Goed zo...
Bericht verwijderd, niet meer relevant....
[ Voor 95% gewijzigd door JohnBKn op 30-05-2021 19:03 . Reden: niet meer relevant ]
Afgelopen donderdag ook zo'n 100/25/5 jaarbundel met sim besteld. Zaterdag in huis en *100# klopte in mijn geval, werkt ook meteen.
Wel echt de meest generieke brief en kleinste verpakking voor een simkaart die ik ooit heb gezien.
Wel echt de meest generieke brief en kleinste verpakking voor een simkaart die ik ooit heb gezien.
Ik heb nu sinds ongeveer een maand een tweetal SIMkaartjes van L-mobi binnen gekregen (De actie van 2 SIMkaartjes voor de prijs van 1, voor 25 euro per jaar, met 256MB per kaartje per maand plus nog wat SMS en belminuten).
Ik loop echter met mijn Note 9 met android 10 tegen het probleem aan dat met de APN: L-mobi het internet prima lijkt te werken in Nederland, maar niet in Duitsland. Ik zie in dit onderwerp een aantal berichten van enige tijd geleden dat meerdere mensen precies dat zelfde probleem hebben, maar een oplossing ben ik helaas nog niet tegen gekomen. Is er inmiddels iemand die die heeft weten op te lossen? De klantenservice blijft maar hangen bij "APN goed instellen" (heb ik al gedaan, werkt prima in NL, niet in Duitsland), en de FAQ geeft ook niet meer dan dat.
Ik loop echter met mijn Note 9 met android 10 tegen het probleem aan dat met de APN: L-mobi het internet prima lijkt te werken in Nederland, maar niet in Duitsland. Ik zie in dit onderwerp een aantal berichten van enige tijd geleden dat meerdere mensen precies dat zelfde probleem hebben, maar een oplossing ben ik helaas nog niet tegen gekomen. Is er inmiddels iemand die die heeft weten op te lossen? De klantenservice blijft maar hangen bij "APN goed instellen" (heb ik al gedaan, werkt prima in NL, niet in Duitsland), en de FAQ geeft ook niet meer dan dat.
Ik herinner me wel gelezen te hebben dat de internet verbinding gestart moest worden in Nederland. Ik ging er vanuit dat het betekende dat als je de telefoon in Duitsland aanzet je geen internet hebt. Maar als je de grens overgaat met een werkende telefoon wel.thanalas schreef op maandag 7 juni 2021 @ 00:12:
Ik loop echter met mijn Note 9 met android 10 tegen het probleem aan dat met de APN: L-mobi het internet prima lijkt te werken in Nederland, maar niet in Duitsland.
Als ik een steen gooi ligt die in noordrijn-westfalen. Ik laat je weten als ik er ook tegenaan loop.
Heb je roaming ingeschakeld op jouw mobiel? Lijkt me meer een instelling van jouw mobiel dat niet goed is ingesteld. Hier bij partner werkt mobiel internet wel in buitenland.
Ik had de afgelopen weken elke keer een perfect werkende internetverbinding toen ik vanuit Nederland via de A67 de grens over reed, waarna die verbinding ineens verdween toen ik Noordrijn-Westfalen in reed. Andersom ook, als ik weer een stukje terug in Nederland ben gereden dan komen de gemiste emails, SMSjes en andere berichten ineens wel binnen, zonder dat ik iets aan de instellingen van mijn telefoon heb veranderd. Gaat dus toch ergens iets mis, maar wat?Gurd schreef op maandag 7 juni 2021 @ 00:22:
Ik herinner me wel gelezen te hebben dat de internet verbinding gestart moest worden in Nederland. Ik ging er vanuit dat het betekende dat als je de telefoon in Duitsland aanzet je geen internet hebt. Maar als je de grens overgaat met een werkende telefoon wel.
Als ik een steen gooi ligt die in noordrijn-westfalen. Ik laat je weten als ik er ook tegenaan loop.
Ja, roaming staat standaard aan.Exor schreef op maandag 7 juni 2021 @ 00:24:
Heb je roaming ingeschakeld op jouw mobiel? Lijkt me meer een instelling van jouw mobiel dat niet goed is ingesteld. Hier bij partner werkt mobiel internet wel in buitenland.
Net even getest: Als ik mijn tweede SIMkaartje (prepaid van Jumbo) activeer voor data dan heb ik ineens wel internet in Duitsland.
Heeft iemand VPN en VOIP werkend gekregen met zo'n L-Mobi simkaart? Ik heb nog niets daarover in dit forum kunnen terugvinden (met de zoekfunctie). Wel dat er andere firewall problemen waren/zijn met name met een 3G verbinding of lager. Aangezien ik geen 4G apparaat heb (en ook niet de behoefte heb om er vanwege dit probleem eentje aan te schaffen) graag een oplossing.
Zo niet dan maar weer terug naar Lycamobile of een andere provider waar het wel werkt.
Vervelend trouwens dat het kennelijk van provider tot provider verschilt wat je wel of niet kan/mag doen met je Internetbundel. Het gaat ze toch niks aan waar jij je data aan besteedt?
In strijd met vrijelijke Internet toegang en mogelijk zelfs in strijd met privacyregels, want een filter impliceert dat ze ook gegevens kunnen bijhouden waar jij je data wél aan besteedt.
Al dan niet in opdracht van de overheid worden deze gegevens uiteraard opgeslagen en uiteindelijk gebruikt men ze voor eigen gewin.
Bijvoorbeeld door meer geld te vragen voor het weghalen van filtering (een "zakelijke" oplossing noemen ze het dan), of door af te dwingen dat je via hen moet bellen!
Zo niet dan maar weer terug naar Lycamobile of een andere provider waar het wel werkt.
Vervelend trouwens dat het kennelijk van provider tot provider verschilt wat je wel of niet kan/mag doen met je Internetbundel. Het gaat ze toch niks aan waar jij je data aan besteedt?
In strijd met vrijelijke Internet toegang en mogelijk zelfs in strijd met privacyregels, want een filter impliceert dat ze ook gegevens kunnen bijhouden waar jij je data wél aan besteedt.
Al dan niet in opdracht van de overheid worden deze gegevens uiteraard opgeslagen en uiteindelijk gebruikt men ze voor eigen gewin.
Bijvoorbeeld door meer geld te vragen voor het weghalen van filtering (een "zakelijke" oplossing noemen ze het dan), of door af te dwingen dat je via hen moet bellen!
SWITCHES=/F DEVICE=HIMEM.SYS /TESTMEM:OFF
Dat klopt niet hoor, in nederland mogen providers geen diensten blokkeren. Je mag dus alles doen met je internet bundel. Ook bij L-Mobi.soedesh schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:43:
I
Ok, als dat zo is graag een oplossing voor mijn problemen.fl2001 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:11:
[...]
Dat klopt niet hoor, in nederland mogen providers geen diensten blokkeren. Je mag dus alles doen met je internet bundel. Ook bij L-Mobi.
Overigens lijkt het erop dat VOIP inmiddels deels werkt.
Toen ik de proxy instellingen invoerde (meestal niet nodig om die in te voeren, maar dat kan misschien ook aan het Draytek modem liggen wat ik als SIP client gebruik) zag ik ineens de R van "registered" staan,
Het is uiteindelijk gelukt met een sip account van Cheapconnect.
Ik moet nog wel testen of ik daadwerkelijk kan bellen en gebeld worden.
Met Voipbuster is het me vooralsnog niet gelukt en wat de VPN betreft wil het ook nog niet lukken.
[ Voor 54% gewijzigd door soedesh op 11-06-2021 01:23 ]
L-Mobi heeft iets nieuws: https://lmobisim.nl/product-category/kids/
Prepaid 6 maanden bundels voor kinderen. Die 1GB bundel zal voor sommige ouders misschien nog wel interessant zijn, 20 euro voor 6 maanden, elke maand 1 gb + 60 min + 10 smsjes.
op zich niet slecht, maar als dit is wat de klanten moet gaan trekken voor een nieuwkomer in een verzadigde markt.
Ik had liever grotere maand bundels gezien
Prepaid 6 maanden bundels voor kinderen. Die 1GB bundel zal voor sommige ouders misschien nog wel interessant zijn, 20 euro voor 6 maanden, elke maand 1 gb + 60 min + 10 smsjes.
op zich niet slecht, maar als dit is wat de klanten moet gaan trekken voor een nieuwkomer in een verzadigde markt.
Ik had gisteren dezelfde ervaring. Data lijkt wel te werken in Duitsland, maar geen enkele app die meer (online) werkt. Ik heb de apn gecheckt, alle Duitse providers geprobeerd (handmatig naar het betreffende netwerk geschakeld) maar niets hielp. Eenmaal in Nederland werkte L-Mobi data weer. Telefoon = Oneplus Nord.
:strip_exif()/f/image/rVA2GPzOtUQ3YMKTnU7bQr3P.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rVA2GPzOtUQ3YMKTnU7bQr3P.jpg?f=fotoalbum_large)
waarom nogsteeds, ook bij die nieuwe bundel, zo weinig belminuten. lebara, lyca, ollnadsnieuwe, youfone, simpel, tele2, t-mobile ..... lalemaal onbeperkt bellen. l-mobi na 1,5 jaar? nogsteeds geen enkele optie, dus ben ik nogsteeds bij lyca en blijf k daar tot ik een betere dela met een hogere fup vindt want eigenlijk heb ik te weinig aan 3000 minuten per maand. maar voor 5 euro krijg ik nergens meer tot nu toe, tenminste ik heb het nog niet gezien.
ik heb een 19GB voor €20, vind ik mooi genoegfl2001 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:29:
L-Mobi heeft iets nieuws: https://lmobisim.nl/product-category/kids/
Tweakers rocks, maar alleen technologisch.
Klopt, heb je ook wel gelijk in. Maar als ik bv nu zie dat de 2 jaarbundel van 10GB +1000min +100 smsjes per maand, uitkomt op gemiddeld 9 euro per maand, dus voor 215 euro krijg je 2 jaar lang, elke maand die bundel.druipgrot schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 22:47:
[...]
ik heb een 19GB voor €20, vind ik mooi genoeg
Als je dan vergelijkt wat je voor 9 euro met een maandbundel krijgt vind ik dat best wel bedroevend.
En tuurlijk begrijp ik wel dat bij jaarbundels extra korting zit, maar als je het vergelijkt met andere providers, dan zie je dat bij vrijwel elke provider de inhoud van de bundel hetzelfde is, alleen tegen extra meer kosten van 1 a 2 euro per maand voor een maand bundel.
zelfs bij lycamobile die ook jaarbundels heeft, is het verschil niet zo groot tussen de jaar en maandbundels.
Ik vind dat grote verschil tussen jaar en maandbundel niet echt te verklaren.
Ik doe dit ook alleen maar in de zomermaanden waar vakanties of uitjes in zitten. En dan voor mijn spiksplinternieuwe iPad Pro cellulair. Dus ik raak de belminuten en SMS’jes niet eens aan. Ik heb vergelijkend onderzoek gedaan en L-mobi verslaat ze allemaal.fl2001 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:22:
[...]
Klopt, heb je ook wel gelijk in. Maar als ik bv nu zie dat de 2 jaarbundel van 10GB +1000min +100 smsjes per maand, uitkomt op gemiddeld 9 euro per maand, dus voor 215 euro krijg je 2 jaar lang, elke maand die bundel.
Als je dan vergelijkt wat je voor 9 euro met een maandbundel krijgt vind ik dat best wel bedroevend.
En tuurlijk begrijp ik wel dat bij jaarbundels extra korting zit, maar als je het vergelijkt met andere providers, dan zie je dat bij vrijwel elke provider de inhoud van de bundel hetzelfde is, alleen tegen extra meer kosten van 1 a 2 euro per maand voor een maand bundel.
zelfs bij lycamobile die ook jaarbundels heeft, is het verschil niet zo groot tussen de jaar en maandbundels.
Ik vind dat grote verschil tussen jaar en maandbundel niet echt te verklaren.
In de andere maanden zou ik de data niet eens op krijgen met het alomtegenwoordige Wi-Fi. Ik vind je vergelijking onheus
Je zult sowieso volgend jaar een 4G device moeten aanschaffen omdat KPN (de MNO waarvan L-Mobi en ook Lycamobile, Lebara etc gebruik maken) 3G gaat uitzetten op 31 maart.soedesh schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:43:
Heeft iemand VPN en VOIP werkend gekregen met zo'n L-Mobi simkaart? Ik heb nog niets daarover in dit forum kunnen terugvinden (met de zoekfunctie). Wel dat er andere firewall problemen waren/zijn met name met een 3G verbinding of lager. Aangezien ik geen 4G apparaat heb (en ook niet de behoefte heb om er vanwege dit probleem eentje aan te schaffen) graag een oplossing.
Als je je huidige device wilt blijven gebruiken zul je over moeten stappen naar T-Mobile of een MVNO die gebruikt maakt van het T-Mobile netwerk aangezien Vodafone 3G al heeft uitgezet.
Check dan wel even of je huidige 3G device ook 3G op band 8 ondersteund (en niet alleen Band1 - 2100MHz), want de kans is groot dat T-Mobile in de toekomst 3G alleen alloceert op band 8.
