[L-mobi Mobile] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
L-mobi Mobile is een full Mvno op het KPN netwerk in het prepaid-segment. Net als bij Lycamobile en Lebara kan je bij L-mobi Mobile een gratis simkaart bestellen op www.l-mobimobile.nl

Opvallende eigenschappen van deze mvno zijn:
- beltarieven worden vermeld per 20 seconden(2 cent per 20 seconden)
- internet kost 1 cent per mb. Dit is vooral handig voor mensen die te weinig internetten voor een bundel, of voor mensen die de simkaart in een apparaat gebruiken dat slechts kleine hoeveelheden data via mobiel internet verzendt.
- deze provider biedt, als enige in nederland, naast maandbundels ook jaarbundels aan die een jaar geldig zijn. Sinds 3 augustus heeft L-mobi 3 bundels toegevoegd die goedkoper zijn dan andere providers in Nederland. Zo kan bij vooruitbetaling van 239 euro(omgerekend 10 euro per maand) 10gb data, 1000 minuten en 100 smsberichten per maand worden gebruikt deze bundel heeft en looptijd van 24 maanden. ook is een 12-maandenbundel van 120 euro toegevoegd(ook omgerekend 10 euro per maand) met 7gb, 700 minuten en 70 smsjes. voor 180 euro(omgerekend 15 euro per maand) kan 15gb 1500 minuten en 150sms worden gebruikt. L-mobi vergelijkt deze jaarbundels met een abonnement op een krant of tijdschrift, dat ook volledig vooruit wordt betaald en kiest dus voor een tot nu toe nooit eerder gebruikte propositie.
- sms is, zeker in verhouding met de goedkope bel- en datatarieven met 9 cent per sms prijzig.

Ik verwacht dat deze mvno vooral aantrekkelijk is voor mensen die weinig bellen, en minder mobiel internet gebruiken waardoor een dure maandbundel met veel overblijvende data ongunstig is.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen en ervaringen met deze mvno.

[ Voor 52% gewijzigd door dicksterk op 06-08-2020 19:03 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Paar opmerkingen over wat mij alvast een slecht gevoel geeft:

Het domein l-mobimobile.nl is heel erg gevoelig voor phishing als I-mobimobile.nl. Zie jij het verschil?. SIDN geeft dat domein als beschikbaar! Daarnaast zijn Imobimobile.nl en Imobimobile.nl ook makkelijke verbasteringen.

De website draait op http! En functioneert zelfs niet volledig op https!

De eigenaar (van het domein) is een administratie- en boekhoudkantoor (die geen Nederlands kunnen, aan de site te zien). http://abck.nl/.

Voor mij nog even een rode vlag.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dicksterk
@evanescens:
;-)ik ben blind en werk met een brailleleesregel dus voor mij is het verschil tussen een l en een i overduidelijk;-)
Maar idd, het zou gevoelig zijn voor phishing, maar dat lijkt me eerder een fout van diegenen die dat doen dan van L-mobi.
Verder is de site nog overduidelijk in testfase, dus https zal ongetwijfeld nog worden toegevoegd.
Toen Vectone mobile nog actief was hadden die ook een site in super slecht Nederlands, zelfs de kwaliteit van hn bel/sms/data-platform was slecht, toch had het veel klanten waaronder de nodige tweakers(ik ook).
Een onderdeel van tweakers was altijd het uittesten van diensten dei nog volop in de beta-fase waren, zo zie ik dit ook.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Als je anno 2020 geen security-first-beleid hebt, meid ik je als de pest. Ook jouw stelling dat de phishers verantwoordelijk zijn voor hun misbruik vind ik onjuist. Voor L-mobi is het een zeer kleine kostenpost om de gelijkende domeinen te registreren om misbruik te voorkomen.

Een website in testfase terwijl het product al productie draait, waarop je ook al je persoonsgegevens in moet vullen, is natuurlijk belachelijk.

Nee, deze tent heeft hun zaken niet op orde!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:18
Deze gasten zijn toch al een tijdje actief op schiphol? heb volgens mij al enkele maanden geleden wat advertenties gezien van deze provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-09-2020
De prijzen zijn hopelijk ook nog in testfase want anders diep teleurstellend. Het enige bijzondere wat ik eraan kan ontdekken is dat databundels iets goedkoper zijn dan koppelverkoop bundels, wat natuurlijk overal zo zou moeten zijn.

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@evanescens:
Alle plekken waar vertrouwelijke persoonsgegevens staan beschikken over https: de opwaardeer-webshop waarnaar gelinkt wordt en de mijn l-mobi omgeving. Het enige waar dat niet zo is is het deeel waar je een simkaart kan aanvragen maar.... daar staat allen je naam en adres, iets wat iedereen zonder problemen in het telefoonboek kan opzoeken. Als je nu goud kon kopen op die site zou het misschien kwaadwillenden aantrekken, maar ik denk niet dat een inbreker de moeite neemt om bij je langs te komen omdat je je een gratis simkaart kan veroorloven;-)
en vooral: de website van je provider zie je toch enkel op op te waarderen verder gaat het vooral om de simkaart en daarop geleverde diensten.
@fl2001: je maakt me nieuwsgierig: kan je nog eens op schiphol kijken voor welke provider daar wordt geadverteerd? l-mobi kan het haast niet zijn, want die hadden tot gisteren geen link om op te waarderen op hun site staan. Maar als het een andee nieuwkomer is, ben ik wel benieuwd welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@prepaidsmurf1: die prijzen(de gewone prijzen niet de bundel-prijzen) zijn juist wat mij enthousiast maakt. 6ct per minuut, is goedkoper da enige andere prepaid-provider aanbiedt zonder extra verplichtingen. 1ct per mb is ook scherper dan andere prepaidaanbieders. Uiteraard zijn bundels goedkoper, maar als je het afzet tegen andere prepaid-tarieven ken ik geen goedkopere, veel andere providers hebben zelfs nog een starttik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
dicksterk schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 15:24:
@evanescens:
Alle plekken waar vertrouwelijke persoonsgegevens staan beschikken over https: de opwaardeer-webshop waarnaar gelinkt wordt en de mijn l-mobi omgeving. Het enige waar dat niet zo is is het deeel waar je een simkaart kan aanvragen maar.... daar staat allen je naam en adres, iets wat iedereen zonder problemen in het telefoonboek kan opzoeken.
De mijne niet, hoor. :?
Als je nu goud kon kopen op die site zou het misschien kwaadwillenden aantrekken, maar ik denk niet dat een inbreker de moeite neemt om bij je langs te komen omdat je je een gratis simkaart kan veroorloven;-)
Doe eens onderzoek naar identiteitsfraude.
en vooral: de website van je provider zie je toch enkel op op te waarderen verder gaat het vooral om de simkaart en daarop geleverde diensten.
Ik weet niet wat je probeert goed te praten maar als een bedrijf dit soort basistaken al niet voor mekaar heeft, heb ik geen vertrouwen in de back-end. Jij bent blijkbaar groot fan, maar iets kritischer mag van mij wel.

edit:
De "Online opwaarderen"-site is trouwens ook opmerkelijk, want die ondersteunt enkel nog TLS 1.1, geen TLS 1.2. Ik kan die site dus niet eens zien. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 08-02-2020 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hard Neen !
Verzamel kantoorpand als adres, openingstijden - kantoortijden

http://l-mobimobile.nl/v2/veelgestelde-vragen/

Veelgestelde vragen - alle antwoorden is "test"

Dit is als een groenteboer, die je alvast een kilo aardappels verkoopt, maar niet kan uitleggen waarom ze niet in de etalage liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@freshmaker: dat is een vrij goede vergelijking.
algemeen: wat jullie niet moeten vergeten is dat de provider zelf nog geen enkele publicatie over lancering heeft gedaan, de enige rede edat ik heb gezien dat ze gelanceerd zijn is omdat ik de site al ruim 10 maanden in de gaten houd. Ik denk dat de voornaamste rede van de huidige site is wat testers op hun platform te krijgen die een simkaart gebruiken om zo alles goed door te testen, dit deed vectone ook(alleen deelde die de simkaarten uit in beverwijk in plaats van online)
@evanescens: als je alles vanuit angst voor security en dergelijke bekijkt heb je ongetwijfeld een punt. Maar met het aanvragen van een simkaart vul je enkel je naam en adres in. als een hacker daar al identiteitsfraude mee kan plegen kan hij net zo goed gewoon een telefoonboek openen en er een naam/adrescombinatie uitkiezen dan zich de moeite te nemen die sim-aanvraag database te hacken.
Ik ben totaal niet bang voor dergelijke dingen. de enige rede dat ik geen open wifi-netwerk meer heb is dat de modem van mijn nieuwe provider is voorzien van een wachtwoord dat ik niet ken, ik doe principieel niet mee aan die angstcultuur. Ik draai al 15 jaar met een ubuntu-console zonder extra antivirus of firewall, met een wachtwoord dat slechts uit 8 kleine letters bestaat, uiterst zwak wachtwoord dus maar ik ben nog nooit gehackt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
dicksterk schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 15:24:
@fl2001: je maakt me nieuwsgierig: kan je nog eens op schiphol kijken voor welke provider daar wordt geadverteerd? l-mobi kan het haast niet zijn, want die hadden tot gisteren geen link om op te waarderen op hun site staan. Maar als het een andee nieuwkomer is, ben ik wel benieuwd welke.
Voorlopig moet ik niet meer op schiphol zijn helaas, maar ik kan voor 99% zekerheid zeggen dat het echt l-Mobi was hoor.

