Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:09
knorde schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:55:
Ik heb voor mijn dochter al een paar jaar een jaarbundel van 1 GB per maand voor 59,95 per jaar.

Enkele dagen geleden nog gezien dat het te bestellen was, wil ik zojuist bestellen is de bundel niet meer aanwezig en kom ik dit topic tegen. Aan de ene kant denk ik jammer, aan de andere kant denk ik is dit nog wel betrouwbaar en zijn ze niet over enkele weken/ maanden failliet?

Jammer want het was ideaal voor mijn dochter (je komt nooit voor verassingen te staan). Wij zitten zelf bij Simpel maar wat ik bij Simpel jammer vind is dat het plafond minimaal 10 euro is (voor onze dochter).
Lycamobile heeft ook Prepaid Jaarbundel.

Alleen is het wel iets duurder maar je krijgt er wel fors meer voor dan bij lmobi.

Voor 96 euro, 1 jaarbundel = elke maand 5GB + Onbeperkt bellen en smsen.

En aangezien het Prepaid is, kan je dochter op geen enkele manier extra kosten maken.

Je kan wachten op L-Mobi natuurlijk, maar wie weet of dat nog wel goed komt en hoelang dat wel niet allemaal gaat duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:48
Voor 60 euro per jaar heb je ook een 20gb (icm Ziggo, anders de helft) abonnement bij Hollandsnieuwe die ook als prepaid functioneert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:20
fl2001 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 08:01:
[...]

Lycamobile heeft ook Prepaid Jaarbundel.

Alleen is het wel iets duurder maar je krijgt er wel fors meer voor dan bij lmobi.

Voor 96 euro, 1 jaarbundel = elke maand 5GB + Onbeperkt bellen en smsen.

En aangezien het Prepaid is, kan je dochter op geen enkele manier extra kosten maken.

Je kan wachten op L-Mobi natuurlijk, maar wie weet of dat nog wel goed komt en hoelang dat wel niet allemaal gaat duren.
tyson69 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:58:
Voor 60 euro per jaar heb je ook een 20gb (icm Ziggo, anders de helft) abonnement bij Hollandsnieuwe die ook als prepaid functioneert
Het zal vast en zeker aan mij liggen maar wat jullie beide aangeven zie ik niet terug op beide websites.
Kijk ik nou niet goed of hebben jullie andere deals dan nieuwe klanten?

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
knorde schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 12:54:
[...]

[...]

Het zal vast en zeker aan mij liggen maar wat jullie beide aangeven zie ik niet terug op beide websites.
Kijk ik nou niet goed of hebben jullie andere deals dan nieuwe klanten?
voor de hollandsnieuwe actie moet je deze link bezoeken: https://directsales.holla...ziggo_promo/details/67792 anders zie je idd andere aanbiedingen.

Voor lycamobile: https://www.lycamobile.nl/nl/bundles/#longtermplans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtkastje
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07-06 11:48
Wat ik mijzelf afvraag: uit de rechtspraak lijkt het er op alsof KPN heeft aan gegeven niet (meer) te willen leveren? Hoe kunnen de kleine bundels dan alsnog live zijn?

Zouden deze via een andere partij aangeboden worden?
Zijn er huidige klanten die problemen hebben momenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Nachtkastje schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 21:59:
Wat ik mijzelf afvraag: uit de rechtspraak lijkt het er op alsof KPN heeft aan gegeven niet (meer) te willen leveren? Hoe kunnen de kleine bundels dan alsnog live zijn?

Zouden deze via een andere partij aangeboden worden?
Zijn er huidige klanten die problemen hebben momenteel?
alles werkt nog gewoon.
kpn mag l-mobi niet van het netwerk gooien zolang er nog een rechtzaak loopt, dat heeft de acm verhindert. wel heeft kpn enkel nog toestemming gegeven voor het verkopen van deze kleine budnels zolang de zaak loopt. maar van het netwerk gooien kunnen ze dus niet want in het hoger beroep gaat het er juist om of kpn l-mobi veel hogere tarieven heeft gevraagd dan bijvoorbeeld lycamoile. zolang de zaken lopen mag kpn dus niets. l-mobi hoopt op een regulatie van de inkoopprijzen door acm. omdat ze een full mvno zijn kunnen ze in principe zodra een andere provider, zoals vodafone, toestemming geeft binnene en dag volledig overgaan op een ander netwerk. ze hoeven dan geen nieuwe simkaarten te versturen. klanten moeten hooguit hun telefoon ene keer opniewu opstarten, vaak zelfs dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtkastje
dicksterk schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 23:08:
[...]

alles werkt nog gewoon.
kpn mag l-mobi niet van het netwerk gooien zolang er nog een rechtzaak loopt, dat heeft de acm verhindert. wel heeft kpn enkel nog toestemming gegeven voor het verkopen van deze kleine budnels zolang de zaak loopt. maar van het netwerk gooien kunnen ze dus niet want in het hoger beroep gaat het er juist om of kpn l-mobi veel hogere tarieven heeft gevraagd dan bijvoorbeeld lycamoile. zolang de zaken lopen mag kpn dus niets. l-mobi hoopt op een regulatie van de inkoopprijzen door acm. omdat ze een full mvno zijn kunnen ze in principe zodra een andere provider, zoals vodafone, toestemming geeft binnene en dag volledig overgaan op een ander netwerk. ze hoeven dan geen nieuwe simkaarten te versturen. klanten moeten hooguit hun telefoon ene keer opniewu opstarten, vaak zelfs dat niet.
Klinkt realistisch, al valt het wel op dat er nog groot op de voorpagina 2 jaarbundels vermeld staan. Terwijl deze niet meer te koop zijn.
Waar heb je gelezen dat ze alleen nog kleine bundels mogen verkopen? Ik kan hier zelf niet zo veel over vinden.

Maar zouden partijen als Vodafone interessante(re) prijzen kunnen aanbieden? Of zou het meer een gebed zonder eind zijn, dat je alsnog dure inkoop hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:20
fl2001 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:42:
[...]
voor de hollandsnieuwe actie moet je deze link bezoeken: https://directsales.holla...ziggo_promo/details/67792 anders zie je idd andere aanbiedingen.

Voor lycamobile: https://www.lycamobile.nl/nl/bundles/#longtermplans
Afgelopen vrijdag heb ik gebeld met L-mobi, wel een aardige man aan de telefoon maar het was heel vaag en onzeker hoe het verder ging verlopen.

Ik durfde het risico niet meer te nemen en ik heb mijn beide dochters nu naar Simpel (waar wij ook al jaren zitten) verhuist, althans, dat heb ik aangevraagd.

Het is wel wat duurder maar door onze ervaring bij deze provider (Simpel), wat natuurlijk heel persoonlijk is, voelt dit voor ons het meest fijn. Wel stel ik het plafond voor hun in dat we nooit voor verassingen komen te staan.

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Ook de kleine jaarbundels zijn nu van de site gehaald...

Op dit moment kan je dus zeggen dat ze geen aanbod meer hebben, want de maand bundel zijn zo duur, dat neemt natuurlijk niemand.

Ziet er niet goed uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
fl2001 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:28:

Op dit moment kan je dus zeggen dat ze geen aanbod meer hebben, want de maand bundel zijn zo duur, dat neemt natuurlijk niemand.

Ziet er niet goed uit...
ze hebben nog wel aanbod, alelen geen noemenswaardige bundels meer. het is voor puur prepaid bellen nogsteeds 1 van de godkoopste opties.
maar ik hoo wel dat er snel nieuwe ontwikkelingen koen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostyPeet
  • Registratie: Juni 2018
  • Niet online
Ondertussen een half jaar verder met L-MobiTalk, de opvolger van het gestopte AldiTalk. Nummerbehoud aangevraagd. Het overstap proces ging soepel. Snelheid is voldoende.

Zonder bundel, alleen oude WA iPhone. Keer wat opzoeken op OVINFO, 9292 en perronwijzer. Gemiddeld 3 cent per dag, maximaal 5 cent per dag. Looptijd is 1 jaa na de laatste opwaarderingr dus ik ben zo rond de 11 tot 16 euro kwijt per jaar. Vele tientallen berichtjes per dag. Daar kan geen abonnement tegenop.

Ze hebben een goed overzicht. Zo'n beetje elke bit, sms en belminuut staat duidelijk op het overzicht, met datum, tijd, eventuele bundel, tijdsduur en kosten.

De minpunten.

(1) SMS is nu erg duur geworden. Van 4 cent/sms naar 15 cent/sms.

(2) Mijn iPhone raakt in de war door het aparte registratieproces van L-MobiTalk, na het aanzetten van mijn iPhone. Dit proces kan 20-30 seconden duren. Schijnbaar wordt pas daarna mijn eigen 06 nummer toegekend. Echter, iMessage, FaceTime en WA raken in de war, "denken" dat er een ander 06 nummer gebruikt wordt. Apple iMessage wil dan bijvoorbeeld een SMS sturen om mijn eigen 06 nummer te verifieren. Dat kost dus 15 cent naar een nummer in +44. Gebeurt niet elke keer bij het aanzetten, maar toch irritant. Vodafone brengt bijvoorbeeld geen kosten in rekening, die koppelt meteen mijn 06 nummer aan het netwerk.

(3) Gebruik alleen de website https://www.l-mobitalk.nl/ als je een bundelcode wilt gebruiken, inloggen of opwaarderen. L-MobiTalk is bijna een andere provider dan L-Mobi, met eigen bundelcodes (bijvoorbeeld de S, M en L bundel). Dit zijn alleen maandbundels, geen jaarbundels.

(4) Zelfredzaamheid en zelf uitzoeken is wenselijk. Werkt alles, geen probleem. De helpdesk is nauwelijks beschikbaar. Ze hebben wel een uitgebreide FAQ pagina waar veel nuttigs te vinden is.

(5) Belkosten worden aangegeven in centen per 20 seconden. Als je er dan centen per minuut van maakt is het niet zo goedkoop meer.

Mijn conclusie

L-MobiTalk is wel een aparte eend in de vijver. Voor mijn lichte toepassing is het goedkoop WA-en. Ik geloof niet dat ik ergens anders goedkoper uit ben. Sommige eigenaardigheden irriteren, bijvoorbeeld dat registratieproces, irriteert me meer en meer.

Te duur voor een gemiddelde gebruiker, laat staan als je bijvoorbeeld graag streamt. SMS is te duur.

Echt opletten dat niet per ongeluk iets aangezet / gekocht wordt van L-Mobi zelf. Dan val je onder andere voorwaarden, looptijd etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
FrostyPeet schreef op zondag 23 juli 2023 @ 11:31:
Ondertussen een half jaar verder met L-MobiTalk, de opvolger van het gestopte AldiTalk. Nummerbehoud aangevraagd. Het overstap proces ging soepel. Snelheid is voldoende.