Dat 3G in 2022 wordt uitgefaseerd kan iedereen wel Googelen, evenals het feit dat 2G nog tot 2025 in de lucht blijft, maar nu graag nog wat antwoorden op mijn vragen.davidoffm schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:12:
[...]
Je zult sowieso volgend jaar een 4G device moeten aanschaffen omdat KPN (de MNO waarvan L-Mobi en ook Lycamobile, Lebara etc gebruik maken) 3G gaat uitzetten op 31 maart.
Als je je huidige device wilt blijven gebruiken zul je over moeten stappen naar T-Mobile of een MVNO die gebruikt maakt van het T-Mobile netwerk aangezien Vodafone 3G al heeft uitgezet.
Check dan wel even of je huidige 3G device ook 3G op band 8 ondersteund (en niet alleen Band1 - 2100MHz), want de kans is groot dat T-Mobile in de toekomst 3G alleen alloceert op band 8.
Ik probeer je alleen te helpen, maar je reactie komt behoorlijk bot op me over.soedesh schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 04:20:
[...]
Dat 3G in 2022 wordt uigefaseerd kan iedereen wel Googelen, evenals het feit dat 2G nog tot 2025 in de lucht blijft, maar nu graag nog wat antwoorden op mijn vragen.
Aangezien je de weg naar googelen zo te zien goed kent; misschien kun je voor antwoorden op je vragen zelf Google even ter hand nemen; wat heb je zelf al gevonden? Dit zodat mensen die je willen helpen je geen antwoorden geven die je zelf al hebt geprobeerd, en je dus geen tijd van anderen verspilt.
L-Mobi ( De Prepaid Provider van Nederland) Bied nu ook maandelijks opzegbare abonnementen aan: https://www.jzp-lmobi.nl/
Ben benieuwd of dat iets gaat worden, qua abonnementen is toch een behoorlijk verzadigd markt.
Ben benieuwd of dat iets gaat worden, qua abonnementen is toch een behoorlijk verzadigd markt.
dick sterk 6gb data en nu ook onbeperkt bellen erbij. voor een mooi prijsje maandelijks opzegbaar is prepaid sim only.
Het SIM-only aanbod rammelt wel m.i.
- De beschrijvende teksten zij gewoon die van de jaarbundels, met betaling voor een jaar vooraf
- Geen info over echte betaalopties. Gaat dit met incasso? Of moet je voor voldoende beltegoed zorgen?
- Vanaf 7Gb kun je geen minuten meer bijkopen
- Wat bij meer verbruik?
Hier staat uitgelegd hoe het werkt: https://www.lmobi-simonly...d-sim-only-hoe-werkt-het/
Je kan die herhalende bundel NIET van uit je beltegoed betalen.
Wat toch best vreemd is, als je een mediamarkt kado kaart koopt, kan je daar toch ook gewoon alles mee kopen.
Bij Lycamobile heb ik dat een tijdje ook zo gedaan.
Dat gezegd, zijn de bundels wel mooi, maar of dit nou nog onder prepaid valt? dan zou je bv een budgetmobile ook als prepaid moeten zien.
Je kan die herhalende bundel NIET van uit je beltegoed betalen.
Wat toch best vreemd is, als je een mediamarkt kado kaart koopt, kan je daar toch ook gewoon alles mee kopen.
Bij Lycamobile heb ik dat een tijdje ook zo gedaan.
Dat gezegd, zijn de bundels wel mooi, maar of dit nou nog onder prepaid valt? dan zou je bv een budgetmobile ook als prepaid moeten zien.
leuk hoor;-( onbeperkt bellen enkel als add-on bij 6gb data. waardoor dat noglatijd duur is met 10,50. en hoe onbeperkt is dat dna, zit ik dna niet vast aan een fup van 3000 minuten net las bij lyca?
als ze iets revolutionairs willen doen moeten ze die onbeperkt bellen add-on bij elke databundel mogelk maken, ik hoef geen dat adus als ik dna 100mb dat akna kiezen +onbeperkt bellen voor 3,50 dan vind ik dat een mooie deal. nu moet ik er 6gb data bijnemen die ik nooit gebruik. dna blijft mijn hidige lyca-bundel hlland xs noglatijd beter(die ik nogsteeds voor 5 euro per maand krijg). enige zou zin las l-mobi geen fu heeft voor onbeperkt bellen of die veel hoger ligt dna bij lyca. weet iemand dat?
en hoeveel minuten krijg je bij de 10gb bundel? onbeperkt, omdat er niets bijstaat, of juist helemaal niets?
als ze iets revolutionairs willen doen moeten ze die onbeperkt bellen add-on bij elke databundel mogelk maken, ik hoef geen dat adus als ik dna 100mb dat akna kiezen +onbeperkt bellen voor 3,50 dan vind ik dat een mooie deal. nu moet ik er 6gb data bijnemen die ik nooit gebruik. dna blijft mijn hidige lyca-bundel hlland xs noglatijd beter(die ik nogsteeds voor 5 euro per maand krijg). enige zou zin las l-mobi geen fu heeft voor onbeperkt bellen of die veel hoger ligt dna bij lyca. weet iemand dat?
en hoeveel minuten krijg je bij de 10gb bundel? onbeperkt, omdat er niets bijstaat, of juist helemaal niets?
[ Voor 7% gewijzigd door dicksterk op 23-06-2021 23:16 ]
Onbeperkt bellen revolutionair? Bij simpel heb je dat voor 4 euro per maand, wel 2 jarig contract
Ongetwijfeld heeft lmobi voor het onbeperkt bellen een FUP, maar denk dat ze nog bezig zijn met het updaten van de site..
Ongetwijfeld heeft lmobi voor het onbeperkt bellen een FUP, maar denk dat ze nog bezig zijn met het updaten van de site..
@fl2001 op welk abonnement vna simpel doel je nu? ik kna geen abonnement voor 4 euro vinden waarmee onbeperkt bellen mogelijk is.
En heb jij ergens kunnen vinden hoeveel minuten je bij het mand-abonnement vna 10gb krijgt? je kna ze niet zelf kiezen bij dat abonnement.
En heb jij ergens kunnen vinden hoeveel minuten je bij het mand-abonnement vna 10gb krijgt? je kna ze niet zelf kiezen bij dat abonnement.
Neem het Simpel abonnement van 2,50 (met 250mb) en voeg voor 1,50 hier onbeperkt bellen aan toe.
Vergeet niet de cashback om de aansluitkosten te drukken
Vergeet niet de cashback om de aansluitkosten te drukken
interessante deal vna simpel. Ik heb l-mobi gemaild, als zij op de site of persoonlijk een bundel voor me willen neerzetten met enkel de onbeperkt bellen optie voor 3 euro, dan wil ik die best las maand-abonnement nemen.
Ik denk trouwens sowieso dat l-mobi het een stuk aantrekkelijker kna maken door het abonnement volledig aanpasbaar te mkaen door de gebruiker. dus 3 keuzelveldjes, hoeveel minuten, hoeveel sms en hoeveel mb/gb wil je. dan zou ik bijvoorbeeld enkel onbeperkt bellen nemen, en een andere gebruiker bijvoorbeeld weer 0 minuten en enkel data.
ik blijf em afvragen hoeveel minuten er bij dei 10gb bundel zitten, las dat onbepertk is is het een interessante dela 10gb+onbeperkt bellen voor 9 euro, dan net iets goedkoper dan youfone/simpel/hollands nieuwe die dat volgens mij allemaal voor 10 euro aanieden.
Ik denk trouwens sowieso dat l-mobi het een stuk aantrekkelijker kna maken door het abonnement volledig aanpasbaar te mkaen door de gebruiker. dus 3 keuzelveldjes, hoeveel minuten, hoeveel sms en hoeveel mb/gb wil je. dan zou ik bijvoorbeeld enkel onbeperkt bellen nemen, en een andere gebruiker bijvoorbeeld weer 0 minuten en enkel data.
ik blijf em afvragen hoeveel minuten er bij dei 10gb bundel zitten, las dat onbepertk is is het een interessante dela 10gb+onbeperkt bellen voor 9 euro, dan net iets goedkoper dan youfone/simpel/hollands nieuwe die dat volgens mij allemaal voor 10 euro aanieden.
Werkelijk een no-brainer voor een iPad cellulair. Per 1 juli ga ik daar zeker aan, minimaal voor €7 (5GB), maar ik denk nu al dat dat de €9 wordt voor 10GB per maand. Heeft El Mobi me toch maar even voor twee abonnementen te pakken!fl2001 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:01:
L-Mobi ( De Prepaid Provider van Nederland) Bied nu ook maandelijks opzegbare abonnementen aan: https://www.jzp-lmobi.nl/
Mis ik nou iets? Is dit data only? Zie nergens minuten staan?druipgrot schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:34:
[...]
Werkelijk een no-brainer voor een iPad cellulair. Per 1 juli ga ik daar zeker aan, minimaal voor €7 (5GB), maar ik denk nu al dat dat de €9 wordt voor 10GB per maand. Heeft El Mobi me toch maar even voor twee abonnementen te pakken!
Data only lijkt mij. Alleen wat Dick - doe mij onbeperkt bellen - Sterk opmerkte, bij de 6GB staat een keuzemenu bellen en SMS.WiseDise schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:54:
[...]
Mis ik nou iets? Is dit data only? Zie nergens minuten staan?
Edit wat [@tyson69 zegt: bij alle bundels staan die opties.
[ Voor 10% gewijzigd door druipgrot op 24-06-2021 17:40 ]
Op https://www.lmobi-simonly.nl/ staan bij alle databundels opties om minuten bij te kopen.
Deze verwarring krijg je als je met diverse URL's werkt en zaken niet (inhoudelijk) koppelt.
Overigens ook vreemd dat minuten/sms add-ons verschillende prijzen hebben; dezelfde aantallen minuten voor verschillende prijzen
Deze verwarring krijg je als je met diverse URL's werkt en zaken niet (inhoudelijk) koppelt.
Overigens ook vreemd dat minuten/sms add-ons verschillende prijzen hebben; dezelfde aantallen minuten voor verschillende prijzen
Ik heb al 2 jaar het €2,50 abonnement van Simpel + €1,50 voor onbeperkt bellen. Dus in totaal €4,00.
(Dus 250MB, 500SMS en onbeperkt bellen ipv 50 minuten)
Nooit problemen met bijvoorbeeld de gesprekskwaliteit gehad , altijd goed.
Alleen vind ik de MB aanvullers van Simpel onhandig en je moet bij Simpel niet buiten je bundel gaan, want dat kan in de papieren lopen. Daarom heb ik nu sinds kort L-mobi voor internet op Sim 2. Met € 0,01 per MB en veel keuzemogelijkheden lijkt de combinatie Simpel/ L-mobi me ideaal.
Wel maak ik me zorgen over gebruik in het buitenland, want daar lees ik toch wel wat verontrustende dingen over. Ik hoop het binnenkort uit te kunnen proberen in Duitsland en Denemarken…
(Dus 250MB, 500SMS en onbeperkt bellen ipv 50 minuten)
Nooit problemen met bijvoorbeeld de gesprekskwaliteit gehad , altijd goed.
Alleen vind ik de MB aanvullers van Simpel onhandig en je moet bij Simpel niet buiten je bundel gaan, want dat kan in de papieren lopen. Daarom heb ik nu sinds kort L-mobi voor internet op Sim 2. Met € 0,01 per MB en veel keuzemogelijkheden lijkt de combinatie Simpel/ L-mobi me ideaal.
Wel maak ik me zorgen over gebruik in het buitenland, want daar lees ik toch wel wat verontrustende dingen over. Ik hoop het binnenkort uit te kunnen proberen in Duitsland en Denemarken…
[ Voor 4% gewijzigd door JohnBKn op 24-06-2021 18:37 . Reden: aanvulling ]
www.lmobi-simonly.nl, Het lijk of dit een recurring bundel. Makkelijk te zeggen, is een terugkerend bundel. Het is prepaid, maar de klant hoef niet meer moeite doen om op te waderen of bij te houden van bundel verloopt datum ect.
Dit is goedkoopste simonly aanbiederen van Nederland.
Dit is goedkoopste simonly aanbiederen van Nederland.
- Geen abonnement,
- geen onverwachte buitenbundel kosten, Dus dit is wel goed van Lmobi,
(bij alle andere simonly aanbieder krijgt jij altijd iets extra factuur bedrag) - geen aansluit of eenmalige kost,
- maandelijks opzegbaar.
druipgrot schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:34:
[...]
Werkelijk een no-brainer voor een iPad cellulair. Per 1 juli ga ik daar zeker aan, minimaal voor €7 (5GB), maar ik denk nu al dat dat de €9 wordt voor 10GB per maand. Heeft El Mobi me toch maar even voor twee abonnementen te pakken!
[ Voor 4% gewijzigd door Sunnny op 24-06-2021 20:19 ]
L-Mobi brengt dit als iets nieuws, maar budgetmobile (robinmobile) doet dit al jaren op die manier.Sunnny schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:03:
www.lmobi-simonly.nl, Het lijk of dit een recurring bundel. Makkelijk te zeggen, is een terugkerend bundel. Het is prepaid, maar de klant hoef niet meer moeite doen om op te warderen of bij te houden van bundel verloopt datum ect...[...]
- Geen abonnement,
- geen onverwachte buitenbundel kosten, Dus dit is wel goed van Lmobi,
(bij alle andere simonly aanbieder krijgt jij altijd iets extra factuur bedrag)- geen aansluit of eenmalige kost,
- maandelijks opzegbaar.
Daarnaast vind ik dat bij een prepaid provider ook altijd vanuit het beltegoed de bundels geactiveerd moeten kunnen worden.
Met Lycamobile kan je bv ook de maandbundel maandelijks verlengen (vanuit het beltegoed), en bij een lebara trouwens ook.
Mijn ouders die wonen bv in het buitenland, maar komen vaak voor enkele maanden naar nederland, dan was lmobi bv een potentiele provider geweest, nu kan dat niet, want je hebt een nederlands IBAN nummer nodig, hadden die bundels vanuit het beltegoed betaalt kunnen worden, dan was dat dus geen probleem geweest.
Als je het mij vraagt, komt dit bij mij een beetje over als, op de Prepaid manier is het niet gelukt om klanten aan te trekken, laten we het nu is op de simonly manier proberen
wat is een sim-only? volgens mijn Sim-only is alleen sim zonder mobiele telefoon. Lebara, Lyca en L-mobi verkopen alleen maar Sim-only.
Bij lyca en Lebara kunnen we altijd zonder beltegoed direct data bundel of All in bundel kopen.
Ik zie L-mobi heeft goedkoopst prepaid SIM-Only van 10GB voor maar €9 en 15GB voor €13 in Nederland!
Bij lyca en Lebara kunnen we altijd zonder beltegoed direct data bundel of All in bundel kopen.
Ik zie L-mobi heeft goedkoopst prepaid SIM-Only van 10GB voor maar €9 en 15GB voor €13 in Nederland!
Verwarrend. bij de url die fl2001 gisteren gebruikte kreeg je onbeperkt bellen bij 6gb, bij lmobi-simonlly.nl kan dat weer niet en komt de optie onbeperkt bellen helemaal niet voor.
Ik wil deze: onbeperkt bellen voor 3 euro +1 euro voor die 100mb, dan kom ik bij l-mobi.
Ik wil deze: onbeperkt bellen voor 3 euro +1 euro voor die 100mb, dan kom ik bij l-mobi.
Klopt. Alleen Het verschil is dat je bij die 2 providers de keuze hebt, met beltegoed betalen of zonderSunnny schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:59:
wat is een sim-only? volgens mijn Sim-only is alleen sim zonder mobiele telefoon. Lebara, Lyca en L-mobi verkopen alleen maar Sim-only.
[...]
Als je bv op lmobi.nl kijkt dan zie je dat bij elke bundel ook duidelijk staat aangegeven dat het een Prepaid Simonly is.
Als je dan weer op de nieuwe site lmobi-simonly.nl kijkt dan zie je dat het woord prepaid niet meer in de bundel afbeeldingen is opgenomen, dat is natuurlijk niet voor niks zo gedaan.
Ik moet wel zeggen, echt overzichtelijker word het er allemaal niet echt op. Lijkt net een jungle van urls, bundels, zonder gps zou je direct verdwalen
Budgetmobile is geen L-mobi. Dat ten eerste. Budgetmobile ken ik niet eens. Maar met L-mobi heb ik ook iets van een persoonlijke band opgebouwd. Toen last Black Friday een aanbieding alleen voor nieuwe gebruikers gold pleegde ik even een belletje en kon ik als bestaande afnemer dezelfde aanbieding op mijn bestaande SIM-kaart krijgen.fl2001 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:19:
[...]
L-Mobi brengt dit als iets nieuws, maar budgetmobile (robinmobile) doet dit al jaren op die manier.
(..)
Als je het mij vraagt, komt dit bij mij een beetje over als, op de Prepaid manier is het niet gelukt om klanten aan te trekken, laten we het nu is op de simonly manier proberen
Dan heb je een ding met je ouders, dat kan, dat is mijn situatie niet. Persoonlijke voorkeuren als die van Dick Sterk die het spreekwoordelijk zeurende kind naar de kroon steekt ;-)
En wat zou het, als het niet gelukt is met prepaid simonly te proberen? L-mobi heeft bij mij genoeg goodwill opgebouwd om me eraan te wagen, al zouden ze me een maand teveel rekenen: ik gun het ze ook nog.
En in feite is 13 euro voor 15gb nu ook weer niet zo bijzonder. alt je budget energie hebt kan jed voor 15 euro(met combikorting) onbeperkt bellen smssen en internetten. bij l-mobi lijkt die 15gb een data-only bundel, terwijl je dus voor 2 euro meer alles onbeperkt hebt. IK vind dus dat l-mobi om echt concurrerend te zijn die 13 euro bundel moet opschroeven naar alles onbeperkt, bellen/sms/data. dna gebeurd er eindelijk eens wat.
Je had mijn bericht hierboven nog niet gezien toen je dit intypte zeker ;-) Grappig hoe je blijft hameren op dat onbeperkt. Die €13/15GB vind ik ook niet bijzonder, de €9/10GB vind ik dat wel. Als je kijkt naar de gehanteerde staffel zie je een knik bij de €9/10GB, tot dat punt nam het quantumvoordeel meer toe dan erna. Als de staffel consequent zou zijn zou je voor die 15GB absoluut minder dan €13 betalen.dicksterk schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:13:
En in feite is 13 euro voor 15gb nu ook weer niet zo bijzonder. alt je budget energie hebt kan jed voor 15 euro(met combikorting) onbeperkt bellen smssen en internetten. bij l-mobi lijkt die 15gb een data-only bundel, terwijl je dus voor 2 euro meer alles onbeperkt hebt. IK vind dus dat l-mobi om echt concurrerend te zijn die 13 euro bundel moet opschroeven naar alles onbeperkt, bellen/sms/data. dna gebeurd er eindelijk eens wat.
@druipgrot: we praten op verschillende golflengtes. JIj brengt nu argumenten van goodwill in, dat is iets heel anders. Ik heb enkel goodwill voor spelers die de markt onder druk zetten en met hun aabod andere telco's ook weer dwingen tot prijsverlagingen. omdat de ondergrens nu al meer dna een jaar ligt op 15 euro voor alles onbeperkt biij budget mobiel. budget mobiel en l-mobi zijn nu weldegelik vergelijkbaar want bieden nu beide maandeliks opzegbare sim-only aan. bij l-mobi krijg je voor 13 euro 15gb zonder minuten, bij budget mobiel krijg je ook maandelijks opzegbaar las je budget energie hebt voor 15 euro onbeperkt bellen, onbeperkt sms en onbeperkt internet. die 2 euro verschil voor een zo veel groter aanbod maakt de l-mobi dela oninteressant. L-mobi zou, las ze maandelijkse sim-only willen aanbieden, dus concurrerend moeten zijn tegenover nadere maandelijks opzegare sim-only aanbieders zoals budget mobiel. en daarom zeg ik, om concurrerend te ziijn moet l-mobi voor 13 euro alles onbeperkt bieden, anders voegt het niets toe tegenover wa er al is. zeker omdat l-mobi klein, onbekend en onoverzichteljk is, zal l-mobi moeten overtuigen met revolutionair anabod dat mensen over de streep trekt om voor zo'n aanbieder te kiezen. dat lukt niet op deze manier.
Heb je wel eens gekeken naar de reviews van budget? Vernietigend slecht. Voor bellen in ieder geval. Ik heb namelijk energie van ze en keek daarom naar een combinatie-pakket. Een kijkje naar de reviews van hun telefoontak was genoeg om dat definitief uit mijn geheugen te verwijderen.dicksterk schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:52:
@druipgrot: we praten op verschillende golflengtes. JIj brengt nu argumenten van goodwill in, dat is iets heel anders. Ik heb enkel goodwill voor spelers die de markt onder druk zetten en met hun aabod andere telco's ook weer dwingen tot prijsverlagingen. omdat de ondergrens nu al meer dna een jaar ligt op 15 euro voor alles onbeperkt biij budget mobiel. budget mobiel en l-mobi zijn nu weldegelik vergelijkbaar want bieden nu beide maandeliks opzegbare sim-only aan. bij l-mobi krijg je voor 13 euro 15gb zonder minuten, bij budget mobiel krijg je ook maandelijks opzegbaar las je budget energie hebt voor 15 euro onbeperkt bellen, onbeperkt sms en onbeperkt internet. die 2 euro verschil voor een zo veel groter aanbod maakt de l-mobi dela oninteressant. L-mobi zou, las ze maandelijkse sim-only willen aanbieden, dus concurrerend moeten zijn tegenover nadere maandelijks opzegare sim-only aanbieders zoals budget mobiel. en daarom zeg ik, om concurrerend te ziijn moet l-mobi voor 13 euro alles onbeperkt bieden, anders voegt het niets toe tegenover wa er al is. zeker omdat l-mobi klein, onbekend en onoverzichteljk is, zal l-mobi moeten overtuigen met revolutionair anabod dat mensen over de streep trekt om voor zo'n aanbieder te kiezen. dat lukt niet op deze manier.
Ben er even dieper ingedoken. Maar wat is dat voor’n snelheid?! Toen ik laatst L-mobi datasnelheid checkte zat ik op 40 en bij Budget krijg je 5? Tja, wat dan ‘onbeperkt’ nog zegt? (Heb ik het nog niet over dat ik door m’n huidige maandbundel van 19GB zie ik dat ik dat gewoon bij lange na niet op krijg, daarom dat ik niet boven de 10GB kijk.)dicksterk schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:52:
Toch met het verschil dat de datasnelheid van L-mobi 10x hoger ligt? Of maak ik dan een foutje?fl2001 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:19:
[...]
L-Mobi brengt dit als iets nieuws, maar budgetmobile (robinmobile) doet dit al jaren op die manier.
Daarnaast vind ik dat bij een prepaid provider ook altijd vanuit het beltegoed de bundels geactiveerd moeten kunnen worden.
Met Lycamobile kan je bv ook de maandbundel maandelijks verlengen (vanuit het beltegoed), en bij een lebara trouwens ook.
Mijn ouders die wonen bv in het buitenland, maar komen vaak voor enkele maanden naar nederland, dan was lmobi bv een potentiele provider geweest, nu kan dat niet, want je hebt een nederlands IBAN nummer nodig, hadden die bundels vanuit het beltegoed betaalt kunnen worden, dan was dat dus geen probleem geweest.
@druipgrot: ik heb geen idee waarom iemnad een slechte review zou plaatsen over bellen met budget mobiel. Budget mobiel is geen full mvno dus bellen gaat gewoon regelrecht over het kpn netwerk. IK ken 3 mensen die Budget mobiel hebben en bellen geeft nooit een probleem. 5mbps is niet veel, maar genoeg voor youtube, live tv, spotify etc. L-mobi heeft een hopeloos slechte bel-kwalitiet, of is dat probleem eindeljk verholpen? ik heb dat hier nog niet voorbij zien komen.
Maar ok, je hebt genoeg aan 10gb data maar voor die 9 euro krijg je geen enkele belminuut, dus betaal je nog extra voor bellen.
Onbeperkt 5mbps is nogaltijd meer dna 10gb met 40mbps. bij Budget mobiel kna je gb per dag verbruiken en dna onbeperkt 1gb er gratis bij krijgen met een smsje. L-mobi is nu ewoon niet revolutionair genoeg om klanten massa weg te halen bij bestaande providers.
Maar ok, je hebt genoeg aan 10gb data maar voor die 9 euro krijg je geen enkele belminuut, dus betaal je nog extra voor bellen.
Onbeperkt 5mbps is nogaltijd meer dna 10gb met 40mbps. bij Budget mobiel kna je gb per dag verbruiken en dna onbeperkt 1gb er gratis bij krijgen met een smsje. L-mobi is nu ewoon niet revolutionair genoeg om klanten massa weg te halen bij bestaande providers.
Mensen overschatten de snelheid die ze denken nodig te hebben. Met 5mbps, klinkt als heel weinig, maar dat is voor de meeste op mobiele apparaten echt genoeg. Je kan er video mee streamen, muziek, browsen, navigatie werkt allemaal prima.druipgrot schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:30:
[...]
Toch met het verschil dat de datasnelheid van L-mobi 10x hoger ligt? Of maak ik dan een foutje?
Ik las dat jij het wou voor een tablet? nou dan is het sowieso de moeite waard om het te proberen.
De keuze tussen bv 20GB data op 100mbps of onbeperkt data tegen 5mbps, en de prijs zou ongeveer het zelfde zijn, zou ik altijd kiezen voor onbeperkt a 5mbps, zou geeneens een twijfel gevalletje voor mij zijn.
Dirk heeft natuurlijk nu wel een punt, het is prima dat lmobi de simonly abbonementen markt wil betreden, maar dan gaan mensen natuurlijk ook vergelijken met die providers
En ondanks dat ik zelf vind dat het best mooie prijsjes zijn, heeft dirk hier ook een puntje, je bent nieuwkomer en zeker in zo een moeilijk verzadigde markt als de simonly abbonementen, moet je wel met iets beters komen, dan een 1 euro goedkoper, of 1 gbtje meer dan je concurrent, daar trek je geen klanten mee aan.
5 beloofd, dat is al laag ingezet, het zou dan ook kunnen dat het niet wordt gehaald en dan wordt het wel krap. Ter vergelijking, Tele2 (nu t-mobile) belooft me voor vast 20, in de praktijk hangt het rond de 12 en daar heb ik op mijn PC absoluut geen goede TV-stream voor. Een 12.9” tablet is ook kritischer voor TV-streams dan een mobieltje.fl2001 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:16:toon volledige bericht
[...]
Mensen overschatten de snelheid die ze denken nodig te hebben. Met 5mbps, klinkt als heel weinig, maar dat is voor de meeste op mobiele apparaten echt genoeg. Je kan er video mee streamen, muziek, browsen, navigatie werkt allemaal prima.
Ik las dat jij het wou voor een tablet? nou dan is het sowieso de moeite waard om het te proberen.
De keuze tussen bv 20GB data op 100mbps of onbeperkt data tegen 5mbps, en de prijs zou ongeveer het zelfde zijn, zou ik altijd kiezen voor onbeperkt a 5mbps, zou geeneens een twijfel gevalletje voor mij zijn.
Dirk heeft natuurlijk nu wel een punt, het is prima dat lmobi de simonly abbonementen markt wil betreden, maar dan gaan mensen natuurlijk ook vergelijken met die providers
En ondanks dat ik zelf vind dat het best mooie prijsjes zijn, heeft dirk hier ook een puntje, je bent nieuwkomer en zeker in zo een moeilijk verzadigde markt als de simonly abbonementen, moet je wel met iets beters komen, dan een 1 euro goedkoper, of 1 gbtje meer dan je concurrent, daar trek je geen klanten mee aan.
Met een tablet is het simonly van L-mobi sowieso een no-brainer omdat dan alleen data interessant zijn. En dan gaat mijn geeneens twijfelgevalletje precies de andere kant op dan bij jou ;-) Laat ik L-mobi eens helpen en het bij iPad ervaringen plaatsen, dat gaat een boost opleveren
@fl2001: helemaal met je eens.
Daar komt nog een wettelijk probleem bij dat L-mobi nu volgens mij heeft. @druipgrot en ik vermoed ook andere klanten die de 10 of 15gb bundel kopen stoppen deze in een tablet, waarmee het een data-simkaart wordt en dag mag niet van de ACM, want daarvoor moeten 097-nummers gebruikt worden in plaats vna 06-nummers. Databundels kopen van prepaid-tegod is grijs gebied, moeilijk te controleren of iemnad met een prepaid-simkaart belt of altijd enkle databundels koopt. Maar wat L-mobi nu doet is actief data-simkaarten aanbiden. Want als je zelf niet actief de handeling uitvoert om er extra beltegoed op te zetten kan je met die 10 en 15gb sim-only niet bellen, waarmee het een data-sim is. l-mobi zal dus minstens iets vna 50 belminuten ana die simkaartenn moeten toevoegen om problemen met de ACM te vermijden.
Daar komt nog een wettelijk probleem bij dat L-mobi nu volgens mij heeft. @druipgrot en ik vermoed ook andere klanten die de 10 of 15gb bundel kopen stoppen deze in een tablet, waarmee het een data-simkaart wordt en dag mag niet van de ACM, want daarvoor moeten 097-nummers gebruikt worden in plaats vna 06-nummers. Databundels kopen van prepaid-tegod is grijs gebied, moeilijk te controleren of iemnad met een prepaid-simkaart belt of altijd enkle databundels koopt. Maar wat L-mobi nu doet is actief data-simkaarten aanbiden. Want als je zelf niet actief de handeling uitvoert om er extra beltegoed op te zetten kan je met die 10 en 15gb sim-only niet bellen, waarmee het een data-sim is. l-mobi zal dus minstens iets vna 50 belminuten ana die simkaartenn moeten toevoegen om problemen met de ACM te vermijden.
@druipgrot: je helpt l-mobi niet door het in een ipad-topic te plaatsen, je bereitk daar enkle mee dat de overtreding vna l-mobi gbroter wrdt doordat 06-nummers als data-sim worden gebruikt. ik denk dat een kleine speler als l-mobi niet gelukkig wordt vann een boete van ACM.
Denk dat El Mobi ‘t heeft opgelost door geen data only aan te bieden, althans bij de 10GB optie kun je niet bestellen zonder er een paar minuten bij te doen.dicksterk schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:53:
@druipgrot: je helpt l-mobi niet door het in een ipad-topic te plaatsen, je bereitk daar enkle mee dat de overtreding vna l-mobi gbroter wrdt doordat 06-nummers als data-sim worden gebruikt. ik denk dat een kleine speler als l-mobi niet gelukkig wordt vann een boete van ACM.
op jzp-lmobi.nl kan je blijkbaar nog 7 8 en 10gb zonder minuten kopen. eerst leken daar ook minutnen te stana maar nu weer niet. beetje vreemd. maar met minuten kost die 107g bundel minimala 9,50, bij youfone heb je voor 10 euro ook 10gb met 150 belminuten.
[ Voor 69% gewijzigd door dicksterk op 25-06-2021 18:23 ]
Link? Ik zie minimaal 200min en €13.dicksterk schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:12:
op jzp-lmobi.nl kan je blijkbaar nog 7 8 en 10gb zonder minuten kopen. eerst leken daar ook minutnen te stana maar nu weer niet. beetje vreemd. maar met minuten kost die 107g bundel minimala 9,50, bij youfone heb je voor 10 euro ook 10gb met 150 belminuten.
In ons gezin sinds November 3 L-mobi kaartjes in gebruik. Ben tot nu toe tevreden en ook de slechte kwaliteit van telefoongesprekken heb ik eigenlijk de laatste maanden geen last meer van.
Wij gaan over 2 weken met vakantie naar Frankrijk en ben even benieuwd naar positieve ervaringen met gebruik van L-mobi in het buitenland.
Zag wel een paar meldingen van mensen met wat problemen maar zou ook graag wat positieve ervaringen willen lezen. 😀
Wij gaan over 2 weken met vakantie naar Frankrijk en ben even benieuwd naar positieve ervaringen met gebruik van L-mobi in het buitenland.
Zag wel een paar meldingen van mensen met wat problemen maar zou ook graag wat positieve ervaringen willen lezen. 😀
IK ben vandaag in beverwijk geweest maar l-mobi niet gezien. ik dacht dat daar actief werd uitgedeeld, en hoopte misschein een leuke deal los te peuteren;-) niet dat k daarvor naar bevewijk ging hoor. maar anders ga ik maandag toch maar eens 1 maan die 6gb bundel op jzp-lmobi.nl afsluiten met onbeperkt bellen. Echt maar 1 maand, want ik wil geen 7,50 weggooine aan dat adie ik niet gebruik elke maand, maar wil wel eens een maand met l-mobi bellen. Ik bel elke dag ongeveer 2,5 uur, 7 dagen per week dus aan het eind van de maand is dat 75 uur(4500 minuten) ik ben benieuwd of dat gaat lukken, nu kom ik met lyc aelke keer 1500 minuten te kort waardoor ik moet vragen of mensen mij bellen.
Als l-mobi in die maand met een onbeperkt bellen bundel zonder data, of in combi met de 100mg bundel komt blijf ik, anders ga ik daarn anaar simpel. Daar is toch geen fup voor onbeperkt bellen of wel?
Als l-mobi in die maand met een onbeperkt bellen bundel zonder data, of in combi met de 100mg bundel komt blijf ik, anders ga ik daarn anaar simpel. Daar is toch geen fup voor onbeperkt bellen of wel?
Hoe kom je erbij dat bij die 6GB onbeperkt bellen zit?dicksterk schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 19:13:
IK ben vandaag in beverwijk geweest maar l-mobi niet gezien. ik dacht dat daar actief werd uitgedeeld, en hoopte misschein een leuke deal los te peuteren;-) niet dat k daarvor naar bevewijk ging hoor. maar anders ga ik maandag toch maar eens 1 maan die 6gb bundel op jzp-lmobi.nl afsluiten met onbeperkt bellen. Echt maar 1 maand, want ik wil geen 7,50 weggooine aan dat adie ik niet gebruik elke maand, maar wil wel eens een maand met l-mobi bellen. Ik bel elke dag ongeveer 2,5 uur, 7 dagen per week dus aan het eind van de maand is dat 75 uur(4500 minuten) ik ben benieuwd of dat gaat lukken, nu kom ik met lyc aelke keer 1500 minuten te kort waardoor ik moet vragen of mensen mij bellen.
En ik wilde eigenlijk een link voor je bewering dat youfone voor €10 een 10GB bundel heeft met 150 belminuten. Ik heb alleen €13 voor 10GB met 200 minuten gevonden. Dan blijft het 10GB l-mobi pakket voor onder de €10 toch verreweg de goedkoopste.
Nu staan er weer belminuten bij, bij de 10GB althans. Hoewel, ik heb er nog een zonder in mijn winkelkarretje…dicksterk schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:12:
Zo goedkoop is dat nou ook weer niet hoor. Youfone is daarin duidelijk goedkoper met de huidige acties die ze hebben.druipgrot schreef op zondag 27 juni 2021 @ 07:13:
[...]
Hoe kom je erbij dat bij die 6GB onbeperkt bellen zit?
En ik wilde eigenlijk een link voor je bewering dat youfone voor €10 een 10GB bundel heeft met 150 belminuten. Ik heb alleen €13 voor 10GB met 200 minuten gevonden. Dan blijft het 10GB l-mobi pakket voor onder de €10 toch verreweg de goedkoopste.
Daar heb je nu een actie dat als je een 2 jarig contract neemt de 1e 6 maanden voor 1 euro per maand krijgt, daarna kost de 10gb bundel +200 min/smsjes 10 euro per maand.
Gemiddeld betaal je dan 7,75 euro per maand, en ook de 15GB bundel kom je dan bij Youfone goedkoper uit. Zelfde als bij BEN, met de basicfit actie ook goedkoper.
Aansluit kosten bij youfone kan je trouwens middels cashback acties simpel terug krijgen.
Dit is trouwens ook 1 van de reden waarom ik denk dat een Lmobi meer kans heeft om te slagen op de prepaid markt dan op de simonly abbonementen markt, er zijn al teveel mvno's op die markt en dat zijn niet de kleinste spelers, daarom kom je alleen tussen als je echt een super actie hebt, of je moet een zak met geld hebben voor tv reclame, zoals bv een lebera doet.
Kun je een link geven want ik kan het nergens vinden.fl2001 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 10:06:toon volledige bericht
[...]
Zo goedkoop is dat nou ook weer niet hoor. Youfone is daarin duidelijk goedkoper met de huidige acties die ze hebben.
Daar heb je nu een actie dat als je een 2 jarig contract neemt de 1e 6 maanden voor 1 euro per maand krijgt, daarna kost de 10gb bundel +200 min/smsjes 10 euro per maand.
Gemiddeld betaal je dan 7,75 euro per maand, en ook de 15GB bundel kom je dan bij Youfone goedkoper uit. Zelfde als bij BEN, met de basicfit actie ook goedkoper.
Aansluit kosten bij youfone kan je trouwens middels cashback acties simpel terug krijgen.
Dit is trouwens ook 1 van de reden waarom ik denk dat een Lmobi meer kans heeft om te slagen op de prepaid markt dan op de simonly abbonementen markt, er zijn al teveel mvno's op die markt en dat zijn niet de kleinste spelers, daarom kom je alleen tussen als je echt een super actie hebt, of je moet een zak met geld hebben voor tv reclame, zoals bv een lebera doet.
Hé, in een keer zie ik het ja, sorry, maar ik kan dit niet meer verwijderen.
:strip_exif()/f/image/6IGNLOR3ZIcxIXvR09Nn9uDJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Goed dat is dus niet per maand opzegbaar of aanpasbaar, en dat is voor mij een slecht aanbod.
Zelfde voor Ben. Ik ben geen PR man van L-mobi, maar Mobi wint hier voor mij.
[ Voor 24% gewijzigd door druipgrot op 27-06-2021 12:21 ]
@druipbrot: tot gisteravond stond op jzp-lmobi.nl nog onbeperkt bellen als keuze-optie bij de 6gb bundel. Maar blijkbaar heeft de op tweakers meelezende l-mobi persoon bedacht dat het een leuk idee is om het enige wat me een beetje interesseert ana deze maandbundels weg te hlaen. Ik was van plan er 1 te nemen voor een maand, maar die 300 belminuten hoef ik niet natuurlijk. sterker nog: 6gb + 300 minuten voor 9,95 is een snert-deal, bij simpel krijg je voor 10 euro nu met de dataverdubbelaar 8gb + onbeperkt bellen voor 10 euro. bij lyca krijg je met de holland xsbundel 5gb en onbeperkt bellen voor 10 euro per maand.
@l-mobi: nu jullie onbeperkt bellen weer volledig hebben geschrapt 1 ding: Als je sim-only wil aanbieden kijk dna wat concurrenten doen en doe het beter. Kunnen jullie 1 van jullie concurrenten vinden zonder onbeperkt bellen? Lycamobile, lebara, Simpel, youfone, hollandsnieuwe..... allemala onbeperkt bellen. Oja, ik heb er 1;-) Blipe heeft gen onbeperkt bellen, maar die speler is da inmiddels ook zo klein dat ze enkle nog bestaan omdat ze geen enklee medewerker meer hebben. Een sim-only aanbond znder onbepertk bellen is gewoon totaal niet concurrerennd. 45% van alle sim-only gebruikers heeft onbeperkg ellen berichtte telecomppaer vorig jaafr, en dat aantal is stijgend. Dus in plaats van jullie enige aanbod met onbperkt beleln om zeep te helpen, voeg het toe aan alle abonnementen, zodat het ook bij 100mb gekozen kna worden bijvoorbeeld. En las jij mj niet gelooft ga dna eens een discussie aan met telecompaper bijvoorbeeld, in plaats van te geloven dat jullie zo goed zijn dat mensen toch wel massaal overstappen, ook la krijgen ze minder waar voor hun geld.
@l-mobi: nu jullie onbeperkt bellen weer volledig hebben geschrapt 1 ding: Als je sim-only wil aanbieden kijk dna wat concurrenten doen en doe het beter. Kunnen jullie 1 van jullie concurrenten vinden zonder onbeperkt bellen? Lycamobile, lebara, Simpel, youfone, hollandsnieuwe..... allemala onbeperkt bellen. Oja, ik heb er 1;-) Blipe heeft gen onbeperkt bellen, maar die speler is da inmiddels ook zo klein dat ze enkle nog bestaan omdat ze geen enklee medewerker meer hebben. Een sim-only aanbond znder onbepertk bellen is gewoon totaal niet concurrerennd. 45% van alle sim-only gebruikers heeft onbeperkg ellen berichtte telecomppaer vorig jaafr, en dat aantal is stijgend. Dus in plaats van jullie enige aanbod met onbperkt beleln om zeep te helpen, voeg het toe aan alle abonnementen, zodat het ook bij 100mb gekozen kna worden bijvoorbeeld. En las jij mj niet gelooft ga dna eens een discussie aan met telecompaper bijvoorbeeld, in plaats van te geloven dat jullie zo goed zijn dat mensen toch wel massaal overstappen, ook la krijgen ze minder waar voor hun geld.
@fl2001 en anderen: wat vinden jullie een aanbod waarmee L-mobi een kans maakt op de sim-only markt? Dit los van of er uberhaupt nog plek is voor een sim-only aanbieder, maar puur gebaseerd op prijzen.
Ik heb 2 proposities beacht, de eerste is denk ik realistisch de 2e zou k graag zien maar is misschien niet haalbaar.
1: de realistische
L-mobi biedt nooit boven 15gb aan, ik ga er even van uit dat ze dit ook niet kunnen. deze propositie komt dus niet boven de 15gb uit maar is altijd goedkoper dna bestaande spelers:
- 100mb voor 50 cent
- 256mb voor 1 euro
- 512mb voor 2 euro per maand
- 1gb voor 2,50 euro per maand
- 2gb voor 3 euro per maand
- 3gb vor 3,50 euro per maand
- 4gb voor 4 euro per maand
- 5gb voor 4,50
- 6gb voor 5
- 7gb voor 5,50
- 8gb voor 6
- 10gb voor 7
- 12gb voor 7,50
- 15gb voor 8 euro
Bij Simpel, lebara en Youfone kost onbeperkt bellen toevoegen 1,50. L-mobi zou dat dus ook moeten doen of eigenljk voor 1,25. Het minuten/sms-keuzevled zou er dus als volgt uit moeten zien:
- 50 minuten en 10 sms 25 cent
- 250 minuten en 25 sms 50 cent
- 500 minuten en 50 sms 75 cent
- 1000 minuten en 100 sms 1 euro
- onbeperkt bellen en 500 sms(al is zoveel sms geen must) 1,25
2. het wenselijke maar misschien niet haalbare deel
- 25gb voor 10 euro
- 50gb voor 11 euro
- 100gb voor 12 euro
- 13 euro voor alles onbeperkt(budget mobiel is 15 dus moet er iets onder zitten. bij deze bundels onder optie 2 zijn altijd onbeperkte minuten en smsjes inbegrepen.
Ik heb 2 proposities beacht, de eerste is denk ik realistisch de 2e zou k graag zien maar is misschien niet haalbaar.
L-mobi biedt nooit boven 15gb aan, ik ga er even van uit dat ze dit ook niet kunnen. deze propositie komt dus niet boven de 15gb uit maar is altijd goedkoper dna bestaande spelers:
- 100mb voor 50 cent
- 256mb voor 1 euro
- 5gb voor 4,50
- 6gb voor 5
- 7gb voor 5,50
- 8gb voor 6
- 10gb voor 7
- 12gb voor 7,50
- 15gb voor 8 euro
Bij Simpel, lebara en Youfone kost onbeperkt bellen toevoegen 1,50. L-mobi zou dat dus ook moeten doen of eigenljk voor 1,25. Het minuten/sms-keuzevled zou er dus als volgt uit moeten zien:
- 25gb voor 10 euro
- 50gb voor 11 euro
- 100gb voor 12 euro
- 13 euro voor alles onbeperkt(budget mobiel is 15 dus moet er iets onder zitten. bij deze bundels onder optie 2 zijn altijd onbeperkte minuten en smsjes inbegrepen.
ik vind dit niet realistisch, €7 voor 10GB, maar dat hangt een beetje af of het per maand opzegbaar is. Dus ik mis in je verhaal de duur, de termijn, 2 jaar, 1 jaar of 1 maand.dicksterk schreef op zondag 27 juni 2021 @ 14:26:toon volledige bericht
@fl2001 en anderen: wat vinden jullie een aanbod waarmee L-mobi een kans maakt op de sim-only markt? Dit los van of er uberhaupt nog plek is voor een sim-only aanbieder, maar puur gebaseerd op prijzen.
- 100mb voor 50 cent
- 256mb voor 1 euro
- 5gb voor 4,50
- 6gb voor 5
- 7gb voor 5,50
- 8gb voor 6
- 10gb voor 7
- 12gb voor 7,50
- 15gb voor 8 euro
- 25gb voor 10 euro
- 50gb voor 11 euro
- 100gb voor 12 euro
@druipgrot: ik houd de bundeltermij vna l-mobi aan, die focussen nu op sim-only per maand opzegbaar.
je moet ee paar dingen wel meewegen:
- het moet echt iets wezenlijks toevoegen. L-mobi moet iets bieden wat geen enkele andere speler heeft. youfone heeft met de huidige actie*6 maanden voor 1 ueor en daarna 10 euro voor 10gb de 18 maanden daarna) 7,75 per maand, als je een acie neemt waarbij je de aansluitkosten terugkrijgt via cashback. daar krijg je dna ook nog 200 belminuten bij. 7 euro vor 10gb is dus realistisch. waar l-mobi dna in uitblinkt is dat het per maand opzegbaar is. voor een gebruiker naast een voordeel ook een risico: bij youfone weten ze dat ze 2 jaar goed zitten, l-mobi kna altijd de prijzen nog aanpassen.
- l-mobi is nieuwkomer. de enige knas nzonder tv-reclame en advertenties is mond op mond reclame. Daarvoor moet het aangebodene zo revolutionair zijn dat mensen er op een verjaardag tijdens de koffie over willen praten. dat gaat niet met: weet je wat ik gevonden heb? bij l-mobi betaal je 10 cent minder per maand dna bij simpel. Daar gaat niemand naar luisteren. enkle las op vergelijkingssites een duidelijk verschi te zien is tussen l-mobi(onbekende naam) en youfone of simpel9bekende vertrouwd klinkende naam) gaan mensen de gok wagen voor l-mobi. ik denk dat mijn propositie niet te goedkoop is, niet wat ik onder 1 heb gezet in elk geval.
- het moet echt iets wezenlijks toevoegen. L-mobi moet iets bieden wat geen enkele andere speler heeft. youfone heeft met de huidige actie*6 maanden voor 1 ueor en daarna 10 euro voor 10gb de 18 maanden daarna) 7,75 per maand, als je een acie neemt waarbij je de aansluitkosten terugkrijgt via cashback. daar krijg je dna ook nog 200 belminuten bij. 7 euro vor 10gb is dus realistisch. waar l-mobi dna in uitblinkt is dat het per maand opzegbaar is. voor een gebruiker naast een voordeel ook een risico: bij youfone weten ze dat ze 2 jaar goed zitten, l-mobi kna altijd de prijzen nog aanpassen.
- l-mobi is nieuwkomer. de enige knas nzonder tv-reclame en advertenties is mond op mond reclame. Daarvoor moet het aangebodene zo revolutionair zijn dat mensen er op een verjaardag tijdens de koffie over willen praten. dat gaat niet met: weet je wat ik gevonden heb? bij l-mobi betaal je 10 cent minder per maand dna bij simpel. Daar gaat niemand naar luisteren. enkle las op vergelijkingssites een duidelijk verschi te zien is tussen l-mobi(onbekende naam) en youfone of simpel9bekende vertrouwd klinkende naam) gaan mensen de gok wagen voor l-mobi. ik denk dat mijn propositie niet te goedkoop is, niet wat ik onder 1 heb gezet in elk geval.
Mijn voorbeeld, iemand die alleen data zoekt flexibel per maand voor zijn iPad cellulair en kiest voor L-mobi is bewijs. Want ik praat wel over goodwill, maar dat speelt als L-mobi in gebreke blijft.dicksterk schreef op zondag 27 juni 2021 @ 15:27:
@druipgrot: ik houd de bundeltermij vna l-mobi aan, die focussen nu op sim-only per maand opzegbaar.
@druipgrot: wat jij ermee wil doen is volgens de acm verboden. Enkel gebruik voor data in de ipad mag niet met een 06-simkaart die is bedoeld voor hoofdzakelijk gebruik in de smartphone waarbij ook gebeld wordt(of jij belt of iemnad jou belt maakt niet uit). jouw deol voor d sim is dus niet mainstream. De gemiddelde sim-only gebruiker belt, gebruikt whatsap en alle andere sociale media, kijkt youtube/netflix/tiktok of stremas spotify, navigeert in de auto etc. L-mobi moet in een straat vol bekende bakkerijen met vaste klanten een nieuwe bakkerij openen, lekkerder brood bakken gaat niet want de rest zijn ook meesterbakkers, een mooiere winkle gaat ook niet want daar is geen gled voor(blijkbaar), dus het enige wat nog kan is goedkoper zijn. maar met 10 cent verschil kopen mensen hun brood of taart nog gewoon bij de bekende bakker ernaast, en als deze nieuwe bakker zelfs duurder is zonder lekkerer brood en een mooiere winkel, gaan mensen gewoon niet naar binnen en kopen ze niets. L-mobi moet een plekje veroveren in ene overvolle markt, er is overvoled aan aanbod, l-mobi heeft geen betere kwaliteit/unieke functies die naderen niet hebben, heeft geen mooiere/beter overzichtelijke website dna de anderen(zelfs vel minder dna de anderen). Het enige wat l-mobi kna doen om in eze markt een plekje te krijgen is echt een prijsvechter worden. Het probleem bij l-mobi is dat ze de mentlaiteit van bunq hebben, maar dna zonder de zak geld vna Bunq: wat naderen ook zegen wij zijn gewoon geweldig, en iedereen is blij om het meeste te betalen om bij ons te horen. Bunq blijft er verliesleidind mee maar er wordt elk jaar 10 miljoen extra ingepompt, l-moib heeft dat niet dus past hen ook die houding niet. Voor l-mobi is het toch echt: nu stunten en grooein, of klein blijen en mogelijk fialliet gaan. daarbij moet je ook meewegen: mensen vindden overstappen van provider niet leuk. Het is irritnat, ingewikkeld en gedoe. Dat doen ze enkel las het echt veel beter is wat ze terugkrijgen, of qu akwaliteit(bij een bepaalde groep) of qua prijs bij een andere groep. op kwalitiet kna l-mobi niet concurreren, dus zal het op prijs moeten. En las enige geen enkele sim-only met onbeperkt bellen hebben, terwijl bijna de helft vna de consumenten dat als es heeft bij een volgend abonnement, is niet concurrerend.
Mijn gebruik illegaliseren kan natuurlijk niet. Dat zou betekenen dat er geen SIM opties zijn voor de iPad cellulair. Neem dan die 10GB met een paar belminuten voor €9,50. In wat ik zoek voor mijn iPad cellulair behoor ik tot een markt die je niet kunt wegcijferen. Verder laat ik het over aan andere forummers.dicksterk schreef op zondag 27 juni 2021 @ 16:03:toon volledige bericht
@druipgrot: wat jij ermee wil doen is volgens de acm verboden. Enkel gebruik voor data in de ipad mag niet met een 06-simkaart die is bedoeld voor hoofdzakelijk gebruik in de smartphone waarbij ook gebeld wordt(of jij belt of iemnad jou belt maakt niet uit). jouw deol voor d sim is dus niet mainstream. De gemiddelde sim-only gebruiker belt, gebruikt whatsap en alle andere sociale media, kijkt youtube/netflix/tiktok of stremas spotify, navigeert in de auto etc. L-mobi moet in een straat vol bekende bakkerijen met vaste klanten een nieuwe bakkerij openen, lekkerder brood bakken gaat niet want de rest zijn ook meesterbakkers, een mooiere winkle gaat ook niet want daar is geen gled voor(blijkbaar), dus het enige wat nog kan is goedkoper zijn. maar met 10 cent verschil kopen mensen hun brood of taart nog gewoon bij de bekende bakker ernaast, en als deze nieuwe bakker zelfs duurder is zonder lekkerer brood en een mooiere winkel, gaan mensen gewoon niet naar binnen en kopen ze niets. L-mobi moet een plekje veroveren in ene overvolle markt, er is overvoled aan aanbod, l-mobi heeft geen betere kwaliteit/unieke functies die naderen niet hebben, heeft geen mooiere/beter overzichtelijke website dna de anderen(zelfs vel minder dna de anderen). Het enige wat l-mobi kna doen om in eze markt een plekje te krijgen is echt een prijsvechter worden. Het probleem bij l-mobi is dat ze de mentlaiteit van bunq hebben, maar dna zonder de zak geld vna Bunq: wat naderen ook zegen wij zijn gewoon geweldig, en iedereen is blij om het meeste te betalen om bij ons te horen. Bunq blijft er verliesleidind mee maar er wordt elk jaar 10 miljoen extra ingepompt, l-moib heeft dat niet dus past hen ook die houding niet. Voor l-mobi is het toch echt: nu stunten en grooein, of klein blijen en mogelijk fialliet gaan. daarbij moet je ook meewegen: mensen vindden overstappen van provider niet leuk. Het is irritnat, ingewikkeld en gedoe. Dat doen ze enkel las het echt veel beter is wat ze terugkrijgen, of qu akwaliteit(bij een bepaalde groep) of qua prijs bij een andere groep. op kwalitiet kna l-mobi niet concurreren, dus zal het op prijs moeten. En las enige geen enkele sim-only met onbeperkt bellen hebben, terwijl bijna de helft vna de consumenten dat als es heeft bij een volgend abonnement, is niet concurrerend.
@druipgrot: kna je met die ipad bellen/gebeld worden? dna mag het.
Simpel had ook 1 euro actie in 2018 en 2019 om Simpel verkoop te zetten. Ik denk dat Youfone is ook nu aan de buurt om verkocht te worden. daar richten ze aan. Daarom wordt 2 jaar contract.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uRMFvmOaSPObH12ey1B0Yto0.jpg?f=user_large)
L-mobi heeft maandelijks opzegbaar en de beste laagste prijs,
NOOIT extra factuur bedrag voor extra verbruikt (prepaid)
.
Ik denk 2% tot 5% klanten bellen meer dan 250 min per maand. Onbeperkt bellen speelt niet een grote rol. Bijna iedereen belt via Wathsapp ect..
Ik denk, dat Lmobi en Lyca hebben toekomst in Nederland, rest worden op gekocht door MNO's of..
Simpel door T-mobile en ik zie Youfone door KPN of Vodafone ?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uRMFvmOaSPObH12ey1B0Yto0.jpg?f=user_large)

Ik denk 2% tot 5% klanten bellen meer dan 250 min per maand. Onbeperkt bellen speelt niet een grote rol. Bijna iedereen belt via Wathsapp ect..
Ik denk, dat Lmobi en Lyca hebben toekomst in Nederland, rest worden op gekocht door MNO's of..
fl2001 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 10:06:
[...]
Zo goedkoop is dat nou ook weer niet hoor. Youfone is daarin duidelijk goedkoper met de huidige acties die ze hebben.
Gemiddeld betaal je dan 7,75 euro per maand, en ook de 15GB bundel kom je dan bij Youfone goedkoper uit. Zelfde als bij BEN, met de basicfit actie ook goedkoper..
[ Voor 12% gewijzigd door Sunnny op 27-06-2021 22:27 ]
Dick, Ik heb gehoord. De kwaliteit problemen zijn kinders ziektes, Dat ligt aan telefoon en update van toestel en overige software (Volte, HD-voice,GSM), Dit wordt opgelost. Voor een nieuwe F-MVNO komt dit soort problemen altijd bijkijken. Dat operator code van L-mobi internationaal en toestel ontwikkelaars op tijd ontvangt. Lmobi is midden in de Corona gestart. Dus de toestel update ect.. wordt wel opgelost. Ik ga wel die L-mobi jongens vragen waarom dat ze geen onbeperkt hebben.
Waarom Youfone komt nu met €1 euro ? verlies ze klanten bij concurrenten ?
Waarom Youfone komt nu met €1 euro ? verlies ze klanten bij concurrenten ?
dicksterk schreef op zondag 27 juni 2021 @ 16:03:En las enige geen enkele sim-only met onbeperkt bellen hebben, terwijl bijna de helft vna de consumenten dat als es heeft bij een volgend abonnement, is niet concurrerend.
@sunnny: Kijk hier eens naar: www.telecompaper.com/nieu...kt-bellen-en-sms--1355933
Daar lees je dan bijn ade helft vna de Nederlnaders onbeperkt belle heeft. Het klopt dus niet wat je net noemde dat 2 tot 5% van de mensen maar een grotere bundel wil dan 250 minuten.
Ik wil heel graag dat onbeperkt bellen weer te bestelle is, ik wilde net de 6gb bundel met onbeperkt bellen proberen die op jzp-lmobi.nl stond en toen was hij weg, stond bij de 6gb bundel daar kon je oonbeperkt kiezen nu enkle nog tot 300 minuten. het liefst wil ik gewoon enkel onbeperkt bellen, ik heb geen data nodig, en als het moet kna ik ook e 100mb maand-simonly nemen maar ik wil er dna wel onbeperkt bellen bij. ik heb de klantenservice la gemiald maar geen ant{oord gehad. Ik hoop dat jij het met ze kna regelen, laat het maar weten.
Daar lees je dan bijn ade helft vna de Nederlnaders onbeperkt belle heeft. Het klopt dus niet wat je net noemde dat 2 tot 5% van de mensen maar een grotere bundel wil dan 250 minuten.
Ik wil heel graag dat onbeperkt bellen weer te bestelle is, ik wilde net de 6gb bundel met onbeperkt bellen proberen die op jzp-lmobi.nl stond en toen was hij weg, stond bij de 6gb bundel daar kon je oonbeperkt kiezen nu enkle nog tot 300 minuten. het liefst wil ik gewoon enkel onbeperkt bellen, ik heb geen data nodig, en als het moet kna ik ook e 100mb maand-simonly nemen maar ik wil er dna wel onbeperkt bellen bij. ik heb de klantenservice la gemiald maar geen ant{oord gehad. Ik hoop dat jij het met ze kna regelen, laat het maar weten.
Maar wie zegt dat L-mobi dan geen 097-nummer uit kan geven voor die sim-only?dicksterk schreef op zondag 27 juni 2021 @ 16:03:toon volledige bericht
https://www.acm.nl/nl/ond...mmers-voor-spraak-en-data
Daarbij, stel ik stop die SIM gewoon eens per jaar in een mobiel, bel ermee, en hij kan er weer uit, niks aan de hand toch.
[ Voor 2% gewijzigd door druipgrot op 28-06-2021 10:41 . Reden: ‘ Daarbij’ ]
Huh hoe kom je bij de 10GB bundel uit op die prijs?Sunnny schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:51:
Simpel had ook 1 euro actie in 2018 en 2019 om Simpel verkoop te zetten. Ik denk dat Youfone is ook nu aan de buurt om verkocht te worden. daar richten ze aan. Daarom wordt 2 jaar contract.
[Afbeelding]
![]()
NOOIT extra factuur bedrag voor extra verbruikt (prepaid)
![]()
![]()
![]()
.
[...]
Ik kom toch echt uit op 7,75 e per maand voor een 10GB bundel en 200 min/smsjes per maand.
Aansluitkosten zijn officieel 20 euro, maar die kan je volledig terug krijgen middels een cashback actie = dus 0 euro aansluit kosten.
Dan dus 6 keer 1 euro + 18keer 10 euro = 186 euro totaal = 7,75 e gemiddeld per maand.
Dus L-Mobi is zeker niet het goedkoopst, in ieder geval zeker niet voor mensen die het niet erg vinden om 2 jaar vast te zitten aan een provider.
En ik denk ook niet dat Youfone deze actie heeft omdat klanten zouden vertrekken, dit is gewoon een agressief manier van snel nieuwe klanten binnenhalen om te groeien.
Maar zelfs al zou je de aansluitkosten wel meerekenen in de prijs, in de tabel die je zelf hebt gemaakt, zie je hoe klein het verschil dan zelfs is, lmobi is dan vaak maar centen per maand goedkoper, denk je nou echt dat mensen van een bekende merk overstappen naar lmobi, voor wat, om 20 cent per maand te besparen? Geloof je het zelf.
Ik denk sowieso dat de simonly abbonementen markt allang vol is en de koek al verdeeld is, zelfs als lmobi een stuk goedkoper zou zijn, zou ik er nog steeds weinig vertrouwen in hebben dat lmobi echt markt aandeel weet te winnen.
Ik bedoel, het zal best hoor dat de 'jongens van lmobi' veel ervaring hebben, maar soms lijken het wel echte amateurs. Ze proberen er alles aan te doen om 1 cent goedkoper te zijn dan de rest, maar als je denkt dat dat genoeg is, dan ken je de nederlandse telecom markt niet goed genoeg.
Ik ben het er trouwens wel mee eens, dat youfone hetzelfde lot wacht als simpel, die willen gewoon verkopen, net als Lebara.
Ik zou mij daar niet zo druk om maken, ik doe dat zo vaak, nog nooit iets van gehoord.druipgrot schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:37:
[...]
Maar wie zegt dat L-mobi dan geen 097-nummer uit kan geven voor die sim-only?
https://www.acm.nl/nl/ond...mmers-voor-spraak-en-data
Daarbij, stel ik stop die SIM gewoon eens per jaar in een mobiel, bel ermee, en hij kan er weer uit, niks aan de hand toch.
[ Voor 27% gewijzigd door fl2001 op 28-06-2021 10:49 ]
Bijna alle SIM only providers verdien geld bij het (extra) buitenbundel verbruikt.
Weet je hoeveel dat kost ? Bij Lmobi is bel jij nooit buiten jou bundel, Als je toch wilt, dan moet jij zelf bijladen.
Ga SIM only klanten vragen of ze altijd exact factuur bedrag betalen en hoeveel buiten bundel bedrag zijn?
Buitenbundeltarief bij Youfone is € 0,10 per MB*
Bellen in Nederland buiten de bundel € 0,30 p/min
Sms'en in Nederland buiten de bundel € 0,30 p/stuk
Dus jij verlies buiten bundel per min 0.10 cent, dus als jij buiten bundel 100 MB verbruikt, zit je al €10
Dit heb jij niet bij Lmobi. Bij L-mobi betaal jij buiten jou bundel voor 100 MB €1,- euro. Hier is L-mobi beter van.
Maar ik weet niet wat L-mobi gaat doen om meer klanten binnen te halen tegen deze actie.
L-mobi had al goede vaderdag actie (215/24=€8.95 per maand met 10GB,1000min,100 SMS
Weet je hoeveel dat kost ? Bij Lmobi is bel jij nooit buiten jou bundel, Als je toch wilt, dan moet jij zelf bijladen.
Ga SIM only klanten vragen of ze altijd exact factuur bedrag betalen en hoeveel buiten bundel bedrag zijn?
Buitenbundeltarief bij Youfone is € 0,10 per MB*

Bellen in Nederland buiten de bundel € 0,30 p/min
Sms'en in Nederland buiten de bundel € 0,30 p/stuk
Dus jij verlies buiten bundel per min 0.10 cent, dus als jij buiten bundel 100 MB verbruikt, zit je al €10
Dit heb jij niet bij Lmobi. Bij L-mobi betaal jij buiten jou bundel voor 100 MB €1,- euro. Hier is L-mobi beter van.
Maar ik weet niet wat L-mobi gaat doen om meer klanten binnen te halen tegen deze actie.
L-mobi had al goede vaderdag actie (215/24=€8.95 per maand met 10GB,1000min,100 SMS
fl2001 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:42:
Maar zelfs al zou je de aansluitkosten wel meerekenen in de prijs, in de tabel die je zelf hebt gemaakt, zie je hoe klein het verschil dan zelfs is, lmobi is dan vaak maar centen per maand goedkoper, denk je nou echt dat mensen van een bekende merk overstappen naar lmobi, voor wat, om 20 cent per maand te besparen? Geloof je het zelf.
Ik zou mij daar niet zo druk om maken, ik doe dat zo vaak, nog nooit iets van gehoord.
[ Voor 6% gewijzigd door Sunnny op 28-06-2021 12:38 ]
@sunnny: een gebruiker die een beetje nadenkt stelt bij simpel en youfone een belplafond in, zodat ze niet buiten de bundel gaan of maar heel weinig. bij budget mobiel kna je las je budget energie hebt voor 15 euor per maand lales onbeperkt krijgen, nooit buiten bundel kosten. l-mobi heefft 1 kans, en ik ben het met fl2001 eens een kleine kans: zoiets revolutionair goedkoops bieden dat mensen ondnaks alle twijfels en e vele bekende merken toch willen overstappen. dat is ht enige wat kna werken. l-mobi moet dus echt heel erg goedkoop worden, zoiets laswat k gisteren plaatste las propositie, of nog goedkoper. maar zo lang ze dat niet doen gana ze strkas failliet omdat ze te weinig klanten hebben om de kosten terug te verdienen.
Dick, ik ga dit door geven aan Lmobi jongens, zodat ze met een goed prijs komt. Ik hoop dat ze dit wel begrijpen.
dicksterk schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:45:
@sunnny: een gebruiker die een beetje nadenkt stelt bij simpel en youfone een belplafond in, zodat ze niet buiten de bundel gaan of maar heel weinig. bij budget mobiel kna je las je budget energie hebt voor 15 euor per maand lales onbeperkt krijgen, nooit buiten bundel kosten. l-mobi heefft 1 kans, en ik ben het met fl2001 eens een kleine kans: zoiets revolutionair goedkoops bieden dat mensen ondnaks alle twijfels en e vele bekende merken toch willen overstappen. dat is ht enige wat kna werken. l-mobi moet dus echt heel erg goedkoop worden, zoiets laswat k gisteren plaatste las propositie, of nog goedkoper. maar zo lang ze dat niet doen gana ze strkas failliet omdat ze te weinig klanten hebben om de kosten terug te verdienen.
Hier een SIM-only gebruiker. Op alle abo's hier in huis gaan er nooit iemand boven de maandbundel. Met HollandsNieuwe is dit risico er ook niet, daarom is Lmobi hierin niet uniek!Sunnny schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:30:
Bijna alle SIM only providers verdien geld bij het (extra) buitenbundel verbruikt.
@Sunnny , is dit de nieuwe naam/account van @Janon ? Je taalgebruik en mooie kleurige Excel-lijstjes lijken wel erg veel op onze verdwenen vriend. En uber-L-mobi fan/verkoper natuurlijk
@tyson69: dat vroeg ik me ook af. Maar Jannon is in het verleden heel waardevol geweest las spreekbuis van de wensen vna tweakers om nieuwe betere bundels en prijzen te realiseren bij l-mobi.
Mag niet. Het algemeen beleid #verbodenspamdicksterk schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:25:
@tyson69: dat vroeg ik me ook af. Maar Jannon is in het verleden heel waardevol geweest las spreekbuis van de wensen vna tweakers om nieuwe betere bundels en prijzen te realiseren bij l-mobi.
@druipgrot: je meet wel een beetje met 2 maten. enerzijds vind je een beetje dure bundels niet erg, goodwill naar l-mobi, maar als l-mobi hier een medewerker heeft kom je ineens met "de regels" De wereld zou een mooiere plek zijn zonder een oerwoud aan regels.
Tweede lezing. Met waardering voor je reactie moet je het L-mobi aanbod vergelijken met de maandcontracten niet met 2 jaarcontracten. Dus dan heb je geen korting voor de eerste drie of zes maanden.fl2001 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 10:06:toon volledige bericht
[...]
Dan is Youfone €13 (incl plafond €13,50) voor de 10GB. Haalt het niet bij L-mobi. Dan vind ik Ben nog beter, ook nog eens t-mobile. Betaal je €12 voor 2GB meer. Als je dat dan terugkoppelt naar L-mobi’s 12GB is L-mobi €11. ‘t Is dat ik echt niet meer nodig heb dan 10GB.
Praat je over 2-jaarcontracten dan is het - afgezien van de overschrijdingen* - een ander verhaal ja. Voor nog geen €8/maand… dan gooit Youfone heel hoge ogen, al heb ik bij Youfone behoorlijk veel last van associaties met goedkoop speelgoed. Heb trouwens niet het idee dat L-mobi erg nodig winst moet draaien, iets met vrachtwagenladingen vlees op de botten en lots of suikerooms in huis.
*data-overschrijdingen boven de 10/12GB vragen extra MB’s/bundels. Stel ik zeg mijn vaste internetverbinding op en ik moet mijn desktop, die dan over mijn mobiele hotspot surft, upgraden naar Windows11. Dan ga ik lots of GB’s extra nodig hebben.
Moet jij zeggen met je ACM-mag niet.dicksterk schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:05:
@druipgrot: je meet wel een beetje met 2 maten. enerzijds vind je een beetje dure bundels niet erg, goodwill naar l-mobi, maar als l-mobi hier een medewerker heeft kom je ineens met "de regels" De wereld zou een mooiere plek zijn zonder een oerwoud aan regels.
L-mobi bied all in pakket toch, Data, call, SMS.
Lmobi heeft ook 097 nr. maar op dit moment L-mobi bied geen data only card.
Ik vind fijner om maandelijks opzegbare Sim only houden, dan kun je makkelijk om schakellen.
Ik zie Lmobi heeft de beste prijs maandelijks opzegbare sim only dan vergelijken met andere Sim only aanbieder van Nederland.
Ik vind fijner om maandelijks opzegbare Sim only houden, dan kun je makkelijk om schakellen.
Ik zie Lmobi heeft de beste prijs maandelijks opzegbare sim only dan vergelijken met andere Sim only aanbieder van Nederland.
Met 097 nr mag je ook bellen.Sunnny schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:30:
L-mobi bied all in pakket toch, Data, call, SMS.
[...]
@druipgrot: Het punt is dat mensen die een nieuw abonnement zoeken over het lagemeen niet enkle vergelijkingen maken op maand-abonnementen. ze besluiten wat voor hen het voordeligst is, steekt een 2-jarig abonnement daar ver bovenuit dna gaan ze voor 2-jarig.
De enige kans voor l-mobi is dat eer nooit, in geen enkele vergelijking of berekening, een optie bestaat bij een nadere provider die goedkoper uitvalt dna l-mobi. iets als: bij ons krijg je bij een maandelijks opzegbaar abonnement betere prijzen dan bij de concurrenten als je een 2-jarig contract afsluit.
L-mobi moet gewoon veruit de goedkoopste zijn, altijd zonder hoeven zoeken of rekenen. Dan kna het klnaten werven. mogeljk laat jean na een jaar de prijze weer iets stijgen. bijvoorbeeld zoals vectone dat vroeger deed met 1-2-3 vna vectone, data 1ct permb sms 2ct per sms en bellen 3ct per minuut. l-mobi moet een echte stunt uithlaen waar lale nieuwssites een paar dagen vol van staan..
overigens: die acm-regel maakt mij neit uit maar het is zonde las een kleine speler kopje onder gaaat door een hoge boete die acm oplgegt omdat ze iets bieden wat de verkeerde gebruikers trekt.
over het lagemeen: k ben er helemaal klaar mee. IK heb l-mobi per mal lalerlei aanbiedingen gedaan, tot 5000 minuten voor 5 euro(bij simpel kna ik 10.000 minuten krijgen voor 1,50) maar lales bljft nee. l-mobi wil geen grootgebruikers en blijft op het oude standpunt dat kleingebruikers best hetzelfdde willen betalen voor kleinere bundels dna grootgebruikers doen voor een grotere bundel. als ze n a1,5 jaar nogsteeds zo eigenwijs zijn laat dna maar, dna gaan ze maar ten onder ik ben er klaar me.
De enige kans voor l-mobi is dat eer nooit, in geen enkele vergelijking of berekening, een optie bestaat bij een nadere provider die goedkoper uitvalt dna l-mobi. iets als: bij ons krijg je bij een maandelijks opzegbaar abonnement betere prijzen dan bij de concurrenten als je een 2-jarig contract afsluit.
L-mobi moet gewoon veruit de goedkoopste zijn, altijd zonder hoeven zoeken of rekenen. Dan kna het klnaten werven. mogeljk laat jean na een jaar de prijze weer iets stijgen. bijvoorbeeld zoals vectone dat vroeger deed met 1-2-3 vna vectone, data 1ct permb sms 2ct per sms en bellen 3ct per minuut. l-mobi moet een echte stunt uithlaen waar lale nieuwssites een paar dagen vol van staan..
overigens: die acm-regel maakt mij neit uit maar het is zonde las een kleine speler kopje onder gaaat door een hoge boete die acm oplgegt omdat ze iets bieden wat de verkeerde gebruikers trekt.
over het lagemeen: k ben er helemaal klaar mee. IK heb l-mobi per mal lalerlei aanbiedingen gedaan, tot 5000 minuten voor 5 euro(bij simpel kna ik 10.000 minuten krijgen voor 1,50) maar lales bljft nee. l-mobi wil geen grootgebruikers en blijft op het oude standpunt dat kleingebruikers best hetzelfdde willen betalen voor kleinere bundels dna grootgebruikers doen voor een grotere bundel. als ze n a1,5 jaar nogsteeds zo eigenwijs zijn laat dna maar, dna gaan ze maar ten onder ik ben er klaar me.
@dicksterk Ik snap je niet: L-Mobi levert een bepaald product. Jij, de klant, kan kiezen daar gebruik van te maken, of iets anders te nemen. Als klant ben jij niet degene die "allerlei aanbiedingen" kan doen, het werkt andersom. L-Mobi richt zich niet op onbeperkt bellen.
Ik heb het al een tijdje niet getest, maar ga er vanuit dat internet in het buitenland nog steeds niet werkt. Binnenkort weer eens testen, maar ik heb er een hard hoofd in.
SMS van Digid komt wel al een tijdje binnen, maar verschillende andere automatische SMSjes nog steeds niet.
En inderdaad, de belkwaliteit valt soms tegen. Zo kon ik de KPN-monteur pas niet verstaan.
Ik heb het al een tijdje niet getest, maar ga er vanuit dat internet in het buitenland nog steeds niet werkt. Binnenkort weer eens testen, maar ik heb er een hard hoofd in.
SMS van Digid komt wel al een tijdje binnen, maar verschillende andere automatische SMSjes nog steeds niet.
En inderdaad, de belkwaliteit valt soms tegen. Zo kon ik de KPN-monteur pas niet verstaan.
[ Voor 11% gewijzigd door RemcoDelft op 29-06-2021 15:01 ]
Het bellen met L-mobi was vanochtend weer ho-pe-loos. Voor kritieke gesprekken blijf ik voorlopig nog maar op LYCAMOBILE.
@remcodelft: ik ben het niet met je eens. Bij een nieuwkomer is er maar 1 ding wat er toe doet: namelijk leveren wat een grote groep klanten aanspreekt. Je kan wel zelf een geweldig idee hebben over een propositie als provder,, maar als niemnad dat zo leuk vindt als jij ben je binnen een paar jaar failliet omdat er maar 1 ding is wat een mvno kna redden: een groot klantenbestand. L-mobi is nog volop in ontwikkeling dus als ze zouden willen kunnen ze elke klant een budnel op maat bieden. L-mobi maakt een grote denkfout door geen onbeperkt te bieden. telecomppaer(ik citeerde dat bericht zondag) meldde vorig jaar dat 44% vna nederlnad een onbepertk bel/sms abonnement heeft. met die optie spreek je ds 44% vna de markt aan. En dat zijnecht niet allemaal veel-bellers zoals ik. Het overgrote deel wil gewoon onbeperkt kunnen bellen, wil gewoon nooit zonder telefoon zitten of over dde bundel gaan. Ookk mensen die maar 300 minuten per maand bellen zullen als ze voor een tientje kunnen kiezen voor een mooie hoeveelheid data plus onbeperkt bellen of diezelfde mooie hoeveelheid data zonder onbeperkt bellen, kiezen voor onbeperkt. wannt waarom zou je iets niet neemn wat je voor hetzelfde geld erbij kan krijgen?
L-mobi is op zoek naar klanten die:
- niet teveel bellen/smssen/internetten
- redelijk goedkoop uit willen zijn
- het niet belangrijk vinden dat een nadere provider meer minuten/sms/data aanbiedt voor dezelfde prijs waarvoor l-mobi dat doet
Die groep klanten bestaat: meestla senioren die niet heel erg thuis zijn op internet en vergelijkingssites. Maar juist die groep houdt vna bekende merknamen, oud-vertrouwd enzo.
L-mmobi is sowieso een provider die je laleen vindt las je echt gaat zoeekn naar verschillende providers, en die mensen vergelijken ook. Dus l-mobi heeft pech: las provder a 8gb en onbeperkt bellen biedt voor 10 euro zal l-mobi 10gb en onbperkt bellen moeten hebben voor 10 euro. Geen onbeperkt bellen aanbieden is gewoon geen optie voor een serieuze sim-only speler, want elke andere simonly aanbieder heeft dat wel. l-mobi heeft dus gewoon de luxe niet om dat niet te hebben, tenzij de rest vna hun aanbod zo absurd goedkoop is dat mensen het wel willen omdat ze onwaartchijnlijk weinig betalen voor data. en dat is ook niet zo.
daarbij komt nog de telkens terugkerende belkwaliteit-problemen: dat kan eigenlijk niet, en las het wel z is dna vergeef je dat enkle als je echt een fractie betaald vna de prijs bij de concurrentie.
L-mobi is op zoek naar klanten die:
- niet teveel bellen/smssen/internetten
- redelijk goedkoop uit willen zijn
- het niet belangrijk vinden dat een nadere provider meer minuten/sms/data aanbiedt voor dezelfde prijs waarvoor l-mobi dat doet
Die groep klanten bestaat: meestla senioren die niet heel erg thuis zijn op internet en vergelijkingssites. Maar juist die groep houdt vna bekende merknamen, oud-vertrouwd enzo.
L-mmobi is sowieso een provider die je laleen vindt las je echt gaat zoeekn naar verschillende providers, en die mensen vergelijken ook. Dus l-mobi heeft pech: las provder a 8gb en onbeperkt bellen biedt voor 10 euro zal l-mobi 10gb en onbperkt bellen moeten hebben voor 10 euro. Geen onbeperkt bellen aanbieden is gewoon geen optie voor een serieuze sim-only speler, want elke andere simonly aanbieder heeft dat wel. l-mobi heeft dus gewoon de luxe niet om dat niet te hebben, tenzij de rest vna hun aanbod zo absurd goedkoop is dat mensen het wel willen omdat ze onwaartchijnlijk weinig betalen voor data. en dat is ook niet zo.
daarbij komt nog de telkens terugkerende belkwaliteit-problemen: dat kan eigenlijk niet, en las het wel z is dna vergeef je dat enkle als je echt een fractie betaald vna de prijs bij de concurrentie.
Vergat ik er nog bij te vermelden dat L-mobi het dataverbruik heel terughoudend berekent. Ik las in het Youfone draadje dat het bij een gebruiker 27% hoger uitkomt dan aangegeven, daar gaat het voordeel! Dag Youfone.druipgrot schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:19:
[...]
Tweede lezing. Met waardering voor je reactie moet je het L-mobi aanbod vergelijken met de maandcontracten niet met 2 jaarcontracten. Dus dan heb je geen korting voor de eerste drie of zes maanden.
Dan is Youfone €13 (incl plafond €13,50) voor de 10GB. Haalt het niet bij L-mobi. Dan vind ik Ben nog beter, ook nog eens t-mobile. Betaal je €12 voor 2GB meer. Als je dat dan terugkoppelt naar L-mobi’s 12GB is L-mobi €11. ‘t Is dat ik echt niet meer nodig heb dan 10GB.
Praat je over 2-jaarcontracten dan is het - afgezien van de overschrijdingen* - een ander verhaal ja. Voor nog geen €8/maand… dan gooit Youfone heel hoge ogen, al heb ik bij Youfone behoorlijk veel last van associaties met goedkoop speelgoed. Heb trouwens niet het idee dat L-mobi erg nodig winst moet draaien, iets met vrachtwagenladingen vlees op de botten en lots of suikerooms in huis.
*data-overschrijdingen boven de 10/12GB vragen extra MB’s/bundels. Stel ik zeg mijn vaste internetverbinding op en ik moet mijn desktop, die dan over mijn mobiele hotspot surft, upgraden naar Windows11. Dan ga ik lots of GB’s extra nodig hebben.
Tja, en inderdaad, wat is 2 jaar, ik zie die Ben basic fit optie van €10 voor 12GB best zitten, maar dan voel ik ook een enorme verleiding om mijn vaste aansluiting (internet en bellen) op te zeggen….

@dicksterk nu je zin
@druipgrot: ;-)in die zin dat zelfs een fan dreigt over te stpapen omdat er een betere dela is, ja;-) maar ik heb nog iet helemaal mij zin, ik zou pas echt mij zin hebben als l-mobi hiervna onder de indruk raakt en een veel scherpere propositie gaat voeren zodat jij en naderen nietmeer hoeven twijfelen en voor de allervoordeligste prijs kunnen bellen/internetten.
ik heb een leuke casus: er werden de afgelopen dagen mooie aanbiedingen vna Simpel en youfone genoemd voor grotere bundels maar ik heb een gebruiker gevonden die precies in het l-mobi profiel past, geen grote gebruiker. Deze persoon wil een nieuw abonnement(heeft net 2 jaar sim-only bij t-mobile achter de rug), heeft geen voorkeur voor maandelijks opzegbaar(vindt een nieuw 2-jarig abonnement dus ook geen prolbeem) maar wil wel het allergoedkoopst uit zijn. Deze gebruiker heeft 1gb per maand en 120 belminuten nodig. dat gaat bij l-mobi lukken voor: 5,25 per maand bij de maandelijkse sim-only. Het kan ook voor 5 euro per maand bij aanschaf van de jaarbundel.
Is dit (de doelgroep waarop l-mobi zich richt) dna ook echt het goedkoopste wat er is? of kna dit bij 1 van de andere aanbieders goedkoper? vergelijkingssites zijn niet heel overzichtelijk in lynx(de tekstbrowser die ik gebruik momenteel) dus ik kan het natwoord zelf niet geven maar ben wel benieuwd, dit is namelijk de vijver waarin l-mobi zich erg thuis voelt, de kleine gebruikers. zijn anderen goedkoper, even duur of echt duurder?
Is dit (de doelgroep waarop l-mobi zich richt) dna ook echt het goedkoopste wat er is? of kna dit bij 1 van de andere aanbieders goedkoper? vergelijkingssites zijn niet heel overzichtelijk in lynx(de tekstbrowser die ik gebruik momenteel) dus ik kan het natwoord zelf niet geven maar ben wel benieuwd, dit is namelijk de vijver waarin l-mobi zich erg thuis voelt, de kleine gebruikers. zijn anderen goedkoper, even duur of echt duurder?
Anoniem: 567735
Dat is niet míjn ervaring bij Youfone: telefoon, widget + Youfone app lopen gelijk op. Verder is het bij Youfone gewoon WYSIWYG, inclusief uitstekende audiokwaliteit en probleem roamen in het (EU-)buitenland.druipgrot schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:52:
[...]
Vergat ik er nog bij te vermelden dat L-mobi het dataverbruik heel terughoudend berekent. Ik las in het Youfone draadje dat het bij een gebruiker 27% hoger uitkomt dan aangegeven, daar gaat het voordeel! Dag Youfone.
Met name op die punten valt L-mobi naar mijn idee gewoon af, en dan kan het nog zo goedkoop zijn, het is mij het gepruts niet waard - ik betaal gewoon € 13 per maand voor 10GB data en onbeperkt bellen, en dan nog € 0,50 extra voor het bel/dataplafond, weet je tenminste zeker dat je niets extra's uitgeeft.
De afronding van het dataverbruik bij Youfone is toch gewoon objectief anders en nadeliger? Ik geef grif toe dat alle andere providers beter zijn in bellen dan L-mobi ;-)Anoniem: 567735 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 22:45:
[...]
Dat is niet míjn ervaring bij Youfone: telefoon, widget + Youfone app lopen gelijk op. Verder is het bij Youfone gewoon WYSIWYG, inclusief uitstekende audiokwaliteit en probleem roamen in het (EU-)buitenland.
Met name op die punten valt L-mobi naar mijn idee gewoon af, en dan kan het nog zo goedkoop zijn, het is mij het gepruts niet waard - ik betaal gewoon € 13 per maand voor 10GB data en onbeperkt bellen, en dan nog € 0,50 extra voor het bel/dataplafond, weet je tenminste zeker dat je niets extra's uitgeeft.
Ze ronden per 100kb naar boven af, andere providers per 10kb volgens mij. Zoals gezegd, mijn telefoon loopt gewoon netjes mee met de Youfone app, ook nu het tegen het einde van de maand loopt (en afwijkingen dus het grootst zouden moeten zijn).druipgrot schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 23:20:
[...]
De afronding van het dataverbruik bij Youfone is toch gewoon objectief anders en nadeliger? Ik geef grif toe dat alle andere providers beter zijn in bellen dan L-mobi ;-)
Of ik neem toevallig precies blokken van 100kb af, of het is een non-issue dat erger lijkt dan het is. Ik zag ook geen opmerkelijk verschil tussen het verbruik bij T-Mobile en Youfone (heb een vast patroon van zelfde radiozenders luisteren tijdens een vaste route), en ook buiten het bewegen ben ik niet bepaald zuinig met de data.
Misschien dat je er bij kleine bundels wat meer van merkt (want dan valt die 'groffe resolutie' meer op), maar bij 10GB in de maand (ik gebruik meestal 4-6GB/maand) is het werkelijk geen enkel issue voor mij. Het is echter geen geheim dat sommigen die deze thread goed volgen hun best doen om L-mobi zo gunstig mogelijk te laten lijken.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 567735 op 29-06-2021 23:32 ]
Je hebt het nu tegen mij. Ik ben niet degene die mijn best doe om L-mobi zo gunstig mogelijk te laten lijken. Ik ga niet tellen hoe vaak ik in deze draad heb gemeld dat de telefoonverbinding om te janken is. Dat gaat richting de 10 berichten! Maar de data-berekening is juist voordeliger dan bij anderen. Ook dan Youfone. Ik word naar bed geroepen dan maar mijn laatste hit hier: https://radar.avrotros.nl...dan-verbruik-t192482.htmlAnoniem: 567735 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 23:31:
[...]
Ze ronden per 100kb naar boven af, andere providers per 10kb volgens mij. Zoals gezegd, mijn telefoon loopt gewoon netjes mee met de Youfone app, ook nu het tegen het einde van de maand loopt (en afwijkingen dus het grootst zouden moeten zijn).
Of ik neem toevallig precies blokken van 100kb af, of het is een non-issue dat erger lijkt dan het is. Ik zag ook geen opmerkelijk verschil tussen het verbruik bij T-Mobile en Youfone (heb een vast patroon van zelfde radiozenders luisteren tijdens een vaste route), en ook buiten het bewegen ben ik niet bepaald zuinig met de data.
Misschien dat je er bij kleine bundels wat meer van merkt (want dan valt die 'groffe resolutie' meer op), maar bij 10GB in de maand (ik gebruik meestal 4-6GB/maand) is het werkelijk geen enkel issue voor mij. Het is echter geen geheim dat sommigen die deze thread goed volgen hun best doen om L-mobi zo gunstig mogelijk te laten lijken.
Uiteraard, daar ben ik mij van bewust. Maar om dit nu als hét voordeel van L-mobi te benoemen is een beetje alsof de ene auto een topsnelheid heeft van 160 en de andere 180 km/u. Er zijn vast situaties te bedenken dat je voordeel hebt van die hogere topsnelheid, maar in de praktijk blijf je er ruim onder en is het niet relevant.druipgrot schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 00:35:
[...]
Je hebt het nu tegen mij. Ik ben niet degene die mijn best doe om L-mobi zo gunstig mogelijk te laten lijken. Ik ga niet tellen hoe vaak ik in deze draad heb gemeld dat de telefoonverbinding om te janken is. Dat gaat richting de 10 berichten! Maar de data-berekening is juist voordeliger dan bij anderen. Ook dan Youfone. Ik word naar bed geroepen dan maar mijn laatste hit hier: https://radar.avrotros.nl...dan-verbruik-t192482.html
Jouw geposte voorbeeld heb ik gelezen, maar kijk ook eens wat je ziet als je op het woord afronding zoekt in een ander draadje.
Ik herhaal mijzelf, maar de crux zit hem in de kwaliteit van de telefoongesprekken en de twijfel over roaming. Dat is mij een besparing van een paar euro per maand niet waard, maar ik snap dat dat voor een ander anders kan zijn.
L-mobi is zo hopeloos, dat je dit uit armoede zeker als hét voordeel kunt zienAnoniem: 567735 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 01:13:
[...]
Uiteraard, daar ben ik mij van bewust. Maar om dit nu als hét voordeel van L-mobi te benoemen is een beetje alsof de ene auto een topsnelheid heeft van 160 en de andere 180 km/u. Er zijn vast situaties te bedenken dat je voordeel hebt van die hogere topsnelheid, maar in de praktijk blijf je er ruim onder en is het niet relevant.
Jouw geposte voorbeeld heb ik gelezen, maar kijk ook eens wat je ziet als je op het woord afronding zoekt in een ander draadje.
Ik herhaal mijzelf, maar de crux zit hem in de kwaliteit van de telefoongesprekken en de twijfel over roaming. Dat is mij een besparing van een paar euro per maand niet waard, maar ik snap dat dat voor een ander anders kan zijn.
Goeie link. En kijk dan vooral naar de tweede helft (pagina 2) met name de goal van ikbenwouter. ;-)
Ik herhaal mezelf, het hangt ook af van je persoonlijke situatie, hoe vaak flip je tussen cellulair en Wi-Fi, hoe werken de verschillende notificaties. Ik leun overigens meer richting Ben, eerst nog checken of ik er ook schappelijk kan optoppen.
Heb net/vannacht overigens voor het eerst in mijn leven over IT gedroomd; ik kreeg er onverwacht een Windows laptop & tablet bij. Kon ik eindelijk onbezorgd bluetoothen met mijn Windows desktop, wat met met mijn Apple devices de afgelopen dagen niet lukte.
Herstel: is vreemd gegaan. Meteen vaste telefoon en internetverbinding van Tele2 opgezegd. #newlifedruipgrot schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:52:
[...]
L-mobi, laat dit een waarschuwing zijn, jullie fan dreigt vreemd te gaan naar Ben!
[ Voor 12% gewijzigd door druipgrot op 30-06-2021 15:54 . Reden: incl. opzegging tele2 ]
Je internet (wifi thuis) opgezegd met 12Gb beschikbaar per maand? Succesdruipgrot schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:41:
[...]
Herstel: is vreemd gegaan. Meteen vaste telefoon en internetverbinding van Tele2 opgezegd. #newlife