Die naam kwam mij al ergens bekend van voor, en ik ben zelfs al maanden terug op hun site geweest, die zag er toen nog veel slechter uit.

Nu beter naar de bundels te hebben gekeken, vind ik het eigenlijk ook niet echt geweldig hoor. Maar goed laten we maar even wachten, wie weet dat ze ook nog met actie prijzen, bundels of zo gaan komen en dan kan het zo maar heel anders eruit zien.

Maar ik begrijp de twijfels wel, komt wat rommelig over allemaal, en bepaalde bundels-prijzen staan ook niet echt in verhouding met elkaar.

@dicksterk Het klopt dat vectone zo is begonnen en zo ook aardig wat klanten hadden, maar die waren wel even een stuk agressiever met de prijzen en grote van de bundels.

Met wat mobi nu aanbied, weet ik niet of er echt veel mensen opzitten te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
dicksterk schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 15:54:
@evanescens: als je alles vanuit angst voor security en dergelijke bekijkt heb je ongetwijfeld een punt. Maar met het aanvragen van een simkaart vul je enkel je naam en adres in. als een hacker daar al identiteitsfraude mee kan plegen kan hij net zo goed gewoon een telefoonboek openen en er een naam/adrescombinatie uitkiezen dan zich de moeite te nemen die sim-aanvraag database te hacken.
Ik ben totaal niet bang voor dergelijke dingen. de enige rede dat ik geen open wifi-netwerk meer heb is dat de modem van mijn nieuwe provider is voorzien van een wachtwoord dat ik niet ken, ik doe principieel niet mee aan die angstcultuur. Ik draai al 15 jaar met een ubuntu-console zonder extra antivirus of firewall, met een wachtwoord dat slechts uit 8 kleine letters bestaat, uiterst zwak wachtwoord dus maar ik ben nog nooit gehackt.
Dat er in mijn huis al zoveel jaar niet is ingebroken wilt niet zeggen dat ik hem niet op slot doe. 7(8)7

Dat jij niet zorgvuldig met jouw persoonsgegevens omgaat, wilt niet zeggen dat een bedrijf, verantwoordelijk voor veel meer klantgegevens, daar ook niet zorgvuldig mee om hoeft te gaan. Een bedrijf dient gewoon, op zijn minst, de huidige standaard voor beveiliging te hanteren.

Dat jij dat blijkbaar accepteert vind ik, zacht gezegd, raar. Maar dan is dit bedrijf blijkbaar perfect voor jou. Succes ermee! :)

offtopic:
Mijn nickname is trouwens Evanescent ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Room42 op 08-02-2020 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@evanescens: ze zullen dat allemaal vast nog wel oplossen voor de officieele lancering
@fl2001: Ik denk dat ze vooral mikken op mensen die goedkopere prepaid tarieven willen, zoals de lebara/lyca-bellers die geen bundel gebruiken, of de Bliep gebruikers die ontevreden zijn over de nieuwe tarieven. en ook alle mensen die, net als ik, een goedkope bel-optie zonder bundel als 2e sim in hun dual-sim telefoon willen doen.
Kom jij binnekort nog op schiphol, kan je dan eens kijken om welek telco het gaat die je daar in een advertentie hebt gezien? heb zojuist de advertentie-afdeling van schiphol ook al gemaidl met deze vraag maar geen idee of ze de moeite gaan nemen om te reageren, ;-)zou ik zelf misschien niet gedaan hebben als ik druk aan het werk was;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Goedkoop bellen kun je ook met lebara one tegoed doen dat is 12ct/m maar je kunt altijd 1x per simkaart met 50% korting opwaarderen. Af en toe een paar kaarten halen bij een belwinkel of benzinepomp daar liggen stapels.
Overigens zijn er ook providers met zeer schappelijke buitenbundeltarieven en flexibele mb/min/sms bundel zoals hollandsnieuwe. Ook bv simpel heeft hele goedkope abonnementjes met belminuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@asw1: er zijn mensen die geen abonnement of bundel willen, ouderen bijvoorbeeld willen dat vaak niet.
Zelf heb ik, door een fout of door een wijzigign die lyca nooit op zijn site heeft gezet, al 9 maanden voor 5 euro per maand 5gb internet en onbeperkt bellen/smssen, dat is zo belachelijk goedkoop daar komt geen enkele provider bij in de buurt. maar als 2e simkaart had ik bliep, die de minuut-prijs van 5 naar 7 cent opschroefde, voor mij een principieele rede om weg te willen bij die provider. l-mobi biedt 6 cent per minuut, net niet zo goedkoop als bliep was, maar ook niet zo duur als bliep nu is.
Idd, ik zou elke maand een nieuwe lebara sim kunnen halen maar ik heb liever een vaste sim die gewoon kan blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Nu online
Je hoeft niet iedere maand een nieuwe lebara kaart te halen; het lebara one tegoed is prepaid en blijft geldig. Alleen kun je per sim maar 1x tegoed toevoegen met 50% korting. Je kunt dus ook €30 tegoed kopen voor €15, dan kun je wel een tijdje vooruit vermoed ik.
Dan betaal je half tarief wat neerkomt op 6 ct per minuut naar mobiel, maar 0,5 ct/m naar vaste lijn en 6 ct per sms.
Zeker dat lage tarief naar vast is een stuk beter dan bij l-mobi natuurlijk, met name als je nog weleens een helpdesk moet bellen waarbij je een tijdje in de wacht staat.

[ Voor 18% gewijzigd door ASW1 op 08-02-2020 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@asw1: maar lebara one had toch ook een starttik?
Je hebt een punt, op die manier is het goedkoper om naar vast te bellen(als er geen starttik is). maar je moet als je tegoed op is dan wel weer een nieuwe simkaart, je nummer overzetten of verliezen.
Ik voel zelf meer voor een provider die gewoon de goedkoopste is zonder moeiljk gedoe met simkaarten vervangen e.d.
wat je vaak ziet, zeker vroeger bij vectone, is dat de tarieven dalen als het aantal klanten toeneemt omdat er dan nog grotere hoeveelheden kunnen worden ingekocht. In het begin toen de vectone simkaarten in beverwijk werden uitgedeeld was vectone echt duur, sms kwam vaak niet aan(dat is nooit opgelost zolang ze bestaan hebben) maar de tarieven daalden wel link.
maar een halve cent zonder starttik naar vast bij lebara zou idd heel goedkoop zijn, is er toch een starttik dan wordt het weer minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Inderdaad. Zo betaal ik nog steeds een halve cent per MB, of 5 euro voor 2 GB dan wel 7,5 euro voor 5 GB. Maar aan de andere kant mogen we toch ook zo langzamerhand wel eens verwachten dat een nieuwe aanbieder de knuppel in het hoenderhok gaat gooien? Immers, roaming binnen de EU mag geloof ik niet meer dan 0,55 cent of zoiets per MB kosten? En laatst zag ik dat zelfs in het dure, ver achterlopende Duitsland je prepaid al 3 GB voor 7 euro of 5 GB voor 8 euro kunt krijgen.

Deze toko komt daar niet eens bij in de buurt. Het is meer van hetzelfde bekende geneuzel als bij Lyca en Lebara.

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@asw1: ik heb het nagekeken...
daarbij meenemend dat de meeste gesprekken gemiddeld korter dan 1 minuut duren:
lebara one heeft een starttik van 12 cent, door de helft is dat 6 cent. 1 minuut bellen naar een vast nummer kost dus 6.5 cent, 1 minuut naar mobiel 12 cent, daarmee dus duurde dan l-mobimobile. enkel de prijs per mb is goedkoper met die constructie van telkens een nieuwe simkaart kopen, en langer bellen naar een vast nummer is ook goedkoper bij lebara.
maar helpdesks bel ik meestal met lyca, alleen 0900-nummers doe ik via de 2e sim omdat lyca dat niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Nu online
Dat starttarief had ik inderdaad over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
En dan wordt er in de alemene voorwaarde ook nog ergens promotiebeltegoed genoemd, mogelkijk doen ze dus hetzelfde als lyca/lebara en verdubbelen ze het beltegoed.
dat ga ik ontdekken als mijn simkaart binnenkomt. Ik hoop nu alleen wel dat die ook al echt verstuurd worden, dat het niet enkel zo is dat dat deel van de site al klaar is maar dat je nog niet echt een simkaart kan krijgen. ik ben ook nieuwsgierig op welk netwerk ze zitten, ik hoop vodafone. op het kpn en t-mobile netwerk zijn al vrij veel mvno`s, vodafone heeft er maar weinig(in het consumentensegment in het zakelijk segment hebben ze er heel veel omdat de mvne private mobility veel zakelijke mvno`s host.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Waarom alleen verdubbelen? Dat is zo in het denkraam van de ondoorzichtige telecom concurrenten blijven steken. Ze kunnen meteen pro-actief scoren door het tegoed bijvoorbeeld te vertienvoudigen: 10=100! Nu bellen voor maar 1 cent per seconde, tel uit je winst!

