[L-mobi Mobile] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14-09 13:26
RemcoDelft schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:22:
Dus als je ontevreden bent zit je er 2 jaar aan vast... Dit klinkt meer als een renteloze lening.
Ze zouden dit als abonnement voor 4 jaar moeten aanbieden i.p.v. prepaid: 5 euro per maand is de beste deal ooit, en dan loop je als klant geen risico als ze over de kop gaan.
Mwah als het om hogere bedragen ging zou ik je wel gelijk geven.

Stel je voor, Lmobi gaat failliet na 2 jaar, dan heb je dus in totaal 240 euro betaalt voor die 2 jaar, dat is 10 euro per maand voor 10GB +1000 min per maand, dan heb je in huidige marktomstandigheden nog steeds een prima deal te pakken hoor.

Ik denk toch dat dit wel het 'risico' waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankJezoe
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-06-2022
Ik ken L-mobi sinds 2015 met hun telefoontoestel, daarna ook met L-mobi Simkaart in België. Lmobi is met eigen simkaart actief sinds 2016 in België. Maar ik zag het vandaag ook op Amsterdam Airport. Ze zijn goed bezig, met deze 48 maanden actie ontvangen ze vaste klanten die langer blijven met L-mobi.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rw_bZbxxO6lsidINj853K5opRLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cRgaMV31UjMKycMbEI8qiTc7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:07
Toch denk ik (let op, mijn mening) dat de 24+24 actie een ultieme poging is om cash aan te boren voordat het te laat is. De toevoeging om evt over 2 jaar 50% van de betaling terug te krijgen is op zichzelf natuurlijk al bijzonder en past in mijn beeld dat er nu veel geld nodig is (120K voor 500 simmetjes) en dat zorgen voor je uit worden geschoven (bestaan ze over 2 jaar nog wel?)

Gewoon de prijs met 50-60% verlagen zou m.i. meer klanten trekken maar minder geld in het laatje brengen per SIM. Vrees dat dit echt noodzakelijk is

[ Voor 35% gewijzigd door tyson69 op 13-12-2021 16:13 . Reden: 50% terug toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VampireInspecto
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-10-2023
Wie heeft er geld over om een actueel bijgewerkt rapport over de credietwaardigheid met ons te delen? Hier een rapport van 1-04-2021 en dat zag er niet best uit, dus denk zomaar eens dat @tyson69 wel eens gelijk kan hebben. Zou het overigens wel jammer vinden als L-Mobi het niet gaat halen! -O-

https://www.samrate.com/n...le-bv-amsterdam-62473891/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankJezoe
Ik gebruik L-mobi producten sinds 2016 👍👍👍👍
Ze doen al zaken met Schiphol sinds 2018, extra is maar gratis, Dus ik geloof nog in😎😎[Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/41QxCVzB_Y1e2qtqhM4Fs6eHO3A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AtglW7mPh91CM22M8Ej75VV2.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 114% gewijzigd door FrankJezoe op 14-12-2021 05:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalty
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-12-2024
Zijn er nog alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

RemcoDelft schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:22:
Dus als je ontevreden bent zit je er 2 jaar aan vast... Dit klinkt meer als een renteloze lening.
Ze zouden dit als abonnement voor 4 jaar moeten aanbieden i.p.v. prepaid: 5 euro per maand is de beste deal ooit, en dan loop je als klant geen risico als ze over de kop gaan.
Over de kop op 30 november 2023 of eerder. We zullen het zien. Dit oogt wel als een wanhoopsactie uit de categorie ‘als het te mooi klinkt om waar te zijn is het ook niet waar’.

Tweakers rocks, maar alleen technologisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankJezoe
Als jij niet gelooft, dan deze sim only proberen, Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zvGa-jw6TIUa0SLdfzkojbc6uWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TVLFn7DR8tDcDl33ChNq53fG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
FrankJezoe schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:34:
Als jij niet gelooft, dan deze sim only proberen, [Afbeelding]
Speciaal voor atheisten ?

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik heb een vraag waarvoor ik de oplossing niet weet, en waarvan ik vrees dat kpn er niets an gaat doen omdat het zo`n (voor hen) klein probleem is. in ons huis zijn 2 telefoons met een simkaart die op het kpn netwerk zitten. 1 met l-mobi en 1 met budget mobiel. sinds woensdag is er geenn dekking meer binnenshuis, maar dan ook echt helemala niets. geen 2g geen 3g en geen 4g. de ene telefon is een nokia c5 de andere een redmi note 7 (daar zit de budget mobiel simkaart in)
Er is dus niet te bellen, we kunnen niet gebeld worden op die simkaarten en geen data. wat we hebben geprobeerd op de redmi note 7:
- volte aanzetten, geen verschil
- vowifi aanzetten, geen verschil darbij vraag ik me af: waarom niet? hoe zorg je dat daadwerkelijk over wifi wordt gebeld, het staat keurig aan op de telefoon gekoppeld aan de juiste simkaart, is als voorkeursnetwerk geselecteerd mar er gebeurd niets.
- l-mobi en budgetmobel gevraagd dit aan kpn door te geven
- kpn zelf gebeld, die hebben ene `vermoedelijk storingsformulier` ingevuld ondnaks dat k er geen directe klant ben.
maar er gebeurd niks, en binnehuis is nu dus niet te bellen. aangezien we geen vaste lijn hebben is dit hinderljik.
weet iemadn of kpn veranderingne doorvoert wardoor de dekkign binnen huis minder wordt? `of andere bezuiniging op energieverbruik ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBKn
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 27-05 16:54
Als ik met L-mobi probeer naar mijn Simpel nummer te bellen krijg ik steevast een keer of drie de melding
Switching Device Congestion. Daarna lukt het meestal wel. Is dit bekend? Als ik naar andere nummers bel (KPN, Ziggo) heb ik dit probleem niet.
Verder krijg ik opeens L-mobi SMS jes met december aanbiedingen...heb alleen helaas niets nodig..

@dicksterk Ik gebruik o.a. een Nokia C2-05 uit 2012 met KPN Sim. Lekker klein ding. Heb hier in Hoogland prima bereik en het ding is dus nog volledig functioneel. Geen idee waarom je geen bereik meer hebt.

[ Voor 23% gewijzigd door JohnBKn op 18-12-2021 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
interessant dat ik een berich tdat ik ergens anders had geplaaatst, in het kpn mobiel topic nu hier aantref. Ik had he bewust niet hier neergezet omdat het geen probleem van l-mobi was maar van het kpn netwerk, het kwam nameljik ook bij budget mobiel voor. Overigens is l-mobi wel degene die me heeft geholpen om dit op te lossen, door hun meldign bij kp is de niet goed werkende apparatuur in mij woonplaats deze middag vervangen voor werkende, ik kreeg bij budget mobel en bij kpn niets gedaan dus zonder l-mobi was dit probleme waarschijnljk nog langer dan 4 dagen blijven bestaaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick18
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-06-2024
tyson69 schreef op maandag 3 december 2021 @ 16:02:
Toch denk ik (let op, mijn mening) dat de 24+24 actie een ultieme poging is om cash aan te boren voordat het te laat is. De toevoeging om evt over 2 jaar 50% van de betaling terug te krijgen is op zichzelf natuurlijk al bijzonder en past in mijn beeld dat er nu veel geld nodig is (120K voor 500 simmetjes) en dat zorgen voor je uit worden geschoven (bestaan ze over 2 jaar nog wel?)

Gewoon de prijs met 50-60% verlagen zou m.i. meer klanten trekken maar minder geld in het laatje brengen per SIM. Vrees dat dit echt noodzakelijk is
Deze constructie doet me denken aan Chooze jaren terug die eenmalig 25 euro vroeg en beloofde dat je voor altijd daarna gratis een klein bundel kreeg ieder maand. Nou na een tijdje gingen ze faillet !

Het baart zorgen als een bedrijf een abo verkoopt met vooruitbetaling van 4 jaar. Dat betekent n.l. dat ze gedurende die 4 jaren geen enkele cent inkomsten meer kan vangen van deze klanten. Ik zal er in ieder geval geen gok aan wagen. Heb momenteel nog een half jaar van een jaarbundel van ze en hopelijk redden ze het nog tot dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@mick18: Choozze is nooit failliet gegaan, het bedrijf erachter heet speakup bv. en bestaat nogsteeds, alleen bleek choozze niet rendabel.
Wat l-mobi nu aanbiedt, effectief 10gb voro 5 euro per maand is een prima deal. inderdaad je zal nooit weten of ze de 4 jaar halen, maar al halen ze r maar 2 dan ben ej ook niet beroerd uit en halen ze meer jaren dan had je het elders niet goedkoper kunnen krijgen.
ik denk ook dat l-mobi geld wil binnehalen, maar of at betekent dat ze failliet gaan is maar de vraag. in alee investeringsplanenn van l-mobi stond dat ze geld willen hebben om bijvoorbeeld grote voorraden simkaarten aan te kunnen maken zodat ze alle filialen van lidl en vlgens mij ook albert heijn van simkaarten kunnen voorzien. l-mobi zoekt dus kapitaal om een uitbreiding van hun bekendheid te financieren omdat ze dat momenteel niet hebben. uitdelen in beverwijk is ook moeiljik met de lockdowns die er telekns zijn. Ik denk dat l-mobi niet perf definitie failiet gaat maar meer dat ze hun uitbreidingsplannen wilen financieren. met 240 euro help je dus l-mobi, maar ook jezelf omdat ej 4 jaar lang niks meer betaalt aan mobiele kosten.
als l-mobi onbeperkt bellen ahd aangeboden, of ik mocht kiezen voor 0gb en alleen onbeperkt bellen en wat smsjes, had ik het zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
JohnBKn schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:00:
Als ik met L-mobi probeer naar mijn Simpel nummer te bellen krijg ik steevast een keer of drie de melding
Switching Device Congestion. Daarna lukt het meestal wel. Is dit bekend? Als ik naar andere nummers bel (KPN, Ziggo) heb ik dit probleem niet.
Verder krijg ik opeens L-mobi SMS jes met december aanbiedingen...heb alleen helaas niets nodig..

