L-mobi heeft iets gedaan wat onacceptabel is:
Ik ben op dit moment in het buitenland, en had al meer dan een week lang dat de simkaart geen bereik had.
Allerlei dingen geprobeerd: telefoon op 2g, 3g, 4g, automatisch / handmatig netwerk. niets.
kreeg 'sim not provisioned'. Instellingen bij my l-mobi gekeken, alles leek normaal.
KS begin vd week via voip gebeld, vriendelijke vrouw zei dat ze het ging uitzoeken en me zsm zou terugbellen (op een ander nummer).
Niets.
2 dagen later weer gebeld. Man zei dat hij de technische dienst zou bellen en me binnen een half uur zou terug bellen.
Niets.
eind vd dag weer gebeld. Sorry, maar de technische dienst heeft me nog niets laten weten. morgen.
hij heeft toen whatsapp contact gelegd voor makkelijkere communicatie
volgende dag weer niets
pas na aandringen van mij op whatsapp dat ik op ze wacht en nog steeds niet bereikbaar ben kreeg ik de mededeling dat mijn simkaart gedeactiveerd is.
(Het heeft ze dus 5 dagen gekost om dit uit te zoeken en me mee te delen.)
[14:13, 11-12-2020] L-Mobi_CS_NL: Een Nederlandse simkaart mag niet langer dan 60 dagen in het buitenland gebruikt worden.
Volgens het systeem blijkt dat u deze tijd heeft overschreden, daarom is de sim gedeactiveerd.
[14:14, 11-12-2020] L-Mobi_CS_NL: Wanneer u weer in Nederland bent dan zal de simkaart weer geactiveerd worden
en vervolgens werden mijn verbaasde en verongelijkte vragen genegeerd en krijg ik een kleine 3 uur later alleen dit:
[17:04, 11-12-2020] L-Mobi_CS_NL: Ons standaard procedure is, dat wanneer iemand meer dan 60 dagen roamingdiensten gebruikt dan blokkeren wij de service van de kaart in het buitenland. De sim is nog steeds actief, alleen de service is tijdelijk niet meer beschikbaar.
WTF?
Dat heb ik nog nooit meegemaakt, noch in NL noch in het buitenland. Jullie?
En dit staat NERGENS in de voorwaarden van L-mobi.
Er staat alleen dit:
De EU-tarieven gelden indien de klant korter dan 60 dagen achter elkaar in het buitenland (EU-land) verblijft. Verblijft de klant langer, dan gelden de nationale tarieven (geen bundel tarief) Uitzonderingen hierop zijn bundels met speciale tarieven, waar een afwijkende geldigheidsduur in de voorwaarden van de bundel expliciet wordt vermeld.
Voordat ik de L-mobi simkaart had aangevraagd had ik een medewerker gevraagd om uitleg daarover, en die zei dat als je langer dan 60 dagen in het buitenland bent het verbruik niet meer uit een bundel zou gaan maar los in rekening zou worden gebracht: 6 cpm naar NL nummers, 9 cpm naar lokale nummers.
Niets over het deactiveren van de simkaart.
Ik vind dit onacceptabel en vind dat ze mijn sim per direct moeten heractiveren en een schadevergoeding moeten geven voor het onbereikbaar zijn.
En ik overweeg een klacht bij de geschillencommissie in te dienen.
Wat vinden jullie?
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler