[ZT] Nieuwe variant van coronavirus, veroorzaakt Covid-19 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 101 Laatste
Acties:
  • 521.142 views

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:30
ZieMaar! schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:47:
[...]

Er is geen link tot nu toe tussen die man en de patient in coevorden die ook carnaval gevierd heeft. Niet dezelfde kroegen ed bezocht. Dat zeiden ze ook gewoon, dus had je kunnen weten.
Binnen 3 vragen weet je toch of iemand in Italië is geweest afgelopen weken?

"meneer, bent u in Italië geweest afgelopen 2 a 3 weken?" dan krijg je een ja of nee antwoord.

Dan heb je dat toch meteen uitgesloten of ben ik nu zo simpel?

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
Geert1976 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:49:
haha...joh, dit gaat alleen maar voor nog meer verwarring zorgen...

geen kritiek aan RIVM. Maar geloof maar dat veel Nederlanders nu echt niet weten hoe of wat. En dan heb ik het over mensen terugkomend uit de risico gebieden die net zijn genoemd in de persco
De man van het RIVM is duidelijk, de minister niet.

Be yourself, no matter what they say ...

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:52

Osxy

Holy crap on a cracker

Verwijderd schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:48:
[...]

Ik loop al dagen met een kuchje, moet ik dan ook voor ieder verkoudheidje thuisblijven?

Zolang het mijn eigen vrije dagen zijn, ga ik naar werk.

Op het moment dat de overheid of mijn baas ze betaalt, blijf ik thuis.
Als medisch advies is thuis te blijven lijkt het mij dat het als ziek zijn geld.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:45
ZieMaar! schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:47:
[...]

Er is geen link tot nu toe tussen die man en de patient in coevorden die ook carnaval gevierd heeft. Niet dezelfde kroegen ed bezocht. Dat zeiden ze ook gewoon, dus had je kunnen weten.
Ik heb het niet gekeken, dus baseerde me op wat hier genoemd werd.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Cobb schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:47:
-Niet afkomstig uit een bekend risico gebied, dus geen risico (aldus RIVM uur geleden nog...) 8)7
Of onvolledige informatie van de patiënt.

Daarnaast kan de patiënt in het ziekenhuis besmet zijn geraakt. Als dat zo is dan gaan we meteen naar fase 2/3.

Ik luisterede de persconferentie vooral omdat ik wilde weten of het OV morgen nog rijdt 8)7

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:21

ZieMaar!

Moderator General Chat
Op de site van het rivm staat nog:
Reizigers uit gebieden met cornonavirus
Mensen die in een van de gebieden zijn geweest waar het coronavirus heerst en klachten hebben wordt geadviseerd om thuis te blijven. Worden de klachten erger, neem dan telefonisch contact op met de huisarts. Het gaat om mensen die in China, Zuid-Korea, Iran, Singapore en Noord-Italië. In Noord-Italië gaat het om de volgende provincies: de Aosta-vallei, Piëmont, Lombardije, Trentino-Zuid-Tirol, Friuli-Julisch-Venetië, Veneto, Emilia-Romagna en Ligurië.
Ik heb wel gekeken, maar volgens mij is er niet gezegd dat iedereen thuis moest blijven met klachten, maar juist alleen als je daar geweest bent (en dat is nu dus heel noord italie, onder het mom van better safe then sorry). Volgens mij zijn er in Aosta, Zuid Tirol en Trentino (de drie provincies waar de meeste wintersporters zijn) geen besmettingen namelijk. Een fake news dingetje uit Zuid Tirol zag ik voorbij komen, maar niets bevestigd nog.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
Cobb schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:47:
Ziekenhuis op slot, kennelijk omdat een patiënt dus niet in quarantaine is gegaan (daar mogen we echt wel van uit gaan).

Nou ga ik speculeren waarom dat niet is gebeurd:
-Niet afkomstig uit een bekend risico gebied, dus geen risico (aldus RIVM uur geleden nog...) 8)7
Welke vrouw bedoelen ze hier precies? Die studente uit Delft? Of een nieuwe? Ik kan even de link niet liggen.

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:52
JeroenNietDoen schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:51:
[...]

Welke vrouw bedoelen ze hier precies? Die studente uit Delft? Of een nieuwe? Ik kan even de link niet liggen.
Nee, een ander geval. Die student zit thuis

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12-2025
naitsoezn schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:35:
Cluster-Tilburg, Cluster-Amsterdam, Coevorden, Delft, Gorinchem en Tilburg.
Delft en Gorinchem zijn ook de facto clusters. Persoon in Delft heeft met 'tiental' mensen contact gehad gedurende 6 dagen voor test, en was de 24e al ziek. En in Gorinchem dus het ziekenhuis al dicht, ze zullen de bui al zien hangen.

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
Minister Bruins: blijf bij luchtwegklachten een dagje thuis
Minister Bruins voor Medische Zorg adviseert mensen die in China, Zuid-Korea, Iran en Singapore zijn geweest, uit voorzorg thuis te blijven bij luchtwegklachten.

https://nos.nl/liveblog/2...ingen-tien-in-totaal.html

Dat heb ik hem toch niet horen zeggen zo specifiek. Persco heeft meer onduidelijkheid opgeleverd volgens mij dan dat het duidelijkheid heeft opgeleverd.

Nu op de site van het RIVM:
https://www.rivm.nl/nieuw...we-patienten-met-covid-19
Reizigers uit gebieden met cornonavirus
Mensen die in een van de gebieden zijn geweest waar het coronavirus heerst en klachten hebben wordt geadviseerd om thuis te blijven. Worden de klachten erger, neem dan telefonisch contact op met de huisarts. Het gaat om mensen die in China, Zuid-Korea, Iran, Singapore en Noord-Italië. In Noord-Italië gaat het om de volgende provincies: de Aosta-vallei, Piëmont, Lombardije, Trentino-Zuid-Tirol, Friuli-Julisch-Venetië, Veneto, Emilia-Romagna en Ligurië.

[ Voor 37% gewijzigd door TIGER1125 op 01-03-2020 15:54 ]

• voske
  • Registratie: Maart 2006
TIGER1125 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:53:
Minister Bruins: blijf bij luchtwegklachten een dagje thuis
Minister Bruins voor Medische Zorg adviseert mensen die in China, Zuid-Korea, Iran en Singapore zijn geweest, uit voorzorg thuis te blijven bij luchtwegklachten.

https://nos.nl/liveblog/2...ingen-tien-in-totaal.html

Dat heb ik hem toch niet horen zeggen zo specifiek. Persco heeft meer onduidelijkheid opgeleverd volgens mij dan dat het duidelijkheid heeft opgeleverd.
Dat is verbeterd door de man van het RIVM. De minister drukte zich niet heel zorgvuldig uit. Zie ook de quote van de website van het RIVM in het bericht van ZieMaar! hiervoor.

[ Voor 5% gewijzigd door voske op 01-03-2020 15:55 ]

Be yourself, no matter what they say ...

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:27
Kun je nagaan hoe snel dit gaat, vrijdag de eerste zondag zijn het er 10, en mogelijk al veel meer besmet in Tilburg en het ziekenhuis.
Er is dus al duidelijk een communiteit besmetting aan de gang want half Brabant loopt te kuchen en verwijd dit aan de carnaval zelf.
Komende week gaat een leuke week worden let maar op, waarbij de scholen in het zuiden zullen sluiten en reisadviezen ingevoerd worden..
kortom...

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
voske schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:54:
[...]

Dat is verbeterd door de man van het RIVM. De minister drukte zich niet heel zorgvuldig uit.
Dat klopt. Ik vind die man van het rivm overigens een verademing. Rustig, duidelijk, tot nu elke keer op tv dat ik hem zie doet ie dat goed.

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02:23

drooger

Falen is ook een kunst.

Zouden ze niet mensen (met symptomen) voor de zekerheid willen testen die carnaval uit Tilburg hebben gevierd, zijnde potentieel risicogebied?
Vooralsnog wordt het niet als risicogebied gezien en zullen die mensen vermoedelijk niet getest worden.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
solidariteit....daar komt t nu op aan.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-12-2025
HallonRubus schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:52:
[...]

Delft en Gorinchem zijn ook de facto clusters. Persoon in Delft heeft met 'tiental' mensen contact gehad gedurende 6 dagen voor test, en was de 24e al ziek. En in Gorinchem dus het ziekenhuis al dicht, ze zullen de bui al zien hangen.
Zo bizar dit. Ben je in Noord-Italië geweest, heb je echte klachten, ga je alsnog eerst een tiental mensen infecteren voordat je je laat testen... serieus?

• Dacuuu
Live stream op YouTube:

Verwijderd

merlin1201 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:55:
Kun je nagaan hoe snel dit gaat, vrijdag de eerste zondag zijn het er 10, en mogelijk al veel meer besmet in Tilburg en het ziekenhuis.
Er is dus al duidelijk een communiteit besmetting aan de gang want half Brabant loopt te kuchen en verwijd dit aan de carnaval zelf.
Komende week gaat een leuke week worden let maar op, waarbij de scholen in het zuiden zullen sluiten en reisadviezen ingevoerd worden..
kortom...
10 is nog steeds niet veel in mijn boekje....

• JeroenNietDoen
Ik vrees dus een beetje dat die hollandse nuchterheid, die van “och, beetje snotterig, gewoon doorgaan jonguh” ons in de kont gaat bijten.

Verwijderd

*knip*

Als je niets toe te voegen hebt aan de discussie, reageer dan niet. Zeiken om het zeiken voegt niets toe.

[ Voor 80% gewijzigd door Orion84 op 01-03-2020 17:22 ]

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-12-2025
Wat ik mij steeds afvraag (en die vraag wordt nu ook weer niet gesteld tijdens de persconferentie), hoe weten ze zeker dat de man (of mensen) in Tilburg geen klachten vertoonden tijdens carnaval in Tilburg?

Als dat gebaseerd is op de verklaring van de man, dan ben ik wel heel benieuwd hoe betrouwbaar een verklaring is van iemand die onder in invloed is van alcohol? 8)7

• TIGER1125
Verwijderd schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:57:
[...]

Zit er dik in dat het er een stuk meer zijn binnen een week gezien de mogelijke besmettingsbronnen en het verhaal Delft en Gorinchem. Daarbij komen dan ook nog eens de terugkeerders van de wintersport.

[ Voor 12% gewijzigd door TIGER1125 op 01-03-2020 16:01 ]

• merlin1201
JeroenNietDoen schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:58:
[...]

Ik vrees dus een beetje dat die hollandse nuchterheid, die van “och, beetje snotterig, gewoon doorgaan jonguh” ons in de kont gaat bijten.
Naïef is het juiste woord, nuchterheid is toch wel wat anders.

• Ainnir
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
En er wordt nog steeds gedaan alsof Duitsland niet bestaat.

• _Bailey_
  • Niet online
nvm

[ Voor 95% gewijzigd door _Bailey_ op 01-03-2020 16:03 ]

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

(jarig!)
Is Nederland nu inmiddels een risicogebied voor andere landen? Maw: kunnen we straks nog wel uitreizen?

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Hebben ze dat eerste gesteld? De rest is nog steeds waar. In ieder geval onze patient zero (uit Loon op Zand) en het geval uit Coevorden hebben elkaar niet getroffen tijdens carnaval.

Ik denk dat het nu (nog) belangrijker is om niet met een kuchje of lichte koorts naar het werk te gaan, als je in de risico gebieden bent geweest.

[ Voor 25% gewijzigd door Orion84 op 01-03-2020 17:23 . Reden: quote aangepast ivm aanpassen originele post ]

• merlin1201
Echt als die dame al een tijdje in het ziekenhuis lag dan is het leed al niet mer te overzien. ze lag niet in quarantaine dat was wel duidelijk want anders was dat allang verteld.
Dus zeg 2 dagen ziekenhuis, dan denk ik dat je toch al snel 10 personen besmet mogelijk meer.
kortom, "zie je wel". maar uiteraard dit was te verwachten.
We doen het gewoon zet zo goed als italie ;-(

Maar om je de waarheid te zeggen denk ik dat we al een week aan het verspreiden zijn.
Gister verjaardagje gehad, en mijn nichtje niet naar carnaval geweest maar wel werkzaam in een winkel daar, zag er ook niet echt lekker gezond uit, dus het zal mij ook niet verbazen

[ Voor 26% gewijzigd door merlin1201 op 01-03-2020 16:05 ]

• Flow
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-11-2025
gws24 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 14:58:
[...]
De 2 cijfers kan je niet vergelijken, het percentage uit Italie is berekend over het aantal besmettingen terwijl het percentage wat jij noemt over de gehele bevolking gaat.
Onjuist. Over heel Nederland geldt 1.7 per 100.000 inwoners, oftewel 0,0017%. Uit de bron volgt wel degelijk dat 0,1% van de mensen met griep in het ziekenhuis belanden:
(1,7/100.000)/(170/10.000) = 0,001 = 0,1%.

Wel is er voor griep vaak een goed vaccin, waardoor kwetsbare mensen niet naar het ziekenhuis zullen hoeven.

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

JeroenNietDoen schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:58:
Ja dit en dat bijvoorbeeld vanmorgen nog hier mensen met percentages gaan lopen schermen en dat het in Italie net zo erg is als in Diemen....

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Oscar Mopperkont schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:03:
Is Nederland nu inmiddels een risicogebied voor andere landen? Maw: kunnen we straks nog wel uitreizen?
Italianen kunnen toch ook gewoon reizen, zolang ze niet in die uitbraakdorpen wonen althans.

• Scorpio861
  • Laatst online: 21:02
Echt niet te filmen dit, hoe kan je in godsnaam een persoon die symptomen heeft van dit virus niet direct op een gesloten afdeling plaatsen en hier onderzoek naar doen, in plaats daarvan nog overbrengen naar een ander ziekenhuis, waardoor er nog meer mensen in contact komen met deze 'patiënt;.

Echt onbegrijpelijk hoe laconiek er vervolgens over wordt gecommuniceerd.

Dan ook nog vermeldden dat mensen die nu in het ziekenhuis zijn alleen bij klachten verder onderzocht gaan worden en anders naar huis mogen...... incubatietijd?????????

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

(jarig!)
ZieMaar! schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:04:
[...]
Italianen kunnen toch ook gewoon reizen, zolang ze niet in die uitbraakdorpen wonen althans.
Het was een ironische opmerking.

• Teknix1982
  • Niet online
Scorpio861 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:04:
Echt niet te filmen dit, hoe kan je in godsnaam een persoon die symptomen heeft van dit virus niet direct op een gesloten afdeling plaatsen en hier onderzoek naar doen, in plaats daarvan nog overbrengen naar een ander ziekenhuis, waardoor er nog meer mensen in contact komen met deze 'patiënt;.

Dan ook nog vermeldden dat mensen die nu in het ziekenhuis zijn alleen bij klachten verder onderzocht gaan worden en anders naar huis mogen...... incubatietijd?????????
Ze gaven net aan dat testen onbetrouwbaar zijn op mensen zonder klachten.

Verwijderd

Dat kan omdat niet iedereen in de paniek modus zit en iedereen die een kuchje of longonsteking heeft meteen zijn rechten wil ontnemen en wil opsluiten.

• Ainnir
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
In Zuid Limburg zijn de criteria nu aangepast:
Coronavirus: huidige situatie in Zuid-Limburg
​​​Het aantal mensen dat in Limburg gemonitord wordt is sinds gisteren met 1 persoon uitgebreid. In Zuid-Limburg is op dit moment géén besmetting met het coronavirus (COVID-19) geconstateerd. In Duitsland is het aantal besmettingen echter fors toegenomen. Kreis Heinsberg heeft besloten om vanaf nu geen contactonderzoeken meer uit te voeren bij besmettingen. In Nederland vindt wel nog contactonderzoek plaats. Wat dit concreet voor betekent, leest u hieronder.

Als u in contact bent geweest met een bewezen besmet persoon in Kreis Heinsberg wordt u niet meer actief benaderd.

De GGD adviseert om uw gezondheid in de gaten te blijven houden. Neem telefonisch contact op met uw huisarts of de huisartsenpost als u:

klachten vertoont (koorts, hoesten en/of kortademigheid) én
u in de afgelopen 2 weken intensief contact heeft gehad met inwoners in de gemeente Gangelt. De huisarts zal u daarover ook bevragen.
Via https://www.vrzl.nl/calamiteit/

• Scorpio861
Teknix1982 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:05:
[...]

Ze gaven net aan dat testen onbetrouwbaar zijn op mensen zonder klachten.
Dus laten we iedereen maar naar huis en weet ik veel waar dan ook naartoe gaan met de kans dat ze het virus verder verspreiden??

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-12-2025

TheBorg

Resistance is futile.

Dit krijgt nog wel een staartje. Als je het internationale nieuws volgt dan zie je elke dag wel berichten over verplegers en doktoren die besmet zijn geraakt.

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
Kun je nagaan hoe snel dit gaat, vrijdag de eerste zondag zijn het er 10
Vandaag zijn mogenlijk de eerste besmettingen die opgelopen zijn binnen Nederland bekend gemaakt. De eerdere besmettingen zijn niet binnen Nederland opgelopen. Verontrustend is dat van een aantal patiënten de bron van besmetting niet bekend is en ze mogelijk nog een aantal mensen besmet hebben.

Wij hebben op werk een interessante casus. 1 collega is gister vetrokken voor week wintersport in noord Italië. Ik stel voor om die na terugkomst nog minimaal 1 week niet naar werk te laten komen. Een week betaald verlof cadeau van de baas is een stuk goedkoper dan de tent 3 tot 4 weken sluiten en gezien het aantal medewerkers en de leeftijdsverdeling op de vestiging in het ergste geval 2 tot 3 doden.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Oscar Mopperkont schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:05:
[...]

Het was een ironische opmerking.
Gelukkig 😊. Maar je snapt mijn verdenking (Dat je serieus was) wel als je kijkt wat hier nu weer allemaal gepost wordt 😉.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

koorts en kuchen, dan is toch iedereen verdacht? Koorts en kuchen testen is geen effectieve manier om dit op te sporen lijkt me.

specs

• HallonRubus
Neem dit met een bak zout, want pseudoniem en Twitter, maar dit is het account dat voor het RIVM al berichtte over het eerste coronageval in Tilburg.

https://twitter.com/cardio_jacco/status/1234123024246493186

• Scorpio861
Verwijderd schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:06:
[...]

Dat kan omdat niet iedereen in de paniek modus zit en iedereen die een kuchje of longonsteking heeft meteen zijn rechten wil ontnemen en wil opsluiten.
Nu doe je laconiek en probeer je de nuchtere hollander uit te hangen, maar o wee als dadelijk iemand in je omgeving besmet is dan wordt er heel anders geredeneerd.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

(jarig!)
ZieMaar! schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:07:
[...]

Gelukkig 😊. Maar je snapt mijn verdenking (Dat je serieus was) wel als je kijkt wat hier nu weer allemaal gepost wordt 😉.
Ik had ook beter een smiley kunnen gebruiken :)

• simons

simons

LETS GO BRANDON

ZieMaar! schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:03:
[...]
Hebben ze dat eerste gesteld? De rest is nog steeds waar. In ieder geval onze patient zero (uit Loon op Zand) en het geval uit Coevorden hebben elkaar niet getroffen tijdens carnaval.
Was jij er bij dan?
Ik denk dat het nu (nog) belangrijker is om niet met een kuchje of lichte koorts naar het werk te gaan, als je in de risico gebieden bent geweest.
Ja laten we het vooral gooien op de eigen verantwoordelijkheid van potentiele ziekteverspreiders, ik vertrouw daar helemaal op in de zin van dat er figuren zijn die reizen naar een brandhaard van het virus om vervolgens te gaan carnavallen…. nee vooral met je snotneus lekker bij de koffieautomaat gaan staan te kuchen.

• Teknix1982
  • Niet online
Scorpio861 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:06:
[...]

Dus laten we iedereen maar naar huis en weet ik veel waar dan ook naartoe gaan met de kans dat ze het virus verder verspreiden??
Je kunt niet iedereen zonder klachten ook vast gaan zetten. Sowieso gaat het RIVM er nog vanuit dat je symptomen moet hebben voordat je besmettelijk bent.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
HallonRubus schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:07:
Neem dit met een bak zout, want pseudoniem en Twitter, maar dit is het account dat voor het RIVM al berichtte over het eerste coronageval in Tilburg.

https://twitter.com/cardio_jacco/status/1234123024246493186
Die persoon heeft nu al vaker scoops voordat het RIVM of VWS met info komt.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:08
Verwijderd schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:57:
[...]

Dat boekje is niet interessant. @merlin1201 stelde dat het snel opliep, van donderdag 1 naar drie dagen later 10 + ziekenhuis op slot. En daarnaast nog de onbekende gevallen die er zeer waarschijnlijk zijn.
Net als wat @JeroenNietDoen al zei, het is die rare nuchterheid van ons volk die het verprutst. Het loopt snel op en via een exponentiële schatting kom je eind volgende week op honderden gevallen. Nog een week later, zwg ik maar niks over nog. Een opmerking dat 10 niet veel is, slaat dan ook helemaal nergens op en is daarnaast ook niet wat gezegd werd.

We hoeven geen paniek, maar neem zo'n virus en de gevolgen wel volledig serieus.

Verwijderd

Scorpio861 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:07:
[...]

Nu doe je laconiek en probeer je de nuchtere hollander uit te hangen, maar o wee als dadelijk iemand in je omgeving besmet is dan wordt er heel anders geredeneerd.
Uit angst handelen en achteraf vingertjes wijzen heeft niemand iets aan.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
martijn_tje schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:06:
[...]

Wij hebben op werk een interessante casus. 1 collega is gister vetrokken voor week wintersport in noord Italië. Ik stel voor om die na terugkomst nog minimaal 1 week niet naar werk te laten komen. Een week betaald verlof cadeau van de baas is een stuk goedkoper dan de tent 3 tot 4 weken sluiten en gezien het aantal medewerkers en de leeftijdsverdeling op de vestiging in het ergste geval 2 tot 3 doden.
Volgende week komen er 900 studenten terug die gisteren nog op pad mochten van het RIVM naar Noord-Italië.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:06:
[...]

Met grote gevolgen zo blijkt nu.

En zolang we die individuele vrijheid belangrijker vinden dan de volksgezondheid gaan we het nooit kunnen indammen.
Verwijderd schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:10:
[...]

Uit angst handelen en achteraf vingertjes wijzen heeft niemand iets aan.
En downplayen en achteraf excuses aanbieden als het uit de hand is gelopen heeft niemand iets aan.

[ Voor 25% gewijzigd door JeroenNietDoen op 01-03-2020 16:13 ]

• simons

simons

LETS GO BRANDON

martijn_tje schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:06:
[...]
Ontslag was wellicht meer op zijn plek.
Je kan je afvragen of een dergelijk persoon wel enig verantwoordelijkheid kent, bedoel als ik een bedrijf had en zo'n iemand is verantwoordelijk voor de financiën…. die maakt gerust je geld over aan een bank in Jemen, als je al geen verantwoording voor je zelf neemt...

• Teknix1982
  • Niet online
Cobb schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:10:
[...]

Volgende week komen er 900 studenten terug die gisteren nog op pad mochten van het RIVM naar Noord-Italië.
Zitten ze in het nieuwe gebied van het RIVM? Is dat bekend waar?

Verwijderd

Cobb schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:10:
[...]

Een reëel beeld is dat er besmettingen tussen zitten en daarmee is de stront aan de fan in Groningen. Volgens het reisadvies was er weinig aan de hand in die skigebieden. We zullen het wel zien.

Verwijderd

Playa del C. schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:09:
[...]

Dat boekje is niet interessant. @merlin1201 stelde dat het snel opliep, van donderdag 1 naar drie dagen later 10 + ziekenhuis op slot. En daarnaast nog de onbekende gevallen die er zeer waarschijnlijk zijn.
Net als wat @JeroenNietDoen al zei, het is die rare nuchterheid van ons volk die het verprutst. Het loopt snel op en via een exponentiële schatting kom je eind volgende week op honderden gevallen. Nog een week later, zwg ik maar niks over nog. Een opmerking dat 10 niet veel is, slaat dan ook helemaal nergens op en is daarnaast ook niet wat gezegd werd.

We hoeven geen paniek, maar neem zo'n virus en de gevolgen wel volledig serieus.
Je ziet het verkeerd er was 1 bekend, dus je berekeningen dat er eerst maar 1 was en nu 10 en dat het dus een exponentiele toename is , is dus nergens op berust.

Wie weet waren er al 4 en was alleen die ene eerste bekend, die kans is namelijk groter dat er al onbekende geïnfecteerden waren.

Nu zijn er dus 10 bekend, ik vind dat niet veel.

• _Bailey_
  • Niet online
even een heel klein momentje van bezinning/nuchterheid/realiteit:

ruim 97% geneest gewoon prima van dit virus. Niet uit het oog verliezen!

• Cobb
Teknix1982 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:12:
[...]

Zitten ze in het nieuwe gebied van het RIVM? Is dat bekend waar?
Afbeeldingslocatie: https://media.nu.nl/m/8f9xnyla41jy_std640.jpg
Geert1976 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:14:
even een heel klein momentje van bezinning/nuchterheid/realiteit:

ruim 97% geneest gewoon prima van dit virus. Niet uit het oog verliezen!
Maar een dikke 40% moet opgenomen worden.

[ Voor 37% gewijzigd door Cobb op 01-03-2020 16:15 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• TIGER1125
...Dus geheel Noord-Italië...

• Cobb
TIGER1125 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:15:
[...]

...Dus geheel Noord-Italië...
Ja maar die stelling wordt zo vakkundig ontweken.

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:58
Scorpio861 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:06:
[...]

Alsof die mensen iedereen in hun bek staan te hoesten de hele weg naar huis. Ik wordt zo langzamerhand behoorlijk moe van de enorme stroom van meningen en reacties met paniekachtige ondertoon.

Het is een stuk ernstiger dan zomaar een griepje, dat weten we. Maar door de enorme berichtgeving en de enorme stroom aan halve en hele onwaarheden kan de overheid proberen goed te doen wat ze wil er is altijd wel een groep te vinden die het te weinig vindt , niet goed genoeg. Niet snel genoeg.

Het enige " alternatief " volgens sommigen is het land plat en dicht. Maar dat heeft veel grotere gevolgen, denk aan de distributieketens in voedsel die zijn aardig strak ingeregeld, met ook weer houdbaarheid , voedselveiligheid als uitgangspunt. Dan krijg je heel andere problemen.

• Dacuuu
Cobb schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:15:
[...]

Ja maar die stelling wordt zo vakkundig ontweken.
Dit zag je ook niet op de npo1 op tv.

• Cobb
Dacuuu schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:16:
[...]

Dit zag je ook niet op de npo1 op tv.
De livestream ging nog 15min door online. Hadden ze ook gewoon moeten uitzenden denk ik maar zo...

• Scorpio861
Dit topic is zero-tolerance: niet op de man spelen.

[ Voor 92% gewijzigd door defiant op 01-03-2020 16:30 ]

• Teknix1982
  • Niet online
Cobb schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:14:
[...]

[Afbeelding]

[...]

Maar een dikke 40% moet opgenomen worden.
Die afbeelding heb ik niet gezien.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:35
Teknix1982 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:08:
[...]

Je kunt niet iedereen zonder klachten ook vast gaan zetten. Sowieso gaat het RIVM er nog vanuit dat je symptomen moet hebben voordat je besmettelijk bent.
En dan te bedenken dat er ook gewoon personen zijn met een regulier “Hollandse” influenza virusje.

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

• Cobb

• _Bailey_
  • Niet online
zou Schiphol nu ook niet eens gaan starten met enige vorm van aanpak?
Alle Italiaanse vluchten worden al weken gewoon volgens schema uitgevoerd.

(niet dat ze dat niet doen, maar heb daar nog van niemand iets van vernomen)

[ Voor 20% gewijzigd door _Bailey_ op 01-03-2020 16:18 ]

Verwijderd

CornermanNL schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:15:
[...]

Alsof die mensen iedereen in hun bek staan te hoesten de hele weg naar huis. Ik wordt zo langzamerhand behoorlijk moe van de enorme stroom van meningen en reacties met paniekachtige ondertoon.

Het is een stuk ernstiger dan zomaar een griepje, dat weten we. Maar door de enorme berichtgeving en de enorme stroom aan halve en hele onwaarheden kan de overheid proberen goed te doen wat ze wil er is altijd wel een groep te vinden die het te weinig vindt , niet goed genoeg. Niet snel genoeg.

Het enige " alternatief " volgens sommigen is het land plat en dicht. Maar dat heeft veel grotere gevolgen, denk aan de distributieketens in voedsel die zijn aardig strak ingeregeld, met ook weer houdbaarheid , voedselveiligheid als uitgangspunt. Dan krijg je heel andere problemen.
Mee eens, ik zie teveel hyperbolen zoals "grote gevolgen" etc.

Angst heerst dus nu al bij velen.

• Teknix1982
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:18:
[...]

Dat doet het hier al een aantal dagen in dit topic.

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:50

SomerenV

It's something!

Ik lees net dat 't Louvre momenteel gesloten is in verband met 't virus. Redelijk klote want eind deze maand ga ik met m'n vriendin een paar dagen naar Parijs. Nu kan er veel gebeuren in 3 á 4 weken, maar gezien het verloop momenteel wordt het eerder erger dan minder erg :'( Zolang Disneyland maar open blijft dan, al zie ik het ook nog wel gebeuren dat ook dat op slot gaat. Daar heb ik gelukkig nog geen kaartjes voor gekocht, maar het hotel in Parijs zelf is wel al geboekt.

Ach, in een worst case scenario ga ik gewoon héél andere vakantiefoto's schieten. Geen stad van de liefde maar een stad die volledig stil ligt :+

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:58
Wat is volgens jou dan het alternatief? Thuis blijven tot augustus ? Mijn vertrouwen in de stand van de medische zorg in Nederland is wel zo dat ik denk dat als er straks in mijn omgeving iemand ziek wordt de kans redelijk groot is dat die persoon het overleeft.

Maar vertel mij maar , jij neemt morgen ontslag of ga je je baas bellen dat je tot nader order thusiwerkt ? Gaat alles laten thuisbezorgen ? Als iedereen dit doet zijn er problemen waarmee het corona virus verbleekt. Vergeet niet dat een paniek reactie op grote schaal altijd zeer slecht beslissingen tot gevolg heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door defiant op 01-03-2020 16:30 ]

Verwijderd

Geert1976 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:18:

Stop op zijn minst maar eens met alle, maar dan ook echt alle, vluchten uit riscolanden en gebieden. Nu is er een ziekenhuis in lock down en dat ziekenhuis hebben we straks keihard nodig. Vergeet ook niet dat Nederland een heel dichtbevolkt land is en dat het besmettingsgevaar hierdoor echt wel groter is dan een niet dichtbevolkt gebied. Ik zou het helemaal niet raar vinden om als overheid en RIVM knetterhard door te pakken en te beginnen met wijken afsluiten en eventueel uit te breiden naar dorpen en steden.

• Marc3l
  • Laatst online: 00:37

Iedereen 2 weken opsluiten en als ze het toch niet hebben weet laten gaan?

Op internet zijn ze paniekeriger dan in het 'echte' leven. Afgelopen vrijdag buiten de spits naar Utrecht geweest met de trein, trein zat gewoon vol. Het PSV stadion zit nu ook gewoon vol met 1 bezoeker met een mondkapje zag ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Marc3l op 01-03-2020 16:23 ]

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
simons schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:08:
[...]

Was jij er bij dan?

[...]

Ja laten we het vooral gooien op de eigen verantwoordelijkheid van potentiele ziekteverspreiders, ik vertrouw daar helemaal op in de zin van dat er figuren zijn die reizen naar een brandhaard van het virus om vervolgens te gaan carnavallen…. nee vooral met je snotneus lekker bij de koffieautomaat gaan staan te kuchen.
Nope, maar dat zei de man van het rivm. Ik gooi het helemaal niet op de eigen verantwoordelijkheid, maar stip aan dat het wel belangrijk is.

Jij trekt alles uit verband, roept dingen die niet in lijn zijn met het rivm (zonder bron) en als iemand aangeeft dat dat niet klopt, moet diegene met een bron komen. Dat werkt voor mij niet, dus ik laat het erbij.

• HallonRubus

Vluchten lukraak annuleren heeft weinig zin met zoveel alternatieve manieren om het land in te komen. Dan gaat iedereen wel via Düsseldorf terug of met de FlixBus, kan het RIVM zich helemaal het lazarus zoeken met contactonderzoek.

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Ben erg actief in dit topic en ik heb nog geen moment ergens angst gezien. Meer verontrustheid dat er niet kordater wordt opgetreden.

Verwijderd

HallonRubus schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:22:
[...]

Vluchten lukraak annuleren heeft weinig zin met zoveel alternatieve manieren om het land in te komen. Dan gaat iedereen wel via Düsseldorf terug of met de FlixBus, kan het RIVM zich helemaal het lazarus zoeken met contactonderzoek.
Simpelweg grenzen bewaken en dat kan en die mogelijkheid is er.

• Dacuuu
Cobb schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:16:
[...]

De livestream ging nog 15min door online. Hadden ze ook gewoon moeten uitzenden denk ik maar zo...
Precies dit. Het gros van Nederland kijkt op tv, en ze melden het ook niet even dat de tv uitzending stopt, maar op internet wel door gaat.

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

Schiphol heeft ook een blog hoor:
Update 27th of February: The most frequently asked questions about the coronavirus at Schiphol

1.Is Schiphol taking any measures in response to the developments in Europe?

Despite the developments in Europe, the situation at Schiphol [sic] unchanged. Schiphol is in close contact with the Municipal Health Service (GGD) and the National Institute for Public Health and the Environment (RIVM), and we follow the recommendations those bodies make. Together we are keeping a close eye on developments. We have developed our own plans and scenarios, including the actions that should be taken in the event that an infected person arrives at Schiphol from another country. These scenarios form part of the full range of preparations currently being made in the Netherlands. On the recommendation of the GGD, we also advise staff and travellers to take measures for general hygiene (page in Dutch), just as you would to protect yourself against other flu viruses. Passengers arriving from China will see advice from the RIVM/GGD displayed on the screens by the baggage belts.

https://news.schiphol.com...-coronavirus-at-schiphol/

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Wat verstaan we onder lichte respiratie klachten?

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-12-2025
simons schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:04:
[...]

Ja dit en dat bijvoorbeeld vanmorgen nog hier mensen met percentages gaan lopen schermen en dat het in Italie net zo erg is als in Diemen....
Ben je nou nog steeds bezig mijn woorden volledig uit zn verband te trekken?

Als jij eens niet steeds discussieert in absolute, maar ook in middenwegen, dat zou het topic zeer ten goede komen.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• JeroenNietDoen
[...]

Diezelfde hyperbolen zie je bij het tegenovergestelde kamp. Downplayen, griepjuh, valt allemoal wel mee. Op zijn Comical Ali’s.

En ik denk dat als beide extremen goed kijken naar de huidige ontwikkelingen iedereen het eens kan zijn dat er geen reden tot paniek is, maar het anderzijds er wel op begint te lijken dat de huidige aanpak niet waterdicht is. Het gat tussen “voldoet nog niet aan de randvoorwaarde” en “is besmet” is te groot. Daar moet aan gewerkt worden.

• _Bailey_
  • Niet online
HallonRubus schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:22:
[...]

er zit natuurlijk nog wat ruimte tussen ''vluchten lukraak annuleren'' en alle Italiaanse vluchten volgens schema uitvoeren en niets aan screening doen.

• MikeyMan
  • Laatst online: 02:00

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bartjeee schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:25:
Wat verstaan we onder lichte respiratie klachten?
De minister noemde het 'wat kuchen'... Maarja, die mogen ze wat mij betreft gelijk uit de laan sturen. 0 leiderschap en 0 overtuigingskracht. Precies wat we nu nodig hebben :F

Verwijderd

Kort samengevat:
De persconferentie van het RIVM is voorbij. De belangrijkste mededelingen op een rij.
-Inmiddels is bij tien Nederlanders het coronavirus vastgesteld.
-De drie nieuwe patiënten komen uit Gorinchem, Coevorden en Tilburg. De laatste twee patiënten vierden beiden carnaval in Tilburg, maar het is onduidelijk of ze het virus inderdaad daar opgelopen hebben.
-De patiënt uit Altena (Noord-Brabant) ligt inmiddels in het Erasmus MC in Rotterdam. Maar omdat de vrouw daarvoor in het lokale Beatrixziekenhuis van Gorinchem was opgenomen, geldt daar uit voorzorg een opnamestop.
-Om verdere verspreiding van het virus te voorkomen, adviseert het RIVM aan mensen die gereisd hebben naar 'coronagebieden' en nu kampen met lichte luchtwegklachten om een 'dagje thuis te blijven'. ,,Ga even niet werken, niet naar een feest, pas op de plaats", zegt Jaap van Dissel van het RIVM. Eerder gold dat advies alleen als iemand ook koorts had.
Aldus het AD: https://www.ad.nl/dossier...rinchem-op-slot~a43f7b86/
,,Ga even niet werken, niet naar een feest, pas op de plaats", zegt Jaap van Dissel van het RIVM. Eerder gold dat advies alleen als iemand ook koorts had.
Overigens maakt dat dagje thuisblijven zoals het RIVM adviseert geen drol uit. Blijf maar een week thuis en kijk in die week maar of je klachten ontwikkelt. Ik vind het een schijnadvies.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2020 16:29 ]

• Teknix1982
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:26:
[...]

De minister noemde het 'wat kuchen'... Maarja, die mogen ze wat mij betreft gelijk uit de laan sturen. 0 leiderschap en 0 overtuigingskracht. Precies wat we nu nodig hebben :F
De beste man is in ieder geval communicatief niet heel sterk.

Verwijderd

TheBorg schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:23:
[...]

Ben erg actief in dit topic en ik heb nog geen moment ergens angst gezien. Meer verontrustheid dat er niet kordater wordt opgetreden.
Ik vind suggereren dat we iedereen maar moeten opsluiten die hoest of kortademig is en mensen moeten ontslaan omdat ze ergens zijn geweest en dat de overheid eigenlijk een soort martial law moet gaan invoeren toch welk vormen van "paniek" en dan heb ik het alleen maar over de afgelopen 5 paginas.

Verwijderd

Teknix1982 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:29:
[...]

De beste man heeft ook helemaal geen achtergrond in de medische wereld.

• Cobb
Kan eigenlijk ieder ziekenhuis in Nederland Corona patiënten adequaat behandelen en in quarantaine plaatsen of zijn daar maar een paar ziekenhuizen geschikt voor?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Teknix1982 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:29:
[...]

Ja precies dat... Misschien is ie inhoudelijk enorm goed in zijn werk, geen flauw idee. Maar dit is gewoon helemaal niet handig. Boodschap komt totaal niet over.

• JeroenNietDoen
Cobb schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:30:
Kan eigenlijk ieder ziekenhuis in Nederland Corona patiënten adequaat behandelen en in quarantaine plaatsen of zijn daar maar een paar ziekenhuizen geschikt voor?
Het lijkt mij dat ieder ziekenhuis in staat moet kunnen zijn om quarantaine toe te passen. Do correct me if I’m wrong!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05:56

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

VidaR-9 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:38:
Lichte klachten aan luchtwegen -> thuisblijven
Tja, ik ben licht verkouden (althans, zo voelt het); ben al bronchitis-patiënt, dus dat is niks geks.
Ik ben niet in een van de landen geweest waar covid-19 is en evenmin in de plaatsen waar het inmiddels in Nederland is aangetroffen. Ik heb voor iets anders al een afspraak met de huisarts morgenochtend.

Zou dit dan betekenen dat ik ook niet meer de deur uit mag??

Misschien morgenochtend maar voor de zekerheid even bellen, of ik gewoon langs mag komen, of dat het een telefonisch consult wordt dan.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:03
MikeyMan schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:26:
De minister noemde het 'wat kuchen'... Maarja, die mogen ze wat mij betreft gelijk uit de laan sturen. 0 leiderschap en 0 overtuigingskracht.
Als je dat letterlijk neemt kan half Nederland morgen zich wel ziek melden, ben zelf ook al twee weken wat snotterig bijvoorbeeld.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Teknix1982
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:30:
[...]

De beste man heeft ook helemaal geen achtergrond in de medische wereld.
Als hij bestuurlijk maar goed is en zich door de juiste mensen laat adviseren en daar ook naar handelt is het niet erg. Maar onduidelijke communicatie kan veel problemen geven.

Verwijderd

Cobb schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:30:
Er zullen ruimten zijn voor quarantaine. De vraag is of we heel veel mensen daarin kunnen opsluiten als het daadwerkelijk de pan uit reist. En zoveel ruimte hebben we dan niet. Verstandiger is nu denk ik het goed in de gaten te houden en achter de hand te hebben het leger welke prima in staat is noodhospitalen te bouwen om de quarantaine ruimten uit te breiden.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:40
JeroenNietDoen schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:31:
[...]

Het lijkt mij dat ieder ziekenhuis in staat moet kunnen zijn om quarantaine toe te passen. Do correct me if I’m wrong!
Voor MRSA gevallen bijvoorbeeld zijn al jaren procedures. Nu is een virus en een bacterie niet hetzelfde, maar toch.
Verwijderd schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:33:
[...]

Er zullen ruimten zijn voor quarantaine. De vraag is of we heel veel mensen daarin kunnen opsluiten als het daadwerkelijk de pan uit reist. En zoveel ruimte hebben we dan niet. Verstandiger is nu denk ik het goed in de gaten te houden en achter de hand te hebben het leger welke prima in staat is noodhospitalen te bouwen om de quarantaine ruimten uit te breiden.
Misschien even pauze nemen van het Corona nieuws?

[ Voor 42% gewijzigd door NiGeLaToR op 01-03-2020 16:34 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Teknix1982 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:32:
[...]

Als hij bestuurlijk maar goed is en zich door de juiste mensen laat adviseren en daar ook naar handelt is het niet erg. Maar onduidelijke communicatie kan veel problemen geven.
Wat mij betreft zetten ze Hugo De Jonge voortaan in de persco's. Inhoud is m.i. momenteel minder belangrijk, aangezien dat bij de specialisten vandaan komt, maar dit zorgt gewoon voor extra onduidelijkheid waar niemand op zit te wachten.

• Cobb
Verwijderd schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:33:
[...]

Waar we België een week geleden belachelijk voor zaten te maken.

• TIGER1125
Verwijderd schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:29:
[...]

Ik vind suggereren dat we iedereen maar moeten opsluiten die hoest of kortademig is en mensen moeten ontslaan omdat ze ergens zijn geweest en dat de overheid eigenlijk een soort martial law moet gaan invoeren toch welk vormen van "paniek" en dan heb ik het alleen maar over de afgelopen 5 paginas.
Wel effectief, ik stel voor dat we daarbij alle grenzen sluiten en grote luchtfilter ophangen t.h.v. de grens lossen we alle problemen in 1 keer op :9 (stikstof, luchtvervuiling: zie china)

Maar even serieus vind ik echter wél dat er meer aandacht moet zijn voor het feit dat mensen ergens geweest zijn en daar (blijkbaar) besmet vandaan terugkomen. Is het dan heel raar dat i.h.k.v. verspreiding een setting te creëren waarbij je dat soort mensen preventief gaat afzonderen om verdere verspreiding te voorkomen?

(Nog even buiten beschouwing laten in hoeverre je een uiteindelijke verspreiding van een ziekte tegen kunt gaan op die manier, wanneer het veel grotere wereldwijde vormen aan neemt.)
Pagina: 1 ... 40 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.

Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.

• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen is er Het voorbereiden op het coronavirus topic.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus

Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251

Handiger links:

https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0

Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.