie zal het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Gisteren een proefrit gemaakt! We zijn positief gesteld! Het is een mooie auto met veel standaard extra’s, hij rijdt goed en trekt lekker door.

Ik denk dat wij hem gaan nemen, als we eruit komen.

Wat zijn nou echt dingen waar je op moet letten om te nemen?
Is de acenta uitgebreid genoeg of heb je echt de volgende stap nodig?

Ik ben benieuwd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Defector schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:26:
[...]

Hier hetzelfde, maar ik vind het vreemd icm het statement wat ze hebben staan op de covid pagina.
Daar word aangegeven dat alle auto's na Mei pas in September uitgeleverd worden.

Misschien dat deze manier van communiceren bedoeld is om het nieuws in stappen te brengen? Of misschien is week 31 wel realistisch, wie zal het zeggen.
Bij mij was oorspronkelijk week 24 levering, nu bericht gekregen dat het week 29 gaat worden.
We gaan het zien ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 111% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Mar.tin schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:16:
[...]

Ik vind zelf als fervent vrachtwagenklever de Pro-Pilot geniaal. Maarja, heb je daar €3500 voor over om de Tekna uitvoering te nemen?

Dingen als een verwarmd stuur, en stoelen e.d. zijn ook wel nice-to-have, en ik wil niet meer zonder.

Maarja, alles is aan de gebruiker. Misschien mis je die dingen helemaal niet. :).
Op de Connecta zat dacht ik wel de adaptive cruise control toch, of heb ik het mis?
Is die voor afstand houden tot de voorganger niet betrouwbaar genoeg voor dat soort dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 102% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 106% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maarten12345
Ook ik heb een bericht gehad van Leaseplan. De levering zou in week 30 plaatsvinden.
Dit was het bericht:

Helaas hebben wij van onze dealer het bericht ontvangen, dat er een wijziging is in de leverweek van uw auto. Uw auto wordt nu geleverd in 30.
De dealer heeft de volgende reden opgegeven:
Vertraging vanuit de fabriek.

Bizar verhaal want ik heb voor overmorgen een afspraak bij de dealer staan om de Leaf op te halen.
Gebeld met Leaseplan. Gelukkig kreeg ik te horen dat levering vrijdag gewoon doorgaat.
Ze laten je af en toe wel schrikken! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-07 14:29

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Remko.me schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:46:
Gisteren een proefrit gemaakt! We zijn positief gesteld! Het is een mooie auto met veel standaard extra’s, hij rijdt goed en trekt lekker door.

Ik denk dat wij hem gaan nemen, als we eruit komen.

Wat zijn nou echt dingen waar je op moet letten om te nemen?
Is de acenta uitgebreid genoeg of heb je echt de volgende stap nodig?

Ik ben benieuwd !
Wat mij betreft moet een EV altijd voorzien zijn van stoelverwarming en als het mogelijk is stuurverwarming. In de winter scheel dit enorm qua bereik zonder dat je al teveel afbreuk doet aan het comfort.

De onboard AC lader van de accenta is overigens ook niet optimaal, aanvankelijk van de use case en je laadpaal thuis hoeft dit overigens geen probleem te zijn.

Ik zou dus minimaal voor de n-Connecta gaan (oogt ook een stuk beter met 17inch)

Houd je van gadgets /luxe en past het binnen budget, dan de Tekna pakken. Met kids is lederen bekleding overigens ook wel prettig :X

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• maarten12345
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g6pRuRB6Hz5ijtE6SguAb2J-VvQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V6vkZlAHZgBnID0dARIDnV7q.jpg?f=fotoalbum_large

Net opgehaald bij Herwers!
En meteen thuis de NissanConnect App en Apple Carplay ingesteld. Apple Carplay was even lastig omdat hij de telefoon herkende als iPod en direct muziek ging afspelen. Verder verliep dat instellen soepeltjes en alle functies op de NissanConnect App lijken ook te werken.
De 3,7 KW lader die ik 2e hands op de kop heb getikt werkt ook. Ik heb in de schuur een vrije groep waaraan de lader is gekoppeld.
Straks naar Amsterdam met een volle accu en Spotify!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:21
revolution-nl schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:37:
[...]

