Kreeg ook een sms dat AldiTalk stopt, advies om over te stappen op L-Mobi. Na veel verwarring en tegengestelde berichten lijkt dit nu de website voor oud AldiTalk klanten:
https://www.l-mobitalk.nl/
Gratis sim kaart aangevraagd via de website, kwam binnen 1 week. Brief in slecht Nederlands. Paar vreemde welkom e-mails in Engels en daarna in slecht Nederlands ontvangen, dus ik had al zoiets van "oei oei", waar kom ik terecht. Nummerbehoud aanvragen was simpel, de L-MobiTalk simkaart gegevens invullen op de website, ontvangen SMS verificatiecode ingeven, klaar. Na half uur SMS ontvangen dat de volgende dag om 11 uur mijn AldiTalk simkaart werd uitgeschakeld. Pas daarna mocht ik de nieuwe L-MobiTalk simkaart in mijn iPhone plaatsen. Iets met het overzetten van het juiste 06 nummer.
Klein kwartiertje later was het oude 06 nummer actief (controleer met *102#), onder de nieuwe carriernaam. l-mobi, i.p.v. KPN. Aantal meldingen over "requesting", geen idee wat er aan de hand was. Dat de carrier sms kosten in rekening kan brengen voor iCloud authenticatie (?). Whatsapp gaf aan dat er een andere carrier was, of ik mijn oude 06 nummer wil behouden. Mijn oude AldiTalk tegoed en houdbaarheidsdatum is nog niet omgezet, ik zit op een welkomst L-Mobi bundeltje. Stond in een e-mail dat het wel een werkdag kan duren voordat het geregeld is.
Ik ben benieuwd hoe L-MobiTalk werkt. Komt op mij nogal vraag over, prijs per 20 seconden enzo. Vreemd is dat bij een uitgeschakelde iPhone ik bij AldiTalk de beller de boodschap kreeg "het door u gekozen nummer is momenteel niet bereikbaar, probeer het later nog eens". Bij L-MobiTalk krijgt de beller een melding dat het nummer niet actief is, bel 1888 voor informatie". Dit is verwarrend, of het 06 nummer niet bestaat.
Ik probeer L-MobiTalk een maandje uit, lukt het niet goed dan stap ik snel over naar een andere prepaid aanbieder.