Dan pas ik 'm ietsje aan: De kans om 25.000 of meer te winnen in de Staatsloterij. 😁R.van.M schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:48:
[...]
Voor de Oudjaarstrekking van 2018 werden 6,3 miljoen loten verkocht, dus kans van 1 op 6,3 miljoen.
Op dit moment hebben 82 mensen corona op 17miljoen, dus kans van 1 op 4,8 miljoen. Daarnaast zal waarschijnlijk dit aantal in de komende week nog minimaal verdubbelen.
RvM beoordeelt deze uitspraak dus als; niet waar
Als het de economie significant aan gaat tasten zal men hier ook wel extra economische maatregelen willen nemen. Zonder al te veel te voorspellen kun je al wel zien hoe dat in Zuid Korea gaat:gws24 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:45:
[...]
In NL heb je deeltijd WW wn dat wordt ook al aangevraagd door bedrijven en toegekend
En Japan:South Korea announced a stimulus package of 11.7 trillion won (S$13.7 billion) on Wednesday (March 4) to cushion the impact of the largest outbreak of coronavirus outside China as efforts to contain the disease worsen supply disruptions and sap consumption.
[...]
"As we understand that the economy is in a state of emergency, we are putting all our policy focus on minimising the economic fallout, especially for the vulnerable sectors, small- to medium-sized businesses and self-employed people," Hong told a news conference.
https://www.straitstimes....kage-to-fight-coronavirus
Ook over een rol voor de ECB wordt al gespeculeerd:Japanese Prime Minister Shinzo Abe said on Tuesday the government was ready to deploy further fiscal stimulus measures depending on the damage the coronavirus outbreak inflicts on the economy.
“We’ve already compiled a spending package to forestall various risks” funded by a supplementary budget for the current fiscal year ending in March and next fiscal year’s budget, Abe said.
https://www.cnbc.com/2020...f-virus-hits-economy.html
If the situation worsens, the ECB should spell out what it can do to help the euro zone economy. Three tools appear particularly useful. First, it could launch new rounds of targeted refinancing operations for banks, aimed at keeping liquidity flowing to small- and medium-sized enterprises. This would make sure that businesses don’t die simply because of credit constraints. The use of the word “targeted” in Monday’s statement suggests this may indeed be the first line of defense.
Second, Lagarde could cut interest rates further. This would help devalue the euro, which has appreciated recently, further punishing the region’s exporters. Third, in extremis, it could increase the pace of its asset purchase program. This would create additional space for a fiscal response from governments, especially in the more fragile countries. For now, interest rates remain very low, but in Italy they’ve been climbing over fears that a sharp slowdown would add to the country’s large public debt.
https://www.bloomberg.com...anks-can-fight-the-crisis
Tja, ook onder de bedrijven vallen de zwaksten eerst. Er zullen er nog wel meer volgen, zo ook in Japan:Het is nu misschien de laatste klap maar failliet was Flybe toch wel gegaan net zoals een aantal andere regionale airlines het afgelopen jaar. Het is wel een mooi excuus om het nu te laten klappen.
Cathay zal dit ook niet heel lang vol kunnen houden:TOKYO, March 2 (Reuters) - A Japanese cruise operator filed for bankruptcy on Monday after its restaurant ship Luminous Kobe 2, which offered buffets and night views of the western port city of Kobe, was hit by cancellations amid concerns about the coronavirus outbreak.
https://www.reuters.com/a...hits-demand-idUSL4N2AV16R
Linksom of rechtsom (door overheidsmaatregelen of het wegblijven van klanten) zullen er dus nog wel meer bedrijven vallen.Amid the weakened air travel demand, Cathay Pacific has canceled more than three-quarters of its weekly flights in March
https://apex.aero/coronavirus
Maar dat is wel een gerustellend lijstje, zou het RIVM ook moeten doen. Je kun t precies zien hoeveel op de IC liggen, hoeveel in het ziekenhuis etc.HallonRubus schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:47:
[...]
Singapore heeft 112 besmettingen en houdt nog steeds alles precies bij
https://co.vid19.sg/
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Trump laat zich ook weer van zijn sterkste kant zien:
Donald Trump has declared live on television that, as a result of a hunch, he didn’t believe the World Health Organization’s assessment of the global death rate from coronavirus of 3.4%.
“I think the 3.4% is really a false number,” he told Sean Hannity, one of his favorite conservative Fox News hosts, in a phone interview broadcast live.
“Now, this is just my hunch,” Trump began, before continuing that “based on a lot of conversations with a lot of people that do this, because a lot of people will have this, and it’s very mild – they’ll get better very rapidly, they don’t even see a doctor, they don’t even call a doctor.”
He went on: “You never hear about those people, so you can’t put them down in the category of the overall population, in terms of this corona flu, and/or virus. So you just can’t do that.”
[ Voor 5% gewijzigd door R.van.M op 05-03-2020 16:05 ]
TouchéStandeman schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:57:
[...]
Mijn werkgever valt met ~30 man personeel in het MKB segment
Het is wel een ICT detacheerder. Dus thuiswerken is veelal mogelijk.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ik vind wel herkenbaar om te zien dat de PVV weer een eigen beeld van de werkelijkheid heeft en zich niet stoort aan de werkelijkheid.MikeyMan schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:56:
Jansen van de PVV denkt dat het virus onder controle gebracht kan worden.
Dat is niet alleen op dit onderwerp.
Dit is geen verwijt naar de PVV hoor. Maar is een wereldwijde trend.
Hij zegt het zelfs nu letterlijk: "het gaat er niet om wie de kennis heeft, maar wie de beslissingen maakt. Dat is de politiek" En daarna komt het verhaal dat het volk iets wil en dus politiek moet luisteren. Je ziet dat overal. Op facebook, op twitter, op de rest van sociale media. Wij als volk weten het beter als "de elite" en naar ons moet geluisterd worden. En daarmee krijg je mensen als Trump, Erdogan, Bolsano. Die dit ook al ultieme rechtvaardiging zien dat zij gelijk hebben in weerwil van de feiten. Want het volk vind het ook en dat is gezond verstand en dat gaat boven wetenschap!
Je ziet in dit soort crisissen wat dat kan opleveren. Gelukkig is dit virus niet zo "dodelijk" anders hadden we het risico dat de 900 vidicatleden bij de grens waren afgeschoten, want dat is "wat het volk wil". Enge ontwikklingen. Hoop dat dit de ogen van diverse mensen opent, maar heb daar weinig hoop op.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
Het blijft wel imposant hoe China zich heeft ingezet.
Samenvatting:
2 ziekhuizen uit de grond gestampt in een week tijd.
Zorgpersoneel van heel het land werd naar getroffen gebieden gestuurd
Mondkapjes als je naar buiten gaat verplichten
50 miljoen mensen onder verplichte quarantaine.
Dankzij AliPay and WeChat tracking van telefoons/mensen kon controles worden uitgevoerd, telefoon werden digitaal gemerkt met een soort stoplicht systeem, rood, oranje,groen, bij rood kom je het station niet in bijvoorbeeld en moet je eerst aan bepaalde eisen voldoen om het op groen te krijgen, door bijvoorbeeld een controle punt te bezoeken.
1800 teams van van 5 of meer mensen controleerden sociale contacten van geïnfecteerden.
Samenvatting:
Dankzij AliPay and WeChat tracking van telefoons/mensen kon controles worden uitgevoerd, telefoon werden digitaal gemerkt met een soort stoplicht systeem, rood, oranje,groen, bij rood kom je het station niet in bijvoorbeeld en moet je eerst aan bepaalde eisen voldoen om het op groen te krijgen, door bijvoorbeeld een controle punt te bezoeken.
1800 teams van van 5 of meer mensen controleerden sociale contacten van geïnfecteerden.
Wat heeft dat met het coronavirus te maken?Cyberpope schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:05:
anders hadden we het risico dat de 900 vidicatleden bij de grens waren afgeschoten, want dat is "wat het volk wil".
verder, eens met je verhaal hoor. Maar dat is vrij algemeen; populisten proberen altijd gewin te halen uit crisis situaties, dat zal hier niet anders zijn.
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Nu pressconferentie van whitehouse: Alle passagiers op vluchten vanuit zuid-korea en italie worden 'vigerously checked' voordat ze mogen boarden
Dat is inderdaad de luxe die een dictatorisch land heeft. Ze kunnen gewoon alles opleggen of verbieden en als resultaat kun je ontzettend snel reageren op situaties.Verwijderd schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:06:
Samenvatting:
Het is niet zo'n heel vreemde redenatie, alleen is het nou weer net niet iets wat een regeringsleider zou moeten rondtoeteren.Basekid schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:04:
Trump laat zich ook weer van zijn sterkste kant zien:
Domheid, of een ingecalculeerd risico? Als het mis gaat vooral de healthcare aanvallen (kan je meteen nog verder uitkleden, immers commerciele partners zijn superieur aldus de Republikeinen) en als je gelijk krijgt heel hard op je borst roffelen en de inteligentsia uitlachen.
Ja en Nee. Het is namelijk verbijsterend hoeveel burgerlijke ongehoorzaamheid er is... kwestie van zo bizar veel poppetjes dat controle door de overheid niet echt werkt. Dus dit verbaasd me wel een beetje.Basekid schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:08:
[...]
Dat is inderdaad de luxe die een dictatorisch land heeft. Ze kunnen gewoon alles opleggen of verbieden en als resultaat kun je ontzettend snel reageren op situaties.
[ Voor 30% gewijzigd door roffeltjes op 05-03-2020 16:12 ]
Hier ben ik het mee eens maar misschien heb ik de post van jou waar ik op reageerde verkeerd ge-interpreteerd. Ik las het alsof jij stelde dat NL nog helemaal geen noodregelingen hadVerwijderd1 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:02:
[...]
Als het de economie significant aan gaat tasten zal men hier ook wel extra economische maatregelen willen nemen. Zonder al te veel te voorspellen kun je al wel zien hoe dat in Zuid Korea gaat:
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Nou moet ik de quotes hierin dit gematige topic gaan opzoeken hoe er over deze club gedacht werd? Laat staan wat je las op de rest van de sociale media. Gelukkig is het Coronavirus mild, maar dat waren de reacties naar deze 900 leden duidelijk niet. Terwijl er voortdurend contact met de GGD en RIVM is geweest over deze groep.
De link is dus deze groep (ongewild) het voorbeeld is geworden in deze casus.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Beste voorbeeld is hiervoor nog wel Brexit denk ik. Iets doen omdat het volk het wil ondanks dat het door bijna alle experts afgeraden wordt. Maar goed, dat is meer iets voor het Brexit topic.Cyberpope schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:05:
[...]
Ik vind wel herkenbaar om te zien dat de PVV weer een eigen beeld van de werkelijkheid heeft en zich niet stoort aan de werkelijkheid.
Dat is niet alleen op dit onderwerp.
Dit is geen verwijt naar de PVV hoor. Maar is een wereldwijde trend.
Hij zegt het zelfs nu letterlijk: "het gaat er niet om wie de kennis heeft, maar wie de beslissingen maakt. Dat is de politiek" En daarna komt het verhaal dat het volk iets wil en dus politiek moet luisteren. Je ziet dat overal. Op facebook, op twitter, op de rest van sociale media. Wij als volk weten het beter als "de elite" en naar ons moet geluisterd worden. En daarmee krijg je mensen als Trump, Erdogan, Bolsano. Die dit ook al ultieme rechtvaardiging zien dat zij gelijk hebben in weerwil van de feiten. Want het volk vind het ook en dat is gezond verstand en dat gaat boven wetenschap!
Je ziet in dit soort crisissen wat dat kan opleveren. Gelukkig is dit virus niet zo "dodelijk" anders hadden we het risico dat de 900 vidicatleden bij de grens waren afgeschoten, want dat is "wat het volk wil". Enge ontwikklingen. Hoop dat dit de ogen van diverse mensen opent, maar heb daar weinig hoop op.
Zat even de reacties op nu.nl door te lezen en kwam deze tegen.
Goed bezig...Mijn man en ik zijn zondagavond uit Japan terug gekomen van onze huwelijksreis. Al een aantal dagen in Japan verkouden, hoesten, enz. Zondagavond meteen de huisartsenpost gebeld en die gaf aan dat we contact met ze moesten opnemen vanaf 38 graden koorts. Maandagavond begon de koorts. Na meerdere malen de GGD gebeld te hebben kregen we steeds als reactie 'Japan zien we niet als risicogebied'. De RIVM is telefonisch onbereikbaar. De GGD wil ons niet testen, onze werkgever wil ons niet op het werk (met 38 graden koorts voel ik me prima fit genoeg om te werken, normaal zou ik echt niet thuis zitten bij een verkoudheid).. Het liefst had ik gewoon een test gehad maar die krijgen we dus niet. Dat wilde ik even delen..
Verwijderd
Volgens mij is het RIVM hard bezig om in zoveel mogelijk labs een testkit te krijgen (als ik Marion Koopmans mag geloven), Ik verwacht dat de testen vanzelf laagdrempeliger worden gemaakt naarmate de capaciteit om te testen wordt vergroot.
De volgorde die ik nu een beetje verwacht is dat we eerst met z'n allen te lang hebben gewacht met maatregelen op scholen en kinderdagverblijven, zodat veel kinderen straks al besmet zijn maar nog geen (herkenbare) symptomen hebben. Daarna doen we bovenstaande stap van KDV's en scholen dicht, en gaan de kinderen dus naar opa en oma, want ja wat ga je anders doen - alleen die zijn dus ouder en gevoeliger voor de werkelijk serieuze problemen.Cobb schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:58:
De meeste kinderen hebben twee ouders. ik werk 4 dagen, mijn vrouw 3. Die ene dag kan ik of zij best thuiswerken. Niet iedereen zal zijn kinderen bij de opa's en oma's doen. Dat doen meer mensen overigens nu ook, want school is eerder uit dan werk.
Maar hopelijk ben ik te pessimistisch
Ik snap die vrouw niet. Waarom naar je werk willen gaan als je staat te sproeien? En betreft de werkgever, ben ik zo bijzonder dat ik echt schijt heb aan wat de werkgever in zo'n geval wil? Als ik koorts heb kom ik niet.TheDeeGee schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:15:
[...]
Goed bezig...
Klopt, als je niet uit een risicogebied komt, gaat iemand met dezelfde klachten uit een van de risicogebieden voor. Ze hebben een beperkte capaciteit qua testen, dus er moet met prioriteiten worden gewerkt.TheDeeGee schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:15:
[...]
Goed bezig...
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
https://twitter.com/LithNoortje/status/1235546021473775616
Lekker dan. GGD "dwingt" mensen om het stil te houden als je besmet bent.
Hier op de universiteit in Maastricht ook een positief geteste persoon. UM zegt dit:
De UM heeft de drie collega’s waarmee de ‘besmette’ medewerker contact had, gevraagd thuis te werken totdat de incubatieperiode is verstreken. Dit om alle risico’s uit te sluiten.
De UM heeft de drie collega’s waarmee de ‘besmette’ medewerker contact had, gevraagd thuis te werken totdat de incubatieperiode is verstreken. Dit om alle risico’s uit te sluiten.
Ik denk dat het niet zo zeer met democratie / autocratie te maken heeft maar meer met de kosten van arbeid. Nederland kan ook een plan maken voor een extra ziekenhuis en dat snel opzetten maar dan is het veel duurder.Basekid schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:08:
[...]
Dat is inderdaad de luxe die een dictatorisch land heeft. Ze kunnen gewoon alles opleggen of verbieden en als resultaat kun je ontzettend snel reageren op situaties.
Je ziet hier hetzelfde probleem opduiken met artsen die bang zijn dat hun kinderen niet opgevangen kunnen worden als de scholen onverhoopt gesloten zouden worden in een maatregel. Dat staat natuurlijk totaal niet in verhouding, een arts die nodig is in de piek van een potentiële crisis tegenover een oppastaak die de 14jarige buurjongen kan vervullen. Dat is toch wel een verschil met lage lonen landen waar veel meer mensen gewoon iemand hebben die de huishoudelijke taken (schoonmaken, boodschappen, oppassen, koken) regelt.
Wellicht is dat toch iets waar de overheid ook een coördinerende rol in kan spelen. Al was het maar om wat opties aan te dragen voor het zoeken van een oppas voor het geval die later nodig zou zijn.
Dat heb ik niet beluisterd. Hij dramt door over dat de politiek moet beslissen en is het duidelijk niet eens met de huidige maatregelen.MikeyMan schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:56:
Ehh... De vraag wordt gesteld of de moties in voldoende mate worden ondersteund, maar op een antwoord vanuit de kamer wordt gewacht? Hoe werkt dit?
Jansen van de PVV denkt dat het virus onder controle gebracht kan worden.
Vaak elkaar weer vliegen afvangen. Snap ook niet dat er zoveel tijd aan wordt besteedt.
Als ik Jansen hoor en daar tegen over Carla Dik-Faber heb ik alle hoop op gegeven.
Is al opgemerkt speelt partij belang weer een rol.
Ja en vervolgens liggen opa en oma op de IC en heb je helemaal geen opppas meer...ik kan het pessimistischer makenWilke schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:19:
[...]
De volgorde die ik nu een beetje verwacht is dat we eerst met z'n allen te lang hebben gewacht met maatregelen op scholen en kinderdagverblijven, zodat veel kinderen straks al besmet zijn maar nog geen (herkenbare) symptomen hebben. Daarna doen we bovenstaande stap van KDV's en scholen dicht, en gaan de kinderen dus naar opa en oma, want ja wat ga je anders doen - alleen die zijn dus ouder en gevoeliger voor de werkelijk serieuze problemen.
Maar hopelijk ben ik te pessimistisch
Dat is iemand in de kamer die het verhaal heeft van een vriend / vriendin. Ik snap het punt ( want dat wil ze daar maken), maar om het als waarheid aan te nemen, dat dan weer nietWhuzz schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:22:
Ik zou ook niet weten welk voordeel dit zou hebben voor de GGD, alleen maar nadelen.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Ik snap dat deze mensen nu in de stress zitten en dat iedereen denkt waarom worden deze mensen niet getest maar de harde waarheid is dat kansberekening nu bepaald of er getest wordt of niet omdat test capaciteit zo efficient mogelijk ingezet moet worden. Japan heeft nog niet een dermate hoog aantal gevallen dat direct testen noodzakelijk is (relatief gezien zelfs minder Corona gevallen dan NL).TheDeeGee schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:15:
Goed bezig...
Heb dit verhaal ook een paar keer zien langskomen, maar dit is natuurlijk n=1 en gehoord via via. Kan net zo goed genuanceerder liggen, bijv. 'moet ik nu iedereen gaan bellen die ik heb gezien afgelopen tijd' - 'nee, je was toen zeer waarschijnlijk niet besmettelijk'Whuzz schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:22:
Volgens mij wordt dat in de tweets daaronder al gerectificeerdWhuzz schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:22:
Maar het is wel lekker ranten natuurlijk. Je kunt zo bij geen stijl of FoK! aan de slag
Een reactie daaronder nuanceert deze kneejerk aanzienlijk:Whuzz schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:22:
Zeker dit soort claims zou ik altijd eerst even door het filter gooien in plaats van ze zomaar een discussie in te jassen.Correctie: als je positief test voor Corona benadert de GGD je contacten. Je hoeft dat zelf niet te doen, het mag natuurlijk wel. Je kunt zo anoniem blijven als je dat wilt.
Dat is iets anders dan een advies tot geheimhouding.
In het geval van Trump zie je de volgende scenario's al: Als het uit de hand loopt is het de schuld van de medici, wetenschap en hoogstwaarschijnlijk de illegale buitenlanders (buiten controles etc) die het verkeerd aangepakt hebben.roffeltjes schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:08:
[...]
Het is niet zo'n heel vreemde redenatie, alleen is het nou weer net niet iets wat een regeringsleider zou moeten rondtoeteren.
Domheid, of een ingecalculeerd risico? Als het mis gaat vooral de healthcare aanvallen (kan je meteen nog verder uitkleden, immers commerciele partners zijn superieur aldus de Republikeinen) en als je gelijk krijgt heel hard op je borst roffelen en de inteligentsia uitlachen.
[...]
Ja en Nee. Het is namelijk verbijsterend hoeveel burgerlijke ongehoorzaamheid er is... kwestie van zo bizar veel poppetjes dat controle door de overheid niet echt werkt. Dus dit verbaasd me wel een beetje.
Net zoals met die orkaan en het potlood... Dit is inmiddels een bekende en zeer doortrapte aanpak. Alternatieve facts in extrema.
Doe eens normaal zeg. Ik post gewoon een link die ik tegenkom. Van iets dat in de tweede kamer gezegd is ook nog. Niets iets dat ik uit de story of privé heb geknipt he. Zelfs als het niet waar blijkt te zijn, is dat dan meteen niveau "Geenstijl"? Persoonlijke aanvallen daarintegen is dan wél weer erg FoK en Geenstijl.Indoubt schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:25:
[...]
Volgens mij wordt dat in de tweets daaronder al gerectificeerd
Maar het is wel lekker ranten natuurlijk. Je kunt zo bij geen stijl of FoK! aan de slag
[ Voor 6% gewijzigd door Whuzz op 05-03-2020 16:28 ]
Deze snap ik niet. Wel de minister, RIVM, en een kamerlid niet?janvanduschoten schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:24:
[...]
Dat is iemand in de kamer die het verhaal heeft van een vriend / vriendin. Ik snap het punt ( want dat wil ze daar maken), maar om het als waarheid aan te nemen, dat dan weer niet
Ik zou ook niet weten welk voordeel dit zou hebben voor de GGD, alleen maar nadelen.
Dit is niet iets wat je "gewoon even post". Je bent namelijk nu al een paar pagina's bezig om de RIVM te bashen en het wordt nu toch echt een beetje de "schot hagel" methode. Scholen, quarantainezones, vergelijkingen met elk land wat bij je opkomt en nu zonder door te lezen een tweet herkauwen.
Even aan je filter draaien aub.
Omdat het niet waar blijkt te zijn en dit letterlijk daaronder door een arts wordt aangegeven?TecTo schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:30:
[...]
Deze snap ik niet. Wel de minister, RIVM, en een kamerlid niet?
[ Voor 22% gewijzigd door roffeltjes op 05-03-2020 16:32 ]
Dat RIVM bashen word ik idd ook wel een beetje moe van hier. Dit topic gaat meer over wat de overheid/RIVM niet goed doet en wel had moeten doen dan echt over virus. Het lijken soms wel oppositie trollen ofzo... alleen maar spuienroffeltjes schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:31:
[...]
Dit is niet iets wat je "gewoon even post". Je bent namelijk nu al een paar pagina's bezig om de RIVM te bashen en het wordt nu toch echt een beetje de "schot hagel" methode. Scholen, quarantainezones, vergelijkingen met elk land wat bij je opkomt en nu zonder door te lezen een tweet herkauwen.
Leef lekker in het nu, er is niks anders
De beste epidemiologen staan aan walFireFoz schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:34:
[...]
Dat RIVM bashen word ik idd ook wel een beetje moe van hier. Dit topic gaat meer over wat de overheid/RIVM niet goed doet en wel had moeten doen dan echt over virus. Het lijken soms wel oppositie trollen ofzo... alleen maar spuien
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Volg het debat de vanaf begin. Eva van Esch bracht dit aan de orde. Classificeren als leugenaar?roffeltjes schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:31:
Omdat het niet waar blijkt te zijn en dit letterlijk daaronder door een arts wordt aangegeven?
Ook even zelf aan je filter draaien dan. Ik neem aan dat jij doelt op de tweet van Geert-Jan van Holten? Die tweet ontkracht namelijk niets aan het verhaal dat de GGD vraagt om stil te zijn over de besmetting. Die geeft alleen aan dat de GGD zelf wel degelijk contactonderzoek doet.roffeltjes schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:31:
[...]
[...]
Omdat het niet waar blijkt te zijn en dit letterlijk daaronder door een arts wordt aangegeven?
Tenzij je op een andere tweet doelt, dan zie ik die graag. Verder heeft dit niets met RIVM te maken, maar met de GGD.
Daarnaast bash ik het RIVM niet. Ik bestrijd alleen de neiging die hier heerst om alles wat het RIVM zegt meteen als de "absolute waarheid" te bestempelen.
[ Voor 7% gewijzigd door Whuzz op 05-03-2020 16:46 ]
Dat iets in de Tweede Kamer gezegd is maakt het nog niet een goede bron of van goede kwaliteit. Ik kan me de "Doe effe normaal man!" en "Doe jij dan effe normaal man!" nog wel herinneren.Whuzz schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:27:
[...]
Van iets dat in de tweede kamer gezegd is ook nog.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Als je alleen de link had geplaatst misschien wel ja.Whuzz schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:27:
[...]
Doe eens normaal zeg. Ik post gewoon een link die ik tegenkom. Van iets dat in de tweede kamer gezegd is ook nog. Niets iets dat ik uit de story of privé heb geknipt he. Zelfs als het niet waar blijkt te zijn, is dat dan meteen niveau "Geenstijl"? Persoonlijke aanvallen daarintegen is dan wél weer erg FoK en Geenstijl.
De zin eronder is heel wat anders
Blijft hear-say, zoner geverifieerde bron.TecTo schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:37:
[...]
Volg het debat de vanaf begin. Eva van Esch bracht dit aan de orde. Classificeren als leugenaar?
Verhaal uit derde hand...
Daarnaast zwaar gekleurd, want 'De GGD' ontraadt dit zeker niet. In ieder geval niet generiek.
[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 05-03-2020 16:41 ]
Dat is soms inderdaad beter. Niet iedereen trekt de juiste conclusies en dat resulteert vaak in blinde paniek...menselijk maar niet handig...Nog afgezien van de zuiverheid van een bron.Whuzz schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:22:
[ Voor 5% gewijzigd door Edgarz op 05-03-2020 16:43 ]
Zijn er hier meer Tweakers die inmiddels Dr. John Campbell (op YouTube) dagelijks volgen voor updates?
Ik geloof dat we hier vooral vonden dat hij zn Dr. titel misbruikt, want hij is geen dokter maar een PhD'erTheDeeGee schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:42:
Zijn er hier meer Tweakers die inmiddels Dr. John Campbell (op YouTube) dagelijks volgen voor updates?
Verwijderd
nee want hij is maar een gepensioneerde verpleging leraar die ooit zijn Dr. titel heeft gekregen door een onderzoek naar een zelf gepubliceerde instructie boek voor verpleging. Als je dan iemand moet volgen volg dan op zijn minst een viroloog.TheDeeGee schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:42:
lolBasekid schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:43:
[...]
Ik geloof dat we hier vooral vonden dat hij zn Dr. titel misbruikt, want hij is geen dokter maar een PhD'er
een PhD is Dr.
Dr. betekent Doctor, niet Docter
Wikipedia: Doctor
[ Voor 16% gewijzigd door bvbal79 op 05-03-2020 16:45 ]
Klopt, maar als ik me niet vergis was dit een dokter in de marketing, geen medicusbvbal79 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:44:
[...]
lol
een PhD is Dr.
Indoubt schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:46:
[...]
Klopt, maar als ik me niet vergis was dit een dokter Doctor in de marketing, geen medicus
Profiel op YTIndoubt schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:46:
[...]
Klopt, maar als ik me niet vergis was dit een dokter in de marketing, geen medicus
Ik zie er geen problemen mee dat hij wat interpretaties van artikelen doet op YT. Let wel - da's dus één mening. Eigenlijk moet je meer mensen de kans geven hun visie te geven voordat je een oordeel kan vellenMy name is John Campbell and I am a retired Nurse Teacher and A and E nurse based in England. I also do some teaching in Asia and Africa when time permits. These videos are to help students to learn the background to all forms of health care. My PhD focured on the development of open learning resources for nurses nationally and internationally.
Ik vind m persoonlijk nie heel sterk, maar da's mening en zo...
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Dat weet ik, maar als je jezelf zo prominent verkoopt als Dr. terwijl je over medische zaken praat, dan doe je wel erg je best om te showen met je Dr. titel.bvbal79 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:44:
[...]
lol
een PhD is Dr.
Terwijl de Dr. titel in dit geval niet in verband staat met een medische opleiding die je daarbij verwacht.
Docterbvbal79 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:44:
[...]
lol
een PhD is Dr.
Een physician / MD / Chirurg is ook gewoon doctor m.i.?
Die laatste motie slaat overigens wel alles...
De politiek wil nu door middel van een motie gaan bepalen waar specifieke gevallen worden behandeld...
Dit in het kader van lokaal behandelen van mensen in verzorgingshuizen.
Moet overigens wel zeggen dat de minister zich in de kamer beter uit dan in de mediamomenten.
[ Voor 44% gewijzigd door MikeyMan op 05-03-2020 16:53 ]
Dr. is geen afkorting voor dokter en heeft ook geen verband met een medische opleiding....dat is MDBasekid schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:49:
[...]
Dat weet ik, maar als je jezelf zo prominent verkoopt als Dr. terwijl je over medische zaken praat, dan doe je wel erg je best om te showen met je Dr. titel.
Terwijl de Dr. titel in dit geval niet in verband staat met een medische opleiding die je daarbij verwacht.
Dokters mogen alleen de titel Dr. dragen als ze gepromoveerd zijn, anders zijn ze gewoon Drs.
Dr. is dus NIET gelijk aan medicus. Je kunt ook Dr. in elke vakgebied zijn
Ook hij is geen dokter, maar psycholoog en gepromoveerd, dus mag hij de titel Dr. dragenTecTo schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:50:
Als we dokter Phil er ook nog bij gaan halen haak ik af. Mensen!
[ Voor 16% gewijzigd door bvbal79 op 05-03-2020 16:53 ]
Die werkgever wilt toch ook niet dat ze komt werken. Ze wilt het zelf. Want altijd fijn om je collega's aan te steken..roffeltjes schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:20:
[...]
Ik snap die vrouw niet. Waarom naar je werk willen gaan als je staat te sproeien? En betreft de werkgever, ben ik zo bijzonder dat ik echt schijt heb aan wat de werkgever in zo'n geval wil? Als ik koorts heb kom ik niet.
Nee, want het is geen arts, de Dr in zijn titel is een PHD en die heeft hij gekregen door een enquette over zijn eigen boek voor verplegenden te versturen en te analyseren. Af en toe zegt hij zeker zinnige zaken maar het is geen expert op dit vakgebied.TheDeeGee schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:42:
edit: lol, spuit honderdduizend en elf, dit topic gaat echt hard
[ Voor 7% gewijzigd door gws24 op 05-03-2020 16:52 ]
Daarnaast is het in het buitenland veel gebruikelijker om je titel te gebruiken. In Nederland vinden we dat vaak al snel pretentieus, maar in Duitsland en de UK is het een stuk gebruikelijker en heeft iemand er niet altijd een bijbedoeling mee.bvbal79 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:51:
[...]
Dr. is geen afkorting voor dokter en heeft ook geen verband met een medische opleiding....dat is MD
Dokters mogen alleen de titel Dr. dragen als ze gepromoveerd zijn, anders zijn ze gewoon Drs.
Dr. is dus NIET gelijk aan medicus. Je kunt ook Dr. in elke vakgebied zijn
Overigens vind ik hem ook niet zo sterk. Maar goed, ieder zijn ding.
Dat is ook een beetje de sfeer op veel werkplaatsen. "Oh je hebt een griepje? pfff blijf je dan thuis? Zo zwak."paragon schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:51:
[...]
Die werkgever wilt toch ook niet dat ze komt werken. Ze wilt het zelf. Want altijd fijn om je collega's aan te steken..
in plaats van
"Oke blijf maar even uitzieken. beterschap, fijn dat de griep nu niet als een golf door het bedrijf gaat en we niet allemaal ziek worden."
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
bron : flightradar24
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Export komt weer op gang ? Flightradar24 zijn niet alleen passagiersvluchten...
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Dus wat zegt dit? Is hieruit herleidbaar dat het in de zomer minder wordt of stopt? Ik denk het niet. Het zegt enkel dat uv licht het virus dood. Je kunt dan aannemen dat het daardoor mogelijk minder is in de zomer, want meer uv-straling, maar alle andere variabelen zijn te onbekend.roffeltjes schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:36:
Er is wel degelijk al gezien dat UV het virus dood, alleen is t.o.v. een UV lamp handenwassen effectiever en met minder bijwerkingen.
We zullen het pas zien als het ergens zomer wordt.
[ Voor 18% gewijzigd door Pandemic op 05-03-2020 17:02 ]
Ja, minister spreekt niet op persoonlijke titel maar namens een ministerie. Ook al vind hij dat alle vluchten geannuleerd moeten worden persoonlijk, hij draagt kabinetsbeleid uit en heeft dat uit te spreken (of op te stappen).TecTo schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:30:
[...]
Deze snap ik niet. Wel de minister, RIVM, en een kamerlid niet?
RIVM is een instituut
Een kamerlid spreekt volledig op persoonlijke titel en mag daarbij als kamerlid de grootst mogelijk onzin spuiten in de kamer. Zelfs meer als de gemiddelde burger gezien de onschendbaarheid in de kamer.
Daarom zijn deze meningen ook in de 2de kamer niet aan elkaar gelijk te stellen en is niet alles dat gezegd wordt in de 2de kamer waar. Maar als minister kan het je de kop kosten als je onzin staat de verkopen, terwijl een kamerlid bijna alles kan zeggen zonder gevolgen.
Wel goed voor het milieu z´on virus en we sparen een hoop aardolie :-)
MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE
Duidelijke uitleg.Cyberpope schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:00:
[...]
Ja, minister spreekt niet op persoonlijke titel maar namens een ministerie. Ook al vind hij dat alle vluchten geannuleerd moeten worden persoonlijk, hij draagt kabinetsbeleid uit en heeft dat uit te spreken (of op te stappen).
RIVM is een instituut
Een kamerlid spreekt volledig op persoonlijke titel en mag daarbij als kamerlid de grootst mogelijk onzin spuiten in de kamer. Zelfs meer als de gemiddelde burger gezien de onschendbaarheid in de kamer.
Daarom zijn deze meningen ook in de 2de kamer niet aan elkaar gelijk te stellen en is niet alles dat gezegd wordt in de 2de kamer waar. Maar als minister kan het je de kop kosten als je onzin staat de verkopen, terwijl bijna alles kan zeggen zonder gevolgen.
Helaas rollen er regelmatig koppen. Dan wel door incompetentie of keihard liegen.
Regelmatig is een kwestie van perspectief. Volgens de coalitie te vaak, voor de oppositie te weinigTecTo schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:04:
[...]
Duidelijke uitleg.![]()
Helaas rollen er regelmatig koppen. Dan wel door incompetentie of keihard leigen.
Maar dat zijn dan altijd bestuurders. Ruzie met een kamerlid leidt meestal tot afsplitsing en individueel verder gaan.
Die blijft dan wel in de kamer.
Dus mocht de mening van de PVV en FvD vandaag over het coronavirus ook besproken worden. En kon Hiddema aangeven dat dit zijn opvatting waren, toen de vraag gesteld werd waarop hij zijn uitspraken baseerde. En kon Janssen van de PVV hardop zeggen dat de minister niet naar de experts moest luisteren.
Hoe kan iets dat niet leeft doodgaan?Pandemic schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:59:
[...]
Dus wat zegt dit? Is hieruit herleidbaar dat het in de zomer minder wordt of stopt? Ik denk het niet. Het zegt enkel dat uv licht het virus dood. Je kunt dan aannemen dat het daardoor mogelijk minder is in de zomer, want meer uv-straling, maar alle andere variabelen zijn te onbekend.
Wikipedia: Virus (biologie)
Bij griep speelt temperatuur en luchtvochtigheid een rol:Pandemic schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:59:
[...]
Dus wat zegt dit? Is hieruit herleidbaar dat het in de zomer minder wordt of stopt? Ik denk het niet. Het zegt enkel dat uv licht het virus dood. Je kunt dan aannemen dat het daardoor mogelijk minder is in de zomer, want meer uv-straling, maar alle andere variabelen zijn te onbekend.
Of en hoe dit vertaalt naar dit virus weet ik niet, maar het weer speelt in sommige gevallen wel een rol.The answer, they say, has to do with the virus itself. It is more stable and stays in the air longer when air is cold and dry, the exact conditions for much of the flu season.
“Influenza virus is more likely to be transmitted during winter on the way to the subway than in a warm room,” said Peter Palese, a flu researcher who is professor and chairman of the microbiology department at Mount Sinai School of Medicine in New York and the lead author of the flu study.
[...]
Flu viruses are more stable in cold air, and low humidity also helps the virus particles remain in the air. That is because the viruses float in the air in little respiratory droplets, Dr. Palese said. When the air is humid, those droplets pick up water, grow larger and fall to the ground.
https://www.nytimes.com/2...ealth/research/05flu.html
Gaan we nou echt een discussie over de semantiek houden? Je weet prima wat er bedoeld wordt.pacificocean schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:11:
[...]
Hoe kan iets dat niet leeft doodgaan?
Wikipedia: Virus (biologie)
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Experts zijn levensgevaarlijk voor politici van dit (populistische) slag, een beperking voor hun retorische tactieken. De grote leiders hebben graag zelf altijd gelijk, da's veel overichtelijker voor het stemvee.Cyberpope schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:10:
[...]
Dus mocht de mening van de PVV en FvD vandaag over het coronavirus ook besproken worden. En kon Hiddema aangeven dat dit zijn opvatting waren, toen de vraag gesteld werd waarop hij zijn uitspraken baseerde. En kon Janssen van de PVV hardop zeggen dat de minister niet naar de experts moest luisteren.
Kan allemaal in een democratie heCyberpope schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:10:
[...]
Regelmatig is een kwestie van perspectief. Volgens de coalitie te vaak, voor de oppositie te weinig
Maar dat zijn dan altijd bestuurders. Ruzie met een kamerlid leidt meestal tot afsplitsing en individueel verder gaan.
Die blijft dan wel in de kamer.
Mijn levenswijze is; 'je moet naar iedereen luisteren maar een eigen koers varen'. Varen kan je inwisselen -indien nodig- voor beslissing nemen. Voor sommige verdomd moeilijk.
Verantwoordlijkheid is durven een beslissing te nemen. Goed of fout, geen beslissing is altijd fout.
Voorlopig varen we mee met onze minster en het RIVM.
Issue is meer dat experts het uitleggen aan de politicus (of welke leek dan ook) en als deze het dan weer moet doorvertellen dit half doet, niet kan ingaan op vragen maar dat wel doet met alle gevolgen van dien. Of dat nu met het COVID-19 is of met de aanleg van de noord-zuid lijn, je kunt beter de experts zelf aan het woord laten dan de gekozen volksvertegenwoordigerEdgarz schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:16:
[...]
Experts zijn levensgevaarlijk voor politici van dit (populistische) slag, een beperking voor hun retorische tactieken. De grote leiders hebben graag zelf altijd gelijk, da's veel overichtelijker voor het stemvee.
Nieuwe landen gaat het allemaal erg hard..
LET OP Y AS!

edit: werkende foto
LET OP Y AS!
[ Voor 48% gewijzigd door basvn op 05-03-2020 17:50 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Dat heeft ook heel wat risico's.. experts zijn niet altijd de beste sprekers en via Fallacies onderuit te halen.Holkers schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:28:
[...]
Issue is meer dat experts het uitleggen aan de politicus (of welke leek dan ook) en als deze het dan weer moet doorvertellen dit half doet, niet kan ingaan op vragen maar dat wel doet met alle gevolgen van dien. Of dat nu met het COVID-19 is of met de aanleg van de noord-zuid lijn, je kunt beter de experts zelf aan het woord laten dan de gekozen volksvertegenwoordiger
Zeker in deze tijd waarin de anti-intelligentsia terrein proberen te winnen is dat echt wel een probleem.
De vraag is wel of dat komt doordat er meer gevallen zijn of doordat er meer getest wordt.basvn schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:40:
LET OP Y AS!
[Afbeelding]
Nederland sprint er wel op negatieve zin uit
[ Voor 6% gewijzigd door R.van.M op 05-03-2020 17:44 ]
Zegt hij echt alleen dat de GGD contactonderzoek doet? Laat ik eens kijken.Whuzz schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:37:
[...]
Ook even zelf aan je filter draaien dan. Ik neem aan dat jij doelt op de tweet van Geert-Jan van Holten? Die tweet ontkracht namelijk niets aan het verhaal dat de GGD vraagt om stil te zijn over de besmetting. Die geeft alleen aan dat de GGD zelf wel degelijk contactonderzoek doet.
Oh.Correctie: als je positief test voor Corona benadert de GGD je contacten. Je hoeft dat zelf niet te doen, het mag natuurlijk wel. Je kunt zo anoniem blijven als je dat wilt.
Dat is iets anders dan een advies tot geheimhouding
Ik baal er van dat ik dit moet posten, compleet onnodig
Het hele verhaal van geheimhouding lijkt me ook niet echt te stroken met de vrouw uit Helmond, die gisteren een interview gaf aan het Eindhovens Dagblad. En haar zus uit Eindhoven, die een interview gaf aan Omroep Brabant (was ook bij de NOS te lezen)roffeltjes schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:46:
[...]
Zegt hij echt alleen dat de GGD contactonderzoek doet? Laat ik eens kijken.
[...]
Oh.![]()
Ik baal er van dat ik dit moet posten, compleet onnodig
Ligt het niet gewoon aan de verschillende GGD protocollen per regio?Oekiejoekie schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:53:
[...]
Het hele verhaal van geheimhouding lijkt me ook niet echt te stroken met de vrouw uit Helmond, die gisteren een interview gaf aan het Eindhovens Dagblad. En haar zus uit Eindhoven, die een interview gaf aan Omroep Brabant (was ook bij de NOS te lezen)
Die professor van het RIVM die ook de technische briefing deed afgelopen maandag bij de 2e kamer (Visser dacht ik dat hij heet?) komt zeer goed over. Hij is rustig en legt het goed uit. Misschien zou die elke dag een korte update/persconferentie moeten geven. Dat is dan niet zo zeer omdat ik het nodig vind maar wel voor de PR zeg maar.Holkers schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:28:
[...]
Issue is meer dat experts het uitleggen aan de politicus (of welke leek dan ook) en als deze het dan weer moet doorvertellen dit half doet, niet kan ingaan op vragen maar dat wel doet met alle gevolgen van dien. Of dat nu met het COVID-19 is of met de aanleg van de noord-zuid lijn, je kunt beter de experts zelf aan het woord laten dan de gekozen volksvertegenwoordiger
Nu ook een besmetting in het Brabantse Dongen
https://www.dongen.nl/act...over-het-coronavirus.html
https://www.dongen.nl/act...over-het-coronavirus.html
Jaap van Dissel?gws24 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 18:06:
[...]
Die professor van het RIVM die ook de technische briefing deed afgelopen maandag bij de 2e kamer (Visser dacht ik dat hij heet?) komt zeer goed over. Hij is rustig en legt het goed uit. Misschien zou die elke dag een korte update/persconferentie moeten geven. Dat is dan niet zo zeer omdat ik het nodig vind maar wel voor de PR zeg maar.
Vraag mij af wat je hier nou uit kan halen. Aan de ene kant dat het virus een vrij lange incubatie tijd heeft en er dus opeens veel meer gevallen zijn maar aan de andere kant kan dat ook puur met de opschaling van het testen te maken hebben. Als je dat laatste aanneemt kan je zeggen dat NL het niet zo slecht doet en op tijd meer is gaan testen en we daarom nu zo snel na het eerste geval al zo snel stijgen. Blijft gissen met dit soort grafieken.basvn schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:40:
LET OP Y AS!
[Afbeelding]
Die ja. Dissel/Visser close enough zullen we maar zeggen
[ Voor 12% gewijzigd door gws24 op 05-03-2020 18:12 ]
Op radio 1 hadden ze het er ook over om 1 persoon aan te stellen, een soort lands dokter, die kan spreken in dit soort situaties. Dan is voor iedereen duidelijk wie hij/zij is.gws24 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 18:06:
[...]
Die professor van het RIVM die ook de technische briefing deed afgelopen maandag bij de 2e kamer (Visser dacht ik dat hij heet?) komt zeer goed over. Hij is rustig en legt het goed uit. Misschien zou die elke dag een korte update/persconferentie moeten geven. Dat is dan niet zo zeer omdat ik het nodig vind maar wel voor de PR zeg maar.
Edit:
Misschien hebben ze dat al gedaan:
Marlies Schijven, hoogleraar Chirurgie en deskundige op het gebied van e-health van Amsterdam UMC, is bij het @MinVWS aangesteld tot Chief Medical Information Officer
Bericht van Amsterdam UMC
[ Voor 16% gewijzigd door Holk op 05-03-2020 18:13 ]
Ik vind dat wel mooi om te zien hoe ze dat aanpakken. De organisatie, mobilisatie en inzet van tech.Verwijderd schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:06:
Samenvatting:
Hier in Nederland zouden we waarschijnlijk op de grond liggen met een tantrum schreeuwende om "muh privacy"
He, het waren niet alleen de Chinezen die dat voor elkaar kregen ! Het Nederlandse Philips heeft ze een CT-scanner cadeau gedaan (En ziet door die marketingstunt nu de verkopen van CT-scanners in China de lucht in schieten...)JeroenNietDoen schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 18:21:
[...]
Ik vind dat wel mooi om te zien hoe ze dat aanpakken. De organisatie, mobilisatie en inzet van tech.
Hier in Nederland zouden we waarschijnlijk op de grond liggen met een tantrum schreeuwende om "muh privacy"
https://www.ed.nl/dossier...corona-diagnose~adddcb57/
Toch vermoed ik van wel, maar ik ben geen wetenschapper. Maleisie, Thailand, Vietnam, Indonesie valt allemaal heel erg mee.Rannasha schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:25:
[...]
Het is tot nu toe helemaal niet bekend wat het effect op warmer weer is op de verspreiding van het virus. Veel andere virussen verspreiden zich moeilijker als het warmer is, maar of dat ook voor SARS-CoV2 geldt, moet nog blijken.
Hoe dan ook, "moeilijker verspreiden" betekent niet "niet verspreiden". Daarnaast is er nog het zuidelijk halfrond, waar het kouder wordt als het hier warmer wordt. Het is dus mogelijk dat het virus in andere regio's actiever gaat worden.
Een eventuele terugval in de activiteit van het virus zal niet worden gebruikt om een overwinningsdans te doen, maar eerder om wat ademruimte te hebben om de medische faciliteiten op orde te krijgen, verder te werken aan een vaccin en/of behandelmethode, e.d. Want een terugkeer in de herfst is goed mogelijk.
Denk dat we toch ondertussen mogen concluderen dat 'indammen' een gepasseerd station is en er radicaler maatregelen nodig zijn zoals ook hier het voorlopig aflasten van evenementen en waar nodig het sluiten van scholen en universiteiten.basvn schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:40:
Niet dat ander beleid tot en andere uitkomst geleid had, daarvoor zijn de mogelijkheden in een open democratische samenleving (te) beperkt.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Het wetenschappelijke antwoord: “we weten het niet maar gezien het gedrag van andere varianten van het coronavirus is het wel aannemelijk”brambello schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 18:25:
[...]
Toch vermoed ik van wel, maar ik ben geen wetenschapper. Maleisie, Thailand, Vietnam, Indonesie valt allemaal heel erg mee.
ProfiteursOekiejoekie schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 18:25:
[...]
He, het waren niet alleen de Chinezen die dat voor elkaar kregen ! Het Nederlandse Philips heeft ze een CT-scanner cadeau gedaan (En ziet door die marketingstunt nu de verkopen van CT-scanners in China de lucht in schieten...)
https://www.ed.nl/dossier...corona-diagnose~adddcb57/
Bij de vorige pandemie (2009) waren het vooral de grote farmaceuten die keihard hebben lopen cashen met hun anti-virale middelen en vaccins.JeroenNietDoen schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 18:28:
[...]
ProfiteursNee, zo zie je maar dat het niet alleen maar kommer en kwel is voor de economie
Dit keer zijn het meer de toeleveranciers van medische spullen die prima zakendoen, wat dacht je van 3M en aanverwante bedrijven die mondkapjes en andere beschermende middelen leveren.
Een Chief Medical Information Officer is een wat andere rol. Waar jij op doelt is meer iets als wat de VS heeft binnen de rol van "surgeon general". Dat is het operationele hoofd van hun RIVM equivalent, maar puur en alleen doordat de rol op zich vaker in de spptlight staat hecht men daar waarde aan. Niet eens altijd zozeer de persoon zelf.Holkers schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 18:12:
[...]
Op radio 1 hadden ze het er ook over om 1 persoon aan te stellen, een soort lands dokter, die kan spreken in dit soort situaties. Dan is voor iedereen duidelijk wie hij/zij is.
Edit:
Misschien hebben ze dat al gedaan:
Marlies Schijven, hoogleraar Chirurgie en deskundige op het gebied van e-health van Amsterdam UMC, is bij het @MinVWS aangesteld tot Chief Medical Information Officer
Bericht van Amsterdam UMC
Werk in een bedrijf waar we pbm's (o.a. mondkapjes) verkopen en de voorraad was al lang op voordat het hier uitbrak. Wel bizarre tijden ja.PalingDrone schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 18:38:
[...]
Bij de vorige pandemie (2009) waren het vooral de grote farmaceuten die keihard hebben lopen cashen met hun anti-virale middelen en vaccins.
Dit keer zijn het meer de toeleveranciers van medische spullen die prima zakendoen, wat dacht je van 3M en aanverwante bedrijven die mondkapjes en andere beschermende middelen leveren.
https://www.omroepbrabant...tegebrek-door-coronavirusDEN BOSCH - Het Jeroen Bosch Ziekenhuis in Den Bosch heeft alle geplande operaties voor vrijdag afgezegd. Dat besluit is genomen om voldoende eenpersoonskamers te hebben om patiënten met het coronavirus, of symptomen van besmetting vertonen, te isoleren.
Patiënten die op de lijst staan voor een ingreep worden hierover persoonlijk geïnformeerd. Spoedoperaties en oncologische operaties gaan gewoon door. De spreekuren op de polikliniek en de afspraken op de poliklinische operatiekamers gaan ook gewoon door, zo laat het ziekenhuis donderdag weten.
en met iets meer info:
https://www.bd.nl/dossier...ege-coronavirus~a5bcbf8a/
Ze gaan iedereen die met luchtwegklachten binnen komt, apart leggen totdat bewezen is dat het geen corona is. Goede maatregel lijkt me, zo voorkom je dat je afdelingen moet sluiten of personeel tijdelijk moet wegsturen.
[ Voor 21% gewijzigd door Oekiejoekie op 05-03-2020 18:51 ]
Wel fair zijn he...basvn schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:40:
LET OP Y AS!
[Afbeelding]
De nieuwe landen gaan net zo hard als de de andere landen op basis van datum en niet 1ste geval. skivakantie in Italië is wel gewoon de trigger
Ik hoop van wel ja. Als een overheid je zo gaat manipuleren vind ik een stuk gevaarlijker als 10 Corona virussen.JeroenNietDoen schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 18:21:
[...]
Tien ? 20 tot 34% van de Nederlandse bevolking mag sterven ?Cyberpope schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 18:52:
[...]
Ik hoop van wel ja. Als een overheid je zo gaat manipuleren vind ik een stuk gevaarlijker als 10 Corona virussen.
Privacy is echt een religie geworden waar elk offer gerechtvaardigd is.
And to think they once said that computers would take away jobs.
De Chinezen hebben ondertussen het virus redelijk onder controle, het blijft een keuze tussen twee kwaden waarbij de afweging vooral afhangt van de ernst van het virus.Cyberpope schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 18:52:
Ik hoop van wel ja. Als een overheid je zo gaat manipuleren vind ik een stuk gevaarlijker als 10 Corona virussen.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ik denk dat er de afgelopen dagen al veel privacy voorwaarden zijn geschonden.IJzerlijm schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 18:59:
[...]
Tien ? 20 tot 34% van de Nederlandse bevolking mag sterven ?
We hebben inmiddels al 82 mensen die makkelijk herleidbaar zijn waarvan wij weten welke medische aandoening ze hebben.
Voor zover het medisch "geheim" bij Covid.
[ Voor 4% gewijzigd door Pandemic op 05-03-2020 19:02 ]
Ik ben lid van een facebookgroep van een gemeente waar vandaag het eerste geval is... Sinds daar gepost is dat deze gemeente een eerste coronageval is, gaat het los. Wie is het ? Waar woont ie ? We hebben recht op informatie !!!!!11!!Pandemic schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 19:02:
[...]
Ik denk dat er de afgelopen dagen al veel privacy voorwaarden zijn geschonden.
We hebben inmiddels al 82 mensen die makkelijk herleidbaar zijn waarvan wij weten welke medische aandoening ze hebben.
Voor zover het medisch "geheim" bij Covid.
Datahonger en een drang naar (schijn)veiligheid is ook een religie geworden waar zelfbeschikking en privacy ook keihard achteruithobbelt.IJzerlijm schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 18:59:
[...]
Tien ? 20 tot 34% van de Nederlandse bevolking mag sterven ?
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
aveenhuysen schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:01:
[...]
Wel goed voor het milieu z´on virus en we sparen een hoop aardolie :-)
de boeren zullen al wel de trekkers weer aan het optuigen zijn om het eerste recht op het compenseren van deze vervuiling te krijgen
zie verder: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.
Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.
• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen is er Het voorbereiden op het coronavirus topic.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus
Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251
Handiger links:
https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0
Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.
Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.
• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen is er Het voorbereiden op het coronavirus topic.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus
Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251
Handiger links:
https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0
Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.