[ZT] Nieuwe variant van coronavirus, veroorzaakt Covid-19 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 101 Laatste
Acties:
  • 521.136 views

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-12 15:43

Deem

Ontcijfer mij!

TEFAF is op 5 Maart.

"May our framerates be high and our temperatures low."

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:49

franssie

Save the albatross

daan! schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 16:49:
[...]
<>
hij zegt letterlijk "now I don't have a figure, but I guess the R0 in China now is probably about *sigh* make up a figure .. it's growing slowly in China. It could be about 1.2"
Duidelijk dus dat hij ze zelf bedenkt.
Dat is jouw interpretatie maar ik schat zelf in dat (haha pun intended) hij zelf een schatting maakt op basis van de verschillende modellen en informatie die hij heeft. Dat heet in het Engels een "Best Guess".

[ Voor 21% gewijzigd door franssie op 28-02-2020 16:57 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Ik vraag mij wel op waar de NOS zich met dit soort statements op baseerd dat zal toch niet het RIVM zijn?

| live and give like no one else |

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
3x3 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 17:07:
[...]

Ik vraag mij wel op waar de NOS zich met dit soort statements op baseerd dat zal toch niet het RIVM zijn?
Van het WHO.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-12 21:04
franssie schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 16:57:
Dat is jouw interpretatie maar ik schat zelf in dat (haha pun intended) hij zelf een schatting maakt op basis van de verschillende modellen en informatie die hij heeft. Dat heet in het Engels een "Best Guess".
Best guess van een leek, eens.
We zijn het er toch over eens dat dat waardeloos is qua bewijs?
En waardeloos qua informatiebron..

[ Voor 4% gewijzigd door daan! op 28-02-2020 17:08 ]

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12 16:21
3x3 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 17:07:
[...]

Staat onderaan het NOS artikel
Hiervoor baseren we ons onder andere op het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM), de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO), het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS), de Gemeentelijke Gezondheidsdienst (GGD) en diverse experts die we spreken.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-12 12:36

TheBorg

Resistance is futile.

Om de paniek te beperken gaan ze in Italie maar gewoon anders tellen.

Now only severe cases will be counted to reduce panic.
https://www.repubblica.it...lia-249773010/?refresh_ce

Chinese praktijken in het westen...

Verwijderd

daan! schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 16:49:
[...]

Er zijn inderdaad verschillende rapporten die proberen een schatting of berekingen van de R0 van die Covid-19 virus te maken. Met ook verschillende waardes. Dat is niet wat hij hier aanhaalt.

Als je de video bekijkt zie je dat hij zegt dat de R0 afhankelijk is van "containment facilities as they have in China now"
Dat klopt dus al niet, de R is afhankelijk van de containment facitities.

Verder zegt hij letterlijk "now I don't have a figure, but I guess the R0 in China now is probably about *sigh* make up a figure .. it's growing slowly in China. It could be about 1.2"
Duidelijk dus dat hij ze zelf bedenkt.
Wat onderzoek naar het cruiseschip met R0 schatting:
https://www.ijidonline.co...-9712(20)30091-6/fulltext

Sorry als die al gelinkt is het gaat hier zo snel!
TheBorg schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 17:10:

FvD gebruikt Corona als argument om de grenzen te sluiten. Als maar genoeg mensen denken dat het virus dan bij de grens zegt 'Oh sorry, ik blijf wel in Duitsland/België!' heb je ook minder paniek... 8)7 :+

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2020 17:12 ]

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

Zo gek vind ik het nog niet eens. Op mijn werk (IT) is iedereen ook echt moe van de media/het nieuws op de radio waar elke 30 minuten wordt geroepen hoeveel mensen er zijn getest, in quarantine zitten, in het ziekenhuis etc. Vervolgens komen er meldingen dat de supermarken in Italie leegt zijn en vul maar in.

De meeste mensen reageren gewoon impulsief op basis van paniek. Dus ik snap dit prima. Niet iedereen heeft blijkbaar door dat als er 100 mensen het virus hebben er prima 80 kunnen zien met verkoudheid/lichte griepachtige klachten. Dus die laten ze nu gewoon achterwege.

• 3x3

3x3

Niets nieuws.
Met 'anders tellen' hebben ze de bankencrisis daar ook opgelost.

Dit zijn geen Chinese praktijken, maar gewoon hardcore Italiaans Crisis management.

In Nederland hebben we er ook een handje van trouwens. Het RIVM heeft bij de Q-koorts uitbraak in Noord Brabant jarenlang het probleem kunstmatig kleiner laten lijken dan het was.

• franssie

franssie

Save the albatross

Het zou mij niets verbazen dat Italië het slechter doet dan China vwb informatie delen.

Italië is echt wel de bron voor Europa, niet China. Misschien is de hygiëne in Italië ook ver substandaard aangezien de bron een ziekenhuis(arts) lijkt te zijn?

ik ben een aantal maal in Noord Italië geweest en ik werd niet blij, dus ik knuffel liever iemand uit Azië dan iemand uit Italië.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• daan!
Verwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 17:11:
[...]

Wat onderzoek naar het cruiseschip met R0 schatting:
https://www.ijidonline.co...-9712(20)30091-6/fulltext

Sorry als die al gelinkt is het gaat hier zo snel!
Ik had hem gelezen, weet niet of hij uit dit topic kwam. edit: ik had de abstract gelezen, niet het hele artikel.
Ik weet alleen niet precies welk punt je wil maken?
FvD gebruikt Corona als argument om de grenzen te sluiten. Als maar genoeg mensen denken dat het virus dan bij de grens zegt 'Oh sorry, ik blijf wel in Duitsland/België!' heb je ook minder paniek... 8)7 :+
Grenzen sluiten zal geen tot nihil effect hebben op dit moment.

[ Voor 4% gewijzigd door daan! op 28-02-2020 17:21 ]

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
franssie schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 17:18:
[...]

Italië is echt wel de bron voor Europa, niet China. Misschien is de hygiëne in Italië ook ver substandaard aangezien de bron een ziekenhuis(arts) lijkt te zijn?
bedoel jij hiermee Patient Zero? Wat voor zover ik weet is/was deze nog (steeds) niet bekend...

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:42

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Vanaf nu is het een ZT topic, zie topic waarschuwing.

Bij het overtreden van de topic regels volgt een 24 uurs AWM ban.

Discussie over een ban zal plaats vinden na die 24 uur.

Laat het niet zo ver komen, en bij twijfel gewoon niet posten. Laten we het hier informatief en beheersbaar houden :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• _Bailey_
  • Niet online
World Health Organization says risk of coronavirus spread is "very high at a global level".

World Health Organization Director-General Tedros Adhanom Ghebreyesus said WHO epidemiologists have been monitoring developments in global coronavirus cases and “we have now increased our assessment of the risk of spread and the risk of impact of Covid-19 to very high at a global level.”

Most cases of the disease caused by the coronavirus can still be traced to known contacts or clusters of cases, he said, and WHO does not see evidence as of yet that the virus is spreading freely.

dus ook al nemen de besmettingen in China (flink) af, in de rest van de wereld is de huidige situatie nog erg zorgelijk.

bron: CNN https://edition.cnn.com/a...28-20-intl-hnk/index.html

en ook

Als effectieve maatregelen naar Chinees voorbeeld noemt WHO het "extreem proactieve surveillance om gevallen onmiddellijk te ontdekken, snelle diagnose en onmiddellijke isolatie, rigoreuze tracking en quarantaine van contacten en een zeer hoge mate van acceptatie en begrip voor de maatregelen onder de bevolking".

WHO-expert Bruce Aylward waarschuwde woensdag dat de wereld moet leren van de Chinese aanpak van het virus. Hij leidde de WHO-missie naar China.

bron: nu.nl https://www.nu.nl/coronav...gelasten-evenementen.html

[ Voor 26% gewijzigd door _Bailey_ op 28-02-2020 17:32 ]

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:29
Razr schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 17:14:
Niet iedereen heeft blijkbaar door dat als er 100 mensen het virus hebben er prima 80 kunnen zien met verkoudheid/lichte griepachtige klachten. Dus die laten ze nu gewoon achterwege.
Probleem is wel dat je op deze manier niet meer kunt zien of de besmettingen in Noord-Italië toe of afnemen. Dat lijkt me relevant om te bepalen of we in Europa over het hoogtepunt heen zijn of niet.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
hoevenpe schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 17:25:
[...]

Probleem is wel dat je op deze manier niet meer kunt zien of de besmettingen in Noord-Italië toe of afnemen. Dat lijkt me relevant om te bepalen of we in Europa over het hoogtepunt heen zijn of niet.
Wij waarschijnlijk wat moeilijker inderdaad. Maar de WHO/RIVM/CDC en weet ik het hebben echt wel genoeg (directe) kanalen om goed en onderbouwd een beslissing te maken.

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-12 18:21
Kinderopvang A'dam voorlopig dicht om moeder met coronavirus

Een kinderopvang in Amsterdam-Zuidoost gaat voorlopig dicht omdat bij een moeder van een kind het coronavirus is vastgesteld, meldt de Amsterdamse lokale zender AT5. Ook het kind vertoon ziekteverschijnselen, schrijft het kinderdagverblijf in een mail aan de ouders, maar het is nog onduidelijk of die het virus ook onder de leden heeft.

Er zijn volgens CompaNanny Atlas Arena tot nu toe geen aanwijzingen dat andere kinderen besmet zijn geraakt, "maar dat valt niet uit te sluiten", staat volgens AT5 in de e-mail. Uit een test moet aan het einde van de dag blijken of het kind ook echt ziek is.
Op NOS.nl

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• _Bailey_
  • Niet online
hoevenpe schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 17:25:
[...]

precies, terwijl de director general en andere top expert van WHO juist vandaag hameren op rigoreuze tracking en isolatie zoals dat erg effectief is gebleken in China.

Ik haal toch echt wel uit hun woorden dat sommige Europese landen een nog te milde aanpak hanteren in dit geheel (kijkend naar de uitspraken van de 2 heren van de WHO eerder vandaag)

• franssie

franssie

Save the albatross

Hier een echte link https://www.nhnieuws.nl/n...or-coronabesmetting-ouder
AMSTERDAM - Kinderdagverblijf CompaNanny Atlas Arena in Amsterdam sluit voorlopig de deuren, nadat het coronavirus bij een moeder van een kind van de vestiging is geconstateerd. Het kind zelf vertoont ook ziekteverschijnselen. Dat schrijft het kinderdagverblijf in een e-mail aan de ouders.

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Het is mij totaal onduidelijk of dit het 3de geval is in Nederland. Boven aan op de NOS site staat: "In Amsterdam is een tweede coronapatiënt gevonden.". Dus we hebben er twee in Amsterdam? Of heeft die vrouw waar we het vanmorgen over hadden een kind bij die kinderopvang?

• 3x3

3x3

Geert1976 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 17:51:
[...]

precies, terwijl de director general en andere top expert van WHO juist vandaag hameren op rigoreuze tracking en isolatie zoals dat erg effectief is gebleken in China.

Ik haal toch echt wel uit hun woorden dat sommige Europese landen een nog te milde aanpak hanteren in dit geheel (kijkend naar de uitspraken van de 2 heren van de WHO eerder vandaag)
Er zitten ook wel culturele verschillen tussen Europa en China. Door de stasi hebben wij in west-europa een beetje een vies smaakje in onze mond bij de gedachte aan extreme spionage op de burgers. Terwijl Chinesen met hun sociaal credit-systeem geacht worden voorstanders van het systeem te zijn.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:46

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

TheBorg schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 17:58:
Het is mij totaal onduidelijk of dit het 3de geval is in Nederland. Boven aan op de NOS site staat: "In Amsterdam is een tweede coronapatiënt gevonden.". Dus we hebben er twee in Amsterdam? Of heeft die vrouw waar we het vanmorgen over hadden een kind bij die kinderopvang?
Ik vermoed het laatste. Patiënt 2 werkt in het ziekenhuis en heeft een kind op het kdv.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• hoevenpe
Of heeft die vrouw waar we het vanmorgen over hadden een kind bij die kinderopvang?
Het lijkt erop dat haar kind ook besmet is en op dit KDV zit. De definitieve test moet echter nog uitsluitsel geven.

Wij kregen net ook een mail van ons KDV: uitgebreide informatie en voorlopig kunnen de kinderen nog gewoon blijven komen, men zit er bovenop.

• franssie

franssie

Save the albatross

Jorgen schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 18:00:
[...]

Ik vermoed het laatste. Patiënt 2 werkt in het ziekenhuis en heeft een kind op het kdv.
uit het RTVNH / nh nieuws artikel
Mogelijk gaat het om dezelfde vrouw die momenteel in een woning in Diemen in thuisisolatie zit, maar de GGD was vanmiddag nog niet bereikbaar voor commentaar om dat uit te sluiten.

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-12 18:21
Het hoofdkantoor van CompaNanny wil verder geen commentaar geven. Mogelijk gaat het om dezelfde vrouw die momenteel in een woning in Diemen in thuisisolatie zit, maar de GGD was vanmiddag nog niet bereikbaar voor commentaar om dat uit te sluiten.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:20

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jorgen schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 18:00:
[...]

Wordt op het journaal idd net bevestigd.

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:45
De besmette vrouw heeft idd een kind op het kdv. Dat weet ik omdat mijn kinderen op hetzelfde kdv zitten :/

Gelukkig zitten ze in andere groepen en is het risico op besmetting heel klein. Het is wel een bericht waar je je rot van schrikt.

Zo komt het ineens wel heel dichtbij.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• _Bailey_
  • Niet online
Sjaak de Gouw van het GGD legt uit welke draaiboeken er klaarliggen en welke er nu gebruik wordt.

Interessant detail, je komt (binnenkort) in een fase dat er gestopt wordt met quarantaine, uitvoeren van tests, en vooral de vitale functies overeind houdt, dwz alle hulpdiensten goed beschikbaar.
We zitten nu in de 'lauwe fase' van een griep pandemie met dus t bijbehorende draaiboek.

Duurt maar 1,5 minuut. Maar concreet en duidelijk.

bron: https://nos.nl/liveblog/2...al-in-italie-naar-21.html

[ Voor 15% gewijzigd door _Bailey_ op 28-02-2020 18:50 ]

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Hoe verhoudt COVID zich nu mer H1N1 in 2008/2009? Er was toen wel sprake van een pandemie. Door dat virus bezweken vooral mensen onder de 65 itt COVID.

Beetje kwa verwachtingsmanagement mocht het echt een pandemie worden, waar het wel op begint te lijken. Kan ook helpen om het een beetje te relativeren.

[ Voor 69% gewijzigd door armageddon_2k1 op 28-02-2020 18:54 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Flow
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-11 12:21
Weer een update van het aantal besmettingen per land, nu met meer dan 40 besmettingen. O.b.v. deze data

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JiQWOzoMnUufZlHaeO1Bgz7C/full.png

Valt mij vooral op dat er in Hong Kong qua besmettingen niet zoveel gebeurd. Voor een dichtbevolkt gebied dat nauw verweven is met China had ik toch erger verwacht. Ook omdat daar al vroeg besmettingen werden geconstateerd. Verder komt voor mij Kuweit uit het niets opzetten, in het nieuws gaat het, logischerwijs, vooral over Italië en Zuid-Korea.

Het enige dat laatste paar dagen sneller toe nam dan het aantal bevestigde besmettingen is het aantal posts in dit topic.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Heeft iemand cijfers over de leeftijden van de overledenen? Ik begrijp dat ouderen meer risico lopen, maar ben toch wel benieuwd naar de harde cijfers wat betreft leeftijd.

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

TheBorg schreef op zondag 23 februari 2020 @ 20:34:
AGEDEATH RATE
80+ years old 14.8%
70-79 years old 8.0%
60-69 years old 3.6%
50-59 years old 1.3%
40-49 years old 0.4%
30-39 years old 0.2%
20-29 years old 0.2%
10-19 years old 0.2%
0-9 years old no fatalities

https://www.worldometers....rus-age-sex-demographics/

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-12 22:18
Flow schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 18:57:
Weer een update van het aantal besmettingen per land, nu met meer dan 40 besmettingen. O.b.v. deze data

[Afbeelding]

Valt mij vooral op dat er in Hong Kong qua besmettingen niet zoveel gebeurd. Voor een dichtbevolkt gebied dat nauw verweven is met China had ik toch erger verwacht. Ook omdat daar al vroeg besmettingen werden geconstateerd. Verder komt voor mij Kuweit uit het niets opzetten, in het nieuws gaat het, logischerwijs, vooral over Italië en Zuid-Korea.

Het enige dat laatste paar dagen sneller toe nam dan het aantal bevestigde besmettingen is het aantal posts in dit topic.
Check deze site ook. Live aantallen.
https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

• Flow
Waarbij wel de kanttekening is dat (zoals in de bron te lezen) het gaat om:
Based on all 72,314 cases of COVID-19 confirmed, suspected, and asymptomatic cases in China as of February 11
Kan me best voorstellen dat het buiten China (bijv: eerder werd hier aangehaald dat er daar veel mensen roken) anders uitpakt. Tevens waren er op 11 februari "pas" 1096 doden in China (o.b.v. deze
data). Nu zijn dat er 2728 in China en 2867 wereldwijd. Bovendien hebben jongere (gezondere?) mensen er mogelijk langer over gedaan om aan de gevolgen van het virus te overlijden.

@baronruud maar geen grafiekjes ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Flow op 28-02-2020 19:17 ]

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Goed punt. Kom daar zo op terug. Ook op je grafiek. CNN rapporteerd net dat volgens hun bronnen er al meer dan 210 doden in Iran zijn. Laten we dat een doorrekenen.

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:42
*knip*

[ Voor 94% gewijzigd door Migrator op 28-02-2020 20:42 ]

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02:50
Oke dus bij de eerste test was er al posifief getest en nog niet gemeld aan de minister bij de NOS uitzending gisteren, en bij de 2de positieve test hebben ze het briefje bij de minister in handen gedrukt. en de grafische vormgever had het filmpje van het stuk over lombardije al bij de ‘eerste positieve test’ aanvang genomen om te maken.
Dus zo zit dat, bron dwdd zonet

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• _Bailey_
  • Niet online
live pers conferentie Femke Halsema , burgermeester Amsterdam

https://nos.nl/livestream...ver-coronabesmetting.html

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

[Afbeelding]

Hong Kong heeft een dure les gehad tijdens SARS. In de meeste winkelgebieden wordt er echt continu als een malle schoongemaakt. Mijn familie daar wil ik niet per se paranoïde noemen, maar laten we maar zeggen dat ze weten hoe ze zich moeten voorbereiden :+

Wat verder meehelpt is de protesten in Hong Kong tegen Mainland China. Dat heeft ervoor gezorgd dat de toestroom van toeristen uit Mainland China behoorlijk was afgenomen. Een geluk bij een ongeluk :)

• Proton_
  • Registratie: November 2011

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Een interview met de coördinator van het RIVM, van vlak na de bekendmaking van de eerste besmetting in Nederland:
https://www.volkskrant.nl...is-niet-verloren~bb6ed903
Bijvoorbeeld over de ingrijpende maatregelen in Azië:
De straten besproeien met desinfectiemiddel, zoals in Zuid-Korea?
‘Ach, nee. Daarover kunnen we stellig zijn: over het effect daarvan hebben we de allergrootste twijfels. Dat is voornamelijk beeldvorming: kijk eens hoe goed we bezig zijn. Het hangt misschien ook samen met de cultuur van een land. In Azië is sproeien blijkbaar iets wat ze sneller tot hun arsenaal aan activiteiten rekenen.’

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:30
Misschien moet China ook maar eens die verschrikkelijke vieze markten aanpakken. Daar zijn vaker ziekten en gezondheidsrisico's van af gekomen.
Veel wat daar gebeurd is al illegaal, maar kennelijk schort er flink aan handhaving.
Inmiddels kun je toch wel stellen dat een hoop ellende daar een behoorlijke globale impact kan hebben.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-12 23:24
Bij ons (Heinsberg) blijven scholen en kinderopvang nog tot en met volgende week vrijdag gesloten.

• daan!
Blijkbaar is er een britse man aan Covid-19 overleden die passagier was op de diamond princess.

the guardian.
The Japanese ministry of health said the man was the sixth passenger from the Diamond Princess cruise ship to have died. The ship had been quarantined off the coast of Japan.

• Flow
Cobb schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 20:24:
Misschien moet China ook maar eens die verschrikkelijke vieze markten aanpakken. Daar zijn vaker ziekten en gezondheidsrisico's van af gekomen.
Veel wat daar gebeurd is al illegaal, maar kennelijk schort er flink aan handhaving.
Inmiddels kun je toch wel stellen dat een hoop ellende daar een behoorlijke globale impact kan hebben.
Daar zijn ze ook mee bezig. Dat is bijvoorbeeld in een recent artikel van The Guardian te lezen:
Nearly 20,000 wildlife farms raising species including peacocks, civet cats, porcupines, ostriches, wild geese and boar have been shut down across China in the wake of the coronavirus.

China issued a temporary ban on wildlife trade to curb the spread of the virus at the end of January and began a widespread crackdown on breeding facilities in early February.

[ Voor 9% gewijzigd door Flow op 28-02-2020 20:29 ]

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Cobb schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 20:24:
Vraag me af of ze hier van leren, laten we het hopen.

Maar ik denk dat *knip* zich aan hun walgelijke eetgewoonte gaan houden.

Op deze manier ben je aan het generaliseren en doe je aan stemmingmakerij, laat dat achterwege svp

[ Voor 10% gewijzigd door tweakduke op 29-02-2020 14:25 ]

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:21

[Afbeelding]

Vooral opvallend hoe het in Japan verloopt. Terwijl China, Iran en Italië exponentieel stegen lijkt Japan dat vrijwel lineair te doen :?

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
GAIAjohan schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 21:03:
[...]

Vooral opvallend hoe het in Japan verloopt. Terwijl China, Iran en Italië exponentieel stegen lijkt Japan dat vrijwel lineair te doen :?
Japanners zijn niet zo klef met elkaar en hebben al jaren de neiging om bij de eerste de beste kuch een mondkapje voor te doen. Een buiging besmet nou eenmaal ook wat lastiger dan elkaar zoenen en close omhelzen zoals in Iran en Italië gebruikelijk is. Japanners zijn over het algemeen wat afstandelijker.

Ook is hygiëne/reinheid extreem belangrijk binnen de Japanse cultuur, daar hoeven ze weinig aan te veranderen nu het virus de kop op steekt. In Japan leven mensen zeer dicht op elkaar en alles wat zich kan of wil verspreiden gaat daar ook gewoon heel snel, om dat in te dammen/te voorkomen zijn ze nogal gefocust op hygiëne en dat werkt blijkbaar.

[ Voor 16% gewijzigd door PalingDrone op 28-02-2020 21:59 ]

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12 16:21
Ab Osterhaus legt de belangrijkste vragen super helder en genuanceerd uit. Terecht dé bekendste viroloog van Nederland.

• De_Bastaard
Zit de NOS nu ook fake news te verspreiden? Er staat dat Duitsland meer gaat controleren aan de grens maar op al ons lokale Duitse nieuws vind ik daar helemaal niks van terug.

Edit: mogelijk alleen van mensen die t land in willen per vlucht.

Dit dus:
Der Krisenstab der Bundesregierung hat in seiner zweiten Sitzung weitere Maßnahmen im Kampf gegen die Ausbreitung des Coronavirus beschlossen, wie das Gesundheits- und das Innenministerium mitteilen. Danach muss im Luft- und Schiffsverkehr künftig auch für Reisende aus Südkorea, Japan, Italien und dem Iran der Gesundheitsstatus der Passagiere vor der Einreise gemeldet werden. Bisher gilt diese Regelung lediglich für China. Die Bahnunternehmen werden verpflichtet, Fahrgäste mit Symptomen einer Coronavirus-Erkrankung den Behörden zu melden.

Der Krisenstab bereitet auch Maßnahmen zur Sicherung der Versorgung mit Schutzausrüstung vor.
Lijkt vooral over mensen die via boot of vliegtuig het land in willen komen. Enige nuance van NOS is wel op z'n plaats.

[ Voor 78% gewijzigd door De_Bastaard op 28-02-2020 22:27 ]

• Ainnir
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De_Bastaard schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 22:21:
Zit de NOS nu ook fake news te verspreiden? Er staat dat Duitsland meer gaat controleren aan de grens maar op al ons lokale Duitse nieuws vind ik daar helemaal niks van terug.

Edit: mogelijk alleen van mensen die t land in willen per vlucht.
https://www.bundesgesundh...l/krisenstab-bmg-bmi.html

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-12 23:40

unclero

MB EQA ftw \o/

TheDeeGee schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 20:30:
Vraag me af of ze hier van leren, laten we het hopen.
Het Staand Bestuur van het Nationaal Volkscongres heeft een paar dagen geleden unaniem een wet aangenomen die het vervoeren, handelen en consumeren van wild verboden heeft.

Voor jagers betekent dat waarschijnlijk dat geschoten wild vanaf nu als medisch afval beschouwt moet worden.
Maar ik denk dat die lui zich aan hun walgelijke eetgewoonte gaan houden.
Ik stel me zo maar voor dat er op de Chinese sociale media filmpjes rondgaan van Fransen die kleine zangvogeltjes in een bel cognac verdrinken, in de oven leggen en in z'n geheel opeten, van Belgen die ratten stoven in bruin bier, van Limburgers die varkensbloed inkoken tot het een stugge massa is, en in plakjes snijden en jam op smeren, van Hollanders die rotte haring eten, van Denen die walvishaaien een jaar lang onder een stapel stenen laten rotten, van Italianen die kaas met maden eten en als toegift een blikje in de Foie-Gras boerderij. En dat al die Chinezen dan commenten met "Iew, die Europeanen dan en hun walgelijke eetgewoontes". ;)
GAIAjohan schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 21:03:
Japanners hebben van nature smetvrees en zijn wars van aanrakingen (de taxichauffeur heeft witte handschoenen aan als die jouw koffers in de achterbak legt). Bij het minste verkoudheidje of hooikoortsje dragen die al een mondkapje omdat ze ook niet in het wilde weg willen lopen kuchen. Zelfs in een mindere wijk in Tokyo zou ik van het perron van de metro durven eten (dat is ietwat gechargeerd, maar in Nederland durf ik de railing van een roltrap op het station niet met mijn blote klauwen aan te raken, terwijl er in Japan op geschreven staat dat het speciale antibacteriele railing is en dan nóg wordt dat ding drie keer per dag grondig schoongeschrobt).

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• Ainnir
  • Niet online
Nieuw Limburgs beleid:
28 FEB. 2020 22:11
Beleid evenementen in grensgemeenten Zuid-Limburg
In aansluiting op het advies van GGD Zuid Limburg heeft Veiligheidsregio Zuid-Limburg aan de gemeenten langs de Duitse grens het advies gegeven om publieksevenementen, waar veel bewoners van de grensregio’s samenkomen, zoveel mogelijk te vermijden. Dit advies houdt verband met de exponentiële toename van het aantal corona besmettingen in de aangrenzende Duitse gemeenten.

Het gaat hier dus specifiek om die gebieden, waarin de landsgrens in het dagelijks leven geen rol speelt, omdat men woont, werkt en recreëert over de grens heen. Er is hier sprake van geografisch geïntegreerde gemeenschappen. Met deze maatregel proberen de gemeenten verspreiding te voorkomen en te vertragen.

Per grensgemeente (mogelijk per kern) wordt gekeken voor welke specifieke evenementen een risico wordt verwacht. Betreffende gemeente neemt dan met de organisator van het evenement contact op om samen te kijken naar gepaste maatregelen.

Dit beleid wijkt af van het landelijke beleid om evenementen doorgang te laten vinden, maar heeft –gegeven de specifieke lokale/regionale situatie- de steun van het RIVM.

Maandag komen de burgemeesters van betreffende gemeenten weer samen om de situatie opnieuw te bekijken aan de hand van tegen die tijd beschikbare informatie en ontwikkelingen. Tot die tijd is dit beleid geldend.

Antwoorden op veel gestelde vragen over het coronavirus langs de Duitse grens zijn te vinden op de website van Veiligheidsregio Zuid-Limburg. Komend weekend (buiten kantoortijden) kunt u met vragen terecht op telefoonnummer: 0251-260960.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:14
unclero schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 22:39:
[...]

Ik stel me zo maar voor dat er op de Chinese sociale media filmpjes rondgaan van Fransen die kleine zangvogeltjes in een bel cognac verdrinken, in de oven leggen en in z'n geheel opeten, van Belgen die ratten stoven in bruin bier, van Limburgers die varkensbloed inkoken tot het een stugge massa is, en in plakjes snijden en jam op smeren, van Hollanders die rotte haring eten, van Denen die walvishaaien een jaar lang onder een stapel stenen laten rotten, van Italianen die kaas met maden eten en als toegift een blikje in de Foie-Gras boerderij. En dat al die Chinezen dan commenten met "Iew, die Europeanen dan en hun walgelijke eetgewoontes". ;)

[...]
Mooi verhaal en ik snap het punt dat je wilt maken. Waar de vergelijking spaak loopt zijn de gevolgen van die eetgewoontes. Ik heb nog niet gehoord van een virus dat is ontstaan door haring te eten. Haring vind ik overigens ook walgelijk ;)

XXXVI

Bensimpel

Positieve meneer

Hmm 2e case nu ook al in Mexico, maar daar houden ze de patient op de hotel kamer tenzij de situatie verslechterd voor de patient.

Vind ik eigenlijk wel een goede maatregel om verspreiding te voorkomen in zulke gebieden.

Desnoods zou je zelfs een hotel om kunnen bouwen tot nood quarantine hospitaal.

😆 - Denk ook eens om ;)

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

@cardio_jacco is terug, hij ging gisteren off-line op Twitter omdat hij bedreigd werd.
Hij blijft bij zijn statement dat de volgende cases waarschijnlijk in Uden/Veghel/Gemert zullen zijn obv twee bronnen.

https://twitter.com/cardi.../1233482966665433088?s=20

[ Voor 11% gewijzigd door terabyte op 28-02-2020 23:40 ]

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-12 23:40

unclero

MB EQA ftw \o/

ephymerous schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 23:14:
Mooi verhaal en ik snap het punt dat je wilt maken. Waar de vergelijking spaak loopt zijn de gevolgen van die eetgewoontes. Ik heb nog niet gehoord van een virus dat is ontstaan door haring te eten. Haring vind ik overigens ook walgelijk ;)
De gekkekoeienziekte is een voorbeeld. We hebben ook nog altijd een dossier Q-koorts dat nog niet helemaal afgesloten is. En recentelijk zijn er een aantal Italianen omgekomen doordat de gedroogde wildezwijnenworst die ze aten, tóch niet helemaal volgens de geldende EU-regels gekeurd was. (ik ken ook genoeg jagers hoor, die denken: "ach, zolang het voor eigen consumptie is, hoef ik toch niet de moeite te doen van het sturen van monsters naar een lab, dat me een paar tientjes kost?")

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• daan!
HallonRubus schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 21:50:
Ab Osterhaus legt de belangrijkste vragen super helder en genuanceerd uit. Terecht dé bekendste viroloog van Nederland.
[YouTube: Dit is het verschil tussen griep en het coronavirus]
Ben niet altijd even goed te spreken over Ab Oosterhout, maar hier slaat hij de spijker wel op z'n kop.
Geen reden voor hysterie, maar dit is wel een serieus virus en niet 'just a flu'.

Ik had graag wat meer praktische adviezen gezien:
- Vermijdt handen geven.
- probeer, indien mogelijk, afstand te houden van mensen waarmee je praat (2m)
- probeer deurklinken open te doen met je elleboog
- was je handen regelmatig, maar vooral voor en na het eten
- een bril kan nuttig zijn omdat mensen met een bril minder in hun ogen wrijven
- overleg met je werkgever hoe makkelijk/praktisch het is om thuis te werken (ook voor in de toekomst bij uitgebreide overdracht in de gemeenschap)

• Ainnir
  • Niet online
terabyte schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 23:37:
@cardio_jacco is terug, hij ging gisteren off-line op Twitter omdat hij bedreigd werd.
Hij blijft bij zijn statement dat de volgende cases waarschijnlijk in Uden/Veghel/Gemert zullen zijn obv twee bronnen.

https://twitter.com/cardi.../1233482966665433088?s=20
Tja als dat waar is, en hij spreekt over pneumonia dan zijn het niet zo'n milde cases. Hoeveel milde cases zijn er dan wel niet?

• matthijst
  • Laatst online: 15:33
daan! schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 23:40:
[...]

Ben niet altijd even goed te spreken over Ab Oosterhout, maar hier slaat hij de spijker wel op z'n kop.
Geen reden voor hysterie, maar dit is wel een serieus virus en niet 'just a flu'.

Ik had graag wat meer praktische adviezen gezien:
- Vermijdt handen geven.
- probeer, indien mogelijk, afstand te houden van mensen waarmee je praat (2m)
- probeer deurklinken open te doen met je elleboog
- was je handen regelmatig, maar vooral voor en na het eten
- een bril kan nuttig zijn omdat mensen met een bril minder in hun ogen wrijven
- overleg met je werkgever hoe makkelijk/praktisch het is om thuis te werken (ook voor in de toekomst bij uitgebreide overdracht in de gemeenschap)
Bij Op1 zei ie net dat hij wel wat meer controles zou willen.
In lijn met who.

Haters everywhere but I don’t really care

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:17

SomerenV

It's something!

Het valt me op dat er best panisch gereageerd wordt op 't virus. Ingelaste nieuwsuitzendingen, een noodlijn, evenementen die links en rechts afgelast worden en bedrijven/scholen die mogelijk gesloten worden. Vandaag een mailtje ontvangen van AH Online waar ik werk als bezorger (interne mail dus). Geen idee in hoeverre in de inhoud mag delen trouwens, maar ik ben positief over hun manier van handelen dus /care.

Speelt vooral in op het feit dat het virus nu ook in Nederland is aangetroffen en dat ze (AH) er bovenop zitten, de ontwikkelingen volgen en daar waar nodig besluiten nemen. Verder gaat het er over dat je je handen gedurende 30 seconden moet wassen met water en zeep, ze moet desinfecteren met desinfecterende gel en dat je een papieren zakdoek (die je daarna weg moet gooien) of je elleboog moet gebruiken als je moet niezen. Eigenlijk gewoon prima adviezen, ongeacht of er nou een virus in de omloop is of niet. Alle wagens zijn ook voorzien van desinfecterende gel en papieren doekjes, maar dat was al standaard uitrusting. Nu wordt er alleen wat beter voor gezorgd dat alles netjes aangevuld is (en blijft).

Eigenlijk wel blij dat het een nuchtere mail is. Ik kan zo geen statistieken vinden maar alleen vanuit Eindhoven vertrekken er 6 dagen in de week al meer dan 100 ritten per dag (vaak rond de 130/140). Iedere rit heeft zo'n 15 á 20 klanten. Je komt vaak redelijk dicht bij een klant (en diens gezinsleden) en in hun huis. Spul moet het huis in, emballage gaat mee terug, pinterminal gaat van hand naar hand en noem maar op. Behoorlijk wat contactpunten dus. Ook regelmatig klanten die juist online bestellen omdat ze niet helemaal lekker zijn. Goede hygiëne is dus echt niks mis mee. Ik ben echter wel benieuwd wat ze gaan doen als het aantal infecties stijgt, of wanneer iemand die bij ons in dienst is het virus blijkt te hebben. Maar voorlopig dus nog geen paniek (gelukkig). Hopelijk blijft dat ook zo :) Ik merk ook dat collega's er ook niet echt warm van worden. Er worden wat grapjes gemaakt en that's it. Dus ook van daaruit geen paniekerige reacties gelukkig.

Ter vergelijking: op het werk van een vriend van me (500 werknemers, AH Online in Eindhoven heeft er minstens zoveel) wilden ze bij iedereen de temperatuur dagelijks meten (wat overigens niet mag, dus is niet doorgezet), moeten mensen die hoesten of niezen direct naar huis, zijn kantines gesloten en meer van dat soort fratsen. Dat gaat gewoon écht veel te ver en zorgt mogelijk juist voor meer paniek.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Bensimpel

Positieve meneer

SomerenV schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 23:52:
Het valt me op dat er best panisch gereageerd wordt op 't virus. Ingelaste nieuwsuitzendingen, een noodlijn, evenementen die links en rechts afgelast worden en bedrijven/scholen die mogelijk gesloten worden. Vandaag een mailtje ontvangen van AH Online waar ik werk als bezorger (interne mail dus). Geen idee in hoeverre in de inhoud mag delen trouwens, maar ik ben positief over hun manier van handelen dus /care.

Speelt vooral in op het feit dat het virus nu ook in Nederland is aangetroffen en dat ze (AH) er bovenop zitten, de ontwikkelingen volgen en daar waar nodig besluiten nemen. Verder gaat het er over dat je je handen gedurende 30 seconden moet wassen met water en zeep, ze moet desinfecteren met desinfecterende gel en dat je een papieren zakdoek (die je daarna weg moet gooien) of je elleboog moet gebruiken als je moet niezen. Eigenlijk gewoon prima adviezen, ongeacht of er nou een virus in de omloop is of niet. Alle wagens zijn ook voorzien van desinfecterende gel en papieren doekjes, maar dat was al standaard uitrusting. Nu wordt er alleen wat beter voor gezorgd dat alles netjes aangevuld is (en blijft).

Eigenlijk wel blij dat het een nuchtere mail is. Ik kan zo geen statistieken vinden maar alleen vanuit Eindhoven vertrekken er 6 dagen in de week al meer dan 100 ritten per dag (vaak rond de 130/140). Iedere rit heeft zo'n 15 á 20 klanten. Je komt vaak redelijk dicht bij een klant (en diens gezinsleden) en in hun huis. Spul moet het huis in, emballage gaat mee terug, pinterminal gaat van hand naar hand en noem maar op. Behoorlijk wat contactpunten dus. Ook regelmatig klanten die juist online bestellen omdat ze niet helemaal lekker zijn. Goede hygiëne is dus echt niks mis mee. Ik ben echter wel benieuwd wat ze gaan doen als het aantal infecties stijgt, of wanneer iemand die bij ons in dienst is het virus blijkt te hebben. Maar voorlopig dus nog geen paniek (gelukkig). Hopelijk blijft dat ook zo :) Ik merk ook dat collega's er ook niet echt warm van worden. Er worden wat grapjes gemaakt en that's it. Dus ook van daaruit geen paniekerige reacties gelukkig.

Ter vergelijking: op het werk van een vriend van me (500 werknemers, AH Online in Eindhoven heeft er minstens zoveel) wilden ze bij iedereen de temperatuur dagelijks meten (wat overigens niet mag, dus is niet doorgezet), moeten mensen die hoesten of niezen direct naar huis, zijn kantines gesloten en meer van dat soort fratsen. Dat gaat gewoon écht veel te ver en zorgt mogelijk juist voor meer paniek.
Dat laatste is inderdaad zwaar overdreven. Iedereen hoest of niest wel. Hoef je niet eens verkouden voor te zijn. Kunnen ze net zo goed het hele bedrijf sluiten..

Wij hebben op werk wel een plan klaarliggen om zoveel mogelijk thuis te kunnen werken. Non essential reizen voor nu even verboden. Maar anders dan dat geen vergaande maatregelen. We houden de situatie constant in de gaten.

😆 - Denk ook eens om ;)

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 23:30
Ze zijn hier in Mexico héél serieus met dat soort dingen. Blijkt dat ze in 2019 voor H1N1 gewoon heel mexico stad 2 weken plat hebben gelegd. Niemand op straat. En voor 3 maanden alle in-bound vluchten verboden. En sterk advies gaven aan alle toeristen om lekker naar huis te gaan. Denk dat zo iets er wel weer aan zit te komen hier zodra ze meer gevallen ontdekken.
Bensimpel schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 23:24:
Hmm 2e case nu ook al in Mexico, maar daar houden ze de patient op de hotel kamer tenzij de situatie verslechterd voor de patient.

Vind ik eigenlijk wel een goede maatregel om verspreiding te voorkomen in zulke gebieden.

Desnoods zou je zelfs een hotel om kunnen bouwen tot nood quarantine hospitaal.

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Korea heeft er vandaag 594 nieuwe gevallen bij, maakt in totaal 2931, 17 overleden en roept de bevolking op om iig dit weekend binnen te blijven.
Bron : Guardian live blog
Met zo'n massale kerkgemeenschap gaat het natuurlijk wel hard wanneer er close intermenselijk contact geweest is met een besmet persoon, en men weet wie men moet testen.

[ Voor 20% gewijzigd door PalingDrone op 29-02-2020 06:33 ]

Bensimpel

Positieve meneer

majic schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 01:03:
Ze zijn hier in Mexico héél serieus met dat soort dingen. Blijkt dat ze in 2019 voor H1N1 gewoon heel mexico stad 2 weken plat hebben gelegd. Niemand op straat. En voor 3 maanden alle in-bound vluchten verboden. En sterk advies gaven aan alle toeristen om lekker naar huis te gaan. Denk dat zo iets er wel weer aan zit te komen hier zodra ze meer gevallen ontdekken.

[...]
Dat was in 2009 volgens mij he ;)

😆 - Denk ook eens om ;)

• hoevenpe
De Chinese industrie heeft door het virus de grootste klap ooit gekregen, groter nog dan tijdens de financiële crisis:
Coronavirus heeft enorme impact: grootste klap ooit voor Chinese industrie

Een belangrijke graadmeter van de Chinese industrie, De zogeheten inkoopmanagersindex, zakte afgelopen maand naar 35,7, tegenover 50 in januari. Elk getal beneden de vijftig wijst op een krimp, boven de vijftig is er sprake van groei.

Analisten hadden verwacht dat de index op 46.0 zou eindigen. Een score van om en nabij de 35.7 was sinds de wereldwijde economische crisis niet meer voorgekomen, en zelfs toentertijd was de score met 38.8 punten nog veel beter.
Zelfs als het virus relatief blijkt mee te vallen is een wereldwijde economische en financiële crisis bijna niet te vermijden. Onze pensioenfondsen krijgen zware klappen met een AEX die in een week 13%(!) gedaald is.

De vrouw uit Amsterdam blijkt afgelopen woensdag nog 'luizenmoeder' te zijn geweest, laten we hopen dat ze toen nog niet besmettelijk was want anders zijn er mogelijk tientallen Amsterdamse gezinnen besmet:
Inmiddels is ook onderzoek gedaan met wie de vrouw allemaal contact heeft gehad. De kans dat ze in het Amsterdamse UMC veel mensen heeft besmet lijkt klein: ze had daar slechts een administratieve functie en geen rechtstreeks contact met patiënten. Duidelijk is dat de vrouw deze week ook een kinderdagverblijf in Amsterdam-Zuidoost en een basisschool in de wijk IJburg bezocht. Aan de ouders van leerlingen op basisschool Laterna Magica in IJburg heeft de GGD een brief gestuurd waarin staat dat de vrouw afgelopen woensdag "luizenpluizer" is geweest. De ouders is gevraagd om de gezondheid van hun kinderen in de gaten te houden door dagelijks de temperatuur te meten en koorts of luchtwegproblemen te melden aan de GGD. Het kinderdagverblijf heeft per direct de deuren gesloten.

[ Voor 36% gewijzigd door hoevenpe op 29-02-2020 07:57 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@hoevenpe on the upside... Ik wilde net gaan beginnen met wat beleggingen... ;)

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:35
hoevenpe schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 07:50:
De Chinese industrie heeft door het virus de grootste klap ooit gekregen, groter nog dan tijdens de financiële crisis:

[...]

Zelfs als het virus relatief blijkt mee te vallen is een wereldwijde economische en financiële crisis bijna niet te vermijden. Onze pensioenfondsen krijgen zware klappen met een AEX die in een week 13%(!) gedaald is.

De vrouw uit Amsterdam blijkt afgelopen woensdag nog 'luizenmoeder' te zijn geweest, laten we hopen dat ze toen nog niet besmettelijk was want anders zijn er mogelijk tientallen Amsterdamse gezinnen besmet:

[...]
2 van haar 3 kinderen hebben inmiddels milde klachten. Staat in hetzelfde artikel van jou. Had die regio voorjaarsvakantie of waren ze naar school?

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-12 15:04
Amsterdam had geen vakantie meer.

• hoevenpe
MikeyMan schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 08:13:
@hoevenpe on the upside... Ik wilde net gaan beginnen met wat beleggingen... ;)
Ik dacht maandagmiddag nog 'Wat een paniek om niks, het is maar een relatief milde griep.'. Heb toen behoorlijk bijgekocht, dom dom dom.

Never catch a falling knife...
paragon schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 08:16:
Amsterdam had geen vakantie meer.
offtopic:
Vandaar ook het luizenpluizen, dat doen ze meestal na de vakantie omdat o.a. skihelmen een beruchte bron van hoofdluis zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door hoevenpe op 29-02-2020 08:28 ]

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

PalingDrone schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 06:18:
Korea heeft er vandaag 594 nieuwe gevallen bij, maakt in totaal 2931, 17 overleden en roept de bevolking op om iig dit weekend binnen te blijven.
Bron : Guardian live blog
Met zo'n massale kerkgemeenschap gaat het natuurlijk wel hard wanneer er close intermenselijk contact geweest is met een besmet persoon, en men weet wie men moet testen.
Dat sterftecijfer lijkt dan toch wel redelijk beperkt. Zeker ook omdat er waarschijnlijk nog wel een stuk meer mensen zelf thuis aan het uitzieken zijn?

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:45

ZieMaar!

Moderator General Chat
hoevenpe schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 08:16:
[...]

Ik dacht maandagmiddag nog 'Wat een paniek om niks, het is maar een relatief milde griep.'. Heb toen behoorlijk bijgekocht, dom dom dom.

Never catch a falling knife...
..
Dat is balen :'(. Ik heb, eigenlijk tegen mijn principes in, maandag een groot deel verkocht. Dat heeft mij 100-en euro’s bespaard maar plaatst me wel voor het dilemma, wanneer terug te kopen?
PWM schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 08:21:
[...]

Dat sterftecijfer lijkt dan toch wel redelijk beperkt. Zeker ook omdat er waarschijnlijk nog wel een stuk meer mensen zelf thuis aan het uitzieken zijn?
Dat zou dus interessant zijn...meten zij anders (waarmee ze de ‘milde’ gevallen ook meepakken)?

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
*knip*, videodump

[ Voor 92% gewijzigd door Migrator op 29-02-2020 11:56 ]

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
ed1703 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 08:54:
[...]

Jaren? Dit is in die gebieden altijd al zo geweest. Niet alleen in China, maar in vrijwel geheel Azie.
Overigens in Zuid Amerika is dat niet anders. Het is onderdeel van de cultuur. Gaat de Chinese overheid ook echt niet afschaffen.
Ja jaren was een verkeerde woordkeus.

Het is moeilijk om dierenrechten hier nu niet bij te betrekken en dat wil ik ook niet. Ik begrijp ook dat het onderdeel van de cultuur is en dat je dat niet zo kunt afschaffen. Maar deze pandemie kan wel gebruikt worden om de hygiëne aan te passen. Als je katten en honden en alles wat leeft als snack aan wilt bieden prima maar het kan ook wel op een schone manier.

Gaan er nu potjes vrijgemaakt worden om dit aan te pakken? Of zelfs internationale wetten? Ik hoop het wel...

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:30
*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door Migrator op 29-02-2020 11:53 ]

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:14
unclero schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 23:38:
[...]

De gekkekoeienziekte is een voorbeeld. We hebben ook nog altijd een dossier Q-koorts dat nog niet helemaal afgesloten is. En recentelijk zijn er een aantal Italianen omgekomen doordat de gedroogde wildezwijnenworst die ze aten, tóch niet helemaal volgens de geldende EU-regels gekeurd was. (ik ken ook genoeg jagers hoor, die denken: "ach, zolang het voor eigen consumptie is, hoef ik toch niet de moeite te doen van het sturen van monsters naar een lab, dat me een paar tientjes kost?")
True, dat brengt inderdaad nuance. Ik kan me goed voorstellen dat de algemene opinie anders is. Afgaande op de verhalen van derden komt het afwijken van de regels en niet hygiënisch vervoeren hier een stuk minder voor. De beelden van voedsel markten in China zie ik over het algemeen in Europa niet.

XXXVI

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:16

Phydomir

Dennis

Ik heb geprobeerd te zoeken naar wat dit nu zo veel erger en gevaarlijker maakt dan de normale griep en ik kom er niet helemaal uit. Als ik de cijfers bekijk is dit iets gevaarlijker voor mensen in een risicogroep dan de gemiddelde griep maar heel veel verder kom ik eigenlijk niet.

Iemand een heldere uitleg of link waar ik dat wel uit kan halen. Vooralsnog bekruipt mij heel erg het gevoel dat juist de enorme ophef erover het alleen maar erger maakt dan het is of zou kunnen zijn.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• De_Bastaard
Hoelang duurt het eigenlijk voordat ze die herbesmetting kunnen uitsluiten? Ik heb nu al enkele berichten gezien dat mensen weer herbesmet zijn geraakt maar dat dit zou komen doordat ze niet genoeg antistoffen zouden hebben aangemaakt.

Hoeveel tijd moet je daar gemiddeld voor uittrekken dan? Om genoeg anti stoffen aan te maken? Ik dacht dat dit meestal na een keer flink ziek te zijn geweest en ervan te zijn genezen wel voldoende moest zijn.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:43

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

De_Bastaard schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 09:26:
Hoelang duurt het eigenlijk voordat ze die herbesmetting kunnen uitsluiten? Ik heb nu al enkele berichten gezien dat mensen weer herbesmet zijn geraakt maar dat dit zou komen doordat ze niet genoeg antistoffen zouden hebben aangemaakt.

Hoeveel tijd moet je daar gemiddeld voor uittrekken dan? Om genoeg anti stoffen aan te maken? Ik dacht dat dit meestal na een keer flink ziek te zijn geweest en ervan te zijn genezen wel voldoende moest zijn.
Ik begin het idee te krijgen, dat dit een gevalletje snelle mutatie van wat manteleiwitten is, waardoor het immuunsysteem er onvoldoende vat op krijgt.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-12 11:22
De_Bastaard schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 09:26:

“Normaal” zal je een immuunrespons opwekken tegen epitopen (in dit geval een virus) die je nog nooit eerder hebt ‘gezien’. Deze initiële reactie duurt relatief lang omdat je immuunsysteem alles moet controleren, opstarten etc (je herkenning van een specifieke structuur kost even). Na deze eerste golf aan afweer komen de specifieke en langdurige afweer in actie. Die laatste versies blijven vervolgens in je lichaam “op de plank” liggen voor als het virus een tweede maal langs komt. Deze tweede / derde etc reactie is veel sneller, dagen ipv week om en nabij. Nou kan het zijn dat een virus of ander beestje zo snel is met infecteren en repliceren dat je immuunsysteem alsnog traag reageert maar deze ziekte zal kort zijn, vele malen korter dan de eerste keer. Of COVID-19 zo snel is weet ik niet, maar zou me verbazen. Andere mogelijkheid is dat de aanmaak van de tweede golf, de specifieke en ‘immuungeheugen’ niet heel goed is gegaan en dat je daarom een tweede keer ziek kan worden. Beetje hetzelfde idee achter een boost bij een vaccinatie.

• De_Bastaard
Freee!! schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 09:28:
[...]

Ik begin het idee te krijgen, dat dit een gevalletje snelle mutatie van wat manteleiwitten is, waardoor het immuunsysteem er onvoldoende vat op krijgt.
Chinese onderzoekers denken er hetzelfde over. https://metro.co.uk/2020/...cientists-claim-12314129/

• _Bailey_
  • Niet online
toch weer een patient die herbesmet is met het virus.

Na China en Japan meldt ook Zuid-Korea dat een genezen verklaarde coronapatiënt opnieuw positief op het virus heeft getest. Het gaat om een 73-jarige vrouw die op 22 februari uit het ziekenhuis was ontslagen nadat ze volledig was hersteld van de besmetting. Gisteren werd bij haar het virus voor de tweede keer vastgesteld. Mogelijk heeft ze het gekregen van haar besmette zoon of schoondochter.

bron: NOS https://nos.nl/liveblog/2...-meldt-herbesmetting.html

geeft wederom aan dat er nog zóveel onbekend is aan dit nieuwe corona virus.
Als je goed de sites van CDC en WHO leest (ook deze sites worden vrijwel dagelijks aangepast met nieuwe info) lees je dat daar ook terug.

[ Voor 16% gewijzigd door _Bailey_ op 29-02-2020 09:43 ]

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ja ik zou het niet hysterie om niets noemen. Persoonlijk ben ik niet bang dat we dood gaan ondanks dat ik zelf tot een risicogroep behoor.

Maandag zei de media dat de Italiaanse regering wel hele extreme maatregelen nam. Dinsdag waren gevallen in Oostenrijk en Zwitserland bekend en nu is Nederland al aan de buurt. Je kunt de verspreiding en vooral de snelheid op mondiaal niveau niet ontkennen.

Maar wat je aanhaalt is vrij generaliserend. Je noemt mensen dom en dat is niet terecht. Social media en internet maken de wereld klein en iedereen is zich daardoor bewust van wat er speelt. Niet iedereen is even slim en niet iedereen onderzoekt goed maar het bewustzijnsniveau op zich is wel heel goed.

Wat eng is aan dit virus is dat de gevolgen niet bekend zijn. De ene analist zegt dat 40% getroffen wordt door de eerste golf en de andere heeft het over 70%. Dan weten we nog niet hoe het in je lichaam blijft zitten en wat een tweede golf gaat doen.

Nu zullen sommige dingen die ik zeg mogelijk al wel achterhaald zijn maar ik vind mensen als dom wegzetten wel heel gemakkelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Migrator op 29-02-2020 11:55 . Reden: Quote verwijderd ]

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Phydomir schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 09:26:
Ik heb geprobeerd te zoeken naar wat dit nu zo veel erger en gevaarlijker maakt dan de normale griep en ik kom er niet helemaal uit. Als ik de cijfers bekijk is dit iets gevaarlijker voor mensen in een risicogroep dan de gemiddelde griep maar heel veel verder kom ik eigenlijk niet.

Iemand een heldere uitleg of link waar ik dat wel uit kan halen. Vooralsnog bekruipt mij heel erg het gevoel dat juist de enorme ophef erover het alleen maar erger maakt dan het is of zou kunnen zijn.
Wat mij juist opvalt is dat jonge kinderen nauwelijks vatbaar lijken te zijn voor dit virus, terwijl die wel flink mee doen met de 'gewone griep'. Dus de risico-groepen liggen blijkbaar anders dan bij gewone griep.

Bronnen:

https://www.worldometers....rus-age-sex-demographics/

In general, relatively few cases are seen among children.

YouTube: Dit is het verschil tussen griep en het coronavirus

[ Voor 13% gewijzigd door zacht op 29-02-2020 09:51 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kenny_026 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 09:44:
[...]

Maandag zei de media dat de Italiaanse regering wel hele extreme maatregelen nam. Dinsdag waren gevallen in Oostenrijk en Zwitserland bekend en nu is Nederland al aan de buurt. Je kunt de verspreiding en vooral de snelheid op mondiaal niveau niet ontkennen.
Die verspreiding en snelheid zijn vooral toe te schrijven aan het feit dat Jan en alleman tegenwoordig zes keer per jaar de wereld over vliegt...

• _Bailey_
  • Niet online
MikeyMan schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 10:11:
[...]

Die verspreiding en snelheid zijn vooral toe te schrijven aan het feit dat Jan en alleman tegenwoordig zes keer per jaar de wereld over vliegt...
en in het geval van de grote besmettingshaard nu in Italië die ook nog eens in een zeer populair toeristisch gebied (Lombardije) ligt plus het feit dat we onlangs in een (Europese school) vakantie periode zaten en mensen weer huiswaarts keerden.

Verwijderd

NiGeLaToR schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 10:10:
@Kenny_026 tis ook makkelijker oordelen als je jonger bent en niet zoveel op hebt met de ‘ouderen’. Dat zijn toevallig in ons geval wel de mensen die bijv helpen oppassen op onze kinderen bijv. Ik vind het tegengaan van de verspreiding dus wel belangrijk om de kans dat onze ouders er spontaan aan onder doorgaan wel de moeite waard. Ze zijn dan nog wel fit genoeg om voor de kinderen te zorgen, maar ms niet fit genoeg om het virus te overleven.

Tis wel een beetje van nu, om vooral te denken aan jezelf in de afweging of iets onzin is of niet.
Ik daarom meer vertrouwen in het RIVM en de GGD dan in de internet specialisten buiten de risicogroep :+
Totdat je eigen ouders geraakt worden. Denk dat veel mensen de mogelijke impact onderschatten.

Even over de test, is dit een bloedtest?
Of kan het ook met speeksel?
Wordt dat allemaal opgestuurd om centraal ergens te testen, of kan dat ook decentraal.

Ik vind dat de uitslag lang op zich laat wachten, al kan het ook zijn dat men het al weet, maar niets naar buiten brengt.

• RobinE
  • Laatst online: 13:37
Phydomir schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 09:26:

Ik denk dat grootste zorg is dat het zorgsysteem zwaar overbelast raakt met alle gevolgen van dien. Zie ook dit artikel https://www.google.nl/amp...onavirus-spreads/74409721 waar door de Italianen wordt aangegeven dat in het zwaarst getroffen deel al veel extra patiënten zijn opgenomen in de ziekenhuizen. Ze hebben het hier over 10% van de besmettingen dus wanneer de uitbraak doorzet kan dit echt wel voor problemen gaan zorgen.

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-12 11:22
Verwijderd schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 10:33:
[...]

Totdat je eigen ouders geraakt worden. Denk dat veel mensen de mogelijke impact onderschatten.

Wordt dat allemaal opgestuurd om centraal ergens te testen, of kan dat ook decentraal.

Ik vind dat de uitslag lang op zich laat wachten, al kan het ook zijn dat men het al weet, maar niets naar buiten brengt.
Speeksel isoleren, genetisch materiaal isoleren, omvormen naar DNA, (semi)-quantitative assay op draaien, herhalen, analyseren, eventuele besmette persoon isoleren, media informeren. Dat gaat zo maar een uur of 6 tot 8 duren op z’n snelst. Het is geen CSI waarbij een haar in een centrifuge gaat en direct een stamboom uit rolt ;)

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Trinsec schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 10:39:
[...]

Die video is alleen niet van Wuhan maar van een plaats in Indonesie.
https://factcheck.afp.com...ndonesias-sulawesi-island
Pffff, misbruik maken voor de views. Hoe diep kun je zinken he... Ik zie het nu zelf ook trouwens. Ik ben zelf een pinda en dat zijn inderdaad geen chinezen 😊 Maar de video geeft denk ik wel goed weet hoe dergelijke virussen tot stand komen.
zacht schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 10:29:
[...]

Heb je je voorbereid op een eventuele besmetting, of besmettingen in je omgeving?
Nee nog niet genoeg. Sinds het in Italie is en mijn organisatie italiaans is is het pas echt deze week gaan leven bij me. De voorzorgsmaatregelen heb ik wel door en met het verdiepen sinds deze week maak ik de eerste stappen.

[ Voor 28% gewijzigd door Kenny_026 op 29-02-2020 10:50 ]

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 10:33:
[...]

Ik begreep dat na een eerste positieve test, een tweede test wordt afgenomen. Kan mij zo voorstellen dat ze daar nu op wachten. Hoop overigens dat dat niet het geval is.

Update 12:09 - het is inmiddels bevestigd dat de eerste testuitslag “niet negatief” is. Een tweede test zal volgen.

[ Voor 8% gewijzigd door LoeiOrdinair op 29-02-2020 12:09 ]

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:16

Phydomir

Dennis

Maar is het echt nodig om al die mensen in een ziekenhuis op te nemen? Een ruime meerderheid van de besmette mensen heeft niet meer dan griepverschijnselen die verre van dodelijk zijn. Volgens mij kunnen die prima gewoon thuis geholpen worden en als de situatie echt verslechterd dan pas naar een ziekenhuis.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:35
Phydomir schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 11:30:
Maar is het echt nodig om al die mensen in een ziekenhuis op te nemen? Een ruime meerderheid van de besmette mensen heeft niet meer dan griepverschijnselen die verre van dodelijk zijn. Volgens mij kunnen die prima gewoon thuis geholpen worden en als de situatie echt verslechterd dan pas naar een ziekenhuis.
Nee, maar wel de ernstige gevallen. Dat is ongeveer 20% van de (bekende) besmettingen. in Hubei zijn 66.000 (bekende) besmettingen dit betekend dat er 12.000 mensen in het ziekenhuis opgenomen zijn. In Nederland zijn er ongeveer 4 ziekenhuisbedden/1000 mensen. Als we coronavirus vrije loop laten hebben we 200 bedden / 1000 mensen nodig...

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-12 11:20
crepsly schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 11:40:
[...]

Nee, maar wel de ernstige gevallen. Dat is ongeveer 20% van de (bekende) besmettingen. in Hubei zijn 66.000 (bekende) besmettingen dit betekend dat er 12.000 mensen in het ziekenhuis opgenomen zijn. In Nederland zijn er ongeveer 4 ziekenhuisbedden/1000 mensen. Als we coronavirus vrije loop laten hebben we 200 bedden / 1000 mensen nodig...
Zelfs al laat je het 100% de vrije loop, hoe jonger de leeftijd, des te kleiner de kans dat je besmet wordt. Onder kinderen zelfs bijna nihil.
Dus dat verminderd ook ontzettend de cijfers. 200/1000 zou immers betekenen dat letterlijk iedereen besmet is.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:35
[...]

Nou was het in China wel zo dat iedereen naar het ziekenhuis kwam, ze hebben daar geen huisarts. Dat zal ervoor gezorgd hebben dat de foto’s en video’s die op internet stonden er chaotischer uitzagen.

In Nederland hebben we momenteel 40.000 ziekenhuisbedden las ik deze week in dit topic. Die zijn uiteraard deels al gevuld. Daarom is het dus ook zaak dat we quarantaine toepassen om de flow te controleren zodat die ziekenhuizen dit kunnen behappen.

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-12 19:07
Kenny_026 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 10:20:
[...]

Wek ik nu de indruk dat ik tot de ouderen hoor 😊

Maar zelf heb ik een autoimmuun ziekte en heb een weerstand van 0,0 door de medicatie die ik gebruik. Als iemand een kilometer verderop niest heb ik een verkoudheid te pakken.
Ja, ik ben ook niet helemaal gerust. Ik heb ooit een darmscheuring overleefd (plus nog een aantal flinke problemen). MIjn weerstand is 0.1 Elk jaar tik ik (na de griepprik) nog steeds 2-3 keer echt de griep aan wat ook bijna altijd randje longontsteking is of zelfs longontsteking wordt. En dan ben ik ook 2 maanden uitgeschakeld met dubbele longontsteking :(

Dit virus lijkt zich vooral op de longen te richten. Kijk, verder ben ik wel in zeer goede conditie. Maar ik ben er niet helemaal rustig over :(

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Modbreak:Ik heb zojuist een hele hoop off-topic reacties op een uitlokkende post verwijderd. Zie je een post die niet door de beugel kan, rapporteer deze dan en reageer er niet op.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-12 22:18
[...]

Heel China nu 37000 active cases niet 66000

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 30-12 10:34
JeroenNietDoen schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 11:48:
[...]

Nou was het in China wel zo dat iedereen naar het ziekenhuis kwam, ze hebben daar geen huisarts. Dat zal ervoor gezorgd hebben dat de foto’s en video’s die op internet stonden er chaotischer uitzagen.

In Nederland hebben we momenteel 40.000 ziekenhuisbedden las ik deze week in dit topic. Die zijn uiteraard deels al gevuld. Daarom is het dus ook zaak dat we quarantaine toepassen om de flow te controleren zodat die ziekenhuizen dit kunnen behappen.
Een groot deel van die ziekenhuisbedden kun je ook op korte termijn weer leeg hebben. Er wordt in ziekenhuizen ook veel niet-spoedeisende, planbare zorg geleverd. Denk aan heup- en knieoperaties, plastische chirurgie. Vervelend als je te horen krijgt dat je knieoperatie even 2 maanden uitgesteld wordt, maar als het noodzakelijk is, moet het maar...

Daarnaast is er volgens mij nog wel aardig wat bij te plussen. Defensie heeft in Utrecht bijvoorbeeld het Centraal Militair Hospitaal, en het daaraan verbonden calamiteitenhospitaal. Daarnaast zijn er de afgelopen jaren veel streekziekenhuizen gesloten, die nog wel beschikbaar zijn als dagziekenhuis. Het ETZ in Tilburg, waar de eerste patient ligt, heeft bijvoorbeeld zo'n locatie in Waalwijk. Die lijkt me in geval van nood weer redelijk eenvoudig als 24-uurs-ziekenhuis in te zetten.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:43

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Oekiejoekie schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 12:22:
[...]
Die lijkt me in geval van nood weer redelijk eenvoudig als 24-uurs-ziekenhuis in te zetten.
Dat is vrij eenvoudig, je moet alleen wel even twee extra blikken verpleegkundigen open trekken :X

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Pagina: 1 ... 35 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.

Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.

• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen is er Het voorbereiden op het coronavirus topic.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus

Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251

Handiger links:

https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0

Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.