[L-mobi Mobile] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 13 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:59
Op de eigen site staat er niks over uhm uhm....

Maar het blijkt dat lmobi inmiddels ook data only jaarbundel heeft : https://www.actievandedag...bundel-20-gb?lb_nl=false&

Al moet ik zeggen dat ik dat nou niet echt een hele mooie deal vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 16:27
fl2001 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:29:
Op de eigen site staat er niks over uhm uhm....

Maar het blijkt dat lmobi inmiddels ook data only jaarbundel heeft : https://www.actievandedag...bundel-20-gb?lb_nl=false&

Al moet ik zeggen dat ik dat nou niet echt een hele mooie deal vind.
Ik vind het wel een mooi idee, al kan de prijs scherper
Benieuwd of je ook een data-nummer (geen 06) krijgt. Er staat duidelijk dat het een data-only kaartje is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-03-2021
Deze bundel DATA 365 dagen geldig, Tuurlijk krijgt jij een 06... Nr.. Data only bedoel ze dat bundel heb geen bel.min. & sms.
tyson69 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 15:18:
[...]Ik vind het wel een mooi idee, al kan de prijs scherper
Benieuwd of je ook een data-nummer (geen 06) krijgt. Er staat duidelijk dat het een data-only kaartje is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
Janon schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 19:15:
Deze bundel DATA 365 dagen geldig, Tuurlijk krijgt jij een 06... Nr.. Data only bedoel ze dat bundel heb geen bel.min. & sms.

[...]
Ik snap het concept, bij de andere actievandedag deal krijg je alleen 36Gb en 3600 minuten voor maar 5 euro meer. Dan denk ik dat deze deal scherper kan/moet.

En wat betreft je tuurlijk; de voorwaarden zijn vrij duidelijk:
Let op: dit is een data-only simkaart en daarom ideaal voor gebruik in de auto!
Een data-only simkaart zegt mij dat het alleen voor data geschikt is en er dus geen 06nummer op zit. Al weet je het bij Lmobi nooit, omschrijven van het product en de voorwaarden daarvan is niet het sterkste punt van deze jongens

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Poeh, eindelijk werkt het. Nu maar hopen dat het blijft werken.

Ik zie dat in eerste instantie verbonden wordt op 75mbps/50mbps en dat vervolgens L-Mobi dit aanpast naar 20/20mbps. Is voor mij prima maar ik vind dat dit soort gegevens duidelijk beschikbaar moeten zijn.
Standaard maken ze gebruik van Google 8.8.8.8 / 8.8.4.4 DNS, dus geen eigen DNS-server.

Uiteraard zit je achter Carrier-grade NAT dat verzorgd wordt door Eurofiber Spine B.V.. Nooit van gehoord maar ik zit ook niet zo in die business.

Het lijkt er dus op dat L-Mobi alleen het 4G-netwerk van KPN gebruikt en verder veel zelf doet / uitbesteed heeft. We hebben hier ook een Youfone abo, ik zal volgende week eens kijken hoe zij het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
Vraagje voor wie al een Lmobi bundel live hebben: hoe werkt de afronding van belminuten die vanuit de bundel worden geconsumeerd? Per seconde of per 20 seconden zoals bij verbruik van beltegoed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Maar met L-mobi SIM kun je altijd gratis bellen van

L-mobi naar L-mobi (gratis)
L-mobi naar Lebara (gratis)
L-mobi naar Lyca (gratis)
L-mobi naar KPN (gratis)

15 dagen voor €5,- opwaardering
30 dagen voor €10,- opwaardering
tyson69 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 22:08:
[...]Ik snap het concept, bij de andere actievandedag deal krijg je alleen 36Gb en 3600 minuten voor maar 5 euro meer. Dan denk ik dat deze deal scherper kan/moet.
En wat betreft je tuurlijk; de voorwaarden zijn vrij duidelijk:[...]
Een data-only simkaart zegt mij dat het alleen voor data geschikt is en er dus geen 06nummer op zit. Al weet je het bij Lmobi nooit, omschrijven van het product en de voorwaarden daarvan is niet het sterkste punt van deze jongens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
Janon schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:25:
Maar met L-mobi SIM kun je altijd gratis bellen van

L-mobi naar L-mobi (gratis)
L-mobi naar Lebara (gratis)
L-mobi naar Lyca (gratis)
L-mobi naar KPN (gratis)

15 dagen voor €5,- opwaardering
30 dagen voor €10,- opwaardering

[...]
Ik snap niet wat je wervende reclame tekst met de opmerking die je quote van doen heeft. Maar goed. Iemand nog input op mijn vraag over de afrekening van belminuten uit een bundel? Afrekening per 20 of 1 seconde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• druipgrot
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

tyson69 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:46:
[...]

Ik snap niet wat je wervende reclame tekst met de opmerking die je quote van doen heeft. Maar goed. Iemand nog input op mijn vraag over de afrekening van belminuten uit een bundel? Afrekening per 20 of 1 seconde?
ik weet niet helemaal wat het verschil moet zijn tussen gewoon of uit een bundel, ik heb nu 300min per maand en ik zie niet hoe ze dat optellen, en ik ga ook niet aan de 300min komen, dus ik kan het niet zien, er staat gewoon steeds een kostenpost van €0,00. Ik neem aan dat het hetzelfde is als zonder bundel, dus per 20 seconden.

[ Voor 35% gewijzigd door druipgrot op 09-12-2020 21:26 ]

Tweakers rocks, maar alleen technologisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 17:41
L-mobi heeft iets gedaan wat onacceptabel is:

Ik ben op dit moment in het buitenland, en had al meer dan een week lang dat de simkaart geen bereik had.
Allerlei dingen geprobeerd: telefoon op 2g, 3g, 4g, automatisch / handmatig netwerk. niets.
kreeg 'sim not provisioned'. Instellingen bij my l-mobi gekeken, alles leek normaal.

KS begin vd week via voip gebeld, vriendelijke vrouw zei dat ze het ging uitzoeken en me zsm zou terugbellen (op een ander nummer).

Niets.

2 dagen later weer gebeld. Man zei dat hij de technische dienst zou bellen en me binnen een half uur zou terug bellen.

Niets.

eind vd dag weer gebeld. Sorry, maar de technische dienst heeft me nog niets laten weten. morgen.
hij heeft toen whatsapp contact gelegd voor makkelijkere communicatie

volgende dag weer niets

pas na aandringen van mij op whatsapp dat ik op ze wacht en nog steeds niet bereikbaar ben kreeg ik de mededeling dat mijn simkaart gedeactiveerd is.
(Het heeft ze dus 5 dagen gekost om dit uit te zoeken en me mee te delen.)

[14:13, 11-12-2020] L-Mobi_CS_NL: Een Nederlandse simkaart mag niet langer dan 60 dagen in het buitenland gebruikt worden.
Volgens het systeem blijkt dat u deze tijd heeft overschreden, daarom is de sim gedeactiveerd.
[14:14, 11-12-2020] L-Mobi_CS_NL: Wanneer u weer in Nederland bent dan zal de simkaart weer geactiveerd worden

en vervolgens werden mijn verbaasde en verongelijkte vragen genegeerd en krijg ik een kleine 3 uur later alleen dit:

[17:04, 11-12-2020] L-Mobi_CS_NL: Ons standaard procedure is, dat wanneer iemand meer dan 60 dagen roamingdiensten gebruikt dan blokkeren wij de service van de kaart in het buitenland. De sim is nog steeds actief, alleen de service is tijdelijk niet meer beschikbaar.

WTF?
Dat heb ik nog nooit meegemaakt, noch in NL noch in het buitenland. Jullie?
En dit staat NERGENS in de voorwaarden van L-mobi.
Er staat alleen dit:
De EU-tarieven gelden indien de klant korter dan 60 dagen achter elkaar in het buitenland (EU-land) verblijft. Verblijft de klant langer, dan gelden de nationale tarieven (geen bundel tarief) Uitzonderingen hierop zijn bundels met speciale tarieven, waar een afwijkende geldigheidsduur in de voorwaarden van de bundel expliciet wordt vermeld.
Voordat ik de L-mobi simkaart had aangevraagd had ik een medewerker gevraagd om uitleg daarover, en die zei dat als je langer dan 60 dagen in het buitenland bent het verbruik niet meer uit een bundel zou gaan maar los in rekening zou worden gebracht: 6 cpm naar NL nummers, 9 cpm naar lokale nummers.
Niets over het deactiveren van de simkaart.

