[L-mobi Mobile] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 3 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-09-2020
Facebook past precies in dit kader: focus op d*mbf*cks.

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
vandaag weer contact gehad met l-mobi. ondanks dat telecompaper, jullie en ik aandringen op voordeliger tarieven en bundels stelt l-mobi: je heoft niet de voordeligste te zijn om te verkopen, dat leren ervaringen uit het verleden waara lebara ook niet voordeliger was dan lyca.
ze gaan nu werken aan facebook en dstributiekanalen en een opwaardeer-app.
aangezien dit topic wordt gelezen vanuit l-mobi de voglende vraag: wie gaan er allemaal hun bestaande simkaarten weggooien en volledig overstappen op l-mobi? ;-)nee nee, niet zo dringen jongens en meisjes, niet allemaal tegeljik, er is geneog voro iedereen;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

ik stel voor om nu een doodse stilte te gaan laten vallen

Tweakers rocks, maar alleen technologisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Geen kaas van te maken en zulk gedrag tolereren we niet

[ Voor 77% gewijzigd door The Wizard op 22-03-2020 12:09 ]

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@prepaidsmurf: ik begrijp je misschien verkeerd, maar je opmerking lijkt me nogal kwetsend denigrerend en racistisch. maar ik snap totaal niets van ej tekst die misschien als grapje is bedoeld, maar diverse termen erin doen me dat vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:57
dicksterk schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:54:
je heoft niet de voordeligste te zijn om te verkopen, dat leren ervaringen uit het verleden waara lebara ook niet voordeliger was dan lyca.
Soms hoeft dat ook niet, zie bv een KPN, die ondanks voor veel mensen duurder is dan bij een andere provider daar toch blijven hangen.

Maar dan praat je over jaren gevestigde bekende merken.

Niet een onbekend nieuw merk als L-mobi waar nooit iemand van heeft gehoord. Je begint als nieuwe provider met 0 klanten en dan ben je ook nog is het duurst van alle 3 ( lebara en lyca) Jaa dat is echt een hele goede tactiek hoor, dat gaat 100% zeker werken.

En uit verschillende onderzoeken blijkt ook dat heel veel klanten bij simpel en youfone, puur voor hun hebben gekozen voor de prijs (DUH)

Elke gek weet dat als je een nieuwe bedrijf begint waar concurrentie is, dat het doel op het begin vooral moet zijn gericht om snel veel klanten binnen te halen en wat merk bekendheid te krijgen, dat gaat nu nooit lukken natuurlijk.

Zie bv een Simpel die heeft de afgelopen jaren hele sterke acties gehad, heel snel gegroeid daardoor, en nu zijn ze op het moment dat ze waarschijnlijk veel winst willen maken, en dat merk je ook door dat de bundels kleiner en duurder zijn geworden en de acties zijn niet meer wat het was.

Het is onmogelijk dat deze tactiek voor lmobi gaat werken.

En wie weet ook met welke reden ze zijn opgericht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Het is wat het is en 20 dagen na de beoogde lancering is dat nog steeds niets, nada, niente. Maar we gaan nu wat aan Facebook doen!!! Tja, het is maar wat je prioriteiten zijn.

Gelukkig heb ik nog wat virus-vrije Lyca simkaarten liggen want als ik het van Novo-Vectone/Delightmobile zou moeten hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik heb de simkaart binnen. De SMS geeft mijn nummer:
+31680xxxxxx This is your L-Mobi nr & mymobi.nl user name. For password use sim puk code.

De 1 GB gratis data krijg je in 4 maanden van 256 MB. Lang leve de dual sim telefoon 8)

Mymobi.nl gaat naar https://jzpromotion.nl/SelfService/. De simkaart heeft (geen idee waarom) PUK 1 en PUK 2. Geen van de combinaties werkt om in te loggen... Het gaat nog niet erg soepel allemaal.

[ Voor 17% gewijzigd door RemcoDelft op 20-03-2020 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalty
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-12-2024
dicksterk schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:54:
aangezien dit topic wordt gelezen vanuit l-mobi de voglende vraag: wie gaan er allemaal hun bestaande simkaarten weggooien en volledig overstappen op l-mobi?
Ik heb er wel belangstelling voor. Ook vind ik het interessant voor een aanstaande brugklasser. Daar ik niet weet wat zijn gedrag is met betrekking tot data gebruik.

Maar prijsverschil is niet zo groot met de reeds bestaande aanbieders. Dus dat schiet niet op!
Dan ga ik denk ik toch voor iemand die al op de markt is en geen kinderziektes heeft.

Oke, dus ze hebben de 0680- reeks nummerblok ?

Hadden jullie gezien dat de 12 All-in 250 nu op € 19.95 staat ipv 24,95 ? (alleen bij bundelcodes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Royalty schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 08:34:
[...]
Hadden jullie gezien dat de 12 All-in 250 nu op € 19.95 staat ipv 24,95 ? (alleen bij bundelcodes)
Dat staat al een tijdje zo. Eerst stond er op de pagina zelf van de all-in bundel ook 19,95 maar dat werd aangepast naar 24,95.

Maar inderdaad op de bundelscode pagina staat er een andere prijs, dat geld trouwens ook voor andere bundels, waar de tarieven niet overeenkomen met wat op andere pagina's van de site staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@royalty: ik weet niet hoe het tegenwoordig is maar in mijn tijd gaven de meeste ouders hun middelbare schoolgaande kinderen 10 euro beltegoed per maand ongeveer, is dat ook wat jij in gedachten had? In dat geval zou ik met een brugklasser voor lyca mobile gaan en de holland xs-bundel activeren. 5gb data, is best te doen denk ik en belangrijker: onbeperkt bellen en smssen. het scenario dat je kind in nood is en dan net geen beltegoed heeft is dus niet aan de orde want hij kan je altijd bellen of desnoods een sms sturen. persoonllijk lijkt die prepaidbundel me het ideaalst voor brugklassers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
dicksterk schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:48:
@royalty: ik weet niet hoe het tegenwoordig is maar in mijn tijd gaven de meeste ouders hun middelbare schoolgaande kinderen 10 euro beltegoed per maand ongeveer, is dat ook wat jij in gedachten had? In dat geval zou ik met een brugklasser voor lyca mobile gaan en de holland xs-bundel activeren. 5gb data, is best te doen denk ik en belangrijker: onbeperkt bellen en smssen. het scenario dat je kind in nood is en dan net geen beltegoed heeft is dus niet aan de orde want hij kan je altijd bellen of desnoods een sms sturen. persoonllijk lijkt die prepaidbundel me het ideaalst voor brugklassers.
En ze zijn volgens mij ook nog het goedkoopst.

Geen enkele andere provider (ook niet simonly) bied (momenteel) 5GB per maand aan in combinatie met onbeperkt bellen en smsen voor een tientje.

Lebara komt het dichtbij met hun simonly. Maar dan moet je een 2 jarige contract afsluiten, aansluitkosten betalen en je kan elke maand 10 euro over je bundel heen gaan, lijkt mij dus minder geschikt voor kinderen.

Bij Lyca kan je sowieso nooit over je bundel,want data op=op.

Best treurig gesteld eigenlijk momenteel met de data bundels in nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalty
Thanks guys for the input.

Ik ben begonnen met een prepaid kaartje van Lyca. Wat ging het tegoed daarvan snel doorheen!! Net of er dubbel werd afgeschreven van een minuutje bellen. En verder irriteerde ik mij aan de constante reclame smsjes van Lyca. Misschien omdat het prepaid was, maar ik ben naar Lebara prepaid overgegaan.

Ja, een tientje per maand is goed. Maar het kan sowieso minder. Deze generatie belt toch niet. En als ze dat wel doen, dan is het databellen en soms videobellen. Dus onbeperkt bellen hoeft niet. En verder vind ik 5gb te veel. Men zit toch vaak op WIFI en de VO-school zal ook wel WIFI hebben toch!
Vind het weggegooid geld anders. I don't like that. Daarom opperde ik om je tegoed mee te kunnen nemen.

@fl2001 Ik houd mij voorlopig aan de bundel codes pagina. Die heeft minder fouten dan de andere pagina's.
Zoals op de jaar bundels pagina met de 12 maanden. Daar ontbrak een tijdje maand 2. Dus je moet één maand zonder een tegoed doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@royalty: het spijt me maar als je een tientje per maand voor de veiligheid van je kind weggegooid geld vindt, snap ik niet waar we het over hebben.
5gb is echt niet veel voor jongeren. en vooral: data bellen kan alleen goed met 4g dekking, is er een keer en storing of is je kind op en plek war slecht bereik is, dan hoor je niets met zo`n data-oproep via whatsapp. mij lijkt(in tegenstelling tot vroeger) het perfect als je 100% zeker weet dat je kind je altijd kan berieekn, zonder gedoe. en een tientje lijkt me daarvoor bepaald niet teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalty
@dicksterk Klopt. Maar ik heb zelf 100 belminuten en daar hou ik maandelijks nog wat van over.
En hetzelfde geldt voor data. Maar dat heeft meer met je gedrag te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
Neem geen moeite om een (negatieve) review te plaatsen op hun facebook pagina, want ze hebben er geen moeite mee om dat te verwijderen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

fl2001 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 16:26:
Neem geen moeite om een (negatieve) review te plaatsen op hun facebook pagina, want ze hebben er geen moeite mee om dat te verwijderen.....
kun je 'm hier niet zetten dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
Na welgeteld 1 MB data te hebben verbruikt, krijg ik nu al dagen geen verbinding meer. Het lijkt erop dat het toegangspunt van mijn telefoon is verdwenen, maar ik kan deze nergens terugvinden. Iemand die dit weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@remcodelft: staat in de brief bij je simkaart. volgens mij is het l-mobi (vul je gewoon in als apn) en andre l-mobimobile maar dacht echt l-mobi.
verder neits, geen username of wachtworod ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x6DHPKV4bnN3T40nODjCjUrvFaY=/f/image/Mxj9UiGlUl8jnzcPzNV49Bvg.jpg

Goed bezig 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
dicksterk schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:23:
@remcodelft: staat in de brief bij je simkaart. volgens mij is het l-mobi (vul je gewoon in als apn) en andre l-mobimobile maar dacht echt l-mobi.
Die brief had ik weggegooid omdat alles al werkte... Maar het was inderdaad zo simpel als je zei: "l-mobi" als APN is genoeg.

Ik heb ondertussen 0.05 EURO beltegoed van ze gekregen! Maar dit probleem bestaat nog steeds:
RemcoDelft schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:36:
+31680xxxxxx This is your L-Mobi nr & mymobi.nl user name. For password use sim puk code.

Mymobi.nl gaat naar https://jzpromotion.nl/SelfService/. De simkaart heeft (geen idee waarom) PUK 1 en PUK 2. Geen van de combinaties werkt om in te loggen...
Iemand die het gelukt is om daar in te loggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Eindelijk is de bundelprijs aangepast op deze pagina: https://l-mobimobile.nl/bundel-codes-ussd/ Als nu nog de link naar de 5 Euro opwaardering werkt ( op https://l-mobimobile.nl/aanbiedingen/ ) ga ik over tot bestelling van de SIM-kaart.

For you readers of L-mobi: At last you corrected your prices on the bundle codes page. Now if you correct your link for 5 Euro ( on https://l-mobimobile.nl/aanbiedingen/ ) I will order a SIM-card.

Wijziging: @RemcoDelft Fijn dat je voor mij het diepe in bent gegaan, ik hoor graag of dit wordt opgelost en of je daar dan misschien de optie tegenkomt om voor vijf euri op te waarderen.

[ Voor 13% gewijzigd door druipgrot op 01-04-2020 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik kan wel inloggen. Username: mobile nr. pasword: pukcode1
Ik heb een SIM kaart van Lmobi ontvangen voor mijn zoon. Die heb ik getest, Het werkt gelijk. Die APN was l-mobi. Ik heb ook 4x256mb gratis gekregen, Maar ik heb gelijk voor mijn zoon 14.95 Jaar bundel gekocht.

Ik ga nog een sim kaart bestellen voor mijn dochter, ik heb gezocht voor mijn dochter een andere nog goedkoper kunnen vinden, ik komt uit dat lmobi goedkoopste pakket heeft €14,95 voor jaar.
RemcoDelft schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:31:
[...]
Die brief had ik weggegooid omdat alles al werkte... Maar het was inderdaad zo simpel als je zei: "l-mobi" als APN is genoeg.
Ik heb ondertussen 0.05 EURO beltegoed van ze gekregen! Maar dit probleem bestaat nog steeds:
[...]

Iemand die het gelukt is om daar in te loggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
Janon schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 23:57:
Ik kan wel inloggen. Username: mobile nr. pasword: pukcode1
Ik heb een SIM kaart van Lmobi ontvangen voor mijn zoon. Die heb ik getest, Het werkt gelijk. Die APN was l-mobi. Ik heb ook 4x256mb gratis gekregen, Maar ik heb gelijk voor mijn zoon 14.95 Jaar bundel gekocht.

Ik ga nog een sim kaart bestellen voor mijn dochter, ik heb gezocht voor mijn dochter een andere nog goedkoper kunnen vinden, ik komt uit dat lmobi goedkoopste pakket heeft €14,95 voor jaar.

[...]
werk jij voor l-mobi of zo? Je blijft maar herhalen dat ze het goedkoopste pakket hebben? De jaarbundels, voor de mensen die heel weinig data hebben zijn idd niet slecht, dat geef ik toe, maar als jullie denken dat die mini bundels genoeg zullen zijn om veel klanten binnen te halen, nou keep dreaming.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Ja hij spamt, er is ook al een draadje van hem weggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik ben een lmobi gebruiker, wat moet ik meer zeggen?, ik geef mijn ervaringen.

[ Voor 81% gewijzigd door Janon op 01-04-2020 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pweide41
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-04-2020
Ik ben sinds gisteren ook L-mobi Mobile gebruiker. Nummerbehoud in slechts een paar uur geregeld. Maar nu het volgende, ik kan geen SMS ontvangen en verzenden. Klopt het nummer van de SMS centrale? (+31680210010 onder instellingen). Als ik L-mobi app lezen ze mijn berichten maar antwoorden niet terug. Als ik probeer te chatten komt er geen chatagent online. Janon, heb jij hier ervaring mee?

Tevens kan ik niet inloggen op Mijn L-mobi, krijg de melding "Error: Fail to login". Forgot password?, levert "No User found" op.

[ Voor 14% gewijzigd door pweide41 op 01-04-2020 23:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
druipgrot schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:52:
Ja hij spamt, er is ook al een draadje van hem weggehaald.
Als je dit ziet, weet je genoeg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik ben ingelogd, met mijn mobile nr. username:068021.... Password: Pukcode1.
of stuur een bericht naar cs@l-mobi.nl. Ik heb ook via email contact gehad.
pweide41 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 23:11:
Ik ben sinds gisteren ook L-mobi Mobile gebruiker. Nummerbehoud in slechts een paar uur geregeld. Maar nu het volgende, ik kan geen SMS ontvangen en verzenden. Klopt het nummer van de SMS centrale? (+31680210010 onder instellingen). Als ik L-mobi app lezen ze mijn berichten maar antwoorden niet terug. Als ik probeer te chatten komt er geen chatagent online. Janon, heb jij hier ervaring mee?

Tevens kan ik niet inloggen op Mijn L-mobi, krijg de melding "Error: Fail to login". Forgot password?, levert "No User found" op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
kunne julllie nog wel bellen met je l-mobi simkaart? ik niet. gebeld worden gaat wel prima, beltegeod en nummer opvragen ook, maar bellen gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Janon schreef op donderdag 2 april 2020 @ 00:02:
Ik ben ingelogd, met mijn mobile nr. username:068021.... Password: Pukcode1.
of stuur een bericht naar cs@l-mobi.nl. Ik heb ook via email contact gehad.
Ik heb ze gemaild, en kreeg als reactie dat er een kleine storing was. Het werkt nog steeds niet, en een vervolgreactie heb ik niet meer mogen ontvangen.
Ook uit de ontvangen email:
Als u een jaarbundel neemt hoeft u voor het gehele jaar niet opnieuw te opwaarderen. Het is voor de hele periode normaal te gebruiken. Uw telefoonnummer is dan gewoon in uw handen.

En tot slotte uw vraag over de EU-landen.
Elke bundel is gewoon te gebruiken in alle EU landen. Dit geldt voor alle providers. Tenzij er een speciale actie is zullen we dit expliciet erbij vermelden dat het bijvoorbeeld alleen in Nederland te gebruiken.
Onze huidige producten zijn normaal in de EU-landen te gebruiken.
dicksterk schreef op zondag 5 april 2020 @ 18:42:
kunne julllie nog wel bellen met je l-mobi simkaart? ik niet. gebeld worden gaat wel prima, beltegeod en nummer opvragen ook, maar bellen gaat niet.
Zolang ik niet kan inloggen koop ik geen beltegoed. Jammer dat het nog zo incompleet overkomt, als ze die kinderziektes opruimen kan het best een leuk product zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

@RemcoDelft en als je nu eens inlogt met je gebruikersnaam met dit begin: 316 (ipv 06 of +316)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
druipgrot schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:46:
@RemcoDelft en als je nu eens inlogt met je gebruikersnaam met dit begin: 316 (ipv 06 of +316)?
Ik zie dat nu inderdaad ook staan, ik had alle andere combinaties (+31680, 0680.., 80...) al getest. Geen idee of ik er altijd overheen keek, maar dat werkt inderdaad.

Na inloggen is 5 euro opwaarderen ook mogelijk, maar alleen met creditcard. En die type ik liever niet in op een onbekende website waarbij ik akkoord moet gaan met de volgende terms & conditions:
You can add your terms and conditions by editing Hts/Wsc/inc_TermsAndConditions.hts.

Ik wacht nog even tot de kinderziektes eruit zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

RemcoDelft schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:26:
[...]

Ik zie dat nu inderdaad ook staan, ik had alle andere combinaties (+31680, 0680.., 80...) al getest. Geen idee of ik er altijd overheen keek, maar dat werkt inderdaad.

Na inloggen is 5 euro opwaarderen ook mogelijk, maar alleen met creditcard. En die type ik liever niet in op een onbekende website waarbij ik akkoord moet gaan met de volgende terms & conditions:
You can add your terms and conditions by editing Hts/Wsc/inc_TermsAndConditions.hts.

Ik wacht nog even tot de kinderziektes eruit zijn :)
Waar zie jij dat dan 'inderdaad ook staan'? In de begeleidende brief, in het forum of waar?

Ik heb geen eens een creditcard, en inderdaad een site zonder (http)s vertrouw je dat sowieso niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
druipgrot schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:46:
[...]

Waar zie jij dat dan 'inderdaad ook staan'? In de begeleidende brief, in het forum of waar?

Ik heb geen eens een creditcard, en inderdaad een site zonder (http)s vertrouw je dat sowieso niet toe.
Op https://jzpromotion.nl/SelfService/: User Name is Your Mobile Nr: 316...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Stond er voorheen niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik probeer de L-mobi jaarbundel te doorgronden. Klopt het dat je voor 14,95 een jaar gebruik kunt maken van het nummer, zonder dat deze vervalt wanneer je niet belt of gebeld wordt? Klopt het ook dat het aanzetten van deze bundel 20 euro opwaarderkosten met zich meebrengt, aangezien er geen mogelijkheid is om per 5 euro op te waarderen (link van 5 euro werkt niet)?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
wcduck schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 21:18:
Ik probeer de L-mobi jaarbundel te doorgronden. Klopt het dat je voor 14,95 een jaar gebruik kunt maken van het nummer, zonder dat deze vervalt wanneer je niet belt of gebeld wordt? Klopt het ook dat het aanzetten van deze bundel 20 euro opwaarderkosten met zich meebrengt, aangezien er geen mogelijkheid is om per 5 euro op te waarderen (link van 5 euro werkt niet)?
Ja, het klopt dat als je de 14,95e jaar bundel koopt een jaar gebruik kan maken van je nummer, zonder dat je daar dan verder meer voor hoeft te doen.

Het opwaarderen van 5 euro werkt volgens mij alleen als je inlogt in je my lmobi account, al weet ik dat nu niet zeker, kan het nu ook niet uit testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Ja 5 Euro via L-mobi account, maar alleen met een creditkaart, die ik niet heb

Ben ook aan het testen, en de grootste hobbel die ik ervaar, is de slechte ontvangst van KPN.

En dat bederft de pret afdoende.

[edit: nu werkt de €5 link zonder creditkaart, duurt lang maar dat is opgelost]

[ Voor 16% gewijzigd door druipgrot op 25-04-2020 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Opwaarderen met 5 euro kan vanaf nu ook via Paypal en ideal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

fl2001 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 16:27:
Dat valt wat meer op dan een [edit: tekst] ja. ;)

Eergister in Nordhorn (D) overigens geen gebruik kunnen maken van data, ondanks rooming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik heb via www.mylmobi.nl opgewaardeerd. Ik kreeg 10% extra tegoed.
fl2001 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 16:27:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste mensen. Misschien ga ik ook een simkaart bestellen ben echt net nu op dit voor hem en heb de reacties gelezen. Ben zelf ook de site even bij zijn door kijken ziet er allemaal wel leuk uit. Inderdaad de bundels kunnen misschien wat groter qua inhoud, maar kijk veranderde beltarieven. Je kan bijvoorbeeld bij Lyca mobile niet bellen naar servicenummers. Dat kan dus hier nu wel mee heb ook een duo-sim telefoon dus ga misschien een kaartje aanvragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een ander leuk ding. kost wel wat tijd maar dan kun je ook echt gratis bellen zonder dat het je wat kost. Heb whatsapps op mijn telefoon waarmee je credits krijgt. Die credits kun je gebruiken om te bellen is wel leuk maar je moet er wat tijd voor over hebben. zelf ben ik heel erg tevreden over lycamobile.nl al bijna 2 jaar klant bij en nog nooit een probleem gehad. Maken tweede simkaart is altijd leuk om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Onlangs ging iemand voor de hoogste jaarbundel (€90) van 275 belminuten per maand, op zo'n dumbphone waarop je alleen kunt bellen, dus zonder dat diegene ook maar 1kB van de beschikbare 2.000.000kB zal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
druipgrot schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:03:
Onlangs ging iemand voor de hoogste jaarbundel (€90) van 275 belminuten per maand, op zo'n dumbphone waarop je alleen kunt bellen, dus zonder dat diegene ook maar 1kB van de beschikbare 2.000.000kB zal gebruiken.
Kijk je daarvan op dan? ik ken zelf iemand die bij simpel een 2 jarig contract heeft afgesloten voor een tientje per maand met 4GB en onbeperkt bellen.

Dat terwijl diegene niet eens zo veel belt en internet, komt ook vrijwel nooit boven de 2GB per maand. Reden zo heb ik altijd genoeg voor als ik wel een keertje meer nodig heb en het is toch maar een tientje per maand.

[ Voor 21% gewijzigd door fl2001 op 08-05-2020 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Wel grappig, op facebook op hun laatste post gebruiken ze onder andere een hastag #lebara

Zou dat nou gewoon een foutje zijn, of is er toch mischien een link met lebara?

Overigens hebben ze bij de jaarbundels nu ook een 500MB bundel toegevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wat pagina's doorgelezen maar zie nog niet echt ervaringen met deze provider.

Binnenkort loopt mijn abonnement af en ik wil eigenlijk weer terug naar prepaid.

Dus zijn er mensen die klant zijn bij deze provider en wat zijn de ervaringen, zeker ook omdat het echt nog een nieuwe provider is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Extra vragen.

Als je de verbinding verbreekt, wat is de afronding naar boven: 1 KB, 100 KB, 1 MB?

Stel je hebt net een nieuwe sim en je waardeert op met 5 euro. Gefeliciteerd. Je hebt nu drie vaatjes waaruit data getapt kan worden: gratis 256 MB (1 maand geldig), gratis 1 GB (15 dagen geldig) en max. 500 MB (langer dan 1 maand geldig). Wat is de volgorde?

Krijg je een SMS als je bijna door je gratis data heen bent?

*101# aan het begin rapporteert zoiets als: je hebt nog 500 cent beltegoed en 1280 MB over? Of moet je daarvoor inloggen op een web server (niet handig als de bodem van het vat in zicht komt)?

[ Voor 26% gewijzigd door prepaidsmurf op 08-06-2020 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

prepaidsmurf schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:35:
Extra vragen.

Als je de verbinding verbreekt, wat is de afronding naar boven: 1 KB, 100 KB, 1 MB?

Stel je hebt net een nieuwe sim en je waardeert op met 5 euro. Gefeliciteerd. Je hebt nu drie vaatjes waaruit data getapt kan worden: gratis 256 MB (1 maand geldig), gratis 1 GB (15 dagen geldig) en max. 500 MB (langer dan 1 maand geldig). Wat is de volgorde?
Tap jij nog wel eens uit een ander vaatske?

Weet uit ervaring en omdat ik dat niet leuk vond, dat de maand geldige 256MB voor de 15 dagen geldige GB gaat. Zoals je zult begrijpen komt de 500MB als laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Verwijderd schreef op zondag 7 juni 2020 @ 15:20:
Ik heb wat pagina's doorgelezen maar zie nog niet echt ervaringen met deze provider.

Binnenkort loopt mijn abonnement af en ik wil eigenlijk weer terug naar prepaid.

Dus zijn er mensen die klant zijn bij deze provider en wat zijn de ervaringen, zeker ook omdat het echt nog een nieuwe provider is.
Mijn slechte data-ontvangst is te wijten aan een combinatie van KPN-ontvangst en de instellingen in mijn iOS denk. Dingetjes als de fee bij het opwaarderen etc. gaan ook niet altijd goed, maar de mensen erachter zijn benaderbaar en fair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
druipgrot schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:53:
[...]
Tap jij nog wel eens uit een ander vaatske?
De voorwaarden zijn sterk verbeterd, mijn Lebara tegoed is nu eindelijk op, terwijl er (nog) geen Lebara One aktie is zoals bij het 10=4 tegoed.

We moeten roeien met de riemen die er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 16:27
Uit nieuwsgierigheid en als mogelijke oplossing voor mijn a.s. tienerdochter ook een sim besteld. Helaas krijg ik data niet aan de praat op mijn Xiaomi Mi A1's. Onderstaande stappen zijn al genomen:
  • Getest op 2 verschillende MiA1's, waarvan 1 terug is gezet naar fabrieksinstellingen. Android is up-to-date
  • Sims van andere providers werken telkens meteen
  • Beide simslots getest
  • Diverse APN's geprobeerd (opties aangeleverd door L-mobi helpdesk)
  • Forceren op 2/3/4G
  • Nieuwe L-mobi sims getest (geleverd door L-mobi helpdesk O+ )
  • Bellen/SMS werkt prima
  • In andere telefoons (bijv Xiaomi Note8) werkt de data van L-mobi wel
De support die ik van L-mobi kreeg via Whatsapp was echt prima. Helaas hebben zij ook geen oplossing voor dit issue. Heeft er iemand nog een idee hoe ik dit werkend kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Staat roaming op het toestel aan? zo niet doe het is aan en test het dan is, heb je trouwens wel gewoon een 4g logotje in je schermpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
fl2001 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:47:
Staat roaming op het toestel aan? zo niet doe het is aan en test het dan is, heb je trouwens wel gewoon een 4g logotje in je schermpje?
Roaming staat aan, al hoeft dat volgens mij voor een MVNO niet eens. En nee, geen 4G icoontje, alleen volle bak met streepjes, in onderstaande geval zelfs 2 want er zitten 2 L-mobi sims in
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aBwt4tsn1xW-_ehETeYDkyZPaRM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1eu0OdGjOT4HFYi6XHbCqI2r.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door tyson69 op 10-06-2020 13:44 . Reden: screenshot toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Vreemd, en die andere simkaarten die wel werken in het toestel, zijn dat simkaarten die ook op het kpn netwerk zitten of van een andere provider?

Roaming hoeft normaal gesproken voor een mvno inderdaad niet aan te staan, maar ik weet dat ik een tijdje geleden ook zo iets had met een lyca simkaart en het toen wel opeens werkte, vandaar dat ik het vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
fl2001 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:55:
Vreemd, en die andere simkaarten die wel werken in het toestel, zijn dat simkaarten die ook op het kpn netwerk zitten of van een andere provider?

Roaming hoeft normaal gesproken voor een mvno inderdaad niet aan te staan, maar ik weet dat ik een tijdje geleden ook zo iets had met een lyca simkaart en het toen wel opeens werkte, vandaar dat ik het vroeg.
Nee, geen KPN, dit zijn kaarten op VF (1xHN, 1xVF zakelijk) en T-Mobile (Simpel). de MiA1 is overigens een global model, geen Chineese variant met ontbrekende support voor banden in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
tyson69 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:59:
[...]

Nee, geen KPN, dit zijn kaarten op VF (1xHN, 1xVF zakelijk) en T-Mobile (Simpel). de MiA1 is overigens een global model, geen Chineese variant met ontbrekende support voor banden in NL
Ah, heb je niet toevallig ook een simkaartje van kpn of van een provider die op het kpn netwerk zit, andere dan l-mobi natuurlijk.

Stel je voor dat die dan ook werkt, dan kan het nog maar aan 1 partij liggen en dat is dan echt L-Mobi.

Ik dacht eerst dat het eventuele aan het toestel zou kunnen liggen, maar als het niet de chinese variant is, houd die weg ook wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
fl2001 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:22:
[...]
Stel je voor dat die dan ook werkt, dan kan het nog maar aan 1 partij liggen en dat is dan echt L-Mobi.
Maar dezelfde simkaarten doen het in andere telefoons (van dezelfde leverancier) wel prima. Ik zou zeggen dat het iets op mijn telefoons is maar geen idee wat. Iemand nog een optie?

[ Voor 0% gewijzigd door tyson69 op 11-06-2020 14:00 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

tyson69 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:00:
[...]

Maar dezelfde simkaarten doen het in andere telefoons (van dezelfde leverancier) wel prima. Ik zou zeggen dat het iets op mijn telefoons is maar geen idee wat. Iemand nog een optie?
Ik volg, want ik krijg data ook niet aan de praat, wel overigens mijn streaming radiozenders, probeer dat eens, bijvoorbeeld https://www.nova.fr/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

druipgrot schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:29:
[...]

Ik volg, want ik krijg data ook niet aan de praat, wel overigens mijn streaming radiozenders, probeer dat eens, bijvoorbeeld https://www.nova.fr/
Dat is natuurlijk helemaal vreemd want streaming radiozenders zijn ook gewoon data dus dat betekend dat de datasessie wel degelijk wordt opgezet. Als andere data niet doorkomt ligt dat dus niet aan de datasessie zelf.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Als je opwaardeert via mylmobi.nl krijg je dan ook de gratis 1 of 2 GB? Reden waarom ik dat vraag is omdat je via https://l-mobimobile.nl/aanbiedingen/ uitkomt op l-mobiopwaarderen.nl, niet op mylmobi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:35:
[...]

Dat is natuurlijk helemaal vreemd want streaming radiozenders zijn ook gewoon data dus dat betekend dat de datasessie wel degelijk wordt opgezet. Als andere data niet doorkomt ligt dat dus niet aan de datasessie zelf.
Klopt, heb ook helemaal geen data. Zie onderstaande screenshot van diagnosticsAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1bDHRqCKs2giQ77I-LiWz_7XPUY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wDZcZnQs2I2aPKmwAZ7NnguT.png?f=fotoalbum_large
Staat volgens mij echt dat de dataverbinding verbroken is. Als ik met SIM-kaarten wissel, zie je in dit menu wel dat hij even probeert te connecten maar die timed out na verloop van tijd en dan wordt hij inactief.

Dit doet hij met alle SImkaarten en mijn beide M1A1's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

tyson69 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:39:
[...]

Klopt, heb ook helemaal geen data. Zie onderstaande screenshot van diagnostics[Afbeelding]
Staat volgens mij echt dat de dataverbinding verbroken is. Als ik met SIM-kaarten wissel, zie je in dit menu wel dat hij even probeert te connecten maar die timed out na verloop van tijd en dan wordt hij inactief.

In 4G zet een aansluiting eerst een datasessie("Create session"), daarna zal er een "Credit Control" naar de charging node worden opgezet die aangeeft of er wel data gebruikt mag worden.Als die check OK is dan pas kan er data gaan stromen.

Gezien het feit dat je ziet dat er even een datasessie lijkt te zijn moeten ze het gaan zoeken in die charging node.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bobdevries109
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 13-05-2021
tyson69 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:39:
[...]

Klopt, heb ook helemaal geen data. Zie onderstaande screenshot van diagnostics[Afbeelding]

Ik zie dat je hem standaard op UMTS hebt gezet. Probeer hem eens op LTE/TD-SCDMA/UMTS te zetten. Ik kwam er namelijk ook achter dat als je hem op 3G zet hij geen verbinding kan maken, maar als je hem op 4G zet dan wel, en als je dan de antenne's afdekt dan valt hij evengoed terug naar 3G en blijft de data verbinding wel actief bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdevries109
Heb nog even verder zitten rommelen.... als ik Privé-DNS functie welke ik standaard op ADGUARD heb staan uitzet, dan kan ik wel op 3G verbinding maken. Met Privé-DNS op AAN lukt dit niet, maar wel via 4G met terugval naar 3G zoals eerder vermeld. Dit meermaals getest. Mijn android 10 Oneplus onder custom AOSP, geeft dan ook aan geen verbinding te kunnen maken met dns.adguard.com (DoT). Lijkt dus dat niet al het internet verkeer via 3G wordt toegestaan, maar wel via 4G?? Als ik mijn DNS met Privé-DNS via ADGUARD over "DoH" laat communiceren, dan lijkt dat wel via 3G toegestaan te zijn. Afijn, we rommelen voort :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prepaidsmurf
tyson69 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:28:
Uit nieuwsgierigheid en als mogelijke oplossing voor mijn a.s. tienerdochter ook een sim besteld. Helaas krijg ik data niet aan de praat op mijn Xiaomi Mi A1's. Onderstaande stappen zijn al genomen:
  • Getest op 2 verschillende MiA1's, waarvan 1 terug is gezet naar fabrieksinstellingen. Android is up-to-date
  • Sims van andere providers werken telkens meteen
  • Beide simslots getest
  • Diverse APN's geprobeerd (opties aangeleverd door L-mobi helpdesk)
  • Forceren op 2/3/4G
  • Nieuwe L-mobi sims getest (geleverd door L-mobi helpdesk O+ )
  • Bellen/SMS werkt prima
  • In andere telefoons (bijv Xiaomi Note8) werkt de data van L-mobi wel
De support die ik van L-mobi kreeg via Whatsapp was echt prima. Helaas hebben zij ook geen oplossing voor dit issue. Heeft er iemand nog een idee hoe ik dit werkend kan krijgen?
Ik stuit meteen op een probleem met https://nos.nl/nieuws. Daar krijg ik een timeout tijdens SSL negotiation. Met een Lebara sim kon ik die site wel bereiken, ondanks misschien inmiddels verouderde versies van ca-certificates en openssl.

Met b.v. nu.nl en alle overige sites die ik tot nu toe heb getest is er geen probleem.

L-mobi gebruikt trouwens Google's 8.8.8.8 voor DNS, beetje vreemd, maar daar ligt het niet aan: voor alle zekerheid ook getest met 66.28.0.45 (Lyca).

Dus het zal wel te maken hebben met een of andere firewall regel. Welke andere APN's zijn er om uit te proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
Zojuist getest, en dit werkt bij mijn L-mobi inderdaad ook niet.
Via Wifi werkt het gewoon.

[ Voor 5% gewijzigd door RemcoDelft op 13-06-2020 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdevries109
Hier ook het problemen met het laden via 3G https://nos.nl/nieuws, via 4G GEEN probleem. Zowel met de standaard DNS als via Privé-DNS Adguard. Maar vermoed inderdaad dat de firewall een beetje strikt staat, maar wel raar dat dat alleen 2G/3G betreft en niet 4G :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
bobdevries109 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:18:
Hier ook het problemen met het laden via 3G https://nos.nl/nieuws, via 4G GEEN probleem. Zowel met de standaard DNS als via Prive-DNS Adguard. Maar vermoed inderdaad dat de firewall een beetje strikt staat, maar wel raar dat dat alleen 2G/3G betreft en niet 4G :/
Ik was er eerst heilig van overtuigd een 4G verbinding te hebben (vanwege de stabiliteit), maar aan een LED was te zien dat het toch maar 3G is, misschien omdat ik noodgedwongen de ouderwetse en trage*** point-to-point interface gebruik.

Nog een andere site gevonden: https://sputniknews.com/.

***snel genoeg om de 25 Mbps van Lebara te halen, maar 100 Mbps is te hoog gegrepen.

[ Voor 48% gewijzigd door prepaidsmurf op 16-06-2020 09:08 . Reden: LED ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

RemcoDelft schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:15:
[...]

Zojuist getest, en dit werkt bij mijn L-mobi inderdaad ook niet.
Via Wifi werkt het gewoon.
Dit is wel een sleutelfactor in de faal- of slaagkans van L-mobi. Waar de nos nooit thuis geeft, is het bij google soms wel soms niet en wat ik zeg die streaming radio (mijn favo's nova.fr & fip.fr) altijd! Of @The_Wireless_Guy dat nu helemaal vreemd vindt 'omdat het niet om de datasessie zelf gaat' of niet. Key no/go, so L-mobi better fix this or die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
bobdevries109 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 22:14:
[...]
Ik zie dat je hem standaard op UMTS hebt gezet. Probeer hem eens op LTE/TD-SCDMA/UMTS te zetten. Ik kwam er namelijk ook achter dat als je hem op 3G zet hij geen verbinding kan maken, maar als je hem op 4G zet dan wel, en als je dan de antenne's afdekt dan valt hij evengoed terug naar 3G en blijft de data verbinding wel actief bij mij :)
Dank voor het meedenken, helaas heeft het selecteren van deze keuze geen positief effect. Ook andere opties zoals LTE-only geven geen data.

Vandaag een Lebara sim ontvangen om eens een ander provider op KPN te testen. Deze werkt out of the box (envelope), direct 4G icoon zichtbaar. Lijkt me dan toch echt dat het een probleem bij L-Mobi is

[ Voor 14% gewijzigd door tyson69 op 16-06-2020 16:46 . Reden: Lebara sim ontvangen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobdevries109
tyson69 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:44:
[...]Lijkt me dan toch echt dat het een probleem bij L-Mobi is
Dat weet ik wel zeker! Ik heb al menig uurtjes lopen rommelen, in diverse smartphones, en alleen L-Mobi geeft onvoorspelbaar internet gedrag. Zowel met KPN prepaid alsmede met Lebara prepaid ervaar ik geen problemen (vroeger met Lebara wel b.v. het niet kunnen Tetheren zonder "Hop count" Hack, maar gaat nu ook zonder problemen), maar het is natuurlijk nog een beetje vroeg om te oordelen over deze startup. We mogen blij zijn dat ze het in iedergeval proberen, en geen bedrijf die in het begin niet moet bijschaven dus _/-\o_

L-Mobi, zet hem op en lekker blijven schaven 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Nou ja, als iemand heeft betaald om te kunnen internetten moet dat wel normaal werken natuurlijk, het is niet van omdat ze nieuw zijn dat het wel prima is.

Daarnaast, hoezo zouden we blij moeten zijn dat ze het proberen?

ik vind de maand bundels die ze bv bieden nou niet echt iets nieuws of goedkoop, zelfde of meer heb je bij lebara en lyca.

Ik ben dan ook nog steeds benieuwd waar de klanten voor lmobi vandaan zouden moeten komen, maar goed, ze zullen wel een plan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdevries109
fl2001 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 22:04:
Nou ja, als iemand heeft betaald om te kunnen internetten moet dat wel normaal werken natuurlijk, het is niet van omdat ze nieuw zijn dat het wel prima is.
Natuurlijk is het altijd een teleurstelling als iets niet werkt zoals je mag verwachten, maar het is ook weer niet zo dat het met alle smartphones niet werkt. Ze bieden een gratis SIM aan met data zodat je het eerst 4 maanden vrijblijvend kan proberen, dus verplicht ergens voor betalen is "niet" nodig mits je niet ook wil bellen, meer dan 40 seconden, dan "wel". Zie het als een auto bijna gratis 4 maanden lang uitproberen, je moet alleen de benzine betalen voor de KM die je gaat rijden, maar je hebt nog niet de garantie "dat" hij altijd in iedere situatie start.
Daarnaast, hoezo zouden we blij moeten zijn dat ze het proberen?

ik vind de maand bundels die ze bv bieden nou niet echt iets nieuws of goedkoop, zelfde of meer heb je bij lebara en lyca.
Lebara en alle bedrijfjes zoals Simpel, zijn klein begonnen. Als je klein bent wordt je niet echt serieus genomen, maar kijk nu eens naar Simpel. Reken maar dat T-Mobile ze nu serieus neemt! En KPN "Lebara". Het gaat immers om de ping ping. Het nadeel is dat nu ze groter worden ook de prijs mee gaat stijgen. Concurrentie is moordend en de marges zijn super klein, daarom ben ik blij met nieuwe initiatief, hoe moeilijk en klein de veschillen ook zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
bobdevries109 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 22:25:
[...]

Lebara en alle bedrijfjes zoals Simpel, zijn klein begonnen. Als je klein bent wordt je niet echt serieus genomen, maar kijk nu eens naar Simpel. Reken maar dat T-Mobile ze nu serieus neemt! En KPN "Lebara". Het gaat immers om de ping ping. Het nadeel is dat nu ze groter worden ook de prijs mee gaat stijgen. Concurrentie is moordend en de marges zijn super klein, daarom ben ik blij met nieuwe initiatief, hoe moeilijk en klein de veschillen ook zijn. :+
Simpel is juist groot geworden door onder andere flink te stunten met de prijzen.

Ze hadden bv een hele tijd een aanbieding waar je de 1e halfjaar voor 1 euro per maand onbeperkt bellen en 5GB per maand kreeg, waar ze veel klanten mee hebben binnen gehaald.

Met wat L-Mobi nu aanbied, waarmee zouden ze klanten mee moeten aantrekken dan? Echt iets nieuws bieden ze niet aan, goedkoper, nja weinig en vaak helemaal niet en duurder.

Als ze nou bv iets nieuws zouden aanbieden, bv niet gebruikte data meenemen naar de volgende maand, dan heb je iets ;) Ik bedoel wil niet negatief doen ofzo, maar realistisch gezien word het met de huidige aanbod denk ik erg lastig om een klanten kring op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Klanten genoeg voor een Lebara One buiten bundel 1 MB/cent met 256/1024/2048 MB per maand extra, lijkt me. Voor niet-werkende sites (b.v. momenteel https://magazines.agentschaptelecom.nl/ ?) gebruik je een proxy.

Een ander aanbod van Simpel was 500 MB per maand voor 2,50. Ik zou er tegenwoordig voor tekenen. Deze aanbieding moet 6 maanden van kracht blijven om dat doel te halen. Dat zou best eens kunnen. Het is een makkelijke manier om geld binnen te harken. De klant waardeert op en krijgt iets wat toch vrijwel niets kost, terwijl de kassa meteen rinkelt. Iedereen blij.

[ Voor 93% gewijzigd door prepaidsmurf op 18-06-2020 19:23 . Reden: versimpeld ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

fl2001 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:20:
Met wat L-Mobi nu aanbied, waarmee zouden ze klanten mee moeten aantrekken dan? Echt iets nieuws bieden ze niet aan, goedkoper, nja weinig en vaak helemaal niet en duurder.

Als ze nou bv iets nieuws zouden aanbieden, bv niet gebruikte data meenemen naar de volgende maand, dan heb je iets ;) Ik bedoel wil niet negatief doen ofzo, maar realistisch gezien word het met de huidige aanbod denk ik erg lastig om een klanten kring op te bouwen.
Vergis je niet, ik zie toch eigenlijk best iets goeds in bijvoorbeeld de jaarbundel die begint vanaf € 14,95 voor een heel jaar en in feite zeer geschikt is voor mensen die eigenlijk alleen maar bereikbaar wilt zijn en in geval van nood moeten kunnen bellen.

Wie deze bundels zoal kunnen gebruiken?
- Ouderen.
- (Jonge) Kinderen.
- Mensen onder bewind.

Voor die € 1,25 krijg je natuurlijk maar een paar minuten, sms en data maar juist daarmee maak je ook duidelijk dat alles een prijs heeft en in principe is het dan nog steeds voor die doelgroepen een interessante oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:44:
[...]

Vergis je niet, ik zie toch eigenlijk best iets goeds in bijvoorbeeld de jaarbundel die begint vanaf € 14,95 voor een heel jaar en in feite zeer geschikt is voor mensen die eigenlijk alleen maar bereikbaar wilt zijn en in geval van nood moeten kunnen bellen.

Wie deze bundels zoal kunnen gebruiken?
- Ouderen.
- (Jonge) Kinderen.
- Mensen onder bewind.

Voor die € 1,25 krijg je natuurlijk maar een paar minuten, sms en data maar juist daarmee maak je ook duidelijk dat alles een prijs heeft en in principe is het dan nog steeds voor die doelgroepen een interessante oplossing.
Klopt, de jaarbundels voor de mini gebruikers zijn op zich niet slecht. Maar dan ga je dus waarschijnlijk wel alleen klanten aantrekken die echt vrijwel niets opbrengen, om dan toch wat winst te halen zal je een hele hoop klanten moeten binnen halen.

misschien verwacht ik ook wel te veel van zo een kleine partij als l-mobi, zeker als ik net zie dat Lycamobile een nieuwe bundel heeft toegevoegd waar je voor 5 euro 60 belmin en 60 smsjes krijgt, 0 MB aan data ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fl2001 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 11:37:
misschien verwacht ik ook wel te veel van zo een kleine partij als l-mobi, zeker als ik net zie dat Lycamobile een nieuwe bundel heeft toegevoegd waar je voor 5 euro 60 belmin en 60 smsjes krijgt, 0 MB aan data ;w
En dat is het 'm juist, bellen en sms'jes is lang niet altijd interessant. Die paar honderd (256) MB per maand zijn soms voldoende voor een beetje Whatsapp, die paar SMS'jes (6) doet er eigenlijk weinig toe, die 26 minuten zijn mooi om even gauw in geval van nood te bellen en vragen om even teruggebeld te worden indien de gebelde geen Whatsapp heeft ;-)

Persoonlijk vind ik € 5,00 per maand voor alleen bellen en sms'jes nog veel te veel als ik voor € 1,25 bereikbaar kan blijven en toch zelf nog even kan bellen in geval van nood.

Voor ouders van de wat jongere kinderen is het trouwens sowieso zeer interessant, op die manier leer je, je kind de waarde kennen en leren ze op die manier ook zeer snel dat als iets op is ze pas een maand later weer nieuw tegoed krijgen. Tegenwoordig zie je steeds vaker dat ouders flinke kosten maken omdat hun kroost over de bundel gaat of omdat abonnementen met een beetje data gewoon stervens duur zijn en achteraf leert het kind er helemaal niets van met op latere leeftijd financiële ellende als gevolg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prepaidsmurf
fl2001 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 11:37:

[...] zeker als ik net zie dat Lycamobile een nieuwe bundel heeft toegevoegd waar je voor 5 euro 60 belmin en 60 smsjes krijgt, 0 MB aan data ;w
Ik kan momenteel op lycamobile.nl niets anders zien dan een voortdurend draaiende kneuterige kleuter-kubus, dus dat scheelt een hoop ergernis (en data bovendien).

Bedankt, L-mobi!

Je mag een gegeven paard eigenlijk niet in de bek kijken, maar na drie maanden zijn de kinderziektes dus nog steeds niet verholpen: sites die voor de helft werken, sites die nooit werken, sites die soms wel/soms niet werken en, het meest irritant, sites die het eerst gewoon deden (duckduckgo) stoppen er gewoon mee.

Met een Lebara sim had ik nooit problemen, met een Lyca sim nu even tussendoor als test: natuurlijk geen vuiltje aan de lucht.

Capaciteitsproblemen? Routering via Timboektoe en Paaseiland, waarbij mijn pakketjes in de Stille Oceaan gedropt worden?

[ Voor 43% gewijzigd door prepaidsmurf op 25-06-2020 20:08 . Reden: lyca ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik ontvang een email van actievandedag, dat lmobi heeft actie via actievandedag 33.33% korting,
Maandelijks 1 GB data
Belminuten 125,
SMS 15 slechts € 3,33 per maand (omgerekend), Nummerbehoud ook mogelijk.

Dit is goedkoopste van Nederland op dit moment.
https://www.actievandedag.../374781/1c0ba24ba6?cron=1
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2020 @ 17:37:
[...]

En dat is het 'm juist, bellen en sms'jes is lang niet altijd interessant. Die paar honderd (256) MB per maand zijn soms voldoende voor een beetje Whatsapp, die paar SMS'jes (6) doet er eigenlijk weinig toe, die 26 minuten zijn mooi om even gauw in geval van nood te bellen en vragen om even teruggebeld te worden indien de gebelde geen Whatsapp heeft ;-)

Persoonlijk vind ik € 5,00 per maand voor alleen bellen en sms'jes nog veel te veel als ik voor € 1,25 bereikbaar kan blijven en toch zelf nog even kan bellen in geval van nood.

Voor ouders van de wat jongere kinderen is het trouwens sowieso zeer interessant, op die manier leer je, je kind de waarde kennen en leren ze op die manier ook zeer snel dat als iets op is ze pas een maand later weer nieuw tegoed krijgen. Tegenwoordig zie je steeds vaker dat ouders flinke kosten maken omdat hun kroost over de bundel gaat of omdat abonnementen met een beetje data gewoon stervens duur zijn en achteraf leert het kind er helemaal niets van met op latere leeftijd financiële ellende als gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Janon schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:32:
Ik ontvang een email van actievandedag, dat lmobi heeft actie via actievandedag 33.33% korting,
Maandelijks 1 GB data
Belminuten 125,
SMS 15 slechts € 3,33 per maand (omgerekend), Nummerbehoud ook mogelijk.

Dit is goedkoopste van Nederland op dit moment.
https://www.actievandedag.../374781/1c0ba24ba6?cron=1

[...]
Dat was een mooie, maar korte actie. Nu al niet meer beschikbaar :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Het ging vanochten wel, maar O-)
prepaidsmurf schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:20:
[...]

Weer een site waar ik een timeout op krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• routier_lub
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-09 22:33
Hier ook een gratis L-Mobi sim aangevraagd. In Nederland geen problemen, maar geen data in het buitenland. Roaming staat aan.
Klantenservice komt niet verder dan APN instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
routier_lub schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 10:56:
Hier ook een gratis L-Mobi sim aangevraagd. In Nederland geen problemen, maar geen data in het buitenland. Roaming staat aan.
Heb je geprobeerd handmatig op een ander netwerk te roamen? wilt soms wel helpen.

Overigens staat de actie die @Janon hier had geplaatst 30 juni weer op de site, het was te vroeg geplaatst en dat was dus niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

fl2001 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 11:24:
[...]

Heb je geprobeerd handmatig op een ander netwerk te roamen? wilt soms wel helpen.

Overigens staat de actie die @Janon hier had geplaatst 30 juni weer op de site, het was te vroeg geplaatst en dat was dus niet de bedoeling.
Zo'n actie is vooral handig voor als je een gelijkmatig verbruik hebt.

Ik ben nu wel blij met mijn strategie van 5 Euro kopen als ik data nodig heb (1GB/15d), waarbij ik 5Euro (500MB/83belminuten) toevoeg aan mijn lang houdbare tegoed, wat in bundeltermen zeg maar naar de volgende maand kan worden meegenomen. Ben ik ook 40 Euro kwijt. En dat past meer bij mijn wisselvallige gebruik. Maar goed, ik zal het overwegen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik zag dat lmobi tegoed onbeperkt geldig, dus jij kan altijd deze tegoed gebruiken voor extra verbruik in een maand. het is nooit kwijt.
druipgrot schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 13:43:
[...]

Ik ben nu wel blij met mijn strategie van 5 Euro kopen als ik data nodig heb (1GB/15d), waarbij ik 5Euro (500MB/83belminuten) toevoeg aan mijn lang houdbare tegoed, wat in bundeltermen zeg maar naar de volgende maand kan worden meegenomen. Ben ik ook 40 Euro kwijt. En dat past meer bij mijn wisselvallige gebruik. Maar goed, ik zal het overwegen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
ik ga regelmatig naar België, Ik heb geen probleem. ik gebruikt apn:
Naam:lmobi
APN:lmobi
geen user name en password, maar soms ligt aan toestel.
routier_lub schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 10:56:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• routier_lub
Janon schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:43:
ik ga regelmatig naar België, Ik heb geen probleem. ik gebruikt apn:
Naam:lmobi
APN:lmobi
geen user name en password, maar soms ligt aan toestel.

[...]
Ga ik dat even proberen. Geen hoofdletters en geen streep er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

routier_lub schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:10:
[...]

Ga ik dat even proberen. Geen hoofdletters en geen streep er tussen.
Hoor graag je bevindingen, want ook ik heb, op instructie van L-mobi zelf 'L-mobi' gebruikt voor APN. En ik denk ook eerder dat Janon een foutje maakt dan L-mobi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdevries109
20 min geleden dit: https://www.actievandedag...mkaart-twv-5995-voor-3995

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/dPJhbK6/l-mobi.png

Dit artikel wordt geleverd door L-Mobi Mobile B.V.
Deze actie staat online van dinsdag 30 juni 00:00 uur t/m donderdag 30 juli 2020 23:59 uur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
druipgrot schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:27:
[...]

Hoor graag je bevindingen, want ook ik heb, op instructie van L-mobi zelf 'L-mobi' gebruikt voor APN. En ik denk ook eerder dat Janon een foutje maakt dan L-mobi.
Het maakt weinig uit wat er staat, b.v. lycamobile, mobi of zelfs zonder overlap in letters start.

Wat ik nog wel graag zou willen weten is met welke APN ik de firewall filters even kan uitzetten i.v.m. mijn reproduceerbare probleem met een klein, maar groeiend aantal servers (b.v. duckduckgo.com; allemaal nginx?): na een TLSv1.2 Certificate Status (5 bytes) en een Client hello (512 bytes) verstuurd te hebben krijg ik nooit de verwachte Server hello terug, behalve als ik een Lyca sim gebruik (108 bytes). De server reageert helemaal niet meer, dus uiteindelijk een timeout. Ik krijg alleen een Server hello te zien als ik een verouderd/onveilig protocol probeer te gebruiken (curl --sslv3 of --tlsv1.1) maar dan gaat het daarna (natuurlijk) mis.

Van de openssl en nginx changelog word ik niet veel wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
druipgrot schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 13:43:
[...]

Ja ligt voor iedereen weer anders :)

Ik ben zelf van plan om deze voor mijn 2e simkaart te gebruiken.

En deze actie is dan echt een prima deal.

Bij Simpel betaal je 6 euro per maand voor 1 GB + 100 min bij een 2 jarig contract! En dan moet je ook nog is 20 euro aansluit kosten betalen, dat is gewoon meer dan het dubbele.

Zelfde geld voor Youfone. 7 euro per maand voor 1 GB + 200/bel/sms bij een 2 jarig contract + 15 euro aansluitkosten.

Bij l-mobi zou ik dan dus maar 3.33 euro gemiddeld per maand kwijt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdevries109
prepaidsmurf schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:11:
[...]

Het maakt weinig uit wat er staat, b.v. lycamobile, mobi of zelfs zonder overlap in letters start.

Wat ik nog wel graag zou willen weten is met welke APN ik de firewall filters even kan uitzetten i.v.m. mijn reproduceerbare probleem met een klein, maar groeiend aantal servers (b.v. duckduckgo.com; allemaal nginx?): na een TLSv1.2 Certificate Status (5 bytes) en een Client hello (512 bytes) verstuurd te hebben krijg ik nooit de verwachte Server hello terug, behalve als ik een Lyca sim gebruik (108 bytes). De server reageert helemaal niet meer, dus uiteindelijk een timeout. Ik krijg alleen een Server hello te zien als ik een verouderd/onveilig protocol probeer te gebruiken (curl --sslv3 of --tlsv1.1) maar dan gaat het daarna (natuurlijk) mis.

Van de openssl en nginx changelog word ik niet veel wijzer.
Is het een idee om dit eens te melden bij L-Mobi? Ik heb namelijk nog niet het gevoel dat er vanuit hun wordt meegekeken en aan een oplossing wordt gewerkt.Jou verhaal is mij te technisch om het zelf te melden, anders dan dat het bij mij ook nog steeds niet lekker werkt met dat APN/Internet gedoe :+

L-Mobi wilt u zich hier melden, dat zou het lijntje een stuk korter maken O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
bobdevries109 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:48:
[...]

Is het een idee om dit eens te melden bij L-Mobi? Ik heb namelijk nog niet het gevoel dat er vanuit hun wordt meegekeken en aan een oplossing wordt gewerkt.
Ik heb geprobeerd een ticket aan te maken. Dat ging fout, uiteraard.

Ik hoop dat het hier iemand op een idee brengt. Mijn fantasie is uitgeput met: firewall, sim uit een rotte serie, reboot nodig van een of andere netwerkdoos.

L-mobi zou hier meelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdevries109
Oké, dat zou fijn zijn, dus L-Mobi, laat je horen in de zin van "we weten er van en we zijn er mee bezig" }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• routier_lub
druipgrot schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:27:
[...]

Toen ik in Nederland lmobi als APN probeerde had ik geen data in Nederland. Nu in Duitsland wel data met E-plus, handmatig ingesteld. APN: L-mobi.

Het roamen gaat nog niet probleemloos.
In Belgie pakt hij automatisch Orange maar geen data. Handmatig op Base en Proximus gezet wel data.

[ Voor 33% gewijzigd door routier_lub op 30-06-2020 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
bobdevries109 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:00:
20 min geleden dit: https://www.actievandedag...mkaart-twv-5995-voor-3995

[Afbeelding]

Dit artikel wordt geleverd door L-Mobi Mobile B.V.
Deze actie staat online van dinsdag 30 juni 00:00 uur t/m donderdag 30 juli 2020 23:59 uur..
De actie staat online, maar onder een andere link: https://www.actievandedag...eding/simkaart-aanbieding
Pagina: 1 ... 3 ... 20 Laatste