Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.
Deze tarieven hebben ze zelf doorgeven aan bv telecompaper, dit zijn dus wel degelijk gewoon de echte tarieven en bundels die ze gaan hanteren.dicksterk schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:55:
@prepaidsmurf: dat moet haast wel, iemadn die zowel bij de promotie van lyca als lebara betrokken is geweest moet weten hoe je dat doet, en ook dat hij dergeljike grote bekende merken niet gaat kunnen beconcureren met duurdere prijzen. Ik denk alleen dat hij lyca en lebara kent, als hij voor de lancering de prijzen al zou publiceren, zal lyca onmiddelijk meegaan al was het mar voor 1-2 maanden om de lancering overbodig te maken. dit soort bedrijven houen elkaar bverschrikkeljk goed ind e gaten.
Wat ze over een paar maanden gaan doen, weet niemand, maar dit is in iedergeval waar ze mee gaan beginnen.
Lijkt me niet dat ze valse informatie aan nieuws sites gaan doorgeven.
Kan je die als Nederlander gewoon in je dualsim telefoon stoppen, of zitten daar nog haken en ogen aan als je hem vrijwel uitsluitend "in het buitenland" gebruikt?prepaidsmurf schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:48:
Lyca DE geeft 6 GB voor 9,99 (Neukunden), terwijl Lebara DE het minder doet met 5 GB. Toch nog altijd 4,95 goedkoper dan L-mobi NL. Verder kost 2 GB bij Lebara DE 5 euro. Dat is weer 4,95 goedkoper dan bij L-mobi NL.
Tweakers rocks, maar alleen technologisch.
Na 90 dagen achter elkaar roamen mogen ze extra kosten in rekening brengen.RemcoDelft schreef op maandag 2 maart 2020 @ 12:33:
[...]
Kan je die als Nederlander gewoon in je dualsim telefoon stoppen, of zitten daar nog haken en ogen aan als je hem vrijwel uitsluitend "in het buitenland" gebruikt?
Nou is dat niet zo een probleem, want lyca en lebara simkaarten is niet zo moeilijk om aan te komen, met max 3/4 kaarten per jaar kom je wel een jaar door.
Al is het wel zo, dat je niet altijd de volledige bundel mag verbruiken, maar vaak ben je alsnog goedkoper uit voor data dan met elke andere prepaid provider in nederland, en dat is toch best vreemd als je het mij vraagt.
Als je dual tel hebt kan je dus in principe gewoon 1 vaste simkaart nemen, waarop je altijd bereikbaar bent, en eentje die je af en toe wisselt
ik weet dat er bv ook al esim prepaid providers actief zijn in nl, waar je voor 11 euro 5GB kan krijgen, krijg je ook bij geen enkele andere prepaid mvno in nl
Eigenlijk zou l-mobi ook minimaal voor 10 euro 5GB moeten aanbieden. Bij Lyca krijg je daar nu maar 3gb voor en 1 malig 5GB.
Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.
De voorwaarden lijken dus slechter te worden in plaats van beter.prepaidsmurf schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:21:
De gratis 1 GB bij een opwaardering van 5 euro is nog maar 15 i.p.v. 30 dagen geldig, maar wat moet je ook met een miljoen van het soort armoedzaaiers dat niet eens fatsoenlijk met 10 euro wil opwaarden.
€5 is een kabouter- of smurfenhoeveelheid, ik had daar van jou toch wel meer respect voor verwacht.
De meerdere maanden all-in deal 12 All-in 250/6 is ook duurder geworden (van €20 naar €25), smurfenhoeveelheid, maar toch.
@fl2001 Vectone en Youfone hadden lang 10 GB voor 10, waarom nu overal 5 euro aan taxatie erbij, zodat anderen onbeperkt het netwerk kunnen belasten met radio/TV?
@druipgrot wel goed lezen, "miljoen" staat er niet voor niets
over de tarieven was men wat vaag, het kon zijn dat ze van start gingen met deze tarieven, omdat ze zich toch vooral op de kleingebruikers willen richten, die hebben geen grote bundels nodig zeggen ze.
Uhm en welke bundels die ze hebben zijn dan gericht voor de klein verbruikers? ik neem aan dat ze niet 7,95 e voor 1 GB bedoelen en een paar pruts minuten.dicksterk schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 16:05:
Ik heb gebeld: de lancering zal waarschijnlijk binnen nu en een week plaatsvinden, er was nog niet voldeonde beltegoed aangemaakt.
over de tarieven was men wat vaag, het kon zijn dat ze van start gingen met deze tarieven, omdat ze zich toch vooral op de kleingebruikers willen richten, die hebben geen grote bundels nodig zeggen ze.
Of ze bedoelen de ultra mini 12 maanden bundel. Kortom dit is weer een provider die niks nieuws gaat bieden, dan wat er al is.
Ik zou me niet zo druk maken als ik hun was over voldoende beltegoed, ik denk dat er genoeg over zal blijven
Of nee, de 1 cent per mb gaat het verschil maken, want dat kon nog niet bij een andere provider, ik ga meteen overstappen.
[ Voor 6% gewijzigd door fl2001 op 03-03-2020 16:13 ]
maar idd de bundels zijn ook voor klienverbruikers niet leuk: die 7,95 bundel, wat vinden jullie dat die zou mogen kosten(als we er vanuit gaan dat de inhoud gelijk blijft)? ik heb gezegd dat ik 2,50 de maximumprijs voor een dergelijke bundel vind.
3,50 lijkt mij wel echt de max wat ik voor zo iets zou betalen, maar ik vind 1GB ook te weinig, dus had dat dan alsnog niet genomen.dicksterk schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 17:47:
Het blijft interessant voro bliep-klanten die geen bundel hoeven, die zijn bij l-mobi vel goedkoper uit(7ct per mb tegen 1ct per mb, 6ct per minuut tegen 7ct per minuut.
maar idd de bundels zijn ook voor klienverbruikers niet leuk: die 7,95 bundel, wat vinden jullie dat die zou mogen kosten(als we er vanuit gaan dat de inhoud gelijk blijft)? ik heb gezegd dat ik 2,50 de maximumprijs voor een dergelijke bundel vind.
Ik vraag mij echt af, waar ze hiermee klanten willen aantrekken, bliep? hoeveel klanten zullen die nou nog hebben, daar ga je het echt niet mee redden.
Kun je in Nederland nu 3 GB krijgen onder de 10 euro? Bij een Simyo zou het 7 euro kosten, zonder belminuten. Maar dat kan natuurlijk niet. Nederland is peperduur geworden.
Zie daar een gat in de markt tussen de bewust te kleine 1 of 2 GB en de te dure 5 GB bundels, maar ik zal wel weer uitsluitend voor eigen parochie prediken.
Veel goedkoper? De geldigheid van je tegoed voor de periode van 2,5 maanden, betekent bij een minimale opwaardering van €5 dat je sowieso €2 per maand, en dus €24 per jaar kwijt bent. Dat is dus 200MB per maand (1ct/MB).dicksterk schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 17:47:
Het blijft interessant voor bliep-klanten die geen bundel hoeven, die zijn bij l-mobi veel goedkoper uit(7ct per mb tegen 1ct per mb, 6ct per minuut tegen 7ct per minuut.
Gebruik je minder dan 100MB per maand dan ben je bij Bliep al snel beter uit. Ik zie het voordeel van L-mobi in het datasegment van 100MB tot ca. 750MB. Dat is een belangrijk segment aan kleinverbruikers. Ik val daaronder, reden waarom ik sowieso wel over ga, maar ik weet niet met ze hoevelen ik ben. Het is mij al eens te verstaan gegeven dat men aan mijn soort kleinverbruiker niet verdient. Ik vind dat alleen maar een compliment overigens.
In de voorwaarden staat een lang en onduidelijk verhaal over het beltegoed. B.v. na 75 dagen kun je er niets meer mee, je kunt alleen nog gebeld worden, en na 90 dagen vervalt het. Je kunt je simkaart redden als je er nieuw tegoed op zet, maar dat draait het verval van het oude tegoed niet noodzakelijk terug.
L-mobi doet er beter aan de Lebara (geen verval bij gebruik of opwaardering), of de Vectone voorwaarden (verval na 90 dagen) over te nemen.
Het kan bij youfone. 9 euro voor 4GB +200bel/smsjes per maand. Je moet wel bereid zijn om een 2jarige contract af te sluiten.prepaidsmurf schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 18:15:
Kun je in Nederland nu 3 GB krijgen onder de 10 euro? Bij een Simyo zou het 7 euro kosten, zonder belminuten. Maar dat kan natuurlijk niet. Nederland is peperduur geworden.

Overigens is het wel zo dat je bij l-mobi natuurlijk nog wel die bonus krijgt van 2GB per opwaardering, dus volgens de huidige tarieven kan je voor een tientje 4GB + 120 min per maand krijgen.
Wat dus momenteel voor een tientje de beste prepaid bundel is. Bij lebara krijg je bv maar 2GB en bij Lyca 3GB, bij die 2 krijg je dan wel weer veel meer belminuten en smsjes.
Bij Simpel moet je voor 4GB een 2 jarige contract afsluiten, al krijg je daar dan wel onbeperkt bellen bij, wat vrijwel niemand nodig heeft.
Het zal er voornamelijk van afhangen hoe creatief ze zijn met datakosten. Bij Bliep tikt er tot meerdere keren per uur een cent weg, zelfs als ik data en 4G op mijn telefoon uitzet. Dat tikt toch aan, dus ik heb daar maar een bundel genomen.dicksterk schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 17:47:
Het blijft interessant voro bliep-klanten die geen bundel hoeven, die zijn bij l-mobi vel goedkoper uit(7ct per mb tegen 1ct per mb, 6ct per minuut tegen 7ct per minuut.
L-mobi is nog niet zo ver dat ik een simkaart kan bestellen helaas.
Die 12 maanden bundel zou veel leuker zijn als het gewoon een jaarbundel is. Of dat je het onbeperkt kan meenemen naar de volgende maand. Wie heeft er maandbundels nodig als je jaarbundels kan hebben? Of nog beter, net zoals Orange ooit adverteerde: wat van jou is blijft van jou.
Dat zijn dingen waar je je in de huidige markt mee kan onderscheiden.
Heb je al om uitleg gevraagd aan bliep? Want als iets uitstaat hoort het ook geen geld te kosten, ook niet als het om een paar cent per uur gaat. Iets wat uitstaat kan ook geen geld kosten. Stel je voor dat ze dat bij alle klanten doenRemcoDelft schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:14:
[...]
Het zal er voornamelijk van afhangen hoe creatief ze zijn met datakosten. Bij Bliep tikt er tot meerdere keren per uur een cent weg, zelfs als ik data en 4G op mijn telefoon uitzet. Dat tikt toch aan, dus ik heb daar maar een bundel genomen.
waar haal jij die 3gb vandaan? voglens mij staat er 3gb+2gb promotie of zoeits is dus 5gb.
Momenteel is de Cambrische explosie aan nieuwe bundels weer even beteugeld, of is alles teruggezet naar een oude versie i.v.m. pottekijkers?
Destijds stond er bij de voorwaarden dat het bonus tegoed maar eenmalig toegekend zou worden...dicksterk schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:22:
fl2001: bij mijn weten krijg je bij lyca voor de holland xs bundel 5gb voro 10 euro +onbeperkt beleln/sms.
waar haal jij die 3gb vandaan? voglens mij staat er 3gb+2gb promotie of zoeits is dus 5gb.
@prepaidsmurf maar dan moet je lopen kloten met simkaarten, geeft toch wat gedoe.
Maar all bij al is dit lmobi bijna een copy van lebara, wat een toeval dat ze beide voor 30 e 15 gb geven, wat nou niet bepaald een standaard hoeveelheid gbs is voor zo een bedrag.
Als nieuwe provider die met 0 klanten begint, moet je toch veel aggresiefer beginnen.
De lyca bundel leek 5 GB te hebben, maar zoals altijd bij de venters van klatergoud en foptegoed lag de werkelijkheid ietwat genuanceerder. Ik kan moeilijk geloven dat het echt zo is, dicksterk, maar ooit als mijn tegoed op is...
Ik heb nogsteeds 5gb per maand, en idd nogaltijd voor 5 euro. geen idee waarom, en het kan best dat ik de enige sim heb met die bug, maar ik vnd het helemala prima 5gb+onbeperkt beleln/sms voro 5 euro bij lyca, al sinds mei dus nu bijna een jaar, ik heb dan dus 60 euro betalad voor 12 maanden die bundel.
Ik vrees dat l-mobi daar niet aan gaat tippen.... maar als 2e sim is het wel leuk.
Die 'all in' meerdere maanden bundels zijn maar niks.RemcoDelft schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:14:
[...]
Het zal er voornamelijk van afhangen hoe creatief ze zijn met datakosten. Bij Bliep tikt er tot meerdere keren per uur een cent weg, zelfs als ik data en 4G op mijn telefoon uitzet. Dat tikt toch aan, dus ik heb daar maar een bundel genomen.
Die 12 maanden bundel zou veel leuker zijn als het gewoon een jaarbundel is. Of dat je het onbeperkt kan meenemen naar de volgende maand. Wie heeft er maandbundels nodig als je jaarbundels kan hebben? Of nog beter, net zoals Orange ooit adverteerde: wat van jou is blijft van jou.
Dat zijn dingen waar je je in de huidige markt mee kan onderscheiden.
Stel je de kleinverbruiker voor die 200MB per maand blijkt te gebruiken, maar zich al voor een jaar heeft gebonden aan de '12 All-in 100', 100MB per maand en 25min telefoon/5SMS omdat ie daarmee slechts €15,- per jaar kwijt zou zijn.. Voor die paar extra MB's loopt ie tegen de houdbaarheid van het beltegoed (2,5 tot 3 maand) aan... waardoor zijn kosten ineens met minimaal €20 (4x€5) toenemen: €35 per jaar!
Oké dan kun je 300MB gebruiken, maar het is gekunsteld om op 150% van je normale gedrag te gaan zitten. Nee dan zónder bundel: €24 (200MBx1ct/MB) en zelfs als je 300MB wilt gebruiken zit je met €36 per jaar op hetzelfde niveau. Die paar telefoontjes doen er niet toe.
Alleen als die kleinverbruiker zich voor een jaar heeft gebonden aan de '12 All-in 250' voor €25, zit ie goed, maar hé, dat is dus nagenoeg hetzelfde als 200MB/maand x 1ct/MB (€24)! Oké, nu zit ie met €6 aan gratis (100)belminuten wel wat beter.
Maar die kleinverbruiker hoeft maar 300MB per maand te blijken gebruiken en hij betaalt dankzij de korte houdbaarheid van het beltegoed €25+€20=€45! per jaar. En ja hoor, zonder bundel was dat €36 per jaar geweest. Weg voordeel van de €6 aan (100)belminuten.
Dit alles natuurlijk ervan uitgaande dat je minimaal met €5 moet opwaarderen.
Ik ga met een nummer naar L-mobi, maar het enthousiasme is er wel af ;-)
Tenzij je met je kleine jaarbundel helemaal geen beltegoed nodig hebt, en je bundel wel kan blijven gebruiken.druipgrot schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 18:46:
Dit alles natuurlijk ervan uitgaande dat je minimaal met €5 moet opwaarderen.
Ik ga met een nummer naar L-mobi, maar het enthousiasme is er wel af ;-)
Ik wacht nog steeds tot ik een simkaart kan aanvragen.
O, ik denk best dat ik goed zou zitten als ik onder de 100MB blijf bij die kleinste bundel, dan heb ik geen beltegoed nodig en dat lijkt me wel te kunnen. Maar op het moment dat je er ook maar 1MB overheen wil betaal je €5 voor die éne MB en is het je geraden om er meer te gebruiken want over 90dagen ben je het kwijt. Maar ik zie je punt, je denkt dat je geen bundel kunt kiezen zonder een beltegoed. Nou, mijn tijd is op.RemcoDelft schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 19:49:
[...]
Tenzij je met je kleine jaarbundel helemaal geen beltegoed nodig hebt, en je bundel wel kan blijven gebruiken.
Ik wacht nog steeds tot ik een simkaart kan aanvragen.
12 All in 100 13 € 14.99 100MB 25Min 5SMS ( €14.99/12= €1.24 per maand)
12 All in 256 12 € 24.99 250MB 25Min 10SMS ( €24.99/12= €2.08 per maand)
12 All in 1024 14 € 60,- 1024MB 100Min 10SMS ( €60/12= €5,- per maand)
12 All in 2048 28 € 90,- 2048MB 200Min 20SMS ( €90/12= €7.50 per maand)
Dicksterk is voor mij boven twijfel verheven, Janon daarentegen niet.FooLsKi schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:08:
[...]
Ik vraag me eerlijk gezegd af wat je met dit topic wil bereiken, ofwel: what's in it for you? Je bent, naar mijn mening, iets te enthousiast voor een reguliere consument en je hebt eerder aangegeven de eigenaar/directeur te hebben gesproken. De mate waarop je de brakheid van de website e.d. zit te verdedigen vind ik ook wat apart. Alsof je een groot fan bent van iets wat nog niet eens beschikbaar is. Vind ik eigenlijk wel een beetje vreemd.
De Facebookpagina https://www.facebook.com/lmobimobile/ heeft overigens een update gekregen. https://www.facebook.com/lmobimobile/videos/140001063967412/ pronkt met de 12 All in 100 bundel.
Well grappig dat ze dan die bundel hebben uitgekozen.druipgrot schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 16:07:
[...]
Dicksterk is voor mij boven twijfel verheven, Janon daarentegen niet.
De Facebookpagina https://www.facebook.com/lmobimobile/ heeft overigens een update gekregen. https://www.facebook.com/lmobimobile/videos/140001063967412/ pronkt met de 12 All in 100 bundel.
Ik had juist de 12 all in 250 bundel uitkozen. Dat is waar simpel bv veel voormalig prepaid klanten en mensen die sowieso weinig verbruiken mee binnen halen.
Ik snap het wel, je wilt en kunt scoren met de vanaf-prijs. (En als je buiten de bundel bezig bent zit je op minimaal €20) Wat ze wijselijk niet zeggen is natuurlijk dat je voor een paar MB extra €5 betaalt die maximaal 90 dagen geldig is, wat betekent dat je dan dus net zo goed geen bundel kunt nemen. Die bundels vind ik echt volksverlakkerij ;-)fl2001 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 17:42:
[...]
Well grappig dat ze dan die bundel hebben uitgekozen.
Ik had juist de 12 all in 250 bundel uitkozen. Dat is waar simpel bv veel voormalig prepaid klanten en mensen die sowieso weinig verbruiken mee binnen halen.
edit: heb voor de gelegenheid een dual sim vouwphone profielfoto gekozen ;-)
[ Voor 5% gewijzigd door druipgrot op 06-03-2020 21:20 ]
Dankzij je bericht heb ik voor het eerst een bezoek gebracht aan hun site, maar ik zie een verloop van 30dagen, heb je een linkje naar wat jij noemt?prepaidsmurf schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 10:19:
Als je geen bundel neemt ben je m.i. goedkoper uit met Lebara One tegoed (15 euro = 3GB = 12x250 MB, maar zonder verval) en eventueel wat Frynga/Stuntcalls beltegoed.
en na dat jaar moet je een nieuwe lebara sim nemen want die korting op beltegoed kan maar 1 keer.
"30 euro (het maximum) aan Lebara One tegoed, wat na korting 15 euro kost." ik zie die korting nergens staan.prepaidsmurf schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 12:42:
Ergens in de Lebara draad staat een voorbeeld van mij, maar i.p.v. het maximale bedrag voor 10=20 tegoed kies je 30 euro (het maximum) aan Lebara One tegoed, wat na korting 15 euro kost. Dit type tegoed is onbeperkt houdbaar, zolang je het regelmatig gebruikt of opwaardeert.
In jouw bericht zie ik wel korting staan, maar niet op de website van Lebara.prepaidsmurf schreef op zondag 8 maart 2020 @ 22:00:
@druipgrot KORTING
Dankzij je inbreng denk ik nu te weten dat ik als extreemlight consument zonder bundelbehoefte met een €10 Lebara One tegoed zowel Bliep als L-mobi aftroef! Dank daarvoor.prepaidsmurf schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:51:
@druipgrot Je moet ook eerst een telefoonnummer invoeren. Beter om deze discussie te houden in de Lebara sectie.
Over naar de lancering van L-mobi,
Die termijn is voorbij, net als mijn interesse, als kleingebruiker van voornamelijk data zonder bundelbehoefte (€10 Lebara One tegoed wint dankzij houdbaarheid).dicksterk schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 16:05:
Ik heb gebeld: de lancering zal waarschijnlijk binnen nu en een week plaatsvinden, er was nog niet voldeonde beltegoed aangemaakt.
[ Voor 62% gewijzigd door druipgrot op 11-03-2020 10:25 ]
sim in telefoon ging goed, maar daar kan weinig aan verkerd gan.
hoewel een pincode vermeld stond op de kaart hoefde die niet te worden ingevoerd, net als bij vectone en lyca overigens.
vreemd dingetje was dat de simkaart niet uit zichzelf verbond met het netwerk, moest eerst naar het sim menu en daar de optie connect to network aanvinken.
In eerste instantie kon ik niets met de simkaart, zelfs niet gebeld worden, wel mijn nummer zien. ten behove van de test kreeg ik een opwaardeercode(anders had ik nies kunnen testen want opwaarderen vanaf e site kan nog niet).
na de opwaardering wordt de geldigheid van de 1gb data vermeld, niet de geldigheid of vervaldatum van beltegoed.
er is geen voicemailservice actief, die is ook nog niet te bellen.
gebeld worden gaat goed, bellen naar kpn-gerelateerde mvno`s zoals robin mobile en lebara gaat in hd voice, bellen naar lyca niet maar dat komt omdat lyca geen hd-voice aanbiedt.
bellen naar de overal/bleip sim ging echhter niet goed, degene aan de andere kant hoorde mij wel maar ik hoorde van diegene slechts een half woord per zin. bellen naar lyca gign dan weer wel prima, en gebeld worden vanaf bliep ook.
voorlopig tot zover mijn bevindingen. zijn er nog dingen die jullie graag getest willen hebben?
Ik ben wel benieuwd hoe het internet is, en dan vooral of het stabiel is.dicksterk schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:07:
voorlopig tot zover mijn bevindingen. zijn er nog dingen die jullie graag getest willen hebben?
Bij Vectone was dat namelijk een drama... En bij Lyca in het begin trouwens ook
Overigens vind ik dat ze wel wat tegenstrijdig zijn, ze zouden op 1 maart beginnen, maar zijn dus nu nog steeds bezig met test simkaarten...
Dat vind ik wel wat vreemd.
Het internet is zoals beloofd rond de 25mbps, in praktjktests laden pagina`s veel sneller met l-mobi dan bijvoorbeeld met bliep(zit ook in die dualsim telefoon). ben zelf erg tevreden over de stabilitiet van het internet, al is een minpuntje dat je de apn(L-mobi) zelf moet instellen, dat had best automatisch gemogen maar lyca presteert dat ook nogaltijd niet dus dat wordt ze door mij vergeven.
het enige waaraan je merkt dat dit een mvon met eigen platform is is bijvoorbeeld het uitbel-probleempje naar bliep, en dat er gen voicemailservice onder 1233 zit, maar verder is het op het eerste gezicht een prima platform, veel beter dan wat vectone had en zlefs beter dan lyca in die zin dat hdvoice gewoon werkt en data een stuk sneller is, ik vind lyca sosm nogal traag..
Ik weet niet meer welke user het was, denk "dicksterk" over het contact nemen en advies geven aan l-Mobi. Thanks for that! Maar zou je aan hun een voorstel willen doen om je tegoed maandelijks mee te kunnen nemen?
Dit mis ik wel van de huidige providers. Voor een kleingebruiker is dit wel interessant.
Vond de 12 maanden All-in van €49,95 (is nu €59,95) wel interessant. Ik zit namelijk nu voor een soortgelijke bundel op iets minder dan €7. Helaas wel op 3G.
Verder vraag ik mij af wat de snelheid is van het 4G-netwerk wat ze gaan gebruiken. Dit heb ik niet kunnen vinden op hun website.
Ik sta open voor any advise over een goedkopere oplossing.
Thanks
Dit vind ik eigenlijk wel een goede tip. Geen enkele prepaid provider doet dat nog, en dat zou zeker een grote plus zijn.Royalty schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:52:
Ik weet niet meer welke user het was, denk "dicksterk" over het contact nemen en advies geven aan l-Mobi. Thanks for that! Maar zou je aan hun een voorstel willen doen om je tegoed maandelijks mee te kunnen nemen?
Dit mis ik wel van de huidige providers. Voor een kleingebruiker is dit wel interessant.
Ik denk dus dat l-mobi eerst behoorlijk wat gratis simkaarten moet gaann uitdelen, en dan maar hopen dat ze snle zo groot worden dat ze betere prijzen kunnen aanbieden.
l-mobi heeft niet het voordeel wat vectone en lyca hadden, dat de in Nedelrand gevestigde bvtjes enkel brievenbusfirma`s zijn die zijn verbonden met een onnavolgbare bergt daarboven zittende bedrijfjes in ngeland. vectone heeft vooral miljoenen gekost en nogsteeds wanklet het bedrijf door, met een mvno in engeland en nog enkele landen en een ook in Nederland werkende app in de playstore(vectone genaamd). Ook bestaan er nogsteeds plannen om weer terug te komen, zo is de domeinnaar vectonemobile.nl na verdwijning weer opnieuw aangekocht en hebben ze nogsteeds nummerblokken geregistreerd staan bij acm. l-mobile eheft in elk land een eigen bedrijfje, maar het ziet er niet uit zoals vectone dat altijd ergens bakken met extra gled vandaan kan toveren via een vaag aangekoppeld bedrijfje.
daardoor zullen ze dus ook niet onder inkoopprijs kunenn gaanaanbieden zolas vectone sosm wel deed. ;-)er staat een rechtzaak online over de volgende stelling:
kpn vond dat vectone ook als gebruikers meer dan 3000mb verbruikten die mbs bovend e 3000 gewoon aan kpn moest betalen. vectone vond van niet, omdat het maximale aantal mbs waarvoor prijzen tussen vectone en kpn waren afgesproken 3000 was, dus alles daarboven was naar de mening van vectone gratis..... de rechter vond van niet;-)
@druipgrot: ik dacht dat het niet meer is toegestaan om bundels niet mee te nemen in het roam-like-home principe, ik zal l-mobi daar nog eens op wijzen. of weet iemand van jullie toevallig zeker dat ik het mis heb?
L-Mobi gaat met deze tarieven natuurlijk nooit 100k aan klanten krijgen, dat is totaal niet reeel.
Als ze die aantal klanten willen krijgen dan zal je echt weel grotere en goedkopere bundels moeten aanbieden.
Zelfs met gratis simkaarten uitdelen, zie ik dat niet eens gebeuren, want mensen zullen het niet gebruiken.
Zeker als startende provider, dan moet je veel agresiefer beginnen en even wat verlies lijden, om daarna weer terug te winnen.
Dat doen de meeste startende bedrijven waar concurrentie is.
[ Voor 77% gewijzigd door fl2001 op 13-03-2020 20:53 ]
Ik weet dus echt neit of het ook echt zal gebeuren, want vectone heeft nogal een slechte naam hier. Het zal nog makkelkijekr zijn om een nieuwkomer als l-mobi een plekje op de prepaidmarkt te geven dan vectone weer aan een fatsoenlijk klantenbestand te helpen. met zulke bedrijven weet je het nooit, misschien komen ze nooit meer terug, en misschien zijn ze er morgen ineens weer.
Wat mij altijd verbaasd heeft is dat dellmont bv(het bedrijf achter voipbuster e.d., en de vroegere carrierselectcodes 1649, 1601, 1609 en 1643 en de internationaal bellendienst telediscount zat nooit een mvno is begonnen. dat bedrijf heeft een volledig werkend platform, het enige wat ze hoeven te doen is er een netwerk aant e koppelen, dat lijkt me nu echt een partij die de markt zou kunnen openbreken. maar ze willen helemal niet, heb het ze een paar jaar geleden nog gevraagd.
in de brief staat trouwens dat de gratis 1gb die je bij een nieuwe simkaart krijgt wordt verdeeld over 4 maanden, waarin je elke maand 256mb krijgt dat was ik nog even vergeten. Ik heb die gratis gb trouwens niet gehad, maar wel 5 euro gratis test-beltegoed dus daar doe ik niet moeilijk over, al heb ik het wel gemeld omdat nieuwe klanten bij de lancering die gratis data natuurljk wel moeten krijgen. en ik vind echt dat er gratis belminuten bij moeten: bijvoorbeeld 100 belmintuen en 100 smsjes + 256 mb, dan zit je als je elke 4 maanden een andere sim pakt toch weer aardig op het aanbod van choozze zero, zelfs beter want zonder aansluitkosten en met meer mb;-)
Provider simpel is sinds 2019 de grootste mvno provider en die hadden toen 900k klanten.
Lebara en lyca moeten dus minder hebben dan die 900k klanten en samen zullen ze de 1,7 miljoen klanten niet overtreffen.
Kortom de groep waaruit lmobi kan vissen is een stuk kleiner...
Overigens als ik zie wat lycamobile aan bundels aanbied, dan zou ik wel degelijk zeggen dat daar toch echt de focus ligt, ook bv op twitter en facebook, wat ze aan promotie doen, is altijd om bundels te verkopen.
@fl2001: dat lyca zo actief promoot om bundels te kopen zegt niet per definitie d at ze er ook veel verkopen. het isi voor lyca natuurlijk veel gunstiger als iemand een tientje opwaardeert dat binnen 1 maand weg is, ook als de gebruiker veel te weinig van zijn bundel heeft gebruikt, dan wanneer iemand 3 maanden of langer met dat tientje doet omdat hij geen bundel neemt. lyca verdient goed aan die bundels omdat de meeste klanten ze niet volledig opmaken.
L-mobi heeft natuurljk de plant ver misgeslagen als het op bundels aankomt, het heeft geen enkele zin om bundels in de markt te zetten die duurder zijn dan dei van bestaande concurenten. Hun kracht momenteeel ligt naar mijn idee echt in het segment van gebruikers die geen bundel willen. en het kan natuurlijk nogsteeds dat we verrast worden met leuek aanbiedingen, dat deed lyca vroeger ook. alles was duur, maar de maandelijkse acties waren geweldig. gelukkig is lyca inmiddels van dat maandeljikse gedoe afgestapt maar het kan dat l-mobi er weer mee wil beginnen.
Akties in Polen, Groot Vaticaanstad en Frankrijk waar extra data wordt weggegeven (kost immers niets in vergelijking met personeelskosten, kantoorruimte, gouden Rolexen en Lamborghini's) i.v.m. de novokuch zie ik hier eerlijkheidshalve ook pas over 50 jaar gebeuren.
Krijg je trouwens een Nederlands IP adres of een Engels/Frans/Duits/...?
Als daar echt winst te behalven valt, dan had Bliep wel meer klanten gehad, die waren namelijk tot voor kort het goedkoopst voor het bellen.dicksterk schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 22:18:
Hun kracht momenteeel ligt naar mijn idee echt in het segment van gebruikers die geen bundel willen.
terwijl bliep voor de overstap naar tmobile nog maar 8k klanten overhad (stond een keer op telecompaper) waarschijnlijk hebben ze met de laatste tarieven verhogingen nog een stuk minder dan die 8K.
Nee, tegenwoordig moet je echt, ook als prepaid aanbieder toch ook echt met goede bundels komen, anders houd het echt op. Tuurlijk zullen ze heus wel wat klanten aantrekken met de goedkope belkosten per min, maar iets goedkoper bellen, gaat je echt niet veel klanten opleveren.
Als ze nou bv ook een goedkoper tarief hadden voor het per MB tarief, wellicht dat dan het een en ander iets zou veranderen
Zoals ik het nu zie, voor bundels ben je slecht uit dan bij de concurrent, voor het mb tarief hetzelfde, alleen voor het bellen per minuut ben je beter uit, maar als je toch al weinig belt vraag ik mij echt af of dat genoeg zal zijn om mensen te laten overstappen.
@prepaidsmurf Bij Lyca heb je vaak een ip adres uit londen, en regelmatig ook van andere landen. In de praktijk merk je daar wel weinig van, volgens mij werkt alles normal, of iig ik heb nergens last van gehad qua ip adres.
Overigens is het spaanse LycaMobile verkocht voor 300+ miljoen euro. Ze hadden 1,5 miljoen klanten met een ARPU van 7 euro per maand.
En daarnaast laten de cijfers zien dat ze gewoon flink winst maakten, ondanks dat ze goedkope data bundels aanbieden. Volgens mij is er echt nog super veel ruimte om de bundels veel groter en goedkoper te maken, en dat ze alsnog gewoon een gezonde winst maken.
qua starttik snap ik het wel, maar...dicksterk schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 21:13:
l-mobi voor deze gorep goedkoper dan lyca en lebara, geen starttik 6ct per minuut en 1ct per mb(die 1ct per mb heeft lebara ook maar die heeft starttikken bij de belminuten net als lyca).
Vergeet je voor het gemak even dat je zonder bundel bij Lebara One voor €10 een onbeperkt houdbaar tegoed hebt, terwijl je bij L-mobi elke 3 maanden moet opwaarderen?* Als het minimum opwaardeertarief €5 is, zit je al op €20 per jaar. Dus zeker voor een 'slapende' SIM legt L-mobi het af.
Of in iedergeval uit sommige bundels.
Wie smst er nou nog echt? En voor die enkele keer, kan je ook gewoon per sms betalen.
[ Voor 8% gewijzigd door fl2001 op 14-03-2020 11:04 ]
@fl2001: ken jij dan een Nederlandse prepaidaanbieder die een lager buitenbundeltarief heeft dan 1ct per mb? lebara telt ook niet meer sinds hun beltegoedverdubbeling bij lebara one niet meer bestaat. overigens als bliep echt maar 8k aan klanten had, snap ik niet waarom een kleine partij als overal mobiel de moeite heeft genomen zo`n dure sim-swap operatie door te voeren, 8000 euro aan postzegels + de manuren om al die nummerporteringen voor te bereiden, met nog klantverlies erbij ook... dan moet bliep toch wel flike winst maken om dat interessant te maken.
@druipgrot: die korte geldigheid van het beltoeged zou ik echt buiten beschouwing laten die is volgens mij allang geschrapt, moet alleen nog op e site worden verandert. en echt slapende simkaarten kan je bij elke provider onderbrengen met onbeperkte houdbaarheid want als die sim toch slaapt maken de tarieven weinig uit.
de vraag over houdbaarheid van beltoeged heb ik gisteren al in mijn testrapport gezet.
vandaag redelijek resultaten: data werkt nogaltijd goed, bellen gaat meestal goed(1 van de 6 gesprekken naar mijn lycasim eindigde met het niet horen van mezelf op het l-mobi toestel, dat is nogsteeds 1 misser teveel dus wel gemeld. naar bliep bellen gaat nogsteeds matig, hoewel iets beter dan gisteren.
en zoek op Hostname
vreemd genoeg wordt bij hostname ook: 185.226.110.179 aangegeven.
bij country en locatie wordt unkonown aangegeven.
@prepaidsmurf: heb je daar genoeg aan om meer te weten te komen?
maar kjik voor de grap eens op de engelse facebookpagina van vectone uk een bundelaanbond van 30gb +onbeperkt bellen in de uk voor 10 pond, dat zouden we hier moeten hebben...... dat zou een mooie startbundel voor l-mobi zijn.
of die van 4 pond voor 3GB / 300 bel minuten en 300 smsjes/ Zo iets heeft l-mobi nodig, dan praten we ergens over en kan je marktaandeel winnendicksterk schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 18:11:
over vectone gesproken: heb ze gisteren gemaild(het engelse vectone) en inderdaad bestaan er nogsteeds plannen om terug te kome n in Nederland, hun tijdsplanning is ruim nameljik: soon
maar kjik voor de grap eens op de engelse facebookpagina van vectone uk een bundelaanbond van 30gb +onbeperkt bellen in de uk voor 10 pond, dat zouden we hier moeten hebben...... dat zou een mooie startbundel voor l-mobi zijn.
Maar vectone's comeback zie ik niet gebeuren...
Das waar, we zullen het wel ziendicksterk schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 19:07:
@fl2001: bij vctone kan alles;-) ze bezitten nogsteeds nummers in nederland, het enige is een hostnetwerk als ze dat weer rond krijgen kunnen ze zo weer van start. hun platform is hetzlefde in diverse landen dus het is enkle aankoppelen, de nederlandse site weer up brengen en simkarten versturen. en als ze als vectone geen voet aan de grond krijgen bij een host-netwerk richten ze een bvtje op met een andere naam die een mvno-contract sluit, en huren zij hun plekje van die mvno, wat dat betreft is het allemala zo geregeld als ze het echt willen. als ze niet wilden terugkeren hadden ze hun nummerblokken bij acm wel ingeleverd. maar.... kan jij wel naar vectonemobile.co.uk komen? ik krijg elke keer een under construction melding.
Ja site werkt, maar je moet wel https:// er voor zetten anders werkt de site niet.
Vectone FR heeft nog steeds 10 GB voor 10 euro.
In oostenrijk 10 GB voor 7,90e!dicksterk schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 19:59:
@fl2001: dat werkt idd had ik nog niet gemerkt. als je op https://vectonemobile.com kijkt zie je ook de andere v ectone landen. vectone belgie is een stuk minder interessant dan vectone uk, dan is zelfs l-mobi nog beter;-)
Maar is Vectone nog maar in 4 landen actief? Ik dacht dat ze altijd in veel meer landen bezig waren.
jij gebruikt toch lyca? kan jij eens op die ip-site van een paar berichten hierboven kijken wat jij te zien krijgt?
@prepaidsmurf: lebara is geen full mvno(dwz. heeft geen eigen mvne-platform draaien) dat is ook de voornaamste rede dat ik nog nooit een simkaart van ze gehad heb. l-mobi heeft een eigen platform en daardoor dus ook eigen internetroutering een eigen smscentrale enzovoort. lebara heeft bijvoorbeeld ook geen eigen nummerreeksen.
Dan zie ik dus een Uk Londen ip adres, bij hostname zie ik hetzelfde ip adres.dicksterk schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 21:32:
!fl2001: vectone is in nogal veel landen gestopt in 2018, maar in nederland kwam dat door een conflict met kpn en niet doordat ze dat echt wilden.
jij gebruikt toch lyca? kan jij eens op die ip-site van een paar berichten hierboven kijken wat jij te zien krijgt?
@prepaidsmurf: lebara is geen full mvno(dwz. heeft geen eigen mvne-platform draaien) dat is ook de voornaamste rede dat ik nog nooit een simkaart van ze gehad heb. l-mobi heeft een eigen platform en daardoor dus ook eigen internetroutering een eigen smscentrale enzovoort. lebara heeft bijvoorbeeld ook geen eigen nummerreeksen.
Wel vreemd dat Lebara geen Full mvno is dan, op het begin kost het mischien wat,maar daarna kan je waarschijnlijk je diensten goedkoper aanbieden?
Dank. Maar 't is nog niet officieel gelanceerd, want anders zou het volgende wel heel raar zijn:fl2001 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:11:
En je kan inmiddels een simkaart bestellen: https://l-mobimobile.nl/simkaart-aanvragen/
https://l-mobimobile.nl/aanbiedingen/ klik je op die linkse (€5 opwaarderen) kun je alleen vanaf €10 opwaarderen. En dat in combinatie met Algemene Voorwaarde 3.2... (3 maanden houdbaar) ....

en het beltegoed is 9 maanden houdbaar, heb het net officieel bevestigd gekregen. doe je 9 maanden helemal niets met de simkaart dan vervalt het.
op mijn vragen over de bundels en de propositie is nog geen antworod, maar dit topic wordt inmiddels wel meegelezen dus jullie meningen erover zullen ook worden meegewogen.
[ Voor 6% gewijzigd door dicksterk op 18-03-2020 10:48 ]
Ik kan het invullen, maar er is geen "verstuur" knop. Mis ik iets?fl2001 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:11:
En je kan inmiddels een simkaart bestellen: https://l-mobimobile.nl/simkaart-aanvragen/
Edit: nu werkt het wel.
[ Voor 4% gewijzigd door RemcoDelft op 18-03-2020 11:18 ]
Probeer is met andere browser, ik zie namelijk wel een verzenden knop.RemcoDelft schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:55:
[...]
Ik kan het invullen, maar er is geen "verstuur" knop. Mis ik iets?
Dank voor je moeite maar officieel bevestigd aan jou telt natuurlijk niet,dicksterk schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:41:
die 5 euro opwaardeer-optie komt alsnog.
en het beltegoed is 9 maanden houdbaar, heb het net officieel bevestigd gekregen. doe je 9 maanden helemal niets met de simkaart dan vervalt het.
op mijn vragen over de bundels en de propositie is nog geen antworod, maar dit topic wordt inmiddels wel meegelezen dus jullie meningen erover zullen ook worden meegewogen.
ik wil het zien in punt 3.2 van de Algemene Voorwaarden.
Hoe komt je berekening naar 250MB/maand gratis tot stand en die 'novokuch-vector' beste prepaidmysterie?prepaidsmurf schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:09:
Voor 250 MB gratis per maand kom ik m'n bed niet eens uit om een mogelijke novokuch-vector aan te raken.

en ik vermoed dat die novokch-vector een verwijzing is naar een bepaalde hype die tegenworodig over een bepaald virus heerst, maar ik ben er van overtuigd dat er alels aan gedaan wordt om dat te voorkomen..... mar misschien heeft prepaidsmurf tegenworodidg een prullenbak vol desinfecterende gel onder zijn brievenbus staan waarin alle post oplost dat weet ik natuurlijk niet;-) ik neem mijn post nog gewoon aan, kan mmoeiljik maanden geen post openen en ondnaks alles gaat het leven gwoon door, komen er nieuwe bedrijven bij enzo, dus ik zou die factor maar niet te zwaar meewegen.
Ik zou maar niet op een antwoord wachten, want die komt er waarschijnlijk ook niet. Immers zullen ze zelf ook wel weten dat je met de huidige bundels slechter af bent dan bij de concurrent, maar dat gaan ze natuurlijk niet zelf zeggen.dicksterk schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:41:
Ik heb puur alleen een simkaart besteld omdat het toch gratis is en om even uit te testen. Maar daarna gaat het simkaartje wel weer de kast in, en mochten er dan betere bundels komen heb ik alvast een simkaartje. 5 euro per 9 maanden opwaarderen overleef in nog wel
En dâ geleufde gij? Terwijl in de voorwaarden onder punt 3.2 over 3 maanden wordt gesproken? Dacht je dat het hielp om tegen hun officiële voorwaarden in te brengen dat dicksterk dat gezegd heeft? En die €5 is ook niet geïmplementeerd. Of kijk hier nog eens naar de prijs van de All in 250 jaarbundel https://l-mobimobile.nl/bundel-codes-ussd/ Eerst die website op orde, dan kijken we verderfl2001 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:30:
[...] 5 euro per 9 maanden opwaarderen overleef in nog wel
Voordat ik een SIM kaart koop lees ik altijd de bepalingen rond de geldigheid van het beltegoed. Dat is heel wat anders als wat jij er nu allemaal bij haalt. Of niet dan?dicksterk schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:37:
@druipgrot: die algemen voorwaarden worden echt nog wel aangepast. maar aangeizen hooguit 10% van de mensen die ergens iets koopt die dingen ooit inkijkt snap ik wel dat dat voor het laatst bewaard is. lees jij echt elke keer de volledige licentie-overeenkomst door als je een softwarepakket installeert? of klik je, net als bibjna iedereen, gewoon binnen een seconde op accepteer omdat het je totaal niet boeit wat daarin staat.... want zo reageren de meeste mensen. die voorwaarden moeten nog wordden geupdate, ik neem persoonlijk aan dat een emdewerker van het bedrijf beter weet welk beleid ze hanteren dan een ooit opgesteld stuk tekst dat nog bijschaving nodig heeft.
Je behoort niet tot de doelgroep. Die gaat geen saaie voorwaarden lezen, voor zover ze het Nederlands al in voldoende mate beheersen.
Afrossen? Ik trek er niet eens aan. 'Ze' hebben net wel de naam van hun Facebookpagina gewijzigd, van L-Mobi International naar L-mobi Prepaid NL. Dat is toch een verheldering of verbetering. Waarom zouden ze.prepaidsmurf schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 23:00:
@druipgrot Je kunt een dood paard blijven afrossen, maar er komt echt geen beweging meer in. Ze hebben een eeuwigheid de tijd gehad om e.e.a. te verbeteren, maar waarom zouden ze?
Je behoort niet tot de doelgroep. Die gaat geen saaie voorwaarden lezen, voor zover ze het Nederlands al in voldoende mate beheersen.
Ik zie wel of ik kies tussen Lebara One en L-mobi of dat er met de aanstaande deflatie nog wat af gaat.