Ik vind dit onacceptabel en vind dat ze mijn sim per direct moeten heractiveren en een schadevergoeding moeten geven voor het onbereikbaar zijn.
En ik overweeg een klacht bij de geschillencommissie in te dienen.

Wat vinden jullie?

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met deze pagina als uitgangspunt denk ik niet dat L-Mobi een fantastisch verhaal heeft. Zie ook nog de toelichting voor een pre-paid kaart.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2020 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Het is niet belangrijk of L-Mobi het in de voorwaarden heeft staan of niet.

Ze moeten zicht net als elke andere provider gewoon houden aan de daarbij horende wetgeving en die is toch echt behoorlijk duidelijk.

In het geval dat je te lang in het buitenland bevind, mogen ze op zijn hoogst een bepaalde extra toeslag vragen, en daarvoor moet je sowieso 14 dagen vooraf gewaarschuwd worden.

Afsluiten van simkaarten is helemaal niet toegestaan, vreemd dat zulke ervaren jongens denken dat ze hiermee weg zouden kunnen komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
De soap gaat verder.
Een medewerker had het lef om te zeggen: waarom ik niet een lokale sim koop, en 'Dit kost echt veel geld die we aan buitenlandse provider moet betalen' en dat ik al 3 maanden in het buitenland ben.

Bizar.

Als hij trouwens goed had gekeken had hij gezien dat ik de sim weinig gebruik. Het is bedoeld om bereikbaar te zijn als ik in het buitenland ben op mijn nummer dat ik al jaren heb. (en natuurlijk heb ik een lokale sim voor lokale belletjes en data, maar dat gaat hem natuurlijk niet aan). Dus van 'misbruik' lijkt me sowieso geen sprake.

Eindelijk is iig nu mijn sim weer geactiveerd, maar krijg ik de mededeling:
Nu is actief maar u betaalt EU roaming tarieven. Dat is bellen naar vast €0,19 / mobiele bellen €0,29 en data per MB €0,01
Dat mag dus ook niet, veel hoger dan de standaard tarieven + de max toeslag dat de EU toestaat.

Mijn klacht is nu doorgezet naar het management. Ben benieuwd.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik heb ook ooit gehad, dat lyca heb SIM kaart zoo geblokeerd zonder te door te geven.
fl2001 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 09:11:

Afsluiten van simkaarten is helemaal niet toegestaan, vreemd dat zulke ervaren jongens denken dat ze hiermee weg zouden kunnen komen....

[ Voor 36% gewijzigd door Janon op 12-12-2020 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Als ik zou was, als iemand verkeerde dingen doet met het hun SIM kaart, Ik zou gelijk blokkeren.
Hun concurrent-medewerkers zitten hun SIM kaarten misbruiken. Waarom moet iemand 3 maanden lang in Spanje een Nederlandse SIM kaart gebruiken ? Omdat in Spanje SIM kaart moet geregistreerd worden en In Nederlandse SIM kaart niet.

Ik zal vragen aan die jongens, Misschien komen ze vandaag of morgen,

Maar waarom gebruikt iemand een Nederlandse SIM in Spanje terwijl in Spanje die data en call goedkoper dan Nederland ? Knip, dit komt wat diskwalificerend over dus weg gehaald.
birdibird schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 21:16:
L-mobi heeft iets gedaan wat onacceptabel is:
Wat vinden jullie?

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 12-12-2020 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Janon schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:33:
Ik heb ook ooit gehad, dat lyca heb SIM kaart zoo geblokeerd zonder te door te geven.

[...]
Het is totaal niet belangrijk waarom iemand met een nederlandse simkaart 3 maanden in spanje zit, ik kan overigens hele goede legale redenen bedenken waarom hoor...

Gepensioneerde nederlanders bv die naar spanje zijn verhuist, maar ook nog vaak in nederland komen, en een nederlands nummer nodig hebben voor bepaalde instanties

Vreemd dat elke keer als er iets mis is, de klant van Lmobi meteen gecriminaliseerd word, het is altijd de schuld van de klant ;)

Maar het is heel simpel, lmobi hoort zich gewoon aan de EU roaming wetgeving te houden, wat lmobi daar verder van vind is totaal niet belangrijk.

[ Voor 29% gewijzigd door fl2001 op 12-12-2020 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Vreemde reactie @Janon

Als er sprake is van misbruik lijkt mij het logisch als een provider daar iets aan doet na eerst de klant gewaarschuwd te hebben natuurlijk.

Ik gebruik echter de sim om in het buitenland bereikbaar te zijn op mijn NL nummer dat ik al jaren heb en gebruik inderdaad natuurlijk data en bellen van een lokale provider. Dat heb ik hierboven al gezegd. Niets raars aan.

@fl2001 dat dus inderdaad, dank.

[ Voor 8% gewijzigd door birdibird op 12-12-2020 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Ik ga dus waarschijnlijk weg nu bij L-mobi aangezien dit onacceptabel is. Ik reis veel al bijna 15 jaar en heb diverse NL providers gehad, maar dit nog nooit meegemaakt.

Nog tips voor goedkope prepaid? Simyo dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
birdibird schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 15:43:
Ik ga dus waarschijnlijk weg nu bij L-mobi aangezien dit onacceptabel is. Ik reis veel al bijna 15 jaar en heb diverse NL providers gehad, maar dit nog nooit meegemaakt.

Nog tips voor goedkope prepaid? Simyo dan maar?
Als het toch puur voor de bereikbaarheid is, zou ik inderdaad gewoon lekker een prepaid kaartje nemen bij 1 van de grote providers.

KPN, Vodafone, T-Mobile. Zelf had ik dan gekozen voor Vodafone, omdat die voor prepaid grote data bundels hebben, als je het vergelijkt met de andere 2. En je kan ze ook gewoon (volledig) ongestoord gebruiken in spanje :)

Dus mocht je dan een keer om een of andere reden een bundel nodig hebben, ben je daar beter af.

Simyo Prepaid is dan weer goedkoper als je zonder bundel wilt bellen.

[ Voor 4% gewijzigd door fl2001 op 12-12-2020 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Criminaliseren van forumbezoekers is niet gewenst, zeker niet nadat er een duidelijke uitleg over is gegeven.

[ Voor 87% gewijzigd door PaT op 12-12-2020 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Data bundel hoef ik niet op mijn NL sim.
Belangrijker is dat ik niet verplicht moet zijn elke 3 maanden op te waarderen.
Losse bundels die ik aan en uit kan zetten naar behoefte is een pre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik denk waarom KPN, Voda, en T-mobile ? Lyca ;w werkt ook in Spanje toch ;w ? waarom niet Lyca dan?
fl2001 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 16:20:
[...]Als het toch puur voor de bereikbaarheid is, zou ik inderdaad gewoon lekker een prepaid kaartje nemen bij 1 van de grote providers.
KPN, Vodafone, T-Mobile. Zelf had ik dan gekozen voor Vodafone, omdat die voor prepaid grote data bundels hebben, als je het vergelijkt met de andere 2. En je kan ze ook gewoon (volledig) ongestoord gebruiken in spanje :)

[ Voor 3% gewijzigd door Janon op 12-12-2020 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
@Janon leg jij eens uit hoe je met een Spaanse sim je NL nunmer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Als jij echt een NL nr. wilt gebruiken, dan moet jij roaming tarief betalen. of NL sim kaart nr door verbinden naar spaanse nr....
birdibird schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 17:35:
@Janon leg jij eens uit hoe je met een Spaanse sim je NL nummer gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door Janon op 12-12-2020 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Janon schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 17:56:
Als jij echt een NL nr. wilt gebruiken, dan moet jij roaming tarief betalen. of NL sim kaart nr door verbinden naar spaanse nr....

[...]
Waar heb jij het toch over? Ik heb geen probleem met (roaming) tarieven betalen.
Ik heb problemen met een provider die zonder waarschuwing onrechtmatig mijn simkaart afschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:07

13art

Moderator Mobile
Binnen Europa betaal je dezelfde kosten als in je eigen land. Sim wisselen heeft dus sowieso weinig zin.
Voorbeeld
Michael woont in Ierland en heeft een contract bij een Ierse mobiele aanbieder, waarbij hij 0,10 euro per minuut voor gesprekken en 0,05 euro per sms betaalt. Wanneer hij voor zaken naar Spanje gaat, hoeft hij zich geen zorgen te maken dat hij daar meer moet betalen voor bellen of gebeld worden, zolang het maar om nummers in de EU gaat.

Bellers vanuit Ierland krijgen het binnenlandse tarief aangerekend als ze Michael telefoneren. Als hij vanuit Spanje naar een Spaans nummer, zijn familie in Ierland of in een ander EU-land belt, betaalt Michael daarvoor evenveel als hij vanuit Ierland zou betalen, in zijn geval 0,10 euro per minuut. Ook zijn sms'jes naar nummers in Spanje, Ierland of een ander EU-land zijn even duur als in eigen land, namelijk 0,05 euro.
BRON: https://europa.eu/youreur...oaming-costs/index_nl.htm

Edit: zit de discussie nu wat uitgebreider terug te lezen. Gaat wat dieper dan alleen roaming kosten lees ik nu.

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 12-12-2020 18:19 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Janon schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 17:31:
Ik denk waarom KPN, Voda, en T-mobile ? Lyca ;w werkt ook in Spanje toch ;w ? waarom niet Lyca dan?

[...]
Omdat je bij Lyca elke 3 maanden moet opwaarderen of betaalt bellen,smsen of internetten. Bij die andere providers is dat per Half jaar genoeg.

Ik begrijp trouwens de link van die artikel niet? Wat heeft dat hiermee te maken, Lycamobile heeft in belgie anonieme simkaarten verkocht, terwijl het al bij wet verboden was, Lyca was fout bezig, niet de klanten.

Het ontgaat mij wat dat met deze zaak te maken heeft....

L-Mobi moet zich gewoon aan de EU roaming wet houden die voor elke provider telt, ik begrijp niet wat je daar niet aan begrijpt?

Wat ik, jij of Lmobi daarvan vind is verder totaal niet relevant, als telecomprovider horen ze zich daar gewoon aan te houden.

Dat ze dat niet doen, maakt maar dus wel weer is duidelijk, dat LMOBI totaal niet te vertrouwen is. Leuk als 2e simkaartje misschien, maar verder dan dat absoluut een no go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
fl2001 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 18:14:
[...]
.... Ik begrijp trouwens de link van die artikel niet?...
Foutje van mij, had niet de hele discussie gelezen, alleen de laatste berichten. Toen leek het passend, maar de discussie gaat iets verder/dieper dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Bellen naar Nederland betaal jij het zelfde tarief als NL.
Maar Bellen naar andere landen in EU zijn international tarief.
13art schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 18:09:
Binnen Europa betaal je dezelfde kosten als in je eigen land. Sim wisselen heeft dus sowieso weinig zin.
[...].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Maar waarom Lyca 3 maanden ? waarom niet half jaar ?
fl2001 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 18:14:
[...]Omdat je bij Lyca elke 3 maanden moet opwaarderen of betaalt bellen,smsen of internetten. Bij die andere providers is dat per Half jaar genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Janon schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 18:51:
Bellen naar Nederland betaal jij het zelfde tarief als NL.
Maar Bellen naar andere landen in EU zijn international tarief.

[...]
Zo interpreteer ik de uitleg niet.
Als hij vanuit Spanje naar een Spaans nummer, zijn familie in Ierland of in een ander EU-land belt, betaalt Michael daarvoor evenveel als hij vanuit Ierland zou betalen, in zijn geval 0,10 euro per minuut.
Volgens de huidige regels betaalt iemand het standaard tarief ongeacht van waar of waar diegene naartoe belt. Zolang het maar binnen Europa is. Dit zijn de officiële regels en daar zou elke provider dan ook aan moeten voldoen.

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 12-12-2020 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Niet nodig om alles in 'bold' te zetten.
Ik heb een KPN sim, als ik naar België gaat, ik kan niet Belgische nr. bellen. Dus jij zegt nu dat KPN fout bezig is ??
13art schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 18:58:
[...][...]Volgens de huidige regels betaal je dus het standaard tarief ongeacht van waar of waar je naartoe belt. Zolang het maar binnen Europa is.

[ Voor 14% gewijzigd door 13art op 12-12-2020 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

13art schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 18:58:
[...]
Volgens de huidige regels betaalt iemand het standaard tarief ongeacht van waar of waar diegene naartoe belt. Zolang het maar binnen Europa is. Dit zijn de officiële regels en daar zou elke provider dan ook aan moeten voldoen.
Ja, maar als je dus vanuit Nederland met een NL abonnment een meerprijs betaalt voor het bellen naar Duitsland, dan betaal je diezelfde prijs als je in België aan het roamen bent. Gesprekken naar Nederland vanuit een ander EU-land kosten ook hetzelfde als een gesprek vanuit Nederland naar Nederland. Vanuit Spanje een tafeltje bij een restaurant reserveren in het dorpje verderop in Andalusië kost ook hetzelfde alsof je vanuit Nederland datzelfde restaurant belt.

Daar is nog wel eens onduidelijkheid over.

Verder geldt voor L-Mobi schijnbaar: zo de waard is, vertrouwt hij zijn gasten. @birdibird: ik zou een abonnementje afsluiten bij Ben (met de Basic Fit deal) of Simpel of zo, hoeft niet al te duur te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Janon schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 19:00:
Niet nodig om alles in 'bold' te zetten.
Ik heb een KPN sim, als ik naar België gaat, ik kan niet Belgische nr. bellen. Dus jij zegt nu dat KPN fout bezig is ??

[...]
Ik snap niet wat je nu bedoeld te zeggen. Ik heb toch nergens KPN genoemd? Ik reageer alleen op de door jouw genoemde internationale tarieven. Deze regels gelden voor alle providers Lyca, KPN, L-mobi, etc. Binnen Europa zijn er geen internationale tarieven meer.

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 12-12-2020 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 19:05:
[...]

Ja, maar als je dus vanuit Nederland met een NL abonnment een meerprijs betaalt voor het bellen naar Duitsland, dan betaal je diezelfde prijs als je in België aan het roamen bent..
Klopt, wat je betaalt in Nederland betaal je ook elders in Europa. Niet meer, niet minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Nogmaals, hele zinnen of stukken zinnen dikgedrukt zetten is niet nodig en onwenselijk.

zoo ver ik weet Ook woorden in capslock is niet wenselijk nee, klopt niet wat jij zegt. dat is niet zoo, als jij een internationaal bundel heb, dan mag, maar als jij NL Bundel heeft, dan mag jij alleen naar Nederland bellen, dus niet naar Spanje. Om Spanje te bellen moet jij internationaal bundel hebben.

Ik denk, dat jullie moeten goed de wet lezen, ik heb 20 jaar een telefoon winkel in Beverwijkse bazaar. Dus ik heb wel verstand van telecom.

Ik had vroege Lebara All in NL bundel, met dat kon ik niet in België naar Belgische nr. bellen, maar Als ik een Lebara Internationaal bundel heb, dan kan ik wel bellen.

All in NL bundel kost €10 euro, maar All in International €15
13art schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 19:07:
[...]Klopt, wat je betaald in Nederland betaal je ook elders in Europa. Niet meer, niet minder.

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 12-12-2020 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 19:05:
[...]

@birdibird: ik zou een abonnementje afsluiten bij Ben (met de Basic Fit deal) of Simpel of zo, hoeft niet al te duur te zijn.
Dat lijkt mij persoonlijk wat overdreven toch, hij wilt het eigenlijk alleen om bereikbaar te zijn, en als het kan en het nodig is een keertje een losse bundel activeren, dat kan bij elke prepaid provider.

Bij de meeste hoef je maar 1 keer iets betalends te doen per 6 maanden. 1 smsje van 10 cent per 6 maanden versturen is dus al voldoende om je nummer met 6 maanden te verlengen, dus met een opwaardering van 10 euro zou je echt jaren vooruit kunnen.

Bij KPN zijn ze zelfs iets soepeler, als je 6 maanden niks met je nummer doet, word die nog steeds niet volledig geblokkeerd maar deels, en die kan je weer opheffen met een opwaardering van 10 euro.

Er is geen abonnement die daar tegen op kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fl2001 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 19:21:
[...]
Dat lijkt mij persoonlijk wat overdreven toch, hij wilt het eigenlijk alleen om bereikbaar te zijn
Volgens mij schreef ik wat ik zélf doen zou - met zoiets als ik noemde ben je van alle oplaadgedoe af en ik verwacht dat een abonnement minder snel afgesloten wordt dan een prepaidnummer. Je bent in ieder geval elke maand met naam en toenaam bekend. Zie het als een verzekeringspremie, als het nummer dat niet waard is, kun je het net zo goed opheffen - want zo belangrijk is het dan klaarblijkelijk niet. Ik snap echter dat sommigen liever nóg minder uitgeven. Ik hoop dan maar dat ze er vrede mee hebben als blijkt dat ze te scherp aan de wind gezeild hebben.

En @Janon: als je inderdaad een abonnement of prepaid kaartje hebt dat gebruik in het buitenland uitsluit, dan houdt het op. Ik weet niet of zulke producten in Nederland überhaupt nog worden aangeboden, maar als jij zegt dat ze er zijn, dan heb geen reden om er aan te twijfelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2020 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
@Janon Ja, dat is met speciale bundels het geval, die kunnen eigen voorwaarden hebben.
Dat zag je voorheen veel met Lebara, Lyca, Toggle etc. Kon heel handig zijn.

Echter mag je vanaf 2017 in het buitenland (EU) zowel lokaal als naar NL tegen hetzelfde tarief bellen als je normaal zou bellen in NL, buiten bundel tarief dus. Tegenwoordig echter laten veel providers hun bundels ook geldig zijn in heel de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
@birdibird; dat je zomaar zonder aankondigign wordt afgesloten kan natuurlik niet.
Aan de andee kant vind ik dat jij als klant wel een had moeten nadenken welke provider je wilt belasten met een totaal oninteressante klant die enkel verlies oplevert. L-mobi is een relatief kleinenieuwkomer met een mvne-platform, waardoor ze nationaal scherp kunnen aanbieden. internationaal heb je niets aan dat platform en betala je dus de hoofdprijs. Een kleine partij die nog moet groeien belasten met een klant die puur verlies met zich meebrengt9enkle bereikbaarheid en betalen per inkomende oproep in plaats van geld krijgen per oproep). in Nederland verdient l-mobi aan elke binnenkomende oproep van een andere provider, in het buitenland juist niet. Jouw gebruik van ee nederlandse simkaart is een verliespost voor elke provider, dus waarom juist kieen voor de kleinsste provider ide nog moet groeien, en niet ddee last bij een grote provider met een miljardenkapitaal neerleggen?
@janon: kan jij eens aan e vraen wat het maximaal aantal belminuten is dat e kunnen aanbieden bij een maandbundel van 5 euro? als dat en beetje veel is wil ik dat wel. maar dan moet het niet maar 500 minuten zijn ofzo en ook geen jaarbundel, echt een belbundel dus geen data erbij en als maandbundel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• birdibird
@dicksterk
/offtopic

Ik vind dat echt onzin.

Ik hoef geen rekening te houden met of een een provider groot of klein is, nieuw of oud, internationaal of lokaal.

Ik heb een bepaald gebruik dat sterk wisselt met of ik in NL of in het buitenland ben.
Daar zoek ik de beste provider bij die bij mijn gebruik-type past.
Dat doet iedereen.

De provider is een ondernemer die risico's en winst inschat en een bepaald product-portfolio aanbiedt.
Daarmee trekt hij klanten. Bij die klanten zullen altijd mensen zitten waar je meer en minder aan verdient op dat bepaalde moment, maar als je het goed doet en klanten bindt met je product zullen ze blijven, wellicht hun verbruik veranderen, wellicht andere klanten aanbrengen door hun goede ervaring enz enz.
Dat hoort allemaal bij ondernemen. Dat geldt ook voor mij als ondernemer.

Het is niet aan jou, mij of iemand überhaupt om een mening te hebben over iemand anders' gebruik en zijn of haar keuze voor een product, provider, dealer, winkel enz.

zullen we weer ontopic gaan en over L-mobi hebben en hun producten en diensten?

[ Voor 4% gewijzigd door birdibird op 13-12-2020 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Dicksterk,
In Spanje moet jij SIM kaart registeren, daarom nemen mensen SIM kaart van Nederland naar Spanje, Dit doen alleen paar mensen die verkeerde dingen doen. Lyca had ook last van zoker mensen Dit heb ik vroeger van lyca medewerkers gehoord. Zoke mensen via KPN, T-mobile of Vodafone worden ze gelijk en snel geblokeerd omdat ze verkeerde dingen doen. Deze mensen zoeken kleine provaiders om misbruik maken omdat met kleine provaider kun jij makkelijk persten. Ik denk dat Lyca was al wakker, maar Lmobi is nieuw, blijkbaar Lmobi is ook wakker nu.

KPN, Voda, T-mobile laat dit ook niet toe, daarom willen deze mensen Voda, Kpn en T-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@birdibivrd: ik ben niet offtopic. Ik verwacht van en tweaker echter wel een beetje deskundigheid bij het kiezen van een provider. Geen enkele mvno gaat gelukkig met jouw gebruik zin. Zij worden nameljk harder getroffen door de eu-regels dan mno's, mno's bieden mvno's niet bepaald gunstige eu-wholesale tarieven. Uiteraard staat het je vrij je provider te kiezen, maar dat een provider jou laat mekren(juist vanwege ddde winstmarge van die provider) dat ze een klant met jouw gebruiksmodel niet willen staat ze ook vrij. Je kan uiteraard voor een kleine mvno gaan, maar je moet je afvragen of je het echt leuk vindt dat een provier door klantne zoals jij die meer in het buitenland zijn dan in nl failliet gaat, terwijl als je bij een mno zou gaan zitten die er geen lat van heeft dat ze verlies op je maken. Mensen die gewoon maar wat doen (zoals schippers die massaal choozze zero kaartjes in hun systemen stopten) helpen de scherpste concurrentne om zeep, die vrijheid heb je natuurlijk ls consument maar ik ben er niet erg blij mee want straks is er voor niemadn meer iets anders over dan de groe 3 of een dochteermerk van de grote 3, weg concurrentie. Ik zeg nisk als ij 340 dagen per jaar in nl bent een jaarbundel neemt en die elek maand ott de laatste minuut en mb opmaakt, is je goed recht. maar als je wat van teleocm weet weet je dat mvno's het heel zwaar hebben met klanten die vooral in het buitenland zitten omdat ze hier zwaar verleis op draaien, dus kies voor dat ebruiskmodel dan een mno de enige die dan last van je heben zijn de aandeelhouders die minder divident krijgen.
@janon: ik dek dat er meer redenen ijn voor mensne om een nl-simkaar te gebruiken, zoals dat hun familie/klanten in Nederland e dan tege Nederlands tarief kunnen bereiken. Birdibivrd heeft al aangegeven ook een spaanse simkaart te gebruiken dus hij valt sowieso niet in de groep misbruikers waar jij het over hebt. Overigens is het absoluut waar dat criminelen simkaarten gebruiken uit landen waara sim-regisratie niet verplicht is, wat de sim-registratie in landen waar het wel verplicht is uiteindelijk vrij zinloos maakt want iemadn die echt zo'n ongeregistreerde sim wil kan er dus aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
helemaal klopt Dicksterk,
dicksterk schreef op zondag 13 december 2020 @ 23:35:
@birdibivrd: ik ben niet offtopic. Ik verwacht van en tweaker echter wel een beetje deskundigheid bij het kiezen van een provider. Geen enkele mvno gaat gelukkig met jouw gebruik zin. Zij worden nameljk harder getroffen door de eu-regels dan mno's, mno's bieden mvno's niet bepaald gunstige eu-wholesale tarieven. Uiteraard staat het je vrij je provider te kiezen, maar dat een provider jou laat mekren(juist vanwege ddde winstmarge van die provider) dat ze een klant met jouw gebruiksmodel niet willen staat ze ook vrij. Je kan uiteraard voor een kleine mvno gaan, maar je moet je afvragen of je het echt leuk vindt dat een provier door klantne zoals jij die meer in het buitenland zijn dan in nl failliet gaat, terwijl als je bij een mno zou gaan zitten die er geen lat van heeft dat ze verlies op je maken. Mensen die gewoon maar wat doen (zoals schippers die massaal choozze zero kaartjes in hun systemen stopten) helpen de scherpste concurrentne om zeep, die vrijheid heb je natuurlijk ls consument maar ik ben er niet erg blij mee want straks is er voor niemadn meer iets anders over dan de groe 3 of een dochteermerk van de grote 3, weg concurrentie. Ik zeg nisk als ij 340 dagen per jaar in nl bent een jaarbundel neemt en die elek maand ott de laatste minuut en mb opmaakt, is je goed recht. maar als je wat van teleocm weet weet je dat mvno's het heel zwaar hebben met klanten die vooral in het buitenland zitten omdat ze hier zwaar verleis op draaien, dus kies voor dat ebruiskmodel dan een mno de enige die dan last van je heben zijn de aandeelhouders die minder divident krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
De gehele discussie over wel of niet voor een provider kiezen op basis van je aanwezigheid in het buitenland is nogal offtopic, graag vanaf nu weer ontopic verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lieverd
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 15:27
Ik heb L-mobi een half jaartje geprobeerd en ga er nu mee stoppen.
Op de gebruikte telefoon staat 'data' zelden aan en er wordt ook niet veel mee gebeld.
De tarieven zijn fantastisch, maar:
- als bepaalde personen mij bellen zijn ze onverstaanbaar. Als ik ze terugbel is de verbinding prima.
Het lijkt erop dat dit te maken heeft met het abonnement van de betreffende personen (direct via kpn).
Heb dit met verschillende personen gehad, en het probleem doet zich altijd voor als die personen mij bellen.
- op vakantie (roaming binnen EU) was mijn tegoed snel op, ging niet uit de bundel. Dit heb ik via de camping-wifi voorgelegd aan klantenservice (whatsappen met India, in het Engels), en het werd netjes opgelost, geld terug en roamen uit de bundel.
- als de prepaid bundel op is kreeg ik geen melding. Soms kon ik ook niet gebeld worden.
- kreeg op de telefoon vaak de melding 'sim card data changed'. Je telefoon is dan een vijftal seconden onbruikbaar.

Ik begrijp best dat ze met zo weinig inkomsten geen goed geolied dienstenpakket kunnen aanbieden, maar voor de consument is de conclusie duidelijk: je zit voor een dubbeltje op de eerste rang maar ook op de blaren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fl2001
Janon schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:32:
Dicksterk,
In Spanje moet jij SIM kaart registeren, daarom nemen mensen SIM kaart van Nederland naar Spanje, Dit doen alleen paar mensen die verkeerde dingen doen. Lyca had ook last van zoker mensen Dit heb ik vroeger van lyca medewerkers gehoord. Zoke mensen via KPN, T-mobile of Vodafone worden ze gelijk en snel geblokeerd omdat ze verkeerde dingen doen. Deze mensen zoeken kleine provaiders om misbruik maken omdat met kleine provaider kun jij makkelijk persten. Ik denk dat Lyca was al wakker, maar Lmobi is nieuw, blijkbaar Lmobi is ook wakker nu.

KPN, Voda, T-mobile laat dit ook niet toe, daarom willen deze mensen Voda, Kpn en T-mobile.

[...]
Wat een grote L*L verhaal zeg.

Ik weet niet waar jij vandaag komt om dat te zeggen, of wat je zelf voor rare fratsen uithaalt, maar er zijn zat nederlanders die in spanje bv verblijven op een camping vanaf april tot ergens in september om zo de zomer maanden door te brengen, dat is bij geen enkele provider een probleem, behalve bij L-Mobi die zich niet aan de wettelijke EU roaming regels houden, wie zijn dan de echte criminelen hier?

En het is ook niet waar dat KPN, vodafone en t-mobile dat niet toe laten, mijn ouders hebben is een keertje 8 maanden achter elkaar in spanje en frankrijk gezeten, nooit iets van gehoord dat het niet zou mogen, ook niet afgesloten of geen eens extra kosten voor gevraagd. Dat is dus totaal valse informatie wat je nu geeft.

Herinneren we ons nog wat Jonan zij toen er internet problemen waren? Toen deed ie precies hetzelfde, de gebruikers die die problemen hadden, zouden criminelen activiteiten, ddos aanvallen uitvoeren, uiteindelijk bleek dus, dat het een hele andere oorzaak had.

Is het niet is tijd dat Jonan daar is op aangesproken word door moderators of zelfs een (tijdelijk) ban voor krijgt? Lijkt me niet echt gewenst dat forum gebruikers afgeschilderd worden als criminelen, elke keer dat L-Mobi hun zaken niet op orde heeft.

@dicksterk Kom op man, je plaatste wel vaker vreemde post op dit forum, maar wat je nu hebt geschreven, dat is echt een nominatie waard voor slechtste post van het jaar op het tweakers forum

Een klant die rekening moet houden of iets winstgevend zou zijn voor een bedrijf? Dat heb ik echt nog nooit een consument zien doen, bizare statement wat je daar maakt.

[ Voor 11% gewijzigd door fl2001 op 14-12-2020 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

zullen we weer ontopic gaan en over L-mobi hebben en hun producten en diensten?
Ik maak te vaak mee dat ik geen 'data ontvangst' heb en dat ik niet kan bellen komt ook veel te vaak voor. En dat is op momenten dat mijn andere mobiel alles wel kan bij een andere provider die ook via KPN werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Laatst online: 23-07 19:16
druipgrot schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:57:
[...]

Ik maak te vaak mee dat ik geen 'data ontvangst' heb en dat ik niet kan bellen komt ook veel te vaak voor. En dat is op momenten dat mijn andere mobiel alles wel kan bij een andere provider die ook via KPN werkt!
Hier ook, zelfs nu al de 2de keer in een half jaar dat mijn simkaart niet meer actief is. De kaart zit in een gps tracker dus heel lastig is het niet, maar ik zou ze niet als mijn eerste provider gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Het was ook even bij mij, maar het werkt nu weer alles. Ik hoorde dat google stond down, daardoor kwam, maar het is nu opgelost. Bij mij werkt perfect.
druipgrot schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:57:[...]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Nogmaals de bezem door het topic gehaald. De discussie over gebruik in het buitenland is offtopic en hoort hier niet thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
Wat @janon zegt klopt: google had enkele services down, ik kon bijvoorbeeld ook niet met pop3 in mijn gmail een deel van de ochtend/middag. aangeien l-mobi de dsn-servers van google gebruikt ligt het uitvallen van data dit keer bij gogle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

dicksterk schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:49:
Wat @janon zegt klopt: google had enkele services down, ik kon bijvoorbeeld ook niet met pop3 in mijn gmail een deel van de ochtend/middag. aangeien l-mobi de dsn-servers van google gebruikt ligt het uitvallen van data dit keer bij gogle.
*knip* nergens voor nodig.

mijn grieven gelden alle dagen alle weken en alle maanden!

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 14-12-2020 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
druipgrot schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:57:
[...]

Ik ook :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
wildcheese schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:36:
[...]

Hier ook, zelfs nu al de 2de keer in een half jaar dat mijn simkaart niet meer actief is. De kaart zit in een gps tracker dus heel lastig is het niet, maar ik zou ze niet als mijn eerste provider gebruiken..
Ik ook :(

Ik las hier eerder dat L-Mobi wel het KPN-netwerk gebruikt, maar veel "zelf doet". Dat zou ook verklaren waarom ik een tijdje helemaal niet kon bellen, en er zitten duidelijk nog wat kinderziekten in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Dicksterk, Mijn data verbiending werkte alleen even niet, ik heb hun gelijk gebeld, toen zei ze dat google probleem is, Maar het was we gelijk opgelost, het werkte na 30min. wel
dicksterk schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:49:

[ Voor 5% gewijzigd door Janon op 14-12-2020 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Janon schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:44:
Dicksterk, Mijn data verbiending werkte alleen even niet, ik heb hun gelijk gebeld, toen zei ze dat google probleem is, Maar het was we gelijk opgelost, het werkte na 30min. wel

[...]
Wat heeft jouw dataverbinding met Google te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
RemcoDelft schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:03:
[...]

Wat heeft jouw dataverbinding met Google te maken?
Google had een storing vanochtend..voor veel mensen is data gelijk aan Google ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Van waar verdient google denk jij ?
RemcoDelft schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:03:[...]Wat heeft jouw dataverbinding met Google te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
Janon schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:42:
Van waar verdient google denk jij ?

[...]
Vooral omdat Lmobi van de Google DNS gebruik maakt, waarschijnlijk omdat ze dit zelf niet kunnen regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Knip, Off topic.

[ Voor 98% gewijzigd door 13art op 16-12-2020 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
Mijn sim werkt eindelijk weer, maar dit is nu de 2de keer dat mijn sim niet meer werkte in paar maanden tijd. Lijkt wel of ze KPN niet betalen ofzo. Ik ga het risico niet meer nemen en heb een Lebara sim besteld, met one is dat vergelijkbare pricing als Lmobi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
wildcheese schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:41:
Mijn sim werkt eindelijk weer, maar dit is nu de 2de keer dat mijn sim niet meer werkte in paar maanden tijd. Lijkt wel of ze KPN niet betalen ofzo. Ik ga het risico niet meer nemen en heb een Lebara sim besteld, met one is dat vergelijkbare pricing als Lmobi.
Ik heb even snel gekeken en kom op 12 cent per minuut plus 12 cent starttarief. Dat is 24 cent voor de eerste 20 seconden, iets wat bij L-Mobi 2 cent kost. Met name de belkosten voor korte gesprekken maakten eerder Bliep en nu L-Mobi zo voordelig t.o.v. de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
RemcoDelft schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:12:
[...]

Ik heb even snel gekeken en kom op 12 cent per minuut plus 12 cent starttarief. Dat is 24 cent voor de eerste 20 seconden, iets wat bij L-Mobi 2 cent kost. Met name de belkosten voor korte gesprekken maakten eerder Bliep en nu L-Mobi zo voordelig t.o.v. de concurrentie.
ah ja klopt ik had even moeten toevoegen voor mijn gebruik. De sim zit in een gps tracker, dus alleen data (1ct/mb) en heel soms SMS is van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
Hier gisteren een succesvolle portatie gehad van HN naar L-mobi. Gisteren einde middag was het nummer netjes bereikbaar vanaf TM, VF en KPN netwerken. Nu hopen dat het stabiel blijft, anders krijg ik vanzelf klachten van mijn ega

[ Voor 1% gewijzigd door tyson69 op 16-12-2020 12:05 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik hoorde van hun, dat ze Jaar factuur van hun als voorschot (prepayment) al betaald hebben. Dus daar zou niet zitten.

Als jij zaken doet met grote bedrijven, vaak betaald jij een voorschot bedrag voor 1 of 2 jaar.
wildcheese schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:41:

[ Voor 11% gewijzigd door Janon op 16-12-2020 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
L-mobi zeer goedkoop en er zit geen start tarief.
RemcoDelft schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:12:...]Ik heb even snel gekeken en kom op 12 cent per minuut plus 12 cent starttarief. Dat is 24 cent voor de eerste 20 seconden, iets wat bij L-Mobi 2 cent kost. Met name de belkosten voor korte gesprekken maakten eerder Bliep en nu L-Mobi zo voordelig t.o.v. de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
Janon schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:31:
Ik hoorde van hun, dat ze Jaar factuur van hun als voorschot (prepayment) al betaald hebben. Dus daar zou niet zitten.

Als jij zaken doet met grote bedrijven, vaak betaald jij een voorschot bedrag voor 1 of 2 jaar.

[...]
heeeeel apart dat ze dit soort informatie met een willekeurige klant delen. Ook apart dat jij alleen in dit forum post. Over het algemeen doet een MVNO zeker geen pre payments, dat kan ook niet want ze weten niet hoeveel klanten ze krijgen. Ze sluiten wel langere contracten met daarin commits voor een minimale afname, maar dat is wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
wildcheese schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:55:
[...]

heeeeel apart dat ze dit soort informatie met een willekeurige klant delen. Ook apart dat jij alleen in dit forum post. Over het algemeen doet een MVNO zeker geen pre payments, dat kan ook niet want ze weten niet hoeveel klanten ze krijgen. Ze sluiten wel langere contracten met daarin commits voor een minimale afname, maar dat is wat anders.
Heel bijzonder is dit niet hoor. Janon is belanghebbende omdat hij deze kaartjes wegzet op de Beverwijkse Bazar en de mensen achter L-mobi goed kent. Negatieve verhalen op dit forum drukt hij daarom graag snel de kop in. Overigens heb ik zelf momenteel alleen positieve ervaringen (en ik handel niet in de kaartjes). Over de juistheid van zijn posts kun je debatteren.
Ik heb inderdaad ook nog nooit van vooraf betalen door een MVNO gehoord, persoonlijke ervaring hiermee was dat wij als tussenpartij (vorige werkgever) achteraf een factuur kregen gebaseerd op overall volume van data en minuten. Ik gok dat dit bij L-mobi niet anders gaat. Maar goed, Janon zit dichter bij het vuur dan ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fl2001
tyson69 schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:02:
[...]

Heel bijzonder is dit niet hoor. Janon is belanghebbende omdat hij deze kaartjes wegzet op de Beverwijkse Bazar en de mensen achter L-mobi goed kent. Negatieve verhalen op dit forum drukt hij daarom graag snel de kop in. Overigens heb ik zelf momenteel alleen positieve ervaringen (en ik handel niet in de kaartjes). Over de juistheid van zijn posts kun je debatteren.
Ik heb inderdaad ook nog nooit van vooraf betalen door een MVNO gehoord, persoonlijke ervaring hiermee was dat wij als tussenpartij (vorige werkgever) achteraf een factuur kregen gebaseerd op overall volume van data en minuten. Ik gok dat dit bij L-mobi niet anders gaat. Maar goed, Janon zit dichter bij het vuur dan ik.
Ik denk dat Jonan wel iets dieper in L-Mobi zit dan het slechts weg zetten van wat simkaarten.

Toevallig kwam ik via google op een site, waar een hele pdf presentatie van L-Mobi te vinden was, waarin ze opzoek waren (zijn) naar (kleine) investeerders, je kon instappen vanaf 250 euro.

Het zou mij niet verbazen als Jonan er wat euro's in heeft gestoken en dat verklaart ook wel zijn soms rare reacties ;)

Al moet ik zeggen, dat ik (deels) nog wel geloof dat lmobi een prepaid betaling aan kpn heeft moeten doen. Na het fiasco met Vectone Mobile, zou mij het niet verbazen dat KPN wat voorzichtiger is geworden met dit soort partijen en eerst wat geld wouden zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@fl2001: zelfs vectone verrichte in de laatste periode al prepayments alleen hield vectone het daarbij, ze betaalden vooraf voor een afgesproken volume maar verbruikten vele malen meer. pre-payments zijn niet ongebruikelijk bij kpn als een partij geen heel grote speler is. als je een groot onderpand kan overleggen is het mogelijk anders, maar kpn heeft behoorlijk verleis geleden door mvnes als 6gmobile en vectone dus ik vermoed dat pre-payments bij mvne-deals vaker voorkomen.
;-0250 euro investeren;-) misschie ga ik dat wel doen, als ik 1 van de weinie aandeelhoouders ben kan ik dan eindelijk een onbeperkt-bellen bundel afdwingen want dat is de enige rede dat ik nu nog bij lyca zit omdat ik onbeperkt kan bellen voor 5 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
fl2001 schreef op maandag 21 december 2020 @ 18:31:
[...]

Ik denk dat Jonan wel iets dieper in L-Mobi zit dan het slechts weg zetten van wat simkaarten.

Toevallig kwam ik via google op een site, waar een hele pdf presentatie van L-Mobi te vinden was, waarin ze opzoek waren (zijn) naar (kleine) investeerders, je kon instappen vanaf 250 euro.

Het zou mij niet verbazen als Jonan er wat euro's in heeft gestoken en dat verklaart ook wel zijn soms rare reacties ;)

Al moet ik zeggen, dat ik (deels) nog wel geloof dat lmobi een prepaid betaling aan kpn heeft moeten doen. Na het fiasco met Vectone Mobile, zou mij het niet verbazen dat KPN wat voorzichtiger is geworden met dit soort partijen en eerst wat geld wouden zien.
Dat zou best wel eens kunnen. Ze pakken het werven van obligatiehouders wel serieus aan met een site die, qua naam, doet denken aan garantie voor succes: https://beste-spaar-rente.nl/ Op deze site ook interessant leesvoer; zo lijkt het alsof ze met retailers willen samenwerken door maatwerk voor hen te leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik heb ook gehoord dat lmobi in Prepayment systeem zit bij KPN, Na Vectone dat hoop ik wel zker
fl2001 schreef op maandag 21 december 2020 @ 18:31:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

druipgrot schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:32:

mijn grieven gelden alle dagen alle weken en alle maanden!
Sindsdien gaat het goed, het is ook wel zo eerlijk om dat te vermelden. ;-)

Meld ik voor het anekdotisch gehalte ook ff dat mijn GSM shop gestopt is om L-mobi aan te bieden, en nog wel Lebara en Lycamobile. L-mobi liep gewoon niet, was zijn verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Misschien GSM shop moet betalen? Winkels hebben nu moeilijk nu omdat geen omzet door lockdown.

Niet alleen telefoon winkels, maar bijna alle winkels hebben ze een betaling probleem.
druipgrot schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:31:
[...]
Meld ik voor het anekdotisch gehalte ook ff dat mijn GSM shop gestopt is om L-mobi aan te bieden, en nog wel Lebara en Lycamobile. L-mobi liep gewoon niet, was zijn verklaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
druipgrot schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:31:
[...]

Zou mij niks verbazen als dat ook gewoon echt zo is.

Via deze link: https://www.actievandedag...aarbundel-maandelijks-3gb

kan je zien hoe vaak een jaarbundel is verkocht, die bundel word dan ook nog is met 39% korting verkocht en is nog maar 55 keer verkocht en die actie loopt al een tijdje... Dat schiet natuurlijk niet op zo.

Sowieso denk ik ook dat er voor L-Mobi meer te winnen zou zijn als de focus meer op de maandbundels zou liggen, juist omdat de rest van de providers dat niet doen, met uitzondering van een paar.

Tuurlijk L-Mobi is bv momenetel goedkoper dan een simpel, maar ik denk niet dat mensen overstappen om 1 euro per maand goedkoper te zijn, om dan, met alle respect, 1 jaar aan lmobi vast te zitten.

Overigens waarom kan een maandbundel niet automatisch vernieuwd worden? als er gewoon genoeg beltegoed opzit hoort dat toch gene probleem te zijn voor een full mvno, kan ook bij lebara en lycamobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik denk niet dat een maand bundel automatisch vernieuwd wordt, niet de big probleem is voor lmobi. ik ga wel vragen aan lmobi jongens om dat te doen. maar maand bundel automatisch aanzetten is eene kant wel nadeel, omdat somege klanten willen dat niet.
fl2001 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:20:
[...]
Tuurlijk L-Mobi is bv momenetel goedkoper dan een simpel, maar ik denk niet dat mensen overstappen om 1 euro per maand goedkoper te zijn, om dan, met alle respect, 1 jaar aan lmobi vast te zitten.

Overigens waarom kan een maandbundel niet automatisch vernieuwd worden? als er gewoon genoeg beltegoed opzit hoort dat toch gene probleem te zijn voor een full mvno, kan ook bij lebara en lycamobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Janon schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:27:
Ik denk niet dat een maand bundel automatisch vernieuwd wordt, niet de big probleem is voor lmobi. ik ga wel vragen aan lmobi jongens om dat te doen. maar maand bundel automatisch aanzetten is eene kant wel nadeel, omdat somege klanten willen dat niet.

[...]
Waarom zou dat een nadeel zijn dan? Sommige zullen dat inderdaad niet willen, maar er zullen er genoeg zijn die het wel zullen willen.

Ik zou dus gewoon lekker de klant zelf die keuze laten maken. Ik neem aan dat je automatische vernieuwing ook makkelijk weer kan stoppen met een code, dus denk dat de meeste het wel prima zullen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janon
Dat klink wel, ik ga door gegeven, maar ik denk dat klanten serivce medewerkers van Lmobi dit ook meeleest.
fl2001 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:16:
[...]
Waarom zou dat een nadeel zijn dan? Sommige zullen dat inderdaad niet willen, maar er zullen er genoeg zijn die het wel zullen willen.
Ik zou dus gewoon lekker de klant zelf die keuze laten maken. Ik neem aan dat je automatische vernieuwing ook makkelijk weer kan stoppen met een code, dus denk dat de meeste het wel prima zullen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Is er toevallig iemand hier die is overgestapt met nummerbehoud naar L-mobi? Sinds mijn overstap kan ik op geen enkele manier verificatie SMSjes meer ontvangen, zoals Whatsapp / Telegram / Signal. Ben al ongeveer een half jaar in gesprek met ze, maar tot op heden gewoon zero progressie.

Iemand ook een idee wie ik dan moet contacten, want ik heb nu contact met de Manager Customer Care, maar die geeft alleen aan dat ze in gesprek zijn met mijn vorige provider, ook aangeeft dat het al opgelost zou moeten zijn, maar ja, die SMSjes krijg ik nog steeds niet binnen.

[ Voor 10% gewijzigd door MysticX op 11-01-2021 09:51 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
@MysticX Ik heb hier ook contact over gehad, en dit is de voortgang:
24 december:
Een update voor u. Wij zijn bezig met de partijen om ervoor te zorgen dat alle
berichten binnenkomen. Het staat nu bij hen ook op HIGH priority. Het wordt
spoedig opgelost.

6 januari:
Wij zijn nog steeds bezig met de andere partijen om de verificatie smsjes door te laten komen.
Echter is er nog geen antwoord van hen betreft dit geval. Wij hebben weer contact met hen opgenomen
zodat ze er vaart achter zetten.

DigiD SMS werkt ondertussen wel. De SMS komt blijkbaar binnen bij de oorspronkelijke provider waar ik dit nummer vele jaren geleden heb gekregen. Sindsdien heb ik het regelmatig meegenomen naar een andere provider, en blijkbaar gaat dat niet gewoon automatisch goed. Het is wel voor het eerst dat ik hier last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
RemcoDelft schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:18:
@MysticX Ik heb hier ook contact over gehad, en dit is de voortgang:
24 december:
Een update voor u. Wij zijn bezig met de partijen om ervoor te zorgen dat alle
berichten binnenkomen. Het staat nu bij hen ook op HIGH priority. Het wordt
spoedig opgelost.

6 januari:
Wij zijn nog steeds bezig met de andere partijen om de verificatie smsjes door te laten komen.
Echter is er nog geen antwoord van hen betreft dit geval. Wij hebben weer contact met hen opgenomen
zodat ze er vaart achter zetten.

DigiD SMS werkt ondertussen wel. De SMS komt blijkbaar binnen bij de oorspronkelijke provider waar ik dit nummer vele jaren geleden heb gekregen. Sindsdien heb ik het regelmatig meegenomen naar een andere provider, en blijkbaar gaat dat niet gewoon automatisch goed. Het is wel voor het eerst dat ik hier last van heb.
Ik ben gelukkig niet de enige dus. Ik ben al sinds augustus bezig en nog steeds geen voortgang. Overigens heb ik wel bijna dezelfde berichtjes gehad. Geef ze nog een maandje en dan stap ik over. Krijg zelfs m'n beltegoed niet meer terug als ik weer overstap :|

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• birdibird
Hier ook last. Sommige smsjes komen aan en sommigen niet.
Oa openbank erover gesproken, en die zeiden dat zij premium smsjes versturen die niet door alle providers worden geaccepteerd. Misschien is dat het probleem bij L-mobi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik heb wel overstap gedaan, het ging makkelijk van Lebara naar L-mobi, maar ik heb ook voor mijn klanten ook gedaan ging goed, maar in begin was wel probleem met Ben sim ontvingen ze geen SMS. Maar het doet nu wel. Ik do dagelijks 2 tot 5 porteringen voor mijn klanten, daar heb ik geen bewaar.
MysticX schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:49:
Is er toevallig iemand hier die is overgestapt met nummerbehoud naar L-mobi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Janon schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:39:
Ik heb wel overstap gedaan, het ging makkelijk van Lebara naar L-mobi, maar ik heb ook voor mijn klanten ook gedaan ging goed, maar in begin was wel probleem met Ben sim ontvingen ze geen SMS. Maar het doet nu wel. Ik do dagelijks 2 tot 5 porteringen voor mijn klanten, daar heb ik geen bewaar.

[...]
Volgens L-Mobi is mijn nummer afkomstig van Ben (ik was het allang vergeten), en heb nog steeds problemen met SMS van bijvoorbeeld Whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Klopt, Ben is T-mobile, Die geef geporteerde nr niet vrij voor SMS routing (Dit is wettelijk fout). Dit is een communicatie fout tussen T-mobile en Coin. Na porting T-mobile houd die nr in hun bezit, dus als een SMS binnen komt dan Coin weet nog niet waar die nr nu op dat moment actief is (of T-mobile of L-mobi). Daarom komt deze SMS niet aan. Technish weet dit L-mobi ook niet. L-mobi hoop dat iedereen wet aanhoud van Nr porting.

Dit is een pesterij voor nieuwkomers, Dit gebeurt bij KPN en Vodafone niet ze houden de regels maar T-mobile en Lyca wel denk ik. Deze pest werk kunnen ze niet lang volhouden, alleen paar dagen, Omdat dit is wettelijk verboden. Zoke problemen lossen ze (T-mobile en Lyca) zelf op, omdat dit Coin ziet ;) :P >:) .
RemcoDelft schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 07:41:[...]Volgens L-Mobi is mijn nummer afkomstig van Ben (ik was het allang vergeten), en heb nog steeds problemen met SMS van bijvoorbeeld Whatsapp.

[ Voor 6% gewijzigd door Janon op 13-01-2021 17:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
Ik heb een probleem. Heb pas een stuk of 20 nummers gebeld op 1 dag met l-mobi. Ik wilde het goedkoopste adres vinden voor onderhoud aan een auto. het waren dus allemaal telefoontjes van hooguit 3 minuten. Heel regelmatig en bij verschillende providers was het gesprek totaal niet te voeren, omdat ik de andere partij niet verstond. Heel veel haperen, als bij een bufferende audiostream. Hebben meer mensen dit structureel bij bellen met l-mobi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

dicksterk schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:37:
Ik heb een probleem. Heb pas een stuk of 20 nummers gebeld op 1 dag met l-mobi. Ik wilde het goedkoopste adres vinden voor onderhoud aan een auto. het waren dus allemaal telefoontjes van hooguit 3 minuten. Heel regelmatig en bij verschillende providers was het gesprek totaal niet te voeren, omdat ik de andere partij niet verstond. Heel veel haperen, als bij een bufferende audiostream. Hebben meer mensen dit structureel bij bellen met l-mobi?
ik ook weer, vanmorgen in gesprek met huisarts... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@druipgrot: dan had ik nog liever de acthergrondbliepjes bij vectone, die de indruk gaven dat je gesprek via mars werd gerouteerd, dit wegvallen is echt onbruikbaar.
@janon: kan jij daar eens over praten met l-mobi? en om alvast wat otpies uit te sluiten: het gebeurd din meerdre telefoons, meerdere besturingssystemen, dus duideljk ook bij meerdee simkaarten. Een gesprek moet gewoon goed doorkomen dat is de nr1 vereiste bij een provider waarmee je kan bellen. Merkwaardig detail: klantenservice mailde me vrijwel direct terug toen het gign om opwaardeercodes die niet op voorraad waren bij opwaarderen.nl en loste dit op, bij dit probleem krijg ik gen mail terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik ga dit even door geven aan hun. Ik heb ook een KPN sim kaart, daar heb ik ook laste paar weken het zelfde probleem. KPN is bezig om 3G uit te zetten en alle voice over naar 2G of VoLTE, daar kan ook liggen, maar ik ga door geven.
dicksterk schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:20:
@janon: kan jij daar eens over praten met l-mobi? Merkwaardig detail: klantenservice mailde me vrijwel direct terug toen het gign om opwaardeercodes die niet op voorraad waren bij opwaarderen.nl en loste dit op, bij dit probleem krijg ik gen mail terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
dicksterk schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:37:
Ik heb hier de afgelopen weken al met Lmobi contact over gehad via Whatsapp. Volgens hen is dit een probleem bij KPN 2G en zijn ze er mee bezig. Ik heb de laatste dagen geen klachten van de gebruiker hier in huis ontvangen (vrouw en dochter) maar hou een vinger aan de pols. Het weerhoud mij wel van het al aangaan van een jaarbundel, ik stort nog wel weer een keer 5€ om verder te kunnen testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

tyson69 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:24:
[...]

Ik heb hier de afgelopen weken al met Lmobi contact over gehad via Whatsapp. Volgens hen is dit een probleem bij KPN 2G en zijn ze er mee bezig. Ik heb de laatste dagen geen klachten van de gebruiker hier in huis ontvangen (vrouw en dochter) maar hou een vinger aan de pols. Het weerhoud mij wel van het al aangaan van een jaarbundel, ik stort nog wel weer een keer 5€ om verder te kunnen testen
Bij mij is de verdeling nu zo, om de schade te beperken gaan de inkomende telefoontjes naar/via Lycamobile, dat hoewel ook op KPN geen problemen geeft, en doet L-mobi de data, en ja helaas ook nog de uitgaande telefoontjes. Maar ik begrijp dat dat alleen een optie is voor mensen die heel weinig (uitgaand) bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Mijn Lmobi heeft geen probleem. Het werkt perfect. Misschien enkele locatie kan zijn. Ik heb KPN vast internet probleem in mijn buurt. Het kan daar ook liggen. _/-\o_
druipgrot schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:59:
[...] Bij mij is de verdeling nu zo, om de schade te beperken gaan de inkomende telefoontjes naar/via Lycamobile, dat hoewel ook op KPN geen problemen geeft, en doet L-mobi de data, en ja helaas ook nog de uitgaande telefoontjes. Maar ik begrijp dat dat alleen een optie is voor mensen die heel weinig (uitgaand) bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik heb gehoord, dat geluid probleem is nu opgelost. :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
Janon schreef op zondag 17 januari 2021 @ 08:08:
Mijn Lmobi heeft geen probleem. Het werkt perfect. Misschien enkele locatie kan zijn. Ik heb KPN vast internet probleem in mijn buurt. Het kan daar ook liggen. _/-\o_

[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rheesen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-02-2021
Ik kan nog steeds geen (premium) SMS ontvangen van o.a. banken. Erg vervelend allemaal. Kan zo niet bankieren. Waarom wordt dit niet netjes opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
Sinds ik hier de gesprekken alleen maar via VoLTE laat gaan heb ik ook geen klachten meer op dit vlak. Als 2G -bellen nu ook gefixt is zou dat mooi zijn.
Redenen die ik van Lmobi hoor over dat het bel-probleem zou komen door het massale thuiswerken door Corona (overbelasting) vind ik dan wel weer dubieus. Ik blijf het van dichtbij monitoren en heb nog niet het vertrouwen om een jaarbundel aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
tyson69 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:47:
Sinds ik hier de gesprekken alleen maar via VoLTE laat gaan heb ik ook geen klachten meer op dit vlak. Als 2G -bellen nu ook gefixt is zou dat mooi zijn.
Redenen die ik van Lmobi hoor over dat het bel-probleem zou komen door het massale thuiswerken door Corona (overbelasting) vind ik dan wel weer dubieus. Ik blijf het van dichtbij monitoren en heb nog niet het vertrouwen om een jaarbundel aan te schaffen.
Lyca zit ook op het KPN netwerk en daar is anders geen probleem met bellen, dus dat klopt sowieso al niet.

Het valt wel op dat L-Mobi bij een probleem altijd een 3e partij de schuld probeert te geven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
fl2001 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:34:
[...]

Lyca zit ook op het KPN netwerk en daar is anders geen probleem met bellen, dus dat klopt sowieso al niet.
Dat is precies het argument dat ik hen ook tegen wierp, andere operators bijKPN zouden er dan ook al last van moeten hebben gehad. En met de lagere tijd dat het duurde had het er hier (en op andere fora) al vol mee moeten hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik heb wel gehoord dat 2G probleem ook opgelost is. Ik heb geen probleem met het bellen.
tyson69 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:47:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50
tyson69 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:52:
[...]

Dat is precies het argument dat ik hen ook tegen wierp, andere operators bijKPN zouden er dan ook al last van moeten hebben gehad. En met de lagere tijd dat het duurde had het er hier (en op andere fora) al vol mee moeten hebben staan.
Met Youfone had ik ook geluidsproblemen bij sommige gesprekken.
Pagina: 1 ... 13 ... 20 Laatste