Zonder bundel, alleen oude WA iPhone. Keer wat opzoeken op OVINFO, 9292 en perronwijzer. Gemiddeld 3 cent per dag, maximaal 5 cent per dag. Looptijd is 1 jaa na de laatste opwaarderingr dus ik ben zo rond de 11 tot 16 euro kwijt per jaar. Vele tientallen berichtjes per dag. Daar kan geen abonnement tegenop.

Ze hebben een goed overzicht. Zo'n beetje elke bit, sms en belminuut staat duidelijk op het overzicht, met datum, tijd, eventuele bundel, tijdsduur en kosten.

De minpunten.

(1) SMS is nu erg duur geworden. Van 4 cent/sms naar 15 cent/sms.

(2) Mijn iPhone raakt in de war door het aparte registratieproces van L-MobiTalk, na het aanzetten van mijn iPhone. Dit proces kan 20-30 seconden duren. Schijnbaar wordt pas daarna mijn eigen 06 nummer toegekend. Echter, iMessage, FaceTime en WA raken in de war, "denken" dat er een ander 06 nummer gebruikt wordt. Apple iMessage wil dan bijvoorbeeld een SMS sturen om mijn eigen 06 nummer te verifieren. Dat kost dus 15 cent naar een nummer in +44. Gebeurt niet elke keer bij het aanzetten, maar toch irritant. Vodafone brengt bijvoorbeeld geen kosten in rekening, die koppelt meteen mijn 06 nummer aan het netwerk.

(3) Gebruik alleen de website https://www.l-mobitalk.nl/ als je een bundelcode wilt gebruiken, inloggen of opwaarderen. L-MobiTalk is bijna een andere provider dan L-Mobi, met eigen bundelcodes (bijvoorbeeld de S, M en L bundel). Dit zijn alleen maandbundels, geen jaarbundels.

(4) Zelfredzaamheid en zelf uitzoeken is wenselijk. Werkt alles, geen probleem. De helpdesk is nauwelijks beschikbaar. Ze hebben wel een uitgebreide FAQ pagina waar veel nuttigs te vinden is.

(5) Belkosten worden aangegeven in centen per 20 seconden. Als je er dan centen per minuut van maakt is het niet zo goedkoop meer.

Mijn conclusie

L-MobiTalk is wel een aparte eend in de vijver. Voor mijn lichte toepassing is het goedkoop WA-en. Ik geloof niet dat ik ergens anders goedkoper uit ben. Sommige eigenaardigheden irriteren, bijvoorbeeld dat registratieproces, irriteert me meer en meer.

Te duur voor een gemiddelde gebruiker, laat staan als je bijvoorbeeld graag streamt. SMS is te duur.

Echt opletten dat niet per ongeluk iets aangezet / gekocht wordt van L-Mobi zelf. Dan val je onder andere voorwaarden, looptijd etc.
je kan dat registratieproces voorkmen door je telefoon nooit uit te zetten ljkt me. voor de stabilitiet van een iphone is dat dorgaans toch nooit nodig. maar misschine wel voor de updates bedenk ik me nu.
overigesn blijft het raar dat de iphoen elek keer opnieuw wil verifieren. als ik in een android dtoestel een andere simkaart stop zal wthasapp er gewoon nog vanuit gaand at het oude nummer erin zit in plaats van dat te controleren, wat in feite veel handiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostyPeet
  • Niet online
dicksterk schreef op zondag 23 juli 2023 @ 16:20:
[...]

je kan dat registratieproces voorkmen door je telefoon nooit uit te zetten ljkt me. voor de stabilitiet van een iphone is dat dorgaans toch nooit nodig. maar misschine wel voor de updates bedenk ik me nu.
overigesn blijft het raar dat de iphoen elek keer opnieuw wil verifieren. als ik in een android dtoestel een andere simkaart stop zal wthasapp er gewoon nog vanuit gaand at het oude nummer erin zit in plaats van dat te controleren, wat in feite veel handiger is.
Ik vermoed dat het verificeren van mijn 06 nummer te maken heeft met iMessage. Dit is een E2EE messenger app. Als ik een ander Apple apparaat aan mijn Apple Account koppel, "zeurt" IOS dat een ander apparaat van mijn iMessage gebruik maakt. Mogelijk een beveiliging tegen sim jacking.

Inderdaad, dat herstarten gebeurt tenminste bij elke IOS update, als ik hem uit/aanzet, of als ik op herstart klik. Het is een typisch L-Mobi ding, gebeurt niet bij bijvoorbeeld een Vodafone prepaid simkaartje.

Ik vermoed dat L-MobiTalk een soort voip achtige dienst gebruikt, dat het tijd kost om de voip server te benaderen en aan te melden. Meer een onderbuik gevoel dan een feit.

Hoe het bij een Android toestel werkt geen idee. Ik dacht dat Android toestellen niet zoiets hebben als iMessage, maar een SMS app heeft bij een kale installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 01:38
fl2001 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:28:

Ziet er niet goed uit...
Als je inlog op mylmobi.nl kun je die kleine jaarbundels nog wel opwaarderen. Daar staan ze nog wel. maar elders zijn ze idd niet meer te vinden. Apart wel. Zo heb ik het verleden jaar gedaan, toen mn jaarbundel afliep.

Lmobi is niet slim bezig. Mn jaarbundel is in juli afgelopen, maar daar hebben ze me niet voor gewaarschuwd. Net als verleden jaar ben ik daar niet op gewezen. Had dat gebeurd, had ik weer een jaarbundel gekocht zonder verder te kijken.

En nu..nu ben ik overgestapt op HollandsNieuwe, ook omdat beltegoed nog maar 3 maanden houdbaar is.

[ Voor 37% gewijzigd door koektrommeltje op 01-08-2023 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dchen
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09-06 10:27
Ik heb ook de bundel via mylmobi.nl gekocht. Ik heb ook L-mobi klanten service gebeld, ik hoorde dat hun MNO geen goede inkoop tarief gaven en dat de tarief nu nog juist boven EU regulatie prijs ligt. Daarom heeft L-mobi een klacht ingediend bij ACM voor de beter prijs. Omdat MNO’s in Nederland kopen MVNO’s uit of groei van de nieuwe MVNO’s blokkeren ze met hoger inkoop tarief. Dus MNO’s hebben de MVNO’s markt klein gemaakt. Zie hieronder de rapport van ACM.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7NsvXhalkl6FZVL06GC_srQmbYw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wr5ndKsMQFZ103vdf6LiYcge.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Bc-X3JiAX_xOr6yZpzJiSTfSZM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gyvgLuJeBknQuLMCy6cLWYHf.jpg?f=fotoalbum_large
koektrommeltje schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:45:
Als je inlog op mylmobi.nl kun je die kleine jaarbundels nog wel opwaarderen. Daar staan ze nog wel. maar elders zijn ze idd niet meer te vinden. Apart wel. Zo heb ik het verleden jaar gedaan, toen mn jaarbundel afliep.

Lmobi is niet slim bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Ik ben het er wel mee eens dat wettelijke regulatie weleens nodig kan zijn.

Alle mvnos worden nu opgekocht door de grote 3, zo blijft er weinig over met prijstijgingen tot gevolg.

Maar ik weet niet wat lmobi bij de rechter voor elkaar wilt krijgen?

Kpn is momenteel op geen enkele manier verplicht om bepaalde tarieven of diensten aan te bieden, dat is toch een doodlopende zaak?

Mischien dat lmobi naar vodafone of Odido kan, maar ik betwijfel of die wel gunstige tarieven gaan aanbieden aan lmobi.

Feit is dat lmobi al maanden geen goede aanbod heeft, de maandbundels zijn super duur, geen jaarbundels en de houdbaarheid van beltegoed is aanzienlijk verslechtert.

Lmobi heeft inmiddels ook flinke schulden bij kpn.

Ik begrijp ook niet dat ze aldi talk hebben overgenomen wetende wat er aan zat te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dchen
1: Bij rechter MNO's kan winnen met de dure advocaten, maar daarom is de zaak nu bij ACM.

2: MNO's moet nu nieuw MVNO's steunen in vorm van goede tarief. Daarom denk ik dat overname in de wachtkamer gezet wordt.

3:Bij andere MNO's krijg je ook niet of op een of andere manier wordt je buiten de deur gehouden. Het lijkt dat alle MNO's samen alle nieuw nieuwe MVNO's met hogere tarief of een of andere reden de buiten de duur proberen te houden. Dus daarom is regulatie belangrijk.

L-mobi heeft al meer dan €3 euro per GB betaald aan MNO, maar die MNO wilt nog €2 euro (openstaande schuld) ontvangen, dus dat is totaal €5 euro per GB. Ik heb de zaak goed gelezen. Ik denk dat ACM schrikt van €5 euro per GB )
fl2001 schreef op zondag 17 september 2023 @ 13:29:
Maar ik weet niet wat lmobi bij de rechter voor elkaar wilt krijgen?

Kpn is momenteel op geen enkele manier verplicht om bepaalde tarieven of diensten aan te bieden, dat is toch een doodlopende zaak?

Mischien dat lmobi naar vodafone of Odido kan, maar ik betwijfel of die wel gunstige tarieven gaan aanbieden aan lmobi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostyPeet
  • Niet online
Lijkt er op dat de website van L-MobiTalk is "verdwenen". Op "mijn l-mobi" staat nog wel de afrekening volgens het L-MobiTalk tarief.

Benieuwd of L-Mobi nu L-MobiTalk gaat uitfaseren, zodat ik over moet naar L-Mobi of een andere provider moet zoeken.

Op zich is L-MobiTalk prima voor mij, looptijd 1 jaar. ! cent per mb als basisprijs. Betaal iets van 3 cent per dag voor WA. Voor dat geld kan ik geen abonnement vinden. SMS is wel stuk duurder geworden, 15 cent i.p.v. 4 cent.

De voorwaarden van L-Mobi zijn voor mij slechter, d.w.z. 3 maanden i.p.v. 1 jaar.

Dat "inloggen" op de L-Mobi voip blijft toch lang duren. Bij het aanzetten van mijn iPhone heb ik vrijwel meteen een werkende internet verbinding, maar het kan rustig 20 minuten duren voor "spraak" werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Lmobi toont nog wat leven.

Ze hebben wat nieuwe maandbundels toegevoegd.

Al blijven de Lebara en Lyca prepaid bundels echt nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
voor wie genoeg heeft aan een kllein jaabundeltje om een sim actief te houden, of voor een klein beetje whatsapp en bellen: op bol.com staat een l-mobi jaarbundel met 100mb en 25 minuten en 5 smsjes voor 14,95. Ik heb er 1 genomen om mijn nummer bij te stallen, omdat ik met 50+ mobiel slecht bereik had mar er zijn er nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Heeft lmobi een doorstart gemaakt op het vodafone netwerk?