@dicksterk Ik gebruik o.a. een Nokia C2-05 uit 2012 met KPN Sim. Lekker klein ding. Heb hier in Hoogland prima bereik en het ding is dus nog volledig functioneel. Geen idee waarom je geen bereik meer hebt.
Ik kan niet naar t-mobile nummers bellen met mijn nokia c5. wel naar kpn vodafone enzo, dus jouw probleme komt e bekend voor. allen vindt l-mobi ddat het geen prolbeeem is omdat ik de enige ben die de klaccht meldt. misschien kan jij het ook eens melden maar vertel alsjebleift niet dat je op tweakers zit want dan neemt l-mobi je niet serieus.
mij probleem met bereik op het kpn-netwrk is gelukkig verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankJezoe
Mick18, L-mobi heeft ook maandelijkse optie voor jou. Maar daar betaal jij iets extra, omdat maandelijks administratie werkzaamheden bijkomen kijken.
www.lmobi-simonly.nl Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zvGa-jw6TIUa0SLdfzkojbc6uWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TVLFn7DR8tDcDl33ChNq53fG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankJezoe
Mick18, L-mobi heeft ook maandelijkse optie voor jou. Maar daar betaal jij iets extra, omdat maandelijks administratie werkzaamheden bijkomen kijken. www.lmobi-simonly.nl

L-mobi geef geen onbeperkt bellen. Duurste diensten op dit moment in telecom is SMS en Bellen. Mobiele internet DATA is goedkoop. Als jij goed op let weet Dickserk wel wat L-mobi doet. L-mobi wilt ook geen 20 of 30 miljoen euro winst maken per jaar net als hun concurrenten. Hun winst verwachting laag. Dus L-mobi kan wel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zvGa-jw6TIUa0SLdfzkojbc6uWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TVLFn7DR8tDcDl33ChNq53fG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@FrankJezoe Leuk en aardig allemaal. Maar zolang je met L-mobi niet op een normale manier naar T-Mobile kunt bellen (en zolang de algemene gesprekskwaliteit matig blijft), verdient L-mobi geen enkele aanbeveling.

Zorg ervoor dat de basis op orde is. Zolang dat niet het geval is, valt L-mobi niet serieus te nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door TexMex op 19-12-2021 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@frankJezoe: nou.... een full mvno zou via voip best goedkoop aan belminuten moeten kunnen komen. l-mobi zou via voip kunnen routeren omdat ze een eigen platform hebben wardoor beleln een stuk goedkoper kan maar dat doen ze niet. daarom zit ik nu bij een hele saaie provider Simpel, dar krijg ik voor 4 euro per maand onbeperkt bellen 500 smsjes en 250mb. ze hebben daar een fair use policy van 10.000 minuten per maand en die onbeperkt bellen optie is een addon die je bij het abonnement van 2,50 voegt, die addon met 10.000 minuten per mand kost dus maar 1,50 dus zo duur hoefft beleln helemala niet te zijn blijkbaar, allen l-mobi heeft gewoon heel slecht ingekocht ofzo. daardoor kunnen ze alleen veel d aata bieden maar geen super grote hoeveelheden belminuten. voor veel mesnen denk ik prima, maar als je juist gene data gebruikt en wel ruim 5000 minuten per maand blet si l-mobi gewoon geen optie. en nu ohnbkn ook problemen heeft met bellen anar t-mobile, wil je l-mobi dan toch nog een svragen naar dit problem te kijken? mogelijk komt dit allen bij sommige oudere toestellen voor, k weet niet in wat voor toestel john de l-mobi sim heeft, ik heb een nokia c5 uit 2012. bljkbaar doet l-mobi een doorschakeling vor bellen naar t-mobile die door oudere toesteleln niet goed ondersteudn wordt, misschien kunnen ze dat oplossen want alle andere providers doen het wel goed.
@giant: ik heb een paar amanden geleden toen ik met dit probleme zat hier rondgevraagd maar vrijwel iedereen (met een nieuwer toestel) kan gewoon t-mobile beleln met l-mobi hier op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Maar bij bellen naar Simpel (wat onder T-Mobile valt) speelt het probleem kennelijk dus ook. Je bent dus zeker niet de enige. En waarschijnlijk zijn er buiten Tweakers nog vele anderen met dit probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnBKn
Ik heb een Nokia 3.4 (1 maand oud) en als ik naar een Simpel nummer wil bellen lukt dat pas na een keer of twee, drie. Ik neem contact op met L-Mobi...

[ Voor 1% gewijzigd door JohnBKn op 19-12-2021 20:51 . Reden: grammaticale fout verbeterd... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@johnbnk: ik ben benieuwd of l-mobi jou wel kan helpen. laat je weten wat ze zeggen? ik gok namelijk dt als ze jouw prol beem oplossen dat mijn probleem misschien ook eindeljik is opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mick18 schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:58:
Deze constructie doet me denken aan Chooze jaren terug die eenmalig 25 euro vroeg en beloofde dat je voor altijd daarna gratis een klein bundel kreeg ieder maand. Nou na een tijdje gingen ze faillet !
'Gratis bellen'-provider Choozze stopt ermee

Waar staat het woord "failliet", als ze failliet zijn... waarom staat Chooze/SpeakUp dan überhaupt nog ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en voeren ze nog allerlei andere bedrijfsactiviteiten uit?
Dat betekent n.l. dat ze gedurende die 4 jaren geen enkele cent inkomsten meer kan vangen van deze klanten.
Tuurlijk wel, als je als klant nog extra data, minuten of SMS'jes wilt gebruiken buiten je bundel dan zal je hoe dan ook alsnog extra tegoed moeten kopen. Of dit nu is met een bundel die je maandelijks, jaarlijks of 4-jaar vooraf betaalt. Daarin zit het 'm dus niet.
Ik zal er in ieder geval geen gok aan wagen. Heb momenteel nog een half jaar van een jaarbundel van ze en hopelijk redden ze het nog tot dan.
Ik heb naast mijn abonnement bij T-Mobile een sim van L-Mobi die tot juni 2022 loopt maar eerdaags wordt vervangen met een prepaid simkaart van een andere provider. sim-kaart van L-Mobi van mijn vrouw idem.

Naast de soms beroerde gesprekskwaliteit ontbreekt voicemail, komen niet alle SMS'jes binnen, wordt de mededeling dat de simkaart gegevens zijn gewijzigd na een herstart van (meerdere) telefoons (waarin de simkaart geprobeerd is) bloed irritant. Komen sommige oproepen niet eens binnen etc. etc.

Klantenservice heeft beide simkaarten al eens omgeruild en is ermee bekend, maar doet verder bar weinig. Of te wel, L-Mobi = exit en op termijn verwacht ik eerlijkgezegd dat L-Mobi zelf ook van de markt verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankJezoe
L-mobi bestaat 6 jaar in Nederland en België, daarom hebben ze volgende aanbieding

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GpbwQI1YdDne9kdUefAJJRP9sTE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bzlp4yOiPcC2wfZa2ggIF60H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtkastje
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10-09 19:04
FrankJezoe schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:11:
L-mobi bestaat 6 jaar in Nederland en België, daarom hebben ze volgende aanbieding

[Afbeelding]
Hoe bedoel je exact? Dat deze actie er is omdat ze 6 jaar bestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBKn
8)7 oeps,foutje

[ Voor 97% gewijzigd door JohnBKn op 22-12-2021 20:59 . Reden: dubbele post.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBKn
Ik heb L-Mobi gemaild en het probleem voorgelegd. "switching device congestion" Vrijwel direct kreeg ik een bericht terug met de vraag wat meer info te verstrekken. Daarna hebben ze een aantal “testcalls” gedaan naar mijn Simpel nummer.
Ik was natuurlijk net in gesprek, dus konden ze geen contact krijgen, maar ze kwamen er wel door. Later kreeg ik een mail van ze. Er was gebeld met diverse providers, o.a. L-mobi, maar het nummer was in gesprek...klopt... Conclusie; probleem ligt niet bij L-Mobi, mogelijk bij Simpel.
De klantenservice van L-mobi pikt dingen wel supersnel op is mijn ervaring. ...zal Simpel eens mailen. Benieuwd of die ook zo snel reageren….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nachtkastje schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:11:
Hoe bedoel je exact? Dat deze actie er is omdat ze 6 jaar bestaan?
6 jaar bestaan is het niet, daarmee schemeren kan iedereen. Kwestie van naar de Kamer van Koophandel gaan en jezelf inschrijven. In de tussentijd doe je helemaal niets in het 5e jaar wordt je actief en kan iedereen plots roepen dat je al 6 jaar bestaat.

Ik zie het al helemaal gebeuren, KPN die besluit over 10 jaar Telfort weer in de lucht te gooien en dan een één of andere promotor gaat roepen dat Telfort al wel 35 jaar bestaat. Wat er in de tussenliggende perioden is gebeurt (niet actief) vergeet men dan even massaal.

Trouwens, als het een actie zou zijn omdat ze 6 jaar bestaan dan had dit echt wel op de website vermeld geweest. Dit is gewoon een december actie om nog even gauw de jaarcijfers over 2021 enigszins positiever af te kunnen sluiten.

Dat gezegd hebbende, ik denk dat de jaarcijfers 2017-2018-2019 meer dan genoeg zeggen en dit een zoveelste poging is om de schade nog enigszins te beperken. Meer dan genoeg mensen hebben een aantal jaar geleden wel geleerd van de geintjes die SpeakUp met Choozze uitgehaald heeft en trapt er niet (meer) in.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2021 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtkastje
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 22:22:
[...]

6 jaar bestaan is het niet, daarmee schemeren kan iedereen. Kwestie van naar de Kamer van Koophandel gaan en jezelf inschrijven. In de tussentijd doe je helemaal niets in het 5e jaar wordt je actief en kan iedereen plots roepen dat je al 6 jaar bestaat.

Ik zie het al helemaal gebeuren, KPN die besluit over 10 jaar Telfort weer in de lucht te gooien en dan een één of andere promotor gaat roepen dat Telfort al wel 35 jaar bestaat. Wat er in de tussenliggende perioden is gebeurt (niet actief) vergeet men dan even massaal.

Trouwens, als het een actie zou zijn omdat ze 6 jaar bestaan dan had dit echt wel op de website vermeld geweest. Dit is gewoon een december actie om nog even gauw de jaarcijfers over 2021 enigszins positiever af te kunnen sluiten.

Dat gezegd hebbende, ik denk dat de jaarcijfers 2017-2018-2019 meer dan genoeg zeggen en dit een zoveelste poging is om de schade nog enigszins te beperken. Meer dan genoeg mensen hebben een aantal jaar geleden wel geleerd van de geintjes die SpeakUp met Choozze uitgehaald heeft en trapt er niet (meer) in.
Staat nergens vermeld dat het voor 6 jaar bestaan is namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@frankJezoe: zou je bij acteis waar je naar verwijst alsjeblieft gewoon willen linken naar de site van l-mobi? anders moet ik elke keer hier op tweakers vragen welke actie uit de afbeelding je dit keer weer genoed hebt, omdat ik door mijn blindheid afbeeldingen niet kan zien.
@algemeen: doelt frankJezoe hier o die 4 jaar 10gb voro 240 euro of een andere interessantere actie?
@johnbkn: de l-mobi klantenservice is helaas met 1 ding snel, beweren dat een probleem neit bij hen ligt. het is heel simpel: als alle anddere providers een nummer prima kunnen bellen maar met l-mobi gaat het niet, dan ligt het dus bij l-mobi en moeten zij gewoon net zo lang zoeken tot het opgelost is. maar zij vinden de optie, het ligt aan je telefoon, aan een andere provider heel leuk, dat irriteert me nogal an l-mobi. kan zelf ook geen enkle t-mobile nummer bellen, maar voglens l-mobi was ik de enige klant dus kon het niet bij hen liggen.
@darkforce: in jowu probleemn herken ik me niet. alles komt aan, heb met allle nummer s die ik wel kan beleln(t-mobile hoort daar dus niet bij) nooit slechte gesprekskwaliteit. maar ik denk dat dat misschein komt omdat een nokia c5 geen hd-voice ondersteund, met een toestel dat wel hd-voice ondersteunde had ik die problemen namelijk ook. voicemal vind ik wel prettig dat ze dat niet hebben. de enige waardevolle voicemail dienst die ik ooit gebruikt heb is die vann choozze, die kon het regelrecht naar je mailadres doorsturen dat vodn ik super handig. maar dat inbeleln naar je voicemail om erachter te komen dat enkel het geluid van een opgehangen telefoon werd opgenomen vind ik maar irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankJezoe
Als jij L-mobi niet gelooft, dan ga jij toch maar andere provider, waarom wil jij perc L-mobi, ik zie wel bij kvk dat L-mobi sinds 2015 actief.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7js1XPD7o21tHJSKb3AzpqYYMkk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JiAwy31CT7KaMoIx6qlTLjl6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dicksterk schreef op woensdag 22 december 2021 @ 22:43:
@darkforce: in jowu probleemn herken ik me niet. alles komt aan, heb met allle nummer s die ik wel kan beleln(t-mobile hoort daar dus niet bij) nooit slechte gesprekskwaliteit. maar ik denk dat dat misschein komt omdat een nokia c5 geen hd-voice ondersteund, met een toestel dat wel hd-voice ondersteunde had ik die problemen namelijk ook. voicemal vind ik wel prettig dat ze dat niet hebben. de enige waardevolle voicemail dienst die ik ooit gebruikt heb is die vann choozze, die kon het regelrecht naar je mailadres doorsturen dat vodn ik super handig. maar dat inbeleln naar je voicemail om erachter te komen dat enkel het geluid van een opgehangen telefoon werd opgenomen vind ik maar irritant.
HD-Voice op 2G kan ik mij niet voorstellen. Heb op de S9 waarin ik mijn L-Mobi sim heb zitten de boel op 2G en mobiele data uitgeschakeld staan. Daaraan kan het dus niet liggen, ook in de Xperia Z5 identieke instellingen (2G, mobiele data uit).

Na herstarten komt direct de melding netwerk automatisch gewijzigd en dat het mobiele netwerk herstart is.
FrankJezoe schreef op woensdag 22 december 2021 @ 22:45:
Als jij L-mobi niet gelooft, dan ga jij toch maar andere provider, waarom wil jij perc L-mobi, ik zie wel bij kvk dat L-mobi sinds 2015 actief.

[Afbeelding]
Dit zei ik al, een Kamer van Koophandel inschrijving betekent niet dat een bedrijf actief is. Dat noemen ze ook wel een bedrijf in rustte. Dat betekent dat ze belastingtechnisch dan dus ook geen inkomsten of uitgaven genereren en daarmee ook niet aangifte plichtig zijn.

Het zelfde als Telfort nu bij KPN, Telfort is nog gewoon ingeschreven maar wordt niet langer als handelsnaam ingezet. KPN kan echter als ze willen over een tijdje de naam zo weer uit de kast trekken zonder allerlei inschrijvingen etc. te realiseren en zo doen ondernemers dit wel vaker.

Inschrijving staat dus niet gelijk aan activiteit.

Kijk even naar deze;
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/vd10fht/acm.png

Wat schetst de verbazing plots? Ze staan pas sinds 2018 ingeschreven als telecom aanbieder. 2021 - 2018 = 3 jaar wat nogal een verschil is met 6 jaar. Lang leve de openbare lijst die de ACM (vroegere OPTA) openbaar maakt.

En ook die lijst is weer niet helemaal eerlijk (net als de Kamer van Koophandel) aangezien die lijst ook Telfort Zakelijk B.V. laat zien terwijl Telfort zowel op consumenten als op zakelijk vlak niet langer actief is.

Again 1) inschrijving != activiteit.
Again 2) L-Mobi heeft pas sinds 2018 een inschrijving verkregen bij de ACM en mocht pas vanaf 2018 mobiele diensten aanbieden. Zonder die inschrijving mag dit n.l. niet.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2021 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtkastje
dicksterk schreef op woensdag 22 december 2021 @ 22:43:
@frankJezoe: zou je bij acteis waar je naar verwijst alsjeblieft gewoon willen linken naar de site van l-mobi? anders moet ik elke keer hier op tweakers vragen welke actie uit de afbeelding je dit keer weer genoed hebt, omdat ik door mijn blindheid afbeeldingen niet kan zien.
@algemeen: doelt frankJezoe hier o die 4 jaar 10gb voro 240 euro of een andere interessantere actie?
@johnbkn: de l-mobi klantenservice is helaas met 1 ding snel, beweren dat een probleem neit bij hen ligt. het is heel simpel: als alle anddere providers een nummer prima kunnen bellen maar met l-mobi gaat het niet, dan ligt het dus bij l-mobi en moeten zij gewoon net zo lang zoeken tot het opgelost is. maar zij vinden de optie, het ligt aan je telefoon, aan een andere provider heel leuk, dat irriteert me nogal an l-mobi. kan zelf ook geen enkle t-mobile nummer bellen, maar voglens l-mobi was ik de enige klant dus kon het niet bij hen liggen.
https://lmobisim.nl/product-category/jaarbundel-2jaar/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dicksterk
l-mobi is in belgie eerder begonnen dan hir maar ik weet niet precies hoe lang. in nederland begon l-mobi pas in april 2020 dus ruim 1,5 jaar.
@frankJezoe: kijk, jij schetst precies de mentalitiet van l-mobi: als je l-mobi niet gelooft/niet geeldig vindt/niet accepteert dat ej nummers sosm gewoon niet kan bellen, dan ga je toch weg? als ik in jouw woonplaats een nieuwe supermarkt open, en ik verkoop alelen maar aangebrand brood, en bedorven vlees, blijf je dan gewoon terugkomen omdat je mijn nieuwe supermarkt zo`n leukk initiatief vindt? en vind je het dan ook ok asl je na een ziekenhuisopanme vor een voedselvergiftiging van mij de boodshcpa krijgt: ligt gewoon aan je maag, dan kom je toch niet bij mij kopen? denk je dat ik dan klantne overhoudt? als zelfs de tweakers, die best tegen een paar kinderziektes en onvolkomenheden kunnen als een bedrijf zich inzet, al weglopen dan loopt de rest ook weg. er is genoeg aanbod qua alternatieven. l-mobi meot zich echt meer inzetten voor de klanten, en elk probleme serieus nemen en oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dicksterk schreef op woensdag 22 december 2021 @ 23:20:
l-mobi is in belgie eerder begonnen dan hir maar ik weet niet precies hoe lang. in nederland begon l-mobi pas in april 2020 dus ruim 1,5 jaar.
@frankJezoe: kijk, jij schetst precies de mentalitiet van l-mobi: als je l-mobi niet gelooft/niet geeldig vindt/niet accepteert dat ej nummers sosm gewoon niet kan bellen, dan ga je toch weg?
FrankJezoe komt heel erg op mij over alsof hij een werknemer is (of promotor) die aan damagecontrol moet doen maar daar nogal wat moeite mee heeft en dus maar zegt dan vertrek je toch lekker en vooral komt spammen (als ik zo kijk in zijn forum geschiedenis.
dicksterk schreef op woensdag 22 december 2021 @ 23:20:
als zelfs de tweakers, die best tegen een paar kinderziektes en onvolkomenheden kunnen als een bedrijf zich inzet, al weglopen dan loopt de rest ook weg. er is genoeg aanbod qua alternatieven. l-mobi meot zich echt meer inzetten voor de klanten, en elk probleme serieus nemen en oplossen.
Ik krijg inderdaad niet echt de indruk dat ze hard werken om een goede brand neer te zetten. Op de klantenservice zitten hooguit 2-3 mensen. De My L-Mobi omgeving is nog even amateuristisch als in het begin. En de verantwoordelijke aangaande de netwerk problemen - die ik eerder aanhaalde - lijkt er na een half jaar niets mee te hebben gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@darkforce: l-mobi lijkt er inderdaad heel erg op gespitst te zijn problemen of zelf op te losen, of gewoon niet. als ze expertise om een bug te vinden niet hebben, wrodt de bug ontkent. maar zo erg als vroeger bij vectone is het bij l-mbi nog niet, en vectone hield het ook jaren vol dus wie weet.

algemeen: de `decemberactie` lijkt em inderdaad om geld in te zamelen. maar vorig jaar probeerden ze dit ook met een spaarplan waar je in kon investeren, dat is vermoedeljk ook nauweljks gedaan maar toch hebben ze dit jaar overleeft. ik heb dus wel de indruk dat l-mobi levensvatbaar is, maar geld zoekt voor flike uitbreiding van het klantenbestand. dat maakt de huidige deal voor mesnen die graag veel data gebruikene n weinig beleln nog best leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

First of all; Merry X-Mas every1

Oké, update aangaande vertrek bij L-Mobi;

1) Nieuwe Simyo simkaart ontvangen.
2) Nummerbehoud aangevraagd bij Simyo.
3) SMS'je ter verificatie vanuit Simyo verzonden maar niet ontvangen, 2e keer herhaald idem.
4) Simyo de simkaartnummer en het te behouden nummer van L-Mobi doorgegeven.
5) Chat gehad met Simyo, L-Mobi moet nummerbehoud goedkeuren (ook bij prepaid).
6) Chat gehad met L-Mobi, goedkeuring enkele uren later door hen gegeven.

maar
Tijdens het Whatsapp gesprek met L-Mobi vroeg men de reden van vertrek, dat SMS'jes niet arriveerde, telefoongesprekken niet altijd binnenkwamen. De simkaart steeds een foutmelding gaf (2 profielen blijkt).

L-Mobi kwam met een lijstje van SMS'jes die ik ontvangen heb, maar zweeg toen ik aangaf dat de SMS'jes van Simyo (ter verificatie) niet zijn ontvangen, net zo min als de SMS'jes die ik als test via CheapConnect naar mezelf gestuurd heb. Wederom kreeg ik dan dus ook de indruk dat men niet echt zin had om het issue verder in onderzoek te nemen. Het excuus was, de melding "SIM-kaartgegevens gewijzigd. Apparaat wordt automatisch opnieuw ingesteld" komt door een tweetal profielen op de simkaart. Niet dat je daar als klant iets aan hebt, die ziet zoiets liever opgelost maar daar is men niet zo van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• druipgrot
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

tyson69 schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:15:
[...]

Dat zou op zich logisch zijn. Ik ga er ook vanuit dat het niets wordt, kan het altijd meevallen. Met 35€ retour is het nog steeds een prima deal
Kaboom Raboom vuurwerk, voor niets gaat toch de zon op, hij is binnen! 8)

€2,67 korting op de abonnementsprijs van €8 maakt €5,33 voor 3GB/200min/mnd is niet gek.

Was ook nog wel een verrassing hoe handig het is om aan het eind van de maand bij Ben je bundel te verhogen (van 3->8) waardoor je effectief een half eurootje betaalt voor 5GB extra. En altijd die automatische MB begrenzer. Hier typt een blij overstapper..

Tweakers rocks, maar alleen technologisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:32
dicksterk schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:47:
[...]

Ik kan niet naar t-mobile nummers bellen met mijn nokia c5. wel naar kpn vodafone enzo, dus jouw probleme komt e bekend voor. allen vindt l-mobi ddat het geen prolbeeem is omdat ik de enige ben die de klaccht meldt. misschien kan jij het ook eens melden maar vertel alsjebleift niet dat je op tweakers zit want dan neemt l-mobi je niet serieus.
mij probleem met bereik op het kpn-netwrk is gelukkig verholpen.
Ik kan met een van mn twee simkaarten van lmobi ook niet alle nummers meer bellen.
Wel naar vaste nummers, maar beide telefoonnummers van mn broer zijn onbereikbaar. Ook hij heeft T-Mobile, de andere zit mogelijk op kpn netwerk.

Dit lmobi simkaartje is een prepaid. Daar heb ik problemen mee dus om te bellen.

Met mn lmobi simkaartje met abonnement eraan kan ik dezelfde nummers wel bellen zonder problemen .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koektrommeltje
Al meerdere keren een nieuw useraccount gezien in dit draadje waarvan Ik mn vermoedens heb dat daar een medewerker van Lmobi achter schuilgaat dus verwacht dat het snel opgelost is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@koektrommeltje: helaas lossen ze dit niet op doro mee te lezen. misschien kan jij het ook melden bij de klantenservice en erbij zeggen dat je ene simkaart het wel kan en de andere neit. misschien kunnen ze het dan eindelijk eens oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
dicksterk schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 23:15:
@koektrommeltje: helaas lossen ze dit niet op doro mee te lezen. misschien kan jij het ook melden bij de klantenservice en erbij zeggen dat je ene simkaart het wel kan en de andere neit. misschien kunnen ze het dan eindelijk eens oplossen.
Ik heb de simkaarten van telefoon gewisseld.
Daaruit kan ik concluderen dat het 'm dus zit in de HTC 320 icm eeb lmobi sim dat niet lekker werkt. Mwt beide simkaarten kan ik in de htc 320 niet naae alle nummers bellen.

Iets anders dat ik opgemerkt heb: verficafie berichten (sms) van een grote Turkse website komen ook niet binnen als je lmobi gebruikt. Bij beide simkaarten het geval :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Wat slecht. Geen reactie van Lmobi op mn email en ik meen dat ik ook op dr website een ticket had aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
En nog steeds geen reactie.

Geef je kameraden @Lmobi maar door dat ze twee klanten verliezen zodra het abonnement afloopt, @FrankJezoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@koektrommeltje; waarom bel je l-mobi niet gewoon? beetje druk zetten dan verbinden ze je wel door met de technische man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thanalas
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-08 09:36
dicksterk schreef op zondag 16 januari 2022 @ 22:24:
@koektrommeltje; waarom bel je l-mobi niet gewoon? beetje druk zetten dan verbinden ze je wel door met de technische man
Helaas levert dat alleen maar een negatieve reactie op:"Vertrek maar naar de concurrent, want het kost ons teveel moeite om jouw specifieke probleem op te lossen!"

Ik heb al sinds het begin problemen met geen internet in Duitsland en België, en ook al maanden het befaamde "sim card data changed. Device will reset automatically"-probleem. Het is inmiddels zo vaak voorkomend dat ik twee keer per dag mijn telefoon mag opladen omdat die storing de accu leeg trekt(normaal gaat hij op 1 accu twee dagen mee)! L-mobi geeft niet thuis!

Edit: Erger nog: Nu ik weer terug in Nederland ben, na enkele dagen in Duitsland te zijn geweest, blijft die irritante "sim card data changed. Device will reset automatically" foutmelding zich maar herhalen en raak ik per uur ongeveer vier keer zoveel acculading kwijt aan het opnieuw verbinden als normaal. :-(

[ Voor 16% gewijzigd door thanalas op 17-01-2022 16:17 . Reden: meer relevante info toegevoegd ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
Lijkt me geen bedrijf waar ik me 4 jaar aan wil binden. Een beetje klantenservice mag van mij wel, dan betaal ik wel iets meer.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnBKn
Afgelopen week naar een huisjespark geweest waar de Wifi schandalig duur is.
Dus dat werd data aanschaffen. Ik heb een Simpel abonnement met 250 mB en dat was dus een beetje weinig. Een mB aanvuller aanschaffen was geen optie, omdat mijn vervaldag natuurlijk weer midden in de week lag.
En dan is L-mobi op sim 2 toch heel handig (als je in Nederland blijft) . Ruime keuze in mB’s voor redelijke prijzen.
Ik heb er om te beginnen voor gekozen om 5 Euro op te waarderen en dan 1gB gratis te incasseren.
( 1gB kost bij Simpel €7,00). En dan kom je op het park en blijkt de Wifi gratis….Coronacompensatie _/-\o_ .
Toch de gratis data uitgeprobeerd en het protocol is dan als volgt: Eerst gaat de bundeldata (ik had nog 57mB) op en daarna de gratis bundel. Dus iets om rekening mee te houden.

[ Voor 1% gewijzigd door JohnBKn op 23-01-2022 18:13 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Nimmer een reactie ontvangen.

Een abonnement afsluiten gaat hier niet meer gebeuren dus waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBKn
De promo sim was eerst gratis, toen €0,95 en nu € 3,95,
De gratis data bij opwaarderen is weg....
De 2 gB data jaarbundel van € 14,95 is ook weg....
jammer hoor... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
JohnBKn schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 18:52:
De promo sim was eerst gratis, toen €0,95 en nu € 3,95,
De gratis data bij opwaarderen is weg....
De 2 gB data jaarbundel van € 14,95 is ook weg....
jammer hoor... :|
En bij de maandbundels is de helft uit het aanbod gehaald. Met nog slechts 2 maandbundels. Waarvan de grootste 2GB is voor een tientje, slaat echt nergens op.

Waarschijnlijk willen ze mensen dwingen naar een jaarbundel, maar dit is niet de manier natuurlijk, doen andere providers ook niet zo.

Maar goed, ik was lmobi toch al uit het oog verloren, begint best een kansloze zooitje te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
ik heb nogsteeds en l-mobi simonly met 100 minuten en 100mb per maand. die is gratis want door de problemen met bellen naar t-mobiel is nooit geincasseerd(zeggen ze, voor ik die problemen heb gemeld incasseerden ze ook al niet) had achteraf dus beter de duurste sim-only bundel kunnen neemn;-)
maar hierbij ontdekte ik dus een grappig dingetje: mijn bundel wordt altijd op de 29e van de maand vernieuwt, om 18:03. l-mobi kennende vermoedde ik dat ik in februari of begin maart geen verlenging zou krijgne omdat er in febuari geen 29e voorkomt..... en inderdaad;-) geen verlenging van de bundel omdat de 29e niet bestaat. ik ga er niet over klagen omdat het toch gratis is, maar wel grappig.
toch blijft l-mobi een onverslaanbare deal hebben met die 4jaarbundel die ze hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Zo, jaartje l-mobi zit erop. Geen automatisch verlenging van het abonnement/jaarbundel.

Nu even kijken of ik het kan omzetten naar een prepaid of dat er een andere bundel wordt aangeschaft. Ben nog wel bereikbaar op het nummer, maar bellen kan niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBKn
Ik had ook een jaarbundel, die een tijdje geleden afliep. Ik had er ook wat beltegoed bijgestort en alles loopt
zonder problemen door. Nou ja op het feit na dat ik heel moeilijk Simpel nummers kan bellen. Maar dat ligt uiteraard aan Simpel... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• filerijder
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-04 21:14
Ik kreeg vandaag een sms van ALDI Talk, dat Aldi gaat stoppen met zijn prepaid kaarten (www.alditalk.nl/informatie) Blijkbaar pushen ze richting L-mobi. Waar het nummer + beltegoed naar overgezet kan worden.

Nu lees ik hier op het forum nogal veel klachten over de belkwaliteit bij L-mobi, maar deels ook van vorig jaar. Zijn er mensen met recente ervaringen? Ik lees overigens geen klachten over mobieledata. Zijn er hier mensen die iets kunnen zeggen over de recente ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thanalas
filerijder schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 22:58:

Nu lees ik hier op het forum nogal veel klachten over de belkwaliteit bij L-mobi, maar deels ook van vorig jaar. Zijn er mensen met recente ervaringen?
Ik ben na twee jaar ellende met L-mobi recentelijk over gestapt naar Youfone.

Geen internet in het buitenland (B, D, CZ en F), steeds opnieuw naar masten in het buitenland geen verbinding kunnen maken zodat telefoongesprekken of SMS verzenden een drama was. Daarnaast trok dat de accu van mijn Samsung Note heel snel leeg.

De lage prijs maakt dat voor mij niet goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koektrommeltje
Een simkaart opgewaardeerd met 5 euro beltegoed. Dik 80 minuten bellen, ruim voldoende.

Andere twifel ik ovee: wel of niet bundel kopen? Goedkoopste bundel is 2.50e per maand voor 100minuten. Ruime verdubbeling van wat ik voor de vorige bundel betaalde. Dat was een 2=1 actie: 2 simkaarten voor se prijs van 1.

Zijn er goedkope re alternatieven ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:11

slaay

Natuurbeleven.com

Ik kreeg vandaag een sms van ALDI Talk, dat Aldi gaat stoppen met zijn prepaid kaarten (www.alditalk.nl/informatie) Blijkbaar pushen ze richting L-mobi. Waar het nummer + beltegoed naar overgezet kan worden.

Nu lees ik hier op het forum nogal veel klachten over de belkwaliteit bij L-mobi, maar deels ook van vorig jaar. Zijn er mensen met recente ervaringen? Ik lees overigens geen klachten over mobieledata. Zijn er hier mensen die iets kunnen zeggen over de recente ervaringen?
De belkwaliteit is bij alle providers die geen 4G bellen aanbieden 'slecht'. Want L-mobi maakt gebruikt van het KPN netwerk en daarop is 3G uitgeschakeld. Zodoende zal je telefoongesprek altijd via 2G verlopen.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnBKn

Ik gebruik L-Mobi op mijn telefoon op sim2 als data aanvuller op mijn mini Simpel abonnement op sim 1. Dit bevalt me erg goed, hoewel L-Mobi wel heel erg gesnoeid heeft in het aanbod van data bundels. Heel jammer. In Nederland werkt het prima. In DK had ik steeds 4G en werkte het goed.
In Duitsland had ik slechts E en moest ik weer gebruik maken van mijn Simpel data. Ik gebruik L-Mobi nu een jaar en lees hier ook veel over problemen in het buitenland.

Op mijn reservetelefoon gebruik ik L-Mobi. Ik kan er heel moeilijk Simpel nummers mee bellen.
Melding : “Switching device congestion”. Doorgegeven aan Mobi, die hebben me meteen een paar keer gebeld en concludeerden dat het niet bij hen lag. Ook Dicksterk maakt hier melding van…
Ik bel echter niet zoveel met deze telefoon, dus over de gesprekskwaliteit kan ik niets zeggen.
Verder moet je zelf maar uitrekenen hoeveel je van je bundel in het buitenland kunt gebruiken… alles wat gratis of promo is kun je niet over de grens gebruiken. Ook bij de 24+24 maanden bundels staat niets over Roaming.
“De winkel van ons allemaal” heeft nu een L-Mobi sim met 3 maanden 1000 mB, 100 minuten en 10 sms voor € 8,99. Misschien is dat leuk om te proberen…
En heb je deze, wat verstopte site al gevonden? https://www.jzp-lmobi.nl/c-5390029/sim-only/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
Dank voor al jullie reacties. Op basis van al jullie reacties ga ik geloof ik toch maar even verder kijken. Aangezien we vrij dicht aan de grens wonen en regelmatig in het "buitenland" zijn. Als backup zou ik kunnen leven met zo'n sim, maar als primaire sim wil ik toch graag dat het gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
filerijder schreef op zondag 5 juni 2022 @ 10:43:
Dank voor al jullie reacties. Op basis van al jullie reacties ga ik geloof ik toch maar even verder kijken. Aangezien we vrij dicht aan de grens wonen en regelmatig in het "buitenland" zijn. Als backup zou ik kunnen leven met zo'n sim, maar als primaire sim wil ik toch graag dat het gewoon werkt.
Wat verbruikte je bij Aldi per maand? Kijkend naar de tarieven en bundels van aldi, zal dat wel niet veel zijn.

Lebara One zou een goede optie kunnen zijn: https://mobile.lebara.com...nter-nationaal-bellen-one

Alle tarieven op een rij

One heeft een starttarief van 12 cent per gesprek.
1 cent per minuut naar de vaste lijn.
9 cent per minuut naar mobiele nummers.
12 cent per sms.
1 cent per MB.
Na het opwaarderen bel je 30 dagen gratis naar andere Lebara-nummers, met een maximum van 5.000 minuten per 30 dagen.

Als je Prepaid maandbundels wilt zou ik kijken naar LycaMobile, die hebben nu echt mooie bundels. Waaronder 7GB en onbeperkt bellen/smsen voor een tientje. Zonder contract dus, je kan er direct mee stoppen wanneer je wilt.

Lmobi is trouwens een provider van niks. Behalve dan dat niet alles helemaal goed werkt, zijn je opties kwa maand bundels zeer beperkt, dus stel je voor er gebeurt wel wat waardoor je opeens veel moet bellen ofzo kan je niet eens normale bundel nemen.

Bij lebara en lycamobile heb je dat probleem niet en werkt beter.

[ Voor 11% gewijzigd door fl2001 op 05-06-2022 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
Bij Aldi talk verbruikte we minder dan 40 euro per jaar aan belminuten en sms. Voor data een andere sim met een 1GB data maar geen belminuten.

Dat data abonnement stopt binnenkort en is eigenlijk ook te krap.

Ik ben ook naar Ben aan het kijken, maar lebara en lycamobile zal ik ook eens goed bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBKn
Oei, dit hoort niet bij L-Mobi, maar wel bij het onderwerp...ik kom er nu achter dat Lyca de prijs voor 1 mB verhoogd heeft van 1 cent naar 12 cent....dan wordt Lebara One onze hoop in bange dagen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrostyPeet
  • Registratie: Juni 2018
  • Niet online
Kreeg ook een sms dat AldiTalk stopt, advies om over te stappen op L-Mobi. Na veel verwarring en tegengestelde berichten lijkt dit nu de website voor oud AldiTalk klanten: https://www.l-mobitalk.nl/

Gratis sim kaart aangevraagd via de website, kwam binnen 1 week. Brief in slecht Nederlands. Paar vreemde welkom e-mails in Engels en daarna in slecht Nederlands ontvangen, dus ik had al zoiets van "oei oei", waar kom ik terecht. Nummerbehoud aanvragen was simpel, de L-MobiTalk simkaart gegevens invullen op de website, ontvangen SMS verificatiecode ingeven, klaar. Na half uur SMS ontvangen dat de volgende dag om 11 uur mijn AldiTalk simkaart werd uitgeschakeld. Pas daarna mocht ik de nieuwe L-MobiTalk simkaart in mijn iPhone plaatsen. Iets met het overzetten van het juiste 06 nummer.

Klein kwartiertje later was het oude 06 nummer actief (controleer met *102#), onder de nieuwe carriernaam. l-mobi, i.p.v. KPN. Aantal meldingen over "requesting", geen idee wat er aan de hand was. Dat de carrier sms kosten in rekening kan brengen voor iCloud authenticatie (?). Whatsapp gaf aan dat er een andere carrier was, of ik mijn oude 06 nummer wil behouden. Mijn oude AldiTalk tegoed en houdbaarheidsdatum is nog niet omgezet, ik zit op een welkomst L-Mobi bundeltje. Stond in een e-mail dat het wel een werkdag kan duren voordat het geregeld is.

Ik ben benieuwd hoe L-MobiTalk werkt. Komt op mij nogal vraag over, prijs per 20 seconden enzo. Vreemd is dat bij een uitgeschakelde iPhone ik bij AldiTalk de beller de boodschap kreeg "het door u gekozen nummer is momenteel niet bereikbaar, probeer het later nog eens". Bij L-MobiTalk krijgt de beller een melding dat het nummer niet actief is, bel 1888 voor informatie". Dit is verwarrend, of het 06 nummer niet bestaat.

Ik probeer L-MobiTalk een maandje uit, lukt het niet goed dan stap ik snel over naar een andere prepaid aanbieder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrostyPeet
  • Niet online
Misschien omdat ik een van de eerste AldiTalkers ben die moet overstappen naar L-Mobi(Talk), de gang van zaken is verwarrend.

Mijn AldiTalk tegoed is na een paar dagen netjes overgezet naar L-MobiTalk. Zag bij *100# dat de bundel eind deze maand zou aflopen. Contact gezocht via WA met de L-Mobi helpdesk. Kreeg binnen een uur antwoord dat de gemelde einddatum het welkom bundeltje van L-Mobi betreft, dat daarna de eigenlijke AldiTalk einddatum zou gelden. Die gratis welkom bundel van 256mb, 5 sms-jes en 15 belminuten kan ik gewoon gebruiken.

Ik zie een Edge internet icoontje. Voldoende voor mijn behoeftes: WA, OVinfo, NS, 9292 e.d.

Aanmelden op het L-Mobi netwerk na het aanzetten van mijn iPhone gaat stroef. Paar keer "registering" dat dwars over alle vensters staat. Na een paar minuten lijkt alles te werken en zie ik die melding niet meer voorbij flitsen. De melding krijg ik ook wel eens als ik een USSD code intik. Zag ik nooit bij AldiTalk.

Dat L-Mobi geen voicemail heeft is vreemd. AldiTalk heeft er wel een, die ik permanent kon uitschakelen. Geen antwoord gekregen op mijn opmerking hierover.

L-Mobi lijkt een geldigheidsduur te hebben van 9 maanden na b.v. een opwaardering, bij AldiTalk was dat 1 jaar. Minimale opwaardering was 10 euro bij AldiTalk, 5 euro bij L-MobiTalk.

AldiTalk besteed meer aandacht aan hun website en geeft meer informatie over hun diensten. Hoe L-Mobi hun data per 1 kb, 10 kb of 100 kb afrekenen kan ik niet vinden. Ook lijkt de website haastig gemaakt, met taalfouten, 404 links, halve opsomming, prijs per 20 seconden etc. Het oogt goedkoop, half af.

De tijd zal het leren of L-Mobi dezelfde hoge kwaliteit kan leveren als AldiTalk kon. Ik was altijd tevreden over AldiTalk en zal ze zeker missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taatort
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:42
Mijn vriendin heeft ook zo'n SMS van AldiTalk ontvangen. Zij heeft een prepaid abo.

Als ik het goed lees op de website van AldiTalk blijft het beltegoed dat vóór 30-06-2022 aanwezig is, minimaal 1 jaar beschikbaar. Je kunt tot die datum ook gewoon nog beltegoed kopen. Dus eigenlijk is er geen haast om e.e.a. over te zetten naar L-Mobi(Talk).

Na eventueel overzetten na L-Mobi(Talk) betaal je dus wel een maandelijks bedrag i.p.v. af en toe opwaarderen als je nu alleen prepaid hebt alleen maar voor bellen.

NB Als ik op de website kijk dan lijkt dit vrij compleet. Kan zijn dat er aan gewerkt is en nu wel beter op orde is. Afrekening per kb etc. zag ik inderdaad ook (nog) niet staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
Dat klopt niet hoor, ook bij lmobitalk kan je ervoor kiezen om alleen op te waarderen wanneer jij wilt, hoeft zeker niet elke maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taatort
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:42
fl2001 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 06:48:
Dat klopt niet hoor, ook bij lmobitalk kan je ervoor kiezen om alleen op te waarderen wanneer jij wilt, hoeft zeker niet elke maand.
OK Heb dit niet kunnen lezen op de AldiTalk pagina maar zal er wel overheen gelezen hebben. Kan me voorstellen dat dergelijke bedrijven je graag naar een maandabonnement 'willen duwen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minder-dan-0
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 25-06-2024
3 mobile nummers (niet alleen van mij maar ook 2 van andere personen niet op hetzelfde woonadres) van alditalk naar L.mobile. Nummer behoud hebben we allen aangevraagd. Het bedrag is alleen overgeschreven voor de komma. Dus bv 25,49 wordt 25,00 euro.
Na gebeld te hebben, hebben ze 1 nummer gecorrigeerd. Ze zeggen dat dit geen beleid is. Maar als bv 7 miljoen alditalk gebruikers overstappen met nummerbehoud en gemiddeld 50 cent achter de komma hebben dan wordt er 3,5 miljoen euro niet uitbetaald of als je het anders wil noemen gestolen.
Dus check je beltegoed voor en na overzetten en bel niet tussendoor.

[ Voor 6% gewijzigd door Minder-dan-0 op 18-06-2022 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Minder-dan-0 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:53:
3 mobile nummers (niet alleen van mij maar ook 2 van andere personen niet op hetzelfde woonadres) van alditalk naar L.mobile. Nummer behoud hebben we allen aangevraagd. Het bedrag is alleen overgeschreven voor de komma. Dus bv 25,49 wordt 25,00 euro.
Na gebeld te hebben, hebben ze 1 nummer gecorrigeerd. Ze zeggen dat dit geen beleid is. Maar als bv 7 miljoen alditalk gebruikers overstappen met nummerbehoud en gemiddeld 50 cent achter de komma hebben dan wordt er 3,5 miljoen euro niet uitbetaald of als je het anders wil noemen gestolen.
Als dat klopt is dat inderdaad niet helemaal netjes.

Maar aan de andere kant, het komt vrijwel niet voor dat prepaid beltegoed meegenomen kan worden bij een overstap, dus dat is echt mooi meegenomen.

Daarnaast zijn de tarieven bij Lmobitalk echt een stuk goedkoper, waardoor je dat eventuele kleine verlies er echt zo uit hebt hoor.

Wat ik mij wel afvraag, kan iedereen gebruik maken van de Lmobitalk tarieven? Ik ken wel iemand die zo een all in bundel van 4 euro zou willen. Bij aldi talk kreeg je maar 125 units bij lmobi 250, waardoor die bundel een stuk interessanter word.

De data maand bundels zijn wel echt peper duur, wie gaat anno 2022 voor 2GB data nog 12,50e vragen? Wettelijk gezien mag dat natuurlijk gewoon, maar wat mij betreft ben je dan gewoon mensen aan het oplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dchen
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 30-08 00:18
Ik ben ook overgestapt van Alditalk naar L-mobi, maar ik heb ook 11 cent minder ontvangen dan wat ik had, maar ik heb wel van L-mobi een gratis welkom bundel ontvangen t.w.v. €2,- en ik heb gelijk ook de beste deal gekocht van 1GB+150min+10 sms= €2,50 die geen ene andere provider aanbied in Nederland.

Ik vind die 2+2 gratis = 4 jaar bundel is een bijzonder bundel. Ik heb nog 2 Alditalk simkaarten van mijn kinderen.Ik zie dat de prijzen scherp zijn. Dus ik ga ook een van de volgende 2+2 gratis = 4 jaar bundel kopen.

1GB + 150 min + 10 SMS = €120,- / 48 = omgerekend kost €2,50 per maand
2GB + 225 min + 15 SMS = €150,- / 48 = omgerekend kost €3,13 per maand
3GB + 300 min + 20 SMS = €180,- / 48 = omgerekend kost €3,75 per maand
5GB + 500 min + 25 SMS = €210,- / 48 = omgerekend kost €4,38 per maand
Minder-dan-0 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:53:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thanalas
Dchen schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 20:58:
Ide beste deal gekocht van 1GB+150min+10 sms= €2,50 die geen ene andere provider aanbied in Nederland.

Ik zie dat de prijzen scherp zijn. Dus ik ga ook een van de volgende 2+2 gratis = 4 jaar bundel kopen.
Helaas zijn dat alleen scherpe prijzen als er een vergelijkbare kwaliteit (van verbinding en klantenservice) wordt geboden...

Daar schort het bij L-mobi helaas nogal eens aan.

Ik was ook twee jaar klant, met twee simkaarten, maar ik zag me genoodzaakt om er een tweede kaart van een andere provider naast te nemen om maar een betrouwbare verbinding in het buitenland te hebben. L-mobi is qua verbinding binnen Nederland wel redelijk (alhoewel je hier op het forum ook daar de nodige problemen over tegen komt), maar in het buitenland is het netwerk ronduit onbetrouwbaar!

Ik ben echt van pure ellende weg gegaan bij L-mobi, en heb nu een minder scherp aanbod van een concurrent voor lief genomen, waar wel wordt geboden wat is beloofd!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tweak-a-holic
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-03-2023
Nu na 1,5 jaar Lmobi (2jaar - 10gb, 1000min, 100sms) ga ik binnenkort toch eerder overstappen, heb problemen met smsjes die niet aankomen van diensten in het buitenland (google, paypal, etc), internet in de EU doet het soms wel soms niet, voicemail zou vorige jaar toegevoegd worden maar tot op heden is er nog geen voicemail, word je gebeld maar staat je telefoon uit of druk je iemand weg dan krijgt de beller te horen dat het nummer niet meer gebruikt word.

Na veel contact komen nu de meeste smsjes wel aan, ben gestopt met melden dat bepaalde smsjes niet meer aankomen (maar een ander gratis prepaid kaartje in een oude tel gestopt voor deze activatie smsjes) De andere problemen zijn niet opgelost in de afgelopen 1,5 jaar.

Ik zou er niet meer aan beginnen, ze hebben goede aanbiedingen maar kunnen gewoon niet waarmaken wat ze zeggen. Mocht je alleen de data gebruiken in NL dan zou ik het overwegen, anders zou ik niet kiezen voor L-mobi.

[ Voor 8% gewijzigd door Tweak-a-holic op 23-06-2022 07:21 ]

I just wanna make fake love to you...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Een sms'je van ebay-kleinanzeigen komt idd niet aan. Wacht er al een kleine 3 kwartier op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dchen
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 30-08 00:18
Ik gebruik sinds mei-2020 L-mobi sim van 1 GB bundel die nu €2,50 per maand. Het bevalt mij goed. Er was in het begin wel beetje probleem met roaming, na juist instelleren van APN werkt het wel goed. Ik heb een kleine bundel, laatste 2 jaar ik had geen problemen in Duitsland, België, Franrijk en Denemarken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieri
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-05-2024
het bevalt mijn ook nog altijd.krijg nu ook sms als ik de grens over ga. zo als de kosten van bellen sms en internet. als ik weer terug weer een sms dat dan weer alles uit de bundel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinyuu
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09 15:17
Mijn jaar L-Mobi (100mb) is bijna afgelopen... Nu zie ik dat deze bundel niet meer bestaat, en dat de kleinste bundel 300mb p/m en 30 euro per jaar is. Ben waarschijnlijk ik de minderheid, maar ik kwam niet eens aan de 100MB die ik hiervoor had.

Is er ergens nog een provider die kleinere bundels aanbiedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Rinyuu schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 16:21:
Mijn jaar L-Mobi (100mb) is bijna afgelopen... Nu zie ik dat deze bundel niet meer bestaat, en dat de kleinste bundel 300mb p/m en 30 euro per jaar is. Ben waarschijnlijk ik de minderheid, maar ik kwam niet eens aan de 100MB die ik hiervoor had.

Heb je wel een bundel nodig dan? Lebera One prepaid tarief, 1 cent per mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBKn
Rinyuu schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 16:21:

Ik had ook zo'n bundel en heb nu op sim 1 L- Mobi met voldoende beltegoed om een paar uur te kunnen bellen.
(geen starttarief) Op sim 2 Lebara One voor het internet. Inderdaad 1 cent per mB. Een tientje erop gezet en maar kijken hoe dat verloopt. Bruikbare app en veel keuze uit bundels. Omdat L- Mobi nog steeds onduidelijk is over het gebruik van hun bundels in het buitenland heb ik voor deze "constructie" gekozen. En het is allemaal prepaid, dus zit je nergens aan vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fweijers
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 12:12
Ik had deze jaarbundel afgesloten voor mijn zoontje,
L-mobi Jaarbundel 256 MB, 100 min, 10 sms
voor 25 euro in september 2020, en hij doet het nog steeds ... dat is wel gek eigenlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door fweijers op 02-08-2022 17:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FrostyPeet
  • Niet online
Ondertussen al een dikke maand op L-MobiTalk. Ze hebben een eigen tarieven vergeleken met L-Mobi, bijvoorbeeld geen 1 of 2 jaar prepaid. Je gebruikt wel dezelfde "Mijn L-Mobi".

Het is een leuke prepaid voor alleen internet toepassingen. De 1 cent per mb als basistarief is goedkoop Whatsappen bijvoorbeeld. Enkele tientallen appjes kosten mij een paar cent per dag.

Voicemail hebben ze niet. Buiten bereik of uitgeschakelde mobiel dan krijgt de beller een boodschap dat het nummer niet actief is. Zeer verwarrend voor de beller omdat de indruk bestaat dat het 06 nummer niet bestaat. L-Mobi is voor mij minder geschikt als bel provider.

iPhone/Facetime activatie smsjes gaan van het beltegoed af, niet van de eventuele bundel. Vreemd is dat zo'n sms naar +44 de ene keer 4 cent kost, de andere keer 6 cent. Deze sms kosten worden elke keer in rekening gebracht bij het aanzetten van mijn iPhone. iMessage en Facetime uitzetten werkt niet, kosten worden nog steeds in rekening gebracht, ik moet echt uitloggen uit mijn apple account in beide apps. Dit was even zoeken hoe dat moest, staat wel op hun webpagina uitgelegd. Vodafone prepaid brengt deze sms kosten niet in rekening.

Bij het aanzetten van mijn iPhone kan het een paar minuten duren voor het toestel geregistreerd is op het L-MobiTalk netwerk.

Er staat geen einddatum op mijn prepaid 06 nummer als ik kijk in "mijn l-mobi".

Als ik weg wilt bij L-Mobi met behoud van nummer is dat heel moeilijk. Een andere provider heeft een L-Mobi klantnummer nodig voor portering, die heeft L-MobiTalk niet.

Helpdesk via WA is beperkt, krijg soms geen antwoord. Hun verdienmodel lijkt te zijn dat de klant alles zelf regelt via hun website. Op zich werkt dat prima als er geen bijzondere problemen zijn. Opwaarderen gaat snel en soepel. Het verbruik- en kostenoverzicht in "mijn l-mobi" is volledig, ik kan elke cent/mb/minuut/sms zien.

Dekking is hetzelfde als bij AldiTalk. Volle signaal balk op mijn scherm.

Mijn internet is Edge. Op zich geen problemen met internet gehad, werkt "altijd". Snelheid voldoende voor WA, basaal surfen, OV9292, Google Maps etc. Ze ondersteunen ook nog 2G, handig voor oudere smartphones.

Paar keer gebeld, gesprek was goed verstaanbaar.

Mijn conclusie tot zover:
L-MobiTalk is een ongewone provider vergeleken met bijvoorbeeld AldiTalk, KPN en Vodafone. Als je met de eigenaardigheden kan leven is het goedkoop "altijd aan" internetten voor "lichte" toepassingen. Zeg maar berichtjes uitwisselen via een chat app of een keer kijken op OV9292 / Perronwijzer. Sms voor 4 (of 6 cent) per stuk is vaak goedkoper als sommige abonnementen. Te duur voor de middelmatige of zware internetter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansotten
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-08 17:04
l-mobi, geen voicemail, slechte dekking buitenland.

Overgang van alditalk naar l-mobi ging redelijk, nummerbehoud. Eerste dagen was het veel foutmeldingen, later beter.

Nu aan het overgaan op KPN, een abonnement maar dit keer. Nummerbehoud is een drama, de normale manier bij KPN werkt niet. Via de KPN service telefoon nu bezig, maar KPN is nog steeds KPN: krijg ineens tweede abonnement, nieuwe SIM card opgestuurd. Nummerbehoud op eerste is gecancelled, nieuw gsm nummer en email dat abonnement op deze SIM is ingegaan....

Contractnummer bij l-mobi schijnt het nummer op de SIM kaart te zijn, begint met 89 en is vrij lang. Via whatsapp dat antwoord gekregen van l-mobi in heel slecht nederlands, maar alla, een antwoord krijgen van l-mobi is tenminste heel wat.

Nu maar verder vechten met KPN om alles recht te krijgen, ze verdommen het te escaleren naar de afdeling 'moeilijke nummerbehoud', en prutsen maar wat aan (tweede contract en tweede SIM kaart, hoe krijgen ze het voor elkaar!).

Conclusie:
l-mobi begin er niet aan, heel foute beslissing van alditalk daar op over te gaan.
KPN is welwillend, doen hun best, maar wat een gepruts weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen3673
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-07 13:11
Ik kon helaas ook niet anders dan van Alditalk overstappen naar L-mobi.
Had ik het maar nooit gedaan...
Nummerbehoud was simpel aangevraagd, maar is nooit gelukt.
Mijn resterende Beltegoed van Alditalk is verdwenen.
De klantenservice beweert glashard dat het overzetten wel gelukt is.
Ongelooflijk.
Weg nummer en weg geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danso
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
Ook hier noodgedwongen overgestapt van Alditalk naar L-mobi...
Overzetten van nummer ging probleemloos maar nu,na een dikke week nog geen resterend staande beltegoed ad €67 euro van Alditalk overgezet.
Lees veel reviews dat dit nogal "standaard" is bij deze club.
Nog even aankijken of dit alsnog gebeurt anders heel gauw wegwezen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 19:17
Ik heb hier twee klanten waarvan de simkaarten niet naar behoren werken na deactivatie van alditalk. De nummers en het belkrediet zijn niet omgezet, er zijn door lmobi twee nieuwe simkaarten verstrekt met vreemde nummers en KS heeft er geen antwoord op.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBKn
In Noord Duitsland, Denemarken en Zuid Zweden overal 4G met de bijbehorende grens SmS jes.
APN: KPN Internet. Met standaard beltegoed. Dat viel me reuze mee. (Telefoon Nokia 3.4)

[ Voor 6% gewijzigd door JohnBKn op 28-08-2022 15:29 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasGouv
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-09 19:39
Mijn contact met l-mobi via Whatsapp ging vandaag geweldig. Ga hier toch maar niet naar over. Zat te kijken naar hun 4 jaar prepaid abo. Maar dat is een hoop geld als ze failliet gaan.

Dus ik vroeg dat aan ze en kreeg de melding dat ze mij niet als klant wilden.

[ Voor 28% gewijzigd door ThomasGouv op 06-09-2022 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:25

ikt

Hier een familielid die op van Alditalk naar L-mobi is gegaan. Overzetten ging goed, maar er lijkt op L-mobi veel meer scam/spam-SMS binnen te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostyPeet
  • Niet online
Update sinds mijn vorige post hier.

Nog steeds elke keer "registering" bij aanzetten van mijn oude iPhone. Geen idee wat voor protocol L-Mobi gebruikt, of dat iets dat op VOIP lijkt?

Erg vervelend dat bij L-Mobi Apple steeds Imessage, Facetime en iCloud wil verifiëren (kost elke keer 1 sms). Lijkt er op dat Apple in de war raakt van het L-Mobi protocol?

Basis SMS prijs is van 4 cent naar 15 cent per stuk omhoog gegaan sinds 2 augustus 2022. 1 Losse mb kost nog steeds 1 cent. Ze ronden wel af naar boven of beneden. 1,82mb kost bijvoorbeeld 2 cent, net als 2,04 mb. Nog geen telefoongesprek gevoerd dus ik weet niet wat een gesprek echt kost.

Is wel goedkoop WA-en. Voor 3 cent per dag kan ik behoorlijk wat tekstberichtjes versturen en ontvangen. Schat dat ik voor 2 tientjes per jaar een WA fone heb, daar kan geen abbo tegenop.

Aanbiedingen in My L-Mobi voor diegenen die prijzen willen vergelijken.
1GB 2+2 Jaar gratis actie 2022 48 x (1 GB Data 150 Min 10 SMS) € 120.00
2GB 2+2 Jaar gratis actie 2022 48 X (2 GB Data 225 Min 15 SMS) € 150.00
3GB 2+2 Jaar gratis actie 2022 48 x (3 GB Data 300 Min 20 SMS) € 180.00
Jaar Bundel 1 GB 12 X (1 GB Data 125 Min 15 SMS) € 59.95
Jaar Bundel 3 GB 12 X (3 GB Data 300 Min 30 SMS) € 89.95
Jaar Bundel 5 GB 12 X (5 GB Data 500 Min 50 SMS) € 104.95

Jaar Bundel 300 12 X (300 MB Data 100 Minutes 10 SMS) € 29.99
Jaar Bundel 512 12 X (512 MB Data 100 Minutes 10 SMS) € 44.95

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Sinds vandaag werkt mijn L-mobi niet meer. Mijn simkaart is onbereikbaar en online inloggen lukt niet. Blijkbaar hebben ze de algemene voorwaarden veranderd:
Het Prepaid tegoed is geldig zolang u minimaal één keer per 93 dagen opwaardeert of na verval van een maand of jaarbundel. Indien u het tegoed niet binnen 93 dagen opwaardeert, wordt het bevroren, waardoor u alleen nog maar gebeld kan worden. Indien u binnen de opvolgende 31 dagen het tegoed niet opwaardeert, verliest het resterende tegoed zijn geldigheid en kan u niet langer gebruik maken van de aansluiting. Het tegoed en het telefoonnummer komen dan automatisch te vervallen en de simkaart is dan niet meer te gebruiken.
Als de klant overstapt naar een andere telecomaanbieder en de klant neemt het nummer mee, dan eindigt hiermee de overeenkomst;
Als de Prepaid-overeenkomst eindigt dan vervalt het eventuele tegoed en kan de klant geen nieuw tegoed meer bijkopen;
Indien een klant langer dan 3 maanden opeenvolgend geen gebruik maakt van een simkaart wordt deze geblokkeerd en is deze niet meer bruikbaar;

Ik weet niet beter dan dat beltegoed onbeperkt houdbaar was, zolang je er af en toe gebruik van maakt. Ook heb ik geen enkele melding ontvangen dat ik moet opwaarderen o.i.d. :F

Edit: na contact met de klantenservice en even geduld is mijn nummer weer bereikbaar en heb ik het opgewaardeerd. Op mijn vraag of ze hier niet een berichtje over hadden moeten sturen was het antwoord dat ze daar nog aan werken. In ieder geval heb ik mijn nummer nog.

[ Voor 9% gewijzigd door RemcoDelft op 10-02-2023 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
Wat een flinke verslechtering van de voorwaarden zeg!

Je moet dus elke 3 maanden minimaal 5 euro opwaarderen = 20 euro per jaar.

Nu maakt het zich wel erg oninteresant voor de mensen die weinig gebruik maken van hun telefoon.

Dit word natuurlijk gedaan om mensen te pushen naar zo een jaarbundel, maar of dit nou de goede manier is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
k had pas ook weer een "heel vriendelijk" gesprek met l-mobi. ik wilde een nieuwe sim-only neme op jzp-lmobi.nl omdat ik tot nu toe eigenlijk vrijwel geen mobiele data nodig had maar sinds ik de blindshel classic 2 heb gekohct een stuk meer denk te gaan gebruiken. ik hoorde niks na de bestelling van mijn sim-only dus belde even. die dienst bestaat niet meer werd me onvriendelijk verteld. ze werkten niet meer met die site. ik vroeg waarom die site dan niet was opgeheven. 'dat is onze keuze, daar gaan we niet met u over in discussie, u heeft toch niks betaald"? was het antworod. Ik gaf aan wel een machtigign tot automatisch incasso te hebben gegeven: die kunnen we annuleren, was het antwoord. ik moest maar een jaarbundel nemen. daarnaar kijkend: was het altijd al zo dat de 2+2-jaarbundels maar to t3gb gingen? 4 jaar lang vastzitten aan slechts 3gb en 300 belminuten vidn ik niet zo'n bijzondere deal. ik herinner me dat je eerder ook de grote bundels tot 10gb in de 2+2 jar deal kon kopen. en ook bij 1jaarbundel is 7gb met 700 minuten het maximum en zo voordelig is die niet. ik heb het idee dat l-mobi zijn aanbod nogal heeft versoberd, of herinner ik me mooie prijzen die r nooit waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Die 1 jaar bundel is eigenlijk zelfs duur toch?

Voor een tientje per maand heb je bij meerdere providers zelfs meer dan het dubbele aan data...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBKn
dicksterk schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:16:
k had pas ook weer een "heel vriendelijk" gesprek met l-mobi. ik wilde een nieuwe sim-only neme op jzp-lmobi.nl omdat ik tot nu toe eigenlijk vrijwel geen mobiele data nodig had maar sinds ik de blindshel classic 2 heb gekohct een stuk meer denk te gaan gebruiken. ik hoorde niks na de bestelling van mijn sim-only dus belde even. die dienst bestaat niet meer werd me onvriendelijk verteld. ze werkten niet meer met die site. ik vroeg waarom die site dan niet was opgeheven. 'dat is onze keuze, daar gaan we niet met u over in discussie, u heeft toch niks betaald"? was het antworod. Ik gaf aan wel een machtigign tot automatisch incasso te hebben gegeven: die kunnen we annuleren, was het antwoord. ik moest maar een jaarbundel nemen. daarnaar kijkend: was het altijd al zo dat de 2+2-jaarbundels maar to t3gb gingen? 4 jaar lang vastzitten aan slechts 3gb en 300 belminuten vidn ik niet zo'n bijzondere deal. ik herinner me dat je eerder ook de grote bundels tot 10gb in de 2+2 jar deal kon kopen. en ook bij 1jaarbundel is 7gb met 700 minuten het maximum en zo voordelig is die niet. ik heb het idee dat l-mobi zijn aanbod nogal heeft versoberd, of herinner ik me mooie prijzen die r nooit waren?
Op pagina 69 van dit mooie forum staat de aanbieding van 2+2 jaar 10Gb 1000 minuten en 100 SMS.
Dus je geheugen is nog prima! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Zijn hier eigenljik nog actieve l-mobi gebruikers?
Ik ben wel benieuwd hoe stabiel het netwerk tegenwoordig is.
Ik ga binnenkort voor de jaarbundel met 7gb en 700 minuten. Niet omdat die voordelig is maar omdat ik l-mobi eindelijk weleens een jaartje in mijn dagelijkse telefoon wil hebben. aan de belminuten heb ik niet genoeg dus dar komt een lycamobile bundeltje van 3,50 in de maand bij met onbeperkt belen erin.
Maar het schetst wel een beetje de situatie van l-mobi nu: er is eigenljk geen enkel aanbod meer dat concurrerend is. dus enkel een telecomfreak als ik kiest zoeits omdat het een full mvno is, en dan ook nog de kelinste full mvno die we hebben. juist dat vind ik er leuk aan. ik ben vectone ook trouw gebleven, dwars door de dagen/weken durende storingen heen tot het ddefinitieve einde. Ik vraag me wel af: hoe lang gaat l-mobi het nog trekken, want wat ze bieden ljikt me echt niet meer veel klanten trekken. misshcine hebben ze veel prepaid-klanten an aldi talk vastgehouden maar verder zou k het niet weten. Het verbaasd me toch heo sommige mini-mvno's het volhouden, ik denk daarbij bijvoorbeeld ook aan Bliep. maar dat is geen full-mvno dus die vind ik dan weer niet leuk genoeg;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold79
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13-09 09:24
Hier nog altijd een tevreden l-mobi gebruiker. Binnen het gezin hebben we 3 simkaarten met de 48 maanden bundel geactiveerd. Sms-jes komen hier goed door. Alleen buitenland blijft beetje crappy maar daar heb ik een Vodafone prepaid kaartje voor waarop ik Onbeperkt data bundel (EUR 14 per week) activeer tijdens vakanties in buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
ik heb gisteren de grootste jaarbundel gekocht 7gb, 700 minuten en 70smsjes. jammer genoeg eigenljik totaal niet voordelig meer. wat ze vroeger hadden, hele goede 48 maandenbundels is voorbij. de 2jaarbundels zijn maar klien, tot max 3gb en daar krijg ej geen 2 jaar extra meer bij. Maar ik wilde nu eindelk eens een jaar l-mobi als mijn simkaart voor dagelijks gebruik. ik ga dan ook mijn meest gebruikte nummer erhen porteren zodra de simkaart binenn is. ernaast neem ik voor 3,95 nog een lyca simonly met 2gb en oneperkt bellen, want ik heb niet genoeg an 700 minuten.
ik hoop echt voor l-mobi dat ze snel iets vinden om weer betere bundels te kunnen bieden, want anders zie ik het somber in voor hun toekomst. partijen als 50+mobiel of stern mobile zijn gewoon goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Is het gedaan met L-Mobi?

Op de site staan nog maar een paar hele kleine jaarbundels?

De maandbundels staan er ook nog, maar die zijn veel te duur, dat neemt sowieso niemand.

Wel jammer, hiermee verdwijnt er weer een prepaid provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Nee hoor. l-mobi heeft nu enkle wat kleine budnels zolagn de rechtzaak met kpn loopt. ik vermoed at kpn wil dat ze kliene bundels aanbieden zolang ze niet bereid zijn te betalen wat kpn vraagt. L-mobi heeft echter een zaak waarin kpn zal moeten tonen wat hun tarieven zijn die ze aan lyca/lebara/budget mobiel berekenen. bij een te groot verschil zal l-mobi in het gelijk worden gesteld dat kpn hen onredelijk heeft ehaneld omdat zij van kpn inkoopprijzen hebben gekregen die voor een nieuwkomer ongeschikt waren om te concurreren met de al bestaande partijen. tot die tijd hangt er dus een groot bedrag tussedn kpn en l-mobi in en ik vermoed dat kpn hen heeft gesommeerd enkle nog kleine bundels aan te bieden zoalgn deze zaak loopt. maar ze kunnen altidj nog naar vodafone uitwijken dus er is niets definitiefs aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 21:17
Ik heb voor mijn dochter al een paar jaar een jaarbundel van 1 GB per maand voor 59,95 per jaar.

Enkele dagen geleden nog gezien dat het te bestellen was, wil ik zojuist bestellen is de bundel niet meer aanwezig en kom ik dit topic tegen. Aan de ene kant denk ik jammer, aan de andere kant denk ik is dit nog wel betrouwbaar en zijn ze niet over enkele weken/ maanden failliet?

Jammer want het was ideaal voor mijn dochter (je komt nooit voor verassingen te staan). Wij zitten zelf bij Simpel maar wat ik bij Simpel jammer vind is dat het plafond minimaal 10 euro is (voor onze dochter).

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste