[ZT] Nieuwe variant van coronavirus, veroorzaakt Covid-19 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 101 Laatste
Acties:
  • 521.248 views

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 01:51
Wat mij trouwens ook nogal zorgen baart is die gigantische groep vluchtelingen in Turkije en Syrië. Dat nieuws wordt een beetje weggedrukt door het Corona virus. Maar als daar een besmetting opduikt zijn de rapen echt gaar ben ik bang...

Wat helemaal erg is, is wanneer die besmet de grens met Europa oversteken. Die zullen waarschijnlijk niet snel hulp zoeken (want illegaal) en zo heel veel mensen kunnen besmetten. Gelukkig tot op heden daar weinig besmettingen, maar Iran ligt er (relatief) niet ver vandaan.

[ Voor 37% gewijzigd door FireFoz op 04-03-2020 23:39 ]

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:11

SomerenV

It's something!

loekf2 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 23:21:
[...]

Ja is weer open. Personeel heeft de deuren weer open gegooid.

https://www.france24.com/...o-end-coronavirus-protest
Mooi, goed nieuws :) Nu even afwachten hoe de situatie over een weekje of 3 is. De piek moet nog komen denk ik, dus het wordt eerder slechter dan beter. We'll see.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-01 19:35
SomerenV schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 23:33:
[...]

Mooi, goed nieuws :) Nu even afwachten hoe de situatie over een weekje of 3 is. De piek moet nog komen denk ik, dus het wordt eerder slechter dan beter. We'll see.
Hoeveel vakantie gangers moeten er nog terugkomen uit Italie ? Hebben we het gehad als die 900 corps-ballen terug zijn ? Meeste mensen gaan 2 weken met de krokus. Regio's midden en zuid hadden tot vorige week vakantie ? Incubatie tijd van 1-2 weken. Dus nog een week het RIVM aanhoren. Zou me niets verbazen als we tegen die tijd de 100-150 aantikken.

Blijf het wel bezopen vinden dat we nog vluchten uit Iran toestaan. Iran air vliegt 2x of 3x per week op Amsterdam ?

[ Voor 4% gewijzigd door loekf2 op 05-03-2020 00:28 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:11

SomerenV

It's something!

loekf2 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 00:27:
[...]

Hoeveel vakantie gangers moeten er nog terugkomen uit Italie ? Hebben we het gehad als die 900 corps-ballen terug zijn ? Meeste mensen gaan 2 weken met de krokus. Regio's midden en zuid hadden tot vorige week vakantie ? Incubatie tijd van 1-2 weken. Dus nog een week het RIVM aanhoren.

Blijf het wel bezopen vinden dat we nog vluchten uit Iran toestaan. Iran air vliegt 2x of 3x per week op Amsterdam ?
Je ziet dat het virus nu pas echt op stoom begint te komen in bijvoorbeeld Italië en Duitsland. In diverse andere landen neemt het aantal besmettingen ook steeds sneller toe. Genoeg mensen die het virus nu al lang bij zich dragen maar niet ziek genoeg zijn om zich te melden bij het GGD. Die steken anderen aan, die vervolgens ook een tijdje anderen besmetten und so weiter. Waarschijnlijk ook voldoende mensen die zich nergens melden ondanks dat ze ziek thuis zitten omdat 'grieperig'. Onder het mom van 'doe ik anders ook nooit dus nu ook niet' of 'coronavirus of influenza... het is toch maar een griepje, geen zin in al die rompslomp'. Ik heb zelf eind 2017 griep gehad (voor 't eerst in m'n leven overigens). Normaal is m'n weerstand behoorlijk bestendig maar ik hikte toen tegen een burnout aan en m'n lichaam gaf 't compleet op. Toen heb ik een volle week in bed gelegen met griep, spierpijn, warm en dan weer koud en noem maar op. Ik heb me ziek gemeld en that's it. Geen enkele dokter in Nederland die wist dat ik griep had. Nu ben ik redelijk sociaal geïsoleerd (ik ben graag op mezelf) dus de enige die ik in die periode kon besmetten was m'n vriendin :+

Met hoe verbonden alles en iedereen tegenwoordig is is het bijna onbegonnen werk om zo'n virus te stoppen. Het vertragen gaat misschien nog wel lukken, maar meer ook niet. Iemand krijgt een snotneus en wat zere keel, denkt er niet echt bij na want gebeurt ieder jaar dus /care. Die persoon loopt nog vrolijk een weekje rond in ons koude kikkerlandje. Wordt wat zieker, besluit zich toch te melden bij het GGD en blijkt besmet te zijn met Covid-19. Maar in die week voorafgaand zijn er alweer anderen besmet. Dan kun je wel contactonderzoek doen maar dat riedeltje herhaalt zich bij ieder persoon dat besmet blijkt. Zoiets is bijna niet tegen te houden. De kans dat er een besmetting doorheen glipt is vrij groot. Sure, uiteindelijk kom je daar wel achter maar dan ben je al te laat.

Maar goed, daarom moet die piek (denk ik) nog komen. Nu begint het hier op stoom te komen en de besmettingen die nu bekend zijn zijn waarschijnlijk nog maar het topje van de ijsberg.

[ Voor 10% gewijzigd door SomerenV op 05-03-2020 00:41 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
[...]

Hoeveel vakantie gangers moeten er nog terugkomen uit Italie ? Hebben we het gehad als die 900 corps-ballen terug zijn ? Meeste mensen gaan 2 weken met de krokus. Regio's midden en zuid hadden tot vorige week vakantie ? Incubatie tijd van 1-2 weken. Dus nog een week het RIVM aanhoren. Zou me niets verbazen als we tegen die tijd de 100-150 aantikken.
Die reisbewegingen stoppen niet. Er zullen vast pieken zijn in de schoolvakanties, maar op het totaal aantal passagiers zal dat niet zo significant zijn. Zo waren er in 2018 ruim 1.8 miljoen passagiers tussen Schiphol en Italië (alleen al naar Rome en Milaan). En zoals je daar kunt zien zijn er tal van drukke routes en daarin is Schiphol niet uniek.

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
[...]

Mijn vriendin heeft tickets gekocht bij de KLM om begin april naar Zuid Korea te vliegen. De KLM zou daar coulant mee zijn maar ze geven bij verzoek van annulering aan dat ze geen zekerheid kunnen geven en het enkele weken duurt voordat we meer weten.
Heel eerlijk, als we het geld niet terug krijgen en het land tegen die tijd niet rood is, zitten we in april waarschijnlijk gewoon in ZK.

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Joolee schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 03:08:
[...]

Mijn vriendin heeft tickets gekocht bij de KLM om begin april naar Zuid Korea te vliegen. De KLM zou daar coulant mee zijn maar ze geven bij verzoek van annulering aan dat ze geen zekerheid kunnen geven en het enkele weken duurt voordat we meer weten.
Heel eerlijk, als we het geld niet terug krijgen en het land tegen die tijd niet rood is, zitten we in april waarschijnlijk gewoon in ZK.
Heel verstandig, koste wat kost reizen.

Reizigers die nu nog perse weg willen zouden bij terug komst een maand in de isoleercel moeten.

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-01 18:02
Mijn bejaarde vader met hartproblemen wil over een maand via Hong Kong naar China reizen want "tegen die tijd is het veiliger" 8)7

Als er uberhaupt nog wat die richting in vliegt dan

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Ketho schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 04:34:
Mijn bejaarde vader met hartproblemen wil over een maand via Hong Kong naar China reizen want "tegen die tijd is het veiliger" 8)7

Als er uberhaupt nog wat die richting in vliegt dan
Het is niet geheel ondenkbaar dat china dan één van de veiligste landen ter wereld is als 't gaat om Corona, ironisch gezien. Veel resistente doktoren, veel resistente mensen, extreme veiligheidsmaatregelen, weinig mensen op straat.

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
TheDeeGee schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 04:26:
[...]

Reizigers die nu nog perse weg willen zouden bij terug komst een maand in de isoleercel moeten.
Zowel de KLM, overheden die heel veel corona-patienten hebben en de reiziger zelf zouden hun verantwoordelijkheid moeten nemen.
Voor KLM moet het geld gewoon terug, overheden moeten alleen nog noodzakelijke reizen toelaten (zowel de overheid bij plaats van vertrek als de plaats van aankomst).. Verder dienen reizigers die toch reizen gestraft te worden met op z'n minst geldboetes van honderden euro's.

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

[...]

Als het aan mij zou liggen bleef je daar dan totdat Corona voorbij was, Nederland kwam je niet meer in.

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03:16
Het is makkelijk om te zeggen dat KLM verantwoordelijkheid moet nemen. Dat doen ze a (deels) door geen wijzigingskosten in rekening te brengeb bij alle reizigers die tickets voor 1 maart hebben geboekt voor vluchten t/m mei. Je mag ook kiezen om het bedrag als tegoed te houden en een andere ticket, zelfs naar een andere bestemming.

Alleen "noodzakelijke" reizen toestaan: hoe denk je dat te controleren? Grensposten weer bemannen? Weet je wat voor impact het heeft op Nederland die signifcant drijft op internationale handel?

Of je naar Zuid Korea / China moet reizen binnen nu en enkele maanden: de situatie verandert continue. Het is niet alleen het evt risico dat je loopt om aldaar ziek te worden maar denk er aan:

- met het stijgende aantal nieuwe COVID-19 zieken in Nederland, het is niet ondenkbaar dat ook Nederland op de lijst komt van risicogebieden. Dan is het de vraag of je dan andere gebieden in komt zonder in dat land meteen in quarantaine wordt gezet

- bij terugkomt in Nederland loop je de kans op verplicht thuisquarantine

[ Voor 10% gewijzigd door Chief op 05-03-2020 05:23 ]

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
simons schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 05:20:
[...]

Als het aan mij zou liggen bleef je daar dan totdat Corona voorbij was, Nederland kwam je niet meer in.
want? omdat de kans ongeveer 1 op een miljoen is dat hij en zijn vriendin terugkomen met Corona?
En sowieso, RIVM is zeer stellig in het feit dat Corona ''niet zo besmettelijk'' is. Dus maak van die kans maar 1 op ong 10 miljoen.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:03
Ik was afgelopen dinsdag in het ziekenhuis in Sittard en verbaasde me daar dat er helemaal niks te merken was van een verscherpt protocol...

Er waren daar bijvoorbeeld geen extra handwas stations, geen instructies over hoe te handelen (handen desinfecteren voor en na bezoek dat soort dingen). Er waren überhaupt geen beperkingen of ook maar iets dat je zou kunnen laten denken dat je hier vlakbij een besmettingshaard bent en dat in een ziekenhuis... Meest verbaasde ik me nog over hoe zelfs zoiets simpels als geen fysiek contact tussen artsen of personeel en patiënten wanneer het niet noodzakelijk is, nog niet was ingevoerd.

Hoe anders is het dan in het ziekenhuis in Heinsberg:
Bij alle deuren die niet automatisch zijn, staan mensen. Je mag de lift niet zelf bedienen, als je binnenkomt moet je verplicht je handen desinfecteren en je moet door zo'n bad lopen met je schoenen. je mag zelfs de deur van de kamer niet zelf open en dicht doen.
Er staan bij de ingang mensen met zo'n infrarood scanner om ziek bezoek te weren.
Bij de toiletten hebben ze een tafel neergezet met daarop doekjes, daarmee moet je de deur open doen van de WC zelf. En je kon ook mond-kapjes krijgen bij de receptie.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Verwijderd

[...]

Dat is goed dom natuurlijk. Precies het egoistische gedrag dat er voor heeft gezorgd dat Corona al zo ver is gekomen, jou overkomt natuurlijk niets, toch?

Het is altijd de ver van je bed show totdat er straks een zwakker lid van je gezin/familie dood gaat. Was het je dan nog steeds waard? Geld geld geld, alsof dat zo belangrijk is.

Ik zal het bericht nog afsluiten met goed nieuws voor je, je kan je tickets iig omzetten in een tegoedbon die 1jr geldig is.

https://www.nu.nl/economi...kets-gratis-omboeken.html

• paragon
  • Laatst online: 04:53
Reisplannen of heeft u al geboekt, maar twijfelt u of uw reis door kan gaan? Dan biedt KLM u de helpende hand. U kunt nu tijdelijk zonder kosten uw ticket wijzigen; dat scheelt tot wel €150 per ticket. U kunt zowel de periode als de bestemming wijzigen. Deze optie geldt voor alle tickets op KLM, Air France en Delta Air Lines vluchten wereldwijd, voor boekingen tot en met 31 maart 2020 en voor reizen met vertrek tot en met 31 mei 2020. Zo bent u flexibel en bepaalt u zelf wanneer u vliegt en waarheen.
Gisteren voor 1500 al in mn inbox

Prima regeling.

• ed1703
  • Niet online
paragon schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 06:07:
[...]

Gisteren voor 1500 al in mn inbox

Prima regeling.
Er zijn mensen en nu wil ik er ook geen FWP van maken, die zolang dit duurt helemaal niet meer willen reizen, dan is dit dus geen goede regeling. Want dit is ook over een jaar zeer waarschijnlijk nog niet opgelost.

• Phusebox
ed1703 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 06:30:
[...]

Er zijn mensen en nu wil ik er ook geen FWP van maken, die zolang dit duurt helemaal niet meer willen reizen, dan is dit dus geen goede regeling. Want dit is ook over een jaar zeer waarschijnlijk nog niet opgelost.
Mocht het virus niet uitdoven (om de volgende winter opnieuw weer de kop opsteken) dan maakt het ook niet meer uit of je reist of niet. Dan is het overal. Tenzij je jezelf gaat opsluiten natuurlijk.

Verwijderd

[...]

Als het er over een jaar nog is, dan is het ook echt overal wel inmiddels. Of je dan thuis zit of in verweggistan maakt dan niet meer uit.

• paragon
[...]

We leven niet in een perfecte wereld, dus om iedereen tegemoet te komen is best lastig. Ze bieden iig een optie. En wat anderen al zeggen als het over een jaar nog, maakt het of niet uit of het wordt tzt anders geregeld. Als we een jaar niet vliegen zijn de KLM etc er toch niet meer...

• ed1703
  • Niet online
paragon schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 06:57:
[...]

We leven niet in een perfecte wereld, dus om iedereen tegemoet te komen is best lastig. Ze bieden iig een optie. En wat anderen al zeggen als het over een jaar nog, maakt het of niet uit of het wordt tzt anders geregeld. Als. We een jaar niet vliegen zijn de KLM etc er toch niet meer...
Dan ga je er vanuit dat dit in die mate naar alle landen overslaat en ja het is wel zeker dat iig een aantal airlines alle zeilen moeten bijzetten om dit te overleven. Een aantal in Azië stond al op omvallen en dit is waarschijnlijk het laatste zetje.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Phusebox schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 06:45:
[...]

Mocht het virus niet uitdoven (om de volgende winter opnieuw weer de kop opsteken) dan maakt het ook niet meer uit of je reist of niet. Dan is het overal. Tenzij je jezelf gaat opsluiten natuurlijk.
Het gaat niet uitdoven. Wat wel uitdooft (wat je nu al langzaam ziet gebeuren) is de nieuwshype er rondom heen. Idem als bij de Mexicaanse griep. Die kwam verder in het griepseizoen (en daarop) tot volle potentie (in verspreiding, niet in dodenaantallen). Maar toen was het nieuws al elders en haalde iedereen zijn schouders op.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyberpope op 05-03-2020 07:39 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:18

Kheos

FP ProMod
TheDeeGee schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 04:26:
[...]

simons schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 05:20:
[...]

Verwijderd schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 05:43:
[...]

Dat is goed dom natuurlijk. Precies het egoistische gedrag dat er voor heeft gezorgd dat Corona al zo ver is gekomen, jou overkomt natuurlijk niets, toch?

Het is altijd de ver van je bed show totdat er straks een zwakker lid van je gezin/familie dood gaat. Was het je dan nog steeds waard? Geld geld geld, alsof dat zo belangrijk is.

Ik zal het bericht nog afsluiten met goed nieuws voor je, je kan je tickets iig omzetten in een tegoedbon die 1jr geldig is.

Wat verwachten jullie precies wat er gebeurt als ze toch gaan en wat er gebeurt als ze niet gaan?

Corona is hier nu. Dat was 100% voorspelbaar. Punt. Die ene vlucht met die ene patiënt die een kans heeft van 1 op wat? 10000? 100000 om besmet te zijn gaat daar absoluut niks aan veranderen.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:43
loekf2 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 23:19:
Gaan we weer:

[...]

Patient: ziek... Verpleging/arts: ziek

Kost het meer dan een week om te vragen of ie misschien in Italie was geweest of familie die daar geweest was ?
(ja patienten hebben ook een breng plicht)
Ja, dit baart mij ook nogal zorgen. Ronduit naïef, onprofessioneel en juist datgene wat we in deze tijden niet moeten hebben (medisch personeel dat ziek wordt of medische faciliteiten die gesloten worden".

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Cyberpope schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 07:22:
[...]

Het gaat niet uitdoven. Wat wel uitdooft (wat je nu al langzaam ziet gebeuren) is de nieuwshype er rondom heen. Idem als bij de Mexicaanse griep. Die kwam verder in het griepseizoen (en daarop) tot volle potentie. Maar toen was het nieuws al elders en haalde iedereen zijn schouders op.
Nou, het zou wel kunnen zijn dat de verspreiding ingeperkt wordt. Er zijn nou eenmaal in de zomer minder mensen met een luchtweginfectie, dus er lopen minder mensen in elkaars gezicht te hoesten/niezen. Dus in die zin zou er wel een beperking van het aantal nieuwe gevallen kunnen optreden. Beleid van het RIVM is er ook deels op geënt om de zomer te halen.

Zit overigens zelf ook wel in dubio hoor. Eind maart een wintersport gepland naar Frankrijk. Laagseizoen, dus er is meestal geen kip. Loop ik dan heel veel meer risico dan in het druk bevolkte Nederland te blijven? Ik weet het niet.

Last minute naar Milaan zou ik wel even laten, maar daar is het risico op blootstelling ook wat hoger. We wachten het reisadvies maar even af.

@JeroenNietDoen Zolang er geen vaccin is, is het een zekerheid dat ook (/juist?) Medisch personeel besmet raakt. Nog een reden om vooral te sturen op zoveel mogelijk spreiding van het aantal gevallen. Hoop wel op wat voortschrijdend inzicht op basis van de gevallen deze week natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 05-03-2020 07:35 ]

• JeroenNietDoen
MikeyMan schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 07:33:
[...]
@JeroenNietDoen Zolang er geen vaccin is, is het een zekerheid dat ook (/juist?) Medisch personeel besmet raakt. Nog een reden om vooral te sturen op zoveel mogelijk spreiding van het aantal gevallen. Hoop wel op wat voortschrijdend inzicht op basis van de gevallen deze week natuurlijk.
Via sociale contacten ja. Via het werk zou niet mogen gebeuren. Daar kan je het niet spreiden omdat de besmetter daar nog wel even blijft. Je kunt het niet hebben dat de helft van een ziekenhuis team 4 weken in de lappenmand ligt. Beschermende kleding etc zou een voorschrift moeten zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door JeroenNietDoen op 05-03-2020 07:40 ]

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:41
Het zou boeiend zijn om eens te onderzoeken wat de angst voor het virus met mensen doet en wat factoren zijn die mensen angstig maken. Ik kan wel een aantal hypotheses bedenken:
- banger als je meer in isolatie leeft;
- banger als je meer tijd doorbrengt op internet;
- meer stress etc
Zou eigenlijk wel goed zijn om er nu psychologisch onderzoek naar te doen.

• ed1703
  • Niet online
giantgiantus schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 07:42:
Het zou boeiend zijn om eens te onderzoeken wat de angst voor het virus met mensen doet en wat factoren zijn die mensen angstig maken. Ik kan wel een aantal hypotheses bedenken:
Vooral dit:
Fora, Twitter, Nieuwswebsites

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-01 10:59
Maar stuk voor stuk verliezen wij nu onze medische soldaten: Ook ziekenhuispersoneel in Eindhoven en Den Bosch besmet met corona - https://nos.nl/l/2325850
Phusebox schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 05:42:
Ik was afgelopen dinsdag in het ziekenhuis in Sittard en verbaasde me daar dat er helemaal niks te merken was van een verscherpt protocol...

Er waren daar bijvoorbeeld geen extra handwas stations, geen instructies over hoe te handelen (handen desinfecteren voor en na bezoek dat soort dingen). Er waren überhaupt geen beperkingen of ook maar iets dat je zou kunnen laten denken dat je hier vlakbij een besmettingshaard bent en dat in een ziekenhuis... Meest verbaasde ik me nog over hoe zelfs zoiets simpels als geen fysiek contact tussen artsen of personeel en patiënten wanneer het niet noodzakelijk is, nog niet was ingevoerd.

Bij alle deuren die niet automatisch zijn, staan mensen. Je mag de lift niet zelf bedienen, als je binnenkomt moet je verplicht je handen desinfecteren en je moet door zo'n bad lopen met je schoenen. je mag zelfs de deur van de kamer niet zelf open en dicht doen.
Er staan bij de ingang mensen met zo'n infrarood scanner om ziek bezoek te weren.
Bij de toiletten hebben ze een tafel neergezet met daarop doekjes, daarmee moet je de deur open doen van de WC zelf. En je kon ook mond-kapjes krijgen bij de receptie.

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
giantgiantus schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 07:42:
- banger als je meer in isolatie leeft;
- meer stress etc
Zou eigenlijk wel goed zijn om er nu psychologisch onderzoek naar te doen.
De media en het internet zijn in positieve en negatieve zin een katalysator. In het geval van het virus zorgt het voor meer paniek want iedereen heeft een mening erover. Allemaal zogenaamde specialisten die het beter weten dan de betrokken instanties als WHO en RIVM. En veel mensen geloven alles wat ze lezen. Ik ben ook benieuwd wat de economische gevolgen zullen zijn. Ik denk namelijk dat deze media, internet en fora als deze ervoor zorgt dat deze groter zal zijn dan nodig is. En dan is de economische crisis het volgende om met zijn allen over zorgen te maken. Complete massahysterie. En dat veroorzaakt misschien ook wel een tweedeling in de maatschappij. Een groep die een tegengeluid wil geven tegen de andere groep. Een mooie casus voor psychologen inderdaad.

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-01 15:40
JeroenNietDoen schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 07:37:
[...]

Via sociale contacten ja. Via het werk zou niet mogen gebeuren. Daar kan je het niet spreiden omdat de besmetter daar nog wel even blijft. Je kunt het niet hebben dat de helft van een ziekenhuis team 4 weken in de lappenmand ligt. Beschermende kleding etc zou een voorschrift moeten zijn.
De kans dat een willekeurige ziekenhuismedewerker Corona oploopt is vooralsnog nihil. Van de 1.25 mln mensen werkzaam in de zorg hebben we nu hoeveel besmettingen? 5?

Ja, je wil het virus voor zijn en de zaak indammen, maar er is wel wat meer dan alleen het virus dat op het spel staat. Denk je niet dat je dan alles en iedereen compleet bang maakt? Ik ben bepaald geen fan van gaslighting.

• JeroenNietDoen
roffeltjes schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 07:53:
[...]
De kans dat een willekeurige ziekenhuismedewerker Corona oploopt is vooralsnog nihil. Van de 1.25 mln mensen werkzaam in de zorg hebben we nu hoeveel besmettingen? 5?

Ja, je wil het virus voor zijn en de zaak indammen, maar er is wel wat meer dan alleen het virus dat op het spel staat. Denk je niet dat je dan alles en iedereen compleet bang maakt? Ik ben bepaald geen fan van gaslighting.
Eh volgens mij heb je geen flauw waar ik op doel en mis je tevens het grotere plaatje.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Ik heb bekenden in Vietnam en daar zijn de scholen sinds de eerste besmettingen in het noorden in het hele land dicht. Gezinnen zitten bij hun families in de dorpen en zijn uit de stad weg gegaan in veel gevallen. Vietnam heeft net zo'n politiek en overheidssysteem als China, dus zodra er iets gebeurd wordt het zonder discussie of debat aangepakt. Heeft soms z'n voordelen, al hoor je als inwoner dus niet wat er gebeurt, waar het gebeurt of wanneer het gebeurt.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!

• ANdrode
  • Niet online

Als je kritisch naar de RIVM briefing kritisch hebt geluisterd:
  • Handen wassen werkt goed. Handen desinfecteren werkt tegen bacteriën, tegen dit virus is de werking onbekend.
  • Handcontact vermijden werkt goed.
  • Afstand houden (1-1.5m werkt goed, behalve bij mist)
  • Vrijwel alle verspreiding is waarschijnlijk via aanhoesten/aan-niesen.
  • Vrijwel geen verspreiding bij hoesten, zonder behandeling waarbij mist ontstaat zoals in het ziekenhuis, buiten 1.5m
Dan kan je wel veel security theater toevoegen maar kan je beter common sense gebruiken. Ja, met een poortje pak je bezoekers met hoge koorts er uit. Maar dat hebben ze vaak zelf ook wel door.

[ Voor 3% gewijzigd door ANdrode op 05-03-2020 08:07 ]

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online
westlym schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 07:50:
Maar stuk voor stuk verliezen wij nu onze medische soldaten: Ook ziekenhuispersoneel in Eindhoven en Den Bosch besmet met corona - https://nos.nl/l/2325850

[...]
Dit is één van de grootste gevaren in mijn ogen. In het LUMC (maar dit gebeurt in bijna alle ziekenhuizen) wordt er een strikt protocol gehandhaafd dat er geen handcontact meer mag zijn tussen medewerkers onderling en patiënten en zijn er meer (kleine) maatregelen. Ook zijn er in de (academische) ziekenhuizen grote teams bezig om te kijken naar de opties voor het opschalen van de corona zorg. Dit gaat zelfs zo ver dat bepaalde afdelingen compleet gesloten worden om daar corona patiënten op te kunnen vangen. Achter de schermen gebeurt er veel meer dan de meeste mensen denk ik verwachten.

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-01 15:40
JeroenNietDoen schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 07:56:
[...]

Eh volgens mij heb je geen flauw waar ik op doel en mis je tevens het grotere plaatje.
Als je het niet hebt op beschermende kleding voor ziekenhuispersoneel ben ik je inderdaad kwijt. Betreft het grote plaatje, ik denk dat ik wel een redelijk beeld heb van het grotere plaatje, al ben ik zoals de meesten van ons geen viroloog. Ik denk dat het RIVM met het "geen paniek"mantra gelijk heeft. Paniek voetbal hebben we nu niks aan.
Maarten2212 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:03:
[...]
Dit is één van de grootste gevaren in mijn ogen. In het LUMC (maar dit gebeurt in bijna alle ziekenhuizen) wordt er een strikt protocol gehandhaafd dat er geen handcontact meer mag zijn tussen medewerkers onderling en patiënten en zijn er meer (kleine) maatregelen.
Ik vind dit echt heel goed, maar als je ziet wat de verspreiding en impact is van Griep en E-Coli is dit natuurlijk iets wat gewoon standaard moet zijn (één van de grootste sprongen in levensverwachting kwam zodra verloskundigen hun handen gingen wassen).

Nou ja, totdat Corona losbarst minder Griep in Nederland, mensen wassen hun handjes en blijven eerder thuis (ja, de griepstatistiek is relatief mild gezien de laatste jaren en ja, dat verband is puur speculatie).

[ Voor 24% gewijzigd door roffeltjes op 05-03-2020 08:12 ]

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:13

In geleen is ook iemand besmet trouwens, volgens mij alleen te lezen op de site van de limburger.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-01 20:42
Op dit moment zijn er in mijn nabije omgeving veel mensen gewoon verkouden. Ik zelf nies ook regelmatig, mijn partner en kinderen ook. Het is niet waarschijnlijk dat wij het corona virus hebben maar dat het een gewone verkoudheid iszoals zoveel Nederlanders in deze periode. Maar stel nu dat wij het virus vandaag binnen zouden krijgen dan vormen mensen met een een gewone verkoudheid (omdat ze al niezen) toch veel eerder een verhoogd risico?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Maarten2212
  • Nu online
roffeltjes schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:08:
[...]

Ik vind dit echt heel goed, maar als je ziet wat de verspreiding en impact is van Griep en E-Coli is dit natuurlijk iets wat gewoon standaard moet zijn (één van de grootste sprongen in levensverwachting kwam zodra verloskundigen hun handen gingen wassen).
Als de handen goed gewassen worden na handcontact is er maar een kleine kans op besmetting, wel moeten de handen dan goed gewassen geworden.

Beetje offtopic, maar waar jij daarnaast naar refereert klopt niet helemaal. Het zijn de juist de artsen (en niet de verpleegkundigen) die aan de slechtste handhygiëne doen, daar had Ignaz Semmelweis halverwege de 19e eeuw al onderzoek naar gedaan. Ook hedendaags zijn de artsen veel lakser in de handhygiëne dan de verpleegkundigen, wat een erg kwalijke zaak is aangezien artsen op een dag veel meer patiënten zien dan verpleegkundigen over het algemeen (een verpleegkundige verpleegt op een afdeling 1-4 patiënten, een arts loopt de hele afdeling over voor visite).

• Joolee
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 05:43:
[...]

Als het zo gevaarlijk is, waarom is er dan, volgens het Ministerie van Buitenlandse Zaken, geen enkel stuk in dat land dat rood is? Tegen die tijd zitten we in Nederland ook met enkele honderden gevallen, Korea is een heel stuk groter en mensen nemen veel meer voorzorgsmaatregelen dus in theorie loop ik daar zelfs minder kans om besmet te raken ;)

De klm wil pas over enkele weken uitsluitsel geven over het al dan niet terug krijgen van geld dus het is erg lastig om wat anders te gaan plannen.

Bovendien ben ik de afgelopen weken in de Filipijnen, Maleisië, Nepal en Thailand geweest. Ik vermoed dat jij mij überhaupt niet in Nederland terug wil hebben :+ Overigens geen probleem, zo lang het lukt (met alle reisbeperkingen) zit ik hier nog wel een paar maanden.

[ Voor 3% gewijzigd door Joolee op 05-03-2020 08:20 ]

• Cobb
Maarten2212 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:17:
[...]

Als de handen goed gewassen worden na handcontact is er maar een kleine kans op besmetting, wel moeten de handen dan goed gewassen geworden.

).
Dat vind ik dus helemaal geen gerusttelling. Ik heb naar school gaande kinderen. Met klasgenootjes die terug zijn van vakantie uit o.a. Lombardije. School heeft schroef flessen handzeep en rollen keukenpapier staan. Ook zou extra aandacht worden gevraagd voor het handen wassen. Ik vraag mijn kinderen hoe vaak ze nu hun handen hebben moeten wassen op school en dan krijg ik als antwoord 0 keer. Dat is toch niet uit te leggen?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• ijdod
  • Laatst online: 07:09
Maarten2212 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:03:
[...]

Dit is één van de grootste gevaren in mijn ogen. In het LUMC (maar dit gebeurt in bijna alle ziekenhuizen) wordt er een strikt protocol gehandhaafd dat er geen handcontact meer mag zijn tussen medewerkers onderling en patiënten en zijn er meer (kleine) maatregelen. Ook zijn er in de (academische) ziekenhuizen grote teams bezig om te kijken naar de opties voor het opschalen van de corona zorg. Dit gaat zelfs zo ver dat bepaalde afdelingen compleet gesloten worden om daar corona patiënten op te kunnen vangen. Achter de schermen gebeurt er veel meer dan de meeste mensen denk ik verwachten.
Klopt. Voor de dagelijkse gang van zaken is qua besmettingsbeperking in feite gewoon het griepprotocol van kracht.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Phusebox
Cyberpope schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 07:22:
[...]

Het gaat niet uitdoven. Wat wel uitdooft (wat je nu al langzaam ziet gebeuren) is de nieuwshype er rondom heen. Idem als bij de Mexicaanse griep. Die kwam verder in het griepseizoen (en daarop) tot volle potentie (in verspreiding, niet in dodenaantallen). Maar toen was het nieuws al elders en haalde iedereen zijn schouders op.
Met uitdoven bedoel ik dat het misschien net als de andere griepvarianten zijn seizoen kent, en zoals ik schreef in de zomer op een laag pitje staat en in de winter weer de kop op steekt.

• Maarten2212
  • Nu online
Cobb schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:20:
[...]

Dat vind ik dus helemaal geen gerusttelling. Ik heb naar school gaande kinderen. Met klasgenootjes die terug zijn van vakantie uit o.a. Lombardije. School heeft schroef flessen handzeep en rollen keukenpapier staan. Ook zou extra aandacht worden gevraagd voor het handen wassen. Ik vraag mijn kinderen hoe vaak ze nu hun handen hebben moeten wassen op school en dan krijg ik als antwoord 0 keer. Dat is toch niet uit te leggen?
20 seconde met warm water en zeep zou afdoende moeten zijn. Maar zeker bij (jonge) kinderen snap ik dat het lastig is, de instructie zou wel gegeven moeten worden. Gek genoeg zijn kinderen op dit moment geen groep met een verhoogd risico (wat ze normaal gesproken wel zijn bij luchtweginfecties), het is nog niet helemaal bekend hoe dat kan. Je mag hopen dat de ouders ook hun verantwoordelijkheid nemen en bij de eerste luchtwegklachten hun kinderen thuis laten.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik snap echt nog steeds niets wat organisatoren van grote feesten aan het doen zijn. Ultra Miami is gisteren afgelast (eind Maart), maar Don't let daddy know morgen in de RAI stuurde gisteren een statement de deur uit dat door Corona ze genoodzaakt zijn 2 van de 3 stages te sluiten en iedereen bij 1 stage te proppen. Dat maakt het besmettingsgevaar toch nog veel hoger of mis ik iets?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Phusebox
ANdrode schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:02:
[...]

Als je kritisch naar de RIVM briefing kritisch hebt geluisterd:
  • Handen wassen werkt goed. Handen desinfecteren werkt tegen bacteriën, tegen dit virus is de werking onbekend.
  • Handcontact vermijden werkt goed.
  • Afstand houden (1-1.5m werkt goed, behalve bij mist)
  • Vrijwel alle verspreiding is waarschijnlijk via aanhoesten/aan-niesen.
  • Vrijwel geen verspreiding bij hoesten, zonder behandeling waarbij mist ontstaat zoals in het ziekenhuis, buiten 1.5m
Dan kan je wel veel security theater toevoegen maar kan je beter common sense gebruiken. Ja, met een poortje pak je bezoekers met hoge koorts er uit. Maar dat hebben ze vaak zelf ook wel door.
Leuk maar de common sense wordt dus niet door artsen en verplegend personeel gebruikt:
- artsen geven gewoon iedereen een hand en wassen tussendoor hun handen niet
- ander personeel heb ik ook nergens extra hun handen zien wassen
- afstand houden deden artsen ook niet, als je niet iemand fysiek hoeft te onderzoeken hoef je ook niet op zijn/haar lip te zitten toch?

Dus, misschien heb je mijn post niet goed gelezen, was ik niet duidelijk of niet begrepen, maar ik heb die common sense wel maar het ziekenhuis hier denkt "ach het loopt wel los".

Door iets van waarschuwingen of extra voorzieningen te treffen voor het wassen van handen geef je in ieder geval het signaal dat je er mee bezig bent. Dat is nu totaal niet aanwezig. Dan snap ik wel dat je personeel besmet raakt als je zo laks bent.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-01 10:36
Maarten2212 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:25:
[...]

20 seconde met warm water en zeep zou afdoende moeten zijn. Maar zeker bij (jonge) kinderen snap ik dat het lastig is, de instructie zou wel gegeven moeten worden. Gek genoeg zijn kinderen op dit moment geen groep met een verhoogd risico (wat ze normaal gesproken wel zijn bij luchtweginfecties), het is nog niet helemaal bekend hoe dat kan. Je mag hopen dat de ouders ook hun verantwoordelijkheid nemen en bij de eerste luchtwegklachten hun kinderen thuis laten.
Komt dat niet doordat het immuunsysteem bij kinderen vaker actief is?

• FireFoz
ed1703 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 07:46:
[...]

Vooral dit:

[...]

Fora, Twitter, Nieuwswebsites
Vooral user generated content zoals fora en Facebook. Daar (hier ook) wordt de ene verkeerde aanname na de andere gepost, alsmede links naar fake news en andere dingen die de hysterie alleen maar vergroten.

Iedereen is ineens viroloog en kan medische wetenschappelijke artikelen in het Engels lezend begrijpen en daar conclusies uit trekken.

Als je alleen rtlnieuws/nos volgt valt het wel mee. Zou denk ik voor veel mensen wel beter zijn.

Verwijderd

Deze kant gaan we niet op. Lees de topicwaarschuwing nog eens na over complottheorieën

[ Voor 90% gewijzigd door janvanduschoten op 05-03-2020 09:50 ]

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Cobb schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:20:
[...]

Uhm ja, niet om je ongeruster te maken dan je al bent maar op een basisschool en dan zeker de onderbouw is dit kansloos.
Mijn zoontje zit in groep twee en is permanent verkouden. Ze zitten permanent onder de snot en over elkaar heen, zijn kleding zit er na een dag school uit als een gebruikte zakdoek. Hij veegt zijn eigen neus af aan zijn hand en dan z'n kleding of anderen doen dat of hij doet dat bij anderen. Het is 1 grote snotorgie. En ze wassen hun handen daar wel, na het toiletteren, voor het eten, zit vrij strikte juf op. Maar ondanks dat, elke keer als iemand een loopneus heeft gaat het gewoon de klas rond. Normaliter wel goed voor de afweer, maar nu niet ideaal voor het tegengaan van de verspreiding van corona. Overigens worden kinderen er nauwelijks ziek van begrijp ik, verspreiden ze het dan wel als ze besmet zijn?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!

• _Bailey_
  • Niet online
Teknix1982 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 07:52:
[...]

Allemaal zogenaamde specialisten die het beter weten dan de betrokken instanties als WHO en RIVM.
je vergeet ook de Tweakers in dit topic die zeer overtuigd zijn van het feit dat de preventieve maatregelen, genomen door Ministers van oa Volksgezondheid en Binnenlandse Zaken van de diverse landen als de VS, Italie, Frankrijk en Duitsland geen nut hebben.
En dit slechts doen voor politieke redenen.

Ook wel een dingetje dus, forumleden van Tweakers die kennelijk meer kennis hebben over deze maatregelen tov de buitenlandse overheden.

• Maarten2212
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:31:
[...]

Meer besmettingen = meer opnamens = meer winst. Laten we niet vergeten dat de zorg geprivatiseerd is.
Ik vind het heel erg kwalijk wat je hier impliceert en ik hoop dat je het niet zo bedoeld. Denk je werkelijk dat artsen hun handen slechter wassen om zo meer besmettingen te krijgen binnen het ziekenhuis en zo meer werk te krijgen? Dat is echte complete nonsense.
Naast het feit dat je als arts de titel arts dan niet waard bent zitten de ziekenhuizen al op maximale capaciteit, ze moeten behandelingen annuleren (=kost veel geld) om patiënten met corona te kunnen helpen. Ik vind dit een walgelijke reactie.

Verwijderd

Maarten2212 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:39:
[...]

Ik vind het heel erg kwalijk wat je hier impliceert en ik hoop dat je het niet zo bedoeld. Denk je werkelijk dat artsen hun handen slechter wassen om zo meer besmettingen te krijgen binnen het ziekenhuis en zo meer werk te krijgen? Dat is echte complete nonsense.
Naast het feit dat je als arts de titel arts dan niet waard bent zitten de ziekenhuizen al op maximale capaciteit, ze moeten behandelingen annuleren (=kost veel geld) om patiënten met corona te kunnen helpen. Ik vind dit een walgelijke reactie.
Ik geef hier niet de artsen de schuld, maar diegene die verantwoordelijk zijn voor het installeren van handenwas-stations, etc. Oftewel de hogere lagen. Zij bepalen uiteindelijk ook hoeveel patiënten er behandeld moeten worden en kiezen er blijkbaar voor dat ze liever veel patiënten willen dan extra tijd tussen patiënten voor de artsen om hun handen te wassen, etc.

Laat dat eens achterwege.

[ Voor 5% gewijzigd door tweakduke op 06-03-2020 11:36 ]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Geert1976 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:37:
[...]

je vergeet ook de Tweakers in dit topic die zeer overtuigd zijn van het feit dat de preventieve maatregelen, genomen door Ministers van oa Volksgezondheid en Binnenlandse Zaken van de diverse landen als de VS, Italie, Frankrijk en Duitsland geen nut hebben.
En dit slechts doen voor politieke redenen.

Ook wel een dingetje dus, forumleden van Tweakers die kennelijk meer kennis hebben over deze maatregelen tov de buitenlandse overheden.
Er zijn wellicht ook tweakers die denken dat er die maatregelen misschien wel nut hebben, maar dat er meer zaken meespelen dan 'nut'.
Duur van de maatregelen, bij-effectten van de maatregelen, en inderdaad, op de lange termijn ook een meetbare toegevoegde waarde.
Iets wat overigens ook -in dit stadium- door de RIVM wordt onderschreven.

• Joolee
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:24:
[...]

Met uitdoven bedoel ik dat het misschien net als de andere griepvarianten zijn seizoen kent, en zoals ik schreef in de zomer op een laag pitje staat en in de winter weer de kop op steekt.
Het is sowieso geen griepvariant en in veel van de landen die je op de verspreidingskaarten ziet zijn de temperaturen nu in de winter vergelijkbaar of zelfs hoger dan die van Nederland in de zomer. Trump roept genoeg om soms gelijk te hebben maar ik vrees dat het niet zomaar gaat uitdoven in de zomer.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:49

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kheos schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 07:25:
[...]

[...]

[...]

Wat verwachten jullie precies wat er gebeurt als ze toch gaan en wat er gebeurt als ze niet gaan?

Corona is hier nu. Dat was 100% voorspelbaar. Punt. Die ene vlucht met die ene patiënt die een kans heeft van 1 op wat? 10000? 100000 om besmet te zijn gaat daar absoluut niks aan veranderen.
Maar 7 miljard mensen bestaan uit net zoveel individuen. Jouw logica is pure egocentrische onzin. Zullen we dan ook allemaal, ieder voor zich, gaan stelen, niet meer aan het milieu denken of gillend over straat? 1 persoon maakt toch niet uit. Totdat 7 miljard mensen zo denken.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• ijdod
Phusebox schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:27:
[...]
Door iets van waarschuwingen of extra voorzieningen te treffen voor het wassen van handen geef je in ieder geval het signaal dat je er mee bezig bent. Dat is nu totaal niet aanwezig. Dan snap ik wel dat je personeel besmet raakt als je zo laks bent.
Ik ken jou specifieke ziekenhuis uiteraard niet, maar ik weet wel dat er in het ziekenhuis waar ik zelf werk achter de schermen veel dingen gebeuren die bezoekers en patienten niet zien. Ook zijn er zaken waarvan een leek denk 'OMG dat dit kan in Nederland' die op basis van onderzoek in de praktijk niet uit maken.

Niet dat alles 'dus' perfect is. Zo hing er vroeger overal desinfectiemiddel, maar dat is met de crisis uit niet patientgebonden afdelingen wegbezuinigd.

• Phusebox
Joolee schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:48:
[...]
Het is sowieso geen griepvariant en in veel van de landen die je op de verspreidingskaarten ziet zijn de temperaturen nu in de winter vergelijkbaar of zelfs hoger dan die van Nederland in de zomer. Trump roept genoeg om soms gelijk te hebben maar ik vrees dat het niet zomaar gaat uitdoven in de zomer.
In dat geval is mijn originele bericht nog meer waar, straks is het overal en maakt op reis gaan geen verschil met naar je werk gaan.
Het blijft lastig reageren op losse berichten aangezien je de thread niet ziet hier.

• Phusebox
ijdod schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:54:
[...]

Ik ken jou specifieke ziekenhuis uiteraard niet, maar ik weet wel dat er in het ziekenhuis waar ik zelf werk achter de schermen veel dingen gebeuren die bezoekers en patienten niet zien. Ook zijn er zaken waarvan een leek denk 'OMG dat dit kan in Nederland' die op basis van onderzoek in de praktijk niet uit maken.

Niet dat alles 'dus' perfect is. Zo hing er vroeger overal desinfectiemiddel, maar dat is met de crisis uit niet patientgebonden afdelingen wegbezuinigd.
Ik ben uiteraard een leek, maar als je er als ziekenhuis zo mee bezig bent, toon dat dan ook. Hang op zijn minst richtlijnen op, dat kost niet veel en helpt wellicht niet alleen de mensen die het nog niet weten (die zijn er vast nog) en maakt mensen ook bewust van het feit dat er maatregelen zijn genomen. Stukje bewustwording en geruststelling, of dat laatste al dan niet terecht is laat ik in het midden.

Maar onwetendheid, onduidelijkheid en paniek helpen in ieder geval niet.

• Cobb
@NiGeLaToR @Maarten2212 een van mijn kinderen vind ik een verhoogd risico. Bij de.minste verkoudheid piepen en kraken zijn longetjes al en regelmatig moeten we dan heen met hem. Hij heeft dan vaak een inhalator oid om weer beter te kunnen ademen. Mijn oudste is nu 10 die is druk aan het wisselen en zit dus ook de hele dag aan die tanden. Mijn jongste is nog een kleuter. Allemaal zijn we snotterig en hoesten we , maar het is onwaarschijnlijk dat ze het Corona virus hebben. ( Ik ga daar nu ook niet van uit) Het is voor school dus niet mogelijk om zich aan het advies van het RIVm te houden (praktisch regelmatig handen wassen niet haalbaar) Toch mag ik ze niet thuis houden. Dat is toch niet uit te leggen?

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-01 15:58
Ik vind het trouwens wel interessant om te vergelijken hoe Nederland communiceert en hoe de UK communiceert.

We weten allemaal dat RIVM etc zeer mondjesmaat informatie naar buitenbrengt. Ze praten over de huidige situatie en schalen informatie en acties op naarmate het erger wordt. Dit kan je goed of slecht vinden.

De UK communiceert wel over wat mogelijk de ergste verwachtingen/situaties kunnen zijn voor daar:
-Crematoria being opened 24 hours a day, and all week, to cope with up to 50,000 extra deaths per week in the worst case scenario.
-One in five UK workers could be off during coronavirus ‘peak weeks’
-Police focusing on the most serious crimes and maintaining public order

Tussen deze twee manieren verkies ik zelf de RIVM route; de UK route geeft veel meer kans op panic buying en algehele onrust lijkt me?

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Jorgen schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:49:
[...]

Maar 7 miljard mensen bestaan uit net zoveel individuen. Jouw logica is pure egocentrische onzin. Zullen we dan ook allemaal, ieder voor zich, gaan stelen, niet meer aan het milieu denken of gillend over straat? 1 persoon maakt toch niet uit. Totdat 7 miljard mensen zo denken.
nee, stelen is nergens voor nodig.
Net zomin als gillend over straat lopen, paniek zaaien, de grens tussen Belgie en Nederland sluiten, stoppen met Corona bier drinken en mensen tegenhouden om op reis te gaan naar China of Zuid Korea.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Cobb schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:05:
@NiGeLaToR @Maarten2212 een van mijn kinderen vind ik een verhoogd risico. Bij de.minste verkoudheid piepen en kraken zijn longetjes al en regelmatig moeten we dan heen met hem. Hij heeft dan vaak een inhalator oid om weer beter te kunnen ademen. Mijn oudste is nu 10 die is druk aan het wisselen en zit dus ook de hele dag aan die tanden. Mijn jongste is nog een kleuter. Allemaal zijn we snotterig en hoesten we , maar het is onwaarschijnlijk dat ze het Corona virus hebben. ( Ik ga daar nu ook niet van uit) Het is voor school dus niet mogelijk om zich aan het advies van het RIVm te houden (praktisch regelmatig handen wassen niet haalbaar) Toch mag ik ze niet thuis houden. Dat is toch niet uit te leggen?
Maar; wat is het alternatief dan? Snap de emotie echt wel. En een statistiek is natuurlijk altijd prettig als het een ander betreft. Linksom of rechtsom is de kans nog steeds groter dat er niets ernstigs gebeurt dan dat er wel iets ernstigs gebeurt.
Ook de afeglopen week zijn er in Nederland ongeveer 10 mensen overleden aan verkeersongevallen en 0 aan corona.

Stel dat je je kinderen wel thuis mocht houden? Hoe lang dan? De kans dat dit virus nog maanden aan de gang blijft is vrij groot. Wil je ze dan een week thuis houden? Een maand? Twee maanden?

Daarnaast; waarom zou regelmatig handen wassen niet mogelijk zijn? Dan maar met de hele klas om het uur in de rij om de handjes te wassen. Waar een wil is is een weg.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kheos schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:12:
[...]

nee, stelen is nergens voor nodig.
Net zomin als gillend over straat lopen, paniek zaaien, de grens tussen Belgie en Nederland sluiten, stoppen met Corona bier drinken en mensen tegenhouden om op reis te gaan naar China of Zuid Korea.
Je doet je username eer aan.

Waarom denk je dat er negatieve reisadviezen bestaan? Of zelfs reisverboden?

Of moet de marine jou straks ook ophalen uit de Straat van Hormuz omdat je zonodig met eigen ogen moest zien waar al die ophef over is?

Door moedwillig en onnodig naar probleemgebieden af te reizen breng je niet alleen jezelf in de problemen. Je bent een potentieel gevaar voor anderen en een potentiële kostenpost.

Denk toch even na zeg.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jorgen schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:19:
[...]

Op zich terechte opmerking, maar zolang dat advies nog niet negatief is zul je toch zelf een afweging moeten maken.
En heel eerlijk; ik vind dat echt een lastige.

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:23
Joolee schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:18:
[...]
Als het zo gevaarlijk is, waarom is er dan, volgens het Ministerie van Buitenlandse Zaken, geen enkel stuk in dat land dat rood is? Tegen die tijd zitten we in Nederland ook met enkele honderden gevallen, Korea is een heel stuk groter en mensen nemen veel meer voorzorgsmaatregelen dus in theorie loop ik daar zelfs minder kans om besmet te raken ;)

De klm wil pas over enkele weken uitsluitsel geven over het al dan niet terug krijgen van geld dus het is erg lastig om wat anders te gaan plannen.

Bovendien ben ik de afgelopen weken in de Filipijnen, Maleisië, Nepal en Thailand geweest. Ik vermoed dat jij mij überhaupt niet in Nederland terug wil hebben :+ Overigens geen probleem, zo lang het lukt (met alle reisbeperkingen) zit ik hier nog wel een paar maanden.
Je kan bij KLM nu elke vlucht annuleren en je krijgt een voucher terug die 1 jaar geldig is.
Data veranderen kan ook gratis (wel bijbetalen als de nieuwe vlucht duurder is)

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Basekid schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:05:
De UK communiceert wel over wat mogelijk de ergste verwachtingen/situaties kunnen zijn voor daar:
-Crematoria being opened 24 hours a day, and all week, to cope with up to 50,000 extra deaths per week in the worst case scenario.
-One in five UK workers could be off during coronavirus ‘peak weeks’
-Police focusing on the most serious crimes and maintaining public order

Tussen deze twee manieren verkies ik zelf de RIVM route; de UK route geeft veel meer kans op panic buying en algehele onrust lijkt me?
De politieke situatie in het VK wordt op dit moment getypeerd door algehele onrust. Het lijkt de lokale Blonde Pruik er alles aan gelegen om zoveel mogelijk crises te genereren, om zo, in mijn visie, de aandacht af te leiden van de eche problemen - de onderhandelingen met de EU over een verdrag. Kortwieken van de BBC is daar een voorbeeld van.

Ik zie in deze berichten wel een beetje de hand van Boris Johnson, die wel garen spint bij zulke communique's….

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

MikeyMan schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:21:
[...]

Op zich terechte opmerking, maar zolang dat advies nog niet negatief is zul je toch zelf een afweging moeten maken.
En heel eerlijk; ik vind dat echt een lastige.
https://www.nu.nl/coronav...icat-leden-uit-italie.amp

Het zo me oprecht verbazen als Groningen straks niet de grootste brandhaard van Nederland is.

En ja het is altijd een afweging. Natuurlijk weet je het niet zeker. Maar met de huidige egoïstische maatschappij is de yolo-en-me-first-cultuur voor sommige mensen wel erg belangrijk.

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
Zullen we het bij het Coronavirus houden en niet gaan discussieren over de winsten van zorgverzekeraars?

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-01 19:08
Alle verzekeraars staan onder toezicht van DNB en worden tweejaarlijks compleet door de molen gehaald door een derde partij (bijvoorbeeld PWC) d.m.v. een audit. Je kan dit negatief zien, maar een verzekeraar kan echt geen winst maken op de zorgverzekeringen. Dit wordt aan alle kanten gecontroleerd en uitgezocht. Dus dit corona-virus zal geen extra geld in de lade van de verzekeraars brengen.

• paragon
DennusB schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:27:
Ik snap echt nog steeds niets wat organisatoren van grote feesten aan het doen zijn. Ultra Miami is gisteren afgelast (eind Maart), maar Don't let daddy know morgen in de RAI stuurde gisteren een statement de deur uit dat door Corona ze genoodzaakt zijn 2 van de 3 stages te sluiten en iedereen bij 1 stage te proppen. Dat maakt het besmettingsgevaar toch nog veel hoger of mis ik iets?
De reden is dan ook niet het virus zelf, maar omdat er gewoon minder mensen (kunnen) komen door het virus. Wat DLDK betreft dan.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
R.van.M schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:29:
[...]

Zullen we het bij het Coronavirus houden en niet gaan discussieren over de winsten van zorgverzekeraars?
Ik zou het op zich nog best relevant willen noemen. Dergelijke onzin mag best de kop ingedrukt worden want door dit soort dingen komt er gewoon valse informatie in omloop.

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Jorgen schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:19:
[...]

Je doet je username eer aan.

Of moet de marine jou straks ook ophalen uit de Straat van Hormuz omdat je zonodig met eigen ogen moest zien waar al die ophef over is?

Door moedwillig en onnodig naar probleemgebieden af te reizen breng je niet alleen jezelf in de problemen. Je bent een potentieel gevaar voor anderen en een potentiële kostenpost.

Denk toch even na zeg.
Ik ga over twee weken van Belgie naar Alkmaar. Zal ik dat dan ook maar afzeggen? Afgelopen weekend was ik in Rotterdam, zal ik me dan ook maar laten testen? Ik werk nog steeds elke dag in Belgie, zal ik dan ook maar thuisblijven?
Of gaan we wel rationeel en pragmatisch handelen?

• Basekid
Zullen we het hier aub niet hebben over de status van verzekeraars in de zorg? Dat kan in een ander topic :)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jorgen schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:26:
[...]

Het zo me oprecht verbazen als Groningen straks niet de grootste brandhaard van Nederland is.

En ja het is altijd een afweging. Natuurlijk weet je het niet zeker. Maar met de huidige egoïstische maatschappij is de yolo-en-me-first-cultuur voor sommige mensen wel erg belangrijk.
Kan ernaast zitten, maar volgens mij is het reisadvies pas aangpast na vertrek toch?

• DennusB
  • Niet online
paragon schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:31:
[...]

De reden is dan ook niet het virus zelf, maar omdat er gewoon minder mensen (kunnen) komen door het virus. Wat DLDK betreft dan.
Oke, dat kan ik nog begrijpen, maar vergroten ze de kans op verspreiding van het virus dan niet door iedereen die wel komt in 1 zaal te persen i.p.v. 3 zalen?

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
Jorgen schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:26:
[...]

Elke dag komt er een dozijn vluchten uit Milaan met 100+ man per vliegtuig, plus nog een veelvoud aan mensen die met de auto gaan, plus nog de luchthavens van Turijn en Venetië, plus nog vluchten uit tientallen andere landen waar het virus rondwaart. Je moet die 900 Vindicat leden niet overdrijven.

• Arwintju
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:19
Kheos schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:33:
[...]

Ik ga over twee weken van Belgie naar Alkmaar. Zal ik dat dan ook maar afzeggen? Afgelopen weekend was ik in Rotterdam, zal ik me dan ook maar laten testen? Ik werk nog steeds elke dag in Belgie, zal ik dan ook maar thuisblijven?
Of gaan we wel rationeel en pragmatisch handelen?
Vind ik wel wat anders als dat je nou ging zitten vertellen dat je doodleuk naar Lombardije af zou gaan reizen. Plekken die jij opnoemt is het allemaal onder controle. Daar loop je echt niet zomaar iets op. In Lombardije bijvoorbeeld is dat wel anders. Daar mag dan ook best wat strenger mee omgegaan worden wat mij betreft.Zeker nu blijkt dat bijna alle gevallen in Nederland en heel veel landen in Europa direct terug te leiden zijn naar noord-Italië

• DennusB
  • Niet online
Ben wel ontzettend benieuwd naar de RIVM update die vanmiddag vast weer zal komen. Ik heb zo het gevoel dat er best wel weer wat gevallen bij zijn gekomen... kan ik me voorstellen in ieder geval :/

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
DennusB schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:40:
Ben wel ontzettend benieuwd naar de RIVM update die vanmiddag vast weer zal komen. Ik heb zo het gevoel dat er best wel weer wat gevallen bij zijn gekomen... kan ik me voorstellen in ieder geval :/
Dat is een garantie inderdaad, en dat zal nog wel zo doorgaan voor de komende 3/4 weken

• Phusebox
DennusB schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:40:
Daar hoef je geen twijfel over te hebben denk ik. In alle landen zijn alle bevestigde gevallen zeer waarschijnlijk het topje van de ijsberg. Genoeg mensen die niet getest worden en het wel hebben.
shoombak schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:41:
[...]

Dat is een garantie inderdaad, en dat zal nog wel zo doorgaan voor de komende 3/4 weken maanden
FTFY... Drie tot vier weken lijkt me erg onwaarschijnlijk.

[ Voor 22% gewijzigd door Phusebox op 05-03-2020 09:42 ]

• ijdod
HallonRubus schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:37:
[...]

Elke dag komt er een dozijn vluchten uit Milaan met 100+ man per vliegtuig, plus nog een veelvoud aan mensen die met de auto gaan, plus nog de luchthavens van Turijn en Venetië, plus nog vluchten uit tientallen andere landen waar het virus rondwaart. Je moet die 900 Vindicat leden niet overdrijven.
Er is wel een verschil tussen '900 man random over NL verdeeld' en '900 uit een stad als groep'. Zeker in combinatie met wat andere studentikoze factoren die de besmettingsgraad niet verminderen denk ik wel dat dit een hoger risico is dan normaal. Of ze 'dus' niet hadden moeten gaan is een ander verhaal.

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-01 18:58

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Phusebox schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:41:
[...]

Daar hoef je geen twijfel over te hebben denk ik. In alle landen zijn alle bevestigde gevallen zeer waarschijnlijk het topje van de ijsberg. Genoeg mensen die niet getest worden en het wel hebben.

[...]

FTFY... Drie tot vier weken lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Wat ook weer tot gevolg zou hebben dat de mortaliteitsgraad veel lager blijkt te liggen.

• _Bailey_
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:41:
[...]

tot voor kort waren de voorwaarden om een corona test af te nemen, onwijs streng. Dus dan hoef je geen wiskundige te zijn dat je een laag aantal geregistreerde besmettingen overhoudt.
'' (niet) meten, is (niet) weten'' ;)

Deze voorwaarden worden (gelukkig) door RIVM/GGD versoepeld (goeie zaak!)

in de VS was dit ook tot voor kort, nu mag een (huis)arts vanuit zijn expertise bepalen om een test te laten afnemen.

• FireFoz
Cobb schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:05: Toch mag ik ze niet thuis houden. Dat is toch niet uit te leggen?
Het is prima uit te leggen. De kans dat ze op dit moment Corona krijgen via school is nihil. Misschien morgen anders, maar vandaag nihil. Ik snap dat je je kinderen wilt beschermen, maar het is niet realistisch om alles maar dicht te gooien als er een verwaarloosbaar risico is. Jij zult het risico echter waarschijnlijk niet zo rationeel zien als het RIVM. Statistisch gezien is de kans dat ze wat anders overkomt vandaag gewoon veel groter.
NiGeLaToR schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:32:
[...]

Mijn zoontje zit in groep twee en is permanent verkouden. Ze zitten permanent onder de snot en over elkaar heen, zijn kleding zit er na een dag school uit als een gebruikte zakdoek. Hij veegt zijn eigen neus af aan zijn hand en dan z'n kleding of anderen doen dat of hij doet dat bij anderen. Het is 1 grote snotorgie. En ze wassen hun handen daar wel, na het toiletteren, voor het eten, zit vrij strikte juf op
😂😂😂

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

MikeyMan schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:35:
[...]

Kan ernaast zitten, maar volgens mij is het reisadvies pas aangpast na vertrek toch?
Was al duidelijk dat het niet aan te bevelen was. Vanaf reeds voor het vertrek stond dit skireisje al ter discussie.

• paragon
DennusB schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:36:
[...]

Oke, dat kan ik nog begrijpen, maar vergroten ze de kans op verspreiding van het virus dan niet door iedereen die wel komt in 1 zaal te persen i.p.v. 3 zalen?
Lijkt me wel, want die 3 zalen zouden dan redelijk leeg zijn

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-01 19:38
DennusB schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:36:
[...]

Denk je dat die zalen gratis zijn? Minder kaartverkoop, minder inkomsten, dus vanzelf dat je dan niet alle zalen in gebruik gaat nemen
Het is nog steeds je eigen keuze om te gaan, na mijn weten wordt nog niemand verplicht naar grote evenementen te gaan

Krijg wel een beetje het idee dat de preppers de discussie een beetje overnemen, het leven gaat gewoon door, dus geniet daar ook van ;)
Het is een griepvirus maar er wordt onderhand gedaan alsof ebola hier is uitgebroken

Ben je op leeftijd of longpatiënt (of andere ziekten), dan is het natuurlijk een beetje oppassen, net zoals met alle andere griepen

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jorgen schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:45:
[...]

Was al duidelijk dat het niet aan te bevelen was. Vanaf reeds voor het vertrek stond dit skireisje al ter discussie.
Je kunt niet enerzijds naar de reisadviezen wijzen, en aan de andere kant achteraf klagen als ze die opgevolgd hebben.

En laten we wel wezen, als ze 20 km verderop in Frankrijk hadden gezeten had er geen haan naar gekraaid.

Ter referentie; het gebied ligt 236 kilometer van milaan, en 20 kilometer van Montgenévre in Frankrijk. Wat nota bene aan te skieën is.

[ Voor 26% gewijzigd door MikeyMan op 05-03-2020 10:06 ]

• janvanduschoten
  • Laatst online: 08:13

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Discussie over winsten bij zorgverzekeraars en insinuaties dat artsen bewust ziektes verspreiden met een winstoogmerk zijn niet toegestaan.

Het is een[ZT] topic, dus zonder overleg krijg je direct een ban. ( geen dreiging, slechts een reminder ;) )

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:22
Was deze al voorbij gekomen?:

https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6

Las dat er 290 miljoen kinderen niet naar school kunnen door alle maatregelen. Geeft op een pijnlijke manier een beeld hoe breed en ver sommige maatregelen gaan.

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-01 19:08
Holkers schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:02:
Was deze al voorbij gekomen?:

Las dat er 290 miljoen kinderen niet naar school kunnen door alle maatregelen. Geeft op een pijnlijke manier een beeld hoe breed en ver sommige maatregelen gaan.
Kijk even in de topic warning :P

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:22
Oke, dat was wel heel erg slecht... had alleen de tekst gelezen en niet de links bekeken... mea culpa

• FireFoz
FabianGTI schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:54:
[...]

Het is een griepvirus maar er wordt onderhand gedaan alsof ebola hier is uitgebroken
Je moet voor wat relativering eens lezen over een echt nasty virus zoals de pokken. Echt bizar als je dat terugleest. Saillant detail : de pokken is het eerste en tot 2014 enige virus dat door de mens zelf is uitgeroeid door bewuste besmetting met koepokken. De term vaccineren is dan ook afgeleid van het Latijnse woord vacca (koe).

• Whuzz
  • Nu online

Whuzz

Dodgeball!

https://www.scmp.com/news...ina-reports-139-new-cases

Ouch. 39 jaar, was aan de beterende hand, en daarna toch weer zieker geworden en overleden. :/

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Nu live te volgen, debat tweede kamer betreffende corona.

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-01 16:53

superwashandje

grofheid alom

FireFoz schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:17:
[...] De term vaccineren is dan ook afgeleid van het Latijnse woord vacca (koe).
koeioneren dus :)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• Basekid
TecTo schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:22:
Nu live te volgen, debat tweede kamer betreffende corona.
Ben zo blij dat we hier als overheid gewoon schappelijk en volwassen over kunnen praten, ipv dat geschreew bij de UK of USA met besmeren van andere partijen.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Basekid schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:26:
[...]

Ben zo blij dat we hier als overheid gewoon schappelijk en volwassen over kunnen praten, ipv dat geschreew bij de UK of USA met besmeren van andere partijen.
Sarcasme of serieus? Ik twijfel.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:52

TheBorg

Resistance is futile.

Whuzz schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:17:
https://www.scmp.com/news...ina-reports-139-new-cases

Ouch. 39 jaar, was aan de beterende hand, en daarna toch weer zieker geworden en overleden. :/
Je zegt het precies goed. "Aan de beterende hand". Er gaan verhalen rond dat mensen een tweede keer besmet raken, dit artikel suggereert gelukkig dat mensen te vroeg uit het ziekenhuis zijn ontslagen en dat ze daarom beginnen met het testen op antilichamen voordat iemand naar huis gaat.
Pagina: 1 ... 54 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.

Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.

• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen is er Het voorbereiden op het coronavirus topic.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus

Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251

Handiger links:

https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0

Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.