[L-mobi Mobile] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 7 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:07
bobdevries109 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 19:53
En had @Royalty niet juist via actievandedag.nl besteld? Dat is toch niet bij L-Mobi rechtstreeks??
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. En als hij tzt mij zijn activatie moment en 4 laatste cijfers van het telefoonnummer DM't dan speculeert ik lekker verder in mijn grafiek.

Overigens verwacht ik niet dat L-mobi kaarten gaat terughalen. Ondanks de gebreken werken ze wel en zullen niet-Tweakers het niet zien als verkoopargument.

Overigens betwijfel ik zeer of Royalty werkelijk een nieuwe Gemalto kaart heeft ontvangen. Ik heb L-mobi gisteren nog gesproken en zij gaven aan nog geen Gemalto kaarten uit te geven, de oude zijn nog niet op. Ik mocht er zelfs geen voor ze testen :'(

[ Voor 18% gewijzigd door tyson69 op 30-07-2020 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-09-2020
bobdevries109 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:05:
[...]

Of het een nieuwe SIM batch is kunnen we misschien aan het ICCID nummer zien. De mijne begint met:
893127094, die van jou zou dus anders moeten beginnen. Wil je dat ons eens laten weten, want als dat zo is bestel ik gewoon weer een nieuw kaartje O-)
Uit het Mesozoicum:
code:
1
2
3
4
at+crsm=176,12258,0,0,10
+CRSM: 144,0,"98137290041001XXXXXX"

OK

Per twee cijfers omdraaien, dus 89-31-27-094-00110 en nog wat.

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalty
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-12-2024
bobdevries109 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:05:
[...]

Of het een nieuwe SIM batch is kunnen we misschien aan het ICCID nummer zien. De mijne begint met:
893127094, die van jou zou dus anders moeten beginnen. Wil je dat ons eens laten weten, want als dat zo is bestel ik gewoon weer een nieuw kaartje O-)
Mijn simkaart heeft dezelfde beginnummers.

De brief met simkaart heb ik van L-mobi ontvangen. Het staat ook op de actie pagina "ActievandeDag fungeert als tussenpersoon. Dit artikel wordt geleverd door L-Mobi Mobile B.V." Maar in de brief staat geen verwijzing naar actievandedag. Alleen maar dat je gebruik hebt gemaakt van een promotieprijs.
dicksterk schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:59:
@royalty: lyca en vectone doen dat ook zo, het nummer toekennen wanneer je sim wordt eactiveerd. op dit moment ligt dus nog niet vast welk nummer je krjgt, activeer je de sim vandaag dan krijg je een ander nummer dan wanneer je hem over een week activeert bijvoorbeeld. let er wel op dat je direct die bundelcode uitvoert(neem tenminste aan dat je dat handmatig moet doen?) en niet eerst gaat beleln of data gebruiken anders is je tegoed ontoereikend voor je bundel. of zijn die simkaarten zo ingesteld dat de bundel gelijk actief wordt?
Dat van 2 weken geloof ik ook niet. Wel erkende hij het probleem van de simkaarten en vroeg mij wanneer ik het had besteld. Ik zei 2 dagen geleden. Toen garandeerde hij mij dat ik een nieuwe batch hebt ontvangen. Maar zei ook dat ik een nieuwe sim kan krijgen bij problemen.

Ik hoef niets te doen. Geen bundelcode in te voeren. Alleen maar simkaart in je mobiel plaatsen. Dit was namelijk ook een vraag van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
merkwaardig dat @royalty een nieuwe sim heeft gekregen maar @tyso69 die zelfs in amsterdam is geweest geen nieuwe sim kan krijgen uitde gemalto-batch om te testen. Transparanter zijn dan lyca/vectone/lebara was 1 van jullie unique sellingpoints l-mobi, dit draagt daar niet erg aan bij.
;-)misschien zijn er helemala gen gemaltokaartjes en is dat iets waar tweakers achter kunnen komen(of zij denken dat we dat kunnen) en krijg je daarom nee op de vraag om specifiek zo'n gemalto kaartje te moen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Ik zat net nog eens naar die jaarbundels te kijken...
voor onze "gratis" 100 minuten 100 smsjes en 100 mb data betaalden we bij choozze 25 euro aansluitkosten, het hield het ongeveer een jaar uit dus effectief betaalden we 25 euro voor wat we kregen. l-mobi biedt voor 24,95 100 minuten 10 sms en 256 mb, dus in feite meer(weinig sms maar dat is ook mnder nodig). dus in feite is l-mobi voor die ex-choozze doelgroep prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
ik zie dat wehkamp de nokia 2720 met l-mobi ook heeft.
Opzich is dit echt een prima deal, bij bcc heb je hem bijvoorbeeld voor 99 euro. op belsimpel kost een losse nokia 2720 106 euro, zonder l-mobi simkaart. dus in feite krijg je die 25 minuten per maand, 100 mb en 5sms gratis. voor senioren mogelijk genoeg, en anders zeker als ze 1 tientje opwaarderen in dat jaar om wat buiten-bundel kosten op te vangen.
Dit vind ik wel echt een slimme manier van reclame maken voor l-mobi. iemand die erachter komt dat hij meer nodig heeft neem het jaar erop een grotere jaarbundel en kan weer vooruit. het zou nog wel slim zijn om mensen die sowieso iets meer willen bellen/data wileln gebruiken de optie te geven om voor gereduceertd tarief te upgraden van bundel.
voorbeeldje: actievandedag heeft die bundel met 125 min en 1gb per maand voor 39,95. bij die nokia-dela heb je standaard gratis de 1,95 bundel, dus stel dat l-mobi die klanten dan voor 25 euro extra laat upgraden naar die grotere bundel, dan zou dat een leuke actie zijn. het is namleijk zonde om 59,95 te moeten betalen en je keine bundel te moeten weggooien als je meer nodig hebt dus dat zullen zeker senioren niet snel doen, tegen gereduceerd tarief upgraden denk ik wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Janon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik heb net Lmobi jongens gezien, Ze hebben al nieuwe batch SIM kaarten ontvangen.
vorige week hadden ze weinig simkaarten maar nu genoeg. Ik heb van hun 1000 Simkaarten+1G-gratis ontvangen om uit te delen aan klanten. Ze hebben online dat niet meer.

Maar ze willen beste en goedkoopste prepaid sim-only van Nederland worden. Maar ik heb door gegeven dat ze moet komen met 6GB voor 10 euro.

Volgens mijn er zijn geen enkele provider dat (6GB voor €10) heb. Dit wordt de goedkoopste van NL.

[ Voor 34% gewijzigd door Janon op 01-08-2020 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
dicksterk schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:25:
ik zie dat wehkamp de nokia 2720 met l-mobi ook heeft.
Opzich is dit echt een prima deal, bij bcc heb je hem bijvoorbeeld voor 99 euro. op belsimpel kost een losse nokia 2720 106 euro, zonder l-mobi simkaart. dus in feite krijg je die 25 minuten per maand, 100 mb en 5sms gratis. voor senioren mogelijk genoeg, en anders zeker als ze 1 tientje opwaarderen in dat jaar om wat buiten-bundel kosten op te vangen.
Dit vind ik wel echt een slimme manier van reclame maken voor l-mobi. iemand die erachter komt dat hij meer nodig heeft neem het jaar erop een grotere jaarbundel en kan weer vooruit. het zou nog wel slim zijn om mensen die sowieso iets meer willen bellen/data wileln gebruiken de optie te geven om voor gereduceertd tarief te upgraden van bundel.
voorbeeldje: actievandedag heeft die bundel met 125 min en 1gb per maand voor 39,95. bij die nokia-dela heb je standaard gratis de 1,95 bundel, dus stel dat l-mobi die klanten dan voor 25 euro extra laat upgraden naar die grotere bundel, dan zou dat een leuke actie zijn. het is namleijk zonde om 59,95 te moeten betalen en je keine bundel te moeten weggooien als je meer nodig hebt dus dat zullen zeker senioren niet snel doen, tegen gereduceerd tarief upgraden denk ik wel.
Ik weet dat je bundels in ieder geval kunt stapelen (je gebruikt eerst je oudste bundel), echt weggegooid is een eerdere kleine bundel dus niet.
Tevens weet ik dat je ook op een bestaande kaart de Actievddag bundel kunt activeren, gewoon lief aan L-mobi vragen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: maar dan moet er bij die 6gb voor 10 euro bundel wel onbeperkt bellen, en sms(sms is minder belangrijk dan onbeperkt bellen) want lyca met 5gb en onbeperkt bellen kost ook 10 euro. dus met 6gb, onbeperkt bellen voor 10 euro zijn ze de goedkoopste.
en zeg je nou dat ze stoppen emtonline simkaarten uitdelen? dat lijkt me nogal onhandig, mensen aan niet speciaal zoeken naar een winkel waar je zo'n simkaart kan krijgen. zeker niet als corona weer erger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik vind gewoon 6GB, 600 min en 60SMS genoeg of niet ?
Online gratis simkaart wel, maar geen gratis 1GB data.
dicksterk schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 16:27:
@janon: maar dan moet er bij die 6gb voor 10 euro bundel wel onbeperkt bellen, en sms(sms is minder belangrijk dan onbeperkt bellen) want lyca met 5gb en onbeperkt bellen kost ook 10 euro. dus met 6gb, onbeperkt bellen voor 10 euro zijn ze de goedkoopste.
en zeg je nou dat ze stoppen emtonline simkaarten uitdelen? dat lijkt me nogal onhandig, mensen aan niet speciaal zoeken naar een winkel waar je zo'n simkaart kan krijgen. zeker niet als corona weer erger wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Janon op 01-08-2020 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: de meeste mensen lezen niet. die zien op de lyca site staan dat je bij de holland xs bundel 3gb+2gb bonus data krijgt en onbeperkt bellen voor 10 euro. dat die onbeperkt bellen 3000 minuten is(fair use policy) lezen ze niet, en merken ze waarschijnlijk ook nooit want ze halen die 3000 minuten niet. staat er dus 600 minuten bij, dan klinkt dat veel minder dan onbeperkt. ik schreef het al eerder; mensen moeten niet met veel moeite moeten uitzoeken of een provider het goedkoopste is, het moet in 1 oogopslag 100% duideljk zijn.
ik gebruik zelf bijvoorbeeld die holland xs bundel van lyca, maar ik gebruik nauwelijks data maar wel veel belminuten. dat ik 6gb krijg heb ik niks aan, dat ik vrijwel onbeperkt kan bellen, daar heb ik wel wat aan. je kan 600 belminuten niet onbeperkt noemen zonder een heleboel gezuer te krijgen. ik denk dus dat het 6gb onbeperkt bellen en desnoods 60 of 100 smsjes moet worden, onbeperkt sms is geen noodzaak meer(hoewel ik niet snpa waarom ze zo moeilijk doen over die smsjes, die kosten als je ze via internet verzendt(wat een full mvno kan) echt heel weinig meer, maar ze worden ook niet veel meer gebruikt dus als onbeperkt bellen en 6gb data voor 10 euro haalbaar is als er maar 60 smsjes bijzitten is dat ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14-09 13:26
Als er een bundel komt 10 euro voor 6GB, 600 min en 60SMS. Dan kan ik je vertellen dat l-Mobi sowieso mij als klant binnen heeft en dat ik het ook zal aanraden aan familie en vrienden.

Kijk met zo een bundel, dan begint het ergens op te lijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@fl2001: tja, ik gok dat voor de niet-heel-veel bellers die bundel idd rede zal zijn om over testapen van lyca naar l-mobi.
@janon: je ziet, als jij die bundel erdoor krijgt worden de meeste mensen hier blij.
maar dan moet er wel wat veranderen aan de jaarbundel van 119,95 met 5gb en 300 belminuten, die moet dan op z'n minst worden geuprade naar die 6gb en 600 minuten, en eigenlijk moet er 19,95 van de prijs af: waarom zou je een jarbundel nemen als je met een maandbundel even duur uit bent? dan zou het dus 100 euro vor 12 maanden 6gb en 12 maanden 600 belminuten worden, ik denk dat er veel mensen zullen zijn die dat ok vinen.
maar als we voortborduren op die prijssteling dan:
1. moet er een bundel van 5 euro komen, er is geen andere provider waar je met 5 euor kan opwarderen en toch een bundel kan krijgen. die bundel bevat dan 3gb 300 minuten en 30 smsjes
2. andere bundels worden: 15 euro 9(of misschien 10 want dat klinkt mooier) gb, 900-1000 belminuten en 90-100 smsjes
20 euro: 15gb data 1500 belminuten en 150 smsjes
jaarbundels moeten dus ook scherper:
die jaarbundel van 14,95 moet naar 10 en bevat voortaan: 100 minuten, 100 mb en 10sms(juist omdat deze bundel op seniorentelefoons staat is 25 belminuten echt te weinig, en die smssen ook nog wel dus 10 sms
een nieuwe 14,95 jaarbundel bevat dan 150 of 175 belminuten 175-200mb data en 25 smsjes. enzovoort, waarmee die 39,95 actie-vandedag bundel dus ook nog veel meer gaat bevatten dan hij nu doet.
ben echt benieuwd of l-mobi de koers die janon inzette met die 10 euro bundel, over het volledige anbod gaat doorvoeren.

[ Voor 43% gewijzigd door dicksterk op 01-08-2020 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
dicksterk schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:17:
die jaarbundel van 14,95 moet naar 10 en bevat voortaan: 100 minuten, 100 mb en 10sms(juist omdat deze bundel op seniorentelefoons staat is 25 belminuten echt te weinig, en die smssen ook nog wel dus 10 sms
een nieuwe 14,95 jaarbundel bevat dan 150 of 175 belminuten 175-200mb data en 25 smsjes. enzovoort, waarmee die 39,95 actie-vandedag bundel dus ook nog veel meer gaat bevatten dan hij nu doet.
ben echt benieuwd of l-mobi de koers die janon inzette met die 10 euro bundel, over het volledige anbod gaat doorvoeren.
Ik denk dat jonan die 6GB bundel al de jaarbundel mee bedoelde.

Waarschijnlijk gaat aan de rest van het aanbod dus niet zo veel veranderen, behalve dat de 5GB jaarbundel (die niet op de site staat) word vergroot en voor 120 euro per jaar word aangeboden.

Ik kan het mis hebben, maar volgens mij is dat het plan...

Maar eerst maar is zien of die bundel er wel echt komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: klopt het wat @fl2001 zegt? ik hoop van niet, als maandbundel lijkt me dit veel zinvoller. anders kan je met die jaarbundel bijvoorbeeld wel concureren emt abonnementen zoals die van Simpel, maar nogsteeds totala niet met lyca waar je voor 10 euro per maand 5gb en onbeperkt bellen krijgt. de huidige maandbundel met 2gb en 0 belminuten voor 9,95 is echt totaal niet concurerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ja, klopt het is jaar bundel.
dicksterk schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:17:
@janon: klopt het wat @fl2001 zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: en is het dan tenminste wel een jaarbundel die gewoon openlijk op de site komt? of ook weer zo verstopt op de inlogpagina?
sorry hoor, maar als l-mobi wil uitstralen de goedkoopste te zijn moeten ze dat ook gewoon openlijk doen, dat elke nieuwe klant het kan zien. en ook met de maandbundels, want die zijn gewoon duur. het is als het volgende voorbeeld:
op een rij in 1 straat zitten 20 supermarkten, waarvan er al een paar heel erg goedkoop zijn. dan komt naast zo'n goedkope supermarkt een dure, die niks beters heeft qua kwaliteit maar wel duurder is, dat heeft gewoon geen zin. de enige kans voor l-mobi is om echt goedkoop te zijn en dat ook duidelijk te late zien. waarom zou ik 120 euro aan een jaarbundel uitgeven teriwjl ik bij lyca eigenlijk meer belminuten rkijg, en ik nooit zeker weet of l-mobi na maanden ofzo nog bestaat? Ik vind dat l-mobi erg moeilijk doet. die bundel als maandbundel 10 euro voor 6gb 600 minuten en 60 sms zou goed zijn, als jaarbundel moet je in 1 keer een hoop geld betalen voor iets waarvan ej noiit weet of je het hele jaar er gebruik van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik vind zoo veel voor maandbundel zou niet worden, Lyca heeft ook 3GB in maand bundel, maar als jij auto payment aanzet dan krijg jij 5GB, dus lyca is langer bundel prijs dat.
dicksterk schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 19:57: die bundel als maandbundel 10 euro voor 6gb 600 minuten en 60 sms zou goed zijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: klopt niet. ik heb die bundel zelf al ruim 2 jaar en is nogstees gewoon 5gb zonder auto topup. maar het is heel simpel: als lyca voor 10 euro per maand 5gb en onbeperkt beleln en onbeperkt sms geeft, moet l-mobi voor 10 euro 6gb onbeperkt beleln en onbeperkt sms geven, of voor ,50 5gb onbeperkt beleln en sms. anders is l-mobi duurder dan lyca met bundels en blijven mensen met bundels gewoon zitten bij lyca, waarom zou iemadn van lyca naar l-mobi overstappen om voor hetzelfde geld minder te krijgen per maand? waarom zou je vrijwillig kiezen voor hetzelfde bedrag betalen voor minder? dat doet niemand. als l-mobi zegt: wij zijn de goedkoopste, dan betekent dat dat ik nrgens anders op internet bij welke provider dan ook een dienst mag viinden die goedkoper is dan bij l-mobi, anders zijn ze niet de goedkoopste. en straks komt victor mobile die zeer waarschijnlijk wel gaat stuntn, en dan is al het werk wat l-mobi in dat mooie full movn platform gestoken heeft voor niets omdat ze geen klanten vasthouden omdat ze niet goedkoop genoeg zijn. dat is toch zonde? ze moeten echt gaan stunten, andders worden ze nooit groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Hallo dicksterk, Dit staat op Lyca mobile website.

Holland Bundle XS
Saver Plan Price
€ 10.00 30 Days

Unlimited*
National Minutes

Unlimited*
National SMS

3 GB + 2GB Bonus***
Mobile Internet

Unlimited**
Lyca to lyca mins and text

*Unlimited national calls and SMS are subject to a fair usage policy of 300 minutes and 250 texts per day or 3000 minutes and 3000 texts per month (30 days), whichever is earlier.
**Unlimited calls and SMS from Lycamobile to Lycamobile in the Netherlands are subject to a fair usage policy of 300 minutes and 250 texts per day or 5000 minutes and 5000 SMS per month (30 days), whichever is earlier.

***The bonus of 2GB data applies for current Holland Bundle XS customers who automatically renew their bundle for the first time. Customers that purchase the Holland Bundle XS through our online webshop (not by code or voucher) receive 5GB in one go.
dicksterk schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 21:32:
@janon: heeft voor niets omdat ze geen klanten vasthouden omdat ze niet goedkoop genoeg zijn. dat is toch zonde? ze moeten echt gaan stunten, andders worden ze nooit groot.

[ Voor 9% gewijzigd door Janon op 01-08-2020 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Bij Lmobi ontvang jij nu al 4GB + 120 min + 20 SMS. voor € 10,-

Als jij opwaardeert ontvang jij gelijk 2GB bonus en €10 euro. Met die €10 kun je voor €9.95 All in 2GB kopen 2 GB +120 Min+20 SMS,

Dus bij lmobi zit jij al nu goedkoopst prepaid maand bundel van Nederland.

[ Voor 5% gewijzigd door Janon op 02-08-2020 05:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: ik krijg toch echt elke keer 5gb. maar het belangrijkste verschil: bij l-mobi krijg ik 120 minuten, bij lyca 3000. voor data is die l-mobi bunel met de 2gb bons misschien redelijk, mar niet qua belminuten 120 tegen 3000 is nogal een verschil. ik heb die 3000 minuten echt nodig. ik zou bijvoorbeeld veel blijer worden van een bunel met onbeperkt bellen zonder data(want die krijg je toch al 2gb bij de opwaardering) onbeperkt beleln kan je bij de meeste abonnementen voor 2 of 3 euro krijgen, dus ik zou maximala 5 euro willen betalen voor een bundel emt onbeperkt bellen zonder data. en dan geen jaarbundel graag maar gewoon een mandbundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Dan heb jij zeker auto top-up aangezet. wat ik nu zie.

voor €10 euro bij Lyca ontvang jij 3GB + 3000 min.
voor €10 euro Bij Lmobi ontvang jij 4GB + 120 min.

Maar bij Lmobi Jaarbundel 6GB+600min+60 sms voor €10,- (uitgerekend).
dicksterk schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 09:16:
@janon: ik krijg toch echt elke keer 5gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Janon schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 10:26:

[...]
Die 6GB jaarbundel, komt ie ook gewoon op de site te staan, of alleen weer verstopt op de portaal van bestaande klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: is die jarbundel met 6gb en 600 minuten er nu dan al?
maar dan nog: jij blijft op die gb per mand komen, terwijl ik die data bij die bundel niet belangrijk vindt. ik krijg bij lyca bij die data 3000 minuten per maand, bij l-mobi 120(of als ik en jaarbundel neem, wat ik niet wil want is me veel te duur in 1 keer) 600. om de goedkoopste te zijn op alle fronten moet ik ook 3000 minen bij de maandbundel van 9,95 krijgen. l-mobi is gewoon gierig met belminuten, bij die bunel van ,95 krijg je er 60, wat is nou 60 belminuten, ik bel ruim 30 uur per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik zie vandaag weer die jongens, ik ga vragen, maar iedere geval wel online, niet via code.
fl2001 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 11:30:
[...]Die 6GB jaarbundel, komt ie ook gewoon op de site te staan, of alleen weer verstopt op de portaal van bestaande klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: die 6gb en 600 minuten jaarbundel moet echt gewon via code, zodat nieuwe klanten het zien. als je de echt goede deals verstopt zodat alleen bestaande klanten ze zien trek je er geen nieuwe klanten mee, dan blijft l-mobi er duur uitzien voor nieuwe klanten. je beste deals moet je juist als klantenlokker gebruiken, niet pas als iemand inlogt. l-mobi doet net alsof ze zich schamen als ze een goede deal hebben, die verstoppen ze helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Dat is toch vreemd? Waarom zou je in hemels naam je beste bundel verstoppen?

Hoe moet iemand die dan op zoek is naar een bundel van zo een grote weten dat die bestaat...

Op deze manier kan je lmobi natuurlijk niet de goedkoopste aanbieder noemen, ja we hebben goedkope bundel, maar niemand mag er vanaf weten.

Dat heb ik echt nog nooit eerder gezien, met die bundel zou je juist reclame moeten maken, ook op de frontpage van je eigen site.

Op deze manier neem ik natuurlijk die bundel niet, dit geeft weinig vertrouwen en ga geen 120 euro weg gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Janon schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 05:15:
Bij Lmobi ontvang jij nu al 4GB + 120 min + 20 SMS. voor EUR 10,-

Als jij opwaardeert ontvang jij gelijk 2GB bonus en EUR10 euro. Met die EUR10 kun je voor EUR9.95 All in 2GB kopen 2 GB +120 Min+20 SMS,

Dus bij lmobi zit jij al nu goedkoopst prepaid maand bundel van Nederland.

[...]
Voor de komende drie maanden heeft Lyca de Holland Bundel S met 7 GB voor 7,50 euro. Daar steekt het aanbod van L-- schril bij af.

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
het is niet verstopt, maar op dit moment zie alleen via mylmobi.nl (denk ik) maar misschien komt wel maandag of diendag op de hun site. Maar dit mag allen via mylmobi gekocht kunnen worden, netals Lyca online bundels.
Die 7GB van hun ook alleen bij via hun website beschikbaar, als jij los koopt, dan is €15,-
fl2001 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 13:31:
Dat is toch vreemd? Waarom zou je in hemels naam je beste bundel verstoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Dat is ook alleen op hun website prijs toch voor 1ste 3 maanden korting. Dit is ook een goed pakket.
Maar L-mobi 6GB voor 12 maanden lang korting.

Holland Bundle S : Saver Plan Price € 15.00 50% discount € 7.50 30 Days

*Unlimited national calls and SMS are subject to a fair usage policy of 300 minutes and 250 texts per day or 3000 minutes and 3000 texts per month (30 days), whichever is earlier.
**Unlimited calls and SMS from Lycamobile to Lycamobile in the Netherlands are subject to a fair usage policy of 300 minutes and 250 texts per day or 5000 minutes and 5000 SMS per month (30 days), whichever is earlier.

The 50% discount is valid for the first 3 months (90 days) when purchased with SIM and automatic renewal. The price will automatically be applied at checkout and auto-renewed at the standard price. Switching to Saver Plan is possible by texting SAVER to 2525.

