[L-mobi Mobile] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeromeo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 10:17

Jeromeo

Let's get loud

In de SMS staat iets over een klantnummer dat achter op de SIM kaart staat. Als het nummer nog niet opnieuw is uitgegeven dan ben jij de laatst bekende gebruiker van dat nummer.

Disclaimer: Expressed comments and opinions are strictly my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dchen
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 30-08 00:18
Sommige providers vragen een klantnummer om nummerbehoud aan te vragen. In dat geval heb je een klantnummer nodig. Voor een prepaid provider is dit het nummer dat op de achterkant van je simkaart staat, dat lange nummer dat begint met 89.. . Dit moet je als klant nr doorgeven.

Wat er ook gebeurt, Een prepaid provider kan een overstap niet blokkeren :) omdat klant nergens aan vastzit met prepaid provider. En ook niet verplicht bent om bij een prepaid provider te blijven. Daarom zou nummerbehoud soepel en snel moeten verlopen, omdat het om prepaid gaat.
Jeromeo schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 22:22:
In de SMS staat iets over een klantnummer dat achter op de SIM kaart staat. Als het nummer nog niet opnieuw is uitgegeven dan ben jij de laatst bekende gebruiker van dat nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazoo
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 14-08-2024
Bij Simyo vroegen ze niet om dat klantnummer. Heb gisteren bij hen €35 aan beltegoed gekregen voor €25 plus SIMkaart. Heb tegelijkertijd portering aangevraagd. Kreeg al na een aantal uren een bericht om te bevestigen dat het nummer klopte. Zijn zeker vlot daar. Zij winnen dan ook elk jaar beste cs van de Consumentenbond.
Mijn nummer kwam oorspronkelijk van Aldi Talk, die er vorig jaar mee gestopt zijn. L-Mobi heeft toen het bestand overgenomen en ik heb mijn nummer geporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:49

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Na twee waarschuwingen de afgelopen twee dagen via SMS
(zie hierboven voor de inhoud) was het vanochtend raak:
Na uitboeken (uitzetten foon) was na inschakelen geen inboeken meer mogelijk.
Op de L-Mobi Self Service statuspagina staat het nummer nog als "actief" te boek.
Ik ben benieuwd of de nummerportering nog lukt, het beltegoed van € 12,96 heb ik al afgeschreven.

Mijn conclusie: Niet uitboeken/uitzetten - inboeken lukt daarna niet meer.

Edit: half uurtje later was ook de 2de SIM-kaart in de Fritzbox-router de weg kwijt en ik additioneel € 18,52.

[ Voor 24% gewijzigd door dunklefaser op 23-05-2024 17:33 ]

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazoo
  • Laatst online: 14-08-2024
Bij mij is vanmorgen al een L-Mobi nummer weg gevallen zonder GSM uit te zetten!
De ander is ook weggevallen maar dat zal te maken hebben met de portering naar Simyo.
Morgen, neem ik aan, krijg ik de SIM kaart van hen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ofc
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 13:04

ofc

Naar welke providers kun je porteren zonder SMS?
Beide nummers van mijn ouders zijn ook al weggevallen en ze hebben nog geen nieuwe provider gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
Ai ai, ik heb gisteren de 22ste een nieuwe simkaart besteld van Lebara, maar nog voordat deze is ontvangen, is de simkaart van L-mobi vandaag de 23ste al uitgevallen.

Kan ik dan nog mijn nummer door Lebara laten overnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeromeo

Jeromeo

Let's get loud

Ik heb ook maar een Lebara kaart aangevraagd.
Maar bij portering schijn je gelijk je aanspraak op de rest van de contractperiode kwijt te zijn. Vandaar dat ze zo pushen om het nummer om te zetten naar een andere provider?

Ik heb trouwens hierover nog geen woordvoerder van de Consumentbond in het nieuws gezien. Normaal gesproken zijn die er als de kippen bij om consumentenleed uit te meten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnold79
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13-09 09:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lBNhqnQEXWgwS_PmcmkDxjfLJNs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9WNfRCxvAwer0GA2UHNt6LQt.jpg?f=fotoalbum_large

Ook mijn L-mobi sim is ermee opgehouden. Gisteravond heb ik een Lebara sim aangevraagd en meteen nummerbehoud in gang gezet. Kreeg zojuist een mail dat er een sms verstuurd is naar het nummer wat ik wil behouden; die werkt niet meer. Je krijgt echter ook de optie om je klantnummer op te geven. Heb daar het 89-nummer van L-mobi doorgegeven. Fingers crossed!

[ Voor 12% gewijzigd door Arnold79 op 23-05-2024 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 22:09
Hoe heb je dat gedaan? Als ik een simkaart aanvraag bij lebara en aangeef dat ik nummerbehoud wil, moet ik direct een smscode invullen, anders kan ik niet verder met het formulier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Corolla
  • Laatst online: 23-05-2024
Ik ben overgestapt naar Kruidvat. Ook bij mij zou er een sms gestuurd worden die echter nooit is aangekomen. Met het 89-nummer is porteren gelukkig wel gelukt.

Ik kreeg na de aanvraag een e-mail waarin stond dat ik een sms code had ontvangen (wat dus niet het geval was) en dat ik deze code terug moest sturen. In de mail stond echter ook een link waar ik het klantnummer (het 89-nummer) door kon geven

[ Voor 43% gewijzigd door Corolla op 23-05-2024 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold79
wberkel schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 19:02:
Hoe heb je dat gedaan? Als ik een simkaart aanvraag bij lebara en aangeef dat ik nummerbehoud wil, moet ik direct een smscode invullen, anders kan ik niet verder met het formulier.
Gisteravond werkte mijn sim nog en heb ik bij bestellen simonly de aanvraag gestart en eerste SMS code ingevuld. Kreeg vervolgens de mail van Lebara.

Volgens mij kun je het na ontvangst van je simkaart ook starten via deze link: http://lebara.nl/nummerbehoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:09
Twee nummers die we bij l mobi hadden zijn ook niet meer bereikbaar. Nu op zoek naar een alternatief want dit is einde rit.

edit simyo alternatief via pricewise, 2 jaar 10gb per mnd 200 minuten per maand voor omgerekend minder dan 4 euro p. mnd. Wel met nummerbehoud aangevraagd achteraf vraag ik me af of dat een goede keuze is en het proces niet vertraagd als het zou falen

[ Voor 61% gewijzigd door jack_ op 23-05-2024 21:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeromeo

Jeromeo

Let's get loud

Dat 089 nummer krijg je ook te zien als je inlogt op https://mylmobi.nl/SelfService/ met telefoonnummer en puk code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsberk
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21-05 18:32
is het mensen nog gelukt om het l-mobi nr over te zetten naar een andere sim/provider NADAT l-mobi de verbinding heeft verbroken?

En hoe zit dat met whatsapp dat op een l-mobi nr is geregistreerd?

[ Voor 10% gewijzigd door mtsberk op 23-05-2024 21:43 ]

Ik ben een man van 76+ dat amper verstand heeft van deze technologie. Ik vind het ook allemaal moeilijk te begrijpen maar helaas word ik er wel steeds meer afhankelijk van. Dus heb wat geduld met me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold79
Binnen 20 minuten na invullen 89-nummer bij Lebara de bevestiging dat op 28 mei nummer wordt overgezet. Prima service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeromeo

Jeromeo

Let's get loud

Whatsapp blijft werken. Pas bij een nieuwe telefoon of een nieuwe installatie zou je een probleem kunnen krijgen. Of wanneer je op teveel andere apparaten inlogt zoals laptop of tablet.

Hm. Voor de Whatsapp fraude bendes is dit soort akkefietjes wel een mooi cadeautje.

- Pap dit is mijn nieuwe nummer want L-Mobi werkte opeens niet meer.
- Pap belt ter controle het oude bekende nummer: tuut tuut tuut, nummer is niet in gebruik
- Pap voegt nieuw nummer toe
- Etcetera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick18
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-06-2024
Heb nummerbehoud aangevraagd bij Simyo (prepaid) maar kreeg een afwijzing :

Nummerbehoud afgewezen: er loopt al een aanvraag voor nummerbehoud voor dit telefoonnummer.
Het verzoek is afgewezen omdat er al een aanvraag voor nummerbehoud loopt bij een andere provider of bij Simyo.

Heb uiteraard alleen een aanvraag bij Simyo gedaan en niet via een andere provider. Heb contact opgenomen met Simyo klantenservcie en volgens hen is er maar 1 nummerbehoud aanvraag vanuit Simyo. Simyo zegt niets te kunnen doen omdat L-mobi dit afwijst. Iemand anders die ook een afwijzing voor nummerbehoud heeft gehad van L-mobi? Weet iemand wat ik nog kan doen om toch mijn nummer terug te krijgen? Alvast bedankt voor alle tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeromeo

Jeromeo

Let's get loud

L-Mobi vragen wat er aan de hand is? Je hebt immers een klantnummer. Als ze nog reageren.

+31 20 363 62 31
Customer service: cs@l-mobi.nl
https://l-mobimobile.nl/contact/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick18
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-06-2024
Jeromeo schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 22:56:
L-Mobi vragen wat er aan de hand is? Je hebt immers een klantnummer. Als ze nog reageren.
Dat had ik al geprobeerd maar ze zijn niet meer te bereiken(krijg alleen een bandje te horen met de info dat ze uit de lucht zijn). Heb ze ook een mail gestuurd maar ik heb weinig hoop dat ze mijn mail gaan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeromeo

Jeromeo

Let's get loud

Arnold79 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 21:57:
Binnen 20 minuten na invullen 89-nummer bij Lebara de bevestiging dat op 28 mei nummer wordt overgezet. Prima service!
Waar kun je dat 89 nummer invullen? Ik moet per sé een SMS code invullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark96
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11-09 16:31
ofc schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:57:
Naar welke providers kun je porteren zonder SMS?
Beide nummers van mijn ouders zijn ook al weggevallen en ze hebben nog geen nieuwe provider gevonden.
Volgens mij meerdere providers, in ieder geval 50+ mobiel werkt. Kunt na de aanvraag via klantenservice/mail je klantnummer nog doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 23:22
Jeromeo schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 12:10:
[...]

Je hebt dan waarschijnlijk wel wat menselijk interactiviteit nodig met de klantenservice..
Bij 50+ mobiel heb ik een mail gestuurd naar 50plusmobielnummerbehoud@porteren.nl.
Toen werd me gevraagd of ik het 89-nummer kon opsturen.
Bleek achteraf niet nodig, omdat ik toch nog een SMS kreeg (maar dat was eergisteren, nu doet L-mobi helemaal niks)

Zoiets is er vast ook bij andere providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
Nog ter aanvulling: de oorspronkelijke datum voor porteren was 11 juni.
Maar L-mobi doet sinds gisteren helemaal niks, dus heb gebeld met 50+ mobiel en die kon de portering binnen een uur regelen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:57
Op NU.nl staat er een kleine artikel over L-Mobi.

Volgens de eigenaar hadden ze maar 5 a 6 duizend actieve klanten.

Dat vind ik erg weinig in ruim 4 jaar, waarin je ook nog is de klantenbestand van aldi talk hebt overgenomen.

Ze zeggen ook te werken aan een overstap aanbod, maar of je het risico moet nemen om daarop te wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeromeo

Jeromeo

Let's get loud

dextertje schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 12:53:
[...]

Je hebt dan waarschijnlijk wel wat menselijk interactiviteit nodig met de klantenservice..
(..)
Zoiets is er vast ook bij andere providers.
Via de chat met Lebara kon ik klantnummer en telefoonnummer doorgeven.
Hopen dat het goed komt. Ik had namelijk al een SMS gevraagd, die dus niet aankwam, wat ook als verzoek gezien kan wordenn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
fl2001 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:02:
Op NU.nl staat er een kleine artikel over L-Mobi.

Volgens de eigenaar hadden ze maar 5 a 6 duizend actieve klanten.

Dat vind ik erg weinig in ruim 4 jaar, waarin je ook nog is de klantenbestand van aldi talk hebt overgenomen.

Ze zeggen ook te werken aan een overstap aanbod, maar of je het risico moet nemen om daarop te wachten....
Apart, op NOS.nl staat dat ze volgens diezelfde eigenaar 32000 klanten hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:57
dextertje schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:31:
[...]

Apart, op NOS.nl staat dat ze volgens diezelfde eigenaar 32000 klanten hadden.
Klopt inderdaad, maar op de nos word niet gesproken over actieve klanten, wel op nu.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
Jeromeo schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:10:
[...]
Via de chat met Lebara kon ik klantnummer en telefoonnummer doorgeven.
Hopen dat het goed komt. Ik had namelijk al een SMS gevraagd, die dus niet aankwam, wat ook als verzoek gezien kan wordenn.
Oh.. apart... tegen mij zeiden ze in de chat dat dat niet meer kan bij lebara.
Nu dus maar nummerportering bij Simyo aangevraagd.
Die overigens succesvol lijkt.
Nadat ik de mijn-simyo inloggegevens had gekregen kon ik het klantnummer invullen. Dat gaf een foutmelding, maar ik kreeg parallel een e-mail dat de nummerportering in gang was gezet en direct erachteraan dat hij goedgekeurd is. Morgen wordt het nummer overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ofc

ofc

wberkel schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:38:
[...]

Bij mij had lebara donderdagochtend ook in de chat beweerd dat porteren zonder SMS niet mogelijk zou zijn.

Dus vanochtend maar voor kruidvat mobiel gekozen. Met dank aan Corolla in "[L-mobi Mobile] Ervaringen & Discussie". Portering van de nummers is goedgekeurd en wordt morgen voltooid.

Ter info: Na invullen van het nummerbehoud formulier wordt een niet werkende link getoond op de kruidvat website. Dat is geen probleem, want na iets meer dan een uur kwam er email met link naar de correcte website, waar ik i.p.v. de SMS code het 89... klantnummer in kon vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
[...]

Nou fijn is dat... ik heb de Lebara-SIM al besteld, maar nog niet ontvangen. Blijkbaar kan porteren dus niet (meer) zonder SMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ofc

ofc

Dr. Prozac schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:34:
[...]

Nou fijn is dat... ik heb de Lebara-SIM al besteld, maar nog niet ontvangen. Blijkbaar kan porteren dus niet (meer) zonder SMS.
Of het is wel mogelijk en de chat medewerkers verstrekken verkeerde informatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold79
Jeromeo schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 12:10:
[...]

Ik kreeg een mail met een link naar een speciale site. De link bevatte mijn mobiele nummer maar als ik die weg laat kom je ook op de site waar je het 89 nummer kan invullen :
https://lebara.porteren.nl/nl/klantnummer

Misschien even een mailtje sturen aan Lebara?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Mij vertelden helpdeskmedewerkers vanmiddag ook verschillende verhalen c.q. vroegen om andere informatie.
Een vond de oude L-Mobi en nieuwe (actieve) Lebara nummer voldoende, een andere liet mij additioneel
nog de oude ICCID oplepelen een derde zei dat de ICCID (op dit moment) niet nodig is als je van L-Mobi komt.
(Ik heb twee nummers om te porteren)

P.S.: Deze webpagina met de mogelijkheid de "klantnummer" = ICCID te vermelden
is volgens mij nieuw (sinds vandaag/vanmiddag?)

@Martinezzz Bij mijn L-Mobi SIM-kaarten is de ICCID 19 cijfers

[ Voor 21% gewijzigd door dunklefaser op 24-05-2024 16:19 ]

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinezzz
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-09 15:16
Arnold79 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:08:
[...]

Ik kreeg een mail met een link naar een speciale site. De link bevatte mijn mobiele nummer maar als ik die weg laat kom je ook op de site waar je het 89 nummer kan invullen :
https://lebara.porteren.nl/nl/klantnummer

Misschien even een mailtje sturen aan Lebara?
Bij klantnummer moet je je ICCID nummer wat op je L-mobi simmetje staat invoeren. Dan werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinezzz
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-09 15:16
Dr. Prozac schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:34:
[...]

Je kan ook gewoon even langs je dichtstbijzijnde Lebara winkeltje gaan en daar een gratis simkaart ophalen.

https://www.lebara.nl/nl/service/winkelzoeker.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bibix43
  • Laatst online: 25-05-2024
Hier ook een L-Mobiklant met 2 nummers in het gezin. Ga na flink wat zoeken over naar Lebara, want flexibel en voordelig.
Heb in een 'gemakswinkel' een prepaid simkaart van Lebara gekocht voor € 3 met € 5 tegoed. Eerst op website van Lebara nummerbehoud voor prepaidklanten geprobeerd, maar ook vastgelopen op de sms naar het oude te porteren nummer dat niet meer actief is.
Vervolgens gechat met chatbot, die mij vervolgens doorzette naar een medewerker, zie knop onderaan de pagina van de tab Klantenservice. Die stuurde twee links: een aanvraagformulier zonder knop voor sms-code, en een website waar je het oude te porteren nummer en ICCID-nummer van de L-Mobisim kunt invullen. Die website gaf daarna de mededeling 'Uw klantnummer is succesvol ontvangen. Nummerbehoud zal in gang worden gezet'. Met een minuut of 20 had ik een e-mail waarin werd aangekondigd dat het nummer wordt overgezet op die-en-die datum.
Kortom, het is zoeken maar lijkt uiteindelijk wel te lukken. Het prepaid kan in de app van Lebara vervolgens makkelijk in een abonnement naar keuze worden omgezet. Met behoud van het resterende prepaidtegoed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bibix43
Gezien op website van Radar: "Als klant kun je eigenlijk niks anders doen dan overstappen naar een nieuwe provider. Je hebt een maand te tijd om dit te doen en je 06-nummer te behouden. Dat meldt een woordvoerder van KPN aan ANP".
Dus als het niet nu direct lukt om het nummer mee te krijgen, ben je het nog niet meteen kwijt. Tot ca. 24 juni 2024 heb je nog de kans om het nummer te porteren naar een andere provider. Dat geeft tenminste wat lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:09
[...]
Nu dus maar nummerportering bij Simyo aangevraagd.
Die overigens succesvol lijkt.
Nadat ik de mijn-simyo inloggegevens had gekregen kon ik het klantnummer invullen. Dat gaf een foutmelding, maar ik kreeg parallel een e-mail dat de nummerportering in gang was gezet en direct erachteraan dat hij goedgekeurd is. Morgen wordt het nummer overgezet.
hier hetzelfde. Er zou een mail met code naar een voor mij niet bekend email adres gestuurd worden. Daarna zag ik dat de portering in gang was gezet en per 31-5 actief zou worden.

Voor hackers natuurlijk een ideaal iets om even een paar actieve nummers te kapen.

Simyo via pricewise gedaan of ben je naar simyo prepaid gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
Naar prepaid om het nummer veilig te stellen voorlopig.

Helaas kwam er vanmiddag, ruim na de bevestiging dat de portering bevestigd was en morgen zou gaan plaatsvinden, ineens een mail dat de portering is afgekeurd omdat er al een portering actief zou zijn.
Ik ben erg benieuwd of er morgen iets gaat gebeuren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dchen
https://www.lebara.nl/nl/L-MOBI.html

[ Voor 83% gewijzigd door Dchen op 25-05-2024 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:32
En de nummers die net een maandje terug al plots uit de lucht gehaald zijn @Dchen ?

Jij als 'bekende uit de wandelgangen' kan vast vertellen wat daarmee gebeurd is en waarom deze volgens de mail niet meer teruggehaald konden worden.

Overigens verdenk ik @Dchen een van Lmobi'sm medewerkers te zijn want er waren hier meerdere kloons aanwezig van ze ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dchen
Ik heb een link via Google gevonden naar de website van Lebara. Lebara heeft een oplossing gevonden om L-mobi klanten hun mobiele nummer mee te laten nemen naar een Lebara SIM. Klanten die hun nummer echt willen behouden, kunnen dat doen via deze site:(https://www.lebara.nl/nl/L-MOBI.html).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dchen
Ik zie nu ook dat Belsimpel via

[ Voor 90% gewijzigd door Dchen op 25-05-2024 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bibix43
Ja, klopt, dat is de eerste van de 'meestgestelde vragen' op de pagina Klantenservice van Lebara. Sinds gisteren of vandaag, eergisteren was die 'meestgestelde vraag' er nog niet. Nu kan je het dus zonder chat of telefoontje naar medewerker zelf regelen. Prima dus. Kon eergisteren nog niet.

Overigens, prepaid-simkaart kan je bij Lebara gratis krijgen: bestel er een en kies als beltegoed € 0. Zonder beltegoed dus. Dan wordt die sim-kaart gratis thuisgestuurd. Ik heb dus € 3 betaald, en daar € 5 beltegoed voor gekregen die, als het goed is, worden verrekend als je vervolgens een abonnement afsluit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 19:17
fl2001 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:26:
[...]

Maar als er zo weinig gebeld word dan is Lebara One toch juist een uitstekend alternatief? Ja natuurlijk in percentage is het een stuk duurder dan lmobi, maar dan nog.

Als er zoals in het geval die jij noemt maar 5 min per maand is gebeld, dan zou diegene met Lebara one maximaal 1,20 euro per maand kwijt zijn geweest.

Tevens heeft Lebara nu een actie voor nieuwe klanten, waar je voor 3 euro 10 euro lebara one beltegoed krijgt.

Dus dan zou diegene het 1e jaar maar 3/4 euro kwijt zijn
Het is nog redelijk goedkoop, eens. Ik heb dan ook maar een paar gratis Lebara simkaartjes opgepikt om uit te proberen. Jammer genoeg is de ervaring tot nu toe nog niet erg positief. Er bleek er eentje direct uit de verpakking verlopen te zijn, de andere werkte wel in Nederland maar gaf "Emergency" aan tijdens een rit door België. Het is wel erg belangrijk dat er bij reizen over grotere afstanden(zeker in/naar het buitenland) een betrouwbare verbinding beschikbaar is.

Ik denk erover om beide telefoonnummer van L-Mobi voorlopig naar Vodafone prepaid over te laten zetten. Dan blijven beide nummers in ieder geval voorlopig bewaard. Ja, het kost 20 cent per minuut, maar met 5 minuten per maand kom je dan alsnog maar uit op 1 euro per simkaart. Daarnaast is hun roaming tot nu toe uit ervaring altijd feilloos gebleken, zelfs met prepaid. Én Vodafone prepaid kaartjes kunnen vanaf 5 euro opgeladen worden.

Kruidvat(9 cent per min, geen starttarief, elke 12 maanden verplicht geld opladen) en Simyo(10 cent per min, geen starttarief, elke 6 maanden 1 betaalde handeling) zien er ook interessant uit qua prijs én zitten beide ook op het KPN netwerk. Minder interessant voor datagebruik, maar data is in dit geval overbodig.

Een handige workaround trouwens als het nummer al niet meer bereikbaar is: Selecteer bij de nummerbehoudaanvraag "zakelijke aansluiting" als je die mogelijkheid hebt. Dan vragen ze standaard naar een klantnummer, daar kun je dan dat LMobi simkaartnummer ingeven waarna nummerbehoud zal worden goedgekeurd.

[ Voor 7% gewijzigd door timmie1 op 25-05-2024 20:56 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dchen
Ik denk dat Lebara One op dit moment een beter product is met 1 cent per MB. L-mobi was nog goedkoper dan alle prepaid aanbieders in Nederland, en daarom heeft KPN het nu afgemaakt. Ik heb mijn L-mobi simkaart ook overgezet naar Lebara One via deze site: https://lebara.porteren.nl/nl/klantnummer
timmie1 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 20:54:
[...]Ik denk erover om beide telefoonnummer van L-Mobi voorlopig naar Vodafone prepaid over te laten zetten. Dan blijven beide nummers in ieder geval voorlopig bewaard. Ja, het kost 20 cent per minuut, maar met 5 minuten per maand kom je dan alsnog maar uit op 1 euro per simkaart. Daarnaast is hun roaming tot nu toe uit ervaring altijd feilloos gebleken, zelfs met prepaid. Én Vodafone prepaid kaartjes kunnen vanaf 5 euro opgeladen worden.

Kruidvat(9 cent per min, geen starttarief, elke 12 maanden verplicht geld opladen) en Simyo(10 cent per min, geen starttarief, elke 6 maanden 1 betaalde handeling) zien er ook interessant uit qua prijs én zitten beide ook op het KPN netwerk. Minder interessant voor datagebruik, maar data is in dit geval overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
wberkel schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 21:10:
Naar prepaid om het nummer veilig te stellen voorlopig.

Helaas kwam er vanmiddag, ruim na de bevestiging dat de portering bevestigd was en morgen zou gaan plaatsvinden, ineens een mail dat de portering is afgekeurd omdat er al een portering actief zou zijn.
Ik ben erg benieuwd of er morgen iets gaat gebeuren
toch gelukt. En door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 19:17
Dchen schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 21:50:
Ik denk dat Lebara One op dit moment een beter product is met 1 cent per MB. L-mobi was nog goedkoper dan alle prepaid aanbieders in Nederland, en daarom heeft KPN het nu afgemaakt. Ik heb mijn L-mobi simkaart ook overgezet naar Lebara One via deze site: https://lebara.porteren.nl/nl/klantnummer

[...]
Zeker, voor data heb je gelijk. Maar in ons geval is data overbodig, en zijn de beltarieven belangrijk.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Dchen schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 21:50:

[...]
Rechtstreeks via de opgegeven webpagina c.q. het formulier kan een porteringsaanvraag natuurlijk niet lukken
immers je geeft hier alleen het oude te porteren nummer op. Het nieuwe "tijdelijke" Lebaranummer ontbreekt
als je hier direct instapt.
Vreemd genoeg krijg je altijd een bevestiging dat het oude klantnummer succesvol is ontvangen.
Je kan voor het ICCID bijvoorbeeld een fanatasiegetal invullen.

[ Voor 4% gewijzigd door dunklefaser op 26-05-2024 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijsbeer1
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:32
Koop prepaid sim van Simyo via Cashbackxl. 35 tegoed voor 25 euro en 20 euro cashback.
Netto kost het je 5 euro.

[ Voor 13% gewijzigd door ijsbeer1 op 27-05-2024 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dchen
Zoo compenseer je verloren beltegoed via KPN Simyo? :) :) ;) ;) ;)
ijsbeer1 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 07:55:
Koop prepaid sim van Simyo via Cashbackxl. 35 tegoed voor 25 euro en 20 euro cashback.
Netto kost het je 5 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpduyx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 13:26
Heeft iemand idee hoe het gaat met via lmobi aangeschafte "Data Only" sim zonder telefoonnummer van JanMobi op het Vodafone netwerk?

https://lmobisim.nl/product/jaarbundel-1-gballen-data-esim/

Ik heb Vodafone gebeld maar die kunnen in hun systeem alleen zoeken op telefoonnummer of klantnummer en niet op ICCID ..
De medewerker wist niets van Jan Mobile Sims en of mijn data sim door gaat of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dchen
Beste L-mobi gebruikers,

Ik heb dit probleem zelf ervaren en mijn nummer is al overgezet. In plaats van de SMS-optie, moet je ervoor kiezen om verificatie via e-mail te doen. Let goed op, want onder de SMS-optie staat de mogelijkheid voor e-mailverificatie. Je moet je klantnummer gebruiken dat begint met 893127.......

Het verificatienummer ontvang je per e-mail, dus zorg ervoor dat je een werkend e-mailadres gebruikt. Bij Lebara betaal je slechts 1 cent per MB, wat een aanzienlijk voordeliger alternatief kan zijn.

Dchen schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 07:47:
Ik heb een link via Google gevonden naar de website van Lebara. Lebara heeft een oplossing gevonden om L-mobi klanten hun mobiele nummer mee te laten nemen naar een Lebara SIM. Klanten die hun nummer echt willen behouden, kunnen dat doen via deze site:(https://www.lebara.nl/nl/L-MOBI.html).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 14:50
Jeromeo schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:01:
[...]
Als je niks doet, dan ben je het sowieso kwijt. Daarom schreef ik ook "proberen".
Het is inderdaad gelukt op deze manier..heel erg bedankt voor het reageren want ik was er zelf niet opgekomen!

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
melk0r schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 19:55:
[...]
Het is inderdaad gelukt op deze manier..heel erg bedankt voor het reageren want ik was er zelf niet opgekomen!
Mooi!
Mijzelf is het vorige week vrijdag ook gelukt, terwijl ik ergens begin april constateerde dat ik mijn nummer kwijt was (ik had het al een tijd niet gebruikt), dus na ongeveer 2 maanden.

Ik had in april L-mobi gebeld en die zeiden dat er niks aan te doen was. Na het ophouden van L-mobi op 23 mei, heb ik, mede dankzij dit forum, nog een poging gedaan om het nummer alsnog te porteren naar Lebara. In eerste instantie lukte dat niet en meldde de klantenservice van Lebara dat L-mobi de portering had geweigerd.

Omdat mijn Lebara-abo na een week nog niet actief was, nogmaals contact opgenomen met de klantenservice en toen nog een poging gedaan en die was geslaagd.

Dus: blijf vooral proberen, ook al is het langer geleden.
Moet je wel je simkaartnummer van L-mobi nog hebben (ik had mijn simkaart weggegooid, maar alleen de nano-sim zelf. Het stukje erom heen had ik nog ergens in mijn zooi liggen, waar ik heel blij mee was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad337
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-08 16:54
Meneer staat kennelijk op punt van omvallen.
https://www.channelconnec...r-telecomprovider-l-mobi/
Desalniettemin lijken websites actief te zijn met nog werkende betaalmodules (zie opsomming).
De oorspronkelijke opzet van eigenaar Thiru was best sympathiek: prijsvechter in Telecommarkt voor mensen die geen abonnement willen aangaan middels verkoop van SIMkaart onder soepele voorwaarden.
Probleem is echter dat meneer Thiru zich geen behoorlijk ondernemer heeft getoond door:
* Wijzigen van voorwaarden zonder klanten ndaarvan in kennis te stellen.
* Klanten niet tijdig informeren, telefoonnummers werden spontaan door L-mobi afgeschakeld,
* Klanten niet eerlijk informeren door te suggereren dat niet tijdig opwaarderen de oorzaak was.
* Nummers meteen definitief te laten vervallen zonder wettelijke bevriesperiode van enkele maanden.
* Geen verantwoordelijk nemen door betaald beltegoed niet terug te storten.

Nu lijkt sprake te zijn van damage-control door medewerking te verlenen voor mensen die alsnog willen trachten het nummer te behouden. Ik heb zelf, wellicht zoals velen, dat verzoek ook ingediend maar er werd geen medewerking verleend om het nummer vrij te geven aan een andere provider.
Wie onlangs nummerbehoud heeft gekregen is lange tijd verstoken gebleven van verbinding.

Na een beetje Googlen zie je dat eigenaar Thiru een wirwar van websites en meerdere (post?)adressen.
Enkele daarvan:
L-mobile.nl,
L-mobile.be
janmobile.nl
lanmobile.be
lmobisim.nl
jzp-lmobi.nl (hier lijkt nog steeds betaalmodule actief te zijn?)
mylmobi.nl (hier lijkt nog steeds betaalmodule actief te zijn?)
Jan Zwaan Promotion B.V.
w-tone.B.V.

Kortom: tal van Besloten Vennootschappen en nergens een fysiek eigen adres.
L-Mobi werd vermeld als "leerbedrijf", mogelijk om met stagiaires te werken in plaats van personeel?
Ik voorzie dat meneer het L-mobile BV'tje straks laat ploffen en op tal van andere namen verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dchen
Aan de achterkant van de Nano-SIM-kaart staat een lang nummer. Met dat nummer kun je je SIM-kaart overzetten. Zorg ervoor dat je de SIM-kaart bij je houdt.
Volgende site werkt 100% goed: https://www.lebara.nl/nl/L-MOBI.html
dextertje schreef op zondag 16 juni 2024 @ 00:16:
[...]

Mooi!
Mijzelf is het vorige week vrijdag ook gelukt, terwijl ik ergens begin april constateerde dat ik mijn nummer kwijt was (ik had het al een tijd niet gebruikt), dus na ongeveer 2 maanden.

Ik had in april L-mobi gebeld en die zeiden dat er niks aan te doen was. Na het ophouden van L-mobi op 23 mei, heb ik, mede dankzij dit forum, nog een poging gedaan om het nummer alsnog te porteren naar Lebara. In eerste instantie lukte dat niet en meldde de klantenservice van Lebara dat L-mobi de portering had geweigerd.

Omdat mijn Lebara-abo na een week nog niet actief was, nogmaals contact opgenomen met de klantenservice en toen nog een poging gedaan en die was geslaagd.

Dus: blijf vooral proberen, ook al is het langer geleden.
Moet je wel je simkaartnummer van L-mobi nog hebben (ik had mijn simkaart weggegooid, maar alleen de nano-sim zelf. Het stukje erom heen had ik nog ergens in mijn zooi liggen, waar ik heel blij mee was. :)
Pagina: 1 ... 19 20 Laatste