[L-mobi Mobile] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:26
Jimster schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:28:
[...]

Met Youfone had ik ook geluidsproblemen bij sommige gesprekken.
Dat is interessant.
Overigens hier vanmorgen nog steeds problemen met de gesprekskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-03-2021
Wat ik denk, dit is een algemene probleem door over belast van 2G of 3G voice netwerk door thuis werkers. Ik hoorde wel dat T-mobile en Lyca klanten hebben ook het zelfde soort probleem.
tyson69 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:04:
[...]Dat is interessant.
Overigens hier vanmorgen nog steeds problemen met de gesprekskwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
Janon schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 00:11:
Wat ik denk, dit is een algemene probleem door over belast van 2G of 3G voice netwerk door thuis werkers. Ik hoorde wel dat T-mobile en Lyca klanten hebben ook het zelfde soort probleem.

[...]
Ik heb er bij zowel Vodafone (zakelijk) als Simpel (privé) geen last van gehad. Zie het ook nergens in fora naar voren komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Het kan kloppen, omdat T-mobile en KPN hebben de meeste klanten in Nederland. Hoe meer klanten hoe meer druk het wordt.

Dit geef wel duidelijk aan dat onze technologie is nog niet klaar voor thuis werken, of thuis werkers moeten vaste telefoon aansluitingen gebruiken of aanvragen. Of iedereen moet over gaan VoLTE, maar daarvoor onze toestellen zijn nog niet zover. ik denk dat we weinig toestellen hebben nu met VoLTE in NL.
tyson69 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 09:14:
[...]Ik heb er bij zowel Vodafone (zakelijk) als Simpel (privé) geen last van gehad. Zie het ook nergens in fora naar voren komen.

[ Voor 12% gewijzigd door Janon op 30-01-2021 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
de bel-kwaliteit van zowel bellen als gebeld worden is bij l-mobi nogsteeds heel slcht. veel gesprekken die ik gisteren en vandaag voerden waren totaal onvoerbaar waardoor ik uiteindelijk maar met lyca terugbelde omdat er gewoon niets te verstaan was behavle soms 1 lettergreep.
@janon: dit heeft niets met kpn te maken denk k. lebara, budgetmobiel(beide regelrecht op kpn voor rutering gesprekken en ook lyca hebben helemala geen lst van dit probleem ook niet als ik uren bel. l-mobi dus wel, het is echt niet te gebruiken als je een beetje regelmatig gebeld wordt of belt want elek keer moet je tegen iemnd zeggen: sorry bel je wel terug met een andere simkaart9niet dat diegene dat hoort overigens) dus kan je ze nog eens ansporen hun problemen op e lossen? het kan dat l-mobi overbelast is door thuiswerkers in hun klantenbestand maar dan moeten ze de cappaciteit echt drastisch pvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
dicksterk schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:15:
de bel-kwaliteit van zowel bellen als gebeld worden is bij l-mobi nogsteeds heel slcht. veel gesprekken die ik gisteren en vandaag voerden waren totaal onvoerbaar waardoor ik uiteindelijk maar met lyca terugbelde omdat er gewoon niets te verstaan was behavle soms 1 lettergreep.
@janon: dit heeft niets met kpn te maken denk k. lebara, budgetmobiel(beide regelrecht op kpn voor rutering gesprekken en ook lyca hebben helemala geen lst van dit probleem ook niet als ik uren bel. l-mobi dus wel, het is echt niet te gebruiken als je een beetje regelmatig gebeld wordt of belt want elek keer moet je tegen iemnd zeggen: sorry bel je wel terug met een andere simkaart9niet dat diegene dat hoort overigens) dus kan je ze nog eens ansporen hun problemen op e lossen? het kan dat l-mobi overbelast is door thuiswerkers in hun klantenbestand maar dan moeten ze de cappaciteit echt drastisch pvoeren.
Ik herken deze symptomen helemaal. Heb nu al meerdere keren van Lmobi te horen gekregen dat het issue was opgelost. Niet dus.
Wat wel een oplossing is, is om VoLTE aan te zetten. Sinds er via 4G gebeld wordt zijn er hier geen klachten meer. maar ja, ook via 2G en 3G zou het moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Hallo Dick, ik heb ook dit gecontroleerd, ik heb ook een L-mobi en KPN, Maar ik had 2e week en 3e week van Jan 2021, ook voice kwaliteit probleem gehad, maar dat is nu niet meer( bij mij).

Ik gebruikt dagelijks ook L-mobi, ik heb nu geen probleem. Maar ik merkt als ik door T-mobile klant gebeld wordt, dan voice kwaliteit is wel slecht >> T-mobile naar L-mobi en ook T-mobile naar andere KPN nr. van mijn ook slechte kwaliteit. Maar als ik terug belt, dat hoor ik wel goed :)
Dus het kant TM om national roaming kosten van LM te ........... dat deze game >:) >:) >:) >:) >:)

Ik hoorde ook dat meer klanten overstapen van TM na LM.

Dus Ik hoorde van L-mobi, dat probleem niet bij L-mobi zit. L-mobi heeft laaste week weinig klacht ontvangen over voice kwaliteit. Maar ik ga wel dit door geven.
dicksterk schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:15:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Het probleem met verificatieSMSjes is nog steeds niet opgelost, en ondertussen werkt DigiD ook niet meer. Ik moet me nu laten bellen om ergens in te loggen.

Dit nummer schijnt oorspronkelijk bij Ben vandaan te komen.

[ Voor 16% gewijzigd door RemcoDelft op 05-02-2021 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Is uw nr. geporteerde nr. vanuit T-mobile of Lyca naar L-mobi?
Mijn L-mobi sim heb geen probleem, ik krijgt wel sms van DigiD.
RemcoDelft schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:54:
Het probleem met verificatieSMSjes is nog steeds niet opgelost, en ondertussen werkt DigiD ook niet meer. Ik moet me nu laten bellen om ergens in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 17:41
Bij mijn vriendin geporteerd van bliep. Ze krijgt ook veel smsjes niet, zoals van openbank.
L-mobi ging ook plots bij haar 35 cpm rekenen voor roamen in de EU.

Wij gaan weg bij L-mobi.

[ Voor 35% gewijzigd door birdibird op 05-02-2021 15:03 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
Janon schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:59:
Is uw nr. geporteerde nr. vanuit T-mobile of Lyca naar L-mobi?
Mijn L-mobi sim heb geen probleem, ik krijgt wel sms van DigiD.

[...]
Misschien is het tijd om eens te stoppen met het meldden dat jij geen problemen hebt met zaken waar anderen over klagen maar er voor te zorgen dat je vrienden bij Lmobi hun zaken eens goed gaan regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik heb geen probleem, dus ik geef dat aan.
tyson69 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:04:
[...]Misschien is het tijd om eens te stoppen met het meldden dat jij geen problemen hebt met zaken waar anderen over klagen maar er voor te zorgen dat je vrienden bij Lmobi hun zaken eens goed gaan regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
Janon schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:07:
Ik heb geen probleem, dus ik geef dat aan.

[...]
Is onnodig, dat weten we inmiddels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik zie alleen paar mensen die van Tweakers hebben probleem met Lmobi. Maar bij mijn werkt alles perfect.
Ik heb een L-mobi vanuit Lebara geporteerd en ik ontvang alle sms's en gespreken zonder probleem.
tyson69 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:09:
[...]Is onnodig, dat weten we inmiddels

[ Voor 36% gewijzigd door Janon op 05-02-2021 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik zie nu dat jij zonder in te loggen kun je al opwaarderen via deze link https://mylmobi.nl/Portal/

[ Voor 5% gewijzigd door Janon op 05-02-2021 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
Janon schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:13:
Ik zie alleen paar mensen die van Tweakers hebben probleem met Lmobi. Maar bij mijn werkt alles perfect.
Ik heb een L-mobi vanuit Lebara geporteerd en ik ontvang alle sms's en gespreken zonder probleem.

Ik zie dat lmobi nu ook snel opwaardering ook aangezet : https://mylmobi.nl/Portal/

[...]
Dat snap ik en is erg fijn voor deze gebruikers.
Het zou alleen de gebruikers die wel problemen ervaren helpen als je jouw duidelijke connectie met Lmobi gebruikt om ook hen te helpen ivp alleen hier te roepen dat jij geen problemen ervaart.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:57

[...]
Dat komt omdat tweakers meestal problemen wel melden. Andere gebruikers die zullen inderdaad waarschijnlijk minder snel klagen, maar direct overstappen naar een andere provider, of die hadden gewoon een gratis test sim bestelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik zie mensen hier alleen bezig om een bedrijf zwart te maken. Dit wat ik hier merkt.
tyson69 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:19:
[...]Dat snap ik en is erg fijn voor deze gebruikers.
Het zou alleen de gebruikers die wel problemen ervaren helpen als je jouw duidelijke connectie met Lmobi gebruikt om ook hen te helpen ivp alleen hier te roepen dat jij geen problemen ervaart.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Veel mensen misbruiken lmobi sim, deze mensen worden geblokkeerd.. >:) >:) ;) ;)
Deze mensen klagen hier en daar. Maar mijn sim kaart werkt perfect.
fl2001 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:40:
[...]Dat komt omdat tweakers meestal problemen wel melden. Andere gebruikers die zullen inderdaad waarschijnlijk minder snel klagen, maar direct overstappen naar een andere provider, of die hadden gewoon een gratis test sim bestelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
Janon schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:22:
Ik zie mensen hier alleen bezig om een bedrijf zwart te maken. Dit wat ik hier merkt.

[...]
Die zullen best op deze fora rondlopen (ook bij andere providers) maar ik denk dat je, net als fl2001 zegt, hier kritischere tweakers hebt die niet bij de eerste tegenslag naar een andere provider overstappen. Ik heb zelf ook al heel wat gepruts gezien van Lmobi, ik heb niet eens alles op het forum gezet maar rechtstreeks met hen opgelost.

Feit is gewoon dat de volwassenheid van de dienstverlening nog niet te vergelijken is met andere partijen als HN, Simpel, Simyo. Dat is misschien ook wel wat veel gevraagd voor een startup met beperkt budget maar als ze een serieuze partij willen worden dan moeten ze wel gaan doorpakken en problemen zoals met premium-SMS (waar ik geen last van heb) oplossen. En niet telkens naar concurrenten wijzen die ze hun leven zwart willen maken of zeggen dat Tweakers zeuren om Lmobi te beschadigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• game007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 21:36
Ik wacht al meer dan een maand op een terugbetaling van een annulering. Meerdere mails verstuurd maar het blijft bij de 'financiele administratie'. Zeker geen aanrader, zou me niets verbazen als ze financiele problemen hebben...

My blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
knipheb jij email gestuurd naar cs@l-mobi.nl ?. Maar ik heb nooit problemen gehad bij Lmobi, elke ding wat ik vraag wordt gedaan. Ik krijg netjes mijn bonus ook op tijd.

Knip
game007 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 00:12:
Ik wacht al meer dan een maand op een terugbetaling van een annulering.
Dit soort reacties kunnen nogal denigrerend overkomen, graag hier de volgende keer rekening mee houden.

[ Voor 38% gewijzigd door 13art op 07-02-2021 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• game007
Zeker, ik heb meerdere keren contact gehad Dit is niet netjes van hun. ze zullen wel betalingsproblemen hebben. Verbaast me niet als ze binnenkort gaan stoppen.

Het gaat om 10 miljoen euro. Dat is wat je graag wilt horen toch haha. Ga lekker een eerlijk bedrijfje promoten.

My blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: als jij dna zo zeker weet dat het aan t-mobile geporteerde nummers ligt, porteer dan een t-mobile prepaidnummer naar ene l-mobi sim en probeer de problemen te reproduceren zodat je ze voor de mensen hier en voor klanten vna joou die t-mobile hebben kan oplossen.
btw: ik ebruik gene geporteerd nummer, mijn l-mobi sim heeft gewoon zijn eigen nummer en helaas werken gesprekken lang niet altidj goed. ik heb de sim gebruik om een aantla garaget en opkopers van autos te bellen omdat ik een auto moest laten maken en onzed oude moest verkopen. heb ongeveer 20 nummers gebeld en ben door ongeveer 7 nummers ook teruggebeld. 10 vna de 20 gesprekken gingen helemala goed, 5 gignen redelijk en 5 waren echt totaal onverstaanbaar. van de teruggebelde keren(dat ik dus op mijn l-mobi nummer werd gebeld) gigen 5 vna de 7 keer totaal verkeerd, ik kon ech tgeen word verstaan van wat er gezegd werd, alleen heel af en toe 1 lettergreep of klank. ik probeer l-mobi niet ywart te maken maar mensen willen zoiets niet, bellen en gebeld worden moet gewoon perfect gaan en dat is nu niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Dicksterk, ik heb gehoord van Lmobi medewerkers dat geporteerde nr. vanuit Tmobile en lyca nr wordt niet vrijgeven om SMS te ontvangen. Dit is iets technisch (dat geporteerde nr. b.v. T-mobile naar Lmobi, dan Tmobile moet bij Coin afmelden dat Tm-klant niet meer bij hun zit.) Dit doen TM niet, daardoor sommige SMS blijven tussen gangen. Dit heeft L-mobi wel bij Coin en ACM gemeld. Wettelijk ze zijn fout en verkeerd bezig. Tmobile en Lyca worden wel aangesproken door Coin en ACM. Dit is een tips pesterij van nieuwkomers. Dit is een tijdelijke probleem.

En over voice kwaliteit. L-mobi zegt, dat TM ontvangende gespreken zijn niet goed zijn. En dat was in 3e week en 4e week in 2021. Kijk een voice kwaliteit probleem zit niet bij een kant, Tmobile heeft nu grote klanten bestand van Nederland, Mensen werken nu veel thuis. A-leg en B-Leg. Lmobi levert een Leg altijd, andere kant is van andere provider, Dus persten kan altijd. Maar dit kunnen ze niet lang vulhouden, Deze problemen liggen wel bij Coin en ACM. het komt goed.

Ik heb ook een KPN verbinding, als iemand van Tmobile belt, dan hoor ik ook slecht, dit heb ik ook 4 of 5 laste week gemerkt. Lmobi is nieuw, dus makkelijk te klagen.
dicksterk schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 15:27:
@janon: als jij dna zo zeker weet dat het aan t-mobile geporteerde nummers ligt, porteer dan een t-mobile prepaidnummer naar ene l-mobi sim en probeer de problemen te reproduceren zodat je ze voor de mensen hier en voor klanten vna joou die t-mobile hebben kan oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: als je nieuw bent moet juist alles perfecct zijn, anders lopen mensen die die nieuwkomer uitproberen weg. met lyca heb ik geen enkel probleem ook niet naar t-mobile nummers. dit is ook niet enel bij t-mobile nummers dat de kwalitiet niet goed is, en andere kpn-simkaarten hebben dit geluid-probleem ook niet dushet lit echt bij l-mobi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik heb het zelfde probleem op mijn KPN sim ook, vooral als ik een gesprek ontvang van T-mobile dan is slechte kwaliteit.
dicksterk schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 18:27:
@janon: als je nieuw bent moet juist alles perfecct zijn, anders lopen mensen die die nieuwkomer uitproberen weg. met lyca heb ik geen enkel probleem ook niet naar t-mobile nummers. dit is ook niet enel bij t-mobile nummers dat de kwalitiet niet goed is, en andere kpn-simkaarten hebben dit geluid-probleem ook niet dushet lit echt bij l-mobi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
dicksterk schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 15:27:
btw: ik ebruik gene geporteerd nummer, mijn l-mobi sim heeft gewoon zijn eigen nummer en helaas werken gesprekken lang niet altidj goed. ik heb de sim gebruik om een aantla garaget en opkopers van autos te bellen omdat ik een auto moest laten maken en onzed oude moest verkopen. heb ongeveer 20 nummers gebeld en ben door ongeveer 7 nummers ook teruggebeld. 10 vna de 20 gesprekken gingen helemala goed, 5 gignen redelijk en 5 waren echt totaal onverstaanbaar. van de teruggebelde keren(dat ik dus op mijn l-mobi nummer werd gebeld) gigen 5 vna de 7 keer totaal verkeerd, ik kon ech tgeen word verstaan van wat er gezegd werd, alleen heel af en toe 1 lettergreep of klank. ik probeer l-mobi niet ywart te maken maar mensen willen zoiets niet, bellen en gebeld worden moet gewoon perfect gaan en dat is nu niet zo.
De symptomen hier beschreven zijn exact zoals ze hier ook werden ervaren. Een groot deel van de gesprekken gingen de mist in. Totdat ik op advies van Lmobi VoLTE activeerde en sinds er via 4g gebeld wordt gaat het goed. Dit kan alleen niet de oplossing zijn, Lmobi moet gewoon voor goede gesprekken zorgen op alle generaties netwerk (niet overal is 4g dekking/niet iedereen kan VoLTE met zijn toestel). Dat dit nu al weken gaande is, is eigenlijk wel een teken dat ze het niet kunnen oplossen. En nee, ik geloof er niet van dat dit door thuiswerkers komt.
Overigens gingen hier ook gesprekken fout waar het T-Mobile netwerk niet bij betrokken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik heb gehoord dat deze probleem bij TM 2G probleem zit. In technisch het moet van de beide kanten gespreken goed moeten zijn, Als TM over belast lijn heb, wat kan lmobi of KPN doen ? Ik heb 2 SIM, een van KPN en andere van Lmobi. Ik merk KPN SIM ook het zelfde probleem als call vanuit Tmobile komt. maar bij wie kun jij dit makkelijk klagen ? bij nieuw kommer toch. ;) ;) >:) >:)
tyson69 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:02:
[...]De symptomen hier beschreven zijn exact zoals ze hier ook werden ervaren. Een groot deel van de gesprekken gingen de mist in. Totdat ik op advies van Lmobi VoLTE activeerde en sinds er via 4g gebeld wordt gaat het goed. Dit kan alleen niet de oplossing zijn, Lmobi moet gewoon voor goede gesprekken zorgen op alle generaties netwerk (niet overal is 4g dekking/niet iedereen kan VoLTE met zijn toestel). Dat dit nu al weken gaande is, is eigenlijk wel een teken dat ze het niet kunnen oplossen. En nee, ik geloof er niet van dat dit door thuiswerkers komt.
Overigens gingen hier ook gesprekken fout waar het T-Mobile netwerk niet bij betrokken was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: dat kan niet kloppen. anders zouden alle andere topics over providers die op het kpn netwerk zitten zoals lebara of budgetmobiel helemaal overvol stan met dit probleem. of het topic van Simpel bijvoorbeeld zou volstaan met klachcten dat mensen mt kpn hen niet horen. dat is niet zo, dit probleem ligt dus bij l-mobi.
daarnaast blijft l-mobi vasthouden aan gen onbeperkt bundel, zo ongeveer als enige provider kan je er niet onbeperkt me bellen. ik snap nu waarom want zelfs zonder onbeperkt bellende klanten zijn ze al overbelast, maar dit kan echt niet. Ik mis ook totaal de urentie om dit op te lossen bij l-mobi: een mobiele provider waarbij bellen 1 van de hoofdfunctis is waarmee je niet goed kan bellen, zou rede moeten zijn om per direct alles op te lossen. maar nee, het speelt al maanden blijkbaar vindt l-mobi het niet heel belangrijk dat un klanten kunnen bellen. net zoiets als een bakker die half-gaar brood met aangebrandde korsten verkoopt, waarom zou iemand dat willen hebben? en dan is het natuurlijk leuk als 1 klant van die bakker blijt roepen: mijn brood is niet aangebrand een wel gaar, maar wat hebben de andere klanten daaraan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• game007
Als L-mobi geen "premium" SMS berichten kan ontvangen is het een hopeloze zaal. Nu komt er niet eens Digid verificatie smsjes binnen.

My blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Dicksterk, Ik heb gehoord, dat deze probleem al bij ACM en Coin neergelegd is. Als jij technische kennis heb, dan kun jij zeker deze voice en SMS probleem begrijpen. Dit is tips pesterij voor nieuw kommer. Klanten vallen gelijk nieuwe bedrijven aan (L-mobi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik krijg wel Digid SMS. Hoe kan ik wel ontvangen en jij niet ?
Er zijn fraudeurs die proberen om premium SMS open te krijgen door het hier te klagen op deze site.
game007 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:55:
Als L-mobi geen "premium" SMS berichten kan ontvangen is het een hopeloze zaal. Nu komt er niet eens Digid verificatie smsjes binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
Janon schreef op zondag 7 februari 2021 @ 07:59:
Ik heb gehoord dat deze probleem bij TM 2G probleem zit. In technisch het moet van de beide kanten gespreken goed moeten zijn, Als TM over belast lijn heb, wat kan lmobi of KPN doen ? Ik heb 2 SIM, een van KPN en andere van Lmobi. Ik merk KPN SIM ook het zelfde probleem als call vanuit Tmobile komt. maar bij wie kun jij dit makkelijk klagen ? bij nieuw kommer toch. ;) ;) >:) >:)

[...]
Ik zeg toch vrij duidelijk dat TM er niet bij betrokken is, waren gesprekken van VF naar Lmobi. Maar goed, als er meerder Lmobi klanten last van dit euvel hebben, dan zou mobi hier toch wat mee moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik hoorde van Lmobi. Er worden elke dag test calls gemaakt en SMS's verstuurd (elkaar).
Van 10 Lmobi nr naar 10 verschillde T-mobile nr's
Van 10 Lmobi nr naar 10 verschillde KPN nr's
Van 10 Lmobi nr naar 10 verschillde Lyca nr's
Van 10 Lmobi nr naar 10 verschillde Vodafone nr's

Maar alleen bij Tweakers wordt geklaagd. Bij klanten service van L-mobi ontvangen ook geen klachten..
tyson69 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:01:
[...]Ik zeg toch vrij duidelijk dat TM er niet bij betrokken is, waren gesprekken van VF naar Lmobi. Maar goed, als er meerder Lmobi klanten last van dit euvel hebben, dan zou mobi hier toch wat mee moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: er ou geen sprake kunnen ijn van fraude met premium sms of 0900-nummers als l-mobi in staat as in hun systemen te ien at de tarieven ijn die bij een nummer of premium sms dienst horen. nu moeten e van ellende alles dichtgooien omdat e dat dus niet ien, niet doorberekenen en daardoor dus geld verlieen. dat s vooral een grote fout bi l-mobi. als digid en openbank premium sms gebruiken la l-mobi moeten orgen dat dat erkt, anders komen klane in de problemen. dus als dat niet kan omdat l-mobi nogaltidj nit eet hoe e tarieven van premium sms moeten implementeren, tja dan is dat meer hun fout dan van klanten. die klanten frauderen vaak nieteens, het is niet hun fout dat een premium sms dienst niet ordt afgeschreven van het beltegoed omdat l-mobi een bug in het ysteem heeft itten.
dan nog wat: iemand die ik ken is van ben overgestapt naar budget mobiel9kpn neterk). als ik iemadn met budget mobiel bel met l-mobi(die altijd een budgetmobiel nr heeft gehad) dan is dat gesprek gratis, ant l-mobi biedt na opaarddering gesprekken naar kpn ratis aan. bij ddat nummer dat van t-mobile naar budgetmobiel is gekomene is het niet gratis. dus; l-mobi heeft in zijn routering-centrale niet juist staan dat dat nr niet meer vna t-mobile maar vna kpn is, terwijl het nummer gewoon werkt bij budgetmobel dus niks aan de hnad aan een nadere knat. dus: de l-mobi routeringssystemen zitten fout, dat moet opgelost worden.

[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 12-02-2021 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Dicksterk, TM routing staat niet goed, deze probleem al bij ACM en Coin gelegd.
Deze pesterij kost wel geld voor TM.

Budgetmobile is KPN
dicksterk schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:07:
l-mobi heeft in zijn routering-centrale niet juist staan dat dat nr niet meer vna t-mobile maar vna kpn is, terwijl het nummer gewoon werkt bij budgetmobel dus niks aan de had aan een nadere knat. dus: de l-mobi routeringssystemen zitten fout, dat moet opgelost worden.[mbr]. [/]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
Janon schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:20:
Ik hoorde van Lmobi. Er worden elke dag test calls gemaakt en SMS's verstuurd (elkaar).
Van 10 Lmobi nr naar 10 verschillde T-mobile nr's
Van 10 Lmobi nr naar 10 verschillde KPN nr's
Van 10 Lmobi nr naar 10 verschillde Lyca nr's
Van 10 Lmobi nr naar 10 verschillde Vodafone nr's

Maar alleen bij Tweakers wordt geklaagd. Bij klanten service van L-mobi ontvangen ook geen klachten..

[...]
Goed initiatief maar ook gebruik makend van 2g of 3g? Dat het bij 4g werkt weet ik inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: klopt niet, als t-mobile dit nummer nog als van hen zou besouwen zou het ook niet overgaan op een nadere simkaart. l--mobi update de database waarin vastlit wie de eigenaar vna een nummr is niet vaak genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Nee, Voice en SMS werken anderes dan
dicksterk schreef op zondag 7 februari 2021 @ 18:21:
@janon: klopt niet, als t-mobile dit nummer nog als van hen zou besouwen zou het ook niet overgaan op een nadere simkaart. l--mobi update de database waarin vastlit wie de eigenaar vna een nummr is niet vaak genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon: als de routering niet klopt die l-mobi toepast is het logisch dat de gesprekskwaliteit ook niet klopt. als wa jijn zegt klopt incasseert t-mobile de afgiftetarieven van naar kpn geporteerde nummers, dat zou kpn echt nooit pikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• game007
Janon schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:48:
Ik krijg wel Digid SMS. Hoe kan ik wel ontvangen en jij niet ?
Er zijn fraudeurs die proberen om premium SMS open te krijgen door het hier te klagen op deze site.

[...]
Nee, ik en veel anderen krijgen deze smsjes niet binnen. Je praat veel over fraudeurs hier. Wat doen deze fraudeurs dan en waarom werkt het wel bij andere provideren en alleen niet bij L Mobi?

My blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
A leg and B leg, Als B leg provider niet meewerkt, de kwaliteit kun je altijd slecht maken. Dit soort achterlijke gedrag gebeurt in Aziatische of Afrikaanse landen. Maar ik zie nu hier in NL ook. Maar hier moet goede rapport gemaakt worden aan ACM en Coin geleverd worden.
dicksterk schreef op zondag 7 februari 2021 @ 18:43:
@janon: als de routering niet klopt die l-mobi toepast is het logisch dat de gesprekskwaliteit ook niet klopt. als wa jijn zegt klopt incasseert t-mobile de afgiftetarieven van naar kpn geporteerde nummers, dat zou kpn echt nooit pikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• game007
De Whatsapp klantenservice is wel goed. Het geld wat ik tegoed had is net direct teruggestort.

Hopelijk kunnen ze het probeem met het ontvangen van SMS berichten oplossen, dan kom ik weer terug ;)

My blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Kappen hiermee.

Mocht je vragen hebben, stuur mij dan een DM

[ Voor 84% gewijzigd door janvanduschoten op 07-02-2021 19:21 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RemcoDelft
@Janon Het zou fijn zijn als je ophoudt over "zwart maken" en dergelijke verwensingen. Er is een probleem, dat wordt gemeld, maar het probleem blijft. Dit is ook nog steeds wat me weerhoudt van het aanschaffen van een jaarbundel, en ik hoop van harte dat ze het oplossen. Maar het duurt ondertussen wel dusdanig lang dat het knap vervelend is.

Ik heb geen enkele reden om L-Mobi zwart te maken. De enige reden dat ik hier kom is dat ik de provider gebruik, en hoop dat ze dit oplossen omdat de rest van hun tarieven en voorwaarden precies zijn wat ik wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
Voor de Valentijntjes hier: Lmobi heeft t/m 15 feb een Valentijsactie waarbij een 2e simkaart met jaarbundel (256mb+100min+10sms) gratis is. Dus 2 kaarten voor 24,95

Als Lmobi echt tortelduifjes had willen ondersteunen hadden ze natuurlijk onbeperkt onderling bellen erbij moeten doen

• dicksterk
het zal ook wel voor 80+valentijntjes zijn. }ie kan er verder ong iets met 256mb en 100min?

• fl2001
dicksterk schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:49:
het zal ook wel voor 80+valentijntjes zijn. }ie kan er verder ong iets met 256mb en 100min?
Ik zelf hoef zo een bundel ook niet, maar vergis je niet hoor, er zijn een hoop mensen die een telefoon hebben om er puur op bereikbaar te zijn en alleen bellen in geval van nood of iets dergelijks, en veel mensen die bv alleen buitenshuis een whatsapp gebruiken, dat gebruikt dan zeer weinig data, waardoor zo een bundel uitstekend is voor die groep.

Eerlijk is eerlijk, dit is dan ook best een goede actie. Voor 24,95e krijg je 2 van die jaar bundels, dus in feite betaal je 1,04 euro per maand, dat is wel gewoon echt goedkoop zeker omdat je ook 100belminuten erbij krijgt.

Ter vergelijking, bij Bliep moet je elk halfjaar verplicht opwaarderen, daar heb je met deze actie dus al bijna 1 jaarbundel mee.

Maar goed, dan moet het bellen bij l-mobi natuurlijk wel normaal werken, anders heb je er ook niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
MysticX schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:49:
Is er toevallig iemand hier die is overgestapt met nummerbehoud naar L-mobi? Sinds mijn overstap kan ik op geen enkele manier verificatie SMSjes meer ontvangen, zoals Whatsapp / Telegram / Signal. Ben al ongeveer een half jaar in gesprek met ze, maar tot op heden gewoon zero progressie.

Iemand ook een idee wie ik dan moet contacten, want ik heb nu contact met de Manager Customer Care, maar die geeft alleen aan dat ze in gesprek zijn met mijn vorige provider, ook aangeeft dat het al opgelost zou moeten zijn, maar ja, die SMSjes krijg ik nog steeds niet binnen.
Even hier op terugkomen:

Ik heb contact gehad met de ACM hierover. Zij hebben mij geadviseerd om nogmaals een klacht in te dienen. Mocht dat niet lukken, dan moest ik naar de geschillencommissie.

Ik heb toen vorige week een e-mail gestuurd naar l-mobi met bovenstaand advies. Reactie terug gekregen dat L-mobi het wel goed doet, maar mijn nummer nog altijd in beheer is bij vorige provider en zij de SMS niet goed doorsturen.

Sinds gisteren kan ik mij weer registreren via Whatsapp/Telegram dus het lijkt erop dat dit probleem bij mij is opgelost. Waar ik wel blij mee ben :)

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
lekker makkelijk is dat: als dit probleem echt bij de vorige provider ligt zou acm je niet naar de geschillencommissie moeten verwijzen, dan moeten ze het zelf aanpakken. bijvoorbeeld door die vorige provider(t-mobile was het bij jou toch?) waar meer mensen dit probleem hebben een dwangsom van 10.0009te betalen aan elke klant die ze op deze manier benadelen) per dag op te leggen, dan ben je of snel rijk of t-mobie betert zijn leven snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalty
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-12-2024
Jullie ook problemen met inloggen op my lmobi?

Krijg steeds Error: Fail to login

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
Royalty schreef op maandag 15 februari 2021 @ 10:01:
Jullie ook problemen met inloggen op my lmobi?

Krijg steeds Error: Fail to login
De portal werkt bij mij prima. Nu bellen nog >:)

• fl2001
Nu met de grotere bundels bij Simpel en Youfone, ben ik wel benieuwd of l-mobi nog iets gaat doen ;) Word lastig klanten aantrekken zo denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
dat lijkt mij ook
@janon: {ordt hetniet eens tijd voor mijn ideen waar men eerder nog om lachte?
alles onbeperkt voor 10 euro als maandbundel, onbeperkt bellen&sms&data. bij budgetmobiel krijg je dat la voor 15 euro per maand(las je ook budget-energie heb). en voor ik het vergeet: dan wel als maand-bundel dus geen 240 euro in een keer voor alles onbeperkt.
want nu is 10gb en 1000min en 100sms (2-jaarbundel) een fractie goedkoper dna youfone, maar mensen gaan echt liever 10 per maand betalen, desnods 12,50 per maan om onbeperkt bellen erbij te nemen dan 240 in 1 keer. l-mobi is bepaald geen prijsvechter, enkel na lang klagen vna ons op tweakers gebeurd er na manaden eens iets, l--mobi is niet actief en niet fel aan het concurreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
dicksterk schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 14:35:
dat lijkt mij ook
@janon: {ordt hetniet eens tijd voor mijn ideen waar men eerder nog om lachte?
alles onbeperkt voor 10 euro als maandbundel, onbeperkt bellen&sms&data. bij budgetmobiel krijg je dat la voor 15 euro per maand(las je ook budget-energie heb). en voor ik het vergeet: dan wel als maand-bundel dus geen 240 euro in een keer voor alles onbeperkt.
want nu is 10gb en 1000min en 100sms (2-jaarbundel) een fractie goedkoper dna youfone, maar mensen gaan echt liever 10 per maand betalen, desnods 12,50 per maan om onbeperkt bellen erbij te nemen dan 240 in 1 keer. l-mobi is bepaald geen prijsvechter, enkel na lang klagen vna ons op tweakers gebeurd er na manaden eens iets, l--mobi is niet actief en niet fel aan het concurreren.
Ik denk dat 240 e in een keer niet zo zeer het probleem is van de prepaid jaarbundels, daarmee zou je zelf een nieuwe groep klanten kunnen trekken,die liever vooraf betalen voor hun diensten, maar niet de dure prepaid tarieven willen.

Het echt probleem is natuurlijk gewoon de prijzen, die zijn toch en zeker voor een nieuwkomer gewoon niet scherp genoeg.

Bij de jaarbundels zijn ze vaak maar een fractie goedkoper dan andere providers, en no offense maar mensen stappen niet over om 1 euro per maand goedkoper uit , te zijn en al helemaal niet als dat ook nog is bij een onbekende partij.

Het zelfde geld voor de maandbundels,die zijn wel gewoon te duur en te weinig voor wat ze geven.

bv maandbundel bij Youfone: 14,50 per maand, onbeperkt bellen + 10GB.
L-Mobi: 15 euro per maand, 8GB + 300 min. Dat is behoorlijk kansloos voor een nieuwe partij.

Het zelfde verhaal voor de 20 euro maandbundel, ook duurder bij lmobi.

Ik begrijp natuurlijk wel dat Lmobi liever een jaarbundel verkoopt, maar liever een maandbundel klant, dan helemaal geen klant denk ik dan toch maar. En vaak is het ook nog zo,dat je die maandbundel klanten dan op den duur kan verleiden naar een jaarbundel.

Maar goed, ik heb een beetje het gevoel dat l-mobi niet veel meer kan aanbieden dan wat ze nu doen, zonder in de problemen te komen. Dus dan houd het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

fl2001 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:03:
[...]

Het echt probleem is natuurlijk gewoon de prijzen, die zijn toch en zeker voor een nieuwkomer gewoon niet scherp genoeg.
Ik vind het echte probleem dat je niet kunt bellen, oftewel heel gebrekkig, een technisch normaal gesprek is een verrassende uitzondering.

Tweakers rocks, maar alleen technologisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@druipgrot: dat is idd het grootste probleem. maar als l-mobi veruit de goedkoopst was zouden technische problemen nog "vergeefbaar" zijn. iets als: belachelijk goedkoop mar de kwaliteit is er ook naar. nu is l-mobi niet belachelijk goedkoop makr de kwaliteit laat wel te wensen over. als je niet concurreert op prijs moet het op betrouwbaarheid, nu concurreert l-mobi op niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 19:17
@druipgrot @dicksterk @RemcoDelft Gaat het in dit geval om slechte geluidskwaliteit en vertraging op de lijn zoals met Vectone destijds? Of worden gesprekken afgebroken of niet opgebouwd?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
Ik heb geen ervaring met Vectone, maar L-Mobi kraakt soms (niet altijd), wat het slecht verstaanbaar maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

timmie1 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 02:03:
@druipgrot @dicksterk @RemcoDelft Gaat het in dit geval om slechte geluidskwaliteit en vertraging op de lijn zoals met Vectone destijds? Of worden gesprekken afgebroken of niet opgebouwd?
Ken Vectone niet, maar het gaat vooral om wegvallen van het geluid en dan soms even terugkomend (krakend). Het is gewoon niet te doen. Bij zoiets beëindig je het gesprek zelf wel... En dan zit er soms weer een perfect gesprek tussen.

Het gebeurt op alle momenten van de dag. Moet nog wel onderscheiden tussen mobiel en vast, heb het idee dat naar vast bellen beter gaat, maar dat is niet meer dan een idee nog.

edit: gister ook (maar echt voor het eerst) geluidsproblemen met lycamobile gehad

[ Voor 5% gewijzigd door druipgrot op 08-03-2021 14:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tyson69
timmie1 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 02:03:
Hier dezelfde ervaring als al beschreven, wegvallende stukken audio, krakend, hakkelend. In ieder geval naar VF en TM sims.

Het feit dat dit al enkele maanden speelt en met Lmobi is besproken. Er is alleen nog steeds geen verbetering en dat zorgt ervoor dat hier maandag het nummer weer terug gaat naar HN. Hoopte echt dat het ging lukken, vind het aanbod namelijk wel erg mooi. Maar dan moet het wel werken en ik zie nog geen vooruitgang. Einde oefening dus voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@janon; weet jij wanneer l-mobi wer eens iets gaat doen aan de prijzen? l-mobi is voor een nieuwkomer wel erg weinig bezig met klnaten lokken. wanneer gaat l-mobi die vooruitbetaalde jaarbundels eens zo goedkoop maken dat het zinvol is er 1 te nemen? je kna voor 10 euro per maand ook een 2-jarig youfone contracct met 10gb krijgen, zonder lales vooruit te betalen. en wanneer gaat l-mobi eindelijk eens een onbeperkt bellen bundel bieden? het erste jaar l-mobi zit erop dus ze hadden allang een nieuwe/betere bel-dela kunnenn onderhnadelen. ik vind 5 euro per maand voor onbeprkt bellen het maximum, 2,50 is wat het bij youfone of lebara kost dus eigenlijk zou 2 euro concurrerender zijn. een jaarbundel van 25 euro voor onbeperkt bellen wil ik best kopen, desnoods zou ik 60 euro uitgeven aan een jaarbundel onbeperkt bellen maar echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
RemcoDelft schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 09:18:
Ik heb geen ervaring met Vectone, maar L-Mobi kraakt soms (niet altijd), wat het slecht verstaanbaar maakt.
druipgrot schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:02:
[...]

Ken Vectone niet, maar het gaat vooral om wegvallen van het geluid en dan soms even terugkomend (krakend). Het is gewoon niet te doen. Bij zoiets beëindig je het gesprek zelf wel... En dan zit er soms weer een perfect gesprek tussen.

Het gebeurt op alle momenten van de dag. Moet nog wel onderscheiden tussen mobiel en vast, heb het idee dat naar vast bellen beter gaat, maar dat is niet meer dan een idee nog.

edit: gister ook (maar echt voor het eerst) geluidsproblemen met lycamobile gehad
tyson69 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 16:48:
[...]

Hier dezelfde ervaring als al beschreven, wegvallende stukken audio, krakend, hakkelend. In ieder geval naar VF en TM sims.

Het feit dat dit al enkele maanden speelt en met Lmobi is besproken. Er is alleen nog steeds geen verbetering en dat zorgt ervoor dat hier maandag het nummer weer terug gaat naar HN. Hoopte echt dat het ging lukken, vind het aanbod namelijk wel erg mooi. Maar dan moet het wel werken en ik zie nog geen vooruitgang. Einde oefening dus voor mij.
Dank allen voor de reacties. Ik ben op korte termijn op zoek naar een redelijke oplossing, aangezien *Bliep een heel groot deel van haar (inactieve) klantenbestand aan het uitgooien is.

@dicksterk Er zijn inderdaad wel interessantere deals te vinden, als je een abonnement met een jaarcontract wilt. Maar de huidige prijzen en constructie zijn wel interessant voor de oude doelgroep van *Bliep, namelijk kinderen, tieners, jongvolwassenen en andere mensen die on welke reden dan ook geen abonnement kunnen nemen. De grote prepaid aanbieders hebben tegenwoordig allemaal dure data-only bundels waarbij je voor een paar euro extra een bundel met enkele tientallen minuten/sms'jes moet nemen. Bij L-Mobi heb je voor een tientje per maand een bundel met enkele GigaBytes en wat minuten en sms' jes, bundel is ook geldig in de EU en daarbij kun je nog eens geen extra kosten buiten de bundel maken. VOor die doelgroep ideaal. Echter, ik twijfel nog of ik deze provider daadwerkelijk aan zal raden aan enkelen uit de doelgroep, want het kunnen ontvangen van sms en normaal kunnen bellen met een geporteerd nummer is toch wel echt een must. Tevens vraag ik mij af: mochten ze opeens failliet gaan of stoppen, wat gebeurt er dan met het vooruit betaalde bedrag in het geval van een jaarabonnement? En is het nummer in zo'n situatie nog weg te porteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
timmie1 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 23:32:
[...]

[...]

[...]

Dank allen voor de reacties. Ik ben op korte termijn op zoek naar een redelijke oplossing, aangezien *Bliep een heel groot deel van haar (inactieve) klantenbestand aan het uitgooien is.

@dicksterk De grote prepaid aanbieders hebben tegenwoordig allemaal dure data-only bundels waarbij je voor een paar euro extra een bundel met enkele tientallen minuten/sms'jes moet nemen. Bij L-Mobi heb je voor een tientje per maand een bundel met enkele GigaBytes en wat minuten en sms' jes, bundel is ook geldig in de EU en daarbij kun je nog eens geen extra kosten buiten de bundel maken. VOor die doelgroep ideaal.
Ik weet niet wie jij ziet als grote prepaid aanbieder, maar bij LycaMobile heb je al tijden voor een tientje per maand, 5GB + Onbeperkt bellen + smsen.

En sinds een tijdje bieden ze zelfs regelmatig 3 maanden bundels aan. Dan betaal je bv 1 malig 15 euro, en dan krijg je 3 maanden, elke maand, 5GB + Onbeperkt bellen + smsen. Dus voor 5 euro per maand.

Bij l-Mobi krijg je voor een tientje 4GB en 120 min. Dan lijkt me de keuze toch wel snel gemaakt.

[ Voor 9% gewijzigd door fl2001 op 18-03-2021 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Ik kwam https://www.lmobi-aanbiedingen.nl tegen, met L-mobi Jaarbundel 100 MB, 25 min, 5 sms voor € 5,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:13
Apart dat deze bundel niet te vinden is op https://lmobisim.nl/product-category/jaarbundel/

[ Voor 228% gewijzigd door U123456 op 20-03-2021 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:09
RemcoDelft schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 10:13:
Ik kwam https://www.lmobi-aanbiedingen.nl tegen, met L-mobi Jaarbundel 100 MB, 25 min, 5 sms voor € 5,99.
Is dit niet fake? Als je op de officiele site kijkt: https://l-mobimobile.nl/ is albert heijn geen aanbieder van Lmobi.

Maar op de site die jij laat zien staat het dat een Albert heijn aanbieding is.
Ook heel de omgeving komt totaal niet hetzelfde over en ziet er goedkoper uit dan de lmobi website. De bedrijf achter dit is Jan Zwaan Promotion. Beetje vaag allemaal.

[ Voor 38% gewijzigd door dutchnltweaker op 20-03-2021 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Jan zwaan doet de promotie voor l-mobi.

Maar ik begrijp de twijfel wel, als je zoveel verschillende urls gaat gebruiken, komt het wel wat scamerig over.

Tevens wordt L-Mobi ook in meer winkels aangeboden, die ook niet op de oficiele site vermeld staan, dus dat zegt ook niet zo veel.

Die bundel is trouwens wel uitstekent voor de mensen die hun mobiel voornamelijk hebben om bereikbaar tezijn en of in geval van nood te kunnen bellen.

50 cent per maand, bijna gratis, bij simpel betaal je dat per maand om een plafond in te kunnen stellen.

[ Voor 56% gewijzigd door fl2001 op 20-03-2021 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
fl2001 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:52:
[...]

Ik weet niet wie jij ziet als grote prepaid aanbieder, maar bij LycaMobile heb je al tijden voor een tientje per maand, 5GB + Onbeperkt bellen + smsen.

En sinds een tijdje bieden ze zelfs regelmatig 3 maanden bundels aan. Dan betaal je bv 1 malig 15 euro, en dan krijg je 3 maanden, elke maand, 5GB + Onbeperkt bellen + smsen. Dus voor 5 euro per maand.

Bij l-Mobi krijg je voor een tientje 4GB en 120 min. Dan lijkt me de keuze toch wel snel gemaakt.
Dat kan zijn, maar de klantenservice van Lycamobile is praktisch non-existent. Dat in combinatie met het niet naleven van hun eigen geldigheidstermijn heeft geresulteerd in het onherstelbaar kwijtraken van 2 nummers(+ bijbehorende tegoeden) welke al vanaf Dutchtone in gebruik waren bij dezelfde personen. Dan hebben we liever iets meer kosten maar wel een bereikbare klantenservice en normaal porteerbare nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
timmie1 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:55:
[...]

Dat kan zijn, maar de klantenservice van Lycamobile is praktisch non-existent. Dat in combinatie met het niet naleven van hun eigen geldigheidstermijn heeft geresulteerd in het onherstelbaar kwijtraken van 2 nummers(+ bijbehorende tegoeden) welke al vanaf Dutchtone in gebruik waren bij dezelfde personen. Dan hebben we liever iets meer kosten maar wel een bereikbare klantenservice en normaal porteerbare nummers.
En jij verwacht dat de klantenservice beter is bij L-Mobi ? Dat betwijfel ik echt hoor. Overigens heeft Lyca nu ook een livechat,waardoor mijn ervaring is dat je nu wel wat beter geholpen word.

Maar de klantenservice bij dit soort providers blijft altijd beperkt, is trouwens ook vaak bij simpel en youfone, die hebben ook beide een bedroevende klantenservice.

Budget providers zijn leuk voor de prijs, maar als je een probleem hebt kan het idd soms wel lastig worden, maar dat is echt niet alleen bij lyca zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
en laweer een aanbieidng voorla gerich top data. las het nu 125 min uten waren geweest voor 5 euro per jaar was het nog leuk, maar weer meer mb dna belminuten. wanneer gaatg l-mobi nu eindelijk eens een onbeperkt bel-bundel aanbieden voor een lage prijs? ze bestaan nu la een jaar e noglatijd is die er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
fl2001 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:13:
[...]

En jij verwacht dat de klantenservice beter is bij L-Mobi ? Dat betwijfel ik echt hoor. Overigens heeft Lyca nu ook een livechat,waardoor mijn ervaring is dat je nu wel wat beter geholpen word.

Maar de klantenservice bij dit soort providers blijft altijd beperkt, is trouwens ook vaak bij simpel en youfone, die hebben ook beide een bedroevende klantenservice.

Budget providers zijn leuk voor de prijs, maar als je een probleem hebt kan het idd soms wel lastig worden, maar dat is echt niet alleen bij lyca zo.
Met de klantenservice van L-Mobi tot nu toe geen slechte ervaring. Keurig antwoord gekregen op mijn vragen.
Lycamobile heeft nu inderdaad een livechat, maar dat is uitbesteed aan een medewerker in India waarmee je dus enkel in het Engels chatten kunt. Deze kan en weet inderdaad wel iets meer dan de telefonische klantenservice.

En ja, de klantenservice van budget providers is altijd minder. Maar er is alsnog een verschil tussen wel effectief klantenservice verlenen en enkel een telefoonnummer hebben met een soort receptioniste die van niets weet, gewoon omdat het kan. Dat tweede heb ik tot nu toe enkel by Lyca en Lebara gemerkt. Simyo, Simpel, Ben, Bliep voor de overname hebben allemaal een vrij karige maar wel effectieve klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macdiver
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-06-2022
rheesen schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:18:
Ik kan nog steeds geen (premium) SMS ontvangen van o.a. banken. Erg vervelend allemaal. Kan zo niet bankieren. Waarom wordt dit niet netjes opgelost.
Ik herken deze frustratie.

2FA SMS berichten kwamen niet binnen.

Bij het melden hiervan via WhatsApp bij het klantenservice nummer, krijg ik ALS ik antwoord krijg zeer summier antwoorden. Het lijkt erop of er per SMS dienst een authorisate / activatie nodig is om daar berichten van te mogen/kunnen ontvangen. Op een gegeven moment ZEER duidelijk geweest na 5 pogingen een authorisatie SMS binnen te krijgen. 'Ineens' was de afzender actief/gedeblokkeerd. Een fatsoenlijk antwoord per WhatsApp krijg ik zelden.

N.B. Om iMessenger / de SIM (als tweede) in mijn iPhone geactiveerd te krijgen moest ik bovenop het standaard jaar/maand-tegoed EUR 5,- bij storten, aangezien SMS-jes naar buitenlandse nr's niet 'in de bundel' zitten. Het duurde even voor dit duidelijk werd. Mijn iPhone bleef foutmeldingen over de SIM kaart en het activeren van het nr geven tot ik bijgestort had.

Mijn ervaring met twee SIM's is dat je zelf achter veel aan moet, veel geduld moet hebben als je ondersteuning nodig hebt en de zeer summiere antwoorden als je die al krijgt nogal eens een puzzel zijn om te ontcijferen... ook als techneut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Na de laatste Prepaid wijzigingen bij Lebara, komt L-Mobi nu helemaal als minst goede optie uit de bus.

In iedergeval voor de maand bundels.

Bij de 10 euro maand bundels:

Lyca = 5GB +Onbeperkt bellen + smsen
Lebara = 4GB + Onbeperkt bellen
L-Mobi = 4GB +120 Min.

Ik vergelijk deze 3 alleen,omdat ze vaak naar elkaar kijken.

Toch wel opvallend dat de 'nieuwkomer' het minste aanbied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
fl2001 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:31:
En daarbij nog steeds dubieuze gesprekskwaliteit. Gisteren weer ervaren dat het euvel dat hier al maanden wordt gemeld nog steeds niet verholpen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick18
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-06-2024
RemcoDelft schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 10:13:
Deze jaarbundel vind ik wel interessant om uit te proberen. Heeft iemand van deze aanbieding gebruik gemaakt en daadwerkelijk de simkaart (inclusief abonnement) opgestuurd gekregen ? Zoals in een eerder post al is vermeld, het is een beetje twijfelachtig of het een legitieme website is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 23:24
Deze jaarbundel vind ik wel interessant om uit te proberen. Heeft iemand van deze aanbieding gebruik gemaakt en daadwerkelijk de simkaart (inclusief abonnement) opgestuurd gekregen ? Zoals in een eerder post al is vermeld, het is een beetje twijfelachtig of het een legitieme website is.
Een oplichter gaat niet voor 6 euro een hele website bouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
voor die 6 euro zou ik de gok gewoon wagen als je iets aan zo'n kleine bundel hebt, is nou niet bepaald een bedrag om wakker vna te ligen las het niet blijkt te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Mick18 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 22:31:
[...]

Ga er maar van uit dat het klopt.

L-Mobi is nu geld aan het zoeken om grote winkel ketens te bevoorraden met hun producten:

Het nu gevraagde werkkapitaal zal met name worden gebruikt voor het bevoorraden van bekende retailwinkels zoals Albert Heijn, Mediamarkt, Kruidvat, Primera, Lidl en de lokale telefoonwinkels.

Bron: https://www.geldvoorelkaa...rojecten/project?id=23461 ( je moet wel een account hebben om het te kunnen lezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
Die investeringsacties zijn al een tijdje gaande:De op te halen bedragen, rentepercentages en reeds opgehaalde funding varieert nogal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pundai
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09-04-2021
14GB voor €17,50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ap2qTlc-g27Nmc8mz4KyiBDmqA8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/NLvtRjRBTXedIKFrBVQN7bOn.png?f=user_large
fl2001 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:31:
Na de laatste Prepaid wijzigingen bij Lebara, komt L-Mobi nu helemaal als minst goede optie uit de bus.

In iedergeval voor de maand bundels.

Bij de 10 euro maand bundels:

Lyca = 5GB +Onbeperkt bellen + smsen
Lebara = 4GB + Onbeperkt bellen
L-Mobi = 4GB +120 Min.

Ik vergelijk deze 3 alleen,omdat ze vaak naar elkaar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Ik had het over de 10 euro maandbundels.

Maar het klopt inderdaad dat L-Mobi voor bundels rond de 15GB per maand wel bv goedkoper is dan een Lyca, waar 12 GB data toch al 20euro per maand kost.

Maar zoals ik al zei in het lyca topic, er is niet zo veel verschil tussen deze 2 providers. Lyca is wat goedkoper met de ene bundel, l-mobi weer met een andere, en soms zelfs maar enkele tientallen centen verschil.

Al mis ik bij L-Mobi misschien nog wel zo een hele grote bundel die kan concurreren met de super maandbundel van lycamobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
en ik blijf onbeperkt bellen missen. l-mobi is de enige in dit segment die dat niet heeft, lyca en lebara wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Als ze me over 100 jaar vragen, weet je nog dicksterk op Tweakers.net? Dan zal ik zeggen, vaag, het is ook zo lang geleden, het enige dat ik me van hem herinner is dat hij bij El Mobi onbeperkt bellen bleef missen. De kracht van herhaling zak maar zeggen. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Onbeperkt bellen gaat L-mobi sowieso niet op korte termijn doen, volgens mij had jonan niet zolang geleden nog gezegd dat wat dat betreft lmobi niet zo goed heeft ingekocht.

Ik zou eerder wat aan de tarieven structuur doen, die klopt niet echt.

Jaarbundel van gemiddeld 10 euro per maand, krijg je bij L-mobi 7GB data en 700 min per maand.
Maandbundel van 10 euro is 4GB per maand en 120 min.

Dat is wel een heel groot verschil. Prima dat een jaarbundel wat voordeel krijgt, maar dit is wel heel overdreven.

Bij Lycamobile bv kost de 5GB jaar bundel 96 euro, maandbundel is zelfde inhoud maar dan 10 euro per maand, 2 euro duurder, wat dus veel realistischer is.

Ook alle andere simonly providers hanteren +1 of +2 euro per maand extra voor een maandbundel, waarbij de inhoud ook hetzelfde blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@druipgrot: ;-)als l-mobi het zich dna ook maar dag en nacht blijft herinneren voeren ze het misschien uit om vna die nachtmerrie verlost te zijn;-)
@fl2001: die inkoop dateert van het begin, ik neem aan dat er inmiddels weder een nieuwe inkoop is geweest. en om jouw voorbeelden ana te halen die hebben vijrwel lalemala onbeperkt bellen9lyc ain elk geval) dus enkel mensen die dat averkiezen boven bellen hebben dna iets aan l-mobi, waarmee de groep dus weer wordt versmald. waarom zou je voor minder belminuten kiezen emt het risico dat ej te kort komt las je bij lyca onbeperkt krijgt? enkle las je die 2gb extra dat awil bij een jaarbundel, maar anders niet. de enige kans voro l-mobi zoals ik la vaak heb gezegd is de concurrent verpletteren met een onweerstaanbaar aanbod, dat doen ze niet, jammer dat vicctor mobiel door corona zoveel vertraging oploopt naders had l-mobi het wel moeten om een leeg klantenbestand en faillisement te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
dicksterk schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:19:
@druipgrot: ;-)als l-mobi het zich dna ook maar dag en nacht blijft herinneren voeren ze het misschien uit om vna die nachtmerrie verlost te zijn;-)
@fl2001: die inkoop dateert van het begin, ik neem aan dat er inmiddels weder een nieuwe inkoop is geweest. en om jouw voorbeelden ana te halen die hebben vijrwel lalemala onbeperkt bellen9lyc ain elk geval) dus enkel mensen die dat averkiezen boven bellen hebben dna iets aan l-mobi, waarmee de groep dus weer wordt versmald. waarom zou je voor minder belminuten kiezen emt het risico dat ej te kort komt las je bij lyca onbeperkt krijgt? enkle las je die 2gb extra dat awil bij een jaarbundel, maar anders niet. de enige kans voro l-mobi zoals ik la vaak heb gezegd is de concurrent verpletteren met een onweerstaanbaar aanbod, dat doen ze niet, jammer dat vicctor mobiel door corona zoveel vertraging oploopt naders had l-mobi het wel moeten om een leeg klantenbestand en faillisement te voorkomen.
Victor Mobile lijkt al dood voor dat ze begonnen zijn. Hun Linkedin pagina is ook opeens verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:24
Mick18 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 22:31:
[...]

Late reactie, maar ik heb dit "abo" voor een wifi ap op een remote locatie. Werkt uitstekend.
Heb alleen vandaag een data logger geïnstalleerd die 1mb per uur produceert dus ik zoek nu wat anders; eentje met wat meer data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stroom
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 13:30
Is dat niet een mooie bundel voor op de camping? Werkt dit met een mifi router?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
stroom schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:34:
[...]

Is dat niet een mooie bundel voor op de camping? Werkt dit met een mifi router?
Ja dat hoort gewoon te werken, je hebt trouwens ook een 19GB bundel voor 20 euro, die is misschien nog wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
ArnieNFW schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 22:59:
[...]

Late reactie, maar ik heb dit "abo" voor een wifi ap op een remote locatie. Werkt uitstekend.
Heb alleen vandaag een data logger geïnstalleerd die 1mb per uur produceert dus ik zoek nu wat anders; eentje met wat meer data.
Hoe lang moest je wachten? Ik heb een week geleden besteld en betaald maar niks binnen gekregen tot nu toe. Nu is het ook Hemelvaart geweest dus misschien nog even geduld hebben.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnieNFW
Jassy schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:46:
[...]

Hoe lang moest je wachten? Ik heb een week geleden besteld en betaald maar niks binnen gekregen tot nu toe. Nu is het ook Hemelvaart geweest dus misschien nog even geduld hebben.
Ik had het gekocht via een webshop waar we als bedrijf bij aangesloten zijn. Leek me een soort van rest partij. Had het in 2-3 werkdagen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stroom
ArnieNFW schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:30:
[...]

Ik had het gekocht via een webshop waar we als bedrijf bij aangesloten zijn. Leek me een soort van rest partij. Had het in 2-3 werkdagen binnen.
Hier 15 mei besteld en betaald, 17 mei bevestiging van het versturen en vandaag 19 mei ontvangen. Voor de duidelijkheid, het gaat om deze bundel:
https://www.lmobi-aanbiedingen.nl, met L-mobi Jaarbundel 100 MB, 25 min, 5 sms voor € 5,99.

[ Voor 17% gewijzigd door stroom op 19-05-2021 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBKn
  • Laatst online: 27-05 16:54
Hmmmm, 30 april besteld en betaald, 12 mei een vraag gesteld via de contactpagina of er iets mis was...bijna direct een mail terug dat ze hem zouden versturen . 19 mei aangekomen en geïnstalleerd. Mooie brief erbij over de jaarbundel 100/25/5....maar als ik mijn tegoed opvraag krijg ik de melding:' 256 MB Freedata, 0 min, 0 sms" Lijkt niet echt op de jaarbundel, maar meer op de gratis Sim.Komt dit bekend voor? Maar weer even mailen.
(Ook dit gaat over de € 5,99 bundel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stroom
JohnBKn schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:39:
Hmmmm, 30 april besteld en betaald, 12 mei een vraag gesteld via de contactpagina of er iets mis was...bijna direct een mail terug dat ze hem zouden versturen. 19 mei aangekomen en geïnstalleerd. Mooie brief erbij over de jaarbundel 100/25/5....maar als ik mijn tegoed opvraag krijg ik de melding:' 256 MB Freedata, 0 min, 0 sms" Lijkt niet echt op de jaarbundel, maar meer op de gratis Sim.Komt dit bekend voor? Maar weer even mailen.
Hier hetzelfde, ik had de kaart nog niet gebruikt tot vandaag, heb een mail gestuurd inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBKn
Ik heb ook een bericht gestuurd via het contactformulier....
Afwachten maar even....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBKn
En het is opgelost!
Ik had het volgende bericht naar de klantenservice gestuurd:
LS,
Ik heb mijn bestelde jaarbundel ontvangen met ordernummer: 20********
(100/25/5) De bijgevoegde brief gaf ook aan dat het deze bundel betrof.
Als ik echter mijn tegoed opvraag krijg ik de melding 256mB Freedata 0 minutes 0 SMS.
Ik kan ook niet bellen. Is dit normaal en moet het een en ander nog ingeregeld worden, of is er iets mis?
Mijn simkaartnummer is: 893127094********** geactiveerd op: 2021/05/19 15:36:30
Nummer 31659******,
Vriendelijke groet.

En op het moment dat ik dit schrijf staat de bundel volledig in de persoonlijke pagina. Dus; Of de boel moet even opstarten, of de klantenservice heeft dit snel opgelost...ik ga maar voor het laatste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
JohnBKn schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:39:
Hmmmm, 30 april besteld en betaald, 12 mei een vraag gesteld via de contactpagina of er iets mis was...bijna direct een mail terug dat ze hem zouden versturen . 19 mei aangekomen en geïnstalleerd. Mooie brief erbij over de jaarbundel 100/25/5....maar als ik mijn tegoed opvraag krijg ik de melding:' 256 MB Freedata, 0 min, 0 sms" Lijkt niet echt op de jaarbundel, maar meer op de gratis Sim.Komt dit bekend voor? Maar weer even mailen.
Ik heb het gevoel dat het verbruik op de persoonlijke pagina nooit geklopt heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stroom
JohnBKn schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:34:
En het is opgelost!
Ik had het volgende bericht naar de klantenservice gestuurd:
LS,
Ik heb mijn bestelde jaarbundel ontvangen met ordernummer: 20********
(100/25/5) De bijgevoegde brief gaf ook aan dat het deze bundel betrof.
Als ik echter mijn tegoed opvraag krijg ik de melding 256mB Freedata 0 minutes 0 SMS.
Ik kan ook niet bellen. Is dit normaal en moet het een en ander nog ingeregeld worden, of is er iets mis?
Mijn simkaartnummer is: 893127094********** geactiveerd op: 2021/05/19 15:36:30
Nummer 31659******,
Vriendelijke groet.

En op het moment dat ik dit schrijf staat de bundel volledig in de persoonlijke pagina. Dus; Of de boel moet even opstarten, of de klantenservice heeft dit snel opgelost...ik ga maar voor het laatste
Bij mij ook snel opgelost door klantenservice. Plusje voor L-mobi.
Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste