Toon posts:

Het grote Nissan Leaf Topic

Pagina: 1 2 3 ... 16 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-03 07:31

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Jivebunny schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:11:
[...]

Top, ja sideloaden van de APK was tot voor kort een optie, maar las ergens dat er recent met Android 10 wat issues waren en dat sideloaden ook niet meer hielp. Maar dat komt wel weer goed ooit.

Gaat overigens wel even een stap worden haha. Ik kom straks van een Mitsubishi Carisma uit 2000 ;-) Heb de afgelopen week flink kunnen inlezen in de hele wereld van het laden van elektrische auto's.

Bijna een laadpaal uitgezocht die 3 fasen kon laden, maar ja, dan heb je alsnog maar 3,7kwh. De aanbieder overigens, wist dat ik de Leaf had maar wees me daar niet eens op.
Voor mijn ouders heb ik wel een 3 fase compatibel lader uitgezocht (EVHUB) en hebben we een 5 aderige grondkabel gelegd. Puur en alleen vanwege de toekomstbestendigheid. Mocht er een 3-fase EV bijkomen of de Leaf vervangen worden dan hoeft alleen de meterkast nog maar aangepast te worden.

10.000WP | Vroemt met EV en verwarmt met lucht/lucht warmtepomp | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-03 14:58
[verwijderd]

[Voor 103% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:14]

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:30

Mfpower

In dubio

Ik heb omdat ik zag dat de aanbieding afliep zaterdag een metallic rode n-connecta besteld tegen de oude tarieven in de categorie tot 15-20.000km per jaar.

Ik twijfel nog steeds, maar moet toch eerst door de kredietcheck heen en gezien onze complexe inkomenspositie (niet slecht, maar complex) zal het me benieuwen wat ze ervan vinden ;) + twee weken bedenktijd na ondertekening moet wel genoeg zijn.

Blijkt toch dat de aanbieding van de ANWB voor 329 voor een N-Connecta heel erg scherp was. Geen enkele andere PL aanbieding kon me verleiden om een dergelijke stap te zetten. Ik zal wel balen als volgend jaar de 60kWh variant beschikbaar is tegen een soortgelijk tarief.

Dan rest nog de vraag waar ze het van doen, die aanbieding. Ik kan alleen maar bedenken dat ze een hogere installed base willen hebben, zodat je niet alleen maar M3's ziet rijden. Het aantal Leafs in het verkeer waren er significant meer de afgelopen tijd had ik het idee (maar ik had er ook een oogje op natuurlijk).

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Mfpower schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:44:

Ik twijfel nog steeds, maar moet toch eerst door de kredietcheck heen en gezien onze complexe inkomenspositie (niet slecht, maar complex) zal het me benieuwen wat ze ervan vinden ;) + twee weken bedenktijd na ondertekening moet wel genoeg zijn.
Het loont om actief de status in de gaten te houden van de aanvraag en te bellen. Ook met aanvullingen en wijzigingen.

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Defector schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:47:
[...]

Het loont om actief de status in de gaten te houden van de aanvraag en te bellen. Ook met aanvullingen en wijzigingen.
Oh ja maar ik heb geen haast want ik twijfel nog haha. Het liefst zou ik de auto pas in of na de zomer hebben ivm nog 1x op vakantie gaan met onze oude auto zonder dubbele lasten. Waarschijnlijk gaat dat wel lukken als ie nog gefabriceerd moet worden.

In de tussentijd van mijn twijfel onderzoek ik de kosten van de laadpaal en/of nieuwe groep in de schuur. Inmiddels heb ik ook al in kaart gebracht wat eerder opzeggen me zou kosten. Binnen 36 maanden is een dure grap. Daarna speel ik quitte met m’n huidige auto houden. Vanaf 48 maanden begint de leaf goedkoper te worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nietmachine48
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-03 19:30
Jivebunny schreef op maandag 2 maart 2020 @ 12:52:
Iemand die misschien weet of er alleen standaard Apple Carplay wordt geleverd of dat er ook Android Auto beschikbaar is bij de ANWB private lease?

Heb de vraag al uitstaan bij Leaseplan, maar nog geen reactie helaas. Heb inmiddels wel contract ontvangen maar was nog even benieuwd hiernaar.

Of is het zo dat de je een soort van keuze hebt bij het instellen? Lijkt mij namelijk niet zo, maar de Nissan site is ook niet super helder.

Zat overigens aan de Magnum charger te denken van evtun.com, omdat ik 3F25A heb en de Leaf natuurlijk met 1F laadt. Iemand ervaring met die lader en een Leaf?
Android auto werkt prima (ook op de Leafs via de ANWB🙃), alleen moet je er wel voor zorgen dat je een goede kabel hebt.

Heb daarnaast een obd dongle aangeschaft, dit i.c.m. leafspypro, wil ik eerst de irritante achteruit-rij-piep eraf halen; lijk wel een bestelwagen😅.

• GeNiTaLiX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-03 17:51
nietmachine48 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 07:44:
[...]

Android auto werkt prima (ook op de Leafs via de ANWB🙃), alleen moet je er wel voor zorgen dat je een goede kabel hebt.

Heb daarnaast een obd dongle aangeschaft, dit i.c.m. leafspypro, wil ik eerst de irritante achteruit-rij-piep eraf halen; lijk wel een bestelwagen😅.
Ja nice. Jij hebt Android auto via een mirror? Wil ook een obd dongle. Welke heb jij genomen ?

• nietmachine48
GeNiTaLiX schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 08:37:
[...]

Ja nice. Jij hebt Android auto via een mirror? Wil ook een obd dongle. Welke heb jij genomen ?
Ja ik heb dit stappenplan gevolgd: https://www.androidplanet.nl/tips/android-auto-downloaden/

En deze dongle aangeschaft:
LELink Bluetooth Low Energy BLE OBD-II OBD2 Car Diagnostic Tool For iPhone/iPod/iPad by LELink https://www.amazon.de/dp/...other_apa_i_rIHxEb3KYNR43
Laat je hem bezorgen bij een servicepoint, geen verzendkosten!

• GeNiTaLiX
nietmachine48 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:45:
[...]

Ja ik heb dit stappenplan gevolgd: https://www.androidplanet.nl/tips/android-auto-downloaden/

En deze dongle aangeschaft:
LELink Bluetooth Low Energy BLE OBD-II OBD2 Car Diagnostic Tool For iPhone/iPod/iPad by LELink https://www.amazon.de/dp/...other_apa_i_rIHxEb3KYNR43
Laat je hem bezorgen bij een servicepoint, geen verzendkosten!
Thanks voor de info !

Werkt die ook op Android? Ik vind het lastig de juiste obd dongle te vinden voor de Leaf. Hoeft van mij niet duur te zijn, zolang t maar werkt.

Zou ook graag de geluidjes uit willen kunnen zetten ;) :+

• nietmachine48
Ja werkt ook op Iphone. Kijk eens op https://play.google.com/s...d=com.Turbo3.Leaf_Spy_Pro , daar staat ook deze obd dongle vermeld (incl IOS). Met de app (,wel de pro versie) kan je verschillende geluiden uitzetten, interieurverlichting langer laten branden etc. Krijg de dongle morgen binnen, even wat uitproberen.

• GeNiTaLiX
nietmachine48 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:12:
Ja werkt ook op Iphone. Kijk eens op https://play.google.com/s...d=com.Turbo3.Leaf_Spy_Pro , daar staat ook deze obd dongle vermeld (incl IOS). Met de app (,wel de pro versie) kan je verschillende geluiden uitzetten, interieurverlichting langer laten branden etc. Krijg de dongle morgen binnen, even wat uitproberen.
Hehe ik bedoelde omdat er specifiek iphone en iPad staat of deze dongle ook wel werkt met mijn android telefoon :9

Ahh.. ik zie wat je bedoelt! De lelink staat idd in de beschrijving!

Ga jij al t geluid uitzetten ?

[Voor 8% gewijzigd door GeNiTaLiX op 03-03-2020 19:22]

• nietmachine48
Yes ga het morgen uitzetten, zwaar irritant😀

Edit, uitgezet, 1 minuut werk.

Genoeg opties om uit te kiezen👍

[Voor 75% gewijzigd door nietmachine48 op 04-03-2020 11:50]

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Nou aanvraag leaf afgekeurd. Was ik al bang voor. Veel te complexe inkomenssituatie voor leaseplan ;). Poging 2 na even tekst en uitleg gegeven te hebben aan de klantenservice. Zoveel zaken die je als inkomsten kunt hebben die ze maar moeilijk accepteren. Webwinkel, loon, verzekerings uitkering, tijdelijk iets lager loon door kortdurend verlof, kan nog wel even doorgaan. hopelijk gaat poging 2 beter ;)

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-03 11:11
Mfpower schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:55:
Nou aanvraag leaf afgekeurd. Was ik al bang voor. Veel te complexe inkomenssituatie voor leaseplan ;). Poging 2 na even tekst en uitleg gegeven te hebben aan de klantenservice. Zoveel zaken die je als inkomsten kunt hebben die ze maar moeilijk accepteren. Webwinkel, loon, verzekerings uitkering, tijdelijk iets lager loon door kortdurend verlof, kan nog wel even doorgaan. hopelijk gaat poging 2 beter ;)
Kan je heraanvraag nog voor het oude tarief? Zoja, dan alleen maar mooi, oude tarief maar wel een contractdatum laat genoeg voor de subsidie voor elektrische auto's. :)

• Defector
  • Niet online
Mfpower schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:55:
Wat voor mijn geval ook speelde was dat er niet duidelijk aangegeven werd bij de extra uitgaven, dat ze deze netto willen zien en niet bruto.
Rogier.V schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:58:
[...]

Kan je heraanvraag nog voor het oude tarief? Zoja, dan alleen maar mooi, oude tarief maar wel een contractdatum laat genoeg voor de subsidie voor elektrische auto's. :)
Subsidie? Dat is toch alleen bij het daadwerkelijk aankopen(dus eigenaar worden) dat is bij (private) lease niet aan de orde. Alle voor en nadelen zijn voor de lease maatschappij en wij als klanten hebben 1 bedrag die we daarvoor betalen.

• nietmachine48
Defector schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:02:
[...]

Wat voor mijn geval ook speelde was dat er niet duidelijk aangegeven werd bij de extra uitgaven, dat ze deze netto willen zien en niet bruto.

[...]

Subsidie? Dat is toch alleen bij het daadwerkelijk aankopen(dus eigenaar worden) dat is bij (private) lease niet aan de orde. Alle voor en nadelen zijn voor de lease maatschappij en wij als klanten hebben 1 bedrag die we daarvoor betalen.
Geldt ook voor private lease, minimale looptijd is 4 jaar, anders evenredig terugbetalen. Alleen...grote kans dat er dan even geen scherpe aanbiedingen meer komen, omgerekend is de anwb aanbieding nog altijd het voordeligst geweest.

https://www.rijksoverheid...sonenauto-s-particulieren

Voor een ieder die onlangs een 5 jarig contract heeft afgesloten, tot 30 juni 2025 geldt nog een subsidie van 2550 €. Mooi op tijd voor een nieuw pl ev contract😀.

nieuws: Kabinet wil maximaal 4000 euro subsidie geven op aanschaf elektrische...

• Defector
  • Niet online
nietmachine48 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:33:
[...]

Geldt ook voor private lease, minimale looptijd is 4 jaar, anders evenredig terugbetalen. Alleen...grote kans dat er dan even geen scherpe aanbiedingen meer komen, omgerekend is de anwb aanbieding nog altijd het voordeligst geweest.

https://www.rijksoverheid...sonenauto-s-particulieren

Voor een ieder die onlangs een 5 jarig contract heeft afgesloten, tot 30 juni 2025 geldt nog een subsidie van 2550 €. Mooi op tijd voor een nieuw pl ev contract😀.

nieuws: Kabinet wil maximaal 4000 euro subsidie geven op aanschaf elektrische...
Tnx deze informatie is nieuw voor mij.

Maar inderdaad wanneer je even kijkt naar de huidige niet aanbieding bedragen i.c.m. een subsidie van 4000 euro dan kom je nog niet in de buurt van de anwb aanbieding.

Maar deze regeling gaat in mei/juni pas in, hoezo zou hij dan in aanmerking komen?

• nietmachine48
Defector schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:17:
[...]

Tnx deze informatie is nieuw voor mij.

Maar inderdaad wanneer je even kijkt naar de huidige niet aanbieding bedragen i.c.m. een subsidie van 4000 euro dan kom je nog niet in de buurt van de anwb aanbieding.

Maar deze regeling gaat in mei/juni pas in, hoezo zou hij dan in aanmerking komen?
Zijn financiele check is nog niet goedgekeurd, contract gaat pas in op het moment dat de Leaf wordt uitgeleverd. Met een beetje mazzel (voor deze situatie dan😀), is de levertijd 16 weken.

• Defector
  • Niet online
nietmachine48 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:42:
[...]

Zijn financiele check is nog niet goedgekeurd, contract gaat pas in op het moment dat de Leaf wordt uitgeleverd. Met een beetje mazzel (voor deze situatie dan😀), is de levertijd 16 weken.
Haha dan hoop ik ook dat ik geen voorraad model heb en ze mooi rustig aan doen bij de productie.
Ik zit namelijk ook nog in de wachtperiode.

• nietmachine48
Defector schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:48:
[...]

Haha dan hoop ik ook dat ik geen voorraad model heb en ze mooi rustig aan doen bij de productie.
Ik zit namelijk ook nog in de wachtperiode.
Ah, dan kan je nog kiezen voor een incourante kleur😅

• Mfpower

Mfpower

In dubio

nietmachine48 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:42:
[...]

Ben ik blij dat ik een rode niet op voorraad heb besteld dan :) super tof!

• Sealnova
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Zoals ik ook in het elektrische auto topic heb gepost lijkt het er op dat mensen met een pl auto in bestelling pech hebben:

Zoals in het concept staat geldt de regeling alleen op lease-overeenkomsten die na de publicatiedatum van de regeling worden afgesloten.
Een overeenkomst gaat volgens keurmerk private lease in op het moment dat het leasecontract ondertekend wordt (dus niet leverdatum van de auto).
3. Vanaf wanneer is de leaseovereenkomst van kracht?
De leaseovereenkomst gaat in op het moment dat de leasemaatschappij het door u ondertekende leasecontract heeft ontvangen.
Zoals het er nu voor staat hebben dus mensen die al een auto in bestelling hebben staan pech. Pas eind mei/begin juni zal de regeling naar verwachting worden gepubliceerd en kan je dus gebruikmaken van de subsidie.

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Sealnova schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:42:
Zoals ik ook in het elektrische auto topic heb gepost lijkt het er op dat mensen met een pl auto in bestelling pech hebben:

Zoals in het concept staat geldt de regeling alleen op lease-overeenkomsten die na de publicatiedatum van de regeling worden afgesloten.
Een overeenkomst gaat volgens keurmerk private lease in op het moment dat het leasecontract ondertekend wordt (dus niet leverdatum van de auto).

[...]

Zoals het er nu voor staat hebben dus mensen die al een auto in bestelling hebben staan pech. Pas eind mei/begin juni zal de regeling naar verwachting worden gepubliceerd en kan je dus gebruikmaken van de subsidie.
Ja ik las het ook al.. blij met een dooie mus dus.
Hij is nog niet in bestelling. Misschien wil LeasePlan wel akkoord gaan met een aanvraag na 1 mei (voorlopige publicatiedatum). Ik zit nog niet in de wachtperiode maar in de kredietcheck (ik hoop dat ik er door kom... ). Dan vragen of ze het contract op 1 mei willen zetten, wie weet zijn ze zo gek :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 17% gewijzigd door Mfpower op 05-03-2020 11:52]

• Rogier.V
Mfpower schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:47:
[...]

Ja ik las het ook al.. blij met een dooie mus dus.
Hij is nog niet in bestelling. Misschien wil LeasePlan wel akkoord gaan met een aanvraag na 1 mei (voorlopige publicatiedatum). Ik zit nog niet in de wachtperiode maar in de kredietcheck (ik hoop dat ik er door kom... ). Dan vragen of ze het contract op 1 mei willen zetten, wie weet zijn ze zo gek :)
In de regeling stond dat het al geldt voor aanvragen 'vanaf de publicatiedatum' Bij het maken van mijn eerdere opmerking dacht ik dat dit dé publicatie was. Echter is dat dus blijkbaar als de 2e kamer er over heeft gestemd en het in de Staatscourant heeft gestaan.
Dat zal dus nog even duren.

• Extrix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-03 10:25
Voor de gene die nu ondertussen al rijden in hun nissan leaf. Hoe bevalt het?

• nietmachine48
Rogier.V schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:12:
[...]

In de regeling stond dat het al geldt voor aanvragen 'vanaf de publicatiedatum' Bij het maken van mijn eerdere opmerking dacht ik dat dit dé publicatie was. Echter is dat dus blijkbaar als de 2e kamer er over heeft gestemd en het in de Staatscourant heeft gestaan.
Dat zal dus nog even duren.
Ah, das balen. Maar ja, i.c.m. de anwb aanbieding nog steeds spekkoper.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GeNiTaLiX
Extrix schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:15:
Ik mag m over 1,5 uur ophalen ... Zal het laten weten haha *O*

• kameel30
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-03 20:11
Dat is gek, wij hebben hier wel beide salarissen opgegeven en beide de overeenkomst getekend. Ik weet niet of het nodig was, maar ja, we zijn toch getrouwd. Wij ontvangen overigens geen van beide het minimum netto bedrag dat je noemt in je members only post

• jackaubrey
  • Laatst online: 24-03 13:16
Leuk topic dit d:)b
Hier ook de Leaf via PL actie van de ANWB besteld. Pearl white Tekna + leren bekleding en 25k/jaar.
Leaseovereenkomst 10 februari getekend, levering wordt laatste week van mei.

• Mfpower

Mfpower

In dubio

kameel30 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:01:
[...]

Dat is gek, wij hebben hier wel beide salarissen opgegeven en beide de overeenkomst getekend. Ik weet niet of het nodig was, maar ja, we zijn toch getrouwd. Wij ontvangen overigens geen van beide het minimum netto bedrag dat je noemt in je members only post
Ja wegens diverse complexe redenen willen ze het salaris van mijn vrouw niet meerekenen. Het is namelijk geen inkomen uit arbeid en dat telt niet voor hun. Dus moet nu mijn eigen inkomen schrapen.

[Voor 10% gewijzigd door Mfpower op 06-03-2020 10:12]

• kameel30
Bevalt goed! Woensdag naar een afspraak geweest op 30km enkele reis, veel binnendoor, ging allemaal goed. Pro pilot werkt goed vind ik. Vandaag voor het eerst mee naar kantoor genomen, dat is 50km enkele reis, 90% snelweg. kostte 25% van de accu met stoelverwarming op low en climate control gewoon automatisch op 20 graden. Ik heb verder vrijwel de hele rit op pro pilot gereden 103 km/h op de 'teller'. Ik hoefde niet zo gek veel meer te doen! Pro pilot zorgt voor behoud snelheid en blijft tussen de lijntjes.

Stoel zit lekker geluidsysteem klinkt goed, zowel hard als zacht. Enige waar ik een beetje aan moet wennen is de zitpositie, die is hoger dan in mijn Prius3. Dat is op zich niet erg, ware het niet dat de bovenkant van de voorruit nu wat lager zit en de spiegel iets meer in mijn zicht. Voor mij (1.90) zou de stoel eigenlijk nog een centimeter of 2 lager mogen.

• kameel30
Mfpower schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:10:
[...]

Ja wegens diverse complexe redenen willen ze het salaris van mijn vrouw niet meerekenen. Het is namelijk geen inkomen uit arbeid en dat telt niet voor hun. Dus moet nu mijn eigen inkomen schrapen.
Irritant! Ik hoop dat het je nog lukt obv het goedkopere tarief!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[Voor 109% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:15]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

kameel30 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:17:
[...]

Irritant! Ik hoop dat het je nog lukt obv het goedkopere tarief!
Yes!! Geaccepteerd! *O* Maar nu moet ik gaan proberen of ik mag wachten vanwege de subsidie. En als dat niet lukt bedenken of ik ga wachten op de subsidie icm een andere aanbieding of toch doen wegens het scherpe tarief.

Moeilijk moeilijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Mfpower schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 12:56:
[...]

Yes!! Geaccepteerd! *O* Maar nu moet ik gaan proberen of ik mag wachten vanwege de subsidie. En als dat niet lukt bedenken of ik ga wachten op de subsidie icm een andere aanbieding of toch doen wegens het scherpe tarief.

Moeilijk moeilijk.
Je kan ook even een duit in het zakje doen online en vragen of het een idee is om de regeling vanaf 1-1-2020 in te laten gaan.

https://www.internetconsu...egeling_elektrisch_rijden

Acties:
  • +3Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Als particuliere rijder vanaf 2017 geen enkele op of aanmerking tot nu toe. Heerlijke auto om mee te rijden.
Vanmorgen heeft de Nissan Leaf de eerste jaarlijkse onderhoudsbeurt gehad, ook geen bijzonderheden.

@Jivebunny Met 40kWh versie winterperiode +/- 170 km en in de zomer +/-230 km.

[Voor 9% gewijzigd door BenEco op 06-03-2020 15:55]

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+B230.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

BenEco schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 13:38:
[...]

Als particuliere rijder vanaf 2017 geen enkele op of aanmerking tot nu toe. Heerlijke auto om mee te rijden.
Vanmorgen heeft de Nissan Leaf de eerste jaarlijkse onderhoudsbeurt gehad, ook geen bijzonderheden.
Dank voor het delen, wat is de range die je zo ongeveer haalt?
Jivebunny schreef op maandag 2 maart 2020 @ 12:52:
Zat overigens aan de Magnum charger te denken van evtun.com, omdat ik 3F25A heb en de Leaf natuurlijk met 1F laadt. Iemand ervaring met die lader en een Leaf?
Om even mijn eigen vraag nog een keer aan te halen. Ik zag dat muxsan ook een 3 fase lader inbouwt zodat je gewoon met de 3f laadpalen hier in NL aan de slag kan. Handig voor de volgende EV die misschien wel 3 fase laadt. Heb gevraagd wat het kost en/of ze dat ook aandurven bij een private lease. Ik dacht, als het niet heel ingrijpend is, kan het ook weer teruggeplaatst worden bij inlevering? Iemand hier al ervaring mee? Zie overigens dat men dat ook al voor de eerste Leaf hadden ontwikkeld (anderen): 7.500 euro's. Dan is zo'n externe omvormer van evtun wel een stuk interessanter.

[Voor 53% gewijzigd door Jivebunny op 06-03-2020 14:25. Reden: update over laden]

Mi 11T Pro | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kameel30
Jivebunny schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 14:03:
[...]

Dank voor het delen, wat is de range die je zo ongeveer haalt?

[...]

Om even mijn eigen vraag nog een keer aan te halen. Ik zag dat muxsan ook een 3 fase lader inbouwt zodat je gewoon met de 3f laadpalen hier in NL aan de slag kan. Handig voor de volgende EV die misschien wel 3 fase laadt. Heb gevraagd wat het kost en/of ze dat ook aandurven bij een private lease. Ik dacht, als het niet heel ingrijpend is, kan het ook weer teruggeplaatst worden bij inlevering? Iemand hier al ervaring mee? Zie overigens dat men dat ook al voor de eerste Leaf hadden ontwikkeld (anderen): 7.500 euro's. Dan is zo'n externe omvormer van evtun wel een stuk interessanter.
Die 3 naar 1 fase omvormer klinkt wel leuk. Ik ben totaal geen expert, maar als ik mij niet vergis win je niet heel veel aan laadsnelheid met dit apparaat. Zij geven aan 6 of 8 kW aan maximale laadsnelheid. Als je toch al een 3 fase aansluiting hebt kun je toch ook 1 fase reserveren voor je laadpaal en daarmee +/- 5,5 kW laden? Zeker gezien de prijs van € 1575+, niet echt de moeite waard denk ik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

kameel30 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 14:51:
[...]

Die 3 naar 1 fase omvormer klinkt wel leuk. Ik ben totaal geen expert, maar als ik mij niet vergis win je niet heel veel aan laadsnelheid met dit apparaat. Zij geven aan 6 of 8 kW aan maximale laadsnelheid. Als je toch al een 3 fase aansluiting hebt kun je toch ook 1 fase reserveren voor je laadpaal en daarmee +/- 5,5 kW laden? Zeker gezien de prijs van € 1575+, niet echt de moeite waard denk ik.
Klopt, mits ik die inderdaad op 24a afgezekerd krijg (meestal zit dat dan afgezekerd op 3f16a, en de meeste palen zitten of op 16a of op 32a zag ik. Misschien zit ik daar nog naast en kan 24a wel zoals iemand anders ergens zei op tweakers). Maar dan moet ik de groepen laten herverdelen of iets in die trant. Zal eens met de elektriciën overleggen. Is ook nog wel een optie ja. Dan kan ik gewoon een 11kw paal laten plaatsen voor de toekomst. Die 11 uur op 3,7kw is misschien net niet genoeg/haalbaar voor bepaalde dagen. Sowieso is de leaf gelimiteerd op 1f en 29a qua laden, dus 5a minder is inderdaad niet te slecht. Vond die 1575 ook wel iets te veel ja. Enige reden nu nog voor die omvormer is dat het draagbaar/mobiel is. Kan ik dus ook meenemen naar plekken waar ik met 3,7kw niet uit kom. Maar goed, dan zijn er altijd nog wel DC snellaadstations beschikbaar voor die keer dat ik het nodig heb.

Thanks voor dit perspectief.

Edit: Ah ik zag ergens anders iemand die het volgende heeft gedaan: slimme lolo 32a instellen op 24a en dan 1 fase daarvoor inzetten, en af laten zekeren op 24/25a. Toch maar eens elektricien raadplegen, dat kan toch nog aardig wat schelen.

[Voor 13% gewijzigd door Jivebunny op 06-03-2020 15:30]

Mi 11T Pro | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Defector schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 13:12:
[...]

Je kan ook even een duit in het zakje doen online en vragen of het een idee is om de regeling vanaf 1-1-2020 in te laten gaan.

https://www.internetconsu...egeling_elektrisch_rijden
Ga ik zeker ook doen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kameel30
Jivebunny schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 15:07:
[...]

Edit: Ah ik zag ergens anders iemand die het volgende heeft gedaan: slimme lolo 32a instellen op 24a en dan 1 fase daarvoor inzetten, en af laten zekeren op 24/25a. Toch maar eens elektricien raadplegen, dat kan toch nog aardig wat schelen.
Dat bedoel ik inderdaad, heb ik overigens niet zelf bedacht hoor, maar elders op tweakers gelezen. Ik overweeg dit zo in te richten. Ik heb nu namelijk een 1-fase groepenkast en kan deze laten ombouwen naar een 3-fase en dan gelijk die verdeling zo maken. Al denk ik dat een volledig nieuwe groepenkast ook niet goedkoop is... Maar dan heb je wel wat ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

kameel30 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 16:21:
[...]

Dat bedoel ik inderdaad, heb ik overigens niet zelf bedacht hoor, maar elders op tweakers gelezen. Ik overweeg dit zo in te richten. Ik heb nu namelijk een 1-fase groepenkast en kan deze laten ombouwen naar een 3-fase en dan gelijk die verdeling zo maken. Al denk ik dat een volledig nieuwe groepenkast ook niet goedkoop is... Maar dan heb je wel wat ;)
Las alleen ergens dat bij eventuele brand het verzekeringstechnisch niet beschermd is want NEN1010. |:( Misschien toch maar 3 fasen 16a en genoegen nemen met volle lading over 11 uur. Is meer toekomstproof met volgende EV.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[Voor 99% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:15]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Mar.tin schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 19:02:
Mag ik jullie allen aanraden om het laadpalen topic eens grondig te gaan lezen? :)
Daar is dit alles meermaals besproken. :D
Thanks, ik heb daar zitten zoeken en lezen de afgelopen dagen, maar denk de verkeerde zoekwoorden gecombineerd. Ik kwam er iig niet helemaal aan uit. Elders ook niet helemaal. Los daarvan, je hebt gelijk, dit gaat alleen over de leaf zelf misschien. :Y

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 23:24
Via werk heb ik 2 weken lang een leaf e+ kunnen huren voor 75 euro. Straks in juli lekker uitproberen. Ben benieuwd!

Acties:
  • +6Henk 'm!

• GeNiTaLiX
Vrijdag de Leaf opgehaald. Wat een genot deze auto zeg!

Hij is stil, rijdt soepel en op zich is de range best oké! Ik merk wel dat 130 op de snelweg de range aanzienlijk sneller doet afnemen.

Vandaag een ritje gemaakt van 120 kilometer en nog dik 50% over. Het rijden in de e-pedal + b + eco is heerlijk ontspannen.

Maar ook wanneer ik wat actiever wil rijden vind ik de b ( en b) mode zonder eco en e-pedal heerlijk. De auto voelt dan echt anders en reageert erg rap.

Kortom enorm tevreden!

• Extrix
GeNiTaLiX schreef op zondag 8 maart 2020 @ 17:12:
Vrijdag de Leaf opgehaald. Wat een genot deze auto zeg!

Hij is stil, rijdt soepel en op zich is de range best oké! Ik merk wel dat 130 op de snelweg de range aanzienlijk sneller doet afnemen.

Vandaag een ritje gemaakt van 120 kilometer en nog dik 50% over. Het rijden in de e-pedal + b + eco is heerlijk ontspannen.

Maar ook wanneer ik wat actiever wil rijden vind ik de b ( en b) mode zonder eco en e-pedal heerlijk. De auto voelt dan echt anders en reageert erg rap.

Kortom enorm tevreden!
Fijn om te horen dat het zo bevalt. Kan niet wachten op de mijne. Toetsing is goegekeurd dus zit nu tot aankomende weekend in me bedenktijd.

Hoe zou je de range noemen bij 130km/u ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kameel30
Vandaag 160km gereden, start accu met 86%, na 160km 6%. Na een aantal ritten kom ik tot de conclusie dat als je zuinig rijdt je ongeveer 2x je accupercentage aan kilometers kan rijden. Handige vuistregel. Zuinig rijden is in dit geval 102 op de cruisecontrol (met propilot aan) met climate control en radio aan, telefoon aan de draad voor android auto. Dus geen extreme zuinigheid, behalve dan regelmatig en vrij langzaam rijden.

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Ik hem dit weekend kunnen proefrijden. De verkoper had en volgens hem op zijn staart getrapt die ochtend en er zou maar 40% in zitten. Van 70% van den Bosch naar Eindhoven met 150. Bleek 26% te zijn. Heb lokaal een ritje gemaakt van 9,6 km met snelheden van 50 tot 70. Ik kwam terug en er was 2, misschien 3% vanaf en de range voorspeller was met 4km gezakt. Paar keer even op het pedaal getrapt en flink geaccellereerd van 30 naar 70. Met radio en airco aan, verder propilot en e-pedal. Ik was niet teleurgesteld. Was het 40kwh tekna model. Natuurlijk wilden ze graag de order, maar hadden niet de witte 40kwh tekna staan. Dus ik laat het even voor wat het is, dat scheelt misschien levertijd.

Ben benieuwd en tot nu toe goed enthousiast. Vond de auto vooral goed ruim. En stil. 1 van mijn dochters was in slaap gevallen, zo stil/saai haha. Nu wachten op private lease.

• Basekid
Heeft iemand duidelijkheid hoe lang het duurt om de leaf+ op te laden met een 11kW lader? Bij mij in de buurt staan alleen maar publieke palen met dat vermogen helaas.

De regel is dat je na 4u wegmoet bij de paal, maar kan me niet voorstellen dat de auto dan al volledig is opgeladen?

Enige info die ik kan vinden is deze (via ev-database), maar daar lijkt het uit dat de 11kW optie slechter is dan de 7.4kW optie. Kan ik ergens kiezen om dat vermogen af te nemen zodat ik toch in 10uur kan laden?

(Eigen laadpaal speelt geen verhaal hier, auto is maar 2 weken in mijn bezit om te testen)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

@Basekid 11kw is voor zover ik weet altijd 3 fasen. De leaf kan maar met 1 fase opladen, dus zal altijd 3,7kw zijn. Dus zal 18 uur in beslag nemen.

[Voor 66% gewijzigd door Jivebunny op 10-03-2020 14:02. Reden: oeps laadpaal verhaal niet nodig.]

• Mar.tin
[verwijderd]

[Voor 114% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:15]

• Basekid
@Jivebunny en @Mar.tin Duidelijk, bedankt.

Ik zal dan s'avonds maar even een rondje rijden in de wijk en bij een lege paal de auto een nachtje neerzetten...

• Defector
  • Niet online
Je ziet nu al dat 2e hands Nissan leafs voorsorteren op de prijs inclusief subsidie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DoleBole
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-03 12:35
Zo nog een weekje wachten en dan zit mijn wacht periode erop en kan de Leaf Tekna worden besteld (ANWB lease)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-03 08:07

mux

99% efficient!

Defector schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:35:
Je ziet nu al dat 2e hands Nissan leafs voorsorteren op de prijs inclusief subsidie.
Yep, prijzen zijn weer op pre-2017-niveau op het moment... hoewel er ook nog wat goedkopere tussen staan met compleet onbruikbaar gedegradeerde accu's voor 7500-9000 euro, dat was nog niet toen ik naar Leafs aan het zoeken was (eind 2017).

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-03 07:31

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Ik snap echt helemaal niets van de prijzen van met name oudere leafs met vaak forse degradatie.
revolution-nl schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:05:
Weet iemand of je de 40kWh leaf ook kan laden tot 80 of 90%? Indien dit niet het gevoel is, hoe gaan jullie hiermee om?
Om hierop terug te komen, mijn ouders hanteren nu een laadschema waarbij de auto pas thuis aan de lader gaat bij minder dan 50% SoC, deze wordt dan wel geladen naar 100%. In de praktijk wordt de auto 1 soms 2x in de week, in de nacht naar 100% geladen. Het grootste deel van de tijd staat de auto dus met minder dan 90% SoC op de oprit.

Niet ideaal voor de degradatie maar wel het meest gebruikersvriendelijk. Ik denk een redelijk compromis.

Ik snap echt niet waarom er geen instelling in de BC is om te laden tot x % SoC. Ook bij onze Citigo kan ik via de laadplanner app een maximaal % SoC ingeven.

[Voor 9% gewijzigd door revolution-nl op 13-03-2020 16:01]

10.000WP | Vroemt met EV en verwarmt met lucht/lucht warmtepomp | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[Voor 105% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:15]

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:47
mux schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:09:
[...]

Yep, prijzen zijn weer op pre-2017-niveau op het moment... hoewel er ook nog wat goedkopere tussen staan met compleet onbruikbaar gedegradeerde accu's voor 7500-9000 euro, dat was nog niet toen ik naar Leafs aan het zoeken was (eind 2017).
Matig, ik moet wellicht binnenkort 4-5 keer per week 2*58km woon-werk rijden (nu fiets) en had juist in mijn achterhoofd dat met een 2ehands Leaf + muxsan te doen, maar dat is financieel wel net wat onaantrekkelijker geworden. Had eigenlijk gehoopt er eentje voor minder dan 10k op de kop te tikken.
Hoe kan ik in een marktplaats advertentie trouwens makkelijk achterhalen hoe (slecht) de accu ervoor staat?

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:33

d0s

sssst

Mooie aanbieding voor de Leaf bij de Hema/Leaseplan.nl

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-03 08:07

mux

99% efficient!

MrAngry schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:22:
[...]

Matig, ik moet wellicht binnenkort 4-5 keer per week 2*58km woon-werk rijden (nu fiets) en had juist in mijn achterhoofd dat met een 2ehands Leaf + muxsan te doen, maar dat is financieel wel net wat onaantrekkelijker geworden. Had eigenlijk gehoopt er eentje voor minder dan 10k op de kop te tikken.
Hoe kan ik in een marktplaats advertentie trouwens makkelijk achterhalen hoe (slecht) de accu ervoor staat?
Niet echt, je kunt de capacity-blokjes proberen te tellen als ze een foto van het dashboard hebben (https://i.imgur.com/yEAb1Gn.png), maar dat zegt niet zoveel als met een OBDII-dongel naar de verkoper gaan en het uitlezen.

Het is nog steeds wel mogelijk om particulier onder de 10k een Leaf te scoren (ook wel eentje met warmtepomp), maar de kilometrages en dus accustatus is een stuk slechter dan het een paar jaar geleden was. De meeste sub-10k >2013 Leafs hebben inmiddels rond of over de 100Mm gereden.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

• Defector
  • Niet online
d0s schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:21:
Mooie aanbieding voor de Leaf bij de Hema/Leaseplan.nl
Wanneer het om de 40kwh gaat is het vergelijkbaar met de ANWB aanbieding. Voor de 60kwh variant is het echt een goede prijs.

Bericht gekregen wanneer de auto afgeleverd wordt, week 27... :X hoop dat daar nog wel wat positieve marge inzit.

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Defector schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:19:
[...]

Wanneer het om de 40kwh gaat is het vergelijkbaar met de ANWB aanbieding. Voor de 60kwh variant is het echt een goede prijs.

Bericht gekregen wanneer de auto afgeleverd wordt, week 27... :X hoop dat daar nog wel wat positieve marge inzit.
Ligt het nou aan mij of staat de 60kwh er niet tussen bij Hema?

• Defector
  • Niet online
Mfpower schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:28:
[...]

Ligt het nou aan mij of staat de 60kwh er niet tussen bij Hema?
Even navraag gedaan en het zijn alleen de 40kwh modellen.

Interessant feit is dat de helpdeskmedewerker aangeeft dat via de ANWB een upgrade mogelijk is naar 60kwh.
Direct even gevraagd of het ook voor de ANWB aanbieding geld en wat de kosten zouden zijn.

• d0s

d0s

sssst

Bij de ANWB is hij schrikbarend duur tov Hema/leaseplan.

• Extrix
Ik moet ook nog even geduld hebben. Tot week 29

• Defector
  • Niet online
Owja er is ook nog zoiets als een globale crisis.... Denk dat die datum redelijk optimistisch is.

https://www.nu.nl/auto/60...brieken-aangekondigd.html

• kameel30
d0s schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:49:
Bij de ANWB is hij schrikbarend duur tov Hema/leaseplan.
Inmiddels wel inderdaad. De daadwerkelijke actieperiode bij de ANWB is net voorbij. De Leaf was wekenlang vanaf € 319,- verkrijgbaar bij de ANWB.

• d0s

d0s

sssst

Ja, maar toen kon je de 62kw versie niet krijgen.

Ik heb de N-Connecta overigens ook voor €499 op basis van 20k/48 maanden (met maandelijks opzegbaar na een jaar). Was vorig jaar ook een super deal bij de consumentenbond.

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Ik zit nu in de wachtperiode van ANWB/leaseplan voor de Leaf. Bij Hema kun je de 40kWh nu ook krijgen, wel iets duurder dan de eerdere ANWB acties. Maar als ik na mei(?) aanvraag kun je subsidie krijgen en dan is ie weer goedkoper.

Aan de andere kant heb ik nu gerede twijfels om het nog te doen... corona-roet-in-het-eten. Gaat die subsidie nog wel door? Hoe zit het met mijn baan? Bijzonder hoe in een paar dagen alles anders is.

Nog een detail: ik belde Leaseplan omdat ik direct na de mail met 14-dagen-bedenktijd de mail kreeg dat de auto is besteld. Dat kwam omdat het voor hun de uiterste besteldatum was om nog goedkoop de Leaf in te kopen. Als ik nu zou annuleren dan zouden zij met de auto blijven "zitten". Maar de wettelijke bedenktijd blijft in elk geval staan.

• kameel30
d0s schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:18:
Ja, maar toen kon je de 62kw versie niet krijgen.

Ik heb de N-Connecta overigens ook voor €499 op basis van 20k/48 maanden (met maandelijks opzegbaar na een jaar). Was vorig jaar ook een super deal bij de consumentenbond.
Jammer inderdaad dat de 62kW niet mogelijk was.

Ja dat was ook een prima deal, zeker gezien de flexibiliteit. Hoe bevalt het tot dusver? Veel verschil merkbaar in range met warmere temperaturen? Of heb je de auto pas vanaf het najaar?

Mijn vrouw heeft vorige maand een Tekna via de ANWB aangeschaft, erg blij mee, we maken er graag gebruik van.

• kameel30
Mfpower schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:35:
Ik zit nu in de wachtperiode van ANWB/leaseplan voor de Leaf. Bij Hema kun je de 40kWh nu ook krijgen, wel iets duurder dan de eerdere ANWB acties. Maar als ik na mei(?) aanvraag kun je subsidie krijgen en dan is ie weer goedkoper.

Aan de andere kant heb ik nu gerede twijfels om het nog te doen... corona-roet-in-het-eten. Gaat die subsidie nog wel door? Hoe zit het met mijn baan? Bijzonder hoe in een paar dagen alles anders is.

Nog een detail: ik belde Leaseplan omdat ik direct na de mail met 14-dagen-bedenktijd de mail kreeg dat de auto is besteld. Dat kwam omdat het voor hun de uiterste besteldatum was om nog goedkoop de Leaf in te kopen. Als ik nu zou annuleren dan zouden zij met de auto blijven "zitten". Maar de wettelijke bedenktijd blijft in elk geval staan.
Ja, ik kan mij voorstellen dat het nu gek voelt zoiets aan te gaan, een hoop onzekerheid ineens in korte tijd. Of die subsidie doorgaat, tja daar zeg je wat. Er zal inderdaad een hoop geld bij elkaar geschraapt moeten worden om allerlei (nood)fondsen te vullen. En die c02 uitstoot gaat nu bijna vanzelf al omlaag (wereldwijd), dus hoe hard is het nog nodig om mensen (nu) over de streep te trekken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[Voor 128% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:15]

• kameel30
Mar.tin schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:34:
[...]

[Afbeelding]

Mijn grafiekje over +- 35.000km.

Wh/km is gemeten aan de muur, en dus inclusief laadverliezen en voorverwarmen, de Range heb ik dan weer heel wijs wél geplot exclusief laadverlies / voorverwarming. :P
Bedankt voor de info, leuk om te zien. Aardige range sowieso, 265+ in de winter, moet je daar veel voor laten? Ik red dat in elk geval niet nu ;-). Misschien moet de accu nog even inkomen of iets dergelijks, maar veel verder dan 220 kom ik echt niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[Voor 115% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:15]

• kameel30
Mar.tin schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:44:
[...]

Tja wat is "er veel voor laten". :P

Het moge gezegd worden dat ik vrijwel permanent vrachtwagen"klever" ben met de ProPilot.
Verder heb ik altijd gewoon de verwarming aan op 16, soms op 20 als ik het koud heb. Maar mééstal is 16 en jas aan prima comfy te noemen, ook voor mijn collega / carpoolster die zwanger is / permanent koukleum. Zéker met de stoel + stuurverwarming aan.

Zonder vrachtwagen "vliegt" het verbruik omhoog, en dus je range omlaag.

Mijn grafiekje zie ik dus ook méér indicatief dan dat je er echt bruikbare range-data uit moet willen halen. Ik reken namelijk de buffer(s) grotendeels mee.
Oke, goed om te weten, dan weet ik dat ik het nog best aardig doe, haha. Ik vind het met name interessant om te zien dat het verbruik met wat beter weer met een procent of 15 kan stijgen. In dat geval zou ik op +/- 250km range uit kunnen komen, wat ik persoonlijk een mooie range vind.

• Mar.tin
[verwijderd]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

kameel30 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:29:
[...]

Jammer inderdaad dat de 62kW niet mogelijk was.

Ja dat was ook een prima deal, zeker gezien de flexibiliteit. Hoe bevalt het tot dusver? Veel verschil merkbaar in range met warmere temperaturen? Of heb je de auto pas vanaf het najaar?

Mijn vrouw heeft vorige maand een Tekna via de ANWB aangeschaft, erg blij mee, we maken er graag gebruik van.
Heb de auto eind mei gekregen vorig jaar. Zomer en winter is echt een schrikbarend verschil. In de zomer range rond de 220-240, in de winter 140-160. :)

• laurentbas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:33
Hij is binnen :) Net op kunnen halen bij de dealer. Gaat om een Nissan Leaf Connecta Dark Grey.
Ik heb hem net geprobeerd te koppelen aan de NissanConnect app, maar ik krijg met geen mogelijkheid het autokoppelingscode tevoorschijn uit de boordcomputer. Iemand anders die daar toevallig ook mee te maken heeft gehad?

• ^LuKKie^
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-03 18:22
laurentbas schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:34:
Ik heb hem net geprobeerd te koppelen aan de NissanConnect app, maar ik krijg met geen mogelijkheid het autokoppelingscode tevoorschijn uit de boordcomputer. Iemand anders die daar toevallig ook mee te maken heeft gehad?
Komt er geen code? Geeft de auto nog iets van een fout of kun je niet vinden waar het zit?

• laurentbas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:33
Er komt geen code inderdaad. Ik volg netjes de stappen die in de App beschreven staan, maar de menuoptie die ik nodig heb verschijnt überhaupt niet.

• ^LuKKie^
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-03 18:22
laurentbas schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:53:
Er komt geen code inderdaad. Ik volg netjes de stappen die in de App beschreven staan, maar de menuoptie die ik nodig heb verschijnt überhaupt niet.
Krijgt u de map Accountinformatie niet te zien? Werk dan uw Kanalenlijst als volgt bij: Instellingen > NissanConnect Services > Informatiekanaal > Kanalenlijst bewerken > Kanalenlijst bijwerken > Ja.
De map Accountinformatie zou nu beschikbaar moeten zijn.

https://www.nissan.nl/nis...smartphone-verbinden.html

Dat deed bij mij wonderen. Je moet wel geparkeerd staan met de auto aan en je moet mobiel bereik hebben (dus niet in de garage gaan staan maar gewoon in de open lucht)

[Voor 11% gewijzigd door ^LuKKie^ op 18-03-2020 13:59]

• Mar.tin
[verwijderd]

[Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:14]

• d0s

d0s

sssst

laurentbas schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:34:
Hij is binnen :) Net op kunnen halen bij de dealer. Gaat om een Nissan Leaf Connecta Dark Grey.
Als hij gebouwd is voor juni 2019 (dus nog oude voorraad) heb je oudere software en krijg je de code niet via je menu. Je moet dan de Nissan connect ev app hebben.

• Mar.tin
[verwijderd]

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Mar.tin schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:25:
[...]

Ik mag toch voorzichtig aannemen dat er geen nieuwe Leafs meer uitgeleverd worden die bijna een jaar geleden gebouwd zijn.. toch?

:|

Of ik mis ergens wat in het verhaal, dat kan ook goed :)
Kan best hoor, heb vorig jaar maart een Zero Edition nieuw op kenteken gekregen, goede reden om korting op een nieuwe auto te krijgen. Wanneer was de introductie hiervan, begin 2018?
Mar.tin schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:54:
[...]
En vergeet ook niet dat mijn hoofdpakket al grofweg 7% gedegradeerd is volgens LeafSpy. :>
Zit op 1,2 % volgens LeafSpy, 23 maart heb ik hem een jaar maar de auto is al iets ouder. :)

@Mar.tin Kleine 14.000 km op de klok.
Het is best mogelijk dat de "oude voorraad" juist op moet en daarom tegen een voordelig bedrag de (private) lease in gaat. Voorbeeld van een Nissan dealer in het noorden, project met 60 keer buurt Nissan Leaf. Gaat het project niet door in maart 2019. veel van deze vloot staat nu nog op hun parkeerplaats.
Of bv. de Opel Ampera-E, even 10.000 euro van de aanschafprijs af begin dit jaar.

[Voor 50% gewijzigd door BenEco op 20-03-2020 15:34]

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+B230.

• Mar.tin
[verwijderd]

[Voor 104% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Ik heb vandaag mijn Nissan geannuleerd. Ik voelde me erg onzeker door het hele Corona gebeuren om een vijfjarig commitment aan te gaan nu. Zat nog in 14 dagen bedenktijd. Spijtig want het was natuurlijk een super aanbieding. ;(

• Roper
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-03 17:34
Zijn er al leaf rijders die gebruik maken van de vehicle to home mogelijkheden?

• kameel30
Roper schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:04:
Zijn er al leaf rijders die gebruik maken van de vehicle to home mogelijkheden?
Nee helaas, ik heb er wel even naar gekeken, maar kon er geen wijs uit worden en niemand kon mij ook concreet vertellen hoe of wat. Voor zover ik kan zien zijn deze auto's dus weliswaar V2G/V2H-ready, maar niet echt direct toepasbaar voor de gemiddelde consument.

• maarten12345
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-02-2022
Ook wij hebben een Nissan Leaf via de ANWB/Leaseplan besteld.
Datum volgens contract is 18-02-2020. Daarna ging dus eerst 2 weken bedenktijd in.
Levering staat nu in week 21 gepland en leverdatum is vermoedelijk 22 mei.
We waren al een tijdje aan het kijken naar een elektrische auto voor dagelijks gebruik.
We houden nu zo'n 1200 KW per jaar over van de zonnepanelen. Vandaar..
De aanbieding van de ANWB pakt gunstig uit.
We hebben gekozen voor de Tekna uitvoering in de kleur Dark Grey Metallic.
Proefrijden vond ik geweldig. Ook mijn vrouw kachelde zo weg en was binnen not time gewend aan de E-pedal.
De MiTO (Alfa liefhebber) is verkocht. We mogen er nog een maandje in rijden.
In de garage heb ik nog een Spider (type 916) staan. Die komt alleen met mooi weer naar buiten en gelukkig kan ik die zo af en toe nog pakken.
Ben benieuwd hoe het allemaal gaat uitpakken. Maar we hebben er alle vertrouwen in.

• Rogier.V
Het is allemaal bijzaak natuurlijk in de huidige tijd.
Maar misschien ook handig voor jullie om te weten dat ook de Nissan fabriek in Sunderland (UK) sinds 17 maart dicht is. Als reden noemen ze verminderde vraag en leveringsproblemen van oordelen. De leveringstijd bij de dealer is nog niet gewijzigd, denk dat dit nog wel gaat gebeuren.
Iets om mee rekening te houden bij de planning van je huidige (voorloop)auto.

• maarten12345
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-02-2022
Was er al bang voor..

• t7787600
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:57
Nou dan heb ik wel geluk want ik ga hem 7 april ophalen bij dealer, dan is hij net voor het sluiten van de band gerold ook anwb privat lease :D

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Mijne zou week 31 geleverd worden, akkoord was op 13-3. Ach ja, we zien wel. Witte tekna

• Defector
  • Niet online
Sta op week 27, gisteren gebeld en gevraagd naar de situatie ivm sluiting fabriek. Helpdeskmedewerker gaf aan dat deze data realistisch zijn omdat het actie auto's zijn? Wat dat inhoud weet ik niet, misschien zijn ze al gemaakt en moeten alleen nog verscheept worden...

Ik moet het nog zien, wel aangegeven dat wanneer er een andere kleur op voorraad beschikbaar is, ik mij aanbevolen hou.

[Voor 15% gewijzigd door Defector op 01-04-2020 10:56]

• Rogier.V
Defector schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:48:
Sta op week 27, gisteren gebeld en gevraagd naar de situatie ivm sluiting fabriek. Helpdeskmedewerker gaf aan dat deze data realistisch zijn omdat het actie auto's zijn? Wat dat inhoud weet ik niet, misschien zijn ze al gemaakt en moeten alleen nog verscheept worden...

Ik moet het nog zien, wel aangegeven dat wanneer er een andere kleur op voorraad beschikbaar is, ik mij aanbevolen hou.
Volgens mijn dealer (van Mossel) ligt de productiedatum en de afleverdatum vrij dicht bij elkaar (2-3 weken) juist omdat Engeland zo dichtbij is. Maar goed, of dat klopt dat weet ik niet.

• Defector
  • Niet online
Rogier.V schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:32:
[...]

Volgens mijn dealer (van Mossel) ligt de productiedatum en de afleverdatum vrij dicht bij elkaar (2-3 weken) juist omdat Engeland zo dichtbij is. Maar goed, of dat klopt dat weet ik niet.
Dat is inderdaad het probleem, je weet het niet. Ik denk persoonlijk dat die datum met de huidige crisis niet echt houdbaar is. Maar Lease plan (helpdesk) ziet er geen probleem in.

Wat zijn trouwens je mogelijkheden wanneer het blijkt dat bijvoorbeeld het in het extreme geval nog een jaar kan duren voordat de auto komt? Het contract kosteloos verbreken, andere auto?

• Freedo1977
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 22-11-2021
Ik heb ook een witte besteld via de ANWB aktie. In de N-conecta uitvoering.
Mijn levering staat ook op week 27.

Ik had even gebeld met leaseplan, aangezien op hun website staat dat ivm Corona, er tot 1 mei uitgeleverd wordt, en auto's die na 1 mei gepland staan, pas vanaf september geleverd worden( er vanuit gaande dat de fabrieken dan weer draaien).
De medewerker kon mij hier verder geen verder info over geven,of dit ook voor mij geldt, alleen dat iedereen die dit aangaat, op korte termijn bericht krijgt.

Uiteraard logisch dat het nu allemaal anders loopt, maar 1 van de redenen om voor de leaf te kiezen toen ,buiten de mooie prij,was de korte levertijd
Dus toch een kleine domper zo...

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Freedo1977 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 19:50:
Ik heb ook een witte besteld via de ANWB aktie. In de N-conecta uitvoering.
Mijn levering staat ook op week 27.

Ik had even gebeld met leaseplan, aangezien op hun website staat dat ivm Corona, er tot 1 mei uitgeleverd wordt, en auto's die na 1 mei gepland staan, pas vanaf september geleverd worden( er vanuit gaande dat de fabrieken dan weer draaien).
De medewerker kon mij hier verder geen verder info over geven,of dit ook voor mij geldt, alleen dat iedereen die dit aangaat, op korte termijn bericht krijgt.

Uiteraard logisch dat het nu allemaal anders loopt, maar 1 van de redenen om voor de leaf te kiezen toen ,buiten de mooie prij,was de korte levertijd
Dus toch een kleine domper zo...
Ik heb die van mij gecancelled wegens het Corona gedoe (met pijn in mijn hart). Ik heb sinds de lockdown 0km gereden. En als dit nog maanden doorgaat is een lease auto zonde van m’n geld.

ALS ik had geweten dat ze pas in september uitleveren was het nog een ander verhaal. Ik heb leaseplan gevraagd om iets flexibelere voorwaarden hieromtrent maar alles is nee. Nu blijven ze denk ik met mijn auto zitten want in “mijn leaseplan” werd zojuist de leverdatum aangepast terwijl ik toch echt het contract heb ontbonden. Ze gaven aan dat ze moesten bestellen om voor mij de goedkope auto te kunnen leveren en dat dan het risico dat ik in de bedenktermijn zou opzeggen voor hun was.

Na dit alles nog maar eens kijken. Kan ik wellicht ook de subsidie mee pakken als die nog doorgaat.
Pagina: 1 2 3 ... 16 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee