[L-mobi Mobile] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 9 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-03-2021
prepaidsmurf,, waneer was het 5 GB voor 7.50 maandbundel bij Lebara ? Ik verkoop ook Lebara sim kaart, ik heb dat nooit gezien. Ik heb noooit een bundel gezien bij Lebara 5GB voor €7,50. Dat klopt niet wat jij zegt. Ik zie echt niet, Zie een lijst die ik zelf gemaakt op basis van 1 jaarbundel voor mijn klanten uit leg te geven.: zie hieronder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hpt98ObiFslVwchVk8FiGxRd9rk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aAGa6t6aZgaqmvN17lA8ssgk.jpg?f=fotoalbum_large
prepaidsmurf schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:57:
Waar blijft mijn 3 GB voor 5 euro maandbundel? Een zeer bescheiden voorstel.

Bewijs: zoals ik uitvoerig heb laten zien kon je de afgelopen twee tot drie jaar bij Lebara een 5 GB maandbundel voor 7,50 kopen. Dit is nog altijd beter dan de 8,75 per maand,

[ Voor 57% gewijzigd door Janon op 12-08-2020 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:07
Janon schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:18:
prepaidsmurf,, waneer was het 5 GB voor 7.50 maandbundel bij Lebara ? Ik verkoop ook Lebara sim kaart, ik heb dat nooit gezien. Ik heb noooit een bundel gezien bij Lebara 5GB voor €7,50. Dat klopt niet wat jij zegt. Ik zie echt niet, Zie een lijst die ik zelf gemaakt op basis van 1 jaarbundel voor mijn klanten uit leg te geven.: zie hieronder.
[Afbeelding]

[...]
Ongeacht of het waar is, voor een 3gb (+wat minuten) voor €5 deal stap ik zelfs over met mijn briljante simpel abonnement. En dan neem ik mijn vrouw en kinderen ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
tuurlijk mag, maar voor heelveel mensen dat is te duur, voor het zelfde bedrag bij L-mobi kun je bijna dubbel krijgen. Maar ik vind simple echt een ingewikelde pakket met platform kosten, aansluiting kosten en als jij extra verbruiktkost, wordt hoger prijs gefactureerd bij Simple.
tyson69 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 17:00:
[...]Ongeacht of het waar is, voor een 3gb (+wat minuten) voor €5 deal stap ik zelfs over met mijn briljante simpel abonnement. En dan neem ik mijn vrouw en kinderen ook mee.

[ Voor 18% gewijzigd door Janon op 12-08-2020 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
Janon schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 17:08:
tuurlijk mag, maar voor heelveel mensen dat is te duur, voor het zelfde bedrag bij L-mobi kun je bijna dubbel krijgen. Maar ik vind simple echt een ingewikelde pakket met platform kosten, aansluiting kosten en als jij extra verbruiktkost, wordt hoger prijs gefactureerd bij Simple.

[...]
Ik denk dat een 3gb voor €5 deal voor heel veel doorsnee gebruikers echt een perfecte deal is. Voldoende data om gewoon je online zaken te kunnen doen en nog een beetje te streamen. Hang je hele dagen aan YouTube of Spotify dan niet natuurlijk.
En ja, bij Simpel is het complexer. De 15ct/MB en 31ct/min buiten de bundel is natuurlijk een belangrijke pilaar van hun strategie. Maar ook de grootste ergernis bij gebruikers die er mee te maken hadden, kijk de review sites maar eens na. Dit nadeel heb je bij L-mobi natuurlijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Waar kan ik die bundel kopen 3GB voor €5? Bij lebara is 2G Apps internet toch? Wie wilt nu 2G inter nu?

Bij Lmobi betaald jij buiten bundel €0.01 cent per MB, en €0.02 per 20 seconden.
Het hoef niet zoo te duur zijn De 15ct/MB en 31ct/min buiten
tyson69 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 17:18:
[...]Ik denk dat een 3gb voor €5 deal voor heel veel doorsnee gebruikers echt een perfecte deal is. Voldoende data om gewoon je online zaken te kunnen doen en nog een beetje te streamen. Hang je hele dagen aan YouTube of Spotify dan niet natuurlijk.
En ja, bij Simpel is het complexer. De 15ct/MB en 31ct/min buiten de bundel is natuurlijk een belangrijke pilaar van hun strategie. Maar ook de grootste ergernis bij gebruikers die er mee te maken hadden, kijk de review sites maar eens na. Dit nadeel heb je bij L-mobi natuurlijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
Janon schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 17:46:
Waar kan ik die bundel kopen 3GB voor €5?

[...]
Dat heb ik niet gezegd, ik zeg gewoon dat het een briljant aanbod zou zijn die mij over de streep gaat trekken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
@janon: Tyson69 zegt dat het een briljant aanbod an L-mobi zou zijn als ze de 3gb bundel die ze nu aanbieden voor 89,95 in prijs zouden verlagen naar 60 euro, zodat je 3gb en wat belmminuten hebt voor 5 euro en dat hij, als jij l-mobi ervan zou kunnen overtuigen de rpijs van die jaarbundel naar 60 te laten zakken zodat het effectief 5 euro per maand gaat kosten, hem zijn vrouw en kinderen en ongetwijfeld veel meer Simpel klanten zou overtuigen om over te stappen naar l-mobi. Dus..... kan jij ze overtuigen om die 89,95 bundel emt 3gb 300 minuten en 30sms te laten zakken naar 60 euro? 3ggb bundel voor 5 euro zou inderdaad een onverslaanbare deal zijn, en als jaarbundel voor 60 eruo ook nog heel erg interessant, veel interessanter nog dan die bundel van 1gb en 125 minuten die ze nu als jaarbundel voor 60 euro hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Now, ik weet niet of die jongens zoo lang kunnen brengen. maar jij zit wel tegen die wholesale prijs van hun denk ik.
dicksterk schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 18:10:
@janon: Tyson69 zegt dat het een briljant aanbod an L-mobi zou zijn als ze de 3gb bundel die ze nu aanbieden voor 89,95 in prijs zouden verlagen naar 60 euro, zodat je 3gb en wat belmminuten hebt voor 5 euro en dat hij, als jij l-mobi ervan zou kunnen overtuigen de rpijs van die jaarbundel naar 60 te laten zakken zodat het effectief 5 euro per maand gaat kosten, hem zijn vrouw en kinderen en ongetwijfeld veel meer Simpel klanten zou overtuigen om over te stappen naar l-mobi. Dus..... kan jij ze overtuigen om die 89,95 bundel emt 3gb 300 minuten en 30sms te laten zakken naar 60 euro? 3ggb bundel voor 5 euro zou inderdaad een onverslaanbare deal zijn, en als jaarbundel voor 60 eruo ook nog heel erg interessant, veel interessanter nog dan die bundel van 1gb en 125 minuten die ze nu als jaarbundel voor 60 euro hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdevries109
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 13-05-2021
Wederom weer een paar schoonheid foutjes gevonden! :+

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5f342383dbe68/5f342383db597-fout.thumb.jpg
Dubbele 10GB bundel aangeboden als jaarbundel welke verwijst naar de €89,95 bundel als je er op klikt

Edit: Lijkt wel alsof er live mee wordt gekeken, deze fout lijkt nu 10min later inmiddels hersteld :D

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5f3423ba87cab/5f3423ba872b5-fout2.thumb.jpg
Ontbrekende bundels en de €89,95 bundel is nog zonder de extra 1GB bonus

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5f3423d49c2c4/5f3423d49bd35-fout3.thumb.jpg
Waar zijn de rest van de pakketten gebleven die hier gisteren nog wel stonden?

[ Voor 9% gewijzigd door bobdevries109 op 12-08-2020 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@bobdevries109: waar doel je op met de rest van de pakketten die "hier" gisteren nog wel stonden? welke pakketten zijn verdwenen en waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdevries109
dicksterk schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 19:40:
@bobdevries109: waar doel je op met de rest van de pakketten die "hier" gisteren nog wel stonden? welke pakketten zijn verdwenen en waar?
Hier staan nu nog maar 4 pakketten waar ze gisteren nog allemaal stonden. Dus ontbrekende pakketten vanaf de €89,95 en hoger zijn nu foetsie O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@bobdevries109: die staan nogsteeds wel op jzp-lmobi.nl maar nu onder het linkje aanbiedingen. beetje verwarrend vind ik ook omdat je ze niet ziet op de hoofdpagina en ook niet als je op jaarbundels klikt, je moet dus wel echt op aanbiedingen klikken om de echt moie deals te zien. Ze blijven een beetje vestoppertje spelen met die betere bundels;-) zoals ze ook nogsteeds niet gewoon in de jaarbundels op de l-mobi website staan. Het idee dat je beste bundels mhet meest prominetn op je site moeten staan lijkt niet helemala te landen tot nu toe,hoewel de 3 grootste bundls wel op de l-mobi hoofdsite staan maar nogaltijd met de hint dat ze op 15 augustuss weer verdwijen, ik zou die hint weghalen want het geeft mensen niet echt vertrouwen in stabiliteit dat ze zich moeten haasten om een bepaalde bundel te krijgen, en alle uitbreidingen latennu tocch al zien dat het helemla niet de bedoeling is dat die bundls na 15 augustus verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdevries109
dicksterk schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 19:52:
@bobdevries109: die staan nogsteeds wel op jzp-lmobi.nl maar nu onder het linkje aanbiedingen. beetje verwarrend vind ik ook omdat je ze niet ziet op de hoofdpagina en ook niet als je op jaarbundels klikt, je moet dus wel echt op aanbiedingen klikken om de echt moie deals te zien. Ze blijven een beetje vestoppertje spelen met die betere bundels;-) zoals ze ook nogsteeds niet gewoon in de jaarbundels op de l-mobi website staan. Het idee dat je beste bundels mhet meest prominetn op je site moeten staan lijkt niet helemala te landen tot nu toe,hoewel de 3 grootste bundls wel op de l-mobi hoofdsite staan maar nogaltijd met de hint dat ze op 15 augustuss weer verdwijen, ik zou die hint weghalen want het geeft mensen niet echt vertrouwen in stabiliteit dat ze zich moeten haasten om een bepaalde bundel te krijgen, en alle uitbreidingen latennu tocch al zien dat het helemla niet de bedoeling is dat die bundls na 15 augustus verdwijnen.
Volledig met je eens. Maar gelukkig lijkt het met kleine stapjes de betere kant op te gaan. De Jaarbundels op de hoofdpagina onder het kopje jaarbundels is inmiddels aangepast naar alle bundels, en daar wordt verder NIET gesproken over tot 15 Augustus geldig....."klik", maar nu ik het zo zeg betekent dat foutje nummer 4 wat nog moet worden weggepoetst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@bobdevries109: ;-)dit is echt leuk, dingen worden nu realtime geimplementeerd. Nu begint eht er echt goed uit te zien als de provider waarvan ik voor de lanceing hoopte dat het dit zou worden. Want zelfs met bundels die niet heel veel schelen met bijvoorbeeld Simpel, heb je wel het grote verschil dat de l-mobi buitenbundeltarieven zeer schappelijk zijn, in tegenstelling tot bijvoorbeled Simpel of Lyca. het wordt nu echt een leuke provider, ik vind het erg leuk dat wij als tweakers echt aan het meebouwen zijn met dit bedrijf. Ik denk dat dit de eerste telco is waarbij je zo duidelijk ziet dat ideeeen van tweakers echt worden uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdevries109
Ow en nu ik toch opbouwende (positief bedoelde) kritiek aan het geven ben, en er ook wat mee lijkt te gebeuren voorbeeld nummer 5

Op die jaarbundels pagina wordt er NIET gesproken over bonus bundels. Hier wordt geadverteerd met b.v. een 5GB jaarbundel, maar als je op de link klikt blijkt het om een 3,5 GB bundel te gaan met een bonus van 1,5 GB klik Feitelijk dus wel 5GB, maar mogelijk van tijdelijke aard na het verlopen van dat jaar, en dat is toch een beetje merkwaardig. Haal dat gewoon weg, en als de bundel na een jaar door L-Mobi niet rendabel blijkt trek je de bundel gewoon van de site of pas je dat aan en voila. Waarom allemaal zo moeilijk vermelden als het ook simpel kan }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: ik heb 2 vragen:
1. kan ij eens aan die jonges vragen of er wat meer minuten in de maandbundels kunnen? Nu krijg je door opwaardering al telkens meer data waardoor je bijvoorbeeld bij de ,95 bundel eigenlijk 3 gb hebt(1gb van de bundel en 2gb omdat je met 10 moet opwaarderen om die bundel te activeren en je dus 2gb gratis krijgt. bij de 9,95 bundel krijg je op die manier effectief 4gb. Bij de jaarbundels is het zo dat het aantal belminuten gelikt is aan het aantal gb, bij 5gb krijg je bijvoorbeeld 500 minuten. zou het kunnen om bij die 7,95 bundle bijvoorbeeld 300 minuten te doen(effectief 3gb) en bij die 9,95 bundel 400 minuten? 60 en 120 is wel echt weinig voor mensen die juist meer bellen dan data gebruiken. of als dat niet kan: dat er een paar losse belbundels komen, er zijn nu ook losse databundels als maandbundel een paar losse belbunels als maandbundel zou dan ook kunnen.
2. weet jij al meer over de plannen voor internet thuis vaste telefonie en tv?
ik heb een aantal suggesties:
1. ik neem aan dat ze dsl en glasvezel gaan bieden, net als bij die grote databundels zullen ze voor internet-tv-beleln prijsvechter moeten worden. anders lukt het nooit m klanten te krijgen want er zijn al best veel internetproviders
2. misschien kunenn ze in tegenstelling ott andere providers invoeren dat het per maand opzegbaar is in plaats van per jaar? geen idee of dat contracctueel mag van kpn.
3. ik hoop dat ze mensen dan wle gewoon per maand laten betalen. stel dat het ze lukt om dsl/bellen/tv voor 30 euro per maand aan te bieden, of 25 euro per mand dan is 360 of 300 euro in 1 keer betalen wel best veel. glasvezel is vaak nog duurder en dan helemlaa erg duur om in 1 keer te betalen. als l-mobi bang is voor wanbetalers kunnen ze de maandberagen voorafgaand aan de maand incasseren, zodat ze zeker weten dat het geld binnen is voor de mand begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
Maar die prijzen kloppen niet, 3gb moet 60€ zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@l-mobi: bij die bundelcodes op jullie site(de ussdcodes) staat die oude bundel van 89,95 met 2gb en 257 minuten er nog bij, die is vervangen door een nieuwe met 3gb en 300 minuten waarvan @janon vertelde dat die nieet met ussdcode te kopen is omdat je dan die oude krijgt. die oude moet daar dus nog even owrden weggehaald.

• druipgrot
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

dicksterk schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:48:
@prepaidsmurf: is er uberhaupt nog iemadn die die problemen nog heeft? ik krijg hier een beetje een oude koeien uit de sloot halen gevoel bij. ja er waren problemen met sommige sites(bugs hebben overigens niets met netneutraliteit te maken) die bugs worden niet meer gerapporteerd dus zijn zeer waarschijnlijk allang voorbij. dan nog.... l-mboi is zeker met de 10gb bundel veruit de goedkoopste, het mag van mij ook altijd nog goedkope maar er moet ook ruimte overblijven voor als andere concurrenten meegaan in de prijzenslag, voor nu is l-mboi goedkoper dan anderen.
Tuurlijk zijn er mensen met problemen met de ontvangst van websites waaronder maar zeker niet beperkt tot nos.nl, dat gaf L-mobi zelf per mail toe, ze kijken er nu al weken naar, maar er is nog geen oplossing.

Tweakers rocks, maar alleen technologisch.

• dicksterk
@druipgrot: hoe weet je dat zo stellig? heb je het probleem zelf vandaag nog geconstateerd?

• dicksterk
Ik zie iets heel raars.
de ussd-code pagina is angepast, ik was blij ik daccht ze hebben eindelijk ook die pagina in orde gemaakt. Maar nee.... de 89,95 bundel is nogaltijd 2gb en er is een rare 5gb bundel toegevoegd(of stond die er al, ik had hem nog nooit gezien?) voor 119,95
Dit gedoe begint erg op vectone te lijken, dan was je met meerdere mensen met man en macht bezig om een bepaalde bug eruit te krijgen of een bepaalde njuistheid op de site aangepast te krijgen en uin ruil ervoor kreeg je een aar nieuwe waardoor je weer van voren af aan kon beginnen.
nog 1 keer: als die nieuwe goedkopere bundels niet met code gekocht kunnen worden, haal de gelijkgeprijsde bundels met minder inhoud dan van de pagina met codes. Het is geen mentaliteit van zaken doen als je 2 bundels voor dezelfde prijs aanbiedt en de klant die toevallig op de verkeerde pagina gewoon pecht heeft dat hij een bundel met minder inhoud getroffen heeft terwijl op een andere pagina voor die prijs veel meer wordt geboden. Dus: of alle bundels zoals ze sinds gisteavond in de jaarbundelpagina staan krijgen een code, of alle ussdcodes boven 59,59 moeten van die pagina af, geen gedoe met rare nieuwe bundels die voor eenzelfde prijs minder bieden dan andere bundels op de site dat ondermijnt echt alel vertrouwen van consumenten.

• Janon
Hallo Druipgrot, ik heb van hun gehoord dat vanuit aantal (via) simkaarten ddos aanvallen gedaan door someige mensen, Hun simkaarten zijn geblokkeerd bij NOS. Daar ze zijn bezig, dat wordt opgelost.
druipgrot schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:48:[...]
Tuurlijk zijn er mensen met problemen met de ontvangst van websites waaronder maar zeker niet beperkt tot nos.nl, dat gaf L-mobi zelf per mail toe, ze kijken er nu al weken naar, maar er is nog geen oplossing.

• Janon
Dicksterk, aantal mensen zijn nog verkeerde dingen bezig. Die jongens zijn wakker.
voor bepaalde mensen werkt niet,
dicksterk schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:02:@druipgrot: hoe weet je dat zo stellig? heb je het probleem zelf vandaag nog geconstateerd?

• prepaidsmurf
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-09-2020
druipgrot schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:48:
[...]
Interessant, zijn ze al zover dat ze er een zelf kunnen repliceren, of hebben ze hulp van buitenaf nodig? Mijn suggestie een maand geleden was http://www.softwarepreservation.org/ in de hoop dat het ook meteen alle SSL shit zou kunnen oplossen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
tc@box:~$ time curl http://www.softwarepreservation.org/
curl: (56) Recv failure: Connection reset by peer
Command exited with non-zero status 56
real    5m 7.46s
user    0m 0.02s
sys     0m 0.03s
tc@box:~$ time curl -I http://www.softwarepreservation.org/
HTTP/1.1 200 OK
Date: Thu, 13 Aug 2020 17:55:09 GMT
Server: Zope/(Zope 2.8.8-final, python 2.3.5, linux2) ZServer/1.1 Plone/Unknown
Content-Length: 1532
Accept-Ranges: none
Last-Modified: Sat, 04 Jul 2020 23:14:21 GMT
Etag: ts93904461.28
Content-Type: text/html
Via: 1.1 www.softwarepreservation.org

real    0m 0.67s
user    0m 0.01s
sys     0m 0.00s

[ Voor 36% gewijzigd door prepaidsmurf op 13-08-2020 20:05 . Reden: curl ]

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: is dat de rede dat ze gestopt zijn met graits internet op nieuwe simkaarten aanbieden? daar was ik nooit opgekomen, maar idd een simkaart waar nog nooit op is opgewaardeerd(dus waar geen enkle bankrekeningnummer bij gebruikt is) is natuurlijk volledig anoniem. Ddos-aanvallen die zodoende een leuek aanbieding omzeephelpen, erg jammer.
janon, kan ij eens vragenof ze die ussd-code pagina op oorde brengen? nu staan er dus weer verkeerde prijzen bij, zlefs nog extra alle bundels die niet met code gekocht kunen worden moeten eraf, anders kopen mensen de verkeerde(oude) bundel en krijgen ze voor 89,95 bijvoorbeeld maar 2gb ipv 3gb en voor 119,95 5gb ipv 7. dat levert alleen mar teleurgestelde klanten op als ze zien wat ze hebben misgelpen, kan de verwarring beter niet ontstaan dorodat alel codes van bundels boven de 59,95 worden verwijdert.

• dicksterk
l-mobi webmaster: het verbaast me dat je elke wijziging regel voro regel verwerkt, maar goed: de 89,95 bundel is nu terecht verwijderd uit dde ussd codes. maar, de 119,95 bundel met 5gb staat er nog, dat klopt niet want dat is sinds vorige week maandag een 77gb bundel met 700 minuten en 70sms geworden. dus ha die 119,95 bundel ook even weg bij de ussd-codes, en voeg geen andere toe, dan is die pagina correct. dus die 119,95 bundel weghalen bij de ussdcodes dan is de website voor zover ik kan zien volledig correct en overal hetzlefde qua informatie.

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14-09 13:26
Dan zullen er vast enorm veel simkaarten bestelt moeten zijn, want om een ddos aanval te voeren op een grote site als nos.nl met een bundeltjes van 256mb, dat gaat het niet worden. Dat lijkt mij echt een volledig verzonnen verhaal om het goed te praten.

• Janon
hahahaha, ik twijfel wel hier zit wel zoo ardige mensen :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ maar bij lmobi zit wel slime jongens.
fl2001 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 19:30:
Dan zullen er vast enorm veel simkaarten bestelt moeten zijn, want om een ddos aanval te voeren op een grote site als nos.nl met een bundeltjes van 256mb, dat gaat het niet worden. Dat lijkt mij echt een volledig verzonnen verhaal om het goed te praten.

[ Voor 3% gewijzigd door Janon op 13-08-2020 20:34 ]

• dicksterk
@janon: ik veronderstel niet dat iemand van hier die ddos-aanval op nos.nl heeft uitgevoerd. je beantwoord mijn vraag trouwens niet, er staat nu nogsteeds een fout op de ussd codes pagina namelijk een bundel van 119,95 met 5gb die eraf moet omdat er nu een nieuwe bundel zonder code is voor 119,95 met gb.
@fl2001: een ddos-aanval zou het gedrag wat die site zoals nos.nl vertoont wel verklaren, blijkbaar wordt de toegang tot de site ergens door geblokkeerd. Desnoods heeft iemadn wel opgewaardeerd, heeft diegene een beltegoed bon gekocht in een winkel en contacnt betaald om zo nogsteeds anoniem te zijn en gnoeg data aangemaakt om dat te oden. ik heb geen idee hoeveel data je nodig hebt voor zoiets. maar op deze manier verzanden we weer in de a liegt of b-liegt discussie van een paar weken geleden terwijl de sfeer nu net een beetje leuk en opbouwend is en er in de afgelopen paar weken een hoop bereikt is. laten we dat zo houden.

• Janon
Dicksterk, ik denk dat ze nu wel jou opmerking wel gezien, mischien wordt morgen ochtend opgelost.
dicksterk schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 20:50:@janon: ik veronderstel niet dat iemand van hier die ddos-aanval op nos.nl heeft uitgevoerd. je beantwoord mijn vraag trouwens niet, er staat nu nogsteeds een fout op de ussd codes pagina namelijk een bundel van 119,95 met 5gb die eraf moet omdat er nu een nieuwe bundel zonder code is voor 119,95 met gb. zo houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobdevries109
L-Mobi routeerd zijn netwerk via Eurofiber netwerk met alleen IPv4 range, ze bieden voor zover ik kan zien geen IPv6 aan.

Deze zijn in hun bezit:
Netblock ASN Location Num IPs
185.226.109.0/24 Eurofiber Spine B.V. Netherlands cidr Netherlands
185.226.111.0/24 Eurofiber Spine B.V. Netherlands cidr Netherlands
185.226.108.0/24 Eurofiber Spine B.V. Netherlands cidr Netherlands
185.226.110.0/24 Eurofiber Spine B.V. Netherlands cidr Netherlands

Vanaf in ieder geval dit IP block 185.226.110.0/24 werkt nos.nl NIET. Mogelijk vanuit andere IP blocken wel. Er is dus nog steeds WEL een probleem, maar dat lijkt NIET aan L-Mobi te liggen. Mogelijk hebben grappenmakers er inderdaad voor gezorgd om IP blocken van Eurofiber op de nos.nl Blacklist te krijgen, maar ik betwijfel inderdaad of dat door een paar gratis SIM kaarten mogelijk is geweest. Goed dat L-Mobi in ieder geval de bad guys probeert aan te pakken en er tevens werk van maakt om van de blacklist af te komen.

Het is helaas niet anders....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

dicksterk schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:02:
@druipgrot: hoe weet je dat zo stellig? heb je het probleem zelf vandaag nog geconstateerd?
Waar heb ik dat wantrouwen aan verdiend? Als ik ergens naar raad, vermeld ik het erbij. Ik gebruik nos.nl als test, en met mijn teletext app is dat gemakkelijk te doen. Nos heeft het nog nooit gedaan. En ter info google.nl ook niet. Google maps was ook vaak onbereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Janon schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 18:13:
Hallo Druipgrot, ik heb van hun gehoord dat vanuit aantal (via) simkaarten ddos aanvallen gedaan door someige mensen, Hun simkaarten zijn geblokkeerd bij NOS. Daar ze zijn bezig, dat wordt opgelost.

[...]
Nos.nl is maar een voorbeeld. Een van de vele websites, daarom schreef ik ook 'niet beperkt tot'. Wil je een voorbeeld van een andere website? Google.nl is ook nooit bereikbaar geweest, ook een ddos aanval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

fl2001 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 19:30:
Een verzonnen verhaal naar Janon toe dan toch. Bij mij moet Leipe Moppie niet met zulke grapjes komen. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@druipgrot: geen wantrouwen, ik wist alleen niet of je je mening gaf op bsis van oude tests. ik kan het probleem namelijk al weken niet meer reproduceren, terwijl ik het eerst ook had.
@bobdevries109 en @l-mobi: als dit een probleem vanuit eurofiber ip-adressen is, en de ddos-anval die tot deze blacklisting heeft geleden niet via l-mobi simkaarten heeft plaatsgevonden(of niet heeft kunnen plaatsvinden zoals fl2001 zegt, ik heb geen enkele know how van ddos-aanvallen dus weet ok niet hoeveel data je daarvoor nodig hebt) dan zou eurofiber dit probleem gewoon moeten oplossen en l-mobi ipblokken moeten geven die niet geblacklist zijn. dan is dit namelijk een gebrek in de dienstverlening van eurofiber naar l-mobi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Geen paniek jongens, het wordt voorzichtig open gezet.Ik hoorde van Lmobi, het is voor bepaalde mensen zijn geblokkeerd, niet voor alle klanten. Dus alleen rare gedragen nr. zijn geblokkeerd door Eurofiber. Dus rest van de klanten hebben geen probleem. Alleen paar klanten probleem. Maar dat wordt ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdevries109
Janon schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:15:
Geen paniek jongens, het wordt voorzichtig open gezet.Ik hoorde van Lmobi, het is voor bepaalde mensen zijn geblokkeerd, niet voor alle klanten. Dus alleen rare gedragen nr. zijn geblokkeerd door Eurofiber. Dus rest van de klanten hebben geen probleem. Alleen paar klanten probleem. Maar dat wordt ook opgelost.
Vreemd dat Eurofiber hier iets in zou kunnen betekenen, of het moet aan hun Firewall liggen. Als ik nos.nl tracert dan kom ik tot aan "vl528.hil-core01.omroep.nl [145.58.28.1]" daarna blijft het stil en krijg ik niets meer terug, gooi ik over het Eurofiber netwerk een VPN krijg ik ook niets meer terug vanaf omroep.nl na een tracert, maar werkt nos.nl direct WEL. DNS werkt prima, dus mogelijk toch een algemeen Firewall probleem bij Eurofiber? Als Eurofiber zijn firewall roules te strak heeft gezet, dan klopt het verhaal wel beter met wat @druipgrot aangeeft dat het met veel meer websites niet goed gaat zoals google.nl. Wat ook nog zou kunnen is dat sommige IP Block's op algemene blacklisten voorkomen die ondermeer door google.nl /nos.nl worden gebruikt en zodoende meerdere websites hierdoor niet werken.

Ben benieuwd hoe het wordt opgelost, belangrijker is natuurlijk DAT het wordt opgelost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

bobdevries109 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 21:53:
L-Mobi routeerd zijn netwerk via Eurofiber netwerk met alleen IPv4 range, ze bieden voor zover ik kan zien geen IPv6 aan.

Deze zijn in hun bezit:
Netblock ASN Location Num IPs
185.226.109.0/24 Eurofiber Spine B.V. Netherlands cidr Netherlands
185.226.111.0/24 Eurofiber Spine B.V. Netherlands cidr Netherlands
185.226.108.0/24 Eurofiber Spine B.V. Netherlands cidr Netherlands
185.226.110.0/24 Eurofiber Spine B.V. Netherlands cidr Netherlands

Vanaf in ieder geval dit IP block 185.226.110.0/24 werkt nos.nl NIET. Mogelijk vanuit andere IP blocken wel. Er is dus nog steeds WEL een probleem, maar dat lijkt NIET aan L-Mobi te liggen. Mogelijk hebben grappenmakers er inderdaad voor gezorgd om IP blocken van Eurofiber op de nos.nl Blacklist te krijgen, maar ik betwijfel inderdaad of dat door een paar gratis SIM kaarten mogelijk is geweest. Goed dat L-Mobi in ieder geval de bad guys probeert aan te pakken en er tevens werk van maakt om van de blacklist af te komen.

Het is helaas niet anders....
En, neem ik aan, dan doet google.nl het ook bij IP block 185.226.110.0/24 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdevries109
druipgrot schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:45:
[...]

En, neem ik aan, dan doet google.nl het ook bij IP block 185.226.110.0/24 niet.
Vanuit het "185.226.110.0/24 Eurofiber Spine B.V. Netherlands cidr Netherlands" IP block werkt google.nl bij mij wel, maar nos.nl NIET. Tot nu toe krijg ik steeds IP uit dit IP block en kan ik aan mijn kant niet veranderen.

Kijk even vanuit welk IP block jij google.nl probeerd te bereiken, misschien wordt het dan zagiesaan wat duidelijker :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

bobdevries109 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:15:
[...]

Vanuit het "185.226.110.0/24 Eurofiber Spine B.V. Netherlands cidr Netherlands" IP block werkt google.nl bij mij wel, maar nos.nl NIET. Tot nu toe krijg ik steeds IP uit dit IP block en kan ik aan mijn kant niet veranderen.

Kijk even vanuit welk IP block jij google.nl probeerd te bereiken, misschien wordt het dan zagiesaan wat duidelijker :*)
185.226.110.116

[ Voor 8% gewijzigd door druipgrot op 14-08-2020 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdevries109
Dat is het zelfde IP Block als bij mij, dus dan zou het toch meer aan de kant van het interne NAT netwerk/firefall van L-Mobi kunnen liggen als ik zo redeneer:

Wij krijgen allebei een extern IP adres uit IP block "185.226.110.0/24 Eurofiber Spine B.V. Netherlands cidr Netherlands", intern geeft L-Mobi ons een 10.xxx.xxx.xxx IP adres. Als Ik WEL google.nl kan bereiken en jij NIET vanaf het zelfde IP block, dan zou je zeggen dat het aan het interne IP NAT netwerk / Firewall van L-Mobi moet liggen. ;(

[ Voor 5% gewijzigd door bobdevries109 op 14-08-2020 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: ik denk niet dat het door het gedrag van klanten kan komen, of door het gedrag dat een bepaald nummer heeft vertoond. Toen ik over deze problemen las heb ik een net nieuwe in mijn toestel gestoken simkaart geprobeerd en de allereerste internet-handeling die ik daarmee verrichtte was nos.nl bezoeken, en dat gign toen niet. een aantal dagen later werkte het bij mij overigens wel, maar testst op de eerste 3 dagen resulteerden in dezelfde fout als anderen hier rapporteren. dat akn dus niet door "raar" internetgedrag van mijn kant komen want ik had met dat nummer en die simkaart nog geen enkle internetgedrag vertoond.
even een algemen vraag: komt dit ook bij iphones voor, of enkle bij androdi toestellen. Ik zit namleijk te denken dat het misschien zou kunnen zijn dat de firwall toestellen tegenhoudt die geroot zijn(danwel dor de gebruiker of al direct vanaf een chinese verkoper, sommige chinese toestellen zeker de onbekendere merken komen sosm geroot binnen). bij mijn chinese smartphoen is dat in elk geval wel het geval. Nu zou ik het rooten van een telefoon geen "raaar gedrag" willen noemen, maar er zijn ook apps(bijvoorbbeeld die van moneyou go die weigeren op een geroot teostel te werken). maar het moet zeker opgelost worden want welke rom een ebruiker op zijn toestedl heeft is gewoon eigen keuze en zoalgn die gebruiker niets illegals doet zou interneet gewoon goed moeten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobdevries109
dicksterk schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:45:
@janon: ik denk niet dat het door het gedrag van klanten kan komen, of door het gedrag dat een bepaald nummer heeft vertoond. Toen ik over deze problemen las heb ik een net nieuwe in mijn toestel gestoken simkaart geprobeerd en de allereerste internet-handeling die ik daarmee verrichtte was nos.nl bezoeken, en dat gign toen niet. een aantal dagen later werkte het bij mij overigens wel, maar testst op de eerste 3 dagen resulteerden in dezelfde fout als anderen hier rapporteren. dat akn dus niet door "raar" internetgedrag van mijn kant komen want ik had met dat nummer en die simkaart nog geen enkle internetgedrag vertoond.
even een algemen vraag: komt dit ook bij iphones voor, of enkle bij androdi toestellen. Ik zit namleijk te denken dat het misschien zou kunnen zijn dat de firwall toestellen tegenhoudt die geroot zijn(danwel dor de gebruiker of al direct vanaf een chinese verkoper, sommige chinese toestellen zeker de onbekendere merken komen sosm geroot binnen). bij mijn chinese smartphoen is dat in elk geval wel het geval. Nu zou ik het rooten van een telefoon geen "raaar gedrag" willen noemen, maar er zijn ook apps(bijvoorbbeeld die van moneyou go die weigeren op een geroot teostel te werken). maar het moet zeker opgelost worden want welke rom een ebruiker op zijn toestedl heeft is gewoon eigen keuze en zoalgn die gebruiker niets illegals doet zou interneet gewoon goed moeten werken.
Ik heb het probleem met zowel iphone als android en laptops, dus dat maakt het verschil niet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: wil jij nog even tegen l-mobi zeggen dat de site nogsteeds niet is bijgewerkt? bij bundelcodes moet die 19,95 bundel van 5gb weg. op de hoofdsite staat nog een actie-termij van 15 augustus, die moet ook weg omdat het nu nieuwe vaste budnels zijn geworden en het is bijna 15 augustus. met de snleheid waarmee l-mobi de site bijwerkt staat er anders promoinet op de hoofdsite vanaf morgen ene acite die verlopen lijkt, dat is niet professioneel. en die bundelcodes-pagina is heel vervelend voor mensen die dan minder krijgen als ze via de code besteleln dus die 119,95 bundel moet eraf. zorg even dat dat gebeurd, duurt wel erg lang nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijskooijma
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik heb dinsdag ook een SIM-kaartje aangevraagd, volgende dag lag ie al op de mat, heel netjes. En (hoewel op de site niet beloofd) zat er nog een gratis (al geactiveerde) bundel van 4x256MB bij (4 maanden dus).

Ik had wel wat problemen met het toegewezen telefoonnummer: Het nummer wat ik opvroeg met *102# was een ander nummer dan wat de nummerherkenning aangaf bij uitgaande gesprekken, en met beide nummers kon ik niet inloggen op My L-mobi. Ik heb daar gisteravond een mailtje over gestuurd naar de klantenservice en vandaag voor twaalven hadden ze het opgelost, dus daar ben ik ook heel tevreden over (uiteindelijk blijkt het opgevraagde nummer correct en kreeg ik een nieuw wachtwoord om mee in te loggen ipv de PUK1-code waar je normaal mee inlogt). Ik heb nog niet geprobeerd of uitgaande gesprekken nu wel goede nummerherkenning hebben (SIM-kaartje even niet in een telefoon ATM).

Hun My L-mobi omgeving ziet er ook wel goed uit. Beetje spartaans, maar wel duidelijk en lekker snel (geen megabytes aan javascript libraries om alles superfancy AJAXified te laden zoals bij veel andere bedrijven).

Ik kan overigens ook nos.nl niet bereiken, google.nl wel. Extern IP is 185.226.110.116, dus uit hetzelfde blok als anderen met problemen lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
@druipgrot
Ik heb nos.nl nooit kunnen gebruiken via L--. Dat wil absoluut niet zeggen dat nos.nl potdicht zit. Ik kan b.v. poort 80 gebruiken. Dan krijg ik een HTTP 301 redirect naar de SSL poort, waar ik zonder problemen mee kan connecten. Zodra ik een TLS v2.1 client hello verstuur krijg ik inderdaad niets, noppes, nada meer terug (en na verloop van tijd een timeout als ik voldoende geduld heb). Maar als ik een stout SSL protocol probeer te gebruiken wel, namelijk "vergeet het maar".

Dus het lijkt me inderdaad geen firewall probleem maar nog steeds een zeer vaag "Hell is other L--users" probleem dat zich bij iedereen op een andere manier kan uiten, soms wel, soms niet, soms altijd. B.v. sputniknews.com is voor mij lange tijden niet te bereiken, dan weer even wel, etc.

Het interessante van softwarepreservation.org was dat die site net zoals nos.nl niet toegankelijk is via een GET request, maar wel via HEAD en bovendien, cherry on top, geen SSL gebruikt. Wat wil men nog meer om te debuggen?

Ik heb geen andere niet-SSL site met problemen kunnen vinden. Maar ik zie nu dat je google.nl niet kan gebruiken (ik kan dat wel) terwijl dat ook nog over HTTP gaat. De hamvraag is of een HEAD dan nog wel lukt. B.v. via telnet, zoals men dat in het Perm deed:
code:
1
2
3
4
5
tc@box:~$ telnet www.google.nl 80
HEAD / HTTP/1.1
Host: www.google.nl

HTTP/1.1 200 OK

De laatste regel geeft aan dat de HEAD gelukt is. Dan moet het niet moeilijk meer zijn voor L--, of desnoods Eurofiber, de oorzaak van de problemen te achterhalen.

Of weet iemand nog andere http:// sites (dus geen https://) die het niet doen?

[ Voor 31% gewijzigd door prepaidsmurf op 14-08-2020 18:46 . Reden: het kritische experiment ]

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: dan klopt het dus duidelijk niet dat bepaalde3 klanten zijn afgesloten, er is dus nu ook een total ieuwe gebruiker die dit heeft. Ik denk echt dat het tijd wordt dat dit wordt opgelost, zeker nu er grote bundels zijn meet jaar-looptijden. mensen die net begonnen zijn gaan het niet leuk vinden als ze merken dat ze niet alles kunnen bereiken. mensen die eerst een maandbundel proberen voor ze een jaarbundel nemen gaan dan ook niet verder omdat ze problemen bemerken. L-mobi moet echt prioriteit aan dit probleem gaan geven. is er nogsteeds niemand van degenen met het probleem die een keer naar amsterdam willen afreizen? Misschien in ruil voor een leuk jaarbundeltje(als l-mobi dat er tegenover wil zetten als het probleem van meerdere mensen door de inspannign van die ene persoon kan worden opgelost is dat toch wel wt waard). ik kan het zelf niet doen woon veel te ver weg en ben blind dus kan ook niet even de auot pakken en erheen rijden, en erger nog, ik heb het probleem niet meer dus kan het niet reproduceerbaar aanleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdevries109
dicksterk schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:37:
@janon: dan klopt het dus duidelijk niet dat bepaalde3 klanten zijn afgesloten, er is dus nu ook een total ieuwe gebruiker die dit heeft. Ik denk echt dat het tijd wordt dat dit wordt opgelost, zeker nu er grote bundels zijn meet jaar-looptijden. mensen die net begonnen zijn gaan het niet leuk vinden als ze merken dat ze niet alles kunnen bereiken. mensen die eerst een maandbundel proberen voor ze een jaarbundel nemen gaan dan ook niet verder omdat ze problemen bemerken. L-mobi moet echt prioriteit aan dit probleem gaan geven. is er nogsteeds niemand van degenen met het probleem die een keer naar amsterdam willen afreizen? Misschien in ruil voor een leuk jaarbundeltje(als l-mobi dat er tegenover wil zetten als het probleem van meerdere mensen door de inspannign van die ene persoon kan worden opgelost is dat toch wel wt waard). ik kan het zelf niet doen woon veel te ver weg en ben blind dus kan ook niet even de auot pakken en erheen rijden, en erger nog, ik heb het probleem niet meer dus kan het niet reproduceerbaar aanleveren.
Welk extern IP adres krijg jij dan? @dicksterk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@bobdevries109: dat kan ik momentele even niet nagaan, de telefoon waar de sim nu in zit heeft voor mij geen toegankelijke webbrowser waardoor ik vrijwel niets kan lezen van wat er op een site staat. kaios is nog niet erg toegankleijk voor bliinden helaas. eersst zat die sim in een android toestel maar dat is sinds een week gesneuveld. nos.nl proberen kan ik nog wel en ik kan net genoeg lezen om te mekren dat ik echt op die stie ben, mar veel verder komt het niet. als ik weer een aodird toestel heb zal ik het weer eens proberen te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
matthijskooijma schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:07:
Ik heb dinsdag ook een SIM-kaartje aangevraagd, volgende dag lag ie al op de mat, heel netjes. En (hoewel op de site niet beloofd) zat er nog een gratis (al geactiveerde) bundel van 4x256MB bij (4 maanden dus).

Ik had wel wat problemen met het toegewezen telefoonnummer: Het nummer wat ik opvroeg met *102# was een ander nummer dan wat de nummerherkenning aangaf bij uitgaande gesprekken, en met beide nummers kon ik niet inloggen op My L-mobi. Ik heb daar gisteravond een mailtje over gestuurd naar de klantenservice en vandaag voor twaalven hadden ze het opgelost, dus daar ben ik ook heel tevreden over (uiteindelijk blijkt het opgevraagde nummer correct en kreeg ik een nieuw wachtwoord om mee in te loggen ipv de PUK1-code waar je normaal mee inlogt). Ik heb nog niet geprobeerd of uitgaande gesprekken nu wel goede nummerherkenning hebben (SIM-kaartje even niet in een telefoon ATM).

Hun My L-mobi omgeving ziet er ook wel goed uit. Beetje spartaans, maar wel duidelijk en lekker snel (geen megabytes aan javascript libraries om alles superfancy AJAXified te laden zoals bij veel andere bedrijven).

Ik kan overigens ook nos.nl niet bereiken, google.nl wel. Extern IP is 185.226.110.116, dus uit hetzelfde blok als anderen met problemen lijkt het.
Heb je toevallig geprobeerd een ticket aan te maken? Bij mij gaat dat steeds mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@prepaidsmurf: waarom zou je een ticket aanmaken? Zoals janon hier al veel vaker heeft gezegd kan je gewoon een mail sturen naar cs@l-mobi.nl of nog beter, een afspraak met ze maken om er langs te gaan zodat ze aan de hand van jouw telefoon misschien sneller kunnen reproduceren en oplossen wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
Hier nos.nl wel bereikbaar, heb extern ip 185.226.110.179

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
tyson69 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 22:31:
Hier nos.nl wel bereikbaar, heb extern ip 185.226.110.179
Dat is een van de twee die ik gezien heb, de andere is 116, op geen van beide een voltooide TLS v1.2 handshake van nos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdevries109
Ik vrees dat we het aan onze kant met die externe IP adressen niet kunnen achterhalen.

Tot zover:

@druipgrot 185.226.110.116 nos.nl NIET goole.nl NIET
@tyson69 185.226.110.179 nos.nl WEL google.nl ????
@prepaidsmurf zowel 185.226.110.116 alsmede 185.226.110.179 nos.nl NIET google.nl NIET
@matthijskooijma 185.226.110.116 nos.nl NIET google.nl ????
@bobdevries109 185.226.110.116 nos.nl NIET google.nl WEL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
bobdevries109 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 23:01:
Ik vrees dat we het aan onze kant met die externe IP adressen niet kunnen achterhalen.

Tot zover:

@druipgrot 185.226.110.116 nos.nl NIET goole.nl NIET
@prepaidsmurf zowel 185.226.110.116 alsmede 185.226.110.179 nos.nl NIET google.nl NIET
@matthijskooijma 185.226.110.116 nos.nl NIET google.nl ????
De hele nos.nl site kan wat mij betreft naar de hel lopen, de hamvraag sinds vandaag: wie, behalve druipgrot, heeft google.nl NIET (en kan een HEAD test doen)? Helaas doet google.nl het bij mij WEL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdevries109
Gecorrigeerd lijstje:

@druipgrot 185.226.110.116 nos.nl NIET google.nl NIET
@prepaidsmurf 185.226.110.116 alsmede 185.226.110.179 nos.nl NIET google.nl WEL
@matthijskooijma 185.226.110.116 nos.nl NIET google.nl WEL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
Met 2e sim de volgende resultaten:
185.226.110.116 NOS.nl en google.nl wel bereikbaar
En op de sim die ik gister testte, werkt google.nl ook prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobdevries109
Gecorrigeerd lijstje:

Wel problemen
@prepaidsmurf 185.226.110.116 alsmede 185.226.110.179 nos.nl NIET google.nl WEL

Geen problemen
@tyson69 185.226.110.116 alsmede 185.226.110.179 nos.nl WEL google.nl WEL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
@bobdevries109
klein detail: google.nl heb ik alleen nog maar kunnen testen vanaf 116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdevries109
Gecorrigeerd lijstje:

Wel problemen
@prepaidsmurf 185.226.110.116 nos.nl NIET google.nl WEL 185.226.110.179 nos.nl NIET google.nl ???

Geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Ik hoop dat er iemand is die nog een onversleutelde site met problemen kan vinden wanneer google het bij iedereen doet. Helaas is het tegenwoordig al bijna onmogelijk een SSL-vrije site te vinden. Daardoor zie je eventueel achterliggende problemen niet die kunnen helpen de fout verder te isoleren.

De enige site die ik tot nu toe heb kunnen vinden is http://www.softwarepreservation.org/. Daar krijg ik niets als ik head en body opvraag (zoals een browser doet) maar kan ik wel afzonderlijk de head opvragen. Een bizar fenomeen, maar daardoor kunnen we al meteen encryptie en firewalls uitsluiten. Als dit ook zo zou zijn met http://www.google.nl/, of tenminste 1 andere onversleutelde site, dan kan dat nauwelijks meer toeval zijn en kan het duiden op een proxy die draait op een machine waar b.v. wat mee aan de hand is en waar andere servers op draaien die er ook last van hebben.

Natuurlijk kan elk probleem een andere oorzaak hebben, maar zo pessimistisch ben ik dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

prepaidsmurf schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:19:
@druipgrot
Ik heb nos.nl nooit kunnen gebruiken via L--. Dat wil absoluut niet zeggen dat nos.nl potdicht zit. Ik kan b.v. poort 80 gebruiken. Dan krijg ik een HTTP 301 redirect naar de SSL poort, waar ik zonder problemen mee kan connecten. Zodra ik een TLS v2.1 client hello verstuur krijg ik inderdaad niets, noppes, nada meer terug (en na verloop van tijd een timeout als ik voldoende geduld heb). Maar als ik een stout SSL protocol probeer te gebruiken wel, namelijk "vergeet het maar".

Dus het lijkt me inderdaad geen firewall probleem maar nog steeds een zeer vaag "Hell is other L--users" probleem dat zich bij iedereen op een andere manier kan uiten, soms wel, soms niet, soms altijd. B.v. sputniknews.com is voor mij lange tijden niet te bereiken, dan weer even wel, etc.

Het interessante van softwarepreservation.org was dat die site net zoals nos.nl niet toegankelijk is via een GET request, maar wel via HEAD en bovendien, cherry on top, geen SSL gebruikt. Wat wil men nog meer om te debuggen?

Ik heb geen andere niet-SSL site met problemen kunnen vinden. Maar ik zie nu dat je google.nl niet kan gebruiken (ik kan dat wel) terwijl dat ook nog over HTTP gaat. De hamvraag is of een HEAD dan nog wel lukt. B.v. via telnet, zoals men dat in het Perm deed:
code:
1
2
3
4
5
tc@box:~$ telnet www.google.nl 80
HEAD / HTTP/1.1
Host: www.google.nl

HTTP/1.1 200 OK

De laatste regel geeft aan dat de HEAD gelukt is. Dan moet het niet moeilijk meer zijn voor L--, of desnoods Eurofiber, de oorzaak van de problemen te achterhalen.

Of weet iemand nog andere http:// sites (dus geen https://) die het niet doen?
Zo 1-2-3 ben ik niet bedreven in die codes die je noemt, maar dat valt natuurlijk te leren.

Sputniknews.com en softwarepreservation.org kan ik ook niet bereiken, vandaag voor het eerst geprobeerd. Maar mylmobi.nl kan ik nu ook even niet bereiken en die kan ik meestal (onbereik is dus al eens voorgekomen) wel bereiken. Tweakers.net heb ik echter helemaal nooit moeite mee! Een onbereikbare site zonder ssl moet ik nog vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
druipgrot schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 14:51:
[...]

Zo 1-2-3 ben ik niet bedreven in die codes die je noemt, maar dat valt natuurlijk te leren.

Sputniknews.com en softwarepreservation.org kan ik ook niet bereiken, vandaag voor het eerst geprobeerd. Maar mylmobi.nl kan ik nu ook even niet bereiken en die kan ik meestal (onbereik is dus al eens voorgekomen) wel bereiken. Tweakers.net heb ik echter helemaal nooit moeite mee! Een onbereikbare site zonder ssl moet ik nog vinden.
Geen problemen met mylmobi hier. Waar ik stilzwijgend vanuit ging, is dat je behalve https://www.google.nl/ ook http://www.google.nl/ niet kan bereiken, maar dat is misschien te kort door de bocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoogGewaardeerd
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22-06-2023
Nou, ik blijf voorlopig maar lekker bij mijn Simpel abonnement van €2,50. Als ik de L-Mobi SIM in een iphone stop kan ik er niet eens een hotspot mee maken, krijg ik geheel geen IP adres uit de iphone, Android overigens wel. Doe ik vervolgens mijn simpel of zakelijke vodafone sim in de iphone, bam hotspot netwerk, dan weer L-Mobi met de zelfde settings, Niets Nada Noppes (geen tethering IP ook)! Wie het weet mag het zeggen, maar het zegt mij dat ze het niet goed hebben getest of bewust hier en daar dingen blokkeren (zodat je niet makkelijk grote hoeveelheden data er doorheen kan jassen met je hotspot??)! PS, heb overigens de netwerk instellingen ook nog hersteld (onder algemeen>stel opnieuw in> herstel netwerkinstellingen) in de iphone, maar precies het zelfde resultaat.

Ik heb overigens ook 185.226.110.116 nos.nl NIET google.nl WEL

Goedkoop = Duurkoop??? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@prepaidsmurf: ik heb nog wel een onversleutelde site(omdat er nog vrijwle iks opstaat) weet alleen niet of hij het bij jou/jullie niet doet: victormobile.com
algemeen: als je een simkaart aanvraagt kan je een vinkje zetten dat jenieuws wilt oontvangen(gesteld dat iemand anders dat ook heeft gedaan) heeft iemand van jullie ooit een nieuwsbrief per mail ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdevries109
Gecorrigeerd lijstje:

Wel problemen
@HoogGewaardeerd 185.226.110.116 nos.nl NIET google.nl WEL
@prepaidsmurf 185.226.110.116 nos.nl NIET google.nl WEL 185.226.110.179 nos.nl NIET google.nl ???

Geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@l-mobi: hoe moeiljk kan het zijn om 1 regel tekst van de site te halen? de bundel acties zijn inmiddels keurig verlengd dat is ok. maar biij de bundelcodes moet nogsteedds die onjuiste bundel van 5gb voor 119,95 weg omdat je klanten daarmee een miskoop laat doen, ze kunenn namelijk op andere plekken op de site voor 119,95 een gb bundel kopen. bespaaar jezlef boze klanten en haal die verouderde bundel van de site. Ik vrees ernstig voor de grote bug die hier nu besproken wordt als zelfs zo'n kleine wijziging in 3 dagennog niet is doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik ga even die jongens bellen. Ze hallen zoo uit.
deze code toch >> 12 All-in 5GB *103*141# € 119.95 5120 MB 300 50
dicksterk schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:32:
@l-mobi: hoe moeiljk kan het zijn om 1 regel tekst van de site te halen? de bundel acties zijn inmiddels keurig verlengd dat is ok. maar biij de bundelcodes moet nogsteedds die onjuiste bundel van 5gb voor 119,95 weg omdat je klanten daarmee een miskoop laat doen, ze kunenn namelijk op andere plekken op de site voor 119,95 een gb bundel kopen. bespaaar jezlef boze klanten en haal die verouderde bundel van de site. Ik vrees ernstig voor de grote bug die hier nu besproken wordt als zelfs zo'n kleine wijziging in 3 dagennog niet is doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
bij mij werkt alles, ik snap niet waarom bij jullie niet werken. Maar ik hoorde wel van Lmobi team, dat aantal nr. geblokkeerd door NOS (door didos aanval), ze zijn bezig met het oplossen
bobdevries109 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:17:
Gecorrigeerd lijstje:

Wel problemen

Geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: ja dat is inderdaad de code die ik bedoel. mooi dat je ze even gaat beleln dan is het snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdevries109
Janon schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:39:
bij mij werkt alles, ik snap niet waarom bij jullie niet werken. Maar ik hoorde wel van Lmobi team, dat aantal nr. geblokkeerd door NOS (door didos aanval), ze zijn bezig met het oplossen
[...]
Als het bij jou wel werkt @Janon, wil je dan eens kijken vanaf welk extern IP jij het internet op gaat, de meeste hebben last met extern IP 185.226.110.116 i.c.m nos.nl behalve @tyson69 die aangeeft geen problemen te ervaren op zowel 185.226.110.116 als 185.226.110.179. En wil je voor @HoogGewaardeerd eens navraag doen waarom tethering niet zou werken op een iphone? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik weet niet hoe ik dat moet kijken. Ik onderzoek zoke dingen niet. Ik denk, dat jullie allemaal geblokkeerd staat omdat jullie zoveel dingen uitzoeken, daarom heb NOS .
bobdevries109 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 19:21:
Als het bij jou wel werkt @Janon, wil je dan eens kijken vanaf welk extern IP jij het internet op gaat, de meeste hebben last met extern IP 185.226.110.116 i.c.m nos.nl behalve @tyson69 die aangeeft geen problemen te ervaren op zowel 185.226.110.116 als 185.226.110.179. En wil je voor @HoogGewaardeerd eens navraag doen waarom tethering niet zou werken op een iphone? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: je ip adres kan je gewoon online controleren door op google iets als: wat is mijn ip-adres in te voeren
zoals ik al eerder zei: ik had het nos-probleem ook met een simkaart die verder nog niets op internet had gedaan. mensen hier zijn dingen gaan uitzoeken omdat sites niet werkten, niet andersom. dat uitzoeken gaat verder volledig legaal en dat levert geen blokkade op. het blijft wel vreemd dat veel mensen het niet hebben, ik had het bijvoorbeeld eerst wel en later wer niet. maar gisteren meldde zich ook nog een ieuwe gebruiker die het ook had, die was verder nog noit actief geweest in het topic of bij l-mobi dus het kan niet aan het internetgedrag van gebruiekrs liggen.
ps. heb je ze al gesproken over het weghalen van die code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdevries109
Janon schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:15:
Ik weet niet hoe ik dat moet kijken. Ik onderzoek zoke dingen niet. Ik denk, dat jullie allemaal geblokkeerd staat omdat jullie zoveel dingen uitzoeken, daarom heb NOS .

[...]
https://browserleaks.com/ip :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
ik ga niet kliken hier, ik voel hier niet velig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdevries109
Janon schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:54:

[...]
Dan typ je het in je browser of je doet zoals @dicksterk aangeeft ff googlen op "wat is mijn ip" O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: die site die bobdevries doorgeeft is gewoon om je ip-adres te kunnen zien. Die site laat je gewoon zien wat elke site te zien krijgt waar je heengaat, elek site die jij op internet bezoekt krijgt de informaite over jou als bezoeker die deze site laat zien. er is dus niets onveiligs aan om die data zelf te bekjken je heoft verder niets aan te klikken je krijgt de ifo geljk te zien. ;-)het lijkt sosm alsof je denkt dat veel tweakes ene hackers zijn en dat elke link die hier staat ertoe zou kunnen leiden dat er direct 1 van ons in je systeem zit;-) mar ik denk dat nog geen 10% van de tweakers kan hacken, ik kan het in elk geval niet;-) maar it-kennis hebben de meesten hier wel en een site zoasl bobdevries die hier noemt is totaal ongevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

bobdevries109 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:17:
Gecorrigeerd lijstje:

Wel problemen

Geen problemen
Vandaag is mijn ip adres weer 179 in plaats van 116, vandaar dat ik nu mylmobi.nl niet kan bereiken... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Geen google meer nodig: toch nog een tweede voorbeeld kunnen vinden van geen SSL, geen GET, wel HEAD.

Een plaatje (SFW) voor de verandering: http://is2.4chan.org/g/1597501403132.png.

Algemeen recept om er meer te vinden: wijzig https in http voor plaatjes op 4chan.org die niet geladen kunnen worden, maar skip de plaatjes waarbij een HEAD lukt met status 301 (redirect) i.p.v. 200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Janon schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:54:

[...]
ik vind echt schattig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

prepaidsmurf schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:27:
Geen google meer nodig: toch nog een tweede voorbeeld kunnen vinden van geen SSL, geen GET, wel HEAD.

Een plaatje (SFW) voor de verandering: http://is2.4chan.org/g/1597501403132.png.

Algemeen recept om er meer te vinden: wijzig https in http voor plaatjes op 4chan.org die niet geladen kunnen worden, maar skip de plaatjes waarbij een HEAD lukt met status 301 (redirect) i.p.v. 200.
ik kan niet bereik, maar sowieso zit ik vandaag in een mindere periode omdat ik mylmobi ook al niet ontvang.

http://www.victormobile.com geeft wel een regel, een copyright 2020 victormobile.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdevries109
druipgrot schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:26:
[...]

Vandaag is mijn ip adres weer 179 in plaats van 116, vandaar dat ik nu mylmobi.nl niet kan bereiken... :S
Is toch ook bijzonder slechte reclame, dat zelfs hun eigen pagina's niet te bezoeken zijn. Ik hoop dat de technische man snel terug is van vakantie zodat hij het kan fixen. Als hij niet op vakantie is, dan zou ik iemand anders aannemen, want dit duurt maar en duurt maar. Wil niet negatief zijn, maar dit probleem moet toch echt snel helemaal de wereld uit, anders voorzie ik dat mensen snel weer hun biezen pakken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

bobdevries109 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:50:
[...]

Is toch ook bijzonder slechte reclame, dat zelfs hun eigen pagina's niet te bezoeken zijn. Ik hoop dat de technische man snel terug is van vakantie zodat hij het kan fixen. Als hij niet op vakantie is, dan zou ik iemand anders aannemen, want dit duurt maar en duurt maar. Wil niet negatief zijn, maar dit probleem moet toch echt snel helemaal de wereld uit, anders voorzie ik dat mensen snel weer hun biezen pakken :X
Tot nu toe ben ik de enige he, dus om dat nu te extrapoleren of generaliseren of hoe dat ook heet, is ook zo wat. O ja vergat ik nog te melden, n.a.v. posting HoogGewaardeerd boven, dus dat gaat om meer dan één, de persoonlijke hotspot doet het niet, die blijft maar laden, heeft het ooit wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdevries109
druipgrot schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:01:
[...]

Tot nu toe ben ik de enige he, dus om dat nu te extrapoleren of generaliseren of hoe dat ook heet, is ook zo wat. O ja vergat ik nog te melden, n.a.v. posting HoogGewaardeerd boven, dus dat gaat om meer dan één, de persoonlijke hotspot doet het niet, die blijft maar laden, heeft het ooit wel gedaan.
Meeste doorsnee mens zit niet op tweakers, en zul je dus niet hier horen klagen. En met de problemen die ik bedoel, bedoel ik niet alleen de eigen pagina's maar alle pagina's die andere tweakers wisselend niet kunnen bereiken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

bobdevries109 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:11:
[...]

Meeste doorsnee mens zit niet op tweakers, en zul je dus niet hier horen klagen. En met de problemen die ik bedoel, bedoel ik niet alleen de eigen pagina's maar alle pagina's die andere tweakers wisselend niet kunnen bereiken. :+
snap ik, de doorsnee mens heet Juan en die zit hier: https://www.bellen.com/mo...bi-mobile/klantervaringen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
hahaha, bij mij en bij andere werkt wel, zo te zien, bij www.mylmobi.nl heb je ook iets uitgehaald, daarom ze zijn geblokeerd.
bobdevries109 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:50:[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Lmobi 10GB staat top bij bllen com

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lt28PuPkKds6DN-OJXyf0ERRuZ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rDktnQZG8ZglrokxH3J2wHl6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: heb je die jongens nu al gepsrokne om die code van de site te laten halen?
en nog wat: je kan lacherig doen ove dat internetprobleem dat een aantal mensen hier aanhalen, maar zeker nu l-mobi zich richct op grote interentbundels moet dit probleem opgelost worden. want ej vergeet 1 ding: al die mensen die hier problemen met l-mobi noemen, hebben die problemen niet met andere internetproviders of mobiele providers dus het ligt niet aan hun internetgedrag. L-mobi kent dit probleem nu al maanden en moet het echt oplosen want straks komen er reviews van mensen met en jaarbundel die deze problemen ook tegenkomen en dan heeft l-mobi veel negatieve publiciteit, dat is niet goed. dus ookal doe je er lacherig over, het moet gewoon werekn: zelfs bij mensen waarvan jij het internetgerag raar vindt(is nieteens zo raar als jij denkt, dingen uitzoeken is totaal niet hetzelfde als hacken of illegale dingen doen) maar het moet gewoon bij iedereen goed werken, niet alleen bij 95% want hoe meer simkaarten er worden verstuurd hoe groter de groep wordt die die 5% inhoudt. bij 000 klanten hebben slechts 100 mensen een probleem, zijn het straks 10.000 klanten dan heb je er 500 enzovoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobdevries109
Janon schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 09:51:
hahaha, bij mij en bij andere werkt wel, zo te zien, bij www.mylmobi.nl heb je ook iets uitgehaald, daarom ze zijn geblokeerd.

[...]
Nou @Janon als dit de manier is hoe jij met klanten omgaat die een probleem serieus proberen inzichtelijk te krijgen :N Ik hoop dat L-Mobi medewerkers hier iets minder lacherig over doen -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
druipgrot schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:34:
[...]

ik kan niet bereik, maar sowieso zit ik vandaag in een mindere periode omdat ik mylmobi ook al niet ontvang.
Dat is juist goed nieuws: niet te bereiken (via een GET request van een browser), niet achter SSL verscholen, een HEAD request werkt gewoon (dus geen firewall probleem) en door meer mensen (met een verder van elkaar verschillend success/failure patroon) te reproduceren.

Na wat verder getest te hebben lijkt ELK plaatje waarvan de url begint met http(s)://is2.4chan.org/ niet bereikbaar te zijn.

Als het probleem nu nog niet snel gevonden kan worden door een network engineer van Eurofiber eet ik mijn hoed op.

Als het echt nodig is om te kijken in een Web server log dan rakel ik weer even mijn problemen met https://l-mobiopwaarderen.nl/ op, desnoods geven ze de server op poort 80 even dezelfde startpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Hallo Dick, Lmobi heeft al die probleem gevonden, daar hadden ze al info.. gekregen van internet provaider dat aantal nr. van Lmobi klanten iets raar geprobeerd hebben, daarom door Nos en aantal belangrijke site geblokeerd staat voor aantal lmobi nr.. Maar die internet provaider is nu bezig om op te lossen.

Het wordt opgelost, maar dat probleem allen maar 1% klanten van Lmobi.
dicksterk schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 10:22:
@janon: heb je die jongens nu al gepsrokne om die code van de site te laten halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Janon schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 09:51:

[...]
Vandaag doet mylmobi het weer wel, terwijl het ip ...179 is gebleven @bobdevries109

En echt @Janon, ga weg met je beschuldigingen, je maakt jezelf compleet belachelijk en ik doe niets illegaals, ik zit nauwelijks op internet! Ik doe al maanden met een paar euro tegoed, soms voor 'kaarten' want google maps werkt ook nauwelijks en om wat notificaties van YoungOnes te ontvangen en verder alleen om (beweringen in dit draadje) te testen.

Wist je dat reviewsites vooral worden beschreven door mensen met een probleem? Bellen.com is daar een voorbeeld van. Die 1% maakt vermoed ik minstens 50% van de reviews! En ach, 1%, 0,1% 'coronadoden' en men legt complete economieën plat. 1% is echt énorm veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

prepaidsmurf schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 12:05:
[...]

Dat is juist goed nieuws: niet te bereiken (via een GET request van een browser), niet achter SSL verscholen, een HEAD request werkt gewoon (dus geen firewall probleem) en door meer mensen (met een verder van elkaar verschillend success/failure patroon) te reproduceren.

Na wat verder getest te hebben lijkt ELK plaatje waarvan de url begint met http(s)://is2.4chan.org/ niet bereikbaar te zijn.

Als het probleem nu nog niet snel gevonden kan worden door een network engineer van Eurofiber eet ik mijn hoed op.

Als het echt nodig is om te kijken in een Web server log dan rakel ik weer even mijn problemen met https://l-mobiopwaarderen.nl/ op, desnoods geven ze de server op poort 80 even dezelfde startpagina.
Echt, de mensen van L-mobi, met name degene met de naam van 5 letters, beginnend met een K, zijn uiterst sympathiek. En dat verklaart mijn geduld. Maar de ontvangst is echt zo volkomen k*t, dat de ergernis langzaam maar zeker weer terrein terug wint en de bovenliggende partij wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: en het andere probleem met die code die nogsteeds bij de bundel-codes staat wanneer lossen ze dat op?
Wat je schrijft over die nummers die iets raars geprobeerd hebben: nummers worden op internet helemaal niet meegestuurd enkle ip-adressen. en dit probleem doet zich ook bij spinterneiuwe simmkaarten voor, die hebbendus nog niets raars geprobeerd namleijk nog helemla aniets tenzij nos.nl bezoeken ook raar is. die internetprovider heeft dit probleem al 2 maanden, voor zon grote provider doen ze er wel beroerd lang over om het op te lossen. ik denk dat er 2 dingen kunen zijn:
1. die internetprovider heeft een onzinnige rede opgegeven, want nieuwe simkaarten zouen dan nooit al gelijk vanaf de eeste ingebruikname geblokkeerd kunen zijn
2. het probleem ligt ergens tussen de internetprovider en de simkaart in, dus erens in de servers van l-mobi want theoretisch zouden (als dit bij eurofiber ligt) ook andere eurofobier klanten dit probleem moeten hebben. ik zal eens een mailtje wagen naar eurofiber en eens zien wat zij te vertellen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
Ik heb een mail gesturd zowel in het nederlands als in het engels naar nmc@eurofiber.com zowel in het nederland als in het engels waarin ik stel dat er al enige tidj een discussie loopt op tweakers over internetproblemen bij l-mobi, dat enkelen van ons door hun ip-adres op de l-mobi simmkaart te checken hebben geconstateerdd dat eurofiber de internetdiensten van l-mobi levert en dat veel mesen nos.nl en enkle andere sites niet kunenn berieken. dat deze problemen naast op l-mobi op deze manier uiteraard ook op eurofiber afstralen en dat het ons verbaasd dat een gerenomeerde internetprovider als eurofiber dit niet binenn 2 manden kan oplossen. L-mbi stelt dat eurofiber heeft gezegd dat het komt door "raar" gedrag van enkele l-mobi simkaartgebruikers maar dat dit niet kan omdat het ook bij nieuwe simkarten gebuerd. met als vragen: ligt dit bij eurofiber, zo ja waarom duurt het zo lang om het op te lossen? Wat is er aan de hand? Zo niet, wat speelt er dan en heeft l-mobi dit probleem uberhaupt al gemeld bij eurofiber?
Grote kans dat ze mij niet antworoden omdat ik geen klant van ze ben, maar als jllie(zeker degenen die meer specifieke gegevens bezitten en tests hebben gedaan) ook eens mailne naar nmc@eurofiber.com gebeurd er misschien eindelik eens wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
druipgrot schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 13:57:
[...]
Echt, de mensen van L-mobi, met name degene met de naam van 5 letters, beginnend met een K, zijn uiterst sympathiek. En dat verklaart mijn geduld. Maar de ontvangst is echt zo volkomen k*t, dat de ergernis langzaam maar zeker weer terrein terug wint en de bovenliggende partij wordt.
De problemen worden alleen maar groter bij toenemend Internet-verkeer, zoals ik voorspeld heb. Er zou zelfs al een grote data bundel verkocht zijn! Dan kun je nog zoveel damage control proberen te doen als je wilt (o.a. de sterke verhalen over niet-bestaande blokkades), maar de rapen worden onverbiddelijk langzaam maar zeker gaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@druipgrot: Ik weet wie je met K bedoelt. Wat zegt hij ddan over deze problemen? Komt hij met dezelfde verklaring als Janon over "raar internetgedrag"? Dan neem ik aan dat je hem hebt uitgelegd dat daar geen sprake van is. Wat heeft hij gezegd dat ze er nu concreet mee gaan doen?
Ik neem overigens aan dat l-mbi de cappaciteit bij eurofiber kan ophogen zodra ze dat willen zodat er meer bandbreedte ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik heb net met een belangrijke persoon van Lmobi gesproken, Hij was bij ons in de bazaar. Ik heb wel verteld dat hij moet even die NOS probleem moeten kijken. En hij gaat ook hier mee lezen zei hij. Hij gaat dit morgen met hun IT en internetprovaider opnemen. Het wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: goed nieuws. als je ze dan ook nog een herinnert om die bundelcode eraf te halen zijn we helemala klar en zijn alle bugs bij l-mobi verholpen en zijn ze helemala klaar om flink te groeien, wat vast wel gaat gebeuren nu ze nr 1 staan op bellen.com met ie 10gb bundel.
Pagina: 1 ... 9 ... 20 Laatste