Als je op de site https://lmobisim.nl/product/jaarbundel-1-gballen-data-esim/ adverteren ze een nieuwe prepaid provider genaamd Jan Mobile.

Het adres wat op de site staat komt overeen met die van lmobi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik dacht dat Odido slecht was, maar Jan Mobile klinkt nog slechter. Hopelijk is de service daar beter dan bij l-mobi :P

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostyPeet
  • Niet online
Het lijkt er op dat de "kale" L-MobiTalk dataprijzen sterk zijn gestegen van 2 ct/mb tot 15 ct/mb. Mijn always-on WA zonder bundel is nu een stuk duurder geworden, toch al gauw 60 ct/dag. Dit gaat snel de verkeerde kant op zo. Misschien toch maar eens kijken of ik over kan stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostyPeet
  • Niet online
O, dat is raar. Als ik inlog op "mijn l-mobi" zijn er geen jaar- en tweejaar bundels meer. Alleen nog een paar maandbundels, die veel te duur zijn voor die paar honderd mb. De S en XL maandbundels zijn er ook niet (meer).

De kale dataprijs is veel te duur: 1.41 0.21 Standard Plan L-MOBI TALK (21 cent voor 1.41 mb).

Dit zijn de maandbundels die ik zie:
ALL-IN-ONE-M 500 Eenheden (1 eenheid = 1 min/1 MB)/50 SMS € 7.00
ALL-IN-ONE-L 1000 Eenheden (1 eenheid = 1 min/1 MB)/100 SMS € 10.00

DATA Monthly bundle L 2000 MB voor 30 dagen € 12.50
DATA Monthly bundle M 1000 MB voor 30 dagen € 7.50

Vraag: ik moet een "klantnummer" opgeven om over te stappen naar een andere aanbieder, maar hoe kan ik die vinden? Er staat alleen een simkaartnummer/puk code op mijn status pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
FrostyPeet schreef op donderdag 4 april 2024 @ 08:34:
[...]

Vraag: ik moet een "klantnummer" opgeven om over te stappen naar een andere aanbieder, maar hoe kan ik die vinden? Er staat alleen een simkaartnummer/puk code op mijn status pagina.
Waarschijnlijk op je factuur of accountpagina (ik ben er zelf geen klant).

Waar moet je dat nummer trouwens invoeren? :? Bij je nieuwe provider? Ik kan me dat niet herinneren, ik hoefde alleen mijn telefoonnummer op te geven. Je krijgt dan een SMS met een verificatienummer dat je overtypt en dan is het geregeld. Waar ga je heen?

[ Voor 25% gewijzigd door Room42 op 04-04-2024 09:08 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostyPeet
  • Niet online
O, dit ziet er slecht uit. De websites van L-Mobi (talk) is een placeholder van hoster. Het versturen van 1 sms kost 30 (!) cent. De jaarbundels en 2 jaar bundels zijn weg, net als de S- en XL bundels. Was bij een KPN winkel langsgelopen voor nummberbehoud naar KPN en dat lukt niet (L-Mobi reageert niet). Er is geen einddatum ingevuld op de prepaid van L-Mobi dus ze kunnen mij "eeuwig" daar laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostyPeet
  • Niet online
Normaal staat bij mijn mobiel linksboven "l-mobi", nu staat er "kpn.nl"...

http://l-mobitalk.nl/ en http://lmobitalk.nl/ lijken inderdaad een placeholder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Even gegoogled
https://jan-mobile-invest.nl/

Zelfde als lmobi investeerders zocht. Nou, ik denk dat ik toch zou passen in deze. Dit is gewoon lmobi, zelfde telnr ook. Overgenomen? Failliet?

Reden dat ik hier weer even in het draadje kwam neuzen is omdat mn pa niet kon bellen met zn lmobi zonder dat ie wist dat zn beltegoed op was.

Beltegoed was kennelijk op.. maar toen ik op de site keek en de tarieven zag die ze nu hanteren gaat het geen opwaardering meer worden daarvan. 1mb voor 15cent, een sms 30cent, bellen 26cent per minuut en 27cent opstartkosten..

De tarieven zijn gigantisch verhoogd, zonder dat Lmobi daar een notificatie heeft gegeven
Wordt je toch effe flink genaaid als zo'n opwaardeerkaart koopt zonder dat te checken.

Wat is het goedkoopste alternatief voor lmobi? Iemand een suggestie,?

[ Voor 13% gewijzigd door koektrommeltje op 09-04-2024 05:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
@Dchen , wat is er aan de hand bij lmobi? Op sterven na a dood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thanalas
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-05 00:14
koektrommeltje schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 05:09:

De tarieven zijn gigantisch verhoogd, zonder dat Lmobi daar een notificatie heeft gegeven
Wordt je toch effe flink genaaid als zo'n opwaardeerkaart koopt zonder dat te checken.

Ik ben twee weken geleden voor 50+ gegaan.

Onbeperkt bellen en sms plus beduidend meer data voor (toen) het eerste jaar voor 2,50euro per maand.

Helaas is die actie nu net voorbij, dus als ik nu een sim-only zou moeten kiezen werd het waarschijnlijk Youfone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
koektrommeltje schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 05:09:
Even gegoogled
https://jan-mobile-invest.nl/

Zelfde als lmobi investeerders zocht. Nou, ik denk dat ik toch zou passen in deze. Dit is gewoon lmobi, zelfde telnr ook. Overgenomen? Failliet?

Reden dat ik hier weer even in het draadje kwam neuzen is omdat mn pa niet kon bellen met zn lmobi zonder dat ie wist dat zn beltegoed op was.

Beltegoed was kennelijk op.. maar toen ik op de site keek en de tarieven zag die ze nu hanteren gaat het geen opwaardering meer worden daarvan. 1mb voor 15cent, een sms 30cent, bellen 26cent per minuut en 27cent opstartkosten..

Lebara One Prepaid. 1 cent per mb. 1 cent per min naar vaste nummer, mobiel 9 cent per min, wel start kosten van 15 cent.

Nieuwe klanten krijgen nu voor 3 euro 10 euro One beltegoed, dus prima om te proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door fl2001 op 09-04-2024 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
fl2001 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 08:14:
[...]

Lebara One Prepaid. 1 cent per mb. 1 cent per min naar vaste nummer, mobiel 9 cent per min, wel start kosten van 15 cent.

Nieuwe klanten krijgen nu voor 3 euro 10 euro One beltegoed, dus prima om te proberen.
Prima suggestie, waarvoor dank. Bellen doet ie mobiel nauwelijks, internetten ook niet. Voor die 3 euro kan ie dan een poos vooruit.

Wel even kijken naar de minimale opwaardeerbedragen en houdbaarheid van het beltegoed. Dat is bij menig provider ook niet onbeperkt meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
koektrommeltje schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 08:33:
[...]

Prima suggestie, waarvoor dank. Bellen doet ie mobiel nauwelijks, internetten ook niet. Voor die 3 euro kan ie dan een poos vooruit.

Wel even kijken naar de minimale opwaardeerbedragen en houdbaarheid van het beltegoed. Dat is bij menig provider ook niet onbeperkt meer.
Minimale opwaardeerbedrag is met One 10 euro.

Beltegoed is onbeperk houdbaar, mits je 1 keer per 90 dagen, belt, smst of internet gebruikt, 1 cent is al genoeg.

Doe je dat niet krijg je nog is 30 dagen, in die 30 dagen moet je dan wel opwaarderen om je nummer te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
fl2001 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:06:
[...]

Minimale opwaardeerbedrag is met One 10 euro.

Beltegoed is onbeperk houdbaar, mits je 1 keer per 90 dagen, belt, smst of internet gebruikt, 1 cent is al genoeg.

Doe je dat niet krijg je nog is 30 dagen, in die 30 dagen moet je dan wel opwaarderen om je nummer te behouden.
Dan gaan we dit maar doen. Bellen doet ie sowieso vrij weinig dus als er dan een goedkoop abonnementje voorbij komt kunnen we die altijd aanschaffen.

Die simkaart voor 3 euro, waar zijn die te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
koektrommeltje schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 15:39:
[...]

Dan gaan we dit maar doen. Bellen doet ie sowieso vrij weinig dus als er dan een goedkoop abonnementje voorbij komt kunnen we die altijd aanschaffen.

Die simkaart voor 3 euro, waar zijn die te krijgen?
https://www.lebara.nl/nl/prepaid/lebaraone-valusim.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koektrommeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biodiv
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 08-04 23:28
Ik heb een prepaid-kaartje van L-mobi dat ik af en toe gebruik, vooral om gebeld te worden. Sinds gisteren doet ie het niet meer. Nu zie ik op de website dat de voorwaarden zijn dat je elke drie maanden opwaardeert. Ik zou zweren dat dat toen ik het kaartje kocht elke 6 maanden was, en dat gebruik (bellen/sms/internet) voldoende was om weer zes maanden te geven.

Het gekke is dat ik geen enkel berichtje via SMS heb ontvangen van L-mobi dat het nummer bijna vervalt o.i.d. Ik heb even geen tijd om dit hele topic door te lezen, dus zou iemand misschien kunnen uitleggen waar ik aan toe ben met dit SIM-kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Biodiv schreef op donderdag 11 april 2024 @ 23:30:
Ik heb een prepaid-kaartje van L-mobi dat ik af en toe gebruik, vooral om gebeld te worden. Sinds gisteren doet ie het niet meer. Nu zie ik op de website dat de voorwaarden zijn dat je elke drie maanden opwaardeert. Ik zou zweren dat dat toen ik het kaartje kocht elke 6 maanden was, en dat gebruik (bellen/sms/internet) voldoende was om weer zes maanden te geven.

Het gekke is dat ik geen enkel berichtje via SMS heb ontvangen van L-mobi dat het nummer bijna vervalt o.i.d. Ik heb even geen tijd om dit hele topic door te lezen, dus zou iemand misschien kunnen uitleggen waar ik aan toe ben met dit SIM-kaartje?
Ik had hetzelfde, en na contact met klantenservice werd het nummer hersteld en kon ik opwaarderen. Ondertussen ben ik overgestapt: elke 3 maanden opwaarderen kost 40 euro per jaar, dus ik heb een goedkoop abonnement genomen. Nu betaal ik iets meer, maar dan voor onbeperkt bellen en meer data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostyPeet
  • Niet online
Ik ben uiteindelijk weg bij L-MobiTalk met behoud van nummer.

Bij Vodafone lukte het niet, ze konden mij niet helpen via de "helpdesk" website.

Naar een fysieke KPN winkel gegaan op een rustig moment, met mijn my L-Mobi status pagina afgedrukt op een vel papier. De verkoopster vroeg of ik een KPN abonnement wilde, nee, prepaid met nummerbehoud. Ze verkocht een KPN simkaart van 5 euro. Tikte wat op haar pc. Ze kon mij niet overzetten met het 06 nummer, kende L-Mobi ook niet. Ze kwam wel verder met mijn L-Mobi simkaartnummer. stuurde een paar sms-jes. Plaatste de KPN simkaart in mijn iPhone, nog een paar sms-jes. Na een kwartiertje kreeg ze het akkoord van KPN, dat de volgende dag ik "over" zou gaan. De L-Mobi simkaart ging er weer in.

De volgende dag ging ik niet over. Mijn L-Mobi account webpagina was nog actief. Een paar werkdagen kreeg ik de "geen service" op mijn iPhone, kon niet meer inloggen op my L-Mobi. Hoopvol de KPN simkaart geplaatst, hoera, het 06 nummer ging over.

Als je weg wilt bij L-Mobi lijkt de KPN route het best te werken. Zet meteen je mobiele data uit, dat kost een fortuin met de nieuwe prijzen. Zorg dat er nog minimaal 1 euro beltegoed op je L-Mobi kaart staat. De KPN dame stuurt sms-jes waarvoor L-Mobi 30 cent per stuk rekent. Neem zeker je simkaart nummer mee naar de winkel, je kan dat lange nummer vinden op my L-Mobi webpagina.

Hoop dat mijn ervaring frustraties bij anderen voorkomt.

N.B. De jaarbundels zijn weg bij L-Mobi. Ze bieden wel een eSim data jaarbundel aan (via het vodafone netwerk nota bene).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Van de week kon mn vader niet bellen. Wel gebeld worden en het bleek dat zn beltegoed op 0 euro stond.
Geen idee wanneer ie voor het laatst opgewaardeerd heeft. Eergisteren kon ik 'm nog een sms'ke sturen.

Vandaag heeft ie het nummer willen omzetten en dat lukt niet. Het nummer is afgesloten :(
Geen melding gehad van dit alles :( Net als wat kennelijk hierboven bij meerdere mensen is gebeurd, hebben ze dus gewoon een hele rits simkaarten afgesloten.

Wat nu? Aan het nummer zijn meerdere accounts gekoppeld voor 2 stappen verificatie, zoals voor bankaccount, digid, enz

:( :( :( :( :(

[ Voor 26% gewijzigd door koektrommeltje op 14-04-2024 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostyPeet
  • Niet online
Als je 1 post hoger leest, zie je hoe weg kwam bij L-Mobi. De andere provider, ook KPN, kan niets met je vaders 06 nummer, wel met je L-Mobi simkaart nummer. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biodiv
FrostyPeet schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 13:25:
Ik ben uiteindelijk weg bij L-MobiTalk met behoud van nummer.

Bij Vodafone lukte het niet, ze konden mij niet helpen via de "helpdesk" website.

Naar een fysieke KPN winkel gegaan op een rustig moment, met mijn my L-Mobi status pagina afgedrukt op een vel papier. De verkoopster vroeg of ik een KPN abonnement wilde, nee, prepaid met nummerbehoud. Ze verkocht een KPN simkaart van 5 euro. Tikte wat op haar pc. Ze kon mij niet overzetten met het 06 nummer, kende L-Mobi ook niet. Ze kwam wel verder met mijn L-Mobi simkaartnummer. stuurde een paar sms-jes. Plaatste de KPN simkaart in mijn iPhone, nog een paar sms-jes. Na een kwartiertje kreeg ze het akkoord van KPN, dat de volgende dag ik "over" zou gaan. De L-Mobi simkaart ging er weer in.

De volgende dag ging ik niet over. Mijn L-Mobi account webpagina was nog actief. Een paar werkdagen kreeg ik de "geen service" op mijn iPhone, kon niet meer inloggen op my L-Mobi. Hoopvol de KPN simkaart geplaatst, hoera, het 06 nummer ging over.

Als je weg wilt bij L-Mobi lijkt de KPN route het best te werken. Zet meteen je mobiele data uit, dat kost een fortuin met de nieuwe prijzen. Zorg dat er nog minimaal 1 euro beltegoed op je L-Mobi kaart staat. De KPN dame stuurt sms-jes waarvoor L-Mobi 30 cent per stuk rekent. Neem zeker je simkaart nummer mee naar de winkel, je kan dat lange nummer vinden op my L-Mobi webpagina.

Hoop dat mijn ervaring frustraties bij anderen voorkomt.

N.B. De jaarbundels zijn weg bij L-Mobi. Ze bieden wel een eSim data jaarbundel aan (via het vodafone netwerk nota bene).
Ik begrijp dat dit om een "normale" nummerportering gaat, niet een waarbij je nummer plotseling is afgesloten (zoals vanwege de laatste batch nummers die ze zomaar hebben weggegooid zonder waarschuwing)?

Dus zelfs als je gewoon nog een werkend nummer hebt is nummerportering zo problematisch? Je zou moeten klagen bij de ACM daarover...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biodiv
FrostyPeet schreef op zondag 14 april 2024 @ 20:57:
[...]

Als je 1 post hoger leest, zie je hoe weg kwam bij L-Mobi. De andere provider, ook KPN, kan niets met je vaders 06 nummer, wel met je L-Mobi simkaart nummer. Succes!
Of begrijp ik hier nu uit dat jij ook een afgesloten nummer had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biodiv
koektrommeltje schreef op zondag 14 april 2024 @ 00:44:
Van de week kon mn vader niet bellen. Wel gebeld worden en het bleek dat zn beltegoed op 0 euro stond.
Geen idee wanneer ie voor het laatst opgewaardeerd heeft. Eergisteren kon ik 'm nog een sms'ke sturen.

Vandaag heeft ie het nummer willen omzetten en dat lukt niet. Het nummer is afgesloten :(
Geen melding gehad van dit alles :( Net als wat kennelijk hierboven bij meerdere mensen is gebeurd, hebben ze dus gewoon een hele rits simkaarten afgesloten.

Wat nu? Aan het nummer zijn meerdere accounts gekoppeld voor 2 stappen verificatie, zoals voor bankaccount, digid, enz

Lijkt hetzelfde wat ik heb. Ik had wel nog beltegoed erop staan voor de afsluiting. Inderdaad geen melding gehad via een SMS o.i.d. Echt schrijnend deze cowboypraktijken. Wat er gebeurt is dit:
  1. (een jaar of drie terug) L-Mobi is een nieuwe provider met aantrekkelijke tarieven voor prepaid. Bovendien een gunstig afsluitbeleid: je hoeft net als bij Vodafone, KPN en T-Mobile slechts één keer in de zes maanden betaald gebruik maken van de diensten (bellen, smssen of internetten).
  2. Het blijkt dat ze het afsluitbeleid helemaal niet in de praktijk brengen. Het staat alleen in de algemene voorwaarden. Alle nummers blijven dus gewoon actief.
  3. (een jaar of wat later) Dit kost L-Mobi natuurlijk geld. Ze wijzigen éénzijdig hun algemene voorwaarden waarbij je elke 90 dagen (!) moet opwaarderen om je nummer in de lucht te houden. Ze sturen hierover geen SMS.
  4. In batches sluit L-Mobi hele nummerreeksen af die al lang niet meer opgewaardeerd hebben. Er worden vooraf geen SMS-jes gestuurd.
Ik vind dit echt niet oké. Zou de ACM hier iets mee kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtkastje

Eventueel proberen contact op te nemen met L-Mobi met de vraag of er iets van een quarantaine periode is o.i.d. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostyPeet
  • Niet online
Biodiv schreef op zondag 14 april 2024 @ 23:30:
[...]

Ik begrijp dat dit om een "normale" nummerportering gaat, niet een waarbij je nummer plotseling is afgesloten (zoals vanwege de laatste batch nummers die ze zomaar hebben weggegooid zonder waarschuwing)?

Dus zelfs als je gewoon nog een werkend nummer hebt is nummerportering zo problematisch? Je zou moeten klagen bij de ACM daarover...
Natuurlijk als je echt afgesloten bent, rest de weg naar de rechter of de ACM. Ik heb er een hard hoofd in. In mijn ervaring doet L-Mobi(Talk) gewoon wat ze willen, zonder aankondiging. Het komt op mij over of er een halve kracht daar werkt, of dat het bedrijf op het randje van de afgrond balanceerd.

Hij schreef dat hij de dag ervoor nog een sms ontving op zijn vaders telefoon.

Bij L-Mobi(Talk) had ik "no service" dat best lang duurde (anderhalf uur of zo, als het geen uren waren). Ook al stond er "L-Mobi" of "NL KPN" in het display bij het aanzetten van de iPhone dan werd er verbinding gezocht met een voip(?) server, kon best 20 minuten duren voor er een spraakverbinding werkte. In de tussentijd bleek internet wel te werken. Zolang ik kon inloggen op "my L-Mobi" was het 06 nummer nog actief.

Ik ben blij dat ik uiteindelijk naar KPN over ben, prepaid. Dat is een "normale" provider waarbij ik, indien gewenst, wel gemakkelijk kan overstappen naar een ander. Als ik overstap, zal het niet naar zo'n cowboy provider zijn met behoud van 06 nummer. Ik "moest" naar L-Mobi(Talk) overstappen omdat AldiTalk er mee ophield. Over AldiTalk niets dan goede ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biodiv
FrostyPeet schreef op maandag 15 april 2024 @ 08:03:
[...]

Natuurlijk als je echt afgesloten bent, rest de weg naar de rechter of de ACM. Ik heb er een hard hoofd in. In mijn ervaring doet L-Mobi(Talk) gewoon wat ze willen, zonder aankondiging. Het komt op mij over of er een halve kracht daar werkt, of dat het bedrijf op het randje van de afgrond balanceerd.

Hij schreef dat hij de dag ervoor nog een sms ontving op zijn vaders telefoon.

Bij L-Mobi(Talk) had ik "no service" dat best lang duurde (anderhalf uur of zo, als het geen uren waren). Ook al stond er "L-Mobi" of "NL KPN" in het display bij het aanzetten van de iPhone dan werd er verbinding gezocht met een voip(?) server, kon best 20 minuten duren voor er een spraakverbinding werkte. In de tussentijd bleek internet wel te werken. Zolang ik kon inloggen op "my L-Mobi" was het 06 nummer nog actief.

Ik ben blij dat ik uiteindelijk naar KPN over ben, prepaid. Dat is een "normale" provider waarbij ik, indien gewenst, wel gemakkelijk kan overstappen naar een ander. Als ik overstap, zal het niet naar zo'n cowboy provider zijn met behoud van 06 nummer. Ik "moest" naar L-Mobi(Talk) overstappen omdat AldiTalk er mee ophield. Over AldiTalk niets dan goede ervaringen.
Juist, dus als ik het goed begrijp was je nummer niet afgesloten zoals bij @koektrommeltje en mij. Je kon immers nog alles doen (alleen om een of andere reden had je 20 minuten een "no service" melding).

Dit is dus totaal iets anders dan wij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Als ik zijn nummer bel krijg ik de mededeling 'Dit nummer is niet in gebruik; De verbinding wordt nu verbroken'.

Zo een bericht naar ze sturen. Gisteren helemaam vergeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostyPeet
  • Niet online
koektrommeltje schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 06:35:
Als ik zijn nummer bel krijg ik de mededeling 'Dit nummer is niet in gebruik; De verbinding wordt nu verbroken'.

Zo een bericht naar ze sturen. Gisteren helemaam vergeten..
Die melding kreeg ik ook als ik mijn l-mobi 06 nummer belde terwijl de iPhone was uitgezet. Gaf verwarring, zo van bestaat het 06 nummer nog of is het 06 nummer niet bereikbaar. Ze hebben geen voicemail.

Kan je nog wel inloggen op "mijn l-mobi" met het 06 nummer en het wachtwoord?

Het kan zijn dat je pech hebt en het nummer inderdaad "weg" is. Maar misschien "is" het 06 nummer er nog en zou je misschien nog kunnen overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
De reactie van L-mobi op mn mail van vannacht aan hun.

Beste Klant,

Dit nummer is uit de lucht gehaald, omdat er sinds 31/05/2022 geen opwaardering meer is plaatsgevonden. Dit is ver buiten onze opwaardeer datum. Dit nummer is ook niet meer terug te halen door ons. Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

L-mobi nl cs team.

Mag ik even vloeken? Nul waarschuwingen of herinnering sms'jes. Al die tijd gewoon bereikbaar gebleven en mee kunnen bellen dus gewoon actief geweest. En dan plots opeens afsluiten..

Nooit melding gehad dat er afgesloten zou worden en voor zover ik mij kan herinneren ook nimmer melding gehad van tariefwijzigingen of veranderingen houdbaarheid beltegoed ook :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad337
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15-05 13:36
koektrommeltje schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 18:59:

Mag ik even vloeken? Nul waarschuwingen of herinnering sms'jes. Al die tijd gewoon bereikbaar gebleven en mee kunnen bellen dus gewoon actief geweest. En dan plots opeens afsluiten..

Nooit melding gehad dat er afgesloten zou worden en voor zover ik mij kan herinneren ook nimmer melding gehad van tariefwijzigingen of veranderingen houdbaarheid beltegoed ook :(
Laten we samen vloeken... ;-)
Hier hetzelfde ervaren met exact dezelfde tekst als antwoord.
Het lijkt me een heel domme zet van meneer Ruben Thiru, oprichter en eigenaar van L-mobi, die zich nu klaarblijkelijk ontpopt als oplichtertje. Immers: met het aangaan van de overeenkomst waarin vermeld wordt dat nauwelijks voorwaarden worden gesteld aan de houdbaarheid ben je geneigd om ruim saldo op een prepaidkaartje te plaatsen, en dat saldo wordt door vervallen van het nummer ontvreemd.

Volgens mij is sprake van wijzigen van voorwaarden zonder kennisgeving terwijl de provider zich niet aan de eigen voorwaarden houdt. Immers: bij niet tijdig opwaarderen zou sprake zijn van een maand bevriezen voordat het nummer vervalt. Voor mij wat lastig, maar voor mijn vrouw een deste groter probleem.
Ze is met haar toestel eerste contactpersoon voor meerdere ouderen. Enfin, we zien wel.

Ik vraag me af of niet iets te doen valt tegen oplichter Ruben Thiru.
Daarvoor heb ik al gekeken bij ACM (Autoriteit Consument en Markt), die lijkt bij voorkeur te verwijzen naar de geschillencommissie Telecommunicatie. Bij laatstgenoemde blijkt L-Mobi echter niet aangesloten.

Een stap naar de rechter zou een optie kunnen zijn, maar de vraag is of meneer Ruben Thiru tegen die tijd niet een kale kip blijkt te zijn. Twee opgegeven adressen zijn gehuurde kantoortjes in bedrijfsverzamelgebouwen. Tot die tijd maar het beste zo veel mogelijk ruchtvaarheid geven aan deze meneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biodiv
Biodiv schreef op zondag 14 april 2024 @ 23:47:
[...]

Lijkt hetzelfde wat ik heb. Ik had wel nog beltegoed erop staan voor de afsluiting. Inderdaad geen melding gehad via een SMS o.i.d. Echt schrijnend deze cowboypraktijken. Wat er gebeurt is dit:
  1. (een jaar of drie terug) L-Mobi is een nieuwe provider met aantrekkelijke tarieven voor prepaid. Bovendien een gunstig afsluitbeleid: je hoeft net als bij Vodafone, KPN en T-Mobile slechts één keer in de zes maanden betaald gebruik maken van de diensten (bellen, smssen of internetten).
  2. Het blijkt dat ze het afsluitbeleid helemaal niet in de praktijk brengen. Het staat alleen in de algemene voorwaarden. Alle nummers blijven dus gewoon actief.
  3. (een jaar of wat later) Dit kost L-Mobi natuurlijk geld. Ze wijzigen éénzijdig hun algemene voorwaarden waarbij je elke 90 dagen (!) moet opwaarderen om je nummer in de lucht te houden. Ze sturen hierover geen SMS.
  4. In batches sluit L-Mobi hele nummerreeksen af die al lang niet meer opgewaardeerd hebben. Er worden vooraf geen SMS-jes gestuurd.
Ik vind dit echt niet oké. Zou de ACM hier iets mee kunnen?
Dit is dus wat er gebeurt. Het is inderdaad nogal schaamteloos inderdaad. Vooral dat ze geen SMS-jes sturen. Als ze nou netjes zouden aangeven dat het 90 dagen wordt mét opwaarderen en dat ze zaken technisch op orde zouden hebben met het sturen van SMS-jes op het juiste moment, en een coulanceperiode hanteren o.i.d... maar niets van dit alles.

Dit is gewoon consumentje pesten, zonder reden. Sterker nog, ik snap niet waarom ze geen SMS-jes sturen zodat klanten een opwaardering doen, hetgeen ze geld oplevert. Ik begrijp dat ze in financiële problemen zitten, dus het is heel vreemd. Is het technisch allemaal zo slecht geregeld dat zelfs hun verdienmodel niet toe te passen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad337
Volgens mij gaat L-Mobi op diverse fronten de fout in.
Velen onder u zien het misschien aan voor klein bier, maar bij ons brengt het nogal wat teweeg.
Mijn partner bij voorbeel is eerste aanspreekpunt voor zorg van ouderen, nu dus onbereikbaar.
Ik heb toch een manier gevonden om melding te kunnen doen bij ACM:
https://www.consuwijzer.n...-uw-rechten-als-consument

Ik weet dat ACM niet bekend staat als een heel actieve organisatie, maar zo lang niemand iets meldt kun je ACM ook niets verwijten. Klein stukje uit het (automatisch gegenereerde) antwoord van ACM:

Voordat we kunnen ingrijpen moeten we onderzoeken of een bedrijf echt de regels overtreedt. Omdat we veel meldingen ontvangen, kunnen we niet alle bedrijven onderzoeken waarover we een melding ontvangen. Uw melding helpt ons om te bepalen welke bedrijven we moeten onderzoeken. Blijkt uit een onderzoek dat een bedrijf de regels overtreedt? Dan beslissen we wat nodig is. We spreken het bedrijf bijvoorbeeld aan op hun overtreding. Blijft het bedrijf de regels overtreden? Dan komen wij in actie, door bijvoorbeeld consumenten te waarschuwen voor dit bedrijf of het bedrijf een boete op te leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koektrommeltje
Ook ik heb melding gedaan bij de ACM. Niet dat ik verwacht dat ze er iets mee zullen doen, maar toch.

Inmiddels lees ik ook op reviewsites dat er geklaagd wordt door mensen die ook zonder voorafgaande aankondigen afgesloten zijn door Lmobi en dr beltegoed en telefoonnummer kwijt zijn van de een op de andere dag.

Lmobi verwijst mij naar de algemene voorwaarden. Algemene voorwaarden die zij eenzijdig hebben gewijzigd zonder de klant daarover duidelijk te informeren!

Laat dit een waarschuwing zijn voor eenieder die JanMobile overweegt voor een e-sim. Het heeft er veel weg van dat dit achter dit bedrijf dezelfde bedrijven/personen schuil gaan als L-mobi: zelfde adres, zelfde telefoonnummer.

[ Voor 19% gewijzigd door koektrommeltje op 19-04-2024 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad337
Ik had er nog nooit van gehoord, maar inderdaad, het is dezelfde ondernemer op hetzelfde adres.
Entrada 204 Amsterdam is een bedrijfsverzamelgebouw, meneer huurt daar een kantoor of brievenbus.

https://stagemarkt.nl/bed...f4-4b17-a298-4ffed9cc8eaa
https://janmobile.nl/contact

Bij aanvang twee jaar geleden of zo was ik zeer tevreden over een niet verlopend beltegoed en lage belkosten.
Begin vorig jaar zijn die die voorwaarden gewijzigd en die zou ik na vergelijken misschien nog hebben geaccepteerd, maar zonder kennisgeving vooraf "uit de lucht halen" waardoor telefoonnummers definitief vervallen zet kwaad bloed en lijkt me commercieel gezien oliedom.
Nadat het kalf verdronken is dan kijk je verder en zie je dat L-Mobile versus Jan niet is aangesloten bij de geschillencommissie Telecom. Een rechtszaak zou je met volledige zekerheid winnen, maar ik steek m'n energie liever in overzetten naar een andere provider, zoals inmiddels is gebeurd.
Wel hoop ik dat zo veel mogelijk mensen de melding doen bij ACM.
Dat verdient meneer Thiru wel, die zich kennelijk leerbedrijf noemt.
Hij is trouwens ook op de bedeltour: https://jan-mobile-invest.nl/
Ook dat handeltje gaat buiten AFM om, Goh verrassend.... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:26

Ad337 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:50:

Velen onder u zien het misschien aan voor klein bier, maar bij ons brengt het nogal wat teweeg.
Mijn partner bij voorbeel is eerste aanspreekpunt voor zorg van ouderen, nu dus onbereikbaar.
Afgezien van de handelswijze in deze van de provider, die zelfs heel voorzichtig gezegd niet heel netjes ism nog afgezien van of het juridisch mag.

Zou ik toch aanbevelen dit soort zaken niet te koppelen aan een prepaid sim waar simpelweg wat mee kan gebeuren, bij een vorig werkgever kwamen we dit vaker tegen, daar dan wel vaak wanneer de klant vergat actie te ondernemen (denk bijvoorbeeld aan alarm systeem ineens niet meer bereikbaar, verplichte telefoonverbinding in een lift).

Ik zou daar toch eigenlijk altijd adviseren zoiets op een (instap) abonnement te zetten, zodat je niet tegen dit soort verrassingen aanloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad337
Zoals bekend mag een telecom aanbieder een nummer niet zomaar afsluiten.
https://www.consuwijzer.n...elecomaanbieder/afsluiten

In deze sitiuatie zie ik het verschil niet tussen prepaid en abonnement.
De provider claimt dat niet tijdig is opgewaardeerd en heeft afgesloten.
Hij zou ook kunnen claimen dat het abonnement niet tijdig is betaald.
Ik zie het verschil niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Een abonnement zit normaliter op een automatisch afschrijving, waardoor 'vergeten' te betalen veel minder voorkomt dan dat mensen vergeten op te waarderen en dat soort zaken. Daarnaast zal je bij niet betalen abonnement veel sneller een herinnering zien dan op een prepaid omdat je ook mails / brieven e.d. zal krijgen voordat er in de regel verdere actie ondernomen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad337
Helemaal mee eens, maar....
In dit geval gaat het om een malafide telefoonboer die zich niet aan de wet houdt.
Vergelijkbaar met nu zou hij kunnen beweren dat incasso niet mogelijk is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Dennism schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 11:30:
Een abonnement zit normaliter op een automatisch afschrijving, waardoor 'vergeten' te betalen veel minder voorkomt dan dat mensen vergeten op te waarderen en dat soort zaken. Daarnaast zal je bij niet betalen abonnement veel sneller een herinnering zien dan op een prepaid omdat je ook mails / brieven e.d. zal krijgen voordat er in de regel verdere actie ondernomen wordt.
Bij Prepaid stuurt Simyo bv ook mails en sms hoor.

En daarnaast heb je met prepaid bij de 3 grote providers hele aardige voorwaarden.

Je hoeft niet eens op te waarderen, 1 keer per 6 maanden iets betaalt doen is al genoeg.

En zelfs als je dat vergeet krijg je nog is 3 maanden waarin je je simkaart kan deblokkeren middels een opwaardering en uiteraard krijg je daar gewoon smsjes van.

Je nummer word echt niet zomaar afgesloten, en als je na 9 maanden nog niet achter bent dat je nummer afgesloten gaat worden, dan gebruik je die ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Ad337 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 11:37:
Helemaal mee eens, maar....
In dit geval gaat het om een malafide telefoonboer die zich niet aan de wet houdt.
Vergelijkbaar met nu zou hij kunnen beweren dat incasso niet mogelijk is geweest.
Klopt, dat kan hij beweren, maar zou het tot een zaak komen je dat dan heel makkelijk weerleggen, wat mogelijk lastiger gaat in een geval als dit.

Maar mijn comment was meer in de algemeenheid zoals ik al aangaf, dan specifiek op deze aanbieder. 'kritieke zaken', waarvan je altijd wil dat het werkt wanneer het nodig is, zou ik bij telecom altijd op een abonnement zetten. Kost een paar euro maar per jaar, maar levert gemiddeld genomen ook een boel meer zekerheid op. Van mijn tijd in de telecom branche genoeg voorbeelden gezien, zowel privé als zakelijk waarbij prepaid voor problemen of ongemakken zorgde, terwijl dat met abonnementen in soort gelijke gevallen nooit is gebeurt (bij abonnementen gebeurt ook wel eens wat, maar dat is dan vaker er een simkaart of zo die het niet lekker meer doet, wat bij prepaid natuurlijk ook een risico is).

En voor 2 factor zou ik ook kijken om over te stappen met op methodes via bijvoorbeeld apps, en niet meer via het steeds meer uitgefaseerd wordende SMS zodat je niet afhankelijk bent van het telefoonnummer en zelfs met een telefoon die alleen wifi heeft in veel gevallen weg kan komen (al is mobiele data natuurlijk dan ook aan te bevelen, zodat het ook werkt als je onderweg bent).

[ Voor 14% gewijzigd door Dennism op 20-04-2024 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad337
Wellicht ben ik heel ouderwets en dat past ook wel een beetje bij mijn leeftijd... hi
Maar ik wil me juist niet al te veel afhankelijk maken van een mobiele telefoon.
Daarom voorlopig geen betalingen via telefoon (NFC) en vooral ook geen bank-apps.
Neemt niet weg dat ik naar betaal- en spaarrekeningen via computer de geprinte en gescande formulieren deze wijzigingen ook heb moeten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Lmobi meldde in haar reactie dat het nummer offline gehaald is omdat er sinds 31/5/2022 niet meer is opgewaardeerd.

Ik heb het even nagezocht. Op die datum liep de jaarbundel af en dus is het compleet onjuist dat er sinds die datum niet meer is opgewaardeerd. Tussen 31.5.2022 en tot vorige week is er namelijk gewoon met het nummer gebeld dus er is zeker wel opgewaardeerd daarna. Met het verkopen van de jaarbundel vervalt ook het beltegoed dus daarna is er zeker nog opgewaardeerd, anders had er niet nog bijna 2 jaar mee gebeld kunnen worden.

Zat sinds 31.5.2021 bij Lmobi. Ben toen overgestapt met de 2=1 jaarbundelactie, waarbij ik zelf ben blijven hangen met de jaarbundel en de andere en nu afgesloten nummer is omgezet naar prepaid en dus opgewaardeerd. Kan me niet voorstellen dat direct de enige opwaardering is geweest.

Ten tijde van jaarbundel > prepaid was het beltegoed 9 maanden houdbaar. Actief houden was voldoende omd dat te verlengen verlengen.

[ Voor 7% gewijzigd door koektrommeltje op 22-04-2024 05:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad337
De zaakjes van meneer Thiru zijn niet fris is wel gebleken.
Mogelijk is hij al begonnen met Jandinges om straks z'n BV'tje van L-Mobile te kunnen laten ploffen.
Hij noemt zich leerbedrijf, wellicht omdat stagiaires goedkoper zijn en ook nog eens tijdelijk.
Naast diverse (brievenbus?) adressen in bedrijfsverzamelgebouwen staat één privé adres in Zaandam.
Wellicht is dat de locatie waar meneer zelf woont...
Alleen al het gegeven dat hij met de pet rond gaat voor een tonnetje voor z'n nieuwe BV zegt genoeg.
Hopelijk doen zo veel mogelijk mensen melding bij AFM en wordt ie een keer van de straat gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenVenNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-05 23:11
Even oproep richting de doelgroep.

Mijn zoontje heeft opwaardeertegoed gekocht van L-mobi, terwijl hij Lyca Mobile nodig had. Gaat om €10,- tegoed.
Als iemand dit kan overnemen graag, PM mij maar even regelen we het even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Ook hier zonder enig SMS-bericht, in april 2024 direct afgesloten door L-Mobi. En daarna kun je inloggen op https://mylmobi.nl/SelfService/ ook vergeten.

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieri
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-05-2024
hier het zelfde verhaal. wordt er niet vrolijk van. dus nooit meer L-mobi meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad337
Hopelijk doet u ook melding bij AFM. Kost niets vergroot de kans dat deze oplichter van de markt verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Ad337 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 08:07:
Hopelijk doet u ook melding bij AFM. Kost niets vergroot de kans dat deze oplichter van de markt verdwijnt.
AFM? Die houd toezicht op bijv. Financiële dienstverleners. Je moet het melden bij ACM :).

Jamesbond007uk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad337
Inderdaad, bij dezen de link ervan zoals ik eerder had vermeld:
https://www.consuwijzer.n...-uw-rechten-als-consument

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dchen
Ik ben mijn nummer ook kwijtgeraakt. De laatste keer dat ik het heb opgewaardeerd was op 21 december 2023 en die simkaart zit in het alarm. Plotseling is het gestopt. Toen ik belde, kreeg ik te horen dat ik nu elke 90 dagen moet opwaarderen.Maar ik mocht mijn nummer meenemen naar een andere provider, maar het tegoed is wel vervallen.

Daarnaast heb ik in de wandelgangen gehoord dat er in Nederland een wet genaamd contractvrijheid geldt, wat betekent dat K.n-(leverancier) facturen mag sturen naar L-mobi die 5 tot 50 keer hoger zijn dan de retailprijs die K.n-leverancier aan eindconsumenten verkoopt. Dit betekent dat een klant van K.n-(leverancier) die rechtstreeks €35,- mag betalen voor tot 600GB. Dus als een L-mobi klant dezelfde 600GB verbruikt, moet L-mobi €1200,- euro aan groothandelsprijs betalen. Dit is toch geen eerlijke concurrentie in Nederland? Vanwege deze prijsdiscriminatie en economische machtsmisbruik heeft L-mobi een klacht ingediend bij de ACM (Autoriteit Consument en Markt). Er loopt een mededingingszaak bij de ACM tegen K.n-(leverancier) en er is ook een rechtszaak tegen K.n-(leverancier) bij de Rechtbank Rotterdam. Als de wet en de ACM werken ten behoeve van Nederlandse consumenten en voor kleine bedrijven voor een eerlijke concurrentie, _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ dan zou L-mobi de zaak winnen en ontvangt u weer de kleine prepaid jaarbundel. ;) . Maar Op dit moment werken MNO's tegen nieuwe MVNO-concurrenten en kopen bovendien goedlopende MVNO-concurrenten op, zodat MNO's via hun dochtermerken hogere (ook buitenbundel) tarieven kunnen rekenen bij Nederlandse consumenten voor Sim-only abonnementen..

Mijn mening:
De MNO's vinden L-mobi niet prettig omdat L-mobi sinds 2020 een mooi product (Kleine goedkopere jaarbundel) biedt. De Kleine jaarbundel was een top product waarbij klanten nooit een onverwachte factuur kregen. Maar de MNO's met dochtermerken die hogere buitenbundelkosten hanteren, zijn niet blij met de jaarbundel van L-mobi.

Daarnaast heb ik in de wandelgangen vernomen dat de leverancier (K.N) van L-mobi al 1,4 miljoen euro heeft ontvangen voor de levering van iets meer dan 465.000 GB's (dat is 50 tot 80xkeer meer dan de retailprijs van Unlimited50, die momenteel €22,72 excl. bedraagt bij K.N-Leverancier) en dat K.N (leverancier) hier nog niet blij mee is.En wil nog meer geld ontvangen van L-mobi (contractvrijheid facturatie:50 keer tot 80x keer hogere wholesale trarief facturatie) ;).

