loekf2 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 00:27:
[...]
Hoeveel vakantie gangers moeten er nog terugkomen uit Italie ? Hebben we het gehad als die 900 corps-ballen terug zijn ? Meeste mensen gaan 2 weken met de krokus. Regio's midden en zuid hadden tot vorige week vakantie ? Incubatie tijd van 1-2 weken. Dus nog een week het RIVM aanhoren.
Blijf het wel bezopen vinden dat we nog vluchten uit Iran toestaan. Iran air vliegt 2x of 3x per week op Amsterdam ?
Je ziet dat het virus nu pas echt op stoom begint te komen in bijvoorbeeld Italië en Duitsland. In diverse andere landen neemt het aantal besmettingen ook steeds sneller toe. Genoeg mensen die het virus nu al lang bij zich dragen maar niet ziek genoeg zijn om zich te melden bij het GGD. Die steken anderen aan, die vervolgens ook een tijdje anderen besmetten und so weiter. Waarschijnlijk ook voldoende mensen die zich nergens melden ondanks dat ze ziek thuis zitten omdat 'grieperig'. Onder het mom van '
doe ik anders ook nooit dus nu ook niet' of '
coronavirus of influenza... het is toch maar een griepje, geen zin in al die rompslomp'. Ik heb zelf eind 2017 griep gehad (voor 't eerst in m'n leven overigens). Normaal is m'n weerstand behoorlijk bestendig maar ik hikte toen tegen een burnout aan en m'n lichaam gaf 't compleet op. Toen heb ik een volle week in bed gelegen met griep, spierpijn, warm en dan weer koud en noem maar op. Ik heb me ziek gemeld en that's it. Geen enkele dokter in Nederland die wist dat ik griep had. Nu ben ik redelijk sociaal geïsoleerd (ik ben graag op mezelf) dus de enige die ik in die periode kon besmetten was m'n vriendin
Met hoe verbonden alles en iedereen tegenwoordig is is het bijna onbegonnen werk om zo'n virus te stoppen. Het vertragen gaat misschien nog wel lukken, maar meer ook niet. Iemand krijgt een snotneus en wat zere keel, denkt er niet echt bij na want gebeurt ieder jaar dus /care. Die persoon loopt nog vrolijk een weekje rond in ons koude kikkerlandje. Wordt wat zieker, besluit zich toch te melden bij het GGD en blijkt besmet te zijn met Covid-19. Maar in die week voorafgaand zijn er alweer anderen besmet. Dan kun je wel contactonderzoek doen maar dat riedeltje herhaalt zich bij ieder persoon dat besmet blijkt. Zoiets is bijna niet tegen te houden. De kans dat er een besmetting doorheen glipt is vrij groot. Sure, uiteindelijk kom je daar wel achter maar dan ben je al te laat.
Maar goed, daarom moet die piek (denk ik) nog komen. Nu begint het hier op stoom te komen en de besmettingen die nu bekend zijn zijn waarschijnlijk nog maar het topje van de ijsberg.
[
Voor 10% gewijzigd door
SomerenV op 05-03-2020 00:41
]