[L-mobi Mobile] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 8 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
@janon:
Ik had nog een leuk verkoop-idee voor je voor dit weekend in bevewijk(aangenomen dat je daar elk weekend bent dat weet ik natuurlijk niet zeker). misschien kan je l-mobi vragen of ze wat simkaarten willen aanmaken met die 3 actiebundels. Net als die actievandedag-bundel bijvoorbeeld ook kant-enklaar met simkaart verkocht wrd, en ook die nokia-toestellen die met kant-enklare bundelsimkaart worden verkocht. als jij nu wat simkaarten meeneemt met die 1jarige bundels van en 15gb en de 2jrige met 10gb dan kunnen mensen regelrecht zon abonnement bij je pinnen en het geljk in hun telefoon stoppen. dan weet l-mobi ook gelijk zeker dat er bundels actief zin. als je een klant een sim meegeeft en die klant gaat het thuis doen, heb je altijd kans dat diegene het vergeet of toch niet doet. als er direct gepind en betaald wordt hoeft zo'n klant zelf niets meer te doen.
@fl2001: ja ik snap wel dat je de 1jarige neemt. al zou ik zelf als ik er het geld voro ahd ie 2jarige nemen, 10gb voor 10 euro is wel echt een heel mooie deal, die over 2 jaar denk ik nog supergoedkoop is. 2 jaar vastzitten terwijl er 100 betere opties zij is irritant, 2 jaar vastzitten bij de goedkoopste optie heeft niet echt nadelen.
Ik hop zelf een beetje op een prijzenslag tussen l-mobi en victor mobile als die komt. maar bij l-mobi zat er ook bijan een jaar tussen het toekennen van nummers door acm en het actief worden als full mvno, dat kost blijkbar toch best nog veel tijd dus ik denk dat je zelfs met de 2jarige bundel niet snel spjt zal hebben omdat je ergens anders goedkoper uit was. Maar als je niet meer dan gb per maand gebruikt en ook vrij zeker weet dat je dat de komende 2 jaar niet zal gaan doen, is 7gb ook genog natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-03-2021
Ze hebben wel online met nieuwe sim kaart. zie hier https://www.jzp-lmobi.nl/c-5390029/aanbiedingen/
dicksterk schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 18:05:@janon:Ik had nog een leuk verkoop-idee voor je voor dit weekend in bevewijk(aangenomen dat je daar elk weekend bent dat weet ik natuurlijk niet zeker). misschien kan je l-mobi vragen of ze wat simkaarten willen aanmaken met die 3 actiebundels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdevries109
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik weet niet waarom deze info niet gewoon op de hoofdwebsite staat (zou moeten) en waarom dit domein opeens uit de lucht komt vallen?, want hier staat in ieder geval de info die we eerder niet duidelijk konden vinden of de bundel ook in de EU te gebruiken is en voila hier het antwoord:

"Dit betekent dat u de bundel ook kunt gebruiken in alle EU-landen, zónder extra kosten! De simkaart bestaat uit 3 delen: geperforeerd voor de gewone sim, micro en nano formaat. Geschikt voor alle telefoons (behalve e-sim)."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Deze site een van hun verkoop partner die alle online verkoop beheren voor lmobi. https://www.jzp-lmobi.nl/c-5390029/aanbiedingen/
Het werkt in EU
bobdevries109 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:35:.]
Ik weet niet waarom deze info niet gewoon op de hoofdwebsite staat (zou moeten) en waarom dit domein opeens uit de lucht komt vallen?, want hier staat in ieder geval de info die we eerder niet duidelijk konden vinden of de bundel ook in de EU te gebruiken is en voila hier het antwoord:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:07
Mooie ontwikkeling. Snap alleen de keuze voor nog weer een site niet. Ik word inmiddels duizelig van alle domeinen die nu worden gebruikt. Lijn zit er niet in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
En daarmee is l-mobi met de 15gb bundel voor 15 euro per maand gunstiger voor mensen die in de eu reizen dan budget mobiel. Budget mobile: 20 euro per maand+15 euro ansluitkosten, 12gb(lees ook soms 10gb) internet in de eu, daarna 2gb bijkoopen voor 7,50. Bij l-mobi: 15 euro per maand, geen ansluitkosten, 15gb ook bruikbaar in eu. Om met budget mobiel op 15gb te komen moet je 2 kee ,50 uitgeven voor een extra 2gb-bundel. dus:
maand 1 in eu met budget mobile: 15+20+7,50+7,50 50 euro. bij l-mobi 15. zeg je ja maar ik ben al klant bij budgetmobiel dus geen aansluitkosten: nogaltijd 35 kwijt, tegen 15 bij l-mobi. Het 15-euro per maand abonnement van budget mobiel heeft helemala geen toegevoegde waarde boven l-mobi 15 euro. zelfs het 2-jrige 10euro abonnement van l-mobi is beter dan het 15-euro abonnement van budget mobiel.
goeie tip die site @janon, veel makkeliker voor ieuwe klanten dan eerst een sim kopen dan inloggen en dan die bundel kopen. L-mobi is goed bezig.

[ Voor 12% gewijzigd door dicksterk op 06-08-2020 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: misschien zou je die lik die je hier gisteren deelde ook eens in de lopende aanbieding van l-mobi op pepper.com moeten zetten. die aanbieding loopt wel maar heeft geen enkele reacite. zet dan naast die lik naar die site waar je simkarten mt de bundels kan krijen, ook een vergelijking in met simpel enzo waaruit blijkt dat dit erg goekdoop is. het lijkt dat de mensen op pepper dit nu ontgaat wat erg jammer is. kan het zelf niet doen, want het is voor mij geen toegankelijke site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3LF_HMCU3-39GC32nJoKF0Vx6cE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nOuWDkMOjoqhOVxNXrU4EbHk.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uXKSBPyxZDG3A0mItFHSu7_ogSw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Myef31Q3MFmbKQ1aw4xRa5hO.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VYlATBKPMEiZG64NYA_Z8WdkwqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/olR4O5uthSAhTaeNzXT9yrub.jpg?f=fotoalbum_large
dicksterk schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:29:
@janon: misschien zou je die lik die je hier gisteren deelde ook eens in de lopende aanbieding van l-mobi op pepper.com moeten zetten. die aanbieding loopt wel maar heeft geen enkele reacite. zet dan naast die lik naar die site waar je simkarten mt de bundels kan krijen, ook een vergelijking in met simpel enzo waaruit blijkt dat dit erg goekdoop is. het lijkt dat de mensen op pepper dit nu ontgaat wat erg jammer is. kan het zelf niet doen, want het is voor mij geen toegankelijke site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: wat wil je zeggen met die plaatjes? ik ben blind en kan daar niets van maken, enkle van tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Dat is paar plaatjes van wat ik van Lmobi ontvangen per email over hun nieuwe actie van 10 GB. Maar daar staat niet dat die actie per 15 aug eidig.
dicksterk schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:50:
@janon: wat wil je zeggen met die plaatjes? ik ben blind en kan daar niets van maken, enkle van tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: op die site die je gisteren doorstuurdde waar je simkarten met die bundels kan kopen stond ook geenn einddatum, het lijkt er dus inderdaad op dat die actie blijft. anders zouden ze jlie als verkopers er ook geen speciaal materiaal voor sturen, tot de 15e is geen 2 weken meer. denk dat die datum er vooral opstaat zodat mensen snel beslissen. Ga jij die bundels nu ook in beverwijk verkopen? ben benieuwd of ze goed lopen, mensen die een dagje uit zijn doen sneller zo'n aankoop omdat je ze ter plekke kan overtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik heb al zelf al gekocht en nr. behoud aangevraagd van Lebara naar Lmobi (eigen nr.)
En ook voor mijn zon ook gedaan en ook nummer behoud aangevraagd. Ik heb nu 4 Lmobi nr. in mijn huis. 2x grote bundel en 2 kleine bundels.
dicksterk schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:43:
@janon: op die site die je gisteren doorstuurdde waar je simkarten met die bundels kan kopen stond ook geenn einddatum, het lijkt er dus inderdaad op dat die actie blijft. anders zouden ze jlie als verkopers er ook geen speciaal materiaal voor sturen, tot de 15e is geen 2 weken meer. denk dat die datum er vooral opstaat zodat mensen snel beslissen. Ga jij die bundels nu ook in beverwijk verkopen? ben benieuwd of ze goed lopen, mensen die een dagje uit zijn doen sneller zo'n aankoop omdat je ze ter plekke kan overtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: dat doe je goed;-) maar ik vroeg: ga je die niewue bundels ook actief verkopen in beverwijk? ik begreep tenminste dat je daar ook telecomproducten verkoopt op de bazaar, dat klopt toch? ben eigenljk wel benieuwd hoe goed die bundels daar lopen, dat geeft wel een beeld van de belangstelling. l-mobi zal het hoofdzakelik van verkopers zoals jij moeten hebben, naast de online verkoop maar ik denkd at zegrote worden van de actieve verkoop door winkels zoasl de jouwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

dicksterk schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:50:
Op het gevaar af te worden beschuldigd van de mentaliteit van het is ook nooit goed of het deugt niet, dacht ik bij de jaarbundel van 700min&7GB/maand voor 120Euro wel aan het gezegde: áls het te mooi is om waar te zijn, dan ís het ook te mooi om waar te zijn. Het moet iets zijn als het voordeel van vooruitbetaling-in-1-keer, in de zin van gokken op hoe diep de Coronacrisis erin gaat hakken; over een paar maanden had je wel een betere besteding voor die 120 Euro gehad. Bij de 2 jaar bundel van het dubbele bedrag voor 1000min&10GB/maand van 240 Euro kan ik me dat nog voorstellen. Gelukkig hoef ik er niet over na te denken, ik ga sowieso niet 'in de dubbele cijfers' uitgeven. Wat dat betreft paste dat aanbod van 125min&1GB/maand vorige maand me precies goed. Maar zolang ik niet naar nos.nl etc. kan geef ik geen cent uit aan L-moppie.

Tweakers rocks, maar alleen technologisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik heb wel vandaag gekregen die nieuwe 3 bundels ontvangen om te verkopen. Ik ga kijken hoe dat er gaat.
dicksterk schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 17:59:
@janon: dat doe je goed;-) maar ik vroeg: ga je die niewue bundels ook actief verkopen in beverwijk? ik begreep tenminste dat je daar ook telecomproducten verkoopt op de bazaar, dat klopt toch? ben eigenljk wel benieuwd hoe goed die bundels daar lopen, dat geeft wel een beeld van de belangstelling. l-mobi zal het hoofdzakelik van verkopers zoals jij moeten hebben, naast de online verkoop maar ik denkd at zegrote worden van de actieve verkoop door winkels zoasl de jouwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@druipgrot: als mensne over een paar maanden het krapper hebben dan nu, hebben ze hun vaste lasten gereduceerd door hun abonnement nu vast te betalen. ik ben alleen bang dat het idee jar of 2jaarbundels vooruitbetalen nog niet erg geaccepteerd is, op pepper wordt er toaal niet op deze aanbieding gereageerd. Ik denk dat de 10gb bundel met 1000 minuten en 100 sms voor 10 euro echt records zou breken op een site als pepper als ze hem als mmandbundel zouden aanbieden. maar ik kan me voorsteleln dat l-mobi eerst wil zien of mensen aan het idee van eze bundels wennen, de verkopen van @janone in beverwijk dit weekend geven misschien een beter beeld over of het lukt dergelijke bundels te verkopen. Als ik het geld ervoor had had ik die bundel van 20 euro genomen. of die van 15gb voor 180. maar voor mijn budget zijn mandbundels echt beter, amar dar krijg eje momenteel weer bijna nis voor bij l-mobials je het vergelijkt met e jaar/2jaarbundels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik heb al vandaag een L-mobi 12x7GB bundel verkocht van 119,95. gelijk nummer overdracht ook aangevraagd van lebara sim-only naar Lmobi.
dicksterk schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:52:
@janone in beverwijk dit weekend geven misschien een beter beeld over of het lukt dergelijke bundels te verkopen. Als ik het geld ervoor had had ik die bundel van 20 euro genomen. of die van 15gb voor 180. maar voor mijn budget zijn mandbundels echt beter, amar dar krijg eje momenteel weer bijna nis voor bij l-mobials je het vergelijkt met e jaar/2jaarbundels.

[ Voor 32% gewijzigd door Janon op 08-08-2020 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon:
misschien loopt onderstaand plan een beetje vooruit op de situatie, maar ik denk dat het meer klanten opleveert dan de jaarbundels nu doen(mijn inschatting).
mijn plan, bespreek het eens met de jongens van l-mobi:
1. die 10gb 1000 minuten en 100 sms bundel blijt 10 euro kostne maar wordt een maandbundel, die 15gb 1500 minuten en 150 sms voor 15 euro worddt ook een maandbundel. die 7gb 700 minuten en 70sms gaat omlaag naar 5gb 500 minuten en 50 sms en gaat 5 euro kosten,, wordt ook een maandbundel
2. er wordt een mooie reclameflyer gemaakt waar al die bundels opstaan en op die flyer wordt een simkaart van l-mobi geplakt. in die flyer staan ook vergeliikingen met andere grote mekren, lyca lebara simpel en youfone en wordt uitgelegd hoeveel goedkoper l-mobi is. ook stan er instructies in hoe je die bundels kan bestellen, hoe je je nummer kan overzetten enzovoort
3. dan gaan een par medewerkers, of extra ingehuurde studenten, die simkaarten met flyer in een grote stad, of grote wijk waar veel mensen wonen die mogelijk doelbroep zijn voor l-mobi in alle brievenbussen stoppen. k denk dat het voor l-mobi goedkper is zo'n reclamecampagne zelf uit te voeren dan het te laten doen of alle simkaarten via postnl te versturen. ik bedoel dan dus echt een grote campagne met duizenden simkaarten. ik denk zelf dat als het om veel klanten trekken gaat dat het met maandbundels kan lukken, met die jarbundels gaan mensen iests wat ze als reclame in de brievenbus hebben gehad niet zo snel probeen. maar 10 fo 15 euro uitgeven voor iets waarbij ze het dubbele krijgen van wat ze gewedn zijn zullen ze veel eerder proberen. lyca heeft ooit ook zo'n campgne gedaan toen kregen we met de reclamefolders ook een paar lyca-simkaarten in de bus.

op je vorige bericht: ja nmmerbehoud kan je natuurlijjk ook gelijk regelen voor mensen, goed gedan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-09-2020
Geen jaarbundels voor mij. Ik sta altijd te kijken van de naiviteit van alles wordt beter of blijft op z'n slechtst hetzelfde bij een chaotisch systeem als mobiele telecom. Terwijl het aantal zendmasten ook kan dalen, 5G binnen een jaar voor disrupties kan gaan zorgen, de snelheid kan afnemen als er meer dan anderhalve man en een paardenkop het onovertroffen, onvergelijkbare, ongeevenaarde L-- platform gaat belasten, etc.

[ Voor 3% gewijzigd door prepaidsmurf op 08-08-2020 15:26 ]

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@prapaidsmurf: l-mobi zit voor data niet bepald bij een kleine partij, cappaciteit opschroeven is dus een kwestie van 1 telefoontje/mailtej. Daarnaast: 5g komt. maar er zijn bij budget mobiel nog genoeg klanten die gneogne nemen met een snelheid die zelfs het maximum vn 3g niet benadert. Alle sim-only gebruikers bij youfone, simpel, lebara en budgetmobiel itten bij die providers voor 1 rede: lage prijzen. schuif je dus een nieuwe speler naar voren met betere voorwaarden, zoals l-mobi nu met heb dubbele aan gbs voor dezelfde prijs, dan gaan die mensen vroeg of laat verhuizen watn ze zijn niet merktrouw aan simpel/youfone/budget mobiel/lebara.
en ja, de mensen die gaan voor een iphone of ander duur toestel bij hun abonnement zullen ongetwijfeld geen nacht meer slapen voor ze 5g hebben zodra het er is. mar de sim-only klant gaat voor prijs, niet voor het duurste toestel of snelste netwerk. Daarnaast denken veel mensen nog dat je corona kan krijgen van 5g en ookal is dat onzin ze zullen het niet snel tegen hun hoofd houden dus g aanbieder zijn is voorlopig echt nog geen dealbreaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Via Pepper ben ik hier gekomen. Op zich heb ik wel interesse, maar ben ook huiverig.

Wat is de maximale (theoretische) 4G-snelheid die je kunt halen? Zit er een cap op?
Kun je inmiddels gewoon nos.nl bereiken?
Heb je ook 4G in het buitenland (EU)? Kun je ergens zien bij welke roamingpartners je 4G hebt of is dit hetzelfde als bij KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14-09 13:26
dicksterk schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:56:
@janon:

mijn plan, bespreek het eens met de jongens van l-mobi:
1. die 10gb 1000 minuten en 100 sms bundel blijt 10 euro kostne maar wordt een maandbundel, die 15gb 1500 minuten en 150 sms voor 15 euro worddt ook een maandbundel. die 7gb 700 minuten en 70sms gaat omlaag naar 5gb 500 minuten en 50 sms en gaat 5 euro kosten,, wordt ook een maandbundel
Voor 5 euro gaan ze niet zo een bundel geven, dat kan ik je nu ook al wel vertellen.

De maand bundels moeten gewoon in lijn zitten met de jaar bundels.

Tele2 geeft bv voor een 2 jarig contract onbeperkt internet a 25 e per maand, neem je een maandelijkse bundel kost het 27 euro. zo zou het ook bij lmobi ongeveer moeten zijn.

Dan kunnen mensen tegen een fatsoenlijk prijs lmobi goed uit testen, en als het dan bevalt is de kans veel groter dat er zo een jaarbundel genomen word.

Dat waarschijnlijk maar weinig interrese nu is voor die bundels, komt niet door de eenmalige betaling die je in 1 keer moet doen, dat was ook al zo met die actie die ze hadden met de 1GB jaar bundel, stuk goedkoper dan bij simpel en was amper 77keer verkocht.

Terwijl als je zelfde bundel bij simpel had genomen, was je al meer dan de helft in de 1e maand kwijt geweest, dan wat die hele jaarbundel koste bij l-mobi.

20 euro aansluit kosten + de 6 euro per maand = 26 euro in de 1e maand bij simpel voor de 1GB bundel.
bij lmobi 40 euro voor het hele jaar, dus je was vele malen goedkoper uit geweest, en toch liep die actie voor geen meter, ik denk dus dat er wel wat meer aan de hand is, dan mensen accepteren geen vooruitbetaling voor 1 jaar ;)

Zeker de 1 jaar bundel van 7GB = 120 euro in 1 keer, vind ik echt nog wel een acceptabele bedrag voor zo iets.

Die van 240 euro vind ik wel een ander verhaal. Ik denk ook dat mensen bij zo een onbekende partij zich niet willen vast zetten voor zo een langere termijn, en dat dat een veel belangrijkere argument is voor veel mensen om die bundels niet te nemen.

Lmobi zou zeker de 1e jaren zich veel meer moeten focussen op de maandbundels, dat er wat naamsbekendheid komt, en eventueel later dan de focus meer leggen op de prepaid jaarbundels, voor nu lijkt het mij geen goed plan om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
SiHiDa schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 15:56:
Via Pepper ben ik hier gekomen. Op zich heb ik wel interesse, maar ben ook huiverig.

Wat is de maximale (theoretische) 4G-snelheid die je kunt halen? Zit er een cap op?
Heb je ook 4G in het buitenland (EU)? Kun je ergens zien bij welke roamingpartners je 4G hebt of is dit hetzelfde als bij KPN?
De meeste mensen halen ongeveer 8mbps, maar er zit geen cap op. Er zijn maar enklee mensen die probleemn hebben/hadden met nos.nl. maar als je huiverig bent zou ik het volgende doen:
1. je bestelt een gratis l-mobi simkart
2. die waardeer je op met 5 euro(krijg je 1gb die 15 dagen geldig is) dan probeer je uit of alles werkt zoals je wil, als dat niet zo is kan je altijd in dit topic posten om hulp te krijgen. bevalt het je en is het snle genoeg naar je zin, dan log je in op je my l-mobi pagina en activeer je de bundel die je wilt. je beltegoed blijft gewoon, altijd handig voor als je eens buiten je bundel zou komen. Op die manier weet je van te voren wt je krijgt en kan je ook nos.nl gewoon even proberen, 99% zeekr werkt etbij jou gewoon. mar door dit te doen wet jij van te voren wat je krijgt en of het je bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
dicksterk schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:10:
[...]

De meeste mensen halen ongeveer 8mbps, maar er zit geen cap op. Er zijn maar enklee mensen die probleemn hebben/hadden met nos.nl. maar als je huiverig bent zou ik het volgende doen:
1. je bestelt een gratis l-mobi simkart
2. die waardeer je op met 5 euro(krijg je 1gb die 15 dagen geldig is) dan probeer je uit of alles werkt zoals je wil, als dat niet zo is kan je altijd in dit topic posten om hulp te krijgen. bevalt het je en is het snle genoeg naar je zin, dan log je in op je my l-mobi pagina en activeer je de bundel die je wilt. je beltegoed blijft gewoon, altijd handig voor als je eens buiten je bundel zou komen. Op die manier weet je van te voren wt je krijgt en kan je ook nos.nl gewoon even proberen, 99% zeekr werkt etbij jou gewoon. mar door dit te doen wet jij van te voren wat je krijgt en of het je bevalt.
8mbps is toch vrij laag? Ik heb nu Ben 4G (dus T-Mobile netwerk) en haal in het algemeen meerdere tientallen mbps. Klinkt alsof er toch een cap op zit dan. Wil gewoon graag weten wat ik in NL en EU kan en mag verwachten qua theoretische (4G-)snelheden en bij welke (roaming)providers.

Dat klinkt wel als goed plan, maar nos.nl niet kunnen bereiken is maar een van mijn bedenkingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
fl2001 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:00:
[...]

Voor 5 euro gaan ze niet zo een bundel geven, dat kan ik je nu ook al wel vertellen.

De maand bundels moeten gewoon in lijn zitten met de jaar bundels.

Tele2 geeft bv voor een 2 jarig contract onbeperkt internet a 25 e per maand, neem je een maandelijkse bundel kost het 27 euro. zo zou het ook bij lmobi ongeveer moeten zijn.

Dan kunnen mensen tegen een fatsoenlijk prijs lmobi goed uit testen, en als het dan bevalt is de kans veel groter dat er zo een jaarbundel genomen word.

Dat waarschijnlijk maar weinig interrese nu is voor die bundels, komt niet door de eenmalige betaling die je in 1 keer moet doen, dat was ook al zo met die actie die ze hadden met de 1GB jaar bundel, stuk goedkoper dan bij simpel en was amper 77keer verkocht.

Terwijl als je zelfde bundel bij simpel had genomen, was je al meer dan de helft in de 1e maand kwijt geweest, dan wat die hele jaarbundel koste bij l-mobi.

20 euro aansluit kosten + de 6 euro per maand = 26 euro in de 1e maand bij simpel voor de 1GB bundel.
bij lmobi 40 euro voor het hele jaar, dus je was vele malen goedkoper uit geweest, en toch liep die actie voor geen meter, ik denk dus dat er wel wat meer aan de hand is, dan mensen accepteren geen vooruitbetaling voor 1 jaar ;)

Zeker de 1 jaar bundel van 7GB = 120 euro in 1 keer, vind ik echt nog wel een acceptabele bedrag voor zo iets.

Die van 240 euro vind ik wel een ander verhaal. Ik denk ook dat mensen bij zo een onbekende partij zich niet willen vast zetten voor zo een langere termijn, en dat dat een veel belangrijkere argument is voor veel mensen om die bundels niet te nemen.

Lmobi zou zeker de 1e jaren zich veel meer moeten focussen op de maandbundels, dat er wat naamsbekendheid komt, en eventueel later dan de focus meer leggen op de prepaid jaarbundels, voor nu lijkt het mij geen goed plan om dat te doen.
en dat is dus precies wat ik in mijn plan beschreef..... het laten vallen van de jaarbundels. dus niet, maandbundels duurder maken dan de jaarbundels, maar jaarbundels laten vervallen. en dan is die 5-euro bundel heel logisch, voor 10 euro krijg je 10gb en 1000 minuten, 15 euro 15gb en 1500 minuten en dus 5 euro 5gb en 500 minuten, gewoon omrekenen. Ik vind sowieos die 7gb bundel oneerlijk. ik kan ook 1-jarig 15 euro per maand uitgeven voor 15gb 1500 minuten en 150smsjes, maar 1jarig 10-euro is maar 7gb enkle 2jarig is 10gb, ik denk dat 2jarig te lang is dus die 120 euro per jaar bundel moet de 10gb 1000 minuten en 100 smsjes worden en de 2jarige zou moete vervallen.(ze kunnen de mensen die nu 77gb krijgen gewoon nog upgraden naar de nieuwe voorwaarden, dat vinen die mensen alleen maar leuk en het zijn er nu toch nog maar een par. die 2jarige valt qua prijs echt te hoog uit en idd 2 jaar vinden mensen te lang. ik denk zelfs dat 1 jaar vast zitten zonder te weten wat je krijgt te lang gevodnen wordt, dus nu jaarbundels weg en diezelde voorwarden anbieden als mandbundels, en misschie over een par jaar alsnog lanceren als sim-only met nog betere rpijzen voor 1 of 2jarie contracten zou beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
SiHiDa schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:19:
[...]

8mbps is toch vrij laag? Ik heb nu Ben 4G (dus T-Mobile netwerk) en haal in het algemeen meerdere tientallen mbps. Klinkt alsof er toch een cap op zit dan. Wil gewoon graag weten wat ik in NL en EU kan en mag verwachten qua theoretische (4G-)snelheden en bij welke (roaming)providers.

Dat klinkt wel als goed plan, maar nos.nl niet kunnen bereiken is maar een van mijn bedenkingen. :)
Het is geen cap, meer de hoeveelheid cappaciteit die l-mobi momenteel afneemt van zijn dataprovider denk ik. In het buitenaldn roam je gewoon over de providers waar kpn ook een contract mee heeft. en je budnel geldt ook gewoon in de eu. Theoretische snelheden zijn altijd veel hoger dan praktishce, daarom noemde ik de snelheid die mensen hier rapporteerden ind e speedtests, het kan zomaar zijn dat jij hogere snelheden haalt of een andee speedtest gebruikt. Over het algemeen heb je geen wachttijden of buffering bij video/audiostreaming vanaf 5mbps(budget mobiel bevalt de meeste gebruikers ook prima en biedt niet meer dan 5mbps) ik denk dus dat het je niet zal irriteren de 8mbps die mensen hier haalden. en je krijgt natuurlijk veel meer data dan bij Ben voor die prijs. Dus ik zou gewoon zo'n sim bestellen en het eerst proberen emt 5 euro tegoed, en als het je dan bevalt is het toch prima? en bevalt het je niet dan heb je 5 euro besteedt in plaats van de hele bundel te kopen. Maar ik zou het sowieso proberen, als het je bevalt heb je wel echt een perfecte deal te pakken. Ikzelf ben echt een telecomfreak en zoek altijd naar het ogedkoopst haalbare, l-mobi is dat sinds deze week nu ze deze bundels hebben gelanceerd veruit. Ik snap dat mensen huiveig zijn omdat het nieuw is, maar daarom is het wel handig dat je het eerst met een klein bedragje kan uuitproberen voor je zo'n jaar of 2jaarbundel activeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik heb een KPN en Lebara, Gemiddelde snelheid is tussen 5 en 13 mb speed. Het lig ook aan waar jij staat (gebied) hoe drukt het is. Ik heb een medewerker die in mijn winkel werkt die Tmobile heeft, hij gebruikt 5 GB per dag, zelf als hij in de winkel staat, zet hij geen wifi niet aan. Hij zegt, ik betaald Tmobile dus ik gebruikt.
Hij zit gewoon film kijken op mobiele internet en Ik hoorde vaak van him dat Tmobile internet probleem heb. Maar ik snap wel dat , omdat alle goedkope studenten zitten op Tmobile en Tele2, deze kinderen gebruiken elke dag 5GB via Tmobile en Tele2. tuurlijk wordt deze network overbelast door deze goedkope studenten abonnement. Ik vidn Lebara en KPN is de beste. Mijn kinderen hebben Lmobi, Ik zie geen verschil tussen KPN , Lebara en Lmobi. Bij mijn kinderen werkt perfect.
SiHiDa schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:19:
[...]8mbps is toch vrij laag? Ik heb nu Ben 4G (dus T-Mobile netwerk) en haal in het algemeen meerdere tientallen mbps. Klinkt alsof er toch een cap op zit dan. Wil gewoon graag weten wat ik in NL en EU kan en mag verwachten qua theoretische (4G-)snelheden en bij welke (roaming)providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: jij had je lebara toch weggedaan en vervangen door l-mmobi 7gb bundel? dat schreef je donderdag. of ga je pas over nadat nummerbehoud is verwerkt?
;-)kpn heeft ook genog providers met goedkope abonnementen hoor, lebara, l-mobi nu met de nieuwe bundels, youfone. Het kpn netwerk is goed en stabiel, maar t-mobiel is zeker niet slecht komt vaak als beste uit tests. Vodafone komt er regelmatig als slechtste uit.
maar ik ben het met je eens, ik vind het l-mobi internet ook stabiel, een stuk sneller dan lyca bijvoorbeeld en ook geen verbrekende verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik heb zelf 2 mobiele nr. .
Lebara nummerbehoud is nog niet verwerkt, ik had vandaag nog Lebara gesproken maar nog niet gebeurt.
dicksterk schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:45:
@janon: jij had je lebara toch weggedaan en vervangen door l-mmobi 7gb bundel? dat schreef je donderdag. of ga je pas over nadat nummerbehoud is verwerkt?
;-)kpn heeft ook genog providers met goedkope abonnementen hoor, lebara, l-mobi nu met de nieuwe bundels, youfone. Het kpn netwerk is goed en stabiel, maar t-mobiel is zeker niet slecht komt vaak als beste uit tests. Vodafone komt er regelmatig als slechtste uit.
maar ik ben het met je eens, ik vind het l-mobi internet ook stabiel, een stuk sneller dan lyca bijvoorbeeld en ook geen verbrekende verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: jij verkoopt toch zowel lebara als l-mobi in jouw winkel? hoe bepaal je nou wie je l-mobi verkoopt en wie lebara? likt me lastig om lebara te verkopen terwijl l-mobi goedkopere bundels heeft.
verkoop je lyca ook trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
@SiHiDa
Ik wil nogmaals benadrukken dat het probleem niet zozeer zit in een bepaalde web site (zoals nos.nl) maar in het feit dat je eerst een willekeurige site (zoekmachine ddg.gg of sputniknews.com in mijn geval) zonder problemen kan gebruiken, terwijl een week later je een proxy nodig hebt om er nog bij te kunnen.

Ik durf geen uitspraak te doen over de kans dat iemand hetzelfde probleem zal krijgen, met of zonder nieuwe simkaarten.

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:42
Janon schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:25:
Ik heb een KPN en Lebara, Gemiddelde snelheid is tussen 5 en 13 mb speed. Het lig ook aan waar jij staat (gebied) hoe drukt het is. Ik heb een medewerker die in mijn winkel werkt die Tmobile heeft, hij gebruikt 5 GB per dag, zelf als hij in de winkel staat, zet hij geen wifi niet aan. Hij zegt, ik betaald Tmobile dus ik gebruikt.
Hij zit gewoon film kijken op mobiele internet en Ik hoorde vaak van him dat Tmobile internet probleem heb. Maar ik snap wel dat , omdat alle goedkope studenten zitten op Tmobile en Tele2, deze kinderen gebruiken elke dag 5GB via Tmobile en Tele2. tuurlijk wordt deze network overbelast door deze goedkope studenten abonnement. Ik vidn Lebara en KPN is de beste. Mijn kinderen hebben Lmobi, Ik zie geen verschil tussen KPN , Lebara en Lmobi. Bij mijn kinderen werkt perfect.

[...]
Je moet echt je informatie uit wat andere bronnen halen... hoezo studenten gebruiken T-Mobile? Het is veruit het snelste netwerk van Nederland.

Er zijn 3 grote netwerken, KPN, T-Mobile en Vodafone. De rest is mvno troep. Dus ik zou zeggen, terug naar de studie van je informatie over telecom-providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@prepaidsmurf: het probleem is dat slechts enkelen deze problemen hadden, waaronder ik en jij en nog 2 of 3. bij de rest kwamen deze problemenniet voor, bij geen enkele website. ik denk dan ook dat, omdat het aantal mensen dat dit heeft statistisch zo laag ligt, het nogal jammer is om nieuwe gebruikers ermee te blijven afschrikken. de enige die daarom kunnen lachen zijn de grote bestaande telco's die dan niet verder hoeven te concurreren.
@slijkie: mvno-troep? met het bovenste deel van je bericht ben ik het wel eens, maar dat mvno-troep ontrkacht het dan weer een beetje. de mvno's hebben de meeste prijsdruk in nederland mogelijk gemakat, anders betalde je nu nog 10 euro per gb net als vroeger.
maar het is idd onterecht dat het t-mobile netwerk een slechte naam heeft, gevoelsmatig (vanuit vroeger) is het "dat netwerk met matig bereik dat minder investeerde in de kwalitiet van het netwerk dan kpn en vodafone" maar dat is al jaren voorbij, t-mobiel is in tests al enige tijd het beste netwerk. maar dat imago dat ze hebben zal nog wel even duren voor het gesleten is.

[ Voor 42% gewijzigd door dicksterk op 08-08-2020 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik bepaal welke bedrijf als ik of mijn klant een probleem heb met hun product, Welke bedrijf goed en snel die klant helpt. (Daar zijn vroeger Lebera jongens goed), maar nu L-mobi jongens nemen klanten problemen gelijk over. Dat is belangrijk voor mij. Als ik iets verkoopt, ik wil geen problemen van klanten ontvangen (andere bedrijf klanten service nemen ze telefoon niet) maar ik kan Lmobi jongens persoonlijk bellen als ik een probleem heb.
dicksterk schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:11:
@janon: jij verkoopt toch zowel lebara als l-mobi in jouw winkel? hoe bepaal je nou wie je l-mobi verkoopt en wie lebara? likt me lastig om lebara te verkopen terwijl l-mobi goedkopere bundels heeft.
verkoop je lyca ook trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Het gaat om hoeveel onnodige klanten op jou netwerk verbonden zijn. KPN en Vodafone ze nemen geen goedkope klanten, T-Mobile bied goedkoop abonnementen (MNO) en 5GB per dag, dat zorg onnodig overbelast op T-mobile network. Hoe meer mensen gebruiken, zoo minder kwaliteit wordt. Ik zit ook 20 jaar in Telecom. Dus ik weet ook, ik verkoop ook T-mobile simkaarten. Ik hoor wel elke dagen problemen van klanten.
slijkie schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:00:
[...]Je moet echt je informatie uit wat andere bronnen halen... hoezo studenten gebruiken T-Mobile? Het is veruit het snelste netwerk van Nederland.

Er zijn 3 grote netwerken, KPN, T-Mobile en Vodafone. De rest is mvno troep. Dus ik zou zeggen, terug naar de studie van je informatie over telecom-providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:42
Janon schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:04:
Het gaat om hoeveel onnodige klanten op jou netwerk verbonden zijn. KPN en Vodafone ze nemen geen goedkope klanten, T-Mobile bied goedkoop abonnementen (MNO) en 5GB per dag, dat zorg onnodig overbelast op T-mobile network. Hoe meer mensen gebruiken, zoo minder kwaliteit wordt. Ik zit ook 20 jaar in Telecom. Dus ik weet ook, ik verkoop ook T-mobile simkaarten. Ik hoor wel elke dagen problemen van klanten.

[...]
Kerel, nogmaals, haal aub je info echt even ergens anders vandaan. Er is helemaal niks overbelast. We zitten hier in Nederland, niet Italië, waar het wel vaak overbelast is.

Er zijn geen capaciteit problemen bij T-Mobile. Misschien op evenement locaties. We kunnen hier nog een hele lap tekst met technische details gaan posten, maar je haalt je informatie van een paar pubers/klanten in je telecom winkel. Wie weet zit je in een wijk waar T-mobile net iets minder werkt?

Feit is, dat momenteel T-mobile het snelste data netwerk heeft. KPN en Vodafone horen ook bij de topspelers.

En je doet dit al 20 jaar, in de tijd van 3G waren er veel capaciteitsproblemen, vooral merkbaar met jaarwisselingen. Dit is allang verleden tijd. Met 4G en binnenkort al helemaal met 5G. De mast locaties zijn met tientallen gigabits verbonden aan het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Het kan, dat net in mijn buurt geen bereik is. Wat jij nu zegt klopt wel. Ik heb wel ooit T-mobile ook paar maanden gehad, maar dat was wel 3g tijd. Maar kwaliteit bepaalt hoeveel mensen er op zit en afstand van mast ect. Jij kan nooit snelheid garanteren.
slijkie schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:17:
[...]Kerel, nogmaals, haal aub je info echt even ergens anders vandaan. Er is helemaal niks overbelast. We zitten hier in Nederland, niet Italië, waar het wel vaak overbelast is.

Er zijn geen capaciteit problemen bij T-Mobile. Misschien op evenement locaties. We kunnen hier nog een hele lap tekst met technische details gaan posten, maar je haalt je informatie van een paar pubers/klanten in je telecom winkel. Wie weet zit je in een wijk waar T-mobile net iets minder werkt?

Feit is, dat momenteel T-mobile het snelste data netwerk heeft. KPN en Vodafone horen ook bij de topspelers.

En je doet dit al 20 jaar, in de tijd van 3G waren er veel capaciteitsproblemen, vooral merkbaar met jaarwisselingen. Dit is allang verleden tijd. Met 4G en binnenkort al helemaal met 5G. De mast locaties zijn met tientallen gigabits verbonden aan het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
dicksterk schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:25:
[...]

ik denk zelfs dat 1 jaar vast zitten zonder te weten wat je krijgt te lang gevodnen wordt, dus nu jaarbundels weg en diezelde voorwarden anbieden als mandbundels,
Nee dat bedoel ik dus niet helemaal zo, ik zou de jaar bundels nog zeker niet laten vallen.

Wat ik bedoelde aan te geven is, dat de maand bundels tarieven veel dichter tegen die van de jaar bundels prijzen moeten zitten.

Zoals bv ook tele2 doet. Neem je een 2 jarige contract krijg je onbeperkt data voor 25 euro, neem je een maandelijks bundel, betaal je een extra toelage van 2 euro per maand extra.

Op die manier kunnen mensen tegen betaalbare bundels lmobi goed uit testen, als het dan bevalt willen mensen natuurlijk zo goedkoop mogelijk uit zijn, en zal er waarschijnlijk alsnog worden overgegaan naar zo een jaar bundel.

Dus de 7GB bundel zou dan volgens mij plan 12 euro kosten voor de maandelijkse bundel, en bij een jaarbundel gewoon zelfde huidige prijs. Ik denk dat veel meer mensen dan zouden gaan testen of het wat is.

12 euro voor die bundel is namelijk nog steeds geen slechte prijs ;)

Maar goed, wie weet is dit wel gewoon een actie die tot en met 15 aug duurt, staat er niet voor niets bij, en verklaart misschien ook wel waarom de maandelijkse bundels niet zijn aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@fl2001: ik denk dat 15 augustus er met 2 redenen bijstaat: 1. om mensen aant e sporen het snel te kopen, pak nu je kans anders is het weg of 2. het is een experiment, men weet nog niet of dit aanslaat en mogelijk maken ze er maandbundels van als dit niet verkoopbaar blikt. daarom zijn de mandbundels nog niet aangepast.
Ik denk, zeker met een economische crises in aantocht, dat mensen niet ineens jaar of 2jaarbundels vooruit willen betalen, zeker niet bij een partij die ze niet kennen. maar om jouw plan nog wat aantrekkelijker te maken stel voor dat ze het zo doen:
- de gb bundel gaat weg, en de 10gb bundel wordt jaarbundel, 2jaarbundel is echt een te groot bedrag en te lange looptijd.
- de 10gb bundel wordt dan idd als maandbundel aangeboden voor 12 euro per maand, maar de eerste 3 maanden krijg je hem voor 10. dan krijg je een sms at je hem voor 10 akn houden als je een jaarbundel neemt, maar dat je anders 12 per mand gaat betalen.
- dan nog denk ik dat jaarbuels opgedeeld in maandelijkse automatische incassos veel beter zouden werken dan het hele jaar vooruit betalen, dat doen mensen vermoedeljk niet omdat ze 20 andere providers kunnen kiezen waarbij dat niet hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Het klopt, Om te testen kun je €7.95 maand bundel kopen en testen, dan vervolg kun je een van de volgende bundel .
€59.95 Allin 1GB (Per 1 GB Prijs €4.99)
€89.95 All in 2 GB (Per 2 GB Prijs €7.49)
€119.95 All in 7 GB (Per 7 GB Prijs €9.99.-)
€239.95 All in 10 GB (Per 10 GB Prijs €9.99.-)
€179.95 All In 15 GB (Per 15 GB Prijs €14.99.-)

Maar ik zie wel een hat tussen 2GB en 7GB zijn grote verschil. Ik ga vragen aan Lmobi jongens iets te meer Jaar bundeld te makken All in 3GB en 5GB (net als Lebara)
fl2001 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 16:21:
[...]Zoals bv ook tele2 doet. Neem je een 2 jarige contract krijg je onbeperkt data voor 25 euro, neem je een maandelijks bundel, betaal je een extra toelage van 2 euro per maand extra.

Op die manier kunnen mensen tegen betaalbare bundels lmobi goed uit testen, als het dan bevalt willen mensen natuurlijk zo goedkoop mogelijk uit zijn, en zal er waarschijnlijk alsnog worden overgegaan naar zo een jaar bundel.

Dus de 7GB bundel zou dan volgens mij plan 12 euro kosten voor de maandelijkse bundel, en bij een jaarbundel gewoon zelfde huidige prijs. Ik denk dat veel meer mensen dan zouden gaan testen of het wat is.

12 euro voor die bundel is namelijk nog steeds geen slechte prijs ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Janon op 10-08-2020 05:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: als je ze toch iets gaat vragen vraag ze dan om de prijzen eerlijker te maken, er zit tottaal geen lijn in wat je krijgt. die en 15 gb bundel bijvoorbeeld, allebei 1 jarig(120 en 180 euro) voor die van 15 euro per maand krijg je 15gb, voor die van 10 euro per maand krijg je 7 om 10gb te krijgen moet je 2jarig neemn. dat is niet eerlijk, voor 15 euro krijg je ook 15gb 1jarig. bovedien is die 2jarige veel te duur en loopt veel te lang. Ze moeten een logisch principe maken: 10gb bundel dus ook gewoon 1jarigb, en ook bij alle goedkopere jaarbundels krijg je gb in verhouding met aantal euro per maand dat het kost. die 59,95 per jaar bundel bijvoorbeleed: maak daar 60 eruo van, betekent 5 euro per maand betekent 5gb, 500 minuten 50 sms. die 1,95 maak je 15 euro van, 1,25 per maand: maak er dan bijvoorbeeld 1gb en 250 belminuten en 25 sms van. eigenlijk zou je 1,25 gb per maand moeten krijgen en 125 belminuten maar ik denk bij die bundel is 1gb en 250 belminuten beter. L-mobi maakt het nu heel onoverzichtelijk, naar verhouding krijg je voor die bestaande jaarbundels echt veel minder waar voor je geld dan bij die nieuwe, dat wekt geen logische indruk. vraag l-mobi jongens om het zo te doen als ik net beschreef, dan heb je ook gelijk meer soorten bundels zonder zo'n groot gat tussen 2 en 7gb.
maandbudnels moeten ook anders: 7,95 voor 1gb is belachelijk duur met 60 belminuten zeker als je het met die nieuwe jaarbundels vergelijkt. alle maandbundels moeten minstens zo gunstig zijn als die van lyca, eigenlijk nog gunstiger. voorbeeld: als we de 10gb bundel 1-jarig maken kan je als maandbudnel van 7,95 die 7gb 700 minuten en 70sms nemen(die is dan naar verhouding 95 cent duurder, je krijgt 7gb voor 8 euro waar je bij de jaarbundel in verhoudign 1gb per euro krijgt. dus ,95 wordt dan 7gb 700 minuten 70sms. 9,95 wordt 9gb 900 minuten en 90sms en een nieuwe maandbudnel van 5 euro wordt 4gb 400 minuten en 40 sms. dat is eerlijk en logisch, al die maand en jaarbundels van vroeger moten van de site, die komen totaal niet overeen met de niewue en zijn onlogisch duur. stel dat eens voor aan die jongens janon, dan wordden ze echt groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdevries109
@Janon Ze staan er inmiddels tussen (Web Bundels op Mylmobi.nl), nog niet op de Website zelf:

12 All-in 2GB+1GB Bonus = 3GB DATA 12 X 2 GB + 1 GB Bonus = 3GB DATA, 300 min, 30 sms € 89.95

12 All-in 3.5GB+1.5GB Bonus = 5GB DATA 12 X 3.5 GB + 1.5 GB Bonus =5GB DATA, 500 min, 50 sms
€104.95

12 All-in 5GB+2GB Bonus = 7GB DATA 12 X 5 GB + 2 GB Bonus = 7GB DATA, 700 min, 70 sms € 119.95

12 All-in 8GB+7GB Bonus = 15GB DATA 12 X 8GB+7GB Bonus=15GB Data, 1500 min, 150 sms € 179.95

24 All-in 5GB+5GB Bonus = 10GB DATA 24 X 5GB+5GB Bonus = 10GB DATA, 1000 min, 100 sms € 239.95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
@bobdevries109
Wachten loont dus. We blijven dus wachten totdat ook twee maanden oude Internet bugs verholpen worden dan wel black hats de contactsleutels kwijtraken van de ronkende vijf maanden oude Lamborghini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
mixed feelings..... ik vind het leuk dat deze bundels nu echt opgenomen zijn in het systeem
maar:
1. de markt openbreken met een 10gb bundel met 1000 minuten en 100 sms als concurrent voor bijvoorbele lyca zou veel effectiever zijn. nu moeten mensen eerst wennen aan iets nieuws, alles vooruitbetalen en aangezien er voldeonde keuze is bij anere providers9hoevel minder aantrekkelijk qua wat je rkijgt) zulen ze niet snel voor dubbel onbkend gaan: nieuwe provider, niuwe manier van betalen. ik zou zeggen houd het gewoon makkelijk voor mensen en biedt die spectaculaire prijzen als maandbundel
2. l-mobi maakt het niet echt leuk voor mensen die weinig willen betalen. de maandbundels zijn veel minder aantrekkelijk dan die van lyca(terwijl l-mobi juist het gat beweert op te vullen dat lebara laat vallen door sim-only te woren. l-mobi makt nu enkle de bundels aantrekkelijk die een zelfde lange looptijd heben maar mandbundels bevatten veel minder belminuten dan bij lyca. Ik vind het jammer dat l-mobi enkel aantrekkelijk is voor mensen met veel geld, de doelgrope die normal niet naar een prepaid-provider zal kijken. ik denk echt dat l-mobi veel meer klante had getrokken als ze dit als maandbundels hadden genomen. maar, het blijven spectaculaire jaarbundels dei geen enklee andere provider heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Die 5GB bundel is ook wel een mooie prijs hoor. Voor 8.75 euro per maand is echt wel scherp.

105 euro in een betaling is ook niet echt super veel meer voor veel mensen. Lijkt me echt een uitstekende bundel voor tieners, studenten ect ect. Waarbij de ouders toch betalen.

Maar die bundels hebben geen code toch?
Die kan je niet direct vanuit je beltegoed kopen?

Stel je voor dat iemand al daarvoor 20 euro of zo heeft opgewaardeerd dan kan dat niet daarvoor gebruikt worden. Lijkt me kleine moeite om die codes gewoon op de sites te zetten. Lebara en lyca hebben dat ook gewoon voor alle bundels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@fl2001: welke bundel ga ij voor jezlef nemen? de 5gb, 7gb of de 15gb?(ik meen me te herinneren dat de 10gb het niet ging worden vanwege de lange looptidj en hoge prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: ik weet niet of jij betrokken bent bij die site die je as doorstuurde jzp-lmobi.nl maar die moet nog wel even geupdate worden. die nieuwe jaarbundels die @bobdevries109 net meldde staan daar nog niet op, die van 89,95 staat daar og in de verouderde versie op. en ook moet l-mobi de jaarbundelspaina op dde hoofdsite nog aanpassen. of ze ze nu wel of niet met een code aanbieden maakt me niet ozvel uit, maar nieuwe klantenn moeten ze natuurlijk wel kunnen zien. ze bestellen een simkaart vanwege wat ze zien, niet andersom: dat ze een simkaart bestellen en dan pas na inloggen ontdekken dat ze mooie bundels kunnen krijgen, want als ze dat niet van te voren zien bestellen ze niet(die 3 grootste staan nog wel op de hoofdsite natuurllijk maar die kleinere van 89,95 en 10,95 niet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
dicksterk schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:38:
@fl2001: welke bundel ga ij voor jezlef nemen? de 5gb, 7gb of de 15gb?(ik meen me te herinneren dat de 10gb het niet ging worden vanwege de lange looptidj en hoge prijs).
Ik hou het bij de 7GB bundel. Maar als het bevalt wil ik dus ook eentje nemen voor mijn zoontje, maar dat gaat nu waarschijnlijk voor hem de 5GB bundel worden, moet genoeg voor hem zijn en is toch weer 30 euro minder :P

Overigens is het niet ook een idee om net als bij andere providers, dat je de bundels ook met minder minuten kan nemen voor een goedkopere prijs? Geen idee wat ik met die 700 minuten aan zou moeten als ik eerlijk ben. 150 min zou al meer dan genoeg zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Oh, heb ze al gemaakt. ik ga even check met die jongens. Ik denk dat ze ook mee kijken hier.

Maar ik heb duidelijk gehoord, Die bunus data krijg jij allen via Web only bundel als jij via code activeerd krijg jij geen bonus data. En welonly bundel kun jij niet activeren met die code. Web only alleen voor klanten met simkaarten of moeten ze via www.Jzp-lmobi.nl bestellen.

In groothandel wordt niet veel geleverd. Ik wel beetje. Niet iedereen.
dicksterk schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:01:
@janon: ik weet niet of jij betrokken bent bij die site die je as doorstuurde jzp-lmobi.nl maar die moet nog wel even geupdate worden. die nieuwe jaarbundels die @bobdevries109 net meldde staan daar nog niet op, die van 89,95 staat daar og in de verouderde versie op. en ook moet l-mobi de jaarbundelspaina op dde hoofdsite nog aanpassen. of ze ze nu wel of niet met een code aanbieden maakt me niet ozvel uit, maar nieuwe klantenn moeten ze natuurlijk wel kunnen zien. ze bestellen een simkaart vanwege wat ze zien, niet andersom: dat ze een simkaart bestellen en dan pas na inloggen ontdekken dat ze mooie bundels kunnen krijgen, want als ze dat niet van te voren zien bestellen ze niet(die 3 grootste staan nog wel op de hoofdsite natuurllijk maar die kleinere van 89,95 en 10,95 niet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@fl2001: die minuten kosten bijna niks. lebara biedt een add-on van 2 euro aan om van 150 minuten naar onbeperkt(fup van 3000 minuten) per maand te gaan. Ik denk dat l-mobi nauwelijks omlaag kan hiermee, deze bundels zijn zo scherp dat elke minuut of niet opgebruikkte mb voor l-mobib heel mooi meegenomen is. ik denk dat de nu aangeboden minuten een mooi compromis zijn, van mij hadden het er nog veel meer mogen zijn, voor jou weer minder, dus voor de gemiddelde gebruiker is het vrij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: jzp-lmobi.nl heeft die bundels nog niet die ze net gemaakt hebben. kan ij zorgen dat die er bijkomen?
Ik snap wel dat ze die bundel als web-only aanbieden, anders worden ze ekocht met beltegoed dat via een derde partij si verstrekt waar l-mobi dus verlies op maakt.
maar ze moeten die web-onlly budnels wel ook ergens op de hoofdsite zetten zodat nieuwe klanten er een simkaart voor gaan bestellen, anders weten nieuwe klanten niet wat ze allemaal voor moois kunnen krijgen en worden ze minder snel klant(nu zijn een aantal van de beste deals alleen voor bestaande klanten te zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
dicksterk schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:19:
@fl2001: die minuten kosten bijna niks. lebara biedt een add-on van 2 euro aan om van 150 minuten naar onbeperkt(fup van 3000 minuten) per maand te gaan. Ik denk dat l-mobi nauwelijks omlaag kan hiermee, deze bundels zijn zo scherp dat elke minuut of niet opgebruikkte mb voor l-mobib heel mooi meegenomen is. ik denk dat de nu aangeboden minuten een mooi compromis zijn, van mij hadden het er nog veel meer mogen zijn, voor jou weer minder, dus voor de gemiddelde gebruiker is het vrij goed.
Dat weet ik, maar zelfs al is het 1 euro per maand minder, is het toch weer op het totale bedrag 12 euro minder en dus aantrekkelijker om te kopen. En voor de mensen die wel gewoon zo veel minuten willen laat je het gewoon zo.

Zelfde als met de 70 smsjes die je erbij krijgt, leuk hoor, maar daar kan wel 50 vanaf als het wat goedkoper word daardoor.

Ik klaag niet over de bundels hoor, maar volgens mij valt daar nog wel iets te halen. Voor de rest hebben ze nu wel echt mooie bundels hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@fl2001: ik snap je.
Ik denk alleen dat het vrij moeiljk wordt om dat te implementeren. jij wil bijvoorbeeld maar 150 minuten, een ander zal helemala geen minuten willen of jjuist 300 of 500, dan krijg je een wirwar aan bundels enn sub-bundels. bij lyca kan het bijvoorbeeld ook niet, je zou kunnen zegen dat het goedkoper kan als onbeperkt bellen er vanaf gaat, mar dan krijg je een wirwar aan bundels. wat ik me ong wel kan voorstellen is dat je naast deze bestaande combi-bundels, ook een set losse maakt: dus databundels met dezelfde data-hoeveelheden, maar dan zonder belminuten en smsjes en dus goedkoper, en losse belbundels zonder data maar enkle met belminuten(en dan dus van klein anar groot van 150 minuten oplopend naar 1500 bijvoorbeeld, zelfde voor sms. dan kan je je eigen bundel samenstellen uit onderdelen, maar vaak zie je dat dat toch net wat duurder uitvlat dan dit soort combi-bundels en dat het voorla leuk is voor mensen die niet combineren maar niet voor mensen die dat wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
dicksterk schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:47:
@fl2001: ik snap je.
Ik denk alleen dat het vrij moeilijk wordt om dat te implementeren.
Maar neem bv youfone, die doen ook of 200min of onbeperkt. Dus die geven in iedergeval de keuze voor veel bellers en weinig bellers.

Dat je niet voor iedereen specifieke bundels gaat maken lijkt me nogal logisch, maar bij de meeste heb je wel de keuze om te kiezen voor een laag aantal min of hoog ;)

En dat hoeft natuurlijk niet precies 150 min te zijn, dat is maar als voorbeeld geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@fl2001: het probleem met dergelike keuzes is dat ze meestal in het voordeel van de provider en in het nadeel van de veelbelelr uitvallen. lebara is het beste voorbeeld. eerst kreeg je bij een 2-jarig abonnement voor 10 euro per maand 5gb en onbeperkt bellen, nu nog maar 150 minuten en onbeperkt bellen mag je als optie kiezen en kost 2 euro extra. lebara heeft de keuze dus wel geimplementeerd maar de weinig-beller is er in prijs niet op vooruti gegaan en de veelbeller wel achteruit. ik heb youfone nit zo goed gevogld dus ik weet niet of het bij hen net zo is gegaan of dat zij de keuze altijd al hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
dicksterk schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:05:
@fl2001: het probleem met dergelike keuzes is dat ze meestal in het voordeel van de provider en in het nadeel van de veelbelelr uitvallen. lebara is het beste voorbeeld. eerst kreeg je bij een 2-jarig abonnement voor 10 euro per maand 5gb en onbeperkt bellen, nu nog maar 150 minuten en onbeperkt bellen mag je als optie kiezen en kost 2 euro extra. lebara heeft de keuze dus wel geimplementeerd maar de weinig-beller is er in prijs niet op vooruti gegaan en de veelbeller wel achteruit. ik heb youfone nit zo goed gevogld dus ik weet niet of het bij hen net zo is gegaan of dat zij de keuze altijd al hadden.
Ja maar dat van Lebara was natuurlijk sowieso een vreemde keuze ;) Ik begrijp sowieso niet waarom mensen voor lebara zouden kiezen. 2jarige contract - 10 euro per maand voor 5GB en 150 bel minuten, nou wat spannend zeg.

Bij youfone heb je volgens mij altijd al die keuze gehad, alleen kreeg je eerst wel minder min/sms.
Tele2 doet het ook al een hele tijd zo, en daar zit een gat van 3 euro tussen onbeperkt bellen/sms of 200 min/sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@fl2001: lebara was vrij alng het goedkoopst, 5gb en tone nog onbeperkt beleln voor 10 euro was goedkoper dan de gb en onbeperkt bellen van Simpel voor 0 eruo. L-mobi gooit er nu echt ieets in wat hopelijk wordt gevolgd door lyca maar anders misschine door het nog te verschijnen Victor mobile(als nieuwkomer zullen ze toch moeteen concurreren tegen de dan goedkoopste). Lebara is denk ik voorla uit op winst, google maar ens op lebara uitsrpaak rechtspraak dan krijg je het hele verhaar over het gedoe van het afgelopen ajar met aandelen en oblgatiehouders enzo. lebara moet zovel mogelijk opbrengen, of verkocht worden dat is zo ongeveer de strekking. Ik hoop echt dat l-mobi nu ze deze weg zijn ingeslagen kan groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
SiHiDa schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 15:56:

Jij vroeg naar de theoretische snelehid van l-mobi, wij hadden hier enkle wat praktijktests maar de praktijksnelheid is altijd veel lager dan de theoretische waardoor l-mobi dan ineens heel ongunstig afsteekt tegen de rest. ik heb net op providerlijst.nl nagekenen dat zowel l-mobi als ben een theoretische maximumsnelheid van 225mbps hebben. ik herinner me ook ergens dat l-mobi een cap had op gratis toegekende mbs bij het aanvragen van een simkaart en dat die cap idd 8mbps was, dat zou dus de testresultaten van enkelen hier kunnen verklaren. Ik zou het gewoon proberen met een maandbundeltje eerst, zeker als je alle nieuwe bundels ziet die er andaag zijn bijgekomen(staan nu ook hier op tweakers in dit topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Het was vandaag beetje rustige dag voor mij dus ik ging even controleren wie de beste data Sim only heb. Ik kom volgende uit. Groene velden zijn de goedkoopste provider in Nederland (vandaag 10-08-2020 +1JaarAbo.).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nK13CPUGYXjQazN4K1lTEsk8NnY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OvYWEyeTvjCSE3iEJu5xm35E.jpg?f=fotoalbum_large
fl2001 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:19:
[...]Ja maar dat van Lebara was natuurlijk sowieso een vreemde keuze ;) Ik begrijp sowieso niet waarom mensen voor lebara zouden kiezen. 2jarige contract - 10 euro per maand voor 5GB en 150 bel minuten, nou wat spannend zeg.
Bij youfone heb je volgens mij altijd al die keuze gehad, alleen kreeg je eerst wel minder min/sms.
Tele2 doet het ook al een hele tijd zo, en daar zit een gat van 3 euro tussen onbeperkt bellen/sms of 200 min/sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: kan je dat even in tekst opschrijven/ in een plaatje kan ik het niet lezen met een brailleleesregel die geven alelen tekst weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Vergelijk datum : 10-Aug-2020 (op basis van mobiele DATA bundel)
Provider Aansluiting kost 100 MB 250MB 500 MB 1 GB 2 GB 3 GB 4 GB 5 GB 6 GB 7 GB 8 GB 9 GB 10 GB 15 GB 16 GB 20 GB
L-mobi € 0,00 € 1,24 € 2,08 € 3,75 € 4,99 € 7,49 € 7,50 - € 8,75 - € 9,99 - - € 10,00 € 15,00 - -
Lebara € 15,00 - - - - € 8,00 - - € 10,50 - € 15,50 - - € 20,50 - - -
Simpel € 20,00 - € 3,50 - € 7,00 € 8,50 - € 11,00 - € 17,00 - - - - - - -
Ben € 20,00 - - € 7,50 € 8,00 - € 9,00 - € 10,50 - € 13,00 - - - - - -
YouFone € 15,00 - - - € 8,50 € 9,00 - € 11,00 - € 13,00 - - - € 16,00 - € 18,50 -
Tele 2 € 20,00 - - - € 9,00 - - - - - € 13,00 - - - - - € 17,50
SimYo € 14,99 - - - € 9,00 - € 12,00 - - € 14,00 - - - € 16,00 € 18,00 € 18,00
Hollands New € 20,00 - - - € 8,50 € 9,50 - € 11,00 - € 13,50 - - - - - -
dicksterk schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 21:46:
@janon: kan je dat even in tekst opschrijven/ in een plaatje kan ik het niet lezen met een brailleleesregel die geven alelen tekst weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: als ik dit goed lees is l-mobi tot 15gb het goedkoopste, klopt dat?
overigens heb je de provider die boven 15gb het goedkoopste is niet genoemd: budget mobiel. voor 20 euro(aansluitkosten weet ik even niet uit mijn hoofd) onbeperkt internet met een fup van 35gb en daarna snelheidsvermindering naar 1mbps, maar dus nog wel internet. het 15 euro kostende abonnement van budget mobiel is nutteloos in vergelijking met l-mobi, het 20 euro kostende abonnement is voor veelgebruikers voglens mij het beste van nederland. of ken jij een betere voor dergelijek aantallen gbs?
(ik vind het overigens verstandig dat l-mobi zich niet brandt aan onbeperkt internet, want er zijn altijd mensen die dan 80gb of mer per maand gaan verstoken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
Janon schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 21:40:
Het was vandaag beetje rustige dag voor mij dus ik ging even controleren wie de beste data Sim only heb. Ik kom volgende uit. Groene velden zijn de goedkoopste provider in Nederland (vandaag 10-08-2020 +1JaarAbo.).
[Afbeelding]

[...]
Mooi overzicht. Kleine muggenzift opmerking bij deze tabel: de 10Gb prijs van L-mobi klopt niet helemaal aangezien je aangeeft van 12 maand contracten uit te gaan, deze is 24 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ja, klop, dat is wel zoo, dat is van 2 jaar, maar rest klopt wel toch?
tyson69 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:26:
[...]Mooi overzicht. Kleine muggenzift opmerking bij deze tabel: de 10Gb prijs van L-mobi klopt niet helemaal aangezien je aangeeft van 12 maand contracten uit te gaan, deze is 24 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Als ik de bundelprijzen van l-mobi een beetje bekjk valt me iets op, ik neem even enkel de jaarbundels als voorbeeld anders wordt de vergeljiking te ingewikkeld door teveel variabelen: als je 15gb neemt of 10gb betaal je feitelijk 1 euro per gb, belminuten ene sms krijg je er min of meer als bonus bij. maar hoe lager het aantal gb wordt hoe duurder een gb naar verhouding wordt. de goedkoopste bundel die per maand 1,25 kost geeft slechts recht op 100 mb dus 1/10e van een gb waar je bij 10 of 15 gb nog een hele gb per euro krijgt. Daaruit lijkt de logische conclusie te zijn dat l-mobi verwacht dat hoe groter de bundel wordt hoe minder structureel diee bundel zal worden opgebruikt. bij 100 mb is men er vrij zeker van dat die opgaat, bij 10 of 15gb blijkbaar niet, dus wordt een bundel naar verhoudingn geodkoper naarmate hij groter wordt. dit lijkt mij nogal een riscante stelling. juist tegenworodig zij er genoeg mensen die echt 10 fo 15gb bebruiken, en die zo'n l-mobi bundel dus nemen juist omdat ze voor een kein prijsje zoveel data krijgen, die ze ooke cht gan gebruiken. als mijn stelling niet klopt, en l-mobi in zijn berekeningen er van uit gaat dat ingekochte mbs door de gebruiker ook ewoon worden opgemaakt, dan mogen de goedkopere jaar en zeker de mandbundels behoorlijk worden opgeschoeft zodat die 1 euro per gb die bij de 10 en 15gb geldt over de hele lijn van de jaarbundels is terug te vinden en ook geldt voor de goedkopere bundels. als mij stelling klopt ben ik erg benieuwd hoe l-mobi het zal bevallen als klanten hun bundel sturctureel opmaken elek maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
dicksterk schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:16:
maar hoe lager het aantal gb wordt hoe duurder een gb naar verhouding wordt. de goedkoopste bundel die per maand

[...]

Daaruit lijkt de logische conclusie te zijn dat l-mobi verwacht dat hoe groter de bundel wordt hoe minder structureel diee bundel zal worden opgebruikt. bij 100 mb is men er vrij zeker van dat die opgaat, bij 10 of 15gb blijkbaar niet, dus wordt een bundel naar verhoudingn geodkoper naarmate hij groter wordt. dit lijkt mij nogal een riscante stelling.
Hoe meer data ze inkopen hoe goedkoper het wordt, dat zie je ook terug in de abonnementen die L-mobi en elke ander willekeurige provider of dienst verkoopt.

Een grote friet is in verhouding per frietje ook een stuk goedkoper dan je normale friet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
rens-br schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:14:
[...]

Hoe meer data ze inkopen hoe goedkoper het wordt, dat zie je ook terug in de abonnementen die L-mobi en elke ander willekeurige provider of dienst verkoopt.

Een grote friet is in verhouding per frietje ook een stuk goedkoper dan je normale friet.
Een MVNO als L-mobi rekent het dataverbruikt toch gewoon in bulk af met KPN, dat doen ze toch niet op simkaart niveau? Het zal dus denk ik voor L-mobi gunstig zijn om het verzamelde dataverbruik van alle klanten te laten stijgen zodat de inkoopkosten per MB gaan dalen en daarmee alle abonnementen (groot en klein) meer marge geven. En dan hoopt L-mobi natuurlijk dat niet iedere abonnee zijn volledige databundel er doorheen jaagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
tyson69 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:22:
Een MVNO als L-mobi rekent het dataverbruikt toch gewoon in bulk af met KPN, dat doen ze toch niet op simkaart niveau?
Daar ga ik ook vanuit. Dus hoe meer data de klanten verstoken, hoe goedkoper het wordt om het in te kopen. En hoe goedkoper het voor de klant wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
rens-br schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:28:
[...]

Daar ga ik ook vanuit. Dus hoe meer data de klanten verstoken, hoe goedkoper het wordt om het in te kopen. En hoe goedkoper het voor de klant wordt.
Check. En dan krijgen de goedkopere abonnementen een enorme marge (maar blijft de winst in EUR natuurlijk beperkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@tyson69: dat ben ik met je eens, waarschijnlijk wordt in bulk afgerekend. maar om die data-hoevelheiden te laten stijgen zou je juist ook de goedkopere bundels van voldoende data moeten voorzien. 1 euro per gb zoals bij de grotere bundels betekent dat ook dde jaarbundel die per maand 1,25 kost dus 1 gb per maand en 250 belminuten zou kunnen hebben, of 1,25 gb en 125 belminuten. nu zijn die bundels onenvenredig verdeeld, de goekdope bundels geven maar heel weinig in verhouuding. 59,95 per jaar voor 1gb per maand bijvoorbeeld, is best prijzig zeker als je het afzet tegen die 15gb voor 179,95.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
dicksterk schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:33:
@tyson69: dat ben ik met je eens, waarschijnlijk wordt in bulk afgerekend. maar om die data-hoevelheiden te laten stijgen zou je juist ook de goedkopere bundels van voldoende data moeten voorzien. 1 euro per gb zoals bij de grotere bundels betekent dat ook dde jaarbundel die per maand 1,25 kost dus 1 gb per maand en 250 belminuten zou kunnen hebben, of 1,25 gb en 125 belminuten. nu zijn die bundels onenvenredig verdeeld, de goekdope bundels geven maar heel weinig in verhouuding. 59,95 per jaar voor 1gb per maand bijvoorbeeld, is best prijzig zeker als je het afzet tegen die 15gb voor 179,95.
Vanuit klantperspectief snap ik je opmerking, vanuit L-mobi gaat die volgens mij niet op. Die willen de klant verleiden om grotere bundels te kopen en als je dan met vergelijkbare bedragen per Gb gaat werken, dan blijven te veel klanten op een kleine bundel hangen.
Voor L-mobi snijdt het mes in deze aan 2 kanten; allereerst is de ARPU hoger als je een duurdere bundel verkoopt. Maar het verleid de klant ook nog eens om meer data te gaan gebruiken waardoor de prijs per GB inkoop bij KPN over de hele klantenset daalt.
Overigens zie je dit fenomeen overal, zou dus niet weten waarom L-mobi hier van af gaat wijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdevries109
Janon schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 21:40:
[Afbeelding]
[...]
@Janon Wat mij nog bevreemd is het volgende:

Als je via "https://www.jzp-lmobi.nl/a-60657401/jaarbundels/l-mobi-jaarbundel-2gb-275-min-20-sms/" deze bundel koopt, en vervolgens inlogt als nieuwe klant helemaal happy de peppie, dan is het toch zuur om vervolgens erachter te komen dat je op de mylmobi.nl, voor die zelfde €89,95 een 3GB+300MIN+30SMS zou hebben kunnen krijgen. 8)7 Nog vreemder is dan dat je vervolgens nog veel meer bundelkeuze ter beschikking hebt (nu als klant) waar je wellicht als je dat geweten een van deze bundels had willen bestellen.

Ik snap echt niet dat wat er aan de voorkant wordt verkocht, niet gelijk is met wat er aan de achterkant (pas als klant) wordt verkocht. Dat is toch meer dan merkwaardige bedrijfsvoering :X

BTW in jou overzicht zie je dat eigenlijk al terug in bundelprijs 2GB met 3GB vergeleken. Verschil 1 cent in jou berekening maar feitelijk gelijke prijs aan elkaar (voor/achterkant).

Edit: Ik zie nu dat de zelfde bundel aan de voorkant onder "Aanbieding" wel staat vermeld, maar dan voel ik me als klant nog steeds in het ooitje genomen als ik daar dus in mijn enthousiasme overheen had gekeken bij het bestellen. Een heel jaar 1GB+50BEL+10SMS extra mijn neus voorbij |:(

Voor de wel plaatjes kijkers onder ons:

Zoek de verschillen aan de voorkant, welke deal is beter?

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5f329953ebc67/5f329953eb5cc-Knipsel.thumb.jpg
Deze?

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5f3298d9bf0e6/5f3298d9bbc68-InkedKnipsel2_LI.thumb.jpg
Of deze?

[ Voor 21% gewijzigd door bobdevries109 op 11-08-2020 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@tyson69: Ik denk dat l-mobi juist als nieuwkomer moet proberen de gunst van de klanten te winnen. een klant zal misschine het eerste jaar liever een kleine jaarbundel nemen om eht te proberen, maar krijgt dan geljk zo weinig dat het niet meer leuk is. Natuurlijk is het wel begrijpelijk van hun kant, maar ernaar streven omde sympathiekste provider van nederland te zijn kan echt geen kwaad als concurrentiemethode. en iemand die 1gb nodig heeft zal echt niet meer gaan betalen omdat die gbs dan anar verhouding geodkoper zijn. L-jmobi is nu revolutionair ind e grote bundels, maar niet in hun mandbundels en kleine bundels. Over heel de lijn even revolutionair zijn geeft een betrouwbaarder en helderder beeld. en als mensen erachter komen dat ze meer data willen halverwege een jaarbundel kan je altijd nog een uprade/oversstapservice naar een andere bundel aanbieden. Nu stralen ze een betje de sfeer uit: ben je rijk genoeg om een relatief groot bedrag in 1 keer e missen, dan krijg je veel. ben je te arm, of te oud of wat ook waardoor je minder data nodig hebt, dan heb je pech en betaal je veel. het is een veel sympathieker gebaar om alle klanten gelijk te behandelen en ze naar verhouidng precies hetzlefde te geven. dat andere aanbieders dat niet doen biedt l-mobi een mooie concurrentiemove om het juist wel te doenn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
dicksterk schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:09:
ben je rijk genoeg om een relatief groot bedrag in 1 keer e missen, dan krijg je veel. ben je te arm, of te oud of wat ook waardoor je minder data nodig hebt, dan heb je pech en betaal je veel.
Nou ja groot bedrag.... Dat zal best voor sommige zo kunnen zijn, maar ze bieden ook genoeg bundels aan waar het jaar bedraag echt wel mee valt.

En tja als je het niet kan betalen dan heb je inderdaad gewoon pech , net als de mensen die zich geen unlimited abonnement bij een kpn of zo kunnen veroorloven, dan moet je gewoon voor een goedkopere optie gaan.

De 5GB bundel is 105 euro per jaar, dat is toch best acceptabele bedrag voor heel veel mensen, daarna heb je een jaar lang geen kosten meer...

Ik kan het zelfs betalen en ik ben echt verre van rijk, eerder het tegenovergestelde :'(

Dus om nou te gaan zeggen dat L-mobi voor rijken mensen zou zijn, nou nee, eerder het tegen overgestelde.

Ik ben het trouwens wel met @bobdevries109 eens, de communicatie wat betreft de beschikbare bundels is toch wel dramatisch te noemen, begrijp best dat het allemaal budget is, maar alle huidige bundels op de site zetten kost geen geld en ook niet veel tijd.

Het is erg vreemd dat iemand eerst een simkaart moet hebben, dan inloggen en dan de bundels pas ziet, dat lijkt mij een vreemde manier van klanten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@fl2001: om die 105 euro bundel als voorbeeld te nemen: mensen die al bij Simpel zitten krijgen volgens het Simple topic de optie om voor 2 jaar te verlengen 10 euro 5gb per maand, onbeperkt bellen. is dus 105 per jaar voor 5gb gemiddeld. waarom zou zo iemadn het risico nemen om dat bedrag in 1 keer te betalen?
Iemand die de 10gb of 15gb bundel neemt heeft een rede.e al zal diegene die de 10gb bundel wil zich beetgenomen voelen omdat hij 2 jaar moet vooruitbetalen en diegene die 15gb wil maar 1 jaar. Het principe is onlogisch, als je bedrag x wil betalen krijg je naar verhouding vele meer waard voor je geld an als je slechts bedrag y kan betalen.
voorbeed: de 14,95 euro per jaar bundel zou per maand 1gb en 250 minuten kunnen bevatten of 1,25gb en 125 minuten. dan is die bundel qua wat je krijgt voor het betaalde geljkgegtrokken met de 10 en 15gb bundel. Sceptische mensen zullen om het te proberen best een jaartje 1,95 willen betalen, een bedrgje dat ze normaal ook zo ongeveer kwijt zijn voor 1 maand abonementsgeld. bevalt het dan goed, of willen ze halverwege upgraden dan zou die optie geboden kunnen worden. Ik kan prima leven met het principe, voor een jaarbundel krijg je meer dan voor een maandbundel(al is het verschil wel erg groot moemtneel). maar het feit, voor een kleien jaarbundel krijg je ook naar verhouding veel midner waar voor je geld dan voor een grote, dan is dat scheef. alsw l-mobi 1gb kan aanbieden voor 1 euro, en dat bij de 10 en 15gb bundel ook doet, lat ze het dan ook doen bij de bundels die minder kosten. dan is die 105 euro bundel ookk niet krap met wat passen en meten goedkoper dan Simpel maar gewoon duidelijk zonder twijfel, want er zit dan geen 5gb in maar 8,75gb met 875 belminuten en 87 smsjes. die 10gb bundel moet dan ook gewoon jaarbundel zijn. op die manier is het aabond dat ze bij die seniorentelefoons doen ok gelijk een stuk interessanter. die 1,95 bundel die erbij zit levert 1gb en 250 belminuten en 25 smsjes, prima voor de doelroep. Het voelt gewoon niet echt netjes at je mensen die een grote jaarbundel kopen 90% meer waar voor hun geld geeft dan mensen die de kleinste jaarbundel kopen, ze verbinden zich allemaal voor een jaar aan l-mobi ze zouden daar op dezlefde manier voor beloond moeten worden. Nu is l-mobi revolutionair op grote bundels, maar niet op kleine. terwijl l-mobi zich oorspronkelijk richtte op de groep die lebara liet vallen door sim-only te worden, de kleinverbruikers. die kleinverbruikers laten ze nu naar verhouding juist in de steek doro hen naar verhouding veel minder te geven dan..... die gebruikers die bij lebara zijn gebleven omdat ze grotere budnels wilden en dus sim-only afnemen. ik zeg niet dat er niet voor elk budget een bundel is, ik zeg alleen dat iemadn die 1,95 betaalt naar verhouding veel minder war voor zijn geld krijgt dan iemadn die 180 of 240 betalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik heb ook nu gekeken, Maar Als jij SIM kaart al heb, dan kun je via www.mylmobi.nl die web only aanbieding bundel kopen. Dat is geen probleem.

Maar als jij geen SIM kaart heb, voor nieuwe klanten hebben ze deze website www.jzp-lmobi.nl gemaakt. Dat klanten bundel en simkaart gelijk kunnen kopen.

€59.95 voor 1GB of 89.95 voor 3GB of 105,- voor 5GB per jaar is niet zoo veel. Ik koop ook een schoen voor 120 euro die jaar lang mee gaat.
Lmobi jaar abonnement kun je wel vergelijken met een aankoop van een 59.95 euro parfum of Schoen of kleding die jij een keer in de jaar koop.
fl2001 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:43:
[...]Het is erg vreemd dat iemand eerst een simkaart moet hebben, dan inloggen en dan de bundels pas ziet, dat lijkt mij een vreemde manier van klanten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Die oudjes zijn een stuk slimmer dan je denkt, die vormden destijds al een behoorlijk deel van de bliep klanten. Tegenwoordig geven ze waarschijnlijk niet meer dan 1 euro per maand uit aan Internet, m.i. een nobel doel om na te streven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: wat @bobdevries109 en @fl2001 zeggen is juist dat op jzp-lmobi.nl die bundel van 89,95 nog staat met maar 2gb en die bundel van 105 euro staat er helemala niet op. nieuwe klanten hebben dus niet de informatie die bestaande klanten wel zien door bij my lmobi in te loggen, jzp-lmobi.nl moet (al sinds gisteren) worden geupdate omdat mensen daar nu minder krijgen voor 89,95 dan zou moeten namelijk maar 2gb en 275 minuten in plaats van 3gb en 300 minuten, en die bundel van 105 zien ze helemala niet op jzp-lmobi.nl dat moet je even aan ze doorgeven zodat die site up-to-date wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
dicksterk schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:41:
@janon: wat @bobdevries109 en @fl2001 zeggen is juist dat op jzp-lmobi.nl die bundel van 89,95 nog staat met maar 2gb en die bundel van 105 euro staat er helemala niet op. nieuwe klanten hebben dus niet de informatie die bestaande klanten wel zien door bij my lmobi in te loggen, jzp-lmobi.nl moet (al sinds gisteren) worden geupdate omdat mensen daar nu minder krijgen voor 89,95 dan zou moeten namelijk maar 2gb en 275 minuten in plaats van 3gb en 300 minuten, en die bundel van 105 zien ze helemala niet op jzp-lmobi.nl dat moet je even aan ze doorgeven zodat die site up-to-date wordt.
Dit inderdaad @Janon Ik weet de bundels wel te vinden, maar iemand die nieuw is en naar de website van l-mobi gaat die ziet de helft van de bundels niet staan, dus worden geen klant, dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?

@dicksterk Kleine bundels krijg je altijd minder waar voor je geld, dat is bij elke provider zo. Kijk maar bij tele2 voor 6 euro 1 GB voor 10 euro 7GB... Dat zijn gewoon truukjes om je de grotere bundel te laten nemen en doet elke provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@fl2001: maar de andere providers bieden bundels die per maand betaald mogen worden, dan scheeld het dus hooguit een euro of 5-10 niet 550-100 wat je moet afdragen in 1 keer. En wat andere providers doen maakt in dit geval niet zoveel uit. L-mobi is nieuw, en naast scherpere prijzen dan andere providers is ander gedrag dan andere providers 1 van de weinnige dingen waarmee ze het verschil kunnen maken. het zal voor en partij als l-mobi al moeilijk genoeg zijn om zonder reclamebudgetten groot te owrden, dus moeten ze de kans grijpen die ze hebben, voor elek doelgroep even revolutionair zijn: voor de grootverbruikers en voro de kleinverbruikers. tot nu toe zitten ze nogaltijd i dat eerste nummerblokej van 10.000 nummers, dus er moet echt nog wel wat geberen voor ze de relatief veilige ondergrens voor een mvo van 100.000 klanten hebben gehaald. die 3 grote budndels staan op pepper, er heeft wlegeteld 1 persoon op gereageerd die ook hier info heeft ingewonnen, dt is voor pepper erg weinig. ze zullen echt ook de kleine jaarbundels net zo revolutionair moeten maken, aangeizne ze echt niet lijken te willen afstappen van de jaarbundels en deze budnels als maandbundel wileln aanbieden. als dat dan niet kan, an moeten alle jarbundels even revolutionair. waar andere providers dat niet doen, kan dat dan juist voor l-mobi een unique selling point zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
dicksterk schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:45:
@fl2001: maar de andere providers bieden bundels die per maand betaald mogen worden, dan scheeld het dus hooguit een euro of 5-10 niet 550-100 wat je moet afdragen in 1 keer. En wat andere providers doen maakt in dit geval niet zoveel uit. L-mobi is nieuw, en naast scherpere prijzen dan andere providers is ander gedrag dan andere providers 1 van de weinnige dingen waarmee ze het verschil kunnen maken. het zal voor en partij als l-mobi al moeilijk genoeg zijn om zonder reclamebudgetten groot te owrden, dus moeten ze de kans grijpen die ze hebben, voor elek doelgroep even revolutionair zijn: voor de grootverbruikers en voro de kleinverbruikers. tot nu toe zitten ze nogaltijd i dat eerste nummerblokej van 10.000 nummers, dus er moet echt nog wel wat geberen voor ze de relatief veilige ondergrens voor een mvo van 100.000 klanten hebben gehaald. die 3 grote budndels staan op pepper, er heeft wlegeteld 1 persoon op gereageerd die ook hier info heeft ingewonnen, dt is voor pepper erg weinig. ze zullen echt ook de kleine jaarbundels net zo revolutionair moeten maken, aangeizne ze echt niet lijken te willen afstappen van de jaarbundels en deze budnels als maandbundel wileln aanbieden. als dat dan niet kan, an moeten alle jarbundels even revolutionair. waar andere providers dat niet doen, kan dat dan juist voor l-mobi een unique selling point zijn.
Eerst zeiden ze ook dat ze geen prijsvechter provider wouden zijn, daar zijn ze nu met deze nieuwe bundels ook op terug gekomen.

Als die jaar bundels niet goed lopen, zullen ze vanzelf overgaan naar maand bundels, ik denk sowieso dat het beter is dat ze dat nu ook hadden gedaan, desnoods op de manier die ik hier al eerder had uitgelegd.

Tot nu toe lijkt het inderdaad dat er weinig aandacht is voor deze provider en nieuwe bundels. Dus ja ben wel bang dat het nog een hele grote klus gaat worden. Als ze nu nog steeds met de 1e nummerblok bezig zijn, dan lijkt het inderdaad weinig op te schieten, maar ik neem aan dat ze nog wel een of ander promotie plan hebben ?

Had dat van pepper ook gezien inderdaad, echt 0 aandacht voor, en dat is toch altijd een site waar mensen uit zijn op leuke koopjes/aanbiedingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@fl2001: ;-)ja daat is waar ze wilden eerst geen prijsvechter worden, ik heb ze direct al gezegd dat er voor een niet-rpijsvechter geen ruimte meer over was in het prepaid mvno segment, zelfs niet in het sim-only mvno-segment. telecompaper schrijft al een aantal jaar dat er in de mvno markt vooral consolidaties te verwachten zijn(overnames zoals die van budget mobiel) en verdwijnende spelers, dus dat er nog niewue komen is al bijzonder en een plekje verwerven is dus echt een kwesie van revolutionair zijn e blijven. ze zijn goed op weg, nu nog een beetje doorzetten;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik heb vaak verteld aan hun dat ze moeten met beter deal komen (ze moeten prijsverchter moeten worden), eindelijk hebben ze mij geluisterd. Maar zoo kunnen ze markt wel veroveren anders blijven ze op zijkant van markt. Lmobi wordt nu in telefoonwinkels wel serieus genomen.

Lmobi is een SIM only provider, wat hier verschil is, dat ze in een keer geld vragen (geen administratie gedu) en geen aansluiting kost hebben. Dit is slim bedacht. Net als promovendum (geen administratie kosten).

Ik heb vanochten wat ik gemaakt heb verstuurd naar Lmobi klanten service, Ik kreeg onderstaande terug.
Ze hebben nu een Jaarbundel 10GB voor €12.50 per maand (149.95) bij gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hpt98ObiFslVwchVk8FiGxRd9rk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aAGa6t6aZgaqmvN17lA8ssgk.jpg?f=fotoalbum_large

Over nr. te praten. bijna 70% van Nederlanders hebben al mobiele nr. Mobiele nr. wordt altijd meegenomen naar Lmobi. Dus Lmobi hoef niet veel nr. te kopen bij ACM.
fl2001 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:04:
[...]Eerst zeiden ze ook dat ze geen prijsvechter provider wouden zijn, daar zijn ze nu met deze nieuwe bundels ook op terug gekomen.
Als ze nu nog steeds met de 1e nummerblok bezig zijn, dan lijkt het inderdaad weinig op te schieten, maar ik neem aan dat ze nog wel een of ander promotie plan hebben ?

[ Voor 38% gewijzigd door Janon op 11-08-2020 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Janon schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:56:
Ik heb vaak verteld aan hun dat ze moeten met beter deal komen (ze moeten prijsverchter moeten worden), eindelijk hebben ze mij geluisterd. Maar zoo kunnen ze markt wel veroveren anders blijven ze op zijkant van markt. Lmobi wordt nu in telefoonwinkels wel serieus genomen.

Lmobi is een SIM only provider, wat hier verschil is, dat ze in een keer geld vragen (geen administratie gedu) en geen aansluiting kost hebben. Dit is slim bedacht. Net als promovendum (geen administratie kosten).

Ik heb vanochten wat ik gemaakt heb verstuurd naar Lmobi klanten service, Ik kreeg onderstaande terug.
Ze hebben nu een Jaarbundel 10GB voor €12.50 per maand (149.95) bij gemaakt.

[Afbeelding]

Over nr. te praten. bijna 70% van Nederlanders hebben al mobiele nr. Mobiele nr. wordt altijd meegenomen naar Lmobi. Dus Lmobi hoef niet veel nr. te kopen bij ACM.

[...]
Jannon, wanneer komen al die nieuwe bundels(die van gisteren en die nieuwe 1-jaarbundel van 10gb waar je net over schreef) op www.jzp-lmobi..nl te staan? nu zien nieuwe klanten die bundels niet(die van 89,95 met 3gb die van 104,95 met 5gb en die van 19,95 met 10gb) die moeten ze natuurlijk wel gewoon kunnen zien, ook op de l-mobi site en op jzp-lmobi.nl het hoeft niet met een code mag best web-only maar klnaten moeten wel kunnen weten dat z er zijn voor ze een simkaart kopen. er is geen mens die zegt; laat ik eens een simkaart kopen, dan ga ik als ik hem heb daarna inloggen om eens te kijken wat ik er eigenijk op kan activeren, dat willen ze weten voor ze de simkaart bestellen.
Wat stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb..... mensen nemen hun nummer mee, en die nummerportering doen ze voor ze de simkaart activeren watn dat staat in de l-mobi brief, daar heb je een punt. het nummerblok kan dus idd niet vertellen hoeveel klanten er zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door dicksterk op 11-08-2020 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Paniek in de tent: de doorsnee klant lijkt er niet over te peinzen een jaarbundel te kopen. Hij heeft of geen geld of behoefte aan vrijheid of kan ook bij youfone terecht voor betrouwbaar Internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@prepaidsmurf; alleen jammer dat youfone een stuk minder waar voor je gled geeft. Als l-mobi de financieele ruimte heeft om rustig te groeien, is er over een jaar paniek in de tenten van youfone Simpel en lebara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
@dicksterk Of youfone en simpel gaan ook weer beginnen met (echt) scherpe deals en dan is l-mobi de l*l...

Simpel had in 2018 of 2019 een netto winst van 129 miljoen euro, die hebben nog wel ruimte om wat leuks te doen hoor ;) Doen ze nu niet om dat het gewoon weg niet nodig is.

Ik denk trouwens dat je ook de overstap bereidheid van veel mensen overschat, stond laats ook een stukje over op telecompaper, dat veel mensen gewoon blijven waar ze zitten, ook al ben je ergens andere enkele euro's goedkoper uit.

Het lijkt ook wel of ze bij Lmobi zelf niet echt weten wat ze nou willen (doen) Wel prijsvechter / geen prijsvechter. Prepaid geen Prepaid. Er lijkt niet echt een lijn in te zitten als je het mij vraagt.

[ Voor 16% gewijzigd door fl2001 op 11-08-2020 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@fl2001: 129 miljoen, ongelofelijk. Als ik ooit de hoofdprijs win in een loterij koop ik L-mobi, de internet/tv/telefonie-tak van spotstreaming en Netrebel en Naked Energy. Van de curator van robin energie koop ik het recht om de merknaam robin te gebruiken voor stroom, van budget-energie koop ik de merknaam robin mobile en dan bouw ik een prijsstunter multiplayer onder de Robin vlag, zo goedkoop als maar ergens haalbar is, ik zorg goed voor melzef en geef mezlef een salaris van 100.000 per jaar en ik wil 100.000 winst, geen aandeelhouders dan kunnen ze me ook niet an mijn hoofd zeuren dat ik meer winst moet maken. die 129 miljoen winst die simpel nu maakt laat ik dan gewoon in de zakken van mijn klanen zitten. in 2018 had simpel die actie met 6 maanden voor 1 euro, als ze toen 129 miljoen winst maakten was het stoppen van die actie dus totaal onnnodig. Maar ik heb goede hoop, l-mobi is eindelijk het prijsvechterspad opgegaan victor mobile bestook ik ook al met adviezen, zelfs nog voor ze zlef over een strategie hebben kunnen nadenken;-) dus ik zie voor 2021 een lekker competitieve telecommarkt met een ouderwetse prijzenoorlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Fl2001, Het hoef mobiele internet en abonnement niet zoo duur te zijn in Nederland.
Het klopt als jij zoo duur verkoop dan kun je wel 129 miljoen hallen.

Lmobi is Full MVNO, maar Tmobile heeft stuur van Simple En KPN heeft stuur van Youfone en Lebara.
Welke MVNO heeft goede onderhandeling positie ? Zoo moeten zaken doen. Lmobi is niet voor niks gelijk met Full MVNO begonene. Dat is ervaring van die jongens bij Lebara.
fl2001 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:22:
@dicksterk Of youfone en simpel gaan ook weer beginnen met (echt) scherpe deals en dan is l-mobi de l*l...
Simpel had in 2018 of 2019 een netto winst van 129 miljoen euro, die hebben nog wel ruimte om wat leuks te doen hoor ;) Doen ze nu niet om dat het gewoon weg niet nodig is.
Ik denk trouwens dat je ook de overstap bereidheid van veel mensen overschat, stond laats ook een stukje over op telecompaper, dat veel mensen gewoon blijven waar ze zitten, ook al ben je ergens andere enkele euro's goedkoper uit.
Het lijkt ook wel of ze bij Lmobi zelf niet echt weten wat ze nou willen (doen) Wel prijsvechter / geen prijsvechter. Prepaid geen Prepaid. Er lijkt niet echt een lijn in te zitten als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Youfone internet snelheid (billing & corenetwork) knoop zit bij KPN, als jij goede technische kenis heb, dan weet jij zeker wat een Full MNVO is en light(brans)MVNO is..
prepaidsmurf schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:34:bij youfone terecht voor betrouwbaar Internet.

[ Voor 18% gewijzigd door Janon op 11-08-2020 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Dicksterk, achter Lmobi misschien zit oude Lebara aandelhouders ook, Ik denk hun zak is groter dan wat andere denken. . En over product, dit is een nieuwe product (Jaarbundel), klanten moeten even wennen. Bij media mark kun jij ook een TV kopen en ook in termijnen betalen, maar klanten kunnen ook die TV gelijk betalen. Zoo klanten wenen wel aan dit soort nieuwe dingen. Maar toen 2004 lebara sim brachten geen enkele klant geloofde niet dat zoo goedkoop kan via mobiele telefoon kan naar buitenland kunnen bellen.

Maar ik heb ook van die Lmobi jongens gehoord dat Lmobi met KPN aan het onderhanden over thuis all in pakker (TV,thuis Internet). Lmobi heb al vaste telefonie.
dicksterk schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:48:
@prepaidsmurf; alleen jammer dat youfone een stuk minder waar voor je gled geeft. Als l-mobi de financieele ruimte heeft om rustig te groeien, is er over een jaar paniek in de tenten van youfone Simpel en lebara.

[ Voor 12% gewijzigd door Janon op 11-08-2020 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: het is goed als ze genoeg geld hebben. Veel mvno's hebben het probleem dat ze met veel te weinig geld beginnen. dan hebben ze hooguit een half miljoen en denken ze binenn 1 jaar winstgevend te zijn en het alweerr terug te verdienen. dan gaat het niet zo snel als ze hoopten en zijn ze in het 2e jaar failliet. als l-mobi genoeg geld heeft hebben ze rustig de tijd om te groeein en ik denk ook echt wel dat ze dat gaan doen zeker nu ze prijsvechter zij geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Kijk, als Lmobi wilt, dan wil ik graag ook aandeel kopen bij Lmobi. Lmobi is full MVNO, Full MVNO worden niet snel failliet. Kijk Lyca, Lyca is echt sterk en groot geworden in wereldwijd.
Dus Lmobi is nu actief in Belgie, Nederland en ze zijn ook in Zwitserland bezig. Dat heb ik gehoord.
dicksterk schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:29:
@janon: het is goed als ze genoeg geld hebben. Veel mvno's hebben het probleem dat ze met veel te weinig geld beginnen. dan hebben ze hooguit een half miljoen en denken ze binenn 1 jaar winstgevend te zijn en het alweerr terug te verdienen. dan gaat het niet zo snel als ze hoopten en zijn ze in het 2e jaar failliet. als l-mobi genoeg geld heeft hebben ze rustig de tijd om te groeein en ik denk ook echt wel dat ze dat gaan doen zeker nu ze prijsvechter zij geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: de enige full mvno die in Nederland failliet is gegaan is 6gmobile, zij waren host voor tringg kruidvat mobiel en ajax mobiel. maar ze begonnnen al met een heel grote schuld aan kpn voor ze ook maar 1 dienst gelanceerd hadden. verder is het idd nooit gebeurd maar we heben naar verhoouding ook niet erg veel full mvon's in nederland. Het vroegere teleena(nu tata communications) was een mvne, maar richt zich nu vooral op iot en heeft volgens mij geen mobiele telefonieklanten meer. elephant talk/paretium draait nu als light-mvno op het vroegere artilium-platform waar ze mee zijn samengevoegd. lyca draait nog als full mvno en nu l-mobi en eind dit jaar/begin volgend jaar waarschijnlijk victor mobile ook. Maar ik vind het erg goed dat l-mobi een full mvon is geworden, je ziet nu ook wat dat oplevert met de prijzen die ze nu kunnen bieden.
kleien aanvulling: truphone is ook een full mvno(zakelijke provider) en private mobility biedt als mvne met eigen platform ook diverse zakelike providers diensten aan. tata, elephant talk, truphone en private mobility zijn idd nooit failliet geweest lyca ook niet, dus hopelijk l-mobi ook niet.

[ Voor 14% gewijzigd door dicksterk op 11-08-2020 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
met een tussen partij wordt een MVNO niet groot. Tussen partij zuig jou uit. Zo ga jij kapot.
dicksterk schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:46:
@janon: zijn idd nooit failliet geweest lyca ook niet, dus hopelijk l-mobi ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: klopt, met een tussenpartij kan je nooit zo voordelig worden als wanneer ej full mvo bent.
;-)al doen full mvons soms ook gekke dingen. Je moet eens op google zoken op rechtspraak vectone dan kom je een zaak tegen uit 2018. Dat is ook de rede dat vectone van het kpn netwerk is gegooid. Vectone kon bij kpn afrekenen op 3 manieren: betalen per mb, betalen per 1gb bundel of betalen per 3gb bundel. vectone redeneerde echter als volgt: omdat in het contract niets staat over hoeveelheden boven 3gb is dat dus gratis. dus vectoen bood 50gb bundels aan, betaalde kpn per klant 3gb en betaalde de rest gewon niet. omdat de procedure van conflict(geschil) tussen mno en mvno vrij lang duurt heeft vectoen dit vrij lang kunnen doen voor kpn ze er echt af mocht zetten. een light mvno had dit noit kunnen doen, een full movn wel maar ik denk dat kpn sindsdien betere contracten opstelt;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Janon schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:20:

Maar ik heb ook van die Lmobi jongens gehoord dat Lmobi met KPN aan het onderhanden over thuis all in pakker (TV,thuis Internet). Lmobi heb al vaste telefonie.

[...]
Huh? nu beginnen met vaste telefonie? Lmobi in de all-in markt???? geloof je het zelf dat dat enige kans van slagen heeft :?

Als er zo veel geld is. Zorg eerst maar is voor een normale website waar alles normaal te vinden is, beetje rare dingen en voorstellen worden in deze topic gezegd haha

Ik ben het wel met je eens dat mobiel internet in nederland wel erg duur word gehouden in verhouding voor wat je terug krijgt. 10 euro voor 10GB dat hoort gewoon al standaard te zijn, we zitten al in 2020 met 5G netwerken en dan nog steeds zulke kleine bundeltjes.

1 euro per GB lijkt me ook echt meer dan zat om alsnog winst te kunnen maken.

[ Voor 22% gewijzigd door fl2001 op 12-08-2020 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: misschien moet je eens tegen l-mobi zeggen dat ze contact zoeken met spotstreaming.nl
Die hebben in januari de klanten van easyvoice telecom overgenomen voor internet bellen en tv, ik denk zo'n 10.000 klanten maximaal maar daat zitten dus ook contracten bij voor adsl glasvezel en tv(die tvanbieding zie ik nergens meer op de site staan maar ik neem aan dat die service gewoon og in de lucht is, adsl en glasvezel bieden ze in elk geval nog) Maar misschine willen ze die klanten en contracten wel verkopen aan l-mobi want eigenijk is spotstreaming een hostingprovider voor radiostations en dei overname van de easyvoieklanten was meer een actie uit nood omdat die klanten anders hun internetverbinding zouden verliezen omdat easyvoice telecom heel plotseling stopte. dan hoeft l-mobi niet vanaf 0 te beginnen en alel contracten opnieuw te sluiten, en als ze idd een tv platform(dat easyvoice telecom volgens mij in eigen beheer had opgezet) hebben heeft l-mobi dat ook gelijk. is maar een idee, maar misschien vinden ze dat leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Waar blijft mijn 3 GB voor 5 euro maandbundel? Een zeer bescheiden voorstel.

Bewijs: zoals ik uitvoerig heb laten zien kon je de afgelopen twee tot drie jaar bij Lebara een 5 GB maandbundel voor 7,50 kopen. Dit is nog altijd beter dan de 8,75 per maand, ook nog eens als onderdeel van een jaarbundel to add insult to injury, die L-- er nu voor vraagt. Dus 1 GB kan worden aangeboden voor 1,50 en 3 GB voor 4,50. Omdat ik niet de beroerdste ben, vooruit dan maar: 5 euro.

Meer ga ik echt niet betalen voor een inferieure Internet-ervaring.

Leuk test projectje voor Tweakers of de Consumentenbond trouwens: bestel een stuk of 10 sims en doe eens een steekproef om na te gaan in welke mate L-- in strijd met de wet op netneutraliteit handelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@prepaidsmurf: is er uberhaupt nog iemadn die die problemen nog heeft? ik krijg hier een beetje een oude koeien uit de sloot halen gevoel bij. ja er waren problemen met sommige sites(bugs hebben overigens niets met netneutraliteit te maken) die bugs worden niet meer gerapporteerd dus zijn zeer waarschijnlijk allang voorbij. dan nog.... l-mboi is zeker met de 10gb bundel veruit de goedkoopste, het mag van mij ook altijd nog goedkope maar er moet ook ruimte overblijven voor als andere concurrenten meegaan in de prijzenslag, voor nu is l-mboi goedkoper dan anderen.
Pagina: 1 ... 8 ... 20 Laatste