Wat mij betreft moet een EV altijd voorzien zijn van stoelverwarming en als het mogelijk is stuurverwarming. In de winter scheel dit enorm qua bereik zonder dat je al teveel afbreuk doet aan het comfort.

De onboard AC lader van de accenta is overigens ook niet optimaal, aanvankelijk van de use case en je laadpaal thuis hoeft dit overigens geen probleem te zijn.

Ik zou dus minimaal voor de n-Connecta gaan (oogt ook een stuk beter met 17inch)

Houd je van gadgets /luxe en past het binnen budget, dan de Tekna pakken. Met kids is lederen bekleding overigens ook wel prettig :X
heb mijn Leaf inmiddels al ruim 1 jaar maar de keuze voor een n-connecta was voor mij ineens heel makkelijk toen ik een proefrit had gemaakt in een tekna.

in een tekna zit een subwoofer achterin de kofferbak waardoor de vlakke laadbodem weg is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-07 14:29

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

schumi1986 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:21:
[...]

heb mijn Leaf inmiddels al ruim 1 jaar maar de keuze voor een n-connecta was voor mij ineens heel makkelijk toen ik een proefrit had gemaakt in een tekna.

in een tekna zit een subwoofer achterin de kofferbak waardoor de vlakke laadbodem weg is!
Inderdaad een punt om rekening mee te houden, ik moet wel zeggen dat ik het geluid in de n-Connecta van mijn ouders wel onder de maat vindt voor een auto van deze prijscategorie.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-06 00:30
Had tot vorig jaar ook de Leaf op mijn shortlist. Uiteindelijk voor de Kia E-niro gegaan.
Blij toe: https://www.nu.nl/auto/60...teiten-op-laag-pitje.html
Mogelijk laat Nissan het elektrische deel van de Europese markt over aan partner Renault, aldus de berichtgeving door Reuters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12345

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Nu verschoven naar week 38... zoals verwacht ergens in september. Ben er nu wel klaar mee. Wat voor opties heb je binnen het private lease contract om het te ontbinden ivm niet leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12345
Defector schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 08:10:
Nu verschoven naar week 38... zoals verwacht ergens in september. Ben er nu wel klaar mee. Wat voor opties heb je binnen het private lease contract om het te ontbinden ivm niet leveren?
Ik denk niet zoveel. Is natuurlijk erg vervelend zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 103% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-07 11:46
Via een actie op werk straks de Leaf Tekna 40kWh 2 weken te leen (specifiek https://www.janssenkerres...prijs-incl-btw-476506832/)

Helaas niet de 52kWh versie beschikbaar, maar om EV even als ervaring te hebben zal het wel goedkomen :)

Heb oa een rit van Maastricht naar Harlingen gepland dus de volle ervaring krijg ik zo wel. Heb er zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-06 08:15

Salmon

.NET developer

Vandaag de 62kWh e+ Tekna metallic gray mogen... Wat een wagen! Had hem vorige week besteld, hij stond bij een dealer in een nabijgelegen stad. Daarna ook nog direct laten behandelen met Tectyl tegen roest.
Komende van een Nissan x-trail uit 2005 is dit een gigantische upgrade. Ook de eerste echt nieuwe auto.

Heb er vandaag een uurtje mee kunnen rijden, rijd heerlijk en fluisterstil. Moet wel even wennen aan de adaptive cruise control etc, heb dat nog nooit gebruikt. Ik denk dat dat wel went op den duur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MqjCY5ykI3UVrt8BQl7cGE9_pHY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MdHuf1vI9d6ovI4RMUq14GuY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 104% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

Mar.tin schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 08:34:
[...]

Noorwegen? :).

