WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Zie een paar berichten boven je, van OekieGeert1976 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:07:
Is er al wat meer bekend over die kneuzen club Vindicat wat betreft aanpak bij aankomst terug in Nederland morgen?
Verplicht 14 dagen thuis quarantine of gaan we af op het gezonde verstand van 900 studenten en uiteindelijk er maar het beste van maken?
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Of te wel ze hadden beter niet kunnen gaan. Maar dat hadden we natuurlijk niet kunnen weten...
In Italie is er natuurlijk momenteel een andere situatie. Ook als het RIVM straks toch anders adviseert veranderd daar niks aan., het blijft een momentopname.Whuzz schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:05:
[...]
Waarom sluit het RIVM geen scholen en de anderen landen wel?
Heb jij bewijs dat scholen besmettingshaarden zijn en dat het sluiten van scholen prio #1 is?
[ Voor 4% gewijzigd door roffeltjes op 05-03-2020 15:10 ]
Dat post ik nou net een aantal posts hier boven...Geert1976 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:07:
Is er al wat meer bekend over die kneuzen club Vindicat wat betreft aanpak bij aankomst terug in Nederland morgen?
Verplicht 14 dagen thuis quarantine of gaan we af op het gezonde verstand van 900 studenten en uiteindelijk er maar het beste van maken?
Dan nog, het duurde 50 uur. Kun je na gaan als ze nog meer mensen waren gaan testen, dan had het dus nog langer geduurd. Een test heeft niet zo veel zin meer als het dagen duurt voordat je uitslag hebt toch?MikeyMan schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:58:
[...]
Kleine nuance hierbij; de reden dat mijn schoonmoeder getest werd en (in tegenstelling tot wat mevrouw van de PVDD beweert) thuis moest blijven, lag hem vooral in de combinatie met de kankerbehandeling waarvoor ze geregeld naar het ziekenhuis moet.
Mensen met longproblemen hebben voorrang gekregen, dus of dit een reëele weergave is van een spoedje weet ik niet
Ik weet ook niet of ze dat hier zo snel zullen doen. De situatie is vooralsnog nog lang niet te vergelijken met Italie, ook niet met die extra besmettingen van vandaag er bij. Afgelopen weekend is de vakantie geeindigd en zijn er waarschijnlijk extra veel mensen teruggekomen uit dat gebied. Als de test er 50 uur over doet, heb je gerekend vanaf maandag ofzo nu dus pas de uitslag.shoombak schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:54:
[...]
Gisteren al gemeld n.a.v. sluiten van scholen in Italië, neem maar aan dat dezelfde maatregelen hier ook gaan volgen.. Ik heb in ieder geval maatregelen getroffen voor het geval dat.
Oekiejoekie in "[ZT] Nieuwe variant van coronavirus, veroorzaakt Covid-19"Geert1976 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:07:
Iets met paniek zaaien en onderbouwen....Bensimpel schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:05:
Het gaat nu erg hard. Niks onder controle hier in Nederland, we gaan de kant op van Italie en Zuid Korea..
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Excuses..Oekiejoekie schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:09:
[...]
Dat post ik nou net een aantal posts hier boven...
Fair enough, dat heb je niet letterlijk gezegd.FireFoz schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:52:
Begin nou niet over woorden in de mond leggen om dat vervolgens zelf te doenIk zeg toch niet dat jij dat zegt. Er wordt hier gezegd dat er had meer getest moeten worden. Ik zeg: In een ideale wereld hadden we de hele wereldbevolking getest.
In de context van je reactie had ik het anders opgevat.
Er is nogal een verschil tussen een paar honderd tests per dag en 50 testen in 2 maanden.Een week geleden hadden we de capaciteit er nog niet voor, pas sinds maandag kunnen wij een paar honderd testen per dag aan.
Jouw stelling was dat het aantal testen werd afgestemd op de capaciteit, dat impliceert dat de maximale testcapaciteit was bereikt en dat daardoor niet meer getest werd. Dat zie ik niet onderbouwd.
Enkele tientallen per dag was prima geweest.De capaciteit in het begin werd niet genoemd maar als het maandag pas "enkele honderden" was, dat was het daarvoor waarschijnlijk maar enkele tientallen.
Dat heb je fout, een test duurt geen 50 uur, er is ook nergens door iemand beweert dat het 50 uur duurt.Niet voor niets duurde een uitslag gisteren nog 50 uur (!!!), (...)
Wat heb je er aan als de uitslag een week duurt?
Dat er een tweaker 50 uur heeft moeten wachten tot de uitslag met hem gedeeld werd is compleet wat anders.
0,0 onderbouwd, maar A for effort.Prima te onderbouwen dus. Als je m'n punt zo nog niet snapt jammer dan.
edit:
Mijn punt was dat als kinderen niet ernstig ziek worden ze ook niet snel getest worden en dus niet gemeten worden.bvbal79 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:26:
[...]
Door al het verwarrende begin ik aan mijn eigen stelling te twijfelen. Had ik uberhaupt een stelling. Ik gaf aan dat de infectierate onder kinder laag was. Dit artikel geeft aan dat van alle geïnfecteerde (die gemeten zijn natuurlijk, maar meer getallen hebben we niet) 0.9% is.
Dus op de gehele populatie is het aantal kinderen dat "waarschijnlijk geinfecteerd is" laag. Nu is natuurlijk inderdaad de vraag of die kinderen allemaal getest zijn. Maar zij die geen klachten hebben of niet en of ze besmettelijk dan zijn vond ik dan vrij interessant. Want stel ze zijn zonder symptomen niet besmettelijk, dan gooien we dus scholen dicht terwijl daar dus weinig kinderen zitten met symptomen en het virus zich dus toch al niet makkelijk zal verspreiden. Dan is dat toch een schijnbeweging of zie ik dat verkeerd?
Een flink productieve hoest is geen reden tot ziekenhuisopname, maar wel een manier om besmettelijk te zijn.
Sterker nog, ernstig zieke mensen zullen niet zoveel buiten en onder de mensen komen.
Dan zullen 'mild zieke' kinderen eerder een besmettingsbron zijn met hun sputumkanon.
[ Voor 29% gewijzigd door daan! op 05-03-2020 15:16 ]
En Duitsland dan? Die doen het op regionaal niveau.roffeltjes schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:09:
[...]
In Italie is er natuurlijk een andere situatie. Ook als het RIVM straks toch anders adviseert veranderd daar niks aan.
Of wachten we hier tot het net zo erg is als Italië voor we actie ondernemen?
Nope. Ik vraag me slechts af wat die landen weten / denken te weten dat het RIVM niet weet of andersom. En waarom het RIVM andere keuzes maakt.Heb jij bewijs dat scholen besmettingshaarden zijn en dat het sluiten van scholen prio #1 is?
Door het feit dat het RIVM niet eerder een aangescherpt negatief reisadvies heeft uitgegeven worden we nu dus in elk geval opgezadeld met een hoop extra werk die we zouden kunnen missen als kiespijn.
Gesloten scholen in Europa - in Frankrijk en Italië - worden geassocieerd met gebieden van significante uitbraak. In Nederland is er nog geen specifieke locus zoals die in voorgenoemde landen, maar ook in Duitsland aan de hand zijn. Of dat vandaag is veranderd weet ik nog niet, maar voorlopig gaat het nog steeds om loci van geïmporteerde gevallen, met een beperkt aantal secundaire besmettingen.Whuzz schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:05:
Kern van het verhaal was nog steeds:
Waarom sluit het RIVM geen scholen en de anderen landen wel?
Wie weet wat er gebeurd als dat veranderd? Ik in ieder geval niet...
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
We hebben geen 82 nieuwe gevallen, maar totaal 82 gevallen. Er zijn er 44 bijgekomen.bvbal79 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:13:
https://www.arcgis.com/ap...740fd40299423467b48e9ecf6
met 83 nieuwe gevallen stijgen we met stip
excuus aangepastdemo31051987 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:14:
[...]
We hebben geen 82 nieuwe gevallen, maar totaal 82 gevallen. Er zijn er 44 bijgekomen.
Zolang het reisgerelateerde gevallen betreft kunnen ze denk ik niet veel meer doen dan testen en contactonderzoek. Willekeurig isoleren van grotere groepen heeft niet veel zin als je niet weet waar een uitbraak is.Whuzz schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:11:
[...]
En Duitsland dan? Die doen het op regionaal niveau.
Of wachten we hier tot het net zo erg is als Italië voor we actie ondernemen?
Zoveel mogelijk testen van mensen met symptomen kan helpen om een beeld van de situatie te krijgen en volgens mij is men daar nu al wat soepeler in.
Je zou bijna zeggen dat ze het in Duitsland per regio en status bekijkenWhuzz schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:11:
[...]
En Duitsland dan? Die doen het op regionaal niveau.
Oh wacht daaruit blijkt niet direct dat het RIIVM faalt...
Nogmaals, waarom zou scholen sluiten prio#1 zijn?Of wachten we hier tot het net zo erg is als Italië voor we actie ondernemen?
Ja bizar, je zou bijna denken dat op dit moment de situatie in die landen anders is.Nope. Ik vraag me slechts af wat die landen weten / denken te weten dat het RIVM niet weet of andersom. En waarom het RIVM andere keuzes maakt.
Verwijderd
Precies het voorbeeld waar de wegen tussen experts en bevolking zich scheiden en waar er dus veel verwarring ontstaat zodra de bevolking zich wel proberen in te lezen...Whuzz schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:44:
[...]
Crap. Ik heb net nog geniest. Heb ik nu Corona?
Dat gaat over het stukje "aerosols". Daarna nog een stukje over asymptomatische verspreiding. Er staat dus zeker niet hetzelfde.
RIVM zegt dat er geen aerosols zijn, CDC zegt van wel.
RIVM zegt dat de kans op asymptomatische verspreiding nagenoeg nihil is. CDC zegt dat die kans aanwezig is, maar niet de hoofdoorzaak.
Toch duidelijk verschillende statements. Wie heeft er nou gelijk?
"aerosol" is een heel brede al omvatttende term waardoor deze bij voorbaat heel genuanceerd moet worden gebruikt/toegelicht. Het omvat alle deeltjes van heel klein tot heel groot en van nat tot droog.

Hierover communiceren is dus bij voorbaat al lastig met zulke brede definities.
RIVM bedoelt dus droplets door niezen en hoesten en geen "airborne" droge deeltjes en CDC heeft het over Aersols waarbij het kan gaan om zowel droge deeltjes die wel "airborne" zijn en over natte druppels door hoesten/niezen.
Beiden hebben gelijk.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2020 15:21 ]
Bensimpel
Positieve meneer
En het RIVM dat zonder verdere info gewoon meer dan een verdubbeling meld is dat niet?FireFoz schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:09:
[...]
Dan nog, het duurde 50 uur. Kun je na gaan als ze nog meer mensen waren gaan testen, dan had het dus nog langer geduurd. Een test heeft niet zo veel zin meer als het dagen duurt voordat je uitslag hebt toch?
[...]
Ik weet ook niet of ze dat hier zo snel zullen doen. De situatie is vooralsnog nog lang niet te vergelijken met Italie, ook niet met die extra besmettingen van vandaag er bij. Afgelopen weekend is de vakantie geeindigd en zijn er waarschijnlijk extra veel mensen teruggekomen uit dat gebied. Als de test er 50 uur over doet, heb je gerekend vanaf maandag ofzo nu dus pas de uitslag.
[...]
Oekiejoekie in "[ZT] Nieuwe variant van coronavirus, veroorzaakt Covid-19"
[...]
Iets met paniek zaaien en onderbouwen....
Anyway, als dit alleen italie gangers waren dan snap ik het wel, maar wordt er in NL maar weinig gedaan om het risico laag te houden imho..
😆 - Denk ook eens om ;)
eh... jij?demo31051987 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:16:
En wie gaat de opvang van de kinderen door de dichte scholen betalen? Mijn vrouw werkt 4 dagen, ik werk 5, mijn ouders werken allebei en ook mijn schoonmoeder werkt. Dus of mijn vrouw of ik moet thuisblijven. Wie gaat dat betalen?
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Jijzelf. Gewoon eigen risico wmb. Probeer niet alles op anderen te verhalendemo31051987 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:16:
En wie gaat de opvang van de kinderen door de dichte scholen betalen? Mijn vrouw werkt 4 dagen, ik werk 5, mijn ouders werken allebei en ook mijn schoonmoeder werkt. Dus of mijn vrouw of ik moet thuisblijven. Wie gaat dat betalen?
Maar ik denk niet dat scholen hier dichtgaan, her en der werd er al gezegd dat het geen effectieve maatregel gaat zijn.
Als ze wel dichtgaan, dan moet ik denk ik via skype les gaan geven
[ Voor 18% gewijzigd door Adlermann op 05-03-2020 15:22 ]
Ik betwijfel dat als de scholen dicht gaan, opvang wel toegestaan is. Dan gaat het z'n doel een beetje voorbij nietwaardemo31051987 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:16:
Someone correct me if I'm wrong
Voor zover ik heb kunnen vinden varieert dat nogal per bron. (I know... wordt er niet makkelijker op.) Tevens is de definitie die China zelf hanteert al een paar keer gewijzigd. Varieert van "lijkt niet dood te gaan" (met zelfs "oeps, toch wel"), tot aan "pas na 3x negatief testen + geen symptomen".bvbal79 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:21:
Wat is trouwens de definitie van recoverd in alle cijfers? Geen symptomen meer of geen positieve test.
Met die hypothese zouden er in Iran/ Australie geen besmettingen na de initiele moeten voorkomen. Snel genoeg aan te tonen dat dit niet juist is.Adnanos schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:21:
Ik hoor dagelijks mensen zeggen "zodra de zomer er aankomt is het voorbij". Wat dus volgens mij helemaal niet klopt. Warmere temperaturen zouden de virus afremmen, maar zeker niet tegenhouden.
Denk ik gewoon de algemene tendens van virussen. Doordat er minder contact is en iedereen veel meer buiten is is de kans op besmetting kleiner dan in de winter iedereen dicht op elkaar in dichte ruimtes zitAdnanos schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:21:
Ik hoor dagelijks mensen zeggen "zodra de zomer er aankomt is het voorbij". Wat dus volgens mij helemaal niet klopt. Warmere temperaturen zouden de virus afremmen, maar zeker niet tegenhouden.
Klopt, de mensen die dit roepen zijn bijv Trump. De experts zeggen echter dat ze het niet weten wat er gaat gebeuren in de zomer.Adlermann schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:23:
[...]
Met die hypothese zouden er in Iran/ Australie geen besmettingen na de initiele moeten voorkomen. Snel genoeg aan te tonen dat dit niet juist is.
Nee, op deze aantallen is een verdubbeling niet zo spectaculair. Je hoeft daarvoor niet ver te zoeken, in België was ook een verdubbeling:Bensimpel schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:17:
[...]
En het RIVM dat zonder verdere info gewoon meer dan een verdubbeling meld is dat niet?
Le SPF Santé publique signale ce jeudi 27 nouveaux cas de personnes infectées par le coronavirus en Belgique. Cela porte le total à 50.
2 patients habitent à Bruxelles, 9 en Wallonie et 16 en Flandre. Dans la plupart des cas, les personnes revenaient de vacances en Italie et présentaient des symptômes légers tels que des infections des voies respiratoires. Les patients sont à présent isolés et soignés à domicile ou à l’hôpital.
https://bx1.be/news/coronavirus-27-nouveaux-cas-en-belgique/
mystic schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:20:
[...]
eh... jij?Dat noemen ze de verantwoording hebben voor je kinderen?
Adlermann schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:20:
[...]
Jijzelf. Gewoon eigen risico wmb. Probeer niet alles op anderen te verhalen
Het gaat mij niet om de kosten van opvang, maar de kosten die mijn bedrijf of het bedrijf van mijn vrouw moet maken als wij thuisblijven. Ik heb contractueel geen mogelijkheid om langer dan 5 weken (vakantiedagen) thuis te blijven. En laat ik daarvan er nu al 10 hebben opgenomen (voor mijn vrouw geldt hetzelfde). Dus ik hou nog 15 werkdagen over. De scholen in Italië zijn tot eind maart dicht, dus minimaal 4,5 week. Dat betekent dat als mijn vrouw en ik allebei 2,25 week opnemen we het kunnen redden, maar wat als de scholen langer dicht moeten blijven. Wat als er mensen zijn met minder vrije dagen? En hoe ga je je kinderen uitleggen dat de geboekte vakantie toch niet door kan gaan en aangezien dat geen reden voor annulering is, ben je dat geld ook kwijt. De financiele gevolgen zijn dan niet meer te overzien voor veel families.FireFoz schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:20:
[...]
Ik betwijfel dat als de scholen dicht gaan, opvang wel toegestaan is. Dan gaat het z'n doel een beetje voorbij nietwaar
Ik heb geen idee hoe men dit wil bolwerken. En je kan wel makkelijk zeggen dat het eigen risico is, maar niemand houdt rekening met dit soort situaties.
[ Voor 7% gewijzigd door Extigo op 05-03-2020 15:26 ]
Het is tot nu toe helemaal niet bekend wat het effect op warmer weer is op de verspreiding van het virus. Veel andere virussen verspreiden zich moeilijker als het warmer is, maar of dat ook voor SARS-CoV2 geldt, moet nog blijken.Adnanos schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:21:
Hoe dan ook, "moeilijker verspreiden" betekent niet "niet verspreiden". Daarnaast is er nog het zuidelijk halfrond, waar het kouder wordt als het hier warmer wordt. Het is dus mogelijk dat het virus in andere regio's actiever gaat worden.
Een eventuele terugval in de activiteit van het virus zal niet worden gebruikt om een overwinningsdans te doen, maar eerder om wat ademruimte te hebben om de medische faciliteiten op orde te krijgen, verder te werken aan een vaccin en/of behandelmethode, e.d. Want een terugkeer in de herfst is goed mogelijk.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Onbetaald verlof.demo31051987 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:24:
Wat als er mensen zijn met minder vrije dagen?
