dicksterk schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:23:
@fl2001: als er een sim-only komt die het dubbele geeft van wat simpel en lebara nu geven: dus wat l-mobi n doet 10gb voor 10 euror 10 euro met 1000 belminuten en 100 smsjes, 2-jarig met maandelijks aan het begin van de maand vooruitbetaalde inasso, dan lopen simpel en lebara leeg zodra de contracten opzgbaar zijn. veel mensen gebruiken vergelijkiingssites zoasl bellen.com. als l-mobi dat zou doen, dus niet de hele bedragen voorutibetalen dan zou het werken. Ik denk dat prepaid-only zoals lyca dat doet, enkle prepaid-gebruikers trekt. mensen met sim-only abonnementen willen niet elke maand handmatig opwaarderen. iemand die nu bij simpel zit kijkt enkle naar andere sim-only abonnementen, niet naar prepaid met opwaardeerbonnen. door het beide aan te bieden dek je de hele lading. mond-op-mond-reclame doet heel veel.
Bij Lycamobile hoef je ook helemaal geen opwaardeer bonnen te gebruiken als je niet wilt. Je kan ook gewoon auto renew aanzetten en werkt dus als een normale maandelijks opzegbare simonly.
Wat mij betreft beste constructie.
En lycamobile heeft echt niet alleen de typische prepaid gebruiker hoor. De goedkoopste maandbundel is 10 euro, en alles focus is gericht op die maandelijkse bundels.
Wetende dat een gemiddelde prepaid gebruiker slechts 2 a 4 euro per maand gebruikt, zit bij lyca dus ook echt wel vele simonly gebruikers tussen. Nog beter ik denk juist, aan de promotie tezien van Lyca dat zij zich richten op de sim only gebruikers
Ook kom je op sites als bellen.com niet zo maar op, providers betalen die site's een commissie van rond de 40 euro per aangemelde klant.
Ik hoef jou niet te vertellen dat lmobi dan weinig winst zou halen, en waarschijnlijk zelfs verlies per klant.
Zie Tibba Mobile. Die boden voor 7.99 euro per maand, 2 jarig contract onbeperkt internet a 5mbps, niet eens een jaar later en het was al failliet.
En dat, dat tibba mobile een grote community tot hun beschikking had door hun ticket systeem.
Nu nog als simonly provider beginnen die zich op jaar contracten richt, zou alleen kunnen werken als je een grote geldschieter achter je hebt staan die met grote reclame campagne's kunnen komen.
Zie wat youfone, simpel en lebara nu doen. Je kan de tv niet aan doen of er komt weer een reclame van hun voorbij
Anders kan je net zo goed van een brug springen, het effect zou het zelfde zijn. Zelfmoord.
En dan nog iets, denk je niet dat als Lebara en Simpel zouden merken, dat er veel klanten weg zouden lopen dat ze dan niet in zouden grijpen en zelf met een goed tegenbod zouden komen?
Natuurlijk wel, ze zouden echt niet toe gaan kijken hoe iedereen zou weg lopen, als een budget provider als lmobi zulke bundels kan aanbieden, dan is de kans groot dat simpel, lebara en youfone dat ook kunnen, nog beter youfone heeft zelf een hele tijd 10 euro voor 10GB + 200bel/sms aangeboden
Ik denk dat je een beetje onderschat hoe moeilijk het is om in 2020 nog als nieuwe provider te beginnen. Zeker in een land als nederland, waar echt miljoenen huishoudens al in een lock-in zitten met die compleet pakketten.
[
Voor 17% gewijzigd door
fl2001 op 05-08-2020 10:41
]