Veel plezier ervan ^_^ ik ben erg benieuwd naar hoeveel range je eruit kan persen. En ook naar hoe warm je accu wordt met een keertje leeg-naar-vol snelladen.
@mux misschien ook wel :>
Yes, Noorwegen! Tot nu toe iets van 80km gereden en zit nog op 78%. We gaan het zien. Op de displays staat gemiddeld 17kWh/100km momenteel. Eind deze week zal ik hem is aan de snellader in de stad hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 102% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

Mar.tin schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:59:
[...]

Als je er toegang toe hebt, maak ff een logje met Leafspy O+ :9~ #nieuwschierig
Dat was ik wel van plan, maar heb nog geen dongle gekocht daarvoor. Het is allemaal niet zo simpel om hier in Noorwegen (goedkoop) vanuit het buitenland te bestellen haha. Maar het gaat komen :)

Welke gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 103% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:35
Roper schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:04:
Zijn er al leaf rijders die gebruik maken van de vehicle to home mogelijkheden?
Ok ík ben "in" om de V2H (V2G) mogelijkheden te onderzoeken.

Het zou fijn zijn (mijn huidige mening) als mijn volgende auto (ditmaal een BEV) alvast deze optie/mogelijkheid zou hebben.

Wat ik nu nog moet gaan uitzoeken is, of ik mijn zonnepaneel overproductie efficiënt kan gebruiken en daarbij een redelijke return-on-investment kan halen.

Op mijn BEV shortlist is de Nissan ARIYA dan ook aanwezig.

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roper
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07 08:24
Hansieo schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:03:
[...]

Ok ík ben "in" om de V2H (V2G) mogelijkheden te onderzoeken.

Het zou fijn zijn (mijn huidige mening) als mijn volgende auto (ditmaal een BEV) alvast deze optie/mogelijkheid zou hebben.

Wat ik nu nog moet gaan uitzoeken is, of ik mijn zonnepaneel overproductie efficiënt kan gebruiken en daarbij een redelijke return-on-investment kan halen.

Op mijn BEV shortlist is de Nissan ARIYA dan ook aanwezig.
Ik zat zelf te denken een gebruikte leaf als 2e auto in de garage te parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:35
Wat te denken van een "total los"auto? en dan het pack eruit?

Maar dat is nog steeds duurder dan je "huidige" vervoer ervoor te gebruiken.

De nieuwe wallbox kan V2H aan... ik zou van de Nissan dealer een berichtje krijgen in hoeverre V2H ook in de ARIYA zit

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:26

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Vraagje over de navigatie van de 1e generatie Leaf. We staan op het punt er eentje te kopen voor mijn moeder. Zijn er updates voor die navigatie? Kost dat geld? Kun je die zelf doen?
Mijn idee is namelijk om de verkoper (Bovag autobedrijf, geen dealer) te vragen om inclusief een navigatieupdate te leveren.

En hoe kun je aan een Leaf zien of het een model 2013 of 2010 is? Vooral als ze in 2013 op kenteken gezet zijn kan het nog wel eens een model 2010 zijn denk ik.

[ Voor 24% gewijzigd door Maasluip op 08-06-2020 15:55 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 123% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kschoormans
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-07 10:24
De fabriek is weer open sinds deze week: https://www.autoweek.nl/a...n-sunderland-draait-weer/

Iemand enig idee wat de levertijd nu is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbiemond
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-07 19:08
Vandaag mail ontvangen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x5V1R1Em0ReSF2ECZ4NBqALa1dM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9Eoca0MeYmA2y2baidde8mop.jpg?f=user_large

[ Voor 41% gewijzigd door sbiemond op 11-06-2020 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-07 19:09
Voor wanneer stond die van jou dan? Die van mij was al geplande levertijd in juli. Dus ben echt heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbiemond
Extrix schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 20:48:
[...]

Voor wanneer stond die van jou dan? Die van mij was al geplande levertijd in juli. Dus ben echt heel benieuwd.
Volgende week, week 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
Laten ze het wel heel erg laat weten zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-07 16:23
Maasluip schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:58:
Vraagje over de navigatie van de 1e generatie Leaf. We staan op het punt er eentje te kopen voor mijn moeder. Zijn er updates voor die navigatie? Kost dat geld? Kun je die zelf doen?
Mijn idee is namelijk om de verkoper (Bovag autobedrijf, geen dealer) te vragen om inclusief een navigatieupdate te leveren.

En hoe kun je aan een Leaf zien of het een model 2013 of 2010 is? Vooral als ze in 2013 op kenteken gezet zijn kan het nog wel eens een model 2010 zijn denk ik.
Het nieuwe model heeft zwarte bekleding, het oude witte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbiemond
Extrix schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 07:04:
[...]

Laten ze het wel heel erg laat weten zeg
Krijg nu bericht dat auto bij dealer afgeleverd is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
sbiemond schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:00:
[...]

Krijg nu bericht dat auto bij dealer afgeleverd is _/-\o_
lekker tegenstrijdig maar gefeliciteerd geniet ervan! Ik kan ook niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
Toevallig een bericht gelezen over nissan en renault dat ze er zelf nog wat centjes bijdoen. Maar het interessante er aan is dat ze zeggen dat ze de nissan leaf op voorraad hebben.

https://www.autoweek.nl/a...-verdubbelen-ev-subsidie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoleBole
waarom moet ik dan nog 6 weken wachten??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• budi
  • Laatst online: 22:09
Zo, de knoop toch doorgehakt na wat wikken en wegen over welke uitbreidingen ik voor mijn 2018 Leaf zou kiezen. Op zich geen al te grote spijt van mijn aanschaf oktober vorig jaar, maar ook wel een beetje, met de kennis van nu had ik geen Leaf genomen vanwege de 1fase lader en de toch wel aanwezige accu degradatie. Althans, wat ik heb begrepen is dat toch nog altijd een stuk meer dan bij andere merken EV's.

Gelukkig hebben we @mux nog! *O* Zat nog lang te denken over de opties, grote accu extender, of kleine? Wel of geen 3fase lader? Uitendelijk toch bedacht dat we maar amper onderweg laden en dat bovendien dit door de grotere accu ook minder vaak/snel hoeft. Zo hadden we vorig jaar dat we voor bezoek ver weg (160km enkele reis) op de bestemming aan de laadpaal moesten. Na een lang bezoek, was de auto toch niet vol genoeg om de terugweg te halen. Dus onderweg toch langs FastNed gemoeten. Ook toen na redelijk lang laden toch nog moeite gehad om thuis te komen, 4% over en veel vrachtwagen kleven.

Is dat allemaal erg? Nee, we overleven het wel, maar een beetje meer gemak zou prettig zijn. Dus enkel de grote extender besteld. Beschermt ook meteen de hoofdaccu beter heb ik begrepen, dus daar stel je dan de investering veilig mee. Mijn theorie is dat het nu al inruilen van de auto uiteindelijk meer kost. Zo heb ik het maar aan mijn vrouw verkocht ;)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 105% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• budi
Ja, jouw enthousiasme heeft zeker geholpen in mijn keuze! :)

Ik vind die 3fase lader nog wel een beetje erg duur, nou vertrouw ik mux wel dat hij geen onredelijke prijzen vraagt hoor, maar bij de accu kan ik me toch iets beter voorstellen waar de kosten in zitten, materiaal, accu cellen zijn duur en het samen stellen er van ook, maar bij de 3fase lader toch wat minder. Maar goed, dat zal mijn gebrek aan kennis zijn. Stiekum hoop ik toch dat het misschien over een paar jaar wat goedkoper kan. Of wellicht dat ik dan nog eerder voor de eventuele CSS ombouw aansluiting zou gaan.

Oh ja, ik red het nu nog met de granny charger, ben benieuwd of dat straks ook nog zo is. We gaan het zien. Op zich ga ik niet verder rijden en ik weet ruim van te voren altijd wanneer ik er op uit moet. Dus dan lukt het vast ook wel hem op tijd vol te krijgen.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemySoeters
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:42
mux schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:09:
[...]

Yep, prijzen zijn weer op pre-2017-niveau op het moment... hoewel er ook nog wat goedkopere tussen staan met compleet onbruikbaar gedegradeerde accu's voor 7500-9000 euro, dat was nog niet toen ik naar Leafs aan het zoeken was (eind 2017).
Ik ben zelf ook op zoek naar een vervanging voor mijn ford Ka 2006 en is mijn oog ook gevallen op de Nissan leaf gen 1. Nu had ik het idee dat de afgelopen paar maanden(sinds januari) de prijzen enkel zijn gestegen in plaats van gedaald. Iemand enig idee of er nog af te dingen valt op de oudere modellen (2011-2013)?

[ Voor 3% gewijzigd door RemySoeters op 24-06-2020 20:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-07 19:59

mux

99% efficient!

Hah... ja, ik zei dat pre-subsidie. Inmiddels zijn de prijzen weer gestegen. We zien weer Leafs uit 2011 met 100Mm staan voor 10k...

Je zult mij niet snel horen zeggen dat ik niet van gratis geld houd, maar die subsidieregel... ik ben anekdotisch niet overtuigd van de effectiviteit voor de tweedehandsmarkt.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03:39
Leuk die subsidie van 4000 euro als je een Leaf in de private lease hebt. Maar dan wel als je hem na 4 juni 2020 hebt geleased.. Pfff.. Je zou de auto maar op 3 juni hebben geleased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 104% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
En uiteindelijk is het niet goedkoper dan de aanbieding van de anwb. Die begin dit jaar beschikbaar was.

Enig nadeel is/was de levertijd van de auto’s ivm Corona. Na de zoveelste uitstel was ik van plan om het af te breken met leaseplan. Maar door andere zaken is het blijven liggen. Nu deze week toch positief nieuws ivm dat de levering over 2 weken gepland staat.

We moeten het nog zien, maar nu gematigd positief.

[ Voor 6% gewijzigd door Defector op 02-07-2020 15:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03:39
Tja, het is niet dat ik de Leaf op 3 juni had genomen. Ik heb de auto sinds april 2019.
5 jaar
10K KM
400 euro per maand

Volgens mij is het lease bedrag voor 5 jaar / 10K nu ook al een stuk lager dan in 2019. En als je daar de subsidie ook nog eens bij kan krijgen...

Maar idd, mij hoor je verder niet klagen. Had alleen zo leuk kunnen zijn... ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ook een voordeel van de extender, snelladen is ook echt snel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S5Q_83WYDPoYtJsT4stAT_MaCWA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e8qoaHig7PZlxd8P3AciAGwB.jpg?f=fotoalbum_large

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
mag je zo extender eigenlijk ook gewoon in je leasebak doen? Zou namelijk er echt geen gezeik mee willen krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 103% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:25
Ik ga morgen gaan kijken naar een Nissan Leaf 30kWh uit 2016 met 60k km op de teller. Hij heeft nog 11 van de 12 streepjes batterij over. Ik ben een beetje huiverig om een EV te kopen zonder actieve batterijkoeling en met een "oude" chademo snellaadsysteem maar de prijs (+-€12k) is er ook naar. Ik heb (nog) geen obd dongle dus leafspy kan ik niet gebruiken. Iemand tips op welke zaken ik moet letten?
ps: ik ben Belg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 105% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Ik vreesde daarvoor maar op één dag tijd denk ik niet dat ik een OBD dongel ergens tevoorschijn kan toveren tenzij er hier toevallig een Vlaming mee leest uit Oost- of West-Vlaanderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoleBole
Eindelijk goed nieuws. Mijn Leaf word de 27e afgeleverd, bijna een maand erder dan de uitgestelde datum :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
DoleBole schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:30:
Eindelijk goed nieuws. Mijn Leaf word de 27e afgeleverd, bijna een maand erder dan de uitgestelde datum :-)
Wat voor kleur en type heb je besteld? Die van mij staat verwacht over anderhalve week maar tot nu toe nog niets gehoord.
Besteldatum februari :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
Nu ook bij de consumentenbond: https://autoleasecollecti...cb-nissan-leaf-n-connecta

niet zo goedkoop als de anwb actie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-07 19:59

mux

99% efficient!

Mar.tin schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:17:
[...]

Zorg dat je een OBD dongel scoort, zonder die kun je eigenlijk niet goed controleren wat de staat van de auto is. Met LeafSpy kun je zo veel uitlezen.

Er is een kansje dat hij nog geen BMS update heeft gehad, dan kan de accu beter zijn dan hij zich doet voorkomen.

De accu is eigenlijk het grootste puntje aan een Leaf, als die in orde is, en er verder geen schade aan de auto is of heeft gezeten kan er weinig mee mis, zéker niet bij 60.000km.

Lang verhaal kort, zorg dat je een goede dongle krijgt als je geïnformeerd wilt shoppen.
Wij hebben ze in overvloed liggen, voor eenieder die in de buurt van Delft woont/werkt/langsrijdt kun je een LELink v2 lenen van ons en uitleg krijgen van hoe Leaf Spy Pro werkt.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Als de aankoop doorgaat dan kom ik misschien wel eens langs één van de komende jaren voor een extender/trekhaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Extrix schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:27:
Nu ook bij de consumentenbond: https://autoleasecollecti...cb-nissan-leaf-n-connecta

niet zo goedkoop als de anwb actie
Dat weet ik niet, ik heb zojuist berekend dat door de subsidie ik nu een 62kWh variant kan kiezen voor het zelfde geld als eerder een 40kWh.
Ik twijfel alleen of de e+ wel in aanmerking komt voor subsidie. Ik heb eerder dit jaar geannuleerd wegens de coronacrisis maar mijn baan is stabiel dus ik kom toch wel weer in de verleiding nu....
Oh, en 48 maanden is even duur als 60...

[ Voor 3% gewijzigd door Mfpower op 16-07-2020 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietmachine48
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-06 21:00
Mfpower schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 21:29:
[...]

Dat weet ik niet, ik heb zojuist berekend dat door de subsidie ik nu een 62kWh variant kan kiezen voor het zelfde geld als eerder een 40kWh.
Ik twijfel alleen of de e+ wel in aanmerking komt voor subsidie. Ik heb eerder dit jaar geannuleerd wegens de coronacrisis maar mijn baan is stabiel dus ik kom toch wel weer in de verleiding nu....
Oh, en 48 maanden is even duur als 60...
Wel een jaartje wachten, pot is leeg.

https://www.nrc.nl/nieuws...na-een-week-leeg-a4005411

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Je kunt gewoon aanvragen, en dan krijg je per 2021 de maanden van 2020 gestort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:21
Mfpower schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 21:40:
[...]

Je kunt gewoon aanvragen, en dan krijg je per 2021 de maanden van 2020 gestort.
Grote kans dat er geloot gaat worden omdat er in 2020 waarschijnlijk al meer aanvragen komen dan dat het budget van 2021 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoleBole
Rogier.V schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:47:
[...]

Wat voor kleur en type heb je besteld? Die van mij staat verwacht over anderhalve week maar tot nu toe nog niets gehoord.
Besteldatum februari :+
Model Leaf 40kWh Tekna Silver grey metallic via de ANWB aanbieding van begin dit jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
ok, uiteindelijk een leaf tekna 30 kWh uit 2016 gekocht met geen 40k km voor 14k inclusief winterbanden op velg en een box voor in de koffer om de subwoofer te beschermen.

Al direct een eerste vraag: Hier in België zijn er geen tweedehands laadpalen te vinden. Als ik het goed heb, heeft de eerste generatie leaf een type 1 aansluiting nodig op een laadpaal. Ik heb geen ervaring met zoeken op marktplaats.nl maar als ik zoek op "laadpaal type 1" dan toont hij ook alles met type 2 en zie ik bijgevolg door het bos de bomen niet meer. Iemand tips voor een domme Belg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01:05
Even lezen in de specs zag elvi staan zonder draad in zowel type 2 als 1. Den losse draad en dan type1 is dat chademo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Horla schreef op zondag 19 juli 2020 @ 10:09:
ok, uiteindelijk een leaf tekna 30 kWh uit 2016 gekocht met geen 40k km voor 14k inclusief winterbanden op velg en een box voor in de koffer om de subwoofer te beschermen.

Al direct een eerste vraag: Hier in België zijn er geen tweedehands laadpalen te vinden. Als ik het goed heb, heeft de eerste generatie leaf een type 1 aansluiting nodig op een laadpaal. Ik heb geen ervaring met zoeken op marktplaats.nl maar als ik zoek op "laadpaal type 1" dan toont hij ook alles met type 2 en zie ik bijgevolg door het bos de bomen niet meer. Iemand tips voor een domme Belg?
Type 1 stekker aansluiting van de kabel gaat in de auto en de stekker aan de andere kant van de kabel is type 2 en gaat in de laadpaal. :)
Uitleg staat op deze site: https://www.laadpaal24.nl/nissan/leaf

[ Voor 6% gewijzigd door BenEco op 19-07-2020 10:51 ]

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+SigEnergy 11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Ah, ik wist dat er twee kabels worden meegeleverd bij de auto maar ik dacht dat een de granny charger was en de andere voor een openbare laadpaal. Die tweede is dus een type 2 naar type 1 voor aan te sluiten op een laadpaal zonder vaste kabel. Dat geeft inderdaad een stuk meer mogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemySoeters
De kogel is door de kerk: voor een leuke prijs een Nissan leaf 2011 met 60k op de teller gekocht. Wat een verademing en comfort qua rijden. Ook valt de actieradius érg mee! Ben benieuwd hoe dit in de winter gaat zijn. Tot nu toe enkel positief!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• budi
Leuk en gefeliciteerd! Mocht de range tegen vallen op gegeven moment, kun je er altijd nog door muxsan een extender in laten leggen. Krijg je er 100 km range ongeveer bij en kan ie zeker nog jaren mee. Heb geen aandelen muxsan, maar ben wel een tevreden klant :)

Ik heb een 2018 Leaf en in de winter wordt het inderdaad een stuk minder, maar ondanks dat je er veel over kan lezen, moet je het gewoon zelf ervaren. Gelukkig zijn de winters hier niet zo zwaar meer, dat scheelt wel denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 103% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
Eindelijk bericht vanuit de dealer volgende week woensdag mijn nissan leaf ophalen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemySoeters
budi schreef op zondag 19 juli 2020 @ 16:25:
Leuk en gefeliciteerd! Mocht de range tegen vallen op gegeven moment, kun je er altijd nog door muxsan een extender in laten leggen. Krijg je er 100 km range ongeveer bij en kan ie zeker nog jaren mee. Heb geen aandelen muxsan, maar ben wel een tevreden klant :)

Ik heb een 2018 Leaf en in de winter wordt het inderdaad een stuk minder, maar ondanks dat je er veel over kan lezen, moet je het gewoon zelf ervaren. Gelukkig zijn de winters hier niet zo zwaar meer, dat scheelt wel denk ik.
Ik ben wel benieuwd of het de doorverkoop waarde goed doet als er een extender in geplaatst wordt. Ik vind het mega tof dat muxsan deze mogelijkheid biedt, ik vraag mijzelf echter wel af of het iets voor mij is.

Grote kans dat ik over een paar jaar de gedane besparingen kan gebruiken om een upgrade naar een 30kwh(2016) model te bekostigen.

[ Voor 0% gewijzigd door RemySoeters op 22-07-2020 12:11 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 115% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

3-8 as. kan ik mijn leaf gaan ophalen. Witte tekna 40 kWh *O*

Pixel 7 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Pagina: 1 ... 3 ... 29 Laatste