Ik kan ook mooi grafiek maken. maar 0900 wordt niet opengezet.
[ Voor 4% gewijzigd door Janon op 23-07-2020 20:34 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Janon op 23-07-2020 20:34 ]
dicksterk schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:47:
@janon; je zegt dat jij deze simkaarten verkoopt. zit er dan al beltegoed op ofzo? ik mag toch hpen dat jij geen geld vraagt voor een sim zonder beltegod die je ook gewoon gratis op de site kan bestellen.
bel met God nog wel, je maakt Jan gek johdicksterk schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:47:
@janon; je zegt dat jij deze simkaarten verkoopt. zit er dan al beltegoed op ofzo? ik mag toch hpen dat jij geen geld vraagt voor een sim zonder beltegod die je ook gewoon gratis op de site kan bestellen.
Tweakers rocks, maar alleen technologisch.
dicksterk schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:36:
ik zie dat bij l-mobi.be sms maar 3 ct per sms kost, raar dat het hier 3 keer zo duur moet zijn, terwij ze in belgie hetzelfde mvne-platform gebruiken als hier.
dicksterk schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:56:
ja maar het zegt iets over de mentaliteit van dit bedrijf, 3 ker zoveel vragen terwijl het ook voor 3 cent kan in een ander land dat ze bedienen en waar ze verder precies hetzelfde rekenen.
waar de emeste nieuwkomers het eerste jaar flink verlies draaien om klanten te lokken met revolutionaire aanbiedingen gaan deze voor hgoe tariev en, weinig klanten en hoge winsten.
28 nieuw geactiveerde sims per dag ik denk dat de nummerreeks nu ergens in 18xx zit qua laatste 4 cijfers, klopt dat @tyso69? ze begonnen neem ik aan met 0680210xxx en dan nu 0211xxx, dat zegt dus krap 2000 geactiveerde simkaarten sinds het begin.
stom dat ik hier niet eerder aan dacht tone @janon over 17000 geactiveerde simkaarten sprak..... l-mobi heeft 1 nummerblok bij acm 068021xxxx dat is dus 1 blok van 10.000 nummers, nummers uit andere blokken kunnen ze niet activeren. aangezien z nog niet in 0680212xxx zitten, en ze hooguit een paar mooie nummers zullen hebben uitgedeeld schat ik het op krpa 2000 actieve simkaarten tot nu.
[ Voor 81% gewijzigd door Janon op 23-07-2020 23:46 ]
tyson69 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 23:31:
Janon, volgens mij werkt het wel zo. Als ik die hele periode (april t./m nu) bekijk zijn er maar 12,3 kaarten per dag geactiveerd.
[ Voor 45% gewijzigd door Janon op 24-07-2020 07:12 ]
Je vergeet hier dat je bij 5€ 1GB data kado krijgt en 2Gb bij 10€Janon schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 23:42:
Offer to Purchase Price Pay
€ 5 Euro + 10% € 5.00
€ 10 Euro + 10% € 10.00
€ 20 Euro + 10% € 20.00
€ 50 Euro + 10% € 50.00
€ 100 Euro + 10% € 100.00
Nee zo simpel is het natuurlijk niet. Het gaat niet alleen om het aantal klanten, maar ook om wat een klant gemiddeld uitgeeft per maand.Janon schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 06:36:
Masmovil buys MVNO Lycamobile Spain for EUR 372 mln with 1.5 million customer base.
https://www.telecompaper....-for-eur-372-mln--1328645
Dus €372.000.000 / 1.500.000 = €248,- per klant. Lyca ontving zooveel geld omdat ze full MVNO zijn.
Dus wat is Lmobi (Full MVNO) waard op 31-12-2020 ? als ze 30 kl per dag ontvang x 155 dagen = 4650 minimaal klanten. 4650 x €248 = +/- €1.153.200,-
[...]
dicksterk schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:01:
@janon: ik denk dat lycamobile spanje vooral veel waarde had omdat de partij die het kocht in 1 keer 1,5 milljone klanten kreeg.
dicksterk schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:54:
@janon: ik denk dat lyca spain oveel opbracht omdatt de koper een concurrent van de markt wilde kopen, kpn deed dat vroeger in nederland ook vaak..
[ Voor 25% gewijzigd door Janon op 24-07-2020 15:03 ]
[ Voor 13% gewijzigd door fl2001 op 24-07-2020 15:21 ]
[ Voor 0% gewijzigd door tyson69 op 24-07-2020 15:52 . Reden: typo ]
fl2001 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:15:
Uhm echt niet dat een Lmobi klant op het einde van het jaar 100 euro waard is.
Al is het natuurlijk wel zo, als het klopt wat Dick zegt, dat Lmobi maar een nummerblok heeft van 10.000k , geeft dat wel een beetje aan dat zelfs de eigenaars weinig vertrouwen hebben in een snelle groei van lmobi.
Overigens zou Lmobi de simkaarten ook bij een grote winkel keten of zo moeten verkopen. Bijvoorbeeld bij de Primera die verkopen ook andere prepaid kaarten als lebara en lyca. Lebara kan ik zelfs bij sommige winkels gratis meenemen, en bij de primera voor 1 euro. Groten deels alleen online is vaak niet genoeg denk ik.
[ Voor 10% gewijzigd door Janon op 24-07-2020 16:14 ]
Op de lange termijn zouden ze dat waard kunnen worden ja, maar een lmobi gebruiker is echt niet op 31-12-2020 al 100 euro waard, dat is echt veel te snel.Janon schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:58:
€8ARPU klant waard €248, Stell als Lmobi €4 euro ARPU heeft, Denk jij niet dat €100 waard ?
10k nr. block, ik heb gehoord ook dat 90k nog in reserve staat bij ACM.
Snel groei, Lmobi eigenaar heeft voor Lebara jaar deed 70k activatie, Bij Lmobi zit retail maneger die 30k tot 50k sim activatie deel voor lebara (via Media markt,BCC,Tankstations en Supermarkten). Ik zie Lmob nu al bij BCC,Optie1,Phonehouse, opwaarderen.nl, AH en seniorstore.nl liggen. Zo komen nog meer bedrijven bij. Lmobi is net begonen dus, wachten we even.
[...]
fl2001 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:12:
[...]Op de lange termijn zouden ze dat waard kunnen worden ja, maar een lmobi gebruiker is echt niet op 31-12-2020 al 100 euro waard, dat is echt veel te snel.
Lmobi verkoopt geen simkaarten bij de BCC en Phonehouse, daar word momenteel alleen beltegoed verkocht, maar dus geen simkaarten, lmobi simkaarten kan je momenteel alleen online en een enkele winkeltje hier en daar.Ik denk dat L-Mobi minimaal de simkaarten via 1 grote winkelketen zou moeten verkopen, prepaid simkaarten worden ook vaak gekocht door mensen die NU een simkaart willen hebben, en als er dan in de schappen 1 van lebara en lyca ligt dan is de keuze snel gemaakt.
dicksterk schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:57:vectone kennende zal victor mobile dus weer gaan stunten met prijzen, en als iemand dan 2 nieu{e aanbieders ziet zullen de meesten toch voor de goedkoopste gaan? ;-) ze zullen er vast niet bij vertellen bij victor dat ze vroeger vectone waren;-)
Die komen bij Gemalto vandaan. Ze schatten bij L-mobi de kwaliteit van deze kaarten hoger in want in eerste instantie werd mijn probleem.ook bij de kaarten uit Dubai gezochtdicksterk schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:57:
@tyso69: waar komen de nieuwe simkaarten dan vandaan? ik vind deze lichting ook prima werken hoor en ik vind het formaat van het kaartje eromheen leuk.
dicksterk schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 19:31:
@janon:klopt vectone verkocht vaak oner inkoopprijs. de rede dat ze niet groot waren hier was de vele problemen: netwerkstoringen, verdwijnend beltegoed, smsberichten die nooit aankwamen, mobiel internet dat niet goed werkte. maar als ze die problemen inet hadden hadden ze veel klanten gehad, dan waren ze nog failliet gegaan, maar wel met veel klanten.
12 maanden 5 GB, 300 minuten en 50 SMS: EUR 119,95dicksterk schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 20:51:
@hoogge{aardeerd: wat kost de 5gb bundel? ik kna geen plaatjes zien.
tyson69 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 20:58:
Ik zie dat zojuist mijn beltegoed (en de gratis 1gb die bij de 5€ hoorde) is verdubbeld. Foutje of wordt de prijs hier gehalveerd?f=user_large",,"1"][Afbeelding][/URL]
[ Voor 4% gewijzigd door Janon op 24-07-2020 21:08 ]
Zie ook dat je beltegoed van 10 euro een "Jaar" geldig is! Bij mij staat dat op een half jaartyson69 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 20:58:
Ik zie dat zojuist mijn beltegoed (en de gratis 1gb die bij de 5€ hoorde) is verdubbeld. Foutje of wordt de prijs hier gehalveerd?[Afbeelding]
bobdevries109 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:07:
[...]
Zie ook dat je beltegoed van 10 euro een "Jaar" geldig is! Bij mij staat dat op een half jaar![]()
Vraag me af of die 2 GigaByte bundel van jou nu ook een "Jaar" geldig is, dat zou namelijk wel leuk zijn
Ja, maar op de screenshot van tyson69 staat een verloop datum van een "Jaar", waar hij bij mij op een "half jaar" staat. Ook 10 euro opgewaardeerd, maar die is inmiddels operdepop.... dus bundel saldo staat op "0" bij mijJanon schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:11:
Kijk op hun site www.l-mobi.nl
Daar staat,
€5 = 1GB gratis 15 dagen geldig.
€10 = 2GB gratis 30 dagen geldig.
[...]
Dat weet ik maar ik heb maar 5€ beltegoed ingekochtJanon schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:07:
Als jij 10 euro koopt, ontvang jij nu 2GB extra.. Ik denk dat is. Die gratis 2GB maand geldig.
[...]
Denk dat dit komt omdat ik hier vragen over heb gesteld via Whatsapp. Ik zou verwachten dat deze datum mee blijft lopen met het actuele gebruik en dan 9 maanden in de toekomst. Toen hebben ze dit handmatig aangepast. Hoe ze dit structureel willen gaan doen vraag ik mij afbobdevries109 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:14:
[...]
Ja, maar op de screenshot van tyson69 staat een verloop datum van een "Jaar", waar hij bij mij op een "half jaar" staat. Ook 10 euro opgewaardeerd, maar die is inmiddels operdepop.... dus bundel saldo staat op "0" bij mij
Dat zou aardig zijn. Hebben jullie geen verdubbeling op hun portal dan?dicksterk schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:15:
@tyso69: misschien vanwege je positieve bijdragen hier, en je moeite om bij ze langs te gaan. hier geen verdubbelinen.
[ Voor 19% gewijzigd door tyson69 op 24-07-2020 21:27 ]
tyson69 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:15:
[...]Dat weet ik maar ik heb maar 5€ beltegoed ingekocht
[ Voor 19% gewijzigd door Janon op 24-07-2020 21:32 ]
Tegen over Lycamobile zou lmobi verliezen met die bundel.dicksterk schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:15:
@janon; ok, 5gb 300 min en 50 sms per maand in een jaarbundel van 119,95: hoe leg jij een klant in je winkel uit dat je beter l-mobi kan nemen met zon jaarbundel, dan 12 keer 10 euro =120 euro betalen aan lyca voor 5gb onbeperkt bellen en onbeperkt sms?
Interessant, ze zijn de enige telecomboer met vreemde Internet problemen en ze bespaarden op de kosten met goedkope simkaarten.tyson69 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 20:42:
[...]
Die komen bij Gemalto vandaan. Ze schatten bij L-mobi de kwaliteit van deze kaarten hoger in want in eerste instantie werd mijn probleem.ook bij de kaarten uit Dubai gezocht
[ Voor 9% gewijzigd door prepaidsmurf op 25-07-2020 15:56 . Reden: * ]
Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.
Het werd tijdens mijn bezoek ook gelijk geopperd om een sim uit de nieuwe batch te proberen. Denk dat ze zelf ook niet blij zijn met deze kaarten. Maar ik kan het me niet voorstellen dat de NOS problemen hierdoor veroorzaakt wordenprepaidsmurf schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 13:38:
[...]
Interessant, ze zijn de enige telecomboer met vreemde Internet problemen en ze bespaarden op de kosten met goedkope simkaarten.
Mag ik hem er in koppen, ze zijn de enige telecomboer met niet-Gemalto simkaarten?
Ik had al een donkerbruin vermoeden dat het met een zwakke simkaart-partij te maken zou kunnen hebben, deze info sterkt mij daar in. Ik raad iedereen met Internet problemen aan om het nog eens met een Gemalto simkaart te proberen, wanneer die beschikbaar komen. Je zult er waarschijnlijk verder niets over horen, want gezichtsverlies.
PS over Android: mosterd na de maaltijd, maar je schijnt ook * te kunnen invullen voor APN type om alle bitjes aan te zetten.
Het is goed mogelijk dat je nergens last van zult hebben. Ik vind momenteel https://l-mobiopwaarderen.nl/ het meest interessant om te testen. Deze site heeft vermoedelijk het hoogste percentage L-mobi bezoekers en klappert (daardoor?) ook het meest. Bijna alle sites die bij mij omvallen blijven vervolgens langdurig op zwart staan. Deze site gaat binnen een paar dagen weer aan. Hogere resource recycling of handmatig ingrijpen?MxD schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:25:
Ik heb nos.nl/nieuws en sputniknews.com geprobeerd (op 3g). Beide werken. Misschien dat het komt omdat het een oude simkaart is die ik pas gisteren geactiveerd heb? Simkaart is midden maart besteld.
De jaarbundels zijn erg interessant. Nu werk ik veel thuis en heb mobiel internet niet zoveel nodig. Zodra ik weer meer op pad ga en Google maps nodig heb ga ik zeker een jaar bundel aanschaffen.
[ Voor 49% gewijzigd door prepaidsmurf op 28-07-2020 12:41 . Reden: DNS ]
Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.
Ik denk niet dat L-Mobi de mogelijkheden heeft om zoiets aan te bieden.... Maar een ander ding is dan weer, dat je voor de maandelijkse bundel 30 euro vraagt voor 15GB aan data. Dat is echt veeel en veel te duur voor wat je krijgt.dicksterk schreef op zondag 26 juli 2020 @ 15:47:
als het aan dde mate van belasting ligt zouden diensten als yutube of tiktok ook niet moeten werken.
nog iets anders: choozze had vroeger een jaarbundel van 250 euro waarmee je onbeperkt kon bellen/smssen en internetten, die bundel werd toch )el door veel mensen aangescaft. zou l-mobi dat ook kunnen? in feite door huidige concurretie van budgetmobiel zou het voor 240 of minder ometen, 225 per jaar bijvoorbeeld, maar ik denk dat mensen het voor 250 per jaar ook nog doen, maar zeker niet meer, en dna dus onbeperkt bellen en data, en sms maar dat laatste heeft iets minder prioriteit.
fl2001 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:52:
[...]Ik denk niet dat L-Mobi de mogelijkheden heeft om zoiets aan te bieden.... Maar een ander ding is dan weer, dat je voor de maandelijkse bundel 30 euro vraagt voor 15GB aan data. Dat is echt veeel en veel te duur voor wat je krijgt.
Overigens staat de 5GB Jaarbundel nog steeds niet op de site, wat is dat voor iets raars, hoe moeten dan eventueel toekomstige klanten weten dat zo een bundel bestaat?
Dit is echt weer zo een ouderwetse lebara(lmobi),lyca, streek. Op aanraden van mij iemand een nieuwe simkaart laten bestellen met de intentie om de 5GB bundel er op te zetten, maar dat kan dus niet danJanon schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:48:
Die grote ze zijn aan het analiseren, maar 5GB dat is voor alleen bestanden klanten, daarom willen ze niet op site melden. dat gaf die jongens aan
[...]
lijkt me wel direct actief, maar ik wil je er alleen op wijzen dat het heel hard gaat met die actie, in een week tijd wel 3, ik herhaal 'drie' stuks gekocht!Royalty schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:04:
Als je dit koopt https://www.actievandedag...eding/simkaart-aanbieding
Is de kaart dan gelijk actief?
Wil het namelijk later pas gebruiken.
Tweakers rocks, maar alleen technologisch.
Ik heb laatst een kaart met de bundel gekocht voor mijn neefje. Ik had contact opgenomen met de klantenservice om te vragen wanneer de bundel actief is. Ze zeiden dat de bundel pas actief is wanneer de simkaart in de telefoon zit en contact maakt met het netwerk.Royalty schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:04:
Als je dit koopt https://www.actievandedag...eding/simkaart-aanbieding
Is de kaart dan gelijk actief?
Wil het namelijk later pas gebruiken.
Dit is in lijn met mijn ervaring; op dat moment wordt ook je nummer toegewezen en de timers geactiveerd voor gratis Mb's en geldigheidsduursaikikudh schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:30:
[...]
Ik heb laatst een kaart met de bundel gekocht voor mijn neefje. Ik had contact opgenomen met de klantenservice om te vragen wanneer de bundel actief is. Ze zeiden dat de bundel pas actief is wanneer de simkaart in de telefoon zit en contact maakt met het netwerk.
De kaart is nog niet in zijn toestel. Wanneer hij erin gaat dan zie ik wel of hij vanaf die datum ingaat.
Dat laatste kan nooit kwaad. Via mail of Whatsapp zijn ze prima bereikbaarRoyalty schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 17:39:
Dank voor de reactie.
Maar is er dan niet een termijn aanwezig dat je het moet activeren voor een bepaalde periode. Anders vervalt het of niet?
Naar wat ik hier lees, zal ik toch contact op moeten nemen met klantenservice voor het een of ander.
Een maand of 2. Moet eerst de prepaid opmaken hè!dicksterk schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 20:08:
@royalty: ik denk idd daat je even contact moet opnemen om na te vragenheo lang je kan wachten. maar hoe lang wil je dan wachcen? ik bedoel: ik zou zoeits niet kopen met de intentie om het een jaar in de kast te laten liggen, voor hetzlefde geld bestaat de bundel dan niet meer en kan je hem niet meer laten ingan.
dicksterk schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 20:08:
@royalty: ik zou zoeits niet kopen met de intentie om het een jaar in de kast te laten liggen, voor hetzlefde geld bestaat de bundel dan niet meer en kan je hem niet meer laten ingan.
bobdevries109 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 22:53:
Ik vraag me iets af of jullie dit ook wel hebben.
Als ik de SIMkaart in een ander toestel doe duurt het vaak heel lang voor hij weer verbinding kan maken en er KPN / L-Mobi in display verschijnt, soms wel 10 min. Ook zie ik dat diverse smartphones/dumphones zelfstandig een bericht/informatie verzoek? sturen naar 31111, welke vervolgens onder het min/sms verbruik in de portal is terug te vinden als zijnde SMS. Alles afgerekend als €0,00- Dit lijkt iedere keer te gebeuren bij uit en weer aanzetten van een telefoon of het wisselen tussen telefoons. Iemand enig idee?
Nouja vaak. Nu denk ik een stuk of 10 a 20 maal gewisseld tussen apparaten afgelopen 2 maanden. En ik gebruik mijn test apparaatjes ook met andere SIMkaarten welke dat (tot nu toe) niet lijken te hebben. Het kan zijn dat mijn ontvangen SIM defect is, maar daarom even de vraag in algemene zin of dat als jullie tussen toestellen wisselen het ook zo lang duurt voor er weer een verbinding tot stand komt. We zijn immers Tweakers en klooien graagJanon schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 23:02:
Als jij vaak simkaart uithaalt en indoet en kans ligt dat Telefoon SIM houder niet goed SIM kaart leest. Dus het kan ook telefoon liggen of ook SIM kaart kapot kan gaan door vaak verwisselen van simkaarten. Als jij probleem onder vind jij kan altijd naar cs@l-mobi.nl of via whatsup +31 61 71 12345 contact opnemen.
[...]
Ik herken dit gedrag, alle kaarten die ik heb doen dit. Ook valt mij op dat het registreren op het netwerk bij L-mobi veel langer duurt dan bij welke andere provider dan ook, soms inderdaad wel 10 minuten voordat alle services beschikbaar zijn. Soms blijft hij een tijdje op 3G voordat hij doorschakelt naar 4G. Maar uiteindelijk werkt het wel, gelukkig. En geen idee waar die SMSjes voor nodig zijnbobdevries109 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 22:53:
Ik vraag me iets af of jullie dit ook wel hebben....
Als ik de SIMkaart in een ander toestel doe duurt het vaak heel lang voor hij weer verbinding kan maken en er KPN / L-Mobi in display verschijnt, soms wel 10 min. Ook zie ik dat diverse smartphones/dumphones zelfstandig een bericht/informatie verzoek? sturen naar 31111, welke vervolgens onder het min/sms verbruik in de portal is terug te vinden als zijnde SMS. Alles afgerekend als €0,00- Dit lijkt iedere keer te gebeuren bij uit en weer aanzetten van een telefoon of het wisselen tussen telefoons. Iemand enig idee?
Helaas, volgens mij waren die vorige week nog niet binnendicksterk schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:42:
@tyso69: jij sprak over nieuwe gemalto simkaarten, heb je er daar zelf 1 van? registreren die niet sneller dan de andere?
Klopt. Net van L-Mobi vernomen dat de 2e generatie kaarten al de juiste APN instellingen zal bevatten.dicksterk schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 12:44:
@tyso69:P dan komt het mogelijkm goed met de nieuwe simkaarten, ik neem aan dat ze dingen die hen bij de 1e generatie niet bevielen hebben herschreven. een simkaart is crusiaal in de manier waarop bij het netwerk geregistreerd wordt.
Gaat dit over AT+CPOL, om een voorkeur MCC+MNC aan te geven?bobdevries109 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 23:07:
[...]
Nouja vaak. Nu denk ik een stuk of 10 a 20 maal gewisseld tussen apparaten afgelopen 2 maanden. En ik gebruik mijn test apparaatjes ook met andere SIMkaarten welke dat (tot nu toe) niet lijken te hebben. Het kan zijn dat mijn ontvangen SIM defect is, maar daarom even de vraag in algemene zin of dat als jullie tussen toestellen wisselen het ook zo lang duurt voor er weer een verbinding tot stand komt. We zijn immers Tweakers en klooien graag
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| at+cops? +COPS: 0,0,"L-Mobi@",2 OK at+cpol? +CPOL: 1,2,"20610",1,1,1 +CPOL: 2,2,"20801",1,1,1 +CPOL: 3,2,"26207",1,1,1 +CPOL: 4,2,"27099",1,1,1 +CPOL: 5,2,"26006",1,1,1 +CPOL: 6,2,"21403",1,1,1 +CPOL: 7,2,"22803",1,1,1 +CPOL: 8,2,"23410",1,1,1 +CPOL: 9,2,"28601",1,1,1 +CPOL: 10,2,"60401",1,1,1 |
[ Voor 26% gewijzigd door prepaidsmurf op 29-07-2020 16:24 . Reden: laat maar zien ]
Nee, in die lijst staat niets dat enig nut kan hebben. Ik heb het gewijzigd in 20427 maar voor mij maakte dat geen verschil. Ook 20408 geprobeerd,dicksterk schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:54:
@prepaidsmurf: sorry als ik het verkeerd begrijp: maar bedoel je nu te zeggen data de l-mobi sim zich niet registreerd via eennederlands mcc? dus dat de sim in feite een roaming connectie via frankrijk of marokko tot stand brengt?
1
2
| at+cpol=1,2,"20408",1,1,1 OK |
[ Voor 19% gewijzigd door prepaidsmurf op 29-07-2020 18:04 . Reden: YMMV ]
Kweet het, maar dat is gekomen door die vreemde taferelen met websites die het soms niet en soms wel doen. Dan ga je zoeken of het aan het apparaat ligt of aan een instelling. En van het een op het ander moment loop je tegen van alles aan, maar dat is toch ook wel weer leuk omdat je er altijd wel weer iets van opsteektdicksterk schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 19:20:
@bobdevries109: ik denk dat het aanzienlij helpt als je je toestel gewoon aan laat staan en niet elke keer van sim wisselt, waardoor apn instelinen e.d. in de war raken. mnc 08 is van kpn niet van l-mobi daarvoor heb je mnc 27 nodig.
Ik heb een DualSIM allebei op Lebara. De 2de SIM is puur voor data gebruik zonder bundels. Als het tegoed er doorheen is (gebruik minder dan 100MB per maand voor alleen Whatsapp en Waze navigatie tegen 1MB voor €0,01-) kan ik in ieder geval blijven bellen met de 1ste SIM.dicksterk schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 20:21:
@bobdevries109: welke sim gebruik je nu, nu l-mobi tegoed op is?
Vast wel een keer, maar in het begin verwacht ik dat het te duur is, en de vraag is of je het echt nodig hebt met de relatief kleine data bundelsdicksterk schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 20:21:
andere vraag algmeen: denken jullie dat l-mobi 5g gaat aanbieden? of zouden zenet als vectone vroeger enkle 3g bood, op 4g blijven omdat dat goedkoper is?
Nou het plan was om ze mogelijk beide voor L-Mobi te vervangen. Echter is Lebara one tegoed naar vast (12ct start + 1ct per min) goedkooper dan L-Mobi welke 6ct per min vraagt naar zowel vast als mobiel. Ook de data afronding per sessie vindt ik belangrijk. Bij L-Mobi lijkt die vrij gunstig. Alles onder de 500 KiloBytes per sessie lijkt tot nu toe gratis te zijn, en boven de 500KB wordt er 1ct voor gevraagd. Bij Lebara is de 1ste 100KB gratis, en dan wordt het een beetje vaag, want hun app houd het niet zo duidelijk bij als de nieuwe L-Mobi portal. Dus dat is wel een Plus punt van een full mvno als L-Mobi. Maar het plan staat voor mij voorlopig nog op losse schroeven wegens onvoorspelbaarheid van de SIM kaart welke ik overigens in den beginne met Lebara ook had, maar al jaren niet meer.... dus ik wacht het geduldig af, en blijf om me heen kijken en zo nu en dan testen.... dat is toch wel een voordeel van Prepaiddicksterk schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 20:49:
@bobdevries109: en als je 2e lebara sim leeg is, waardeer je dan lebara weer op of de (eventueel nieuwe) l-mobi sim? bel je dan op je eerste lebara sim met een bundel? zonder bundel zijn ze duurder dan l-mobi.
Er is zeker een run erop. In 48 uur al +10 verkocht. (en nee, ik was het niet)druipgrot schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:10:
[...]
lijkt me wel direct actief, maar ik wil je er alleen op wijzen dat het heel hard gaat met die actie, in een week tijd wel 3, ik herhaal 'drie' stuks gekocht!
Of het een nieuwe SIM batch is kunnen we misschien aan het ICCID nummer zien. De mijne begint met:Royalty schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 17:30:
Ze hebben mij gegarandeerd dat ik een nieuwe batch van simkaart heb ontvangen. Deze hebben ze twee weken al in de roulatie. Dus geen probleem met apn ofzo.[...]
Klopt wat je zegt, maaaaaaaaaaaaar. Volgens Wikipedia: SIM carddicksterk schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:59:
@bobdevries109: ik vrees dat dat nummer niets zegt ik geloof dat het overgrote deel van ale simkaarten die ik ooit gehad heb een nummer hadden dat met 893 begon dus dat zegt niets vrees ik. maar als l--mobi zegt dat die simkaarten al 2 weken in roulatie zijn, zou ik ze gewoon geloven en een nieuwe bestellen, l-mobi heeft niet echt degewoonte te liegen heb ze nog niet op een leugen kunnen betrappen(dat was bij lyca en vectone wel anders)
Als bij julllie deze laatste 3 ook allemaal hetzelfde zijn dan is de kans klein dat hierin een batchnummer is verwerkt en gaat deze vlieger niet op. Als er een geheel ander nummer staat is de kans wat groter dat het inderdaad een andere batch is.The most important thing about eIDs or ICCIDs is that these are your numbers, and you should put some thought into the structure that you want. For example, you could use a few digits to identify your client or product, some digits to identify a batch number, some digits even for improved signatures... they are your numbers, don't let people bully you into using their numbering systems.
Lmobi heeft op het moment amper resellers, op een enkel winkeltje hier en daar na, zou dus een klein klusje moeten zijn om de simkaarten te vervangen als dat nodig is[b]bobdevries109 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 19:29
Vraag me wel af hoe ze zo zeker weten dat elke reseller nu nieuwe SIM kaarten uit de nieuwe batch verkoopt. Hebben ze de oude dan terug geroepen, of een verbod op uitgave opgelegd?
Zijn er toch best nog wel wat:fl2001 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 19:35:
[...]
Lmobi heeft op het moment amper resellers, op een enkel winkeltje hier en daar na, zou dus een klein klusje moeten zijn om de simkaarten te vervangen als dat nodig is
@dicksterk Tuurlijk, dat kan ook, maar is toch funny om net als @tyson69 hier zelf over te speculerendicksterk schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 19:38:
@bobdevries109: ik kan mijn simnummer niet achterhalen, ben zelf blind en kan het nummer op de sim niet lezen daardoor.
overigens: ik denk dat verkopers nog wel ude sims hebben liggen, mar als je een sim via de website besteld komt hij van l-mobi zelf en krijg je dus altijd een nieuwe. als je helemala zeker wil zijn mail je naar cs@l-mobimobile.nl met je adres, de mededeling dat je problemen met apn hebt en dat de sim erg traag registreert en dat je hebt gehoord dat er nieuwe zijn, en of je een nieuwe mag. daarbij kan je dan ook nog aangeven of je het nummer van de oude sim wil behouden, of juist gewoon een nieuwe wil. door ze te maieln en expliciet te zeggen dt je een nieuwe wil uit de nieuwe batch kunnen ze er op toezien dat je die krijgt.
Nee, daar kan je alleen beltegoed kopen, maar geen simkaarten. Alleen via die actie site kon je simkaarten bestellen, en seniorstore ook maar alleen in combinatie met een toestel.bobdevries109 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 19:53:
[...]
Zijn er toch best nog wel wat:
PhoneHouse
Recharge.com
Beltegoed.nl
Opwaarderen.nl
BCC.nl
Optie1 Smartliving
Seniorstore.nl
actievandedag.nl/actie-aanbieding/simkaart-aanbieding
Oke, heb ze niet allemaal gechecked, maar bij de BCC kun je ook een telefoon incl L-Mobi kaart kopenfl2001 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:06:
[...]
Nee, daar kan je alleen beltegoed kopen, maar geen simkaarten. Alleen via die actie site kon je simkaarten bestellen, en seniorstore ook maar alleen in combinatie met een toestel.
Bij de rest kan je alleen terecht voor beltegoed bonnetjes.
[ Voor 41% gewijzigd door dicksterk op 30-07-2020 21:41 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq