[L-mobi Mobile] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 11 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik denk Lmobi target tot 15GB, boven 15GB niet meer interessant voor hun. dat laten ze over aan Tele 2 & Tmobile.
Kijk hun sim only vergelijker, ze zoek wel normale klanten, bijvoorbeeld ik gebruik tussen 3 tot 5 GB max.
dicksterk schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:42:
@janon @l-mobi: l-mobi heeft toch weer een serieus concurrentieprobleem.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hpt98ObiFslVwchVk8FiGxRd9rk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aAGa6t6aZgaqmvN17lA8ssgk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door Janon op 31-08-2020 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:57
Janon schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 20:42:
BUDGET MOBIEL ONBEPERKTOnbeperkt aantal MB’s, sms’jes én minutenInternetten, bellen en sms’en zonder na te denken of je niet buiten je bundel gaat? Kies voor Budget Mobiel Onbeperkt:
Voor € 20,- per maand en met combikorting zelfs maar € 15,-.
Onbeperkt aantal MB’s, sms’jes én minuten
Maximale downloadsnelheid van 5,0 Mbps en uploadsnelheid van 1,0 Mbps.
Betrouwbare netwerk van KPN.
Geldig in Nederland én andere EU-landen.
Maandelijks opzegbaar.
Bekijk onze fair use policy om alle ins en outs te lezen over dit abonnement.

Spelregels: oudeklanten
Bij overschrijding van deze 40 GB, passen wij je internetsnelheid aan naar 0,8 Mbps voor de rest van de maand. Het blijft dus goed mogelijk
om te internetten met je abonnement en onbeperkt MB’s te verbruiken. Blijft er echter ook daarna sprake van excessief en/of
extreem gebruik, dan passen wij de internetsnelheid bij overschrijding van 55 GB verder aan naar 0,5 Mbps voor de rest van
de maand

[...]
Die FUP is al verouderd, de nieuwe FUP kan je hier lezen: https://www.budgetthuis.nl/mobiel/fair-use-policy

En dat is toch wel een enorm groot verschil.

Budget Mobile: Onbeperkt Data + Onbeperkt bellen en smsen.
L-Mobi: 10GB data + 600min + 60 smsjes.

Beide 20 euro per maand en beide zijn maandbundels. En bij Budget mobile als je andere producten van hun hebt, zelfs voor 15 euro per maand!

Nou is er natuurlijk altijd wel verschil tussen providers, maar dit is wel heel veel, zeker voor een nieuwe provider ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• druipgrot
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Ik houd mijn mond erover, maar als tegengeluid tegen de dicksterks van deze wereld & zwijgende minder/meerderheid trek ik 'm nu toch open: van mij hoeft El Mo niet te concurreren in het veelverbruikerssegment. Anderzijds, aan mijn soort double dutchers zullen ze niet verdienen, ik blijf sowieso ver onder de €5 per maand ;-)

Tweakers rocks, maar alleen technologisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
@druipgrot: Van mij hoeft dat ook niet, maar aangeizen de prijzen voor het veelverbruikers segment nu aan het dalen zijn tot het mid-rane segment ontstaat er een situatie waarin mensen 2 opties hebben: l-mobi maandbundel van 20 euro met 10gb per maand, of budget mobiel 20 euro per maand voor 120gb per maand. Dan kan je zeggen: ik ben geen grootverbruiker dus ik hoef geen 120gb per maand, maar als je vooruitkijkt voorize je ooit die vervelende internetstoring in het kabel/glasvezelnetwerk waarbij je 3 dgen offline bent. als je dan toch al 220 euro betaalt kan je net zo goed 120gb hebben voor die 20 euro in plaats van 10gb.
nog een voorbeeld; als je voor 155 euro per maand wil gaan kan je bij l-mobi voor 180 euro in 1 ker een jaarbundel nemen met 15gb, of als je toevallig toch al budget energie of budget thusi internet hebt neem je er een maandelijk opzegbare budget mobiel van 15 euro bij met 120gb data per maand.
Het punt is niet zozeer dat l-mobi op zoek moet naar de grootverbruikers, maar dat het vrij onzinnig is voor consumenten om als je voor hetzelfde geld de keue hebt te kiezen voor de deal met de minste inhoud. Daarnaast is budget mobiel onderdeel van een vrij groot bedrijf en is l-mobi een kleine nieuwkomer. waarom zouden mensen die kleine nieuwkomer nemen als ze bij een bekendere naam v oorhetzelfde geld meer krijgen?
L-mobi heeft nogsteeds wel een leuk dea met die bundel van 10 euro met 10gb maar ze verpesten het weer een beetje door dat nu net een 2jarige bundel te maken waardoor je een groot bedrag vooruit moet betalen, iets wat ik mensen echt niet zie doen. als l-mobi die 10gb bundel met 1000 minuten en 100 sms als maandbundel voor 10 per maandzouden aanbieden klaag ik nergens over, en die 15gb budnel van 1 euro ook als maandbundel ok. maar nu zijn e maandbundels van l-mobi in vergelijking met budget mobiel gewoon een lachertje en dat is niet goed als je nog volop moet groeien. die jaarbundels zijn beter maar als je dan en concurent krijgt ddie met maandbundels veel beter is zoals budget mobiel kan je maar 1 ding doen, volgen en op zijn minst de voorwaarden zo aantrekkelijk mogelijk make. dus geen grote bedragen vooruit vragen maar je beste deal als maandbundel inbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 16:27
druipgrot schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:20:
Ik houd mijn mond erover, maar als tegengeluid tegen de dicksterks van deze wereld & zwijgende minder/meerderheid trek ik 'm nu toch open: van mij hoeft El Mo niet te concurreren in het veelverbruikerssegment. Anderzijds, aan mijn soort double dutchers zullen ze niet verdienen, ik blijf sowieso ver onder de €5 per maand ;-)
Same here, ik wacht ook nog steeds om een 2 of 3 GB bundel met 200 minuten voor 5€ per maand, desnoods met aanschaf per jaar. Dat zou voor de vele mensen denk ik een aanbod zijn om over te stappen.
De afgelopen maand (met daarin 2 weken camping zonder wifi) kwam ik aan 3,2gb, heb echt niet meer nodig. Ik denk dat dit voor een groot deel van den mensen geldt en in deze doelgroep is dus veel te winnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fl2001
tyson69 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 19:34:
[...]

Same here, ik wacht ook nog steeds om een 2 of 3 GB bundel met 200 minuten voor 5€ per maand, desnoods met aanschaf per jaar. Dat zou voor de vele mensen denk ik een aanbod zijn om over te stappen.
De afgelopen maand (met daarin 2 weken camping zonder wifi) kwam ik aan 3,2gb, heb echt niet meer nodig. Ik denk dat dit voor een groot deel van den mensen geldt en in deze doelgroep is dus veel te winnen.
Dan moet je is een kijkje gaan nemen bij Lycamobile.

Die hebben nu nieuwe 3 maanden bundels ingevoerd. Voor 15 euro krijg je 3 maanden, 5GB en onbeperkt bellen en smsen.....Dus voor een gemiddelde van 5 euro per maand...

Voor nu lijkt het een tijdelijke actie te zijn, maar ik denk dat ze nu aan het testen zijn of het in de smaak valt en daarna gewoon doorgaan als het bevalt ;)

Maar goed, dit zijn dus prijzen die L-Mobi ook had moeten hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:17
fl2001 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:58:
[...]

Die hebben nu nieuwe 3 maanden bundels ingevoerd. Voor 15 euro krijg je 3 maanden, 5GB en onbeperkt bellen en smsen.....Dus voor een gemiddelde van 5 euro per maand...

Voor nu lijkt het een tijdelijke actie te zijn, maar ik denk dat ze nu aan het testen zijn of het in de smaak valt en daarna gewoon doorgaan als het bevalt ;)

het rare is:
https://www.lycamobile.nl/nl/bundle/sim-only-15/

hier zeggen ze dat die 3 maanden bundel 15 euro is voor 1 maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
99ruud99 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:02:
[...]

het rare is:
https://www.lycamobile.nl/nl/bundle/sim-only-15/

Nee dat is de link ook niet. Bezoek de site is via google chrome, dan zie je de correcte bundels, via bv mozilla word het niet goed weergegeven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:17
wow, je hebt gelijk, dat had ik niet door :o

https://www.lycamobile.nl/nl/bundle/3-month-bundle-xs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
[...]

Thanks
Maar dit is dus eenmalig 3 maanden een goede deal, daarna verdubbeld de prijs weer. Maar zoiets bij Lmobi voor langere tijd (evt met iets minder data en minuten) en ze hebben er mij (en mijn vrouw) als klant bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@fl2001: en daarmee is alweer 1 van de bundels uitgekomen die ik in maart al voorstelde voor l-mobi en war lacherig over werd gedaan: 5gb en onbeperkt bellen voor 5 euro waar lyca er toen nog 10 voor vroeg. ook bij de jaarbundels heb ik gezegd: 1 euro per gb kan blijkbaar voor de 2-jarige 10gb en 1-jarige 15gb bundel dus als ze dat ingewikkelde gedoe van de jaarbundels laten vallen en die strategie o maandbundels gaan toepassen dan worden ze pas concurrerend. zie hier, lyca biedt 3maanden bundel voor 15 euro dus de enige manier om niet nog meer te moeten aanbieen voor die prisj is als l-mobi deze bundel als maandbundel gaat aanbieden: 5 euro voor 5gb en (als onbeperkt beleln niet kan0 500 minuten en 50 sms. die budnel moet dan wel aankoopbaar zij met coce zodat de 1gb extra die je bij een opwaardering van 5 euro krijgt er ook nog bij komt, 6gb met minder belminuten zal voor sommigen ook nog wel bevallen voor 5 euro.
l-mobi heeft nu serieuze problemen met die 7,95 bundel met 3gb(als je de 2gb metlet die je bij een tientje krijgt)en 60 belminuten. mijn voorstel blijft; jaar en 2jaarbundels weg en de scherpste versie ervan, dus 10gb voor tien euro en 15gb voor 15 euro als mandbundels. nieuwe jaarbundels zullen zo moeten worden berekend dat voor 15 euro onbeperkt geboden wordt net zls bij budget mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
tyson69 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:39:
[...]

Thanks
Maar dit is dus eenmalig 3 maanden een goede deal, daarna verdubbeld de prijs weer. Maar zoiets bij Lmobi voor langere tijd (evt met iets minder data en minuten) en ze hebben er mij (en mijn vrouw) als klant bij
Ik denk niet dat dit bij iets eenmaligs gaat blijven, mochten die 3 maanden bundels goed verkocht worden, blijven ze er echt wel mee doorgaan.

@dick Opzich hoeft lmobi niet eens te stoppen met de jaarbundels, sommige mensen hebben liever gewoon een vaste bundel voor langere tijd.

Maar het verschil tussen de maand en jaar bundels klopt voor geen meter, andere providers die zowel jaar als maand bundels aanbieden is het verschil ook niet zo enorm groot.

Bij andere providers is het verschil tussen een jaar en maand bundel 1 euro per maand, zie niet in waarom dat anders zou moeten zijn bij lmobi.

Dat moet sowieso aangepast worden, en denk dat Lmobi trouwens ook weinig keus nu heeft.

[ Voor 36% gewijzigd door fl2001 op 02-09-2020 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Dus lyca begint Lmobi te kopier :) :) :) :) :) :) :) :) :)
99ruud99 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:02: [...]
het rare is: https://www.lycamobile.nl/nl/bundle/sim-only-15/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
Janon schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:08:
Dus lyca begint Lmobi te kopier :) :) :) :) :) :) :) :) :)

[...]
Kopieren als in bundels voor meer dan 1 maand aanbieden bedoel je? Dat is dan ook de enige overeenkomst want het Lyca aanbod is veel scherper dan welke Lmobi deal dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Normaal Lyca kopier alles wat Lebara deed, maar nu Lebara niet zooveel actief in prepaid, Dus nu lyca begint Lmobi producten te kopiëren.
tyson69 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:13:[...]Kopieren als in bundels voor meer dan 1 maand aanbieden bedoel je? Dat is dan ook de enige overeenkomst want het Lyca aanbod is veel scherper dan welke Lmobi deal dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: maar de lyca kopei is scherper dan wat l-mobi doet. l-mobi zal hard moeten gan concurreren ook met maandbudnels niet alleen met die jaarbundels waarvan ik nogsteeds betwijfel hoeveel mensen echt zoveel vooruti gaan betalen. l-mobi moet onbetwist en veruit(dus niet een paar cent goedkoper maar echt euro's goedkoper0 de beste maandbudnels van nederland hebben. nu heeft lyca een heel sterke 3-mmandenbudnel met 5gb en onbeperkt beleln voor 5 euro per maand. als l-mobi daar en maandbudnel van makt zijn ze beter dan lyca, nu is de l-mboi mandbundel echt veeeel en veel te duur.

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

[...]

Apart dat hierover bovenin Telecomproviders en Leveringen geen draadje is/staat.

Dan maar hier. Kan ik dit gewoon zonder ergens aan vast te zitten voor drie maanden doen, als het daarna gewoon €10/mnd. wordt? Ik wil dan eerst een SIM kaart aanvragen, dan nummerbehoud en dan die bundel aanschaffen. Jammer voor L-mobi, maar het lijkt dat Lyca hier El Mobi toch ff een lesje uit het boekje geeft, want ik wilde eigenlijk niet zoveel uitgeven en toch verleiden ze me ertoe ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
druipgrot schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:49:
[...]

Apart dat hierover bovenin Telecomproviders en Leveringen geen draadje is/staat.

Dan maar hier. Kan ik dit gewoon zonder ergens aan vast te zitten voor drie maanden doen, als het daarna gewoon €10/mnd. wordt? Ik wil dan eerst een SIM kaart aanvragen, dan nummerbehoud en dan die bundel aanschaffen. Jammer voor L-mobi, maar het lijkt dat Lyca hier El Mobi toch ff een lesje uit het boekje geeft, want ik wilde eigenlijk niet zoveel uitgeven en toch verleiden ze me ertoe ;-)
Je koopt een bundel voor 3 maanden, of je de bundel dan door laat lopen is je eigen keus.

Maar ik hoop/verwacht dat Lyca met de 3 maanden bundles voorlopig wel doorgaat, misschien met wat aanpassingen hier en daar, maar ik denk echt niet dat dit iets eenmaligs is.

Ik wou zelf al een tijdje een jaarbundel bij Lmobi bestellen, maar dat gaat hem nu natuurlijk niet meer worden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Wel een wreed lot voor El Mobi. Zonder El Mobi hadden we deze aanbiedingen van de concurrenten waarschijnlijk niet. El Mobi verzorgt zo de kopersstroom naar de concurrentie..

• tyson69
IK wacht ook even af of Lmobi dit gaat volgen, anders is het hier ook Lyca vrees ik voor hen

• prepaidsmurf
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-09-2020
Leuk bedacht, maar is dit weer een fata morgana van mijn favoriete bundel uit een grijs verleden? Ik krijg namelijk een 404 als ik een nummer invul (als gast) en op de knop druk. Momenteel te weinig megabytes over om het opnieuw te proberen, want web site is de tegenwoordig gebruikelijke monstrositeit.

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

• dicksterk
@janon en @lmobi: je ziet: de tweakers beginnen al met overwegen om weg te rennen naar lyca die het geld en de middelen heeft om een concurrentiestrijd te voeren. AAngeizen er deze week qua prijzen al 2 voorspellingen van mij zijn uitgekomen neem dan deze derde voorspelling ter harte: eind dit jaar of begin voglend jaar komt victor mobile er als concurrent nog even bij, dit wordt een prijzenoorlog zoals we die heel lang geleden ook weleens hadden op de mvno-markt. Degeen die te laat reageert verliest zijn klanten aan 1 van de anderen. de l-mobi mentaliteit: he, er is iets aan de hand. zullen we nu iets doen....... of toch nog even koffie, nog even naar huis, nog een dgej kofiedrinken weer naar huis, en dan ong een dagje en dan...... heeleeeeel misschien gaat er iets gebeuren... die tijd heb je niet in dit telecomlandschap. mensen die geen jaarbundel bij jullie hebben zijn in 5 minuten overgestapt naar lyca of straks misschien victor. het enige wat jullie kan redden is een snelle doeltreffende reactie, lyca komt met 5 euro per maand als 3 maanden-bundel, jullie komen met 5 per maand voor 5gb + de 1gb bij een opwardering als maandbundel. en dat oet vandaag nog anders zit straks minstens 1/3 van je klantenbestan volgende week bij lyca. en dan sprek ik al helemala niet over de groei die l-mobi nog moet maken,, dus eigenlijk moet ALLES veel en veel goedkoper dan bij lyca zijn om zo lyca klanten af te snoepen. en dat moet gebeurd zijn voor victor mobile erbij komt anders loopt alles straks van de ene nieuwkomer door naar de volgende en blijft l-mobi met een mooi full mvno platform leeg achter.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Als ik naar Lycamobile had willen overstappen had ik dat de afgelopen jaren wel gedaan. L-Mobi biedt voor mij iets wat een goede vervanger lijkt voor Bliep, daarom ben ik overgestapt.

Die bundels voor 2 jaar vind ik nogal riskant voor een nieuwe provider, voor hetzelfde geld zijn ze volgende maand failliet en ben je dus 240 euro kwijt.

Als er iets is wat ik al heel lang mis en wat dus een goede klantentrekker zou kunnen zijn, is dat de slogan die Orange ooit hanteerde: "Wat van jou is blijft van jou!". Dat lijkt me fantastisch voor elke bundel: geen geldigheid, maar gewoon een aantal belminuten, MB en SMSjes, waar je zo lang mee kan doen als je wil. Uiteraard kunnen grotere bundels dan relatief goedkoper zijn dan kleinere bundels. Of wellicht bundels meenemen naar de volgende maand, van mijn part via het LIFO-principe om teveel opsparen te voorkomen.
Of ook leuk: vergeet die bundels, en verlaag de tarieven maandelijks als je genoeg gebruikt. Dus 1 cent per MB, maar als je meer dan 1000 MB gebruikt wordt het nog slechts 0,1 cent per MB (10 euro per 10 GB dus). Ik noem maar wat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Dicksterk, Kun je mij vertellen wat krijgt jij per maand voor welke prijs ? Ik zit nu 15 jaar in Telecom, ik snap deze aanbieding niet. Dit is voor nieuwe klanten toch. niet voor bestaande klanten ? Dus bestaande klanten moeten houdige sim kaart weg goien en nieuwe sim kaart aanschaven elke 3 maanden ?
Wat is de werklijke prijs na 3 maanden ? als jij geen nieuwe sim kaarten ? Dit is tips Lyca aanbieding dat geen een klant niet begrijp.

*Unlimited national calls and SMS are subject to a fair usage policy of 300 minutes and 250 texts per day or 3000 minutes and 3000 texts per month (30 days), whichever is earlier.
**Unlimited calls and SMS from Lycamobile to Lycamobile in the Netherlands are subject to a fair usage policy of 300 minutes and 250 texts per day or 5000 minutes and 5000 SMS per month (30 days), whichever is earlier.

The 50% discount is valid for the first 3 months (90 days) when purchased with SIM and automatic renewal. The price will automatically be applied at checkout and auto-renewed at the standard price. Switching to Saver Plan is possible by texting SAVER to 2525.

For customers not on Saver Plan the Standard Price of € 30 applies.

En nieuwe: van L-mobi kun je nu gratis bellen naar Lyca en Lebara klanten.
Dat hebben Lyca en Lebara niet. Dit heb ik van Lmobi jongens gehoord.
En met L-mobi national min. kun jij ook naar India, China, US en Canada bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
@Jonan Je zit naar de verkeerde bundel te kijken.

Het gaat om een nieuwe 3 maanden bundel, die ook bestaande klanten kunnen kopen, maar momenteel geeft de site idd een 404 error, dus kopen is effectief nog niet mogelijk.

Maar je kan dan dus voor 15 euro een 3 maanden bundel kopen, waarin je 3 maanden lang voor gemiddeld 5 euro, 5GB data krijgt en onbeperkt bellen en smsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: ik etaal bij lyca al sinds mei 2019 5 euro per maand voor 5gb data onbeperkt bellen enn onbeperkt sms omdat sinds die tijd promotiebeltegoed ook als betalamiddel vor die bundel wordt geaccepteerd. als ik met 10 euro opwaardeer krijg ik 20 euro, 10 euro gewoon tegoed en 10 euro promotiebeltegoed. de eerste maand verdwijnt de 10 euro promotietegoed, de 2e maand de normale 10 euro dus effectief 5 euro per maand. wat deze 3 maandenbundel nu biedt heb ik dus al sinds mei 2019. zoals ikal zei om te concurreren moet l-mobi voor 5 euor per mand 5gb gaan anbieden als mandbundel, liefst met onbeperkt bellen maar als ze hun standaard stategie aanhouden 00 minuten en 50 sms. verder moeten ze dus die bundel met code aanbieden zodat je gewoon kan opwaarderen en ook nog de gratis gb erbij krijgt. dan zijn ze beter dan lyca. maar dan moeten dus alle maandbundels veel goedkoper worden. l-mobi moet eens kijkne hoeveel jaarbundels er effectief zijn verkocht, als dat er niet veel zijn kunnen ze beter hun schepste deals als maandbundel gaan bieden en stoppen met de huidige jarbundels. 10gb 1000 min en 100 sms voor 10 ero als maandbunel zou bijvoorbeeld perfect zijn ook om lya klanten weg te halen. l-mobi moet echt vold e concurrentie met lyca aangaan, en aangezien lyca vooral mandbudnels aanbiedt zal l-mobi ook echt moeten gan concurreren op de mandbudnels en de 3maandenbudnel die lyca aanbiedt dsu ook als maandbundel moeten gan anbieen(watn maand is beter dan 3maand en als klanten de keuze hebben zullen ze voor mandbundels gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

fl2001 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:10:
@Jonan Je zit naar de verkeerde bundel te kijken.

Het gaat om een nieuwe 3 maanden bundel, die ook bestaande klanten kunnen kopen, maar momenteel geeft de site idd een 404 error, dus kopen is effectief nog niet mogelijk.

Maar je kan dan dus voor 15 euro een 3 maanden bundel kopen, waarin je 3 maanden lang voor gemiddeld 5 euro, 5GB data krijgt en onbeperkt bellen en smsen.
en voor 22,50 een 3 maanden bundel met 3 maanden lang voor gemiddeld 7,50, 9GB data en onbeperkt bellen en smsen, gewoon de x in het adres weglaten: https://www.lycamobile.nl/nl/bundle/3-month-bundle-s/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Er is geen handel zonder concurrentie, dat zegt Lmobi eigenaar.

Ik denk dat L-mobi mobile target klanten tot 15 GB.
druipgrot schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:56:
[...]en voor 22,50 een 3 maanden bundel met 3 maanden lang voor gemiddeld 7,50, 9GB data en onbeperkt bellen en smsen, gewoon de x in het adres weglaten: https://www.lycamobile.nl/nl/bundle/3-month-bundle-s/

[ Voor 8% gewijzigd door Janon op 04-09-2020 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
druipgrot schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:56:
[...]

en voor 22,50 een 3 maanden bundel met 3 maanden lang voor gemiddeld 7,50, 9GB data en onbeperkt bellen en smsen, gewoon de x in het adres weglaten: https://www.lycamobile.nl/nl/bundle/3-month-bundle-s/
En met Black Friday 2018 hadden we nog 7 GB voor 5 euro, voor drie maanden. Ik kan me niet herinneren wat het vorig jaar was (waarschijnlijk niks dus). Is dit misschien te vroeg live gezet?

Hoe dan ook, ik weet nog niet of ik dit wel ga kopen. Ik vulde wat in om te zien of ik daarna een adres moest opgeven. Dan haak ik meteen af: twee punten waar het mis kan gaan, een nieuwe simkaart per post en een code via email.

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
prepaidsmurf schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 19:47:
[...]

En met Black Friday 2018 hadden we nog 7 GB voor 5 euro, voor drie maanden. Ik kan me niet herinneren wat het vorig jaar was (waarschijnlijk niks dus). Is dit misschien te vroeg live gezet?

Hoe dan ook, ik weet nog niet of ik dit wel ga kopen. Ik vulde wat in om te zien of ik daarna een adres moest opgeven. Dan haak ik meteen af: twee punten waar het mis kan gaan, een nieuwe simkaart per post en een code via email.
Nee is denk ik niet voor black Friday. Lyca Mobile heeft die 3 maanden bundels ook al uitgerold naar andere landen, bv in belgie waar je de bundel al wel kan kopen.

Ik vind eigenlijk 3 maanden bundels ook slimmer om klanten aan te trekken, als iemand een Jaarbundel/contract wou dan had je die al wel ergens bij een andere provider, maar door kortere periodes aan te bieden kan je weer klanten aantrekken, die zich liever helemaal niet voor een jaar of langer willen vast leggen.

[ Voor 18% gewijzigd door fl2001 op 04-09-2020 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Lmobi had al sinds 2016 in Belgie die 3 maanden en 6 maanden bundels. Lyca had daar van L-mobi gekopierd.
fl2001 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 19:49:
[...]
Nee is denk ik niet voor black Friday. Lyca Mobile heeft die 3 maanden bundels ook al uitgerold naar andere landen, bv in belgie waar je de bundel al wel kan kopen.

Ik vind eigenlijk 3 maanden bundels ook slimmer om klanten aan te trekken, als iemand een Jaarbundel/contract wou dan had je die al wel ergens bij een andere provider, maar door kortere periodes aan te bieden kan je weer klanten aantrekken, die zich liever helemaal niet voor een jaar of langer willen vast leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: geen handel zonder concurrentie zeg je? dat klopt, maar als een grote bestaande partij goedkoper is dan de nieuwkomer kan die nieuwkomer niet groeien, dus de concurrenite moet van de nieuwkomer afkomen die klanten moet weglokken van de bestaande partij.
lyca zorgt nu dat ze goedkoper bliijven, zij zijn de bestaande partij dsu gaan klanten niet van lyca naar l-mobi, en sommige zelfs weer terug van l-mobi naar lyca. l-mobi moet iets gaan bieden waar massas klanten op af stormen, dat l-mobi het bijna te dk krijgt om de simkarten te versturen zo veel. maar ze laten lyca gewoon goedkpere bundels maken zonder te reageen, en dar gaan die paarduizend opgebouwde klnaten dan weer.... naar lyca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
dicksterk schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 18:17:
@janon: geen handel zonder concurrentie zeg je? dat klopt, maar als een grote bestaande partij goedkoper is dan de nieuwkomer kan die nieuwkomer niet groeien, dus de concurrenite moet van de nieuwkomer afkomen die klanten moet weglokken van de bestaande partij.
lyca zorgt nu dat ze goedkoper bliijven, zij zijn de bestaande partij dsu gaan klanten niet van lyca naar l-mobi, en sommige zelfs weer terug van l-mobi naar lyca. l-mobi moet iets gaan bieden waar massas klanten op af stormen, dat l-mobi het bijna te dk krijgt om de simkarten te versturen zo veel. maar ze laten lyca gewoon goedkpere bundels maken zonder te reageen, en dar gaan die paarduizend opgebouwde klnaten dan weer.... naar lyca
Dat is wat ik al eerder had gezegd, en dat doet Lyca heel slim. Veel bedrijven zouden een nieuwkomer niet serieus nemen, maar wat doe lyca, voordat ze er weer echt een concurrent bij hebben, drukken ze die meteen van de markt. Niemand stapt over en na een tijdje is het byebye L-Mobi....

Overigens zie ik net op de site, dat L-Mobi de 2 grootste maandbundels weer een stuk goedkoper hebben gemaakt.

Voor 19.95 e per maand heb je nu 900 min+90 +19 GB ( waarvan 4GB door het opwaarderen) Nu is L-Mobi weer goedkoper dan Lyca met die maandbundel, in iedergeval tot de 20GB bundel dan.

Ik denk trouwens dat het ook belangrijk is om de all-in 2 deal wat aan te passen, daar moet minimaal nog 1 GB bij en eigenlijk zelfs 2.

Het gemiddelde data verbruik lag een tijdje terug in nederland op 4GB per maand, dat zal nu al wel gestegen zijn tot minimaal 4.5 GB of misschien wel meer.

Denk dat de 10 euro bundel geschikt moet zijn voor een gemiddelde verbruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
L-mobi gaat voor kwaliteit en waarheid (doen wat ze zeggen). Lyca kwaliteit en hoe snel de data op gaat. Dat weten klanten wel.
dicksterk schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 18:17:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
klopt, ik zie ook nu 10GB (+4GB =totaal 14GB)+600 min + 60 sms is nu €17.50
ook nu 15GB (+4GB =totaal 19GB)+900 min + 90 sms is nu €19.95
L-mobi heeft nu de beste prijs voor grote bundels..

Lyca 12GB is €20 en 18GB is €25.
Lebara 5GB €15, 7GB is €20 en 15GB is €30
fl2001 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 18:37:
[...]Overigens zie ik net op de site, dat L-Mobi de 2 grootste maandbundels weer een stuk goedkoper hebben gemaakt.

Voor 19.95 e per maand heb je nu 900 min+90 +19 GB ( waarvan 4GB door het opwaarderen) Nu is L-Mobi weer goedkoper dan Lyca met die maandbundel, in iedergeval tot de 20GB bundel dan.

[ Voor 16% gewijzigd door Janon op 05-09-2020 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
Janon schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 18:45:
klopt, ik zie ook nu 10GB (+4GB =totaal 14GB)+600 min + 60 sms is nu €17.50
ook nu 15GB (+4GB =totaal 19GB)+900 min + 90 sms is nu €19.95
L-mobi heeft nu de beste prijs voor grote bundels..

Lyca 12GB is €20 en 18GB is €25.
Lebara 5GB €15, 7GB is €20 en 15GB is €30

[...]
Tot en met laten we zeggen 20GB is inderdaad L-Mobi nu best een stuk goedkoper dan LycaMobile. En voor sommige ook met het voordeel, dat je geen belminuten hoeft te nemen.

Dus dan heb je voor 19 euro 19 GB. Gemiddeld 1 euro per GB :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 17:41
fl2001 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 19:56:
[...]

Tot en met laten we zeggen 20GB is inderdaad L-Mobi nu best een stuk goedkoper dan LycaMobile. En voor sommige ook met het voordeel, dat je geen belminuten hoeft te nemen.

Tja, ik heb een Spaanse simkaart met 100GB voor 21 euro in heel Europa, dus zo goedkoop is dat ook weer niet >:)

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
birdibird schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:12:
[...]

Tja, ik heb een Spaanse simkaart met 100GB voor 21 euro in heel Europa, dus zo goedkoop is dat ook weer niet >:)
Tja het kan natuurlijk goedkoper, maar volgens mij zijn er in nederland maar weinig providers waar je voor 1 euro 1 GB kan krijgen, zonder dat je meteen een 2 jarig contract of all-in pakketen moeten nemen...

Maar ben wel benieuwd, welke spaanse simkaart is dat dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• birdibird

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:17
Hoe zit het inmiddels bij L-Mobi met roaming?
Mag de hele bundel in het buitenland verbruikt worden? Ik zie bij de bundels daar niets over staan.
Liften ze mee op de roamingovereenkomsten van KPN of hebben ze eigen afspraken? Is er 4G in het buitenland? Kunnen er bundels worden gekocht voor goedkopere eenheden bij roaming buiten EU?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Spaanse bedrijf dom bezig en ze krijgen zeker wel Dikke rekening van Nederlandse provider.
Volgens de wet, Door klant elke betaalde €3.50 moet jij 1GB open zetten, dus als Spaanse bedrijf 100GB open zet, dan nog als jij 100GB gebruikt (max 60dagen in EU), dan ontvang spaanse bedrijf 350 euro factuur van NL provider. Dus 21 euro tegen 350 euro. Zoo houd jij niet vul.
birdibird schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:12:
[...]Tja, ik heb een Spaanse simkaart met 100GB voor 21 euro in heel Europa, dus zo goedkoop is dat ook weer niet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksnake88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-09 11:27
Komt het verbruik overeen met data die geteld wordt bij L mobi? En is er een manier (app/sms) om te kijken hoeveel MB je verbruikt bij een (12mnd) bundel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Janon schreef op zondag 6 september 2020 @ 05:00:
Spaanse bedrijf dom bezig en ze krijgen zeker wel Dikke rekening van Nederlandse provider.
Volgens de wet, Door klant elke betaalde €3.50 moet jij 1GB open zetten, dus als Spaanse bedrijf 100GB open zet, dan nog als jij 100GB gebruikt (max 60dagen in EU), dan ontvang spaanse bedrijf 350 euro factuur van NL provider. Dus 21 euro tegen 350 euro. Zoo houd jij niet vul.

[...]
Ik gebruik het vooral in Spanje :)
Maar ze zijn niet de enige Europese provider met dit soort tarieven hoor.

[ Voor 6% gewijzigd door birdibird op 06-09-2020 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

fl2001 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 19:56:
[...]

op welk webadres vind ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
druipgrot schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:58:
[...]

op welk webadres vind ik dit?
Het is de 15GB data deal die 18,95 kost, maar door de opwaardeer actie's kom je dan in totaal op 19 GB uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
fl2001 schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:42:
[...]

Het is de 15GB data deal die 18,95 kost, maar door de opwaardeer actie's kom je dan in totaal op 19 GB uit.
Het is maar wat een gek (wij, met z'n allen) er voor geeft.

Lyca Black Friday 2017 had 3 GB voor 1 euro. Dat is sindsdien de meetlat die ik hanteer om na te gaan hoe hard we genaaid worden.

Het nadeel van al die speciale acties, zoals nu ook weer blijkt, is dat ze vaak verre van foutloos werken (testen wordt kennelijk uitbesteed aan de gebruiker, L-- ditto): zelfs al krijg je de simkaart en een code dan werkt de code natuurlijk weer niet. Daar heb ik al eerder mijn vingers aan gebrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Het klopt, En heb je ook €1.05 ook na buitenland kunnen bellen.

L voor Lebara
L voor Lyca
L voor L-mobi

hoe komt dat alle 3 bedrijven namen begienen met L ?
fl2001 schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:42:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
In Spanje kun je niet vergelijken met Nederland.
in india voor €3.39 elke dag krijgen we 3 GB.
birdibird schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:26:
[...]Ik gebruik het vooral in Spanje :)
Maar ze zijn niet de enige Europese provider met dit soort tarieven hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Janon schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:07:
In Spanje kun je niet vergelijken met Nederland.
in india voor €3.39 elke dag krijgen we 3 GB.

[...]
Maar india is geen goed voorbeeld om met nederland te vergelijken, aangezien het inkomen van personen daar veel lager ligt dan in nederland.

Maar als je bv Denemarken neemt, waar het gemiddelde inkomen HOGER ligt dan in nederland, dat is wel goed vergelijkings materiaal...

Daar heb je voor 13 euro bij Lebara 100GB aan data!! zelfde bij LycaMobile en meerdere aanbieders in denemarken, en gewoon prepaid he.

Hoe kan dat zo een groot verschil zijn? We hebben in nederland, als ik alle testen moet geloven de beste netwerken... Dan worden we toch gewoon goed genaaid hier.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

fl2001 schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:23:
[...]
Dan worden we toch gewoon goed genaaid hier.....
Heb je het ook door? 8) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
In Nederland KPN, Vodafone en T-Mobile bepalen prijs samen met overheiden (licentie prijs speelt grote roll, Overheid zit tussen (soort accecijn) KPN betaalt miljarden aan overheid (hoever ik weet) dat moet wel ergens vandaan gehaald moeten worden toch. maar ik DeneMarken inkomsten Belasting is 52%. Dus daar moeten we ook kijken.
fl2001 schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:23:
[...]
Maar india is geen goed voorbeeld om met nederland te vergelijken, aangezien het inkomen van personen daar veel lager ligt dan in nederland.
Maar als je bv Denemarken neemt, waar het gemiddelde inkomen HOGER ligt dan in nederland, dat is wel goed vergelijkings materiaal...
Daar heb je voor 13 euro bij Lebara 100GB aan data!! zelfde bij LycaMobile en meerdere aanbieders in denemarken, en gewoon prepaid he.
Hoe kan dat zo een groot verschil zijn? We hebben in nederland, als ik alle testen moet geloven de beste netwerken... Dan worden we toch gewoon goed genaaid hier.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
darksnake88 schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:19:
Komt het verbruik overeen met data die geteld wordt bij L mobi? En is er een manier (app/sms) om te kijken hoeveel MB je verbruikt bij een (12mnd) bundel?
Heb net even gekeken. Er zit bij mijn datagebruik 1% verschil in wat mijn Android telefoon aangeeft en wat op de Lmobi portal te zien is. De portal zelf ziet er wat spartaans uit maar bevat verder alle details die je nodig hebt en is real-time, data wordt in blokken van 5mb geknipt en weergegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Klopt, ik heb het gevraagd, L-mobi reken achter af na elke 5mb verbruikt.
stel 1cent per MB: Stel jij heb 0.36 cent saldo, ze laten jou 5MB gebruiken, dan halen ze 5 cent er af. Dus jou saldo wordt 0.29 cent.

Dus, wordt echt verbruikt afgerekend. Dit is goed, Als ik via whatsup kleine bericht stuur, dan gaat mijn MB's niet snel op.
tyson69 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:15:
[...]Heb net even gekeken. Er zit bij mijn datagebruik 1% verschil in wat mijn Android telefoon aangeeft en wat op de Lmobi portal te zien is. De portal zelf ziet er wat spartaans uit maar bevat verder alle details die je nodig hebt en is real-time, data wordt in blokken van 5mb geknipt en weergegeven

[ Voor 11% gewijzigd door Janon op 08-09-2020 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
;-)het aanbieden van jaarbundels wat l-mobi doet vindt blijjkbaar navolging. Vandag kreeg ik van mijn vaste internet provider(waar ik adsl 20mbps afneem) Spotstreaming een aanbod om over te stappen van het betalen van 26 eruo per maand(312 eruo per jaar) naar een jaar vooruitbetalen voor 200 euro(omgerekend 16,67 per maand). @janon krijgt nog gelijk;-) andere bedrijven gaan dit idee kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Lmobi eigenaar is de uitvinden van deze betaling manier in Telecom branche.
Dit was goed idee van L-mobi eigenaar.
dicksterk schreef op donderdag 10 september 2020 @ 21:49:
;-)het aanbieden van jaarbundels wat l-mobi doet vindt blijjkbaar navolging. Vandag kreeg ik van mijn vaste internet provider(waar ik adsl 20mbps afneem) Spotstreaming een aanbod om over te stappen van het betalen van 26 eruo per maand(312 eruo per jaar) naar een jaar vooruitbetalen voor 200 euro(omgerekend 16,67 per maand). @janon krijgt nog gelijk;-) andere bedrijven gaan dit idee kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Hoe ondervang je, ondervangen jullie eigenlijk het gebrek aan voicemail? Of ben je beperkt tot doorschakelen (als dat al kan bij L-mobi)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
druipgrot schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:25:
Hoe ondervang je, ondervangen jullie eigenlijk het gebrek aan voicemail? Of ben je beperkt tot doorschakelen (als dat al kan bij L-mobi)?
Heb je het echt nodig? Ik vind voicemail alleen maar irritant en zet dat altijd uit. Het is alleen maar dubbel werk: inspreken, afluisteren, en vervolgens weer terugbellen. Als ik niet opneem bellen ze nog maar een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik heb nu een L-mobi jaarbundel, die geeft voor €10 ontvang jij 10GB +1000 min +100 SMS
Lmobi werkt op KPN network.
Winkiller schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:39:
[...]
Waar moet ik kijken ? en wat krijg je ervoor ?
10 euro p/m voor +5gb + 500sms en onbeperkt bellen is best scherp, toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Winkiller schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:39:
[...]

Waar moet ik kijken ? en wat krijg je ervoor ?
10 euro p/m voor +5gb + 500sms en onbeperkt bellen is best scherp, toch ?
Simpel rondt data af op 1 kb per sessie. Bij die andere partij las ik dat het 5 MB per sessie is! Dat is dus wel iets om in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Nee, Lmobi rond ook per 1 kb, maar afrekening wordt na 5 mb (dat is ook alleen voor prepaid-tegoed gebruiker, als jij een bundel koopt, dat loop helemaal per kb)
TexMex schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:55:
[...]Simpel rondt data af op 1 kb per sessie. Bij die andere partij las ik dat het 5 MB per sessie is! Dat is dus wel iets om in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Is er op de website iets terug te vinden over de data-afronding op 1 kb? Want ik zie dat toch het liefst in een officiële bron.

[ Voor 6% gewijzigd door TexMex op 14-09-2020 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:00
Ik kan ook nergens terugvinden wat de maximum snelheid van het internet is. Alleen dat het 4G is.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:11
LordSinclair schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:32:
Ik kan ook nergens terugvinden wat de maximum snelheid van het internet is. Alleen dat het 4G is.
Hebben ze inderdaad nergens aangegeven.
In eerste instantie kon ik maar maximaal 7Mbps halen (naast mast), maar het lijkt dat het limiet is verschoven naar 20Mbps. Wel volledige CA (dus 4G+ op meerdere banden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Ja, de informatie op de website mag inderdaad wel wat beter, lijkt me ook een kleine moeite om de max snelheid en wat betreft de afronding van gebruikte data op de site te plaatsen.

Zelfde als de dag bundel die ze hebben, word ook helemaal niets van op de website gezet. Dan kan het wel op mylmobi staan, maar iemand die daarnaar zoekt, kijkt op de website, en gaat daar kijken wat het aanbod is.
Die gaan niet eerst een simkaart bestellen en dan hopen dat het toch ergens word aangeboden.

Aan de andere kant, krijg je bij l-mobi natuurlijk wel veel meer voor je geld.

Als je een tientje per maand max wilt kwijt zijn.

Bij L-Mobi krijg je voor 24 maanden bundel 10GB +1000min +100 smjes + geen aansluitkosten.
Bij Simpel: krijg je daar voor onbeperkt bellen + 500 smsjes + 4GB data en mogelijke aansluitkosten van 20 e.

En daarnaast, moet je daar ook nog is 50cent per maand betalen voor een plafond, als je zeker wilt zijn, van geen onverwachte rekening. Iets wat bij Lmobi niet eens kan, want het is prepaid product.

Mocht je bij Lmobi over je bundel willen gaan, moet je dus eerst opwaarderen, met de door jou gewenste bedrag. De buitenbundel kosten zijn trouwens bij lmobi ook vele malen voordeliger dan bij Simpel.

Weinig reden eigenlijk om voor simpel te gaan kiezen als je het mij vraagt ;)

[ Voor 8% gewijzigd door fl2001 op 14-09-2020 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

TexMex schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:39:
Is er op de website iets terug te vinden over de data-afronding op 1 kb? Want ik zie dat toch het liefst in een officiële bron.
Als iets me bij L-mobi is meegevallen is het wel de afrekening van data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
fl2001 schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:57:
Bij L-Mobi krijg je voor 24 maanden bundel 10GB +1000min +100 smjes + geen aansluitkosten.
Bij Simpel: krijg je daar voor onbeperkt bellen + 500 smsjes + 4GB data en mogelijke aansluitkosten van 20 e.
Dat is een behoorlijk verschil ja! Maar ik heb begrepen dat je bij L-mobi de kosten voor dit abonnement in één keer vooruit betaalt? Dan is het lastig één-op-één met Simpel te vergelijken. Simpel-klanten die verlengen krijgen overigens een bundel van vijf in plaats van vier GB per maand bij deze actie, al hebben nieuwe klanten daar nu natuurlijk niets aan.

€ 240,- is uiteraard geen onoverkomelijk bedrag, maar wie zegt mij dat L-mobi geen tweede Choozze wordt? Het constante geplug van L-mobi hier en vooral ook in de topics van concurrenten, maakt het voor mij niet direct heel betrouwbaar. Maar puur op basis van de bundel zelf is het inderdaad wel de voordeligere keuze, dat staat buiten kijf.

[ Voor 3% gewijzigd door TexMex op 14-09-2020 23:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
druipgrot schreef op maandag 14 september 2020 @ 21:28:
[...]

Als iets me bij L-mobi is meegevallen is het wel de afrekening van data.
Dat gevoel heb ik nu ook. Soms denk ik wel eens dat er een paar Mb's langs de teller glippen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

TexMex schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:57:
[...]

Dat is een behoorlijk verschil ja! Maar ik heb begrepen dat je bij L-mobi de kosten voor dit abonnement in één keer vooruit betaalt? Dan is het lastig één-op-één met Simpel te vergelijken. Simpel-klanten die verlengen krijgen overigens een bundel van vijf in plaats van vier GB per maand bij deze actie, al hebben nieuwe klanten daar nu natuurlijk niets aan.

€ 240,- is uiteraard geen onoverkomelijk bedrag, maar wie zegt mij dat L-mobi geen tweede Choozze wordt? Het constante geplug van L-mobi hier en vooral ook in de topics van concurrenten, maakt het voor mij niet direct heel betrouwbaar. Maar puur op basis van de bundel zelf is het inderdaad wel de voordeligere keuze, dat staat buiten kijf.
Nou ja om de rente die je misloopt hoef je het niet te laten ;-) Niets is zeker, vooral niet in deze tijd. Ik zou het niet doen, maar ik ben dan ook een kleinverbruiker die op een tiende zit. En het pluggen is overzichtelijk, Janon is hier de enige plugger denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
druipgrot schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:07:
[...]
Nou ja om de rente die je misloopt hoef je het niet te laten ;-) Niets is zeker, vooral niet in deze tijd. Ik zou het niet doen, maar ik ben dan ook een kleinverbruiker die op een tiende zit. En het pluggen is overzichtelijk, Janon is hier de enige plugger denk ik.
en @dicksterk natuurlijk, al is die de laatste tijd wel wat stilletjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
TexMex schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:57:
[...]

Dat geplug valt wel mee, dat is alleen Jonan die dat doet, en dat is ook maar een verkoper van L-Mobi. Ik weet niet in hoeverre je daar L-Mobi verantwoordelijk voor moet houden.

Het zou kunnen natuurlijk dat het een 2e Choozze word, helemaal uitsluiten zou ik dat zeker niet doen, het is en blijft een nieuwe partij met nog weinig klanten...

Als je daar zo bang voor bent, kan je natuurlijk ook voor een Jaarbundel gaan. Dan krijg je voor een tientje 7GB +700 min + 70 smsjes ;) Nog steeds +3 of +2GB meer data, afhankelijk of je al klant bent van simpel of niet.

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

tyson69 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:06:
[...]

en @dicksterk natuurlijk, al is die de laatste tijd wel wat stilletjes
Helemaal niet natuurlijk. Het doet me er soms wel aan denken. Maar ik zou 'm eerder positief kritisch noemen. Een plugger is partijdig. Maar goed ik heb er geen officiële definities op nageslagen.

• prepaidsmurf
Inmiddels is het bestelproces waar ik eerder over zeurde voldoende gerepareerd, dus wat moet je als je bescheiden voorstel (3 GB voor 5 euro) genegeerd wordt, 2 GB daar bovenop laten lopen? Dacht het niet.

Twee minpunten: als gast moet je voor jan lul een email adres invullen hoewel de bundel meteen werkt, ook is er nog een erg slordige provocatie (invalid certificate) die me bijna deed afhaken.

• bobdevries109
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 13-05-2021
Voor de L-Mobi meelezers

10 GB Jaarbundel voor €10,- staat verkeerd op de site, dit moet een 2 jarige bundel heten!

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/G2Lq9sp/Knipsel.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
prepaidsmurf schreef op donderdag 17 september 2020 @ 19:28:
Inmiddels is het bestelproces waar ik eerder over zeurde voldoende gerepareerd, dus wat moet je als je bescheiden voorstel (3 GB voor 5 euro) genegeerd wordt, 2 GB daar bovenop laten lopen? Dacht het niet.

Twee minpunten: als gast moet je voor jan lul een email adres invullen hoewel de bundel meteen werkt, ook is er nog een erg slordige provocatie (invalid certificate) die me bijna deed afhaken.
Ik wacht ook nog op de 3GB voor 5 euro deal. Dan ben ik echt over! Tot die tijd wacht ik nog eventjes
En dat zal meteen een trekker worden, hoop dat er voldoende kaarten op voorraad liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

prepaidsmurf schreef op donderdag 17 september 2020 @ 19:28:

Je spreekt vaak in raadselen waar ik na wat nadenken nog wel iets van snap. Maar wat bedoel je nu, dat je naar lyca gaat met die drie maanden voor 15 Euro? Dan snap ik echter die 'dus' na de komma niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
druipgrot schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:52:
[...]

Je spreekt vaak in raadselen waar ik na wat nadenken nog wel iets van snap. Maar wat bedoel je nu, dat je naar lyca gaat met die drie maanden voor 15 Euro? Dan snap ik echter die 'dus' na de komma niet.
Volgens mij kan je als gast geen bundel kopen bij L-Mobi, dus hij zal wel Lycamobile bedoelen.

Die 3 maanden bundels staan inmiddels online en kunnen nu ook echt gekocht worden.

Zelf ga ik die eind van de maand ook kopen, dan zit ik voor de rest van het jaar wel goed, voor een erg lage prijsje ;)

Dan zie ik daarna wel weer wat de mogelijkheden zijn, als dit maar iets eenmaligs van Lyca blijkt te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:26
Janon schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:24:
Lmobi eigenaar is de uitvinden van deze betaling manier in Telecom branche.
Dit was goed idee van L-mobi eigenaar.
[...]
Tweak doet dit al jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
druipgrot schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:52:
[...]

Gratis tips niet toegespitst op tabula rasa hamsters in een tredmolen, L++ boven alles.

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

fl2001 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:39:
[...]

Volgens mij kan je als gast geen bundel kopen bij L-Mobi, dus hij zal wel Lycamobile bedoelen.

Die 3 maanden bundels staan inmiddels online en kunnen nu ook echt gekocht worden.

Zelf ga ik die eind van de maand ook kopen, dan zit ik voor de rest van het jaar wel goed, voor een erg lage prijsje ;)

Dan zie ik daarna wel weer wat de mogelijkheden zijn, als dit maar iets eenmaligs van Lyca blijkt te zijn ;)
Dank je, want van zijn antwoord word je ook niet wijzer ;-)

Hoewel dat 'gast' begrijp ik ook niet helemaal, maar dat zal snel komen, ik wil eigenlijk eerst een SIM kaart bestellen, dan nummerbehoud en dan pas die bundel bestellen, dan ben ik geen gast meer denk.

Nogmaals, eigenlijk heb ik voldoende aan L-mobi's 25 Euro jaarpakket, een soort lelijk eendje. Maar dan raast Lyca voorbij met een Ferrari voor 15 Euro per kwartaal. Klopt op jaarbasis dus meer dan 2x zoveel geld uit mijn zakken terwijl ik bij lange na nog niet eens 100 minuten per maand bel, en ook moeite zal moeten doen om die 5GB op te maken...

• prepaidsmurf
fl2001 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:39:
[...]

Op 14-9 werkte het nog niet, op 17-9 wel: een loos aanbod voor de eerste helft van de maand. Dus verlenging lijkt me gegarandeerd. Als ze slim zijn in ieder geval tot en met Black Friday om nieuwe fouten te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

prepaidsmurf schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:58:
[...]

Op 14-9 werkte het nog niet, op 17-9 wel: een loos aanbod voor de eerste helft van de maand. Dus verlenging lijkt me gegarandeerd. Als ze slim zijn in ieder geval tot en met Black Friday om nieuwe fouten te vermijden.
en weer doet je dus me de das om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01:24
Zijn de simkaarten al ergens in de regio Denhaag-Rdam te koop?

Wil een prepay simkaartje halen, maar wil niet dat ie naar me opgestuurd wordt. Liever anoniem dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
koektrommeltje schreef op zondag 20 september 2020 @ 23:14:

Wil een prepay simkaartje halen, maar wil niet dat ie naar me opgestuurd wordt. Liever anoniem dus..
Je zou het is kunnen proberen bij een Optie1 filiaal. Ik was er toevallig in eentje afgelopen week en die hadden ze echt net binnen gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01:24
fl2001 schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:08:
[...]

Je zou het is kunnen proberen bij een Optie1 filiaal. Ik was er toevallig in eentje afgelopen week en die hadden ze echt net binnen gehad...
Bedankt voor je reactie. Ligt niet direct in de omgeving waar ik vaak moet zijn, maar is wellicht een optie als ik keer naar het centrum ga.

Zijn de verkooppunten/dealers al ergens online te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
Ik heb niet het idee dat L-mobi een administratie bijhoudt van de verzonden simkaartnummers en adressen. Toen ik er deze zomer op kantoor was zaten een paar medewerkers handmatig enveloppen te vullen met een stapel kaarten ernaast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
koektrommeltje schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:19:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ligt niet direct in de omgeving waar ik vaak moet zijn, maar is wellicht een optie als ik keer naar het centrum ga.

Zijn de verkooppunten/dealers al ergens online te vinden?
Nee er is geen online lijst, je kan beter even een mailtje naar ze sturen, ze reageren best snel terug. Volgens mij worden de simkaarten momenteel nog maar in heel weinig winkels verkocht.

Je kan natuurlijk ook de dichtstbijzijnde Optie1 filiaal bellen en vragen of ze de simkaarten hebben, dan ga je er sowieso niet voor niks naar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Hoe dan ook, zojuist naar de driemaandenbundel van Lycamobile gegaan. Met dank aan L-mobi. Nog wel even gekeken hoe L-mobi me had kunnen houden. Ik voel me akelig bijna een Dick Sterk. Laat ik zeggen dat die voorbije actie van de jaarbundel met 1GB/mnd etc (van €60) voor €40 de ab-so-lu-te ondergrens is, maar dat ie eigenlijk €30 zou moeten zijn om me te verleiden. Halveren dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalty
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-12-2024

Ik zag van de week een straatverkoper in het centrum van Den Haag.
Aan de Passage tussen grote markt en spuistraat stond hij.

[ Voor 7% gewijzigd door Royalty op 21-09-2020 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
maar in Sim only Lmobi is de eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
hahaha, ik plak mijn envelopen met mijn voeten. 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 omdat ze bijhouden, daarom kregen jullie geen simkaarten meer en aantal waren van jullie geblokeerd. >:) ;) >:)
tyson69 schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:39:
[...]Ik heb niet het idee dat L-mobi een administratie bijhoudt van de verzonden simkaartnummers en adressen. Toen ik er deze zomer op kantoor was zaten een paar medewerkers handmatig enveloppen te vullen met een stapel kaarten ernaast

[ Voor 11% gewijzigd door Janon op 22-09-2020 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
Janon schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:01:
hahaha, ik plak mijn envelopen met mijn voeten. 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
[...]
Grapjas. Bedoel meer dat er geen automatische leverstraat is die de verzendingen maakt en daarmee registratie uitvoert. Dat ze adressen waaraan wordt verzonden bijhouden (excel) dat neem ik ook meteen aan

[ Voor 12% gewijzigd door tyson69 op 22-09-2020 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Hoe weet jij dat ze niet doen?
tyson69 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:25:
[...]Grapjas. Bedoel meer dat er geen automatische leverstraat is die de verzendingen maakt en daarmee registratie uitvoert. Dat ze adressen waaraan wordt verzonden bijhouden (excel) dat neem ik ook meteen aan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Bij Mutti Merkel [1] hebben ze nu een echte prepaid jaarbundel (d.w.z. zonder 11 tussenschotjes) met 30 GB voor 50 euro. L-- probeert nog steeds 90 euro te vangen voor een "jaar"bundel met 36 GB.

doe eens normaal

[1] https://www.teltarif.de/o...ket-preis/news/82040.html

[ Voor 16% gewijzigd door PaT op 24-09-2020 07:45 ]

• fl2001
prepaidsmurf schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:24:
Bij Mutti Merkel [1] hebben ze nu een echte prepaid jaarbundel (d.w.z. zonder 11 tussenschotjes) met 30 GB voor 50 euro. L-- probeert nog steeds 90 euro te vangen voor een "jaar"bundel met 36 GB.

Wollt Ihr den totalen und zielstrebigen Anschluss auf der Heimat wie Sie es bisher noch nicht gegeben hat?

Ik had al een poosje terug aangeven dat L-Mobi ook met zo een soort bundel moest komen... @Jonan zou dat volgens mij gaan vragen als dat mogelijk was, helaas niks meer van gehoord.

Er is in nederland volgens mij nog geen 1 provider die zo iets aanbied, denk dat als lmobi dat wel zou doen het best wat klantjes zou kunnen aantrekken.

Vaak genoeg de vraag op forums gezien van mensen die zulke type bundels zoeken...

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Wollt Ihr den totalen und zielstrebigen Anschluss auf der Heimat wie Sie es bisher noch nicht gegeben hat?

Dit keer geen woord Spaans aan, noch dus, totaal begrepen dit en met mij alle andere tabula rasa hamsters in tredmolens.

• prepaidsmurf
fl2001 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:37:
[...]

Ik had al een poosje terug aangeven dat L-Mobi ook met zo een soort bundel moest komen... @Jonan zou dat volgens mij gaan vragen als dat mogelijk was, helaas niks meer van gehoord.

Er is in nederland volgens mij nog geen 1 provider die zo iets aanbied, denk dat als lmobi dat wel zou doen het best wat klantjes zou kunnen aantrekken.

Vaak genoeg de vraag op forums gezien van mensen die zulke type bundels zoeken...
Voor schippers binnen Europa wel eens zoiets gezien, maar dat was peperduur.

Zelfs Lebara heeft nu een "jaar"bundel die die kant op gaat: geen verval van tegoed aan het einde van een maand en nog 32 Kbps down als data eerder op is.

Lebara.DE, uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janon
Ik heb wel gevraagd, maar ze geven aan dat max 15GB per maand is. Minimaal 2 manden tot 12 geldig.

Dus die 30 GB voor 12 maanden geldig zijn, , maar vrij om te gebruiken hoeveel GB waneer en in welke maand dat jij in het 12 maand, toch ?

• fl2001
Janon schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:20:
Ik heb wel gevraagd, maar ze geven aan dat max 15GB per maand is. Minimaal 2 manden tot 12 geldig.

Dus die 30 GB voor 12 maanden geldig zijn, , maar vrij om te gebruiken hoeveel GB waneer en in welke maand dat jij in het 12 maand, toch ?

[...]
Het gaat ook niet om per maand maar om een bundel die 365 dagen geldig is.

Dus inderdaad een bundel die je in 1 keer krijgt en vrij kan gebruiken in de komende 365 dagen.

• Janon
Ik heb dat gevraagd, maar ze willen dat klanten moeten minimaal 2 maanden en max 12 maanden mogen gebruiken.
fl2001 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:11:
[...]Het gaat ook niet om per maand maar om een bundel die 365 dagen geldig is.
Dus inderdaad een bundel die je in 1 keer krijgt en vrij kan gebruiken in de komende 365 dagen.

• fl2001
Janon schreef op woensdag 23 september 2020 @ 22:03:
Ik heb dat gevraagd, maar ze willen dat klanten moeten minimaal 2 maanden en max 12 maanden mogen gebruiken.

[...]
12 maanden is toch goed, niemand had het over een bundel die onbeperkt houdbaar zou zijn.

bv 50 GB voor 75 euro en die mag je dan in de komende 12 maanden verbruiken, doe je dat niet is je data gewoon weg. Over zo een bundel hebben we het.
Pagina: 1 ... 11 ... 20 Laatste