Mee eens. Maar het is niet voor niets dat het Nibud (en andere instanties) pleiten voor een buffer van enkele maandsalarissen op je bankrekening. Maar bijna niemand doet dat.Ik heb geen idee hoe men dit wil bolwerken. En je kan wel makkelijk zeggen dat het eigen risico is, maar niemand houdt rekening met dit soort situaties.
En uiteraard begrijp ik dat dit voor minimuminkomens erg moeilijk te realiseren is.
1 ding: Trump compleet negeren in dit hele Corona gebeuren (inhoudelijk over Corona bedoel ik dan specifiek)Basekid schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:23:
[...]
Klopt, de mensen die dit roepen zijn bijv Trump. De experts zeggen echter dat ze het niet weten wat er gaat gebeuren in de zomer.
[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 05-03-2020 15:28 ]
In de zomer wordt er minder gekucht en geniesd door mensen die nog in hun incubatietijd zitten.Rannasha schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:25:
[...]
Het is tot nu toe helemaal niet bekend wat het effect op warmer weer is op de verspreiding van het virus. Veel andere virussen verspreiden zich moeilijker als het warmer is, maar of dat ook voor SARS-CoV2 geldt, moet nog blijken.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Nouja, Trump denkt dat het virus verdwijnt in april.Basekid schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:23:
[...]
Klopt, de mensen die dit roepen zijn bijv Trump. De experts zeggen echter dat ze het niet weten wat er gaat gebeuren in de zomer.
De experts geven wel aan dat de zomer een positieve bijdrage zal hebben op de verspreiding, aangezien mensen minder luchtwegklachten oplopen. De mate waarin is een volgende natuurlijk
@demo31051987 Das dus precies de reden dat we niet zomaar even het hele land plat kunnen leggen.
En dat er zeer voorzichtig om wordt gegaan met maatregelen. Klinkt allemaal heel stoer, maar er zullen binnen enkele weken al werkgevers om gaan vallen.
[ Voor 20% gewijzigd door MikeyMan op 05-03-2020 15:29 ]
In Iran is het ook gewoon 10 graden hoor. In Australië weet ik even niet.Adlermann schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:23:
[...]
Met die hypothese zouden er in Iran/ Australie geen besmettingen na de initiele moeten voorkomen. Snel genoeg aan te tonen dat dit niet juist is.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Snap ik. Zie mijn opmerking over het advies van Nibud. Als je niet een maandje (of twee) zonder inkomen kunt rondkomen, dan heb je je financiën nog niet op orde.demo31051987 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:27:
[...]
Er moet wel een hypotheek betaald worden en er moet gegeten worden...
Bensimpel
Positieve meneer
Dat kunnen mensen ook niet oneindig volhouden, misschien dat dit beter gewoon ziekteverlof kan zijn. Voor de ZZP'er nogsteeds klote.
😆 - Denk ook eens om ;)
Daarom denk ik ook niet dat ze dat hier zo snel zullen doen. Nederland is wel een heel andere maatsschappij en economie dan Italie. De gemiddelde leeftijd waarop ze daar met pensioen gaan is bijvoorbeeld 57,9. Stuk meer (fitte) opas en oma's dus die kunnen oppassen dan hier.demo31051987 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:24:
[...]
Het gaat mij niet om de kosten van opvang, maar de kosten die mijn bedrijf of het bedrijf van mijn vrouw moet maken als wij thuisblijven. Ik heb contractueel geen mogelijkheid om langer dan 5 weken (vakantiedagen) thuis te blijven. En laat ik daarvan er nu al 10 hebben opgenomen (voor mijn vrouw geldt hetzelfde). Dus ik hou nog 15 werkdagen over. De scholen in Italië zijn tot eind maart dicht, dus minimaal 4,5 week. Dat betekent dat als mijn vrouw en ik allebei 2,25 week opnemen we het kunnen redden, maar wat als de scholen langer dicht moeten blijven. Wat als er mensen zijn met minder vrije dagen? En hoe ga je je kinderen uitleggen dat de geboekte vakantie toch niet door kan gaan en aangezien dat geen reden voor annulering is, ben je dat geld ook kwijt. De financiele gevolgen zijn dan niet meer te overzien voor veel families.
Ik heb geen idee hoe men dit wil bolwerken. En je kan wel makkelijk zeggen dat het eigen risico is, maar niemand houdt rekening met dit soort situaties.
Bron; Wikipedia: Pensioenleeftijd
[ Voor 3% gewijzigd door FireFoz op 05-03-2020 15:29 ]
Ja, dat is ook zo. Mensen zullen minder verkouden / grieperig zijn, waardoor ze minder snel een coronavirus dat toevallig aan het meeliften is zullen verspreiden. Al heb ik geen idee of dit een groot effect zal hebben.IJzerlijm schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:27:
[...]
In de zomer wordt er minder gekucht en geniesd door mensen die nog in hun incubatietijd zitten.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Het klopt wel degelijk, daarom is er ook minder griep in de zomer. Het is alleen niet te verwachten dat het daarmee wel even uitsterft.Adnanos schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:21:
Blootstelling aan UV doodt het virus, dus als er veel zon is en mensen naar buiten gaan neemt het aantal besmettingen af
Maar helaas zal je in de herfst weer een golf corona krijgen
[ Voor 5% gewijzigd door roffeltjes op 05-03-2020 15:31 ]
Noodregelingen? Dat zie je in ieder geval in andere landen, bijvoorbeeld Australië:demo31051987 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:24:
Het gaat mij niet om de kosten van opvang, maar de kosten die mijn bedrijf of het bedrijf van mijn vrouw moet maken als wij thuisblijven. Ik heb contractueel geen mogelijkheid om langer dan 5 weken (vakantiedagen) thuis te blijven. En laat ik daarvan er nu al 10 hebben opgenomen (voor mijn vrouw geldt hetzelfde). Dus ik hou nog 15 werkdagen over. De scholen in Italië zijn tot eind maart dicht, dus minimaal 4,5 week. Dat betekent dat als mijn vrouw en ik allebei 2,25 week opnemen we het kunnen redden, maar wat als de scholen langer dicht moeten blijven. Wat als er mensen zijn met minder vrije dagen?
En als het echt niet bij te poten is dan gaat een bedrijf failliet (Flybe krijgt nu bijvoorbeeld geen bailout meer):Australian government stimulus package to protect economy from coronavirus impact expected within days
A new business investment allowance, a financial boost for pensioners and immediate support for small and medium-sized businesses will form part of the government’s economic stimulus package aimed at protecting the economy from the fallout of the coronavirus.
https://www.theguardian.c...d-within-days#maincontent
The Exeter-based carrier said the impact of the coronavirus outbreak on demand for air travel was partly to blame for its collapse.
[...]
In response to the collapse, the UK government said it was ready to help Flybe's workers find new jobs and would work with other airlines to replace services: "We are working closely with industry to minimise any disruption to routes operated by Flybe, including by looking urgently at how routes not already covered by other airlines can be re-established by the industry. "
https://www.bbc.com/news/business-51746564
Bensimpel
Positieve meneer
Whuzz schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:28:
[...]
Snap ik. Zie mijn opmerking over het advies van Nibud. Als je niet een maandje (of twee) zonder inkomen kunt rondkomen, dan heb je je financiën nog niet op orde.
😆 - Denk ook eens om ;)
De kosten moeten ergens vandaag komen. Als iedereen dat als ziekteverlof op gaat nemen dan gaan de ziektekostenverzekeraars faillietBensimpel schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:28:
[...]
Dat kunnen mensen ook niet oneindig volhouden, misschien dat dit beter gewoon ziekteverlof kan zijn. Voor de ZZP'er nogsteeds klote.
ZZP-ers zouden (theoretisch) nog wel het bést op een paar maanden niet werken moeten zijn voorbereid. Risico van ZZP-er zijn.
(En ja.... ik weet dat veel ZZP-ers dat niet goed geregeld hebben...)
Lees even een postje of twee terug? Daar erken ik namelijk precies dat.Bensimpel schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:29:
[...]
Er zijn ook mensen en gezinnen die nog net niet in de armoede leven, en dan zeg jij even dat ze de financien niet in orde hebben?
![]()
[ Voor 22% gewijzigd door Whuzz op 05-03-2020 15:30 ]
Dank u. Je was me net voor.Bensimpel schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:29:
[...]
Er zijn ook mensen en gezinnen die nog net niet in de armoede leven, en dan zeg jij even dat ze de financien niet in orde hebben?
![]()
In Australië is het 20+ op dit moment.Standeman schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:27:
[...]
In Iran is het ook gewoon 10 graden hoor. In Australië weet ik even niet.
Ja, hoe wou je het anders noemen? Het is zoals het is. Het is uiteraard wel schijnend e.d. Maar laten we nu niet op de zaken vooruit lopen.Bensimpel schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:29:
[...]
![]()
[ Voor 8% gewijzigd door FireFoz op 05-03-2020 15:31 ]
Verwijderd
Waarom nou weer kneuzen ? ze gingen voor het reisadvies heen en hebben sindsdien contact gehad met de GGDGeert1976 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:07:
Je doet net alsof die mensen hun financiën wel op orde hebben? Dat wil niet zeggen dat ze er al dan niet iets aan kunnen doen, maar als er meer geld uit gaat dan er binnenkomt en je dus niet kan sparen, of je hebt dat simpelweg nog niet gedaan, dan zijn je financiën niet op orde.Bensimpel schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:29:
[...]
![]()
Tja. "Facts don't care about your feelings."Bensimpel schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:29:
[...]
![]()
All-electric.
Voor het geval we echt allemaal een maand of wat thuis moeten zitten
Ik hoorde of las ergens dat dit virus in het begin in zeer grote hoeveelheden -meer dan de meeste andere virussen en influenza- in de keel huisvest. Iedereen die dus twee weken met een kuchje loopt lijkt me dus toch wel te verspreiden. Misschien noemt RIVM dat geen asymptomatische verspreiding omdat je kucht en een geïrriteerde keel hebt en dat is een symptoom.Whuzz schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:44:
[...]
RIVM zegt dat er geen aerosols zijn, CDC zegt van wel.
RIVM zegt dat de kans op asymptomatische verspreiding nagenoeg nihil is. CDC zegt dat die kans aanwezig is, maar niet de hoofdoorzaak.
Toch duidelijk verschillende statements. Wie heeft er nou gelijk?
★ What does that mean? ★
Maar die betaal je uiteindelijk evengoed zelf.
Iedereen heeft toch zo'n 25 vakantiedagen per jaar?Basekid schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:32:
Daarom is de suggestie "gewoon even de scholen sluiten" niet zo simpel. Mensen moeten vrijnemen, wat weer domino effecten hebben.
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
Ja, maar het is voor mensen zonder buffer een stuk prettiger als dat (gespreid en gedeeld) betaald wordt door anderen die wél een buffer hebbenMikeyMan schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:34:
Een fonds vanuit de overheid lijkt leuk...
Niemand kan dit beantwoorden. Het is simpelweg niet bekend hoe dit virus gaat reageren op de zomer/weersomstandigheden.Adnanos schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:21:
Volgens sommigen hadden we al twee weken geleden het land plat moeten leggen. Kost je al 10 vakantiedagen.simons schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:34:
[...]
Iedereen heeft toch zo'n 25 vakantiedagen per jaar?
Los daarvan; als grote groepen tegelijk zijn 25 vakantiedagen op gaan nemen, krijgt je baas het ook benauwd vrees ik.
Los daarvan, op dit moment is er geen besmettingshaard die je met een cordon gericht in Quarantaine kan smijten.Basekid schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:32:
Daarom is de suggestie "gewoon even de scholen sluiten" niet zo simpel. Mensen moeten vrijnemen, wat weer domino effecten hebben.
Let ook op hoe effectief thuis isolatie is, tot nu toe zien we vooral geïsoleerde gevallen. Het is niet alsof we heel Diemen hebben moeten afzetten om effect te hebben, vooralsnog was blijkbaar het gezin (vrijwillig) insluiten al voldoende.
Er is wel degelijk al gezien dat UV het virus dood, alleen is t.o.v. een UV lamp handenwassen effectiever en met minder bijwerkingen.Pandemic schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:36:
[...]
Niemand kan dit beantwoorden. Het is simpelweg niet bekend hoe dit virus gaat reageren op de zomer/weersomstandigheden.
[ Voor 23% gewijzigd door roffeltjes op 05-03-2020 15:41 ]
Los daarvan: als 50-80% van de werknemers vrij neemt, is dat niet echt goed voor de continuïteit binnen een organisatie.simons schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:34:
[...]
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
En dan elke keer als er een toerist geweest is die het weer binnenbrengt het land weer 2 weken stil leggen?MikeyMan schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:36:
[...]
Volgens sommigen hadden we al twee weken geleden het land plat moeten leggen. Kost je al 10 vakantiedagen.
Los daarvan; als iedereen tegelijk zijn 25 vakantiedagen op moet nemen, krijgt je baas het ook benauwd vrees ik.
★ What does that mean? ★
Ook wordt er wel een oogje dichtgeknepen als ik mezelf ziek zou melden.
Zoals je snapt, kan ben ik heel blij met mijn werkgever. Al zal ik gewoon thuiswerken indien de scholen dichtgaan. Vanuit de klant is dat ook geen enkel probleem.

https://www.rivm.nl/nieuw...formatie-over-coronavirus
Hele tijd lopen F5enOp deze kaart missen nog enkele gevallen. Deze zullen zo snel mogelijk bijgevoegd worden.
Meeste nieuwe cases lijken in provincie Utrecht te zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door HallonRubus op 05-03-2020 15:39 ]
We betalen alles evengoed zelf, maar het kan wel het verschil maken tussen een failliet bedrijf waardoor mensen werkeloos worden en even uit de belastingpot snoepen waarna het bedrijf weer verder kan (en op termijn weer geld in die pot terugstopt).MikeyMan schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:34:
Een fonds vanuit de overheid lijkt leuk...
De situatie is gelukkig niet zo erg als in de VS waar mensen bang zijn om naar de dokter (of nog erger / duurder: het ziekenhuis) te gaan:
Tja, dan kun je toch beter een overheidspotje hebben waardoor mensen wel naar de dokter kunnen waardoor mensen niet doorgaan als ze denken ziek te zijn.Jonathan Gruber, professor of economics at MIT, told Newsweek screening for conditions like COVID-19 is free or inexpensive for most Americans under the Affordable Care Act — if they visit a doctor.
"This guy's mistake was going to the hospital," Gruber told Newsweek. "The test would be cheap or free at a doctor’s office or clinic."
https://thehill.com/chang...ting-coronavirus-cost-you
Of zoals een dokter in Michigan het verwoord:
There’s a serious moral hazard issue here. If I’m uninsured or underinsured, why would I risk going broke to get tested for COVID19? Safer to stay home (or even go to work) & hope for the best.
— Karan Chhabra, MD MSc (@krchhabra) 29 februari 2020
Policymakers need to align incentives for people to do the right thing. https://t.co/6cMfx2qaCC
Er zit ook echt wel wat tussenin als het écht zover komt.simons schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:34:
[...]
1. is er sowieso ook minder werk, je mag niet naar binnen bij je klant, benodigde spullen zijn niet of slecht leverbaar, etc.
2. Je kan natuurlijk ook gewoon praten/overleggen met je werkgever, bijvoorbeeld je neemt 1 dag vakantie op, 1 dag krijg je van de baas en de andere werk je thuis. Zo kom je samen een heel eind.
3. In andere beroepen/sectoren kan je ook best creatief worden als het echt moet. Je kan bijvoorbeeld in 2-3 shifts/dagen gaan werken (risico op besmetting ook gelijk minder).
4. De meeste van deze risico's liggen bij je baas. Voordat je echt niks meer overgeboekt krijgt zal de regering bijspringen om MKB en zorgverzekeraars e.d. financieel te stuiten.
5. Pas als allerlaatst moet je zelf uit je buffertje gaan eten, die moet je nou eenmaal hebben. Sterker nog, als je als ouder van jonge kinderen helemaal geen buffer hebt ben je imho niet erg verantwoordelijk bezig als ouder.
En zo wordt je in dit land uiteindelijk altijd gestraft als je vooruit denkt/plant en verstandige keuzes maakt en juist beloond als je alles maar laat gaan en je handje ophoudt bij de overheid/maatschappij.Whuzz schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:35:
[...]
Ja, maar het is voor mensen zonder buffer een stuk prettiger als dat (gespreid en gedeeld) betaald wordt door anderen die wél een buffer hebben
All-electric.
Niet iedereen heeft kinderen, bovendien niet iedereen hoeft verplicht op kantoor te zitten, thuiswerken kan soms ook.MikeyMan schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:36:
[...]
Los daarvan; als iedereen tegelijk zijn 25 vakantiedagen op moet nemen, krijgt je baas het ook benauwd vrees ik.
Je overdrijft.
05-03-2020 | 15:30
44 nieuwe patiënten, in totaal 82 positieve testen
Sinds de laatste update zijn 44 nieuwe patiënten bij het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu gemeld. Hiermee komt het totaal aantal positieve geteste patiënten op 82. Hiervan zijn 69 patiënten in het buitenland besmet geraakt of zijn contacten van bevestigde patiënten. Van de nieuwe patiënten zijn twee personen opgenomen in het ziekenhuis. De overige nieuwe patiënten zitten in thuisisolatie.
Eén nieuwe patiënt werd gevonden via een peilstation van het Nivel Nederlands instituut voor onderzoek van de gezondheidszorg . Nivel doet samen met het ErasmusMC Erasmus Medical Center en het RIVM onderzoek naar griepachtige verschijnselen. Samen testen zij bij 40 huisartsenpraktijken hoe vaak deze verschijnselen voorkomen en welke virussen deze klachten veroorzaken. Sinds enkele weken wordt bij dit onderzoek ook getest op het nieuwe coronavirus. Van enkele patiënten is de bron van de besmetting nog onbekend. De GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst doet nog onderzoek naar de mogelijke bron. Voor alle nieuwe patiënten is contactonderzoek opgestart.
Verzorgingsstaat kent zijn prijs. Ben het helemaal met je eens hoor, maar als ik moet kiezen, liever dát dan mijn medemens zien creperen. (Waarvan een deel vervolgens zelf besluit het bij mij te komen halenronjansen87 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:40:
En zo wordt je in dit land uiteindelijk altijd gestraft als je vooruit denkt/plant en verstandige keuzes maakt en juist beloond als je alles maar laat gaan en je handje ophoudt bij de overheid/maatschappij.
Dat zal nog wel even zo doorgaan. Maar wees gerust, statistieken zeggen dat je nog steeds meer kans maakt op de Staatsloterij Jackpot 😉
Iemand die échte (!!) kennis van heeft?
[ Voor 10% gewijzigd door _Bailey_ op 05-03-2020 15:46 ]
In NL heb je deeltijd WW wn dat wordt ook al aangevraagd door bedrijven en toegekendVerwijderd1 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:29:
Noodregelingen? Dat zie je in ieder geval in andere landen, bijvoorbeeld Australië:
Het is nu misschien de laatste klap maar failliet was Flybe toch wel gegaan net zoals een aantal andere regionale airlines het afgelopen jaar. Het is wel een mooi excuus om het nu te laten klappen.En als het echt niet bij te poten is dan gaat een bedrijf failliet (Flybe krijgt nu bijvoorbeeld geen bailout meer):
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Dit is erg vervelend allemaal.Whuzz schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:41:
[...]
https://www.cdc.gov/coron...v/about/transmission.html
CDC zegt:
[...]
en:
[...]
Wie heeft er nou gelijk? RIVM of CDC?
Nu krijg je situaties van: "De een zegt A de ander zegt B, laten we het er maar op wagen.", want zo denkt het RIVM blijkbaar.
Terwijl je eigenlijk van het ergste moet uit gaan.
Singapore heeft 112 besmettingen en houdt nog steeds alles precies bijGeert1976 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:44:
Nu met ruim 80 besmettingen lijkt me contactonderzoek verder haast onmogelijk werk?
Iemand die échte (!!) kennis van heeft?
https://co.vid19.sg/
Niet iedereen werkt op een kantoor.simons schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:41:
[...]
Niet iedereen heeft kinderen, bovendien niet iedereen hoeft verplicht op kantoor te zitten, thuiswerken kan soms ook.
Je overdrijft.
Ik zag het ook op een YT clip waar iemand aan het oreren was over de problemen en het alleen over kantoren had.
We hebben ook nog een hele wereld buiten de kantoren bevolkt door mensen die daar hun werk doen.
Een deel van hun doen ook werk dat niet gestopt kan worden omdat anders delen van onze infrastructuur zullen gaan haperen.
★ What does that mean? ★
Hoho, nog even wachten met die laatste, ga aankomende zaterdag nog naar de biosVerwijderd schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:52:
Ik verwacht dat men komende week gaat nadenken of het sluiten van scholen in bepaalde streken, en dat men ook evenementen gaat sluiten en bijvoorbeeld bioscopen. Wellicht deels op eigen initiatief en deels in opdracht van de regering.
Voor de Oudjaarstrekking van 2018 werden 6,3 miljoen loten verkocht, dus kans van 1 op 6,3 miljoen.Edgarz schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:43:
[...]
Dat zal nog wel even zo doorgaan. Maar wees gerust, statistieken zeggen dat je nog steeds meer kans maakt op de Staatsloterij Jackpot 😉
Op dit moment hebben 82 mensen corona op 17miljoen, dus kans van 1 op 208.000 (edit: correctie op slechte rekenkunsten). Daarnaast zal waarschijnlijk dit aantal in de komende week nog minimaal verdubbelen.
RvM beoordeelt deze uitspraak dus als; niet waar
[ Voor 3% gewijzigd door R.van.M op 05-03-2020 16:07 . Reden: Basisschool niet afgemaakt op gebied van rekenen ]
20 is het wettelijk minimum in nederland.simons schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:34:
[...]
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
En ik zie dus nog geen indicatie dat we preventief scholen e.d. dicht hadden moeten smijten. Nog steeds geïsoleerde gevallen.HallonRubus schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:39:
[Afbeelding]
https://www.rivm.nl/nieuw...formatie-over-coronavirus
[...]
Meeste nieuwe cases lijken in provincie Utrecht te zijn.
Ja, die inschatting kan gerust morgen anders zijn.
UK ook bijna trouwens, en die waren volgens mij nog eerder dan de belgen.
[ Voor 22% gewijzigd door Whuzz op 05-03-2020 15:53 ]
Want? Het is de builenpest niet...TheDeeGee schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:46:
[...]
Dit is erg vervelend allemaal.
Nu krijg je situaties van: "De een zegt A de ander zegt B, laten we het er maar op wagen.", want zo denkt het RIVM blijkbaar.
Terwijl je eigenlijk van het ergste moet uit gaan.
Zolang niet alles bekend is interpreteren medici en gaan hiermee beleid sturen. En ja, de een is voorzichtiger dan de ander, zonder dat er helder gesteld kan worden dat het verschil uit zal maken.
Ik neem aan dat jij ook geen 10 sloten op je deur hebt, maar 1 of 2 zoals ieder ander...
Belgen gaan ook eerder naar winterberg dan Noord-ItalieWhuzz schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:50:
Overigens hebben we met 83 besmettingen België ruimschoots ingehaald, terwijl die al veel langer Covid-19 binnen de grenzen hebben.
Dat is interessant.Whuzz schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:50:
Overigens hebben we met 83 besmettingen België ruimschoots ingehaald, terwijl die al veel langer Covid-19 binnen de grenzen hebben.
Doet België het signifcant anders dan Nederland (serieuze vraag)?
Kunnen ze vier weken op de kids letten als ze thuis moeten blijven, wellicht afspraken maken met hun partner 50-50, ik zie genoeg mogelijkheden.
Ja, maar daar was de eerste besmetting een man die uit Wuhan geevacueerd was, en onder geisoleerde omstandigheden naar een isolatiekamer in een militair ziekenhuis is gebracht. En in Nederland heeft de eerste patient meteen cluster Loon op Zand veroorzaakt.Whuzz schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:50:
En UK? Wat ook die hebben we bijna ingehaald. Die hadden een besmetting via een "superspreader" die via een skigebied was gereisd.bvbal79 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:51:
[...]
Belgen gaan ook eerder naar winterberg dan Noord-Italie
[ Voor 15% gewijzigd door Whuzz op 05-03-2020 15:54 ]
Dan heb jij inderdaad een hele goede werkgever, ik vermoed dat deze regelingen voor het over grote deel van de mensen niet beschikbaar zijn (mkb is nog steeds de grootse werkgever en die zullen het niet hebben vermoed ik maar ook bij mijn werkgever met 5000 werknemers hebben we dit niet)Standeman schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:37:
Bij mijn werkgever kan ik boeken onder het kopje calamiteiten verlof als de scholen dicht gaan. Wanneer ik voor mijn moeder / kinderen moet zorgen is er kortdurend zorgverlof.
Ook wordt er wel een oogje dichtgeknepen als ik mezelf ziek zou melden.
Zoals je snapt, kan ben ik heel blij met mijn werkgever. Al zal ik gewoon thuiswerken indien de scholen dichtgaan. Vanuit de klant is dat ook geen enkel probleem.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Is het een wedstrijd? Of verplassen voor rijksgezondheidsdiensten? Nederland is iets dichtbevolkter dan België. Verder... Gewoon speling der natuur. In ieder geval zijn er geen conclusies aan te verbinden. Alleen speculaties en daarvoor kun je beter op Facebook zijn.Whuzz schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:50:
Jansen van de PVV denkt dat het virus onder controle gebracht kan worden.
[ Voor 22% gewijzigd door MikeyMan op 05-03-2020 15:56 ]
Die superspreader is toch ook al >2 weken geleden?Whuzz schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:53:
[...]
En UK? Wat ook die hebben we bijna ingehaald. Die hadden een besmetting via een "superspreader" die via een skigebied was gereisd.
Is puur een speling van het lot. Dat bestaat ook nog...roffeltjes schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:52:
[...]
Dat is interessant.
Doet België het signifcant anders dan Nederland (serieuze vraag)?
Oh, je trekt anders zelf wél een conclusie. Heb je alles onderzocht om tot de conclusie te komen dat het een speling der natuur isEdgarz schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:55:
[...]
Gewoon speling der natuur. In ieder geval zijn er geen conclusies aan te verbinden. Alleen speculaties en daarvoor kun je beter op Facebook zijn.
Iets met pot en ketel. Ik doe alleen een feitelijke constatering, ik trok geen conclusie.
Zou dat geen 1 op 208.000 moeten zijnR.van.M schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:48:
[...]
Voor de Oudjaarstrekking van 2018 werden 6,3 miljoen loten verkocht, dus kans van 1 op 6,3 miljoen.
Op dit moment hebben 82 mensen corona op 17miljoen, dus kans van 1 op 4,8 miljoen. Daarnaast zal waarschijnlijk dit aantal in de komende week nog minimaal verdubbelen.
RvM beoordeelt deze uitspraak dus als; niet waar
Mijn werkgever valt met ~30 man personeel in het MKB segmentgws24 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:54:
[...]
Dan heb jij inderdaad een hele goede werkgever, ik vermoed dat deze regelingen voor het over grote deel van de mensen niet beschikbaar zijn (mkb is nog steeds de grootse werkgever en die zullen het niet hebben vermoed ik maar ook bij mijn werkgever met 5000 werknemers hebben we dit niet)
Het is wel een ICT detacheerder. Dus thuiswerken is veelal mogelijk.
Ik doelde op contactonderzoeken bij nieuwe besmettingen.HallonRubus schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:47:
[...]
Singapore heeft 112 besmettingen en houdt nog steeds alles precies bij
https://co.vid19.sg/
Met 't aantal besmettingen dat we nu hebben lijkt me dit soort onderzoeken haast onmogelijk werk.
Zolang er geen overtuigende en aantoonbare aanwijzingen zijn voor iets anders is de stelling gewoon waar. Da's namelijk hoe dd natuur grotendeels werkt.Whuzz schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:56:
[...]
Oh, je trekt anders zelf wél een conclusie. Heb je alles onderzocht om tot de conclusie te komen dat het een speling der natuur is![]()
Iets met pot en ketel. Ik doe alleen een feitelijke constatering, ik trok geen conclusie.
Nope.simons schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:34:
[...]
Ik heb er 0. maar ik heb zelf voldoende buffer.
-----------------------------------------------------------------------------
Ik snap die wens om preventief de scholen dicht te gooien niet zo goed. De situatie in NL is helemaal nog niet vergelijkbaar met landen die dat wel doen.
Als het echt nodig is kan dat altijd nog. Doe je het te vroeg, dan win je eigenlijk niets en duurt de sluiting alleen maar langer
Het gaat overigens niet allen om scholen. Er gaan nu al bedrijven over de kop. Als je behalve scholen ook nog bedrijven sluit dan kan er straks een hele trits mensen naar het UWV.
Dat is niet slechts een economisch motief maar heeft ook negatieve gevolgen voor gezinnen. Gevolgen die mogelijk veel groter zijn dan de gevolgen van het Corona virus.
Laten we niet vergeten dat nog geen 2 jaar geleden (griepseizoen 2018) er bijna 10.000 mensen zijn gestorven aan de griep in NL.
Of de Belgen testen minder, of Belgen zieken het thuis uit zonder naar de dokter te gaan, of er gaan minder Belgen op vakantie naar Italie en daardoor minder besmet of.... allemaal koffiedik.Whuzz schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:50:
UK ook bijna trouwens, en die waren volgens mij nog eerder dan de belgen.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.
Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.
• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen is er Het voorbereiden op het coronavirus topic.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus
Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251
Handiger links:
https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0
Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.