For customers not on Saver Plan the Standard Price of € 30 applies.
prepaidsmurf schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 13:49:[...]Voor de komende drie maanden heeft Lyca de Holland Bundel S met 7 GB voor 7,50 euro. Daar steekt het aanbod van L-- schril bij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Janon schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 14:02:
het is niet verstopt, maar op dit moment zie alleen via mylmobi.nl (denk ik) maar misschien komt wel maandag of diendag op de hun site. Maar dit mag allen via mylmobi gekocht kunnen worden, netals Lyca online bundels.
Die 7GB van hun ook alleen bij via hun website beschikbaar, als jij los koopt, dan is €15,-

[...]
Dat kan je niet helemaal vergelijken. Bij Lyca geld dat alleen voor nieuwe klanten, die krijgen dan een welkomst korting, maar ook bestaande klanten kunnen de bundel gewoon kopen tegen normale tarief en voorwaarden via code.

Ik vind het wat vreemd dat je alle bundels kan kopen via code (en op de site staan) behalve de 6GB bundel, maar goed het zal allemaal wel.

En trouwens, ik merk dat je vaak vergelijkt met Lycamobile. Misschien is het dan tijd om de grotere bundels is te gaan vergelijken ;)

Lycamobile 30 euro - 35 GB
L-Mobi 30 euro - 15 GB.

Bij lyca heb je voor 25 e al 15 GB data + onbeperkt bellen en smsen :P :9
Voor 25 euro krijg je bij l-mobi maar 10GB data :'( :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: dat concurrenten dingen onhanidg doen wil niet zeggen dat l-moobi dat ook oet ddoen. het is gewoon gierigheid: als iemadn die bundel online moet kopen krijgt hij niet de kans 120 euro zelf op te waarderen via my l-mobi en dus 10% extra tegoed te krijgen(12 euro voor buiten bundel bellen of sms bijvoorbeeld) en ook geen gratis 2gb bij opwaardering. het is gewoon een manier om de klant de andere lopende acties door de neus te boren, erg vervelend die tactieken. en ik heb nog geen antworod gehad op mijn vraag over de maandbundels: ik wil 3000 minuten niet 120 bij die 2gb bundel van 10 ero, want je kan zeggen je krijgt 4gb door opwaardering, maar ik interesseer me niet voor data maar voor belminuten.
l-mobi zou ook met 2 tarieven moeten werekn, zoals lyca bijvoorbeeld een saver plan en standaardd tarief heeft. alleen moet het bij l-mobi dan een: beltarief of data-tarief worden. bij het beltarief bel je voor 1 cent per minuut en kost een mb 6 cent, bij het data-tarief kost een mb 1 cent en een minuut 6 cent. en er moet een bundeltje komen voor belminuten, bijvoorbeeld 3 euro voor onbeperkt bellen(of 2 euro zoals lebara) bij alle abonnementen krijg je standaard 150 minuten en voor 2 euro worden dat er 3000 dus laten we zeggen dat l-mobi voor die 150 minuten 1 euro krijgt dus max 3 euro voor een bundel onbeperkt bellen.
bij die 2 tariefplannen: beltariefplan en datatariefplan zou je dan dus ook iets anders gratis moeten krijgen als je opwaardeert. bij het beltariefplan krijg je 1000 minuten die 15 dagen geldig zijn bij 5 euro opwaardering en 2000 minuten die 30 dagen geldig zijn bij 10 euro, bij het data-tariefplan blijft het zoals het nu is: 1gb bij 5 euro 2gb bij 10 euro. l-mobi bepaalt momenteel teveel voor de gebruiker wat voor gebruiker hij/zij is: meer data, minder belminuten. dat is lang niet voor iedereen zo.

[ Voor 15% gewijzigd door dicksterk op 02-08-2020 23:04 . Reden: extra info over 2 tariefplannen toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikikudh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-08-2020
Ik wilde net wat beltegoed opwaarderen en kwam op de site van l-mobi.

Ze hebben een nieuwe actie. Ze hebben grote bundels op de site staan :o .
5, 7 en 10 GB. Dit ziet er nu wel interessant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
10 GB voor €10 per maand.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F8uDT9Usxuc8iGSJX3MFfQguACQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3xcTweeq2TpA43Ra295LEoi4.jpg?f=fotoalbum_large
dicksterk schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:07:
@janon: dat concurrenten dingen onhanidg doen wil niet zeggen dat l-moobi dat ook oet ddoen. het is gewoon gierigheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
laten we positief beginnen.... dit zijn wel mooie bundelprijzen per maand met fatsoenlijke hoeveelheden erin.
maar.... l-mobi wil het bljkbar beslist op de manier doen die de minste klanen aantrekt: wat bezielt l-mobi toch met die jaarbundels en nu zlefs een 2-jaarbundel? ja er zijn mensen die voor 2 jaar een abonnement afsluiten, maar dan nog betalen ze per maand vooruit of achteraf. waarom zou ik in 1 keer 239 willen uitgeven, met de kans dat l-mobi over 8 maanden failliet gaat en ik kan fluiten naar de overige 16 maanden.
dit heeft enkle voordelen voor l-mobi: de klant betaalt een groot bedrag ineens wat l-mobi een leuk te investeren bedrag zou opleveren als veel mensen het doen. als die 10gb voor 10 euro(met 1000 belminuten en 100 sms) en 15 gb voor 15 euro met 1500 belminuen en 150smsjes nou gewoon als maandbundel werden aangeboden, en niet met zo'n ellendige actie zoals lyca dat ook altijd doet waardor je het nooit fatsoenlijk aan kennissen kan aanraden want voor je het weet is de actie voorbij, maar gewoon als vaste prijzen, dan praten we eindelijk ergens over, dan doet l-mobi iets revolunionairs. dat doen ze nu ook, maar enkel voor de rijkeren onder ons die wel 239 in 1 keer kunnen missen en er geen nacht wakker van liggen als het verdampt omdat het bedrijf over 2 jar zou zijn omgevallen(wat natuurlijk niet heoft te gebeuren)
Ik had dit veel liever als maandbundels gezien.
maar: als we dit vergelijken met choozze bright, waar vroeger heel veel mensen hele blij van werden, je krijgt hier meer als zij aanboden met hun fup en btaalt het bedrag wat je daar voor 1 jaar betaalde(iets minder zels) voor 2 jaar.
het is een prima prijs, alleen vraag ik me echt af hoeveel mensen zo'n bedrag vooruit willen betalen. maar het zou best kunen dat ik de enige ben die dit vind, ik ben echt benieuwd naar de menig van de anderen die hier schrijven.
@janon: ja erg leuk, maar wel als je 2 jaar vooruit betalat en niet gewoon per maand. ik zie het zo 20% van nederland zou een jaarbundel willen vooruitbetalen, 80% niet, richt je spectaculaire aanbieding van 10gb 1000 minuten en 100 smsjes dus op die 80% en niet op die 20%

[ Voor 6% gewijzigd door dicksterk op 03-08-2020 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikikudh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-08-2020
Zelf nam ik nooit een 2 jarig abonnement. Dus valt die 2 jaarbundel af. Dat is een persoonlijke keus.
Ik ben geen groot gebruiker dus die 7 gb voor 120 euro is op zich wel een
leuke bundel. Kan ik buiten nog wel wat spotifyen etc.

Voor ouders met kinderen die weten dat ze toch wel wat meer data gebruiken lijken die bundels wel interessant. Vooral nu met de jeugd die ook nog veel aan het youtuben is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Het grappige is dat prijzen, als je jaar bundels met maand prijzen vergelijkt, helemaal niet echt heel veel verschillen bij andere providers.

Bij kpn als je een maandelijks abonnement neemt betaal je 2,50 meer per maand dan als iemand die een 2 jarige abbo neemt, inhoud van de bundels blijven hetzelfde, bij tele2 zelfde verhaal maar is het verschil minder met 2 euro, zelfde geld voor vele andere providers.

Als je dat verhaal zou door trekken naar L-Mobi....

Ik vind dat @dicksterk daar dus wel een punt heeft. Het verschil met de jaar en maandbundels is nu wel echt bizar groot.

Daarnaast begin ik een beetje vraagtekens te zetten, of L-Mobi nog wel echt een prepaid provider is, en niet gewoon een sim only provider.

De focus lijkt echt volledig te liggen op de jaarbundels, terwijl je bij een prepaid provider toch zou verwachten dat de maand bundels de focus zouden krijgen.

Dat gezegd zijn het inderdaad hele mooie bundels en prijzen voor mensen die opzoek zijn naar jaar (en) abbonementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@saikikudh: als je het zo bekjkt zeker. Ik ben er ook absoluut niet zeker van dat mijn mening: zo'n bedrag vooruitbetalen gaat niet veel klanten trekken, klopt.
Ik denk dat l-mobi dit als een soort experiment ziet, de actie loopt ook maar vrij kort. Ik ga mee in dat experiment: zo heb ik in het topic over simpel(1 van de providers waarvoor deze bundels heel erg concurrerend zijn) gewezen op dit anbod. Ook heb ik telecompaper deze actie doorgestuurd, weet niet of ze hem plaatsen als nieuwsbericht maar meestal doen ze dat wel en als telecompaper iets plaatst nemen andee nieuwsmedia het vaak over. Ik doe dit deze keer niet zozeer omdat ik reclame wil maken voor l-mobi, maar meer omdat ik persoonlijk niet geloof in deze aanpak. Maar gewoon roepen het werkt niet is lekker makkelijk, l-mobi is nog erg kelin dus zonder publiciteit zou het waarschijnlijk zelfs geen massa klanten opleveren als dit maandbundels waren. Dus doe ik gewoon wat ik zou doen als ik dit zelf wel geweldig vond, het aan publiciteit helpen. Levert het ondanks publicitiet inderdaad geen fatsoenlike aantallen nieuwe klanten op, dan komt de prakitjk overeen met mijn mening/inzichten op telecomgebied, lopen er nu straks 10.000 mensen weg bij simpel/lebara/youfone etc dan had ik het mis. ik ben in dit topic heel kritisch, omdat l-mobi meeleest en ik oprecht wil dat zij er met onze input iets moois van maken. je ziet dat janon onze ideen echt overbrengt en dat die geimplementeerd worden. Dit experiment is bedoeld voor de kwestie wel of gen jaar/2jaarbundel. het aantal klanten zal laten zien wat het beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
Interessante ontwikkeling. Dit gaat de goede kant op maar ze zijn er nog niet. Ik heb persoonlijk geen zin om grote bedragen voor te financieren, of dat nu voor 1 of 2 jaar is. Ik heb geen garantie dat L-mobi het langere tijd kan volhouden, al hoop ik het wel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
ja dat is denk ik ook het grootste probleem.
Stel dat t-mobile hiermee was gekomen: 5g-introductiedeal ofzo, dan hadden vrij veel mensen het gedaan denk ik. groot bedrijf, bekende naam, jaren actief. L-mobi is nieuw, vrij klein, bestaat nog geen jaar.
Ik zie in het simpel-topic dat veel mensen hun abonnement na de 2 jaar hebben laten doorlopen, ze betalen 10 euro per maand voor 5gb en onbeperkt bellen en kunnen elke maand weg. als l-mobi nu die 10 euro met 10gb en 1000 minuten en 15 eurobundel met 1500 minuten en 15gb als maandbundel zou aanbieden, dan trek je massa's klanten: mensen die zijn blijen hangen bij simpel, mensen die zijn blijven hagnen bij lebara, mensen met lyca-bundels. Ik geloof ook echt niet in die grote bedragen bij die jaar en 2jaarsbundels. mensen willen het eerst eens uitprobeen: is die snelheid wel goed, hoe is de belkwaliteit, kan ik echt ongestord de hele maand spotify streamen in m'n auto zonder verbroken verbinidnen of bufferen, dus 10gb en 1000minuten voor 10 ero in een maandelijkse bundel zoduen ze doen. l-mobi zegt: halle, wij zijn nieuw. betaal ons nu 239,95 vooruit en je zit 2 jaar an ons vast, super goedkoop maar je weet niet wat je krijgt. en @janon: kom dan niet met het argument dat ze eerst een keer kunnen opwaarderen met 10 ero en een maandbundel met in totaal 4gb kunnen neemn, zoveel moeite doen mensen niet ze stappen over of ze stappen niet over ze gaan niet eerst een maand proberen met een kleinere bundel of ze daarna een grotere bundel zullen nemen. als l-mobi eigenljk liever sim-only aanbieder wil zijn ok. biedt dan een normaal 2-jarig abonnement aan met mandelijkse afschrijving via automatisch incasso(dat mag best vooruitbetaling zijn net als bij budgetmobiel dus aan het begin van de maand ipv aan het eind om elk risico voor l-obi op wanbetaling uit te sluiten), en biedt dan die 10gb en 1000 minuten en 100 smsjes voor een 2-jarig abonnement dat per 10 euro per maand wordt afgeboekt. dan veeg je simpel en youfone en lebara in 1 klap van de kaart. mensen wilen niet zo'n groot bedrag vooruitbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik heb Sim only vergeleken. Lmobi komt het nu de beste prijs uit, bijna alle providers hebben aansluitingkosten van 15 euro tot 25 euro en ook duur. Max wat ze hebben voor €10 euro is 5 GB. Dus om die aansluiting kost en prijs verschil te besparen ik ben wel bereid of in een keer 120 euro te betalen voor jaar lang elke maand 7GB,700min/70sms. of 10GB voor 240 euro te kopen.

Ik zie mijn voordeel nu wel, Ik ga wel die 240 euro kopen. Ik heb nu 2.5 jaar lang Lebara abo.. van 10GB. Ik betaald 20 euro. Dus 20 x 24= €480,- voor 2 jaar. Als ik nu een maal Lmobi koopt, dan ben ik klaar met €240 voor 2 jaar en ook geen aansluiting kost. Het kost maar 2 schoen prijs.

L-mobi is goedkoopste SIM only van Nederland voor 10GB voor 2 jaar.
uitgerekend €10 per maand , ook geen aansluitingkost

Lmobi bestaat sinds 2015 in Belgie en in NL sinds 2018 en 2019 in Nederland. Lmobi heeft kantoor in Amsterdam-Amstel (A10-S111) naast Lebara kantoor. Mesnen met 20 jaar ervaring. Dus ik geloof wel.

[ Voor 25% gewijzigd door Janon op 03-08-2020 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: je hebt helemala gelijk als je zegt dat dit de goedkoopste sim-only is. Maar het probleem is dat l-mobi een manier van betalen introduceert die mensen niet gewend zijn. Stel dat er een nieuwe bakker komt die zegt: ik verkoop 1 brood voor 10 euro maar als je 365 vooruitbetaalt mag je 1 jaar langelke dag zondeer te betalen een brood komen ophalen. Dan is dat opzich een prima deal, en als dei bakker 20 jaar ervaring heeft is zijn brood ongetwijfeld prima, maar omdat mensen het concept niet kennen zullen ze toch bij de bakker verderop elke dag 2,50 voor een brood betalen omdat ze dat vooruitbetalen eng vinden. als l-mobi elke maand vooruit 10 euro incasseert en dan deze sim-only aanbiedt, zullen mensne het nemen. want ze kennen die methode van elke maand 10 euro betalen van andere providers, maar l-mobi is veel goedkooepr dus nemen ze l-mobi. maar 20 of 120 betalen om 1 of 2 jar te kunnen bellen of internetten is een concept dat veel mensen niet zullen kiezen. maar die menen die het wel doen zijn absoluut het goedkoopste uit. maar wat je ook moet meewegen, hoe rijk is de gemiddelde l-mobi klant? ik denk dat mensen met een hoog inkomen vaak voor een abonnement met nieuwe iphone of samsung toestel gaan. mensen die de goedkoopste prijs zoeken daar zitten veel mensen met een lager of bijstands-inkome tussen, dus kopen geen schoenen van 20 euro maar van 10 euro bij de action, die kunnen in 1 maand geen 240 of 120 missen voor een mobiel abonnement. en zelfs al is het goedkoop, ze nemen het niet omdat ze dat heel bedrag niet in 1 keer kunnen betalen. je moet je aanbod aanpassen op het geld dat je doelgroep te besteden heeft, en ik denk dat l-mobi dat nu verkeerd inschat. als ze die 10gb 1000minuten en 100sms bundel voor 10 euro als manddbundel zouden aanbieden, dan worden ze groot en ook echt groot, zeker als ze het ook als sim-only aanbieden(dus met automatisch incasso). het zou het ideaalst zijn als je dus op 2 manieren kan betalen: met automatisch incasso, en met opwaardeerbon. dan heb je gelijk alle doelgroepen tegelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoogGewaardeerd
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22-06-2023
@Janon
Ik heb nog een Simpel abbo van €2,50 per maand. Bevalt op zich prima. Dit abbo is contractvrij en nog uit den begin tijd. 500MB data per maand, 250MIN bellen en jawel onbeperkt SMS. Eventueel kan ik voor €1,50 per maand extra onbeperkt bellen inschakelen. _/-\o_

Ik ben een klein gebruiker. Ik zou op zich best weer terug naar prepaid over willen stappen, ik zie alleen nog niet een vergelijkbaar alternatief bij L-Mobi voor de klein gebruikers.

Wat mij persoonlijk over de streep zou trekken is een vergelijkbaar alternatief:

Een 2 jaar bundel van €50,-
500MB data per maand
250 belminuten per maand
50 sms per maand (gebruik ik amper meer)

Ik zoek een betrouwbare provider, dus na die 2 jaar wil ik nadien weer kunnen verlengen voor 2 jaar!
Ik zoek dus geen tijdelijke aanbiedingen :+

Zou jij eens een balletje kunnen opgooien bij de L-Mobi guys 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Dit is een nieuwe manier van zaken doen. Nieuwe ding lijk eerst raar en moeilijk, maar klanten raken wel gewend. Automatisch incasso is dure grap nu. Bank kosten zijn nu de hoogste kosten, voor een kleine tik betaal jij aan aan bank 12 cent tot 29 cent.
Ik koop ook nu een tijdschrift abo. ook en ik betaal in een keer voor 60 euro, een Iphone kopen mensen voor 2 of 3 jaar betalen ze ook in een keer €1000 euro. Als ik een toestel koopt van 600,- euro, dus 50 euro per maand.
dicksterk schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 21:15:
@janon: je hebt helemala gelijk als je zegt dat dit de goedkoopste sim-only is. Maar het probleem is dat l-mobi een manier van betalen introduceert die mensen niet gewend zijn.
zeker als ze het ook als sim-only aanbieden(dus met automatisch incasso). het zou het ideaalst zijn als je dus op 2 manieren kan betalen: met automatisch incasso, en met opwaardeerbon. dan heb je gelijk alle doelgroepen tegelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janon
Ik ga wel gooien maar, Lmobi heeft al voor een jaar bundel €44.95 met 512 mb. dus. maar 2 jaar 50 euro is te goedkoop.
HoogGewaardeerd schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 21:28:
@Janon
Een 2 jaar bundel van €50,-
500MB data per maand
250 belminuten per maand
50 sms per maand (gebruik ik amper meer)
Ik zoek een betrouwbare provider, dus na die 2 jaar wil ik nadien weer kunnen verlengen voor 2 jaar!
Ik zoek dus geen tijdelijke aanbiedingen :+
Zou jij eens een balletje kunnen opgooien bij de L-Mobi guys 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Maar ik zie op Simpel site, voor €2.50 2 jaar abo. (een jaar abo.. €3.50) ontvang jij 250 mb, 50 min en 500 SMS nu. Dus per jaar kost €30,- + €20 administratie kost = dus bij Simpel totaal betaal jij €50,- 1ste jaar en 2e jaar €30.
Maar bij Lmobi voor €24.95 per jaar met 256 mb en 100 min en 50 SMS (Dus bij L-mobi kost €2.08 per maand voor meer min).
HoogGewaardeerd schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 21:28:
@Janon Ik heb nog een Simpel abbo van €2,50 per maand. Bevalt op zich prima. Dit abbo is contractvrij en nog uit den begin tijd. 500MB data per maand, 250MIN bellen en jawel onbeperkt SMS. Eventueel kan ik voor €1,50 per maand extra onbeperkt bellen inschakelen. _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Janon op 04-08-2020 05:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:16
Janon schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 10:26:

[...]
en bij Lebara 5GB + 120 +120 voor 10,- pm
of 5GB + onbeperkt + onbeperkt voor 12,- pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: hooggewaardeerd had het over een oud simpel abonnement.
Maar je zou in het licht van deze actie alle jaarbundels moeten herwaarderen om ze gelijk te trekken.
Ik zie bij die 2jarige 10gb bundel en 1-jarige 15gb bundel dat het aantal gb gelijkgetrokken is met het aantal euro.
hooggewaardeerd wil 50 euro in 2 jar betalen en 500 minuten hebben. in feite zou hij dus 2,5 gb per maand moeten krijgen(namelijk 2,50) maar hij wil naar verhouding wat meer belminen dus zou je er gb van kunnen maken. 50 euro 2jarig:
2gb per manad 500 minuten 50 smsjes. moet prima kunnen als je het vergelijkt met die 10gb bundel en dezelfde rekenformule toepast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fl2001
dicksterk schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 21:15:
zeker als ze het ook als sim-only aanbieden(dus met automatisch incasso). het zou het ideaalst zijn als je dus op 2 manieren kan betalen: met automatisch incasso, en met opwaardeerbon. dan heb je gelijk alle doelgroepen tegelijk.
Zou dat echt zo zijn? Denk je dat er in nederland echt nog plaats is voor een nieuwe simonly aanbieder die vanaf 0 moet beginnen?

Ik heb daar echt zeer mijn twijfels bij namelijk, er zijn al zo veel simonly aanbieders, die ook nog is allemaal veel geld hebben voor peperdure advertenties.

Ik zie l-mobi daar niet tussen komen hoor.

Ik denk echt dat lmobi alleen aan kansje maakt, als het a echt een prepaid provider blijft, maar dan ook echt een prepaid provider, eigenlijk wat Lycamobile doet met hun maand bundels, lyca is alleen momenteel niet agressief genoeg met hun bundels, ze zijn wel goed, maar niet goed genoeg om mensen te laten overstappen waarschijnlijk.

Dit is hoe lmobi zich zelf beschrijft:

L-mobi Mobile heeft een missie en de durf om te doen.
In een mobiele wereld die geregeerd wordt door grote telecombedrijven, richt L-mobi Mobile zich juist op de doelgroep die zich niet wil of kan binden aan langdurige en kostbare abonnementen.
Terwijl iedereen overal en altijd bereikbaar wil zijn.

Dat komt toch totaal niet overeen met wat ze nu met die jaarbundels doen? Een jaarbundel is gewoon een abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Bij Lmobi voor het zelfde 10 euro ontvang jij voor prepaid jaar bundel: elke maand 7GB, 700 min en 70 SMS. En ook voor het zelfde €10 euro voor prepaid 2 jaar bundel.. ontvang jij elke maand 10GB, 1000 min en 100 SMS.
boyette schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 05:25:
[...]en bij Lebara 5GB + 120 +120 voor 10,- pm
of 5GB + onbeperkt + onbeperkt voor 12,- pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik zie wel dat Lmobi nog steeds prepaid sim only blijf.
Ik zie ook niet dat abo. doen.
All bundels van Lmobi zijn nu Prepaid SIM ONLY.
fl2001 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:21:
[...]Ik denk echt dat lmobi alleen aan kansje maakt, als het a echt een prepaid provider blijft, maar dan ook echt een prepaid provider,
Dat komt toch totaal niet overeen met wat ze nu met die jaarbundels doen? Een jaarbundel is gewoon een abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdevries109
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 13-05-2021
dicksterk schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:01:
@janon: hooggewaardeerd had het over een oud simpel abonnement.
Maar je zou in het licht van deze actie alle jaarbundels moeten herwaarderen om ze gelijk te trekken.
Ik zie bij die 2jarige 10gb bundel en 1-jarige 15gb bundel dat het aantal gb gelijkgetrokken is met het aantal euro.
hooggewaardeerd wil 50 euro in 2 jar betalen en 500 minuten hebben. in feite zou hij dus 2,5 gb per maand moeten krijgen(namelijk 2,50) maar hij wil naar verhouding wat meer belminen dus zou je er gb van kunnen maken. 50 euro 2jarig:
2gb per manad 500 minuten 50 smsjes. moet prima kunnen als je het vergelijkt met die 10gb bundel en dezelfde rekenformule toepast.
Zit wel logica in ja, misschien zoiets?

NU
15GB + 1500 BEL + 150 SMS per maand 1 jaar lang voor €15 per maand
10GB + 1000 BEL + 100 SMS per maand 2 jaar lang voor €10 per maand
7 GB + 700 BEL + 70 SMS per maand 1 jaar lang voor €10 per maand

Toekomst???
5 GB + 500 BEL + 50 SMS per maand 2 jaar lang voor €7,50 per maand
3,5 GB + 350 BEL + 35 SMS per maand 1 jaar lang voor €5 per maand
1,5 GB + 150 BEL + 15 SMS per maand 2 jaar lang voor € 2,50 per maand
500 MB + 50 BEL + 5 SMS per maand 1 jaar lang voor € 1,25 per maand

Dekt de hele lading van klein naar groot verbruikers :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
bobdevries109 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:36:
[...]
Toekomst???
5 GB + 500 BEL + 50 SMS per maand 2 jaar lang voor €7,50 per maand
3,5 GB + 350 BEL + 35 SMS per maand 1 jaar lang voor €5 per maand
1,5 GB + 150 BEL + 15 SMS per maand 2 jaar lang voor € 2,50 per maand
500 MB + 50 BEL + 5 SMS per maand 1 jaar lang voor € 1,25 per maand

Dekt de hele lading van klein naar groot verbruikers :9~
Ik denk dat de laatste 2 te goedkoop zijn en dus niet haalbaar. Als je dit nu voor 3 (ipv 2,50) en 2 (ipv 1,25) euro doet, dan moet dat volgens mij wel kunnen. Ik zou mijn 2,50 Simpel abo er voor inruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@fl2001: als er een sim-only komt die het dubbele geeft van wat simpel en lebara nu geven: dus wat l-mobi n doet 10gb voor 10 euror 10 euro met 1000 belminuten en 100 smsjes, 2-jarig met maandelijks aan het begin van de maand vooruitbetaalde inasso, dan lopen simpel en lebara leeg zodra de contracten opzgbaar zijn. veel mensen gebruiken vergelijkiingssites zoasl bellen.com. als l-mobi dat zou doen, dus niet de hele bedragen voorutibetalen dan zou het werken. Ik denk dat prepaid-only zoals lyca dat doet, enkle prepaid-gebruikers trekt. mensen met sim-only abonnementen willen niet elke maand handmatig opwaarderen. iemand die nu bij simpel zit kijkt enkle naar andere sim-only abonnementen, niet naar prepaid met opwaardeerbonnen. door het beide aan te bieden dek je de hele lading. mond-op-mond-reclame doet heel veel.
@janon: kan je het ze toch eens vragen? of ze een sim-only experimient willen doen: dus een linkje sim-only p de site net als lebara, en daar dan een 1-jarig contract met die 7gb en 700 minuten en 0sms voor 10 euro, 1-jarig 15gb 1500 minuten en 150sms voor 15 en 2-jarig 10gb 1000 minuten en 100sms voor 10, dus met maandelijkse incasso voorafgaand aan het begin van de maand(zodat l-mobi niet het risico loopt dat een gebruiker een gebruikte maand niet betaald). ik weet dat jij denkt dat ze nee zeggen, maar kan je het eens vragen?
Ik heb zelf gezorgd voor publiciteit voor deze actie, op telecompaper in het kopje algmeen staat een nieuwsbericht over de l-mobi actie-bundels waarin ook duidelijk staat wat ze inhouden, mooie gratis reclame voor l-mobi. Zoals ik al eerder zei, als je iets revolutionairs doet krijg je gratis publiciteit door nieuwssites. ik stuur vaker nieuwsberichten naar telecompaper en heb dat nu dus ook gedaan(gewoon de bundels gemeld het bericht hebben ze zlef geschreven)
@bobdevries109: ;-)waarom geef je de kleingebruikers ineens naar verhouding minder dan de grootverbruikers, mijn voorstel voor 2,50 met een 2-jarige bundel was beter 2gb 500 minuten en 50sms. voor 1 euro(niet 1,25, 1 euro klinkt marketingtechnisch beter: 1gb 100 minuten en 10sms
@tyson69: als 10gb 1000 minuten en 100 sms uit kunne voor 10 euro kan 2gb 500 minuten en 50sms ook uit vor 2,50 en 100 minuten 1gb en 10 sms voor 1, je verkleint de aantallen gewoon met het bedrag mee. en een 1-euro en 2,50-abonnement zijn juist dingen die er nu nauwelijks zijn, het kan geen kwaad als die er ook zijn @janon: die kunnen er ook best bij op de sim-only pagina).
overigens: het mag van mij ook zonder sim-only en zonder jaar of 2-jaarbundels, als l-mobi die 10gb 1000 minuten en 10smsjes gewon voor 10 euro als maandbundel wil aanbieden als prepaidprovider vind ik het ook prima. maar als ze dat soort tarieven echt alelen bij 1 of 2jarige contracten willen geven, dan liever sim-only dan volledig vooruitbetaalde jar of 2jaarbundels.

[ Voor 6% gewijzigd door dicksterk op 04-08-2020 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdevries109
@Janon Wat vindt je van het volgende idee?

Wat wel origineel zou zijn is dat je zelf bundel combinaties kan maken. Dus maak DATA, BEL, SMS afzonderlijk van elkaar, en vrij te combineren met elkaar. Bel je niet, neem je geen BEL bundel. Gebruik je amper data en bel je veel neem je een kleine DATA bundel en een grote BEL bundel. Of andersom als je een data vreter bent en weinig belt. Geheel vrij in het combineren, zou L-Mobi in een klap uniek maken!

Slogan: "Geen bundel te gek, op het L-Mobi netwerk" }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@bobdevries109: het combineren van factoren tot bundels zou idd leuk zijn, maar om nogsteeds dezelfde prijzen te hebben als nu krijg je dan wel ingewikkelde dingen: 10gb kost qua inkoop bijvoorbeeld meer dan 1000 belminuten of 10.000 belminuten. als een provider die prijzen gelijk gaat trekken om het allemala een beetje op elkaar telaten lijken krijgn je nooit meer zulke mooie prijzen als met deze combi-bundels, of ze moeten er geen probleem mee hebben dat een veelbeller hooguit 2,50 per maand betaald en ene grootgebruiker qua data 7,50. is overigens wel lastig in te passen in een systeem dat met bestaande bundels werkt waar intern een code aan gekoppeld is(al weten wij die niet vn alle bundels). mar opzich een leuk idee. maar die slagzin daar moet ik toch echt protest tegen aantekenen;-) te gek en netwerk rijmt erg knarsend. niet dat dat bedrijven weerhoudt van het toepassen van dergelijke niet-rijmene rijjmpjs, ik kom ze vaker tegen. maar dan zou ik eerder gaan voor: geen enkele bundel te gek, bij l-mobi ben jij op je plek. of: geen enkele bundel te sterk voor het l-mobi netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janon
Dit is wel mooie iedee, ik ga dat door geven aan lmobi jongens.
bobdevries109 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:45: @Janon Wat vindt je van het volgende idee?
Wat wel origineel zou zijn is dat je zelf bundel combinaties kan maken. Dus maak DATA, BEL, SMS afzonderlijk van elkaar, en vrij te combineren met elkaar. Bel je niet, neem je geen BEL bundel. Gebruik je amper data en bel je veel neem je een kleine DATA bundel en een grote BEL bundel. Of andersom als je een data vreter bent en weinig belt. Geheel vrij in het combineren, zou L-Mobi in een klap uniek maken!
Slogan: "Geen bundel te gek, op het L-Mobi netwerk" }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: geef je mijn ideeen ook door? ik denk dat nu duidelik is wat l-mobi kan: met die 10gb bundel voor 10 euro ze dat ook moeten doorvoeren op andere maniere zoals hierboven genoemd. een maandbundel van 7,95 zoals nu met 1gb data en 60 belminuten steekt wel erg schril af tegen wat de mogelijkheden van l-mboi zijn. als l-mobi nogsteeds winst maakt op die 10gb bundel is die 7,95 en 9,95 maandbundel die ze nu hebben afzetterij. en het is ook wel zo fair: l-mobi probeert het met jaarbundels in 1 keer betalen, ik ga mee inn dat experiment en regel er publiciteit voor. als ik echter gelijk heb en deze manier maar weinig klanten trekt, dan wil ik het andere experiment ook zien: 2-jarig sim-only met maandelijkse incasso;s maar zelfde voorwaarde als de 10gb bunel nu heeft. daar regel ik dan ook weer een nieuwssbericht voor, en dan eens vergelijken welk van de 2 de meeste klanten oplevert. of als dat automatisch incasso echt niet kan: die 10gb bunel eens als maandbundel proberen. ik denk dat dat meer klantne oplevert, mar de enige manier om dat in de praktijk te zien is beide otties een keer te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Dick, ik heb net gesproken, Ze gaven aan, dat niet mog van hun operator met houdige contract. dat sim only abonnement aanbieden. misschien later als contract aangepast wordt.
Dus Lmobi blijft voorlopig Prepaid provider.
dicksterk schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:46:
@janon: geef je mijn ideeen ook door?

[ Voor 14% gewijzigd door Janon op 05-08-2020 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: kpn wordt blijkbaar al bang nu ze zien wat l-mobi kan;-)
ok sim-only kan dus niet, maar die 10gb bundel met 1000 minuten en 100 sms als maandbundel aanbieden kan wel. Ik denk echt dat er dan veel meer mensen overstappen dan naar een jaar of 2jaarbundel. Maar misschien moeten we 5 augustus afwachten omm te zien of het op deze manier ook succes heeft, l-mobi kan natuurlijk snel zien of er veel van die bundels verkocht zijn.
Als ze ze die bundel als maandbundel gaan aanbieden zijn lyca en lebara gelijk uitgespeeld, en simpel ook(denk dat mensen die een 2-jarig contract juist lang vinden toch zullen overstappen anar l-mobi met mandbundels ook al is het prepaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
Is het geen optie om een automatische bundel activatie in te stellen? Dan hoeft de gebruiker alleen te zorgen voor voldoende beltegoed en heeft L-mobi meer zekerheid van omzet en kan de klant er eventueel toch tussentijds uitstappen en hoeft geen 100+ euro in 1 keer af te tikken. Eventueel kan L-mobi de klant nog belonen met extra data/minuten in geval de automatische activatie lukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@tyson69: ja of een auto-topup zoals lyca. dan kan een bundel idd automatisch verlengd worden: bijvoorbeeld die 10gb 1000 minuten en 100 sms voor 10 euro per maand, auto-topup met 10 euro vindt automatisch plaats als het tegoed onder 1 euro komt, wat elke maand gebeurd doordat de bundel automatisch wodt verlengd. Zo doet lyca het ook, is bijna hetzelfde als sim-only allene wel echt prepaid met beltegoed enzo, dat zal wel mogen want lyca mag dat ook.
En het leuke is, zolagn er geen betere deal komt blijven klanten gewoon. aangezien l-obi met die 110gb op het dubbele van simpel lyca en lebara zit zal dat niet zo snel gebeuren dus klantne hebben geen enkle rede om uit te stappen en blijen misschien wel langer dan 2 jaar. maar ddan moeten ze wel echt voor die 10gb en 1000 minuten voor 10 ero gaan, niet voor die 7 gb, en die 15gb voor 15 euro bundel is ook goed als maandbundel. daarmee zijn ze ook elijk een stuk goedkoper dan budget mobiel waar je volgens mij mar 7gb krijgt bij het 15-euro abonnement. als l-mobi deze maandbundels weet te realiseren als mandbundel voorzie ik zeker nog een nieuwsbericht op telecompaper want dat is wederom revolunionair, en voer ze dan niet op als actie maar als definitieve bundels, dat wek meer vertrouwen bij klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
dicksterk schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:23:
@fl2001: als er een sim-only komt die het dubbele geeft van wat simpel en lebara nu geven: dus wat l-mobi n doet 10gb voor 10 euror 10 euro met 1000 belminuten en 100 smsjes, 2-jarig met maandelijks aan het begin van de maand vooruitbetaalde inasso, dan lopen simpel en lebara leeg zodra de contracten opzgbaar zijn. veel mensen gebruiken vergelijkiingssites zoasl bellen.com. als l-mobi dat zou doen, dus niet de hele bedragen voorutibetalen dan zou het werken. Ik denk dat prepaid-only zoals lyca dat doet, enkle prepaid-gebruikers trekt. mensen met sim-only abonnementen willen niet elke maand handmatig opwaarderen. iemand die nu bij simpel zit kijkt enkle naar andere sim-only abonnementen, niet naar prepaid met opwaardeerbonnen. door het beide aan te bieden dek je de hele lading. mond-op-mond-reclame doet heel veel.
Bij Lycamobile hoef je ook helemaal geen opwaardeer bonnen te gebruiken als je niet wilt. Je kan ook gewoon auto renew aanzetten en werkt dus als een normale maandelijks opzegbare simonly.

Wat mij betreft beste constructie.

En lycamobile heeft echt niet alleen de typische prepaid gebruiker hoor. De goedkoopste maandbundel is 10 euro, en alles focus is gericht op die maandelijkse bundels.

Wetende dat een gemiddelde prepaid gebruiker slechts 2 a 4 euro per maand gebruikt, zit bij lyca dus ook echt wel vele simonly gebruikers tussen. Nog beter ik denk juist, aan de promotie tezien van Lyca dat zij zich richten op de sim only gebruikers ;)

Ook kom je op sites als bellen.com niet zo maar op, providers betalen die site's een commissie van rond de 40 euro per aangemelde klant.

Ik hoef jou niet te vertellen dat lmobi dan weinig winst zou halen, en waarschijnlijk zelfs verlies per klant.

Zie Tibba Mobile. Die boden voor 7.99 euro per maand, 2 jarig contract onbeperkt internet a 5mbps, niet eens een jaar later en het was al failliet.

En dat, dat tibba mobile een grote community tot hun beschikking had door hun ticket systeem.

Nu nog als simonly provider beginnen die zich op jaar contracten richt, zou alleen kunnen werken als je een grote geldschieter achter je hebt staan die met grote reclame campagne's kunnen komen.

Zie wat youfone, simpel en lebara nu doen. Je kan de tv niet aan doen of er komt weer een reclame van hun voorbij ;)

Anders kan je net zo goed van een brug springen, het effect zou het zelfde zijn. Zelfmoord.

En dan nog iets, denk je niet dat als Lebara en Simpel zouden merken, dat er veel klanten weg zouden lopen dat ze dan niet in zouden grijpen en zelf met een goed tegenbod zouden komen? :)

Natuurlijk wel, ze zouden echt niet toe gaan kijken hoe iedereen zou weg lopen, als een budget provider als lmobi zulke bundels kan aanbieden, dan is de kans groot dat simpel, lebara en youfone dat ook kunnen, nog beter youfone heeft zelf een hele tijd 10 euro voor 10GB + 200bel/sms aangeboden ;)

Ik denk dat je een beetje onderschat hoe moeilijk het is om in 2020 nog als nieuwe provider te beginnen. Zeker in een land als nederland, waar echt miljoenen huishoudens al in een lock-in zitten met die compleet pakketten.

[ Voor 17% gewijzigd door fl2001 op 05-08-2020 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@fl2001: het sim-only vraagstuk speelt momenteel niet meer, want l-mobi mag geen simonly provider worden schreef janon net wegens hun contract met kpn.
Maar bij het falen van een propositie moet je ook de oorzaken en de achterliggende geschiedenis van een bedrijf betrekken.
Tringg bijvoorbeeld ging failliet omdat tringg enkle ontstond uit ongebruikte, grotendeels onbetaalde ingekochte cappaciteit bij kpn. 6gmobile had een contract met kpn waarin een minimale afname-verplichting zat. aangezien ze geen mvno's konden strikken voor hun netwerk zaten ze met overcappaciteit en een grote schudl van (als ik me goed herinner) 10 miljoen aan kpn. tringg was nietsanders dan een manier om die overcappaciteit zo goed mogelijk om te zetten in geld. dat lukte vrij slecht omdat een groot deel van e gebruikers aan de bovengrenzen van hun fair use policy gingen zitten waardoor tringg er niet veel aan verdiende. tringg viel om doordat het ze niet lukte schulden in te lossen, maar ze begonnen ook al met een negatief saldo.
Choozze hoopte op zero-gebruikers die addons zouden bijkopen, en dacht dat bright-gebruikers niet zoveel data zouden gebruiken. De zero-klanten gingen vrijwel nooit door hun bundels heen, de brightklanten waren juist enkel de grootgebruikers en er kwam al snle grote concurrentie van robin mobile dat stabieler was en goedkoper.
Tibaa had rare constructies, ik herinner me dat het niet zo simpel lag dat je voor ,95 gewoon onbeperkt kon bellen en internetten anders had ik het zeker genoemn. er waren wat voorwaarden die irritant en onhanidg waren. Daarnaast bestond ook hun doelgroep enkel uit jongeren-grootgebruikers, waren ze geen eigen full mvno waardoor ze hoge inkoopprijzen hadden.
nu l-mobi:
l-mobi kan dus geen sim-only provider worden, maar heeft o prepaid-vlak alel ruimte om opties als auto-topup en automatische verlenging van bundels te gebruiken. Komt l-mobi met een maandbundel met 10gb 1000 minutenn en 100 sms voor 10 euro, dan kan janon in beverwijk zeggen: bij welke provider zit jij? Simpel? en je betaalt 10 euro per maand? bij ons krijg je het dubbele aan data. teremn als het dubbele, werken beter dan 1gb of 2gb meer, mensen nemen zelden tijd om dingen uit te rekenen, een term als het dubbele is gelijk duidelik, wrkt goed en slaat ook aan. zelfs met deze jaarbundels zal Janon dat ongetwijfelt als argument gebruiken, en ik schat in dat hij er zelfs nog best wel een aantal zal weten te verkopen zelfs nu het jaar en 2jaarbundels zijn. Dat argument over het krant-of tijdschriftargument is geniaal gevonden.
De vraag zal zijn: biedt l-mobi iets wat ze kunnen aanbieden zonder verleis te draaien? is het antworod ja, dan kan je het lang uitizngen en rustig groeien. De club achter voipbuster, die daarvoor als carrierselect en 0900-provider voor bellen naar het buitenland actief was heeft altijd volledig op mond-op-mondreclame gedreven, bestaat al ruim 20 jaar en al hun diensten zijn nogsteeds in functie. hoe groot ze zijn weet niemand, wat ze verdienen weet ook niemand maar ze zijn er ong. L-mobi is net zoiets, een kleine organisatie die rustig groeit.
De community waar lyca en l-mobi groot mee geworden zijn zijn erg goed met mond-op-mond reclame. en net zoals inmiddels elke inwoner van Nederland weleens een broodje doner haalt in plaats van een zak patat, denk ik dat dat met l-mobi net zo zal gaan als ze echt die stuntprijzen blijven hanteren die ze nu hebben.
Voorbeeld: zelfs een bedrijf als vectone dat nu inet mer actif is in Nederland is niet weg of failliet, ze hebben alleen tijdelijk hu activiteiten heir opgeheven maar staan als organisatie gewoon nog overeind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: weet jij of die 3 actiebundels ook in de eu geldig zijn? Anders is dei bundel van 15 euro met 15gb voor klanten van Budget mobiel die veel in europa reizen een betere keuze dan budget mobiel: daar betaal je 19,95 + 15 euro aansluitkosten) en krijg je maar 12gb voor in de eu zonder bij te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobdevries109
Toch blijf ik vreemde staffels tegenkomen. Zoals ook deze. Waarom zou ik een "Data only 5GB" nemen voor €18,95 als de vergelijkbare "All-in 5 Deal" €14,95 kost en ook nog 300 BEL en 50 SMS heeft 8)7

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5f2a91010365e/5f2a91010065d-vreemd.thumb.jpg

Bron: https://l-mobimobile.nl/bundel-codes-ussd/

Ik zeg tijd voor een bundel opschoning :+

[ Voor 18% gewijzigd door bobdevries109 op 05-08-2020 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@bobdevries109: die hele oude propositie moet eruit, als je ziet wat echt kan nu met die 3 grote actiebundels. Als die jaarbundels al werken zou ik sowieso afzien van een 2jaarbundel. die van 15 euro en 15gb is ook gewoon 1-jarig, dus kan die van 10 euro en 10gb ook 1jarig worden. Ik zie natuurlijk het leifst die 10gb bundel maandeljks worden, maar als ze echt vasthouden aan de jaarbundels is die 10gb bundel voor 10 euro en 119,95 veel reeeler dan 2-jarige van 239. dan zou dei gbbundel naar de maandelijkse variant doorgeschoven kunne worden.
maar als ze dat doen moet alles wat er nu onder die maand en jaarbundellinks staat weg, het is simpelweg allemala veel te3 duur. ik zie het zo: stel dat l-mobi aan de 1jarige bundels wil vasthouden, dan zou een klant die nu bij Simpel zit kunne overwegen om l-mobi te proberen met een maandelijkse bundel. bij simpel krijgt hij 5gb voor 10 euro, bij l-obi bij de maanddelijkse dan al 7gb 700 minuten en 70smsjes. bevalt het hem dan neemt hij misschien de jaarbundel met 10gb 1000 minuten en 100 smsjes. dan zou je voor 15 euro per maand dus bijvoorbeeld 12gb 1200 min en 120 smsjes krijgen, bevalt het dan neem je de jaar-variant met 1500 min en 15gb. Dan wordt l-mobi zeker groot, omdat het lya en lebara en simpel en zelfs youfone ver achter zich laat. ik denk dat mensen sowieos geen 2 jar vooruit willen betalen, 239 is gewoon teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
L-- is zogenaamd aangesloten bij de geschillencommissie Telecom maar als je daar kijkt staan ze niet in de lijst: de demo rammelt werkelijk aan alle kanten. Lebara staat er wel in, Lyca niet.

Misschien handig om te weten voordat je 200 euro in deze paarse broeken "throw shit at walls and see what sticks" show pompt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Tibba en Lmobi kun je niet vergelijke, Lmobi is full MVNO. Een Full MVNO kan meer dan Light MVNO.
Lmobi is Prepaid SIM only, maar Post paid Sim only bedrijven zijn allemaal light MVNO's. Ze zitten wedstrijd te doen voor we eerste verkocht word en voor hoeveel en aan wie KPN of T-mobile.
Maar Lmobi gelijk full MVNO gestart dus, dat met langdurige plan.

Maar zoizo Lmobi heeft nu de goedkoopste Prepaid SIM only van Nederland.
fl2001 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:25:
[...]
Zie Tibba Mobile. Die boden voor 7.99 euro per maand, 2 jarig contract onbeperkt internet a 5mbps, niet eens een jaar later en het was al failliet.
Nu nog als simonly provider beginnen die zich op jaar contracten richt, zou alleen kunnen werken als je een grote geldschieter achter je hebt staan die met grote reclame campagne's kunnen komen.
Zie wat youfone, simpel en lebara nu doen. Je kan de tv niet aan doen of er komt weer een reclame van hun voorbij ;)
Natuurlijk wel, ze zouden echt niet toe gaan kijken hoe iedereen zou weg lopen, als een budget provider als lmobi zulke bundels kan aanbieden, dan is de kans groot dat simpel, lebara en youfone dat ook kunnen, nog beter youfone heeft zelf een hele tijd 10 euro voor 10GB + 200bel/sms aangeboden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: je hebt gelijk, er is momentel geen enkele sim-only postpaid provider die full mvno is. Overigens denk ik dat Simpel zelfstandig wil blijven, die zijn ooit verkocht aan t-mobile maar hebben zich weer uitgekocht om weer zelfstandig te worden een jaar of 4-5 geleden. maar idd tibba en l-mobi zijn niet te vergelijken. Ik heb ook hoge verwachtingen van l-mobi, het duurde alleen een beetje lang voor ze met echt goedkope opties kwamen zoals die 3 bundels van afgelopen maandag, maar misschien wilden ze eerst met weinig klanten alles goed testen voor ze groot gingen uitpakken. Nu hebben ze die nieuwe simkaarten binnen warbij apn-instellingen automatisch oop de telefoons komen en kunnen ze er echt voor gaan. Kunnen jullie als verkopers die jaarbundels ook aanbieden, of geef je klanten dan gewoon een gratis simkaart en leg je ze uit hoe ze zo'n bundel via de site moeten bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Het was ook helemaal niet mijn bedoeling om Tibba mobile met L-mobi te vergelijken. Dat was meer gericht naar dat sim only verhaal met 1 -2 jarige contracten ;)

Overigens zegt mij dat full mvno of light mvno zijn niet zo veel. Simpel heeft rond 1 miljoen klanten, als ze Light mvno blijven en al die andere ook, zal daar vast een hele goede reden voor zijn.

Overigens is het natuurlijk, zoals Jonan al aangeeft een kwestie van tijd voordat youfone en simpel over gekocht worden.

Al denk ik niet dat dat door kpn of t-mobile zal zijn, maar meer door een vergelijkbare partij als die Robin Mobile hadden overgenomen.

Om vervolgens alle diensten in 1 pakket te kunnen verkopen met korting als je alles in 1 neemt ;)

Ik zou niet al te hoge verwachtingen hebben @dicksterk Wat L-Mobi nu aanbied is een tijdelijke actie, en het zou mij niet verbazen als ze dat hebben gedaan om dat ze NU geld nodig hebben.

Ze waren in Maart gestart en hebben waarschijnlijk ongeveer rond de 2/3k klanten? waarschijnlijk is er in totaal niet veel meer binnen gekomen dan 30k. Als je daar personeels- kosten vanaf haalt, kpn die betaalt moet worden en andere lopende kosten, denk ik dat ze afgelopen maanden ruim in het rood heb gedraaid.

Lijkt mij stug dat L-Mobi met die actie bundels op de lange termijn winst kan maken, of ze moeten een hele goede contract met kpn hebben kunnen afsluiten ;) Maar ja, voor nu levert het wel geld op, dus kunnen ze weer even vooruit.

[ Voor 34% gewijzigd door fl2001 op 05-08-2020 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@fl2001: een light mvno kan veel minder doen dan een full mvno.
voorbeeld: als ik bij kpn een light mvno contract opstel voor dicksterk mobiel krijg ik alles van kpn, simkaarten met dicksterk mobiel erop, kpn stelt mijn propositie in in hun systeem en het enige wat ik hoef te doen is mijn klanten van simkarten voorzien en de rekeningen incasseren of beltegoed verkopen. Ik moet alels bij kpn inkopen, data, belminuten smsjes. Als ik een storing constateer bel ik kpn en die lossen het op. Heel makkelijk allemala dus maar:
- ik moet alles bij kpn inkopen dus niet heel goedkoop
- ik kan niet stunten als een full mvno dat gaat doen
- ik kan niet goedkoper worden dan kpn prettig vindt
Bij een full mvno beheer ik alles zelf behalve de zendmasten. I koop zelf belminuten/smsjes/daa in waar ik dat wil, routeer al mijn gesprekken zelf net als mijn smsjes en data. als ik een heel goede deal heb kan ik die doorberekenen aan klanten.
Ik heb ook even gedacht dat l-mobi dit deed omdat ze geld nodig hadden. Maar ik denk toch niet dat dat klopt. Als l-mobi deze prijzen niet zou kunnen waarmaken zouden ze met deze actie hun onkosten alleen maar sterk verhogen, door een aantal grootverbruikers binnen te halen die de kosten dus alleen maar opdrijven. tenzij er echt 10.000 klanten of meer op af zouden komen, anders is het tijdelijke geld zo op aan het verbruik van de binnengehaalde klanten. Wij zeggen al sinds maart dat er betere bundels moeten komen. dat doen ze nu pas, ik denk juist uit voorzichtigheid zodat ze weten dat ze iets doen wat ze aankunnen. In dit opzicht speelt de ervaring van 20 jaar die deze mensen hebben natuurlijk juist mee. die beginnersfout om bundels met verleis aan te bieden en dan door wat je aanbiedt failliet te gaan zie ik l-mobi niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Als L-- een full MVNO was dan zou er roaming over KPN zijn zoals bij full MVNO Lyca. Maar ik krijg registratie status 1 (home network) evenals bij light MVNO Aldi, terwijl ik bij Lyca inderdaad 5 (roaming) krijg.
code:
1
2
3
4
5
6
+COPS: 0,0,"L-Mobi NL",7
+CREG: 0,1
+COPS: 0,0,"MEDIONmobile",7
+CREG: 0,1
+COPS: 0,0,"Lycamobile Lycamobile",7
+CREG: 0,5

Voorlopig zie ik t.o.v. Aldi alleen een verschil aan de achterkant: Eurofiber i.p.v. KPN. Dus een halfvolle (of halflege) MVNO?

[ Voor 55% gewijzigd door prepaidsmurf op 09-08-2020 17:09 . Reden: lyca ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@prepaidsmurf: er is nog een duidelijk verschil aldi etc. hebben geen eigen mnc, l-mobi wel en ze kunnen ook enkel een apn aansturen vanaf hun eigen mnc 27 dus het is toch echt een full mvno. In principe hoef je niet te roamen op een home-netwerk, vectone deed dat ook niet als ik me goed herinner daar stond nlkpn ook als home in mijn lijstje. maar ik denk dat @janon je een volledige antworod kan geven want ik ken de opbouw van het l-mobi platform niet zo goed als hij. maar je merkt het aan allerlei kleine dingen dat je niet rechstreeks op kpn zit: bijvoorbeeld aan het fiet dat voicemail niet aankiesbaar is, je je beltegoed niet kan opvragen met *101# maar enkel met *100# en nog zo wat van die kleine dingetjes. dat je er zo weinig van merkt dat je niet rechtstreeks op kpn zit pleit voor de kwaliteit van het l-mobi platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdevries109
dicksterk schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:05:
@janon: weet jij of die 3 actiebundels ook in de eu geldig zijn? Anders is dei bundel van 15 euro met 15gb voor klanten van Budget mobiel die veel in europa reizen een betere keuze dan budget mobiel: daar betaal je 19,95 + 15 euro aansluitkosten) en krijg je maar 12gb voor in de eu zonder bij te kopen.
Het volgende kan ik hierover vinden in de F.A.Q. https://l-mobimobile.nl/veelgestelde-vragen/

"Kan ik mijn L-mobi bundel gebruiken in het buitenland?
Niet alle bundels zijn te gebruiken in het buitenland. Tenzij het specifiek bij de bundel staat aangegeven."

Bij de standaard jaarbundels staat een EU logo. Bij de tijdelijke aanbieding staat het er niet expliciet bij vermeld. Dit zou dus betekenen volgens de eigen voorwaarden van L-Mobi dat de bundel alleen binnen Nederland geldig is.

Volgens dit artikel op Tweakers waarin het volgende staat

"Volgens de ACM is de hoofdregel dat een telecombedrijf binnen de Europese Unie hetzelfde moet aanbieden als hij in het binnenland aanbiedt. Dat geldt zowel voor abonnementen als voor prepaidbundels."

Zou L-Mobi dus voorwaarden van ACM in de wind hebben geslagen met die tijdelijke actie bundels, of lees ik dat verkeerd??

Wat me zoiezo opvalt is dat als je via mylmobi.nl de bundels bekijkt er helemaal nooit wordt aangeduid dat dit een "EU" bundel betreft.

Al met al is de globale consistentie nog ver te zoeken op het L-Mobi platvorm. Ik hoop dat dat spoedig beter wordt, en natuurlijk ook om te voorkomen dat L-Mobi de ACM op de koffie krijgt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@bobdevries109: het gekke is dat meer providers dat doen. Ik lees op telecompaper dat robin obiel op de vingers is getikt omdat ze in de eu iets anders aanboden dan in nederland. toch staat op de budget mobiel site ogsteeds expliciet bij het onbeperkt abonnement dat je in de eu slechts 12gb krijgt en bij kan kopen als je meer wil. dus nieteens vaag, maar overduideljk gewoon: eu is anders dan nederland. blijkbaar doet acm daar niets aan, wat me ook erg verbaasd. bij l-mobi kan het nog zo zijn dat het er niet goed bijstaat maar dat ze het wel in de eu aanbieden, bij budgetmobiel is dat dus sowieso niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdevries109
dicksterk schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:28:
@bobdevries109: het gekke is dat meer providers dat doen. Ik lees op telecompaper dat robin obiel op de vingers is getikt omdat ze in de eu iets anders aanboden dan in nederland. toch staat op de budget mobiel site ogsteeds expliciet bij het onbeperkt abonnement dat je in de eu slechts 12gb krijgt en bij kan kopen als je meer wil. dus nieteens vaag, maar overduideljk gewoon: eu is anders dan nederland. blijkbaar doet acm daar niets aan, wat me ook erg verbaasd. bij l-mobi kan het nog zo zijn dat het er niet goed bijstaat maar dat ze het wel in de eu aanbieden, bij budgetmobiel is dat dus sowieso niet zo.
Ik lees hier dat het voorbeeld wat jij noemt wel mag. Als je uitgaat van Budget Mobiel onbeperkt van 20 euro kom ik met de rekenhulp uit op:
"In een ander EU-land heeft u recht op minimaal het volgend aantal gigabytes voor uw thuistarief:
9,45 GB per maand", daar zitten ze dan met 12GB ruim boven.

Voor prepaid staat er de volgende disclaimer: "Deze rekenhulp is niet geschikt voor prepaid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@bobdevries109: lekker inconsequent is dat.... data afknijpen mag niet, minder data aanbieden in de eu bij een onbeperkt abonnement mag wel, dat is toch ook niet roam like home want like home zou betekenen precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdevries109
dicksterk schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 18:14:
@bobdevries109: lekker inconsequent is dat.... data afknijpen mag niet, minder data aanbieden in de eu bij een onbeperkt abonnement mag wel, dat is toch ook niet roam like home want like home zou betekenen precies hetzelfde.
Yep! But don't shoot the messenger O-) Ben het met je eens dat het hele ACM verhaal ook vaaaaag is, maar we hebben het er wel mee te doen als consument :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@bobdevries109: ;-)nee hoor i will not shoot te messenger;-)
als l-mobi zijn 15gb bundel wel in de euo aaniedt zijn ze gunstiger dan budget mobel voor reizigers. misschien kan @janon dat nog even bevestigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdevries109
Voor prepaid heb ik deze gevonden

"U betaalt minder dan 3,50 euro exclusief BTW per GB
Hoe weet ik hoeveel ik per GB betaal? Begint u met internetten in een ander EU-land? Deel dan uw beltegoed (exclusief BTW) door 3,50. De uitkomst van de som is de hoeveelheid GB’s die u net als in Nederland kunt gebruiken."

Maar het blijft allemaal vaag voor prepaid bundels. Ik verwacht dat de aanbieding van L-Mobi NIET geldig is voor EU gebruik.

P.S.
Je betaald bij L-Mobi en "Lebara one" zonder bundel €0,01- per 1MB, dus 1000MB kost je in nederland €10,- Voor deze €10,- heb je dus ruim 2,5GB in de EU. Dat betekend dus dat DATA in een "EU" land beduidend goedkoper is! Hoe vaaaaaaaaaaaaaaaaaaag is dat :+

[ Voor 18% gewijzigd door bobdevries109 op 05-08-2020 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Zij er mensen hier die 1 van dei actiebunels gaan nemen of genomen hebben?
Bij nader inzine zo ik voor de 239 euro bundel gaan als ik dat geld kon missen. het is namelijk wel veruit de goedkoopste optie voor deze hoeveelheid data en belminuten als combi die er ooit is geweest in Nederland. Ik vind eht niet de ideaalste manier an aanbieden, om zoveel van te voren te betalen, maar als de hoeveelheid data/minuten die in zo'n bundel zit bij je past is het wel een zeldzame kans denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Elke betaalde €3.50 moet jij een GB aanbieden. als een klant €15 voor 15GB betaald, dan heeft klant recht op 4.28GB. Deus elke €3.50. Lmobi werkt wel hele eu, ik heb in Belgie, Duitsland, Uk en Zwitserland zelf gebruikt.
dicksterk schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 18:29:
@bobdevries109: ;-)nee hoor i will not shoot te messenger;-)
als l-mobi zijn 15gb bundel wel in de euo aaniedt zijn ze gunstiger dan budget mobel voor reizigers. misschien kan @janon dat nog even bevestigen

[ Voor 8% gewijzigd door Janon op 05-08-2020 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Lmobi heeft KPN en Bics als roaming partner, maar ze hebben nog meer.
dicksterk schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:18:
@prepaidsmurf: er is nog een duidelijk verschil aldi etc. hebben geen eigen mnc, l-mobi wel en ze kunnen ook enkel een apn aansturen vanaf hun eigen mnc 27 dus het is toch echt een full mvno. In principe hoef je niet te roamen op een home-netwerk, vectone deed dat ook niet als ik me goed herinner daar stond nlkpn ook als home in mijn lijstje. maar ik denk dat @janon je een volledige antworod kan geven want ik ken de opbouw van het l-mobi platform niet zo goed als hij. maar je merkt het aan allerlei kleine dingen dat je niet rechstreeks op kpn zit: bijvoorbeeld aan het fiet dat voicemail niet aankiesbaar is, je je beltegoed niet kan opvragen met *101# maar enkel met *100# en nog zo wat van die kleine dingetjes. dat je er zo weinig van merkt dat je niet rechtstreeks op kpn zit pleit voor de kwaliteit van het l-mobi platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: heb jij enig idee wat er na 15 augustus gebeurd? wordt de actie met de bundels dan verlengt, worden ze zoals ik adviseer omgezet naar maandbundels? of verdwijnen ze gewoon en blijven dan weer enkel die dure budnels over die er hiervoor al waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Wat ik van L-mobi begrepen, dat hun provider vind ook goed de nieuw iedeen van L-Mobi (zolang maar prepaid blijft). Dus de kans is groot dat door gaat. Dit is een nieuwe manier van zaken doen toch. Dit is nu net als een tijdschrift abonnement.

Lmobi jongens bewijzen wel dat ze 20 jaar telecom ervaring hebben. Ik heb zelf al mijn Lebara nr overgezet gisteren na L-mobi van 12x 7GB.
Ik betaalde 20 euro voor 10 GB bij Lebara maar nu €10 by lmobi, terwijl ik gebruik tussen 3 en 6 GB. Dus die Lmobi 7GB bundel is goed voor mij. Ik bespaar nu €120,- per jaar. Bij Lmobi heb jij ook geen aansluiting kost, geen BKR gedoe, hoef geen bank gegevens aan hun geven. Dus jaar lang geen zorg.
voor Simpel klanten dit zou beste pakket kunnen zijn. dit is nu de goedkoopste pakket van Nederland.
dicksterk schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:54:
@janon: heb jij enig idee wat er na 15 augustus gebeurd? wordt de actie met de bundels dan verlengt, worden ze zoals ik adviseer omgezet naar maandbundels? of verdwijnen ze gewoon en blijven dan weer enkel die dure budnels over die er hiervoor al waren?

[ Voor 10% gewijzigd door Janon op 06-08-2020 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: ik ben het met je eens, een goedkopere deal is er niet.
Wat ik trouwens vrij ernstig vind is dat een provider als kpn mvno's kan opleggen wat ze mogen zijn, prepaid of sim-only. Door l-mobi te verhinderen simonly te worden lijkt het wel alsof kpn concurrentie voor lebara en youfone(ook op zijn netwerk) beperkt. Want als l-mobi ook simonly kon worden waren ze veel goedkoper dan welek provider ook. Nu moet l-mobi noodgedwongen een nieuwe manier toepassen om hetzelfde te bereiekn waarbij het veel moeilijker is nieuwe klanten te krijgen dan als ze het gewoon op dezelfde maneir konden doen. Het is ook niet zo dat kpn meer moet doen voor ze als ze sim-only zijn, want ze zijn full mvno dus ze doen facturatie enzo allemala zelf. In feite zou een mvno contract gewoon moeten inhouden dat je cappaciteit hrt en dat je zlef mag bepaeln wat je daarmee doet, als prepaid of postpaid.
Maar je ziet wel meer rare dingen in de mvno-werled. vodafone laat bijvoorbeeld nauwelijks mvno's toe, of maakt het zo duur dat vrijwel niemad voor vodafone kiest. vodafone heeft enkle wat hele grote warvan de winst bij voorbaat vast staat, dat noem ik niet echt openstelling van netwerk voor concurrenten. Ik vind dat acm veel meer zou moeten handhaven op dit soort dingen, zodat mvnos' echt de ruimte krijgen om concurrentie op de markt te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
dicksterk schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:57:
Wat ik trouwens vrij ernstig vind is dat een provider als kpn mvno's kan opleggen wat ze mogen zijn, prepaid of sim-only. Door l-mobi te verhinderen simonly te worden lijkt het wel alsof kpn concurrentie voor lebara en youfone(ook op zijn netwerk) beperkt. Want als l-mobi ook simonly kon worden waren ze veel goedkoper dan welek provider ook. Nu moet l-mobi noodgedwongen een nieuwe manier toepassen ....
Ik neem aan dat L-mobi deze contractvoorwaarde kende voordat het een handtekening zette. Lijkt mij een bewuste keuze die ik zeker niet als ernstig wil bestempelen, laat staan noodgedwongen. Jammer is het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
dicksterk schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:57:
Wat ik trouwens vrij ernstig vind is dat een provider als kpn mvno's kan opleggen wat ze mogen zijn, prepaid of sim-only. Door l-mobi te verhinderen simonly te worden lijkt het wel alsof kpn concurrentie voor lebara en youfone(ook op zijn netwerk) beperkt. Want als l-mobi ook simonly kon worden waren ze veel goedkoper dan welek provider ook.
Als je denkt dat Lebara, Youfone of simpel wakker ligt van L-Mobi, dan heb je het echt goed mis, simonly of niet ;) Die zijn echt veel te groot om wakker te liggen van een partij die momenteel een paar klantjes heeft.

overigens vind ik het sowieso een raar verhaal, dat lmobi geen simonly mag aanbieden. Lmobi huurt/koopt gewoon capaciteit in, en dan mag een mvno toch echt wel zelf bepalen hoe ze de betalingen laten verlopen.

Want een simonly of prepaid werkt gewoon hetzelfde, alleen de facturatie verschil van werking ;) Dus ik zou wel eens willen weten wat dan precies in het contract staat ;)

Ik denk dat Lmobi ook gewoon 0 interrese heeft om een simonly provider te worden ( goede keuze denk ) Jonan had hier al aangeven dat lmobi de gat die lebara nu na laat, doordat lebara op simonly focust, wilt inpikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@tyson69: Toen l-mobi de site ong in concept-fae had stond er dat ze zowel prepaid als sim-only zouden worden.
De situatie die jij beschrijft kan je op 2 manieren interpreteren. Ja, l-mobi heeft ongetwijfeld het contract getekend incluusief de voorwaarde dat ze enkel prepaid mogen aanbieden. Maar het wordt ernstiger als bijvoorbeeld kpn full mvno's enkel de keuze geeft: prepaid of niets. Geen enkele provider met toekomstvisie zou uit zichzelf de clausule in het contract opnemen dat ze enkle prepaid mogen leveren, jezlef bij voorbaat beperken doet niemand. dus die beperking moet van kpn komen. mvno's hebben weinig keuze, vodafone neemt nauwelijks mvno's t-mobile iets meer maar ook niet erg veel, kpn blijft over dus kpn kan vrijwel alels eisen waarbij je enkle de keuze hebt, slikken of geen mvno worden. De light mvno's hebben minder ruimte, kpn kan prima inschatten wat ze kunnen aanbieden en wat onhalabar is qua prijs. full mvno's op deze manier inperken vind ik concurrentiebelemmering. ik vind dat acm zou moeten eisen dat mvno's contracten krijgen zonder dergelike beperkingen. want reken even mee: als l-mobi deze beperking niet had en sim-only kon worden, gesteld dat genoeg mensen erover gaan weten, dan lopen simpel lebara en youfone leeg, hollandsnieuwe ook en ook alle budgetmobiel klanten van het 15-euro abonnement. Als l-mobi deze prijzen akn aanbieden en daarbij toch winst kan maken, zou dit een hele grote worden. Blijkbaar wordt dat dus actief verhindert door dergelijke contractvoorwarden. en idd l-mobi heeft zelf getekend, maar dan krijg ik wel meer respect voor de creativiteit om dergelijke bundels voor dergeljek lage prijzen toch nog aan te bieden ookal zal het een klus worden mensen te laten wennen aan zoveel vooruit betalen. Er schuilt wel echt een drive achter om de markt open te breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
Ik deel je mening hier niet. KPN is een commercieel bedrijf. De mobiele communicatie markt is dermate open en versnippert dat het ACM zich hier echt niet mee hoeft te gaan bemoeien. De KPN is eigenaar en bepaalt dus wat ze wel en niet willen toelaten. L-mobi is hiermee akkoord gegaan en daarmee is volgens mij de kous af.

Maar nogmaals, ik ben geen KPN fan (was vaak een blok aan mijn zakelijke been) en vind het jammer dat L-mobi deze vrijheid niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik heb met belangrijke mensen van Lmobi gesproken, Ze willen groot worden in Prepaid Sim-only. En ook weg lopende klanten van Lebara prepaid klanten willen ze vangen. Omdat nu Lebara meer richt naar postpaid sim only. En Lmobi mag wel postpaid sim only met bepaalde voorwaarden, maar ze willen nu nog even wachten.
fl2001 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:40:
[...] Ik denk dat Lmobi ook gewoon 0 interrese heeft om een simonly provider te worden ( goede keuze denk ) Jonan had hier al aangeven dat lmobi de gat die lebara nu na laat, doordat lebara op simonly focust, wilt inpikken ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Janon op 06-08-2020 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Alles kun jij in een contract opnemen, maar die contracten zijn alltijd voor een bepaalde periode geldig. En Lmobi is wel eerst gestart in Nederland 2018 op T-mobile netwerk, maar die contract ging ook niet goed, omdat T-mobile nog veel te veel voorwaarden gelegde.
L-mobi start gewoon rustig, dus we wachten wel.
tyson69 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:00:
Ik deel je mening hier niet. KPN is een commercieel bedrijf. De mobiele communicatie markt is dermate open en versnippert dat het ACM zich hier echt niet mee hoeft te gaan bemoeien. De KPN is eigenaar en bepaalt dus wat ze wel en niet willen toelaten. L-mobi is hiermee akkoord gegaan en daarmee is volgens mij de kous af.
Maar nogmaals, ik ben geen KPN fan (was vaak een blok aan mijn zakelijke been) en vind het jammer dat L-mobi deze vrijheid niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: hoe zat dat dan? ik heb l-mobi nooit gezien in 2018 op t-mobile, toen waren ze geen full mvno in elk geval. en heel 2019 hadden ze geen website, hoe deelden ze in 2018 dan simkaarten uit? enkel in beverwijk en op schiphol?
Nu als full mvno is veel beter, ik ben ook echt benieuwd hoe het verder gaat met l-mobi, ik zal deze nieuwe bundels zeker aanraden aan mensen die een nieuw abonnement zoeken watn het is echt veruit het goedkoopste. ik hoop alleen wel echt dat ze die bundels houden. zou helemala mooio zijn als die 10gb voor 10 euro met 1000 minuten maandbundel werd, mar ik hoop dat ze niet weer weggaan na 15 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
dicksterk schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:57:
zou helemala mooio zijn als die 10gb voor 10 euro met 1000 minuten maandbundel werd, mar ik hoop dat ze niet weer weggaan na 15 augustus.
Ze moeten gewoon doen wat andere providers ook ongeveer doen. Bij een jaarbundel komt je op de lange termijn het goedkoopst uit, en de maandbundels, zelfde inhoud maar 1 of 2 euro duurder....

Maar ik denk dat het niet gaat gebeuren, omdat na 15 augustus ga ik er vanuit dat deze bundels niet meer bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@fl200: ga ij er 1 nemen? zaterdag schreef je dat je bij 6gb voor 10 euro al klant zou worden, dus ga jij er 1 nemen voor 15 augustus? ern wordt het dan de 1jarige of de 2jarige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
dicksterk schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:52:
@fl200: ga ij er 1 nemen? zaterdag schreef je dat je bij 6gb voor 10 euro al klant zou worden, dus ga jij er 1 nemen voor 15 augustus? ern wordt het dan de 1jarige of de 2jarige?
Ik ga er wel 1 nemen ja. Maar dat zal pas ergens tussen 1 - 14 aug zijn. Vanaf dan ga ik weer aan het werk en ben ik weer minder vaak thuis.

Ik ga toch voor de 1 jarige bundel. 2 Jaar vind ik echt veel te lang, heb zelf eigenlijk liever ook gewoon maand bundels.

Mocht het bevallen, komt er sowieso nog 1tje deze kant op voor mijn zoontje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdevries109
Wat halen jullie eigenlijk qua speedtest.net snelheid. Ik kwam (bundel is op) in ieder geval niet boven 8Mbit uit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
bobdevries109 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 16:50:
Wat halen jullie eigenlijk qua speedtest.net snelheid. Ik kwam (bundel is op) in ieder geval niet boven 8Mbit uit :?
Dat is ook ongeveer de snelheid die ik hier haal (op 200m van een KPN mast)
Pagina: 1 ... 7 ... 20 Laatste