Voldoende dom volk dat erin trapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
;-)alle gekheid op een stokje, er is geen prepaidprovider in Nederland die zonder gebruik van een bundel bellen naar mobiele nummers voor 6 cent per minuut aanbiedt zonder starttik. Ook 1ct per mb is ideaal voor bijvoorbeeld smartphones in de auto die je enkel gebruikt voor zaken als google maps. er zijn dus zeker voordelen aan ddze provider, die nu een beetje ondergesneeuwd raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Als je goedkoper wilt bellen gebruik je natuurlijk uitsluitend voip en daar heb je strikt genomen niet eens een fototoestel, pardon "smart" phone, voor nodig.

Dus vraag ik me eerder af waarom we in Nederland nog steeds 1 ct/MB zouden moeten betalen (even afgezien van een incidentele 50% korting hier en daar). Goedkoop is dat bepaald niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
prepaidsmurf schreef op zondag 9 februari 2020 @ 14:38:
Dus vraag ik me eerder af waarom we in Nederland nog steeds 1 ct/MB zouden moeten betalen (even afgezien van een incidentele 50% korting hier en daar). Goedkoop is dat bepaald niet.
Omdat providers in Nederland Prepaid in het algemeen opzettelijk heel duur houden, zodat je wel een langdurig abonnement moet nemen, een andere reden is er gewoon niet.

Ik was laatst in spanje, vodafone zaak binnen gelopen, ging weg met een prepaid kaart. 10 euro voor 1 maand, 5 Gigabyte op 5G netwerk (kon ik niet gebruiken want geen 5g apparaat , onbeperkt bellen naar andere vodafone gebruikers + 15 min naar elke andere gewenst nummer.

Data wat je niet opmaakt kan je tot 3 maanden opsparen. Gewoon prepaid.

En in spanje zijn ze trouwens ook volop bezig met all die compleet pakketten enzo, maar bieden wel gewoon normale bundels aan voor prepaid.

Kijk wat naar kpn doet met Prepaid, 10 euro voor 1 GB, dat had je 10 jaar geleden al.

Dan zullen ze na een tijdje zeggen, ja helaas we stoppen met prepaid, te weinig interesse in, ja vind je het gek met zulke tarieven.

Ze houden het gewoon opzettelijk peper duur voor prepaid, en geven ook andere partijen geen kans om het wel aan te bieden.

En ik begrijp natuurlijk wel dat je bij een langdurig contract meer geeft, maar dit is echt buiten alle proportie .

Zo een groot bedrijf als kpn en in 2020 voor 1GB nog een tientje vragen!

Zie Bliep, begon aardig wat klanten op te bouwen, toen wou t-mobile opeens veel meer geld zien en weg bliep.

Wat betreft deze provider, met deze huidige bundels zit er echt geen toekomst in, alleen een beetje goedkoop bellen per minuut gaat deze provider echt niet in stand houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Hier gebeure zojuist iets raars: kreeg een bevestigingsmail van lycamobile dat ik een bestellign had geplaatst, en dat de mail met de bestelling nog zou volgen. die mail is niet gevolgd maar de afzender e.d. klopte wel. Het zou toch te gek zijn als je na bestellign van een l-mobimobile simkaart gewoon een lyca kaart krijgt toegestuurd. zou iemand dat eens kunnen testen(ook een simkaart bestellen en kijken of je ook een mail van lyca krijgt)? het kan ook toeval zijn, maar had niets bij lyca besteld(al heb ik wel een lyca sim in gebruik).

De nederlandse prepaidmarkt is nogsteeds erg groot, lebara en lyca behoren tto de grootste mvno`s van Nederland. Hoeveel procent van de klanten van lyca met een bundel werkt bewijfel ik, denk dat zeker de helft dat niet doet. voor die mensen zou l-mmobi wat zijn, ook voor de bleip-gebruikers die geen bundel gebruiken. want bleip had tot nu toe ook geen bundels meer waar iemdnd op zat te wachten(sinds ze bij tele2 zaten) dus denk dat vrijwel 90% van de bliep-klanten bliep zonder bundel g ebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-05 21:16
Wat betreft die reclame op schiphol: als je googeled op l-mobi dan zijn de eerste drie fotos van het bedrijf foto's van reclames van l-mobi op schiphol, dus klopt wel wat er gezegd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@verona27: zou je me willen vertellen wat voor tekst er op die foto`s staat qua reclame? Ik ben blind en kan ze dus zelf niet bekijken.
Overigesn wel vreemd om reclame te maken terwijl hun site tto vrijdag nog niet live was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
deze actie op de blegische site is wel leuk in ruil voor een 5-euro opwaardering: www.l-mobimobile.be/nl/home-2
als dat ook in Nederland geldt(ga ik morgen even over bellen) is het een stuk interessanter: na een opwaardering krijg je dus onbeperkt bellen naar andere l-mobil klanten en 500 minuten 500 smsjes en 1500mb data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
dicksterk schreef op zondag 9 februari 2020 @ 16:29:
@verona27: zou je me willen vertellen wat voor tekst er op die foto`s staat qua reclame? Ik ben blind en kan ze dus zelf niet bekijken.
Overigesn wel vreemd om reclame te maken terwijl hun site tto vrijdag nog niet live was.
Je ziet alleen de naam van de provider met groot geschreven 5GB.

En het grappige is dat die fotos al vanaf 2018 zijn geupload, aan de datum zien.

Het kan natuurlijk zijn dat ze eerst misschien alleen via schiphol wouden werken, en mischien was het wel een succes en zien ze kansen in meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@fl2001: in 2018 hadden ze nog geen nummerblokken toegewezen gekregen, die zijn pas van maart 2019. In mei 2019 heb ik de eigenaar gesproken, die zei toen dat gestart zou worden in 2020. Ik bood me aan als tester maar die hadden ze niet nodig, alles zou vanuit India worden geregeld(net als bij lyca en vroeger Vectone). Ik ben erg benieuwd welke acties ze hier (gaan) aanbieden, zal er morgen eens een telefoontje aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
@fl2001 In de tijd dat 1 GB steevast 10 euro kostte konden we al bij meerdere prepaid partijen los 1 MB voor een cent kopen.

Maar ondertussen is ook al jaren het inzicht ingedaald dat dergelijke bundelprijzen niet meer kunnen, zelfs niet bij prepaid. Wat je voor 10 euro kreeg varieerde van 5-10 GB (Vectone) tot momenteel 3-5 GB bij Lyca en 2 GB bij het altijd zonder korting te dure Lebara. L-mobi ligt tussen Lyca en Lebara met 2 GB voor 8,95.

1 GB/10 euro = 1 MB/cent.

M.a.w. de prijs per losse MB is al jaren te hoog en kan zonder meer omlaag naar maximaal 0,45 cent. En dan stel ik me nog buitengewoon coulant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-05 12:35
Een beetje raar dat ze niet eens een privacybeleid hebben, om een simkaart aan te vragen moet je het volgende aanvinken: "Door informatie te verstrekken accepteert u onze Privacy Verklaring en onze Algemene Voorwaarden:

Als je op Privacy Verklaring klikt wordt je gewoon weer geforward naar de "simkaart aanvragen" pagina.
Misschien dat ik over een half jaar weer eens kijk, als ze dan nog bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Is het ook niet zo dat we in nederland een beetje zijn blijven steken, wat betreft de grote van data bundels?

En dan heb ik het zowel over prepaid als sim only. Zie bv een simpel en Youfone, zit al tijden met data bundels rond de 5GB per maand voor een tientje, en daar moet je dan een 2 jarig contract voor afsluiten...

Bij simpel momenteel niet eens 5GB maar slechts 4GB per maand. In veel andere landen kan je voor een tientje echt al zoveel meer data krijgen.

Ik bedoel leuk dat 5G netwerk en zo binnenkort er aan komt, maar ja, zo heb je er ook maar weinig aan.

Weer ontopic, ik heb ook maar een gratis l-mobi simkaartje besteld gisteravond, al heb ik geen eens een bevestiging gehad, dus ik zie wel of er wat komt of niet.

[ Voor 12% gewijzigd door fl2001 op 10-02-2020 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Ik verbaas me echt een beetje over de toon in dit topic. Het leuke aan tweakers vond ik juist altijd dat de tweakers het meeste plezier beleefden aan het testen van dingen die nog onvolmaakt/niet af waren. was een product eenmaal volledig doorontwikkeld, dan was het leke er eigenljik af want dan valt er niets meer te testen.
maar dat lijkt behoorlijk verandert. Ik heb dit topic juist geplaatst omdat tweakers altijd van het testen van dingen hielden. als iets al helemaal af is hoeft er niet meer getest te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-06 20:34

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

dicksterk schreef op maandag 10 februari 2020 @ 10:49:
Ik verbaas me echt een beetje over de toon in dit topic. Het leuke aan tweakers vond ik juist altijd dat de tweakers het meeste plezier beleefden aan het testen van dingen die nog onvolmaakt/niet af waren. was een product eenmaal volledig doorontwikkeld, dan was het leke er eigenljik af want dan valt er niets meer te testen.
maar dat lijkt behoorlijk verandert. Ik heb dit topic juist geplaatst omdat tweakers altijd van het testen van dingen hielden. als iets al helemaal af is hoeft er niet meer getest te worden.
Ik denk dat een hoop Tweakers wat sceptisch zijn geworden. Ikzelf zit ook niet te wachten op weer een nieuwe 'cowboy' in telecomland. Tarieven zijn imo ook niet echt je-van-het en, zoals @Room42 al aangeeft, als je anno 2020 nog niet eens de security van je website op orde hebt en/of gewoon halfbakken lanceert, gaan bij mij de alarmbellen af. Ik zou ze nog niet eens mijn adresgegevens geven voor een gratis SIM.

Ik vraag me eerlijk gezegd af wat je met dit topic wil bereiken, ofwel: what's in it for you? Je bent, naar mijn mening, iets te enthousiast voor een reguliere consument en je hebt eerder aangegeven de eigenaar/directeur te hebben gesproken. De mate waarop je de brakheid van de website e.d. zit te verdedigen vind ik ook wat apart. Alsof je een groot fan bent van iets wat nog niet eens beschikbaar is. Vind ik eigenlijk wel een beetje vreemd.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Ik wil best testen, maar alleen als er een aantrekkelijke aktie komt. Ik ben elders goedkoper uit, zonder kinderziektes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik vind het ook best leuk om nieuwe dingen te proberen maar dan moet het wel 'nieuw' zijn. dit is "gewoon" het zoveelste bedrijfje dat geld probeert te verdienen door telefonie te resellen. En dan doen ze het nog niet eens goed, enkel zo goedkoop (voor hunzelf) mogelijk. Daar is echt niks nieuws of innovatiefs aan. ;)

[ Voor 89% gewijzigd door Room42 op 10-02-2020 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Nee ik ben geen gewone consument, ik ben een telecomfreak. telecom is 1 van mijn grootste hobby`s, en een nieuwe telco is voor mij wat voor een voetbalfan een gewonnen wedstrijd in het wk is.
vandaar het enthousiasme;-)
Ik vidn de disucssie in dit topic een beetje alsof we een nog ongepubliceerd boek aan het bespreken zijn waar we een mening over mogen geven, maar nieamnd is bereid het open te slaan en iedereen blijft maar doorpraten over de kaft. die kaft wordt nog wel anders voor de uitgave, ik wil veel liever over de inhoud speculeren/praten. in dit geval: iedereen heeft het over de website, terwijl dat nu juist het enige onderdeel van een provider is waar je vrijwel nooit komt bij dagelijks gebruik, het gaat allemaal vel meer over de simkaart, de kwalitiet van de geleverde diensten, de datasnelheid etc.
Ik zoek de mentalitiet waar we in 2005 lachend schreven over uren onbereikbaar zijn via de beta-versie van voipbuster, we eindeloos aan het klieren waren om het beste dialplan voor zo`n sipura voip-ata te bedenken, en alles vooral vaak fout ging maar dat was juist het leuke dat het onbekend/onbetrouwbaar maar goedkoop was en dat je er vrijwel voortdurend aan moest sleutelen om het werkend te krijgen en houden.
dit topic heeft weinig met de naam tweakers te maken, want alle kritiek komt neer op een gespreid bedje willen waarin alles al 100% is uitontwikkeld, daar is toch niets tweakable aan?
ik verveel me dood als mijn telefoonprovider van de 100 gepleegde telefoontejs 100 telefoontejs zonder gekraak/missers doorschakeld. daarom bleef ik ook tot de laatste dag bij vectone, omdat de gesprekskwaliteit was alsof je oproepje naar iemand die hooguit 20km verderop zat klonk alsof het via mars werd doorverbonden, je sosm gewoon 3-7 dagen totaal geen netwerktoegang had. als alles 100% vloeiend is begin ik het saai e vinden, dan is er niets meer aan te testen/op te lossen. daarom kan ik het bijvoorbeeld nooit langer dan 3 maanden bij robin mobile uithouden, het werkt allemaal geweldig, er is niets over op te merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@dicksterk Ik snap jouw insteek, hoewel ik het ligt masochistisch vind. :P Voor mij moet een telecomprovider inderdaad gewoon leveren wat ze beloven en dat moet gewoon goed werken. Dus inderdaad, wat mobiele provider betreft moet het voor mij een gespreid bedje zijn. Die lui zitten er (naar mijn mening) toch alleen om geld te verdienen.

Om voorbeelden te geven van nieuwe dingen proberen en een kans te geven, ik heb veel indie-games in early access gekocht en daar zitten pareltjes tussen waar ik uren mee speel en veel tijd in feedback heb gegeven om het spel beter te maken. Ik test veel met open source projecten. Ik koop telefoons en computers van beginnende bedrijven. Etc. etc.

Maar misschien heb ik te weinig zicht op wat er allemaal bij komt kijken om zo'n provider op te zetten maar voor mij zijn het gewoon "snelle, commerciele jongens die snel geld willen verdienen". ;) Maar misschien heb ik het mis en is het super interessant wat ze allemaal moeten doen. Maar dan is het niet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Wat wel zo is, Lebara focust zich nu veel meer op de simonly abbonnementen en proberen prepaid klanten te verleiden om een simonly te nemen, op den duur zullen ze denk ik ook niet veel meer met prepaid doen, daar zou deze provider eventueel op in kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@fl2001: helemaal mee eens, en dat is zelfs vrij belangrijk want anders is lyca de enige die in dat speelveld overblijft. en de enige zijn is nooit een stimulator voor concurrentie.
@evanescens:
Je hebt 2 verschillende soorten mvno`s. Je hebt de soort die jij beschrijft, mensen die eigenlijk niets van telecom weten, gewoon massa`s belminuten/smsjes/data inkopen bij kpn vodafone of t-mobile en die weer doorverkopen. Dat vind ik ook totaal oninteressant.
je hebt ook een tweede groep, vectone viel daaronder, lyca ook. deze groep bouwt een eigen mvne(mobile virtual network enabler). In dat geval wordt toegang tot het netwerk en daarmee samenhangende cappaciteit ingekocht bij 1 van de grote 3 netwerken, maar verder doet de provider alles zelf: telefoongesprekken routeren via voip bijvoorbeeld in plaats van via de netwerkleverancier, idem voor data en sms, de voicemailserver enzovoort. bij een dergelijke mvno werkt alles dus via een volledig eigen platform, dat door hen zelf ontwikkeld wordt. en daarin valt gigantisch veel te testen, want zo`n mvne is vrijwel nooit volmaakt in de eeerste periode.
die cathegorie vind ik super interessant en daar valt l-mobi mobile ook onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-06 20:34

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

@dicksterk Ik zie dit vooralsnog meer als een dozenschuivende cowboy nummer zoveel. Als ze echt een MVNE willen zijn dan is dit wel een heul amateuristische. MVNE's richten zich over het algemeen ook niet op de consument maar op wholesale. Ze "enablen" het virtuele mobiele netwerk voor operators op dat virtuele mobiele netwerk (MVNO's dus). Er zijn ook genoeg MVNO's die op hun eigen platform draaien en gebruik maken van 1 v/d 3 netwerken, dus wat maakt L-Mobi Mobile tot een MVNE? Klinkt in mijn oren als een MVNO, hoor. En een vrij matige ook, wat dat betreft.

[ Voor 9% gewijzigd door FooLsKi op 10-02-2020 14:12 . Reden: stukkie extra info ]

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@foolski:
Je gooit 2 dingen door elkaar. een mvne is er niet altijd voor andere mvno`s. vectone had bijvoorbeeld een eigen mvne waarop al hun diensten draaiden, maar die diende niet voor wholesale naar andere mvno`s enkel voor vectone zelf. lycamobile maakt gebruik van www.plintron.com als mvne, en bij plintron kunnen andere mvno`s wel diensten inkopen, ik ken alleen geen Nederlandse mvno die dat doet.
In het geval van l-mobi is het duideljik dat er een eigen mvne-platform gebouwd is. dat kan je zien aan wat ze bij acm toegekend hebben gekregen. een gewone mvno hoeft eigenlijk nieteens zelf nummerblokken aan te vragen maar doet dat sosm wel, zo`n mvno heeft alleen wat nummerbloken. l-mobi beschikt ook over alle netwerkcodes die nodig zijn voor een eigen mvne-platform. het is een technisch verhaal maar wel heel verschillend: als een mvno een eigen platform heeft qua inlog-omgeving of facturatiesysteem is het nog geen mvne. een mvne biedt alles zelf, de routeringen van gevoerde telefoongesprekken e.d. daar zit dus een heel programmeerteam achter, en wat je krijgt verschilt van de diensten van de 3 grote netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
@dicksterk Maar als zo'n MVNE heel veel extra werk en eigen apparatuur kost, vergeleken met een gewone MVNO, dan vraag ik me af wie het financiert. Als het een simpele dochter of merknaam van Lyca is zouden ze wel van hetzelfde systeem gebruikmaken, toch? Zijn een aantal mensen van Lyca/Vectone/Lebara voor zichzelf begonnen, aangenomen dat ze allemaal uit hetzelfde subcontinent komen? Betaalt een van de uitgekochte oprichters van Lebara de Ceylon thee soms tijdens de opstartfase?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@prepaidsmurf: de opstartfase is dan inderdaad duurder, maar aangezien je je eigen routeringen regels liggen je inkooptarieven veel lager.
Dat de oorsprronkelijke eigenaars van lyca/vectone/lebara/l-mobi uit hetzelfde land komen klopt voor zover ik weet. Het is een interessante vraag waarom juist Nederland daar blijkbaar als een interessante markt wordt gezein om meerdere bedrijven naast elkaar op te zetten. Iemand bij lyca vertelde me ooit dat lyca en vectone eigendom waren van 2 broers die elkaar op leven en dood beconcureerden. Ik weet overigens niet of l-mobi voortkomt uit 1 van die hier al actieve mvno`s, in de zin dat ex-medewerkers/financiers zich nu in dit project hebben gestort.
algemeen:
Ik heb de eigenaar net gesproken. wat de site nu vermeld zegt eigenlijk nog weinig over de werkelijke propositie, die gaat pas begin maart live. er worden ook nog geen simkaarten geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-03-2021
Lyca Saver Plan, Lebara One, Ortel standaards en L-Mobi standaards

Service....... :) Lyca :) Lebara... :) Ortel............ :) L-Mobi
Start Tarief :) 12 Cent :) 12 Cent :) 29 Cent *O* 0 Cent
Vast............ :) 1 Cent :) 1 Cent :) 15 Cent :) 6 Cent (per 20sec.>2 cent)
Mobile........ :) 9 Cent :) 12 cent :) 25 Cent :) 6 Cent (per 20sec.>2 cent)
SMS........... :) 9 Cent :) 12 Cent :) 19 Cent :) 9 Cent
Data........... :) 1 Cent :) 1 Cent :) 100 Cent :) 1 Cent

Service......... Lyca Standard Rates..... Lebara Standard Rates
Start Tarief... 12,5 cent........................ 11,5 cent
Vast.............. 6 cent p/m...................... 7,5 cent p/m
Mobile.......... 13 cent........................... 13 cent
SMS............. 10,5 cent........................ 13 cent
Data............. 9,5 cent...........................24,5 cent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
@Janon

Bellen naar vast is onveranderd sinds pakweg 2015 (Lebara, Lyca, Vectone), afgezien van start tik. Maar via VoIP kost het nog steeds de helft (en bellen naar mobiel 1 cent) zonder start tik.

De belgische site heeft al wel een start tik van 12 cent, dus het is nog maar de vraag of het 0 blijft.

Wat we nodig hebben is niet een kloon van Lyca die tegen de prijzen van Lebara aan gaat zitten, maar eerder een kloon van Vectone, die onder Lyca zit, maar dan wel graag met database programmeurs die niet direkt van de boot geplukt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Vectone, Is nog actief in Nederlandse markt ? Ik zie niets online.

[ Voor 88% gewijzigd door Janon op 12-02-2020 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
@Janon De prijzen van L-mobi zijn nog niet definitief bekend volgens dicksterk maar via VoIP kost 15 sec bellen sinds jaar en dag 0,5 cent vast en 1,0 cent mobiel (en misschien 0,2 cent aan data). Dus kijk ik voornamelijk naar data (liefst los maar dat blijft te duur) en Vectone had op het laatst wat mij betreft de beste bundels. Een doorstart van voormalig Vectone personeel zou me niet verbazen, maar dan wel graag zonder een Cambriaanse kombinatorische explosie aan plannen, betalingsmethodes, promotietegoeden, akties en beperkende voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Bijvoorbeeld, 15 seconden bellen binnen Nederland, wat kost dat ?

15 seconden bellen via L-Mobi-vast : start tarief 0 cent + 2 = *O* 2 cent
15 seconden bellen via L-Mobi-Mobile : start tarief 0 cent + 2 = *O* 2 cent

15 seconden bellen via Lyca-vast : start tarief 12 cent + 1 = 13 cent
15 seconden bellen via Lyca-Mobile : start tarief 12 cent + 9 = 21 cent

15 seconden bellen via Lebara-vast : start tarief 12 cent + 1 = 13 cent
15 seconden bellen via Lebara-Mobile : start tarief 12 cent + 12 = 24 cent

15 seconden bellen via Ortel-vast : start tarief 29 cent + 15 = 44 cent
15 seconden bellen via Ortel-Mobile : start tarief 29 cent + 25 = 54 cent

[ Voor 5% gewijzigd door Janon op 12-02-2020 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
prepaidsmurf: Vectone deed zaak onder inkoop prijs, dat is de reden dat niet meer actief in NL.

L-Mobi bundles lijk meer op Lebara.

• prepaidsmurf
Waarom blijf je trouwens het dode paard Ortel slaan? Volgens bellen.com kun je al sinds vorig jaar geen nieuw tegoed meer kopen daarvoor. Vodafone Prepaid is bijvoorbeeld nog wel in de running (en heeft nota bene een goedkopere databundel dan Lebara).

• fl2001
Inmiddels is bekend dat ze op het KPN netwerk zitten.

Met bundel is data snelheid 25mbps en zonder 8mbps.

Staat bij veel gestelde vragen op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
https://www.telecompaper....focus-op-prepaid--1326778

Ene Ruben is dus de oprichter van deze provider, die al eerder met Lebara en Lycamobile heeft samen gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Nu online
Blijkbaar een specialist in de hakkie-takkie-telekom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Hoeveel zou zo'n verhaaltje bij telecompaper nou kosten voor iemand die SIM kaarten heeft staan uitdelen bij de Hema?

Maar goed, ik zeg geen nee tegen 2 GB gratis data, tenzij ik er 10 euro voor moet betalen (dat kan ik immers al twee jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1342368

De 1 GB bundel met de 60 min + 10 smsjes voor 7,95e is best interessant voor de klein verbruikers onder ons.

Bij Simpel betaal je met een 1 jarig contract 7 euro voor 1 GB + 100 MIN + 500 Smsjes.

Nou sms ik toch nooit, dus dat maakt mij niet zo veel uit.

Als L-Mobi bij deze bundel wat extra belminuten zou doen, zou ik zomaar kunnen opzeggen bij simpel.

Bij Simpel moet je namelijk ook nog voor het data plafond betalen, 50 cent per maand, dus het verschil in kosten zou dan minimaal zijn, en voor nieuwe klanten die ook nog 20 euro aansluitkosten moeten betalen, zouden zelfs het eerst jaar iets duurder uitkomen.

ben benieuwd want als ik dit topic door lees, zijn dit nog niet de definitieve bundels waar ze mee gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Het is inderdaad opmerkelijk dat ze nog met een 1 GB bundel komen, terwijl Lyca en Lebara die al lang afgeschaft hebben om meer te verdienen via grotere bundels. Aan de andere kant kun je dat ook doen door de bundel meteen 6x of 12x (60 euro, onder voorbehoud) te verkopen, zoals je wellicht nog niet gezien hebt. Een alternatief is Lebara met 2 GB en 500 minuten voor 10, 7,50 of 5 euro.

• Janon
Ik zie volgende bundels op hun site https://l-mobimobile.nl/ussd-bundel-codes/ die jij in een keer koopt voor 12 manden denk ik :?, geen aansluiting kost.

All in 12 maanden bundle’s

12 All in 100 13 € 14.99 100MB 10Min 10SMS ( €14.99/12= €1.24 per maand)
12 All in 250 12 € 24.99 250MB 25Min 2SMS ( €24.99/12= €2.08 per maand)
12 All in 1000 14 € 60,- 1024MB 100Min 10SMS ( €60/12= €5,- per maand)
12 All in 2000 28 € 90,- 2048MB 200Min 20SMS ( €90/12= €7.50 per maand)

• prepaidsmurf
Maar op https://l-mobimobile.nl/bundels/ kost de All In 1 Deal bundel met 1 GB en 60 minuten 7,95 euro, terwijl hier dezelfde bundel (*103*4#) 100 minuten heeft en 7,50 euro kost.

Vandaar mijn eerdere "onder voorbehoud".

TL;DR De prijzen zijn onderling inconsistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Er is aan het begin van de middag wat half werk geweest (resulterend, zoals verwacht, in een prijsverhoging), maar er blijven nog steeds een aantal discrepanties over.

Al met al maakt dat nogal een amateuristische indruk, zo kort voor de lancering, maar aangezien ik er 0,0 belang bij heb zoeken ze het zelf verder maar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
prepaidsmurf schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 15:16:
Er is aan het begin van de middag wat half werk geweest (resulterend, zoals verwacht, in een prijsverhoging), maar er blijven nog steeds een aantal discrepanties over.

Al met al maakt dat nogal een amateuristische indruk, zo kort voor de lancering, maar aangezien ik er 0,0 belang bij heb zoeken ze het zelf verder maar uit.
Welke prijsverhoging bedoel je dan?

De bundel van 7,95 stond onder ussd codes voor 7,50, maar dat was waarschijnlijk gewoon een type fout?

Voor de rest is alles volgens mij nog hetzelfde toch?

Dat neemt niet weg, dat het inderdaad allemaal wel wat amateuristisch oogt, alsof iemand vanaf zijn zolder,de site aan het aanpassen is :)

Sowieso zijn deze bundesl niet goed genoeg, waarom zou ik deze provider nemen als bij lebara, en zeker bij Lycamobile veel betere bundels beschikbaar zijn.

Oke, tenzij je echt een simkaart wilt voor alleen het bellen en sms per unit, maar ik denk niet dat dat is naar het type klant waar deze provider naar opzoek is.

Sowieso vraag ik mij af of ze wel onderzoek hebben gedaan of dit wel kans van slagen heeft, de prepaid markt is in nederland flink aan het krimpen, en dan moet je helemaal vanaf 0 beginnen...

Ik zie het niet gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Lycamobile bundels staat niet papuler bij onze vrienden. Volgens mij vrienden Lyca mobile-data raak snel op.
fl2001 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 15:59:
[...]
Sowieso zijn deze bundesl niet goed genoeg, waarom zou ik deze provider nemen als bij lebara, en zeker bij Lycamobile veel betere bundels beschikbaar zijn.

Sowieso vraag ik mij af of ze wel onderzoek hebben gedaan of dit wel kans van slagen heeft, de prepaid markt is in nederland flink aan het krimpen, en dan moet je helemaal vanaf 0 beginnen...

Ik zie het niet gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Janon schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 18:29:
Lycamobile bundels staat niet papuler bij onze vrienden. Volgens mij vrienden Lyca mobile data raak snel op.

[...]
Sorry, ik begrijp niet wat je bedoelt?

Data raakt even snel op als bij andere providers, ik gebruik lyca met data al een behoorlijk tijd en ik merk niks raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
@fl2001 De goedkopere 12x bundels zijn inmiddels ook verwijderd, dus lijkt het er steeds meer op dat deze hoge prijzen definitief zijn, hoewel ze @dicksterk minder kosten dan een ordinaire MVNO hebben. Prepaid Nederland is inmiddels niet alleen links, maar ook rechts volkomen ingehaald:

Alle verkaufen:
1 GB + Flat fur 4,99€
3 GB + Flat fur 7,99€
5 GB + Flat fur 12,99 €
7 GB + Flat fur 17/19.99€

Bei Telekom: Ja!, Penny, Norma
Bei Vodafone: Lidl
Bei O2: Aldi, Netto, Kaufland etc. ...

Bron: https://mobil.teltarif.de...envolumen/news/79702.html

De eerste twee kan je niet eens krijgen in de vorm van een abonnement voor zover ik kan zien, met hier hetzelfde aantal netwerken als in Duitsland, dus daar kan het niet aan liggen.

Alleen de Belgen laten zich nog verder uitpersen dan wij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
prepaidsmurf schreef op zondag 23 februari 2020 @ 13:09:
Prepaid Nederland is inmiddels niet alleen links, maar ook rechts volkomen ingehaald:
Alleen de Belgen laten zich nog verder uitpersen dan wij.
Het is gewoon pure (legale) oplichterij. De prepaid tarieven die voor bundels worden gevraagd, zijn totaal niet meer realistisch, en slaan ook helemaal nergens meer op, hoe je er ook naar kijkt.

Jij komt met goede duitse voorbeelden, maar bv voor spanje geld ook dat je normale prepaid bundels kan krijgen, en dan niet bij 1 of ander kleine mvno ( ja dat ook) maar gewoon bij grote providers met eigen netwerk.

Yoigo: https://www.yoigo.com/tarifas-tarjeta
10 euro - 5GB + 200 minuten per maand. Is je data op, word je snelheid verlaagd en kan je kosteloos door internetten op lage snelheid, voor bv whatsapp.

Vodafone: https://www.vodafone.es/c...s-de-prepago/vodafone-yu/

10 euro - 5GB per maand + 15 bel minuten naar andere providers en onbeperkt naar andere vodafone gebruikers.
Dat wat je niet opmaakt kan je gewoon volgende maand meenemen, tot een max van 3 maanden.

Movistar: http://www.movistar.es/pa...iles/tarjeta-sim-prepago/

10 euro. 5GB en 20 min per maand.

En ik weet ook wel, dat elke land qua telecom wat anders in elkaar ligt.

Maar deze verschillen zijn gewoon echt bizar.

KPN vraag voor Prepaid gewoon nog 10 euro voor 1 GB. Pure oplichterij als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
In NL
KPN 50 GB voor 32 euro.
Vodafone 30 GB voor 25 euro
T-Mobile 10 GB voor 22.50 euro
Lebara 5 GB voor 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Janon schreef op zondag 23 februari 2020 @ 15:57:
In NL
KPN 50 GB voor 32 euro.
Vodafone 30 GB voor 25 euro
T-Mobile 10 GB voor 22.50 euro
Lebara 5 GB voor 10 euro.
wij hebben het over prepaid en jij komt met abonnementen 8)7

Daarnaast krijg je bij vodafone alleen 30GB voor 25 euro, als je compleet pakket neemt, dus ja die kennen we al ;)

En om bij lebara met simonly 5GB te krijgen voor een tientje moet je ook nog een 2 jarig abonnement afsluiten.

Al die voorbereidingen op 5G netwerk en dan vervolgens voor zo iets kleins een 2 jarig contract moeten tekenen.

Ik begrijp wel de mensen die zeggen, dat een 5G netwerk wel even op zich kan laten wachten hoor.

[ Voor 44% gewijzigd door fl2001 op 23-02-2020 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
fl2001 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:03:
[...]

wij hebben het over prepaid en jij komt met abonnementen 8)7

Daarnaast krijg je bij vodafone alleen 30GB voor 25 euro, als je compleet pakket neemt, dus ja die kennen we al ;)
Dan moeten we ook prepaid van Nederland praten, In India voor €1.41 krijg 150 GB *O* *O* *O* *O* .

[ Voor 24% gewijzigd door Janon op 23-02-2020 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Janon schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:09:
[...]

Dan moeten we ook prepaid van Nederland praten, In India voor €1.41 krijg 150 GB *O* *O* *O* *O* .
Succes met verder onzin praten ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
fl2001 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:17:
[...]
Succes met verder onzin praten ;w
Nederland moeten we niet met Spanje vergelijken of andere landen.

In Nederland 3 prepaid aanbieders: Lebara, Lyca en L-Mobi
daarvan L-Mobi heb goedkoopste pakketten.

[ Voor 3% gewijzigd door Janon op 23-02-2020 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
@Janon Voor 5 GB prepaid: Lebara 15, L-mobi heel innovatief 14,95. Voor 2 GB prepaid: Vodafone 9, L-mobi, wederom innoverend als nooit tevoren, 8,95.

De Nederlandse telecomsector kent al jaren een dalende omzet maar stijgende winsten. Het is alsof ze een perpetuem mobile geldpers hebben staan.

Waarom begint b.v. Lidl hier niet eens echt wat te innoveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Janon schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:38:
[...]

Nederland moeten we niet met Spanje vergelijken of andere landen.

In Nederland 3 prepaid aanbieders: Lebara, Lyca en L-Mobi
daarvan L-Mobi heb goedkoopste pakketten.

Tuurlijk kan je wel met andere (vergelijkbare) landen vergelijken.

Dat word in grote onderzoeken ook gewoon gedaan, daar is niks vreemds aan. Alleen daar vergelijken ze ook gewoon prepaid met prepaid en niet met langdurige abbo's en al helemaal niet met die compleet pakketten.

Overigens, die 12 maanden bundle, ik denk dat je dat verkeerd hebt begrepen, je krijgt niet elke maand een bepaald hoeveelheid data, je moet het gewoon binnen 12 maanden verbruiken.

Of in iedergeval, dat is wat iemand van l-mobi via whatsapp mij had verteld.

Al zie ik dat die bundels inmiddels ook al van de site zijn verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Overigens, je hebt praktisch gezien vrij weinig aan kosmetisch lagere prijzen die net onder de ronde bedragen van de concurrentie liggen.

B.v. bij zo'n 2 GB data bundel van 8,95 moet je er eerst 4 van kopen door steeds met 10 euro op te waarderen (dus 4x1,05=4,20 opgespaard ondertussen) voordat je de 5e bundel kunt kopen met een opwaardering van 5 euro: 5 bundels voor 45 euro. Als je niet van plan bent zoveel te investeren dan is de prijs achteraf 10 euro geweest en heb je geen voordeel gehad, even afgezien van een luizige 105 MB per maand extra.

Als we even, zeer pessimistisch, aannemen dat op de grootste databundel geen winst wordt gemaakt, dan kost 1 GB maximaal 2 euro. D.w.z. op de 2 GB bundel wordt minimaal meer dan 50 procent pure winst gemaakt. Ruimte genoeg dus om van de prijzen ronde bedragen te maken (deelbaar door 5) maar de hoeveelheid data te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
@fl2001 De 12x bundels stonden eerst alleen op https://l-mobimobile.nl/bundel-codes-ussd/ en zijn nog steeds daar verdwenen, maar sinds vanmiddag staan ze voor het eerst op https://l-mobimobile.nl/meerdere-maanden-bundels/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Janon schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:38:
[...]

Oke mij was dus verkeerde informatie doorgeven.

Als dit echt de tarieven worden voor de 12 maanden bundles, dan zou dat best is interessant kunnen zijn voor de klein verbruikers.

En misschien zelfs voordeliger dan een simonly bij bv simpel. Ik begrijp alleen het lage aantal smsjes niet, dat kost voor een provider toch vrijwel niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
;-)met een kapotte braille leesregel ben ik ineens erg stil...
Donderdag is mij nogsteeds verteld dat dit niet het definitieve aanbod is. Ik vermoed dat ze de concurrentie in slaap sussen, om op de lanceerdag ineens tarieven te lanceren die inslaan als een bom..... dat hoop ik tenminste.
want: die 7,95 bundel vind ik niets, zeker niet omdat ik om 1 of andere vage rede bij lyca voor 5(in plaats van de bedoelde 10) euro per maand onbeperkt bel/sms en 5gb data heb. maar zelfs als we de bedoelde prijs van lyca aanhouden 10 euro voor die hoeveelheden(waarbij een fup van 3000 minuten en smsjes geldt dan wil ik bij l-mobi voor 5 ero minstens: 2500mb, 1500minuten en 1500 smsjes zien voor 5 euro(de goedkoopste opwaardeerbon), en liefst nog een tikje voordeliger aangezien de slogan: nog nooit zo voordelig, moet woren waargemaakt. als de bundels niet beter wordene is er niets wat l-mobi op dat gebied beter doet dan lyca. Nog nooit zo voordelig houdt ook in dat ze een alles-onbeperktbundel zoden moeten laceren onder 19,95(de prijsvan budget mobiel).
die buien-bundeltarieven zijn idd de voordeligste, maar dat is het momenteel dan ook. voor nu zou ik het als extra sim gebruiken, mar zeker niet voor een bundel, ik bel meer dan ik data gebruik en daarbij kom je er niet best af met l-mobi, al zal niets het halen bij mijn onbeperkt bellen voor 5 ero per maand bij lyca. dachct afgelopen week e ven dat mijn "wondersim" gesneuveld was, want kreeg geen oproepen meer binnen, maar bleek aan de gebruikte telefoon te liggen, want vraag me af of ik deze prijzen bij een nieuwe lyca-sim nogsteeds zou hebben.
Ik hoop nogsteeds op de revoltionaire voordeligheiddie l-mobi beloofd, maar zie het ngo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Een bericht op telecompaper kost trouwens niets, ik geef zo vaak nieuwsberichten door dat ik er inmiddels een eigen contactpersoon heb, overigens onderzoeken ze zelf altijd wat ik doorgeef ik meld meestal alleen dingen die ik zie die zij nog niet verwerkt hebben, waaronder l-mobi en pas bijvoorbeeld ook het stoppen van dirk en deka mobiel.
Hebben jullie overigens de aanbiedingen gezien op de l-mobi site? 1gb gratis bij 5 euro opwaarderen en 2gb bij 10 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
dicksterk schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 18:57:
Een bericht op telecompaper kost trouwens niets, ik geef zo vaak nieuwsberichten door dat ik er inmiddels een eigen contactpersoon heb, overigens onderzoeken ze zelf altijd wat ik doorgeef ik meld meestal alleen dingen die ik zie die zij nog niet verwerkt hebben, waaronder l-mobi en pas bijvoorbeeld ook het stoppen van dirk en deka mobiel.
Hebben jullie overigens de aanbiedingen gezien op de l-mobi site? 1gb gratis bij 5 euro opwaarderen en 2gb bij 10 euro
Ja maar is maar geldig tot 30 april, het was pas echt interessant als het echt standaard als beloning gegeven zou worden bij opwaardering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
die zogenaamd tijdeljike aanbiedingen hadden ze bij vectone en lyca ook, weren vaak gewoon elke maand verlengd. die tijd staat erop zodat mensen snel zijn met kope omdat ze denken dat ze het anders niet meer krijgen.
overigens staat er nu dat een sim 9 maanden geldig blijift in de veelgestelde vragen, die 75dagen zijn dus blijkbaar van de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Artikel 1, lid 9. De linkerhand weet niet wat de rechterhand doet. Ik krijg hier steeds meer een soort Vectone vibe bij. Maar natuurlijk kan er nog altijd een prachtige vlinder uit ontstaan met lage kosten, een beperkt aanbod zonder upselling, 1 remote site beheerder, geen duur grachtenpand, stealth marketing ,etc.

Just kidding, folks. Move along now, nothing to see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
;-)dat weet je nog niet, het is nogg geen maart. en vectone was ondanks de waardeloze kwaliteit in gebruik bij meerdere tweakers.
wat ik wel jammer vindt is dat ze ook op het kpn netwerk zitten. Lyca en lebara zitten daar ook al, het was dus wel een onderscheidende factor geweest als l-mobi op het t-mobile of liever nog vodafone netwerk had gezeten, ik heb het vodafone netwerk altidj erg prettig gevonden maar leuke dingetjes als vectone/tringg/choozze/bliep/lyca/roin zaten allemaal op kpn/t-mobile of gingen weg bij vodafone zoals lyca en vectone. blijkbaar is vodafone geen partij die voor mvno`s die vooral op prijs willen concurreren geschikt is. eigenlijk wel dom van ze, want vodafone wordt steeds kleiner dus een paaarr grote mvno`s op hun netwerk zou tenminste wat klanten genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Op de home page was eerst sprake van 2 GB gratis bij het bestellen van een SIM.

Nu is dat nog maar 1 GB.

Maar dit is natuurlijk om de concurrentie op het verkeerde been te zetten, dus als optimist verwacht ik dat het wel 100 GB zal worden over 4 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Je weet nooit...... ik denk dat het kan komen omdat alleen data voor minder mensen interessant is, in plaats van 2gb data zou 1ggb data + nog wat belminuten en smsjes interessanter zijn.
Ik ga ze op 2 maart bellen, als de lancering dan nog niet heeft plaatsgevonden zal ik dan eens uitgebreid navragen hoe en wat, maar ik voorzie nogsteeds een verbeteerde lancerings-propositie.

• druipgrot
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

dicksterk schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 13:04:
Ik verwacht dat deze mvno vooral aantrekkelijk is voor mensen die weinig bellen, en minder mobiel internet gebruiken waardoor een maandbundel ongunstig is.
Voor mij dus. Verslaat Bliep* met dubbele cijfers.

Blijft over de betrouwbaarheid. Baseer ik dat op de eigenaar (RT). Heeft hij al een betrouwbare risicodrager, of gaat hij die regelen? Met jouw ervaringen met eerdere beginnende providers kun je daar misschien iets over zeggen?

Vooralsnog heb ik nog niet de vrijmoedigheid om mijn totale telefonische bereikbaarheid aan hem toe te vertrouwen. Maar één smartphone/nummer krijgt ie in ieder geval ;-)

Tweakers rocks, maar alleen technologisch.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
dicksterk schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 13:04:
- klanten dienen elke 75 dagen hun beltegoed op te waarderen, anders vervalt het
Zo lees ik het niet: na 75 dagen vervalt je beltegoed sowieso, en opwaarderen is nodig om weer tegoed te hebben. Juist in combinatie met de 12 maanden bundels is dat erg onhandig, dan moet je dus eens per jaar een hoger bedrag betalen, en gedurende de rest van het jaar steeds "bijbetalen" zonder dat je dat ook maar gebruikt.
Janon schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 19:30:
15 seconden bellen via Ortel-vast : start tarief 29 cent + 15 = 44 cent
15 seconden bellen via Ortel-Mobile : start tarief 29 cent + 25 = 54 cent
Ik heb nooit begrepen waarom de maximumtarieven voor roaming in eigen land overschreden mogen worden. Bij dit soort tarieven is het goedkoper om van over de grens te bellen.

• fl2001
RemcoDelft schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 14:08:
[...]

Ik heb nooit begrepen waarom de maximumtarieven voor roaming in eigen land overschreden mogen worden. Bij dit soort tarieven is het goedkoper om van over de grens te bellen.
Niet alleen voor het bellen, maar ook voor data is het vreemd, voor elke 3,50 e zijn providers verplicht om in de EU 1 GB te geven, als je dan kijkt wat 1 GB prepaid data kost in nederland, vragen ze gerust nog meer dan het dubbele van dat bedrag.

Dat laat maar weer zien hoe je bij sommige prepaid providers flink bedonderd word.

• prepaidsmurf
@RemcoDelft Ik meen mij te herinneren dat bij Vectone ook het tegoed verviel (na 3 maanden). Dat betekende dat sommige bundels weliswaar goedkoper waren dan een rond opwaardeerbedrag (zeg 10 euro), net zoals b.v. de 2 GB databundel bij L-mobi voor 8,95, maar dat je in de praktijk daar niets aan had.

Dus als L-mobi daadwerkelijk wil innoveren en beter wil zijn dan Vectone dan moet het maar eens afgelopen zijn om steeds als kind behandeld en voor gek gehouden te worden, door via ideal ,etc opwaardering mogelijk te maken met een willekeurig bedrag.

• dicksterk
@prepaidsmurf: opwaarderen met een willekeurig bedrag biedt geen enkele aanbieder in Nederland, maar het is een goede suggestie dus waarom mail je hem niet naar l-mobi, ze zijin nu toch nog aan het voorbereiden voro de lancering dus misschien vinden ze het wel een goed idee.
@remcodelft: die 75 dagen zijn volgens de veelgestelde vragen alweer van de baan is nu 9 maanden.
de lancering staat nogsteeds gepland voro 1 maart.
overigens: vrijwel geen enkele mvno had een risicodrager, behavle enkele hele grote. maar dat is ook niet echt nodig, want je nummer kan je altijd uitporteren ook bij faillisement (uit mijn hoofd tot 3 maande daarna).
als alle info bekend is op 1 maart, of later als ze lanceerdatum uitloopt, pas ik de topicstart aan naar de juiste gegeens.

• prepaidsmurf
Ik heb er bijzonder weinig vertrouwen in, dicksterk, evenmin als in het idee dat een FAQ voorrang zou hebben op de algemene voorwaarden. Vectone voorwaarden en Lebara prijzen i.p.v. Lebara voorwaarden en Lyca prijzen: nee, bedankt.

• dicksterk
@prepaidsmurf: die voorwaarden moeten ongetwijfeld nog geupdate worden, het is nog geen 1 maart. die prijzen gaan je vast nog verbazen, ik denk dat die slogan: nog nooit zo voordelig de uiteindelijke bedoeling is maar dat hoe voordelig het echt wordt pas op de dag van lancering duideljik wordt. wat zouden de prijzen moeten worden(realistisch gezien) voor jij een simkaart zou bestellen?

• fl2001
Met deze huidige bundels gaan ze echt niet groeien hoor, daar is echt wel wat meer voor nodig in de huidige markt en zeker voor een nieuwkomer in de prepaid markt.

En tja ik denk als deze provider wilt groeien, dan zullen ze met hun bundels toch gewoon ongeveer tegen die van een simpel en youfone of zo moeten zetten

Anders zal het niet meer als een provider zijn voor als 2e simkaart of voor als je echt maar heel af en toe belt en internet.

Ik betwijfel dat dat is wat lmobi zoekt.

[ Voor 10% gewijzigd door fl2001 op 02-03-2020 09:39 ]

• prepaidsmurf
@dicksterk Ze moeten nog zoveel verbeteren aan de site in korte tijd dat ik dat weinig kans geef. Ik voorspel chaos als ze hiermee live gaan. Wat mooie beloftes betreft: eerst zien dan geloven. Op een Vectonesque manier zijn ze tenslotte nu al goedkoper, niet dat je er als klant wat aan hebt. Maar ik zou zelf happen op 3 GB voor 5 euro (momenteel 2 GB, vroeger 5 GB). Lyca had ooit een aktie met 3 GB voor 1 euro en extra (programmeer, reclame, helpdesk) werk er aan, dus minstens 80% winst voor een upstart lijkt me mooi zat.

• dicksterk
Ik heb een paar weken geleden(2 dagen nadat ik dit topic heb gestart) mede aan de hand van de voorbijgekomen feedback een volledig uitgewerkt propositie-plan naar ze gemaild. Ik heb die dingen eindeloos geschreven in mijn stage-periode bij 6gmobile, dus ik weet nog wel hoe je dat doet: de nieuwe propositie afzetten tegen wat er al is, en dus overal net onder blijven, of dat dan inkoop-technishc haalbaar is moeten ze natuurlijk zelf afwegen. Maar op dat plan werd positief gereageerd, het zou in de vergadering worden besproken.
Ik doe dat overigens puur uit hobby, en omdat ik zelf graag een echte nieuwe prijsvechter zou zien in Nederland, als ze me een mooi 06-nummer toewijzen voor de moeite vind ik het allang goed.
Ik heb er onder andere ingezet::
- bellen naar vast een halve cent per minuut
- bellen naar mobiel 1ct, max 2ct per minuut
- internet voor een halve cent per mb
- een 5-euro bundel met minimaal 2500mb(lyca biedt de holland xs met 5gb voor 10 euro) 1500 belminuten en 1500 smsjes
- een alles-onbeperkt bundel die onder de 19,95 bundel van robin(nu budget) mobiel moet liggen, maar dan wel op maximale snelheid(ik gaf 15 euro als richtprijs), t-mobile unlimited was 35, tele2 25 dus l-mobi 15
Ik heb dit allemaal beargumenteerd met de bijbehorende tarieven van concurrenten, en aangegeen dat "nog nooit zo voordelig" alleen waargemaakt kon worden met absurd lage prijzen die inderdaad nog nooit waren geboden in Nederland.
Ik heb het allemaal erg duidelijk gespecificeerd, en ook mijn werkervaring bij 6gmobile en lycamobile genoemd, en mijn algehele kennis op telecomgebied(die ook blijkt uit mijn snelle ontdekking van hun nummerblokken en website). Ik ben zeer benieuwd wat in de vergadering van mijn plan overeidn is gebleven, uiteraard ben ik daar verder niet in betrokken omdat ik niet voor ze werk, maar ik heb wel begrepen dat dit echt nog niet de definitieve propositie zou zijn.
;-)overigens vallen dit soort acteis van mijn kant niet bij elke telco in goede aarde, maar in dit geval wel dus ik hoop dat we dat dan ook terugzien op 1 maart. vandaar @prepaidsmurf dat ik zei: mail die suggestie over het opwaarderen van zelfgekozen bedragen door, ik heb het idee dat ze absoluut openstaan voor suggesties in deze fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Maar staat het dan al vast dat ze ook echt op 1 maart gaan beginnen, op een zondag?

Dan mogen ze weleens de algemene voorwaarden normaal updaten, want daar klopt het een en ander niet.

op telecompaper zeggen ze namelijk nog: L-Mobi zal de komende maanden meer bekendmaken over de lancering van haar producten en diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Telecompaper heeft een slag om de arm gehouden, omdat niet zeker was op 1 maart gered zou worden.
tot nu toe(gisteren laatste contact gehad) staat 1 maart nogsteeds als streefdatum volgens l-mobi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Er zijn meer aanbieders die pretenderen de goedkoopste prepaid te zijn (kuch, bliep, kuch). Dus daar moet men zich niet teveel van voorstellen. Dat is schijnbaar iets wat men ongestraft kan doen, zonder dat er een haan naar kraait.

Maar de prijzen mogen na een lange periode van stagnatie (of zelfs verhoging) wel weer eens wat naar beneden, gezien de enorme uitbreiding van netwerkcapaciteit, verbetering compressie, etc. Of moeten we na verglazing ook nog eens de aanleg van 5G financieren? Dan is het misschien tijd om maar weer terug te gaan naar vast internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

prepaidsmurf schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:43:
Er zijn meer aanbieders die pretenderen de goedkoopste prepaid te zijn (kuch, bliep, kuch).
Heb je de contactgegevens van kuch, want die ken ik nog niet, of valt die onder corona?

Tweakers rocks, maar alleen technologisch.

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste