[L-mobi Mobile] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 5 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
@janon: het probleem is dat het vervelend kleine bundeltjes zijn, waarbij l-mobil bepaald dat een klant meer data dan belminuten wil. als ik een jaarbundel van 14,95 kon krijgen met 150 minuten per maand, zonder data of sms zou ik dat nog wel leuk vinden voor een 2e telefoon. maar een voorbeeld; lyca biedt voor 10 euro 5gb data en onbeperkt bellen/sms voor 30 dagen, als l-mobi flink zou concurreren zouden zei dat voor 5 euro per maand moeten aanbieden, in een jaarbundel is dat dus 60 euro voor elke maand 5gb en onbeperkt bellen/sms maar bij l-mobi krijg je voor dat bedrag 125 luizige minuutjes en 1gb data per maand. ik zei het in een ander topic van victor mobile al: een nieuwe mvno moet een aanbod hebben waarover dicussie net zo zinloos is als een discussie over de vraag of 1+1 2 is. als een gebruiker moet gaan nadenken of het misschien iets voor hem kan zijn, ben je de meesten al kwijt. het aanbod moet zo spectaculair zijn dat je direct een sim voor jezelf, je gezin, je opa en oma ooms en tantes meeneemt, dat er in elke koffiepauze en op elke verjaardag over gepraat wordt. dat doet l-mobi nu absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:33
Janon schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 20:24:
Dit is de tip: met onderstaande bundels Lmobi speelt al wat jij bedoel.

All-in 12 Bundel code
12 All-in 100 *103*111# 12x100 MB 12x25min 12x5sms € 14.95/12 = €1,25 per maand
12 All-in 256 *103*106# 12x256 MB 12x100min 12x10sms € 24.95/12 = €2,10 per maand
12 All-in 512 *103*121# 12x512 MB 12x100min 12x10sms € 44.95/12 = €3,75 per maand
12 All-in 1GB *103*112# 12x1 GB 12x125min 12x15sms € 59.95/12 = €5,- per maand
12 All-in 2GB *103*115# 12x2 GB 12x275min 12x20sms € 89.95/12 = €7,50 per maand

Voor €1.25 per maand bestaat geen een pakket in Nederland, Deze pakket is goed voor kinderen of 2e telefoon voor het werk. Ook geen aansluiting kost

[...]
Ben het met je eens dat dit mooie bundels voor deze doelgroepen zijn. Maar met dit type gebruikers bouw je geen grote mobiele aanbieder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@tyso69: ik vind juist bij kinderen het erg gevaarlijk als bundels te klein oijn. het moment dat belminuten op zijn is natuurlijk net als ze in nood zijn, een onbeperkte belbundel voor 0 euro met 5gb data zoals lyca die heeft is veel beter, 10 euro per maand i vrij normaal beltegoed voor een kind dan kan je er beter zoveel mogelijk mee kunnen in plaats van maar een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05:00
Opzich zijn die prepaid jaarbundels leuk verzonnen.

Maar waarom stopt het bij max 2GB per maand? Waarom niet bv ook een 5GB bundel? of mischien zelfs grotere, is de doelgroep ook meteen groter 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik zie 3GB voor €10 bij lyca, maar als jij autotopup aanzet, dan krijg jij 5GB, maar als jij autotopup aan zet bij Lyca, dan weet jij wat er gebeurt. Ik heb eerder Lyca gehad, maar ik vond niet fijn werken kwa prijs.

Er zijn genoeg mensen die €10 euro niet hebben in Nederland.
dicksterk schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:11:
@tyso69: ik vind juist bij kinderen het erg gevaarlijk als bundels te klein oijn. het moment dat belminuten op zijn is natuurlijk net als ze in nood zijn, een onbeperkte belbundel voor 0 euro met 5gb data zoals lyca die heeft is veel beter, 10 euro per maand i vrij normaal beltegoed voor een kind dan kan je er beter zoveel mogelijk mee kunnen in plaats van maar een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik zie L-mobi jongens morgen in de Bazaar, ik ga dit vertellen of ze grote jaar-bundels kunnen maken.
fl2001 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:29:
Opzich zijn die prepaid jaarbundels leuk verzonnen.
Maar waarom stopt het bij max 2GB per maand? Waarom niet bv ook een 5GB bundel? of mischien zelfs grotere, is de doelgroep ook meteen groter 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: je kan het doen maar bij l-mobi snappen ze niet hoe het moet. grote jaarbundel idd, maar voor hel kleien prijzen. die jaarbundel van 14,95 komt qua prijs overeen met de 15 euro holland bundel van lyca, met gb en onbeperkt bellen en sms. ik wil in die bundel van l-mobi dus 583 mb per maand(gb door 12) zien. bij belminuten en sms heeft lyca een fair use policy van 3000 minuten en 3000 sms dus ik wil 250 belminuten en 250 smsjes zien, of 450 belminuten en 50sms. ale duurdere bundels moeten dus naar verhouding net zoveel groter. l-mobi mikt idd eop mensen met weinig geld, maar ze geven ze er ook weinig voor terug en dat maakt l-mobi geen leuek speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Toen Lebara begon was ook spraak van zoo iets (meer of minder/ groot/klein), kijk waar nu staat Lebara. Altijd klein beginnen is beter, groot beginnen net als Vecton, dan verdwijn als sneeuw voor de zon. Vecton zovaak met verschilde brand geprobeerd, niet gelukt, maar ik heb nu gehoord van ex-vecton medewerkers dat Vecton baas werk nu bij Lyca.
dicksterk schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 16:42:
@janon: je kan het doen maar bij l-mobi snappen ze niet hoe het moet. grote jaarbundel idd, maar voor hel kleien prijzen. die jaarbundel van 14,95 komt qua prijs overeen met de 15 euro holland bundel van lyca, met gb en onbeperkt bellen en sms. ik wil in die bundel van l-mobi dus 583 mb per maand(gb door 12) zien. bij belminuten en sms heeft lyca een fair use policy van 3000 minuten en 3000 sms dus ik wil 250 belminuten en 250 smsjes zien, of 450 belminuten en 50sms. ale duurdere bundels moeten dus naar verhouding net zoveel groter. l-mobi mikt idd eop mensen met weinig geld, maar ze geven ze er ook weinig voor terug en dat maakt l-mobi geen leuek speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: je kan de begintijd van lebara en l-mobi niet met elkaar vergelijken.
In de beginperiode van lebara waren veel tweakers, jaaronder ik, klant bij een bedrijf dat Tringg heette. daar kreeg je 1250 eenheden die je kon inzetten voor bellen en sms en 1 gb data per maand voor 29,95, later zelfs 34,95. dat was toen revolutionair, en wer zelfs als onbeperkt met fair use policy betiteld. nu in 2020 krijg ik veel meer voor 10 euro per maand bij lyca. L-mobi kan niet zeggen, wij doen wat lebara in het begin deed, want die tijden zijn voorbij. als tringg terug zou komen met identiek dezelfde deal maar nu pongg of pingg zou heten, zou er geen mens klant worden omdat die propositie niet meer past in deze tijd.
in mijn ogen zijn er 2 cenario's mogelijk bij l-mobi:
1. door hun eigenwijze houding en opstelling zijn ze binnen een jaar failliet
of 2. ze kopen veeeeeel scherper in dan ze aanbieden en zijn dus zelfs met weinig kanten in staat om prima winsten te draaien omdat ze hun klanten behoorlijk overvragen: kleine, naar verhouding van wat je krijgt vrij dure, bundels. dan zullen ze wel blijven voortbestaan maar erg ympatiek is het concept dan niet.
ze zijn overigens ook ongaltijd de enige mvno zonder voicemial, sterker nog ye hebben nieteens toegang tot 1233 geregistreerd bij acm dus ze kunnen nieteens voicemail aanbieden die via de gangbare code oproepbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik heb 19 jaar telefoon,
dicksterk schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 21:37:
@janon: dat klopt.
l-mobi heeft nog wat starters-bugs maar als die eruit zijn en z een serieuze prij2vechter worden dan vind ik ze weer leuk, moemnteel even niet.
dicksterk schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 21:09:
@janon: je kan de begintijd van lebara en l-mobi niet met elkaar vergelijken.

[ Voor 117% gewijzigd door Janon op 17-07-2020 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: dat klopt. maar als je als nieuwe partij enkle op de markt komt om wat argeloze consumenten te verleiden iets te kopen wat z bij een ander godkoper kunnen krijgen heb ik erg weinig respect voor die partij. de enige rede om er als nieuwe partij bij te komen is ommdat je iets beter of goedkoper kan dan bestaande partijen. als het enige doel is mensen voor de gek te houden door dingen te bieden waar ze eigenlijk niets aan hebben hang ik de vlag uit op de dag dat yo'n partij failliet gaat.
jij haalde vectone aan; vectone was een grote speler geweest als hun systemen inet vol met dramatische bugs hadden gezeten. ik geloof dat in de laatste 3 jaar van hun bestaan er 3 periodes van 3 dagen of langer zijn geweest waarin simkaarten onbruikbaar waren. vectone verloor gewoon 90% van de klanten. enekl de tweakers bleven omdat die het gewoon leuk vonden de goedkoopste provider van neddrland te gebruiken en, ik tenminste, moesten lachen om de waardeloze belkaliteit en de belachelijjke storingen. met vectone waande je je terug in de jaren 90 tijdens je eerste grati2 voip-gesprek van achter je laptop met ritstele.com
l-mobi heeft nog wat starters-bugs maar als die eruit zijn en z een serieuze prij2vechter worden dan vind ik ze weer leuk, moemnteel even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik heb 19 jaar telefoonwinkel, Ik heb alle MVNO's gezien. Vecton was met gekke actie wat niet haalbaar is, daarom ze zijn weg uit de markt, Lyca doet af en toe beetje maar niet veel. lyca weet wel op tijd te stopen met stome actie en spel net als Vecton. Maar ik heb gezien, oude Lebara spel is de beste spel. Maar met nieuwe Lebara gaat ook niet goed meer. Maar oude Lebara was de beste en lang vul gehouden.

Dus oude Lebara mensen zitten bij L-mobi, dus daarom geloof ik dat zeker beter wordt. Dit is mijn 19 jaar ervaring in Telecom.

Over Lebara, Ik d8e ook toen 2004, hoe gaat lebara over gaat leven met KPN, Vodafone, T-Mobile, Orange en Telfort in 2003 toen Lebara begoen. Maar ik zie Orange en Telfort en ook antal MVNO's niet meer, en ook voormalige Gananam (nu Vectone) bestaat niet meer. Dus oude Lebara team nu nog wel, en weten ze wel bestaan met nieuwe logo, Dat is nu L-mobi.
dicksterk schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 21:37:
@janon: dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Janon schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 22:17:
Ik heb 19 jaar telefoonwinkel, Ik heb alle MVNO's gezien. Vecton was met gekke actie wat niet haalbaar is, daarom ze zijn weg uit de markt, Lyca doet af en toe beetje maar niet veel. lyca weet wel op tijd te stopen met stome actie en spel net als Vecton. Maar ik heb gezien, oude Lebara spel is de beste spel. Maar met nieuwe Lebara gaat ook niet goed meer. Maar oude Lebara was de beste en lang vul gehouden.

Dus oude Lebara mensen zitten bij L-mobi, dus daarom geloof ik dat zeker beter wordt. Dit is mijn 19 jaar ervaring in Telecom.

[...]
Wat gaat er dan niet goed met Lebara? Aan al die reclame spotjes op tv te zien, moeten ze ergens goed geld verdienen of ze hebben een externe geldinvesteerder. Maar ergens moet lebara veel geld verdienen, want al die tv spotjes kosten veel geld, heel veel geld.

Zou mij trouwens ook niet verbazen als ze bij Lebara Group van de nederlands tak af willen, en dat ze nu door veel simonly klanten binnen te halen de waarde van het bedrijf proberen op te voeren.

In spanje hebben ze bv ook lebara verkocht.

Overigens blijf je de huidige situatie maar met die van 2003 vergelijken. In die tijd was er nog heel veel ruimte om te groeien, dat was ook een tijd waarin heel veel nieuwe mvno's bij kwamen.

Toen was Lebara bv ook populair voor het internationaal bellen en zo. Dat is nu met de afschaffing van EU-roaming kosten en de opkomst van whats app en dat soort apps, natuurlijk veel minder van toepassing.

Het is niet voor niks dat Lebara hun hele merk strategie heeft veranderd. De telecom situatie van 2003 met die van 2020 vergelijken is totaal onmogelijk, sorry maar als dat is wat ze bij l-mobi aan het doen zijn, hebben ze echt 0 verstand van waar ze mee bezig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@fl2001: lebara is een paar jaar geleden gekocht door een grote investeringsmaatschappij. dat bleek nogal een miskoop en toen heeft een groep aandeelhouders het bestuur overgenoemn. wat ze nu proberen is er toch iets van te maen wat het rendement geeft waar ze op hoopten. die tvreclames hoeven dus niet te betekeenn dat het goed gaat, kan ook zijn dat ze alles doen om te groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: vectone bestaat overigens nog: in engeland belgie frankrijk en Ootenrijk zijn ze nog actief en in Nederland is de bv vectone services nogsteeds ingeschreven en ook hebben ze nog een nummerblok bij acm, ook het domein vectonemobile.nl is nog gereserveerd, dus een relaunch bliijft waarschijnlijk. als victor mobile niets met vectone te maken heeft wordt dat nog een extra prepaid mvno, dus l-mobi zal het niet makelijk krijgen tenzij ze iets gaan doen wat maakt dat mensen bij hen blijven of hen gaan kiezen bven alle andere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Zo, jij weet beter dan mensen met 15 jaar ervaring hadden bij Lebara
L-mobi is niks voor niks Full MVNO begonnen. Dat is hun ervaring.
fl2001 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 10:27:
[...]sorry maar als dat is wat ze bij l-mobi aan het doen zijn, hebben ze echt 0 verstand van waar ze mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Vectone in Belgie ? alleen website werkt. En Vecton baas werkt nu bij Lyca, Waarom ?
dicksterk schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 11:53:
@janon: vectone bestaat overigens nog: in engeland belgie frankrijk en Ootenrijk zijn ze nog actief en in Nederland is de bv vectone services nogsteeds ingeschreven en ook hebben ze nog een nummerblok bij acm, ook het domein vectonemobile.nl is nog gereserveerd, dus een relaunch bliijft waarschijnlijk. als victor mobile niets met vectone te maken heeft wordt dat nog een extra prepaid mvno, dus l-mobi zal het niet makelijk krijgen tenzij ze iets gaan doen wat maakt dat mensen bij hen blijven of hen gaan kiezen bven alle andere opties.

[ Voor 28% gewijzigd door Janon op 18-07-2020 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Janon schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:57:
Zo, jij weet beter dan mensen met 15 jaar ervaring hadden bij Lebara
L-mobi is niks voor niks Full MVNO begonnen. Dat is hun ervaring.

[...]
Ik hoop dan dat ze met hun vele ervaringen ook wat conclusies gaan trekken, dat niemand de huidige jaarbundels aan het kopen is.

De 1GB jaar bundel word met 33% korting verkocht en is amper 60x verkocht: https://www.actievandedag...eding/simkaart-aanbieding

En dat op een site die veel bezoekers heeft.

Tegen de normale prijs, via de lmobi site is dus waarschijnlijk niet eens een fractie van die 60 bundels verkocht, want daar is het nog duurder.

Gaat er dan niet een lampje branden, hmm dat is inderdaad wel erg weinig verkocht, hoe zou dat nou komen :*)

Maar deze discussie heeft niet zoveel nut, we praten eind 2020 wel verder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: sorry maar je info klopt niet. Lebara is geen full mvno dus de know how om een full mvno te bouwen kunnen de medewerkers niet bij lebara hebben geleerd.
Ik ben het overigens met je eens dat ze een goed full mvno platform gebouwd hebben, er zitten nog wat bugs in mbt mobiel internet maar voor een nieuwgebouwd platform is het echt keurig gedaan.
maar.... l-mobi past inderdaad oude opvattingen over de telecommarkt toe, opvattingen van 10 jaar terug die toen heel goed werkten maar nu niet meer, daarin zie je inderdaad dat ze oude kennis gebruiken die vroeger nog actueel was maar nu niet meer. ik heb ze gratis een volledig uitgewekrt actueel en uitgewerkt plan aangeboden met alle mogelijke proposities maar ze waren eigenwijs, want net als jij denken zij dat ze iets heel goeds en slims aan het doen zijn, wat niet zo is helaas. Als ik rijk was zou ik met alle plezier dat full mvno-platform van ze kopen, de bugs eruit laten halen en een soort goedkopere versie van robin mobile op dat platform laten draaien(dan zou ik zelfs de naam robin mbile opkopen bij Budget energie). zeker nu victor mobile en misschien zelfs vectone nog komen zou ik het l-mobi concept gewoon schrappen, maar id dat full mvno platform is mooi gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prepaidsmurf
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-09-2020
Na 15 jaar begin je waarschijnlijk wat dingen te vergeten, of je hebt het nooit zelf gekund. Mijn suggestie is dan ook om iemand op (herhalings-)cursus te sturen bij Cisco.

Vreemd genoeg kan (of kon) ik elke web site bezoeken via Bliep, Vectone, Delight, Lyca (modulo trage routes in het verleden), Lebara, KPN, Vodafone, T-Mobile en Aldi. De eerste en enige met denial of service op steeds meer sites is onderhavig theekransje. Dat is toch wel een behoorlijk brevet van onvermogen dat wordt afgegeven.

Het meest recente voorbeeld is dat ik niet kan inloggen bij aliexpress.com.

Dit gepruts duurt nu al langer dan een maand (in mijn geval). Ik zou even wachten met nog meer reclame te maken voordat men verzuipt in de groeiende negatieve publiciteit.

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@prepaidsmurf: je gebruikt wel grote )oorden. heb je zlf al eens een internetprovider opgezet?
dit soort bugs zijn vaak het gevolg van 1 regeltje code met een programmeerfout erin, zon'n fout opsporen is het meest ellendige klusje wat je kan hebben want vaak verwijzen je logfiles ook nog naar een verkeerde oorzaak. uiteraad een irritante bug, maar de enige bug in een verder goed werkend platform, en daarmee keurig gedaan. wat niet wegneemt dat die bug eruit moet natuurlijk, maar een brevet van onvermgoen is het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdevries109
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 13-05-2021
dicksterk schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 21:30:
dit soort bugs zijn vaak het gevolg van 1 regeltje code met een programmeerfout erin, zon'n fout opsporen is het meest ellendige klusje wat je kan hebben want vaak verwijzen je logfiles ook nog naar een verkeerde oorzaak. uiteraad een irritante bug, maar de enige bug in een verder goed werkend platform, en daarmee keurig gedaan. wat niet wegneemt dat die bug eruit moet natuurlijk, maar een brevet van onvermgoen is het zeker niet.
Een signaal hier afgeven dat ze ermee bezig zijn zou al enorm schelen. Het geeft vertrouwen dat we gehoord worden en dat ze de klant serieus nemen. L-Mobi hoeft met ons niet in discussie, maar op tweakers groeit de negativiteit nu, en dat wordt al snel in de Google resultaten zichtbaar voor mensen die voor het eerst even Googlen op de naam L-Mobi en Tweakers, en de ervaringen doorlezen....Hoop van harte dat ze de oorzaak snel weten te vinden. O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tyson69
Update: L-mobi gaf eerder aan het met mijn type toestel werkend te hebben. Dit blijkt echter een misvatting, het bleek op een Pocophone te werken. Dat het op een Xiaomi (of kloon daarvan) werkt wist ik al, op de Redmi van mijn vrouw werkt de sim ook.
Dinsdag ben ik voor een zakelijke afspraak in Amsterdam en ik ben van harte welkom bij L-mobi op kantoor. Ik ga eens kijken hoe de koffie daar smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

@prepaidsmurf: je gebruikt wel grote )oorden. heb je zlf al eens een internetprovider opgezet?
Moet je eerst zelf een internetprovider opzetten om kritiek te geven?

Als je programmeert gaat het juist om punten, spaties en komma's. Het zijn de kleine dingen die het doen. Gewoon brevet van onvermogen hoor. ;-)

Tweakers rocks, maar alleen technologisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@druipgrot: kritiek mag best, maar termen als brevet van onvermogen vind ik enkle op zijn plaats als iemand het zelf beter kan, of in elk geval weet wat erbij komt kijken anders kan je dat helemaal niet beoordelen.
elk oftwarepakket krijgt updates met bugfixes, is elke bug dan automatisch een brevet van onvermogen? geen mens programmeert heel zijn leven foutloos.
@tyso69: als je er toch bent herinner ze dan even aan die bug met niet bereikbare websites waar mensen hier last van hebben, misscien kunnen ze dat ook gelijk even fixen en doen ze dat sneller als er iemand mekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
druipgrot schreef op zondag 19 juli 2020 @ 13:03:
[...]

Moet je eerst zelf een internetprovider opzetten om kritiek te geven?

Als je programmeert gaat het juist om punten, spaties en komma's. Het zijn de kleine dingen die het doen. Gewoon brevet van onvermogen hoor. ;-)
Dyslexie lijkt me een handicap bij programmeren.

De enorme hoeveelheid taal- en spelfouten was achteraf gezien een veeg teken dat ik negeerde in de ijdele hoop op meer concurrentie. Nog steeds zijn die aanwezig, terwijl ze zo eenvoudig en snel te verwijderen zijn: een evident gebrek aan kwaliteitscontrole.

En ik durf best te beweren dat ik een netwerk kabel van KPN aan kan sluiten op een netwerk kabel van Eurofiber zonder de door mij genoemde problemen. Binnen twee maanden, met buitengewoon veel weerzin. Trek daar een maand vanaf, met een pistool tegen mijn hoofd.

Hoe lang zijn deze dilettanten al bezig? Zes maanden, twaalf maanden? En dan nog het lef hebben om er al drie maanden geld voor te vragen.

Disclosure: domme, betalende, klant.

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@prepaidsmurf: waarom bel je l-mobi niet gewoon een paar eker per week/ telefonisch kagen helpt altijd het beste.
nog een tip van deze kant..... probeer je verificatietype bij je apn instellingen eens te wijzigen, misschien maat dat verschil.
en probeer het eens met verschillende browers, bij voorkeur chrome en firefox(omdat de standaard-browser in android ook gebaseerd is op chrome dus dan oou er bij een test tussen chrome en browser geen verschi ontstaan. ik heb zelf nooit dergelijke bugs gehad, zal binnekort weer eens 5 euro opwaarderen om te zien of ik ze nu wel heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
prepaidsmurf schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 21:12:
Dat is toch wel een behoorlijk brevet van onvermogen dat wordt afgegeven.
Bij navraag hierover kreeg ik de suggestie om een andere telefoon te proberen. Dat is inderdaad vrij hopeloos, ik ga niet mijn goedwerkende telefoon vervangen vanwege een prepaid provider.
En op mijn vraag over data in het buitenland kreeg ik de vraag of mijn APN instellingen wel juist zijn, en dat die wellicht door een Duitse operator zijn veranderd. Ondertussen zeggen ze niet even wat de juiste instellingen dan wel zouden zijn.
dit soort bugs zijn vaak het gevolg van 1 regeltje code met een programmeerfout erin, zon'n fout opsporen is het meest ellendige klusje wat je kan hebben want vaak verwijzen je logfiles ook nog naar een verkeerde oorzaak.
Juist dan zou ik verwachten dat ze alles op alles zetten om te zorgen dat dit zo snel mogelijk gewoon helemaal goed werkt. Dit weerhoudt klanten (mij in ieder geval) ervan nummerbehoud aan te vragen en betalende klant te worden. Iets simpels als nos.nl werkt nog steeds niet, de klantenservice zegt dat hij bij henzelf wel werkt. En dat terwijl meerdere klanten hetzelfde probleem hebben, dan ga je toch verder zoeken als provider i.p.v. te zeggen dat het bij jou wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
dicksterk schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:19:
@prepaidsmurf: waarom bel je l-mobi niet gewoon een paar eker per week/ telefonisch kagen helpt altijd het beste.
nog een tip van deze kant..... probeer je verificatietype bij je apn instellingen eens te wijzigen, misschien maat dat verschil.
en probeer het eens met verschillende browers, bij voorkeur chrome en firefox(omdat de standaard-browser in android ook gebaseerd is op chrome dus dan oou er bij een test tussen chrome en browser geen verschi ontstaan. ik heb zelf nooit dergelijke bugs gehad, zal binnekort weer eens 5 euro opwaarderen om te zien of ik ze nu wel heb.
Ik heb al 2x geprobeerd een fout te melden, voorbijgaand aan de eerstelijns-afwimpel service (waar ik al meteen uit het script zou vallen): dat leverde een SQL fout op.

Ik heb al laten zien dat het niets met browsers of de nukken van chinaphones te maken heeft. Het is puur een netwerk probleem, zeer onwaarschijnlijk aan de kant van KPN (want waarom werken Lebara, Lyca en Aldi dan wel?), heel misschien aan de kant van Eurofiber, maar ik weet natuurlijk niet welke diensten ze waar afnemen. Misschien hebben ze momenteel geen netwerk-mannetje meer in huis "want het werkt voor ons".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@remcodelft: ik heb de bug nu ook zie ik, raar. heb ook vanalles gewijigd bij apn maar helpt niets. rare bug, hopelijk lossen ze het snel op. ik heb iets soortgelijks gehad met edpnet(vaste internetprovider) en een site die ik vaak bezocht, dat heeft echt maanden van zeuren en bellen gekost voor dat was opgelost en uiteindelijk struikelde iemand toevallig over de bug in hun systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@prepaidsmurf: ;-)ik vrees dat de medewerker die het getest heeft is vergeten wifi uit te schakelen op zijn telefoon, dan merk je idd niks;-) in feite zou de technitche mna of vrouw bij l-mobi gewoon eens met jullie aan de telefoon moeten meekijken in de logs, jullie gaan naar nos en zij kijken tegelijk mee in de logs wat er gebeurd het aantal klanten is nog niet zo hoog dat dat bezwaren zou moeten opleveren.
het kan idd niet bij kpn liggen, en bij telefoons lijkt me ook steds onwaarschijnlijker, dus bij eurofiber of een proxy die l-mobi ertussen heeft zitten...... waarom lezen ze hier niet meer mee btw, betje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
maar Dicksterk, Ik denk dat jij misschien vergeet om internet aan te zetten op jou mobiele telefoon.
Ik ben een telefoon winkelier, Ik doe reparatie, soms zie ik wel mensen dat ze kwamen dat internet niet werkte op hun telefoon, als ik kijk, dan zie ik dat mobile internet nog niet aangezet staat. En soms zie ik dat ze geen internet tegoed niet meer hebben.
Ik zie dagelijks nog meer grappige en ergere dingen in mijn winkel, maar dat ik mijn verdien model. telefoons worden aangevallen door virus, dan blokkeren internet providers de internetverbinding voor losse klanten.

Maar jij weet wel veel, dat heb ik al gehoord via (jou) horoscoop (verhaal) van lmobi medewerkers. Lmobi medewerkers hebben 15 tot 20 jaar ervaringen met zokke mensen, ze weet goed te sporen uit de database te hallen. Als een klant met een andere doel sim kaart koopt en misbruikt willen maken. dan is lmobi medewerkers zijn niet dom. Lmobi jongens zijn wel slim, ze hallen die hacker uit hun systeem en blokkeren ze hun, dat zijn de hscker via online paniek en lawaai makers dat iets niet werkt om een weg open te krijgen ;) ;) ;) ;) maar Lmobi heeft everthing under control _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ .
dicksterk schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:13:
@prepaidsmurf: ;-)ik vrees dat de medewerker die het getest heeft is vergeten wifi uit te schakelen op zijn telefoon,

[ Voor 30% gewijzigd door Janon op 20-07-2020 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdevries109
Janon schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 16:02:
Ik zie L-mobi jongens morgen in de Bazaar, ik ga dit vertellen of ze grote jaar-bundels kunnen maken.
[...]
Heb je ze nog gesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ja, ze komen wel vandaag of morgen terug met (4GB) grote bundel.

[ Voor 5% gewijzigd door Janon op 20-07-2020 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdevries109
Janon schreef op maandag 20 juli 2020 @ 09:46:
Ja, ze komen wel vandaag of morgen terug met (4GB) grote bundel.
[...]
Thanks, ben benieuwd in welke vorm (maand of jaar bundel). Heb je nog meer zaken met ze besproken? B.V. dit forum en de netwerk probleempjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
bobdevries109 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 09:54:
[...]

Thanks, ben benieuwd in welke vorm (maand of jaar bundel). Heb je nog meer zaken met ze besproken? B.V. dit forum en de netwerk probleempjes?
Dat ging over de jaarbundels, maandelijkse bundels had je al van die grote(re). Ik denk trouwens dat ze beter 5GB hadden kunnen doen, wat lebara ook heeft ;)

Al ligt het er natuurlijk aan wat de prijs van de 4GB jaar bundel word, maar wetende dat de 2GB versie al 90 euro per jaar is, zal die bundel wel ergens tussen de 110 en 120 euro per jaar kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdevries109
fl2001 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:15:
[...]

Dat ging over de jaarbundels, maandelijkse bundels had je al van die grote(re). Ik denk trouwens dat ze beter 5GB hadden kunnen doen, wat lebara ook heeft ;)

Al ligt het er natuurlijk aan wat de prijs van de 4GB jaar bundel word, maar wetende dat de 2GB versie al 90 euro per jaar is, zal die bundel wel ergens tussen de 110 en 120 euro per jaar kosten.
Ik zag het inderdaad (te laat)

Data Only Deal Bundel code Prijs Data
Data Only 0,5GB *103*52# € 4.95 512 MB
Data Only 1GB *103*55# € 6.95 1 GB
Data Only 2GB *103*57# € 8.95 2 GB
Data Only 5GB *103*61# € 18.95 5 GB
Data Only 7GB *103*62# € 21.95 7 GB
Data Only 10GB *103*53# € 23.95 10 GB
Data Only 15GB *103*54# € 28.95 15 GB

Staat alleen weer niet "Duidelijk" bij dat het een maand bundel betreft. Had ook een dag, jaar of onbeperkt houdbaar bundel kunnen zijn. Dat laatste zou dan wel weer vet zijn geweest en echt anders dan de anderen providers, dus graag een 100 GB onbeperkt houdbaar bundel voor laat ik zeggen €50,- en ik ben verkocht :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@janon:
Als je mijn bijdrages van de afgelopen dagen hebt gelezen heb je gezien dat ik het juist oor l-mobi opnam en heb gezegd dat ik de term brevet van onvermogen onterecht vond.
Nu jij een bepaald onderwerp denkt te moeten aansnijden zal ik dat uitleggen, maar ik vertel je nu vast de mensen hier gaan er niet door denken dat l-mobi erg slim is. verder is het niet erg netjes dat l-mobi dit soort info deelt met niet-medewerkers, en als jij zelf een medewerker bent is het niet netjes dat je het hier post. als ik nu idd totaal egatief over l-mobi was gaan doen was het nog anders maar dat deed ik niet.
het verhaal:
Ik wilde een marktplaats-advertentie omhoog bellen en had op dat moment een l-mobi bundel van 7,95(met 60 belminuten). ik merkte dat enkle een minut werd afgeschreven maar geen 1,30 voor het 0900 nummer.
Ik kon me niet voorstellen dat mensen met 1 jaar ervaring dit onbewust hadden gedaan. in het verleden heb ik met een buitenlandse voip-aanbieder ook weleens gratis naar 0900-nummers gebeld dus ik dacht dat l-mobi een trucje had uitgehaald waardoor zij, en dus ook de gebruiker, niet betaalden voor 0900-nummers. omdat dit officieel niet mag heb ik het nergens gepost want dan lezen niet aleen gebruikers het maar bijvoorbeeld ook medewerkers van acm. maar ik vond het uiteraard wel handig. iemand die ik kende werkte voor zo'n astrolijn en ik vertelde diegene erover en wilde eens testen of de andere partij wel geld ontving voor het gevoerde gesprek. daanra werd mijn sim afgesloten. ik heb daar verder geen werk van gemaakt, want blijkbaar {as het toch een bug en geen bewuste keuze van l-mobi dus van hun kant was het wel logisch dat ze de sim afsloten.
maar:
- ik heb niet gehackt, l-mobi heeft een fout gemaakt in hun afrekening van gesprekken. bij prepaid is het zo dat je gewoon kan bellen(waar dan ook heen) tot je beltegoed op is, die melding kwam niet.
- ik had die bug kunnen melden, maar ik vond het wel handig dat het zo was en ergens kon ik me niet voorstellen dat l-mobi dit onbewust had gedaan. zoals janon vaak zegt ze hebe jarenlange ervaring, dit leek me eerder een handigheidje dat ze hadden ontdekt dan een bug, want als dit een bug was dan was dat niet erg slim.
en janon dat ze het gezien hebben komt neem ik aan doordat er meer geld uitging dan binnekwam, dat zie je nogal snel daar is geen diepgaande eknnis van je systeem voor nodig.
ik had deze zaak helemala niet willen bespreken hier maar nu jij dat doet is het niet anders. ik heb niets tegen l-mobi, ik denk alleen wel dat als mensen niet naar nos.nl kunnen of sommige andere sites die mensen weggaan en ook mensen in hun omgeving niet aanraden om naar l-mobi te gaan, dus l-mobi moet die bug fixen. en ja, uiteraard stond internet aan, want nos.nl werkte niet maar andere sites die ik testte wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
dicksterk schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:13:
@prepaidsmurf: ;-)ik vrees dat de medewerker die het getest heeft is vergeten wifi uit te schakelen op zijn telefoon, dan merk je idd niks;-) in feite zou de technitche mna of vrouw bij l-mobi gewoon eens met jullie aan de telefoon moeten meekijken in de logs, jullie gaan naar nos en zij kijken tegelijk mee in de logs wat er gebeurd het aantal klanten is nog niet zo hoog dat dat bezwaren zou moeten opleveren.
het kan idd niet bij kpn liggen, en bij telefoons lijkt me ook steds onwaarschijnlijker, dus bij eurofiber of een proxy die l-mobi ertussen heeft zitten...... waarom lezen ze hier niet meer mee btw, betje jammer.
Getest zonder telefoon, dus het probleem zit per definitie niet in een bepaald type telefoon (m.u.v. tyson69's probleem).

Sinds gisteren kan ik voor het eerst sinds een maand weer bij https://sputniknews.com/, terwijl andere sites in die tijd zijn geblokkeerd. Dus daar kan je ook uit concluderen dat het niet aan de gebruikerskant zit, waar immers niets gewijzigd is.

Meer gebruikers, meer vervuiling ergens in het netwerk, netto meer blokkades voor een groeiende groep van gebruikers, totdat uiteindelijk ook hopelijk facebook.com geblokkeerd raakt en de rapen gaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@prepaidsmurf: welke sites zijn nu onbereibaar naast nos.nl?
@janon: in plaats van onze bugreports ondeeruit te halen.... jij had toch ook gezinsleden met l-mobi? test op die toestellen(met wifi uit) nos.nl en mogeljike andere sitesdie prepaidsmurf noemt eens? jij bent blijkbaar zo betroken bij l-mobi dat ze naar jou misschien wel luisteren, daarmee help je oe van negatieve publiciteit af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
bobdevries109 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:44:
[...]

Staat alleen weer niet "Duidelijk" bij dat het een maand bundel betreft. Had ook een dag, jaar of onbeperkt houdbaar bundel kunnen zijn. Dat laatste zou dan wel weer vet zijn geweest en echt anders dan de anderen providers, dus graag een 100 GB onbeperkt houdbaar bundel voor laat ik zeggen €50,- en ik ben verkocht :9~
Dat gaan ze nooit doen, dan zouden veel mensen eenmalig 50 euro opwaarderen en daarna waarschijnlijk jaren niks meer, genoeg mensen doe niet snel 100GB verbruiken.

Maar op zich is het zeker wel een goed idee om langdurige bundels te introduceren. bv 50 GB die een jaar geldig is voor 100 euro.

Vaak genoeg op forums vragen gezien over zulke bundels, waar momenteel weinig aanbod voor is.... Dus misschien dat @Janon dit kan aankaarten bij l-mobi.

Dat zou echt een type bundel zijn, waarvoor mensen speciaal een simkaartje nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
dicksterk schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:52:
@janon: in plaats van onze bugreports ondeeruit te halen.... jij had toch ook gezinsleden met l-mobi? test op die toestellen(met wifi uit) nos.nl en mogeljike andere sitesdie prepaidsmurf noemt eens? jij bent blijkbaar zo betroken bij l-mobi dat ze naar jou misschien wel luisteren, daarmee help je oe van negatieve publiciteit af.
Een typisch voorbeeld van "Hell is other L-mobi users" lijkt me https://www.actievandedag...eding/simkaart-aanbieding.
Een site die het eerst wel deed was https://duckduckgo.com/lite/. Laatst kreeg ik daar nog een fout op bij Lyca (door Cloudflare?), nog steeds beter dan geen enkele response.

Maar waarschijnlijk is het voldoende om https://nos.nl/nieuws/ te analyseren om de rest op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik heb Lebara, Ik kan ook niet openen NOS, Telegraaf, Trouw, Volkskrant (en nog meer sites), als ik hun cookie niet accepteer. Maar ik zit niet hier te klagen, omdat ik dat weet. Maar die persoon probeert iets anders uithalen, daarom werdt die persoon geblokeend, Er lopen genoeg hackers hier rond, ;) ;) ;) ;) . Lmobi heeft door _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
dicksterk schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:52:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janon
Ik vind dit wel haalbaar is. 50 GB die een jaar geldig is voor 100 euro.
fl2001 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:13:
[...] Dat gaan ze nooit doen, dan zouden veel mensen eenmalig 50 euro opwaarderen en daarna waarschijnlijk jaren niks meer, genoeg mensen doe niet snel 100GB verbruiken.
Maar op zich is het zeker wel een goed idee om langdurige bundels te introduceren. bv 50 GB die een jaar geldig is voor 100 euro. Vaak genoeg op forums vragen gezien over zulke bundels, waar momenteel weinig aanbod voor is.... Dus misschien dat @Janon dit kan aankaarten bij l-mobi.
Dat zou echt een type bundel zijn, waarvoor mensen speciaal een simkaartje nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: kunnen we de discussie serieus houden? en je bewijst l-mobi geen dienst door met de privacy van klanten te smijten, op die manier jaag je anderen ook weg bij l-mobi want straks ga jij hier, omdat ze iets zeggen wat jou niet bevalt, schrijven op welke sites ze hebben gezeten of welke nummers ze bellen, lijkt me erg schadelijk.
bovendien neem je het probleem niet serieus:
uiteraard is dit geen cookie probleem, en ik heb uiteraard niet getest met de geblokkeerde simkaart. maar zoals ik al zei; ij had toch gezinsleden met l-mobi? probeer op hun telefoon nos.nl niet telegraaf of een andere maar nos.nl en zorg dat wifi uit staat. als jij zo goed met telefoons bent en ze repareert, zou je toch even zelf moeten testen voro je zomaar concludeert dat wij hier onzin praten. je mag best kritisch zijn, maar problemen ontkennen zonder het oelf getest te hebben gaat nergens over. je bent hier wel op tweakers, de meeste mensen hier hebben computerkennis minimaal op systeembeheerders-niveau. als mensen hier, overigens ook genoeg andderenniet alleen ik, bugs constateren kan je dat op zijn minst zelf testen voor je begint te roepen dat wij l-mobi zwart maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Hallo Dicksterk, Ik heb zelf getest via mijn dochter telefoon, nos.nl werkt wel gewoon.
Ik denk uw doel is, Lmobi zwart maken, Omdat ik heb nu beide (2) telefoons van mijn dochters gecontroleerd, nos.nl werk gewoon goed. Ik weet jij niet wat voor probleem dat jij met lmobi heb. Webmaster moet hier kijkje nemen.
dicksterk schreef op maandag 20 juli 2020 @ 21:50:
bovendien neem je het probleem niet serieus:
uiteraard is dit geen cookie probleem, en ik heb uiteraard niet getest met de geblokkeerde simkaart. maar zoals ik al zei; ij had toch gezinsleden met l-mobi? probeer op hun telefoon nos.nl

[ Voor 23% gewijzigd door Janon op 20-07-2020 23:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janon
Ik zie lmobi jongens komende weekend weer, ik ga vragen of ze 50GB for €100,-
bobdevries109 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:44:
[...]Ik zag het inderdaad (te laat)

Data Only Deal Bundel code Prijs Data
Data Only 0,5GB *103*52# € 4.95 512 MB
Data Only 1GB *103*55# € 6.95 1 GB
Data Only 2GB *103*57# € 8.95 2 GB
Data Only 5GB *103*61# € 18.95 5 GB
Data Only 7GB *103*62# € 21.95 7 GB
Data Only 10GB *103*53# € 23.95 10 GB
Data Only 15GB *103*54# € 28.95 15 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: ik was nieteens de eerste die dit probleem constateerde, prepaidsmurf en druipgrot hadden het al eerder gemeld.
wat heb jij bij je apn instellingen staan bij je dochter? apn naam ingevuld en wat nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Het lijk of jij bent ingehuurd door iemand om Lmobi zwart te maken online, maar mijn dochter Lmobi internet werkt wel, ga jij maar zelf zoeken hoe jou telefoon werkt. Ik kan iemand die echt slaapt wakker maken, maar niet iemand die doet of die slaapt. Dus jou telefoon gaat nooit werk, dat weet ik al nu. Maar mijn dochters 2 Lmobi sim werk perfect. De webmaster kijk ook mee,
dicksterk schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 08:19:
@janon: ik was nieteens de eerste die dit probleem constateerde, prepaidsmurf en druipgrot hadden het al eerder gemeld.
wat heb jij bij je apn instellingen staan bij je dochter? apn naam ingevuld en wat nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: ik zeg toch net dat ik niet de enige ben die dit heeft? @prepaidsmurf en @druipgrot hebben het al veel eerder gemeld. dus al onze telefoons zijn raar, of we zijn allemaal ingehuurd om l-mobi zwart te maken?
ik vind het prima dat je het voor l-mobi opneemt in dit topic, maar doe dat dan wel op een manier waar l-mobi beter van wordt: door bugs te melden in plaats van te doen alsof ze niet bestaan. als de webmaster inderdaad meeleest hoop ik dathij een flink stuk terugleest dan kna hij zelf zien dat dit al eerder gemeld is. en ik hoop dat hij je aansreekt op het rondstrooien van privacy-gevoelige info an klanten, want een ambasadeur zoals jij doet l-mobi meer kwaad dan goed.
heel simpel wat ik van l-mobi vind;
1. ik vind het knap dat ze zelf een bijna perfect mvno platform hebben gebouwd maar de kleine bugs moetne er nog wel uit, en ik vind het belangrijk dat dat ook gebeurd anders lopen de klanten weg
2. ik vind de prijzen en bundels allemaal te duur en eloof niet dat het op deze manier een succes wordt, maar ik vind elek nieuwe mvno leuk dus ik maak ze niet zwart, en alleen kritisch om het zo goed mogeljik te maken.
janon, ik benniet de enige met dit probleem dus doe niet alsof het niet bestaat daar help je niemand mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

@dicksterk, ik hoop dat je je de moeite bespaart om je nog verder te verdedigen, wij zien hier dat je eerder positief staat tegenover L-mobi dan negatief. Als hier iemand in de hoek moet gaan staan is het @Janon waarvan het niet de vraag is óf hij hier de L-mobi PR op zich neemt, zie alleen maar de inschrijfdatum: rond de introductie van L-mobi.

Daarbij zijn er meer die veel sites (zoals nos.nl) niet kunnen bezoeken dan prepaidsmurf en ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@druipgrot: thanks. het is soms alleen zo dat ik me oprecht niet kan voorstellen dat iemand zo sleccht kan lezen, dat geeft me de neigign het dan nog maar een keer nog duidelijker uit te leggen, maar Janon is gewoon vastbesloten elke bug te ontkennen en als zwartmakerij aan de kant te schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Hallo allemaal, Ik ken die jongens van lmobi 15 jaar via lebara tijd nog. Wat jullie zeggen, Nos.nl, ik heb gisteren zelf getest op mijn dochters telefoons, het werkt, dus wat is hiermee ? ik geef mijn mening,
Als ik zou was een email sturen naar cs@l-mobi.nl zodat die jongens kunnen probleem testen en oplossen, maar het lijk nu jullie dienen geen klachte bij cs@lmobi.nl, maar alle hier wordt gepraat.

Geen klanten in de winkel, daarom heb ik een account gemaakt tweakers, Mijn mening: ik vind toch niet een eerlijk site dit.

Lmobi heeft nu al meer dan 17k klanten, alleen jullie 3en hebben deze probleem. In mijn vodafone telefoon werkt ook KPN sim niet. :'( :'( :'( :'( :'(
druipgrot schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 10:17:
@dicksterk,
Daarbij zijn er meer die veel sites (zoals nos.nl) niet kunnen bezoeken dan prepaidsmurf en ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Janon op 21-07-2020 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon:
ik neem je testresultaat ook wel serieus, maar ben daardoor wel benieuwd dwaarom het bij jou wel werkt en bij mij en enkele anderen hier, niet.
wat ik heb getest:
1. nos.nl via wifi, werkt prima
2. nos.nl via mijn bkiep simkaart, werkt prima
3. nos.nl via l-mobi, na een halve minuut ongeveer de melding; site reaeert niet en kan niet worden weergegeven. heb het via 3 browsers geprobeerd.
4. andere site(vitaminesperpost.nl) via l-mobi, werkt perfect
5. internetradio via l-mobi, werkt perfect
omdat meer dan 3 mensen het hier hebben, met totaal verschillende telefoons kan ik maar 1 ding bedenken, jij hebt op je werkende telefoon andere/betere apn instellingen dan ik, of de anderen met dit probleem.
dus {at zijn jouw apn instellingen?
de mijne:
naam toegangspunt: l-mobi
apn naam: l-mobi
verder alles leeg, verificatietype op geen.
heb ook verificatietype op pap of chap geprobeerd maar dat maakt geen verschil.
mnc: 27
mcc: 204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Janon schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:15:
Hallo allemaal, Ik ken die jongens van lmobi 15 jaar via lebara tijd nog. Wat jullie zeggen, Nos.nl, ik heb gisteren zelf getest op mijn dochters telefoons, het werkt, dus wat is hiermee ? ik geef mijn mening,
Als ik zou was een email sturen naar cs@l-mobi.nl zodat die jongens kunnen probleem testen en oplossen, maar het lijk nu jullie dienen geen klachte bij cs@lmobi.nl, maar alle hier wordt gepraat.

Geen klanten in de winkel, daarom heb ik een account gemaakt tweakers, Mijn mening: ik vind toch niet een eerlijk site dit.

Lmobi heeft nu al meer dan 17k klanten, alleen jullie 3en hebben deze probleem. In mijn vodafone telefoon werkt ook KPN sim niet. :'( :'( :'( :'( :'(

[...]
De falsificatietheorie van Karl Popper zegt het volgende. Dat nos.nl bij je dochters werkt, zegt niets over óf je met L-mobi alle sites kunt bezoeken.
"According to Popper, a theory in the empirical sciences can never be proven, but it can be falsified, meaning that it can (and should) be scrutinised with decisive experiments."
Wikipedia: Karl Popper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
@Janon Ook ik heb nos.nl nog nooit kunnen bereiken via L-Mobi, en ook ik heb contact gezocht met de klantenservice. Ook daar krijg ik geen andere reactie dan "bij mij werkt het". Wat heb ik daar nou aan? Als het bij veel mensen hier niet werkt, ligt het aan de provider.
Je komt nu over als een PR-medewerker die nogal slecht is in het ophemelen van het imago. Gegronde problemen afdoen als "zwartmakerij" is nogal jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
De site die ik eerder hier noemde werkt inmiddels weer niet: steun voor mijn "Hell is other people" werkhypothese als er iemand hier is geweest die op die sputniknews link klikte. Iemand met een L-mobi SIM, uiteraard.

Als ik nog even blijf door speculeren: laatst was er ergens een partij apparaten met allemaal hetzelfde serienummer. Is het mogelijk dat er meerdere gebruikers zijn met dezelfde IMSI of hash code (de rotte/goedkope simkaart-serie hypothese)? Niet tegelijkertijd, dat zal wel worden tegengehouden, maar misschien blijft er ergens (in een hash table van een server van L-mobi i.p.v. KPN) iets staan van een vorige gebruiker wat dit blokkade effect zou kunnen hebben? Ik heb geen flauw benul van wat er allemaal aan de front-end kant wordt bekokstoofd, dus waarschijnlijk te ver gezocht.

[ Voor 66% gewijzigd door prepaidsmurf op 21-07-2020 13:38 . Reden: IMSI ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
ik ben erg benieuwd wat er vandaat uit het bezoek aan l-mobi van @tyso69 komt. misschien doen ze wel wat aan als iemand meeijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
dicksterk schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:07:
ik ben erg benieuwd wat er vandaat uit het bezoek aan l-mobi van @tyso69 komt. misschien doen ze wel wat aan als iemand meeijkt
Misschien hebben ze inmiddels een service herstart, sputniknews doet het weer even. De laatste die net zo flip-flopte was https://l-mobiopwaarderen.nl/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
mijn 2 Lmobi SIM kaarten en rest van 17k L-mobi simkaarten werken wel, alle jullie 2 of 3 mensen werken niet. Het is tijd om naar telefoon winkel te gaan, om jullie telefoon na laten kijken.

Wie van jullie zou na l-mobi kantoor gaan? zijn jullie al gewest of niet ?
dicksterk schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:07:

[ Voor 3% gewijzigd door Janon op 21-07-2020 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon:
jje bewering dat alle 1k simkaarten, behalve die van minimaal 4! tweakers goed werken kan je enkel waarmken als je la die 177k klanten hebt gevraagd naar nos.nl te gaan en ze je allemaal hebben verteld dat het werkt. voor iemand emt een eigen winekl zou jij moeten weten dat, zeker bij gratis simkaarten, 90% van de mensen met een slechte ervaring helemaal niets zegt, oe gooien de sim gewoon weg en nemen een andere. jouw idee dat een klant die niet klaagt automatisch geen problemen heeft is helaas onjuist.
om eerlijk te zijn heb ik meer mensen heir gehoord waarbij het niet werkt, minimaal 4, tegen 2(jij en l-mobi klantenservice) waarbij het wel werkt.
verder ben je bepaald niet hulpvaardig, want als ik je dan de opening eef dat het misschien aan on(e apn-instellinen ligt en dat we dat kunenn nakijkne als jij je apn-instellingen van een {erkend toestel hier ook post, doe je dat niet.
als vectone ooit terug komt in nederland moet ij er zeker gaan werken, je mentaliteit om mensen met problemen de schudl te geven of voor gek te verklaren past prima bij hoe vectone dat vroeger deed, bij lyca hebben oe daar ook een handje van trouwens, probleem ligt altijd aan de klant nooit aan hen. nog 1 keer, lees goed want hierna zeg ik het niet meer: je schrijft hier met mensen met zeer hoge computerkennis, die dus minstens zoveel over telefoons weten als jij en die allemaal net zo goed of beter telefoons kunnen repareren of analyseren als jij, doe dus niet of je tegen domme klanten praat die niks weten, wij klagen niet zonder eerst uitgebried vanalles te proberen. alse een zinnige bijdrage {il leveren post dan je apn-instellingen hier even.
als elke klant met een probleem helemaal naar amsterdam moet, is dat de omgekeerde wereld. de configuratie van een mobiel provider moet zo zijn dat het op vrijwel alle toestellen goed werkt. als andere simkaarten eht goed doen moet die van l-mobi het ook goed doen zonder allelei handmatige wijzigingen door te voeren, is dat niet zo dan zal l-mobi zijn systeem moeten optimaliseren, niet andersom.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tyson69
Nou, ik heb mijn bezoek bij L-mobi er op zitten. Ik werd vanmiddag met alle vriendelijkheid ontvangen, ze zaten al voor me klaar en heb met 3 (soms 4) man om tafel gezeten met meerdere telefoons en simkaarten.

Laat ik met het belangrijkste beginnen (voor mij dan): mijn probleem is opgelost. Het euvel van de Mi A1 zat hem in het feit dat blijkbaar de setting 'APN Type', die normaal gesproken leeg gelaten mag worden, niet goed wordt opgepakt door hun servers of mijn telefoon. Na 20 minuten testen was men erachter dat als ik hier onderstaande invul, mijn dataverbinding wel werkt. :*)
code:
1
APN Type = default,mms,supl,hipri,fota,cbs

Dan zaken die anderen meer zullen interesseren. Het goede nieuws is dat L-mobi wel in dit forum meeleest. Problemen zoals beschreven rondom beschikbaarheid van sites als nos.nl kennen ze daar, ze kunnen ze alleen niet reproduceren. Tijdens de meeting die ik met ze had hebben we verschillende toestellen, browsers en simkaarten getest (met wifi uit :) ) en overal werkt de NOS site gewoon. Ook na een paar minuten doorklikken. Gezien de manier waarop ik werd ontvangen en mijn probleem serieus werd genomen, zou ik bijna willen zeggen tegen mensen die tegen dit probleem aanlopen; maak een afspraak met ze en ga er langs. Samen komen jullie er dan zeker uit.

Dan bundels en strategie; de medewerkers verzekerden mij dat ze goed naar de markt luisteren. De oproep hier om met grotere bundels te komen wordt daar zeker in overweging genomen en het marketing en sales team is nu aan het bekijken of hier vraag naar is. Ze zeggen in principe alle bundels te kunnen en willen maken, mits er maar vraag vanuit de markt voor is. Ik heb ze in ieder geval op het hart gedrukt dat er behoefte aan dergelijke grotere bundels is.

De medewerkers hebben inderdaad bijna allemaal een Lebara achtergrond. Ze geven aan in het gat te willen springen dat Lebara laat vallen door de prepaid markt steeds meer te verlaten. En ze geloven daarbij nog wel in de Lebara prepaid strategie en houden daar ook gedeeltelijk aan vast. Ik verwacht daarom ook geen revolutionaire zaken. Wellicht dat wij ze op andere gedachten kunnen brengen?

Het wegzetten van simkaarten lijkt behoorlijk goed te gaan. Bij binnenkomst waren ze druk bezig met het verzenden van grote aantallen kaarten. Ze gebruiken het netwerk van distributiepunten die ze denk ik vanuit de Lebara tijd hebben.

De keuze om een MVNO te worden is ook een bewuste, ze willen zaken graag zelf kunnen bepalen hoe ze wat aanbieden. Momenteel maken ze voor roaming nog wel gebruik van de diensten van KPN maar ze zijn wel zelf bezig met het inrichten van contracten zodat dit in de toekomst ook meer in eigen beheer gedaan kan worden.

Na nog wat koetjes en kalfjes gepraat over (persoonlijke) achtergronden stond ik een klein uurtje later weer buiten. Ik heb alleen geen koffie gehad (wel meermaals aangeboden overigens, ik zat al aan mijn koffie-tax) dus hoe die daar smaakt moet één van jullie maar uit gaan vinden. Mocht je nog wat willen weten (heb denk ik niet alles hierboven beschreven) dan zie ik de vragen wel langskomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@tyso69: dat i goed nieuws wat betreft het oplossen van je probleem.
jammer dat jouw telefoon de nos-bug niet reproduceerde.
Ik kan zelf moeilik die kant op, te ver weg en mijn telefoon werkt voor mij prima omdat k blind ben en tlakback gebruik, maar het display heft qua beeld de geest gegeven dus een ziende kan er vrijwel niets mee(houd het toestel, de vkworld t2 plus, toch maar want vind hem met het fysieke toetsenblokje erg handig.
maar als 1 van de anderen die deze bug heeft het wil doen, ben ik erg benieuwd waar het in zit.
ik denk dat je paskna zien of iets loopt als je het probeert. lebar aprepaid had vroeger ook 5gb data, onbeperkt bellen en onbeperkt sms voor 10 euro. ik blijf 2gb 120 minuten en een paar smjes voor 10 euro te weinig vinden, voorla die 120 belminuten. ik {il eigenlijk la onbeperkt kunnen bellen met de 7,,95 bundel, anders is echt overstapen van lyc anaar hen voor mij compleet zinloos(bij even duur kan ik net zo goed bij lyca blijven.
Ik denk dat iets revolutionairs zoals choozze zero vroeger bijvoorbeeld markt krijgt doordat elk nieuwssite erover publiceert, l-mobi doet niets wat nieussites alarmeert.
met dde komst vna victor mobiel binnenkort komt er sowieso nog een prepiadspeler bij, als die met iets beters komen(en nog in dit jaar) is een relatief nieuwe aanbieder als l-mobi zo weer aan zijn marktaandeel af, omdat er nog geen merkbinding heeft kunnen ontstaan tussen merk en klant.
er moet minimaa een bundel vna 5 euro koomen, anders moet je altijd 10 kopen om een bundel te hebben. en l-mobi zou echt van die kleine hoeveelheden belminuten af moeten, ik bel 10-30 uur per maand soms zelfs 50 uur per maand, met lyca kom ik dan prim auit, met l-mobi zou ik me blauw betalen.
en toso69, weet jij inmiddels of janon een meeweker is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
tyson69 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 22:21:

Dan bundels en strategie; de medewerkers verzekerden mij dat ze goed naar de markt luisteren. De oproep hier om met grotere bundels te komen wordt daar zeker in overweging genomen en het marketing en sales team is nu aan het bekijken of hier vraag naar is. Ze zeggen in principe alle bundels te kunnen en willen maken, mits er maar vraag vanuit de markt voor is. Ik heb ze in ieder geval op het hart gedrukt dat er behoefte aan dergelijke grotere bundels is.
Kom op zeg, vrijwel vanaf het begin is hier al door meerdere personen, verschillenden malen aangegeven dat de bundels wel erg krap zijn voor wat je ervoor moet betalen... Als dat nog steeds niet tijdelijk is bij het sales team dan word het een erg lastig verhaal...

Ze geven het zelf al aan, doordat Lebara minder met prepaid bezig is, willen zij in die gat springen, dat doe je door betere en voordelige bundels aan te bieden dan Lebara zelf, niet door de boel te kopiëren ( daar schiet niemand wat mee op), nog beter ik zou zelfs een speciaal aanbod doen voor klanten die van Lebara met nummerbehoud overstappen naar lmobi.
@Jonan Ik zie geen grotere jaarbundel, die gister toegevoegd zou worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@fl2001: ik denk dat ze bij l-mobi denken dat hun 15 jaar ervaring meer zegt dan wat een handje vol tweakers beweert over de nederlandse markt. Dat vind ik ong wel begrijpelijk, hoewel ze oich vergissen in die zin dat dat handje vol tweakers allemaal telecomfreaks zijn die vanaf de eerste mvno de telecommarkt al volgen. ook telecompaper heeft ze gezegd dat dit niet heel kansrij was dat ze dat in e wind slaan vind ik erg raar telecompaper is het orgaan dat de telecommarkt in nederland kent. en aangezien wij hetzelfde beweren, zouden ze op z'n minst eens moeten proberenof onze adviezen werken en meer klanten opleveren.
maar ik vermoed 2 dingen:
1. of oe geloven echt dat hun kennis van vroeeger nog toepasbaar is in het heden
of 2. ze hebben zo slecht ingekocht dat ze de prijzen van lebara en lyca niet kunnen benaderen omdat ze te duur hebben ingekocht.
ik weet zeker dat als ze de ,95 maandbundel zouden opschroven naar 5gb, onbeperkt bellen en onbeperkt sms(desnoods minder sms) en vanaf daar doorgaan, dus voor 10 euro 10gb onbeperkt bellen, 1 euro 15 of 20gb+ onbeperkt beleln, 20 euro 30-440gb en onbeperkt bellen enzovooort dat het dan goed omt, probeer dat eens3 maanden en zie het verschil.
en 1 van de mensen die een nos.nl bug heeft zou naar amsterdam moeten, daarna moet l-mobi een script maken om de apn in te stellen: choozze had ooit ook zoiets je kon via een websitelink de juise apn-configuratie instellen op je telefoon. dan komen we een stuk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

tyson69 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 22:21:
(...) de setting 'APN Type', die normaal gesproken leeg gelaten mag worden, niet goed wordt opgepakt door hun servers of mijn telefoon. Na 20 minuten testen was men erachter dat als ik hier onderstaande invul, mijn dataverbinding wel werkt. :*)
code:
1
APN Type = default,mms,supl,hipri,fota,cbs
(...)
"door hun servers of mijn telefoon", dat maakt nogal verschil, toch? Jij kon het APN Type nog veranderen, op andere telefoons kan dat niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
druipgrot schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:43:
[...]

"door hun servers of mijn telefoon", dat maakt nogal verschil, toch? Jij kon het APN Type nog veranderen, op andere telefoons kan dat niet eens.
Waarom/hoe zou ik al die rare bitjes aan moeten zetten op een niet-telefoon met niet-Android? Niet-nodig bij elke andere telecomboer. Maar misschien laat men deze backward compatibility vallen want buiten de doelgroep, hoewel ons probleem daar volgens mij niets mee te maken heeft.

@tyson69

En anders is reproduceren eenvoudig: plaats een sim in een 3G/4G modem, plug het modem in een USB poort van een laptop of PC, boot een Linux distro vanaf een USB stick en test een url met wget, meestal wel aanwezig.

@L-mobi

Als jullie hier meelezen waarom implementeren/fixen jullie het tweedelijns ticket-systeem dan nog steeds niet?

Mogen jullie wel kijken in gedetailleerde gebruiker-logs bij KPN/Eurofiber? Er is een risico van spontaan omver vallende sites maar jullie steken liever de kop in het zand en proberen nonchalant in het donker te fluiten?

Aan deze passieve houding van laat de klant maar komen en dan gaan we wel eens kijken ga ik geen tijd verspillen.

[ Voor 26% gewijzigd door prepaidsmurf op 22-07-2020 16:30 . Reden: wget ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@l-mobi:
als jullie idd meelezen neem dan de moeite om een account te openen en te reageren. bug reports zijn bedoeld om jullie dienst te verbeteren en nu gebed er gewoon niets mee, enkel @janon die privacy-gevoelige info over klanten rondstrooit en bugs ontkent, actieve deelname in het topic zou een stuk gemotiveerder overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdevries109
prepaidsmurf schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:39:
[...]

Misschien hebben ze inmiddels een service herstart, sputniknews doet het weer even. De laatste die net zo flip-flopte was https://l-mobiopwaarderen.nl/.
Bij mij lijkt het nu ook goed te gaan met zowel sputniknews.com, l-mobiopwaarderen.nl, nos.nl, nos.nl/nieuws. Als dat zo blijft, dan gaan we in ieder geval de goede kant op :*)

Snelheid valt me trouwens nog wel tegen. Haal tussen de 2Mbit en 6Mbit max bij goede dekking. Iemand al eens een speedtestje gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
hier werkt nos.nl ook!
nog meer goede berichten, net een internetstoring met vast internet. ik heb mijn huidige l-mobie simkaart nog niet opgewaardeerd, doe ik binnenkort, maar kon toch lekker verderluisteren via storytel dankzij de 256mb gratis data van deze maan, krap 10mb verbruikt toen was de storing weer voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
hahaha, zoo te zien, jij heb zooveel gratis simkaarten besteld bij Lmobi om die gratis data te gebruiken en 0900 nr te bellen of niet ? jij zit hier verkeerde beeld te creëren om jou doel bereiken (bellen na 0900 via Lmobi) . Maar lmobi IT heeft jou al geblokkeerd daarom zit jij lmobi nu zwarte maken. Maar als ik lmobi zou was, had ik gelijk aangifte gedaan bij politie over jou activiteit. Jij zit online bedrijven af te leiden en zwart maken zodat jij 0900 omzet kunnen haal. maar (Lmobi jongens zijn slim en ze hebben 15 jaar ervaring met internet criminelen).

Ik begin wel te twijfelen over deze site en webmaster omdat hij laat jou toe om alles te schrijven. Maar zo kan ook mensen tweakers zwart make op rader of nu.nl op andere websites.
dicksterk schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 17:15:
hier werkt nos.nl ook!
nog meer goede berichten, net een internetstoring met vast internet. ik heb mijn huidige l-mobie simkaart nog niet opgewaardeerd, doe ik binnenkort, maar kon toch lekker verderluisteren via storytel dankzij de 256mb gratis data van deze maan, krap 10mb verbruikt toen was de storing weer voorbij.

[ Voor 33% gewijzigd door Janon op 22-07-2020 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: ik heb hier maandag al uitgelegd hoe dat gegaan was. ik dacht dat l-mobi een handigheidje had uitgehaald waardoor zij zelf ook niet voor 0900-nummers betaalden. dat bleek niet zo het bleek een bug, ze hebben mijn simkaart afgesloten, wat ik begrijp van hun kant. ik heb een nieuwe sim (1 overigens), en zelfs als het nog zou werken zal ik daar geen 0900-nummers meer mee bellen.
maar:
1. ik vertele een positief verhaal hoe l-mobi de redde in de nood was toen hier een vaste internetstoring was, gewoon om eens iets positiefs tussen de kritische berichten te zetten.
2. ik wil deze discussie graag puur over l-mobi houden, ik ben het meer dan zat dat je mijn privacy schendt. als jij geen medewerker bent is het al kwalijk dat l-mobi jou gewoon mijn naam heeft verteld. maar dde manier waarop jij hier personen hun privacy te grabbel gooit zou mij voor veel klanten een rede lijken om weg te rennen bij dit bedrijf, want voor hetzelfe geld vertel je straks welke websites gebruiker x of y bezoekt als die iets oer l-mobi shrijven wat jou niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
maar ik gooi gewoon iets, maar jij zegt te veel, zoo te zien jij doet andere dingen.
over wel privacy heb jij over ? Ik praat niet, maar jij zegt hier veel nu :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P .

jij zit te hier iets te vertellen wat niet waar is, Die lmobi sim werkt gewoon. jij zit hier te liegen. Het is niet waar wat jij allemaal zegt. Mij lyca sim werkt ook niet, maar ik stuur email naar lyca om op te lossen.
dicksterk schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:02:
@janon: ik heb hier maandag al uitgelegd hoe dat gegaan was. ik dacht dat l-mobi een handigheidje had uitgehaald waardoor zij zelf ook niet voor 0900-nummers betaalden.

[ Voor 25% gewijzigd door Janon op 22-07-2020 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Ik heb zojuist de startpost geupdate, als iemand graag nog iets gewijzigd ziet hoor ik het wel de oude startpost stond vol verouderde informatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
Zie dat er nog wat posts zijn waar ik op moet reageren. Hier komt ie:
dicksterk schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 22:46:
@tyso69: dat i goed nieuws wat betreft het oplossen van je probleem.
...
en toso69, weet jij inmiddels of janon een meeweker is?
Ik heb het even gevraagd maar ze gaven aan dat hij een verkoper is, dat klopt dus wel.
druipgrot schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:43:
[...]

Mijn omschrijving is wellicht niet zo exact, het is wat ik onthouden heb uit het hele verhaal. Ik kon op de stock Android die op de Mi A1 deze setting aanpassen waarna het wel werkt
prepaidsmurf schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:37:
Waarom/hoe zou ik al die rare bitjes aan moeten zetten op een niet-telefoon met niet-Android? Niet-nodig bij elke andere telecomboer. Maar misschien laat men deze backward compatibility vallen want buiten de doelgroep, hoewel ons probleem daar volgens mij niets mee te maken heeft.
Eens, dat er in het APN verhaal bij L-mobi wat te verbeteren valt lijkt mij duidelijk. Blijkbaar werd de default (=geen) setting in mijn eerste APN niet opgepakt door L-mobi waardoor de gegevensdrager niet tot stand kwam.
dicksterk schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:03:
@l-mobi:
als jullie idd meelezen neem dan de moeite om een account te openen en te reageren. bug reports zijn bedoeld om jullie dienst te verbeteren en nu gebed er gewoon niets mee, enkel @janon die privacy-gevoelige info over klanten rondstrooit en bugs ontkent, actieve deelname in het topic zou een stuk gemotiveerder overkomen.
Naast dat het erg vriendelijke medewerkers waren, spraken de belangrijkste technische medewerkers helaas geen Nederlands, ze zijn van Indiase afkomst. Wellicht dat dat hen ervan weerhoudt om hier actief te zijn.
Janon schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:07:
maar ik gooi gewoon iets, maar jij zegt te veel, zoo te zien jij doet andere dingen.
over wel privacy heb jij over ? Ik praat niet, maar jij zegt hier veel nu :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P .

jij zit te hier iets te vertellen wat niet waar is, Die lmobi sim werkt gewoon. jij zit hier te liegen. Het is niet waar wat jij allemaal zegt. Mij lyca sim werkt ook niet, maar ik stuur email naar lyca om op te lossen.
Janon, ik vind de sfeer van je berichten richting dicksterk wel steeds vijandiger worden. Naast een bijzonder horoscoop voorval (waar ik verder geen oordeel over geef) denk ik dat hij zeker positief kritisch is ten opzichte van L-mobi. De uitspraken die jij hier nu doet vind ik daarom geen hout snijden. Als we met z'n allen L-mobi kritisch blijven coachen, wordt het wellicht ooit nog wel eens een prima prepaid aanbieder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Hallo, Tyson69, Ik ben een telefoonwinkelier die verkoop Lebara,Lyca,Lmobi,KPN en Vodafone SIM kaarten en ook telefoons. Ik weet niet wie aan jou vertelde heb dat, maar ik werk niet bij hun.
Ik heb 15 jaar goede relatie met oude Lebara team (nu Lmobi). Ze zijn netjes met het leveren van producten en diensten en nakomen van hun (bonus vergoedingen ect) afspraken. Zoo ken ik ook lmobi team, bijna 90% van Lmobi medewerkers zijn van Lebara. Deze jongens hebben Lebara zoo groot gemaakt vanaf 2004. Dus ze zijn nu bij Lmobi. Ik vertrouw dat Lmobi ook zoo groot wordt als Lebara in toekomst.

En ik ken Lmobi eigenaar ook goed, Ik zie hem vaak op straat met zijn medewerkers aan het promotie werk doen. Die eigenaar zeg, ik sta op straat om mijn klanten problemen te begrijpen en oplossen.
tyson69 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:44:
Zie dat er nog wat posts zijn waar ik op moet reageren. Hier komt ie:

[...]

Ik heb het even gevraagd maar ze gaven aan dat hij een verkoper is, dat klopt dus wel.

Janon, ik vind de sfeer van je berichten richting dicksterk wel steeds vijandiger worden. Naast een bijzonder horoscoop voorval (waar ik verder geen oordeel over geef) denk ik dat hij zeker positief kritisch is ten opzichte van L-mobi. De uitspraken die jij hier nu doet vind ik daarom geen hout snijden. Als we met z'n allen L-mobi kritisch blijven coachen, wordt het wellicht ooit nog wel eens een prima prepaid aanbieder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
Janon schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:31:
Hallo, Tyson69, Ik ben een telefoonwinkelier die verkoop Lebara,Lyca,Lmobi,KPN en Vodafone SIM kaarten en ook telefoons. Ik weet niet wie aan jou vertelde heb dat, maar ik werk niet bij hun.
Ik heb 15 jaar goede relatie met oude Lebara team (nu Lmobi). Ze zijn netjes met het leveren van producten en diensten en nakomen van hun (bonus vergoedingen ect) afspraken. Zoo ken ik ook lmobi team, bijna 90% van Lmobi medewerkers zijn van Lebara. Deze jongens hebben Lebara zoo groot gemaakt vanaf 2004. Dus ze zijn nu bij Lmobi. Ik vertrouw dat Lmobi ook zoo groot wordt als Lebara in toekomst.

En ik ken Lmobi eigenaar ook goed, Ik zie hem vaak op straat met zijn medewerkers aan het promotie werk doen. Die eigenaar zeg, ik sta op straat om mijn klanten problemen te begrijpen en oplossen.

[...]
Maar dat is precies wat ik bedoel, geen stress, ik heb het wellicht niet handig verwoord. Ze zeiden dat je verkoper (winkelier) bent en ik bevestig dat wat jij zegt 'dus wel klopt'. Kortom, er is geen rechtstreekse band tussen Janon en L-mobi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Dit is wel een interessant artikel om te lezen, het is natuurlijk niet alleen L-Mobi dat duur is: https://www.telecompaper....igitale-overheid--1347621

Daarbij valt vooral het stukje van mobiel internet op: De gemiddelde nederlander moet 5 keer langer werken voor mobiel internet dan de gemiddelde deen......

Dat zegt ook genoeg.

Als je kijkt op de site van de deense lebara en Lycamobile heb je voor 13 euro 60GB data! Wat een verschil zeg....

Tuurlijk ik weet ook wel, in elke land heb je verschillen maar dit is toch wel bizar groot verschil :'(

En denemarken is nou niet bepaald een land waar het gemiddelde inkomen laag ligt. Dus het is in dat opzicht wel te vergelijken met nederland.

[ Voor 19% gewijzigd door fl2001 op 23-07-2020 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xraydelta
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-03 14:27
Hier hetzelfte problem met sommige websites zoals nos.nl. Ook de moneyou go app kan niet inloggen als ik verbonden ben met l-mobi. Ik grebruik een iPhone XR met het nieuwste iOS, alleen de APN moest ik handmatig invoeren omdat er geen carrier profile voor l-mobi is. Maar de APN type kan op een iPhone niet worden geijzigd, mieschien is er een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

tyson69 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:54:
[...]

Maar dat is precies wat ik bedoel, geen stress, ik heb het wellicht niet handig verwoord. Ze zeiden dat je verkoper (winkelier) bent en ik bevestig dat wat jij zegt 'dus wel klopt'. Kortom, er is geen rechtstreekse band tussen Janon en L-mobi
Geen rechtstreekse band in de zin van werkgever-werknemer relatie geloof ik. Zie je echter de de spam-achtige L-mobi promotie, onterechte vijandige aanvallen naar opbouwende kritiek en verdediging van L-mobi in dit topic, dan moet er toch iets van een relatie zijn, misschien één die een winkel met L-mobi kan hebben? Alleen de eigenaar sympathiek vinden lijkt me daar niet genoeg voor. Ik ben bij L-mobi ook zeer sympathiek bejegend, het is een belangrijke factor in mijn geduld naar L-mobi toe, maar dan ga ik nog niet zó tekeer als Jan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon

[ Voor 7% gewijzigd door Janon op 23-07-2020 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
Janon schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:44:

Je valt in herhaling, dat zei ik toch al?
De enige band die er is, is het door L-mobi betalen van provisie voor weggezette kaarten. Vandaar snap ik wel dat Janon pro-L-Mobi is. Alleen zijn onvriendelijke taal en beschuldigingen aan anderen hier bevalt mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Klopt, jij heb gelijk, maar ik zie andere mensen hier alleen bezig met zwart maken van dit bedrijf.
tyson69 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:50:
[...]Je valt in herhaling, dat zei ik toch al?
De enige band die er is, is het door L-mobi betalen van provisie voor weggezette kaarten. Vandaar snap ik wel dat Janon pro-L-Mobi is. Alleen zijn onvriendelijke taal en beschuldigingen aan anderen hier bevalt mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
Janon schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 12:13:
Klopt, jij heb gelijk, maar ik zie andere mensen hier alleen bezig met zwart maken van dit bedrijf.
Dat ben ik niet met je eens. Ze zijn kritisch omdat ze met problemen kampen. Dat is niet meteen zwart maken. Het feit dat ze hier tijd in stoppen (net als ik) geeft volgens mij aan dat ze wel degelijk positief ten opzichte van L-mobi staan. Iedereen wil graag nieuwe spelers op de telecom markt om een diverser aanbod en lagere prijzen (zie eerdere post van fl2001) te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik hoorde van die Lmobi jongens, ze hebben 13 smart phones en 19 barphones geteste zijn,
Mensen van hier, kunnen ze email sturen om probleem opgelost hebben, Uit jou verhaal hoor ik, dat jij jou probleem opgelost is.

Ik zie hier, mensen dienen klacht niet bij die bedrijf, maar blijven problemen herhalen.
ze moetn email sturen naar cs@l-mobi.nl, dan wordt op gelost.
tyson69 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 12:20:
[...]
Dat ben ik niet met je eens. Ze zijn kritisch omdat ze met problemen kampen. Dat is niet meteen zwart maken. Het feit dat ze hier tijd in stoppen (net als ik) geeft volgens mij aan dat ze wel degelijk positief ten opzichte van L-mobi staan. Iedereen wil graag nieuwe spelers op de telecom markt om een diverser aanbod en lagere prijzen (zie eerdere post van fl2001) te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
bobdevries109 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:42:
[...]

Bij mij lijkt het nu ook goed te gaan met zowel sputniknews.com, l-mobiopwaarderen.nl, nos.nl, nos.nl/nieuws. Als dat zo blijft, dan gaan we in ieder geval de goede kant op :*)
nos: niet
sputnik: niet wel niet wel niet***
ddg: wel niet
opwaarderen: wel niet wel niet wel niet***
softwarepreservation: HEAD wel/GET niet
aanbiedingen: niet
yandex: wel niet

Lijkt me duidelijk een gevalletje van "Hell is previous L-mobi users" :-)

Bedankt, heren.

*** per vandaag

[ Voor 18% gewijzigd door prepaidsmurf op 23-07-2020 17:57 . Reden: HEAD ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Heb jij dit gecommuniceerd met hun?
Jij moet e-mail sturen als jij probleem wil oplossen,
Knip, niet op de man spelen. Beschuldigen van liegen is niet hetzelfde als je mening geven. Houdt het netjes s.v.p.

Bij mij werkt Lmobi sim perfect. En ik heb tot nu bijna 242 Lmobi simkaarten in mijn winkel verkocht aan klanten, van hun werkt perfect. Ik heb elke telefoon boven genoemde site ook getest. Het werkt perfect.

[ Voor 21% gewijzigd door 13art op 23-07-2020 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
Ik heb mijn l-mobi sim zojuist opgewaardeerd met 5 euro, heb hem in 1 van mijn kaios telefoons gedaan. die telefoon deed moeilijk met mijn lyca sim nadat ik de nieuwe bliep sim had geplaatst, l-obi sim kreeg ook geen bereik dus phone gereset naar factory settings, opgelost ook volte werkt, dat vind ik 1 van de grote pluspunte van l-mobi boven lyca dat je volte kan gebruiken dat klinkt echt zoveel mooier(werkt natuurlijk alleen met andere kpn-merken maar vind het toch leuk.
toch.... voor mijn belgedrag valt l-mobi toch vaak buiten de boot:
- ik bel 30-50 uur per maand, dat doe i nu met lyca met een holland xs bundel
- ik heb graag een 2e sim in mijn dualsim toestel van een nader netwerk(voor als kpn storing heeft) daarin kan l-mobi niet voorzien want ook kpn netwerk dus daarvoor blijft de bliep sim nodig.
l-mbi is dan dus de reserve-reserve simkaart.
als l-mobi me voor 5 euro dezelfde 5gb data en onbeperkt bellen zou geven die ik nu bij lyca heb, zou ik lyca opzeggen. ik zou het zelfs opzeggen als ik helemaal geen data kreeg(want je krijgt toch gratis data bij opwaarderen) maar wel voor 5 euro onbeperkt beleln zou krijgen(met dezelfde fair use policy van 3000 minuten per maand als lyca).
Ik houd mijn l-moibb sim dus in de hoop dat ze met een aanbod komen wat beter bij mijn belgedrag past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
Knip, hiervoor hebben we de TR knop :)
@prepaidsmurf; woon jij in de buurt van amsterdam? misschien kan jij de koffie eens gaan proeven bij l-mobi. en als ze dan met eigen ogen hebben gezien dat die bug bestaat, kunnen ze janon misschien vertellen hier niet meer te posten omdat hij l-mobi bepaald geen dienst bewijst met zijn manier van reageren. maar ik denk dat die bug er eerder uit is als ze het met een toestel kunnen testen waar die bug op voorkomt. of is er iemand anders met deze bug die een keer langs wil gaan? ik }oon er anderhlaf uur rijden met de auto vandaan dat iseen beetje te gek.

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 23-07-2020 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik vind Lmobi sim perfect werken, ik heb in mijn winkel 242 lmobi simkaarten verkocht,

Meeste verkocht bundel : All-in-2GB, voor €10 euro krijg jij 4 gb + 120 min

[ Voor 36% gewijzigd door Janon op 23-07-2020 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
@dicksterk Men heeft al minstens 1 gebruiker afgepoeierd. Men weigert dus verkeer te traceren van/naar de sites die momenteel bij sommige gebruikers een probleem geven. Als men dat wel zou doen hoeft niet iemand er langs te gaan (en kan men rustig alle tijd besteden aan dit lastige multi-user probleem). Als men dat niet mag doen heeft het geen zin er langs te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Email sturen naar cs@l-mobi.nl, dan wordt opgelost, Niet alleen hier melden. Tweakers is geen klanten service van Lmobi.

Als ik email stuur naar cs@l-mobi.nl wordt probleem gelijk opgelost.
prepaidsmurf schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:23:
@dicksterk Men heeft al minstens 1 gebruiker afgepoeierd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@prepaidsmurf: ik denk idd niet dat het in het algemeen mag, data traceren. maar wel met een pecifiek aangeleverd toestel dat de bug heeft waarbij de gebruiker erbij is. las l-mobi daar wel toe beeid is heeft het weldegelijk zin, dan kan 1 gebruiker het probleem voor alle gebruikers oplossen, en misschien geven ze je wel een leuke (jaar)bundel voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
dicksterk schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:30:
@prepaidsmurf: ik denk idd niet dat het in het algemeen mag, data traceren. maar wel met een pecifiek aangeleverd toestel dat de bug heeft waarbij de gebruiker erbij is. las l-mobi daar wel toe beeid is heeft het weldegelijk zin, dan kan 1 gebruiker het probleem voor alle gebruikers oplossen, en misschien geven ze je wel een leuke (jaar)bundel voor de moeite.
Correct, mijn single user probleem namen ze ook serieus. Dan doen ze dat bij een multi user probleem ook. Probleem is nu alleen dat ze waarschijnlijk geen goede data hebben om op te zoeken (wie wat wanneer etc). Toen ik er was hebben we diverse toestellen, browsers en kaarten getest en overal werkte een site als NOS langdurig. Het is geen onwil, ze hebben denk ik meer details nodig om wat mee te kunnen. Verwcaht er ook geen backoffice met certified engineers als bij KPN, VF of andere grote partijen.
En een bezoekje kan ik je aanraden. Ze zitten zo goed als op de A10 en het parkeren is er gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
ik heb nog en leuk idee.
sommige bliep-klanten zijn naar l-mobi gekomen omdat l-mobi goedkoper is. bleip had eerder dagbundels.
ik zou dan dednk aan het volgende: 50 ct per dag voor 100 mb(of meer als dat uit kan). dan moet er wel op worden gelet dat eerst de bundel wordt aangesproken en daarna pas het gratis datategoed dat je krijgt bij opwaareren. anders is het zonde van het kopen van een dagbundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:32
Ondersteunt L-Mobil dan VoLTE

Bellen over 4G komt bij mij niet te voorschijn met de L-Mobi simkaart , wel met lebara & simyo

Ik heb een Samsung S10 met Android 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
misschien bedoel ik iets anders, maar ik dacht dat hd voice tegenwoordig volte heette....
ik bedoel in elk geval het effect waardoor een verbinding glashelder wordt en het klinkt alsof iemand in de kamer is, in plaats van het doffere geluid met veel meer ruis van vroeger.
l-mobi heeft dat idd, lebara ook en onze budgetmobiel simkaart hier ook.
ik heb het met l-mobi getest op een vkworld t2 plu met android 7.1 en een chinee feature phone met kaios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
Door het vele testen heb ik inmiddels 4 L-mobi simkaarten actief. Toen ik eens in de 4 portals zat te kijken, viel mij op dat er een logisch verband lijkt te zijn tussen toegekend nummer en het tijdstip van activatie. De 4 verkregen nummers waren telkens oplopend en als ik deze nummers (laatste 4 getallen) uitzet tegen de tijd van activatie dan zie ik een mooie rechte grafiek ontstaan (sie hier onder). Nu weet ik dat n=4 niet erg betrouwbaar is maar als ik het zo bekijk zijn er tussen 14 en 22 juli gemiddeld 28 kaarten per dag geactiveerd bij L-mobi. De betrouwbaarheid van deze grafiek kan ik verbeteren door meer datapunten toe te voegen. Wil je hieraan bijdragen, DM me dan je activatie datum&tijd samen met de laatste 4 getallen van je nummer, dan voeg ik ze toe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Icq3rbz_6R5WeQw0galF2NsRkIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JIUHHhEbh9xHwntUVITvamZ9.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben geen deskundige hierin maar ik vind 28 kaarten per dag niet erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Hoef je geen deskundige voor te zijn. Als er echt maar 28 kaarten per dag worden geactiveerd, dan is het een hopeloze zaak, dan kan je beter vandaag dan morgen de boel sluiten.

Ik mag hopen voor L-Mobi dat je data niet klopt......

En trouwens @Jonan De grotere jaarbundel zit er nog steeds niet op ;) Aangezien we het hier over liegen hadden, je weet wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
de boel sluiten, hahahah, jij mag door dromen, hoe weet jij dat data wat hier boven staat klopt ?
Ik verkoop al per dag 5 tot 10 kaarten.

Ik moet aan lebara start periode denk, zoo ging mensen pesten toen ik die simkaart ging verkopen.
Maar ik weet nu wel zeker, here zit een team die samen werk met concurrent.
fl2001 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:57:
Hoef je geen deskundige voor te zijn. Als er echt maar 28 kaarten per dag worden geactiveerd, dan is het een hopeloze zaak, dan kan je beter vandaag dan morgen de boel sluiten.
Pagina: 1 ... 5 ... 20 Laatste