Als L-Mobi hier meeleest heb ik nog een suggestie: die wildgroei aan domeinnamen maakt het niet overzichtelijk. Ik zou zeggen, kies er eentje uit, en zet alles daarop.
Ik heb hem over deze problemen niet gesproken.dicksterk schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 14:38:
@druipgrot: Ik weet wie je met K bedoelt. Wat zegt hij ddan over deze problemen? Komt hij met dezelfde verklaring als Janon over "raar internetgedrag"? Dan neem ik aan dat je hem hebt uitgelegd dat daar geen sprake van is. Wat heeft hij gezegd dat ze er nu concreet mee gaan doen?
Ik neem overigens aan dat l-mbi de cappaciteit bij eurofiber kan ophogen zodra ze dat willen zodat er meer bandbreedte ontstaat.
Tweakers rocks, maar alleen technologisch.
Ik heb ook gehoord dat didos aanval was tot 9GB capaciteit.
Daarom staat 10 tot 15 nr. geblokeerd.

Even wat smileys omgelegd. Het is geen hyves hierdruipgrot schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 21:45:
[...]Ik heb hem over deze problemen niet gesproken.
[ Voor 24% gewijzigd door 13art op 19-08-2020 17:08 ]
@janon: zelfs als dat de rede is zoud e oplossing erg simpel zijn: gewoon de geblackliste ip-range buiten gebruik steleln en een andere toewijzen, dat had in 1 dag gekund in plaats van in ruim 2 maanden.
Dat ddos verhaal is echt zo een lul verhaal. Zelfs als het waar is, dan sluit je gewoon de simkaarten af waar illegale activiteit op is geweest, dan ga je niet hele website's blokkeren.
Dat heeft trouwens ook geen nut, want dan voer je de ddos aanval gewoon uit via een vpn, maar @Jonan vooral blijven herhalen, dan ge je het zelf misschien ook echt geloven.
Ik heb hem overigens op wat meer leugentjes betrapt, zoals dat lmobi in onderhandeling zou zijn met kpn over thuis - all in pakketten, blijkt ook helemaal NIETS van te kloppen
Dat heeft trouwens ook geen nut, want dan voer je de ddos aanval gewoon uit via een vpn, maar @Jonan vooral blijven herhalen, dan ge je het zelf misschien ook echt geloven.
Ik heb hem overigens op wat meer leugentjes betrapt, zoals dat lmobi in onderhandeling zou zijn met kpn over thuis - all in pakketten, blijkt ook helemaal NIETS van te kloppen
[ Voor 20% gewijzigd door fl2001 op 17-08-2020 11:32 ]
@fl2001: hoe ben je daarachter gekomen dat de onderhandelingen voor internet-thuis niet gevoerd worden? heb je l-mobi gesprokne/ Wat zeggen zei over dit probleem met websites tegen jou?
Door gewoon te vragen @Dick antwoord was duidelijk dat de enige target markt de PrePaid Sim Only markt is.
Over de sites, krijg je standaard antwoord, van we zijn er mee bezig, verder dan dat kom je niet.
Over de sites, krijg je standaard antwoord, van we zijn er mee bezig, verder dan dat kom je niet.
@fl2001: jammer, een prijsvechter in de vaste internetmakrt was welkom geweest, en in dit segment doen lyca en lebara niet aan vast internet dus ze hadden een gat in de markt gehad.
Om 9GB aan data verkeer DDOS te halen heb je wel wat meer dan 10 á 15 SIM kaarten nodig met 256MB gratis data, dus inderdaad broodje aap verhaal. Normaal voer je ook een DDOS uit vanaf een botnet van zo'n 50000 host computers en ga je dat niet over 10 á 15 SIM kaarten proberenfl2001 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:29:
Dat ddos verhaal is echt zo een lul verhaal. Zelfs als het waar is, dan sluit je gewoon de simkaarten af waar illegale activiteit op is geweest, dan ga je niet hele website's blokkeren.
Vannacht (05:08) heeft het onderhavige sujet met zijn overvloedig gebruik van smileys toch ook wel een brevet van puberaal gedrag gegeven, die neem je toch met een geheugenslot zout ;-)fl2001 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:29:
@druipgrot: Janon schijnt het heel grappig te vinden als l-mobi slimmer is/zou zijn dan de tweakers hier. De gedachte dat wij l-mobi zouden hebben gebruikt om stiekem ddosaanvallen uit te voeren en dat l-mobi ons heeft ontmaskert schijnt hem veel hilariteit te brengen.
Tegelik schijnt zijn involoed niet groot genoeg te zijn om in 5 dagen tijd 1 bundelcode van de site te krijgen terwijl ik hem dat de afgelopen dagen minstens 10 keer gevragd heb. Beetje jammer, en actief meeschrijvende en meelezzende l-mobi insider in dit topic zou geen kwaad kunnen.
Ik zie net dat die bundelcode eindelijk weg is, dat heeft ruim 4 dagen geduurd maar goed. Nu het internet-probleem nog en l-mobi is eindelijk vrijwel bugloos, moet lukken voor begin 2021 lijkt me. misschien zelfs voor begin september?
Tegelik schijnt zijn involoed niet groot genoeg te zijn om in 5 dagen tijd 1 bundelcode van de site te krijgen terwijl ik hem dat de afgelopen dagen minstens 10 keer gevragd heb. Beetje jammer, en actief meeschrijvende en meelezzende l-mobi insider in dit topic zou geen kwaad kunnen.
Ik zie net dat die bundelcode eindelijk weg is, dat heeft ruim 4 dagen geduurd maar goed. Nu het internet-probleem nog en l-mobi is eindelijk vrijwel bugloos, moet lukken voor begin 2021 lijkt me. misschien zelfs voor begin september?
[ Voor 17% gewijzigd door dicksterk op 17-08-2020 14:52 ]
Eerder schaf ik natuurlijk geen bundel aan, maar goed, ik ben maar een kleine klant. Toch is mijn interesse op zich al een compliment voor El mobi, want ik heb echt veel liever internet van t-mobile.dicksterk schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:48:
@druipgrot: Janon schijnt het heel grappig te vinden als l-mobi slimmer is/zou zijn dan de tweakers hier. De gedachte dat wij l-mobi zouden hebben gebruikt om stiekem ddosaanvallen uit te voeren en dat l-mobi ons heeft ontmaskert schijnt hem veel hilariteit te brengen.
Maar weer even een oud paard van stal gehaald voor een paar nieuwe tests. Van softwarepreservation.org (http) krijg ik geen enkele data terug. Van nos.nl (https) krijg ik wel data terug maar ik kan er niets mee en het stokt.
Regel 1-3: TCP handshake (SYN,SYN|ACK,ACK)
Regel 4: TLS 1.2 client hello 5+512 bytes
Regel 6 en 8: data van nos
Bij herhaling van de test krijg ik soms alleen het pakketje met 179 bytes binnen.
Met Lyca, waar alles gewoon door kachelt van key exchange tot en met de html, krijg ik na mijn TLS hello eerst vier pakketjes binnen (1400, 1400, 1296 en 179 byte) voordat ik weer wat data ga versturen.
TL;DR Op het eerste gezicht lijken er pakketjes te verdwijnen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| IP smurf.58584 > nos.443: tcp 0 IP nos.443 > smurf.58584: tcp 0 IP smurf.58584 > nos.443: tcp 0 IP smurf.58584 > nos.443: tcp 517 IP nos.443 > smurf.58584: tcp 0 IP nos.443 > smurf.58584: tcp 1176 IP smurf.58584 > nos.443: tcp 0 IP nos.443 > smurf.58584: tcp 179 IP smurf.58584 > nos.443: tcp 0 |
Regel 1-3: TCP handshake (SYN,SYN|ACK,ACK)
Regel 4: TLS 1.2 client hello 5+512 bytes
Regel 6 en 8: data van nos
Bij herhaling van de test krijg ik soms alleen het pakketje met 179 bytes binnen.
Met Lyca, waar alles gewoon door kachelt van key exchange tot en met de html, krijg ik na mijn TLS hello eerst vier pakketjes binnen (1400, 1400, 1296 en 179 byte) voordat ik weer wat data ga versturen.
TL;DR Op het eerste gezicht lijken er pakketjes te verdwijnen.
[ Voor 8% gewijzigd door prepaidsmurf op 17-08-2020 18:01 . Reden: TL;DR ]
Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.
op mijn en mijn dochter L-mobi simkaart werkt wel NOS
prepaidsmurf schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:41:
Maar weer even een oud paard van stal gehaald voor een paar nieuwe tests. Van softwarepreservation.org (http) krijg ik geen enkele data terug, na de ack op mijn GET request. Van nos.nl (https) krijg ik wel data terug maar ik kan er niets mee en het stokt.
@janon: dat neemt niet weg dat het bij iedereen moet werken. zker nu l-mobi zich erg richt op jaarbundels zullen mensen heel ontevreden zijn als ze net zo'n bundel hebben en het niet goed blijkt te werken. ze moeten die internetproblemen eigenlijk echt deze week gewoon oplossen, misschien moet jij als verkoper ze eens een beetje tot haast aanzetten.
Maar ik heb gehoord dat ze geen klachten ontvangen dat internet niet werkte. alleen hier bepaalde mensen klagen ze. Maar daar wordt ook aan gekeken. Deze paar simkaarten probleem worden wel opgelost.
dicksterk schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:56:
@janon: dat neemt niet weg dat het bij iedereen moet werken. zker nu l-mobi zich erg richt op jaarbundels zullen mensen heel ontevreden zijn als ze net zo'n bundel hebben en het niet goed blijkt te werken. ze moeten die internetproblemen eigenlijk echt deze week gewoon oplossen, misschien moet jij als verkoper ze eens een beetje tot haast aanzetten.
@dicksterk Je snapt toch dat Leipe Moppie er belang bij heeft om zijn doorverkopers niet te vertellen dat er klachten zijn? Zit op zich niets kwaads in, je gaat je eigen glazen niet ingooien. Ik weet dat ik mijn klachten per mail heb doorgestuurd.
@janon: dat kan natuurlijk.... misschien bezoeken lang niet alele l-mobi gebruikers nos.nl en bij sommigen werkt het ook gewoon. maar toch zou het me verbazen als ze helemala geen klachten hebben gehad, dan ong op tweakers speelt dit al 2 maanden dus het had preventief moeten worden opgelost zeker voor men zo actief begon met het aanbieden van jaarbundels. @druipgrot had bijvoorbeeld ook problemen met google maps. mensen die dat elke dag gebruiken en juist daarom een 15gb jarbundel bij l-mobi zouden nemen bijvoorbeeld zouden mooi pech hebben als ze die jaarbundel enmaal hebben en het werkt niet. dit moet nu gewoon de hoogste prioritiet krijgen om opgelost te worden. het is namelijk onzin dat dit alleen tweakes treft. zoals ik al heel vak heb gezegd het gebeurd ook met nieuwe simkaarten, vrijdag postte er nog iemand die dat had en die verder nooit lid is gewest van tweakers. dus als l-mobi zich een helebole ellende en negatieve reviews wil besparen moet dit nu opgelost worden, niet over een maand of over 2 manden maar nu, deze week nog.
@druipgrot: maar juist als verkoper kan Janon met een vuist op tafel slaan en zeggen dat hij geen gezuer met zijn klanten wil en dat hij dus geen producct wil verkopen waarvan de werking twijfelachtig is. dus juist als verkoper kan hij ze aansporen om op te schieten.
Dick, ik heb meer dan 200 L-Mobi simkaarten verkocht, ik heb vandaag nog 6 kaarten verkocht. Ik check elke telefoon of Nos.nl werkt,maar het werkt wel, maar ik heb dit wel door gegeven aan L-Mobi, ze lossen wel deze week op. Maar ik zie aantal mensen hier alleen klagen over Lmobi, omdat Lmobi 0900.... geblokkeerd heb en ook hun sim kaarten zijn geblokkeerd staat, daardoor dat ze geen didos aanval niet kunnen doen. 
dicksterk schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:28:
@druipgrot: maar juist als verkoper kan Janon met een vuist op tafel slaan en zeggen dat hij geen gezuer met zijn klanten wil en dat hij dus geen producct wil verkopen waarvan de werking twijfelachtig is. dus juist als verkoper kan hij ze aansporen om op te schieten.
[ Voor 5% gewijzigd door Janon op 17-08-2020 20:48 ]
@janon: zucht..... kom je nou wweer met dat 0900-verhaal? Ten eerste heeft dat totaal niets met een ddosaanval of mobiel internet te maken, ten tweede betrof dat mijn simkaart(en die van iemand anders die er nadat ik het had verteld gelijk 1 had besteld om het ook te proberen omdat diegene er rijker van wilde worden), maar die persoon was geen tweaker. Dat brengt het aantal om 0900-redenen geblokkeerde simkaarten op 2, en die deden helemlaa niks meer ook niet bellen/gebeld worden dus dat had niets met mobiel internt te maken. Maar zoals ik je al heb verteld doet mijn nieuwe simkaart nos.nl tegenworodig gewoon prima, dus elk verband tussen het misbruik van de 0900-bug bij l-mobi en mobiel internet is uitgesloten. het zij 2 totaal verschillende dingen, l-mobi ebruikt eurofiber waarschijnlijk nieteens voor eht verwerken van hun telefoongesprekken dus ineternet en bellen stan totaal los van elkaar.
Zijn 0900-nummers op alle simkaarten geblokkeerd? Als dat zo is mogen ze dat wel even duidelijk vermelden, want dan kan je bijvoorbeeld geen huisartsenpost bellen.
@emcodelft: ik neem aan dat ze gewoon de bug ehbben opgelost, namelijk dat het 0900-tarief niet berekend werd en er enkel een belminuut van de bundel werd afgetrokken.
Nee 900.. staat niet geblokeerd, maar met beltegoed kan jij wel gewoon bellen.
RemcoDelft schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:00:
Zijn 0900-nummers op alle simkaarten geblokkeerd? Als dat zo is mogen ze dat wel even duidelijk vermelden, want dan kan je bijvoorbeeld geen huisartsenpost bellen.
Het gaat goed met de groei van l-mobi voor zover dat valt af te meten aan uitgegeven nummers. Het verschil tussen een nummer geactiveerd op 18 juli en een nummer dat vandaag(18 augustus) werd geactiveer is 2432 @tyson69 jij kan dat getal optellen bij het nummer dat je van mij hebt gehad in pb dan kan je het nieuwe nummer opnemen in je grafiek). in 31 dagen zijn er dus 2432 nummers geactiveerd wat komt op 78,45 simaarten per dag
zoals @janon terecht opmerkte zitten daar de mensen die hun nummer naar l-mobi meenamen niet bij wat idd waarschijnlijk de meerderheid is, dus een minimale groei van 3000 in de afgelopen maand is veilig aan te nemen. als l-mobi in dit temp nummers blijft uitgeven zullen ze voor november een nieuw nummerblok nodig hebben.
zoals @janon terecht opmerkte zitten daar de mensen die hun nummer naar l-mobi meenamen niet bij wat idd waarschijnlijk de meerderheid is, dus een minimale groei van 3000 in de afgelopen maand is veilig aan te nemen. als l-mobi in dit temp nummers blijft uitgeven zullen ze voor november een nieuw nummerblok nodig hebben.
Lmobi kan gaan zweten, vanaf nu bied BEN voor 9 euro per maand 10 GB per maand.
Eindelijk gaan we naar dat 10 euro voor 10 GB!
Ik zie die bundel alleen wel niet op de site staan, maar het staat wel op telecompaper
Ik zie die bundel alleen wel niet op de site staan, maar het staat wel op telecompaper
[ Voor 25% gewijzigd door fl2001 op 18-08-2020 12:30 ]
Linkje? Ben gebruikt ook nog eens T-mobile, heel interessant.fl2001 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:02:
Lmobi kan gaan zweten, vanaf nu bied BEN voor 9 euro per maand 10 GB per maand.
Ik weet niet of hier linkjes geplaatst mogen worden.
Op de website van ben staat de deal.
Alleen zie ik geen 10 gb voor 9 euro, maar 7gb voor 9 euro.
maar dan zijn er nog wat ander kosten erbij.
24 maanden duur abonnement
aansluitkosten: 20 euro
9 euro: 7000mb
Internetsnelheid 3g
4G = + 1 euro
onbeperkt min/sms +5 euro
Ik kom dan op 15 euro per maand als je een beetje hetzelfde vergelijking wilt gaan gebruiken als die bundel van Lmobi.
die geven 10 euro. 7gb 700 min en 70 smsjes
of die 2 jaar deal. 10 euro: 10gb 1000 min en 100 sms
Op de website van ben staat de deal.
Alleen zie ik geen 10 gb voor 9 euro, maar 7gb voor 9 euro.
maar dan zijn er nog wat ander kosten erbij.
24 maanden duur abonnement
aansluitkosten: 20 euro
9 euro: 7000mb
Internetsnelheid 3g
4G = + 1 euro
onbeperkt min/sms +5 euro
Ik kom dan op 15 euro per maand als je een beetje hetzelfde vergelijking wilt gaan gebruiken als die bundel van Lmobi.
die geven 10 euro. 7gb 700 min en 70 smsjes
of die 2 jaar deal. 10 euro: 10gb 1000 min en 100 sms
Ik denk dat het een foutje was van Telecompaper, ze hebben het hele artikel verwijderd. Dit was de link: https://www.telecompaper....-eur-9-per-maand--1350632 maar als je er nu op klikt kom je gewoon op de frontpage...druipgrot schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:18:
[...]
Linkje? Ben gebruikt ook nog eens T-mobile, heel interessant.
Dus of het was een foutje of telecompaper mocht het helemaal nog niet online zetten en het komt een deze dagen nog...
@saikikudh Nee dat is niet waar het over ging. Maar nu je het zegt, heb je wel een beetje gelijk. Want zelf als ze met die 10GB bundel voor 9 euro zouden komen, moet je bij Ben ook nog minimaal 100bel/sms bundel er bij nemen en dat kost 3 euro, dus dan kom je al gauw op 12 euro per maand uit.
Overigens als je bij Ben een simonly wilt afsluiten altijd doen via de basic fit code, ze controleren toch niet of je echt lid bent: https://www.ben.nl/basicfit/sim-only Krijg je meer data, je hoeft niet te betalen voor 4G en je hebt geen aansluitkosten.
[ Voor 34% gewijzigd door fl2001 op 18-08-2020 15:00 ]
Ik dacht even dat ben de l-mobi deal had opgepit en was begonnen an een prijzenslag..... maar nee dus, jammer. was wel benieuwd geweest naar de egen-actie van l-mobi, maar die is nu dus onnodig want ze blijven de goedkoopste met 10gb en 15gb.
Dick, Ik denk op dit moment Lmobi heeft de scherpste Sim Only prijs in Nederland tot 15GB bundels. Kijk hier onder de lijst van alle SimOnly aanbieders van Nederland (OOK GEEN ADMINISTRATIEKOSTEN).
:strip_exif()/f/image/aAGa6t6aZgaqmvN17lA8ssgk.jpg?f=fotoalbum_large)
dicksterk schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:12:
Ik dacht even dat ben de l-mobi deal had opgepit en was begonnen an een prijzenslag..... maar nee dus, jammer. was wel benieuwd geweest naar de egen-actie van l-mobi, maar die is nu dus onnodig want ze blijven de goedkoopste met 10gb en 15gb.
Het probleem met Internet is een packet loss probleem. Het is goed te reproduceren, dus ligt het niet aan congestion maar waarschijnlijk aan Path MTU Discovery black holes die ontstaan door een bottleneck in het L--/Eurofiber netwerk en firewalls die ICMP blokkeren.
Bij Lyca zagen we eerder dat na mijn Hello van 517 byte nos.nl 1400+1400+1296+179=4275 byte terug stuurt. In een test met L-- zag ik een enkel 179 byte pakketje terugkomen. Het sequence nummer daarvan bleek te beginnen op 4097 en liep tot 4276. D.w.z. het eerste stuk van 1 tot 4097 is verloren gegaan, terwijl nos.nl dacht alle 4275 bytes verstuurd te hebben.
Door experimenteel de MTU te verlagen van 1500 naar 1400 (tussenliggende waardes werken niet) kan ik nu via L-- nos.nl (voor het eerst), ddg.gg, softwarepreservation.org, etc bereiken.
De simpelste oplossing is de lage MTU van de problematische router (185.226.110.177) op te hogen naar 1500: dat heb je in eigen hand. Of je gaat alle black holes aflopen, waarbij het nog maar de vraag is of iedereen zijn firewall wil openzetten voor een gouden regen aan ICMP "fragmentatie nodig, mag niet" pakketjes.
Bij Lyca zagen we eerder dat na mijn Hello van 517 byte nos.nl 1400+1400+1296+179=4275 byte terug stuurt. In een test met L-- zag ik een enkel 179 byte pakketje terugkomen. Het sequence nummer daarvan bleek te beginnen op 4097 en liep tot 4276. D.w.z. het eerste stuk van 1 tot 4097 is verloren gegaan, terwijl nos.nl dacht alle 4275 bytes verstuurd te hebben.
Door experimenteel de MTU te verlagen van 1500 naar 1400 (tussenliggende waardes werken niet) kan ik nu via L-- nos.nl (voor het eerst), ddg.gg, softwarepreservation.org, etc bereiken.
De simpelste oplossing is de lage MTU van de problematische router (185.226.110.177) op te hogen naar 1500: dat heb je in eigen hand. Of je gaat alle black holes aflopen, waarbij het nog maar de vraag is of iedereen zijn firewall wil openzetten voor een gouden regen aan ICMP "fragmentatie nodig, mag niet" pakketjes.
[ Voor 45% gewijzigd door prepaidsmurf op 23-08-2020 17:58 . Reden: 185.226.110.177 ]
Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.
2prepaidsmurf: ik ben niet heel erg thuis in netwerkbeheer, ik ken de term mtu wel maar weet even niet meer wat dat doet. Kan je de mtu ook naar 1400 verlagen op een android smartphone of kan jij dat alleen vanuit een router? verlaagt dit de datansleheid van de verbinding of niet? ofwel, kan l-mobi dit systemwide doorvoeren om van het probleem af te zijn of geeft dat ellende met tragere dataverbindingen?
Dit is inderdaad DE OPLOSSING, zojuist getest. Eerst zonder aanpassing nos.nl geprobeerd te laden, noop met geen mogelijkheid. Toen MTU waarde aangepast van 1500 naar 1400 en Bam zonder herstart NOS.NL werkt!prepaidsmurf schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:50:
Het Internet probleem wordt waarschijnlijk veroorzaakt door fragmentatie van pakketjes en is te omzeilen.
Bij Lyca zagen we eerder dat na mijn Hello van 517 byte nos.nl 1400+1400+1296+179=4275 byte terug stuurt. In een test met L-- zag ik een enkel 179 byte pakketje terugkomen. Het sequence nummer daarvan begon op 4097 en liep tot 4276. D.w.z. het eerste stuk van 1 tot 4097 is verloren gegaan, terwijl nos.nl dacht alle 4275 bytes verstuurd te hebben.
Door experimenteel de MTU te verlagen van 1500 naar 1400 (1476 werkte niet) kan ik nu via L-- nos.nl (voor het eerst), ddg.gg, softwarepreservation.org, etc bereiken.
Mooier kun je de oplossing niet aanbieden voor L-Mobi, nu nog even aanpassing doorvoeren op de backend omgeving van L-Mobi en weer een probleem de wereld uit
Onder Windows (android nog niet uitgezocht) even het volgende:
Start -> Run -> PowerShell (Als Administrator uitvoeren)
netsh int ipv4 show subinterface (overzicht interfaces)
netsh int ipv4 set subinterface "Local Area Connection" mtu=1400 store=persistent
[ Voor 10% gewijzigd door HoogGewaardeerd op 19-08-2020 16:38 ]
@janon: ik heb zelf net al gemaidl naar cs@l-mobi.nl om te melden dat @prepaidsmurf de fix gevonden heeft voor het l-mobi internetprobleem. maar misschien kan jij het ook nog even doorgeven omdat jij een korter lijnte hebt met l-mobi: ze moeten in hun back-end en routers de mtu verlagen naar 1400 die staat nu waarschijnlijk op 1500.
De fix van prepaidsmurf wordt onderschreven door diverse engelstalige tutoriwals die op google te vinden zijn als je zoekt op: mtu 100 fixes ipv4 fragmentation
Het is, zeker voor de technici, een vrij simpele fix om uit te voeren. Het heeft geen zin om het elke gebruiker handmatig te laten doen, ten eerste missen de meesten darvoor de kennis, ten tweede kan het op iphones geloof ik nieteens dus l-mobi moet aan hun kant het uitgaande internetverkeer van een mtu van 1400 voorizne in plaats van 1500. Dan is internet voor ieereen eindelijk 100% werkend.
De fix van prepaidsmurf wordt onderschreven door diverse engelstalige tutoriwals die op google te vinden zijn als je zoekt op: mtu 100 fixes ipv4 fragmentation
Het is, zeker voor de technici, een vrij simpele fix om uit te voeren. Het heeft geen zin om het elke gebruiker handmatig te laten doen, ten eerste missen de meesten darvoor de kennis, ten tweede kan het op iphones geloof ik nieteens dus l-mobi moet aan hun kant het uitgaande internetverkeer van een mtu van 1400 voorizne in plaats van 1500. Dan is internet voor ieereen eindelijk 100% werkend.
Dit is natuurlijk een botte***, tijdelijke hack. Ze moeten nog steeds het achterliggende probleem oplossen. Bij Lyca, Aldi, etc zijn er geen problemen met MTU 1500.HoogGewaardeerd schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:35:
[...]
Dit is inderdaad DE OPLOSSING, zojuist getest. Eerst zonder aanpassing nos.nl geprobeerd te laden, noop met geen mogelijkheid. Toen MTU waarde aangepast van 1500 naar 1400 en Bam zonder herstart NOS.NL werkt!![]()
Mooier kun je de oplossing niet aanbieden voor L-Mobi, nu nog even aanpassing doorvoeren op de backend omgeving van L-Mobi en weer een probleem de wereld uit
Onder Windows (android nog niet uitgezocht) even het volgende:
Start -> Run -> PowerShell (Als Administrator uitvoeren)
netsh int ipv4 show subinterface (overzicht interfaces)
netsh int ipv4 set subinterface "Local Area Connection" mtu=1400 store=persistent
*** een lage MTU is funest voor de snelheid: dezelfde overhead, afname nuttige lading en toename van ACKs de andere kant op.
[ Voor 6% gewijzigd door prepaidsmurf op 20-08-2020 11:35 . Reden: funest ]
@prepaidsmurf: als je op google zoekt op: "mtu 1400 fixes ipv4 fragmentation" wordt het verlagen van de mtu naar 1400 gewoon als oplossing aangedragen, niet als tijdelijk oplossing. Als gebruiker kunnen wij niet zien wat de mtu-waarde van lyca intern is lijkt me. cisco schrijft er ook over bij hun routers dat het soms een oplossing is om te doen, dus ik denk dat het maar net van de configuratie afhangt of het nodig is of niet. Maar als die verlaging naar 1400 verder geen enkel nadeel met zich meebrengt en het alle problemen verhelpt, heeft het weinig zin om tijd en geld te steken in het misschine ooit vinden van een achterliggende rede. Zoalng het mar niet zo wordt dat alle gebruikers dit handmatig moeten gaan bijwerken en l-mobib het zelf in hun systemen systemwide kan doorvoeren lijkt mij het probleem daarmee opgelost en dan mogen ze joou wel een mooie jaarbundel aanbieden wnat je hebt hun werk voor ze gedan.
Ik denk dat ze wel een groei gemaakt hebben. het gaat wel goedekant op met nieuwe klanten
dicksterk schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:15:
Het gaat goed met de groei van l-mobi voor zover dat valt af te meten aan uitgegeven nummers. Het verschil tussen een nummer geactiveerd op 18 juli en een nummer dat vandaag(18 augustus) werd geactiveer is 2432 @tyson69 jij kan dat getal optellen bij het nummer dat je van mij hebt gehad in pb dan kan je het nieuwe nummer opnemen in je grafiek). in 31 dagen zijn er dus 2432 nummers geactiveerd wat komt op 78,45 simaarten per dag
@janon: zou je ook op mijn laatste bericht aan je willen reageren?
Wil je l-mobi zeggen dat ze in hun router of back-end de mtu waarde verlagen naar 1400? staat nu waarschijnlij op 1500. @prepaidsmurf heeft ontdekt dat als je die waarde verlaagd naar 1400 de problemen met nos.nl en andere sites er niet meer zijn. alleen kunen iphone gebruikers dat niet zelf doen en ook op android is het virj lastig, dus l-mobi moet het aan hun kant wijzigen zodat het automatisch voor alel gebruieks geldt, dan is het internetprobleem waar ze al 2 maanden mee zitten weg en lopen ze ook geen akns op mer klachten(op bellen.com bijvoorbeled war mensen ook weleens reviews schrijven), lijkt me belangrijk voor ze.
Wil je l-mobi zeggen dat ze in hun router of back-end de mtu waarde verlagen naar 1400? staat nu waarschijnlij op 1500. @prepaidsmurf heeft ontdekt dat als je die waarde verlaagd naar 1400 de problemen met nos.nl en andere sites er niet meer zijn. alleen kunen iphone gebruikers dat niet zelf doen en ook op android is het virj lastig, dus l-mobi moet het aan hun kant wijzigen zodat het automatisch voor alel gebruieks geldt, dan is het internetprobleem waar ze al 2 maanden mee zitten weg en lopen ze ook geen akns op mer klachten(op bellen.com bijvoorbeled war mensen ook weleens reviews schrijven), lijkt me belangrijk voor ze.
JA zeker, maar ik begrijp niet wat 1400 en 1500 is maar ik zal wel zeggen.
@janon: dat is een heel technisch verhhaal. als je het wil weten voer dan op google "maximale transmissie-eenheid wikipedia" in. dar wordt het precies uitgelegd. simpel gezegd onstaat er in sommige gevallen bij mtu 1500 een situatie waarbij kleien deeltjes data die verzonden/ontvangen worden verloren gaan, waardoor een site niet of niet goed bereikbaar is. dit kan worden opgelost door de mtu waarde naar 1400 te verlagen. Prepaidsmurf heeft ontdetk data dit bij l-mobi het probleem oplost, en ook op google zijn meerdere voorbeelden te vinden van situaties waarin dit is toegepast. ik neem aan dat de technische dienst bij l-mobi wel weet, of kan opzoeken, hoe ze de mtu-waarde in hun routers of backend kunnen aanpassen.
Als ik die gegevens importeer zie ik een lichte stijging in de laatste weken al eis het geen enorme plus TOV de weken ervoor. Zeker geen boost door de grotere bundelsdicksterk schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:15:
:strip_exif()/f/image/hPTDZLPKhWN8SlXAsohex6gj.jpg?f=fotoalbum_large)
@tyson69: dat snap ik even niet. eerst waren het 2 simkaarten per dag nu 78, dat is een stijging van meer dan 100% in een maand qua antal geactiveerde kaarten per dag. als je het gemiddelde van alle maanden ervoor erbij neemt zal het idd niet zo groot lijken maar in verhouding is het toch behoorlijk.
Je hebt er tot nu toe een sport van gemaakt, als iemand die zelf nauwelijks mobiel Internet gebruikt, alle problemen daarmee te bagatelliseren, met de mantel der liefde te bedekken, te doen alsof ik mensen angst aanjaag en andere kolder. Daarmee heb je nu dezelfde geloofwaardigheid verkregen als Janon en verdien je dezelfde aandacht: geen.dicksterk schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:59:
@janon: dat is een heel technisch verhhaal. als je het wil weten voer dan op google "maximale transmissie-eenheid wikipedia" in. dar wordt het precies uitgelegd. simpel gezegd onstaat er in sommige gevallen bij mtu 1500 een situatie waarbij kleien deeltjes data die verzonden/ontvangen worden verloren gaan, waardoor een site niet of niet goed bereikbaar is. dit kan worden opgelost door de mtu waarde naar 1400 te verlagen. Prepaidsmurf heeft ontdetk data dit bij l-mobi het probleem oplost, en ook op google zijn meerdere voorbeelden te vinden van situaties waarin dit is toegepast. ik neem aan dat de technische dienst bij l-mobi wel weet, of kan opzoeken, hoe ze de mtu-waarde in hun routers of backend kunnen aanpassen.
Ik voel mij nu helaas toch genoodzaakt te reageren, eenmalig, omdat je nu ook nog eens zo brutaal bent je eigen woorden in mijn mond te leggen en daarmee het mobiele Internet blijft saboteren: ik neem volledig afstand van je uitlatingen.
In de periode voor medio juli kom ik op gemiddeld 12,3 Sims/dag, nu 13,9 over de hele periode sinds begin april. De stijging van 22-7 tot 18-8 is inderdaad hoger met 20,6 kaarten/dag.dicksterk schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:46:
@tyson69: dat snap ik even niet. eerst waren het 2 simkaarten per dag nu 78, dat is een stijging van meer dan 100% in een maand qua antal geactiveerde kaarten per dag. als je het gemiddelde van alle maanden ervoor erbij neemt zal het idd niet zo groot lijken maar in verhouding is het toch behoorlijk.
ik hoorde van Lmobi jongens meer getalen, jou data klopt niet, ik weet niet hoe jij die data komt.
tyson69 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:02:
[...]In de periode voor medio juli kom ik op gemiddeld 12,3 Sims/dag, nu 13,9 over de hele periode sinds begin april. De stijging van 22-7 tot 18-8 is inderdaad hoger met 20,6 kaarten/dag.
Ik heb tot nu toe nog geen bewijzen gezien dat mijn grafiek niet klopt. Uit eigen waarneming weet ik de 06nummers gewoon uit de reeks worden gehaald op het activatie moment. Alle meetpunten die ik tot nu toe heb ontvangen, voldoen hier keurig aan. Dus of ik heb 7 keer mazzel dat dit klopt, of ik heb gelijk.Janon schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:44:
ik hoorde van Lmobi jongens meer getalen, jou data klopt niet, ik weet niet hoe jij die data komt.
[...]
Dus zit jij elke dag een Lmobi sim kaart te activieren of zo ? Dus hoe weet jij dat op een volgorder werkt ?
ik heb vroeger gezien van Vectone dat niet op volg orde loopt.
tyson69 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:00:
[...]Ik heb tot nu toe nog geen bewijzen gezien dat mijn grafiek niet klopt. Uit eigen waarneming weet ik de 06nummers gewoon uit de reeks worden gehaald op het activatie moment. Alle meetpunten die ik tot nu toe heb ontvangen, voldoen hier keurig aan. Dus of ik heb 7 keer mazzel dat dit klopt, of ik heb gelijk.
Combinatie van eigen activaties en data die ik in DM van anderen kreeg. Maar nogmaals, als er bewijzen zijn dat ik ongelijk heb, ben ik de eerste die dat toegeeft. Tot die tijd ga ik uit van mijn waarnemingen. En dat jij dat van Lmobi hebt gehoord, is voor mij geen bewijsJanon schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:08:
Dus zit jij elke dag een Lmobi sim kaart te activieren of zo ? Dus hoe weet jij dat op een volgorder werkt ?
[...]
Dat zijn dan toch wel voor L-Mobi zorgwekkende lage aantallen hoor. Die hogere bundels heeft ze dus niet eens een boost gegeven.
En ik geloof dat die data wel klopt, op pepper, waar zulke acties meestal heel goed lopen, heeft niemand aangeven zo een bundel te hebben gekocht en hier eigenlijk ook niet, ik heb zelf ook nog niet gekocht, al ga ik dat waarschijnlijk wel doen.
Ik denk toch dat die maand bundels is stevig aangepakt moeten worden, het is nergens voor nodig om zo duur te hebben, en dat zal eventueel toch weer een groep aanspreken die echt op zoek is naar maandbundels en toch niet vast wil zitten aan 1 provider.
Lmobi kan ook met zo een kleine nummerblock, ook niet de strategie hanteren die lebara en lyca doen, gratis uit delen van simkaarten op drukke plekken. Dit gaat denk ik nog een lastige klus worden voor lmobi
En ik geloof dat die data wel klopt, op pepper, waar zulke acties meestal heel goed lopen, heeft niemand aangeven zo een bundel te hebben gekocht en hier eigenlijk ook niet, ik heb zelf ook nog niet gekocht, al ga ik dat waarschijnlijk wel doen.
Ik denk toch dat die maand bundels is stevig aangepakt moeten worden, het is nergens voor nodig om zo duur te hebben, en dat zal eventueel toch weer een groep aanspreken die echt op zoek is naar maandbundels en toch niet vast wil zitten aan 1 provider.
Lmobi kan ook met zo een kleine nummerblock, ook niet de strategie hanteren die lebara en lyca doen, gratis uit delen van simkaarten op drukke plekken. Dit gaat denk ik nog een lastige klus worden voor lmobi
sorry maar ik snpa niet waar je het over hebt:prepaidsmurf schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:02:
[...]
Je hebt er tot nu toe een sport van gemaakt, als iemand die zelf nauwelijks mobiel Internet gebruikt, alle problemen daarmee te bagatelliseren, met de mantel der liefde te bedekken, te doen alsof ik mensen angst aanjaag en andere kolder. Daarmee heb je nu dezelfde geloofwaardigheid verkregen als Janon en verdien je dezelfde aandacht: geen.
Ik voel mij nu helaas toch genoodzaakt te reageren, eenmalig, omdat je nu ook nog eens zo brutaal bent je eigen woorden in mijn mond te leggen en daarmee het mobiele Internet blijft saboteren: ik neem volledig afstand van je uitlatingen.
jij hebt het internetprobleem opgelost, je hebt een fix gevonden waardoor sites als nos.nl e.d. werken. als l-mobi die fix(waar ik als ik het er over heb elke keer jouw naam bij noem want jij hebt de credits voor die fix) implementeert is het probleem van niet-werkende sites dus weg. Wat is dan je probleem? Zelfs cisco adviseert het verlagen van de mtu naar 1400 bij bepaalde problemen lees ik op google, ze zegen nergens; u moet ook nog achterliggende zaken achterhalen gewoon verlaag de mtu naar 1400. Dus war saboteer ik het mobiele internet als ik l-mobi aanraadt jouw fix te implementeren? Het klinkt nu een beetje alsof jij het bewijs wil zien dat alle logfiles clean en zonder errors zijn in het l-mobi systeem, daar gaat het toch helemala niet om? het gat erom dat in de praktijk klanten gen bugs meer ervaren. Ij hebt de fix daarvoor gevonden en als ik l-mobi was zou ik je daar een jaarbundel voor geven. maar nu ik l-mobi aanspoor je fix te implementeren kom je met: ik neem afstand van wat je zegt? Denk ij dan dat het zinvoller is dat l-mobi nog maanden naar een misschien nieteens bestaane andee oplossing zoekt, terwijl jij een pasklare oplossing hebt aangeleverd? Ik begrijp even niet waarom je nu je eigen oplossing niet meer als valide oplossing ziet. Ik zeg nergens dat l-mobi alle gebruikers maar moet aanraden handmatig hun mtu naar 1400 te verlagen: dat zou sabotage van mobiel internet zijn, ik zeg dat l-mobi jouw fix moet implementeren in hun systemen zodat die voor iederen werkt. Welke problemen met mobiel internet blijven er dan daarna nog over volgens jou?
Ik heb dit door vertel aan Lmobi jongens, dat ze maand bundel prijs aan moeten passen. Aantal bundel zijn te duur vergelijken met Lyca en Lebara. Ik denk dat morgen wordt aangepast.
fl2001 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:29:
Dat zijn dan toch wel voor L-Mobi zorgwekkende lage aantallen hoor. Die hogere bundels heeft ze dus niet eens een boost gegeven.
2jaon: goed nieuws, ben benieuwd naar de nieuwe maandbundels. Hebben ze ook gereageerd op je doorgeven van het wijzigen van de mtu waarde naar 1400?
@hooggewaardeerd: heb jij inmiddels nog uitgevonden hoe je de mtu-waarde op android toestellen handmatig kan aanpassen? Nu prepaidsmurf zijn eigen oplossing in het topic ineens geen goede permanente fix meer vindt en zich distantieeerd van mijn pogignen dit in het l-mobi backend verwerkt te krijgen vrees ik dat l-mobi niet meer goed weet wat ze nu moeten geloen en dat het dus nog wel even kan duren voor deze fix voor alle gebruikers vanuit het l-mobi systeem beschikbar komt, terwijl het volgens mij gewoon de fix is die alles oplost. kan jij om dat te ondersteunen eens een speedtest uitvoeren met mtu op 1500 en mtu op 1400? ;-)ik neem aan dat er toch wel 1 speedtest-site zal zij die werkt op mtu 1500. als er geen significantne vertraging plaatsvindt zie ik geen nekel rede om deze fix te implementeren om het nos-probleem voor gebruikers op te lossen.
@hooggewaardeerd: heb jij inmiddels nog uitgevonden hoe je de mtu-waarde op android toestellen handmatig kan aanpassen? Nu prepaidsmurf zijn eigen oplossing in het topic ineens geen goede permanente fix meer vindt en zich distantieeerd van mijn pogignen dit in het l-mobi backend verwerkt te krijgen vrees ik dat l-mobi niet meer goed weet wat ze nu moeten geloen en dat het dus nog wel even kan duren voor deze fix voor alle gebruikers vanuit het l-mobi systeem beschikbar komt, terwijl het volgens mij gewoon de fix is die alles oplost. kan jij om dat te ondersteunen eens een speedtest uitvoeren met mtu op 1500 en mtu op 1400? ;-)ik neem aan dat er toch wel 1 speedtest-site zal zij die werkt op mtu 1500. als er geen significantne vertraging plaatsvindt zie ik geen nekel rede om deze fix te implementeren om het nos-probleem voor gebruikers op te lossen.
Inmiddels zijn enkele bundels aangepast.... de 15 GB bundel kost nu 25 euro en de 10 GB maand bundel 20 euro. Daar komt dan nog wel de gratis gb's die je krijgt bij opwaarderen, maar feitelijk komt het er op neer dat ze de bundels op dezelfde prijs hebben gezet als LycaMobile. Ik ben er niet echt onder de indruk van als ik eerlijk ben, al is elke prijsverlaging natuurlijk mooi, ik had verwacht dat de bundels ook wat groter zouden worden.Janon schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 23:16:
Ik heb dit door vertel aan Lmobi jongens, dat ze maand bundel prijs aan moeten passen. Aantal bundel zijn te duur vergelijken met Lyca en Lebara. Ik denk dat morgen wordt aangepast.
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door fl2001 op 21-08-2020 11:32 ]
Maar bij lyca krijg jij geen extra GB bij opwaarderingen.
Bij lmobi kun jij nu voor €20,- ontvang jij 14GB + 600 min & 60 SMS (4 GB + 19.95 10 GB)
Bij l-mobi kun jij nu voor €25,- ontvang jij 20GB + 900 min & 90 SMS (5 GB + 24.95 15 GB)
Bij lmobi kun jij nu voor €20,- ontvang jij 14GB + 600 min & 60 SMS (4 GB + 19.95 10 GB)
Bij l-mobi kun jij nu voor €25,- ontvang jij 20GB + 900 min & 90 SMS (5 GB + 24.95 15 GB)
fl2001 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:30:
[...]Inmiddels zijn enkele bundels aangepast.... de 15 GB bundel kost nu 25 euro en de 10 GB maand bundel 20 euro. Daar komt dan nog wel de gratis gb's die je krijgt bij opwaarderen, maar feitelijk komt het er op neer dat ze de bundels op dezelfde prijs hebben gezet als LycaMobile. Ik ben er niet echt onder de indruk van als ik eerlijk ben, al is elke prijsverlaging natuurlijk mooi, ik had verwacht dat de bundels ook wat groter zouden worden.
[ Voor 5% gewijzigd door Janon op 21-08-2020 12:43 ]
janon: kan je l-mobi vragen of ze ook een manadbundel voor onbeperkt bellen kunnen maken?Janon schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:40:
[...]
voorbeeldje; bij l-mobi heb je nu voor 9,95 2gb data +2gb van het opwaarderen en 120 minuten. bij lyca heb je 3 of (voor zover ik meestal meemaak) 5gb data en onbeperkt bellen. L-mobi is wel goedkoop met mandbundels nu ook voor mesnen die graag data gebruiken mar voor mensen die veel willen bellen is het niet goedkoop. lyca voor 10 euro onbeperkt bellen(3000 minuten per maand) l-mobi, 120 minuten per maand. lebara biedt bij de abonnementen voor 2 euro per maand onbeperkt beleln, als jehet comibneert met een abonement. Maar ik denk dat een losse bel-bundel voor 3000 minuten of onbepekrt pr maand voor maximaal 5 euor,, liefst oo 2 of 3 zoals de andere proviers hebben, erg handig zou zijn voor mensen die grag veel bellen. Kan je ze vragen of een losse bel-bundel als mandbundel er ook bij kan? ik mis dat nu echt, jist omdat ik eigenlijk haast geen data gebruik. Ik snpa dat veel mensen tegenworoidg vooral meer data gebruiken, maar lyca lebara simple en youfone bieden bijvoorbeeld ook allemala de optie om voor een lein bedragje onbeperkt bellen te nemen. Kan je dat met ze regelen?
Klopt heb je helemaal gelijk.Janon schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:40:
[...]
Maar inmiddels heeft Lycamobile al gereageerd en bij die 2 genoemde bundels 2GB en 3GB extra toegevoegd, waardoor het verschil in data weer minimaal is geworden
L-Mobi heeft iets meer data, lyca geeft er weer onbeperkt bellen en smsen bij...
Ik heb wel gevraag aan die belangrijke man, maar hij zegt, voor bel minuten hebben ze geen goede deal.
dicksterk schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:22:
[...]
janon: kan je l-mobi vragen of ze ook een manadbundel voor onbeperkt bellen kunnen maken?
L-mobi voor €10,- ontvang jij 3GB 60 min & 10 SMS + €2.05 tegoed om buitenland te bellen.
L-mobi voor €10,- ontvang jij 4GB, 120 min & 10 SMS + €0.05 tegoed om buitenland te bellen.
L-mobi voor €15,- ontvang jij 8GB, 300 min & 50 SMS + €0.05 tegoed om buitenland te bellen.
L-mobi voor €20,- ontvang jij 14GB, 600 min & 60 SMS + €0.05 tegoed om buitenland te bellen.
L-mobi voor €25,- ontvang jij 20GB, 900 min & 60 SMS + €0.05 tegoed om buitenland te bellen.
Dit zijn de beste prijs maand bundel
L-mobi voor €10,- ontvang jij 4GB, 120 min & 10 SMS + €0.05 tegoed om buitenland te bellen.
L-mobi voor €15,- ontvang jij 8GB, 300 min & 50 SMS + €0.05 tegoed om buitenland te bellen.
L-mobi voor €20,- ontvang jij 14GB, 600 min & 60 SMS + €0.05 tegoed om buitenland te bellen.
L-mobi voor €25,- ontvang jij 20GB, 900 min & 60 SMS + €0.05 tegoed om buitenland te bellen.
fl2001 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:11:
[...]
Klopt heb je helemaal gelijk.
Maar inmiddels heeft Lycamobile al gereageerd en bij die 2 genoemde bundels 2GB en 3GB extra toegevoegd, waardoor het verschil in data weer minimaal is geworden
L-Mobi heeft iets meer data, lyca geeft er weer onbeperkt bellen en smsen bij...
Jammer. Ik zou eigenlijk liever volledig overstappen naar l-mobi. veel betere belkwaliteit naar andere klantne o het kpn netwerk dan met lyca, en minder storingen bij bellen enzo. nu bij lyca bijvoorbeeld al 2 dagen regelmatig dat ik niets hoor als ik iemadn bel terwijl die ander mij wel hoort. Maar ik ben echt een veelbeller en data gebruik ik hooguit 100 mb per maand ofzo, nu l-mobi geen onbeperkt bellen kan bieden blijft lyca voor mij dus gunstiger. Maar je hebt zeker gelijk als je zegt dat dit voor mensne die het vooral ook voor dde data gebruiken de goedkoopste optie is.Janon schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:15:
Ik heb wel gevraag aan die belangrijke man, maar hij zegt, voor bel minuten hebben ze geen goede deal.
[...]
Hoeveel betaal jij per maand ? Ik ga die man vragen of hij een speciaal bundel kunnen maken.
maar is 900 min niet genoeg ?
dicksterk schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:23:
[...]Jammer. Ik zou eigenlijk liever volledig overstappen naar l-mobi. veel betere belkwaliteit naar andere klantne o het kpn netwerk dan met lyca, en minder storingen bij bellen enzo. nu bij lyca bijvoorbeeld al 2 dagen regelmatig dat ik niets hoor als ik iemadn bel terwijl die ander mij wel hoort. Maar ik ben echt een veelbeller en data gebruik ik hooguit 100 mb per maand ofzo, nu l-mobi geen onbeperkt bellen kan bieden blijft lyca voor mij dus gunstiger. Maar je hebt zeker gelijk als je zegt dat dit voor mensne die het vooral ook voor dde data gebruiken de goedkoopste optie is.
Bij Lycamobile heb je voor 10 euro 5GB + Onbeperkt bellen en smsen. Je moet wel auto renew aanzetten, maar toch meer dan wat je bij Lmobi krijgtJanon schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:55:
L-mobi voor €10,- ontvang jij 3GB 60 min & 10 SMS + €2.05 tegoed om buitenland te bellen.
[...]
Daarnaast heeft Lyca ook nog een super bundel voor 30 euro waar je 35GB + Onbeperkt bellen en smsen krijgt.
Ik zou dus zeker niet zeggen dat L-Mobi op het moment goedkoopste maandbundels heeft, ze zitten momenteel min of meer op hetzelfde niveau als lyca.
Overigens is het niet eens zo een slecht plan om bij de 10 euro bundel, net als bij Lyca auto renew aanbieden en dat je dan meer data krijgt, vanaf de 2e maand en zo door tot dat je de bundel stopt.
Bij Lmobi, als jij 12x€10 betaald krijg jij 7GB per maand met 700 min en 70 sms. Dat is ook niet slecht.
fl2001 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:59:
[...]Bij Lycamobile heb je voor 10 euro 5GB + Onbeperkt bellen en smsen. Je moet wel auto renew aanzetten, maar toch meer dan wat je bij Lmobi krijgtOp het moment wint L-mobi het alleen qua data bij de 20 euro en 25 euro bundel, omdat je 2 GB meer data krijgt.
Overigens is het niet eens zo een slecht plan om bij de 10 euro bundel, net als bij Lyca auto renew aanbieden en dat je dan meer data krijgt, vanaf de 2e maand en zo door tot dat je de bundel stopt.
Het voordeel bij lyca is dat 3000 minuten altijd genoeg is, ik hoef gewoon niet na te denkenbel ik 1 maand veel meer dan de andee dan weet ik toch dat ik gewoon genoeg heb. Op de 1 of andere manier rekent lyca sinds mei vorig jaar bij mij het promotiebeltegoed elke keer mee als gewoon beltegoed. ik waardeer dus 1 keer per 2 maanden met 10 euro op en kan van dat ientje dan 2 keer de holland xs bundel kopen(die bundel verlengd automatisch) effectief betaal ik dus 5 euro voor 5gb onbeperkt bellen en onbeperkt sms. Data is voor mij niet zo belangrijk dus ik heb genoeg aan de 1gb die je bij elke 5 euro krijgt of de 2gb die bij elek 10 euro zit. Ik zou dus het liefst 3000 minuten voor 5 euro krijen want dan betaal ik hetzlefde als ik nu aan lyca betaal. maar als dat echt niet uitkan wil ik ook best euro voor 1000 minuten betalen, maar niet meer. en ik wil de bundel kunnen kopne met een code, van opgewaardeerd belteoged want als ik de bunel direct zonder code moet kpen krijg ik ook geen gratis 1gb bij een opwaardering van 5 euro, of 2gb bij 10 euro. die gratis data wil ik wel gewoon hebben, en ik wil het ook als maandbundle niet als jaarbundel want dat heb ik bij lyca nu ook.Janon schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:40:
Hoeveel betaal jij per maand ? Ik ga die man vragen of hij een speciaal bundel kunnen maken.
[...]
Klopt, dat is zeker niet slecht. Maar dat is wel een Jaar bundel, en we hadden het nu over maandelijkse bundels toch....Janon schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:41:
Bij Lmobi, als jij 12x€10 betaald krijg jij 7GB per maand met 700 min en 70 sms. Dat is ook niet slecht.
[...]
Dit is beste prijs van Nederland 1 Jaar
fl2001 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:36:
[...]Klopt, dat is zeker niet slecht. Maar dat is wel een Jaar bundel, en we hadden het nu over maandelijkse bundels toch....
Is het normaal dat ik maar maximaal 7mbps haal met een L-Mobi simkaart?
Maakt niet uit of ik naast een mast sta of verder weg, meer dan 7mbps haal ik niet.
Andere simkaart gewoon goede snelheden.
Maakt niet uit of ik naast een mast sta of verder weg, meer dan 7mbps haal ik niet.
Dat is ook mijn ervaring na testen met meerdere kaarten, meerdere toestellen en met een KPN 4g mast op 200m. Nu is dit voor mij voor regulier gebruik voldoende maar het zijn snelheden aan de onderkant van de marktvandeven66 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 22:19:
Is het normaal dat ik maar maximaal 7mbps haal met een L-Mobi simkaart?
Deze snelheid is wel zeer slecht. Dit zijn bijna RobinMobile praktijken.tyson69 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 22:58:
[...]
Dat is ook mijn ervaring na testen met meerdere kaarten, meerdere toestellen en met een KPN 4g mast op 200m. Nu is dit voor mij voor regulier gebruik voldoende maar het zijn snelheden aan de onderkant van de markt
Dat maakt dat je L-Mobi dus ook niet kan vergelijken met Lyca of Lebara. die 75+ mbps halen...
Sinds wanneer is lyca zo snel? ik had aan het begin van het jaar mestal nog moeite om meer dan 1mbps te halen met lyca, nu gebruik ik mobiel internet ook nauwelijks dus vond het nooit zo eg maar op snelheid heb ik lyca nog nooit kunnen betrappen;-)vandeven66 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 23:24:
[...]
Deze snelheid is wel zeer slecht. Dit zijn bijna RobinMobile praktijken.
Dat maakt dat je L-Mobi dus ook niet kan vergelijken met Lyca of Lebara. die 75+ mbps halen...
Overigens: ik denk dat l-mobi en robin mobile9nu budget mobiel) dezelfde strateige toepassen. hel goedkope data maar niet snel, omdat je anders vooral grootverbruikers aantrekt die de dataverbinding willen gebruiken om grote hoeveelheden data naar hun telefoon te downloaden. de 5mbps van budgt mobiel en de gbps van l-mmobi zijn voldeonde voor gemiddeld mobiel internetgebruik: google maps, whatsapp, youtube spotify tiktok, andere social media gaat allemaal prima over een dergelike bandbreedte. wil je bestanden van 2gb of hoger gan downloaen op je telefoon dan ga je lang moeten wachten, wat ook precies de bedoeling is want vrijwel elke bundel heeft de calculatie in zich dat de gemiddelde gebruiker hem niet opmaakt, daarop wordt de prijs ook voor een deel gebaseerd. Zou l-mobi dus 15g voor 15 euro bieden(jaarbundel) met een snelheid van 75mbps, dan zal hier een andere grope klanen op afkomen dna wanneer ze 7mbps bieden. voor gemiddeld gebruik is het echt voldeonde, ook budget moiel klanten klagen daar vrijwel nooit over. Wil je internet anders gebruiken dan is het misschine niet de beste optie voor je.
Niet helemaal waar:vandeven66 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 23:24:
[...]
Deze snelheid is wel zeer slecht. Dit zijn bijna RobinMobile praktijken.
Lebara: Wat is de internetsnelheid van mijn prepaid product?
Dit hangt van verschillende zaken af. Bijvoorbeeld van het soort toestel of de dekking. Normaal gesproken kan je rekenen op:
10 = 20 en Lebara One:
- Download 10Mbps
- Upload 2Mbps
Prepaid bundel:
- Download 25Mbps
- Upload 10Mbps
In het buitenland kan dit door de daar beschikbare netwerken anders zijn.
LycaMobile vermeld voor zover ik kan vinden geen snelheden maar via Bellen.com
Prepaid met Data XS
Maandbundel
€ 5,00
Startpakket
Gratis
Netwerk KPN
Snelheid (maximaal / gemiddeld)
850 Kbps / 850 Kbps
----------------------------------------------------------
3000 min, 3000 sms + 5 GB
Prepaid met Holland Bundel XS
Maandbundel
€ 10,00
Startpakket
Gratis
Netwerk KPN
75 Mbps / 50 Mbps
Excuses, idd te snel gekeken.bobdevries109 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 10:16:
[...]
Niet helemaal waar:
Lebara: Wat is de internetsnelheid van mijn prepaid product?
Dit hangt van verschillende zaken af. Bijvoorbeeld van het soort toestel of de dekking. Normaal gesproken kan je rekenen op:
10 = 20 en Lebara One:
- Download 10Mbps
- Upload 2Mbps
Prepaid bundel:
- Download 25Mbps
- Upload 10Mbps
In het buitenland kan dit door de daar beschikbare netwerken anders zijn.
LycaMobile vermeld voor zover ik kan vinden geen snelheden maar via Bellen.com
Prepaid met Data XS
Maandbundel
€ 5,00
Startpakket
Gratis
Netwerk KPN
850 Kbps / 850 Kbps
----------------------------------------------------------
3000 min, 3000 sms + 5 GB
Prepaid met Holland Bundel XS
Maandbundel
€ 10,00
Startpakket
Gratis
Netwerk KPN
75 Mbps / 50 Mbps
Als je dan zou vergelijken wat je voor €10 p/m krijgt, dan ligt L-Mobi wel onderaan qua snelheid. Want bijvoorbeeld een Sim-Only bij Lebara heeft wel 75Mbps, net zoals de Holland Bundel XS
Ik vind dat ze zo'n lage snelheid wel moeten communiceren, want als je ineens 240 euro (10GB) aftikt en er vervolgens achterkomt dat het maar 7Mbps is, kan voor sommigen wel balen zijn.
7Mbps is meer dan zat voor een bundel van 10GB data.
Je kan er gewoon mee youtube kijken, whatsappen, spotify, navigatie ect ect...
Snelheden van 75mbps bij zulke kleine bundels heb je in de praktijk weinig aan hoor.
Snelheden van 75mbps bij zulke kleine bundels heb je in de praktijk weinig aan hoor.
wat is de maximale maandbundel voor bellen die je voor 5 euro per maand voor me kan regelen bij l-mobi?Janon schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:15:
[...]
Ik heb ook lyca geprobeert, snelhied is 2000 mb , Lebara 2500 mb, maar Lmobi 1999 mb speed. wat jammer hey Lyca en Lebara sneler dan Lmobi
,
maar bij mijn L-Mobi staat LTE, wat is de snelheid van LTE?

maar bij mijn L-Mobi staat LTE, wat is de snelheid van LTE?
fl2001 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:09:
[ Voor 9% gewijzigd door Janon op 23-08-2020 16:59 ]
Lyca gaat veel sneller dan 2mbps, ik heb net een speedtest gedaan via een simkaart wat in een 3G stick zit, en dan haal ik al bijna 4mbps, dus in een 4G apparaat zal dat veel hoger liggen.
Overigens heeft Lyca zo net weer een bundel meer data gegeven. Voor 15 euro krijg je nu 9 GB data + onbeperkt bellen en smsen.
Het kan toeval zijn, maar lijkt er op dat Lyca, Lmobi geen kans wilt geven, en ze meteen aanpakken nu lmobi nog super klein is.
Overigens heeft Lyca zo net weer een bundel meer data gegeven. Voor 15 euro krijg je nu 9 GB data + onbeperkt bellen en smsen.
Het kan toeval zijn, maar lijkt er op dat Lyca, Lmobi geen kans wilt geven, en ze meteen aanpakken nu lmobi nog super klein is.
Kijk deze, Dit staat op mijn Lmobi sim telefoon. Wat is de LTE snelheid ? :strip_exif()/f/image/qqwP4QmqxqUDsN7bB8RgqQ5u.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qqwP4QmqxqUDsN7bB8RgqQ5u.jpg?f=fotoalbum_large)
fl2001 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:09:
Je hebt een 4G verbinding @Jonan Maar dat neemt niet weg dat Lmobi de snelheid daarvan kan cappen, zoals veel providers dat doen.
Kijk fl2001, Lmobi kijk niet eens naar Lyca, Ze hebben lyca niet eens opgenomen in hun lijst. zie hier onder. Lmobi geeft 10GB voor €10 en 15GB voor €15.
Bij maand bundel €14.95 ontvang jij samen 8 GB. En lyca bepaalt niet wie mag in de markt komen of niet. Kijk op lyca site staat voor 15 euro 2 bundel (een geef 7GB en andere geef voor het zelfde bedrag 9GB)?
Bij maand bundel €14.95 ontvang jij samen 8 GB. En lyca bepaalt niet wie mag in de markt komen of niet. Kijk op lyca site staat voor 15 euro 2 bundel (een geef 7GB en andere geef voor het zelfde bedrag 9GB)?
fl2001 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 17:09:
[ Voor 6% gewijzigd door Janon op 25-08-2020 11:01 ]
Is dat duffe netwerk probleem nog steeds niet opgelost? Heel vreemd, met 15 jaar Lyca- en Lebara-ervaring.
Samenvatting tot nu toe: ergens zit een bottleneck waar pakketjes (op weg naar mij) keihard gedropt worden. Voorwaarde: totale lengte van zo'n pakketje (dus data + headers) is meer dan 1400 byte. De TCP three-way handshake gaat altijd goed, een HTTP redirect naar een SSL poort of een response op een HEAD request is klein genoeg om wel te passeren, maar daarna lijkt de verbinding dood.
De nieuwe vraag is: waar zit die bottleneck dan? Toevallig net aan de kant van ddg.gg, is2.4chan.org, l-mobiopwaarderen.nl, lycamobile.nl, nos.nl, softwarepreservation.org, sputniknews.com, www.actievandedag.nl, yandex.com? Dat klinkt erg onwaarschijnlijk. Met een Lyca of Lebara simkaart heb ik er ook geen last van, dus ik verdenk eerder het L-- deel, want nieuw.
Als ik met traceroute begin te kijken zijn de eerste 5 hops vanuit mijn kant gezien:
Ik heb me wel eens afgevraagd waarom je bij ping de hoeveelheid data kon wijzigen. Niet langer: met ping -c 1 -s 1472 verstuur je 1500 byte in totaal (inclusief een IP header van 20 byte en een ICMP header van 8 byte). Via het Lyca of Lebara netwerk kan ik zo 1500 byte (het maximum dat ik daar kan halen) sturen naar de dichtstbijzijnde, extern zichtbare, L-- router (adres 185.226.110.177) en ik krijg ook 1500 byte terug: geen drop. Maar als ik dat vanuit L-- doe gaat het pakketje wel verloren totdat ik de hoeveelheid data verlaag van 1472 naar 1372 (+28=1400). Met de eerste hop is er nog geen probleem, dus het verkeer van hop 2 naar hop 1 wordt afgeknepen.
TL;DR Al meteen aan het begin van een route zit er voor ELKE L-- klant een cap op het verkeer van 1400 byte per pakketje, maar niet voor een Lyca of Lebara klant: die kan overal genieten van 1500 byte pakketjes, zelfs tot in het diepste deel van het L-- netwerk.
M.a.w. er zijn twee problemen met het mobiele Internet van L--.
Samenvatting tot nu toe: ergens zit een bottleneck waar pakketjes (op weg naar mij) keihard gedropt worden. Voorwaarde: totale lengte van zo'n pakketje (dus data + headers) is meer dan 1400 byte. De TCP three-way handshake gaat altijd goed, een HTTP redirect naar een SSL poort of een response op een HEAD request is klein genoeg om wel te passeren, maar daarna lijkt de verbinding dood.
De nieuwe vraag is: waar zit die bottleneck dan? Toevallig net aan de kant van ddg.gg, is2.4chan.org, l-mobiopwaarderen.nl, lycamobile.nl, nos.nl, softwarepreservation.org, sputniknews.com, www.actievandedag.nl, yandex.com? Dat klinkt erg onwaarschijnlijk. Met een Lyca of Lebara simkaart heb ik er ook geen last van, dus ik verdenk eerder het L-- deel, want nieuw.
Als ik met traceroute begin te kijken zijn de eerste 5 hops vanuit mijn kant gezien:
code:
1
2
3
4
5
| 1 100.68.0.1 32.264 ms 31.070 ms 40.007 ms 2 185.226.110.177 42.880 ms 37.990 ms 39.047 ms 3 185.226.111.9 43.774 ms 40.956 ms * 4 185.226.108.2 41.327 ms 31.090 ms 47.922 ms 5 90.145.48.181 33.021 ms 39.980 ms 39.031 ms |
Ik heb me wel eens afgevraagd waarom je bij ping de hoeveelheid data kon wijzigen. Niet langer: met ping -c 1 -s 1472 verstuur je 1500 byte in totaal (inclusief een IP header van 20 byte en een ICMP header van 8 byte). Via het Lyca of Lebara netwerk kan ik zo 1500 byte (het maximum dat ik daar kan halen) sturen naar de dichtstbijzijnde, extern zichtbare, L-- router (adres 185.226.110.177) en ik krijg ook 1500 byte terug: geen drop. Maar als ik dat vanuit L-- doe gaat het pakketje wel verloren totdat ik de hoeveelheid data verlaag van 1472 naar 1372 (+28=1400). Met de eerste hop is er nog geen probleem, dus het verkeer van hop 2 naar hop 1 wordt afgeknepen.
TL;DR Al meteen aan het begin van een route zit er voor ELKE L-- klant een cap op het verkeer van 1400 byte per pakketje, maar niet voor een Lyca of Lebara klant: die kan overal genieten van 1500 byte pakketjes, zelfs tot in het diepste deel van het L-- netwerk.
M.a.w. er zijn twee problemen met het mobiele Internet van L--.
[ Voor 7% gewijzigd door prepaidsmurf op 26-08-2020 13:26 . Reden: ook ping test Lebara gedaan ]
Dit werk pefect bij mij, omdat ik gebruikt allen internet, ik probeer niet rare dingen te doen met mijn simkaart.
:strip_exif()/f/image/qqwP4QmqxqUDsN7bB8RgqQ5u.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 51% gewijzigd door Janon op 25-08-2020 22:47 ]
@janon: je veronderstelling klopt niet. de mensen doen niks raars. als ik de testresultaten van prepaidsmurf goed interpreteer accepteert een deel van het netwerk van l-mobi slechts een mtu van 1400 terwijl vrijwel alle mobiele apparaten een standaard mtu van 1500 aanhouden, op die manier gaan er stukejs data verloren en komt er geen goede vebiniding tot stand met sommige websites.
er lijken mij 2 logisch eoplossingen mogelijk aan de ahdn van deze tests:
1. l-mobi verhoogt alle wardes in hun systeem naar 1500 zodat de standaarden van andere telefoons gewoon kunnen worden aangehouden
of 2. l-mobi intergreet een soort proxy in het internetverkeer die alles omvormt naar een mtu 1400 zodat het zonder problemen door het netwerk heen kan. maar optie 1 is sterk te verkieen boven optie 2, at is ondanks dat het zou werken nogal een slordige fix die waarschijnlijk ook vertraging in snelheid tot gevogl heeft omdat alels dan over die proxy heen moet.
er lijken mij 2 logisch eoplossingen mogelijk aan de ahdn van deze tests:
1. l-mobi verhoogt alle wardes in hun systeem naar 1500 zodat de standaarden van andere telefoons gewoon kunnen worden aangehouden
of 2. l-mobi intergreet een soort proxy in het internetverkeer die alles omvormt naar een mtu 1400 zodat het zonder problemen door het netwerk heen kan. maar optie 1 is sterk te verkieen boven optie 2, at is ondanks dat het zou werken nogal een slordige fix die waarschijnlijk ook vertraging in snelheid tot gevogl heeft omdat alels dan over die proxy heen moet.
Maar jij komt weer met jaar bundels, dat kan je niet helemaal vergelijken. Trouwens LycaMobile geeft voor 15 euro per maand, 10GB data en onbeperkt bellen en smsen, je moet alleen overstappen met een nummer van een andere provider naar lyca: https://www.lycamobile.nl/en/special-offers/number-transfer/Janon schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:57:
Kijk fl2001, Lmobi kijk niet eens naar Lyca, Ze hebben lyca niet eens opgenomen in hun lijst. zie hier onder. Lmobi geeft 10GB voor €10 en 15GB voor €15.
[Afbeelding]
[...]
Wat dat betreft is l-mobi als je het vergelijkt met Lyca nog steeds best duur, want voor de zelfde bundel ben je bij lmobi 20 euro kwijt
Ik heb de stap gemaakt: nummerbehoud aangevraagd!
En meteen daarna opgewaardeerd. Alleen kon ik toen niet meer bellen L-Mobi, dus ik kon ook de opwaardeercode niet invoeren. Een half uur later werkte het weer.
Nu 2 dagen wachten op nummerbehoud.
Ik kom van Bliep, en daar werd continu beltegoed afgeschreven voor piepkleine datapakketjes (10 keer per dag betalen voor een paar kB tikt toch aan). Ik ben benieuwd hoe dit bevalt. De laatste keer over de grens werkte data niet, maar dat zal ik voorlopig niet kunnen testen.
Wel jammer dat de 39,95 euro jaarbundel aanbieding er niet meer is, nu kijk ik het zonder bundel eerst even aan.
Zojuist getest: nos.nl werkt nog steeds niet...
En een verbetering: beltegoed is onbeperkt houdbaar, zolang je er maar af en toe gebruik van maakt. Zeker naast een jaarbundel is het fijn als je beltegoed niet opeens weg is omdat je het niet gebruikt.
Ik heb nu 4 websites gevonden, niet erg overzichtelijk:
https://l-mobimobile.nl
https://mylmobi.nl/
https://l-mobiopwaarderen.nl
https://www.jzp-lmobi.nl
En meteen daarna opgewaardeerd. Alleen kon ik toen niet meer bellen L-Mobi, dus ik kon ook de opwaardeercode niet invoeren. Een half uur later werkte het weer.
Nu 2 dagen wachten op nummerbehoud.
Ik kom van Bliep, en daar werd continu beltegoed afgeschreven voor piepkleine datapakketjes (10 keer per dag betalen voor een paar kB tikt toch aan). Ik ben benieuwd hoe dit bevalt. De laatste keer over de grens werkte data niet, maar dat zal ik voorlopig niet kunnen testen.
Wel jammer dat de 39,95 euro jaarbundel aanbieding er niet meer is, nu kijk ik het zonder bundel eerst even aan.
Zojuist getest: nos.nl werkt nog steeds niet...
En een verbetering: beltegoed is onbeperkt houdbaar, zolang je er maar af en toe gebruik van maakt. Zeker naast een jaarbundel is het fijn als je beltegoed niet opeens weg is omdat je het niet gebruikt.
Ik heb nu 4 websites gevonden, niet erg overzichtelijk:
https://l-mobimobile.nl
https://mylmobi.nl/
https://l-mobiopwaarderen.nl
https://www.jzp-lmobi.nl
[ Voor 8% gewijzigd door RemcoDelft op 27-08-2020 17:38 ]
Volgens Lmobi informatie, Internet probleem is opgelost.
Dat lees ik nu een paar keer hier.Beltegoed is onbeperkt houdbaar.
Maar ik snap dat niet. Kan iemand het mij uitleggen.
Ik heb een jaarbundel gekocht. Dan krijg ik toch iedere maand een nieuwe bundel. Dus dan vervalt de verlopen maand. Zoals we dat normaal kennen toch?
Wat en hoe is het dan onbeperkt houdbaar?
@Janon Ik kan nu nos.nl inderdaad bezoeken.
@Royalty Beltegoed zijn euro's, geen bundels. Dus zolang je er maar af en toe gebruik van maakt vervalt het niet.
Mijn nummerbehoud is vanmorgen doorgevoerd, er is ook 1 GB data toegevoegd, en daarmee is de geldigheid van mijn bestaande bundel (vanwege het opwaarderen) met 15 dagen verlengd. Ik ben nu wel benieuwd hoe dit "stapelen" zou gaan als er ook een jaarbundel aan vast zit, maar die heb ik nog niet.
@Royalty Beltegoed zijn euro's, geen bundels. Dus zolang je er maar af en toe gebruik van maakt vervalt het niet.
Mijn nummerbehoud is vanmorgen doorgevoerd, er is ook 1 GB data toegevoegd, en daarmee is de geldigheid van mijn bestaande bundel (vanwege het opwaarderen) met 15 dagen verlengd. Ik ben nu wel benieuwd hoe dit "stapelen" zou gaan als er ook een jaarbundel aan vast zit, maar die heb ik nog niet.
Dat gaat niet over de bundel. Maar over het 'buitenbundelse' (bel)tegoed dat je ook voor data kunt gebruiken. Te zien onder 'credit'.Royalty schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:02:
[...]
Dat lees ik nu een paar keer hier.
Maar ik snap dat niet. Kan iemand het mij uitleggen.
Ik heb een jaarbundel gekocht. Dan krijg ik toch iedere maand een nieuwe bundel. Dus dan vervalt de verlopen maand. Zoals we dat normaal kennen toch?
Wat en hoe is het dan onbeperkt houdbaar?
Het wonder lijkt geschied! Effekes de technici erop en tadaa! Zou leuk zijn voor ons tweakers als El Mo openbaart of de tip van de pp smurf ze op het goede spoor bracht, maar misschien kan hij dat zelf wel achterhalen.Janon schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 21:06:
Volgens Lmobi informatie, Internet probleem is opgelost.
Destijds moest ik om enkele van @dicksterk zijn voorstellen bijna lachen, als lmobi moet voor 15/20 euro per maand alles onbeperkt doen....
Nou dan zat ie er niet eens zo heel ver naast.
Het Blijkt dat Budget mobile nu een nieuwe FUP heeft, voor 20 euro per maand, krijg je dag bundels van 4GB per dag en daarna kan je de rest van de dag aanvullen met 1GB.
En dat is gewoon voor een maandelijkse bundel, zonder Jaar contracten. Als ik dan zie dat L-Mobi voor 20 euro 14GB geeft...
Ik weet dit is offtopic, maar aangezien 'ze' meelezen, wie weet brengt het ze op een ideetje
Nou dan zat ie er niet eens zo heel ver naast.
Het Blijkt dat Budget mobile nu een nieuwe FUP heeft, voor 20 euro per maand, krijg je dag bundels van 4GB per dag en daarna kan je de rest van de dag aanvullen met 1GB.
En dat is gewoon voor een maandelijkse bundel, zonder Jaar contracten. Als ik dan zie dat L-Mobi voor 20 euro 14GB geeft...
Ik weet dit is offtopic, maar aangezien 'ze' meelezen, wie weet brengt het ze op een ideetje
Hier was ik al bang voor. Volgens de Wet van Murphy is er voor een suboptimale oplossing gekozen die het eerste probleem (zwarte PMTUD gaten) oplost, maar niet het tweede probleem (derderangs Internet, vergeleken met Lyca en Lebara).
Traceroute laat zien dat er een extra hop is bijgekomen
Hop 2 zou een packet filter kunnen zijn dat de uitgaande MSS waarde in de 3-way handshake verlaagt (b.v. 1460 wordt 1360).
Ik hoop dat dit een tijdelijke oplossing is, maar wellicht heeft L-- er geen probleem mee het lachertje van de MVNO-klas te zijn met z'n 1400 byte cap. Niemand die het in de gaten heeft, net zoals met de goedkope simkaarten uit Dubai /s.
code:
1
2
3
4
5
6
| 1 100.64.0.1 31.602 ms 38.956 ms 40.971 ms 2 10.11.0.125 39.928 ms 39.984 ms 19.205 ms 3 185.226.110.113 41.021 ms 39.029 ms 39.833 ms 4 185.226.111.1 19.285 ms * * 5 185.226.108.2 35.825 ms 32.241 ms 40.876 ms 6 90.145.48.181 39.909 ms 39.952 ms 47.892 ms |
Hop 2 zou een packet filter kunnen zijn dat de uitgaande MSS waarde in de 3-way handshake verlaagt (b.v. 1460 wordt 1360).
Ik hoop dat dit een tijdelijke oplossing is, maar wellicht heeft L-- er geen probleem mee het lachertje van de MVNO-klas te zijn met z'n 1400 byte cap. Niemand die het in de gaten heeft, net zoals met de goedkope simkaarten uit Dubai /s.
@prepaidsmurf:
zou je eens willen testen wat deze work-around in de praktijk voor nadeel heeft? Is de mbps die eerder gehaald werd met l-mobi door deze work-around een lagere snelheid geworden?
Persoonlijk vind ik dat een work-around geen kwaad kan als die geen merkbaar nadeel voor de gebruiker oplevert. Ik heb jouw oplossing dan ook in dit topic vertaald naar 2 mogelijke oplossingen, idd heeft l-mobi de minst gunstige gekozen maar derderangs internet zou nogaltijd beter zijn dan niet-werkend internet. Ik ga overigens voor 2erangs, derderangs is wat vectone had, super traag en 100 keer verdwijnende verbinidngen.
Ik vind overgiens l--mobi dat als julie de input van prepaidsmurf, en mijnn vertaling naar en voor jullie werkbare work-around hebben gebruikt dat wij daar best allebei een jaarbundel als beloning voor mogen krijgen, want in feite hebben wij jullie werk gedaan zonder ervoor betaald te worden.
@janon kan jij daar eens achteraan gaan?
het worddt natuurlijk een eindeloso getouwtrek als l-mobi ontkent onze oplossingen gelezen/gebruikt te hebben, als het daarop uitmond laat het dan maar zo maar als ze onze oplossingen hehben gebruikt zou ik het een leuk gebaar vinden.
zou je eens willen testen wat deze work-around in de praktijk voor nadeel heeft? Is de mbps die eerder gehaald werd met l-mobi door deze work-around een lagere snelheid geworden?
Persoonlijk vind ik dat een work-around geen kwaad kan als die geen merkbaar nadeel voor de gebruiker oplevert. Ik heb jouw oplossing dan ook in dit topic vertaald naar 2 mogelijke oplossingen, idd heeft l-mobi de minst gunstige gekozen maar derderangs internet zou nogaltijd beter zijn dan niet-werkend internet. Ik ga overigens voor 2erangs, derderangs is wat vectone had, super traag en 100 keer verdwijnende verbinidngen.
Ik vind overgiens l--mobi dat als julie de input van prepaidsmurf, en mijnn vertaling naar en voor jullie werkbare work-around hebben gebruikt dat wij daar best allebei een jaarbundel als beloning voor mogen krijgen, want in feite hebben wij jullie werk gedaan zonder ervoor betaald te worden.
het worddt natuurlijk een eindeloso getouwtrek als l-mobi ontkent onze oplossingen gelezen/gebruikt te hebben, als het daarop uitmond laat het dan maar zo maar als ze onze oplossingen hehben gebruikt zou ik het een leuk gebaar vinden.
Nounou, ik vind dat alleen pp smurf daar aanspraak op kan maken, alleen vermoed ik dat hij zijn privacy wil behouden. ;-)dicksterk schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:16:
@prepaidsmurf:
prepaidsmurf schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:38:
Hier was ik al bang voor. Volgens de Wet van Murphy is er voor een suboptimale oplossing gekozen die het eerste probleem (zwarte PMTUD gaten) oplost, maar niet het tweede probleem (derderangs Internet, vergeleken met Lyca en Lebara).
code:
1 2 3 4 5 6 1 100.64.0.1 31.602 ms 38.956 ms 40.971 ms 2 10.11.0.125 39.928 ms 39.984 ms 19.205 ms 3 185.226.110.113 41.021 ms 39.029 ms 39.833 ms 4 185.226.111.1 19.285 ms * * 5 185.226.108.2 35.825 ms 32.241 ms 40.876 ms 6 90.145.48.181 39.909 ms 39.952 ms 47.892 ms
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Tracing route to one.one.one.one [1.1.1.1] over a maximum of 30 hops: 1 6 ms 3 ms 3 ms 192.168.43.1 2 316 ms 385 ms 386 ms 100.68.0.1 3 86 ms 86 ms 84 ms 185.226.110.177 4 91 ms 107 ms 83 ms 185.226.111.9 5 87 ms 89 ms 86 ms core-b-02.dcspine.nl [185.226.108.2] 6 337 ms 364 ms 405 ms 90-145-48-181.bbserv.nl [90.145.48.181] 7 322 ms 375 ms 386 ms ams-ix.as13335.net [80.249.211.140] 8 354 ms 415 ms 426 ms one.one.one.one [1.1.1.1] |
Hier geen last van een extra hop lijkt het. @prepaidsmurf Misschien hebben ze de extra hop al weer ertussenuit gesleuteld
Wel fijn dat de sites zoals nos.nl nu in ieder geval werken. Ook de hotspot functie op een iphone heb ik aan de praat.
@dicksterk Ik zag dat je een vraag had gesteld aan mij over het aanpassen van de mtu waarde op een android, maar daar heb je "root" voor nodig, dus daar ben ik niet verder mee gegaan. Nu lijkt dat ook niet meer nodig
Hotspot geeft hier nog geen sjoege.HoogGewaardeerd schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:01:
[...]Ook de hotspot functie op een iphone heb ik aan de praat.
O ja, die was erbij ingeschoten of 'uitgevallen'...: sjoegeHoogGewaardeerd schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:25:
[...]
[Afbeelding]
Dit was voor mij de oplossing om ook L-Mobi onder hotspot in te vullen
@janon @l-mobi: l-mobi heeft toch weer een serieus concurrentieprobleem. zoals @fl2001 al opmerkte heeft budget mobiel de structuru van zijn abonnement verandert. je krijgt nu 4gb per dag=120gb per maand voor 20 euro per maand. daarnaast mag je als de 4gb per dag op is telkens 1gb gratis bijvoegen door een sms te verzenden. maar zelfs als we dat bijvoegen per sms buiten beschouwing laten....
l-mobi maandbundel 19,95 10gb budgetmobiel maandelijjks opzegbaar 20 euro per maand, 120gb +onbeperkte toevoegingen van gbs per sms al is dat natuurloijk wel gedoe.
nog 1tje: l-mobi jaarbundel 15 euro per maand(180 euro totaal) 15gb aan data. budgetmobeil in combinatie met een energie of internet-thuis contract(energie en internet-thusi zijn beide jaarcontracten) 15 euro per maand voor 120gb + dat je elke dag onbepekrt gbs kan toevoegen per sms als je bundel op is.
daarnaast b iedt budget mobiel onbeperkt bellen en l-mobi niet.
L-mobi is dus nog interessant met de 110gb -jaarbundel, al zou het echt een stuk beter zijn als van die 10gb voor 10 euro een jaarbundel werd gemaat en de gb jaarbudnel zou vervallen.
maar inderaad.... zoals ik een paar maanden geleden al opmerkte het wordt tijd voor mijn bedachte propositie: 15 euro per maand(maandbundel want budget mobiel ook) voor alle sonbeperkt, en dan zonder edoe met sms-aanvullers want dat heeft budget mobiel wel.
l-mobi maandbundel 19,95 10gb budgetmobiel maandelijjks opzegbaar 20 euro per maand, 120gb +onbeperkte toevoegingen van gbs per sms al is dat natuurloijk wel gedoe.
nog 1tje: l-mobi jaarbundel 15 euro per maand(180 euro totaal) 15gb aan data. budgetmobeil in combinatie met een energie of internet-thuis contract(energie en internet-thusi zijn beide jaarcontracten) 15 euro per maand voor 120gb + dat je elke dag onbepekrt gbs kan toevoegen per sms als je bundel op is.
daarnaast b iedt budget mobiel onbeperkt bellen en l-mobi niet.
L-mobi is dus nog interessant met de 110gb -jaarbundel, al zou het echt een stuk beter zijn als van die 10gb voor 10 euro een jaarbundel werd gemaat en de gb jaarbudnel zou vervallen.
maar inderaad.... zoals ik een paar maanden geleden al opmerkte het wordt tijd voor mijn bedachte propositie: 15 euro per maand(maandbundel want budget mobiel ook) voor alle sonbeperkt, en dan zonder edoe met sms-aanvullers want dat heeft budget mobiel wel.
Er lijken twee smaken te zijn. Misschien is de extra hop er altijd al geweest als je externe adres b.v. 185.226.110.116 is i.p.v. 185.226.110.179 en de eerste hop (bij jou de tweede) 100.64.0.1 i.p.v. 100.68.0.1.HoogGewaardeerd schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:01:
[...]
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Tracing route to one.one.one.one [1.1.1.1] over a maximum of 30 hops: 1 6 ms 3 ms 3 ms 192.168.43.1 2 316 ms 385 ms 386 ms 100.68.0.1 3 86 ms 86 ms 84 ms 185.226.110.177 4 91 ms 107 ms 83 ms 185.226.111.9 5 87 ms 89 ms 86 ms core-b-02.dcspine.nl [185.226.108.2] 6 337 ms 364 ms 405 ms 90-145-48-181.bbserv.nl [90.145.48.181] 7 322 ms 375 ms 386 ms ams-ix.as13335.net [80.249.211.140] 8 354 ms 415 ms 426 ms one.one.one.one [1.1.1.1]
Hier geen last van een extra hop lijkt het.
BUDGET MOBIEL ONBEPERKTOnbeperkt aantal MB’s, sms’jes én minutenInternetten, bellen en sms’en zonder na te denken of je niet buiten je bundel gaat? Kies voor Budget Mobiel Onbeperkt:
Voor € 20,- per maand en met combikorting zelfs maar € 15,-.
Onbeperkt aantal MB’s, sms’jes én minuten
Maximale downloadsnelheid van 5,0 Mbps en uploadsnelheid van 1,0 Mbps.
Betrouwbare netwerk van KPN.
Geldig in Nederland én andere EU-landen.
Maandelijks opzegbaar.
Bekijk onze fair use policy om alle ins en outs te lezen over dit abonnement.
Spelregels: oudeklanten
Bij overschrijding van deze 40 GB, passen wij je internetsnelheid aan naar 0,8 Mbps voor de rest van de maand. Het blijft dus goed mogelijk
om te internetten met je abonnement en onbeperkt MB’s te verbruiken. Blijft er echter ook daarna sprake van excessief en/of
extreem gebruik, dan passen wij de internetsnelheid bij overschrijding van 55 GB verder aan naar 0,5 Mbps voor de rest van
de maand
Voor € 20,- per maand en met combikorting zelfs maar € 15,-.
Onbeperkt aantal MB’s, sms’jes én minuten
Maximale downloadsnelheid van 5,0 Mbps en uploadsnelheid van 1,0 Mbps.
Betrouwbare netwerk van KPN.
Geldig in Nederland én andere EU-landen.
Maandelijks opzegbaar.
Bekijk onze fair use policy om alle ins en outs te lezen over dit abonnement.
Spelregels: oudeklanten
Bij overschrijding van deze 40 GB, passen wij je internetsnelheid aan naar 0,8 Mbps voor de rest van de maand. Het blijft dus goed mogelijk
om te internetten met je abonnement en onbeperkt MB’s te verbruiken. Blijft er echter ook daarna sprake van excessief en/of
extreem gebruik, dan passen wij de internetsnelheid bij overschrijding van 55 GB verder aan naar 0,5 Mbps voor de rest van
de maand
dicksterk schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:42:
@janon @l-mobi: l-mobi heeft toch weer een serieus concurrentieprobleem. z