[ Voor 27% gewijzigd door Dchen op 08-05-2024 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad337
Een wet die contractvrijheid omschrijft lijkt mij een vorm van contradictio in terminis, oftewel: tegenstrijdig.
Een contract is immers een overeenkomst tussen partijen waar beiden zich aan dienen te houden.
Wanneer op dat gebied een wet gemaakt is en bekrachtigd door eerste en tweede kamer dan vindt op zijn minst publicatie plaats in de staatscourant en is deze terug te vinden. Ik heb zoiets niet gevonden.
Hopelijk kunt u hierover iets meer vinden dan geruchten uit wandelgangen?
Ik ga er vanuit dat telecomproviders de omzet willen verhogen en bij voorkeur af willen van klanten die een nummer bezet houden en sporadisch bellen. L-mobi lijkt daarin doorgeschoten door op onwettige manier klanten te lozen.Omdat het veelal klein bier is komt hij daar waarschijnlijk ook mee weg. Daarom hoop ik op massaal melding bij ACM en negatieve naamsbekendheid. Overigens is L-Mobi vanwege de nieuwe voorwaarden (en risico) bepaald geen prijsvechter meer. Zelf heb ik elders nu een tweejarig abonnement van 4 euro per maand (waarvan het eerste halfjaar 2 euro / maand) voor 150minuten. 150 SMS en 1GB per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcv11
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-06 16:12
Ik heb een prepaid L-mobi voor mijn dochter.
Met huidige voorwaarden, huidige veel hogere tarieven/starttarief en minimale opwaardering van € 20 allesbehalve nog voordelig.
Afbeeldingslocatie: https://l-mobimobile.nl/tarieven/

Voor mij reden om over te stappen naar een goedkoop abonnement voor haar.

Gelukkig bovenstaand probleem nog ontlopen ondanks laatste opwaardering vorig jaar augustus 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Ter vervaning van Lmobi kan je overwegen om Lebara One te gebruiken, is ook Prepaid en best voordelige tarieven als 1 cent per mb.

Als nieuwe klant hebben ze nu ook een actie, nieuwe Lebara Prepaid One klanten krijgen voor 3 euro een gratis simkaart + 10 euro Lebara One beltegoed.

En Lebara zal niet zo gauw als lmobi falliet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-06 01:25
Ik krijg net een SMS dat L-Mobi ermee gaat ophouden:
Beste klant, Vanwege een geschil over te hoge groothandeltarieven tussen L-mobi en onze netwerkleverancier zijn wij helaas genoodzaakt onze dienstverlening te stoppen. Dit kan ertoe leiden dat onze netwerkleverancier binnenkort de levering stopt. Daarom verzoeken wij u dringend om uw mobiele nummer zo snel mogelijk mee te nemen naar een andere provider, zodat u uw nummer kunt blijven gebruiken. U kunt dit doen door een simkaart bij een andere provider te bestellen en nummerbehoud aan te vragen. Om uw nummer mee te nemen heeft u uw klantnummer nodig. Dit kunt u vinden op de achterkant van uw simkaart, deze begint met 89xxx. Meer informatie volgt via onze website: www.l-mobi.nl . Bedankt voor uw begrip. Met vriendelijke groet, L-mobi
Ik wilde sowiezo al naar een alternatief gaan kijken. Overigens: Zijn Lycamobile en Lebara niet van dezelfde eigenaar (geweest)? Zoja, staan die dan niet een soortgelijk lot te wachten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsfrigged
  • Laatst online: 00:31
Joseph schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 00:49:

[...]

Ik wilde sowiezo al naar een alternatief gaan kijken. Overigens: Zijn Lycamobile en Lebara niet van dezelfde eigenaar (geweest)? Zoja, staan die dan niet een soortgelijk lot te wachten? :?
Ik bel al bijna 20 jaar met lebara en mijn familie ook, nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeromeo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:35

Jeromeo

Let's get loud

Ik kreeg die SMS ook. Ik heb een jaarbundel. En nog 3 maanden tegoed. Als ze failliet gaan is dat pech. Gaan ze niet failliet en stoppen ze gewoon, hoe krijg ik dan 7,50 terug?

Disclaimer: Expressed comments and opinions are strictly my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dchen
Ik heb ook een sms ontvangen, dus ik wacht de reactie van de ACM over het machtsmisbruik van MNO's in Nederland af. Daarnaast zag ik op hun website dat er klachten zijn ingediend en een petitie is ingediend bij de Tweede Kamer over dit geschil. Het is wel grappig dat MNO's 50 tot 80 keer hogere tarieven vragen aan MVNO's in Nederland.
Dchen schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 00:20:
Ik ben mijn nummer ook kwijtgeraakt. De laatste keer dat ik het heb opgewaardeerd was op 21 december 2023 en die simkaart zit in het alarm. Plotseling is het gestopt. Toen ik belde, kreeg ik te horen dat ik nu elke 90 dagen moet opwaarderen.Maar ik mocht mijn nummer meenemen naar een andere provider, maar het tegoed is wel vervallen.

Daarnaast heb ik in de wandelgangen gehoord dat er in Nederland een wet genaamd contractvrijheid geldt, wat betekent dat K.n-(leverancier) facturen mag sturen naar L-mobi die 5 tot 50 keer hoger zijn dan de retailprijs die K.n-leverancier aan eindconsumenten verkoopt. Dit betekent dat een klant van K.n-(leverancier) die rechtstreeks €35,- mag betalen voor tot 600GB. Dus als een L-mobi klant dezelfde 600GB verbruikt, moet L-mobi €1200,- euro aan groothandelsprijs betalen. Dit is toch geen eerlijke concurrentie in Nederland? Vanwege deze prijsdiscriminatie en economische machtsmisbruik heeft L-mobi een klacht ingediend bij de ACM (Autoriteit Consument en Markt). Er loopt een mededingingszaak bij de ACM tegen K.n-(leverancier) en er is ook een rechtszaak tegen K.n-(leverancier) bij de Rechtbank Rotterdam. Als de wet en de ACM werken ten behoeve van Nederlandse consumenten en voor kleine bedrijven voor een eerlijke concurrentie, _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ dan zou L-mobi de zaak winnen en ontvangt u weer de kleine prepaid jaarbundel. ;) . Maar Op dit moment werken MNO's tegen nieuwe MVNO-concurrenten en kopen bovendien goedlopende MVNO-concurrenten op, zodat MNO's via hun dochtermerken hogere (ook buitenbundel) tarieven kunnen rekenen bij Nederlandse consumenten voor Sim-only abonnementen..

Mijn mening:
De MNO's vinden L-mobi niet prettig omdat L-mobi sinds 2020 een mooi product (Kleine goedkopere jaarbundel) biedt. De Kleine jaarbundel was een top product waarbij klanten nooit een onverwachte factuur kregen. Maar de MNO's met dochtermerken die hogere buitenbundelkosten hanteren, zijn niet blij met de jaarbundel van L-mobi.

Daarnaast heb ik in de wandelgangen vernomen dat de leverancier (K.N) van L-mobi al 1,4 miljoen euro heeft ontvangen voor de levering van iets meer dan 465.000 GB's (dat is 50 tot 80xkeer meer dan de retailprijs van Unlimited50, die momenteel €22,72 excl. bedraagt bij K.N-Leverancier) en dat K.N (leverancier) hier nog niet blij mee is.En wil nog meer geld ontvangen van L-mobi (contractvrijheid facturatie:50 keer tot 80x keer hogere wholesale trarief facturatie) ;).

[ Voor 4% gewijzigd door Dchen op 22-05-2024 06:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-06 16:01
Dchen schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 05:58:
Ik heb ook een sms ontvangen, dus ik wacht de reactie van de ACM over het machtsmisbruik van MNO's in Nederland af. Daarnaast zag ik op hun website dat er klachten zijn ingediend en een petitie is ingediend bij de Tweede Kamer over dit geschil. Het is wel grappig dat MNO's 50 tot 80 keer hogere tarieven vragen aan MVNO's in Nederland.

[...]
Met hoe bizar dit bedrijf te werk gaat als het gaat over nummer afsluiting (en de foutheid hiervan als het gaat om regelgeving) verbaast me niks dat ze het slachtoffer spelen. iets met hand in eigen boezem steken.

Laat ze eerst maar toegeven dat ze de klanten tijdenlang genaaid hebben

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtkastje
Joseph schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 00:49:

[...]

Ik kan je verzekeren dat Lebara los staat van deze partij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-06 10:36
wij hebben de "dienstverlening stoppen" sms ook gehad op twee nummers. Waar ik tot 2027 bundels heb gekocht... Dat zal wel een verhaal worden van die zien we nooit meer terug

[ Voor 0% gewijzigd door jack_ op 22-05-2024 09:15 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
jack_ schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:15:
wij hebben de "dienstverlening stoppen" sms ook gehad op twee nummers. Waar ik tot 2027 bundels heb gekocht... Dat zal wel een verhaal worden van die zien we nooit meer terug
Die 2 jaar + 2 jaar gratis bundels waren altijd een groot risico. 4 jaar vooruitbetalen aan een partij die in geldnood zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
fl2001 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 19:16:
Ter vervaning van Lmobi kan je overwegen om Lebara One te gebruiken, is ook Prepaid en best voordelige tarieven als 1 cent per mb.

Als nieuwe klant hebben ze nu ook een actie, nieuwe Lebara Prepaid One klanten krijgen voor 3 euro een gratis simkaart + 10 euro Lebara One beltegoed.

En Lebara zal niet zo gauw als lmobi falliet gaan.
Is dat de linker aanbieding op https://www.lebara.nl/nl/prepaid.html? 0MB €10 / 30 Dagen staat er.

Ik vind de site erg onduidelijk: "Voordeelbundel 4GB
2GB"... wat maak ik daar nou van?
"10=30"? "Lebara One" met weer andere tarieven?

[ Voor 11% gewijzigd door RemcoDelft op 22-05-2024 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
RemcoDelft schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:31:
[...]

Is dat de linker aanbieding op https://www.lebara.nl/nl/prepaid.html? 0MB €10 / 30 Dagen staat er.

Ik vind de site erg onduidelijk: "Voordeelbundel 4GB
2GB"... wat maak ik daar nou van?
"10=30"? "Lebara One" met weer andere tarieven?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hbTZGyT0wBVGHAicogVhF2w1CzI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GW4EGTtbQb9sV40kfcdDuKJB.jpg?f=user_largeDit is hem.

Ik zou altijd voor Lebara One gaan. Dan zijn de tarieven goedkoper waaronder dus 1 cent per mb.

10=30 houd in dat als je voor 10 euro opwaardeert 30 euro beltegoed krijgt, maar dan zijn de tarieven veel duurder. Ik zou zelf dus altijd Lebara One beltegoed kopen.

Bij die voordeelbundel krijg je 4GB aan data, alleen lijkt het er op dat je bij sommige browsers nog 2GB te zien krijgt, maar het is dus echt 4GB.

Mensen, je kan lebara en lyca echt niet vergelijken met lmobi.

Lebara en lyca zijn echt tientallen miljoenen waard en hebben echt enorm veel klanten, die vallen echt niet zo maar om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazoo
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 14-08-2024
Tja ik heb toch wel een beetje de indruk dat L-Mobi de markt is uitgedrukt. Zij hadden de laagste prepaid belkosten in NL van 6 cent per minuut. Aldi Talk was de laagste voor SMS met 4 cent per bericht. Il gebruikte beide. Vorig jaar is Aldi Talk in NL gestopt. Zij zaten ook op het KPN netwerk. Ik heb het vermoeden dat Aldi ook geen MNO kon vinden en dat KPN hun de duimschroeven aandraaide. Met ook het verdwijnen van L-Mobi zijn de goedkoopste uit de NL markt verdwenen.
Jumbo mobiel met 9 cent per minuut en 5 cent per SMS is nog over maar het lukt mij niet om SIM kaart van hen te kopen. Géén enkele Jumbo heeft ze en het personeel zegt dat ze al een lange tijd die kaarten niet hebben geleverd.
Ik ben eigenlijk altijd tevreden geweest met L-Mobi. On marketing was dat zij met een kar op Schiphol stonden om de SIM kaarten te verkopen. Idem dito in Den Haag in de Grote Marktstraat.
Het is spijtig dat L-Mobi eenzijdig het contract heeft veranderd met een top-up elke 3 maanden i.p.v elke 6 maanden. Ook hebben zei ons nooit op de hoogte gebracht van de drastische prijstijgingen van bellen en SMS vorige maand.
Ik doe het liever niet maar stap dan over naar KPN's Simyo waar 10 cent per minuut en SMS wordt gevraagd. Nummer portering aangevraagd.
Weet iemand nog een provider prepaid die goedkoper is dan Simyo en van wie de SIMkaarten verkrijgbaar zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
Wazoo schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:19:
Weet iemand nog een provider prepaid die goedkoper is dan Simyo en van wie de SIMkaarten verkrijgbaar zijn?
Of het goedkoper is ligt aan je bel gedrag, maar Lebara One Prepaid kan een optie zijn...

1 cent per minuut naar vaste nummer, 9 cent naar mobiele nummers MAAR je hebt wel een start tarief van 15 cent per gesprekt, dus als je hele korte gesprekken voert is het duurder dan simyo, data is met 1 cent per mb veel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazoo
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 14-08-2024
fl2001 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:38:
[...]

Of het goedkoper is ligt aan je bel gedrag, maar Lebara One Prepaid kan een optie zijn...

1 cent per minuut naar vaste nummer, 9 cent naar mobiele nummers MAAR je hebt wel een start tarief van 15 cent per gesprekt, dus als je hele korte gesprekken voert is het duurder dan simyo, data is met 1 cent per mb veel goedkoper.
Tja wordt ik ook niet bepaald opgewonden van. Ik Doe alleen maar aan dumbphones. SMS bij Lebara One a whopping 15 cent. Nee dat is het ook niet. Ben ik beter af by Simyo.

Hoe zit dat bij Kruidvat zijn hunbel en SMS tarief lager dan Simyo?

Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
Wazoo schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:48:
[...]

Tja wordt ik ook niet bepaald opgewonden van. Ik Doe alleen maar aan dumbphones. SMS bij Lebara One a whopping 15 cent. Nee dat is het ook niet. Ben ik beter af by Simyo.

Hoe zit dat bij Kruidvat zijn hunbel en SMS tarief lager dan Simyo?

Thanks.
9 cent per mb,sms en minuut. https://service.kruidvat....ieven-van-kruidvat-mobiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Net een 06-gesprek van 3:58 min gevoerd, beltegoed met € 1,04 afgenomen.
VoIP bellen via de data is misschien nu goedkoper _O-

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:56
Ik volg hier deze situatie ook even met interesse. Betreft hier 2 lmobi simkaarten met gebruikers van enkele mobiele belminuten per maand. Ter illustratie : er zijn op beide simkaarten deze maand zo'n 5 gesprekken geweest van minder dan een minuut(20 a 40 sec) . Lmobi was daarvoor onverslaanbaar in tarief voor belverkeer. Ik ben nu ook op zoek naar een alternatief. Lebara is hiervoor veel duurder(9+15cent), Lycamobile is duur en qua service onbetrouwbaar gebleken in het buitenland, Bliep is 9 cent per minuut maar klantenservice is onbereikbaar en de simkaart verliest steeds het netwerksignaal al in NL sinds de verkoop aan OveralMobiel. De goedkoopste simonly besvhikbaar(simpel 2 jaar contract 4,50) is eigenlijk gewoon weggegooid geld. Mocht iemand dus een waardig alternatief weten, dan verneem ik dat heel graag.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-06 14:48
RemcoDelft schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:29:
[...]

Die 2 jaar + 2 jaar gratis bundels waren altijd een groot risico. 4 jaar vooruitbetalen aan een partij die in geldnood zit.
Was mijn twijfel destijds ook, maar toch genomen. Zou voor mijn ene dochter nog tot januari 2026 moeten doorgaan en voor de andere nog tot juni 2026.
Desondanks is het achteraf niet heel erg duur (maar ook niet goedkoop geweest): 10GB/maand (+ruim voldoende belminuten) voor rond de € 8,28/maand (€ 240/29 maanden) respectievelijk 5 GB/maand voor rond de € 8,75/maand (€ 210/24 maanden).

Baalde er wel van dat ik een paar maanden geleden mijn nummer opeens kwijt was voor een prepaid kaartje zonder bundel, dat ik maar af en toe gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-06 14:48
timmie1 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:48:
Ik volg hier deze situatie ook even met interesse. Betreft hier 2 lmobi simkaarten met gebruikers van enkele mobiele belminuten per maand. Ter illustratie : er zijn op beide simkaarten deze maand zo'n 5 gesprekken geweest van minder dan een minuut(20 a 40 sec) . Lmobi was daarvoor onverslaanbaar in tarief voor belverkeer. Ik ben nu ook op zoek naar een alternatief. Lebara is hiervoor veel duurder(9+15cent), Lycamobile is duur en qua service onbetrouwbaar gebleken in het buitenland, Bliep is 9 cent per minuut maar klantenservice is onbereikbaar en de simkaart verliest steeds het netwerksignaal al in NL sinds de verkoop aan OveralMobiel. De goedkoopste simonly besvhikbaar(simpel 2 jaar contract 4,50) is eigenlijk gewoon weggegooid geld. Mocht iemand dus een waardig alternatief weten, dan verneem ik dat heel graag.
Kruidvat? Heb ik zelf niet al lang niet meer, maar kwam het wel even tegen bij het zoeken naar alternatieven voor Lmobi.
Is ook 9ct/minuut, 1e minuut wordt volledig afgerekend, weet eerlijk gezegd niet of ze daarna per seconde afrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-03 14:42
Ik ben mijn L-Mobi nummer ook zo maar kwijt geraakt terwijl daar 2FA aan vast zat. Nummer is niet meer in bezit van L-Mobi nu kennelijk. Weet iemand of en hoe ik zou kunnen achterhalen bij welke provider het nummer nu zit? Als ik het nummer bel dan krijg ik geen gehoor dus het is nog niet weer in gebruik genomen volgens mij. Is het mogelijk om het nummer linksom of rechtsom weer terug te krijgen als het nog in de pool van ongebruikte 06 nummers zit?

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
timmie1 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:48:
Lebara is hiervoor veel duurder(9+15cent)
Maar als er zo weinig gebeld word dan is Lebara One toch juist een uitstekend alternatief? Ja natuurlijk in percentage is het een stuk duurder dan lmobi, maar dan nog.

Als er zoals in het geval die jij noemt maar 5 min per maand is gebeld, dan zou diegene met Lebara one maximaal 1,20 euro per maand kwijt zijn geweest.

Tevens heeft Lebara nu een actie voor nieuwe klanten, waar je voor 3 euro 10 euro lebara one beltegoed krijgt.

Dus dan zou diegene het 1e jaar maar 3/4 euro kwijt zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeromeo

Jeromeo

Let's get loud

melk0r schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:19:
Is het mogelijk om het nummer linksom of rechtsom weer terug te krijgen als het nog in de pool van ongebruikte 06 nummers zit?
Je kunt proberen bij een andere provider een kaartje te kopen en dan nummerbehoud aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
Jeromeo schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 18:55:
[...]
Je kunt proberen bij een andere provider een kaartje te kopen en dan nummerbehoud aan te vragen.
Het nummer zit niet meer bij L-Mobi...dan zal nummerbehoud falen neem ik aan of hoeft dat niet zo te zijn?

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeromeo

Jeromeo

Let's get loud

melk0r schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 18:57:
[...]

Het nummer zit niet meer bij L-Mobi...dan zal nummerbehoud falen neem ik aan of hoeft dat niet zo te zijn?
Als je niks doet, dan ben je het sowieso kwijt. Daarom schreef ik ook "proberen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
Jeromeo schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:01:
[...]
Als je niks doet, dan ben je het sowieso kwijt. Daarom schreef ik ook "proberen".
Dat is helemaal waar natuurlijk maar ik dacht mss is er een specifieke manier om erachter te komen welke provider dit nummer nu kan uitdelen en er daar dan specifiek om te vragen. Maar je gedachte is goed natuurlijk, ik kan dat in elk geval proberen. Dank.

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
melk0r schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:08:
[...]

Dat is helemaal waar natuurlijk maar ik dacht mss is er een specifieke manier om erachter te komen welke provider dit nummer nu kan uitdelen en er daar dan specifiek om te vragen. Maar je gedachte is goed natuurlijk, ik kan dat in elk geval proberen. Dank.
Het nummer zal teruggaan naar de originele provider waar jij dat nummer het eerst gekregen hebt. Of degene die die provider ondertussen heeft overgenomen.

[ Voor 5% gewijzigd door RemcoDelft op 22-05-2024 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-06 10:08
En kun je het daarvandaan dan nog nummerbehoud aanvragen?
Waarschijnlijk niet, want die originele provider weet niet wie de rechtmatige eigenaar van dat nummer is.
Pagina: 1 ... 19 20 Laatste